Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:41

Antonio di

a mi me dijeron que si

DjoeC schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:46:
[...]

Infrarood HOEFT niet uit de camera te komen. Een apart infrarood lampje doet ook woderen. Nadeel van infrarood kan insecten zijn, voordeel is dat het minder opvallend is.

Het alternatief met LED heeft zowel voordelen (kan kleuren weergeven) als nadelen (lampje aan is camera gezien, bijvoorbeeld als ie reageert op personen op plaatsen waar je niet hoort te filmen).

Het is geen zwart/witte (of kleur) keuze, Hangt volledig van de omstandigheden af. Color Vu (Hikvision) of Color4K (Dahua) werken het beste bij omgevingslicht zoals een lantaarnpaal, buitenlicht. De LED zo ikzelf zoveel mogelijk willen vermijden vanwege het opvallende. Als je de LED alleen inschakelt bij detectie heb je nog even waarbij de camera z'n instellingen moet aanpassen op het bijkomende extra licht - ik geloof niet dat er iemand is die de LED na zonsondergang constant aan heeft staan.

Dat gezegd hebbend: altijd kleur kunnen opnemen is zeker een voordeel. Hik of Dahua is een stammenstrijd ;-)
Ben het helemaal met je eens.
Vind alleen de software van Dahua een stuk vriendelijker dan van Hikvision.

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik snap niet zo goed waarom iedereen altijd maar in kleur wil opnemen.

Sure, het oogt fraai, maar 9 van de 10x is je sluitertijd zo hoog, dat een fietser die langs rijd gewoon een mooie streep wordt, terwijl je vanuit beveiligings oogpunt dan meer hebt aan een hoger contrast zwart wit beeld.

En ook de argumenten om maar geen infrarood toe te passen snap ik niet helemaal. Camera's vergen nou eenmaal ook fysiek onderhoud. Dat betekent periodiek schoon houden en om de zoveel tijd even een behandeling met anti spin er overheen. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Koekstra schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:58:

Sure, het oogt fraai, maar 9 van de 10x is je sluitertijd zo hoog, dat een fietser die langs rijd gewoon een mooie streep wordt, terwijl je vanuit beveiligings oogpunt dan meer hebt aan een hoger contrast zwart wit beeld.
Als er weer eens een andere auto tegen mijn geparkeerde auto is gereden (ja, dat is serieus een probleem in de randstad), vind ik het toch wel fijn als ik kan zien wat voor de kleur die heeft.
Maakt het wat makkelijker om te herkennen als ik die in de wijk nog eens tegen kom.

(Nog mooier zou het zijn als kentekens ook 's nachts goed leesbaar zijn en niet overbelicht, maar dat blijkt te hoog gegerepen voor de gemiddelde camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:02
DjoeC schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:46:
[...]

Infrarood HOEFT niet uit de camera te komen. Een apart infrarood lampje doet ook woderen. Nadeel van infrarood kan insecten zijn, voordeel is dat het minder opvallend is.

Het alternatief met LED heeft zowel voordelen (kan kleuren weergeven) als nadelen (lampje aan is camera gezien, bijvoorbeeld als ie reageert op personen op plaatsen waar je niet hoort te filmen).

Het is geen zwart/witte (of kleur) keuze, Hangt volledig van de omstandigheden af. Color Vu (Hikvision) of Color4K (Dahua) werken het beste bij omgevingslicht zoals een lantaarnpaal, buitenlicht. De LED zo ikzelf zoveel mogelijk willen vermijden vanwege het opvallende. Als je de LED alleen inschakelt bij detectie heb je nog even waarbij de camera z'n instellingen moet aanpassen op het bijkomende extra licht - ik geloof niet dat er iemand is die de LED na zonsondergang constant aan heeft staan.

Dat gezegd hebbend: altijd kleur kunnen opnemen is zeker een voordeel. Hik of Dahua is een stammenstrijd ;-)
Mijn ColorVu camera heeft genoeg licht aan de lantarenpaal aan de overkant en de lamp bij de voordeur.
Hiermee film ik in kleur, zonder gebruikmaking van de led lamp.
Voor de camera aan de voorkant, is dit voldoende, bij de camera in de tuin gaat de lamp wel aan bij detectie en geeft mij zelf ook wat licht als ik mijn sleutels zoek bij thuiskomst :*) en ongenode gasten staan er dan goed op. Led lamp is zo fel, dat je niet kunt zien dat er een camera hangt, dit had evengoed een lamp met bewegingsdetectie kunnen zijn ;)

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
maxnl schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:15:
(Nog mooier zou het zijn als kentekens ook 's nachts goed leesbaar zijn en niet overbelicht, maar dat blijkt te hoog gegerepen voor de gemiddelde camera).
Dan heb je een camera nodig met een bijzonder hoog dynamisch bereik. De belichting voor een kentekenplaat is veel anders dan voor regulier beeld.

De lichtgevoelige camera's van Dahua/Hikvision die bijzonder weinig (zichtbaar) licht nodig hebben, hebben hun eigen use-case. Heb je inderdaad voldoende (zichtbaar) licht (zoals straatlantaarn of buitenlamp die de hele nacht aanstaat) dan zijn het goede camera's met als voordeel dat je inderdaad in kleur filmt.
Dat geeft inderdaad meer informatie dan alleen zwart/wit. (zoals inderdaad kleur van auto maar ook kleur van kleding etc.).
Maar dan moet je wel voldoende licht hebben; heb je dat niet dan zul je de eigenlijk de hele nacht de ingebouwde LED (of buitenlamp) aan moeten hebben.
Wil of kan dat niet, dan heb je niets aan zo'n camera want die camera's kunnen meestal niet terugvallen op IR omdat ze geen IR-filter hebben.

Persoonlijk wil ik geen zichtbare LED op de camera de hele nacht aan hebben en we hebben ook niet voldoende straatverlichting. Tevens zijn we blij met de duisternis; er is al teveel lichtvervuiling 's nachts.
Zo'n camera is hier dus niet geschikt.

Dus je moet terughoudend zijn om hier constant dergelijke camera's hier aan te gaan raden zonder te weten of de situatie daar wel voor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Piet91 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:50:
Dan heb je een camera nodig met een bijzonder hoog dynamisch bereik. De belichting voor een kentekenplaat is veel anders dan voor regulier beeld.
Of meerdere camera's in 1 behuizing...
Heb je wel al voor 180 graden panorama beeld, of vanuit hetzelfde punt genomen maar groothoek + ingezoomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itPg293PsRupSmqT_5WAht3nQ1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LqwrPaOmgB6c3utN4Dw13JJM.png?f=user_large

Waarom niet voor normaal beeld + LPR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
LPR camera's zijn ook veel meer ingezoomd en daardoor vaak niet/nauwelijks bruikbaar voor algemene opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:39
Koekstra schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:58:

En ook de argumenten om maar geen infrarood toe te passen snap ik niet helemaal. Camera's vergen nou eenmaal ook fysiek onderhoud. Dat betekent periodiek schoon houden en om de zoveel tijd even een behandeling met anti spin er overheen. Problem solved.
9 van de 10 keer hebben mensen hun camera verkeerd (of helemaal niet) ingeregeld en staat alles op automatisch. TZeker bij gevestigde merken krijg je de opties om te optimaliseren en valt dat "streep door het beeld" best wel mee, alleen moet je er wel zelf voor werken.

Op het ipcamtalk forum staan voldoende hints om voor bijna elke goede camera tot de meest optimale instellingen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:40

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb via een lokaal bedrijf een offerte aagevraagd voor een 4-tal camera's, een camera en een deurbel/intercom.

De bekabeling moet ik in de offerte zelf verzorgen, evenals het plaatsen van een mast.
Nu heb ik de aanvraag bij een bedrijf gedaan omdat ik een beetje angst heb om het allemaal goed ingesteld te krijgen. Of dat de beelden wel goed opgeslagen worden.
Daarnaast kan ik hem altijd bellen als er een storing is.
Maar als ik al zoveel zelf moet doen (zoals de kabels overal neerleggen), dan kan ik misschien net zo goed zelf de camera's, deurbel en recorder aanschaffen en installeren.

Is mijn angst terecht?
Of kan zelfs iemand met minimale kennis zo'n set aansluiten en instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Rzaan schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:08:
Ik heb via een lokaal bedrijf een offerte aagevraagd voor een 4-tal camera's, een camera en een deurbel/intercom.

De bekabeling moet ik in de offerte zelf verzorgen, evenals het plaatsen van een mast.
Nu heb ik de aanvraag bij een bedrijf gedaan omdat ik een beetje angst heb om het allemaal goed ingesteld te krijgen. Of dat de beelden wel goed opgeslagen worden.
Daarnaast kan ik hem altijd bellen als er een storing is.
Maar als ik al zoveel zelf moet doen (zoals de kabels overal neerleggen), dan kan ik misschien net zo goed zelf de camera's, deurbel en recorder aanschaffen en installeren.

Is mijn angst terecht?
Of kan zelfs iemand met minimale kennis zo'n set aansluiten en instellen?
Verdiep je eens in de topics, maar ook vooral in de Cliff notes van de wiki van ipcamtalk. Als je daarna nog angst hebt moet je er zelf niet aan beginnen. Gewoon ergens neerhangen gaat een desillusie opleveren, bij 4 (eigenlijk 6 als ik het goed lees) camera's moet je ook goed nadenken waar je ze wel en waar je ze niet kunt/wilt hangen en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

DjoeC schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:00:
[...]

Verdiep je eens in de topics, maar ook vooral in de Cliff notes van de wiki van ipcamtalk. Als je daarna nog angst hebt moet je er zelf niet aan beginnen. Gewoon ergens neerhangen gaat een desillusie opleveren, bij 4 (eigenlijk 6 als ik het goed lees) camera's moet je ook goed nadenken waar je ze wel en waar je ze niet kunt/wilt hangen en waarom.
De posities en welke camera's en recorder hadden we al bepaald.
Die keuze was vooral bepaald door wat ik in dit topic gelezen had.

Het worden 4 camera's en 1 deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qyroz1
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-08 15:35
In Januari heb ik Andy een IPC-T5442T-ZE aangekocht. Na wat problemen met motion detection heeft Andy geadviseerd om de firmware te upgraden via een door hem aangeleverde file. Nu lijkt het er op dat de camera "gebricked" is.

Vooralsnog heb ik geen oplossing kunnen vinden via Andy. Heeft er iemand ervaringen met het "unbricken" ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
qyroz1 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:06:
In Januari heb ik Andy een IPC-T5442T-ZE aangekocht. Na wat problemen met motion detection heeft Andy geadviseerd om de firmware te upgraden via een door hem aangeleverde file. Nu lijkt het er op dat de camera "gebricked" is.

Vooralsnog heb ik geen oplossing kunnen vinden via Andy. Heeft er iemand ervaringen met het "unbricken" ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ervaring ja, unbricken gelukt: Nope, ik heb nog een gebrickte liggen. Er is blijkbaar een methode met eigen netwerk 2 IP adressen en een ZIP file met software (waar je wat in moet knutselen). Staat over diverse topics verspreidop ipcamtalk. Ik weet zeker dat Andy er alles aan gaat doen om te proberen je uit de brand te helpen. Probeer eerst zelf de oplossing te realiseren, lukt dat niet dan benader m (ipcamtalk DM) netjes dan komt t denk ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 12:22
Ik heb een Daua DHI-NVR4208-8P-4KS2
Na updayen van de frmware naar V4.001.0000005.1, Build Date: 2021-07-13
Hieran heb ik 4 dagua camera's en een Reolink deurbel via onvif.
Krijg ik geen Streams meer geupload via FTP naar mijn NAS. IK krijg wel JPG mar wil bij een event graag een clipje hebben omdat dit toch meer kans op een herkenbaar beeld kan geven bij een incident.

Het heeft ooit gewerkt maar wat ik ook probeer er komt van geen van de Dahua camera's nog een clipje binnen. Alleen van mijn deurbel., deze zit op channel 5 e die wordt ook netjes geupload
Voor de camera's heb ik IVS detection bij overschrijden van een lijn met herkennen van een mens , IK zie op de NVR zelf ook de Events staan , de IVS werk en ik heb bij de IVS settings onderstaande instellingen.
Ik kan helaas mijn oude instellingen niet meer terug vinden..
Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2jEESUWib7VAw8E1SXujmxM4hw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ndprmMJvBRkaIVDq2OvCYxZl.png?f=fotoalbum_large

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDee2
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-07 18:38
De afgelopen tijd heb ik me verdiept in beveilingscamera's en omliggende systemen vooral middels dit topic. Aanleiding is vandalisme aan de achterkant van de woning waar we sinds 1 jaar wonen.

Aan de hand van mijn criteria kom ik zelf met een voorstel waarop ik graag jullie feedback vraag. Parallel was ik bezig met een mesh wifi systeem omdat mijn huidige router niet voldoet voor deze woning, hieronder wel duidelijk waarom relevant.

Situatie:
- Vrijstaande woning (2020), 220 m2 woning oppervlak op kavel van 650 m2, begane grond, 1e, 2e verdieping
- Schuur in achtertuin, met FTP kabel vanuit meterkast
- Internet via Ziggo met op dit moment de witte SmartWifi modem van Arris of Compal (de Connectbox)

Doel:
- Videobewaking gehele achtertuin en zijtuin vanaf schuur
- Videobewaking voordeur en vrijstaande brieven- en pakketbus door slimme deurbel
- Live streams kunnen bekijken vanaf smartphone
- Zonder (veel) beperkingen langer opgenomen video kunnen terugkijken op smartphone buiten 4G
- Behoud privacy: beelden lokaal opgeslagen (wel bereikbaar van buiten woning) of in cloud via partij met betrouwbaarheid als Apple of beter
- Behoud privacy: huisgenoten kunnen uitsluiten van opnemen video

Criteria:
1) voldoen aan doel
2) na éénmalige setup (evt met hulp) draait alles stabiel en probleemloos, ik heb geen tijd voor problem solving
3) schaalbaarheid: uitbreiden camera's en opnemen in domotica systeem
4) kosten

Qua wifi:
- Goede dekking alle verdiepingen en volledige achtertuin
- Mogelijkheid devices met UTP te verbinden met acces point / mesh unit
- UTP backbone waar UTP aanwezig

Mijn conceptoplossing:

* Ubiquiti UniFi Protect G5-Bullet (1, 2, of 3 stuks afhankelijk van hoeken)
* Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus
* Ubiquiti UniFi Protect G4 Pro Doorbell
* Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE

Voor mesh dacht ik eerst aan TP-link deco X50, maar is het niet beter om router en mesh systeem dan ook maar direct van Ubiquiti te kopen?
# Ubiquiti UniFi Dream Router (Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus niet meer nodig dan?)
# Ubiquiti device die mesh creëert, via UTP backbone kan werken, en ook minimaal 1 poort heeft voor device: bestaat niet?

Ben benieuwd naar jullie feedback en adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
JeeDee2 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:21:
- Behoud privacy: huisgenoten kunnen uitsluiten van opnemen video
Hoe had je dat in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:23
maxnl schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:35:
[...]

Dat kun met rechten meestal wel regelen, behalve als iemand het beeldscherm gaat staan filmen.

Ik heb zelf netwerk Ubiquiti UniFy dream machine pro
3 wifi poe AP's Ubiquiti UniFi 6 Pro 2x Ubiquiti 8 poort poe+
camera's Hikvision Colorvu
Synology camerastation

De camera's en AP zijn aangesloten op de poe switches.

VPN in de dreammachine naar de synology
camara's draaien in een iot vlan zonder binding naar het internet.

Maar wat denk je te bereiken met het vandalisme probleem, dit is toch bekend.

De G5 camera is tegenwoordig wel een stuk beter dan de vorige G4 met uitermate teleurstellende
nachtbeelden.

1 ap hangt boven in mijn houten tuinhuis en die kan ik op 100 meter nog mee verbinden.
Ik heb geen wifi camera's meer.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDee2
maxnl schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:35:
[...]

Sorry, niet duidelijk denk ik: graag wil ik dat de camera start met opnemen bij beweging maar herkende huisgenoten niet gaat opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
JeeDee2 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:24:
Sorry, niet duidelijk denk ik: graag wil ik dat de camera start met opnemen bij beweging maar herkende huisgenoten niet gaat opnemen.
Doet Ubiquiti uberhaupt wel aan gezichtsherkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
JeeDee2 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:24:
[...]

Dat gaat met een consumenten nvr nog wel een dingetje worden, moet je eerst de "bekende" gezichten in een database hebben en daarna dient de nvr dat allemaal even te verwerken.

Ik en de familie lopen hier ook door het beeld, de eerste dagen kijk je alle dagen. Nu kijk ik alleen nog als er iets bijzonders gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDee2
habbekrats schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Dat kun met rechten meestal wel regelen, behalve als iemand het beeldscherm gaat staan filmen.

Ik heb zelf netwerk Ubiquiti UniFy dream machine pro
3 wifi poe AP's Ubiquiti UniFi 6 Pro 2x Ubiquiti 8 poort poe+
camera's Hikvision Colorvu
Synology camerastation

De camera's en AP zijn aangesloten op de poe switches.

VPN in de dreammachine naar de synology
camara's draaien in een iot vlan zonder binding naar het internet.

Maar wat denk je te bereiken met het vandalisme probleem, dit is toch bekend.

De G5 camera is tegenwoordig wel een stuk beter dan de vorige G4 met uitermate teleurstellende
nachtbeelden.

1 ap hangt boven in mijn houten tuinhuis en die kan ik op 100 meter nog mee verbinden.
Ik heb geen wifi camera's meer.
Dat klinkt aardig in de buurt hoe mijn conceptoplossing is dus.

Ubiquiti UniFy dream machine pro: Kun je aangeven wat voordelen/nadelen zijn tov mijn conceptoplossing?

Ubiquiti UniFi 6 Pro: Daar kun je geen devices (laptop, camera) op koppelen met UTP, klopt dat?

Vandalisme in mijn achtertuin:
- Afschrikwekkend effect (kan ook met een nepcamera, I know)
- Als er wat gebeurt: zorgen voor materiaal waarmee de politie verder komt dan nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@JeeDee2 Ik heb alle apparaten wat een vaste plek in huis zoveel mogelijk bedraad aangesloten.a

Ik heb een een nieuwe laptop met wifi 6 en die gaat met gewoon met 300Mbps op speedtest.
Ik heb zo'n 30 apparaten met netwerk 50% op wifi.

Mij AP's hangen aan het plafond, dus al had de AP er 2 dan zou ik het nog niet gebruiken.

Ubiquiti UniFy dream machine pro , harde schijf erin en je hebt een nvr
https://lazyadmin.nl/home...dream-machine-pro-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
habbekrats schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:06:
@JeeDee2 Ik heb alle apparaten wat een vaste plek in huis zoveel mogelijk bedraad aangesloten.a

Ik heb een een nieuwe laptop met wifi 6 en die gaat met gewoon met 300Mbps op speedtest.

Mij AP's hangen aan het plafond, dus al had de AP er 2 dan zou ik het nog niet gebruiken.

Ik zou in jouw geval voor de Hikvision DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio gaan.
Met een ruime SD kaart erin (Max 512Gb) kan je mooi alles lokaal opslaan, via een app te bekijken.
Het uitsluiten van familie leden zal bij veel camera's een dingetje gaan worden, zo ook bij deze.

Wel kan je bewegingsdetectie instellen/opnemen eventueel gevolgd door gesproken waarschuwing.
Met genoemde camera kan dit allemaal, tevens is dit een ColorVu camera d.w.z. met weinig licht, gekleurd beeld in de nachtelijke uurtjes.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDee2
habbekrats schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:06:

OK. Ik heb hier een Intel NUC (alles up-to-date) die zelfs met prima wifi dekking slechts 3 mbit/s down voor elkaar krijgt. Op plek zonder UTP. Wil daarom graag UTP naar access point / mesh device.

Heel duidelijk die pagina over de unifi dream machine pro, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDee2
vuurvreter63 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:06:
[...]

Ik zou in jouw geval voor de Hikvision DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio gaan.
Met een ruime SD kaart erin (Max 512Gb) kan je mooi alles lokaal opslaan, via een app te bekijken.
Het uitsluiten van familie leden zal bij veel camera's een dingetje gaan worden, zo ook bij deze.

Wel kan je bewegingsdetectie instellen/opnemen eventueel gevolgd door gesproken waarschuwing.
Met genoemde camera kan dit allemaal, tevens is dit een ColorVu camera d.w.z. met weinig licht, gekleurd beeld in de nachtelijke uurtjes.
Dank voor suggestie. Camera lijkt me heel degelijk. Waar zit dat SD kaartje? Camera hangt immers buiten. En ik lees wel over problemen met Hikvision en SD kaartjes als opslagmethode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-09 08:42
Goedmiddag mede tweakers, Ik heb geprobeerd het hele forum door te lezen maar gelukkig vliegt ook dit forum lekker van links naar rechts. Ik mag een eigen huis gaan bouwen, en daarin wil ik graag een paar (buiten) camera's en een alarmsysteem. Ik heb in mijn huidige woning een simpel huis tuin en keuken alarm en een hikvision camera NVR. Op zich ben ik redelijk tevreden maar ik zou wel wat verder willen gaan, slimme deurbel, iets uitbreiden met mijn camera's, geen domecamera meer ivm vuil en reflectie, smart alarm (dus alarm geactiveerd, lampen aan) ect. Hebben jullie tips en trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@jeroenkuiz Ik gebruik zelf geen SD kaartjes, net als in een raspberry gaan ze meestal niet lang mee, en belangrijker camera gestolen beelden op SD ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
JeeDee2 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Dank voor suggestie. Camera lijkt me heel degelijk. Waar zit dat SD kaartje? Camera hangt immers buiten. En ik lees wel over problemen met Hikvision en SD kaartjes als opslagmethode?
SD kaartje zit in de body van de camera.
Ik heb al 10 jaar Hikvision meerdere camera's met SD kaarten in gebruik en in al die tijd is er maar 1x een kaartje kapot gegaan. Dus dat valt reuze mee. Ook mijn camera's hangen buiten in weer en wind.

Camera's hangen hoog genoeg, zodat de kaartjes/camera's niet worden gestolen.
Ik heb genoemde camera zelf ook, ben er heel erg tevreden over.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-09 08:42
kan je op zo'n hikvision AX-PRO alarmcentrale dan ook een NVR aanmelden, of moeten dat speciale 'alarm cameras' zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heb met Andy's loterij een camera gewonnen.
Vanmorgen bezorgd, maandagavond in Shenzen (volgens FedEx tracking) verzonden.
Lekker snel. _/-\o_

Eens denken wat ik met die camera ga doen. Ergens achter ophangen, of een vogelhuisje voor bouwen of...

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 09-08-2023 20:39 ]

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:37
Iemand ervaring met de unifi G4 bullet camera? Prijs kwaliteit goed om vooraan aan de gevel te hangen?

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek V2 5.12kwh

• vuurvreter63
Stef CB schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:38:
Iemand ervaring met de unifi G4 bullet camera? Prijs kwaliteit goed om vooraan aan de gevel te hangen?
Geen ervaring mee, maar ik zou hem niet nemen.
Ik weet dat er voor bijna hetzelfde geld een betere camera is te krijgen.
En waarom kiezen voor een camera, met IR en dus z/w beeld in de donkere uurtjes, terwijl je kleurenbeeld kan krijgen. En om niet te vergeten IR trekt ongedierte aan, lekker zo'n spin op het beeld.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Piet91 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:39:
Heb met Andy's loterij een camera gewonnen.
Vanmorgen bezorgd, maandagavond in Shenzen (volgens FedEx tracking) verzonden.
Lekker snel. _/-\o_

Eens denken wat ik met die camera ga doen. Ergens achter ophangen, of een vogelhuisje voor bouwen of...
Ziet er prima uit, it t een Color 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
DjoeC schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:25:
Ziet er prima uit, it t een Color 4K?
Je hebt m'n post elders gezien? :P

Nee, is een 4MP Lite camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Piet91 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:07:
[...]

Je hebt m'n post elders gezien? :P

Nee, is een 4MP Lite camera.
Ja, maar zo'n bruin doosje met witte turret zegt niet zoveel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Stef CB schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:38:
Kijk eens reviews op yt bv deze YouTube: G4 Bullet

zonder IR zie je niet snachts, met de eigen ir wat wazigs. Pas met een externe ir van een watt of 10 heb je beeld waarop je iemand zou kunnen identificeren.

Nadeel van ir is dat het vliegen aantrekt die camera onder poepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Welke camera raden jullie aan?
Ik zou 4 camera's moeten hebben en een nvr.
Prijs max rond 1.200 euro.

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek V2 5.12kwh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurvreter63
Stef CB schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:21:
Lees je eens in door 10 pagina's terug te gaan inlezen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Wat is je doel ?
binnen buiten
afstanden
hulp van buiten verlichting

voor 1200
kun je bv zoiets kopen https://pro-alarm.nl/hikv...en-camera-s-met-nvr-zwart

Let op keus voor zwart wit en de kijkhoek van de camera.

Daarnaast om spionage te voorkomen de hele set in een eigen vlan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Ik sluit me aan bij @vuurvreter63 . Begin eens met je een aantal pagina's terug in te lezen op welke specs JIJ moet letten en waarom. Dan kun je voor je 1200 een heel eind komen - en rede je het net niet dan weet je waarom je je budget zou moeten aanpassen. Troep is er voldoende op de markt.

Beetje zelfzoekzaamheid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 13:33
Hallo,

Ik ben op zoek naar advies voor een vriendin van me. Een hele korte samenvatting van haar situatie: ze vermoed dat haar ex bij haar binnenkomt als ze niet thuis is.

Daarom is ze op zoek naar een simpele, betaalbare oplossing op op twee plekken in het huis cameras te plaatsen. Ze vroeg mij om advies, maar ik heb van home security niet veel kaas gegeten, dus ik dacht het hier even te vragen.

Haar vereisten:
1. Ze wil geen opzichtig ding: dus geen camera die opgehangen hangt aan de muur. Ze wil iets sutbiel dat ze ergens in een hoek kan plaatsen waardoor het niet al te veel opvalt. Het moet geen creepy aliexpres "usb oplader met camera erin" shit te zijn. Iets zoals de binnen camera van Netatmo is een voorbeeld.
2. Ze wil dat ding niet aan als ze zelf thuis is, dus het moet makkelijk aan/uit te zetten zijn. Of dat dan via een app is, of door op een knop te drukken of even de kabel eruit te trekken maakt niet veel uit, als het maar redelijk makkelijk kan.
3. Het mag via de cloud gaan, als er maar geen maandelijkse kosten aan hangen.

Ik zie een boel cameras in de pricewatch, maar weet totaal niet wat een beetje kwaliteit is en waar ik op moet letten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 16:51
kiang schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:36:
Hallo,

Ik ben op zoek naar advies voor een vriendin van me. Een hele korte samenvatting van haar situatie: ze vermoed dat haar ex bij haar binnenkomt als ze niet thuis is.

Daarom is ze op zoek naar een simpele, betaalbare oplossing op op twee plekken in het huis cameras te plaatsen. Ze vroeg mij om advies, maar ik heb van home security niet veel kaas gegeten, dus ik dacht het hier even te vragen.

Haar vereisten:
1. Ze wil geen opzichtig ding: dus geen camera die opgehangen hangt aan de muur. Ze wil iets sutbiel dat ze ergens in een hoek kan plaatsen waardoor het niet al te veel opvalt. Het moet geen creepy aliexpres "usb oplader met camera erin" shit te zijn. Iets zoals de binnen camera van Netatmo is een voorbeeld.
2. Ze wil dat ding niet aan als ze zelf thuis is, dus het moet makkelijk aan/uit te zetten zijn. Of dat dan via een app is, of door op een knop te drukken of even de kabel eruit te trekken maakt niet veel uit, als het maar redelijk makkelijk kan.

Ik zie een boel cameras in de pricewatch, maar weet totaal niet wat een beetje kwaliteit is en waar ik op moet letten.

Alvast bedankt!
Is het niet eenvoudiger om de cylinder sloten vd voor en achterdeur te vervangen ipv een camera systeem.
Hij heeft zijn sleutels niet ingeleverd of stiekem bij laten maken?
zijn diverse merken met accu camera’s welke je bv specifiek op de deur kan richten, zodat je weet wie er binnenkort en buiten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@kiang Stap 1: Sloten vervangen. Als ie dan binnenkomt is het inbraak -> 112 politie bellen die komen bij inbraak in principe altijd kijken want inbraak is een hoge impact misdaad. Klinkt ook alsof een contactverbod noodzakelijk is.

Qua camera: waarom niet opzichtig? Laat m weten dat ie gesnapt is. Komt ie in het donker of in het daglicht? Ook voor binnencamera's: wat wil ze precies, omstandigheden, waarom en wat wil ze met de beelden, begin met lezen eerdere posts in dit topic. Misschien is onder deze omstandigheden de cloud nog niet zo gek want dan kan ie de opnames niet vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Hallo,

Haar vereisten:

Alvast bedankt!
Wat is er mis met even een pagina of 10 tot 15 terug lezen?
I.p.v. direct vragen stellen, zonder zelf even de moeite nemen om je in te lezen!
Niemand van ons heeft een glazenbol, waarmee we alles kunnen overzien wat de betreffende situatie is.

Als je iemand wil helpen, dan lees je je eigen in!

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kiang
Jeweetje schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:42:
[...]

Is het niet eenvoudiger om de cylinder sloten vd voor en achterdeur te vervangen ipv een camera systeem.
Hij heeft zijn sleutels niet ingeleverd of stiekem bij laten maken?
zijn diverse merken met accu camera’s welke je bv specifiek op de deur kan richten, zodat je weet wie er binnenkort en buiten gaat.
Ik wil niet te veel in detail treden, dus laten we het erop houden dat sloten vervangen voorlopig geen optie is, tenminste tot er echt vaststaat dat de ex zonder toestemming binnengaat.

Over camera's op batterijen: daar had ik niet aan gedacht! Alleen lijkt de keuze me beperkt, of zoek ik fout? Dit is de query die ik gebruikte daarvoor: categorie: Bewakingscamera's
DjoeC schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:39:
@kiang Stap 1: Sloten vervangen. Als ie dan binnenkomt is het inbraak -> 112 politie bellen die komen bij inbraak in principe altijd kijken want inbraak is een hoge impact misdaad. Klinkt ook alsof een contactverbod noodzakelijk is.

Qua camera: waarom niet opzichtig? Laat m weten dat ie gesnapt is. Komt ie in het donker of in het daglicht? Ook voor binnencamera's: wat wil ze precies, omstandigheden, waarom en wat wil ze met de beelden, begin met lezen eerdere posts in dit topic. Misschien is onder deze omstandigheden de cloud nog niet zo gek want dan kan ie de opnames niet vernietigen.
Bedankt voor je reactie!
Ten eerste: net zoals in de vorige reactie: sloten vervangen wordt voorlopig niet voor gekozen. En een contactverbod is iets wat ook nog vermeden moet worden. Als vast staat dat hij inderdaad inbreekt is dat wel iets dat op tafel komt denk ik, maar die keuze ligt bij haar.

Over opzichtigheid: dar is puur voor haarzelf! Ik gad misschien de foute indruk: het draait er niet om dat hij de camera niet kan zien, maar het is voor haarzelf: factor het gezellig houden in huis, en dat de camera's ook makkelijk weg kunnen wanneer deze situatie voorbij is. Als je dan camera's gaat vastmaken aan de muur en bekabeling gaat trekken is dat toch meer gedoe dan ze wil.

Je tip over de cloud zal ik zeker doorgeven! Het lijkt me sterk, maar bij camera's met een SD kaart erin heb je inderdaad het risico dat die gewoon worden weggenomen als ze worden gespot.
vuurvreter63 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 00:15:
[...]

I.p.v. direct vragen stellen, zonder zelf even de moeite nemen om je in te lezen!
Niemand van ons heeft een glazenbol, waarmee we alles kunnen overzien wat de betreffende situatie is.

Hoi Vuurvreter!

Omdat ik alles vanaf pagina 280 had gelezen had ik deze reactie verwacht: jij maant iedereen steeds aan het topic te lezen. Het enige dat me verbaasde is dat je niet de ColorVu aanraadde, zoals je altijd doet ;)
Ik werd niet veel wijzer van de laatste 20 pagina's, omdat het vooral lopende gesprekken zijn, maar ook vaak hele specifieke vragen over specifieke systemen, of het gaat over meer high-end toespassingen met centrale verwerking van de beelden, en niet losse camera's zonder centraal systeem, dus geen advies over vergelijkbare situaties.
Ik dacht dat je geen glazen bol nodig zou hebben want ik meende genoeg context te geven om de vereisten te schetsen: beperkt budget, binnenhuis opnemen, niet ophangen, en gemakkelijk opnamefunctionaliteit uitzetten wanneer ze thuis is.

--------------

Ik heb gisteravond nog wat reviews nagekeken, en blijkbaar biedt Eufy wel wat features die hier handig zijn: alles kan lokaal gehouden worden, terwijl er wel notificaties kunnen worden gestuurd, en je kan een schedule instellen wanneer de camera wel/niet actief moet zijn, ideaal! daarnaast heeft hij ook IR, en kan alles gewoon o peen SD kaart, maar kan cloud integratie ook indien toch gewenst zoals DjoeC als tip gaf.

De nieuwe Eufy modellen vereisen blijkbaar wel een basisstation, wat de kosten opdrijft. Ik overweeg daarom de indoor cam 2k aan te raden: uitvoering: eufy Indoor Cam 2K Pan and Tilt, per stuk Wit

Voor minder dan 150 euro (2 camera's + SD kaarten) lijkt het me dat je dan een mooi basissysteem hebt. Mis ik wat? Zijn er toch dingen waarmee ik rekening moet of voor moet opletten emt dit merk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

vuurvreter63 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 00:15:
[...]

Wat een onaardige reactie.
De poster legt duidelijk uit wat de betreffende situatie is.
Die wijkt nogal af van wat je hier meestal leest.
Dus dit lijkt me onnodig.

@kiang Mensen die een babysitter niet vertrouwen, kopen van die camera's verstopt in beertjes of een klokje.
Zou ze daar niet naar moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiang
Rzaan schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

@kiang Mensen die een babysitter niet vertrouwen, kopen van die camera's verstopt in beertjes of een klokje.
Zou ze daar niet naar moeten kijken?
Zijn die dingen wat betrouwbaar? Op Bol zie je wel wat van dat soort 'spycams', maar die zien er nogal... alieexpres-achtig uit?
Heb jij positieve ervaringen met dit soort apparaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

kiang schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Zijn die dingen wat betrouwbaar? Op Bol zie je wel wat van dat soort 'spycams', maar die zien er nogal... alieexpres-achtig uit?
Heb jij positieve ervaringen met dit soort apparaten?
Helemaal geen.
Maar ik heb wel al een paar keer in de krant gelezen dat er op die manier een aantal verschrikkelijke zaken aan het licht zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiang
Bedankt!

Ik zal er een beetje onderzoek naar doen, dat is dan een goedkopere optie die ze kan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
kiang schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:27:
Ik dacht dat je geen glazen bol nodig zou hebben want ik meende genoeg context te geven om de vereisten te schetsen: beperkt budget, binnenhuis opnemen, niet ophangen, en gemakkelijk opnamefunctionaliteit uitzetten wanneer ze thuis is.
Voor minder dan 150 euro (2 camera's + SD kaarten) lijkt het me dat je dan een mooi basissysteem hebt. Mis ik wat? Zijn er toch dingen waarmee ik rekening moet of voor moet opletten emt dit merk?
Je hebt het eerst over beperkt budget, en vervolgens over 150 EUR en meerdere camera's...

Bij beperkt budget denk ik eerder aan eerst beginnen met een enkele camera van de Action van twee tientjes.
Daar kan ook gewoon een SD kaart in, en de beeldkwaliteit hoeft toch niet geweldig te zijn om de ex te kunnen herkennen, mocht die uberhaupt wel daadwerkelijk binnen komen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 16:51
Misschien beetje off topic…Denk dat jullie een keuze moeten maken:
nemen we een nanny cam’s en filmen we de ex stiekem en confronteren we hem op later tijdstip.
Of hangen we bewakingscamera’s op vol in het zicht bij binnenkomst, Als hij idd stiekem binnenkomt zal hij zich erg betrapt voelen en kan ea escaleren.

Optie 3 is een video deurbel aan voordeur en accu camera bij de achterdeur (onder het mom van een vrouw alleen voelt zich niet helemaal prettig) dit geeft een preventieve werking, zonder dat ea op de spits gedreven wordt en de verhouding met ex verder verstoord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Jeweetje schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:05:
Optie 3 is een video deurbel aan voordeur en accu camera bij de achterdeur (onder het mom van een vrouw alleen voelt zich niet helemaal prettig) dit geeft een preventieve werking, zonder dat ea op de spits gedreven wordt en de verhouding met ex verder verstoord wordt.
Inderdaad ook een goede optie.
Reolink deurbel kost 100/120 EUR (PoE/wifi), geeft prima beeld, en lust ook SD kaartjes.

En de achterdeur (indien er uberhaupt een achterom is) gewoon op de knip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiang
maxnl schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

[...]

Je hebt het eerst over beperkt budget, en vervolgens over 150 EUR en meerdere camera's...

Bij beperkt budget denk ik eerder aan eerst beginnen met een enkele camera van de Action van twee tientjes.
Daar kan ook gewoon een SD kaart in, en de beeldkwaliteit hoeft toch niet geweldig te zijn om de ex te kunnen herkennen, mocht die uberhaupt wel daadwerkelijk binnen komen... ;)
Nou ja, dat is dus blijkbaar heel subjectief 😂 ik zie hier in het topic regelmatig camera besproken worden van 200€ per stuk, en dan heb je ook nog een centrale server nodig die de beelden vastlegt. Daarmee vergeleken is max €150 voor twee camera natuurlijk wel beperkt.

Als ik in de pricewatch kijk zie ik inderdaad cameras van onder de 30 euro. Daarvan zijn er echter niet vaak reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Iets van https://www.wyze.com/
En dan bij @kiang een klik-aan-klik-uit-achtig iets op de stekker van de voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
kiang schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:37:
[...]

Nou ja, dat is dus blijkbaar heel subjectief 😂 ik zie hier in het topic regelmatig camera besproken worden van 200€ per stuk, en dan heb je ook nog een centrale server nodig die de beelden vastlegt. Daarmee vergeleken is max €150 voor twee camera natuurlijk wel beperkt.

Als ik in de pricewatch kijk zie ik inderdaad cameras van onder de 30 euro. Daarvan zijn er echter niet vaak reviews.
De camera's van zo'n 200/stuk zoals de Dahua en Hikvision hebben vaak ook lokale opslagmogelijkheden maar juist vanwege diefstal/vernieling/extra triggers bij een "event" wordt dat eigenlijk alleen maar als backup gebruikt.

Voor wat je nu zoekt lijkt me - op basis van de hele beperkte informatie die je hebt gegeven - dat je gewoon iets goedkoops moet nemen waarop je wel een gezicht in het schemerdonker kunt herkennen. Ik heb geen ervaring met/inzicht in dat soort camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tweakers hebben doorgaans wat andere requirements...

De algemene mogelijkheden van de apps van goedkope camera's (zoals het instellen van de tijden dat de bewegingsdetectie actief is) kan je op Youtube vinden.

https://www.action.com/nl...connect-indoor-ip-camera/ (22,95 EUR. Sandisk 32 GB SD kaartje kost daar 5,95 EUR)
YouTube: LSC Indoor Cam Auspacken Einrichten Testen und meine Meinung LSC Sm...

[ Voor 33% gewijzigd door maxnl op 13-08-2023 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:40
@kiang Kijk eens naar deze: https://www.foscam.nl/r4m-wb.html Die is goedkoper te krijgen dan de adviesprijs. Die werkt ook zonder cloud opslag. Je kunt er een SD kaartje in steken en via de app is die gemakkelijk te bedienen, in te stellen, te draaien en je kunt de beelden van het kaartje downloaden naar je GSM. Ik heb er zelf een om af en toe eens te kijken wat de katten uitspoken. Ook 's nachts geeft dat nog redelijk beeld. De R2M is ook nog te krijgen, wat minder resolutie en wat goedkoper dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
kiang schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:27:
[...]
Hoi Vuurvreter!

Omdat ik alles vanaf pagina 280 had gelezen had ik deze reactie verwacht: jij maant iedereen steeds aan het topic te lezen. Het enige dat me verbaasde is dat je niet de ColorVu aanraadde, zoals je altijd doet ;)
Ik werd niet veel wijzer van de laatste 20 pagina's, omdat het vooral lopende gesprekken zijn, maar ook vaak hele specifieke vragen over specifieke systemen, of het gaat over meer high-end toespassingen met centrale verwerking van de beelden, en niet losse camera's zonder centraal systeem, dus geen advies over vergelijkbare situaties.

--------------

Ik heb gisteravond nog wat reviews nagekeken, en blijkbaar biedt Eufy wel wat features die hier handig zijn: alles kan lokaal gehouden worden, terwijl er wel notificaties kunnen worden gestuurd, en je kan een schedule instellen wanneer de camera wel/niet actief moet zijn, ideaal! daarnaast heeft hij ook IR, en kan alles gewoon o peen SD kaart, maar kan cloud integratie ook indien toch gewenst zoals DjoeC als tip gaf.

De nieuwe Eufy modellen vereisen blijkbaar wel een basisstation, wat de kosten opdrijft. Ik overweeg daarom de indoor cam 2k aan te raden: uitvoering: eufy Indoor Cam 2K Pan and Tilt, per stuk Wit

Je hebt kennelijk je huiswerk gedaan, Chapeau _/-\o_
Dit zien we niet vaak, had dit vermeld, was je verhaal compleet geweest.

Even terugkomend, ik zou ook nu een Hikvision camera adviseren en wel de ColorVu Liveguard versie.
Die zijn iets duurder, dan wat je zelf ingedachten hebt, maar kunnen zeker een waardevolle bijdrage leveren aan de situatie die je hebt geschetst.

Eufy meuk zou ik al helemaal niet aan beginnen.
Een familie lid van mij wilde perse een Eufy systeem en heeft daar nu echt spijt van.
Het ding doet wat het moet doen, alleen de meldingen (een bekend verschijnsel van Eufy) komen vaak veel te laat binnen. Een slechte wifi dekking zou het probleem veroorzaken, maar na metingen blijkt dit niet het geval te zijn.

Mijn advies neem de DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio, dan kan je de camera zo danig instellen, dat hij de stalker in het licht zet en met luid geluid begroet dat hij wordt opgenomen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Rzaan schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Wat een onaardige reactie.
De poster legt duidelijk uit wat de betreffende situatie is.
Die wijkt nogal af van wat je hier meestal leest.
Dus dit lijkt me onnodig.
Het is en was zeker niet onaardig bedoeld, maar de meeste hebben een camera wens, vallen hierbinnen met de vraag welke ze moeten nemen. Terwijl als men even een paar pagina's terug leest ze al een heel duidelijk beeld hebben. Zie de reactie van (Kiang) die het wel deed, een wereld van verschil.

En men mag zelf best een beetje moeite doen voor hetgeen ze willen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
vuurvreter63 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:21:
[...]

Het is en was zeker niet onaardig bedoeld, maar de meeste hebben een camera wens, vallen hierbinnen met de vraag welke ze moeten nemen. Terwijl als men even een paar pagina's terug leest ze al een heel duidelijk beeld hebben. Zie de reactie van (Kiang) die het wel deed, een wereld van verschil.

En men mag zelf best een beetje moeite doen voor hetgeen ze willen.
En als je dat vindt, dan kun je daar gewoon een TR voor indienen. Dat houdt het topic zelf een stuk gezelliger :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Wormaap schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:26:
[...]

[mbr]En als je dat vindt, dan kun je daar gewoon een TR voor indienen. Dat houdt het topic zelf een stuk gezelliger :)[/]
TR??

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Zie boven ieder topic: "Handje" Rapporteer . Zie ook het rood omcirkelde op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVhARZh7aX_4dRzAOp83_X27Pls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iC9Opm49J5vxj665kx0wEXO6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:42
Nog mensen waar de DMSS-app dikwijls aangeeft dat de verbinding met cameras mislukt?
Voornamelijk wanneer ik op een extern wifi netwerk of 4G zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:35
Robbynho schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:57:
Nog mensen waar de DMSS-app dikwijls aangeeft dat de verbinding met cameras mislukt?
Voornamelijk wanneer ik op een extern wifi netwerk of 4G zit...
je hebt je nvr wel open met p2p of gebruikt een vpn?

Anders zal die 't niet doen indd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brouwereint
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-02-2024
Weet iemand hie hoe je een EZVIZ X5S-4p terugzet naar fabrieksinstellingen. Ik kom er niet meer in en wil een volledige nieuwe install doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Als een post je niet bevalt, maak dan een topicreport aan

[ Voor 82% gewijzigd door Wormaap op 20-08-2023 17:38 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brouwereint
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-02-2024
vuurvreter63 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:09:
[...]

Probeer eens Google te gebruiken, ik had met 2 seconden het antwoord.
Ja duh, heb ik dus gedaan. Ik kan het echt niet vinden.
Ik bedoel terug naar factory settings (de reset button doet alleen een reboot)
En als je het in 2 seconden hebt gevonden, wat is dan het antwoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Brouwereint schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

Ja duh, heb ik dus gedaan. Ik kan het echt niet vinden.
Ik bedoel terug naar factory settings (de reset button doet alleen een reboot)
En als je het in 2 seconden hebt gevonden, wat is dan het antwoord ?
Oeps beetje lang geleden een Ezviz voor mij.
Als het geen optie binnen het menu is ("reset to defaults"): is het gewoon niet opnieuw koppelen met de QR-code met de Ezviz App (evt. eerst ontkoppelen)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OESnWxUROmhB6GGhABIgubd5Dw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REk2gW1ZDf0lf5qH5Y0Z8ivn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:42
Len020 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:50:
[...]

je hebt je nvr wel open met p2p of gebruikt een vpn?

Anders zal die 't niet doen indd...
Geen VPN allesinds...
Soms doet hij het, soms niet.

Als ik de DMSS app bijvoorbeeld 5x opnieuw open, lukt het soms weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Wie heeft er verstand van Reolink; ik heb een RLN8-410-E en 4 Reolink POE outdoor camera's. Werkt allemaal prima, de camera's worden - als ik een nieuwe aansluit - door de NVR automatisch opgepikt via het netwerk (de camera's zitten niet op de NVR maar via mijn Ubiquiti netwerk bekabeld op POE)

Nu heb ik een Reolink E1 Pro (P/T indoor cam) aangeschaft, maar die krijg ik op geen manier aangesloten op de NVR; ik heb geen HDMI/VGA monitor om op de NVR aan te sluiten, en via de web-UI of de Windows-app lukt het niet om de camera op de NVR aan te sluiten. Ik kan hem wel koppelen, maar als een losse camera.

Niet via Wifi of bekabeld, en ook niet als ik de camera rechtstreeks in de NVR plug met een netwerkkabel

De camera is compatible met de NVR volgens Reolink. Reolink helpdesk zegt dat ik op de NVR moet inloggen, maar zonder HDMI scherm gaat dat niet.

Iemand een tip?

edit: nog gezocht naar een cheapass gebruikte 15" monitor maar die zijn zelfs niet eens meer op MP te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 23-08-2023 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Stefke schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:20:
Wie heeft er verstand van Reolink; ik heb een RLN8-410-E en 4 Reolink POE outdoor camera's. Werkt allemaal prima, de camera's worden - als ik een nieuwe aansluit - door de NVR automatisch opgepikt via het netwerk (de camera's zitten niet op de NVR maar via mijn Ubiquiti netwerk bekabeld op POE)

Nu heb ik een Reolink E1 Pro (P/T indoor cam) aangeschaft, maar die krijg ik op geen manier aangesloten op de NVR; ik heb geen HDMI/VGA monitor om op de NVR aan te sluiten, en via de web-UI of de Windows-app lukt het niet om de camera op de NVR aan te sluiten. Ik kan hem wel koppelen, maar als een losse camera.

Niet via Wifi of bekabeld, en ook niet als ik de camera rechtstreeks in de NVR plug met een netwerkkabel

De camera is compatible met de NVR volgens Reolink. Reolink helpdesk zegt dat ik op de NVR moet inloggen, maar zonder HDMI scherm gaat dat niet.

Iemand een tip?

edit: nog gezocht naar een cheapass gebruikte 15" monitor maar die zijn zelfs niet eens meer op MP te vinden.
Kan je niet een laptop aansluiten op de NVR middels HDMI kabel?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

@Brouwereint de reset knop langer ingedrukt houden zou'm moeten resetten. Tot ie rood is dacht ik, is o alweer een paar maand geleden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

@Stefke kan je systeem wel vijf cameras aan? Dat was bij mij een probleem, dus nieuwe moeten kopen

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
@vuurvreter63
Dan krijg ik toch geen beeld op mijn laptop?

@franssie
Hij kan 8 POE-camera's aan (1 POE camera ligt overigens nog in de kast dus nu maar 4 aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Stefke schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:52:
@vuurvreter63
Dan krijg ik toch geen beeld op mijn laptop?
Volgens mij moet dat wel kunnen, immers de NVR geeft een beeld signaal (af) aan een tv/monitor, dus waarom zou dat met een laptop niet kunnen. Mogelijk moet je even zoeken met welke functie toets je kunt schakelen op je laptop, bij mij is dat FN icm met F5.
Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat ik niet de noodzaak ervoor had, maar het lijkt mij de meest gemakkelijke manier om het even te proberen.

En anders moet je even een 2e tv van iemand lenen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
vuurvreter63 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:24:
[...]

Volgens mij moet dat wel kunnen, immers de NVR geeft een beeld signaal (af) aan een tv/monitor, dus waarom zou dat met een laptop niet kunnen. Mogelijk moet je even zoeken met welke functie toets je kunt schakelen op je laptop, bij mij is dat FN icm met F5.
Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat ik niet de noodzaak ervoor had, maar het lijkt mij de meest gemakkelijke manier om het even te proberen.

En anders moet je even een 2e tv van iemand lenen.
Dat kan bij de meeste laptops niet omdat de hdmi-poort op een laptop (meestal) hdmi-out is en niet hdmi-in. FN+F5 is waarschijnlijk wisselen tussen je laptop-scherm en/of externe monitor (zelfde als windows+p tegenwoordig) of jij hebt toevallig een laptop waar de hdmi-poort wel een hdmi-in is.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Een laptop heeft toch ook alleen een HDMI uitgang? (de mijn niet eens trouwens, USB-C maar ik heb wel een adapter).
Zal t eens proberen. Tv is wel een optie, dan verplaats ik de NVR maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
FlipFluitketel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:10:
[...]

Dat kan bij de meeste laptops niet omdat de hdmi-poort op een laptop (meestal) hdmi-out is en niet hdmi-in. FN+F5 is waarschijnlijk wisselen tussen je laptop-scherm en/of externe monitor (zelfde als windows+p tegenwoordig) of jij hebt toevallig een laptop waar de hdmi-poort wel een hdmi-in is.
Ik had al aangegeven, dat ik het niet had geprobeerd, dus eigenlijk geen idee welk type HDMI ik in de laptop heb. Er staat alleen HDMI poort vermeld op de laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door vuurvreter63 op 23-08-2023 23:05 ]

Hikvision gebruiker

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:46
@Stefke

doe je alles via de app van Reolink?

• Stefke
Het is gelukt na hulp van Reolink; de NVR bij de TV gezet. De camera was al op mijn wifi gekoppeld (via de telefoonapp) en werd daarmee ook zichtbaar in de NVR-ui. In eerste instantie zag ik een scrollbar over het hoofd waardoor ik geen password kon ingeven; de wificam is niet zonder pw te configureren en de NVR gaf aan dat er geen pw ingevoerd was.
Met de scrollbar kon ik het pw invoeren en nu is ie gekoppeld :) tnx voor het meedenken.

@bie100 ik gebruik zowel de Androidapp als de windows-app. De NVR benader ik nooit rechtstreeks, sporadisch wel via de web-UI maar die mist veel functionaliteit. Heb wel eens gekeken naar een 10" schermpje om erbij te zetten maar die zijn veel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:46
Stefke schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:52:
.

@bie100 ik gebruik zowel de Androidapp als de windows-app. De NVR benader ik nooit rechtstreeks, sporadisch wel via de web-UI maar die mist veel functionaliteit. Heb wel eens gekeken naar een 10" schermpje om erbij te zetten maar die zijn veel te duur.
Ik heb heb een goedkope tablet gekocht app er op en gaan met die banaan werkt prima :)

• Stef CB
Iemand die mij security camera's (POE) voor buiten kan aanraden? (voorgevel en zijgevel)?
graag wel degelijke kwaliteit en evt ook nachtzicht.
Moet er 4 hebben + NVR

Heb er maximum 1.200 euro voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Stef CB schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:02:
Iemand die mij security camera's (POE) voor buiten kan aanraden? (voorgevel en zijgevel)?
graag wel degelijke kwaliteit en evt ook nachtzicht.
Moet er 4 hebben + NVR

Heb er maximum 1.200 euro voor over.
Dan zou ik gaan voor 4x Hikvision DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio (4x +/- € 200,00)
En de Hikvision DS-7604NXI-K1/4P - 4x max 12MP AcuSense 1x Bay HDD met PoE (+/- € 200,00 zonder HD)

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
vuurvreter63 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:02:
[...]

Dan zou ik gaan voor 4x Hikvision DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio (4x +/- € 200,00)
En de Hikvision DS-7604NXI-K1/4P - 4x max 12MP AcuSense 1x Bay HDD met PoE (+/- € 200,00 zonder HD)
Ik zie bij de NVR maar 1 ethernet poort. Moet je dan gebruik maken van een switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Stef CB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Ik zie bij de NVR maar 1 ethernet poort. Moet je dan gebruik maken van een switch?
1 poort waar je de netwerkkabel voor internet op aansluit, 4 poorten voor camera's (vandaar de /4p).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
FlipFluitketel schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

1 poort waar je de netwerkkabel voor internet op aansluit, 4 poorten voor camera's (vandaar de /4p).
Oke thanks, zag op foto maar 1 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Stef CB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Geen idee welke foto je gezien hebt, maar op https://pro-alarm.nl/hikv...sense-1-x-bay-hdd-met-poe zie ik er toch echt 5 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Stef CB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Ik zou altijd overwegen een NVR te nemen met uitbreidingsmogelijkheid.
Dus geen 4xPoE maar 8xPoE.
Als je eenmaal camera's hebt wil je vaak er 1 bij ;) :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@vuurvreter63 Ga je er ook even telkens bij vertellen dat je bij die camera zichtbaar licht (straatlantaarn, buitenverlichting) nodig hebt omdat je anders niets ziet?
En als je 's nachts dus geen zichtbaar licht hebt je de hele nacht de ingebouwde witte LED's op de camera('s) hebt aanstaan?

Want je vertelt nu niet (elke keer) het hele verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 25-08-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Piet91 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:04:
@vuurvreter63 Ga je er ook even telkens bij vertellen dat je bij die camera zichtbaar licht (straatlantaarn, buitenverlichting) nodig hebt omdat je anders niets ziet?
En als je 's nachts dus geen zichtbaar licht hebt je de hele nacht de ingebouwde witte LED's op de camera('s) hebt aanstaan?

Want je vertelt nu niet (elke keer) het hele verhaal.
Volgens mij heeft hij dat al gezien :w
En door merk en type te noemen (wat ik ook deed) kan men zelf kijken wat het kan en waar hij er de beste prijs voor betaald.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Antonio di schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:16:
[...]

Ik zou altijd overwegen een NVR te nemen met uitbreidingsmogelijkheid.
Dus geen 4xPoE maar 8xPoE.
Als je eenmaal camera's hebt wil je vaak er 1 bij ;) :(
Ik zou tegenwoordig überhaupt geen honderden euro's voor een NVR betalen, software NVR als Frigate of Shinobi is zo enorm goed dat je daarbij een betere ervaring hebt, en die kun je gewoon achter een reverse proxy gooien om via internet te benaderen als je dat wil.
Dan zit je ook niet met dat al je camera's persé op je NVR aangesloten hoeven te zitten, als je ergens een losse camera (van een ander merk) hebt kun je die gewoon in software erbij knallen en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Oon schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:48:
[...]

Ik zou tegenwoordig überhaupt geen honderden euro's voor een NVR betalen, software NVR als Frigate of Shinobi is zo enorm goed dat je daarbij een betere ervaring hebt, en die kun je gewoon achter een reverse proxy gooien om via internet te benaderen als je dat wil.
Dan zit je ook niet met dat al je camera's persé op je NVR aangesloten hoeven te zitten, als je ergens een losse camera (van een ander merk) hebt kun je die gewoon in software erbij knallen en klaar.
Ik denk dat - vanuit je achtergrond waarschijnlijk - hier te makkelijk over denkt.
Bij velen (bij mij tenminste) slaan mijn hersens op tilt als ik je bijdrage lees.
Ik lees het 4 of 5 x en dan weet ik nog steeds niet wat je bedoelt.
Geen kritiek, zeker niet, maar niet iedereen kan meekomen in dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Wat de beste optie voor een PoE camera aan de achtergevel ? Tuin is 5,50 breed en 16m diep, liefst iets wat vlak voor de deur t/m eind van de tuin kan zien.
Het idee is om gebruik te maken van Blue Iris en aan de voorkant van het huis een Reolink video doorbell.
Zat zelf dan ook te kijken naar Reolink camera's maar zie daar niet echt iets met een hoge vertical FOV, buiten de PTZ modellen maar dat lijkt me overkill. Bij andere merken weet ik al helemaal niet waar ik moet beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Facerafter Waarom blue iris, reden voor betaalde software?

Achtergevel
Hoeveel licht is er
Hoe hoog komt de camera

Als het erg donker is neem je beter een lichtsterke lens
PTZ , leuk maar voor 24/7 bewaking niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
habbekrats schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:43:
@Facerafter Waarom blue iris, reden voor betaalde software?

Achtergevel
Hoeveel licht is er
Hoe hoog komt de camera

Als het erg donker is neem je beter een lichtsterke lens
PTZ , leuk maar voor 24/7 bewaking niet handig.
Sta open voor andere oplossingen, maar heb een licentie van iemand gekregen dus het kost me niks.

Aannemer heeft de leiding aangelegd op 2,5 meter hoogte. Hoeveelheid licht is onbekend want ik heb de sleutel nog niet en het zal ook nog een tijdje duren voordat de tuinen, etc. zijn ingericht.

Aansluiting zit rechts boven het kozijn (waar de rode text naar toe wijst)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Facerafter schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:26:
Wat de beste optie voor een PoE camera aan de achtergevel ? Tuin is 5,50 breed en 16m diep, liefst iets wat vlak voor de deur t/m eind van de tuin kan zien.
Het idee is om gebruik te maken van Blue Iris en aan de voorkant van het huis een Reolink video doorbell.
Zat zelf dan ook te kijken naar Reolink camera's maar zie daar niet echt iets met een hoge vertical FOV, buiten de PTZ modellen maar dat lijkt me overkill. Bij andere merken weet ik al helemaal niet waar ik moet beginnen..
Misschien is dit een optie voor je.
De Hikvision DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio
Een camera die met weing licht toch gekleurd (nacht) beeld geeft.
En de meeste tuinen worden vaak voorzien van verlichting, dus dat is al voldoende.

Of een iets duurdere oplossing, de Hikvision DS-2CD2387G2H-LIU - 8MP Hybrid camera, Colorvu en Infrarood 2.8mm met microfoon, waarbij de camera met infrarood licht die bij waarneming het licht laat aan gaan.Deze verlichting zit ook op de 1e camera.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van camera's met infrarood licht ivm aantrekken van ongedierten.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
vuurvreter63 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:10:
[...]

Misschien is dit een optie voor je.
De Hikvision DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio
Een camera die met weing licht toch gekleurd (nacht) beeld geeft.
En de meeste tuinen worden vaak voorzien van verlichting, dus dat is al voldoende.

Of een iets duurdere oplossing, de Hikvision DS-2CD2387G2H-LIU - 8MP Hybrid camera, Colorvu en Infrarood 2.8mm met microfoon, waarbij de camera met infrarood licht die bij waarneming het licht laat aan gaan.Deze verlichting zit ook op de 1e camera.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van camera's met infrarood licht ivm aantrekken van ongedierten.
Infrarood trekt ongedierte aan? Weer wat geleerd :)
De goedkopere vind ik wel een mooie optie, is 4MP wel voldoende?
In de handleiding zie ik alleen iets over plafond montage, kan deze ook tegen een muur gemonteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Facerafter schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 00:43:
[...]

Infrarood trekt ongedierte aan? Weer wat geleerd :)
De goedkopere vind ik wel een mooie optie, is 4MP wel voldoende?
In de handleiding zie ik alleen iets over plafond montage, kan deze ook tegen een muur gemonteerd worden?
Ja 4 MP is voldoende.
Je kunt de camera zonder beugel tegen muur of plafond monteren, al vind ik zelf een beugel mooier.
En die beugel heb je voor ongeveer € 35,00.

En persoonlijk zou ik de camera en eventueel de beugel in de kleur zwart nemen, dan valt hij niet op.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
zwart / wit... Ik wil juist dat ie opvalt. Heb graag dat de "dief" ziet dat er bij mij opnames gemaakt worden, en drie huizen verderop niet..... Beveiliging is vaak een kwestie van zorgen dat jouw huis/tuin minder aantrekkelijk is dan dat van de buren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@Facerafter Ik zou ook meteen een mantelbuis van voldoende diameter voor zowel stroom als netwerk naar achter in de tuin laten trekken zodat je daar altijd een 2e camera en/of een bijlicht lampje kunt ophangen.

Wat @gysman11 aangeeft over zichtbaar snap ik wel, maar ik zou dan niet persee voor een zichtbare camera gaan maar voor verlichting op een sensor, niet persee een sensorlamp - hier werd de sensor van de muur geslagen. Als je voor een ColorVu of een alternatief van Dahua gaat (bijvoorbeeld de Color4K van empiretech Andy), bijlichten kan nooit waad, tegenlicht wel. Daarom misschien een 2e camera voor het moment dat ze wegrennen en niet op de hoodie met hoofd naar beneden gefocussed zijn.
Pagina: 1 ... 76 ... 91 Laatste