@pc_slopert ik heb inmiddels de codec settings toegepast. alleen krijg ik maar 1 camera terwijl ik er 5 aan mn NVR heb hangen.
@harley
Heb je ook al geprobeerd om het bestand rechtstreeks van de NVR middels USB te downloaden?
Juist voor dit soort gebeurtenissen heb ik er een SD kaartje in de camera.
Ik kan dan ook vanaf afstand de gebeurtenis beheren/delen.
Software matig zou Hikvision nog wel kunnen verbeteren, al ben ik niet geheel ontevreden.
Heb je ook al geprobeerd om het bestand rechtstreeks van de NVR middels USB te downloaden?
Juist voor dit soort gebeurtenissen heb ik er een SD kaartje in de camera.
Ik kan dan ook vanaf afstand de gebeurtenis beheren/delen.
Software matig zou Hikvision nog wel kunnen verbeteren, al ben ik niet geheel ontevreden.
Hikvision gebruiker
En daarom is het gelijk een draak van een programma?harley schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:36:
@JL-IP(!) ik vind die software echt een draak van een programma, ik zie mijn opnameunit maar ik kan nergens fatsoenlijk mijn camera selecteren om te downloaden wat ik wil
Heb je tutorials gevolgd op YouTube?
Er komen bij mij waarschijnlijk 2 camera's aan een paal in de tuin te hangen, op zo'n 3 meter hoog.
Iemand nog goede tips voor een paal?
En waar op te letten?
En waar op te letten?
We hebben iets meer nodig dan dit. Waar in de tuin, hoe hoog, inklimbeveiliging, materiaal wens, hol of dicht intern, budget, etc.Rzaan schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:39:
Er komen bij mij waarschijnlijk 2 camera's aan een paal in de tuin te hangen, op zo'n 3 meter hoog.
En waar op te letten?
De paal komt naast een muur te staan.JL-IP(!) schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:26:
[...]
We hebben iets meer nodig dan dit. Waar in de tuin, hoe hoog, inklimbeveiliging, materiaal wens, hol of dicht intern, budget, etc.
De rest van de zaken weet ik juist niet.
Wil gewoon een goede paal waar makkelijk 2 camera's aan bevestigd kunnen worden.
Simpel, doeltreffend en zelf te plaatsen.Rzaan schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:56:
[...]
De paal komt naast een muur te staan.
De rest van de zaken weet ik juist niet.
Wil gewoon een goede paal waar makkelijk 2 camera's aan bevestigd kunnen worden.
https://www.bol.com/nl/nl...NGzQ.2_38.44.ProductImage
Ik had bij een lokale partijeen offerte opgevraagd.
Daarin gaf ik aan dat ik de camera DS-2CD2347G2-LU ColorVU 2.0 4MP wel zag zitten.
Dit nadat ik in dit topic goede verhalen over deze camera had gelezen.
Maar hij heeft nu de Hikvision DS-2CD2346G2-ISU/SL 2.8 mm in de offerte gezet.
Nu kan ik natuurlijk gewoon vragen voor een andere offerte, maar wat zijn de belangrijkste verschillen tussen deze camera's?
De laatste heeft IR, maar heb ik dat wel nodig?
Daarin gaf ik aan dat ik de camera DS-2CD2347G2-LU ColorVU 2.0 4MP wel zag zitten.
Nu kan ik natuurlijk gewoon vragen voor een andere offerte, maar wat zijn de belangrijkste verschillen tussen deze camera's?
Wat ik zo even zie, is het verschil dat er bij 1e je een ColorVu camera hebt (kleur in de nacht bij weinig licht) en bij de andere op de offerte genoemde camera niet.Rzaan schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:01:
Ik had bij een lokale partijeen offerte opgevraagd.
En is laatste genoemde camera een oudere model.
Mijn advies, ga voor de ColorVu camera.
En wellicht heeft de verkoper een foutje gemaakt met de offerte.
Zie https://pro-alarm.nl/hikv...2347g2-lu-colorvu-2-0-4mp voor een gunstigere prijs
P.S.
Kies altijd voor de 2.8 mm lens ivm de grote kijkhoek van 109 °.
[ Voor 5% gewijzigd door vuurvreter63 op 18-03-2023 11:13 ]
Hikvision gebruiker
Dankvuurvreter63 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:05:
[...]
Wat ik zo even zie, is het verschil dat er bij 1e je een ColorVu camera hebt (kleur in de nacht bij weinig licht) en bij de andere op de offerte genoemde camera niet.
En is laatste genoemde camera een oudere model.
Zie https://pro-alarm.nl/hikv...2347g2-lu-colorvu-2-0-4mp voor een gunstigere prijs
P.S.
Kies altijd voor de 2.8 mm lens ivm de grote kijkhoek van 109 °.
Die gunstigere prijs zit er bij hem helaas niet in.
Hij verzorgt de installatie en de nazorg, dus daar pakt hij gewoon een stuk marge op.
Kreeg zojuist een aangepaste offerte want hij had inderdaad de verkeerde camera uit de lijst gehaald.vuurvreter63 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:05:
Moest je er om vragen of had hij het zelf in de gaten?Rzaan schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:35:
[...]
Kreeg zojuist een aangepaste offerte want hij had inderdaad de verkeerde camera uit de lijst gehaald.
Hikvision gebruiker
Ik wees hem erop, en hij zei dat hij de verkeerde uit de lijst had gepakt.
Geloof hem wel, want ik had al eerder aangegeven wat ik wilde.
Geloof hem wel, want ik had al eerder aangegeven wat ik wilde.
Ik ben ook op zoek naar een extra camera rondom het huis
We hebben nu 2x DAHUA IPC-HFW5442E-ZE
Dit bevalt opzich goed alleen zijn al een aantal jaren oud.
Wij willen nu een 3e camera erbij hangen. Ik ben nu aan het twijvelen
de nieuwe versie van de bestaande camera's kopen of een ColorVu camera
Wij wonen buitenaf dus er is behalve maanlicht geen licht in de nacht. Is een ColorVu camera dan nog een optie? Ik wil niet altijd een lamp hebben branden terwijl er niets is.
Wij wonen buitenaf dus er is behalve maanlicht geen licht in de nacht. Is een ColorVu camera dan nog een optie? Ik wil niet altijd een lamp hebben branden terwijl er niets is.
Maan licht kan voldoende zijn om personen te detecteren, waarbij je bij een detectie het licht van de camera aan kan laten gaan. Gaat de LED lamp aan (is regelbaar) dan heb je zeker voldoende licht.mcied schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:43:
Ik ben ook op zoek naar een extra camera rondom het huis
Hikvision gebruiker
Dus je kunt de LED lamp aan laten gaan als die iets beweging ziet. Dan moet dan wel goed komen.
Wat zou een goede ColorVu camera zijn?
Ik heb de Dahua bij Andy besteld. verkoopt hij ook Hikvision ColorVu?
Je zou een keuze kunnen maken tussen deze 2 camera's.mcied schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:56:
Dus je kunt de LED lamp aan laten gaan als die iets beweging ziet. Dan moet dan wel goed komen.
https://pro-alarm.nl/hikv...2347g2-lu-colorvu-2-0-4mp
https://pro-alarm.nl/hikv...7g2-lu-colorvu-2-0-4k-8mp
Ik heb beiden draaien en de 8Mp versie geeft wel heel erg mooi beeld.
P.S.
https://pro-alarm.nl/hikv...beeld-panoramische-camera
[ Voor 20% gewijzigd door vuurvreter63 op 22-03-2023 17:02 ]
Hikvision gebruiker
Let op dat niet elke camera van dahua met led, de led automatisch aan laat gaan bij beweging.
Dat heet Smart Dual Illuminators.
Dat heet Smart Dual Illuminators.
[ Voor 67% gewijzigd door fmrama op 22-03-2023 17:32 ]
Boven genoemde camera's zijn de ColorVu van Hikvision.fmrama schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:14:
Let op dat niet elke camera van dahua met led, de led automatisch aan laat gaan bij beweging.
(Ik ben effe vergeten hoe dit bij dahua heet)
Hikvision gebruiker
Het was even een melding voor @mcied , omdat hij al dahua had. Mocht ie toch weer voor dahua gaan. 😉
Ik ken deze verkoper niet, maar had wel in eerdere berichten gelezen dat hij ze ook verkoopt.mcied schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:56:
Hikvision gebruiker
Bedankt hiervoor. ik ga eens kijken of ik met een 180 graden camera uit komvuurvreter63 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:59:
[...]
Je zou een keuze kunnen maken tussen deze 2 camera's.
Ik heb beiden draaien en de 8Mp versie geeft wel heel erg mooi beeld.
P.S.
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe beveiligings cam.
wil er 1 met microfoon en van hikvision.
Deze spreekt me erg aan, alleen kan je die witte LEDs uitschakelen?
Het moet niet te opvallend worden.
Ja dat kan, hoor.Delorian25 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:31:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe beveiligings cam.
Hikvision gebruiker
Ik laat 4 camera's ophangen: HIK DS-2CD2346G2-ISU/SL(2.8mm)
Daar komt deze recorder aan: Hikvision DS-7604NI-K1/4PB
Is dit een goed apparaat en een goede combinatie?
Deze NVR zit met vier camera's direct aan het maximum aantal. Uitbreiden van het aantal camera's is niet meer mogelijk zonder een andere NVR aan te schaffen.Rzaan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:37:
Ik laat 4 camera's ophangen: HIK DS-2CD2346G2-ISU/SL(2.8mm)
Zelf zou ik dat niet zo snel doen en een NVR "op de groei" kopen.
Daar heb je een punt.nielsn schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:36:
[...]
Deze NVR zit met vier camera's direct aan het maximum aantal. Uitbreiden van het aantal camera's is niet meer mogelijk zonder een andere NVR aan te schaffen.
Zelf zou ik dat niet zo snel doen en een NVR "op de groei" kopen.
Maar de installateur is nu al 50% duurder met zijn apparatuur in vergelijking met de webshop.
Ik wil toch voor hem kiezen zodat ik de installatie en instelling niet zelf hoef te doen.
Tevens kan ik hem bellen als er iets mis is met de apparatuur of de software.
Ik zie zoveel vragen in dit topic over 'kan geen contact krijgen' of andere software-matige problemen.
en heb er zelf geen verstand van.
Do it nice, or do it twice.Rzaan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:47:
Daar heb je een punt.
Maar de installateur is nu al 50% duurder met zijn apparatuur in vergelijking met de webshop.
Zou ook eerder voor ColorVu camera's gaan. De Darkfighter modellen hebben 0.003 lux nodig als je beeld in kleur wilt, ColorVU 0.001.
Prijsverschil zal op een complete installatie niet heel spannend zijn (ter referentie: op Ali zijn de goedkoopste ColorVU modellen 90 EUR per camera)
[ Voor 32% gewijzigd door maxnl op 28-03-2023 15:23 ]
Ik had de verkeerde camera's gelinkt.maxnl schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:09:
[...]
Do it nice, or do it twice.
Zou ook eerder voor ColorVu camera's gaan. De Darkfighter modellen hebben 0.003 lux nodig als je beeld in kleur wilt, ColorVU 0.001.
Prijsverschil zal op een complete installatie niet heel spannend zijn (ter referentie: op Ali zijn de goedkoopste ColorVU modellen 90 EUR per camera)
Het moeten de DS-2CD2347G2-LU ColorVU 2.0 4MP worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Rzaan op 28-03-2023 15:54 ]
Ik wil mijn schuur en tuin uitbreiden met twee beveiligingscamera's. Heb al wat gezocht op camera gebied maar er is zo waanzinnig veel te koop dat ik niet goed meer weet waar ik nog op moet letten bij de aanschaf.
Op dit moment heb ik al 1 dome hangen aan de voorzijde. Dit is een Hikvision met alles op en aan. Beelden worden opgeslagen op een NAS. Voor de bijkomende twee is het dus wel belangrijk dat de camera's gekoppeld kunnen worden aan surveillance station ivm evt opslag.
Gevraagde specs:
Voor de schuur mag het een relatief goedkoop model zijn aangezien mijn schuur maar klein is en dus het noodzakelijke bereik van de camera ook. 5m max. Wel moet hij een fatsoenlijk genoeg nachtzicht hebben dat een evt gezicht er op te herkennen is. Gewoon enkel ter beveiliging van wat gereedschap en de hobby brommer.
Voor de tuin moet het bereik iets groter zijn, ca. 14m, inclusief nachtzicht. Ben even benieuwd waar het ongedierte vandaan komt in de tuin dus dat kunnen spotten is meer het doel.
Vast, of bestuurbaar maakt me niet uit. Al lijkt die laatste me wat overkill voor het doel. Bullet of dome is me ook om t even, zo lang ze maar doen wat ze moeten doen .
Iemand met wat gebruikers ervaringen hier die me wat zinnige adviezen kan geven wat ik er op kan hangen? Merk model etc?
Hoewel ik aan de voorzijde van het huis dus Hikvision heb hangen gaat mijn voorkeur uit naar een niet Chinees merk. Niet dat ik er nu last van heb gehad dat Zij me loopt te bespioneren. Maar gezien alle veiligheidswaarschuwingen neem ik liever het zekere voor het onzekere als ik toch nog iets nieuws moet aanschaffen.
Op dit moment heb ik al 1 dome hangen aan de voorzijde. Dit is een Hikvision met alles op en aan. Beelden worden opgeslagen op een NAS. Voor de bijkomende twee is het dus wel belangrijk dat de camera's gekoppeld kunnen worden aan surveillance station ivm evt opslag.
Gevraagde specs:
Voor de schuur mag het een relatief goedkoop model zijn aangezien mijn schuur maar klein is en dus het noodzakelijke bereik van de camera ook. 5m max. Wel moet hij een fatsoenlijk genoeg nachtzicht hebben dat een evt gezicht er op te herkennen is. Gewoon enkel ter beveiliging van wat gereedschap en de hobby brommer.
Voor de tuin moet het bereik iets groter zijn, ca. 14m, inclusief nachtzicht. Ben even benieuwd waar het ongedierte vandaan komt in de tuin dus dat kunnen spotten is meer het doel.
Vast, of bestuurbaar maakt me niet uit. Al lijkt die laatste me wat overkill voor het doel. Bullet of dome is me ook om t even, zo lang ze maar doen wat ze moeten doen .
Iemand met wat gebruikers ervaringen hier die me wat zinnige adviezen kan geven wat ik er op kan hangen? Merk model etc?
Hoewel ik aan de voorzijde van het huis dus Hikvision heb hangen gaat mijn voorkeur uit naar een niet Chinees merk. Niet dat ik er nu last van heb gehad dat Zij me loopt te bespioneren. Maar gezien alle veiligheidswaarschuwingen neem ik liever het zekere voor het onzekere als ik toch nog iets nieuws moet aanschaffen.
Dat zal knap lastig gaan worden voor je.Pont Max schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:31:
Hoewel ik aan de voorzijde van het huis dus Hikvision heb hangen gaat mijn voorkeur uit naar een niet Chinees merk.
Ik denk dat 95% van alle camera's en/of onderdelen uit China komen.
Hikvision gebruiker
Je bent Tweaker...Pont Max schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:31:
Zorg er gewoon voor dat die camera's geen rechtstreekse Internet connectiviteit hebben, maar dat je ze alleen indirect benadert...
Hoewel het vinden van een NAS zonder Chinese connectie ook knap lastig kan zijn.
Synology is Taiwanees. Telt dat ook?
ik gebruik een unraid nas (dus oude pc met berg schijven erin) met een eigen share voor de cameras om hun bestanden in op te slaan. cameras zelf kunnen door instellingen op de camera en wat blokkades op de router niet het internet op. volledig standalone and nergens ET phone home praktijken.Pont Max schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:31:
Ik wil mijn schuur en tuin uitbreiden met twee beveiligingscamera's. Heb al wat gezocht op camera gebied maar er is zo waanzinnig veel te koop dat ik niet goed meer weet waar ik nog op moet letten bij de aanschaf.
Gevraagde specs:
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Daar heb je natuurlijk een goed punt.maxnl schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:20:
Je bent Tweaker...
Dank voor die tip. Dan ga ik dat toch zo veilig als mogelijk instellen en dan Chinees overwegen. Iemand nog goede ervaringen met een enigzins eenvoudige camera voor deze doeleinden?
die lui willen juist aan de hele wereld benadrukken dat ze NIET Chinees zijn.maxnl schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:20:
Voor 'niet Chinees spul' moet je al snel in de buidel tasten. Ik gebruik enkel Axis, maar daar hangen hele andere prijskaartjes aan.Pont Max schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:31:
Gevraagde specs:
Ik denk dat je voor jouw doel niet veel andere keus hebt, en zoals reeds gesuggereerd kun je met wat tweaken best nog wat veiligheid winnen!
hallo ik ga voor een systeem voor het monitoren van dieren 12 x IPC-T5442TM-AS gebruiken in combinatie met deze NVR: NVR5216-16P-4KS2. De beelden zou ik graag van deze lokatie automatisch via FTP opslaan op een server op een andere locatie. Heeft iemand ervaring met dahua NVR en FTP? Of zouden jullie een andere NVR aanraden.
Kopen bij Andy gaat veranderen:
https://www.ipcamtalk.com...ry-plan.68671/post-758013Hey guys
There has 2 things to announce, 1 good and 1 bad.
1. We will set up a new official website and can be finished around 4 weeks later, make more professional.
2. Bad news we will stop shipping orders from China, that means we will stop the aliexpress online selling to other countries except the US and Canada, this is the dahua rule, we have to obey.
How for other countries to buy, send email for direct purchase, or buy directly from Amazon.com.
Thanks for always support!
Andy
Bij een NAS heb je de mogelijkheid om voor een open source oplossing te kiezen.maxnl schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:20:
[...]
Je bent Tweaker...
Zorg er gewoon voor dat die camera's geen rechtstreekse Internet connectiviteit hebben, maar dat je ze alleen indirect benadert...
Hoewel het vinden van een NAS zonder Chinese connectie ook knap lastig kan zijn.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Deze week wegens waterschade de connectoren van een Dahua IPC-HDW2231R-ZS & utp kabel vervangen.
Was zo vrij geweest kabel in de regen op te hangen zonder waterdicht fix. Gaat na een paar maanden mis… Dus beiden contacten zwart/verbrand female camera en male van utp.
Gelukkig doet het POE element van de camera het wel, female voor een male utp vervangen. En dan een utp Rj45 doorverbinder ertussen om males te verbinden in de lasdoos (nu). Zie YouTube voor de layout. Wel lastig om een paar niet gebruikte poorten in de utp te patchen. Immers minder draden dan 8 worden gebruikt.
Was zo vrij geweest kabel in de regen op te hangen zonder waterdicht fix. Gaat na een paar maanden mis… Dus beiden contacten zwart/verbrand female camera en male van utp.
Gelukkig doet het POE element van de camera het wel, female voor een male utp vervangen. En dan een utp Rj45 doorverbinder ertussen om males te verbinden in de lasdoos (nu). Zie YouTube voor de layout. Wel lastig om een paar niet gebruikte poorten in de utp te patchen. Immers minder draden dan 8 worden gebruikt.
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
Na de zoveelste autobrand hier in de buurt wil ik graag een camera ophangen gericht op mijn eigen auto (geen openbare plek
). Nu heb ik hier een mobieltje liggen met 128gb opslag die kan filmen in 4k 60fps die ik toch niet meer gebruik. Alleen het lijkt er niet op dat er android apps bestaan die doen wat ik wil. Namelijk filmen in 1080p of 4k tot hij vol is en de oude bestanden automatisch verwijderen. (Eventueel met motion detection om de bestanden wat kleiner te houden.)
Meer mensen die ook dit probleem hebben? zowel op Google als op Youtube krijg ik geen geschikte apps gevonden. Terwijl het mij zo'n simpele functie lijkt te zijn.

Meer mensen die ook dit probleem hebben? zowel op Google als op Youtube krijg ik geen geschikte apps gevonden. Terwijl het mij zo'n simpele functie lijkt te zijn.
Heb je toevallig een Synology NAS?saveljos schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:40:
Na de zoveelste autobrand hier in de buurt wil ik graag een camera ophangen gericht op mijn eigen auto (geen openbare plek). Nu heb ik hier een mobieltje liggen met 128gb opslag die kan filmen in 4k 60fps die ik toch niet meer gebruik. Alleen het lijkt er niet op dat er android apps bestaan die doen wat ik wil. Namelijk filmen in 1080p of 4k tot hij vol is en de oude bestanden automatisch verwijderen. (Eventueel met motion detection om de bestanden wat kleiner te houden.)
Hikvision gebruiker
Nope, helaas geen NAS tot mijn beschikking hier. Ik ben er wel even naar gaan googlen. Maar een NAS zou dan het probleem van automatisch verwijderen bestanden op zich kunnen nemen begrijp ik? Dan hoef ik alleen nog maar een camera app te vinden die non-stop record en waarvan ik de bestandslocatie kan veranderen naar de NAS.
edit: Dat lijkt open camera te kunnen doen
[ Voor 5% gewijzigd door saveljos op 16-04-2023 20:30 ]
En wat is er op tegen om een camera te kopen?saveljos schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:29:
[...]
Nope, helaas geen NAS tot mijn beschikking hier. Ik ben er wel even naar gaan googlen. Maar een NAS zou dan het probleem van automatisch verwijderen bestanden op zich kunnen nemen begrijp ik? Dan hoef ik alleen nog maar een camera app te vinden die non-stop record en waarvan ik de bestandslocatie kan veranderen naar de NAS.
Gezien de huidige prijzen, heb je voor weinig geld, wel een goede camera hangen.
Bijv deze:
Of deze met iets meer mogelijkheden:
https://pro-alarm.nl/hikv...orvu-2-0-met-strobe-audio
Of de 4K variant:
P.S.
Genoemde linken zijn van de webshop waar ook ik mijn spullen koop.
Verder geen belangen met deze zaak.
Hikvision gebruiker
Ik heb dit weekend mijn eerste 2 Dahua camera's opgehangen en aangesloten op de NVR. Het gaat om de volgende producten:
1x NVR5208-8P-4KS2E
1x 3.6MM IPC-Color4K-T
1x IPC-T5442T-ZE
Nu kan ik de beelden live via de NVR bekijken en de opgeslagen beelden terugzoeken. Uiteraard wil ik de beelden ook graag via een App bekijken op mijn telefoon maar dit lukt me niet. Alles wat ik hierover zoek wijst maar naar de ConfigTool van Dahua. Nu kan ik geen applicaties downloaden op mijn werklaptop en op mijn (15jr) oude privé laptop lukt het helaas ook niet. Is er nog een andere manier (zonder gebruik vd ConfigTool) om de camera's te linken aan de App? Ik heb de App "EasyViewer Pro" maar als ik een andere App beter kan gebruiken is dit voor mij ook goed.
1x NVR5208-8P-4KS2E
1x 3.6MM IPC-Color4K-T
1x IPC-T5442T-ZE
Nu kan ik de beelden live via de NVR bekijken en de opgeslagen beelden terugzoeken. Uiteraard wil ik de beelden ook graag via een App bekijken op mijn telefoon maar dit lukt me niet. Alles wat ik hierover zoek wijst maar naar de ConfigTool van Dahua. Nu kan ik geen applicaties downloaden op mijn werklaptop en op mijn (15jr) oude privé laptop lukt het helaas ook niet. Is er nog een andere manier (zonder gebruik vd ConfigTool) om de camera's te linken aan de App? Ik heb de App "EasyViewer Pro" maar als ik een andere App beter kan gebruiken is dit voor mij ook goed.
DMSS heb ik ook geprobeerd, zelfde interface als Easyviewer zover ik zie.Piet91 schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:20:
@Figaro9
DMSS. Al vind ik voor live view Tinycam (Pro) fijner.
Zal Tinycam ook eens proberen, thanks
@Figaro9 DMSS is de app van Dahua zélf.
Ik vind IP Centcom erg fijn werken, zowel window als Android (onvier heet die daarop).
Weet dat Synology ook een app heeft om je mobiele telefoon als camera te kunnen toevoegen aan de NAS.saveljos schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:29:
Nope, helaas geen NAS tot mijn beschikking hier. Ik ben er wel even naar gaan googlen. Maar een NAS zou dan het probleem van automatisch verwijderen bestanden op zich kunnen nemen begrijp ik?
YouTube: Add Your Mobile Phone To Synology Surveillance Station
Verder geen ervaring mee.
Besteed liever 100 EUR (Aliexpress prijzen) aan een bekabelde PoE camera.
Risico dat mensen met kwade bedoelingen een wifi jammer bij zich hebben is aanwezig, dus alles wat met wifi werkt -inclusief telefoon- heeft vanuit beveiligingsoogpunt niet de voorkeur.
Kwam deze op marktplaats tegen: https://www.marktplaats.n...c4-4105-9ae7-c4c86c8a43da
Hikvision ColorVu DS-2CD2387G2-LSU/SL 4K 8MP Speaker Led
Alleen in de maand april €199
Deze kan ik bij Aliexpress niet voor deze prijs aankomen.
Je kunt in je router ook een camera ook blokkeren om naar buiten te gaan, kan niets naar China verstuurd worden.
Je kunt in je router ook een camera ook blokkeren om naar buiten te gaan, kan niets naar China verstuurd worden.
Eerste Ali zoekopdracht resultaat 187 EURjder schreef op woensdag 19 april 2023 @ 01:03:
Kwam deze op marktplaats tegen: https://www.marktplaats.n...c4-4105-9ae7-c4c86c8a43da
En via cashbackxl e.d. kan er nog wel een paar procent af.
https://nl.aliexpress.com...ist.main.1.4d06587cwG7mtB
Sinds een week of 2 ook al mijn Hikvision camera's geïnstalleerd bij mijn woning. Zeer blij mee.
Ik zat nu eigenlijk te kijken naar alternatieven voor Synology Surveillance station met name vanwege de hoge licentiekosten.
Ik zat te denken om misschien een Docker te draaien in mijn synology NAS met een lichte UNIX (Ubuntu?) docker waar ik dan mijn NVR software op zet. Echter zou het wel leuk zijn als de NVR software dan ook werkt met een webservice waar je dan vanaf andere apparaten (PC/laptop/Tablet/Telefoon) in huis bij kan.
Weet iemand hier toevallig welke pakket dit kan? IVideon? Shinobi?
Ik zat nu eigenlijk te kijken naar alternatieven voor Synology Surveillance station met name vanwege de hoge licentiekosten.
Ik zat te denken om misschien een Docker te draaien in mijn synology NAS met een lichte UNIX (Ubuntu?) docker waar ik dan mijn NVR software op zet. Echter zou het wel leuk zijn als de NVR software dan ook werkt met een webservice waar je dan vanaf andere apparaten (PC/laptop/Tablet/Telefoon) in huis bij kan.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Sinds een aantal maanden heb ik 2 IPC-T5442T-ZE geinstalleerd met een NV4104P-4KL 4 NVR. Echter sinds een dikke maand krijg ik geen motion detection push meldingen meer. Ik heb alles opnieuw ingesteld, echter zonder resultaat. Ik zie ook dat de NVR geen opnamens van bewegingdetectie op slaat.Iemand die een idee heeft?
Ik heb Andy ook al benaderd (Camera's zijn bij hem aangekocht) en zijn handleidingen gevolgd, mocht helaas niet helpen.
Alvast bedankt!
Ik heb Andy ook al benaderd (Camera's zijn bij hem aangekocht) en zijn handleidingen gevolgd, mocht helaas niet helpen.
Alvast bedankt!
Na jaren de NAS en Surveillance station als backup te hebben gebruikt voor de opnames, van de week de camera's hier van verwijderd. Ik kreeg steeds meer problemen met de camera's, dankzij de NAS en Surveillance station. Nu loopt alles weer zoals het hoort en is het beeld ook weer perfect zonder problemen.Da_maniaC schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:45:
Sinds een week of 2 ook al mijn Hikvision camera's geïnstalleerd bij mijn woning. Zeer blij mee.![]()
Vooral de 8 MP (4K) camera, leverde de meeste problemen op.
Ondanks dat ik alle instellingen op de camera's zelf had staan, had Surveillance station toch een dikke vinger in de pap m.b.t. de camera's.
Heb nu alle opnames via de NVR lopen en dat gaat veel beter.
P.S.
Bij de Synology NAS heb je trouwens 2 gratis camera licenties.
Hikvision gebruiker
Welke NVR software gebruik je?vuurvreter63 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:55:
[...]
Na jaren de NAS en Surveillance station als backup te hebben gebruikt voor de opnames, van de week de camera's hier van verwijderd. Ik kreeg steeds meer problemen met de camera's, dankzij de NAS en Surveillance station. Nu loopt alles weer zoals het hoort en is het beeld ook weer perfect zonder problemen.
Ondanks dat ik alle instellingen op de camera's zelf had staan, had Surveillance station toch een dikke vinger in de pap m.b.t. de camera's.
P.S.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ja precies. Dat kan dus allemaal voorkomen worden door juist geen surveillance station te gebruiken maar een docker met een andere build (bijvoorbeeld ubuntu met Ivideon) of een andere server. Maar de NAS heb ik al dus dan hoef ik geen extra apparaat te kopen/draaien (stroomverbruik, ooslag etc etc).vuurvreter63 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:55:
[...]
Na jaren de NAS en Surveillance station als backup te hebben gebruikt voor de opnames, van de week de camera's hier van verwijderd. Ik kreeg steeds meer problemen met de camera's, dankzij de NAS en Surveillance station. Nu loopt alles weer zoals het hoort en is het beeld ook weer perfect zonder problemen.
P.S.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Vraagje over Reolink: mijn livebeeld op de camera's (in "vloeiende" modus) loopt zeker 30sec achter op de rest (en dan ook nog niet eens vloeiend, maar met de nodige haperingen). Is dat te verbeteren? Of is dat wat je mag verwachten van een RLN8-410-E met 3 camera's?
De standaard Hikvision software, NVR is van ook Hikvision.
Hikvision gebruiker
Klinkt een beetje als wat ik heel af en toe ook heb, probeer dit eens: https://www.ipcamtalk.com...cording.67408/post-728806qyroz1 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:41:
Sinds een aantal maanden heb ik 2 IPC-T5442T-ZE geinstalleerd met een NV4104P-4KL 4 NVR. Echter sinds een dikke maand krijg ik geen motion detection push meldingen meer. Ik heb alles opnieuw ingesteld, echter zonder resultaat. Ik zie ook dat de NVR geen opnamens van bewegingdetectie op slaat.Iemand die een idee heeft?
Alvast bedankt!
Over NVR/VMS gesproken; wat je tegenwoordig allemaal lokaal (zonder cloud) kunt doen:
Wel vet hoor.
Wat zijn goede dome buitencamera's (ppoe) die geheel standalone functioneren via een sd-kaart en webinterface? Wat ik graag wil is een product dat via reguliere browsers kan worden benaderd, zonder drivers te installeren. Ook zou mooi zijn als het systeem zoveel mogelijk software heeft ingebouwd voor bijvoorbeeld detectie, zodat het met een sd-kaartje langere tijd (liefst een paar weken) duurt voordat hij begint met overschrijven.
Recent heb ik ivm. de goede reviews de Hikvision DS-2CD2385FWD-I gekocht, maar over dat product was ik extreem ontevreden. Die ondersteunde voor het terugkijken van beelden namelijk alleen Internet Explorer, waarbij drivers zouden moeten worden geïnstalleerd. Video's die ik van het apparaat downloadde waren op mijn Mac niet afspeelbaar.
Iemand goede ervaringen met bepaalde camera's?
Recent heb ik ivm. de goede reviews de Hikvision DS-2CD2385FWD-I gekocht, maar over dat product was ik extreem ontevreden. Die ondersteunde voor het terugkijken van beelden namelijk alleen Internet Explorer, waarbij drivers zouden moeten worden geïnstalleerd. Video's die ik van het apparaat downloadde waren op mijn Mac niet afspeelbaar.
Nieuwere Colorvu Hikvision's en Reolink (waar ik alleen een deurbel van heb) zijn gewoon met Chrome onder Linux te benaderen.SPT schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 23:16:
Wat zijn goede dome buitencamera's (ppoe) die geheel standalone functioneren via een sd-kaart en webinterface? Wat ik graag wil is een product dat via reguliere browsers kan worden benaderd, zonder drivers te installeren. Ook zou mooi zijn als het systeem zoveel mogelijk software heeft ingebouwd voor bijvoorbeeld detectie, zodat het met een sd-kaartje langere tijd (liefst een paar weken) duurt voordat hij begint met overschrijven.
Webinterface van Reolink oogt iets moderner.
Gebruik ze zelf echter in combinatie met NAS. Is wel zo praktisch als je meer dan 1 camera wil beheren.
[ Voor 3% gewijzigd door maxnl op 23-04-2023 15:27 ]
Dank voor je reactie. Ik was oorspronkelijk ook van plan om de camera in combinatie met mijn NAS te gebruiken (Synology Camera Station), maar dat is eigenlijk zonde van het elektriciteitsverbruik. Heb namelijk een 4-bay NAS, die normaliter 22 van de 24 uur idle is. Kost aan elektriciteit zo'n 100 euro extra per jaar, en mogelijk wordt ook de levensduur van mijn hardeschijven beperkt. Vandaar dat ik naar een standalone oplossing neig.maxnl schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:06:
[...]
Nieuwere Colorvu Hikvision's en Reolink (waar ik alleen een deurbel van heb) zijn gewoon met Chrome onder Linux te benaderen.
Webinterface van Reolink oogt iets moderner.
Gebruik ze zelf echter in combinatie met NAS. Is wel zo praktisch als je meer dan 1 camera wil beheren.
Edit: als ik hier kijk klopt het niet dat geen plugins meer nodig zijn voor moderne Hikvision camera's? Als ik het goed begrijp heb je zonder plugin (die alleen voor Windows beschikbaar is) beperkte functionaliteit, waaronder het terugkijken van beelden niet valt. Dat laatste is natuurlijk juist de essentiële feature van een beveiligingscamera.
[ Voor 22% gewijzigd door SPT op 23-04-2023 19:35 ]
Ik ben zelf ook naar een standalone oplossing aan het zoeken voor NVR.
Iemand enig advies?
Op dit moment heb ik nog geen camera keuze gemaakt dus daar heb ik nog alle mogelijkheden. Daarnaast ook KNX in huis.
Belangrijkste is veilige verbinding & ik zou toch graag degelijke notificaties krijgen op de telefoon zonder een absurd abonnement.
Iemand enig advies?
Op dit moment heb ik nog geen camera keuze gemaakt dus daar heb ik nog alle mogelijkheden. Daarnaast ook KNX in huis.
Belangrijkste is veilige verbinding & ik zou toch graag degelijke notificaties krijgen op de telefoon zonder een absurd abonnement.
Betreft IMOU Bullet 2 4MP camera'
Pro: Dit is een prima camera, goed lichtgevoelig en veel faciliteiten, ook voor thuisgebruik. Met geluid en terugspreekmogelijkheid via de app.
Contra: Software is brak. Live beelden via de app komen met enkele seconden vertraging binnen.
IP adres en settings voor networking zijn alleen te wijzigen met SmartPSS op een Windows PC. Geen automatische portforwarding, dus de camera moet in de DMZ om via het internet bekeken te kunnen worden.
Bij loskoppelen van de 12V voeding of bij stroomuitval verliest de camera zijn instellingen, inclusief de contactgegevens van het WiFi netwerk, springt automatisch weer op DHCP en reset de time zone naar GMT + 4.30 uur (Kabul) ! Ook de poortnummers gaan dan weer naar default nummers.
Het lokale IP adres is dus alleen vast te krijgen met DHCP binding in de router.
Dus als je meerdere van deze IMOU camera's hebt, gaat het fout om deze vanaf het internet te bekijken na een stroomuitval, dan gaan de poortnummers van de verschillende camera's op het externe IP adres samenvallen en lukt de toegang vanaf het internet niet meer!
Iemand die tegen dezelfde problemen is aan gelopen en hiervoor een oplossing heeft?
Pro: Dit is een prima camera, goed lichtgevoelig en veel faciliteiten, ook voor thuisgebruik. Met geluid en terugspreekmogelijkheid via de app.
Contra: Software is brak. Live beelden via de app komen met enkele seconden vertraging binnen.
IP adres en settings voor networking zijn alleen te wijzigen met SmartPSS op een Windows PC. Geen automatische portforwarding, dus de camera moet in de DMZ om via het internet bekeken te kunnen worden.
Bij loskoppelen van de 12V voeding of bij stroomuitval verliest de camera zijn instellingen, inclusief de contactgegevens van het WiFi netwerk, springt automatisch weer op DHCP en reset de time zone naar GMT + 4.30 uur (Kabul) ! Ook de poortnummers gaan dan weer naar default nummers.
Het lokale IP adres is dus alleen vast te krijgen met DHCP binding in de router.
Dus als je meerdere van deze IMOU camera's hebt, gaat het fout om deze vanaf het internet te bekijken na een stroomuitval, dan gaan de poortnummers van de verschillende camera's op het externe IP adres samenvallen en lukt de toegang vanaf het internet niet meer!
Iemand die tegen dezelfde problemen is aan gelopen en hiervoor een oplossing heeft?
De Hikvision camera's, kennen dit probleem gelukkig niet.elephant60 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:21:
Betreft IMOU Bullet 2 4MP camera'
Het lijkt mij een drama om zo'n camera te hebben en elke keer weer opnieuw te moeten instellen na een storing. Goedkoop blijkt dus weer duurkoop in deze.
Hikvision gebruiker
Hoe zit het met de dataverbinding zijn er tweakters die gekeken hebben of uitgaande signalen zijn waar je zelf geen weet van hebt? Ik heb een bepaald gevoel / idee bij Chinese camera’s ophangen en zoek daarom Europees spul.
Zelf ben ik meer van het plug-and-play idee omdat ik niet genoeg weet van databeveiliging heb.
In mijn zoektocht kwam ik er achter dat betaalbare oplossingen vooral Chinese hardware is met Europese software. Ben daarom naar een Nederlandse leverancier gegaan, Bascom. De recorder van deze firma is offline te gebruiken maar ook te koppelen aan het internet zodat je overal kan meekijken.
Ik ben van plan een camera deurbel te installeren. In mijn zoektocht kom ik dan uit bij de Duitse firma Doorbird. Deze is te koppelen aan je eigen nas en kan middels een app ook bekeken worden overal ter wereld.
Jullie misschien nog advies voor betaalbare Europese opties?
Zelf ben ik meer van het plug-and-play idee omdat ik niet genoeg weet van databeveiliging heb.
In mijn zoektocht kwam ik er achter dat betaalbare oplossingen vooral Chinese hardware is met Europese software. Ben daarom naar een Nederlandse leverancier gegaan, Bascom. De recorder van deze firma is offline te gebruiken maar ook te koppelen aan het internet zodat je overal kan meekijken.
Ik ben van plan een camera deurbel te installeren. In mijn zoektocht kom ik dan uit bij de Duitse firma Doorbird. Deze is te koppelen aan je eigen nas en kan middels een app ook bekeken worden overal ter wereld.
Probleem is dat in "Nederlandse" software vaak niet meer is aangepast dan het logo en een stylesheet.GeKo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:09:
En het de vraag is of ze uberhaupt wel toegang tot de echte broncode hebben of dat de Chinese leverancier de aanpassingen voor ze geregeld heeft.
Zoek de verschillen in de web interface tussen:
https://www.bascom.suppor...SC_Recorder_manual_EN.pdf
https://gigamedia.net/cat...NUAL%20NVR%20RANGE_EN.pdf
[ Voor 8% gewijzigd door maxnl op 28-04-2023 13:23 ]
Waar je zelf geen weet van hebt, kan je niet merken of metenGeKo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:09:
Hoe zit het met de dataverbinding zijn er tweakters die gekeken hebben of uitgaande signalen zijn waar je zelf geen weet van hebt? Ik heb een bepaald gevoel / idee bij Chinese camera’s ophangen en zoek daarom Europees spul.
Ook de camera's van Bascom zijn van Chinese afkomst.GeKo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:09:
Ik heb camera's van hun gehad en die waren toen niet te koppelen aan mijn NAS.
Na diverse gespreken met hun, was dat het merk wel bekend was, maar niet koppelbaar.
Ga er maar van uit (ook al eerder besproken hier) dat 95% of meer van de camera's van Chinese afkomst zijn. Wil je dit niet, dan zul je waarschijnlijk hele diepe zakken moeten hebben om andere camera's aan te schaffen.
Aan de andere kant, hoe belangrijk ben jij of ik dat de Chinese overheid mijn of jouw achtertuin wilt zien, of mijn/jouw oprit?
Hikvision gebruiker
Ik ben op zoek naar een camera die de tuin en achteringang van onze beneden woning in het zicht houdt. De camera komt op 6 meter hoogte vanaf de tuin en de tuin heeft een oppervlakte van 6x5 meter. De camera kan gemonteerd worden aan de onderzijde van het balkon boven onze woning. In de tuin hebben we stroomaansluiting waar de voeding vanaf getapt kan worden. Wifi bereik is door driedubbel glas niet optimaal maar er is enig bereik buiten.
Ik zoek een camera met een groothoeklens die (digitaal) kan inzoomen omdat hij op behoorlijke hoogte hangt. Nachtzicht moet goed zijn. Geluid opnemen hoeft niet perse maar mag wel. Liefst een camera zonder abonnement of waar een simkaart in moet.
Zag dat Reolink diverse camera's heeft maar vaak moet hier een simkaart in of zit er een accu in die opgeladen moet worden. Wanneer de camera eenmaal geplaatst is kan ik er niet makkelijk bij gezien de hoogte en positie.
Ik zoek een camera met een groothoeklens die (digitaal) kan inzoomen omdat hij op behoorlijke hoogte hangt. Nachtzicht moet goed zijn. Geluid opnemen hoeft niet perse maar mag wel. Liefst een camera zonder abonnement of waar een simkaart in moet.
Zag dat Reolink diverse camera's heeft maar vaak moet hier een simkaart in of zit er een accu in die opgeladen moet worden. Wanneer de camera eenmaal geplaatst is kan ik er niet makkelijk bij gezien de hoogte en positie.
Vergeet WiFi,altijd bedraad.SX-Superfly schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:58:
Ik ben op zoek naar een camera die de tuin en achteringang van onze beneden woning in het zicht houdt. De camera komt op 6 meter hoogte vanaf de tuin en de tuin heeft een oppervlakte van 6x5 meter. De camera kan gemonteerd worden aan de onderzijde van het balkon boven onze woning. In de tuin hebben we stroomaansluiting waar de voeding vanaf getapt kan worden. Wifi bereik is door driedubbel glas niet optimaal maar er is enig bereik buiten.
Dus je zal een kabel moeten trekken naar buiten dan heb je en stroom en data en kan je elke dahua of hikvision camera aansluiten.
Maar op 6m hoogte: dan zie je niks behalve iemand z’n haar/pet/whatever
[ Voor 3% gewijzigd door Len020 op 30-04-2023 21:12 ]
Wifi is inderdaad niets. Ik heb voor de schuur (is wat moeilijk een ethernetkabel trekken!) een DLAN aansluiting via de 230V stopcontact, werkt ook prima.Len020 schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:11:
[...]
Vergeet WiFi,altijd bedraad.
Dus je zal een kabel moeten trekken naar buiten dan heb je en stroom en data en kan je elke dahua of hikvision camera aansluiten.
Maar op 6m hoogte: dan zie je niks behalve iemand z’n haar/pet/whatever
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida
Voor het beste (herkennings) resultaat, zul je de camera op 1,70 mtr moeten hangen.SX-Superfly schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:58:
https://pro-alarm.nl/hikv...beeld-panoramische-camera deze camera heeft 180 graden beeld en mooi gekleurd beeld in de nachtelijke uurtjes bij heel weinig licht, dankzij de ColorVu technologie.
Zoals eerder opgemerkt, moet je de camera bedraad aansluiten, wifi is echt geen optie.
Zie voorbeeld van een 8MP 180 graden camera, om je een indruk te geven.
YouTube: Hikvision DS-2CD2387G2P-ISU/SL Panoramische 180° 24 uur beeld in 1 m...
Voor genoemde camera's geen abonnement of simkaart nodig en je kunt er wel een SD kaartje indoen voor de opnames.
Hikvision gebruiker
Ik heb deze NVR recorder: NVR5208-8P-4KS2E gekocht en wil deze het liefst verticaal monteren in mijn meterkast. Ik heb 2 vragen:
1) kan deze recorder verticaal worden opgehangen of moet die horizontaal blijven
2) zijn er kant en klare montagebeugels voor, of eventueel zelfs een simpel kastje waar die inpast tegen diefstal? Heb geprobeerd te zoeken maar kon niks vinden.
Als er niks kant en klaar is ga ik zelf iets bedenken met hoekprofielen oid, maar wellicht is hier gewoon een oplossing voor.
1) kan deze recorder verticaal worden opgehangen of moet die horizontaal blijven
2) zijn er kant en klare montagebeugels voor, of eventueel zelfs een simpel kastje waar die inpast tegen diefstal? Heb geprobeerd te zoeken maar kon niks vinden.
Als er niks kant en klaar is ga ik zelf iets bedenken met hoekprofielen oid, maar wellicht is hier gewoon een oplossing voor.
Je kunt de NVR iig aan de muur monteren, zowel horizontaal als verticaal.Figaro9 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:39:
Ik heb deze NVR recorder: NVR5208-8P-4KS2E gekocht en wil deze het liefst verticaal monteren in mijn meterkast. Ik heb 2 vragen:
Ik neem aan dat je zoiets bedoeld, iig voor de Hikvision is er wel iets.
https://pro-alarm.nl/hikv...l-voor-ds-7608-en-ds-7616
Anders zoiets? https://www.google.com/im...L7yrtf-AhUAAAAAHQAAAAAQAg
[ Voor 32% gewijzigd door vuurvreter63 op 02-05-2023 21:29 ]
Hikvision gebruiker
Ik heb drie verschillende camera's van Reolink hangen en wilde deze laten opslaan naar een Synology NAS via FTP. Nu kon ik daar geen verbinding mee maken vanuit de camera's terwijl dat vanaf een pc met Filezilla prima werkt.
Ik heb contact opgenomen met de Support van Reolink en ik kreeg vrij snel voor elke camera een nieuwe firmware waarin het FTP-probleem is opgelost. Gezien het prijspeil van deze camera's vind ik dat toch wel goede service. De beeldkwaliteit bevalt me ook goed overigens.
Ik heb contact opgenomen met de Support van Reolink en ik kreeg vrij snel voor elke camera een nieuwe firmware waarin het FTP-probleem is opgelost. Gezien het prijspeil van deze camera's vind ik dat toch wel goede service. De beeldkwaliteit bevalt me ook goed overigens.
Waarom niet Synology Surveillance Station installeren op je NAS en die de camera's laten uitlezen via RTSP?BounceMeister schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:48:
Ik heb drie verschillende camera's van Reolink hangen en wilde deze laten opslaan naar een Synology NAS via FTP. Nu kon ik daar geen verbinding mee maken vanuit de camera's terwijl dat vanaf een pc met Filezilla prima werkt.
https://support.reolink.c...ogy-Surveillance-Station/
Dat zou kunnen (tot 2 camera's) maar aangezien het een DS-119j is met maar 256MB geheugen, gaat dat erg traag worden. De camera's hebben ook intern een sd-kaartje wat ik voor terugkijken via de Reolink app kan gebruiken en de ftp dient als backup. De Reolink app werkt zowel op Android als op Windows vrij goed nu vind ik.Ruben279 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:27:
[...]
Waarom niet Synology Surveillance Station installeren op je NAS en die de camera's laten uitlezen via RTSP?
https://support.reolink.c...ogy-Surveillance-Station/
Bij mijn zoektocht naar een goede camera ben ik dit topic tegengekomen. Ik heb geen verstand van de huidige mogelijkheden en kosten, dus krijg graag wat advies.
Situatie:
Bij onze voordeur hangt een afdak. Voordeur+afdak worden vervangen/gerenoveerd, wat mij de mogelijkheid biedt om in het afdak verlichting (spots) aan te brengen. Nu dacht ik er aan om ook een camera op te hangen en de bekabeling daarvoor ook door het afdak te laten lopen. Waar de kabels door de muur gaan zit de meterkast met ook de NAS (Synology). Ofwel: dat komt gelijk goed uit.
Het is de bedoeling dat de spotjes op de schemersensor aangaan. Dus er is altijd licht als het buiten donker is.
Wensen:
Een camera die vanaf onderkant afdak (ongeveer 2,5m boven de grond) de omgeving opneemt. Vanuit de hoek van het afdak is dat maximaal 180 graden wat in beeld moet komen.
De auto staat meestal ongeveer 10 meter verderop geparkeerd. Die wil ik ook in beeld hebben.
Verder zou het fijn zijn als ik delen van het beeld kan markeren als triggerzone en delen kan markeren voor negeren.
Zijn deze wensen in deze situatie verenigbaar?
Zo ja: welke camera's (of typen) zijn aan te bevelen?
Zo nee: welke wensen moeten vervallen om het wel reëel te maken?
Ik vind het niet erg om me in te lezen, maar weet niet waar te beginnen... Dus verwijzingen en suggesties zijn zeer welkom, dan kan ik verder zoeken/lezen/puzzelen.
Dit hele plan wordt waarschijnlijk pas over 4 - 6 maanden uitgevoerd, dus er is nog tijd om te puzzelen en te bestellen.
Dank voor het meedenken!
Situatie:
Bij onze voordeur hangt een afdak. Voordeur+afdak worden vervangen/gerenoveerd, wat mij de mogelijkheid biedt om in het afdak verlichting (spots) aan te brengen. Nu dacht ik er aan om ook een camera op te hangen en de bekabeling daarvoor ook door het afdak te laten lopen. Waar de kabels door de muur gaan zit de meterkast met ook de NAS (Synology). Ofwel: dat komt gelijk goed uit.
Het is de bedoeling dat de spotjes op de schemersensor aangaan. Dus er is altijd licht als het buiten donker is.
Wensen:
Een camera die vanaf onderkant afdak (ongeveer 2,5m boven de grond) de omgeving opneemt. Vanuit de hoek van het afdak is dat maximaal 180 graden wat in beeld moet komen.
De auto staat meestal ongeveer 10 meter verderop geparkeerd. Die wil ik ook in beeld hebben.
Verder zou het fijn zijn als ik delen van het beeld kan markeren als triggerzone en delen kan markeren voor negeren.
Ik vind het niet erg om me in te lezen, maar weet niet waar te beginnen... Dus verwijzingen en suggesties zijn zeer welkom, dan kan ik verder zoeken/lezen/puzzelen.
Dit hele plan wordt waarschijnlijk pas over 4 - 6 maanden uitgevoerd, dus er is nog tijd om te puzzelen en te bestellen.
Dank voor het meedenken!
Wanneer je een topic tegenkomt, wat je belangstelling heeft, is het handig om eens te lezen wat er allemaal is gepost. Daar kom je verassend veel tips tegen.wellproc schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:27:
Bij mijn zoektocht naar een goede camera ben ik dit topic tegengekomen. Ik heb geen verstand van de huidige mogelijkheden en kosten, dus krijg graag wat advies.
Situatie:
Wensen:
Dank voor het meedenken!
Maar goed, hier mijn tip (ook al eerder genoemd)
https://pro-alarm.nl/came...ip-camera/panorama-camera
Hikvision gebruiker
Uhm, het zijn nogal veel pagina's met heel specifieke vragen en door elkaar lopende antwoorden. Ik vind het bijzonder moeilijk lezen, zeker omdat ik (nog) niet weet waar ik op letten moet.vuurvreter63 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:06:
[...]
Wanneer je een topic tegenkomt, wat je belangstelling heeft, is het handig om eens te lezen wat er allemaal is gepost. Daar kom je verassend veel tips tegen.
Dank voor je tip/link!
Verwijderd
7500 posts met ongeveer 8 woorden per reactie is een goeie roman die je dan eerst moet doorploeteren. Waarvan 75% niet relevant voor je vraag.vuurvreter63 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:06:
[...]
Wanneer je een topic tegenkomt, wat je belangstelling heeft, is het handig om eens te lezen wat er allemaal is gepost. Daar kom je verassend veel tips tegen.
Lees je in over lensverhoudingen (grotere lens is beter licht), megapixrels (meer is niet altijd beter), waar moet je ze hangen (hoogte, kans op molest), lenslengte icm DORI (neem 50-75% van de door de fabrikant gegeven DORI waarde), PVZ of meerdere camera's met ieder een eigen vaste richting (PVZ staat vast de verkeerde kant op net als het niet uitkomt) en er is vast nog iets dat ik zo over t hoofd zie.wellproc schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:18:
[...]
Uhm, het zijn nogal veel pagina's met heel specifieke vragen en door elkaar lopende antwoorden. Ik vind het bijzonder moeilijk lezen, zeker omdat ik (nog) niet weet waar ik op letten moet.
Dank voor je tip/link!
180 graden in 1 camera en je auto op 10m gaat volgens mij niet helemaal samen met herkenbaarheid van katalysatorverzamelaars/spiegelverwijderaars - maar ik ben geen expert.
Piet91 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:20:
Kopen bij Andy gaat veranderen:
[...]
https://www.ipcamtalk.com...ry-plan.68671/post-758013
https://www.ipcamtalk.com...g-sales.68671/post-767961We will close the shipping to other countries from China from today, so the alexpress we will be closed till we get authorize. This is required by dahua, we have no way to control.
The best way is to buy from US amazon when the sales start.
For europe customer can buy from us directly, we still have some stocks in DE.
Niks aan de hand, zijn store op Aliexpress levert niet meer aan EU. Rechtstreeks via mail bij hem bestellen (wat zijn vaste klanten sowieso veel doen) kan nog steeds, ook als je in de EU woont.
@NelgNL Dat weet ik. Maar ik post het even hier zodat anderen dat ook zien.
En ook kunnen lezen waarom zijn store momenteel leeg is.
Wel irritant dat het nu een stuk lastiger is om zijn prijzen te weten te komen...
Wel irritant dat het nu een stuk lastiger is om zijn prijzen te weten te komen...
Via zijn ipcamtalkstore bestellen kan vlgs mij ook gewoon: https://store.ipcamtalk.com/category/cameras/empiretech/ Vermoedelijk ook verzending via DHL met dezelfde voor en/of nadelen.Piet91 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:40:
@NelgNL Dat weet ik. Maar ik post het even hier zodat anderen dat ook zien.
Of gewoon direct:
https://www.ipcamtalk.com...y-sales.69950/post-7690103. For EU orders, can buy directly from us, we ship the stock from US to EU via free tax way. I will have a EU price very soon before we start.
Heeft er iemand al rechtstreeks gekocht bij Andy?
Hoe zit het met inklarings- en importkosten bij hem?
Toevallig gisteren wat bij hem besteld. Camera’s komen uit het EU/DE depot dus geen extra kosten. NVR moest uit Hong Kong komen, dus weet ik nog niet. Ik zou ‘m een mail sturen met wat je wilt hebben en dan weet je het vanzelf.Burten schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:52:
Algemene vraag:
Ik overweeg om een viertal Hikvision buitencamera's te kopen, maar vroeg me af of ik dan ook vastzit aan een NVR?
Ik heb een Synology met reeds 2 indoor camera's (dus moet sowieso extra licenties kopen) en zou deze dan ook willen gebruiken voor opslag.
Omdat de push meldingen bij Surveillance station beperkt zijn tot een e-mail, dacht ik alles wat betreft motion detection te laten verlopen via de Hikvision mobile app (Hik-Connect).
Dan kan ik op mijn telefoon meldingen toestaan 's nachts enkel van die specifieke app in plaats van mijn e-mails.
Opslag: Synology
Alarm/motion/...: Hik-Connect
Lukt dit zonder NVR?
Ik overweeg om een viertal Hikvision buitencamera's te kopen, maar vroeg me af of ik dan ook vastzit aan een NVR?
Ik heb een Synology met reeds 2 indoor camera's (dus moet sowieso extra licenties kopen) en zou deze dan ook willen gebruiken voor opslag.
Omdat de push meldingen bij Surveillance station beperkt zijn tot een e-mail, dacht ik alles wat betreft motion detection te laten verlopen via de Hikvision mobile app (Hik-Connect).
Dan kan ik op mijn telefoon meldingen toestaan 's nachts enkel van die specifieke app in plaats van mijn e-mails.
Lukt dit zonder NVR?
Ik heb 1,5/2 jaar geleden rechtstreeks bij hem gekocht. Betaalde ik nog wat extra voor 't verzenden maar daarbij hoefde ik niets te betalen voor de importkosten.Burten schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:52:
Uiteindelijk kreeg ik 3 aparte shipments van hem, via 2 verschillende transporteurs. Heel netjes geregeld.
Afgaande op mijn eigen ervaring met Hikvision en de Synology NAS, kan je beter een NVR kopen.Topgear90 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:09:
Algemene vraag:
Lukt dit zonder NVR?
De NAS gaf bij mij uiteindelijk veel problemen met de meldingen en het missen van detectie's.
Ik heb nu een half jaar een NVR en de NAS als opslag er tussen uit gehaald, en de problemen zijn echt over.
Afhankelijk van het type camera je wil aanschaffen, zou je een instap model NVR kunnen kopen.
P.S.
Voor de prijs van 4 camera licenties, heb je al bijna een instap model NVR te pakken.
[ Voor 3% gewijzigd door vuurvreter63 op 26-05-2023 16:30 ]
Hikvision gebruiker
Ik twijfel over twee/drie Eufy 3 camera's inclusief een Dual Pro 2 deurbel.
De uitdaging is dat ik een hoekwoning heb waar een weggetje tussendoor loopt met aan beide zijdes een stoep. Hier wordt vaak door koeriers voor laden / lossen stilgestaan (foutparkeren laat ik even in het midden in deze, maar gebeurt ook).
Afgelopen vijf jaar zijn mijn boeidelen (overhangend over de weg) nu twee keer aangereden en per toeval was ik thuis bij de tweede keer (dus kon ik een 'schuldige' aanwijzen).
Mijn idee is om in ieder geval 1 camera in de tuin te hangen en de deurbel bij de voorzijde woning. De vraag is alleen nu of het mogelijk gaat zijn om binnen de regels de zijkant van de woning te filmen.
Plaatje hieronder. Achterin gemarkeerd te tuin, aan de zijkant geel gemarkeerd waar mijn boeidelen nu twee keer beschadigd zijn. Ik weet niet zo goed hoe ik dit deel nu met een camera zou kunnen afdekken, behalve wellicht om vanuit de tuinzijde op de boeidelen te kijken, maar dan kijk je eigenlijk vanaf de 'verkeerde' kant.
Als ik nu eerst een video deurbel zou doen en de camera's later, dan is het zeker wel nuttig om los de nieuwe Eufy 3 homebase te kopen i.p.v. de deurbel in combi met de homebase 2?
/f/image/NGcdXoNnDt5w4NYx6g5YGLwa.png?f=fotoalbum_large)
Eventueel kan ik de 2e camera gebruiken voor de voordeur (er zit nog een klein stukje voortuin bij, ben benieuwd of ik die mee kan pikken) maar liefste zou ik dus de zijkant op de e.o.a. manier monitoren. De uitdaging blijft dat het direct op de openbare weg zit en het stoepje ook voetgangers naar de straat er achter brengt. De onderkant van de boeidelen hangen op pakweg ,52 meter dus aan de onderzijde daarvan is niet echt een goed idee, dan ruk je 'm er zo af, plus het kijkt dan vermoedelijk veel teveel naar de openbare ruimte...
De uitdaging is dat ik een hoekwoning heb waar een weggetje tussendoor loopt met aan beide zijdes een stoep. Hier wordt vaak door koeriers voor laden / lossen stilgestaan (foutparkeren laat ik even in het midden in deze, maar gebeurt ook).
Afgelopen vijf jaar zijn mijn boeidelen (overhangend over de weg) nu twee keer aangereden en per toeval was ik thuis bij de tweede keer (dus kon ik een 'schuldige' aanwijzen).
Mijn idee is om in ieder geval 1 camera in de tuin te hangen en de deurbel bij de voorzijde woning. De vraag is alleen nu of het mogelijk gaat zijn om binnen de regels de zijkant van de woning te filmen.
Plaatje hieronder. Achterin gemarkeerd te tuin, aan de zijkant geel gemarkeerd waar mijn boeidelen nu twee keer beschadigd zijn. Ik weet niet zo goed hoe ik dit deel nu met een camera zou kunnen afdekken, behalve wellicht om vanuit de tuinzijde op de boeidelen te kijken, maar dan kijk je eigenlijk vanaf de 'verkeerde' kant.
Als ik nu eerst een video deurbel zou doen en de camera's later, dan is het zeker wel nuttig om los de nieuwe Eufy 3 homebase te kopen i.p.v. de deurbel in combi met de homebase 2?
/f/image/NGcdXoNnDt5w4NYx6g5YGLwa.png?f=fotoalbum_large)
Eventueel kan ik de 2e camera gebruiken voor de voordeur (er zit nog een klein stukje voortuin bij, ben benieuwd of ik die mee kan pikken) maar liefste zou ik dus de zijkant op de e.o.a. manier monitoren. De uitdaging blijft dat het direct op de openbare weg zit en het stoepje ook voetgangers naar de straat er achter brengt. De onderkant van de boeidelen hangen op pakweg ,52 meter dus aan de onderzijde daarvan is niet echt een goed idee, dan ruk je 'm er zo af, plus het kijkt dan vermoedelijk veel teveel naar de openbare ruimte...
[ Voor 4% gewijzigd door geertb op 30-05-2023 13:40 ]
Als je geen Chinese staatscamera’s wenst, welke merken kom je dan op uit?!
Axis, Mobotix en Bosch? En hoe verhouden die drie zich tot elkaar? Loopt Bosch nog steeds achter?
Axis, Mobotix en Bosch? En hoe verhouden die drie zich tot elkaar? Loopt Bosch nog steeds achter?
Ik heb momenteel een 7 jaar oude Dahua camera aan de achtergevel hangen, die bedraad is aangesloten op het netwerk en via Synology SS opneemt op een DS215J. Opnamecyclus is 30 dagen.
Nu heb ik op circa 15 meter uit de achtergevel een schotel hangen. Coaxkabel loopt door een buis in de grond en komt in de kruipruimte uit. Aangezien er nog een ongebruikte kabel ligt, heb ik de mogelijkheid om te proberen deze terug te trekken en gelijk twee utp cat6 kabels mee te trekken. deze laat ik dan in de meterkast uitkomen, waar de nas ook staat.
Nu heb ik al een outdoor accesspoint van TP-link aangeschaft. Deze wil ik in de buurt van de schotel ophangen en middels PoE van stroom voorzien. Dan heb ik in de gehele tuin wifi dekking.
Nu wil ik dus minimaal1 camera er bij aanschaffen, maar ik zou ook 2 kunnen aanschaffen. De huidige vervangen voor een recentere, zodat ik ook bewegingsdetectie, nachtzicht e.d. heb. De huidige beschikt over wifi, dus deze kan ik theoretisch overal ophangen, waar een 220V aansluiting is.
Ik zou in de buurt van de schotel ook een neer kunnen hangen en deze op de ingang naar de tuin kunnen richten. Omdat Synology SS standaard, maar een licentie heeft voor 2 camera's, koppel ik de nieuwe aan de nas en gebruik de oude puur om te kijken. De oude gaat dan via Wifi en dan is een stabiele versie binding geen issue.
Ik dacht qua camera aan bijv.deze https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hfw3841ep-as.html
Is de camera aan te raden? Kon hier geen reviews vinden. Heeft PoE nog een beperking wat kabellengte betreft? Zie ik verder nog iets over je hoofd?
Nu heb ik op circa 15 meter uit de achtergevel een schotel hangen. Coaxkabel loopt door een buis in de grond en komt in de kruipruimte uit. Aangezien er nog een ongebruikte kabel ligt, heb ik de mogelijkheid om te proberen deze terug te trekken en gelijk twee utp cat6 kabels mee te trekken. deze laat ik dan in de meterkast uitkomen, waar de nas ook staat.
Nu heb ik al een outdoor accesspoint van TP-link aangeschaft. Deze wil ik in de buurt van de schotel ophangen en middels PoE van stroom voorzien. Dan heb ik in de gehele tuin wifi dekking.
Nu wil ik dus minimaal1 camera er bij aanschaffen, maar ik zou ook 2 kunnen aanschaffen. De huidige vervangen voor een recentere, zodat ik ook bewegingsdetectie, nachtzicht e.d. heb. De huidige beschikt over wifi, dus deze kan ik theoretisch overal ophangen, waar een 220V aansluiting is.
Ik zou in de buurt van de schotel ook een neer kunnen hangen en deze op de ingang naar de tuin kunnen richten. Omdat Synology SS standaard, maar een licentie heeft voor 2 camera's, koppel ik de nieuwe aan de nas en gebruik de oude puur om te kijken. De oude gaat dan via Wifi en dan is een stabiele versie binding geen issue.
Ik dacht qua camera aan bijv.deze https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hfw3841ep-as.html
Is de camera aan te raden? Kon hier geen reviews vinden. Heeft PoE nog een beperking wat kabellengte betreft? Zie ik verder nog iets over je hoofd?
Wat is het probleem met een staatscamera? Apart netwerk (geen wifi) zonder externe toegang of de MAC adressen blokkeren van toegang naar/van buiten. Er zijn prima meer of minder betrouwbare oplossingen om ongewenst verkeer te voorkomen.averroes1198 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:43:
Als je geen Chinese staatscamera’s wenst, welke merken kom je dan op uit?!
Een 1/2.8 lens bij 8mp. Beter een 5442 met een 1/1.8 lens en 4mp. Zie o.a. https://ipcamtalk.com/threads/3841-or-5442.59345/Rolla schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:24:
Waarom zou je willen rommelen met goedkopere camera's?geertb schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 06:50:
Ik twijfel over twee/drie Eufy 3 camera's inclusief een Dual Pro 2 deurbel.
[Afbeelding]
Als het erop aankomt, zie je net niet wat je wel had willen zien of opgenomen hebben.
Te donker, te ver weg of het licht staat verkeerd en verblind de camera.
Wil je je eigen omgeving in de gaten houden, kies dan voor betere kwaliteit camera's en die zijn heden ten dagen echt betaalbaar.
En dat je iets op de openbare weg filmt, daar ontkom je soms niet aan en doet niemand er moeilijk over.
Mijn advies (uit eigen ervaring) kies voor een Hikvision ColorVu camera.
Zoek op youtube naar reviews, dan zie je meteen de meerwaarde van zo'n camera in.
Hikvision gebruiker
Dank voor de reactie. Als ik kijk naar de 5442 modellen en let op de lens, dan kom ik op onderstaande 2 modellen. Deze hebben een lens van 2.8 -12 mm.DjoeC schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:21:
[...]
Een 1/2.8 lens bij 8mp. Beter een 5442 met een 1/1.8 lens en 4mp. Zie o.a. https://ipcamtalk.com/threads/3841-or-5442.59345/
https://www.ipcam-shop.nl/ipc-hfw5442hp-ze.html
https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hfw5442ep-ze-black.html
Ik zie dat de eerste, maar iets duurder is en wizmind extra's toegevoegd heeft. Nu lees ik dat:
Wizmind is een technologie gebaseerd op mensgerichte oplossingen, Voertuig gebaseerde oplossingen en bevat thermische technologie. Door deze slimme AI technologie is het mogelijk om gezichtsherkenning, Privacy bescherming volgens de AVG, kentekenplaatherkenning in te schakelen en temperatuurverschillen snel te detecteren
Zie ik het goed dat ik voor ongeveer 9 euro meer, uitgebreidere functies heb?
Ik heb zelf 2x de T5442T-ZE(Rolla schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:14:
[...]
Dank voor de reactie. Als ik kijk naar de 5442 modellen en let op de lens, dan kom ik op onderstaande 2 modellen. Deze hebben een lens van 2.8 -12 mm.
https://www.ipcam-shop.nl/ipc-hfw5442hp-ze.html
https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hfw5442ep-ze-black.html
Ik zie dat de eerste, maar iets duurder is en wizmind extra's toegevoegd heeft. Nu lees ik dat:
Wizmind is een technologie gebaseerd op mensgerichte oplossingen, Voertuig gebaseerde oplossingen en bevat thermische technologie. Door deze slimme AI technologie is het mogelijk om gezichtsherkenning, Privacy bescherming volgens de AVG, kentekenplaatherkenning in te schakelen en temperatuurverschillen snel te detecteren
Zie ik het goed dat ik voor ongeveer 9 euro meer, uitgebreidere functies heb?
Doe ik allemaal nog niet maar met of zonder de in een camera ingebouwde logica: Vrijwel alles kan.