Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
DjoeC schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:35:
@Facerafter Ik zou ook meteen een mantelbuis van voldoende diameter voor zowel stroom als netwerk naar achter in de tuin laten trekken zodat je daar altijd een 2e camera en/of een bijlicht lampje kunt ophangen.
Is sowieso het plan voor een laadpunt en een access point :)
vuurvreter63 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 06:57:
[...]

Ja 4 MP is voldoende.
Je kunt de camera zonder beugel tegen muur of plafond monteren, al vind ik zelf een beugel mooier.
En die beugel heb je voor ongeveer € 35,00.

En persoonlijk zou ik de camera en eventueel de beugel in de kleur zwart nemen, dan valt hij niet op.
Maar kan je hem zonder beugel dan wel naar beneden richten, richting de deur? Want dan moet je hem op z'n kop hangen denk ik.. en dat 'up' staat er niet voor niks op lijkt me.

Denk dat zo'n beugel wel de mooiste oplossing is om ook zoveel mogelijk van de tuin erop te kunnen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 21:02
gysman11 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:28:
zwart / wit... Ik wil juist dat ie opvalt. Heb graag dat de "dief" ziet dat er bij mij opnames gemaakt worden, en drie huizen verderop niet..... Beveiliging is vaak een kwestie van zorgen dat jouw huis/tuin minder aantrekkelijk is dan dat van de buren.
Zoals ik al aangaf, het is mijn persoonlijke keuze om hem niet zichtbaar te willen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Facerafter schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:36:
[...]

Is sowieso het plan voor een laadpunt en een access point :)

[...]

Maar kan je hem zonder beugel dan wel naar beneden richten, richting de deur? Want dan moet je hem op z'n kop hangen denk ik.. en dat 'up' staat er niet voor niks op lijkt me.

Denk dat zo'n beugel wel de mooiste oplossing is om ook zoveel mogelijk van de tuin erop te kunnen zetten..
Dit is dan de beugel die ik bedoelde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_w7kU8p57rB1fPS4Cr1gOJRc_sU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Txk6Z4vhnkXfCe4uZgL07F91.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door vuurvreter63 op 29-08-2023 17:05 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-09 13:05
Werk met een Dahua NVR met twee Dahua camera’s. Maak gebruik van de DMSS app op een Android telefoon en op een iPad.
Op de iPad werkt DMSS na update naar versie 1.99.500 niet meer, helaas hebben de updates nadien dit niet opgelost. Bij het inloggen gaat het fout, krijg de melding Gebruiksnaam en wachtwoord probleem. Met dezelfde login gegevens kan ik wel inloggen op de DMSS op Android. Heb 1 maand al een bericht gestuurd naar de ontwikkelaar van de app, helaas 0 reactie. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:32

Antonio di

a mi me dijeron que si

Nous112 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:32:
Werk met een Dahua NVR met twee Dahua camera’s. Maak gebruik van de DMSS app op een Android telefoon en op een iPad.
Op de iPad werkt DMSS na update naar versie 1.99.500 niet meer, helaas hebben de updates nadien dit niet opgelost. Bij het inloggen gaat het fout, krijg de melding Gebruiksnaam en wachtwoord probleem. Met dezelfde login gegevens kan ik wel inloggen op de DMSS op Android. Heb 1 maand al een bericht gestuurd naar de ontwikkelaar van de app, helaas 0 reactie. Iemand een idee?
DMSS HD for Ipad??!!

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-09 13:05
Beide geprobeerd zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RebornVampie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 22:35
Hey allen,
Ik ben op zoek naar een eenvoudige beveilingscamera voor in mijn tuinhuis (vol met fietsen :)) die ik kan aansluiten op mijn Synology NAS. Ik heb al een Imou Ranger IQ en die kan ik bedienen via de synology en ik krijg meldingen in de app.

Weten jullie iets eenvoudigs vergelijkbaars?
Ben al eventjes aan het zoeken maar bij de imou buitencamera's is het me niet altijd duidelijk of cloudopslag via de NAS werkt.
Wat ik zoek:
- eenvoudige en betaalbare camera met mogelijkheid tot opslaan in de NAS
- mag 1 richting zijn (hok is niet groot), dus geen PTZ nodig
- WiFi (geen mogelijkheid tot kabel buiten, ook niet via stroomnetwerk)

Of overleefd die Ranger IQ het ook wel in mijn houten tuinhuisje?

[ Voor 5% gewijzigd door RebornVampie op 04-09-2023 18:22 ]

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik heb een drietal DS-2CD2347G2-LU camera's op een NVR van Hikvision zitten. Toen ik mijn eerste camera nog direct in mijn netwerk had hangen kon ik via de config van de camera de lamp in- en uitschakelen. In de NVR kan ik deze optie niet meer vinden en de camera's zitten op een eigen subnet dat is opgezet door de NVR. Heeft iemand een idee hoe ik nu alsnog bij de instellingen kan komen?

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:50
leejoow schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:00:
Ik heb een drietal DS-2CD2347G2-LU camera's op een NVR van Hikvision zitten. Toen ik mijn eerste camera nog direct in mijn netwerk had hangen kon ik via de config van de camera de lamp in- en uitschakelen. In de NVR kan ik deze optie niet meer vinden en de camera's zitten op een eigen subnet dat is opgezet door de NVR. Heeft iemand een idee hoe ik nu alsnog bij de instellingen kan komen?
Ja je moet in de configuratie "virtual host" aanzetten, je kan daarna via de link met camera's rechtstreeks op de camera inloggen.
https://www.use-ip.co.uk/...virtual-host-feature.610/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
base_ schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:15:
[...]

Ja je moet in de configuratie "virtual host" aanzetten, je kan daarna via de link met camera's rechtstreeks op de camera inloggen.
https://www.use-ip.co.uk/...virtual-host-feature.610/
Jouw uitleg klopt wel, maar volgens mij die van de vraagsteller niet.
Ik kan nergens in de software van de NVR vinden, dat er een "sub netwerk" gemaakt kan worden.

Volgens mij moet vraag steller het programma SADP gebruiken om het juiste ip adres te vinden van de camera, om zodoende te kunnen inloggen op de web interface van de camera. Iets anders kan ik mij niet bedenken, of jouw uitleg gebruiken, dan kom je op het zelfde uit M.I.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:40
leejoow schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:00:
Alles aan een switch hangen zodat je niet via de NVR je camera-instellingen moet veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:50
vuurvreter63 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:04:
[...]

Jouw uitleg klopt wel, maar volgens mij die van de vraagsteller niet.
Ik kan nergens in de software van de NVR vinden, dat er een "sub netwerk" gemaakt kan worden.

Volgens mij moet vraag steller het programma SADP gebruiken om het juiste ip adres te vinden van de camera, om zodoende te kunnen inloggen op de web interface van de camera. Iets anders kan ik mij niet bedenken, of jouw uitleg gebruiken, dan kom je op het zelfde uit M.I.
De camera aansluitingen hebben standaard een eigen subnet, de nvr biedt een handige proxy met voor iedere camera een eigen poort die direct proxied naar de camera. SADP vindt hem standaard niet vanaf LAN i.i.g. dus geen idee waar jij het over hebt, tenzij je de camera's op je lan aansluit i.p.v. de camera poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

In de NVR heb ik de optie gevonden. Er wordt nu per camera een poort geopend op de NVR. Met deze poort ga je naar de webinterface zoals je ook naar de webinterface kan gaan als de camera direct in je netwerk hangt (alleen dan via een andere poort).

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 17:18
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een camera systeem dat mij kan helpen mijn auto aan de overkant van de straat in de gaten te houden....

Wellicht niet een eenvoudige opgave.

Ik heb al een Eufy deurbel, dus ik was aan het denken om dat een eufy cam op te hangen, maar deze nemen dus niet continue op.
Mijn auto staat dus aan de overkant, mijn voortuin is 5,5 meter, dan nog een straat ertussen, dus auto staat op een meter of 8. Kan ik een Eufy instellen met een zone rondom de auto? Dat ik bijvoorbeeld kan zien als iemand tegen de auto aanzit?

Ik heb de laatste tijd veel schade aan mijn auto ( enige parkeerplaats waar ik kan staan ivm invalide parkeerplaats) Ik ben zeker dat het de overburen zijn die er steeds tegenaanzitten, volgens hun niet natuurlijk, ik wil dus graag bewijs gaan verzamelen, door een camera te hangen die continue opneemt, of die begint met opnemen op het moment er iets gebeurd in een voorgeselecteerd deel ( mijn auto)

Ik krijg niet echt gevonden of dat zo zou kunnen lukken met een Eufy? Weet iemand dit? In het geval dat dit dus niet kan, welk systeem zou dan aan te raden zijn? Ik wil best maandelijks betalen voor cloudopslag, echter liever geen super dure abonnementen, of hele dure camera's, ik heb een beperkt budget.

Vast bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
_dizzy_ schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:37:
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een camera systeem dat mij kan helpen mijn auto aan de overkant van de straat in de gaten te houden....

Ik heb al een Eufy deurbel, dus ik was aan het denken om dat een eufy cam op te hangen, maar deze nemen dus niet continue op.
Mijn auto staat dus aan de overkant, mijn voortuin is 5,5 meter, dan nog een straat ertussen, dus auto staat op een meter of 8. Kan ik een Eufy instellen met een zone rondom de auto? Dat ik bijvoorbeeld kan zien als iemand tegen de auto aanzit?

Ik heb de laatste tijd veel schade aan mijn auto ( enige parkeerplaats waar ik kan staan ivm invalide parkeerplaats) Ik ben zeker dat het de overburen zijn die er steeds tegenaanzitten, volgens hun niet natuurlijk, ik wil dus graag bewijs gaan verzamelen, door een camera te hangen die continue opneemt, of die begint met opnemen op het moment er iets gebeurd in een voorgeselecteerd deel ( mijn auto)

Ik krijg niet echt gevonden of dat zo zou kunnen lukken met een Eufy? Weet iemand dit? In het geval dat dit dus niet kan, welk systeem zou dan aan te raden zijn? Ik wil best maandelijks betalen voor cloudopslag, echter liever geen super dure abonnementen, of hele dure camera's, ik heb een beperkt budget.

Vast bedankt allemaal!
Mijn advies, gezien je beperkte budget, zou ik kiezen voor de Hikvision
DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio. En met de aanwezige straatverlichting heb je nachts ook gekleurd beeld.

Daarmee kan je een hoop instellen en opnemen op het SD kaartje. Ik zie deze camera zonder beugel en sd kaartje al voor rond de € 200,00. Is ook zonder beugel op te hangen. Een Eufy camera zal iets goedkoper zijn, maar kan ook veel minder.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
enige parkeerplaats waar ik kan staan
Is de schade dan ook maar aan 1 kant van de auto te verwachten?
Zo ja, dan zou je ook een dashcam met parking mode en G sensor kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 17:18
maxnl schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:34:
[...]

Is de schade dan ook maar aan 1 kant van de auto te verwachten?
Zo ja, dan zou je ook een dashcam met parking mode en G sensor kunnen overwegen.
Het is steeds aan 1 zijde ( ik parkeer tussen 2 opritten aan straat) ook steeds zelfde plek, ik vermoed met het in en uitrijden van hun oprit.

Ik heb een donker getinte achterruit, lukt dat daardoorheen? Het is een Ford Focus verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
_dizzy_ schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:43:
Ik heb een donker getinte achterruit, lukt dat daardoorheen?
Beeld zal er niet beter van worden, maar wellicht nog goed genoeg om een voor jou bekende auto te herkennen...

Je hebt er tegenwoordig al eentje voor 3 tientjes bij ome Ali. Dus als je dat makkelijk kan missen (ook als het niet goed zou werken), kan je het altijd proberen.
Desnoods los achterin leggen met een USB power bank, als je geen zin hebt om hem permanent aan te sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door maxnl op 10-09-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Beste Tweakers,

Vast bedankt allemaal!
Eufy denk ik niet.
Hikvision en Dahua hebben "Smart motion detection" voor mens en voertuig (dus niet gewone bewegingsdetectie!) . Ook kun je een gebied op geven waarbinnen e.e.a. in de gaten moet worden gehouden. Zeker omdat het nog al ver van je huis is , is dat ook belangrijk.
Camera moet wel op de juiste hoogte hangen. Lees eens mijn review van de Lupus Electronics LE232:
Lupus Electronics LUPUS - LE232 Alarm Camera review door Antonio di

Dan krijg je een idee hiervan. De LE232 is een Dahua rebrand en Hikvision heeft soortgelijke cam's.Dan nog het type bepalen (bullet , of eyeball).

[ Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 10-09-2023 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-09 22:23
Hey. Ik zou mijn woning willen beveiligen via buitencamera's. Ik denk daarbij aan de Hikvision 180 graden ColorVu camera's type DS-2CD2387G2P. Het is mijn bedoeling om de beelden op te nemen. Ik twijfel tussen continue opnames of enkel bij beweging.

Ik zou de mogelijk willen hebben om de live of opgenomen beelden te bekijken via pc, iphone, ipad. Kan ik hiervoor dan best een digitale bewakingscamera recorder van Hikvision zelf aankopen of zijn er betere systemen/software pakketten hiervoor? Is deze software of de apps (Hik-connect?) betalend? (op het eerste zicht niet) Ik houd niet zo van abonnementen voor dit soort zaken.

Is dit alles op 1 of andere manier te activeren (meldingen bij beweging) bij het inschakelen van mijn alarminstallatie? Anders moet ik telkens 2 systemen inschakelen als ik mijn woonst verlaat.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-09 22:23
Davy_Rx schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:25:
Hey. Ik zou mijn woning willen beveiligen via buitencamera's. Ik denk daarbij aan de Hikvision 180 graden ColorVu camera's type DS-2CD2387G2P. Het is mijn bedoeling om de beelden op te nemen. Ik twijfel tussen continue opnames of enkel bij beweging.

Ik zou de mogelijk willen hebben om de live of opgenomen beelden te bekijken via pc, iphone, ipad. Kan ik hiervoor dan best een digitale bewakingscamera recorder van Hikvision zelf aankopen of zijn er betere systemen/software pakketten hiervoor? Is deze software of de apps (Hik-connect?) betalend? (op het eerste zicht niet) Ik houd niet zo van abonnementen voor dit soort zaken.

Is dit alles op 1 of andere manier te activeren (meldingen bij beweging) bij het inschakelen van mijn alarminstallatie? Anders moet ik telkens 2 systemen inschakelen als ik mijn woonst verlaat.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik vind onderstaande net terug dus al 1 vraag beantwoord :-)
De NVR kan stand alone werken maar kan ook worden aangesloten op het netwerk. De NVR kan dan worden benaderd via een webbrowser, video management software en met de gratis app voor een smartphone en tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elebroek
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:55
Ik heb een vraag over de bekabeling van een Dahua DH-IPC-HDBW2320DRP-ZS camera waarvan de stekker afgeknipt is en deze niet meer bij de camera was. De camera heeft de volgende 8 kleuren kabel: oranje, geel, groen, paars, grijs, blauw, bruin en wit.

Wie weet wat de corresponderende kleuren zijn met een RJ-45 ethernet kabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:22

Videopac

Rommelt wat aan.

elebroek schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:30:
Ik heb een vraag over de bekabeling van een Dahua DH-IPC-HDBW2320DRP-ZS camera waarvan de stekker afgeknipt is en deze niet meer bij de camera was. De camera heeft de volgende 8 kleuren kabel: oranje, geel, groen, paars, grijs, blauw, bruin en wit.

Wie weet wat de corresponderende kleuren zijn met een RJ-45 ethernet kabel?
Bovenste reactie bij zoeken met DuckDuckGo:
https://securitycamcenter.com/dahua-pinout-wiring-diagram/

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Semi-offtopic, maar misschien toch net relevant genoeg:

Heeft er iemand ervaring met de webshop hikdistribution.com ? Het betreft een webshop welke in Hongkong is gebaseerd met goede prijzen voor Hikvision materiaal, de begeleiding via mail een WhatsApp is meer dan correct, maar had toch graag een ervaring van iemand gehoord voor ik dat enkele 1000'en euro's ga spenderen.

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:28
@MaXX99
Behoed u voor namaak, Hikvision is een grote en namaak is een probleem tegenwoordig.
Betaal methode apart

We ARE NOT RESPONSIBLE for ANY fees required by customs for any reason. All shipping fees we require will be clearly shown to you alongside the service and estimated transit time upon checkout.

Komt er op neer dat je waarschijnlijk invoerrechten en handelingskosten moet betalen.

Ik heb een paar type's bekeken maar veel zijn plastic en bv colorvu light

De normalere die je ook in NL kunt kopen bv Hikvision DS-2CD2347G2-LU ColorVU 2.0 4MP

https://www.hikdistributi...2CD2347G2-LU&_ss=e&_v=1.0
€170,95 ex verzending
NL shop
https://pro-alarm.nl/hikv...2347g2-lu-colorvu-2-0-4mp
€191,- incl verzending

[ Voor 27% gewijzigd door habbekrats op 19-09-2023 10:58 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:53
@MaXX99 Kijk eens of Andy iets voor je heeft. Da's een betrouwbare partij. En hij heeft momenteel een sale

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:32
Help..

Ik ben op zoek naar een deugdelijk camerasysteem, qua dekking zou het normaliter voldoende moeten zijn om 1 camera buiten te hebben (desnoods met licht en/of kleur) en 2 binnen.

De camera hoeft niet continu op te nemen, wel bij beweging en er dient iets van herkenning te zijn van personen/dieren (dus als ik de tuin in loop dat hij niet gelijk aanspringt).

Het lastige hierin is; dat bekabeling nagenoeg niet te doen is ivm. de locaties waar de camera's het beste hangen, de voorkeur is dus dat het camera's op accu zijn en via wifi (wifi dekking is goed op de plekken waar ze moeten hangen) en bij voorkeur ook zonder abonnement vorm.
Nou zijn er heel veel verschillende varianten maar wat zou jullie suggestie zijn in deze?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@Sincere1983 Advies zonder een type camera te geven: Geen idee wat je exact wilt bereiken maar je zoekt dus een camera met een database die jou en je poezen kan onderscheiden van de buurman met zijn honden. Dat klinkt als AI zoals dat - bijvoorbeeld - ondersteund wordt door Blue Iris. Vind je bij dat type software een camera die ondersteund wordt: doe je best.

Probleem: Hoe krijg je de camera zover dat ie je herkent in het donker? Altijd licht aan? Wat moet de camera doen als jij er met een onbekende staat loopt?

Eigenlijk mis ik een beetje de werkelijke usecase. O ja, en behalve als het voor hobby is: Altijd bekabeld aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik wil graag camera’s voor ons nieuwe huis kopen. De beoogde setup:
- Poe
- voorkant huis, beide zijkanten en achterkant
- aansluiten op een ( nog te kopen) synology NAS en koppelen met home assistant

Nu zat ik te denken aan 2x de reolink duo 2 poe (180 graden voorkant en achterkant huis (en tuin)) en nog 2 reolink poe single camera’s voor zijkanten huis.

Zijn er mensen met ervaring met deze camera’s of kan ik beter voor een ander merk kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Justin_ schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:31:
- Poe

Nu zat ik te denken aan 2x de reolink duo 2 poe (180 graden voorkant en achterkant huis (en tuin)) en nog 2 reolink poe single camera’s voor zijkanten huis.

Zijn er mensen met ervaring met deze camera’s of kan ik beter voor een ander merk kiezen?
Als je dit forum door leest zul je merken dat er 2 merken "favoriet" zijn Dahua of Hikvision of "re-brands" hiervan . Je kunt dan ook lezen waarom :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Justin_ schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:31:
- Poe

Voor beveiliging lees ook (staat ook iets over cam's in):
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:21
Gisterochtend zag ik dat een Dahua camera geen beeld meer gaf op de recorder. Via de recorder was de webinterface nog wel te bereiken, maar na het inloggen ook daar geen beeld. Dit terwijl dat bij de andere camera's wel gewoon werkte en ook nog eens veel sneller door de instellingen kon bladeren.

De enige manier om weer beeld te krijgen op de NVR was om de betreffende camera te resetten naar fabrieksinstellingen en daarna weer te initialiseren. Gelukkig was de reset uit te voeren via de webinterface.

Zeer vervelend pobleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Antonio di schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:16:
[...]

Als je dit forum door leest zul je merken dat er 2 merken "favoriet" zijn Dahua of Hikvision of "re-brands" hiervan . Je kunt dan ook lezen waarom :) :+
Dank voor je reactie, dit viel mij ook op al kon ik niet goed vinden waarom reolink minder populair is. Puur bekendheid / marketing of toch minder kwalitatief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Justin_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:23:
[...]

Dank voor je reactie, dit viel mij ook op al kon ik niet goed vinden waarom reolink minder populair is. Puur bekendheid / marketing of toch minder kwalitatief?
Reolink en Eufy zijn best populair want goedkoper dan Dahua of Hikvision.

Vaak zit het verschil in kwaliteit van de lens (lensverhouding) en/of ruisonderdrukking. Dat vertaalt naar prijs/kwalitetsverhouding: Welke van deze factoren zijn voor jou het belangrijkst? Zet specs en ervaringen naast elkaar en vergelijk - maar weet wel wat je vergelijkt, ook daar staat al veel over in dit topic. Hoe gedraagt de camera zich bij slecht of heel weinig licht? Let ook op DORI (vaak gunstifer voorgesteld dan in werkelijkheid) als dat voor jou van belang is, heb je schijnwerpers aan je huis of alleen een buitenlichie of straatlantaarn op 40m?

Lees terug en vergelijk. Of koop gewoon iets en bepaal zelf of het voldoende is 8) Later iets beters ophangen kan altijd nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Justin_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:23:
[...]

@DjoeC heeft al een hoop goede argumenten gegeven voor Dahua en Hikvision.
Aanvulling hierop:
deze 2 merken zijn ook een stukje degelijker en hebben protocollen (zie lijstje) die maken dat ze uitwisselbaar zijn met andere toepassingen/merken (ONVIF, H.264/264, MJPEG), dat je niet afhankelijk bent van de fabrikant (bijv.: DDNS) en dat je (be)veilige opties kunt kiezen (bijv: HTTPS i.p.v HTTP of RTSP) . Als je toch spijt krijgt van de Wifi verbinding hebben de meesten van deze 2 merken ook PoE (kabel met stroom en video).
Zelf ben ik ook nogal te spreken over de "Smart motion detection" (Human & Vehicle) die deze 2 merken bieden. Aan de gewone 'motion detection" van alle merken heb je veel minder (bijvoorbeeld bij selectief opnemen of bij alarm willen slaan).

Lijstje Protocollen/standaards;
FTP, RTSP; DNS/DDNS; P2P; RTP; RTMP; SSH; HTTP/HTTPS; ONVIF, H.264/H.265/MJPEG (beeld), G.711/A/G/U & PCM (geluid), PoE/Wifi (internet), DC/AC 8-24volt. App & WebUI-acces. Eventueel SIP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Aanvulling op @Antonio di Gebruik GEEN H-265, da's dus geen koopargument. Te veel compressie en daardoor flink mindere beeldkwaliteit. Anders gezegd: Nieuwer maar beslist niet beter.

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
nielsn schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:43:
Gisterochtend zag ik dat een Dahua camera geen beeld meer gaf op de recorder. Via de recorder was de webinterface nog wel te bereiken, maar na het inloggen ook daar geen beeld. Dit terwijl dat bij de andere camera's wel gewoon werkte en ook nog eens veel sneller door de instellingen kon bladeren.

De enige manier om weer beeld te krijgen op de NVR was om de betreffende camera te resetten naar fabrieksinstellingen en daarna weer te initialiseren. Gelukkig was de reset uit te voeren via de webinterface.

Zeer vervelend pobleem!
Had je, voor je 'm gereset hebt, de camera ook gereboot of even helemaal uit gehad? Dacht dat je dat bij de meeste dahua's een reboot ook kunt schedulen, bijvoorbeeld eens per week ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
Step5 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:39:
[...]

Had je, voor je 'm gereset hebt, de camera ook gereboot of even helemaal uit gehad? Dacht dat je dat bij de meeste dahua's een reboot ook kunt schedulen, bijvoorbeeld eens per week ofzo
Ja, dat heb ik ook geprobeerd maar mocht niet baten.
Het volgende heb ik geprobeerd:
  • camera op andere poort van NVR om zo een defect PoE poort uit te sluiten; geen resultaat
  • camera direct aangesloten met lange patchkabel om zo de bekabeling uit te sluiten; geen resultaat
  • camera meerdere keren herstart; geen resultaat
Gisteren kwam ik er achter dat ik weer dezelfde symptomen heb bij deze camera. Ik heb de leverancier maar eens gemaild. Ik denk namelijk dat de camera niet meer goed is.

• vuurvreter63
nielsn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:25:
[...]

Ja, dat heb ik ook geprobeerd maar mocht niet baten.
Het volgende heb ik geprobeerd:
  • camera op andere poort van NVR om zo een defect PoE poort uit te sluiten; geen resultaat
  • camera direct aangesloten met lange patchkabel om zo de bekabeling uit te sluiten; geen resultaat
  • camera meerdere keren herstart; geen resultaat
Gisteren kwam ik er achter dat ik weer dezelfde symptomen heb bij deze camera. Ik heb de leverancier maar eens gemaild. Ik denk namelijk dat de camera niet meer goed is.
Ik ken jouw merk camera's niet, maar ik neem aan dat dit merk ook een app heeft?
Heb je daar wel beeld? (Ik heb een beetje de indruk -aanname van mij- dat je de beelden via een pc bekijkt).

Hikvision gebruiker

• nielsn
vuurvreter63 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:33:
[...]

Ik ken jouw merk camera's niet, maar ik neem aan dat dit merk ook een app heeft?
Heb je daar wel beeld? (Ik heb een beetje de indruk -aanname van mij- dat je de beelden via een pc bekijkt).
Had ik het merk nog niet genoemd? :o

Het gaat om een Dahua systeem. Zowel op via DSS, DMSS of de webinterface van de NVR of camera is er geen beeld.

De camera is geaccepteerd voor het retourproces bij de webwinkel.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

heb nu poosje een DS-2CD2387G2 in gebruik met colorvu. ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door hoeveel beter de camera is, helemaal ten opzichte van de voorganger zonder colorvu. de resolutie is hetzelfde maar beeldkwaliteit is aanzienlijk verbeterd. vooral snachts is het een klap beter, de straatlantaarns zijn ruim voldoende om goed kleurenbeeld te houden en zaken zoals kentekenplaten zijn erg goed leesbaar.
microfoon had ik niet op gelet maar zit er ook in. je kan tot een meter of 10 nog iemand verstaan.
scheelt een stuk, geen dag/nacht overgang meer en het lijkt eigenlijk wel constant overdag.

[ Voor 8% gewijzigd door flippy op 28-09-2023 18:51 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
flippy schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:34:
heb nu poosje een DS-2CD2387G2 in gebruik met colorvu. ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door hoeveel beter de camera is, helemaal ten opzichte van de voorganger zonder colorvu. de resolutie is hetzelfde maar beeldkwaliteit is aanzienlijk verbeterd. vooral snachts is het een klap beter, de straatlantaarns zijn ruim voldoende om goed kleurenbeeld te houden en zaken zoals kentekenplaten zijn erg goed leesbaar.
microfoon had ik niet op gelet maar zit er ook in. je kan tot een meter of 10 nog iemand verstaan.
scheelt een stuk, geen dag/nacht overgang meer en het lijkt eigenlijk wel constant overdag.
Vandaar dat ik dit merk en type camera aanraad in dit topic.
Ik heb hem natuurlijk zelf ook.

Leuk om het van een ander te horen.

Hikvision gebruiker

• vuurvreter63
nielsn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:27:
[...]

Het gaat om een Dahua systeem. Zowel op via DSS, DMSS of de webinterface van de NVR of camera is er geen beeld.

Je had het merk wel genoemd, maar ik ben er niet bekend mee.
Ik ben meer van de ColorVu camera's van Hikvision, en daar wel mee bekend.

Hikvision gebruiker

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
nielsn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:27:
[...]

Vreemd verhaal inderdaad, mooi dat 'ie retour kan.
Nog puur uit nieuwsgierigheid, is geen beeld dan zwart beeld (met wel tijd enzo) of helemaal niks/ foutmelding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
Step5 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:51:
[...]

Vreemd verhaal inderdaad, mooi dat 'ie retour kan.
Nog puur uit nieuwsgierigheid, is geen beeld dan zwart beeld (met wel tijd enzo) of helemaal niks/ foutmelding?
Je ziet de tijd van de laatste beelden met het laatste frame, percentage telt op maar komt nooit tot de 100%. Daarna zwart beeld met de ‘Connection failed’ melding. Dit in DMSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:12
Hopelijk in het juiste topic.

Op het werk momenteel een verzameling van allerlei camera's op verschillende vestigingen (zo een 10-tal) en in totaal een 70 camera's.
Ze zijn nu meestal gekoppeld aan oude pc'tjes met daar legacy software op. Die komen dan allemaal nogmaals toe op een ander pc'tje die dan gekoppeld zijn aan een giga-videowall.
De camera's blijven hangen, maar wil het systeem erachter vereenvoudigen en dacht meteen aan Synology NAS/NVR's op elke locatie + 1 centrale Synology met daarop hun CMS om alles vanop afstand te beheren. Zodat er uiteindelijk met 1 HDMI uitgang naar de videowall alles getoond kan worden.
De beelden moeten 24/7 getoond worden, maar mogen voor updates ea onderbroken worden; ze zijn niet van levensbelang.

Is dit technisch mogelijk? Ik geloof van wel, maar heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke setup? Dan denk ik vooral aan decentrale camera's eenvoudig en goedkoop bundelen op 1 output.

Mijn dank is groot!

[ Voor 9% gewijzigd door Aries.Mu op 05-10-2023 13:24 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Aries.Mu schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:22:

Op het werk momenteel een verzameling van allerlei camera's op verschillende vestigingen (zo een 10-tal) en in totaal een 70 camera's.
Ze zijn nu meestal gekoppeld aan oude pc'tjes met daar legacy software op. Die komen dan allemaal nogmaals toe op een ander pc'tje die dan gekoppeld zijn aan een giga-videowall.
De camera's blijven hangen, maar wil het systeem erachter vereenvoudigen en dacht meteen aan Synology NAS/NVR's op elke locatie + 1 centrale Synology met daarop hun CMS om alles vanop afstand te beheren. Zodat er uiteindelijk met 1 HDMI uitgang naar de videowall alles getoond kan worden.
De beelden moeten 24/7 getoond worden, maar mogen voor updates ea onderbroken worden; ze zijn niet van levensbelang.

Is dit technisch mogelijk? Ik geloof van wel, maar heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke setup? Dan denk ik vooral aan decentrale camera's eenvoudig en goedkoop bundelen op 1 output.

Mijn dank is groot!
Het woord "giga-videowall" doet mij bina denken dat de uitstraling belangrijker is dan het doel van de camera's. Voor je aan de systemen gaat knutselen en dingen gaat vervangen in een (neem ik aan) werkende omgeving zou ik eerst een functioneel ontwerp maken met daarin (en ik ben geen specialist) bijvoorbeeld: lokatie, doel van de camera, belang van de camera in het totaal, alert situaties van die lokatie, etc.

Zeker in deze tijd van nieuwe (lelijk woord) AI mogelijkheden vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van vervangen van een stukje van je infra zonder met een blik op de toekomst naar een totaal plaatje te kijken.

Synology klinkt mij een beetje als consumenten oplossing terwijl 70 camera's en giga-videowall iets anders suggereren. In geval van twijfel: Schakel een vakbedrijf of je beveilingsspecialist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

Mijn dank is groot!
Giga-videowall, 70 camera's, eenvoudig en goedkoop.

Dit klikt als iets waar je zelf je handen niet aan moet branden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
DjoeC schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:39:
[...]

Het woord "giga-videowall" doet mij bina denken dat de uitstraling belangrijker is dan het doel van de camera's. Voor je aan de systemen gaat knutselen en dingen gaat vervangen in een (neem ik aan) werkende omgeving zou ik eerst een functioneel ontwerp maken met daarin (en ik ben geen specialist) bijvoorbeeld: lokatie, doel van de camera, belang van de camera in het totaal, alert situaties van die lokatie, etc.

Zeker in deze tijd van nieuwe (lelijk woord) AI mogelijkheden vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van vervangen van een stukje van je infra zonder met een blik op de toekomst naar een totaal plaatje te kijken.

Synology klinkt mij een beetje als consumenten oplossing terwijl 70 camera's en giga-videowall iets anders suggereren. In geval van twijfel: Schakel een vakbedrijf of je beveilingsspecialist in.
Ik doe al 16 jaar camera's en weet goed waar ik mee bezig ben, enkel niet hoe ik dit decentraal systeem mooi op een bestaande en werkende videowall moet krijgen zonder enorme budgetten te moeten uitgeven (aan bvb een Bosch of Barco oid).
Maar bedankt voor je input hoor

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Koekstra schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Giga-videowall, 70 camera's, eenvoudig en goedkoop.

Dit klikt als iets waar je zelf je handen niet aan moet branden ;)
Ok verkeerd topic, ik zoek het verder zelf wel uit. Er is een tijd geweest dat tweakers hielpen en niet bijdehand waren. Lang geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Aries.Mu schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Ok verkeerd topic, ik zoek het verder zelf wel uit. Er is een tijd geweest dat tweakers hielpen en niet bijdehand waren. Lang geleden
Tjonge, niet zo kleinzerig zijn hoor.

Je snapt toch zelf ook wel dat zo'n project over komt als iets in de zin van 'nou Aries.Mu, ga jij maar is kijken of je er wat moois van kan maken. Ik wil vanalles, maar het mag niks kosten'

Bedoelde meer dat ik m'n handen er niet aan zou branden als mijn baas daar mee aan kwam zetten, want je kan het dan toch nooit goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Koekstra op 05-10-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:04

Rzaan

Altijd zoekende

Aries.Mu schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Ik denk niet dat het antwoord bijdehand was.
Zou mijn handen er ook niet aan branden, want de kans dat het niet goed gaat, is levensgroot.
Ik weet niet veel van camera's, maar werk wel met mensen met camera's. Met NEP en United en zulks.
Voor zo'n klus zou ik inderdaad Barco of een ander bedrijf in die sector contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Ook maar een camera van de action aangeschaft. Prima cameraatje alleen 1 probleem, na verloop van tijd met bewegingsopname aan, stopt hij met opnemen. Het valt me op dat per dag er maar 500 files in een map staan. Is dit een instelling of een beperking van bijvoorbeeld het kaartje? Genoeg ruimte over, dat moet het probleem niet zijn lijkt mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
scientist456 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:58:
Ook maar een camera van de action aangeschaft. Prima cameraatje alleen 1 probleem, na verloop van tijd met bewegingsopname aan, stopt hij met opnemen. Het valt me op dat per dag er maar 500 files in een map staan. Is dit een instelling of een beperking van bijvoorbeeld het kaartje? Genoeg ruimte over, dat moet het probleem niet zijn lijkt mij.....
Misschien het maximale aan opname bestanden per dag??

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Ben overtuigd door “Jullie” en wil voor hikvision colorvu camera’s gaan. De populairste zijn 2.8mm maar ik vroeg mij af of het filmen van een oprit (en iets overlap aan de zijkanten) en een paadje aan de zijkant vh huis misschien beter met 4mm lens gaat?

Wat zijn jullie adviezen?
En voor achter overweeg ik de 189graden versie. Zijn er mensen met ervaring met deze ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Justin_ schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:18:
Ben overtuigd door “Jullie” en wil voor hikvision colorvu camera’s gaan. De populairste zijn 2.8mm maar ik vroeg mij af of het filmen van een oprit (en iets overlap aan de zijkanten) en een paadje aan de zijkant vh huis misschien beter met 4mm lens gaat?

Wat zijn jullie adviezen?
En voor achter overweeg ik de 189graden versie. Zijn er mensen met ervaring met deze ?
Zie hierL https://www.jvsg.com/calculators/cctv-lens-calculator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Justin_ schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:18:
Ja, doet het prima, maar is wel wat groot.

Model dat ik heb is verder standaard 4 mm.
https://nl.aliexpress.com/item/1005005144302621.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Twee weken geleden is er een inbraak geweest in onze schuur (sensorlamp gesaboteerd, glaslatjes verwijderd, ruitje eruit) waarbij gelukkig niets gestolen is. Mede omdat we nogal achteraf wonen op een groot perceel heeft me dit aan het denken gezet over beveiligingscamera's. Hoewel ik voor het huis zelf minder bang ben (goed hang en sluitwerk en een hond) voelt het toch ongemakkelijk dat ze op je erf rondstruinen. Ik heb er echter geen vermogen voor over en zie het ook meer als afschrikking. Na een snelle zoektocht en het lezen van recensies heb ik gekozen voor een Imou cruiser SE+ 2K voor 5 tientjes. Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie blij verrast was door de goed ogende camera de vlotte installatie en montage. Ik heb hem tegen het huis gemonteerd om sabotage zoveel mogelijk te voorkomen.Verder heb ik eerst maar eens 14 dagen gratis proefperiode genomen.

Nu ik me er wat meer in verdiep loop ik tegen veel onduidelijkheden aan. De handleiding gaat eigenlijk alleen over de installatie en daarna moet je het maar zelf uit zoeken. Zo kan er kennelijk een SD kaart in de camera, maar is het onduidelijk waar die zit. De camera staat verder op een vast punt ingesteld. Ik kan hem uit de app bedienen, maar zie geen mogelijkheid dat hij zelf de omgeving scanned op basis van beweging of geluid. Verder slaat hij default stukjes video in de cloud op. Dat zijn fragmenten van ongeveer 30 seconden met een onregelmatig interval. Geen idee op basis waarvan hij dan opneemt. Als ik dicht bij de camera ben dan krijg ik een melding human detected. Maar op een afstand van 10 meter doet hij dat niet en wordt ik ook niet opgenomen. De camera zou ook goed bij nacht presteren, maar ik zie dat hij alleen de voorgrond weergeeft. Verder dan twee meter is niets zichtbaar. Morgen eens kijken waar de poort voor de SD kaart zit. Maar is ook niet echt een alternatief omdat je dan waarschijnlijk de human detectie mist. Eigen cloud of NAS zal wel niet kunnen. Al met al ben ik er niet kapot van. Je kan natuurlijk ook niet veel verwachten voor 50 piek. Het is me het terugsturen ook niet waard. Zo heeft hij nog wat preventieve werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Poecillia schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:57:
Twee weken geleden is er een inbraak geweest in onze schuur (sensorlamp gesaboteerd, glaslatjes verwijderd, ruitje eruit) waarbij gelukkig niets gestolen is. Mede omdat we nogal achteraf wonen op een groot perceel heeft me dit aan het denken gezet over beveiligingscamera's. Hoewel ik voor het huis zelf minder bang ben (goed hang en sluitwerk en een hond) voelt het toch ongemakkelijk dat ze op je erf rondstruinen. Ik heb er echter geen vermogen voor over en zie het ook meer als afschrikking. Na een snelle zoektocht en het lezen van recensies heb ik gekozen voor een Imou cruiser SE+ 2K voor 5 tientjes. Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie blij verrast was door de goed ogende camera de vlotte installatie en montage. Ik heb hem tegen het huis gemonteerd om sabotage zoveel mogelijk te voorkomen.Verder heb ik eerst maar eens 14 dagen gratis proefperiode genomen.

Nu ik me er wat meer in verdiep loop ik tegen veel onduidelijkheden aan. De handleiding gaat eigenlijk alleen over de installatie en daarna moet je het maar zelf uit zoeken. Zo kan er kennelijk een SD kaart in de camera, maar is het onduidelijk waar die zit. De camera staat verder op een vast punt ingesteld. Ik kan hem uit de app bedienen, maar zie geen mogelijkheid dat hij zelf de omgeving scanned op basis van beweging of geluid. Verder slaat hij default stukjes video in de cloud op. Dat zijn fragmenten van ongeveer 30 seconden met een onregelmatig interval. Geen idee op basis waarvan hij dan opneemt. Als ik dicht bij de camera ben dan krijg ik een melding human detected. Maar op een afstand van 10 meter doet hij dat niet en wordt ik ook niet opgenomen. De camera zou ook goed bij nacht presteren, maar ik zie dat hij alleen de voorgrond weergeeft. Verder dan twee meter is niets zichtbaar. Morgen eens kijken waar de poort voor de SD kaart zit. Maar is ook niet echt een alternatief omdat je dan waarschijnlijk de human detectie mist. Eigen cloud of NAS zal wel niet kunnen. Al met al ben ik er niet kapot van. Je kan natuurlijk ook niet veel verwachten voor 50 piek. Het is me het terugsturen ook niet waard. Zo heeft hij nog wat preventieve werking.
Je zegt het eigenlijk zelf al "Je kan natuurlijk ook niet veel verwachten voor 50 piek"
Maar voor een klein beetje meer, had je iets gekocht waar je veel meer aan had gehad en kon instellen.
En de "DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio" is zo'n camera van Hikvision.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
vuurvreter63 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:37:
[...]

Je zegt het eigenlijk zelf al "Je kan natuurlijk ook niet veel verwachten voor 50 piek"
Maar voor een klein beetje meer, had je iets gekocht waar je veel meer aan had gehad en kon instellen.
En de "DS-2CD2347G2-LSU/SL ColorVU 2.0 met Strobe audio" is zo'n camera van Hikvision.
Ja, 5 keer zo duur. Ik heb geen zin in dure camera's. Als ze gesaboteerd worden ben je je geld kwijt. Overigens krijg ik het gevoel dat ik nog niet alle mogelijkheden van de Imou ontsloten heb. Smart tracking en goede night vision moet volgens filmpjes mogelijk zijn. Alleen is die app erg onduidelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Poecillia op 06-10-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Poecillia schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

Ja, 5 keer zo duur. Ik heb geen zin in dure camera's. Als ze gesaboteerd worden ben je je geld kwijt. Overigens krijg ik het gevoel dat ik nog niet alle mogelijkheden van de Imou ontsloten heb. Smart tracking en goede night vision moet volgens filmpjes mogelijk zijn. Alleen is die app erg onduidelijk.
Nou dat valt mee, hoor.
Als je de camera goed instelt, maakt hij vroegtijdig een geluidsmelding vanaf de camera, en is de kans heel klein dat hij gesaboteerd wordt. Geluidsmelding gaat af bij detectie (die je zelf instelt) en is de persoon nog niet eens bij de camera. We hebben het wel over een camera met een degelijke behuizing die je niet zomaar ff kapot maakt.

https://pro-alarm.nl/hikv...orvu-2-0-met-strobe-audio

Maar goed, van een camera van € 50,00 mag ook niet veel verwachten, dat is schijnveiligheid.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
vuurvreter63 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:47:
[...]

Nou dat valt mee, hoor.
Als je de camera goed instelt, maakt hij vroegtijdig een geluidsmelding vanaf de camera, en is de kans heel klein dat hij gesaboteerd wordt. Geluidsmelding gaat af bij detectie (die je zelf instelt) en is de persoon nog niet eens bij de camera. We hebben het wel over een camera met een degelijke behuizing die je niet zomaar ff kapot maakt.

https://pro-alarm.nl/hikv...orvu-2-0-met-strobe-audio

Maar goed, van een camera van € 50,00 mag ook niet veel verwachten, dat is schijnveiligheid.
Je kunt een camera toch altijd vanuit een dode hoek benaderen en de voeding doorknippen? Geluidsdetectie lijkt me ook niet de oplossing met harde wind en geluiden van dieren. Maar goed, die Imou is ook geen succes. Vannacht diverse meldingen omdat een spin een web voor de camera spon.....

[ Voor 4% gewijzigd door Poecillia op 07-10-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Poecillia schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:16:
[...]

Je kunt een camera toch altijd vanuit een dode hoek benaderen en de voeding doorknippen? Geluidsdetectie lijkt me ook niet de oplossing met harde wind en geluiden van dieren. Maar goed, die Imou is ook geen succes. Vannacht diverse meldingen omdat een spin een web voor de camera spon.....
Wanneer men jouw camera vanuit de dode hoek kan benaderen, dan heb je hem op een verkeerde plaats en te laag hangen.
De kabel doorknippen, is onmogelijk, wanneer je de juiste beugel gebruikt.
Scroll ff naar beneden (zie link onderaan in dit bericht) en daar is zo'n beugel beschikbaar in 2 kleuren wit en zwart, daarmee is het doorknippen niet mogelijk. Wel als je de kabel vanaf de beugel onbeschermd over de muur laat lopen. Dus ff een klein gaatje boren om de kabel vanuit de steun naar binnen te voeren.

Het nadeel van jouw en de meeste camera's is, dat ze gebruik maken van infra rood licht, dit trekt ongedierte aan. Dit punt is al veel vaker hier benoemd. En daar ben je zelf ook al achter gekomen.

De doormij gelinkte camera is een ColorVu camera die bij zeer weinig licht gekleurd beeld laat zien.
In mijn geval, is de straat lantaarn aan de overkant van de weg al voldoende.
In de tuin (mijn tuin) daar branden 2 kleine lampjes die voldoende licht geven om gekleurd beeld te produceren in de donkere uurtjes. En deze camera (ik heb er meerderen) hebben geen infra rood (IR) licht.

Zie ook dit ff: YouTube: Hikvision 4K 8MP ColorVu Cameras with Live Guard, 2 Way Audio & Stro...

De link naar de beugel: https://pro-alarm.nl/ds-1...-acusence-turret-camera-s

[ Voor 8% gewijzigd door vuurvreter63 op 07-10-2023 17:18 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Hoger hangen gaat niet, want aan die kant van het huis hebben we een lage dakgoot. Verder staan er veel struiken , een pergola, een pizzaoven met overkapping en dergelijke in de weg. Tuin is ook erg groot (1,5 Ha), omzoming door boomwal, ze kunnen in principe van alle kanten komen. Eigenlijk zou je met masten moeten werken en dan camera's richting het huis, zeker vier. Maar dan zit je weer met de aansluitingen en vogels die op de camera schijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
vuurvreter63 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:57:
[...]

Wanneer men jouw camera vanuit de dode hoek kan benaderen, dan heb je hem op een verkeerde plaats en te laag hangen.
Scroll ff naar beneden (zie link onderaan in dit bericht) en daar is zo'n beugel beschikbaar in 2 kleuren wit en zwart, daarmee is het doorknippen niet mogelijk. Wel als je de kabel vanaf de beugel onbeschermd over de muur laat lopen. Dus ff een klein gaatje boren om de kabel vanuit de steun naar binnen te voeren.

Het nadeel van jouw en de meeste camera's is, dat ze gebruik maken van infra rood licht, dit trekt ongedierte aan. Dit punt is al veel vaker hier benoemd. En daar ben je zelf ook al achter gekomen.

De doormij gelinkte camera is een ColorVu camera die bij zeer weinig licht gekleurd beeld laat zien.
In de tuin (mijn tuin) daar branden 2 kleine lampjes die voldoende licht geven om gekleurd beeld te produceren in de donkere uurtjes. En deze camera (ik heb er meerderen) hebben geen infra rood (IR) licht.

Zie ook dit ff: YouTube: Hikvision 4K 8MP ColorVu Cameras with Live Guard, 2 Way Audio & Stro...

Die Imou kan ook bij weinig licht gekleurd beeld laten zien, het probleem is dat er licht op de voorgrond valt waardoor de achtergrond zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
vuurvreter63 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:57:
[...]

Die Imou kan ook bij weinig licht gekleurd beeld laten zien, het probleem is dat er licht op de voorgrond valt waardoor de achtergrond zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Poecillia schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:57:

Als je geen keus hebt met het ontwijken van een dode hoek voor een camera dan moet je een bewegingsmelder nemen die dit afdekt. Er zijn ook bewegingsmelders met "1 x radar en 2 x PIR" (1 naar beneden gericht) voor die dode hoek. Soms is een 2de camera (gericht op de camera met dode hoek) ook een optie om de dode hoek van de 1ste camera af te dekken.

Wel altijd bewegingsmelder met Anti-masking nemen voor buiten.
Voor bewegingsmelders zit je bijna altijd weer vast aan een Alarmsysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@Poecillia Wat wil je eigenlijk? Je wilt geen sabotage, je wilt geen inbraak, je wilt afschrikking. Een camera schrikt niet af - dan kun je net zo goed een knipperend ledje ophangen.

Het begint met goed hang en sluitwerk - wat je in je huis hebt maar niet overal. Daarnaast zou ik voor het afschrikken - al je dat belangrijk vind - een paar 50-100W LED lampen met bewegings detectie ophangen. Maar wel degelijke die pas reageren op het moment dat iemand op jouw terrein is. Je zou er nog een geluidje bij kunnen verziinen in de vorm van "let op, detectie plaatsgevonden, ik heb meer dan alleen licht.".

Een camera is van belang om zichtbaar te maken WIE er op je perceel. is. Daarvoor heb je een goeie camera nodig die op de juiste afstand de juiste informatie in voldoende detail weergeeft. Da's niet zomaar een camera van 5 tientjes maar de camera die je objectief (zie mijn vorige post hier boven en de wiki van ipcamtalk voor meer info) hebt bepaald op basis van afstanden, montagehoogte, lens kwaliteit etc. Een camera die beeld geeft zoals je helaas nog vaak bij Opsporing Verzocht ziet is onvoldoende. Als je geld uit geeft doe het aan de juiste dingen. O ja, en alvast een tip: Hoe hoger je camera hangt, hoe nuttelozer hij wordt. Je wilt toch niet de kale kop of de hoodie zien maar het gezicht en de ogen? 2.40m is de aanbevolen maximale hoogte. Bij een goeie camera staan ze op beeld en heb jij dat beeld al opgeslagen voor de camera van de muur geramd wordt. En of dat de Hikvision Color Vu van @vuurvreter63 is of een Color4K van Dahua oid maakt niet veel uit als je maar weet wat je koopt en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
DjoeC schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:34:
@Poecillia Wat wil je eigenlijk? Je wilt geen sabotage, je wilt geen inbraak, je wilt afschrikking. Een camera schrikt niet af - dan kun je net zo goed een knipperend ledje ophangen.

Het begint met goed hang en sluitwerk - wat je in je huis hebt maar niet overal. Daarnaast zou ik voor het afschrikken - al je dat belangrijk vind - een paar 50-100W LED lampen met bewegings detectie ophangen. Maar wel degelijke die pas reageren op het moment dat iemand op jouw terrein is. Je zou er nog een geluidje bij kunnen verziinen in de vorm van "let op, detectie plaatsgevonden, ik heb meer dan alleen licht.".

Een camera is van belang om zichtbaar te maken WIE er op je perceel. is. Daarvoor heb je een goeie camera nodig die op de juiste afstand de juiste informatie in voldoende detail weergeeft. Da's niet zomaar een camera van 5 tientjes maar de camera die je objectief (zie mijn vorige post hier boven en de wiki van ipcamtalk voor meer info) hebt bepaald op basis van afstanden, montagehoogte, lens kwaliteit etc. Een camera die beeld geeft zoals je helaas nog vaak bij Opsporing Verzocht ziet is onvoldoende. Als je geld uit geeft doe het aan de juiste dingen. O ja, en alvast een tip: Hoe hoger je camera hangt, hoe nuttelozer hij wordt. Je wilt toch niet de kale kop of de hoodie zien maar het gezicht en de ogen? 2.40m is de aanbevolen maximale hoogte. Bij een goeie camera staan ze op beeld en heb jij dat beeld al opgeslagen voor de camera van de muur geramd wordt. En of dat de Hikvision Color Vu van @vuurvreter63 is of een Color4K van Dahua oid maakt niet veel uit als je maar weet wat je koopt en waarom.
Hoogte en richting van de camera
De ideale hoogte om uw camera op te hangen is 1,7 meter.
Dan kunnen personen en voorwerpen het best worden herkend.
Richt de camera zo veelmogelijk op waardevolle voorwerpen op uw eigen terrein.
Voorkom tegenlicht en hang de camera niet tegen het zonlicht in.
Of gebruik een beveiligingscamera met de zogenaamde Wide Dynamic Range-functie (WRD).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zs07tMhN6i2_dZBYoPw2DF3DJDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPEGaIIQkF2SnvCZHY16VkOA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door vuurvreter63 op 07-10-2023 20:18 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
DjoeC schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:34:

Ik waardeer jullie reacties, ik leer hier ook weer van. De camera hangt nu ongeveer op die 2.40. Maar het beeld wordt deels afgeschermd door struiken, een pergola met weelderig loof en bamboes. Omdat die op de voorgrond staan en daar veel licht op valt blijft de achtergrond donker. Ik vraag me af of een duurdere camera dat oplost. Dan kan ik een camera op de pergola monteren en heeft hij vrij zicht in de tuin, maar geeft hij geen beeld van de gevel en is hij weer te saboteren. Mijn sensorlamp is ook gesaboteerd.

Zoals gezegd is het hang en sluitwerk van het woonhuis wel in orde en hebben we een hond (groot, maar helaas niet zo waaks). Een alarmsysteem met x camera's en sensors om alles af te dekken gaat voor onze situatie vermoedelijk in de duizenden euro's lopen. Wij hebben geen kostbaarheden in huis. Als ze met je naar de pinautomaat gaan wordt het een ander verhaal, maar dan zijn er makkelijker slachtoffers. Kortom ik laat het hier maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Poecillia schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:45:
[...]

Ik waardeer jullie reacties, ik leer hier ook weer van. De camera hangt nu ongeveer op die 2.40. Maar het beeld wordt deels afgeschermd door struiken, een pergola met weelderig loof en bamboes. Omdat die op de voorgrond staan en daar veel licht op valt blijft de achtergrond donker. Ik vraag me af of een duurdere camera dat oplost. Dan kan ik een camera op de pergola monteren en heeft hij vrij zicht in de tuin, maar geeft hij geen beeld van de gevel en is hij weer te saboteren. Mijn sensorlamp is ook gesaboteerd.

Zoals gezegd is het hang en sluitwerk van het woonhuis wel in orde en hebben we een hond (groot, maar helaas niet zo waaks). Een alarmsysteem met x camera's en sensors om alles af te dekken gaat voor onze situatie vermoedelijk in de duizenden euro's lopen. Wij hebben geen kostbaarheden in huis. Als ze met je naar de pinautomaat gaan wordt het een ander verhaal, maar dan zijn er makkelijker slachtoffers. Kortom ik laat het hier maar bij.
Er zijn ook goede camera's die een soort mini alarm systeempje zijn met Alarm-geluid (en ook stem) en camera Leds FEL aan bij alarm. Er zit een bedrade ingang voor bijvoorbeeld een bewegingsmelder op (voor bijv.: dode hoek). Ook een bedrade uitgang om bijvoorbeeld een lichtbron aan te sturen. Zie bijvoorbeeld de Lupus Electronics review voor mogelijkheden:

Die Lupus is wat ongeschikt voor de NL markt., maar het is een re-brand Dahua , ik denk:
https://www.dahuasecurity...IPC-HFW3449T1-AS-PV-S3=S3

Ik weet niet of er ook nog andere modellen ("niet bullit") van Dahua en/of Hikvision zijn, die dit soort mogelijkheden hebben.

Maar goed je moet maar kijken of je daarmee verder wilt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Antonio di schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

Er zijn ook goede camera's die een soort mini alarm systeempje zijn met Alarm-geluid (en ook stem) en camera Leds FEL aan bij alarm. Er zit een bedrade ingang voor bijvoorbeeld een bewegingsmelder op (voor bijv.: dode hoek). Ook een bedrade uitgang om bijvoorbeeld een lichtbron aan te sturen. Zie bijvoorbeeld de Lupus Electronics review voor mogelijkheden:

Die Lupus is wat ongeschikt voor de NL markt., maar het is een re-brand Dahua , ik denk:
https://www.dahuasecurity...IPC-HFW3449T1-AS-PV-S3=S3

Ik weet niet of er ook nog andere modellen ("niet bullit") van Dahua en/of Hikvision zijn, die dit soort mogelijkheden hebben.

Maar goed je moet maar kijken of je daarmee verder wilt of niet.
Die camera van Hikvision had ik al als link aangegeven.
Misschien als hij een tekening maakt van zijn huis/tuin, mogelijk kunnen we dan nog wat ideeen meegeven?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Poecillia schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:45:
[...]

In plaats van "duurdere" kun je beter "betere" gebruiken. Duur maakt het niet persee beter. Weten wat je nodig hebt en waarom kan het wel beter maken. Ik heb hier ook een 30 euro Ali camera liggen. Doet t prima voor t leuk maar niet om serieus iets mee te observeren.

De achtergrond is donker. Valt er licht uit het huis op of (infrarood) van de camera? Tegenlicht is altijd slecht en licht direct uit of van dichtbij de camera zal altijd reflecteren. Daarom: verlcihting over je terrein waarbij de gewenste gebieden verlicht zijn. Sensor verlichting is beter dan altijd aan omdat sensor verlichting die aangaat ook buren kan triggeren dat er "iets" afwijkt - behalve als je ergens woont waar iedereen de luiken dicht heeft. O ja, en geen 1 camera kan zien wat er achter de bomen/struiken gebeurt....

Om te bepalen welke camera je het beste kunt gebruiken en/of waar die op te hangen kijk bijvoorbeeld naar https://www.jvsg.com/calculators/cctv-lens-calculator/ .

Dan nog de ipcamtalk wiki (en het forum) om veel andere dingen te begrijpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het wil weten, hoe het bestelproces er voor mij uit zag.

Ik heb na wat inlezen en veel wikken en wegen tweemaal de Dahua IPC-T5442T-ZE + wall mount gekocht bij Andy. In Nederland kost deze een veelvoud van zijn prijs en ik durfde de gok wel te wagen.

Op zaterdag 2 weken geleden gemaild naar zijn mailadres (gevonden via ipcamtalk, kingsecurity2014@163.com) zo van "joh doe mij die". De officiele website wilde bij mij namelijk niet naar Nederland shippen en de ipcamtalk shop was kapot.

Kreeg op zondag mail terug, met een prijs (406,- totaal) en hoe ik wilde betalen. Aangegeven via Paypal, dus emailadres en shipping adres retour gegeven en maandagmorgen had ik een Invoice in mijn Paypal.

Die prompt betaald en twee dagen later(!) kwamen de twee wall mounts al aan, keurig bezorgd met PostNL.

Vandaag, precies twee weken na de betaling van de camera's kwamen ook de twee camera's binnen. Keurig verpakt en verzorgd.

Dus mocht je je afvragen hoe dat gaat, "bestellen bij Andy", dit was het proces voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:47:

Ik heb na wat inlezen en veel wikken en wegen tweemaal de Dahua IPC-T5442T-ZE + wall mount gekocht bij Andy. In Nederland kost deze een veelvoud van zijn prijs en ik durfde de gok wel te wagen.
[....]
Dus mocht je je afvragen hoe dat gaat, "bestellen bij Andy", dit was het proces voor mij.
En zou je ooit echte inhoudelijke ondersteuning nodig hebben dan wil ie ook nog wel een Dahua engineer mee laten kijken want zeer korte lijntjes. Ook voor mij: niets dan positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dahua en Hikvision bieden weinig/geen wifi modellen aan met mijn wensen.

Ik zit met een plek in de garage waar ik geen kabel geen kan trekken, wifi is dus een must.

Op het moment hangt er een Foscam (stiekem een binnencamera onder een afdak), die geeft een wat wazig beeld en door en buitenlamp wilt het automatisch omschakelen naar IR ook niet lekker.

Gewenst:
Minimaal full hd, hoger is prima
Wifi
Voor buiten geschikt
PTZ
Opnemen met Synology NAS

Wat zie ik nu: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kCgU0C1CCsvy868nbD3Ysoj82c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pj2a1kw46AAnewS4GjMhsF9K.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie suggesties?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
DaWizza schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:23:

Ik zit met een plek in de garage waar ik geen kabel geen kan trekken, wifi is dus een must.

Op het moment hangt er een Foscam (stiekem een binnencamera onder een afdak), die geeft een wat wazig beeld en door en buitenlamp wilt het automatisch omschakelen naar IR ook niet lekker.

Gewenst:
Wifi
Voor buiten geschikt
PTZ
Opnemen met Synology NAS

Wat zie ik nu: [Afbeelding]

Waarom PTZ? Als ik t zo bekijk heb je de hele breedte van de oprit. En wifi, tja - er is een reden dat ze dat niet aanbieden. Zie (o.a.) dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:13
Is een wifi repeater waarmee je zo toch een bekabelde camera kunt gebruiken niet een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Ook geen stroom?
Anders zou je nog powerline kunnen overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin

Op zaterdag 2 weken geleden gemaild naar zijn mailadres (gevonden via ipcamtalk, kingsecurity2014@163.com) zo van "joh doe mij die". De officiele website wilde bij mij namelijk niet naar Nederland shippen en de ipcamtalk shop was kapot.

Kreeg op zondag mail terug, met een prijs (406,- totaal) en hoe ik wilde betalen. Aangegeven via Paypal, dus emailadres en shipping adres retour gegeven en maandagmorgen had ik een Invoice in mijn Paypal.

Die prompt betaald en twee dagen later(!) kwamen de twee wall mounts al aan, keurig bezorgd met PostNL.

Vandaag, precies twee weken na de betaling van de camera's kwamen ook de twee camera's binnen. Keurig verpakt en verzorgd.

Die 2 weken zijn normaal geen 2 weken bij hem maar is nu waarschijnlijk veroorzaakt doordat er in China weer een of andere "national holiday" (van een week of zoiets) was. Ik heb al diverse malen bij hem besteld en de spullen die uit Duitsland komen (de laatste keren de camera's/wallmounts) heb ik vaak de volgende dag al, een nvr uit China is vaak 2-3 dagen later binnen (met FedEx).

Qua garantie ga ik het nu uitvinden. Bij een kennis was een nvr na een week of 2 defect (deed niets meer). Eerst was op en neer mailen met hem over wat ik geprobeerd had, toen wilde ie nog even met iemand van Dahua checken en toen was het die "national holiday". Afgelopen vrijdag nog eens gemaild, hij zou een nieuwe nvr sturen, wat ik met de defecte moet doen weet ik nog niet. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63

Gewenst:
Wifi
Voor buiten geschikt
PTZ
Opnemen met Synology NAS

Wat zie ik nu: [Afbeelding]

Aangezien jouw camera buiten hangt, zal je ongetwijfeld een gaatje hebben geboord voor de stroom.

Ik heb thuis een wifi netwerk met 4x een DECO XE75 TP link (voorheen 3x M4 TP Link) opgezet.
Een daarvan heb ik in de gararge opgehangen, met daarop aangesloten een 4 poorts POE switch.
En op die POE switch heb ik 2 Hikvision camera's aangesloten, en dat werkt perfect.
De aangesloten camera's zijn de DS-2CD2347G2-LU ColorVU.

Dus het is wel mogelijk, maar daar hangt een prijskaartje aan.
En met betrekking van jouw situatie, zou ik geen NAS nemen, maar een 512 Gb SD kaartje wat meer als voldoende is.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De officiele website wilde bij mij namelijk niet naar Nederland shippen en de ipcamtalk shop was kapot.
Dat z'n website alleen maar naar de VS en Canada verzend is wel jammer inderdaad. Had graag daar gewoon besteld maar wij Europeanen zijn overgeleverd aan Amazon.de of via de mail.

(En het rare; op z'n website heeft hij over shipping to "all over the world"; hopelijk komt dat ooit nog)
Ik zou wat @Theetjuh en @vuurvreter63 aangeven volgen; ofwel kijken of een Wifi bridge mogelijk is.
Of powerline adapters, ook een optie.

Heb tijdje geleden hier de Wifi-setup veranderd en van een router (incl. accespoint (AP)) overgegaan op 3 losse AP's. Kan met zo'n standard mesh-setje maar als je handig bent kun je ook met OpenWRT bezig gaan.
Ik ben voor een 3-pack Zyxel M1 gegaan met OpenWRT.

Ik kon ook geen netwerkkabel leggen naar het kippenhok, dus daar staat nu een van die AP's als Wifi-bridge en AP ingesteld. Kon daar dus gewoon de van Andy gewonnen camera bedraad aansluiten.
Ook die camera wordt 24/7 opgenomen op de NVR en ik heb nog geen wegvallende verbinding gezien (wat mij eerlijk gezegd meeviel).
Oh, en de kippen hebben straks uitstekend Wifi. :+

Hiermee zit je je keus niet te beperken tot Wifi-only camera's.
FlipFluitketel schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:10:
Die 2 weken zijn normaal geen 2 weken bij hem maar is nu waarschijnlijk veroorzaakt doordat er in China weer een of andere "national holiday" (van een week of zoiets) was.
Jep.

Vandaag is mijn (2e) gewonnen camera ook verzonden. Denk dat ik 'm deze week ook wel kan ophangen. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 09-10-2023 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een wifi bridge moet kunnen in de garage met de Omada setup die ik heb. Dank, ik ga daar morgen eens naar kijken.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gieter06
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-09 04:48

Mijn dank is groot!
Dit kun je realiseren met Network optix.
https://www.networkoptix.com/

Ik heb dit zelf toegepast bij klanten met vestigingen door heel Europa.
Deze beelden worden in nederland 24/7 uitgekeken, dir geeft vrijwel nooit problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:10:
[...]

Die 2 weken zijn normaal geen 2 weken bij hem maar is nu waarschijnlijk veroorzaakt doordat er in China weer een of andere "national holiday" (van een week of zoiets) was. Ik heb al diverse malen bij hem besteld en de spullen die uit Duitsland komen (de laatste keren de camera's/wallmounts) heb ik vaak de volgende dag al, een nvr uit China is vaak 2-3 dagen later binnen (met FedEx).

Qua garantie ga ik het nu uitvinden. Bij een kennis was een nvr na een week of 2 defect (deed niets meer). Eerst was op en neer mailen met hem over wat ik geprobeerd had, toen wilde ie nog even met iemand van Dahua checken en toen was het die "national holiday". Afgelopen vrijdag nog eens gemaild, hij zou een nieuwe nvr sturen, wat ik met de defecte moet doen weet ik nog niet. :P
Hij zei specifiek dat deze uit de US kwamen en daarom twee weken onderweg waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:22
Hi all,
Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik ook zelf een camera wil gaan ophangen buiten. Nu valt me op dat in dit topic meestal Dahua of Hikvision geadviseerd wordt, beide Chinese merken. Nu denk ik niet dat mijn oprit heel interessant is voor de Chinese geheime dienst, maar onder het mom van 'een beter milieu begint bij jezelf' zou ik liever een exemplaar van een Europese of Noord-Amerikaanse (of Japanse of Z-Koreaanse) fabrikant nemen. Zijn er dan nog merken die je aan kunt raden?

PS: Ik wil geen discussie over China oprakelen, dus ik stel voor daar van af te blijven en mijn vraag zo eng te nemen als die gesteld is.

[ Voor 3% gewijzigd door Patrick_6369 op 10-10-2023 13:23 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:22:
Hi all,
Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik ook zelf een camera wil gaan ophangen buiten. Nu valt me op dat in dit topic meestal Dahua of Hikvision geadviseerd wordt, beide Chinese merken. Nu denk ik niet dat mijn oprit heel interessant is voor de Chinese geheime dienst, maar onder het mom van 'een beter milieu begint bij jezelf' zou ik liever een exemplaar van een Europese of Noord-Amerikaanse (of Japanse of Z-Koreaanse) fabrikant nemen. Zijn er dan nog merken die je aan kunt raden?

PS: Ik wil geen discussie over China oprakelen, dus ik stel voor daar van af te blijven en mijn vraag zo eng te nemen als die gesteld is.
Axis/Bosch voor als geld niet het meest belangrijk is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Koekstra op 10-10-2023 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Koekstra schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:24:
[...]

Oeps verkeerde "quote". Disculpa, Excusez moi

[ Voor 72% gewijzigd door Antonio di op 10-10-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Koekstra schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:24:
[...]

weer fout oeps .Disculpa, Excusez moi.

[ Voor 77% gewijzigd door Antonio di op 10-10-2023 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Patrick_6369 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:22:
Hi all,

Los van de goede camera en bouw kwaliteit van Dahua/Hikvison:
Bijna alle Dahua en Hikvision bieden optie's om verbindingen buiten je lokale netwerk (LAN) zelf te regelen OF via hun server/Cloud (dit laatste zou ik zelf niet doen!). Ga je het zelf regelen (DDNS, VPN, VLAN, ja je moet je even in netwerken inwerken) dan is er niets aan de hand. Daar komt ook nog een bij dat zij opties voor geluid en beeld hebben die "open standaard" zijn (ONVIF, JPEG, H2.64/65 etc.), waardoor je voor het afhandelen van de stream ook andere apparatuur/programma/app kan gebruiken.
Een andere optie is dat je re-brand Dahua/hikvision koopt van "Europese/Amerikaanse" merken die er andere firmware opzetten (Amcrest, lupus Electronics etc.).

Wil je echt 100% Europese cam's dan kom je op de markt voor/van het bedrijfsleven en betaal je heel veel meer.

Lees eens delen van :
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
Waar je wat meer info vind (ook in de bijlage) over type verbindingen en hun pro/con's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel superirritant is, is dat mijn twee Dahua camera's standaard op 192.168.1.108 zaten. Dat was wel even klungelen om die op DHCP te krijgen, want dat stond standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:59:
Wat wel superirritant is, is dat mijn twee Dahua camera's standaard op 192.168.1.108 zaten. Dat was wel even klungelen om die op DHCP te krijgen, want dat stond standaard uit.
Daar heb je toch een tool voor YouTube: How to initialize IP camera part one | Dahua Config tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry filmpjes gaan mij te traag altijd.

Maar dat maakt het allemaal niet minder 1994 om een netwerk device met een hard coded fixed IP uit te rusten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 06:40:
[...]

Hij zei specifiek dat deze uit de US kwamen en daarom twee weken onderweg waren
Als ik t goed begrepen heeft ie een voor jou voordelige route vanuit de VS. Er was een alternatief nodig toen het VK uit de EU stapte want tot die tijd verzond ie Hong-Kong -> VK -> EU. Andy denkt ook aan jouw portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 05:51:
[...]

Maar dat maakt het allemaal niet minder 1994 om een netwerk device met een hard coded fixed IP uit te rusten.
Voor de ondersteuning is het natuurlijk wel "handig" om een altijd bekende en stabiele situatie te hebben. Nu zijn wij particulieren maar ik verwacht dat de gemiddelde installateur die er honderden per jaar ophangt dit ook wel handig vind. Wist je trouwens dat ook de FritzBox routers allemaal een vast IP adres hebben - out-of-the box? Zo gek lijkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjoeC schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Voor de ondersteuning is het natuurlijk wel "handig" om een altijd bekende en stabiele situatie te hebben. Nu zijn wij particulieren maar ik verwacht dat de gemiddelde installateur die er honderden per jaar ophangt dit ook wel handig vind. Wist je trouwens dat ook de FritzBox routers allemaal een vast IP adres hebben - out-of-the box? Zo gek lijkt het dus niet.
Er zullen vast goede redenen te bedenken zijn maar die Google ik wel een keer bij Dahua vandaan. Ik gok persoonlijk dat het iets is van "we doen het al jaren zo".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 05:51:
[...]

Hikvision heeft hetzelfde, Axis heeft helemaal geen ip.
DHCP is meet voor hobby,
Camera;s in grote systemen op het werk hier hebben allen vast ip, een dhcp server zit hier express niet in het vlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag de nieuwe S3 versie van de IPC-HDW5442T-ZE binnengekregen en opgehangen naast de 'oude' versie om eens te vergelijken.

Ze hebben er toch weer wat verbetering uit de sensor/optics kunnen halen.
Oh, en natuurlijk de volledige nieuwe webinterface, daar moet ik nog wel even aan wennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 12-10-2023 22:01 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 91 Laatste