Dezelfde interface als die van de IPC-Color4K-T ?Piet91 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:01:
Oh, en natuurlijk de volledige nieuwe webinterface, daar moet ik nog wel even aan wennen.
Ja.Theetjuh schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:28:
Dezelfde interface als die van de IPC-Color4K-T ?
Ja, Dahua had m verzocht niet meer via Ali te verkopen, daarom nu een eigen website en/of via mail. Nog steeds goeie verzendvoorwaarden en prijzen.blup schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:24:
Is Andy van Ali af? Kan hem nergens meer vinden.
Oh... Linkje?DjoeC schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:49:
[...]
Ja, Dahua had m verzocht niet meer via Ali te verkopen, daarom nu een eigen website en/of via mail. Nog steeds goeie verzendvoorwaarden en prijzen.

Naar de shop? https://empiretech01.com/ of naar z'n email (staat vast wel op die site) of naar het bericht (ergens op ipcamtalk.com, zou ik ook weer moeten zoeken).
Amazon gebruikt ie ook, mailadres kingsecurity2014@163.com
Garantieafhandeling van die defecte NVR ben ik iets minder over te spreken helaas.. Ding was amper 2 weken oud en deed ineens niets meer. Hij wil me gewoon een nieuwe sturen (dat is uiteraard perfect) maar het is wel €48,- verzendkosten (en dan komt FedEx er nog eens met €10,- - €20,- bovenop). Het prijsverschil tussen Andy/webshop in NL is in dit geval dus compleet weg (en ik kan mijn "klant" dit moeilijk in rekening gaan brengen). Goedkopere manier van verzenden was zonder de adapter en dat was €3,- goedkoper..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ik heb het idee dat hij helaas flink meer op de VS/Canada markt richt dan de Europese.
Hij heeft ondertussen een webshop op IP Cam Talk, groot aanbod op Amazon.com en nu dus die nieuwe website die alle 3 alleen naar de VS en Canada verzenden.
Daarnaast een hele lijst met (telkens wisselend) aanbod van (Amazon) retourgoederen (waar hij blijkbaar soms ook flink mee genept wordt) die ook alleen naar de VS en Canada wordt verzonden.
(op zich wel logisch natuurlijk)
Ik had gehoopt dat met zijn Amazon.de store het voor ons makkelijk zou maken, maar dat is niet echt gebeurd.
Zelfde hoop met zijn website, ook helaas niet (ondanks dat er staat dat die wereldwijd bezorgd).
(En een Europese lijst met retourgoederen zou ook wel nice zijn).
Hij heeft ondertussen een webshop op IP Cam Talk, groot aanbod op Amazon.com en nu dus die nieuwe website die alle 3 alleen naar de VS en Canada verzenden.
Daarnaast een hele lijst met (telkens wisselend) aanbod van (Amazon) retourgoederen (waar hij blijkbaar soms ook flink mee genept wordt) die ook alleen naar de VS en Canada wordt verzonden.
(op zich wel logisch natuurlijk)
Ik had gehoopt dat met zijn Amazon.de store het voor ons makkelijk zou maken, maar dat is niet echt gebeurd.
Zelfde hoop met zijn website, ook helaas niet (ondanks dat er staat dat die wereldwijd bezorgd).
Mijn laatste bestelling bij hem was rechtstreeks, zending kwam in Amazon pakket aan. Er kan nog steeds veel bij Andy.Piet91 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:25:
Ik heb in mijn verbouwing leidingen voor 2 buitencamera's voorzien en 1 binnencamera in de keldergarage (60-85% luchtvochtigheid door vochtproblemen).
Plan was om 3 stuks Dahua 4K starlight 2.8mm HDW3841EMP-AS te voorzien, samen met Dahua poe-nvr2104-p-i als NVR ofwel een bestaande synology NAS.
Vanwege beperkt budget wil ik nu voorlopig alleen de binnencamera voor de garage aanschaffen, en deze gebruiken met de Synology. Later kan die dan bij op de Dahua NVR. Ik vraag me echter af of dat type camera niet wat overkill is als binnencamera?
Is er een camera (met een gelijkaardige technische featureset: lens, detecties, nachtzicht...) die wat goedkoper is omdat die niet UV/regen/... bestendig is? Ik ben door de vele keus en merken aan camera's helemaal het overzicht kwijt.
Plan was om 3 stuks Dahua 4K starlight 2.8mm HDW3841EMP-AS te voorzien, samen met Dahua poe-nvr2104-p-i als NVR ofwel een bestaande synology NAS.
Vanwege beperkt budget wil ik nu voorlopig alleen de binnencamera voor de garage aanschaffen, en deze gebruiken met de Synology. Later kan die dan bij op de Dahua NVR. Ik vraag me echter af of dat type camera niet wat overkill is als binnencamera?
Is er een camera (met een gelijkaardige technische featureset: lens, detecties, nachtzicht...) die wat goedkoper is omdat die niet UV/regen/... bestendig is? Ik ben door de vele keus en merken aan camera's helemaal het overzicht kwijt.
Niet doen die camera, lens is 1/2.7. Referentie: https://ipcamtalk.com/thr...dbw1435e-w-cameras.60725/Threster be schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:16:
Ik heb in mijn verbouwing leidingen voor 2 buitencamera's voorzien en 1 binnencamera in de keldergarage (60-85% luchtvochtigheid door vochtproblemen).
Haal een paar B5442 of T5442's bij Andy voor beter beeld en minder geld. Het lijkt er trouwens op dat nu een uitloop model is, geen idee wat de opvolger wordt en of je die moet hebben. Stuur een mail naar Andy en vraag erom. Refurbished zijn ze op z'n website $125,-, mijn laatste was 189 voor de 2.8-12 zoom versie
[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 16-10-2023 17:01 ]
Even een vraag aan de gebruikers van de Hikvision 8Mp panorama camera DS-2CD2387G2P-LSU/SL.
Is er iemand die deze camera gebruikt met de volgende setting.
24 uurs opname op een NVR
en gelijktijdig intrusion/indringdetectie op de SD kaart?
En het gaat mij vooral over de opname op het SD kaartje.
Wat ik graag wil horen of dit naar behoren werkt?
Alvast bedankt voor de moeite.
Hikvision gebruiker
Ik sta eindelijk op het punt een knoop door te hakken voor goede beveiligingscamera's voor een huis.
Deze zullen aan een home assistant systeem gekoppeld moeten kunnen worden
En op advies hier zie ik het liefst af van infrarood vanwege de insecten die dit aantrekt.
POE is beschikbaar en ik zit te denken aan het synology surveillance system.
Klopt het dat ik voor het in beeld brengen van een (matig verlichte) oprit (breedte +- 3m, lengte +- 10m) en een smal zijpad ik het beste twee 4mm camera kan gebruiken zoals:
https://pro-alarm.nl/hikv...7g2-lu-colorvu-2-0-4k-8mp
en voor een brede achtertuin:
https://pro-alarm.nl/hikv...beeld-panoramische-camera
Zijn dit de types die jullie ook zouden adviseren?
Benieuwd naar jullie afwegingen wanneer je voor 4mm of 2.8mm zou gaan
NB: ik zie dat er ook een nieuwe " hybride" versie van hikvision uit is: https://pro-alarm.nl/hikv...amera-2-8mm-met-microfoon
onnodige overkill of voegt IR naar colorvu dit naar jullie idee toch wat toe en is het beter om hiervoor te gaan?
Deze zullen aan een home assistant systeem gekoppeld moeten kunnen worden
En op advies hier zie ik het liefst af van infrarood vanwege de insecten die dit aantrekt.
POE is beschikbaar en ik zit te denken aan het synology surveillance system.
Klopt het dat ik voor het in beeld brengen van een (matig verlichte) oprit (breedte +- 3m, lengte +- 10m) en een smal zijpad ik het beste twee 4mm camera kan gebruiken zoals:
https://pro-alarm.nl/hikv...7g2-lu-colorvu-2-0-4k-8mp
en voor een brede achtertuin:
https://pro-alarm.nl/hikv...beeld-panoramische-camera
Zijn dit de types die jullie ook zouden adviseren?
Benieuwd naar jullie afwegingen wanneer je voor 4mm of 2.8mm zou gaan
NB: ik zie dat er ook een nieuwe " hybride" versie van hikvision uit is: https://pro-alarm.nl/hikv...amera-2-8mm-met-microfoon
onnodige overkill of voegt IR naar colorvu dit naar jullie idee toch wat toe en is het beter om hiervoor te gaan?
@Justin_ Ik heb zelf een Hikvision met colorvue. Ook in het donker met bijna geen licht heb ik de auto toch scherp in beeld.
Indrarood of de led op de camera gebruik ik niet. In de achtertuin heb ik een ledlamp van 5 watt die geeft al zat licht voor een goede camera.
Uitleg camera lens opening YouTube: CCTV Lens Guide
let eens op het bord 10 meter
Indrarood of de led op de camera gebruik ik niet. In de achtertuin heb ik een ledlamp van 5 watt die geeft al zat licht voor een goede camera.
Uitleg camera lens opening YouTube: CCTV Lens Guide
let eens op het bord 10 meter
[ Voor 3% gewijzigd door habbekrats op 22-10-2023 22:33 ]
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
@Justin_
Ik zou voor de DS-2CD2347G2-LSU/SL gaan, die is net iets beter dan de door jouw genoemde DS-2CD2387G2-LU.
M.b.t. je achtertuin, het is mooi dat je dit in beeld hebt, maar het beste is om met de camera zicht op je huis te hebben. In geval van inbraak, staat de dader er op waarvan je kunt zien dat hij inbreekt (onweerlegbaar bewijs).
De laatste camera die je noemt, is gewoon een ColorVu camera met IR licht. En dat laatste kan handig zijn wanneer er geen verlichting in je tuin aanwezig is (compleet donker) en je geen gekleurd beeld krijgt.
De meeste huizen hebben wel een lampje aan de achterzijde, dus de kans dat je geen gekleurd beeld hebt, acht ik heel klein.
Maar houdt er rekening mee dat IR ongedierte aan trekt.
Een 2.8mm lens heeft een grotere kijkhoek dan de 4.0mm
Ik zou voor de DS-2CD2347G2-LSU/SL gaan, die is net iets beter dan de door jouw genoemde DS-2CD2387G2-LU.
M.b.t. je achtertuin, het is mooi dat je dit in beeld hebt, maar het beste is om met de camera zicht op je huis te hebben. In geval van inbraak, staat de dader er op waarvan je kunt zien dat hij inbreekt (onweerlegbaar bewijs).
De laatste camera die je noemt, is gewoon een ColorVu camera met IR licht. En dat laatste kan handig zijn wanneer er geen verlichting in je tuin aanwezig is (compleet donker) en je geen gekleurd beeld krijgt.
De meeste huizen hebben wel een lampje aan de achterzijde, dus de kans dat je geen gekleurd beeld hebt, acht ik heel klein.
Hikvision gebruiker
Ik begrijp niet helemaal hoe "kopen bij Andy" werkt, aangezien op zijn website levering naar Nederland niet mogelijk lijkt.
Wil graag via hem een camera kopen.
Iemand die zijn ervaringen wil delen? Aankoopbedrag/verzendwijze/verzendkosten/importheffing etc?
Iemand die zijn ervaringen wil delen? Aankoopbedrag/verzendwijze/verzendkosten/importheffing etc?
Zoek in dit topic op Andy of Empireandy en zie de ervaringen. Hij verkoopt vooral Dahua meestal onder het IPC merk met internationale (niet Chinese) firmware. Hij levert naar Nederland. Bijkomende kosten varieeren van (meestal) ongeveer nul tot regulier. Meer info ook op het ipcamtalk forum.gysman11 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:55:
Ik begrijp niet helemaal hoe "kopen bij Andy" werkt, aangezien op zijn website levering naar Nederland niet mogelijk lijkt.
Neem contact met m op en stel je vragen, het is een serieuze en betrouwbare verkoper.
1. Stuur hem een email met vraag/wat je wilt kopengysman11 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:55:
2. Je krijgt een paypal betaallink die je met creditcard kunt betalen (of wat je hebt ingesteld)
3. Na betaling worden items verstuurd
4a. Item uit magazijn duitsland -> geen importkosten
4b. Items uit China -> lage importkosten omdat hij de waarde van het pakket aanpast (ik had 13 euro voor een NVR)
5. Meestal verstuurd met DHL.
Ik heb alleen geen ervaring met garantie en/of defecte items, dus kan je daar niks over vertellen.
Bedankt voor je reactie. Die jij suggereert lijkt IR te hebben? Kan ik dat gewoon uitzetten? (Geen fan van insecten naar mijn huis lokken)vuurvreter63 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:44:
@Justin_
Daarnaast heeft deze alleen een 2.8mm lens en ik zou graag voor 4mm gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Justin_ op 23-10-2023 21:03 ]
Nee de DS-2CD2347G2-LSU/SL heeft geen IR.Justin_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:57:
[...]
Bedankt voor je reactie. Die jij suggereert lijkt IR te hebben? Kan ik dat gewoon uitzetten? (Geen fan van insecten naar mijn huis lokken)
Daarnaast heeft deze alleen een 2.8mm lens en ik zou graag voor 4mm gaan.
Wel een 2.8mm lens, dus een grote kijkhoek, wat is daar mis mee?
Hikvision gebruiker
Uit die YouTube filmpjes die de kijkhoeken vergelijken krijg ik het idee dat er met grotere kijkhoek minder detail zichtbaar is op afstand.vuurvreter63 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:31:
[...]
Nee de DS-2CD2347G2-LSU/SL heeft geen IR.
Wel een 2.8mm lens, dus een grote kijkhoek, wat is daar mis mee?
Ja dat kan maar waarom zou je dat willen.vuurvreter63 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:10:
Even een vraag aan de gebruikers van de Hikvision 8Mp panorama camera DS-2CD2387G2P-LSU/SL.
Je kan in een 24/7 opname ook prima VCA rules gebruiken.
De sd kaart in de camera kun je als backup instellen.
Dat is de vraag niet.gieter06 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:08:
[...]
Ja dat kan maar waarom zou je dat willen.
Je kan in een 24/7 opname ook prima VCA rules gebruiken.
De sd kaart in de camera kun je als backup instellen.
Ik stel een specifieke vraag, met reden.
En hoop daar antwoord op te krijgen, anders had mijn vraag over VCA rules geweest.
[ Voor 17% gewijzigd door vuurvreter63 op 24-10-2023 00:04 ]
Hikvision gebruiker
Als je kijkt naar de DORI gegevens, is het verschil niet heel erg groot.Justin_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:54:
[...]
Uit die YouTube filmpjes die de kijkhoeken vergelijken krijg ik het idee dat er met grotere kijkhoek minder detail zichtbaar is op afstand.
DORI
2,8 mm, D: 58,2 m, O: 23,1 m, R: 11,6 m, I: 5,8 m
4 mm, D: 77 m, O: 30,5 m, R: 15,4 m, I: 7,7 m
Hikvision gebruiker
Terug lezen in het forum, er staat meerdere keren een link naar een site waar je lens, pixel, camera type kunt invullen om te zien wat je wel/niet kunt zien. Je mag ook naar de DORI spec kijken, waarbij de I de Identificatie weergeeft en vaak "optimistisch" wordt voorgesteld, lees: ga uit dat de I afstand normaliter kleiner is, soms tot 50%.Justin_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:54:
[...]
Uit die YouTube filmpjes die de kijkhoeken vergelijken krijg ik het idee dat er met grotere kijkhoek minder detail zichtbaar is op afstand.
Hoi allemaal! Ik heb 3 vraagjes, hopelijk zit ik hier goed en kunnen jullie mij helpen.
Ik heb een Reolink PoE camera set met 8 camera's en nvr die ik graag werkend wil krijgen op een weiland. Helaas geen wifi aanwezig. Kan ik 'gewoon' een 4g router met simonly abbonement aansluiten op de nvr en zo op afstand beelden bekijken via mijn telefoon of moet hier nog iets speciaals tussen? (Ik hoorde iets van een server?)
Kan ik iedere 4g router hiervoor gebruiken of moet ik rekening houden met speciale eigenschappen om het beter te laten werken oid? Er is trouwens wel gewoon stroom aanwezig op het weiland.
En weet iemand misschien (uit ervaring bijvoorbeeld) hoeveel gb je ongeveer zou gebruiken per maand? Of misschien een rekensommetje zodat ik zelf wat uit kan rekenen hoeveel gb ik ongeveer nodig ga hebben?
Ik heb een Reolink PoE camera set met 8 camera's en nvr die ik graag werkend wil krijgen op een weiland. Helaas geen wifi aanwezig. Kan ik 'gewoon' een 4g router met simonly abbonement aansluiten op de nvr en zo op afstand beelden bekijken via mijn telefoon of moet hier nog iets speciaals tussen? (Ik hoorde iets van een server?)
Kan ik iedere 4g router hiervoor gebruiken of moet ik rekening houden met speciale eigenschappen om het beter te laten werken oid? Er is trouwens wel gewoon stroom aanwezig op het weiland.
En weet iemand misschien (uit ervaring bijvoorbeeld) hoeveel gb je ongeveer zou gebruiken per maand? Of misschien een rekensommetje zodat ik zelf wat uit kan rekenen hoeveel gb ik ongeveer nodig ga hebben?
-Misschien is het handig dat je deels welke ''set'' van Reolink je wilt gebruiken, je geeft al aan dat de camera's POE zijn. Even er vanuit gaan dat je NVR ook Poe is heb je geen Wifi nodig mits je ze vanuit de NVR welke POE heeft aansluit.
-Hoeveel GB is afhankelijk hoe vaak jij op de camera kijkt en terug gaat kijken en in welke kwaliteit 720P/1080P/4K
-Server is niet nodig, je NVR neemt de beelden op en deze kan je dan via een app bekijken.
-Hoeveel GB is afhankelijk hoe vaak jij op de camera kijkt en terug gaat kijken en in welke kwaliteit 720P/1080P/4K
-Server is niet nodig, je NVR neemt de beelden op en deze kan je dan via een app bekijken.
Pricilla schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:34:
Hoi allemaal! Ik heb 3 vraagjes, hopelijk zit ik hier goed en kunnen jullie mij helpen.
Welke set precies kan ik zo snel niet terugvinden. De nvr heeft 8 PoE aansluitingen voor de camera's. Hoe bedoel je geen wifi nodig?
Volgensmij kan ik op lage kwaliteit de beelden bekijken omdat de nvr ze in hoge kwaliteit lokaal opslaat. Hoe vaak bekijken ligt er ook aan wat er haalbaar is hoeveel gb het verbruikt, vandaar dat ik hoop dat iemand weet waar ik ongeveer rekening mee kan houden wat bijvoorbeeld 1 minuut kijken 'vebruikt' zodat ik kan uitrekenen hoe en wat.
Bedankt! Dan zou de 4g router dus rechtstreeks aan de nvr moeten kunnen lijkt mij.
Volgensmij kan ik op lage kwaliteit de beelden bekijken omdat de nvr ze in hoge kwaliteit lokaal opslaat. Hoe vaak bekijken ligt er ook aan wat er haalbaar is hoeveel gb het verbruikt, vandaar dat ik hoop dat iemand weet waar ik ongeveer rekening mee kan houden wat bijvoorbeeld 1 minuut kijken 'vebruikt' zodat ik kan uitrekenen hoe en wat.
Bedankt! Dan zou de 4g router dus rechtstreeks aan de nvr moeten kunnen lijkt mij.
Als je cameras via POE aangesloten worden is dit stroom + netwerk ( "internet") waarom zou je ze dan via wifi verbinden?
Een POE switch, is een gewone switch welke stroom kan leveren aan apparaten. De Switch moet je uiteraard wel met een kabel verbinden aan je netwerk (of aan een wifi -> ethernet adapter)
Een POE switch, is een gewone switch welke stroom kan leveren aan apparaten. De Switch moet je uiteraard wel met een kabel verbinden aan je netwerk (of aan een wifi -> ethernet adapter)
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
PoE = Power over Ethernet = manier van voeden) die puur het type kabel beschrijft, heeft helemaal niks met internet te maken en de aangesloten apparaten hoeven ook helemaal geen netwerk apparaten te zijn - voorbeeld: IR stralers. Overigens, in dit geval is de NVR wel als een lokaal netwerk opgezet en wil @Pricilla dit weiland netwerk (geen internet) koppelen aan het internet.Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:08:
Als je cameras via POE aangesloten worden is dit stroom + netwerk ( "internet") waarom zou je ze dan via wifi verbinden?
Ik zou denken dat je met een 4G router best de NVR kunt koppelen maar niet alle 8 camera's gelijktijdig in hoge resolutie kunt weergeven. Het hangt af van de lokatie van het weiland t.o.v. een zendmast al kun je daar met een externe antenne verbetering in aanbrengen. Alternatief voor 4G zou een straalverbinding met een in de buurt gelegen lokatie kunnen zijn, via WiFi of ISM band. Zie bijvoorbeeld https://www.wifishop.nl/point-to-point-wifi/cid=3450 , al verwacht ik dat de prijs van zo'n oplossing de kosten van het camerasetje zullen overstijgen. In alle gevallen moet er natuurlijk wel voldoende vermogen beschikbaar zijn in het weiland (230V, accu's, zonnepanelen).
Zou je mij nog kunnen vertellen waarom de DS-2CD2347G2-LSU/SL beter is dan de DS-2CD2387G2-LU.vuurvreter63 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:44:
@Justin_
Uit de hikvision site kan ik dit niet opmaken.
Is dit "de beste keuze" voor mijn beoogde gebruik of zijn er betere opties beschikbaar?
De genoemde DS-2CD2347G2-LSU/SL is een camera uit de "LiveGuard" serie, dwz je hebt nu de mogelijkheid voor 2 weg communicatie en de camera kan vooraf ingestelde lichtsignalen en geluidsboodschappen afspelen.Justin_ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:06:
[...]
Zou je mij nog kunnen vertellen waarom de DS-2CD2347G2-LSU/SL beter is dan de DS-2CD2387G2-LU.
Uit de hikvision site kan ik dit niet opmaken.
Is dit "de beste keuze" voor mijn beoogde gebruik of zijn er betere opties beschikbaar?
Ook is er de mogelijkheid om zelf een geluidssignaal te maken en in te stellen op de camera.
Met andere woorden, de ene camera registreerd passief en de andere actief.
Kijk hier maar eens YouTube: Review: Hikvision ColorVU Gen with LiveGuard and Speaker| DS-2CD2347...
Of deze (model is iets anders, de functie niet) YouTube: Hikvision Acusense Bullet with Live Guard, VCA + Hikconnect setup
[ Voor 8% gewijzigd door vuurvreter63 op 25-10-2023 20:38 ]
Hikvision gebruiker
Bedankt voor je reactie.vuurvreter63 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:30:
[...]
De genoemde DS-2CD2347G2-LSU/SL is een camera uit de "LiveGuard" serie, dwz je hebt nu de mogelijkheid voor 2 weg communicatie en de camera kan vooraf ingestelde lichtsignalen en geluidsboodschappen afspelen.
Ook is er de mogelijkheid om zelf een geluidssignaal te maken en in te stellen op de camera.
Met andere woorden, de ene camera registreerd passief en de andere actief.
Kijk hier maar eens YouTube: Review: Hikvision ColorVU Gen with LiveGuard and Speaker| DS-2CD2347...
Of deze (model is iets anders, de functie niet) YouTube: Hikvision Acusense Bullet with Live Guard, VCA + Hikconnect setup
Ik wil met name een zo scherp mogelijk beekd en ik zie ook nog wel toegevoegde waarde in geluidsopname.
Ik zie mezelf niet instellen dat er een licht- of geluids alarm afgaat. Ik hoef ook niet te praten via de camera.
Een alarmsignaal op mijn mobiel dat er iemand op mijn terrein komt vind ik nog wel nuttig.
Welke camera zou je dan adviseren? (zie door de bomen (alle getallen en reviews) het bos niet meer..)
thanks!
De DS-2CD2387G2-LU is een 8 Mp camera t.o.v de DS-2CD2347G2-LSU/SL dit is een 4 Mp camera.Justin_ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:00:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ik wil met name een zo scherp mogelijk beekd en ik zie ook nog wel toegevoegde waarde in geluidsopname.
Ik zie mezelf niet instellen dat er een licht- of geluids alarm afgaat. Ik hoef ook niet te praten via de camera.
Een alarmsignaal op mijn mobiel dat er iemand op mijn terrein komt vind ik nog wel nuttig.
Welke camera zou je dan adviseren? (zie door de bomen (alle getallen en reviews) het bos niet meer..)
thanks!
De 8 Mp camera heeft daardoor beter beeld. Maar er is ook een DS-2CD2387G2-LSU/SL ook 8 Mp en de prijzen tussen deze 2 camera's is niet echt noemens waardig.
Wil je het beste beeld, dan ga je voor een 8Mp camera en ook al gebruik je niet al functies, dan zou ik je de DS-2CD2387G2-LSU/SL aanraden, deze camera is net iets nieuwer en heeft iets betere resultaten met detectie van (....) en beeld kwaliteit.
Alle genoemde camera's hebben een microfoon, dus geluidsopname is er in alle gevallen.
Hikvision gebruiker
Beste, zeer interessant en leerzaam topic.
Voor de VVE zijn we voornemens het aantal beveiligingscamera's uit te breiden, er liggen twee opties voor met andere merken.
Advies, voor- & nadelen zijn zeer welkom:
Dahua & Hikvision:
Voor de VVE zijn we voornemens het aantal beveiligingscamera's uit te breiden, er liggen twee opties voor met andere merken.
Dahua & Hikvision:
- Dahua 4K Videoserver 32 kanaals IP videoserver, geschikt voor 32 x 4K camera
- Hikvision ColorVu 4 megapixel 2K ColorVU Ultra Low Light camera
- 16 kanaalsP Honeywell videoserver, geschikt voor 16 camera's
- Honeywell 5 megapixel domecamera
Voor zover ik kan nagaan worden alle 3 merken in hetzelfde land geproduceerd, dat kun je als criterium dus laten vallen. Wel zou ik adviseren om in je camera netwerk geen WiFi te gebruiken, hoe aantrekkelijk dat voor de aanleg eventueel ook kan zijn. Verder je camera netwerk "intern" houden dus je camera's en/of NVR niet aan internet hangen. In dat geval wel zorgen dat je opslag in een niet toegankelijke brand en waterzekere ruimte staat.twtummers schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:41:
Dahua & Hikvision:Honeywell:
Het gaat met name om technische verschillen, beveiliging & merkvoorkeur (gelinkt landen van herkomst).
Welk merk/type? Tja, ik heb geen ervaring met grotere zakelijke installaties. Ik vraag me af of het verstandig is om Dahua en Hikvision in 1 installatie te mixen en of dat bepaalde slimme(re) functies kan hinderen. Honeywell kom ik zelden tegen in wat ik over camera's tegenkom, mijn werkgever gebruikt honderden Axis camera's maar die heeft stevigere eisen met een vermoedelijk bijbehorend budget dan een VvE.
Over hoeveel camera's gaat het?twtummers schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:41:
Dahua & Hikvision:Honeywell:
Het gaat met name om technische verschillen, beveiliging & merkvoorkeur (gelinkt landen van herkomst).
Indien < 9, heeft Axis mogelijk nog een kans. Budget is wel wat anders, maar er is in ieder geval geen productie in China.
Ondersteuning, beheer en software updates zijn ook zaken die bij Axis (in positieve zin) even anders zijn dan de meeste alternatieven.
Voor de liefhebbers die bv ook met homeassistant werken. https://id.nl/zekerheid-e...-melding-van-je-ip-camera
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Zo'n Coral USB Accelerator lijkt me eigenlijk best wel een leuk dingetje. Dan kan je volledig geautomatiseerd vogels tellen, katten herkennen en wegjagen, personen herkennen en tellen etc.bbn_ldp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:53:
Voor de liefhebbers die bv ook met homeassistant werken. https://id.nl/zekerheid-e...-melding-van-je-ip-camera
Lijkt me alleen wel wat werk om op te zetten. Iemand die hier toevallig zoiets heeft in combinatie met zijn camera's, Home Assistant en Synology NAS en die wat kan zeggen over de installatie van zoiets?
Een coral is niet meer nodig. De Intel iGPU acceleratie met OpenVino heeft vergelijkbare performance.banaliteit schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:37:
[...]
Zo'n Coral USB Accelerator lijkt me eigenlijk best wel een leuk dingetje. Dan kan je volledig geautomatiseerd vogels tellen, katten herkennen en wegjagen, personen herkennen en tellen etc.
Lijkt me alleen wel wat werk om op te zetten. Iemand die hier toevallig zoiets heeft in combinatie met zijn camera's, Home Assistant en Synology NAS en die wat kan zeggen over de installatie van zoiets?
Ik heb nu frigate draaien met een deurbel en doe daar herkenning van personen op. Dit werkt prachtig met home assistant. Geen false positives te bekennen tot nu toe. Ik gebruik het om een licht aan te doen, en ik zet het "ring licht" van de deurbel aan zodat ik weet dat ik herkend ben overdag (beetje extra zekerheid)
[ Voor 20% gewijzigd door shadylog op 28-10-2023 20:15 ]
Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen, maar ga het toch proberen.
Ik zoek voor een specifiek doel, een beveiligingscamera voor buiten.
Deze camera heeft de volgende eisen.
4k beeld kunnen produceren
enig nachtzicht
relatief breed beeld. Maar harde eis is met zo min mogelijk vervorming!
Weergave zal op een tv plaatsvinden, met of zonder nvr oid.
Prijs, enkele honderden euro's , 3-400? rekbaar als het te relativeren is.
alvast bedankt bij de ondersteuning van de zoektocht.
enig nachtzicht
Ik draai Frigate al een tijdje, was letterlijk een kwestie van de volledige config even doorlezen (10 minuten), docker-compose opzetten (2 minuten) en opstarten.banaliteit schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:37:
[...]
De Home Assistant integratie was een kwestie van de MQTT broker add-on installeren (duurde een paar minuten maar was één druk op de knop), configureren (2 minuten) en aan Frigate vertellen waar hij mee moest verbinden.
Al met al was ik binnen een half uurtje up en running, nu heb ik in Home Assistant netjes een automation trigger zodat ik een melding op m'n telefoon krijg als er iemand op de oprit is.
Het enige dat pittig is is het CPU-gebruik, tenzij je op bare metal draait met een recente CPU zijn de detectors heeeel zwaar, dus als je een stuk of 5 camera's hebt en ook nog goede FPS in de realtime weergave wil moet je toch echt minstens een 8-core CPU ter beschikking hebben.
Beetje vaag lijkt me.dalverian schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 03:40:
Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen, maar ga het toch proberen.
enig nachtzicht
"4K beeld" wat bedoel je daarmee, dat de camera 4K moet zijn of dat je weergave 4K moet zijn? Meer pixels kan beter zijn maar niet altijd.
"relatief breed beeld" en daar bedoel je mee?
"enig nachtzicht" en daar bedoel je mee?
"Weergave op een TV" en daar bedoel je mee?
Heb je al eens een aantal pagina's terug gelezen in dit topic? Er staat heel veel over pixels, lens verhoudingen, lengte van de lens, etc. Ook wat linkjes naar zinvolle andere sites om je keuze wat te vereenvoudigen. Kortere lens (2.8mm) geeft breder beeld maar minder DORI, langere lens geeft smallere hoek en betere DORI, kleinere lensverhouding (1/1.2) geeft beter beeld dan grotere lensverhouding (1/2.*). Grotere pixels (=minder pixels op zelfde lensoppervlak) is lichtgevoeliger dan kleinere pixels (= meer pixels op zelfde lensoppervlak), ga maar even door.
Zonder veel beter te weten wat je bedoelt, welke omstandigheden, wat jij verstaat onder een beveiligingscamera, etc. denk ik dat er geen antwoord te geven valt anders dan standaard: Kijk eens naar het assortiment van Dahua en Hikvision waarbij voor iedereen een parsoonlijke voorkeur - vaak uit eigen ervaring - meespeelt.
Ik overweeg ook een camera met zonnepaneel. Ik vraag me af hoe jouw ervaringen zijn met deze camera en het zonnepaneel. Kan deze in de winter echt voldoende energie halen uit het zonnepaneel?remzor schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:46:
Zojuist de Reolink Argus Pro opgehangen boven onze voordeur. Dacht de Argus 2 te hebben besteld, bleek toch de Pro te zijn. Voor het verschil van €35 besloten dezen maar te houden, incl. een zonnepaneel.
Binnen een jaar hierna zijn wij verhuisd en heb ik ze nooit meer geïnstalleerd. Voor zover ik mij kan herinneren hebben ze altijd gewerkt op het zonnepaneel, de accu is ook niet meteen leeg natuurlijk als de zon even (een periode) niet schijnt.banaliteit schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:43:
[...]
Ik overweeg ook een camera met zonnepaneel. Ik vraag me af hoe jouw ervaringen zijn met deze camera en het zonnepaneel. Kan deze in de winter echt voldoende energie halen uit het zonnepaneel?
Na de afgelopen jaren meermaals in dit topic meegelezen te hebben meld ik me eindelijk ook een keer.
Voor ons nieuwe huis wil ik voorbereidingen treffen om (op termijn) camera’s te plaatsen. Moet nog wat meer info vergaren over welk exact type, maar vanwege de goede berichten hier zal het wellicht bij Andy vandaan komen. Momenteel heb ik een unifi deurbel en één bulletcamera, maar die laatste kan dan weg.
Dit alles zal op een NVR moeten opnemen. Ik heb een Synology NAS maar aangezien die al een jaar of 8 oud is lijkt me dat niet verstandig. PoE kan via mijn US 16 lite switch als het PoE budget niet overschreden wordt, en anders via de NVR.
Zelf dacht ik met 4 of 5 turrets het belangrijkste afgedekt te hebben. Op het plaatje is groen een hoge heg, grijs de stoep/weg en rood de oprit van de buren.
1. Voordeur + stukje oprit
2. Garage, maar wat is de handigste plek? Het rode vak is de oprit van de buren, dus dat film ik bij voorkeur niet.
3. Oprit, gemonteerd onder de overstek
4. Achterzijde links: stuk tuin + deuren. Wellicht kans dat deze camera via de zijkant gesaboteerd kan worden, tenzij punt 6 uitgevoerd wordt.
5. Achterzijde rechts: deuren frontaal + stuk tuin
6. Niet ingetekend: wellicht handig om aan de linker muur (naast blauw) nog een camera te hangen die het poortje tussen de heg en de muur filmt.
Is dit voldoende? Zijn andere of nog meer plekken aan te raden?
Voor ons nieuwe huis wil ik voorbereidingen treffen om (op termijn) camera’s te plaatsen. Moet nog wat meer info vergaren over welk exact type, maar vanwege de goede berichten hier zal het wellicht bij Andy vandaan komen. Momenteel heb ik een unifi deurbel en één bulletcamera, maar die laatste kan dan weg.
Dit alles zal op een NVR moeten opnemen. Ik heb een Synology NAS maar aangezien die al een jaar of 8 oud is lijkt me dat niet verstandig. PoE kan via mijn US 16 lite switch als het PoE budget niet overschreden wordt, en anders via de NVR.
Zelf dacht ik met 4 of 5 turrets het belangrijkste afgedekt te hebben. Op het plaatje is groen een hoge heg, grijs de stoep/weg en rood de oprit van de buren.
2. Garage, maar wat is de handigste plek? Het rode vak is de oprit van de buren, dus dat film ik bij voorkeur niet.
4. Achterzijde links: stuk tuin + deuren. Wellicht kans dat deze camera via de zijkant gesaboteerd kan worden, tenzij punt 6 uitgevoerd wordt.
6. Niet ingetekend: wellicht handig om aan de linker muur (naast blauw) nog een camera te hangen die het poortje tussen de heg en de muur filmt.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Volgens mij kan je met minder camera's af, wanneer 180 graden camera's in overweging neemt.Basfr schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:01:
Na de afgelopen jaren meermaals in dit topic meegelezen te hebben meld ik me eindelijk ook een keer.
***members only***
Voorkant huis 180 graden camera op muur van woonkamer, deze dekt ook de toegang af naar de garage.
Mocht dit achteraf niet voldoende zijn, kan je op de zijmuur een extra turret plaatsen.
Achterkant huis, camera op de plaats waar je zelf de lichtblauwe heb gedacht.
Dan heb je zicht op de toegangen (deuren/ramen) waarmen naar binnen kan/wil.
Houdt er rekening mee, dat het mooi als je iemand je tuin ziet betreden, maar niet dat hij/zij je deuren/ramen forceren om binnen te komen. Dit laatste ivm onweerlegbaar bewijs van de inbraak.
Overweeg de LiveGuard camera's met ColorVu van Hikvision.
Voordeel, gekleurd beeld, bij weinig licht en op afstand in en uit te schakelen met geluidsmeldingen bij betreden van de door jou ingestelde detectie gebieden.
Let op dat je geen camera's neemt met IR licht ivm aan trekken van ongedierte die over je lens kruipen en vals alarmen veroorzaken.
https://hq-securityshop.n...olorvu-2x-4mm-lens-zwart/
https://hq-securityshop.n...et-strobe-en-audio-zwart/
Hikvision gebruiker
@vuurvreter63 bedankt voor de uitgebreide toelichting. 180 graden camera's heb ik me eigenlijk nog niet op gericht, vooral omdat ze zo groot lijken t.o.v. turrets (ik dacht hier in het topic een foto waar beide types op staan gezien te hebben). Heb nog wat te doen dus 
Dit stuk snap ik niet, maar ik denk wel dat ik snap wat je wil zeggen: eerst zorgen dat je deuren/ramen afgedekt hebt, en daarna evt. aanlooproutes afdekken, correct?vuurvreter63 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:17:
Houdt er rekening mee, dat het mooi als je iemand je tuin ziet betreden, maar niet dat hij/zij je deuren/ramen forceren om binnen te komen. Dit laatste ivm onweerlegbaar bewijs van de inbraak.
De 180 graden camera "lijkt" groter dan hij in werkelijkheid is, dit valt reuze mee.Basfr schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:46:
@vuurvreter63 bedankt voor de uitgebreide toelichting. 180 graden camera's heb ik me eigenlijk nog niet op gericht, vooral omdat ze zo groot lijken t.o.v. turrets (ik dacht hier in het topic een foto waar beide types op staan gezien te hebben). Heb nog wat te doen dus![]()
[...]
Dit stuk snap ik niet, maar ik denk wel dat ik snap wat je wil zeggen: eerst zorgen dat je deuren/ramen afgedekt hebt, en daarna evt. aanlooproutes afdekken, correct?
Kijk hier maar eens YouTube: Hikvision ColorVu / LiveGuard 8MP Panoramic Cameras
Wat ik bedoelde met de camera's gericht op de deuren ramen is eigenlijk het volgende.
Het is mooi dat je een dader in beeld krijgt, maar als de handelingen ontbreken op beeld, dat hij/zij daadwerkelijk je deuren of ramen open breken, dan zal uit het aanvullende sporen onderzoek moeten blijken (DNA onderzoek, vingerafdrukken enz) dat hij/zij ook de bewuste dader is. Staat hij/zij in op beeld de deur open te breken, dan is dat onweerlegbaar bewijs. Hopelijk is dit voldoende info?
Hikvision gebruiker
Hey. Ik heb 2 Reolink camera's gekocht, RLC-1212A en de Duo Floodlight. Ik heb al wat zitten spelen met de instellingen maar krijg toch nog steeds meldingen omwille van insecten, vallende bladeren,... Ik heb IR nu uitgeschakeld en de verlichting 's nachts aan. Hopelijk lost dit het probleem van de insecten op. Verder zijn de bewegingen die gedetecteerd worden mooi opgedeeld tussen personen, wagens, dieren en any. Any zijn dus de insecten, bladeren,... Ik zou zowel het opslaan van beelden als het sturen van mails uit willen schakelen voor 'any'. Maar beiden lijkt me niet mogelijk of zie ik iets over het hoofd?
Hey all,
Ik ben van plan om een camera op te hangen aan mijn nieuwe aanbouw/achterdeur. Op zich geen probleem. Ik heb tig mini bullets van hikvision en was van plan om deze ook hier op te hangen (ds-2cd2047g2-lu/sl). Ik heb een dikke loze leiding uit de muur komen waar alle kabelwerk doorheen kan.
Probleem is echter dat ik gestucte muren op isolatie heb. Daar heb ik van tevoren niet heel goed over nagedacht. Er zijn pluggen beschikbaar voor dit type muren, maar die zijn nogal groot waarbij de plug groter gaat zijn dan de mount van een mini bullet. Daarnaast is een bullet vrij lang en heeft dus wat hefboomeffect op die plugjes. Deze kunnen dus ook niet heel veel gewicht verdragen.
Is het verticaal mounten van een turret (of mini dome)een optie, of kan dat alleen met een wall mount? (die zijn me eigenlijk veel te groot. Bijvoorbeeld de ds-2cd2347g2-lsu/sl. Of 2547g2 in geval van mini dome.
Ik lees daar gemengde verhalen over: ja het kan, maar regen etc is lastig.
Ik hoop dat jullie mij hier wat in kunnen adviseren.
Ik ben van plan om een camera op te hangen aan mijn nieuwe aanbouw/achterdeur. Op zich geen probleem. Ik heb tig mini bullets van hikvision en was van plan om deze ook hier op te hangen (ds-2cd2047g2-lu/sl). Ik heb een dikke loze leiding uit de muur komen waar alle kabelwerk doorheen kan.
Probleem is echter dat ik gestucte muren op isolatie heb. Daar heb ik van tevoren niet heel goed over nagedacht. Er zijn pluggen beschikbaar voor dit type muren, maar die zijn nogal groot waarbij de plug groter gaat zijn dan de mount van een mini bullet. Daarnaast is een bullet vrij lang en heeft dus wat hefboomeffect op die plugjes. Deze kunnen dus ook niet heel veel gewicht verdragen.
![]() | ![]() | ![]() |
Is het verticaal mounten van een turret (of mini dome)een optie, of kan dat alleen met een wall mount? (die zijn me eigenlijk veel te groot. Bijvoorbeeld de ds-2cd2347g2-lsu/sl. Of 2547g2 in geval van mini dome.
Ik lees daar gemengde verhalen over: ja het kan, maar regen etc is lastig.
Ik hoop dat jullie mij hier wat in kunnen adviseren.
@copywrong1982
De wokkel die je laat zien op de 1e foto is eigenlijk bedoel als hollewand plug, die worden gebruikt bij gipsplaten.
Maar waarom gebruik je niet een "slagplug"?
Dit zijn dunnen langere schroeven met plug, gaatje boren (gebruik een iets langere dunne boor) en je slaat plug en schroef er in een keer in.
knip
De wokkel die je laat zien op de 1e foto is eigenlijk bedoel als hollewand plug, die worden gebruikt bij gipsplaten.
Dit zijn dunnen langere schroeven met plug, gaatje boren (gebruik een iets langere dunne boor) en je slaat plug en schroef er in een keer in.
knip
[ Voor 22% gewijzigd door sys64738 op 15-11-2023 19:33 ]
Hikvision gebruiker
Hey tnx voor de reactie, het zijn geen holle wand / gipsplaat pluggen, ze lijken er wel op, maar zijn veel groter (fischer fid 50/90). Voor zware bevestigingen in isolatie hen je inderdaad van die m10 draadstang met daaraan plug en aan het uiteinde een kunstof conus (fischer thermax). Gewone slagpluggen kun je niet zomaar gebruiken ivm koudebruggen.vuurvreter63 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:18:
@copywrong1982
De wokkel die je laat zien op de 1e foto is eigenlijk bedoel als hollewand plug, die gebruikt wordt bij gipsplaten.
(https://letmegooglethat.com/?q=slagplug&l=1)
P.S.
Let niet op de opmerking van google (in het blauwe gedeelte), die krijg je er gratis bij
Ik krijg alles wel vast, maar Ik ben niet zo'n fan van allelei (grote) gaten in het stucwerk maken voor een camera die ik dan over 5 jaar moet vervangen. En dan zit ik met die gaten. Wellicht dat een kabeldoos of mounting bracket dan nog niet zo'n slecht idee is, want die zijn vaak universeel voor camera's.
Maar de eigenlijke vraag is, kun je een turret / dome verantwoord verticaal mounten, of moet ik dan toch naar een bullet kijken?
Zijn er hier ook mensen die meerdere camera's op een 4g router hebben en die beelden overal kunnen bekijken op een telefoon? Hoe doen jullie dit met het wisselende ip adres van de simkaart? Het lukt mij niet om de beelden via mijn telefoon te bekijken omdat de simkaart geen vast ip adres heeft.
DDNS gebruiken of webRTC gebruiken indien mogelijk.Dazzling98 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:17:
Zijn er hier ook mensen die meerdere camera's op een 4g router hebben en die beelden overal kunnen bekijken op een telefoon? Hoe doen jullie dit met het wisselende ip adres van de simkaart? Het lukt mij niet om de beelden via mijn telefoon te bekijken omdat de simkaart geen vast ip adres heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Antonio di op 15-11-2023 14:24 ]
Bij Dahua is de wallmount vooral bedoeld om de PoE aansluiting in weg te werken, zou dat niet zijn (of heb je een alternatief in de muur) dan is het geen probleem meteen aan de muur te monteren. NB: Mijn referente is de T5442ZE(copywrong1982 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:26:
[...]
Maar de eigenlijke vraag is, kun je een turret / dome verantwoord verticaal mounten, of moet ik dan toch naar een bullet kijken?
Hallo allen,
Ik heb onlangs 2 camera’s aangeschaft met een nvr van Hikvision. Nu werkt de NVR en 1 vd camera’s prima, maar is de 2e niet werkend te krijgen.
Zowel in de nvr als in SAPD als via een browser kan ik de camera niet vinden, de NVR probeert verbinding te maken maar geen succes.
Ik heb diverse reset methodes geprobeerd maar dit heeft tot dusver niet geholpen..
Het betreft een Hikvision DS-7608NI-M2/8P met 2x een DS-2CD2387G2H-LIU.
Ik heb onlangs 2 camera’s aangeschaft met een nvr van Hikvision. Nu werkt de NVR en 1 vd camera’s prima, maar is de 2e niet werkend te krijgen.
Zowel in de nvr als in SAPD als via een browser kan ik de camera niet vinden, de NVR probeert verbinding te maken maar geen succes.
Ik heb diverse reset methodes geprobeerd maar dit heeft tot dusver niet geholpen..
Kan dead from zero zijn, dit ook meegemaakt enkele jaren terug.
Gelukkig in nl gekocht en netjes omgeruild na wat online testjes icm leverancier.
Gelukkig in nl gekocht en netjes omgeruild na wat online testjes icm leverancier.
Wat is de andere camera die wel werkt?MacgregorSound schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:20:
Hallo allen,
Hikvision gebruiker
Is het bij ddns niet zo dat iedereen zomaar mee kan kijken? Of is daar een oplossing voor?Antonio di schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:19:
[...]
DDNS gebruiken of webRTC gebruiken indien mogelijk.
2x Hetzelfde type, maar heb het gevonden. De netwerkkabel was beschadigd en werkte soms wel en soms niet.vuurvreter63 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:21:
[...]
Wat is de andere camera die wel werkt?
Ik had de kabels omgewisseld, waarbij camera 1 bleef werken maar dit was dus toeval. Met frisse kabels werken ze allebij
DDNS is een service van een aanbieder/provider ergens op het internet die bijhoudt wat het actuele Internet IP-nummer (WAN) is van jouw Modem/Router (voor vaste internetverbinding) EN/OF het actuele IP-nummer van jouw 4G verbinding. Zou je altijd het zelfde IP-nummer voor toegang vanaf buiten hebben voor de 2 genoemde zaken dan zou je GEEN DDNS nodig hebben. Dat is echter (bijna) nooit het geval (meer) bij particulier gebruik.Dazzling98 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:54:
[...]
Is het bij ddns niet zo dat iedereen zomaar mee kan kijken? Of is daar een oplossing voor?
Dus wisselt het IP-nummer van je Router voor de vaste verbinding en/of van je 4G verbinding, dan stelt de router de DDNS service hiervan op de hoogte mits je de router hiervoor op die DDNS hebt ingesteld.
In je App zet je niet “jouwe actuele IP” maar de DDNS-service. De DDNS brengt dan de verbinding van je App naar “jouw actuele IP” tot stand. Dat is het, meer niet. Over die verbinding kun je dus veilig en onveilig data sturen.
Het ligt er aan wat voor een video-streams jij over het Internet stuurt.
Of dit over DDNS of over “whatever” gaat, maakt dus niets uit voor de veiligheid.
Zomaar een HTTP of RTSP stream sturen is onveilig. Deze streams zijn zelf niet versleuteld (o.a. poort 80, 8080, 554) en dus kunnen stouteriken meekijken.
Bij een HTTPS is ook de stream versleuteld en dus veilig.
Er zijn oplossing om niet veilige streams veilig te maken of veilige streams NOG veiliger te maken (o.a. VPN).
Nu is de eerste vraag: kun je voor de SIM-kaart 4G verbinding een DDNS op de 4G router definiëren? Zo ja dan kun je DDNS instellen en kijken of het werkt.
Je moet je dus in de “techniek” gaan verdiepen van DDNS, Port-forward, Static-IP, Port-eigenschappen en meer om e.e.a. te kunnen gebruiken. Er zijn veel goede en veel slechte Youtube filmpjes en "uitleg"-sites over deze onderwerpen.
Lees bijv. Bijlage 2L en Bijlage 3 van mijn schrijven voor verdere uitleg, zie:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
Je zou ook kunnen kijken of je op die 4G router (of bijvoorbeeld een Raspberry Pi in datzelfde netwerk) je Tailscale kunt draaien. Die zou moeten werken met een wisselend IP-adres.Dazzling98 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:17:
Mede-tweakers, ik kom nederig vragen om jullie advies. Recentelijk een nieuwe woning gekocht in het buitengebied en camera's zijn aan te raden. Om mijn woning en het perceel goed op camera te krijgen probeer ik voor mijzelf het goed te visualiseren (excuus voor het knip/plak-werk).
/f/image/Q19vCPqzLyoRzvIwcCrQJtZD.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb eigenlijk maar 1 eis, en dat is dat de camera H264 compressie kan doen zodat ik alles op mijn Scrypted Server kan aansluiten en via Homekit kan bekijken/opnemen.
Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en kwam op het volgende uit:
Camera 1: Hikvision DS-2CD2387G2P (8megapixel, 180 graden en Colorvu). Komt op een muurbevestiging
Camera 2: Hikvision DS-2CD1047G0-L (4 megapixel, ColorVu, Bullet). Komt op een paal te hangen
Camera 3: Hikvision DS-2CD2387G2-LU (4k – 8 megapixel – 2.8mm ColorVu turret) Lekker plat tegen de gevel te monteren
Camera 4: Hikvision DS-2CD2387G2-LU (4k – 8 megapixel – 2.8mm ColorVu turret). Lekker plat tegen de gevel te monteren
Vragen:
- Zijn dit de juiste camera's of zijn er betere alternatieven (ook qua budget?)
- Is het bestellen via Andy van deze camera's aanwijsbaar goedkoper?
/f/image/Q19vCPqzLyoRzvIwcCrQJtZD.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb eigenlijk maar 1 eis, en dat is dat de camera H264 compressie kan doen zodat ik alles op mijn Scrypted Server kan aansluiten en via Homekit kan bekijken/opnemen.
Camera 1: Hikvision DS-2CD2387G2P (8megapixel, 180 graden en Colorvu). Komt op een muurbevestiging
Camera 2: Hikvision DS-2CD1047G0-L (4 megapixel, ColorVu, Bullet). Komt op een paal te hangen
Camera 3: Hikvision DS-2CD2387G2-LU (4k – 8 megapixel – 2.8mm ColorVu turret) Lekker plat tegen de gevel te monteren
Camera 4: Hikvision DS-2CD2387G2-LU (4k – 8 megapixel – 2.8mm ColorVu turret). Lekker plat tegen de gevel te monteren
Vragen:
ehhhh..HOI
Met camera 1 uit je lijst, zou je met 3 camera's klaar zijn, als ik jouw tekening bekijk.krizzziz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:27:
Mede-tweakers, ik kom nederig vragen om jullie advies. Recentelijk een nieuwe woning gekocht in het buitengebied en camera's zijn aan te raden. Om mijn woning en het perceel goed op camera te krijgen probeer ik voor mijzelf het goed te visualiseren (excuus voor het knip/plak-werk).
[Afbeelding]
Vragen:
Je hebt dan 3x een 180 graden camera.
Ik zou zeker voor die optie gaan, mogelijk een 4e 180 graden camera een de andere kant van het huis, dan heb je rondom zicht.
TIP!
Gebruik in iedere camera een goede SD kaart.
P.S.
Camera 3 en 4 zijn beide gelijk
Hikvision gebruiker
Deze week is van mijn dahua systeem een camera overleden, dus was aan het kijken voor een nieuwe.
Zag bij Andy deze staan die me wel goed lijkt: https://empiretech01.com/...ra?variant=46950104498461
Weet iemand hier het dahua type van? Was namelijk eens op de Nederlandse webshops aan het kijken of ik deze kon vinden met een leuke black Friday korting.
Ik heb nu nog een paar oude 720p camera’s (IPC-HDW4100SP-0280B) 10 jaar oud ofzo dit systeem zat in mijn huis toen ik het kocht. Een paar jaar geleden is er ook 1 defect gegaan en toen heb ik de IPC-T3241T-ZAS aangeschaft waar ik wel tevreden over ben(starlight en vario focal), bovenstaande lijkt me vergelijkbaar alleen 4mp i.p.v. 2.
Zag bij Andy deze staan die me wel goed lijkt: https://empiretech01.com/...ra?variant=46950104498461
Weet iemand hier het dahua type van? Was namelijk eens op de Nederlandse webshops aan het kijken of ik deze kon vinden met een leuke black Friday korting.
Ik heb nu nog een paar oude 720p camera’s (IPC-HDW4100SP-0280B) 10 jaar oud ofzo dit systeem zat in mijn huis toen ik het kocht. Een paar jaar geleden is er ook 1 defect gegaan en toen heb ik de IPC-T3241T-ZAS aangeschaft waar ik wel tevreden over ben(starlight en vario focal), bovenstaande lijkt me vergelijkbaar alleen 4mp i.p.v. 2.
Bedankt, deze is niet echt te vinden in Nederland
@TheMystery https://empiretech01.com/...ra?variant=46950104498461 lijkt me dan de betere optie want voor het "nieuwe" model heb je geen Internet Explorer meer nodig. de 5442 heeft nog wel die "eis".
@TheMystery Andy heeft momenteel ook zijn Thanksgiving/Black Friday sale:
https://www.ipcamtalk.com...-sales-nov-20-24th.73094/
@DjoeC Niet echt heel duidelijk op de Dahua website, maar die link gaat ook naar de S3 variant.
En helaas kunnen wij Europeanen niet bestellen op z'n website, maar moet je alles via de email doen.
@DjoeC Niet echt heel duidelijk op de Dahua website, maar die link gaat ook naar de S3 variant.
En helaas kunnen wij Europeanen niet bestellen op z'n website, maar moet je alles via de email doen.
[ Voor 64% gewijzigd door Piet91 op 23-11-2023 12:19 ]
Ja daarom was ik nu ook aan het kijken bij andy al scheelt het maar 10 euro op de s3 variant waarnaar ik aan het kijken ben.Piet91 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:16:
@TheMystery Andy heeft momenteel ook zijn Thanksgiving/Black Friday sale:
Maar ik ben al met hem aan het mailen wat een goede optie is, ik vind de s3 in 1 Nederlandse webshop voor 380 dus bij any is toch wat goedkoper.
Ik geloof dat Andy tegenwoordig praktisch alleen nog maar de S3 van deze camera levert.TheMystery schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:09:
Ja daarom was ik nu ook aan het kijken bij andy al scheelt het maar 10 euro op de s3 variant waarnaar ik aan het kijken ben.
Maar ik ben al met hem aan het mailen wat een goede optie is, ik vind de s3 in 1 Nederlandse webshop voor 380 dus bij any is toch wat goedkoper.
En 'wat' goedkoper? Dat scheelt letterlijk de helft.
Klopt uit mail verkeer begreep ik dat ie hoofdzakelijk alleen de T54IR S3 verkocht.Piet91 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:12:
[...]
Ik geloof dat Andy tegenwoordig praktisch alleen nog maar de S3 van deze camera levert.
En 'wat' goedkoper? Dat scheelt letterlijk de helft.
Heb hem besteld hopelijk werkt deze nog op mijn oude nvr die denk ik 10 jaar oud is, maar de IPC-T32IR-ZAS die ik er een paar jaar geleden aan gehangen heb werkt ook, misschien moet ik deze eerst even aan mijn UniFi switch koppelen en op h264 en 1080p zetten daar werkt de T32 namelijk ook op.
Ok ik moet nu echt eens de knoop doorhakken qua beveiligings systeem.
Ik zat over Reolink te twijfelen, maar lees toch mindere berichten daarover qua kwaliteit.
Ik kwam nu op dit uit: https://pro-alarm.nl/hikv...rvu-set-zwart-met-nvr-2tb
Inclusief 4 muurbeugels (en het feit dat ze allemaal zwart zijn), met ColorVu optie lijkt me dit toch best een prima optie.
Wat vinden jullie hiervan? Heb ik toch de 8MP nodig?
En hebben jullie ervaring met dit bedrijf?
Ik zat over Reolink te twijfelen, maar lees toch mindere berichten daarover qua kwaliteit.
Inclusief 4 muurbeugels (en het feit dat ze allemaal zwart zijn), met ColorVu optie lijkt me dit toch best een prima optie.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
camera is een onderdeel van een beveiliging. lees mijn artikel/forum met ook cam's info:Atlas schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:31:
Ok ik moet nu echt eens de knoop doorhakken qua beveiligings systeem.
Hi allemaal.
Ik heb een tijd geleden een huis gekocht en aan de gevel hangt een hikvision beveiligingscamera.
Deze mocht blijven hangen, nu wil ik hem gebruiken, scan hem in en hij blijkt niet afgemeld te zijn door hen ( neem aan dat dit zo heet) Hun gsm-nummer staat erin, ze geven nu doodleuk aan "heb de app er al afgegooid heb er verder geen verstand van" Het lijkt me toch als ik hem reset ze een sms'je krijgen waar ze hem kunnen ontkoppelen. Ze geven aan niets te ontvangen en ik moest maar vragen bij het bedrijf waar ze hem gekocht hebben. Met andere woorden, ik kan er dus niets mee. Kinderachtig gedrag dus.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Bedankt alvast,
Natascha
Ik heb een tijd geleden een huis gekocht en aan de gevel hangt een hikvision beveiligingscamera.
Deze mocht blijven hangen, nu wil ik hem gebruiken, scan hem in en hij blijkt niet afgemeld te zijn door hen ( neem aan dat dit zo heet) Hun gsm-nummer staat erin, ze geven nu doodleuk aan "heb de app er al afgegooid heb er verder geen verstand van" Het lijkt me toch als ik hem reset ze een sms'je krijgen waar ze hem kunnen ontkoppelen. Ze geven aan niets te ontvangen en ik moest maar vragen bij het bedrijf waar ze hem gekocht hebben. Met andere woorden, ik kan er dus niets mee. Kinderachtig gedrag dus.
Bedankt alvast,
Natascha
Ik heb nog nooit gehoord van een SMS bij een reset (misschien wel bij Hikvision????).Warchazz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:32:
Hi allemaal.
Bedankt alvast,
Natascha
Reset is reset en zet alles terug naar fabrieksinstelling .
MAAR iedere betere camera heeft een UID (unieke id).
Als de vorige gebruikers via een account in de App een koppeling tot stand heeft gebracht voor externe/buitenshuis toegangs tot de camera via P2P en dus een server van Hikvision dan is dit moeilijk op te lossen. Hoe weet HIKvision dat jij die camera met die UID niet gestolen hebt?
Bij een Dahua is er een speciaal e-mail waar je een aanvraag kunt doen de account met de UID te verwijderen van hun server. Dan kun je de camera weer op nieuw instellen met P2P/UID.
Hopelijk kunnen de Hikvision camera bezitters op dit forum je vertellen hoe de "Dahua procedure" van hierboven werkt bij Hikvision.
Er zijn ook alternatieve toegangspaden (iets meer techniek) zoals DDNS gebruik.
Maar goed dan zou de oude bewoner nog steeds bij die camera kunnen via UID/P2P/account via dit oude pad. daarom moet je dus na de reset een ander account aan de camera geven, om dat te voorkomen.
Zie bijlage 3e en 3f van mijn schrijven voor detail uitleg van bovenstaande UID/P2P/DDNS/ e.d.:
[ Voor 8% gewijzigd door Antonio di op 24-11-2023 23:30 ]
Dat heb ik ook tegen hen gezegd, of ze even de app terug willen zetten en hem willen verwijderen van het account. Ik zie dat er een gsm nummer aan gekoppeld is en dat is het nummer wat ik ook van hen heb.Antonio di schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:19:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord van een SMS bij een reset 9misscien wel bij Hikvision????).
Reset is reset en zet alles terug naar fabrieksinstelling .
MAAR iedere betere camera heeft een UID (unieke id).
Als de vorige gebruikers via een account in de App een koppeling tot stand heeft gebracht voor externe/buitenshuis toegangs tot de camera via P2P en dus een server van Hikvision dan is dit moeilijk op te lossen. Hoe weet HIKvision dat jij die camera met die UID niet gestolen hebt?
Bij een Dahua is er een speciaal e-mail waar je een aanvraag kunt doen de account met de UID te verwijderen van hun server. Dan kun je de camera weer op nieuw instellen met P2P/UID.
Hopelijk kunnen de Hikvision camera bezitters op dit forum je vertellen hoe de "Dahua procedure" van hierboven werkt bij Hikvision.
Zie bijlage 3e en 3f van mijn schrijven voor detail uitleg in mijn schrijven:
Het betekend dat de camera is geregistreerd via de website (hik-connect.com).Warchazz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:26:
[...]
Dat heb ik ook tegen hen gezegd, of ze even de app terug willen zetten en hem willen verwijderen van het account. Ik zie dat er een gsm nummer aan gekoppeld is en dat is het nummer wat ik ook van hen heb.
Een sms ontvangen bij Hikvision is een niet gekende methode.
Wat je zou kunnen doen is het volgende (of het werkt weet ik niet) maar gebruik de SADP app, dan wordt de camera zichtbaar, selecteer hem en klik op "unbind".
Kijk even of je dit verder helpt?
Of nogmaals vriendelijk vragen of de vorige eigenaar via hik-connect.com zijn camera wil verwijderen.
[ Voor 7% gewijzigd door vuurvreter63 op 24-11-2023 23:42 ]
Hikvision gebruiker
Nee, lukt niet, doet helemaal niets.vuurvreter63 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:41:
[...]
Het betekend dat de camera is geregistreerd via de website (hik-connect.com).
Een sms ontvangen bij Hikvision is een niet gekende methode.
Wat je zou kunnen doen is het volgende (of het werkt weet ik niet) maar gebruik de SADP app, dan wordt de camera zichtbaar, selecteer hem en klik op "unbind".
Kijk even of je dit verder helpt?
Heb ik al diverse malen geprobeerd, hij geeft dan wel aan dat het een geregistreerd toestel is gekoppeld aan een tel nr eindigend op ****29.
Ze had er niets meer van, zou niet weten wat te doen ( hebben we uitgelegd) hij is gekocht bij xxx mss kunnen zij je verder helpen..succes... dat is de tekst waar ik het mee mag doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Warchazz op 24-11-2023 23:49 ]
Zie ook (voor Hikvision camera's die dit supporten):Warchazz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:44:
[...]
Nee, lukt niet, doet helemaal niets.
Heb ik al diverse malen geprobeerd, hij geeft dan wel aan dat het een geregistreerd toestel is gekoppeld aan een tel nr eindigend op ****29.
Ze had er niets meer van, zou niet weten wat te doen ( hebben we uitgelegd) hij is gekocht bij xxx mss kunnen zij je verder helpen..succes... dat is de tekst waar ik het mee mag doen.
https://www.hik-connect.c...6A-9093-46A33500D60C.html
Nee, lukt niet, doet helemaal niets.Antonio di schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:56:
[...]
Zie ook (voor Hikvision camera's die dit supporten):
https://www.hik-connect.c...6A-9093-46A33500D60C.html
Zijn er hier mensen met een VTO2211G?
Ik overweeg de aanschaf maar volgens mij zit er geen gong aansluiting en ontkom je bijna niet aan een display. Tevens zou ik graag weten of ik deze rechtstreeks op mijn nvr kan aansluiten zodat hij tevens dienst doet als camera.
Op ipcamtalk vind ik er maar weinignover.
Ik overweeg de aanschaf maar volgens mij zit er geen gong aansluiting en ontkom je bijna niet aan een display. Tevens zou ik graag weten of ik deze rechtstreeks op mijn nvr kan aansluiten zodat hij tevens dienst doet als camera.
Ik heb een VTO2211G-WP.Len020 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:15:
Zijn er hier mensen met een VTO2211G?
Ik vang een button press van de deurbel af in HomeAssistant en speel vervolgens op de Google Nest Mini's een melodie af. Dat is voor mij de deurbel (buiten dat ik mezelf ook nog een mail stuur e.d.).
Ik heb de deurbel niet rechtstreeks op de NVR zitten, maar neem 'm wel op via de NVR. Je kunt in de NVR namelijk gewoon een feed toevoegen die je wilt dat wordt opgenomen en dat is wat ik doe.
Dus ik kan de beelden van de deurbel gewoon opvragen via de NVR en zelfs ook gewoon een livestream via de NVR bekijken.
Bevalt de deurbel verder ? Heb nu een ring en vind de vertraging van de app heel storend.Larko schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:51:
[...]
Ik heb een VTO2211G-WP.
Ik vang een button press van de deurbel af in HomeAssistant en speel vervolgens op de Google Nest Mini's een melodie af. Dat is voor mij de deurbel (buiten dat ik mezelf ook nog een mail stuur e.d.).
Ik heb de deurbel niet rechtstreeks op de NVR zitten, maar neem 'm wel op via de NVR. Je kunt in de NVR namelijk gewoon een feed toevoegen die je wilt dat wordt opgenomen en dat is wat ik doe.
Dus ik kan de beelden van de deurbel gewoon opvragen via de NVR en zelfs ook gewoon een livestream via de NVR bekijken.
Zou de deurbel wel in de nvr kunnen ? M’n poe poorten in de switch zijn vol en in de nvr heb ik nog 3 over.
Deurbel bevalt prima, ik heb 'm wel in een bijbehorende case zitten waardoor de deurbel volledig "vastgeschroefd" moet worden ter beveiliging. Geen idee of die er standaard bij zat overigens, volgens mij wel.Len020 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:53:
[...]
Bevalt de deurbel verder ? Heb nu een ring en vind de vertraging van de app heel storend.
Zou de deurbel wel in de nvr kunnen ? M’n poe poorten in de switch zijn vol en in de nvr heb ik nog 3 over.
Het zou via de NVR moeten kunnen, ik heb het nooit helemaal lekker werkend gekregen (maar ook niet veel tijd in gestoken) omdat je de management omgeving van de deurbel niet kunt raadplegen via de reguliere webinterface van de NVR.
Als je op je NVR gewoon enkel een switchpoort forward zou het moeten kunnen mits je de deurbel van te voren hebt geconfigureerd via een reguliere POE poort.
Beste Tweakers, heeft toevallig iemand ervaring met Bascom Power systeem?
Lijkt me in mijn situatie makkelijk, in de stopcontact steken en klaar.
De WiFi bereik is slecht is ter plaatse. En kabels trekken is nogal ingewikkeld.
De WiFi bereik is slecht is ter plaatse. En kabels trekken is nogal ingewikkeld.
Veel alarm/cam's winkels verkopen DLAN 230-volt stekkers met PoE.Wenzel schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:29:
Als je dan een camera met PoE (ethernet) hebt, gaat er 1 kabel van de DLAN (ethernet met stroom) naar de camera. zoek maar eens op "DLAN met PoE voor camera's"
Bascom/power zal ook wel zo werken.
Nadeel van gebruik van DLAN is dat als de stroom uitvalt je geen camera's kunt gebruiken.
Trek je allemaal Ethernet-PoE kabels naar je centrale Router/NVR punt dan kun je daar nog een noodstroom voorziening plaatsen (UPS) waarmee de bewaking met cam's blijft werken bij stroom uitval (geldt ook voor wifi gebruik voor cam's).
Zie ook bijlagen 2q/r/s van:
DLAN wordt ook veel ic.m. Wifi gebruikt. Bijv binnen Wifi cam's en op de schuur die stroom heeft en achter in de tuin staat (slechte/geen wifi) een DLAN oplossing.
[ Voor 14% gewijzigd door Antonio di op 04-12-2023 14:59 ]
Dank voor je reactie.Antonio di schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:47:
[...]
Veel alarm/cam's winkels verkopen DLAN 230-volt stekkers met PoE.
Als je dan een camera met PoE (ethernet) hebt, gaat er 1 kabel van de DLAN (ethernet met stroom) naar de camera. zoek maar eens op "DLAN met PoE voor camera's"
Bascom/power zal ook wel zo werken.
Nadeel van gebruik van DLAN is dat als de stroom uitvalt je geen camera's kunt gebruiken.
Trek je allemaal Ethernet-PoE kabels naar je centrale Router/NVR punt dan kun je daar nog een noodstroom voorziening plaatsen (UPS) waarmee de bewaking met cam's blijft werken bij stroom uitval (geldt ook voor wifi gebruik voor cam's).
Zie ook bijlagen 2q/r/s van:
DLAN wordt ook veel ic.m. Wifi gebruikt. Bijv binnen Wifi cam's en op de schuur die stroom heeft en achter in de tuin staat (slechte/geen wifi) een DLAN oplossing.
Ik denk dat ik toch wat met kabel doe. Ineens dacht ik aan mijn omvormer is de garage. Die is aangesloten op mijn netwerk met een kabel.
Dus dacht ik, ik knip die kabel door, en zet een POE-switch ertussen. Op de switch kan dan de omvormer en de camera's aangesloten worden,
Zo zou het moeten kunnen? Alleen weet ik niet of ik de Fronius omvormer zomaar kan aansluiten op een POE aansluiting op de switch.
Het aansluiten van een apparaat op een POE switch moet kunnen. De switch zet niet zomaar overal stroom op. Dit wordt eerst via een protocolcheck tussen switch en apparaat bepaald. Dan pas komt er stroom op.Wenzel schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:44:
[...]
Zo zou het moeten kunnen? Alleen weet ik niet of ik de Fronius omvormer zomaar kan aansluiten op een POE aansluiting op de switch.
Oude versie van POE stond er wel permanent stroom op. Maar meestal moest je dat in switch instellen per poort. Dus als je een redelijk nieuwe switch koopt, dan moet het wel goed gaan.
Klaas
Ik heb idd een tijdje camera's van Bascom gehad.Wenzel schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:29:
Op zich werkte het prima, maar ook dit systeem beperkt zich in afstand.
Camera op mijn garage werkte totaal niet, omdat de afstand te groot was.
En de garage staat pal naast het huis, dus die afstand is niet heel groot, wel voor de camera's.
Hikvision gebruiker
klopt: @Wenzel zie voor detail: https://community.fs.com/...n-poe-switch-devices.htmlklaasopurk schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:10:
[...]
Het aansluiten van een apparaat op een POE switch moet kunnen. De switch zet niet zomaar overal stroom op. Dit wordt eerst via een protocolcheck tussen switch en apparaat bepaald. Dan pas komt er stroom op.
Oude versie van POE stond er wel permanent stroom op. Maar meestal moest je dat in switch instellen per poort. Dus als je een redelijk nieuwe switch koopt, dan moet het wel goed gaan.
Dank voor je reactie. Dan ga ik een ander systeem zoeken, bij mij zou de tweede camera ook op de achterkant van de garage komen, ook best groot afstand.vuurvreter63 schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:26:
[...]
Ik heb idd een tijdje camera's van Bascom gehad.
Op zich werkte het prima, maar ook dit systeem beperkt zich in afstand.
Camera op mijn garage werkte totaal niet, omdat de afstand te groot was.
En de garage staat pal naast het huis, dus die afstand is niet heel groot, wel voor de camera's.
Ik heb de van andy de IPC-T54IR-ZE-S3 binnen gekregen en ik ben deze aan het testen op mijn 10 jaar oude nvr.
Met DMSS en Smart PSS krijg ik direct netjes beeld, ik kan via smart pss en ook via de webinterface van de nvr de stream en substream instellingen configureren, ook channel display name instellen werkt.
Heb deze nu even op h264 encoding gezet.
Maar wat ik niet werken krijg zijn de rtsp streams? iemand een idee of dit op de camera zelf nog ingesteld dient te worden? kan namelijk niet de webinterface van de camera zelf openen.
Met DMSS en Smart PSS krijg ik direct netjes beeld, ik kan via smart pss en ook via de webinterface van de nvr de stream en substream instellingen configureren, ook channel display name instellen werkt.
Maar wat ik niet werken krijg zijn de rtsp streams? iemand een idee of dit op de camera zelf nog ingesteld dient te worden? kan namelijk niet de webinterface van de camera zelf openen.
Ik heb de camera eens los aan mijn poe switch gehangen en even in de webinterface van de camera zelf gekeken, maar alles staat eigenlijk hetzelfde als mijn andere camera’s.
Via deze weg krijg ik met dezelfde rtsp url wel een stream te zien.
Dus geen idee waarom deze niet zou werken via de nvr.
Via deze weg krijg ik met dezelfde rtsp url wel een stream te zien.
Dus geen idee waarom deze niet zou werken via de nvr.
Ik zou m ook op H264 laten staan en GEEN H265 gaan gebruiken. H265 compressed zodanig veel dat je de details die je in een beveiligingscamera wilt hebben verdwijnen.TheMystery schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:53:
Ja en h264 is wat beter compatibel, met gebruik van frigate wel handig.DjoeC schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:36:
[...]
Ik zou m ook op H264 laten staan en GEEN H265 gaan gebruiken. H265 compressed zodanig veel dat je de details die je in een beveiligingscamera wilt hebben verdwijnen.
Maar weet iemand of de nvr rtsp doet van de stream die die binnenkrijgt van de camera of zet hij rtsp direct van de camera door?
Ik zou het eerste verwachten en daarom snap ik niet dat rtsp het alleen niet doet voor de nieuwe camera, de rest werkt prima. En voor frigate heb ik toch rtsp nodig.
Of zou ik toch een nieuwe nvr aan moeten schaffen?
Hoi allemaal,
Ik ben nog vrij nieuw in de beveiligingscamera wereld.
Ik heb 2 Dahua IPC-HDBW5831E-ZE camera's op de kop kunnen tikken en ben momenteel bezig met deze te testen alvorens deze op te hangen.
Echter heb ik volgende vragen:
VRAAG 1:
Op de datasheet van deze camera's staat er POE+ vermeld, maar ook power consumption <15W..
Wanneer ik deze camera's aansluit op mijn POE+ switch (HPE 1920S 24p 185W, jl384a) dan werken deze ook zonder dat ik de poort in high power mode plaats. De high power mode is volgens de help van de switch de POE+ functionaliteit.
Ook in de logs van de camera vind ik niets terug dat er limited functionality zou zijn om wille van te weinig power.
VRAAG 2:
Een van beide camera's komt niet op en lijkt in een soort van restart loop te zitten. Iedere ongeveer 10sec zie je de power LED groen worden om na een 3 tal seconden weer uit te gaan.
Heb reeds de volgende acties geprobeerd:
- Op een andere POE+ switch aangesloten
- Netwerkkabels verwisseld.
- reset button in de camera gebruikt.
Is hier mogelijk een Dahua expert die meer inzicht kan geven in bovenstaande vragen?
Alvast bedankt,
Ik ben nog vrij nieuw in de beveiligingscamera wereld.
Ik heb 2 Dahua IPC-HDBW5831E-ZE camera's op de kop kunnen tikken en ben momenteel bezig met deze te testen alvorens deze op te hangen.
Echter heb ik volgende vragen:
VRAAG 1:
Op de datasheet van deze camera's staat er POE+ vermeld, maar ook power consumption <15W..
Wanneer ik deze camera's aansluit op mijn POE+ switch (HPE 1920S 24p 185W, jl384a) dan werken deze ook zonder dat ik de poort in high power mode plaats. De high power mode is volgens de help van de switch de POE+ functionaliteit.
Ook in de logs van de camera vind ik niets terug dat er limited functionality zou zijn om wille van te weinig power.
VRAAG 2:
Een van beide camera's komt niet op en lijkt in een soort van restart loop te zitten. Iedere ongeveer 10sec zie je de power LED groen worden om na een 3 tal seconden weer uit te gaan.
Heb reeds de volgende acties geprobeerd:
- Op een andere POE+ switch aangesloten
- Netwerkkabels verwisseld.
- reset button in de camera gebruikt.
Is hier mogelijk een Dahua expert die meer inzicht kan geven in bovenstaande vragen?
Alvast bedankt,
@Orion84 Volgens mij kan deze rechtstreeks op een 12v adapter, kun je eens proberen.
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Ik heb sinds een tijdje naar grote tevredenheid een Hikvision PTZ camera: Hikvision DS-2DE2A404IW-DE3.
Voordeel is dat deze camera zeer betaalbaar is, het nadeel voor mij is dat de IR ondermaats is.
Aan de achterbouw van ons huis is dit geen groot probleem omdat hij naast een vaste dome hangt met wel goede IR.
Nu zou ik graag de 2.8mm camera aan de voordeur (uit de regen, onder luifel) vervangen en dacht ik aan deze PTZ omdat het toch wel handig is.
Er is straatverlichting vlak aan onze oprit, echter is dit op zo'n 20 meter.
Hebben jullie ervaring met externe IR? Zijn er handige/slimme manieren om deze aan te sluiten?
Zijn er nog andere betaalbare PTZ camera's?
Ik zou voor een PTZ kiezen omdat ik op termijn een sensor op de brievenbus (die dus 20m verder staat) wil en op basis van deze sensor de camera laten inzoomen op de brievenbus en mij een snapshot sturen.
Ik wou even luisteren hoe jullie hierover denken dit zouden aanpakken.
Voordeel is dat deze camera zeer betaalbaar is, het nadeel voor mij is dat de IR ondermaats is.
Aan de achterbouw van ons huis is dit geen groot probleem omdat hij naast een vaste dome hangt met wel goede IR.
Nu zou ik graag de 2.8mm camera aan de voordeur (uit de regen, onder luifel) vervangen en dacht ik aan deze PTZ omdat het toch wel handig is.
Er is straatverlichting vlak aan onze oprit, echter is dit op zo'n 20 meter.
Hebben jullie ervaring met externe IR? Zijn er handige/slimme manieren om deze aan te sluiten?
Zijn er nog andere betaalbare PTZ camera's?
Ik zou voor een PTZ kiezen omdat ik op termijn een sensor op de brievenbus (die dus 20m verder staat) wil en op basis van deze sensor de camera laten inzoomen op de brievenbus en mij een snapshot sturen.
Ik wou even luisteren hoe jullie hierover denken dit zouden aanpakken.