Ik sponsor dit ook liever niet!DjoeC schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:16:
[...]
Wat is het probleem met een staatscamera? Apart netwerk (geen wifi) zonder externe toegang of de MAC adressen blokkeren van toegang naar/van buiten. Er zijn prima meer of minder betrouwbare oplossingen om ongewenst verkeer te voorkomen.
Gebruikt ook iemand 2 beveiligingscamera's als babyphone toevallig?
Ik heb echt vanalles al gekocht (en weer retour) maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Ik zou graag 2 camera's, verbonden via WiFi terug zien op een multiscreen op mn tablet. Nu krijg je dat wel voor elkaar met bijvoorbeeld Tinycam en heb nu twee camera's van Foscam met de Foscam app.
Wat ik niet voor elkaar krijg is om het geluid van beide camera's tegelijkertijd af te spelen.
Heeft iemand nog een gouden tip?
En ja er zijn speciale babyphone camera's met aparte monitor.. maar én vreselijk duur én belabberde beeld kwaliteit .. + ben reeds in bezit van een mobile monitor ala Android tablet
Ok, bleek een optie te zijn in TinyCam .. Rec & Audio multiple layout
Ik heb echt vanalles al gekocht (en weer retour) maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Ik zou graag 2 camera's, verbonden via WiFi terug zien op een multiscreen op mn tablet. Nu krijg je dat wel voor elkaar met bijvoorbeeld Tinycam en heb nu twee camera's van Foscam met de Foscam app.
Wat ik niet voor elkaar krijg is om het geluid van beide camera's tegelijkertijd af te spelen.
Heeft iemand nog een gouden tip?
En ja er zijn speciale babyphone camera's met aparte monitor.. maar én vreselijk duur én belabberde beeld kwaliteit .. + ben reeds in bezit van een mobile monitor ala Android tablet
Ok, bleek een optie te zijn in TinyCam .. Rec & Audio multiple layout

[ Voor 5% gewijzigd door Fethoz69 op 08-06-2023 14:09 ]
Mogelijkheden genoeg, mij gaat het enkel om scherpe beelden, zowel dag en nacht. Daarnaast een goede bewegingsdetectie, zodat ik een melding krijg als iemand in het beeld verschijnt.
Bij nader inzien, ga ik voor plaatsing van een camera bij de voordeur. Daar heb ik een halletje, waarbij de camera aan het plafond kan monteren en de meterkast zit er naast. Afstand van de woning tot aan de straat is ongeveer 10 - 15 meter. Doel is dan om de camera op de inrit te richten, zodat mocht iemand het erf betreden, ik een melding krijg en deze persoon op beeld staat.
Aangezien Synology SS standaard maar 2 camera's ondersteund, schaf ik eerst nog 1 aan. Dan kunnen beide camera's opnemen op de nas. In een later stadium kan ik dan altijd nog uitbreiden. Aangezien ik toch nog een kabel naar buiten moet trekken voor een outdoor AP, trek ik wel een paar extra draden mee voor toekomstige camera's.
Deze camera heb ik in gedachten:
https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hdw5442tp-ze.html
Om alle kabels netjes weg te kunnen werken is de aanschaf van een montage box wenselijk, neem ik aan? https://www.ipcam-shop.nl/dh-pfa130-e.html
Bij nader inzien, ga ik voor plaatsing van een camera bij de voordeur. Daar heb ik een halletje, waarbij de camera aan het plafond kan monteren en de meterkast zit er naast. Afstand van de woning tot aan de straat is ongeveer 10 - 15 meter. Doel is dan om de camera op de inrit te richten, zodat mocht iemand het erf betreden, ik een melding krijg en deze persoon op beeld staat.
Aangezien Synology SS standaard maar 2 camera's ondersteund, schaf ik eerst nog 1 aan. Dan kunnen beide camera's opnemen op de nas. In een later stadium kan ik dan altijd nog uitbreiden. Aangezien ik toch nog een kabel naar buiten moet trekken voor een outdoor AP, trek ik wel een paar extra draden mee voor toekomstige camera's.
Om alle kabels netjes weg te kunnen werken is de aanschaf van een montage box wenselijk, neem ik aan? https://www.ipcam-shop.nl/dh-pfa130-e.html
Zie/Lees hoofdstuk "- Bewakingscamera's" van:Rolla schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:59:
Mogelijkheden genoeg, mij gaat het enkel om scherpe beelden, zowel dag en nacht. Daarnaast een goede bewegingsdetectie, zodat ik een melding krijg als iemand in het beeld verschijnt.
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida
Goeie keus maar wel aan de prijs vind ik, ik heb vorig jaar nog 185 euro betaald voor de zwarte bij Andy.Rolla schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:59:
De pfa130 (of iets anders....) heb je inderdaad nodig om de kabels in weg te werken, past niet achter de camera zonder dat je wat extra ruimte hebt. Dit https://www.ipcam-shop.nl/pfb203w.html is misschien ook een optie, het ziet er dan wat vloeiender uit.
Ik zou persoonlijk voor een Hikvision ColorVu camera gaan. Dan heb je met weinig licht in de donkere uurtjes echt gekleurd beeld. De prijs ligt ook nog eens een stuk lager en je hebt geen IR licht, wat ongedierte aantrektRolla schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:59:
Hikvision gebruiker
@Antonio di
Dank voor de nuttige info. Dit had ik nog niet gelezen.
@DjoeC
Veel gelezen over Andy, maar geen ervaring mee. Daarom koop ik het liefst bij een NL leverancier. Mochten er problemen zijn dan is het gemakkelijk om ze te contacteren.
@vuurvreter63
Hikvision is een optie, maar voor zover ik kan zien alleen met een vaste lens?
Ik ga zowiezo eerst even een schets maken van de woning/tuin en aan de hand daar van bepalen, waar de camera's het beste geplaatst kunnen worden, welke afstanden de camera's moeten filmen, waar ik de kabels langs moet trekken e.d. Dan kan ik op basis hier van de juiste camera's selecteren.
In ieder geval dank aan iedereen voor het meedenken.
Dank voor de nuttige info. Dit had ik nog niet gelezen.
@DjoeC
Veel gelezen over Andy, maar geen ervaring mee. Daarom koop ik het liefst bij een NL leverancier. Mochten er problemen zijn dan is het gemakkelijk om ze te contacteren.
@vuurvreter63
Ik ga zowiezo eerst even een schets maken van de woning/tuin en aan de hand daar van bepalen, waar de camera's het beste geplaatst kunnen worden, welke afstanden de camera's moeten filmen, waar ik de kabels langs moet trekken e.d. Dan kan ik op basis hier van de juiste camera's selecteren.
De door jouw genoemde camera is ook met vaste lensRolla schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:17:
@Antonio di
Dank voor de nuttige info.
@vuurvreter63
Hikvision gebruiker
Volgens de datasheet een motorized varifocal lens.
Bij Dahua heet dat Starlight en dat heeft die camera.vuurvreter63 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:33:
[...]
Ik zou persoonlijk voor een Hikvision ColorVu camera gaan. Dan heb je met weinig licht in de donkere uurtjes echt gekleurd beeld. De prijs ligt ook nog eens een stuk lager en je hebt geen IR licht, wat ongedierte aantrekt
Ja/nee. Je kunt niet inzoomen zoals bij een zoom-camera maar de lens is instelbaar van 2,7mm tot 12mm.vuurvreter63 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:01:
[...]
De door jouw genoemde camera is ook met vaste lens
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Hoe ze het noemen (dat wist ik trouwens niet), maakt niet uit, maar met IR LED heb je gewoon zwart/wit beeld in de nacht. En met een ColorVu camera van Hikvision heb je echt gekleurd beeld en geen z/w met IR LED.FlipFluitketel schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:20:
[...]
Bij Dahua heet dat Starlight en dat heeft die camera.
[...]
Ja/nee. Je kunt niet inzoomen zoals bij een zoom-camera maar de lens is instelbaar van 2,7mm tot 12mm.
Wat waarschijnlijk wel zo kan zijn, dat je gekleurd beeld krijgt als de LED verlichting gaat branden (is een aanname van mij). En in sommige gevallen, wil je juist niet opvallen met de brandende LED verlichting.
En dat kan dan wel weer met de Hikvision ColorVu camera's.
En je 2e punt met die lenzen, wist ik ook niet, maar ik vraag me af of dat wel een voordeel is?
Hikvision gebruiker
"Fijn gemotoriseerde" (met motortje)" camera's voor buiten zou ik alleen doen als het echt niet anders kan (liever nog een extra Cam). De "fijne/kleine mechaniek" motors willen het nogal eens begeven. "Fijne" kwaliteit motors die goed het Nederlandse buiten Weer (vriezen en hitte) weerstaan, is erg moeilijk voor Cam's van 100-500 euro. Kijk in ieder geval naar de toegestane min-max. temp. voor deze gemotoriseerde cam's.vuurvreter63 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:21:
[...]
Hoe ze het noemen (dat wist ik trouwens niet), maakt niet uit, maar met IR LED heb je gewoon zwart/wit beeld in de nacht. En met een ColorVu camera van Hikvision heb je echt gekleurd beeld en geen z/w met IR LED.
Wat waarschijnlijk wel zo kan zijn, dat je gekleurd beeld krijgt als de LED verlichting gaat branden (is een aanname van mij). En in sommige gevallen, wil je juist niet opvallen met de brandende LED verlichting.
En je 2e punt met die lenzen, wist ik ook niet, maar ik vraag me af of dat wel een voordeel is?
Weet iemand hoe je met de Dafang-Hacks firmware de belichting e.d. kan aanpassen?
Ik heb een Neos Smartcam V2 waar ik die firmware op heb geflashed. Werkt mooi, maar ik heb hem in de hal hangen en wil kunnen zien wat er voor de deur gebeurt. Maar de ruit in de voordeur is overbelicht en één groot wit vlak. Ik kan helaas nergens in de firmware opties vinden om iets met de beeldkwaliteit te doen
Ik heb een Neos Smartcam V2 waar ik die firmware op heb geflashed. Werkt mooi, maar ik heb hem in de hal hangen en wil kunnen zien wat er voor de deur gebeurt. Maar de ruit in de voordeur is overbelicht en één groot wit vlak. Ik kan helaas nergens in de firmware opties vinden om iets met de beeldkwaliteit te doen
Heb voorheen een Dahua met Starlight gehad (IPC-HDW4631C-A) waarbij ik de IR uit had staan, en nu Hikvision met ColorVu, en de Hikvision doet het 's nachts toch wel wat beter.FlipFluitketel schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:20:
Bij Dahua heet dat Starlight en dat heeft die camera.
Zie je ook in de reviews op Internet terug.
Bijv. YouTube: 10 Color Night Vision Cameras TESTED - Hikvision, Dahua, Reolink, Lo...
:fill(white):strip_exif()/f/image/VQshlrDmrXGcCXEiX4Igtay7.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6SLYr6WXeCyqu7wEdKF9FriF.png?f=user_large)
Ik hen nog een oude camera Dahua welke compleet verbleekt bij de Hikvision colorvu
Tip 1
Als je deze voor bewaking neer hangt neem je vaste camera's tenzij je 24/7 zelf achter de knoppen zit. Of zola Antonio al schreef neem er 1 extra.
Tip 2
Ik heb mijn camera's eerst proef laten hangen om zo eens een dag/nacht te kijken of deze slim hangt, bv tegenlicht van een lantaarn / auto's dan zie je niet veel.
Tip 3 hang de camera niet hoger dan noodzakelijk ander heb je de bovenkant pet/muts prima in beeld.
Onder mijn afdak is 2,4 meter dus grijpbaar, voordeel wel dat het smoelwerk er prima opstaat.
Tip 4
Gebruik je china camera's en heb je bv Ubiquity zoals ik zet ze dan in een vlan zonder internet toegang.
Ik heb 2 stuks DS-2CD2347G2-LU ColorVU 2.0 4MP zitten rond de 191 euro in NL.
Draaien op een DS218+ met extra licentie.
Tip 1
Als je deze voor bewaking neer hangt neem je vaste camera's tenzij je 24/7 zelf achter de knoppen zit. Of zola Antonio al schreef neem er 1 extra.
Tip 2
Ik heb mijn camera's eerst proef laten hangen om zo eens een dag/nacht te kijken of deze slim hangt, bv tegenlicht van een lantaarn / auto's dan zie je niet veel.
Tip 3 hang de camera niet hoger dan noodzakelijk ander heb je de bovenkant pet/muts prima in beeld.
Onder mijn afdak is 2,4 meter dus grijpbaar, voordeel wel dat het smoelwerk er prima opstaat.
Tip 4
Gebruik je china camera's en heb je bv Ubiquity zoals ik zet ze dan in een vlan zonder internet toegang.
Ik heb 2 stuks DS-2CD2347G2-LU ColorVU 2.0 4MP zitten rond de 191 euro in NL.
Draaien op een DS218+ met extra licentie.
[ Voor 8% gewijzigd door habbekrats op 11-06-2023 16:16 ]
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Bij de Dahua hoef je de IR niet te gebruiken, met relatief weinig licht kun je ook snachts nog veel waarnemen. Wel goed naar de instellingen die je gebruikt kijken: geen te lange sluitertijd bijvoorbeeld. Of je de IR gebruikt hangt dus van je gebruik af (bij mij staat IR uit).vuurvreter63 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:21:
[...]
Hoe ze het noemen (dat wist ik trouwens niet), maakt niet uit, maar met IR LED heb je gewoon zwart/wit beeld in de nacht. En met een ColorVu camera van Hikvision heb je echt gekleurd beeld en geen z/w met IR LED.
Je opmerking over de instelbare zoom begrijp ik niet. Met de juiste software kun je heen en weer zoomen wat je wilt. Of dat verstandig is, is iets anders. Of ben je in de war met een PTZ (beweegbare) camera?
Na nog een aantal positieve reviews gelezen en video's gezien te hebben, toch maar de knoop doorgehakt en de Dahua camera besteld, te samen met de beugel voor aan de muur. Deze camera gaat de huidige camera vervangen. Daar de oude een 1,3 mp camera is en de nieuwe 4 mp, verwacht ik wel een groot verschil.
Ik wilde eerst op papier schetsen, waar ik camera's het beste kan gaan hangen, maar ik bedacht mij dat de huidige camera wifi heeft. Ik ga daarom deze via wifi verbinden en dan de camera even op verschillende posities proberen, zodat ik weet waar ik een 2de camera het beste neer kan hangen. Dan ik vervolgens daar een netwerkkabel heen trekken.
Ik wilde eerst op papier schetsen, waar ik camera's het beste kan gaan hangen, maar ik bedacht mij dat de huidige camera wifi heeft. Ik ga daarom deze via wifi verbinden en dan de camera even op verschillende posities proberen, zodat ik weet waar ik een 2de camera het beste neer kan hangen. Dan ik vervolgens daar een netwerkkabel heen trekken.
D'as dus niet per definitie zo..... Zie eerdere opmerkingen over lensverhouding en pixelgrootte. Nou zit dat bij de Dahua vermoedelijk wel goed maar het is net als megapixels bij fotocamera's. De beste camera's hebben minder megapixels dan een moderne telefoon maar wel een veel betere lensverhouding, meestal een flink grotere sensor.Rolla schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:33:
Daar de oude een 1,3 mp camera is en de nieuwe 4 mp, verwacht ik wel een groot verschil.
O ja, en zoek even op het ipcamtalk forum wat je "beste" instellingen zijn. In ieder geval niet de automagische.
Bij mij komen achter in de tuin 3 camera's.
2 op een paal die ongeveer 30 meter van de recorder en eentje op een meter of 25.
Wat voor kabel kan ik hiervoor het beste gebruiken.
Een cat5e leek me goed, maar is het beter als deze een koperen kern heeft?
(zoals ik las toen ik het ging opzoeken)
2 op een paal die ongeveer 30 meter van de recorder en eentje op een meter of 25.
Cat5e is voor die afstand prima. Kern moet van volledig koper zijn en geen cca (copper cladded aluminium). Verder kan er weinig fout mee gaan.Rzaan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:05:
Bij mij komen achter in de tuin 3 camera's.
En maakt het nog uit of het UTP of S/FTP is?JL-IP(!) schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:16:
[...]
Cat5e is voor die afstand prima. Kern moet van volledig koper zijn en geen cca (copper cladded aluminium). Verder kan er weinig fout mee gaan.
Het duizelt me echt van de termen en afkortingen.
Ik heb kabel nodig voor de bewakingscamera's.
Maar ook voor de toekomstige laadpaal Elektrische auto.
En om internet achter in de tuin te hebben.
Zou fijn zijn als het allemaal met dezelfde kabel kan.
Maar voor camera U/Utp met koper.
voor laadpaal geen koper nodig. Eventueel wel S/FTP.
En internet moet ik nog googlen.
Ga er maar vanuit dat het beste is dat je bij ethernetkabel altijd 100% koper moet hebben. CCA-zooi is goedkoper maar heeft ook grotere kans op problemen. Dus ook voor je laadpaal/internet gewoon 100% koper gebruiken en niet die cca-zooi.Rzaan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:22:
[...]
Het duizelt me echt van de termen en afkortingen.
Ik heb kabel nodig voor de bewakingscamera's.
Maar ook voor de toekomstige laadpaal Elektrische auto.
En om internet achter in de tuin te hebben.
Zou fijn zijn als het allemaal met dezelfde kabel kan.
Maar voor camera U/Utp met koper.
voor laadpaal geen koper nodig. Eventueel wel S/FTP.
En internet moet ik nog googlen.
Als je de kabels naast andere kabels legt kun je het beste voor s/ftp gaan. Liggen ze alleen dan is meestal gewoon utp voldoende.
[ Voor 8% gewijzigd door FlipFluitketel op 12-06-2023 19:48 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Waar de kabels het huis verlaten (onder de grond) en de eerste 20 meter liggen alle kabels naast elkaar.FlipFluitketel schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:47:
[...]
Ga er maar vanuit dat het beste is dat je bij ethernetkabel altijd 100% koper moet hebben. CCA-zooi is goedkoper maar heeft ook grotere kans op problemen. Dus ook voor je laadpaal/internet gewoon 100% koper gebruiken en niet die cca-zooi.
Als je de kabels naast andere kabels legt kun je het beste voor s/ftp gaan. Liggen ze alleen dan is meestal gewoon utp voldoende.
Dus internet, laadpaal-data en bewakingscamera.
Allemaal in een grondbuis en in diezelfde grondbuis of in eentje net ernaast ligt ook de stroomkabel van de laadpaal.
Dus s/ftp aan te raden?
Gaat een beetje offtopic hierRzaan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:57:
[...]
Waar de kabels het huis verlaten (onder de grond) en de eerste 20 meter liggen alle kabels naast elkaar.
Allemaal in een grondbuis en in diezelfde grondbuis of in eentje net ernaast ligt ook de stroomkabel van de laadpaal.
Dus s/ftp aan te raden?
Een paar netwerkkabels kunnen over het algemeen wel naast elkaar. Ligt er een stroomkabel direct naast dan wordt eerder gekozen voor s/ftp.
Ik zal toch niet de enige zijn die kabels voor de camera combineert met andere kabels?FlipFluitketel schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:04:
[...]
Gaat een beetje offtopic hier
Een paar netwerkkabels kunnen over het algemeen wel naast elkaar. Ligt er een stroomkabel direct naast dan wordt eerder gekozen voor s/ftp.
Is stugge of soepele kabel nog van belang voor de camera's?
Stug/soepel heeft te maken met hoe je de kabel afwerkt. Stugge kabel wordt het beste in een wcd/patchkast afgewerkt, soepel kun je connectors op zetten (alhoewel ik ook nog nooit problemen heb gehad met connectors op een stugge kabel maar je moet uiteraard wel de juiste connectors gebruiken)Rzaan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:43:
[...]
Ik zal toch niet de enige zijn die kabels voor de camera combineert met andere kabels?
Je kunt de kabels zeker in combi gebruiken. Heb ik ook naar mijn werkplaats in de achtertuin. Waar ik de ipcam aan heb hangen die 24/7 opneemt. Maar ook een accesspoint / router voor internet gebruik, etc. Geen probleem. Moet natuurlijk wel binnen de bandbreedte van je netwerk passen dus Gigabit netwerk of hoger is wel handig.Rzaan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:43:
[...]
Ik zal toch niet de enige zijn die kabels voor de camera combineert met andere kabels?
Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262
Als je je stroom kabel in dezelfde buis legt is s/ftp zeker aan te raden.Rzaan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:57:
[...]
Waar de kabels het huis verlaten (onder de grond) en de eerste 20 meter liggen alle kabels naast elkaar.
Dus s/ftp aan te raden?
Er wordt vaak beweerd dat het niets uit maakt maar ik heb in 't verleden echt verschillen gemerkt en frequentie interferentie.
Zou persoonlijk ook voor waterdichte outdoor UTP kabel gaan, en niet teveel op je grondbuis vertrouwen.
Waterdichte s/ftp kabel dan.maxnl schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:41:
Zou persoonlijk ook voor waterdichte outdoor UTP kabel gaan, en niet teveel op je grondbuis vertrouwen.
Dank voor de uitleg en tip, ga zeker even op dat forum kijken voor de beste instellingen.DjoeC schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:01:
[...]
D'as dus niet per definitie zo..... Zie eerdere opmerkingen over lensverhouding en pixelgrootte. Nou zit dat bij de Dahua vermoedelijk wel goed maar het is net als megapixels bij fotocamera's. De beste camera's hebben minder megapixels dan een moderne telefoon maar wel een veel betere lensverhouding, meestal een flink grotere sensor.
O ja, en zoek even op het ipcamtalk forum wat je "beste" instellingen zijn. In ieder geval niet de automagische.
De interferentie die een stroomkabel uitstraalt kun je alleen tegenhouden met een metalen scherm. Een afgeschermde netwerkkabel heeft doorgaans alleen een folieafscherming en dat doet niets tegen laagfrequente interferentie. De beste oplossing is om (ook) de stroomkabel af te schermen door te kiezen voor een YMvK-as(-mb) kabel.Larko schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:30:
[...]
Als je je stroom kabel in dezelfde buis legt is s/ftp zeker aan te raden.
Er wordt vaak beweerd dat het niets uit maakt maar ik heb in 't verleden echt verschillen gemerkt en frequentie interferentie.
Ik heb de ervaring dat een gewone ymvk zelden stoort op utp. De net frequentie is 50 hz, het stoorveld om een belaste ymvk kabel is heel erg klein aangezien de heen en terug draad de velden opheffen.
Een netwerk kabel frequentie gaat al snel in de Mhz, een meest simpel filter in je netwerkkaart ziet dat helemaal niet. Waar je wel vervelende dingen van kunt krijgen is potentiaal verschillen op de ground van je netwerkkaart. Vooral budget kaarten kunnen daar last van hebben.
Ik werk hier in een fabriek en daar ligt netwerk en sterkstroom 630A gewoon in de goot.
Een netwerk kabel frequentie gaat al snel in de Mhz, een meest simpel filter in je netwerkkaart ziet dat helemaal niet. Waar je wel vervelende dingen van kunt krijgen is potentiaal verschillen op de ground van je netwerkkaart. Vooral budget kaarten kunnen daar last van hebben.
Ik werk hier in een fabriek en daar ligt netwerk en sterkstroom 630A gewoon in de goot.
Een netwerkkabel gebruik 'differential mode' waardoor de signalen zo goed als immuun zijn voor 'common mode' storing.
Een gigabit netwerkkabel werkt op 250 MHz daar waar een voedingskabel op 50 Hz werkt. In het aller ergste geval kan een voedingskabel een frequentie van enkele Megahertz uitstralen, bijvoorbeeld door een extreem storende voeding op het net. Die frequentie is alsnog ruim een factor 100 kleiner dan het signaal dat door de netwerkkabel gaat en zou in beginsel geen problemen mogen veroorzaken.
Mensen die bang zijn voor uitstraling van een voedingskabel doen er goed aan die voedingskabel af te schermen.
Een gigabit netwerkkabel werkt op 250 MHz daar waar een voedingskabel op 50 Hz werkt. In het aller ergste geval kan een voedingskabel een frequentie van enkele Megahertz uitstralen, bijvoorbeeld door een extreem storende voeding op het net. Die frequentie is alsnog ruim een factor 100 kleiner dan het signaal dat door de netwerkkabel gaat en zou in beginsel geen problemen mogen veroorzaken.
Mensen die bang zijn voor uitstraling van een voedingskabel doen er goed aan die voedingskabel af te schermen.
Zeg je hiermee dat je je stroomkabel met AS moet kopen en dat er dan een gewone UTP data-kabel naast kan liggen?FrankHe schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:13:
Dus dat die laatste niet per se s/ftp kabel hoeft?
In beginsel heb je geen afgeschermde kabels nodig. Zodra je veel netwerkkabels gaat bundelen dan zul je deze onderling moeten afschermen om onderlinge overspraak te verminderen / voorkomen. Een folieafscherming volstaat voor bundels van netwerkkabels.Rzaan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:02:
[...]
Zeg je hiermee dat je je stroomkabel met AS moet kopen en dat er dan een gewone UTP data-kabel naast kan liggen?
Dus dat die laatste niet per se s/ftp kabel hoeft?
Het afschermen van voedingskabels kent twee toepassingen. Wanneer je een kabel door de grond legt dan is het wenselijk om afscherming te hebben zodat de beveiliging, zekering en/of aardlekschakelaar, wordt aangesproken op het moment dat de kabel wordt doorgestoken.
De andere toepassing voor afgeschermde voedingskabels is bijvoorbeeld wanneer je zware stappenmotoren voedt of andere zaken die middels pulsbreedtemodulatie worden aangestuurd. Bij die toepassingen is afscherming zeer wenselijk en soms zelfs voorgeschreven.
In alle andere gevallen kun je netwerkkabels en voedingskabels in beginsel prima bij elkaar in de buurt leggen.
Mijn Synology Surveillance Station setup met twee DS218's op twee locaties geeft ineens de melding dat het aantal licenties niet toereikend is. Het heeft zo'n 2 jaar gewerkt.
Op de ene DS218 zijn 4 camera's aangesloten en op de ander 2. Er zouden bij elke DS218 vier licenties inbegrepen moeten zijn, dus in totaal 8.
Heeft iemand hetzelfde probleem en hier een oplossing voor?
Op de ene DS218 zijn 4 camera's aangesloten en op de ander 2. Er zouden bij elke DS218 vier licenties inbegrepen moeten zijn, dus in totaal 8.
Heeft iemand hetzelfde probleem en hier een oplossing voor?
@Raling Volgens mij heeft elke DS 2 licenties standaard.
Dit is correct.habbekrats schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:55:
@Raling Volgens mij heeft elke DS 2 licenties standaard.
En meer camera's toevoegen zonder licentie, dat lukt gewoon niet.
Hikvision gebruiker
Ik wil een aantal POE camera's op een NVR met Poe ondersteuning.... 3 vaste camera's en bij de voordeur een 4e camera, maar liever gelijk een video deurbel.....
Zijn er ook merken (zoals Hikvision en Dahua) waar een videodeurbell via POE op de NVR kan en zit het dan in dezelfde software / App?
Heb weinig behoefte aan extra netwerkapparatuur en of meerdere apps en software
Ik hoog het graag wie dit weet.
Zijn er ook merken (zoals Hikvision en Dahua) waar een videodeurbell via POE op de NVR kan en zit het dan in dezelfde software / App?
Bij Hikvision kan dat.kemveenstra schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:58:
Ik wil een aantal POE camera's op een NVR met Poe ondersteuning.... 3 vaste camera's en bij de voordeur een 4e camera, maar liever gelijk een video deurbel.....
Hikvision gebruiker
Een Reolink PoE deurbel werkt prima met Synology surveillance station als ONVIF camera.kemveenstra schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:58:
Dus vermoed ook met een normale NVR.
Hoewel de beelden wel een aantal seconden achter lopen. Iets wat met mijn reguliere Hikvision Colorvu camera die in hetzelfde systeem zit niet heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door maxnl op 15-06-2023 22:16 ]
Dahua heeft ze en noemt ze VTO'skemveenstra schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:58:
Let wel op.kemveenstra schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:58:
Zowel bij Dahua (VTO) als HikVision heb je "deurbellen" die intercom zijn. Die praten ouderwets met een kastje/tablet binnen en van daar ga je verder op IP/ONVIF etc..
Dus de deurbel moet rechtstreeks op PoE aan te sluiten zijn en minimaal ook ONVIF zijn.
Ander puntje is al genoemd dat via NAS (maar ook NVR) je wat vertraging hebt met beeld dat je via de NAS/NVR realtime bekijkt. Ook kan het zijn dat hierdoor 2-weg-audio (je praat met je smartphone tegen de deurbel c.q de persoon die ervoor staat) NIET werkt of alleen 1 kant op (via de NVR).
Dus wie heeft een PoE, ONVIF , 2-weg-audio deurbel werkend via (alleen) de NVR inclusief 2-weg-audio contact met de persoon voor de deurbel, ook buitenshuis. Is daarbij vertraging van spraak / beeld ??
Er is een apart forum waarover hier ook gepost wordt, zie:
Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement
Nou, dat lukte dus wel, en werkte tot op heden prima. Maar uit het niets is dat teruggedraaid. Dus dat is het vreemde. Ik heb 6 camera's over twee DS218's verspreid al jaren draaien. Ik had dus genoeg licenties.vuurvreter63 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:56:
[...]
Dit is correct.
En meer camera's toevoegen zonder licentie, dat lukt gewoon niet.
Ik heb wel een update gedaan naar een nieuwere versie. Wellicht dat de bestaande licenties niet goed zijn overgenomen door de update.
Edit:
Aha, de ene DS218+ heb ik geüpdatet naar 9 terwijl de ander nog op 8 draait.
Ik had genoeg licenties, blijkbaar toch ooit een 4-pack bijgekocht, dat maakt een totaal van 8 licenties.
Maar door het verschil in versie konden de licenties blijkbaar niet opgehaald worden. De andere DS218 updaten naar dezelfde versie loste mijn problemen op.
[ Voor 41% gewijzigd door Raling op 16-06-2023 02:32 ]
Weet iemand of het mogelijk is om aan een Reolink NVR een 3rd party camera te koppelen?
Ik zou even google gebruiken om te kijken wat jouw NVR wel of niet kan?Stefke schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:37:
Weet iemand of het mogelijk is om aan een Reolink NVR een 3rd party camera te koppelen?
En zolang jij geen type noemt, wordt het voor ons wel heel erg lastig om er een juist antwoord op te geven.
Hikvision gebruiker
Het is een beetje generieke vraag. Ik kan een goedkope cam krijgen voor het monitoren van onze pup, flutding, maar voldoende om in zijn hokkie te kijken.
Ik heb het nagevraagd bij Reolink, die zeggen nee. Ik kwam wat tegen op bijv. Reddit waarin het wel schijnt te kunnen via onvif, maar wellicht dat iemand er hier ervaring mee had.
Ik heb het nagevraagd bij Reolink, die zeggen nee. Ik kwam wat tegen op bijv. Reddit waarin het wel schijnt te kunnen via onvif, maar wellicht dat iemand er hier ervaring mee had.
Uit je berichten maak ik op, dat je een NVR hebt, klopt dit?Stefke schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:08:
Het is een beetje generieke vraag. Ik kan een goedkope cam krijgen voor het monitoren van onze pup, flutding, maar voldoende om in zijn hokkie te kijken.
Zoja benoem dan het type, daarmee kan men je van een antwoordt voorzien.
Maar noem ook het merk en type camera wat je kunt krijgen.
De ene NVR kan meer/minder dan de andere NVR.
Dus zonder juiste info, is het geven van een goed antwoord moeilijk.
Hikvision gebruiker
Sorry, dat had ik wel kunnen zeggen:
NVR rln8-410
CameraYale WiFi SV-DFFX-B
NVR rln8-410
CameraYale WiFi SV-DFFX-B
Is het niet zo dat als je camera’s en een deurbel allemaal aansluit op een nvr en je een display ook aansluit op diezelfde nvr dat je dan de deurbel als intercom kan gebruiken? Het is volgen mij niet noodzakelijk de deurbel direct in het scherm te stoppen. Kan wel maar hoeft niet bij meerdere camera’s.Antonio di schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:24:
[...]
Let wel op.
Zowel bij Dahua (VTO) als HikVision heb je "deurbellen" die intercom zijn. Die praten ouderwets met een kastje/tablet binnen en van daar ga je verder op IP/ONVIF etc..
Dus de deurbel moet rechtstreeks op PoE aan te sluiten zijn en minimaal ook ONVIF zijn.
Ander puntje is al genoemd dat via NAS (maar ook NVR) je wat vertraging hebt met beeld dat je via de NAS/NVR realtime bekijkt. Ook kan het zijn dat hierdoor 2-weg-audio (je praat met je smartphone tegen de deurbel c.q de persoon die ervoor staat) NIET werkt of alleen 1 kant op (via de NVR).
Dus wie heeft een PoE, ONVIF , 2-weg-audio deurbel werkend via (alleen) de NVR inclusief 2-weg-audio contact met de persoon voor de deurbel, ook buitenshuis. Is daarbij vertraging van spraak / beeld ??
Er is een apart forum waarover hier ook gepost wordt, zie:
Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement
Wat is momenteel goede nvr software in Docker? Ik vind hier niet heel veel info. In Docker Hub vond ik Ispyagent: recent geüpdate en vaak gepulled. Iemand hier of ergens anders ervaring mee?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
https://alternativeto.net/software/blue-iris/?platform=linuxVideopac schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:00:
Wat is momenteel goede nvr software in Docker? Ik vind hier niet heel veel info. In Docker Hub vond ik Ispyagent: recent geüpdate en vaak gepulled. Iemand hier of ergens anders ervaring mee?
Ik zit te kijken naar een Hikvision DS-2CD2347G2-L(U). Wat ik niet kan vinden is of deze camera direct op de muur geplaatst kan worden met de kabels direct door de muur of dat ik altijd een montagebox nodig heb. Kan iemand mij dat vertellen?
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Ik gebruik nu Frigate, die werkt ook goed met Home Assistant maar heeft een sterke focus op object detectie (mbv bijv. een Google Coral stickje).Videopac schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:00:
Daarvoor gebruikte ik Shinobi CCTV, dat is tot nu toe de beste gratis NVR software die ik heb kunnen vinden. M.i. beter dan de alternatieven die vaak genoemd worden. Kan ook object detectie doen, maar kan ook gewoon 24/7 opnemen of bij beweging, is erg flexibel en goed instelbaar.
Persoonlijk zou ik voor de DS-2CD2347G2-LSU/SL, heb je net iets meer opties, en heel veel duurder is hij niet.leejoow schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:21:
Ik zit te kijken naar een Hikvision DS-2CD2347G2-L(U). Wat ik niet kan vinden is of deze camera direct op de muur geplaatst kan worden met de kabels direct door de muur of dat ik altijd een montagebox nodig heb. Kan iemand mij dat vertellen?
Ik heb met genoemde camera's, deze beugels (zijn in wit en zwart verkrijgbaar) in gebruik.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Txk6Z4vhnkXfCe4uZgL07F91.jpg?f=user_large)
Hikvision gebruiker
In de handleiding zie ik een doorgang en locatie voor bevestigingschroeven onder dimensions. In de doos zit ook een drill template geloof ik.leejoow schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:21:

Zijn er nog mensen met een Dahua NVR recorder van empiretech die problemen hebben met het simultaan opnemen van gewone continu video in combinatie met IVS (Intelligent) ?
Wanneer IVS wil opnemen blijft de continu feed en de IVS voor een aantal seconden hangen zodat het belangrijkste stuk van de beweging niet te zien is. Hij blijft even laden. Ik heb dit probleem met 3 camera's, maar ook als ik maar 1 camera op de NVR aansluit.
Ik heb al vanalles geprobeerd. Of de kwaliteit nu op heel laag staat, of heel hoog, of de framerate verminder of gelijk wat. het blijft een probleem. Enkel als ik 1 van de 2 opnames stop, dan loopt alles goed. Dus ofwel continue opname ofwel IVS.
Maar dat is eigenlijk wat ik niet wil. Ik IVS enkel laten opnemen in een bepaalde regio, en de rest gewoon continue laten opnemen voor het geval ik iets op een bepaald tijdstip moet opzoeken.
Ik heb zelfs meerdere harde schijven in de NVR gestoken, puur omdat ik op internet las dat het verdelen van feeds aan te raden is over verschillende schijven, maar dit geeft geen verschil.
Wanneer IVS wil opnemen blijft de continu feed en de IVS voor een aantal seconden hangen zodat het belangrijkste stuk van de beweging niet te zien is. Hij blijft even laden. Ik heb dit probleem met 3 camera's, maar ook als ik maar 1 camera op de NVR aansluit.
Ik heb al vanalles geprobeerd. Of de kwaliteit nu op heel laag staat, of heel hoog, of de framerate verminder of gelijk wat. het blijft een probleem. Enkel als ik 1 van de 2 opnames stop, dan loopt alles goed. Dus ofwel continue opname ofwel IVS.
Maar dat is eigenlijk wat ik niet wil. Ik IVS enkel laten opnemen in een bepaalde regio, en de rest gewoon continue laten opnemen voor het geval ik iets op een bepaald tijdstip moet opzoeken.
Ik heb zelfs meerdere harde schijven in de NVR gestoken, puur omdat ik op internet las dat het verdelen van feeds aan te raden is over verschillende schijven, maar dit geeft geen verschil.
Je kunt ze rechtstreeks op de muur monteren, er is helaas geen holle ruimte voorzien om de kabel en aansluitstekker te plaatsen bij het monteren. Heb zelf ruime doorvoer geboord en de kabel met de aansluitstekker in de spouwmuur gestopt.leejoow schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:21:
Er zijn verschillende montageboxen https://www.ipcam-shop.nl...gSTVxAJCUXnRoCfMwQAvD_BwE
Of https://www.ipcam-shop.nl...VDcBN_Ha8NpRoC8vYQAvD_BwE
Dat doet mij hier aan denken.beOnt schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:00:
Zijn er nog mensen met een Dahua NVR recorder van empiretech die problemen hebben met het simultaan opnemen van gewone continu video in combinatie met IVS (Intelligent) ?
Misschien helpt dit ook, vanaf "Dahua NVR Vulnerabilities (9/25/2017)".
Ik heb ook mijn DS-2CD2387G2-LSU rechtstreeks op de muur hangen. Het past wel, maar let op dat er heel weinig ruimte is achter de camera. Bij mij liggen de kabels “op slag” erachter, maar dat paste maar net…leejoow schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:21:
De camera hangt zo mooi strak aan de muur en komt er voorlopig niet meer vanaf.
@leejoow @A. Qonsaides @Jeweetje op de muur kan ook met
Daar passen de meeste hikvision op
de DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio in iedergeval wel.

Deze heb ik nu mee besteld, ben benieuwdhabbekrats schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:41:
@leejoow @A. Qonsaides @Jeweetje op de muur kan ook met [Afbeelding] Daar passen de meeste hikvision op
Welke camera heb je nu uiteindelijk besteld?
De DS-2CD2347G2-L(U) of de DS-2CD2347G2-LSU/SL?
Hikvision gebruiker
De DS-2CD2347G2-L(U), de extra strobe functionaliteit en terugpraat mogelijkheid vond ik niet het extra geld waard.vuurvreter63 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:24:
[...]
Welke camera heb je nu uiteindelijk besteld?
De DS-2CD2347G2-L(U) of de DS-2CD2347G2-LSU/SL?
Tijdje geleden de Dahua DH-SD22404T-GN-W-S2 gekocht. Tijdelijk wifi only. Dacht dat deze later ook op PoE zou kunnen, maar dat blijkt niet te kunnen.
Inmiddels wel de kabel gelegd. Dus misschien een mooi moment om deze door te schuiven naar een andere locatie.
Maar vraag is, welke opvolger dan.
Ben op zich niet ontevreden over deze camera icm mn Synology. Alleen de hoek en het nachtzicht kunnen respectievelijk een beetje en veel beter.
De leverancier raadt deze aan:
Dahua DH-SD1A404XB-GNR. Die heeft idd nachtzicht, maar de hoek is juist wat kleiner.
En eerlijk gezegd ziet ie er niet uit
Iemand de gouden tip?
Inmiddels wel de kabel gelegd. Dus misschien een mooi moment om deze door te schuiven naar een andere locatie.
Ben op zich niet ontevreden over deze camera icm mn Synology. Alleen de hoek en het nachtzicht kunnen respectievelijk een beetje en veel beter.
Dahua DH-SD1A404XB-GNR. Die heeft idd nachtzicht, maar de hoek is juist wat kleiner.
Iemand de gouden tip?
Nee die ziet er echt niet uit 🤔MikeyMan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:26:
Tijdje geleden de Dahua DH-SD22404T-GN-W-S2 gekocht. Tijdelijk wifi only. Dacht dat deze later ook op PoE zou kunnen, maar dat blijkt niet te kunnen.
Iemand de gouden tip?
Maar voor een gelijkwaardige prijs heb je een Hikvision met ColorVu (gekleurd nacht zicht bij weinig licht) en een kijk hoek van 109 °
DS-2CD2347G2-LU ColorVU 2.0 4MP in zwart en wit verkrijgbaar.
Hikvision gebruiker
Dat ziet er inderdaad beter uit. Maar huidige camera heeft met 112.5 graden al iets meer bereik.vuurvreter63 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:24:
[...]
Nee die ziet er echt niet uit 🤔
Maar voor een gelijkwaardige prijs heb je een Hikvision met ColorVu (gekleurd nacht zicht bij weinig licht) en een kijk hoek van 109 °
DS-2CD2347G2-LU ColorVU 2.0 4MP in zwart en wit verkrijgbaar.
Kleur vind ik minder belangrijk, als het maar scherp is. Mag van mij ook wel een hogere prijs. Het wordt de hoofdcamera aan de voorkant.
DS-2CD2387G2-LSU/SL - 8MP ColorVU 2.0 met Strobe en audio misschien is dit dan iets voor je?MikeyMan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:29:
[...]
Dat ziet er inderdaad beter uit. Maar huidige camera heeft met 112.5 graden al iets meer bereik.
Kleur vind ik minder belangrijk, als het maar scherp is. Mag van mij ook wel een hogere prijs. Het wordt de hoofdcamera aan de voorkant.
Beter en scherper beeld, meer opties.
Ik heb zelf de DS-2CD2387G2 als hoofdcamera en ben daar erg over te spreken, de politie trouwens ook.
Hikvision gebruiker
Heeft een 1/1.8 lens. Deze Dahua met een 1:1.2 lens zou dan beter moeten zijn. Beiden komen trouwens alleen met een fixed lens terwijl de camera die @MikeyMan nu heeft een zoomcamera lijkt te zijn.vuurvreter63 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:27:
[...]
DS-2CD2387G2-LSU/SL - 8MP ColorVU 2.0 met Strobe en audio misschien is dit dan iets voor je?
Ik heb zelf de DS-2CD2387G2 als hoofdcamera en ben daar erg over te spreken, de politie trouwens ook.
Andy heeft momenteel een 8e verjaardags sale en als ik het goed begrijp verzending vanuit EU waardoor geen douane perikelen.
Horizontaal bereik daarvan is weer wat minder helaas. Verder inderdaad een alternatief.vuurvreter63 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:27:
[...]
DS-2CD2387G2-LSU/SL - 8MP ColorVU 2.0 met Strobe en audio misschien is dit dan iets voor je?
Mijn uitdaging is dat de locatie van deze specifieke camera wat onhandig is. Om een idee te geven:
/f/image/T6ZxW9rp3UgWoA2SghR33asV.png?f=fotoalbum_large)
PTZ is niet echt een must, maar wel leuke feature
[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 20-07-2023 11:19 ]
Zie daar het volgende:DjoeC schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:04:
[...]
Heeft een 1/1.8 lens. Deze Dahua met een 1:1.2 lens zou dan beter moeten zijn. Beiden komen trouwens alleen met een fixed lens terwijl de camera die @MikeyMan nu heeft een zoomcamera lijkt te zijn.
Andy heeft momenteel een 8e verjaardags sale en als ik het goed begrijp verzending vanuit EU waardoor geen douane perikelen.
Field of View 2.8 mm: H: 102°; V: 53° ; D: 125°3.6 mm: H: 88°; V:48° ; D: 104°
Heb nu het 112,5°.
Zie echt door de bomen het bos niet momenteel...

Zie deze bijvoorbeeld:
https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hdbw3441rp-as-p.html
Met 180 graden beeld, maar ben er niet van overtuigd dat dit geen achteruitgang in nachtzicht is.
Kom dan van deze selectie:
https://www.ipcam-shop.nl...ogy-synology---hikvision/
[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 20-07-2023 11:28 ]
Hmm, jouw camera heeft een 1/3 lens. Alle genoemde camera's zijn qua licht theoretisch een stuk beter. Ik heb zelf deze T5442T en die doet t in vrijwel donker ook goed. Om meer horizontaal zicht te krijgen kun je ook deze overwegen maar die heeft geen IR en dus is een beetje omgevingslicht wel wenselijk of je moet de LED gebruiken. Rreview: https://ipcamtalk.com/thr...mp-stitched-camera.65615/ NB: Andy geeft de Dahua's een eigen typenummer.MikeyMan schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:16:
[...]
Horizontaal bereik daarvan is weer wat minder helaas. Verder inderdaad een alternatief.
Mijn uitdaging is dat de locatie van deze specifieke camera wat onhandig is. Om een idee te geven:
[Afbeelding]
PTZ is niet echt een must, maar wel leuke feature
@DjoeC Ja, lens is denk ik een mooie eerste verbetering. Zie dat die T5442 een 115 graden bereik heeft, dat zou al een optie kunnen zijn. Zwart heeft ook wel een voorkeur hier, gezien hij tegen een antraciet plafond zit gemonteerd.
Ik heb de zwarte, is niet glanzend en weinig opvallend. Je hebt wel wat ruimte nodig voor de kabels (PoE aansluiting). Als je dat niet kunt wegwerken heb je iets uit de accessoire lijst (onderaan de pagina) nodig.. Bij ipcantalk wordt de T5442T nog steeds volop aanbevolen.MikeyMan schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:34:
@DjoeC Ja, lens is denk ik een mooie eerste verbetering. Zie dat die T5442 een 115 graden bereik heeft, dat zou al een optie kunnen zijn. Zwart heeft ook wel een voorkeur hier, gezien hij tegen een antraciet plafond zit gemonteerd.
Ik zou best zo'n 180 graden camera willen aanschaffen (de reviews zijn best goed) maar wil de LED niet gebruiken want die geeft meteen aan waar de camera hangt ;-) Afschrikking of vragen om een klap met een paal?. En zonder te proberen weet ik niet wat "genoeg licht" zonder bijlichten is. Aan de andere kant, als je bijvoorbeeld automatische buitenverlichting hebt zou dat voldoende moeten zijn. IR heeft als nadeel dat het insecten aantrekt maar het werkt wel....
Goed punt... Ding is wel dat deze locatie vrij lastig te bereiken is zonder door het beeld te lopen. Hangt echt in een hoek van de carport. Drie zijdes afgedichtDjoeC schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:46:
[...]
Ik heb de zwarte, is niet glanzend en weinig opvallend. Je hebt wel wat ruimte nodig voor de kabels (PoE aansluiting). Als je dat niet kunt wegwerken heb je iets uit de accessoire lijst (onderaan de pagina) nodig.. Bij ipcantalk wordt de T5442T nog steeds volop aanbevolen.
Ik zou best zo'n 180 graden camera willen aanschaffen (de reviews zijn best goed) maar wil de LED niet gebruiken want die geeft meteen aan waar de camera hangt ;-) Afschrikking of vragen om een klap met een paal?. En zonder te proberen weet ik niet wat "genoeg licht" zonder bijlichten is. Aan de andere kant, als je bijvoorbeeld automatische buitenverlichting hebt zou dat voldoende moeten zijn. IR heeft als nadeel dat het insecten aantrekt maar het werkt wel....
Ik heb nu de DS-2CD2347G2-L(U) in huis en aan de switch gehangen. In Home Assistant heb ik hem via de Generic Camera gekoppeld met als RTSP stream
rtsp://user:password@192....54/Streaming/channels/101
Het valt mij op dat de camera vaak achter loopt en dat hij moeite lijkt te hebben om de stream echt goed te blijven bijhouden. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het zijn omdat ik vanuit HA direct naar de camera ga in plaats van via een NVR? Als ik de substream pak via /102 heb ik hetzelfde effect. Via VLC lijkt het wel goed te gaan.
Daarnaast kan ik met geen mogelijkheid de URL vinden om een snapshot te maken, heeft iemand die toevallig?
Het valt mij op dat de camera vaak achter loopt en dat hij moeite lijkt te hebben om de stream echt goed te blijven bijhouden. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het zijn omdat ik vanuit HA direct naar de camera ga in plaats van via een NVR? Als ik de substream pak via /102 heb ik hetzelfde effect. Via VLC lijkt het wel goed te gaan.
Daarnaast kan ik met geen mogelijkheid de URL vinden om een snapshot te maken, heeft iemand die toevallig?
Thanks, ik heb Andy maar even een mail gestuurd aangezien ik in de webshop alleen US/Canada kan kiezen.DjoeC schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:04:
[...]
Kan je niet beter het beeld van de camera bekijken in de hik-connect app?leejoow schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:17:
Ik heb nu de DS-2CD2347G2-L(U) in huis en aan de switch gehangen. In Home Assistant heb ik hem via de Generic Camera gekoppeld met als RTSP stream
Bij mij loopt prima, zonder dat het achter loopt?
En waarom gebruik je de RTSP stream?
Hikvision gebruiker
Volgens Andy is verzending uit US en niet uit EU. Tevens geeft hij aan geen Dahua te verkopen maar zijn merk, is dat hier bekend?DjoeC schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:04:
[...]
Heeft een 1/1.8 lens. Deze Dahua met een 1:1.2 lens zou dan beter moeten zijn. Beiden komen trouwens alleen met een fixed lens terwijl de camera die @MikeyMan nu heeft een zoomcamera lijkt te zijn.
Ik heb gisteren bij hem besteld en deze wordt vanuit DE verzonden, hij verkoopt Dahua camera’s onder zijn eigen naam inderdaad, met firmware welke meestal zelfs voor loopt op die van Dahua zelf.hussie01 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:57:
[...]
Volgens Andy is verzending uit US en niet uit EU. Tevens geeft hij aan geen Dahua te verkopen maar zijn merk, is dat hier bekend?
Zoals je misschien ook wel kunt lezen ipcamtalk worden bugs via hem doorgezet naar Dahua en opgelost.
https://ipcamtalk.com/thr...th-23rd.70843/post-778746 Hij verkoopt Dahua maar onder zijn eigen merknaam. Vermoedelijke reden: veel mensen kopen bij hem ipv via het officieele kanaal. Op sterk verzoek van Dahua verkoopt ie ook niet meer via Ali.hussie01 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:57:
[...]
Volgens Andy is verzending uit US en niet uit EU. Tevens geeft hij aan geen Dahua te verkopen maar zijn merk, is dat hier bekend?
Ik heb reeds Reolink Duo Lens Flootlight en RLC-811A aangeschaft maar de integratie met Frigate en Homeassistant valt mij tegen. Tevens vind ik beeldkwaliteit niet zo mooi/scherp.
Zijn er tweakers die camera’s van Andy kunnen vergelijken met Reolink spul?
Bovenstaande heb ik ook aan Andy doorgegeven en hij heeft volgende twee modellen voorgesteld:
4K Dual lens IPC-Color4K-T180
4K bullet IPC-B5842E-ZE
Zijn er tweakers die camera’s van Andy kunnen vergelijken met Reolink spul?
Bovenstaande heb ik ook aan Andy doorgegeven en hij heeft volgende twee modellen voorgesteld:
4K Dual lens IPC-Color4K-T180
4K bullet IPC-B5842E-ZE
Hi Tweakers,
Ik ben aan het overwegen om een camera-systeem indoor te plaatsen. Om bepaalde dingen in huis te kunnen monitoren (al dan niet als ik thuis ben).
Heel eventueel komt er outdoor ook eentje (of 2) maar dat is niet prio.
Ik woon in een huurhuis dus ben niet in de mogelijkheid om veel kabels te trekken in en door de muren. Het zal helaas dus via wifi moeten. Ik heb overal in huis degelijke wifi (beneden Unifi U6-Lite en boven een Unifi AC-Pro).
Hoe meer ik er over opzoek hoe lastiger ik het vind :-).
Ik heb geen oneindig budget, lijkt me ook niet nodig voor een redelijk basic setup zoals ik het nu zoek.
Ik wens geen camerabeelden online. Ik kies zelf wel of de videos van de kinderen en/of huisdieren online mogen komen ;-).
Een aparte VLAN maken is uiteraard ook geen probleem, dat lukt me wel ;-). Het afscheiden van het internet ook.
Maar het moet dus echt wel zonder internet kunnen werken, vele chinese cameras hebben als eis om online gehangen te worden bij voorkeur zelfs in hetzelfde netwerk.
Ik kwam redelijk snel op unifi maar... ik denk dat er betere opties zijn. Eufy heb ik ook even bekeken, die cameras zien er voor mij beter uit, maar ik had begrepen dat daar privacy issues met geweest zijn en kunnen zijn dus :-).
Reolink heb ik ook al gezien...
Maar... ik mis hier de ervaring om te weten of het "afgeschermt" werkt.
Ik hoop hier op jullie expertise te kunnen rekenen, ik heb te weinig feel ermee. Wat zijn jullie ervaringen zonder dat ik een fortuin kwijt ben
Als jullie van mij iets van info willen, shoot! ;-)
Ik ben aan het overwegen om een camera-systeem indoor te plaatsen. Om bepaalde dingen in huis te kunnen monitoren (al dan niet als ik thuis ben).
Ik woon in een huurhuis dus ben niet in de mogelijkheid om veel kabels te trekken in en door de muren. Het zal helaas dus via wifi moeten. Ik heb overal in huis degelijke wifi (beneden Unifi U6-Lite en boven een Unifi AC-Pro).
Ik heb geen oneindig budget, lijkt me ook niet nodig voor een redelijk basic setup zoals ik het nu zoek.
Ik wens geen camerabeelden online. Ik kies zelf wel of de videos van de kinderen en/of huisdieren online mogen komen ;-).
Een aparte VLAN maken is uiteraard ook geen probleem, dat lukt me wel ;-). Het afscheiden van het internet ook.
Maar het moet dus echt wel zonder internet kunnen werken, vele chinese cameras hebben als eis om online gehangen te worden bij voorkeur zelfs in hetzelfde netwerk.
Ik kwam redelijk snel op unifi maar... ik denk dat er betere opties zijn. Eufy heb ik ook even bekeken, die cameras zien er voor mij beter uit, maar ik had begrepen dat daar privacy issues met geweest zijn en kunnen zijn dus :-).
Ik hoop hier op jullie expertise te kunnen rekenen, ik heb te weinig feel ermee. Wat zijn jullie ervaringen zonder dat ik een fortuin kwijt ben
kan je wel stroom naar de camera trekken of moeten ze op batterijen? das nogal een beperking namelijk.be_cliff schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:01:
Hi Tweakers,
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Stroom is aanwezig :-)flippy schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:25:
[...]
kan je wel stroom naar de camera trekken of moeten ze op batterijen? das nogal een beperking namelijk.
dan zou ik eerder overwegen om een paar powerline adapters te nemen en de boel "bekabelt" te gebruiken. cameras (helemaal meerdere) vreten anders een enorme hoeveelheid bandbreedte op in het spectrum die waarschijnlijk al redelijk vol is aangezien je die ook moet delen met de huizen om je heen.
dan kan je ook "normale" cameras gebruiken en word je keuze een stuk ruimer.
ik gebruik zelf een paar hikvisions op een eigen vlan die de data direct opslaat op een share in mijn unraid server. er komt helemaal niks naar buiten en alle "slimme" functies rondom detecties worden gedaan door de cameras zelf. de server regelt alleen opslag.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Beste Tweakers,
Mijn kennis van alarmsystemen is zeer beperkt. Al een poos dit topic gevolgd maar dan blijft het voor mij nog steeds moeilijk een keuze te maken.
Mijn situatie: helft dubbele woning met daaraan vast een garage aan de zijkant waarvan de voorkant van de garage circa 6 meter achter de voorkant van het huis is. Direct na de voorkant van de garage is in de zijmuur van het huis de voordeur naar het woonhuis. Aan de voorkant van het huis op circa 10 meter een lantaarnpaal die voor tegenlicht kan zorgen. Tussen het huis en de lantaarnpaal een smalle parallelweg.
Ik wil dan boven de garagedeur op 2,5 meter hoogte en circa 2-3 meter afstand van de voordeur, een bedrade camera hangen met een NVR in de meterkast. Redelijk makkelijk te bedraden.
Mijn oog is gevallen op het onderstaande, volgens mij complete systeem. Misschien kent iemand dit bedrijf? Ik heb namelijk geen idee wat "Camplete" inhoud. Verkopen zij een eigen merk? Uit de paar reacties eerder op dit forum lijkt dat wel zo. Er wordt nauwelijks gediscussieerd over Camplete.
De camera lijkt echter te bestaan uit prima onderdelen van Sony.
Ik wacht reacties graag af.
https://www.247bewakingsc...ssional-1-camera-systeem/
Mijn kennis van alarmsystemen is zeer beperkt. Al een poos dit topic gevolgd maar dan blijft het voor mij nog steeds moeilijk een keuze te maken.
Mijn situatie: helft dubbele woning met daaraan vast een garage aan de zijkant waarvan de voorkant van de garage circa 6 meter achter de voorkant van het huis is. Direct na de voorkant van de garage is in de zijmuur van het huis de voordeur naar het woonhuis. Aan de voorkant van het huis op circa 10 meter een lantaarnpaal die voor tegenlicht kan zorgen. Tussen het huis en de lantaarnpaal een smalle parallelweg.
Ik wil dan boven de garagedeur op 2,5 meter hoogte en circa 2-3 meter afstand van de voordeur, een bedrade camera hangen met een NVR in de meterkast. Redelijk makkelijk te bedraden.
Mijn oog is gevallen op het onderstaande, volgens mij complete systeem. Misschien kent iemand dit bedrijf? Ik heb namelijk geen idee wat "Camplete" inhoud. Verkopen zij een eigen merk? Uit de paar reacties eerder op dit forum lijkt dat wel zo. Er wordt nauwelijks gediscussieerd over Camplete.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Als ik genoemde camera bekijk, is deze voorzien Infra Rood licht (dit trekt ongedierte aan).Meubelmaker schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:00:
Beste Tweakers,
Afgaande op je bericht, wil je de camera aan huis ophangen en de garage in de gaten houden (begrijp ik dit goed?).
Persoonlijk zou ik de camera aan de garage monteren, gericht op de weg of iig naar de voorkant van het huis. Heel waarschijnlijk zal je hier niet heel veel verkeer/bewegingen hebben en zou mogelijk geen NVR hoeven aan te schaffen, dit kan je later altijd nog doen. De meeste camera's kunnen worden voorzien van een SD kaartje die de bewegingen (op een door jouw ingesteld gebied) prima kunnen opslaan.
Ik denk dat je goedkoper uit bent als je alleen een camera koopt, die aan al je wensen voldoet.
Ik zou je adviseren om deze camera (DS-2CD2387G2-LSU/SL - 8MP ColorVU 2.0 met Strobe en audio) eens te bekijken, eventueel de 4MP uitvoering.
Genoemde camera is voorzien van ColorVu, wat inhoud dat hij bij heel weinig licht, gekleurd beeld laat zien.
Ik heb deze zelf ook en weet waar ik het over heb.
Daarbij is genoemde camera voorzien van Led verlichting die op de jouw gewenste moment kan laten aan/af gaan en/of voorzien van een geluidswaarschuwing. Hiermee heb je een mooie afschrikwekkende beveiliging bij huis. Deze camera heeft geen IR licht, dus geen last van het aantrekken van ongedierte.
De camera kan voorzien worden van een 512 Gb SD kaartje, daar kan dus heel veel op.
En met de Hikvision app, kan je de beelden op afstand bekijken (en terug kijken van SD kaart) en meldingen ontvangen.
Bekijk dit maar eens YouTube: Hikvision 4K 8MP ColorVu Cameras with Live Guard, 2 Way Audio & Stro...
YouTube: 4K ColorVu Live Guard - Capture Every Detail!
YouTube: Hikvision 8MP ColourVu Camera Day & Night Footage Review
YouTube: Hikvision 2nd Gen ColourVu + Acusense vs Darkfighter Cameras at Night
Dit moet je zeker even bekijken, meneer heeft heel veel testen online staan.
[ Voor 5% gewijzigd door vuurvreter63 op 22-07-2023 17:00 ]
Hikvision gebruiker
Dag @vuurvreter63,vuurvreter63 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:21:
[...]
Als ik genoemde camera bekijk, is deze voorzien Infra Rood licht (dit trekt ongedierte aan).
Afgaande op je bericht, wil je de camera aan huis ophangen en de garage in de gaten houden (begrijp ik dit goed?).
Persoonlijk zou ik de camera aan de garage monteren, gericht op de weg of iig naar de voorkant van het huis. Heel waarschijnlijk zal je hier niet heel veel verkeer/bewegingen hebben en zou mogelijk geen NVR hoeven aan te schaffen, dit kan je later altijd nog doen. De meeste camera's kunnen worden voorzien van een SD kaartje die de bewegingen (op een door jouw ingesteld gebied) prima kunnen opslaan.
Ik denk dat je goedkoper uit bent als je alleen een camera koopt, die aan al je wensen voldoet.
Ik zou je adviseren om deze camera (DS-2CD2387G2-LSU/SL - 8MP ColorVU 2.0 met Strobe en audio) eens te bekijken, eventueel de 4MP uitvoering.
Genoemde camera is voorzien van ColorVu, wat inhoud dat hij bij heel weinig licht, gekleurd beeld laat zien.
Ik heb deze zelf ook en weet waar ik het over heb.
Daarbij is genoemde camera voorzien van Led verlichting die op de jouw gewenste moment kan laten aan/af gaan en/of voorzien van een geluidswaarschuwing. Hiermee heb je een mooie afschrikwekkende beveiliging bij huis. Deze camera heeft geen IR licht, dus geen last van het aantrekken van ongedierte.
De camera kan voorzien worden van een 512 Gb SD kaartje, daar kan dus heel veel op.
En met de Hikvision app, kan je de beelden op afstand bekijken (en terug kijken van SD kaart) en meldingen ontvangen.
Bekijk dit maar eens YouTube: Hikvision 4K 8MP ColorVu Cameras with Live Guard, 2 Way Audio & Stro...
YouTube: 4K ColorVu Live Guard - Capture Every Detail!
YouTube: Hikvision 8MP ColourVu Camera Day & Night Footage Review
YouTube: Hikvision 2nd Gen ColourVu + Acusense vs Darkfighter Cameras at Night
Dit moet je zeker even bekijken, meneer heeft heel veel testen online staan.
Dank voor je uitgebreide reactie.
Naast de Camplete, waar mijn vraag over ging, was ik ook geïnteresseerd in de Dahua IPC-HDW3849H-AS-PV-B. Deze heeft volgens mij ongeveer dezelfde mogelijkheden. Zoals jij het schetst lijkt een NVR inderdaad overbodig, bedankt voor die opmerking.
Als ik wat meer te weten kan komen van de Camplete, zonder NVR😉 kan ik een betere afweging maken, een soort van wie-van-de-drie.
Het is de bedoeling de camera direct boven de garagedeur op te hangen. De camera wordt gericht op de oprit en de parallelweg. Bij de voordeur hangt ook nog een Eufy deurbelcamera op ooghoogte als aanvulling. Het beeld daarvan valt bitter tegen door reflectie van de witte deur en de muur van de woning. Om de deurbel nou 3 meter verder, naast de garagedeur te plaatsen is niet praktisch, vandaar mijn zoektocht naar een aanvullende camera.Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan bij het opstellen van mijn originele bericht? Er staat links een blauwe doorlopende streep!
Update: bij dit bericht ook al.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Je doet niks verkeerd, dat is om je eigen posts makkelijker terug te vinden.Meubelmaker schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:26:
[...]Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan bij het opstellen van mijn originele bericht? Er staat links een blauwe doorlopende streep!
Update: bij dit bericht ook al.
Als je het vervelend vindt, op https://gathering.tweakers.net/forum/preferences kun je het vinkje bij "Eigen reacties highlighten" weghalen, dan is de blauwe streep ook foetsie.
[ Voor 18% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-07-2023 20:08 ]
Onbekend merk met een stickertje eropMeubelmaker schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:00:
Beste Tweakers,
Zou voor een Dahua of Hikvision gaan. Dat zijn de bekendere en betere spelers op de markt.
Hahaha, nieuw voor mij. Waarschijnlijk pas na mijn laatste, lang geleden geplaatste topicpost, als optie toegevoegd door Tweakers.FlipFluitketel schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 20:05:
[...]
Je doet niks verkeerd, dat is om je eigen posts makkelijker terug te vinden.
Als je het vervelend vindt, op https://gathering.tweakers.net/forum/preferences kun je het vinkje bij "Eigen reacties highlighten" weghalen, dan is de blauwe streep ook foetsie.
Zou het? Kwam wel in mij op maar door de uitstraling van de site twijfelde ik heel erg. Zou het dan ook, bijvoorbeeld zoals door de veel hier aangehaalde Andy wordt gedaan, misschien toch een bekend merk met een sticker kunnen zijn?Len020 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 20:25:
[...]
Onbekend merk met een stickertje erop
Zou voor een Dahua of Hikvision gaan. Dat zijn de bekendere en betere spelers op de markt.
Ik ga mij nu beperken in het vergelijking van de Hikvision en de Dahua. Zal ooit wel eens tot aanschaf overgaan, Mrs Meubelmaker had namelijk nog een derde optie: geen camera. Dat vergt nog enige overredingskracht, een mooie vakantie en een onbeveiligd huis geeft wellicht de doorslag 🤞
Ga daar maar niet vanuit, weggegooid geld en weinig tot geen instel mogelijkheden.Meubelmaker schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 22:28:
[...]
Zou het? Kwam wel in mij op maar door de uitstraling van de site twijfelde ik heel erg. Zou het dan ook, bijvoorbeeld zoals door de veel hier aangehaalde Andy wordt gedaan, misschien toch een bekend merk met een sticker kunnen zijn?
Goedkope meuk, met de hoofdprijs voor de klant, ik ken dit soort systemen wel, achteraf kan je er niets mee.
Dat is misschien wel de beste keus, Hikvision/ Dahua.Meubelmaker schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 22:28:
[...]
Ik ga mij nu beperken in het vergelijking van de Hikvision en de Dahua. Zal ooit wel eens tot aanschaf overgaan, Mrs Meubelmaker had namelijk nog een derde optie: geen camera. Dat vergt nog enige overredingskracht, een mooie vakantie en een onbeveiligd huis geeft wellicht de doorslag 🤞
Waarbij m.i. de Hikvision de betere camera met de beste optie's is.
Succes met je keuze!
[ Voor 5% gewijzigd door vuurvreter63 op 23-07-2023 00:35 ]
Hikvision gebruiker
Ik ben op zoek naar 2-3 ip camera's met PoE, maar zie door de bomen het bos niet meer. En achter de nadelen kom je pas als je hem hebt helaas... Budget per camera tussen de 150 en 300euro (inclusief eventuele muurmount). Verder heb ik liever geen los opneem station erbij. Ik wil het verbinden met home assistant, en bij voorkeur geen gebruik hoeven maken van clouddiensten. Als ik beelden terug kan kijken via een interne sd kaart is dat voldoende voor mij, pluspunt zou zijn dat ik het via home assistant ergens op kan slaan.
Ik vind het belangrijk dat ik de buren niet film (doen ze bij mij ook niet), dit moet dus af te schermen zijn met een zwart vlak o.i.d. Het belangrijkste vind ik dat ik geen valse notificaties krijg, maar ik wil ook niets missen. (Dit vind ik belangrijker dan de daadwerkelijke beeldkwaliteit). Mijn oprijlaan is ongeveer 50meter lang, in het midden ervan wil ik een camera.Het belangrijkste vind ik dat ik weet wanneer er iemand op de oprijlaan komt. Hiervoor zou ik een PTZ camera kunnen gebruiken, zodat ik de ingang standaard film en eventueel kan draaien om een ander deel te zien. In het midden staat een boom, dit is misschien handig om te weten vanwege valse notificaties.
Verder wil ik de achtertuin kunnen filmen, hiervoor zou PTZ niet nodig zijn maar is natuurlijk wel een leuk hebbendingetje om rond te kunnen kijken. Later zou ik eventueel een videodeurbel willen hebben, en dan bij het zelfde merk willen blijven, maar dit is voor nu nog niet belangrijk.
Voor de meerprijs van een PTZ camera, kan ik natuurlijk ook 2 fixed camera's aanschaffen en heb ik altijd alles in beeld. Maar nadeel is dan natuurlijk ook extra stroomverbruik.
PTZ cameras:
uitvoering: Dahua DH-SD1A404XB-GNR had ik gevonden, komt met muurbeugel uit op 280 euro.
https://www.ipcam-shop.nl/reolink-trackmix-poe.html is 235 euro en hoef geen losse muurbeugel volgens mij.
Alternatief en tegelijkertijd mijn favoriet:
https://www.netcamshop.nl/reolink-duo-2-poe/pid=79336 Hierbij hoef ik geen PTZ en kan ik alles in beeld hebben, hoef maar 1 netwerkkabel te trekken ten opzichte van dat ik voor 2 losse camera op dezelfde plek zou gaan. Prijs valt ook mee met 151 euro.Voordeel is ook nog eens dat het nachtzicht 30m is, ipv bij die andere maar 15meter.
Ik vind het belangrijk dat ik de buren niet film (doen ze bij mij ook niet), dit moet dus af te schermen zijn met een zwart vlak o.i.d. Het belangrijkste vind ik dat ik geen valse notificaties krijg, maar ik wil ook niets missen. (Dit vind ik belangrijker dan de daadwerkelijke beeldkwaliteit). Mijn oprijlaan is ongeveer 50meter lang, in het midden ervan wil ik een camera.Het belangrijkste vind ik dat ik weet wanneer er iemand op de oprijlaan komt. Hiervoor zou ik een PTZ camera kunnen gebruiken, zodat ik de ingang standaard film en eventueel kan draaien om een ander deel te zien. In het midden staat een boom, dit is misschien handig om te weten vanwege valse notificaties.
Verder wil ik de achtertuin kunnen filmen, hiervoor zou PTZ niet nodig zijn maar is natuurlijk wel een leuk hebbendingetje om rond te kunnen kijken. Later zou ik eventueel een videodeurbel willen hebben, en dan bij het zelfde merk willen blijven, maar dit is voor nu nog niet belangrijk.
Voor de meerprijs van een PTZ camera, kan ik natuurlijk ook 2 fixed camera's aanschaffen en heb ik altijd alles in beeld. Maar nadeel is dan natuurlijk ook extra stroomverbruik.
PTZ cameras:
uitvoering: Dahua DH-SD1A404XB-GNR had ik gevonden, komt met muurbeugel uit op 280 euro.
https://www.ipcam-shop.nl/reolink-trackmix-poe.html is 235 euro en hoef geen losse muurbeugel volgens mij.
https://www.netcamshop.nl/reolink-duo-2-poe/pid=79336 Hierbij hoef ik geen PTZ en kan ik alles in beeld hebben, hoef maar 1 netwerkkabel te trekken ten opzichte van dat ik voor 2 losse camera op dezelfde plek zou gaan. Prijs valt ook mee met 151 euro.Voordeel is ook nog eens dat het nachtzicht 30m is, ipv bij die andere maar 15meter.
Wees ervan bewust, dat alle boven vermeldde camera's met Infra Rood licht, dit trekt ongedierte aan.Windows95 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:53:
Ik ben op zoek naar 2-3 ip camera's met PoE, maar zie door de bomen het bos niet meer. En achter de nadelen kom je pas als je hem hebt helaas... Budget per camera tussen de 150 en 300euro (inclusief eventuele muurmount). Verder heb ik liever geen los opneem station erbij. Ik wil het verbinden met home assistant, en bij voorkeur geen gebruik hoeven maken van clouddiensten. Als ik beelden terug kan kijken via een interne sd kaart is dat voldoende voor mij, pluspunt zou zijn dat ik het via home assistant ergens op kan slaan.
PTZ cameras:
Over valse meldingen gesproken, als er weer eens een spin in beeld verschijnt en rondjes loopt over jouw lens.
Lees voorgaande postings eens door door, daar zijn wat andere camera's genoemd, die m.i. beter presteren.
Hikvision gebruiker
Infrarood HOEFT niet uit de camera te komen. Een apart infrarood lampje doet ook woderen. Nadeel van infrarood kan insecten zijn, voordeel is dat het minder opvallend is.vuurvreter63 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:17:
[...]
Wees ervan bewust, dat alle boven vermeldde camera's met Infra Rood licht, dit trekt ongedierte aan.
Over valse meldingen gesproken, als er weer eens een spin in beeld verschijnt en rondjes loopt over jouw lens.
Lees voorgaande postings eens door door, daar zijn wat andere camera's genoemd, die m.i. beter presteren.
Het alternatief met LED heeft zowel voordelen (kan kleuren weergeven) als nadelen (lampje aan is camera gezien, bijvoorbeeld als ie reageert op personen op plaatsen waar je niet hoort te filmen).
Het is geen zwart/witte (of kleur) keuze, Hangt volledig van de omstandigheden af. Color Vu (Hikvision) of Color4K (Dahua) werken het beste bij omgevingslicht zoals een lantaarnpaal, buitenlicht. De LED zo ikzelf zoveel mogelijk willen vermijden vanwege het opvallende. Als je de LED alleen inschakelt bij detectie heb je nog even waarbij de camera z'n instellingen moet aanpassen op het bijkomende extra licht - ik geloof niet dat er iemand is die de LED na zonsondergang constant aan heeft staan.
Dat gezegd hebbend: altijd kleur kunnen opnemen is zeker een voordeel. Hik of Dahua is een stammenstrijd ;-)