Jeweetje schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:42:
[...]
Is het niet eenvoudiger om de cylinder sloten vd voor en achterdeur te vervangen ipv een camera systeem.
Hij heeft zijn sleutels niet ingeleverd of stiekem bij laten maken?
zijn diverse merken met accu camera’s welke je bv specifiek op de deur kan richten, zodat je weet wie er binnenkort en buiten gaat.
Ik wil niet te veel in detail treden, dus laten we het erop houden dat sloten vervangen voorlopig geen optie is, tenminste tot er echt vaststaat dat de ex zonder toestemming binnengaat.
Over camera's op batterijen: daar had ik niet aan gedacht! Alleen lijkt de keuze me beperkt, of zoek ik fout? Dit is de query die ik gebruikte daarvoor:
categorie: Bewakingscamera'sDjoeC schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:39:
@
kiang Stap 1: Sloten vervangen. Als ie dan binnenkomt is het inbraak -> 112 politie bellen die komen bij inbraak in principe altijd kijken want inbraak is een hoge impact misdaad. Klinkt ook alsof een contactverbod noodzakelijk is.
Qua camera: waarom niet opzichtig? Laat m weten dat ie gesnapt is. Komt ie in het donker of in het daglicht? Ook voor binnencamera's: wat wil ze precies, omstandigheden, waarom en wat wil ze met de beelden, begin met lezen eerdere posts in dit topic. Misschien is onder deze omstandigheden de cloud nog niet zo gek want dan kan ie de opnames niet vernietigen.
Bedankt voor je reactie!
Ten eerste: net zoals in de vorige reactie: sloten vervangen wordt voorlopig niet voor gekozen. En een contactverbod is iets wat ook nog vermeden moet worden. Als vast staat dat hij inderdaad inbreekt is dat wel iets dat op tafel komt denk ik, maar die keuze ligt bij haar.
Over opzichtigheid: dar is puur voor haarzelf! Ik gad misschien de foute indruk: het draait er niet om dat hij de camera niet kan zien, maar het is voor haarzelf: factor het gezellig houden in huis, en dat de camera's ook makkelijk weg kunnen wanneer deze situatie voorbij is. Als je dan camera's gaat vastmaken aan de muur en bekabeling gaat trekken is dat toch meer gedoe dan ze wil.
Je tip over de cloud zal ik zeker doorgeven! Het lijkt me sterk, maar bij camera's met een SD kaart erin heb je inderdaad het risico dat die gewoon worden weggenomen als ze worden gespot.
vuurvreter63 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 00:15:
[...]
Wat is er mis met even een pagina of 10 tot 15 terug lezen?
I.p.v. direct vragen stellen, zonder zelf even de moeite nemen om je in te lezen!
Niemand van ons heeft een glazenbol, waarmee we alles kunnen overzien wat de betreffende situatie is.
Als je iemand wil helpen, dan lees je je eigen in!
Hoi Vuurvreter!
Omdat ik alles vanaf pagina 280 had gelezen had ik deze reactie verwacht: jij maant iedereen steeds aan het topic te lezen. Het enige dat me verbaasde is dat je niet de ColorVu aanraadde, zoals je altijd doet

Ik werd niet veel wijzer van de laatste 20 pagina's, omdat het vooral lopende gesprekken zijn, maar ook vaak hele specifieke vragen over specifieke systemen, of het gaat over meer high-end toespassingen met centrale verwerking van de beelden, en niet losse camera's zonder centraal systeem, dus geen advies over vergelijkbare situaties.
Ik dacht dat je geen glazen bol nodig zou hebben want ik meende genoeg context te geven om de vereisten te schetsen: beperkt budget, binnenhuis opnemen, niet ophangen, en gemakkelijk opnamefunctionaliteit uitzetten wanneer ze thuis is.
--------------
Ik heb gisteravond nog wat reviews nagekeken, en blijkbaar biedt Eufy wel wat features die hier handig zijn: alles kan lokaal gehouden worden, terwijl er wel notificaties kunnen worden gestuurd, en je kan een schedule instellen wanneer de camera wel/niet actief moet zijn, ideaal! daarnaast heeft hij ook IR, en kan alles gewoon o peen SD kaart, maar kan cloud integratie ook indien toch gewenst zoals DjoeC als tip gaf.
De nieuwe Eufy modellen vereisen blijkbaar wel een basisstation, wat de kosten opdrijft. Ik overweeg daarom de indoor cam 2k aan te raden:
uitvoering: eufy Indoor Cam 2K Pan and Tilt, per stuk Wit
Voor minder dan 150 euro (2 camera's + SD kaarten) lijkt het me dat je dan een mooi basissysteem hebt. Mis ik wat? Zijn er toch dingen waarmee ik rekening moet of voor moet opletten emt dit merk?