Ik wacht nog even op de vraag.tony-stark schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:04:
[...]
Bij Amazon zie ik um niet
Bij reolink.com (shipping from DE) 17 maart levering
Ongeveer 7 jaar lang maak ik gebruik van 2 Trendnet IP320PI camera's en deze moeten vervangen worden.
Eerst nog geconfigureerd zodat de camera's zelf de opnames wegschreven naar een SMB share op een Raspberry pi, maar toen dat kapot ging en ik ook de web-interface niet meer kon viewen (gebruik van oude technologie dat niet meer ondersteund wordt door de browsers) heb ik uiteindelijk een energie zuinige thuiscomputer (CPU i3-6100) gebouwd met Blue Iris erop.
Stroom verbruik is een belangrijk element in de vervanging en die thuiscomputer verbruikt constant 35 watt. (ongeveer 300kwh per jaar)
Deze pc neemt 24/7 een stream van deze 2 camera's + 1 Eufy 2k camera op en neemt ook notificaties los op.
Ik gebruik een oude tablet (Asus Nexus 7) om naar de webinterface te browsen van Blue Iris wat ideaal te configureren is om een geluidje te produceren als er beweging is bij 1 van de 3 camera's.
De camera's wil ik gaan vernieuwen om 2 redenen:
Weten jullie of er leveranciers zijn waarbij dit allemaal goed geregeld is?
Als het niet mogelijk is dan moet ik toch verder kijken en accepteren dat ik iets constant aan heb staan om op te nemen.
Dan ontstaat wel de volgende vraag. Zal mijn pc voldoende rekenkracht hebben om 2 nieuwere camera's in Blue Iris te kunnen verwerken, want de camera's die ik nu heb zijn natuurlijk niet echt spannend maar de tegenwoordige camera is al snel 2k of zelfs 4k. Kan ik ergens op letten zodat de computer minder belast wordt?
Ik heb een tijd mijn focus gehad op Reolink, maar lees over het algemeen toch behoorlijk kritiek op de nachtbeelden die de camera's opnemen en de frames die droppen, zodat ik voor goed nachtbeeld beter naar Dahua, Hikvision of Axis kan kijken. Ik heb veel reviews van camera's en systemen gekeken maar krijg geen goed grip op of wat ik wil wel goed mogelijk is.
Eerst nog geconfigureerd zodat de camera's zelf de opnames wegschreven naar een SMB share op een Raspberry pi, maar toen dat kapot ging en ik ook de web-interface niet meer kon viewen (gebruik van oude technologie dat niet meer ondersteund wordt door de browsers) heb ik uiteindelijk een energie zuinige thuiscomputer (CPU i3-6100) gebouwd met Blue Iris erop.
Stroom verbruik is een belangrijk element in de vervanging en die thuiscomputer verbruikt constant 35 watt. (ongeveer 300kwh per jaar)
Deze pc neemt 24/7 een stream van deze 2 camera's + 1 Eufy 2k camera op en neemt ook notificaties los op.
Ik gebruik een oude tablet (Asus Nexus 7) om naar de webinterface te browsen van Blue Iris wat ideaal te configureren is om een geluidje te produceren als er beweging is bij 1 van de 3 camera's.
De camera's wil ik gaan vernieuwen om 2 redenen:
- Nachtzicht is waardeloos;
- Horizontal 70 graden en vertical 52 graden is onvoldoende om de gehele voortuin en achtertuin in beeld te hebben.
- Zo min mogelijk stroomvebruik;
- Snachts goede kwaliteit beeld;
- Live viewen van camera's d.m.v. web-interface/app (app neemt mogelijk risico met zich mee want de tablet zou mogelijk een te oude Android hebben waardoor dit niet mogelijk is)
- Push notificaties bij personen in beeld op bepaalde tijdstippen (bij voorkeur direct met snapshot);
- Opnemen bij beweging (Lokale opnames van alleen beweging op camera met een 265GB kaartje is wat mij betreft prima. Ik hoef niet per se 24/7).
- Geen opnames naar de cloud.
- Push notificatie als de camera aan de voorkant van het huis de AH bezorgauto ziet stil staan
Weten jullie of er leveranciers zijn waarbij dit allemaal goed geregeld is?
Als het niet mogelijk is dan moet ik toch verder kijken en accepteren dat ik iets constant aan heb staan om op te nemen.
Dan ontstaat wel de volgende vraag. Zal mijn pc voldoende rekenkracht hebben om 2 nieuwere camera's in Blue Iris te kunnen verwerken, want de camera's die ik nu heb zijn natuurlijk niet echt spannend maar de tegenwoordige camera is al snel 2k of zelfs 4k. Kan ik ergens op letten zodat de computer minder belast wordt?
Ik heb een tijd mijn focus gehad op Reolink, maar lees over het algemeen toch behoorlijk kritiek op de nachtbeelden die de camera's opnemen en de frames die droppen, zodat ik voor goed nachtbeeld beter naar Dahua, Hikvision of Axis kan kijken. Ik heb veel reviews van camera's en systemen gekeken maar krijg geen goed grip op of wat ik wil wel goed mogelijk is.
@anc
ik kan alleen over de Hikvision ColorVu praten, maar die kan eigenlijk alles wat jij wilt.
Ga je gebruikmaken van een SD kaartje (tegenwoordig 512 Gb) kan je zelfs overwegen om de laptop over te slaan voor de opslag van beelden, of je gaat gebruik maken van NAS als opslag.
Meldingen krijg je in de app, en daarin kan zowel de opgenomen beelden, alsmede live mee kijken.
https://pro-alarm.nl/hikv...lu-colorvu-2-0-4mp-4-0-mm
https://pro-alarm.nl/hikv...7g2-lu-colorvu-2-0-4k-8mp
Ik heb beide genoemde camera's in gebruik.
Lees je even in, en kijk vooral op youtube naar de reviews van genoemde camera's, er zijn een aantal Engelse leveranciers, die ze uitgebreid hebben getest met beelden e.d.
Voorbeeld
YouTube: Hikvision's NEW 8MP (4K) ColorVu & Acusense Camera
YouTube: DS-2CD2347G2-L (U) - REVIEW - ColorVU GEN 2 | Security Perth
ik kan alleen over de Hikvision ColorVu praten, maar die kan eigenlijk alles wat jij wilt.
Ga je gebruikmaken van een SD kaartje (tegenwoordig 512 Gb) kan je zelfs overwegen om de laptop over te slaan voor de opslag van beelden, of je gaat gebruik maken van NAS als opslag.
Meldingen krijg je in de app, en daarin kan zowel de opgenomen beelden, alsmede live mee kijken.
https://pro-alarm.nl/hikv...lu-colorvu-2-0-4mp-4-0-mm
Ik heb beide genoemde camera's in gebruik.
Lees je even in, en kijk vooral op youtube naar de reviews van genoemde camera's, er zijn een aantal Engelse leveranciers, die ze uitgebreid hebben getest met beelden e.d.
Voorbeeld
YouTube: Hikvision's NEW 8MP (4K) ColorVu & Acusense Camera
YouTube: DS-2CD2347G2-L (U) - REVIEW - ColorVU GEN 2 | Security Perth
[Voor 12% gewijzigd door vuurvreter63 op 15-02-2023 16:58]
Kun je dit uitleggen?vuurvreter63 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:54:
@anc
Ga je gebruikmaken van een SD kaartje (tegenwoordig 512 Gb) kan je zelfs overwegen om de laptop over te slaan voor de opslag van beelden,
Never Before Have I Seen Such A Blatant Display Of Poofery!!
Er vanuit gaande dat je de camera niet 24/7 laat opnemen, kan je volstaan met een 512 Gb SD kaartje, want je kan de camera zo instellen, dat hij alleen opneemt bij alleen bewegingen in een door jou ingesteld gebied.jannus66 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:11:
[...]Kun je dit uitleggen?
Zo gebruik ik mijn 8 mp camera (als voorbeeld nemend) ook, en ik zie nu 27 dagen aan bewegingen op het SD kaartje staan, die overigens maar 256 Gb groot is.
En 27 dagen geleden, heb ik dit kaartje geformateerd, dus er kan wel meer op.
En daarbij wil ik opmerken aan een drukke straat te wonen met 2 scholen in de straat.
De opnames starten 5 seconden voor de beweging en eindigd 5 seconden na de waargenomen beweging.
Maar kun je de beelden dan ook opslaan op je eigen computer?vuurvreter63 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:45:
[...]
Er vanuit gaande dat je de camera niet 24/7 laat opnemen, kan je volstaan met een 512 Gb SD kaartje, want je kan de camera zo instellen, dat hij alleen opneemt bij alleen bewegingen in een door jou ingesteld gebied.
Zo gebruik ik mijn 8 mp camera (als voorbeeld nemend) ook, en ik zie nu 27 dagen aan bewegingen op het SD kaartje staan, die overigens maar 256 Gb groot is.
En daarbij wil ik opmerken aan een drukke straat te wonen met 2 scholen in de straat.
De opnames starten 5 seconden voor de beweging en eindigd 5 seconden na de waargenomen beweging.
Ja dat moet wel mogelijk zijn, alleen gebruik ik daar een NAS voor.jannus66 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:59:
[...]
Maar kun je de beelden dan ook opslaan op je eigen computer?
Idem de nieuwe Reolink RLC-1224A.Sepp14 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:44:
@anc
Reolink heeft toch ook een camera met colorvision https://m.reolink.com/nl/product/rlc-833a/?
TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Die was mij nog niet opgevallen, dank je wel. Helaas zijn er nog niet voldoende reviews en ervaringen over deze twee camera's.
Never Before Have I Seen Such A Blatant Display Of Poofery!!
De Reolink's die hierboven door @Sepp14 en @Videopac benoemd worden hebben een flink minder lichtsterke lens (resp 1/2.8 en 1/2.49) dan de 2 Hikvisions (1/1.8) die @vuurvreter63 noemt. Ik ken zelf geen van deze camara's maar licthsterkere lens heeft voordelen bij slecht licht.anc schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:22:
Ik heb zelf deze van Dahua, zelf met slecht licht en geen IR nog "redelijk" beeld. Opletten: Iets zichtbaar maken in het donker doe je door de sluitertijd te verlengen (al dan niet automagisch), denk aan het fotograferen van sterren. Hoe langer de sluitertijd, hoe waziger bewegende beelden worden.
Of door licht (hoe weinig ook) toe te voegen.DjoeC schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:12:
[...]
De Reolink's die hierboven door @Sepp14 en @Videopac benoemd worden hebben een flink minder lichtsterke lens (resp 1/2.8 en 1/2.49) dan de 2 Hikvisions (1/1.8) die @vuurvreter63 noemt. Ik ken zelf geen van deze camara's maar licthsterkere lens heeft voordelen bij slecht licht.
Ik heb zelf deze van Dahua, zelf met slecht licht en geen IR nog "redelijk" beeld. Opletten: Iets zichtbaar maken in het donker doe je door de sluitertijd te verlengen (al dan niet automagisch), denk aan het fotograferen van sterren. Hoe langer de sluitertijd, hoe waziger bewegende beelden worden.
Klinkt als open deur, maar zelfs de kleinste hoeveelheid licht doet al wonderen.
Bij gebruik pre-event recording moet je er wel rekening mee houden dat deze 5 seconden buffer continu aan het schrijven is op je SD-kaartje. Iets wat de levensduur niet ten goede komt (zeker niet bij de wat goedkopere kaartjes). SD-kaartjes zijn niet gemaakt om 24/7 schrijfacties te moeten doen.vuurvreter63 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:45:
[...]
Er vanuit gaande dat je de camera niet 24/7 laat opnemen, kan je volstaan met een 512 Gb SD kaartje, want je kan de camera zo instellen, dat hij alleen opneemt bij alleen bewegingen in een door jou ingesteld gebied.
Maar zo werkt het hier al jaren, en nog nooit een kaartje hoeven te vervangen door een defect o.i.d.rdfeij schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:36:
[...]
Bij gebruik pre-event recording moet je er wel rekening mee houden dat deze 5 seconden buffer continu aan het schrijven is op je SD-kaartje. Iets wat de levensduur niet ten goede komt (zeker niet bij de wat goedkopere kaartjes). SD-kaartjes zijn niet gemaakt om 24/7 schrijfacties te moeten doen.
Ik heb hier vorige week al de nodige informatie vandaan gehaald en op basis daarvan verder gaan zoeken. Met name omdat ik nu (denk ik) beter weet wat de kwaliteit van de camera bepaald.
Ik heb daarbij ook naar de HikVision ColorVu gekeken, wat een zeer mooie camera lijkt, maar gezien de nieuwsberichten dat dit deels in handen is van de Chinese overheid voelt dit niet goed. Wellicht niet feitelijk onderbouwd, maar het speelt wel mee in de keuze.
Daarom toch verder gaan zoeken op de Dahua website en ben daar deze tegengekomen: https://www.dahuasecurity...olor/IPC-HDW5849H-ASE-LED
Nu zie ik deze niet terugkomen in dit forum maar wordt in veel gevallen gesproken over de HDW5442TM van Dahua. Ik heb de specs naast elkaar gezet en volgens mij is de 5849 in de meeste gevallen beter:
In NL kan ik deze niet direct vinden dus heb een offerte opgevraagd bij Andy. Hij verkoopt deze via Amazon: https://www.amazon.com/Em...ge=en_US&ref_=as_li_ss_tl
Zie ik iets over het hoofd waarom deze niet terugkomt op dit forum, of heb ik nu gewoon een goede camera voor een nette prijs?
Ik heb daarbij ook naar de HikVision ColorVu gekeken, wat een zeer mooie camera lijkt, maar gezien de nieuwsberichten dat dit deels in handen is van de Chinese overheid voelt dit niet goed. Wellicht niet feitelijk onderbouwd, maar het speelt wel mee in de keuze.
Daarom toch verder gaan zoeken op de Dahua website en ben daar deze tegengekomen: https://www.dahuasecurity...olor/IPC-HDW5849H-ASE-LED
Nu zie ik deze niet terugkomen in dit forum maar wordt in veel gevallen gesproken over de HDW5442TM van Dahua. Ik heb de specs naast elkaar gezet en volgens mij is de 5849 in de meeste gevallen beter:
In NL kan ik deze niet direct vinden dus heb een offerte opgevraagd bij Andy. Hij verkoopt deze via Amazon: https://www.amazon.com/Em...ge=en_US&ref_=as_li_ss_tl
Zie ik iets over het hoofd waarom deze niet terugkomt op dit forum, of heb ik nu gewoon een goede camera voor een nette prijs?
Kijk maar eens hier: https://ipcamtalk.com/thr...r4k-t-2-8mm-turret.64704/
Heel veel info over te lezen, en filmpjes.
Heel veel info over te lezen, en filmpjes.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb naar diverse camera's gekeken van HikVision Dahua en ook die night color Reolink variant en kan je ook bij Reolink prima terecht voor beelden in de nacht, wel met een punt van aandacht dat de frames toch in de nacht droppen en meer motion blur geven. Waar het uiteindelijk meer op neerkomt is software die op de camera draait om zo standalone (dus zonder NVR / Blue Iris) de juiste notificaties en mogelijkheden te hebben om de camera's in de gaten te houden.
Bij HikVision speelt nog wel het China verhaal, maar als ik ze in een geïsoleerde omgeving zet dan komen ze nooit naar buiten.
De software is wel een lastige, want dan moet je echt de situaties zoeken in reviews van camera's.
Zo kan ik van HikVision en Reolink duidelijk live overviews vinden van de camera's maar van de Dahua nog niet gezien, wel gelezen.
Ik heb naar diverse camera's gekeken van HikVision Dahua en ook die night color Reolink variant en kan je ook bij Reolink prima terecht voor beelden in de nacht, wel met een punt van aandacht dat de frames toch in de nacht droppen en meer motion blur geven. Waar het uiteindelijk meer op neerkomt is software die op de camera draait om zo standalone (dus zonder NVR / Blue Iris) de juiste notificaties en mogelijkheden te hebben om de camera's in de gaten te houden.
Bij HikVision speelt nog wel het China verhaal, maar als ik ze in een geïsoleerde omgeving zet dan komen ze nooit naar buiten.
De software is wel een lastige, want dan moet je echt de situaties zoeken in reviews van camera's.
Zo kan ik van HikVision en Reolink duidelijk live overviews vinden van de camera's maar van de Dahua nog niet gezien, wel gelezen.
Tsja, Dahua komt ook uit China en volgens mij is het allemaal een pot nat.anc schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:30:
Bedankt voor jullie reacties!
Dahua, Hikvision, Reolink...het is allemaal Chinees.
Dus sowieso al het netwerkverkeer van dat spul blokkeren in je router/firewall.
@Figaro9 Dat is inderdaad een prima camera maar wel bedoelt voor situaties met voldoende (zichtbaar)licht; hetzij met de ingebouwde LED's hetzij met andere lampen.
Camera heeft geen infrarood(filter) dus je kunt geen (onzichtbaar) IR-licht gebruiken bij deze camera's.
Heb je dus voldoende licht (altijd buitenlampen aan; straatverlichting etc.) dan schijnen het erg goede camera's te zijn. Is het volledig donker; dan zie je niets (zwart beeld) tenzij je dan dus de ingebouwde LED's gaat gebruiken.
Dus sowieso al het netwerkverkeer van dat spul blokkeren in je router/firewall.
@Figaro9 Dat is inderdaad een prima camera maar wel bedoelt voor situaties met voldoende (zichtbaar)licht; hetzij met de ingebouwde LED's hetzij met andere lampen.
Camera heeft geen infrarood(filter) dus je kunt geen (onzichtbaar) IR-licht gebruiken bij deze camera's.
Heb je dus voldoende licht (altijd buitenlampen aan; straatverlichting etc.) dan schijnen het erg goede camera's te zijn. Is het volledig donker; dan zie je niets (zwart beeld) tenzij je dan dus de ingebouwde LED's gaat gebruiken.
Klopt helemaal. Dahua is wel een veel later gestart bedrijf en de software is gewoon "nieuwere" opgezet (sleept geen oude historie mee). Ik vind ik Dahua software veel gebruikersvriendelijker.vuurvreter63 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:46:
[...]
Tsja, Dahua komt ook uit China en volgens mij is het allemaal een pot nat.
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. De ene keer neig ik enorm naar Reolink, de andere keren ren ik er weer ver vandaan en kom ik zoiets weer tegen: https://camerabeveiliging...1vFgvxEAQYASABEgIqMfD_BwE , wat een plug en play Sony set is zonder Chinese banden
(hoop ik...)
Wat mijn eisen/ wensen zijn:
• Geen abbo, gewoon een fysieke recorder thuis.
• Goed nachtzicht
• Optische zoom is wel fijn
• Camera's liefste in het zwart
Voor een totaal van 4 camera's met recorder zou ik toch rond de 1000 euro wel moeten kunnen uitkomen, zelfs als ik Reolink links laat liggen?

• Goed nachtzicht
Voor een totaal van 4 camera's met recorder zou ik toch rond de 1000 euro wel moeten kunnen uitkomen, zelfs als ik Reolink links laat liggen?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Goh ik snap je helemaal!Atlas schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:22:
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. De ene keer neig ik enorm naar Reolink, de andere keren ren ik er weer ver vandaan en kom ik zoiets weer tegen: https://camerabeveiliging...1vFgvxEAQYASABEgIqMfD_BwE , wat een plug en play Sony set is zonder Chinese banden(hoop ik...)
• Goed nachtzicht
Wat ik bij deze set mis zijn de specificaties van de camera's

Met 4 van deze, hou je nog geld over voor mooie beugels.Atlas schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:22:
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. De ene keer neig ik enorm naar Reolink, de andere keren ren ik er weer ver vandaan en kom ik zoiets weer tegen: https://camerabeveiliging...1vFgvxEAQYASABEgIqMfD_BwE , wat een plug en play Sony set is zonder Chinese banden(hoop ik...)
• Goed nachtzicht
https://pro-alarm.nl/hikv...2347g2-lu-colorvu-2-0-4mp
https://pro-alarm.nl/ds-1...-acusence-turret-camera-s
[Voor 4% gewijzigd door vuurvreter63 op 17-02-2023 15:50]
Het kaartje zal langzaamaan steeds minder groot worden (cellen gaan verloren/defect).vuurvreter63 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:20:
[...]
Maar zo werkt het hier al jaren, en nog nooit een kaartje hoeven te vervangen door een defect o.i.d.
Ik werk in de CCTV branche en zie kaartjes die soms nog maar een paar GB groot zijn terwijl ze ooit als 64GB kaartje begonnen zijn.
bij sommige merken (Uniview en Bosch onder andere) zie je in de webinterface van je camera ook gewoon de max opslag capaciteit lager worden of een 'wear' (slijtage) percentage staan.
[Voor 0% gewijzigd door rdfeij op 17-02-2023 16:50. Reden: typo]
Dit zijn de camera's die ik ik op het oog heb.vuurvreter63 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:49:
[...]
Met 4 van deze, hou je nog geld over voor mooie beugels.
Nu nog een installatiebedrijf vinden in Zuid-Brabant die ze ook voor die prijs levert (+ nog de kosten van installatie)
Je kunt eventueel bij Pro-Alarm informeren of ze dit voor je willen doen?Rzaan schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:54:
[...]
Dit zijn de camera's die ik ik op het oog heb.
Nu nog een installatiebedrijf vinden in Zuid-Brabant die ze ook voor die prijs levert (+ nog de kosten van installatie)
Heb ik gedaan.vuurvreter63 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:03:
[...]
Je kunt eventueel bij Pro-Alarm informeren of ze dit voor je willen doen?
Uiterst vriendelijk en snel antwoord.
Ik woon eigenljk te ver weg voor hen.
Ze willen het wel installeren, maar onderhoud en andere service moet ik dan via een lokale partij regelen.
Snap ik helemaal vanuit hun kant.
Maar dan ga ik liever direct naar een lokale partij en betaal ik wellicht wat meer voor de camera's.
Want ik snap werkelijk geen reet van hoe ik de camera's moet instellen.
En niet zeggen 'het is echt heel simpel als je een beetje moeite doet'

En hoe ga je het opslaan? Nvr of sd kaartjes?Rzaan schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:54:
[...]
Dit zijn de camera's die ik ik op het oog heb.
Ik heb je een link gestuurd via PMRzaan schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:11:
[...]
Heb ik gedaan.
Uiterst vriendelijk en snel antwoord.
Ik woon eigenljk te ver weg voor hen.
Ze willen het wel installeren, maar onderhoud en andere service moet ik dan via een lokale partij regelen.
Snap ik helemaal vanuit hun kant.
Maar dan ga ik liever direct naar een lokale partij en betaal ik wellicht wat meer voor de camera's.
Want ik snap werkelijk geen reet van hoe ik de camera's moet instellen.
En niet zeggen 'het is echt heel simpel als je een beetje moeite doet'
Ik denk NVR.anc schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:23:
[...]
En hoe ga je het opslaan? Nvr of sd kaartjes?
Voor zover ik me goed genoeg ingelezen heb...
Op de afbeelding kan je een weergave van mijn huis en omliggende tuin/straat zien, buitenspots, voordeur met deurbel en achterdeur. Momenteel hebben we een niet inpandige garage en berging, met voorziening van stopcontacten. De modem en NAS zijn voorzien in huis op het gelijkvloers. Ons internet komt binnen via de garage, de modem zit vast in huis op het aangegeven punt (via een interne kabel vanaf de garage naar dat punt).
Graag zouden we rondom camerabewaking voorzien. Bovendien wordt er regelmatig in onze haag gereden (zie rode pijl) door het in-en uitparkeren vanaf de overliggende oprit, wat we graag ook in de mate van het mogelijke op beeld zouden hebben.
Ik had hierover al verschillende dingen gelezen, en lees de voordelen van een PoE camera. Nu, deze moet dan telkens verbonden worden met een PoE switch, die op zijn beurt ook nog eens verbonden moet worden met de modem. Dit betekent dan volgens mij dat de PoE switch bijna zo goed als zeker een plaatsje zou moeten krijgen naast de modem, om handig te werken?
- Welke opstelling zouden jullie aanraden? Kan een buitenspot vervangen worden door een camera?
Is de deurbel vervangen door een deurbel met camera een mogelijkheid binnen deze opstelling?
- Welk type camera zouden jullie hiervoor aanraden?
- Gezien ik een complete leek ben, op wie kan ik best beroep doen voor installatie? Aanraders?
- Wat is hiervoor een realistisch budget?
- Zijn er zaken die ik over het hoofd zie?
Ik ben een complete leek, maar zou graag jullie advies krijgen over wat de mogelijkheden zijn. Heel erg bedankt!
Je zou de woning/garage kunnen voorzien van een 180 graden camera.Lizzl schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:36:
[Afbeelding]
Op de afbeelding kan je een weergave van mijn huis en omliggende tuin/straat zien, buitenspots, voordeur met deurbel en achterdeur. Momenteel hebben we een niet inpandige garage en berging, met voorziening van stopcontacten. De modem en NAS zijn voorzien in huis op het gelijkvloers. Ons internet komt binnen via de garage, de modem zit vast in huis op het aangegeven punt (via een interne kabel vanaf de garage naar dat punt).
Graag zouden we rondom camerabewaking voorzien. Bovendien wordt er regelmatig in onze haag gereden (zie rode pijl) door het in-en uitparkeren vanaf de overliggende oprit, wat we graag ook in de mate van het mogelijke op beeld zouden hebben.
Ik had hierover al verschillende dingen gelezen, en lees de voordelen van een PoE camera. Nu, deze moet dan telkens verbonden worden met een PoE switch, die op zijn beurt ook nog eens verbonden moet worden met de modem. Dit betekent dan volgens mij dat de PoE switch bijna zo goed als zeker een plaatsje zou moeten krijgen naast de modem, om handig te werken?
- Welke opstelling zouden jullie aanraden? Kan een buitenspot vervangen worden door een camera?
Is de deurbel vervangen door een deurbel met camera een mogelijkheid binnen deze opstelling?
- Welk type camera zouden jullie hiervoor aanraden?
- Gezien ik een complete leek ben, op wie kan ik best beroep doen voor installatie? Aanraders?
- Wat is hiervoor een realistisch budget?
- Zijn er zaken die ik over het hoofd zie?
Ik ben een complete leek, maar zou graag jullie advies krijgen over wat de mogelijkheden zijn. Heel erg bedankt!
Aangesloten met en een PoE switch, dit zou betekent, dat je vanaf elke camera's een kabel trekt naar je modem/router waar je de PoE switch hebt aangesloten.
Aangezien je ook een NAS hebt, zou je deze kunnen gebruiken voor de opslag van beelden.
Als dit een Synology NAS is, heb je standaard al 2 gratis camera licenties in je bezit. Mogelijk moet je licenties bij kopen, wanneer je meer dan 2 camera's gaat plaatsen.
Voorbeeld 180 graden camera voor de kopsekant/straatzijde garage en eventueel aan beide tuinzijden
https://pro-alarm.nl/hikv...stEC7ssBu1G4aApVuEALw_wcB
Ik ben er bijna over uit. Deze camera en mogelijk 1 bullet variant omdat ik niet weet of hij past bij de achterzijde met de zonnewering.vuurvreter63 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:49:
[...]
Met 4 van deze, hou je nog geld over voor mooie beugels.
Enige waar ik nog over twijfel is om toch naar Reolink te gaan en te gokken (want weinig reviews over die https://reolink.com/nl/product/rlc-1224a/ ) en de reden is omdat ik binnenkort de Reolink deurbel heb en dan alles in 1 eco systeem (1 app) kan hebben. Ook lees ik over het algemeen dat de app van Reolink vele malen beter is dan die van HikVision.
Blue Iris zal gewoon het backup systeem worden, mocht ik met de camera's onvoldoende functionaliteit krijg.
Mooie spec's. Mis alleen ONVIF standaard als specificatie.anc schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:20:
[...]
Ik ben er bijna over uit. Deze camera en mogelijk 1 bullet variant omdat ik niet weet of hij past bij de achterzijde met de zonnewering.
Enige waar ik nog over twijfel is om toch naar Reolink te gaan en te gokken (want weinig reviews over die https://reolink.com/nl/product/rlc-1224a/ ) en de reden is omdat ik binnenkort de Reolink deurbel heb en dan alles in 1 eco systeem (1 app) kan hebben. Ook lees ik over het algemeen dat de app van Reolink vele malen beter is dan die van HikVision.
Blue Iris zal gewoon het backup systeem worden, mocht ik met de camera's onvoldoende functionaliteit krijg.
Ik weet het niet met die camera.anc schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:20:
[...]
Ik ben er bijna over uit. Deze camera en mogelijk 1 bullet variant omdat ik niet weet of hij past bij de achterzijde met de zonnewering.
Ik zie dat het een Infrarood camera is, dan heb ik twijfels over de gekleurde nachtbeelden.
Volgens mij wordt het mooier gemaakt dan het in werkelijkheid is.
[Voor 20% gewijzigd door vuurvreter63 op 19-02-2023 14:17]
Hij heeft beide, namelijk 2 ir leds en 1 spotlight. Zie je goed op het eerste plaatje bij de specs.vuurvreter63 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:13:
[...]
Ik weet het niet met die camera.
Ik zie dat het een Infrarood camera is, dan heb ik twijfels over de gekleurde nachtbeelden.
Volgens mij wordt het mooier gemaakt dan het in werkelijkheid is.
Ik ben nog op zoek naar actueel stroomverbruik. Er staat minder dan 12 watt. Terwijl die Hikvision max 6.6 watt is. Dat vind ik een groot! verschil.
Er wordt daarmee een kunststukje uitgehaald, door het inschakelen van de spotlight creeer zoveel licht, dat je kleurenbeeld krijgt, terwijl de Hikvision met heel erg weinig licht dit al heeft, zonder dat er extra verlichting nodig is. Zoals eerder door mij opgemerkt, ik heb maar 1 lantaarnpaal aan de straat staan, die geeft de camera zoveel licht, dat de extra led lamp niet nodig is, al kan het wel worden ingeschakeld.anc schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:39:
[...]
Hij heeft beide, namelijk 2 ir leds en 1 spotlight. Zie je goed op het eerste plaatje bij de specs.
Ik ben nog op zoek naar actueel stroomverbruik. Er staat minder dan 12 watt. Terwijl die Hikvision max 6.6 watt is. Dat vind ik een groot! verschil.
Ik heb bewust een zwarte camera genomen, die door de kleur niet opvalt in de nacht en met de led verlichting aan, zou de aanwezigheid van de camera veraden.
Poe dat is echt wel een goeie! Waardevolle informatie die mij de kant van HikVision op duwt. Dank.vuurvreter63 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:50:
[...]
Er wordt daarmee een kunststukje uitgehaald, door het inschakelen van de spotlight creeer zoveel licht, dat je kleurenbeeld krijgt, terwijl de Hikvision met heel erg weinig licht dit al heeft, zonder dat er extra verlichting nodig is. Zoals eerder door mij opgemerkt, ik heb maar 1 lantaarnpaal aan de straat staan, die geeft de camera zoveel licht, dat de extra led lamp niet nodig is, al kan het wel worden ingeschakeld.
Ik heb bewust een zwarte camera genomen, die door de kleur niet opvalt in de nacht en de led verlichting aan, zou de aanwezigheid van de camera veraden.
Zie ik het goed dat deze https://www.hikvision.com...asyIP-/ds-2cd2047g2-l-u-/ de bullet variant is van die https://www.hikvision.com...asyIP-/ds-2cd2347g2-l-u-/ ?
Daar lijkt het wel op, maar zeker weten doe ik het niet.anc schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:51:
[...]
Poe dat is echt wel een goeie! Waardevolle informatie die mij de kant van HikVision op duwt. Dank.
Zie ik het goed dat deze https://www.hikvision.com...asyIP-/ds-2cd2047g2-l-u-/ de bullet variant is van die https://www.hikvision.com...asyIP-/ds-2cd2347g2-l-u-/ ?
Het is iig een ColorVu camera, dus gekleurd nachtzicht.
Ik heb mijn camera's ook allemaal PoE aangesloten.
@anc
Zie dit eens YouTube: Hikvision 8MP ColourVu Camera Day & Night Footage Review
[Voor 9% gewijzigd door vuurvreter63 op 19-02-2023 16:22]
Als een redelijke 4mp camera een 1/1.8 lens en een 8mp een 1/1.2 lens heeft dan maak ik me bij deze 12mp met een 1/2.49 best wel wat zorgen, ik zou een 1/1.2 verwachten. Maar, zoals je zegt: Weinig over te vinden.anc schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:20:
[...]
Vergelijk het met fotocamera's: Hoe kleiner de pixels op een oppervlak, hoe minder licht per pixel. Software kan helpen maar kan wat er niet is niet weergeven.
Goeie review! Nuchtere kerel ook... broek ophijsend loopt hij voor de camera. Camera functionaliteiten, gehele webinterface van de camera loopt hij door, verschil van licht toevoeging en dus ook gegradeerd i.p.v. aan of uit. Is wel duidelijk dat deze camera de functionaliteiten ruim biedt die je nodig hebt in 99% van de thuis gevallen.vuurvreter63 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:03:
[...]
Daar lijkt het wel op, maar zeker weten doe ik het niet.
Het is iig een ColorVu camera, dus gekleurd nachtzicht.
Ik heb mijn camera's ook allemaal PoE aangesloten.
@anc
Zie dit eens YouTube: Hikvision 8MP ColourVu Camera Day & Night Footage Review
Wat ik wel miste in deze review is het tonen van notificaties als je de camera alleen in een app op je telefoon toegevoegd hebt. Wat zie je dan? Zijn deze rich of niet. Andere restricties?
Deze video YouTube: AcuSense 4MP+8MP vs ColorVu 4MP+8MP toont ook een mooi vergelijk tussen de 4 en 8 MP variant. Misschien ben je wel snel geneigd om toch voor de 8 MP te gaan, maar ik heb een voortuin van 6 meter diep en wil misschien een metertje straat kunnen zien dus dan moet 4 MP echt wel voldoende zijn.
Voor de achtertuin zit ik met een ruime 11 meter te overbruggen en is ook die 4 MP voldoende.
Ik las in deze thread dat wanneer je de NVR gebruikt dat de notification via de NVR gaat en anders het via de cloud naar Hik Connect. Betekent wel een lijntje naar de buitenwereld. Echter lees ik hier dat als je zelfs via de NVR het laat lopen dat je nog steeds een lijntje naar de hik platform access (buitenwereld) nodig hebt. Dit wekt de indruk dat als je push notifications zou willen zonder een verbinding met de cloud dat je beter niet de Hik NVR kan gebruiken en dan komt Blue Iris weer in beeld.
Ik vermoed dat wel uit te vogelen is welk ip de Hik Platform Access is en je zodoende alleen die lijn open zet vanaf je camera's.
Nu ik langer over die notificaties nadenk, is zelfs een email voldoende. Dan kan ik achteraf kijken wat er was.
Ik wil heel simpel thuis op een tablet alle camera's kunnen zien waarbij ik kan configureren dat bij bewegingen de tablet een bleepje geeft zodat ik kan kijken wat er is. Dit is precies hoe ik het nu in Blue Iris geconfigureerd heb. Kan vlot even kijken wat de status is en hoor als er iemand bij de voordeur is zodat ik snel kan kijken. Ik wil niks dan moeten openen of pakken.
Hik-Connect app heeft trouwens een irritante beperking.... hij start niet op, op een rooted device. Dus mijn oude tablet kan hem wel installeren maar niet openen. Een factory reset is geen optie.
Dat is nu zo mooi van Blue Iris, die levert een webinterface af die op dit oude barrel prima toont wat ik wil zien

Ik heb voor de test ook de Reolink app geïnstalleerd op die tablet en die werkt wel, maar wie verzint het (ohja Reddit doet dit ook) om een app af te dwingen om alleen in portrait mode te draaien.

Ik lijk toch weer gebonden te worden aan die Blue Iris machine en juist dat stroomverbruik wil ik omzeilen.
Mis ik nog iets?
@anc
Voor de push melding op je telefoon, moet je idd verbonden zijn met Hik-Connect, maar dat werkt super.
Ik krijg een "Stroke melding" op de telefoon met de naam van de camera in beeld.
In de app zelf zie ik de beelden waarop de camera is aangeslagen.
Maar in de web interface kan je ook een mail melding versturen, dit heb ik niet ingebruik.
De Hik-Connect app op de telefoon werkt erg goed en heeft onlangs een flinke verbetering gekregen.
Voor de push melding op je telefoon, moet je idd verbonden zijn met Hik-Connect, maar dat werkt super.
Ik krijg een "Stroke melding" op de telefoon met de naam van de camera in beeld.
In de app zelf zie ik de beelden waarop de camera is aangeslagen.
Maar in de web interface kan je ook een mail melding versturen, dit heb ik niet ingebruik.
De Hik-Connect app op de telefoon werkt erg goed en heeft onlangs een flinke verbetering gekregen.
Onlangs mijn Hikvision ColorVU camera geconfigureerd en getest. Wat een weergave in het donker zeg...erg indrukwekkend. Alleen geven lichte delen (gezichten, lampen) soms een lange streep na op het beeld wanneer er wordt bewogen. Weet iemand welke setting dit afregelt?
Mijn installateur komt binnenkort deze camera's afmonteren en nu zijn we nog aan het kijken naar montageboxes / junction boxes. Ik vind het jammer dat een camera dan altijd zo'n groot geheel (torentje) wordt als het zo wordt afgemonteerd op de muur.
Weet iemand of er ook zwarte montageboxes zijn met een hoogte van 30-35mm? Ik krijg deze nergens gevonden....
Mijn installateur komt binnenkort deze camera's afmonteren en nu zijn we nog aan het kijken naar montageboxes / junction boxes. Ik vind het jammer dat een camera dan altijd zo'n groot geheel (torentje) wordt als het zo wordt afgemonteerd op de muur.
Weet iemand of er ook zwarte montageboxes zijn met een hoogte van 30-35mm? Ik krijg deze nergens gevonden....
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Hikvision DS-2CD2345FWD-I en DS-2CD2347G2-LU.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
De 1e genoemde camera (DS-2CD2345FWD-I) is geen ColorVu camera, de andere wel.Da_maniaC schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:30:
[...]
Hikvision DS-2CD2345FWD-I en DS-2CD2347G2-LU.
Welke firmware draait er op de DS-2CD2347G2-LU?
https://pro-alarm.nl/ds-1...-acusence-turret-camera-sDa_maniaC schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:27:
https://pro-alarm.nl/hikv...0zj-dm21-montagebox-zwart
V5.5.801 build 210727vuurvreter63 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:41:
[...]
De 1e genoemde camera (DS-2CD2345FWD-I) is geen ColorVu camera, de andere wel.
Welke firmware draait er op de DS-2CD2347G2-LU?
Zit die wartel standaard al in de montagebox als je deze aanschaft?
[Voor 32% gewijzigd door Da_maniaC op 21-02-2023 17:48]
Dat is oude firmware uit 2021.Da_maniaC schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:47:
[...]
V5.5.801 build 210727
[...]
Je zou met deze firmware kunnen updaten https://www.hikvisioneuro...xG2%28C%29/V5.7.11_220913
Ja dat denk ik wel, anders ff een appje sturen, dan weet je het zeker.Da_maniaC schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:47:
[...]
Ik heb die andere montage beugels.
Bedankt! Ja die andere zijn zo groot vind ik.vuurvreter63 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:54:
[...]
Ja dat denk ik wel, anders ff een appje sturen, dan weet je het zeker.
Ik heb die andere montage beugels.
De wartel willen we niet gebruiken (we willen de doos op de leiding afmonteren).
Even een update van mijn kant aangezien ik hier de nodige adviezen heb gehad waarop te letten (waarvoor dank).
Uiteindelijk heb ik 5 camera's nodig maar door de verschillende factoren die meespelen zoals de hoeveelheid licht dat aanwezig is en welke lens-type het beste past op de verschillende locaties heb ik ervoor gekozen om eerst 2 camera's te bestellen. Het volgende heb ik bij Andy besteld (die trouwens erg snel reageert op emails):
1x 3.6MM IPC-Color4K-T - BLACK -> deze heeft mijn voorkeur ivm goede specs, echter afwachten hoe hij het doet met de hoeveelheid licht die aanwezig is. Huis is nog in aanbouw, gisteravond in het donker wezen kijken en het is niet pikdonker door aanwezig verlichting aan de overkant dus denk/hoop dat het goedkomt
1x IPC-T5442T-ZE - BLACK --> Deze besteld voor de varifocale lens welke ik wil testen bij de oprit en langs de lange zijde van het huis.
5x Mount boxes PFA130-E
1x NVR5208-8P-4KS2E
Ik kan pas in april monteren en wil dan gaan testen wat het beste bij mijn situatie past. Daarna koop ik de laatste 3 camera's. Zal tzt posten wat het is geworden, wellicht interessant voor anderen die nog zoekende zijn.
Uiteindelijk heb ik 5 camera's nodig maar door de verschillende factoren die meespelen zoals de hoeveelheid licht dat aanwezig is en welke lens-type het beste past op de verschillende locaties heb ik ervoor gekozen om eerst 2 camera's te bestellen. Het volgende heb ik bij Andy besteld (die trouwens erg snel reageert op emails):
1x 3.6MM IPC-Color4K-T - BLACK -> deze heeft mijn voorkeur ivm goede specs, echter afwachten hoe hij het doet met de hoeveelheid licht die aanwezig is. Huis is nog in aanbouw, gisteravond in het donker wezen kijken en het is niet pikdonker door aanwezig verlichting aan de overkant dus denk/hoop dat het goedkomt
1x IPC-T5442T-ZE - BLACK --> Deze besteld voor de varifocale lens welke ik wil testen bij de oprit en langs de lange zijde van het huis.
5x Mount boxes PFA130-E
1x NVR5208-8P-4KS2E
Ik kan pas in april monteren en wil dan gaan testen wat het beste bij mijn situatie past. Daarna koop ik de laatste 3 camera's. Zal tzt posten wat het is geworden, wellicht interessant voor anderen die nog zoekende zijn.
@vuurvreter63 Ik ben met de webshop waar je de links van deelt in contact. Dit gaat niet helemaal snel en ook geen volledige reacties (soms best frustrerend als je een heel stuk tekst uitleg geef en er heel kort maar deels antwoord op komt), maar ben wel op het been gezet om een HikVision NVR erbij aan te schaffen. Reden hiervoor is het toch aanzienlijk lager stroomverbruik ten opzichte van mijn BI machine.
NVR waar ik naar kijk is onder de 10 watt ex HDD. Ik kijk naar de DS-7604NXI-K1 en de DS-7604NI-K1 en de disk uitvoering: Seagate SkyHawk (2021), +Rescue, 4TB
Dat zou naar boven afgerond komen op 15 watt. Dat ten opzichte van mijn BI machine met een gemiddelde verbruik van 35 watt is flink.
Beide NVR's zijn zonder POE, omdat ik een switch heb waar nu genoeg plek op is. Ene heeft Accusense en de andere niet. Geen idee of ik dat nodig heb als de camera's die erop aangesloten hebben al de intelligentie hebben. De meerwaarde wordt dan facedetection o.i.d.
Aan de andere kant, ga ik normaliter altijd voor de nieuwere hardware omdat ik toch denk dat er onderwater ook wat verbeteringen in zitten. De NI is uit 2017 en de NXI is uit 2022 volgens de pricewatch.
Wat ik mij nog afvraag is of de interface wel een beetje snappy snel aanvoelt bij deze. Reviews die ik gevonden heb zijn vooral van de veel duurdere uitvoeringen.
NVR waar ik naar kijk is onder de 10 watt ex HDD. Ik kijk naar de DS-7604NXI-K1 en de DS-7604NI-K1 en de disk uitvoering: Seagate SkyHawk (2021), +Rescue, 4TB
Dat zou naar boven afgerond komen op 15 watt. Dat ten opzichte van mijn BI machine met een gemiddelde verbruik van 35 watt is flink.
Beide NVR's zijn zonder POE, omdat ik een switch heb waar nu genoeg plek op is. Ene heeft Accusense en de andere niet. Geen idee of ik dat nodig heb als de camera's die erop aangesloten hebben al de intelligentie hebben. De meerwaarde wordt dan facedetection o.i.d.
Aan de andere kant, ga ik normaliter altijd voor de nieuwere hardware omdat ik toch denk dat er onderwater ook wat verbeteringen in zitten. De NI is uit 2017 en de NXI is uit 2022 volgens de pricewatch.
Wat ik mij nog afvraag is of de interface wel een beetje snappy snel aanvoelt bij deze. Reviews die ik gevonden heb zijn vooral van de veel duurdere uitvoeringen.
@anc
Jammer dat het contact niet loopt, zoals jij verwacht, mijn ervaring is anders.
Ik heb deze https://pro-alarm.nl/hikv...-8-mp-ip-camera-s-met-poe NVR met PoE genomen en het instellen vond ik niet heel spannend, maar smaken kunnen verschillen, zullen we maar zeggen.
In ieder geval succes met je keuze.
Ik heb deze https://pro-alarm.nl/hikv...-8-mp-ip-camera-s-met-poe NVR met PoE genomen en het instellen vond ik niet heel spannend, maar smaken kunnen verschillen, zullen we maar zeggen.
Contact is stuk gelopen en moet het toch zelf uitzoeken of het aansluit op mijn behoefte.vuurvreter63 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:51:
@anc
Ik zag deze topic op reddit en daar staat iets in waar ik bang ben om tegenaan te lopen.
Dit is de NI K variant en ik kijk naar de NIX K variant, die is nieuwer en ondersteund Acusense.
Ding is dus dat ik juist die webinterface wil gebruiken op een tablet om te kunnen viewen. Iemand schrijft zelfs dat het niet eens de bedoeling is om de web interface te gebruiken om de camera's constant te bekijken en er een iVMS client voor dient te gebruiken

Op mijn windows laptop, staat de webinterface altijd open om de beelden te bekijken.
Dat het niet kan of er niet voor gemaakt is, is een BS verhaal.
Hoe dit zich vertaalt op jouw android tablet, weet ik niet, want die heb ik (nog) niet.
Jouw probleem is dat de hik app niet werkt op de tablet, op mijn ipad werkt het wel en daar kan ik gewoon kijken met de app.
Hoe dit zich vertaalt op jouw android tablet, weet ik niet, want die heb ik (nog) niet.
Jouw probleem is dat de hik app niet werkt op de tablet, op mijn ipad werkt het wel en daar kan ik gewoon kijken met de app.
Correct maar voor de hik app, heb ik eigenlijk niet eens een NVR nodig. De NVR moet die webinterface faciliteren die werkt op mijn oude android tablet. Denk dat ik op reddit even een topic open om te vragen of iemand daar deze situatie heeft en het kan testen.vuurvreter63 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:42:
Op mijn windows laptop, staat de webinterface altijd open om de beelden te bekijken.
Ik heb toch nog een vraagje voor je.
Als je in je browser de camera's bekijkt, kan hij dan ook daar een notificatie (beep) afgeven bij bepaalde beweging?
[Voor 9% gewijzigd door anc op 24-02-2023 14:32]
Nee helaas dit kan helaas niet, een email melding instellen kan dan weer wel, maar ook dat heb ik niet werkend ivm de notaties via de Hik appanc schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:21:
[...]
Als je in je browser de camera's bekijkt, kan hij dan ook daar een notificatie (beep) afgeven bij bepaalde beweging?
Hoe wil je opnemen zonder nvr ?anc schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:21:
[...]
Correct maar voor de hik app, heb ik eigenlijk niet eens een NVR nodig. De NVR moet die webinterface faciliteren die werkt op mijn oude android tablet. Denk dat ik op reddit even een topic open om te vragen of iemand daar deze situatie heeft en het kan testen.
Dit soort camera zijn bedoelt on 24/7 op te nemen. Zodat je die verdachte persoon al 3x door je straat ziet lopen voordat hij je tuin inloopt en aanbelt. Alleen opnemen bij beweging is mijn inziens ook niet zinvol. Daarbij hoe slimmer je nvr is hoe fijner het werkt. Zo vind je namelijk sneller de beelden die je nodig hebt zonder uren materieel te moeten bekijken. Die 4tientjes verschil ben je snel vergeten.
Ik ben het niet eens met bovenstaand bericht.Len020 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:43:
[...]Dit soort camera zijn bedoelt on 24/7 op te nemen. Zodat je die verdachte persoon al 3x door je straat ziet lopen voordat hij je tuin inloopt en aanbelt. Alleen opnemen bij beweging is mijn inziens ook niet zinvol. Daarbij hoe slimmer je nvr is hoe fijner het werkt. Zo vind je namelijk sneller de beelden die je nodig hebt zonder uren materieel te moeten bekijken.
Wanneer je de bewegingsdetectie goed instelt, heb je de verdachte 3x gezien op de beelden en vast gelegd, tenminste, zo heb ik het geregeld, in iedergeval iedereen die bij mij door de straat komt staat erop.
Het gezichtsveld van mijn camera is aangemeld bij https://www.politie.nl/onderwerpen/camera-in-beeld.html en indien nodig wordt ik gebeld door de recherche.
En met mijn buren is alles in overleg gegaan, die er op hun beurt weer profijt van hebben.
Op een lokaal sd kaartje. Met het risico dat het gestolen kan worden, maar ja dan wordt de hele camera meegenomen? Of het risico dat het kaartje steeds slechter wordt en ook dat ik niet 24/7 kan opnemen omdat die kaartjes snel te klein zijn. Op dit moment is dat niet mijn intentie en zijn bewegingen voldoende die mij dan gemaild worden en ik dezelfde dag of de dag erna kan bekijken.Len020 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:43:
[...]
Hoe wil je opnemen zonder nvr ?
Dit soort camera zijn bedoelt on 24/7 op te nemen. Zodat je die verdachte persoon al 3x door je straat ziet lopen voordat hij je tuin inloopt en aanbelt. Alleen opnemen bij beweging is mijn inziens ook niet zinvol. Daarbij hoe slimmer je nvr is hoe fijner het werkt. Zo vind je namelijk sneller de beelden die je nodig hebt zonder uren materieel te moeten bekijken. Die 4tientjes verschil ben je snel vergeten.
De camera's zijn bedoelt om beeld te tonen, wat je daarna ermee doet is toch voor jezelf? Opnemen/live kijken/niks mee doen.
Daarnaast heb ik de mogelijkheid om alles op te nemen met Blue Iris, deze zal ik ook configureren voor als we daar behoefte aan hebben.
Bij mij neemt hij die persoon ook op, maar ook alles ervoor en erna. Waarom zou je niet 24/7 opnemen? 2 camera's kun je 6 weken lang opnemen non-stop met een 4TB schijf voor 90EU.Dan heb je een schijf die bedoelt is voor camera bewaking (WD purple) ipv een sd kaartje. En je kan altijd bepaalde clip apart opslaan. tevens kan een nvr je camera's voeden en het verwerkt de parameters beter dan enkel de camera.vuurvreter63 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:31:
[...]
Ik ben het niet eens met bovenstaand bericht.
Wanneer je de bewegingsdetectie goed instelt, heb je de verdachte 3x gezien op de beelden en vast gelegd, tenminste, zo heb ik het geregeld, in iedergeval iedereen die bij mij door de straat komt staat erop.
Het gezichtsveld van mijn camera is aangemeld bij https://www.politie.nl/onderwerpen/camera-in-beeld.html en indien nodig wordt ik gebeld door de recherche.
En met mijn buren is alles in overleg gegaan, die er op hun beurt weer profijt vaen hebben.
wat je niet wil is dat je motion detectie faalde en je dus geen beeld hebt van de gebeurtenis; iets wat bij 24/7 opname niet gebeurt.
(Blue Iris kost 70EU, en je moet dan een computer daar fulltime voor hebben aanstaan (of nas denk ik?)
Dat doet een nvr een stuk energie zuiniger
Je hebt helemaal gelijk! Echter biedt de webinterface een voor mij belangrijke functionaliteit niet, dit heeft @vuurvreter63 eerder voor mij bevestigd. En dit levert Blue Iris wel.Len020 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:50:
[...]
Bij mij neemt hij die persoon ook op, maar ook alles ervoor en erna. Waarom zou je niet 24/7 opnemen? 2 camera's kun je 6 weken lang opnemen non-stop met een 4TB schijf voor 90EU.Dan heb je een schijf die bedoelt is voor camera bewaking (WD purple) ipv een sd kaartje. En je kan altijd bepaalde clip apart opslaan. tevens kan een nvr je camera's voeden en het verwerkt de parameters beter dan enkel de camera.
wat je niet wil is dat je motion detectie faalde en je dus geen beeld hebt van de gebeurtenis; iets wat bij 24/7 opname niet gebeurt.
(Blue Iris kost 70EU, en je moet dan een computer daar fulltime voor hebben aanstaan (of nas denk ik?)
Qua stroomverbruik is de NVR ong 60% efficiënter, maar mijn Blue Iris machine staat alleen aan wanneer ik die webinterface nodig heb en anders dus uit. Dan is lokaal opnemen van alleen gebeurtenissen voldoende en energiezuiniger.
Mocht het uiteindelijk toch veranderen dan is de NVR erbij halen natuurlijk peanuts.
Bij dahua (camera merk wat ik heb) kan dat wel
Als een lijn wordt overschreden gaat het geluid van een alarm af in de webinterface
Correctie. Niet in de webinterface. Wel in smart pss.
Als een lijn wordt overschreden gaat het geluid van een alarm af in de webinterface
[Voor 18% gewijzigd door Len020 op 28-02-2023 13:05]
Ik heb eerder de camera's 24/7 laten opnemen (meerdere jaren zelfs) echter nooit nodig gehad, nu sinds een half jaar, neem ik alleen de bewegingsdetectie op (op SD/NAS/NVR) het is een overweging die ik zelf heb genomen. En bij de bewegingen worden er 5 seconden voor en na de detectie opgenomen. Daarna is persoon toch buiten bereik van de camera.Len020 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:50:
[...]
Bij mij neemt hij die persoon ook op, maar ook alles ervoor en erna. Waarom zou je niet 24/7 opnemen? 2 camera's kun je 6 weken lang opnemen non-stop met een 4TB schijf voor 90EU.Dan heb je een schijf die bedoelt is voor camera bewaking (WD purple) ipv een sd kaartje. En je kan altijd bepaalde clip apart opslaan. tevens kan een nvr je camera's voeden en het verwerkt de parameters beter dan enkel de camera.
Heb je dan de alarmdraadjes van de camera op de nvr aangesloten?Len020 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:54:
Bij dahua (camera merk wat ik heb) kan dat wel
Bij mijn werkt die tripwire nl niet, omdat ik denk geen gebruik maak van die alarmdraadjes.
9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2
Nee ik gebruik alleen de ethernet kabel. Je moet bij dahua wel Ivs aanzetten. En lijnen of zones instellenfmrama schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:51:
[...]
Heb je dan de alarmdraadjes van de camera op de nvr aangesloten?
Bij mijn werkt die tripwire nl niet, omdat ik denk geen gebruik maak van die alarmdraadjes.
@Len020 Dat had ik allemaal gedaan, maar ik kreeg het niet aan de praat.
Ik heb nu zo dat ik een melding krijg als iemand de oprit op loopt. Zonder tripwire.
Mss nog eens naar kijken dan.
Ik heb nu zo dat ik een melding krijg als iemand de oprit op loopt. Zonder tripwire.
Mss nog eens naar kijken dan.
Hèb je de lijnen scherp tot aan de randen van t beeld? Soms werkt dat niet dan moet je lijn wat meer in het midden houden en van de randen af.
Ik ga er tzt nog maar eens naar kijken en wat experimenteren.
Zowel bij de camera oprit als de camera in de tuin lukte het me nog niet.
Ik weet nu iig dat het werkt zonder die alarmdraadjes.
Zowel bij de camera oprit als de camera in de tuin lukte het me nog niet.
Ik weet nu iig dat het werkt zonder die alarmdraadjes.
Ben een redelijke noob ondanks wat inleeswerk. Ik overweeg 2 cameras aan te schaffen. Eentje binnen, woonkamer + voortuin en eentje achterbuiten maar door het grote aanbod kom ik er nog niet helemaal uit en zie hier veel onbekende termen voorbij komen. Hopelijk kan ik hier wat advies op doen.
Mijn eisen:
* Goede verbinding.
* Goede kwaliteit zowel dag als nacht met een min. afstand van 20 meter.
* Cameras bekabeld i.v.m. voeding (stopcontacten in de buurt).
* Opname bij beweging + en - 5 sec.
* Min. 4 weken opslag.
* Via app bedien- en bekijkbaar.
* Kwaliteit mag wat kosten.
* Geen abbo.
Ik kijk uit naar de adviezen!
Thnx
Mijn eisen:
* Goede verbinding.
* Goede kwaliteit zowel dag als nacht met een min. afstand van 20 meter.
* Cameras bekabeld i.v.m. voeding (stopcontacten in de buurt).
* Opname bij beweging + en - 5 sec.
* Min. 4 weken opslag.
* Via app bedien- en bekijkbaar.
* Kwaliteit mag wat kosten.
* Geen abbo.
Ik kijk uit naar de adviezen!

Thnx
Wat bedoel je met "Cameras bekabeld i.v.m. voeding (stopcontacten in de buurt)"
Een camera verbind je met een UTP kabel, daarmee heb je een goede verbinding.
En als je kabels heb liggen, sluit de camera's aan op een PoE switch, dan worden ze ook meteen voorzien van stroom (geen stopcontact nodig, blijven die vrij).
Advies: op bovenstaande:
Een camera verbind je met een UTP kabel, daarmee heb je een goede verbinding.
En als je kabels heb liggen, sluit de camera's aan op een PoE switch, dan worden ze ook meteen voorzien van stroom (geen stopcontact nodig, blijven die vrij).
Advies: op bovenstaande:
Hallo, ik heb een Dahua nvr systeem met een 5tal camera's aangesloten. Nu wil ik doormiddels RTSP de stream in Home Assistant zetten. de RTSP poort is op de standaard poort 554 open gezet.Ik probeer de RTSP stream in te laden met deze Url uit de documentatie:
rtsp://admin:password@ip-adress:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1
alleen krijg ik een failed to connect. moet ik nog wat anders in de NVR toevallig instellen? subtype=0 heb ik ook geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
alleen krijg ik een failed to connect. moet ik nog wat anders in de NVR toevallig instellen? subtype=0 heb ik ook geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Heb je die poort ook open gezet in je router?
Vraag het evt. ook op het Home Assistant platform, zie: superduper in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5"CodeBaker schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:27:
Hallo, ik heb een Dahua nvr systeem met een 5tal camera's aangesloten. Nu wil ik doormiddels RTSP de stream in Home Assistant zetten. de RTSP poort is op de standaard poort 554 open gezet.Ik probeer de RTSP stream in te laden met deze Url uit de documentatie:
[Voor 13% gewijzigd door Antonio di op 02-03-2023 22:46]
Ik gebruik in HA tegenwoordig deze: https://github.com/rroller/dahua, dan kun je beeld gebruiken, maar ook events mocht je dat willen.CodeBaker schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:27:
Verder kun je de url misschien eerst testen met bijvoorbeeld VLC mediaplayer?
Toevallig gisteren ook mee aan de slag geweest. Ik kreeg ook geen beeld. Dat had te maken met de "codec" in de camera die moest staan op 264H in plaats van 265. Misschien dat dat helpt. Heb overigens ook die rroller Home Assistant Dahua Integration al een tijdje werken en dat gaat ook heel goed.CodeBaker schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:27:
Zijn er gigabit splitters op de markt met de volgende aansluitingen?
Input:
Input:
- RJ45 met PoE
- RJ45 met PoE
- DC plug 12V, 1A
Hier zit het gewoon in.nielsn schreef op maandag 13 maart 2023 @ 02:47:
Input:Output:
- RJ45 met PoE
Ik wil een camera voorzien van een externe microfoon (DH-HAP100) en deze oplossing zou veel werk schelen om zo geen 230v adapter te hoeven gebruiken (geen stopcontact in de buurt)
- RJ45 met PoE
- DC plug 12V, 1A
https://pro-alarm.nl/hikv...7YzwNY3y_o8-7Pt36l.SDtz3k
Kijk eens bij deze
https://shop.sww.nl/product/tp-link-tl-poe10r-poe-splitter/ (Zie beschrijving)
en
https://www.allekabels.nl...1243136/poe-splitter.html
https://shop.sww.nl/product/tp-link-tl-poe10r-poe-splitter/ (Zie beschrijving)
en
https://www.allekabels.nl...1243136/poe-splitter.html
Waarvoor heb je perse PoE output (en gigabit) nodig?nielsn schreef op maandag 13 maart 2023 @ 02:47:
Input:Output:
- RJ45 met PoE
Ik wil een camera voorzien van een externe microfoon (DH-HAP100) en deze oplossing zou veel werk schelen om zo geen 230v adapter te hoeven gebruiken (geen stopcontact in de buurt)
- RJ45 met PoE
- DC plug 12V, 1A
Zowel Mic als camera met DC plug van stroom voorzien is geen optie?
+
(En wellicht valt er ook stroom van de camera af te tappen als je die via PoE aansluit. Zou zeggen meet het voltage op de DC aansluiting eens).
[Voor 6% gewijzigd door maxnl op 13-03-2023 11:59]
Bedankt voor het meedenken, wordt zeer gewaardeerd!
Ik kan de camera's terugsturen omdat de omschrijving op hun website niet juist was.
Ik kan de camera's terugsturen omdat de omschrijving op hun website niet juist was.
Ik was me aan het orienteren voor een Hikvision ColorVu maar ik werd erop gewezen dat er een felle witte led aan de voorzijde zit? Is dit vervelend voor bijv de overburen ?
Je kunt de lamp laten branden bij bewegingen, wanneer dit wordt gedetecteerd.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:43:
Ik was me aan het orienteren voor een Hikvision ColorVu maar ik werd erop gewezen dat er een felle witte led aan de voorzijde zit? Is dit vervelend voor bijv de overburen ?
Daarbij kan je lamp in stellen in procenten, dus instellen vanaf 0% tot 100%.
En het is natuurlijk ook afhankelijk hoe je de camera ophangt, ik neem aan dat hij niet rechtstreeks gericht is op de buren.
Volgens mij kun je de lamp ook volledig uitzetten toch?vuurvreter63 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:52:
[...]
Je kunt de lamp laten branden bij bewegingen, wanneer dit wordt gedetecteerd.
Daarbij kan je lamp in stellen in procenten, dus instellen vanaf 0% tot 100%.
En het is natuurlijk ook afhankelijk hoe je de camera ophangt, ik neem aan dat hij niet rechtstreeks gericht is op de buren.
De 0% die jij bedoelt.
Ja dat klopt, ik heb hem aan de voorkant van het huis op uit staan en aan de achterkant van het huis, gaat hij aan bij beweging.Rzaan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:30:
[...]
Volgens mij kun je de lamp ook volledig uitzetten toch?
De 0% die jij bedoelt.
Vandaag ook een bestaande camera vervangen door een Hikvision Colorvu panaroma ding (op Ali gekocht).
Geeft als je straatverlichting hebt idd ook prima beeld met de lamp uit.
Wel is het model wat minder discreet dan mijn vorige Dahua.
Ter vergelijking van de afmetingen:
Is dit een 4 mp of 8 mp camera?maxnl schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:47:
Vandaag ook een bestaande camera vervangen door een Hikvision Colorvu panaroma ding (op Ali gekocht).
[Afbeelding]
8 MP totaal (hij plakt het beeld van twee 4 mp camera's aan elkaar)vuurvreter63 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:38:
Is dit een 4 mp of 8 mp camera?
https://nl.aliexpress.com/item/1005004895855029.html
Ja ik ken hem wel.maxnl schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:21:
[...]
8 MP totaal (hij plakt het beeld van twee 4 mp camera's aan elkaar)
Ik ben trouwens wel benieuwd naar je configuratie met deze camera?maxnl schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:21:
[...]
8 MP totaal (hij plakt het beeld van twee 4 mp camera's aan elkaar)
Draait hij stand alone of met een NVR (zoja welke) of NAS ?
Wil je evt een foto van je beeld delen dag/nacht (eventueel via prive bericht)
Gebruik een Synology NAS die ik al had.vuurvreter63 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:25:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar je configuratie met deze camera?
Draait hij stand alone of met een NVR (zoja welke) of NAS ?
Wil je evt een foto van je beeld delen dag/nacht (eventueel via prive bericht)
Die neemt ook het beeld van een Reolink PoE deurbel op.
Zal je een foto PM'en.
[Voor 4% gewijzigd door maxnl op 15-03-2023 23:40]
Welke instelling heb je op de NAS?maxnl schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:38:
[...]
Gebruik een Synology NAS die ik al had.
Die neemt ook het beeld van een Reolink PoE deurbel op.
Zal je een foto PM'en.
Continu opname of alleen bewegings detectie?
Continu, h.264 (camera ondersteund ook h.265 maar dat levert problemen op met de Synology web interface. dan zou je hem alleen met een desktop applicatie kunnen bekijken en die draait niet onder Linux).vuurvreter63 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:58:
Welke instelling heb je op de NAS?
Continu opname of alleen bewegings detectie?
Heb hem nu op 20 fps gezet en wacht nog even af wat het met schijfruimte doet

Overdag lopen en fietsen hier verder continu mensen langs (woon in de randstad, en er zit ook nog eens een middelbare school een straat verder), dus bewegingsdetectie notificaties wil je in mijn situatie ook niet.

[Voor 25% gewijzigd door maxnl op 16-03-2023 00:30]
Nou de politie stond vandaag aan de deur omdat er vanacht een auto recht voor onze deur is uitgebrand ( we hebben er niks van meegekregen
)
Of onze camera het misschien heeft opgenomen, en zoja of de beelden aan de politie overgedragen kon worden.
Natuurlijk kunnen wij dat.
Ik ze kan terugkijken via de webbrowser.
Ik kan ze downloaden, maar het moment supreme van de dader die file wil die op mijn dagelijkse pc niet afspelen. ( I3-6100 GTX960 16GB Ram 1 TB SSD)
Waar het probleem dan inzit weet ik niet. Het hele gebeuren is over 2 files verdeeld beide zijn 1Gb groot maar als ik beter kijk zie ik
File1 (die niet werkt) 1.064.172.224 Bytes
File2 (die wel werkt) 1.064.270.456 Bytes
Systeem is een : Hikvision DS-7604NI-K1 / 4P met DS-2CD2347G2-LU 2.8mm 4mp ColorVu cameras
Heb ter controle de daarop volgende file ook gedownload, maar ook die werkt niet.
Ik heb geen idee waarom het niet werkt.
Dus dan maar handbrake erover, dus file1 overgezet naar de gamepc want de normale pc is een stukkie trager en die wilde er 2 uur over doen.
Speelt de "nieuwe" gamepc speelt hem zonder problemen af met de standaard aanwezige windows media speler. Dezelfde versie als die op mijn reguliere pc niet wil werken....
Edit: smplayer speelt het bestand wel zonder problemen af.

Of onze camera het misschien heeft opgenomen, en zoja of de beelden aan de politie overgedragen kon worden.
Ik kan ze downloaden, maar het moment supreme van de dader die file wil die op mijn dagelijkse pc niet afspelen. ( I3-6100 GTX960 16GB Ram 1 TB SSD)
Waar het probleem dan inzit weet ik niet. Het hele gebeuren is over 2 files verdeeld beide zijn 1Gb groot maar als ik beter kijk zie ik
Systeem is een : Hikvision DS-7604NI-K1 / 4P met DS-2CD2347G2-LU 2.8mm 4mp ColorVu cameras
Heb ter controle de daarop volgende file ook gedownload, maar ook die werkt niet.
Dus dan maar handbrake erover, dus file1 overgezet naar de gamepc want de normale pc is een stukkie trager en die wilde er 2 uur over doen.
Speelt de "nieuwe" gamepc speelt hem zonder problemen af met de standaard aanwezige windows media speler. Dezelfde versie als die op mijn reguliere pc niet wil werken....

Edit: smplayer speelt het bestand wel zonder problemen af.
[Voor 11% gewijzigd door harley op 16-03-2023 21:13]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heb ook wel eens dat VLC gedownloade camera bestanden niet wil afspelen.harley schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:09:
Maar bijv. https://www.smplayer.info/ lust ze dan weer wel.
@maxnl die speelt hem inderdaad wel goed af.
Bedankt, want hiermee kan ik ook wel inzoomen tijdens afspelen (heb een full hd monitor en nu kan ik tenminste inzoomen aangezien ik hogere resolutie opname heb)
Bedankt, want hiermee kan ik ook wel inzoomen tijdens afspelen (heb een full hd monitor en nu kan ik tenminste inzoomen aangezien ik hogere resolutie opname heb)
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heb je al een iVMS-4200 geprobeerd @harley ? Probeer het bestand hier eens via te downloaden en laat het even weten of dat beter gaat.
Hikvision & Ajax Jeweller + Fibra installateur
Heb je geen sd kaart in de camera zitten?harley schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:09:
Nou de politie stond vandaag aan de deur omdat er vanacht een auto recht voor onze deur is uitgebrand ( we hebben er niks van meegekregen)
[Afbeelding]
Dat heb ik namelijk wel, en hierop worden alleen bewegingen mee opgenomen.
En die opnames, kan je weer heel gemakkelijk delen middels de Hik-connect app.
P.S. Tip
https://www.politie.nl/onderwerpen/camera-in-beeld.html
https://www.politie.nl/in...lden-camera-in-beeld.html
[Voor 3% gewijzigd door vuurvreter63 op 16-03-2023 20:21]
@JL-IP(!) ik vind die software echt een draak van een programma, ik zie mijn opnameunit maar ik kan nergens fatsoenlijk mijn camera selecteren om te downloaden wat ik wil 
@vuurvreter63 nee ik heb een opnameunit met continuopname op de hoogst mogelijke kwaliteit. Waarom zou ik nog een SD kaart willen ?
en mijn camera's zijn aangemeld bij de politie, heb ook zo'n mooie sticker op de raam zitten.

@vuurvreter63 nee ik heb een opnameunit met continuopname op de hoogst mogelijke kwaliteit. Waarom zou ik nog een SD kaart willen ?
en mijn camera's zijn aangemeld bij de politie, heb ook zo'n mooie sticker op de raam zitten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen