Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:12
@BlackShadow Ik vraag me af of je op 20m met IR iemand gaat kunnen herkennen. Als ik t goed zie is de lens een 1/2.8 en niet een 1/1.8 of beter zoals andere 4MP camera's, daarmee verlies je dus al licht.

Als je brievenbus op 20m staat en daar ook de straatlantaarn staat - heb je dan nog wel extra licht nodig of kun je misschien beter voor een Color4K van Dahua of iets soortgelijks van Hik gaan? Die hebben (helaas) nog geen zoom versies dus dat valt vast af. In de specs van je camera zie ik ook IR bereik tot 20m ,dat zou dus sowieso op t randje zijn. Extra IR kan natuurlijk, zet een paar lampjes langs je oprit, eventueel sensorgestuurd oid zolang ze je object voldoende belichten en niet terug reflecteren naar de lens.

Deze van Dahua (via Andy achter deze shop, stuur m een mail).

Deze heeft meer zoom, in jouw geval misschien beter. Dit zijn overigens geen PTZ maar alleen zoom camera's. Bij gebruik van PT staat ie toch altijd in de richting waar niks gebeurt ;) ;)

Ik denk dat je met beide modellen (en de eventuele HIK equivalenten) al uit de voeten kunt met een aanspringende buitenlamp van zo'n 10-12W zonder dat je IR hoeft in te schakelen, je hebt imeers ook al gratis licht van de gemeente. Uiteraard wel de videosettings zoals diafragma en sluitertijden "correct" inregelen. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:24
BlackShadow schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:27:
Ik heb sinds een tijdje naar grote tevredenheid een Hikvision PTZ camera: Hikvision DS-2DE2A404IW-DE3.
Voordeel is dat deze camera zeer betaalbaar is, het nadeel voor mij is dat de IR ondermaats is.
Aan de achterbouw van ons huis is dit geen groot probleem omdat hij naast een vaste dome hangt met wel goede IR.

Nu zou ik graag de 2.8mm camera aan de voordeur (uit de regen, onder luifel) vervangen en dacht ik aan deze PTZ omdat het toch wel handig is.
Er is straatverlichting vlak aan onze oprit, echter is dit op zo'n 20 meter.

Hebben jullie ervaring met externe IR? Zijn er handige/slimme manieren om deze aan te sluiten?
Zijn er nog andere betaalbare PTZ camera's?

Ik zou voor een PTZ kiezen omdat ik op termijn een sensor op de brievenbus (die dus 20m verder staat) wil en op basis van deze sensor de camera laten inzoomen op de brievenbus en mij een snapshot sturen.

Ik wou even luisteren hoe jullie hierover denken dit zouden aanpakken.
Ik zou eerder voor een ColorVu camera gaan en zeker geen IR camera.
Met een ColorVu camera heb je bij weinig licht, gekleurd beeld in de donkere uurtjes.
En dat licht heb je al, zoals je beschrijft.

Inlaten zoomen op commando, dat kan je vergeten.

Als advies wil ik je deze camera (https://hq-securityshop.n...ixel-2-8mm-colorvu-zwart/) ter overweging meegeven.

D.m.v. mens en voertuig detectie (instelbaar) kan je je brievenbus laten detecteren, en daar krijg je een melding van als er iemand staat, dit kan je zelf instellen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 17:59
vuurvreter63 schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:31:
[...]

[...]
Weet niet of je hier een specifieke camera bedoeld maar bij de dahua ptz die ik heb kun je meerdere controle punten instellen en daar dingen mee doen. Bij trigger van bepaald alarm naar positie 2 bijvoorbeeld. Of iedere x minuten een pendel van een rijtje punten.
Maar dit commando kan je ook via de API sturen.

Edit: Controlepunten onthouden de pan, tilt en zoom informatie

[ Voor 6% gewijzigd door Step5 op 17-12-2023 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Step5 schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:22:
[...]

Weet niet of je hier een specifieke camera bedoeld maar bij de dahua ptz die ik heb kun je meerdere controle punten instellen en daar dingen mee doen. Bij trigger van bepaald alarm naar positie 2 bijvoorbeeld. Of iedere x minuten een pendel van een rijtje punten.
Maar dit commando kan je ook via de API sturen.

Edit: Controlepunten onthouden de pan, tilt en zoom informatie
Ik ben ervan uitgegaan dat hij een Hikvision camera wil.
Daarbij schrijft hij het volgende

"Ik zou voor een PTZ kiezen omdat ik op termijn een sensor op de brievenbus (die dus 20m verder staat) wil en op basis van deze sensor de camera laten inzoomen op de brievenbus en mij een snapshot sturen."

En dat gaat volgens mij bij geen enkele camera werken, maar goed, ik ben niet alwetend.
Om dingen wat makkelijker te maken, heb ik het advies van een Hikvision camera gegeven, waarbij hij een trigger kan maken op zijn brievenbus zonder extra toeters en bellen die mogelijk niet gaan werken of onwerkbaar zijn.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
vuurvreter63 schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:31:
[...]

Ik zou eerder voor een ColorVu camera gaan en zeker geen IR camera.
Met een ColorVu camera heb je bij weinig licht, gekleurd beeld in de donkere uurtjes.
En dat licht heb je al, zoals je beschrijft.

Als advies wil ik je deze camera (https://hq-securityshop.n...ixel-2-8mm-colorvu-zwart/) ter overweging meegeven.

D.m.v. mens en voertuig detectie (instelbaar) kan je je brievenbus laten detecteren, en daar krijg je een melding van als er iemand staat, dit kan je zelf instellen.
Tja, de ColorVu is vast een prima apparaat -geen ervaring mee- net als de Color 4+ -ook geen ervaring mee.

Alleen vraag ik me af waarom je deze zou adviseren aan @BlackShadow . Hij heeft t over een Hik omdat ie er al een heeft, ik lees nergens dat een andere weer een Hik zou moeten zijn. Daarbij voldoet de ColorVu ook op specs niet aan de wens van @BlackShadow namelijk de brievenbus op 20m afstand monitoren:
DORI: 2.8 mm: D: 96 m, O: 38 m, R: 19 m, I: 9 m
De Color4K 6mm (Dahua) van Andy
DORI: 6 mm 165.5m (542.98 ft ) 66.2 m (217.19 ft) 33.1 m (108.60 ft) 16.6 m (54.46 ft)
komt dan al een stuk dichter in de buurt voor minder geld, Yep, BTW, ik weet het en jij kent de discussies over Andy's afhandeling.

Of bedoelde je misschien deze ColorVu die qua specs meer in de richting lijkt te zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door DjoeC op 18-12-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:56
DjoeC schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:20:
@BlackShadow Ik vraag me af of je op 20m met IR iemand gaat kunnen herkennen. Als ik t goed zie is de lens een 1/2.8 en niet een 1/1.8 of beter zoals andere 4MP camera's, daarmee verlies je dus al licht.

Als je brievenbus op 20m staat en daar ook de straatlantaarn staat - heb je dan nog wel extra licht nodig of kun je misschien beter voor een Color4K van Dahua of iets soortgelijks van Hik gaan? Die hebben (helaas) nog geen zoom versies dus dat valt vast af. In de specs van je camera zie ik ook IR bereik tot 20m ,dat zou dus sowieso op t randje zijn. Extra IR kan natuurlijk, zet een paar lampjes langs je oprit, eventueel sensorgestuurd oid zolang ze je object voldoende belichten en niet terug reflecteren naar de lens.

Deze van Dahua (via Andy achter deze shop, stuur m een mail).

Deze heeft meer zoom, in jouw geval misschien beter. Dit zijn overigens geen PTZ maar alleen zoom camera's. Bij gebruik van PT staat ie toch altijd in de richting waar niks gebeurt ;) ;)

Ik denk dat je met beide modellen (en de eventuele HIK equivalenten) al uit de voeten kunt met een aanspringende buitenlamp van zo'n 10-12W zonder dat je IR hoeft in te schakelen, je hebt imeers ook al gratis licht van de gemeente. Uiteraard wel de videosettings zoals diafragma en sluitertijden "correct" inregelen. YMMV.
Het inzoomen naar de brievenbus gaat vooral overdag zijn (gezien de postbode overdag komt). Dat is ook de plek waar de straatverlichting (boven) staat. Ik heb ook een Hikvision NVR, maar ik wil me niet vastpinnen op een Hikvision camera (bij voorkeur wel gezien mijn ervaring ermee). Dahua ondersteunt ook RTSP en de slimme eigenschappen script ik liever zelf (sensor op de brievenbus, frigate, ...)

Ik ga de opties bekijken die hier genoemd worden.
DjoeC schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:51:
[...]
Tja, de ColorVu is vast een prima apparaat -geen ervaring mee- net als de Color 4+ -ook geen ervaring mee.

Alleen vraag ik me af waarom je deze zou adviseren aan @BlackShadow . Hij heeft t over een Hik omdat ie er al een heeft, ik lees nergens dat een andere weer een Hik zou moeten zijn. Daarbij voldoet de ColorVu ook op specs niet aan de wens van @BlackShadow namelijk de brievenbus op 20m afstand monitoren:
DORI: 2.8 mm: D: 96 m, O: 38 m, R: 19 m, I: 9 m
De Color4K 6mm (Dahua) van Andy
DORI: 6 mm 165.5m (542.98 ft ) 66.2 m (217.19 ft) 33.1 m (108.60 ft) 16.6 m (54.46 ft)
komt dan al een stuk dichter in de buurt voor minder geld, Yep, BTW, ik weet het en jij kent de discussies over Andy's afhandeling.

Of bedoelde je misschien deze ColorVu die qua specs meer in de richting lijkt te zitten?
Bedankt om mee te denken, echter primair moet hij de voordeur monitoren en staat hij dus 99% van de tijd op 2.8mm. Ik vond het alleen leuk om ook de optie te voorzien om in te zoomen naar de brievenbus.
Bij 2.8mm is er op 20m niemand te herkennen.

De keuze voor de Hik PTZ is er omdat ik die al heb, vrij tevreden ben (behalve IR) en hij betaalbaar is voor een PTZ.
vuurvreter63 schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:31:
[...]

Ik ben ervan uitgegaan dat hij een Hikvision camera wil.
Daarbij schrijft hij het volgende

"Ik zou voor een PTZ kiezen omdat ik op termijn een sensor op de brievenbus (die dus 20m verder staat) wil en op basis van deze sensor de camera laten inzoomen op de brievenbus en mij een snapshot sturen."

En dat gaat volgens mij bij geen enkele camera werken, maar goed, ik ben niet alwetend.
Om dingen wat makkelijker te maken, heb ik het advies van een Hikvision camera gegeven, waarbij hij een trigger kan maken op zijn brievenbus zonder extra toeters en bellen die mogelijk niet gaan werken of onwerkbaar zijn.
Ik bezit die camera al, zoals gezegd, aan mijn achterbouw en daar heb ik dit al werkend, vandaar het idee om dit ook bij de voordeur te doen. Je kan presets instellen en je camera daar naartoe laten gaan via HTTP:
code:
1
http://admin:xxxxxx@x.x.x.x/PTZ/channels/1/PTZControl?command=GOTO_PRESET&presetNo=3&speed=7&mode=start

[ Voor 67% gewijzigd door BlackShadow op 18-12-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
@BlackShadow
Ik wist dat je presets kunt instellen, ik heb de zelfde camera hangen in de garage.
Maar de optie om een preset te koppelen aan een alarm is iets wat ik niet terug kan vinden, en zoals eerder aangegeven, ben ik niet alwetend.

En op de vraag of je iemand op 20 meter afstand kan herkennen.
Overdag zal dat veel beter gaan dan in de nacht, en met IR heb je z/w beeld, dus dat gaat een stuk slechter.
Ik heb zelf een 8Mp ColorVu camera hangen aan de straat zijde en mijn beeld bestrijkt meer dan 20 mtr.
Hoe verder weg, hoe minder je kunt herkennen, maar dat zal met alle camera's zijn.
Maar op een afstand van 20 mtr is er veel van herkenning, zeker wanneer je beeld gekleurd is.
Wat dat betreft is de ColorVu een verademing tov IR.

Met betrekking tot herkenning, is een camera met grotere lens altijd beter (2.8 mm - 4 mm of groter) maar de kijkhoek wordt dan wel kleiner bij een grotere camera.
Zie ook https://www.camerashop24.nl/welke-lens als voorbeeld.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 08:56
vuurvreter63 schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:53:
@BlackShadow
Ik wist dat je presets kunt instellen, ik heb de zelfde camera hangen in de garage.
Maar de optie om een preset te koppelen aan een alarm is iets wat ik niet terug kan vinden, en zoals eerder aangegeven, ben ik niet alwetend.

En op de vraag of je iemand op 20 meter afstand kan herkennen.
Overdag zal dat veel beter gaan dan in de nacht, en met IR heb je z/w beeld, dus dat gaat een stuk slechter.
Ik heb zelf een 8Mp ColorVu camera hangen aan de straat zijde en mijn beeld bestrijkt meer dan 20 mtr.
Hoe verder weg, hoe minder je kunt herkennen, maar dat zal met alle camera's zijn.
Maar op een afstand van 20 mtr is er veel van herkenning, zeker wanneer je beeld gekleurd is.
Wat dat betreft is de ColorVu een verademing tov IR.

Met betrekking tot herkenning, is een camera met grotere lens altijd beter (2.8 mm - 4 mm of groter) maar de kijkhoek wordt dan wel kleiner bij een grotere camera.
Zie ook https://www.camerashop24.nl/welke-lens als voorbeeld.
Om even terug te komen op het automatisatie gedeelte: ik heb sensoren die ik in Home Assistant koppel. Via Node Red maak ik dan automatisaties/scripts met de input van deze sensoren.
Als ik een magneet sensor op mijn brievenbus zou voorzien, dan kan ik via Node Red op basis daarvan bepaalde voorgedefinieerde presets aanspreken via HTTP. Dat werkt goed en snel met de PTZ waarvan sprake.
Enkel en alleen met de camera is dit volgens mij inderdaad niet mogelijk.

Wat betreft herkenning aan de straat denk ik er misschien beter over na om een extra camera dichterbij te zetten en voor 2 goede non-PTZ camera's te gaan met ColorVu of gelijkaardige techniek. Ik ga er nog wat reviews over nalezen.

Alvast bedankt om mee te denken allen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjoeC
BlackShadow schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:16:
[...]

Om even terug te komen op het automatisatie gedeelte: ik heb sensoren die ik in Home Assistant koppel. Via Node Red maak ik dan automatisaties/scripts met de input van deze sensoren.
Als ik een magneet sensor op mijn brievenbus zou voorzien, dan kan ik via Node Red op basis daarvan bepaalde voorgedefinieerde presets aanspreken via HTTP. Dat werkt goed en snel met de PTZ waarvan sprake.
Enkel en alleen met de camera is dit volgens mij inderdaad niet mogelijk.

Wat betreft herkenning aan de straat denk ik er misschien beter over na om een extra camera dichterbij te zetten en voor 2 goede non-PTZ camera's te gaan met ColorVu of gelijkaardige techniek. Ik ga er nog wat reviews over nalezen.

Alvast bedankt om mee te denken allen!
Wat ik op IPcamTalk zo af en toe tegenkom zijn mensen die met bijvoorbeeld Blue Iris (en Frigate kan het misschien ook) gewone goede camera's gebruiken voor observatie van een heel perceel en 1 of meerdere goede zoom PTZ's om op interessante zone's in te zoomen. Je behoudt dan altijd een overzichtsbeeld maar kunt details oppakken als gewenst Dan kun je bijvoorbeeld denken aan 10x zoom oid, eventueel ondersteund door spots met echt of IR licht. Zeker als je HA of Blue Iris oid gebruikt zijn je mogelijkheden eindeloos. Laatste Blue Iris kent ook persoonsherkenning op basis van een lokale database waardooor je "goed volk" van "ander volk" kunt onderscheiden als event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-06 19:50
TheMystery schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:53:
Ik heb de van andy de IPC-T54IR-ZE-S3 binnen gekregen en ik ben deze aan het testen op mijn 10 jaar oude nvr.
Met DMSS en Smart PSS krijg ik direct netjes beeld, ik kan via smart pss en ook via de webinterface van de nvr de stream en substream instellingen configureren, ook channel display name instellen werkt.
Heb deze nu even op h264 encoding gezet.

Maar wat ik niet werken krijg zijn de rtsp streams? iemand een idee of dit op de camera zelf nog ingesteld dient te worden? kan namelijk niet de webinterface van de camera zelf openen.
Wat heb je er uiteindelijk voor betaald als ik zo vrij mag zijn. Heb mijn oog ook op deze laten vallen. Recent Blue Iris aangeschaft en de oude Reolinks werken niet lekker met BI. Dus op zoek naar een mooi vervangsetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:26
_LF_ schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:11:
[...]

Wat heb je er uiteindelijk voor betaald als ik zo vrij mag zijn. Heb mijn oog ook op deze laten vallen. Recent Blue Iris aangeschaft en de oude Reolinks werken niet lekker met BI. Dus op zoek naar een mooi vervangsetje.
179 euro p/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Hi allemaal,

Ik ben me ook aan het verdiepen om in mijn tuin camera's op te gaan hangen, echter ga ik eerst alle electra aanleggen en mij vervolgens verder verdiepen in camera's. Ik zit nog wel 1 vraag waar hopelijk iemand bij kan helpen.

Ik wil boven in de punt van mijn garage een camera gaan hangen, echter wil ik ook graag verlichting op gaan gaan hangen omdat er nog s avonds wat activiteit is aan de achterkant van mijn huis (hier parkeer ik ook mijn auto). Ik wilde gewoon een normale LED lamp met bewegings sensor gaan plaatsen zodat er flinke dosis licht is als iemand voorbij loop en ikzelf s avonds ook thuis kom door de tuindeur.

Mijn vraag is, hoe werkt een dahua / hikvision camera icm met zo'n lamp? Ze zullen praktisch naast elkaar te komen hangen. Andere optie natuurlijk om een camera met ingebouwde led te kopen, en ben vooral erg benieuwd of die eingelijk wel voldoende licht / afschrikeffect geven of dat ik me niet teveel moet voorstellen van de leds op de camera.

Hopeljk kan iemand helpen, dat scheelt me namelijk extra stroomkabels door heel mijn tuinhuis te leggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QFCP204R/IMG-4020.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
woutertje6 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:25:
Hi allemaal,

Ik ben me ook aan het verdiepen om in mijn tuin camera's op te gaan hangen, echter ga ik eerst alle electra aanleggen en mij vervolgens verder verdiepen in camera's. Ik zit nog wel 1 vraag waar hopelijk iemand bij kan helpen.

Ik wil boven in de punt van mijn garage een camera gaan hangen, echter wil ik ook graag verlichting op gaan gaan hangen omdat er nog s avonds wat activiteit is aan de achterkant van mijn huis (hier parkeer ik ook mijn auto). Ik wilde gewoon een normale LED lamp met bewegings sensor gaan plaatsen zodat er flinke dosis licht is als iemand voorbij loop en ikzelf s avonds ook thuis kom door de tuindeur.

Mijn vraag is, hoe werkt een dahua / hikvision camera icm met zo'n lamp? Ze zullen praktisch naast elkaar te komen hangen. Andere optie natuurlijk om een camera met ingebouwde led te kopen, en ben vooral erg benieuwd of die eingelijk wel voldoende licht / afschrikeffect geven of dat ik me niet teveel moet voorstellen van de leds op de camera.

Hopeljk kan iemand helpen, dat scheelt me namelijk extra stroomkabels door heel mijn tuinhuis te leggen.

[Afbeelding]
De meest geadviseerde hoogte voor camera's is zo.n 2-2 1/2 meter anders zie je niks onder de petjes/hoodies. Dus: lamp waar je wilt en camera's op basis van eerdere adviezen en links in dit tpoic optimaal positioneren. Lamp en camera dicht bij elkaar moet wel kunnen maar mijn inschatting is een risico op reflecties van bijvoorbeeld een kentekenplaat - ook een risico bij in de camera ingebouwde IR
en/of LED. Dat risico kun je overigens ook bij ruimte tussen lamp en camera nooit uitsluiten, hoek van inval is hoek van terugkaatsing.
O ja, en gebruik vooral ruime mantelbuizen in je tuin zodat je later nog iets kunt vervangen/bijtrekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
DjoeC schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:38:
[...]

De meest geadviseerde hoogte voor camera's is zo.n 2-2 1/2 meter anders zie je niks onder de petjes/hoodies. Dus: lamp waar je wilt en camera's op basis van eerdere adviezen en links in dit tpoic optimaal positioneren. Lamp en camera dicht bij elkaar moet wel kunnen maar mijn inschatting is een risico op reflecties van bijvoorbeeld een kentekenplaat - ook een risico bij in de camera ingebouwde IR
en/of LED. Dat risico kun je overigens ook bij ruimte tussen lamp en camera nooit uitsluiten, hoek van inval is hoek van terugkaatsing.
O ja, en gebruik vooral ruime mantelbuizen in je tuin zodat je later nog iets kunt vervangen/bijtrekken....
Thanks! Helder, dan ga ik de stroomkabel er gewoon bij trekken en gaat de lamp een stuk hoger komen dan de camera! Dank! Had inderdaad de links al gevonden voor optimale positionering en overige adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:23

Antonio di

a mi me dijeron que si

Hi allemaal,

[Afbeelding]
Cam's kunnen ook beweging constateren. En 2 bewegingsmelders (Cam en Licht met sensor) kan eventueel later voor "verwarrende" situaties zorgen.
Je kunt cam's kopen die bij constatering van beweging een "alarm"-uitgang aanstuurt die via een relais 1 of meerdere lampen aanstuurt. Zie bijvoorbeeld foto 6 in onderstaande review (achteraan te vergroten/lezen):
Lupus Electronics LUPUS - LE232 Alarm Camera review door Antonio di

Het Merk Lupus Electronics zijn rebranded Dahua's dus Dahua en Hikvision zullen ook modellen hebben met dit soort mogelijkheden.
Het is naar mijn mening erg verstandig in ieder geval voor Ethernet kabel met PoE te zorgen op de plekken waar je cam's wilt plaatsen (dus toch even Ethernet plannen naast Elektra :( :) )
De mooiste oplossing is natuurlijk een goed (Alarm) Smarthome Hubje te nemen voor de koppeling Cam en Verlichting. Daarnaast kun je dan nog veel meer in je huisje aansturen/beveiligen. Zie:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
Ik heb zelf een Lupus XT2-plus Alarm/smarthome en een Home Assistant (voornamelijk nu voor energiebeheer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Hi allemaal,

[Afbeelding]
Ik heb deze camera (in het zwart) hangen.
https://hq-securityshop.n...pixel-4mm-88-colorvu-wit/
Camera geeft licht wit bij detectie van mens en voertuig en je kunt zelfs een gesproken waarschuwing laten afgaan bij detectie.
Dit alles werkt zeer goed is mijn ervaring. Tevens is dit een ColorVu camera, welke gekleurd beeld geeft bij weinig licht. Mijn ervaring met deze camera is erg positief.

Door gebruik te maken van het witte led licht van de camera, heb ik de gewone lamp kunnen laten vervallen.

[ Voor 3% gewijzigd door vuurvreter63 op 22-12-2023 14:13 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-06 20:04
@vuurvreter63, op de door jou aangegeven site is de zwarte versie niet te vinden. Waar heb je die dan aangeschaft? Ben op zich wel geïnteresseerd maar wil ook nog even wat video's zoeken van de 4 mm versie. Ik wil een wat minder breed bereik en daar lijkt de 4 mm ook aan te voldoen.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Meubelmaker schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:34:
[...]
@vuurvreter63, op de door jou aangegeven site is de zwarte versie niet te vinden. Waar heb je die dan aangeschaft? Ben op zich wel geïnteresseerd maar wil ook nog even wat video's zoeken van de 4 mm versie. Ik wil een wat minder breed bereik en daar lijkt de 4 mm ook aan te voldoen.
Ik heb een klein foutje gemaakt, deze heb ik.
https://hq-securityshop.n...et-strobe-en-audio-zwart/

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Jammer, de zwarte uitvoering van het door mij gewenste model kan ik niet vinden. Jouw model is ook een 2.8mm, verdere verschillen weet ik zo niet.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:37
@Meubelmaker Deze misschien https://pro-alarm.nl/hikv...arood-2-8mm-met-microfoon

Alleen in het zwart bijna nergens leverbaar, ik heb zelf een witte uitvoering. Hangt onder de dakgoot en die is ook spierwit.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
habbekrats schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:12:
@Meubelmaker Deze misschien https://pro-alarm.nl/hikv...arood-2-8mm-met-microfoon

Alleen in het zwart bijna nergens leverbaar, ik heb zelf een witte uitvoering. Hangt onder de dakgoot en die is ook spierwit.
Bedankt voor het meedenken. Dat is de Hybrid (G2H) uitvoering met IR. Kan misschien wel uitgezet worden in de instellingen maar inderdaad ook niet in het zwart verkrijgbaar 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
https://pro-alarm.nl/ds-2...panoramische-camera-zwart lijkt mij voor mijn voorgevel wel handig. Nog even sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 16-06 18:14
Ik zou deze winkel eens in de gaten houden.
Scheelt een heleboel, dan heb je de camera voor een habbekrats :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AK5tavH.png

Had 'm snel in huis en in mijn geval was het incl. BTW zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
JvdW schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:56:
[...]

Ik zou deze winkel eens in de gaten houden.
Scheelt een heleboel, dan heb je de camera voor een habbekrats :+

[Afbeelding]

Had 'm snel in huis en in mijn geval was het incl. BTW zonder extra kosten.
Net even gekeken op die site. Een beetje duister bedrijfje of een prijsfout? Swipe maar eens naar de zwarte uitvoering en klik op de 4mm lens.
https://nl.aliexpress.com...931411%21rec%21NL%21%21AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Meubelmaker schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:16:
[...]

Net even gekeken op die site. Een beetje duister bedrijfje of een prijsfout? Swipe maar eens naar de zwarte uitvoering en klik op de 4mm lens.
Je linkt naar een totaal andere verkoper :?
Ik heb de DS-2CD2387G2P-LSU/SL zwart bij TOP1 CCV Store keurig geleverd gekregen met nette communicatie. Totale kosten circa €140,- Geen prijsfout. Prijs varieert (gekocht tijdens black friday geloof ik)

Zwart is momenteel uitverkocht en de witte kost nu ongeveer € 200,- incl. alles. zonder kortingen.
Kortingscodes zijn vaak verkrijgbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door JvdW op 22-12-2023 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Meubelmaker schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:16:
[...]

Als ik op het bijgevoegde plaatje kijk van die site is het geen echte hikvision. Die ik hier heb hebben de reset/sd kaart klepje op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
JvdW schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:31:
[...]

Ik heb de DS-2CD2387G2P-LSU/SL zwart bij TOP1 CCV Store keurig geleverd gekregen met nette communicatie. Totale kosten circa €140,- Geen prijsfout. Prijs varieert (gekocht tijdens black friday geloof ik)

Zwart is momenteel uitverkocht en de witte kost nu ongeveer € 200,- incl. alles. zonder kortingen.
Ja, dat zou kunnen kloppen. Voor je het weet met zoeken zit je ineens blijkbaar bij een andere verkoper. Nodigt wat mij betreft niet echt uit om daar te kopen, ondanks jouw aanbeveling.
Bij deze verkoper is het prijsverschil van de 2CD2387G2-LSU/Sl ongeveer € 80 tussen de witte en de zwarte uitvoering.
Ik koop overigens nooit iets rechtstreeks bij Alie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
habbekrats schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:38:
[...]

Als ik op het bijgevoegde plaatje kijk van die site is het geen echte hikvision. Die ik hier heb hebben de reset/sd kaart klepje op de achterkant.
Kijk je bij de juiste verkoper?
Ik heb een echte geleverd gekregen, voorzien van de meest recente firmware in verzegelde doos voor een zeer interessante prijs. Kwaliteit is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 17:59
JvdW schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:08:
[...]

Kijk je bij de juiste verkoper?
Ik heb een echte geleverd gekregen, voorzien van de meest recente firmware in verzegelde doos voor een zeer interessante prijs. Kwaliteit is perfect.
Ik snap het ook niet zo, heb ook ff op die site zitten struinen maar kom dan nergens bij Ali uit eigenlijk? Of er moeten soms advertenties op de pagina's staan? Die zijn hier geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit nog eens bij toeval naar m'n settings te kijken van de camera. Zie dat ik daar nooit aandacht aan besteed heb. Had hem nog op de standaard settings staan grotendeels.

Heb hem nu omgezet op H265. Smart codec aangezet.
FPS en iFrames had ik al gelijk gezet.

Heeft het nu nog zin om verder te finetunen? Resolutie kan omlaag, maar is wellicht een afweging tussen pixels en processing power?

Heb het nu zo staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHOWrG6fnMsna6iErxv9Q8XsKDY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RoAl2SJUI7477MYGoTpaS7Cm.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
JvdW schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:31:
[...]

misschien de juiste link geven zoeken op top 1 cctv store levert met verschillende zoekmachines veel verschillende resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
MikeyMan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:02:
Zit nog eens bij toeval naar m'n settings te kijken van de camera. Zie dat ik daar nooit aandacht aan besteed heb. Had hem nog op de standaard settings staan grotendeels.

Heb hem nu omgezet op H265. Smart codec aangezet.
FPS en iFrames had ik al gelijk gezet.

Heeft het nu nog zin om verder te finetunen? Resolutie kan omlaag, maar is wellicht een afweging tussen pixels en processing power?

Heb het nu zo staan:
[Afbeelding]
H265 zal je slechter beeld opleveren dan H264 vanwege de extra compressie -> minder detail. Herkenbaarheid van personen/voertuigen zal dus afnemen, mijn advies: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DjoeC schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:02:
[...]

H265 zal je slechter beeld opleveren dan H264 vanwege de extra compressie -> minder detail. Herkenbaarheid van personen/voertuigen zal dus afnemen, mijn advies: niet doen.
Vanmorgen paar uurtjes zitten lezen, en dit leek het enige te zijn waar wel consensus over is...

Niet dus... :X

Resolutie verlagen en naar 264 (h) dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
habbekrats schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:15:
[...]

misschien de juiste link geven zoeken op top 1 cctv store levert met verschillende zoekmachines veel verschillende resultaten.
Hierbij de link:

https://nl.aliexpress.com/item/1005005775586476.html

Momenteel alleen de witte beschikbaar voor €200,63 incl. verzending en BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
DjoeC schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:02:
[...]

Denk echt dat het wel van de situatie afhangt en hetgeen je bekijkt.
Ik zie hier visueel bijna geen tot geen verschil tussen H264(+) of H265(+) als ik de fragmenten vergelijk.
Zeker niet voor herkenning van personen. Wel scheelt het behoorlijk veel opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het valt mecnu net op dat er een heel klein beetje condens vorming is ontstaan tussen de lens en het afdekplaatje zeg maar van mijn IPC-HDW5231R-ZE na een paar jaar gebruik kan dit schoongemaakt worden denken jullie?

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JvdW schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:48:
[...]

Denk echt dat het wel van de situatie afhangt en hetgeen je bekijkt.
Ik zie hier visueel bijna geen tot geen verschil tussen H264(+) of H265(+) als ik de fragmenten vergelijk.
Zeker niet voor herkenning van personen. Wel scheelt het behoorlijk veel opslag.
Haha dat zeg ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:13
Na vijf jaar heeft mijn google nest iq pro het begeven.. ten tijde van aanleg is er een pvc buis gebruikt van enkel 16mm groot (ofwel veel te klein). Welke camera heeft bekabeling wat hierdoor makkelijk past? Aan de andere kant heb ik een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06 23:18
xminator schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:18:
Na vijf jaar heeft mijn google nest iq pro het begeven.. ten tijde van aanleg is er een pvc buis gebruikt van enkel 16mm groot (ofwel veel te klein). Welke camera heeft bekabeling wat hierdoor makkelijk past? Aan de andere kant heb ik een stopcontact.
Iedere camera met PoE voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:13
Dronium schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:21:
[...]

Iedere camera met PoE voeding.
Alleen het probleem is dat ik geen ethernet aan de uiteinde heb of heb je ook varianten waar ik een PoE gebruik enkel voor voeding middels een injector en dan verbinding met draadloze netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

xminator schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:25:
[...]

Alleen het probleem is dat ik geen ethernet aan de uiteinde heb of heb je ook varianten waar ik een PoE gebruik enkel voor voeding middels een injector en dan verbinding met draadloze netwerk?
Je kunt er een beschermde ethernetkabel bijtrekken (FTP of S/FTP buiten kabel) OF een DLAN met wel of niet PoE uitgang nemen. Met PoE heb je maar 1 kabel naar je Cam lopen !

[ Voor 7% gewijzigd door Antonio di op 23-12-2023 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
Hi allemaal,

Ik heb de startpagina gelezen en daarnaast ook nog de laatste 14/15 pagina’s en heb nog jullie advies nodig.

Hieronder een situatie schets van mijn achtertuin

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9RZ01m8C/IMG-4034.jpg

Op locatie A, wil ik een camera boven in de nok van mijn tuinhuis gaan hangen die gericht wordt op mijn auto en poort

Op locatie B, hier heb ik de mogelijkheid om een camera op te hangen (er zit al een internetkabel, echter denk ik dat ik er hier geen ga hangen omdat deze camera vrij te gemakkelijk te saboteren is en op max 2 meter hoogte kan hangen. Hier twijfel ik nog wel over.

Op locatie C, wil ik een camera gaan hangen die mijn tuin in de gaten houdt, mijn deur naar de bijkeuken en openslaand tuindeuren.

Op locatie D, hier kan ik eventueel een camera gaan hangen (er ligt een internet kabel in mijn tuinhuis, echter vind ik het wat overkil worden om 3 cameras in zo’n kleine tuin te gaan hangen, daarnaast heb ik een Ajax alarm systeem met op alle ramen en deuren sensoren + bewegingssensors met foto op iedere kamer

Algemene eisen
- Detectie van mensen (melding wanneer persoon in tuin loopt)
- Het zou mooi zijn als een camera kan linken met Homey Pro / Ajax (nice to have). Bijvoorbeeld iets wat ik dan kan instellen, indien Ajax staat op alarm en camera ziet beweging dan alle lampen aan en knipperen en extra push notificatie naar mijn telefoon.
- Budget 100 - 250 euro per camera, kan eventueel nog wel omhoog indien het echt veel waarde toevoegt.

Ik heb de volgende wensen voor mijn camera:
Locatie A: camera op hoogte van +- 3.5 meter?
- 2.8 mm, afstand is vrij beperkt
- Ik wil ook nog verlichting gaan plaatsen omdat deze locatie aan de achterkant van mijn huis waar het erg donker is. Zodat de verlichting aanschiet als ik zelf door de poort loop en me sleutel makkelijker in de poort kan doen. Er is wel wat omgeving lichts van buren en overburen. Wellicht in combinatie met verlichting van de camera die aanschiet als er beweging is? Ik heb eerder gelezen over verschillen van LED, Infrarood en ColorVU , Color4K maar kan hier toch nog lastig een keuze in maken. Ik zag dat er ook cameras zijn die zowel infrarood als ColorVU hebben zoals de Hikvision
- wellicht is de DS-2CD2387G2H-LIU - 8MP Hybrid camera iets? Ik zie ook dat er een 4 mp camera hiervan is, die 200 euro is,

Locatie 2: camera op hoogte van +- 3 meter
- Twijfel tussen 2.8 en 3.6 mm. De kijkhoek is het belangrijkste, dan kan ik mijn openslaande tuindeuren en bijkeuken deur goed zien. Alles wat ik de tuin meepak is mooi maar niet hoogste prioriteit. Daarmee denk ik een 2.8 omdat die 90 graden hoek heeft.
- Misschien is een varifocaal ook een optie en dan kan ik ook verder in de tuin kijken.
- Ik heb in principe Philips hue verlichting inde tuin maar wil deze niet altijd s nachts aanlaten, wellicht hier ook maar voor een luxe camera met combi infrarood, en ColorVU

Op basis van bovenstaande aantal vragen:
1. Ik heb verschillende camera voorbij zien komen in dit topic maar vind het erg lastig om goed alle specs te vergelijken en tot een kleine selectie te komen. Zijn er een soort van beste koop / beste uit de test a la consumentenbond selecties? ;) Het liefst zou ik gewoon een goede website hebben waarin ik gewoon mijn lens maat kan invoeren (2,8 mm) en dan verder wat filter plaatsen om zo tot een selecte groep te komen echter kan ik geen goede site hiervoor vinden.

Nog een aantal algemene vragen:
2. Sd kaart, ik heb een NAS maar wil die eigenlijk niet altijd aan hebben staan, stel ik zet hem aan dan, dan kan alles van de SD kaart overgezet worden op de NAS of werkt het zo niet? Ander alternatief zou eventueel ook een goedkope NVR kunnen zijn. De NAS staat in mijn woonkamer en maakt nogal herrie en wil die zo min mogelijk aan houden,.
3. Ik heb in mijn meterkast een PoE router waarin een kabel zit die direct naar locatie B en C gaat. Ik heb 1 andere kabel en die komt uit in mijn tuinhuis. Hier ga ik een nieuwe router neerzetten en daar de nieuwe kabel voor locatie A in klikken. Ondanks dat het via andere router gaat kan ik wel de video’s bekijken?
4. In de openingspost staat dat de Synology maar max 2 camera’s kan, maar lijkt me dat dat tegenwoordig wel met meerdere camera kan? (Mocht ik toch mijn NAS gaan gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:40
DjoeC schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:36:
[...]

Ik zou m ook op H264 laten staan en GEEN H265 gaan gebruiken. H265 compressed zodanig veel dat je de details die je in een beveiligingscamera wilt hebben verdwijnen.
Is dat echt zo? Ik heb ze in combinatie met Surveillance Station sinds het begin op H265 draaien. Destijds heb ik me hier ook in verdiept en staat me bij dat H265 dezelfde kwaliteit geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:59
zunrob schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:43:
Is dat echt zo? Ik heb ze in combinatie met Surveillance Station sinds het begin op H265 draaien. Destijds heb ik me hier ook in verdiept en staat me bij dat H265 dezelfde kwaliteit geeft?
Nee. Dat verhaal van @DjoeC klopt niet. H265 is gewoon een veel betere (en vooral modernere) codec dan H264. Voor dezelfde beeldkwaliteit heb je maar de halve bitrate nodig.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@woutertje6 Veel terechte vragen die voor t merendeel al eerder beantwoord zijn of die door het volgen van links (zoals de FOV berekening) te beantwoorden zijn. Kom je er via dit topic niet uit, kijk dan ook eens in de wiki en de fora op https://www.ipcamtalk.com/ . Daar staan ook veel reviews van recente camera's.

Lokatie A: Leuk een camera die van bovenaf je auto bekijkt. Wat verwacht je daarvan? Kale kruinen, de kleur van een hoodie? Of gaat er een alarm af als er beweging om je auto plaatsvind? Het nut en effect van die camera lijkt me vrij beperkt.

Lokatie B: "makkelijk te saboteren". Tja, als t goed is staat de saboteur dan al op beeld en is dat beeld al vanuit de camera naar een opnameapparaat doorgestuurd. Daarnaast is het een redelijk goed gebruik dat elke camera bij een andere camera in beeld is (dekkingsplan, bepalen FOV).

Bepaal je FOV (er staat ergens eerder een link naar de rekentool) om voor de door jou te selecteren camera/lens te bekijken wat ie wel/niet kan zien.

Voor tests van de camera's: zie de ipcamtalk site. NB: Dahua staat daar bekend onder het Emipire /IPC merk (leverancier: Andy), Andy's camera's zijn Dahua's met zijn internationale software.

Dahua of Hikvision, andere merken komen daar voor prive gebruik niet echt langs. De keuze is op basis van persoonlijke voorkeur (stammenstrijd), waarbij Dahua flink geholpen wordt door de (persoonlijke) ondersteuning vanuit Andy die ook nog eens hele korte lijnen heeft met de Dahua engineers is mijn eigen ervaring. Niets negatiefs over het andere merk alleen heb ik daar geen ervaring mee.

Tip: Je hebt nog veel meer om te lezen en te ontdekken ;-) Zo heb ik ook mijn kennis opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

Videopac

Rommelt wat aan.

Andrehj schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:47:
[...]

Nee. Dat verhaal van @DjoeC klopt niet. H265 is gewoon een veel betere (en vooral modernere) codec dan H264. Voor dezelfde beeldkwaliteit heb je maar de halve bitrate nodig.
Waarom raad frigate dan nog steeds h264 aan?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:40
Videopac schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:30:
[...]

Waarom raad frigate dan nog steeds h264 aan?
Vanwege browser playback: https://www.reddit.com/r/homeassistant/s/1iMxyFl8YL

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Op zoek naar advies !
Ik ben op zoek naar een setje POE camera's, voorlopig eentje voor binnen die de deur en het pad naar de deur kan filmen, ook nog eentje voor buiten die de voortuin filmt. Momenteel heb ik voor om dit met Frigate te gaan gebruiken om later mogelijk met een TPU en Home Assistant nog wat slimmer te maken. Dus geen cams die enkel met een app werken.

Ik zoek dus specifiek ONVIF camera's begrijp ik dan ?
Verder wil ik zo scherp mogelijk beeld overdag en 's nachts zoveel mogelijk range. Dus 5-8MP en IR. Qua kostprijs mag het wel wat kosten, ik ben wat modellen van 300-500€ tegen gekomen die ik overweeg.

Maar ik heb geen idee wat ik optisch moet verwachten, een goede vergelijking heb ik nog niet gevonden.
Merk maakt me niet uit, wel de effectieve beeldkwaliteit. Het gaat allemaal in een aparte VLAN zonder internettoegang dus ik maak me geen zorgen dat een regering meekijkt.

Modellen die me interessant leken maar niet altijd de juiste specs hebben:
(voor binnen witte turret/dome, voor buiten liefst zwarte turret, dome of bullet)

Hanwa QNE-8021R: https://www.ipcam-shop.nl/qne-8021r.html
Dahua IPC-HDW3849H- https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-hdw3849h-zas-pv.html
Axis M4216-V: https://www.ipcam-shop.nl/axis-m4216-v.html
Honeywell HC35WE8R2: https://www.ipcam-shop.nl/hc35we8r2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Iemand een goede tip voor me? Het is misschien een beetje TL;DR, ik wil graag dat het werkt, maar heb al vanalles geprobeerd en elke keer werkt het niet lekker.

Ik heb camera's van Foscam, diverse types van 1080p tot 4K (9 stuks). Een Windows servertje met opslag.
Op dit moment sla ik alles op via FTP en met mijn eigen script gooi ik de oudste data weg zodat de disk niet vol loopt.
Recent heb ik op mijn werk gezien hoe het ook kan via een Hikvision systeem en hun software. Echter dit kan ik niet gebruiken met mijn Foscams.

Heb allerlei programma's geprobeerd, weet al niet eens meer wat, alleen FTP kwam er stabiel uit (behalve de deurbelcamera). Daarnaast wordt er geen geluid opgenomen. Iets wat ik wel graag wil als er wordt aangebeld.

Welke software raden jullie mij aan om naar te kijken?

Wat heb ik nodig:

> Opnemen en weergeven in mozaiek
> Vrije ruimte beheren (oude files opschonen)
> Geluid opnemen
> bewegingsdetectie in de tijdlijn zou heel prettig zijn.

Zaken als pan en tilt is leuk maar daar kan ik nog altijd de originele software voor gebruiken.

De Foscam software is geen bruikbaar alternatief. Deze laat alle camera's broadcasten, waardoor devices als mijn zonnepanelen (10mbit) volledig worden overspoeld en onbereikbaar worden en het Wi-Fi netwerk verzadigd raakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 30-12-2023 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
@Fairy Kijk eens naar Blue Iris (betaald) of Frigate (Open source). Beiden cameramerk onafhankelijk met veel opties. Geen idee of ze alles kunnen wat jij wilt maar over Frigate is hier wel kennis aanwezig. Ik gebruik ze geen van beiden dus geen inhoudelijke kennis.

Overigens, oude bestanden weggooien is simpel met een windows scriptje te doen: https://pureinfotech.com/...der-than-days-windows-10/ Dit gebruik ik zelf om database backups te verwijderen.

<toevoeging> Dit script dan wel opnemen in de scheduler....

[ Voor 6% gewijzigd door DjoeC op 30-12-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-06 19:34

yay

Ik heb even gezocht maar mijn vraag lijkt toch niet gemeengoed dus ik stel hem hier.

Ik ben opzoek naar een aantal beveiligingscamera's voor rondom het huis. Mijn PoE gevoedde outdoor accespoint heeft een specifieke outdoor PoE adapter met overspanningsbeveiliging. Bij outdoor camar's zie ik dat dan weer niet zo vaak. Ik heb wel gezien dat ze te koop zijn.

Gebruiken jullie geen specifieke outdoor PoE adapter?
Of is dat minder noodzakelijk ten opzichte van een accesspoint omdat een accespoint meer hoog en open en bloot opgehangen wordt en een camera toch meer tegen het huis en beschut?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjoeC
@yay Ik heb overspanningsbeveiliging in de meterkast op de 230/400V (grof) en op sommige (gevoelige) apparaten fijnbeveiliging. Heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van overspanningsbeveiliging op gelijkspanning. Mijn PoE komt uit een PoE switch, ik werk momenteel niet met losse adapters. Dat allemaal gezegd hebbend, ooit is de bliksem hier (zichtbaar) binnen 100m op t vlakke land ingeslagen zonder gevolgen, Zelfs een geaarde in de buurt staande stalen constructie van 10m hoog werd niet geraakt. En als je directe inslag krijgt helpt een overspanningsbeveiliging niet. Dus: Zorg dat je minimaal grofbeveiliging hebt als onderdeel van de meterkast en fijnbeveiliging op relevante plekken.

Voor je specifieke vraag zou ik eerder uitwijken naar 1 van de electronica topics of misschien het huisinstallatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 14:52
Een hulpvraag aan de experts hier in dit forum.

Ik heb recent de TP-Link VIGI Network Video RecorderI NVR1004H-4P met een dome camera gekocht. Nu zoek ik ter uitbreiding een geschikte (d.w.z. POE en ONVIF) fisheye buitencamera met een zo klein mogelijk formaat (dit ivm met de locatie waar deze moet komen te hangen, boven een deurpost en onder een afdak).

Ik kan helaas niet de geschikte camera's vinden, de meeste Fisheye camera's voor buiten zijn te duur (lees >EUR 500,-). Kan iemand mij wijzen op een mogelijk geschikte camera? Eventueel 180 graden kijkhoek mag als alternatief.

Op voorhand bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door TwisteR op 17-01-2024 11:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dit is trouwens ook wel een briljant ding en is nog goedkoop ook.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51ZOTFha0hL._AC_SX466_.jpg

Niet altijd mogelijk om voor elk apparaat eigen kabel te trekken dus heb nu hier 2 camera's mee aangesloten op 1 (POE+)poort van de switch. Samen met een nieuwe POE-switch heeft deze er voor gezorgd dat er een hele zwik kabels en POE-injectors onnodig werden. Ruimt lekker op.

Zit er aan te denken om ook nog een outdoor variant te nemen zodat ik komende zomer op het terras de laptop bekabeld aan het netwerk kan hangen, met een kabel die daar ligt voor een andere camera. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 26-01-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:37:
Dit is trouwens ook wel een briljant ding en is nog goedkoop ook.

[Afbeelding]

Niet altijd mogelijk om voor elk apparaat eigen kabel te trekken dus heb nu hier 2 camera's mee aangesloten op 1 (POE+)poort van de switch. Samen met een nieuwe POE-switch heeft deze er voor gezorgd dat er een hele zwik kabels en POE-injectors onnodig werden. Ruimt lekker op.

Zit er aan te denken om ook nog een outdoor variant te nemen zodat ik komende zomer op het terras de laptop bekabeld aan het netwerk kan hangen, met een kabel die daar ligt voor een andere camera. :P
Hoe heet het en waar kan je het kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:51:
Hoe heet het en waar kan je het kopen?
POE-extender. Amazon, Aliexpress etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-06 17:25
waarschijnlijk is het al meerdere keren gevraagd en uitgelegd. ik heb een nieuwbouw tussenwoning gekocht. op de achtergevel laat ik een loze leiding plaatsen waar ik een camera op wil hangen. hoe hoog is de ideale installatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-iW4iIaMlioZU7gW17c8sy4HOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/haN4tj7CLFXQoc6GQ3xdF4ik.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurvreter63
Yesiladam schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:30:
waarschijnlijk is het al meerdere keren gevraagd en uitgelegd. ik heb een nieuwbouw tussenwoning gekocht. op de achtergevel laat ik een loze leiding plaatsen waar ik een camera op wil hangen. hoe hoog is de ideale installatie?

[Afbeelding]
1.70 meter hoog is de ideale hoogte ivm herkenning, zelf heb ik hem op 2,70 meter hangen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zs07tMhN6i2_dZBYoPw2DF3DJDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPEGaIIQkF2SnvCZHY16VkOA.jpg?f=fotoalbum_large

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
1.70 meter is naar mijn idee te laag. Dan schroeven ze de camera er zo makkelijk af dat ze niet eens een trapje of ladder nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
M!chel schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:11:
1.70 meter is naar mijn idee te laag. Dan schroeven ze de camera er zo makkelijk af dat ze niet eens een trapje of ladder nodig hebben.
Voor de herkenning is het de ideale hoogte, dan kijk je net onder het petje door.
Voor de rest ben ik het met je eens.
Daarom hangt hij bij mij dus hoger.

[ Voor 10% gewijzigd door vuurvreter63 op 27-01-2024 15:16 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Ja dat snap ik. Het is gemiddelde ooghoogte. Voor een deurbel goed te doen, maar voor een dure PTZ cam dikke no go! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Maximaal 2.40. Zie (o.a): https://ipcamtalk.com/wiki/ip-cam-talk-cliff-notes/ In die wiki staan nog veel meer goeie tips.

@vuurvreter63 heeft gelijk: Je wilt onder t petje kunnen kijken (misschien zelfs wel van de grond af naar boven...

Als het goed is heb je al beeld van de persoon die m van de muur af haalt voordat ie zelfs maar in de buurt komt ;-) Bij mij werd een bewegingssensor (baksteenkleur) die op zo'n 2.40 zat/zit ook gewoon van de gevel geramd. Daarom zou ik in jouw geval voor een zwarte camera gaan ipv een witte, valt - zeker n de avond - wat minder op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
DjoeC schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:24:
[...]
Als het goed is heb je al beeld van de persoon die m van de muur af haalt voordat ie zelfs maar in de buurt komt ;-)
Toch jammer als ze dan een camera van ~1000euro hebben en de beelden niet zorgen voor een aanhouding.
Camera weg, en alleen wat beelden van de dader....zonde!

Daarbij komt ook dat ze tegenwoordig zo brutaal zijn dat ze gewoon overdag een kraak zetten en in veel gevallen ook redelijk herkenbaar in beeld zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door M!chel op 27-01-2024 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
M!chel schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:40:
[...]

Toch jammer als ze dan een camera van ~1000euro hebben en de beelden niet zorgen voor een aanhouding.
Camera weg, en alleen wat beelden van de dader....zonde!

Daarbij komt ook dat ze tegenwoordig zo brutaal zijn dat ze gewoon overdag een kraak zetten en in veel gevallen ook redelijk herkenbaar in beeld zijn.
Yep, er zijn allerlei redenen denkbaar om een camera hoger te hangen. Maar met een breekijzer kom je ook zomaar 3m hoog en da's echt veel te hoog. Ofwel: Hoewel er redenen zijn om m hoog te hangen zou ik het niet doen. Koppel m dan aan een beveiliging en een 120Db sirene oid zodat meteen de hele buurt achter t gordijn staat te kijken. NB: Dit werkt niet in Rotterdam, Den Haag, Vlaardingen. Maar daar heb je aan een camera toch niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Hier werkt het prima op 3m hoog. Het zal niet altijd volgens de regels zijn, maar mensen staan soms al op beeld voordat ze in de gaten hebben dat er een camera hangt.
Ik ben er blij mee, de politie ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
M!chel schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:54:
Hier idem _/-\o_

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-06 23:16
M!chel schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:54:
Hier werkt het prima op 3m hoog. Het zal niet altijd volgens de regels zijn, maar mensen staan soms al op beeld voordat ze in de gaten hebben dat er een camera hangt.
Het is even geleden dat je het gepost hebt maar heb je nog steeds de DS-2CD2385FWD-I? Of tegenwoordig iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:52:
[...]

Het is even geleden dat je het gepost hebt maar heb je nog steeds de DS-2CD2385FWD-I? Of tegenwoordig iets anders?
Die heb ik maar heel kort gehad. Geen idee of het een namaak nepper was of gewoon een maandagochtend model, maar het beeld was bedroevend slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-06 23:16
M!chel schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:55:
[...]

Die heb ik maar heel kort gehad. Geen idee of het een namaak nepper was of gewoon een maandagochtend model, maar het beeld was bedroevend slecht!
Ooh je posts waren lovend haha. En wat heb je nu dan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:56:
[...]

Ooh je posts waren lovend haha. En wat heb je nu dan als ik vragen mag?
Denk dat ik hem toen net nieuw had :) 's Avonds kwam de tegenvaller. Presteerde erg ondermaats en wat ik ook probeerde qua instellingen, ik kreeg het niet goed. Dus die ging retour.

Heb nu een aantal Hikvision colorvu turrets en een ptz, allemaal 4MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06:02
Heeft iemand ervaring met de Reolink RLC 1010-A camera?
Ik wil 2 camera’s aanschaffen en deze kan ik momenteel voor een nette prijs aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-06 20:59
Allen,

Is er een mogelijkheid om dit licht van de lantaarnpaal wat aan te passen via camerainstellingen? Ik heb er niet zoveel ervaring mee.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/up3rXGyel5cK2pH4f1AsUvmDObo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJyUQcjjcuLDLd0AWAKd63wU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Matadores schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:33:
Heeft iemand ervaring met de Reolink RLC 1010-A camera?
Ik wil 2 camera’s aanschaffen en deze kan ik momenteel voor een nette prijs aanschaffen.
YouTube: Watch BEFORE you buy Reolink security cameras. reolink zijn niet echt goed in donkere situaties. Bij voldoende licht zijn ze best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
bkruyver schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:54:
Allen,

Is er een mogelijkheid om dit licht van de lantaarnpaal wat aan te passen via camerainstellingen? Ik heb er niet zoveel ervaring mee.....
[Afbeelding]
camera meer naar beneden richten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Allen,

[Afbeelding]
Mijn glazenbol kan hier niets van maken.
Wil je met ons delen om welk merk/type camera het gaat?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
bkruyver schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:54:,
Is er een mogelijkheid om dit licht van de lantaarnpaal wat aan te passen
Selectieve tegenlichtcompensatie aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 23:27

Rzaan

Altijd zoekende

Allen,

[Afbeelding]
Kun je de lens niet deels afvlaggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bkruyver
vuurvreter63 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 00:55:
[...]

Mijn glazenbol kan hier niets van maken.
Wil je met ons delen om welk merk/type camera het gaat?
Ja, dat is wel handig dan ja.....
IPC-Color4K-T-3.6mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bkruyver
JaDatIsPeter schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:42:
[...]

Selectieve tegenlichtcompensatie aanzetten.
Top, inderdaad even opgezocht, beeld nu beter, dank!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCydLLcyZucJYaCaBrkgF2PaVd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veycPtTUl1Giyedo0aKiyp8E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Weet iemand of er een rack mount is voor de Dahua NVR NVR5208-8P-EI.

Volgens de dealer is er alleen een legbord beschikbaar maar dan jhou ik een grote ruimte open. Kan ook zo snel niet een adres vinden waar ze een rackmount voor deze NVR maken.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat lijkt me niet origineel mogelijk, er zijn geen montagegaten aan de zijkant en als het chassis niet gemaakt is voor montage aan de voorkant (al het gewicht zal kracht uitoefenen aan de rackears) zal dit ook geen goed idee zijn.

Originele fabrikant noemt ook geen accessoires:
https://www.dahuasecurity...Series/2HDD/NVR5208-8P-EI

Als deze op een shelf past, is dat je beste optie. Let wel op de diepte zodat deze stevig staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
Phuncz schreef op zondag 18 februari 2024 @ 07:26:
Dat lijkt me niet origineel mogelijk, er zijn geen montagegaten aan de zijkant en als het chassis niet gemaakt is voor montage aan de voorkant (al het gewicht zal kracht uitoefenen aan de rackears) zal dit ook geen goed idee zijn.

Originele fabrikant noemt ook geen accessoires:
https://www.dahuasecurity...Series/2HDD/NVR5208-8P-EI

Als deze op een shelf past, is dat je beste optie. Let wel op de diepte zodat deze stevig staat.
Wel beetje flauw om in de specificaties te zetten: "Installation

Rack or desktop"

Zo is kan ik heel veel apparatuur in een rack monteren.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
John245 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:40:
[...]

Wel beetje flauw om in de specificaties te zetten: "Installation

Rack or desktop"

Zo is kan ik heel veel apparatuur in een rack monteren.
Ik heb zelf ook wat losse zaken in de kast
https://www.bax-shop.nl/l...elf-2-geperforeerde-inlay

https://static.bax-shop.n...d/450x450/16034629394.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
John245 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:47:
Weet iemand of er een rack mount is voor de Dahua NVR NVR5208-8P-EI.

Volgens de dealer is er alleen een legbord beschikbaar maar dan jhou ik een grote ruimte open. Kan ook zo snel niet een adres vinden waar ze een rackmount voor deze NVR maken.
Deze heb ik vorig jaar gekocht. Je schroeft de NVR daarop vast maar echt geweldig is het niet. Alleen geen idee of ie ook geschikt is voor de NVR die jij noemt. :P

[ Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-02-2024 12:13 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
FlipFluitketel schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Deze heb ik vorig jaar gekocht. Je schroeft de NVR daarop vast maar echt geweldig is het niet. Alleen geen idee of ie ook geschikt is voor de NVR die jij noemt. :P
Deze had ik ook gezien. Maar dan hou je nog steeds de openingen.En deze is 1U hoog en de NVR is hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
John245 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:25:
[...]

Deze had ik ook gezien. Maar dan hou je nog steeds de openingen.En deze is 1U hoog en de NVR is hoger.
De genoemde NVR is geen standaard HE maat 44mm (nvr=56mm) voor 19 inch racks, een legbord voor 1 of 2 HE nemen en de opening voor lief nemen. Als je handig bent zou je nog een blindplaat kunnen knippen om op 2HE uit te koen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
habbekrats schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:52:
[...]

De genoemde NVR is geen standaard HE maat 44mm (nvr=56mm) voor 19 inch racks, een legbord voor 1 of 2 HE nemen en de opening voor lief nemen. Als je handig bent zou je nog een blindplaat kunnen knippen om op 2HE uit te koen.
Ben sterk geneigd om naar een Hikvision NVR te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 20:03
Hang niet gewoon een camera op, maar maak een plan. Loop door je tuin. Bekijk wat een indringer ziet en wat je wilt beveiligen. Eventueel doe je dit met iemand die jou huis nog niet kent. (die ziet misschien andere dingen) Wat zijn de kwetsbare punten die je in beeld wilt hebben om een actie te kunnen zien en onderscheid te kunnen maken tussen een inbraak en andere dingen (kind met bal in de tuin, dieren in de tuin etc.) Wat zijn de momenten dat iemand zijn gezicht even wat lastiger verbergt. En wat zijn de punten of plaatsen waar je een camera kan plaatsen die iemands gezicht vastlegt.

Mijn tip is om camera's kruislings ten opzichte van elkaar te plaatsen. Met die 2 camera's kan je dan bewaken of er sabotage plaats vindt in voorbereidende acties voorafgaand aan een inbraak poging. De camera's hebben elkaar dan in beeld en worden zo zelf ook bewaakt. Door vervolgens bij iedere kruislingse set 1 hoog en 1 laag opstelpunt heb je meer kansen iemand in het gezicht te kunnen kijken.

Bijvoorbeeld: Als je het goed wilt aanpakken, dan zou ik een combinatie van meerdere camera's maken: dus 1 camera aan het tuinhek, zodat je een indringer vroeg detecteert. Je ziet deze vanaf de rug binnenlopen. Voordeel: de indringer of de persoon die aan het verkennen is, heeft meestal niet direct door dat er een camera aan zijn/haar rugzijde hangt. Dan heb jij al 1 punt gewonnen. Verder zie je hopelijk de indringer in beeld die zich veilig waant bij vertrek.

Dan zou ik bij je huis een camera wat hoger hangen met overzicht over de situatie in je tuin. Aangevuld door een camera vanuit een laag standpunt om de capuchon en petjes dragers recht in het gezicht te kijken. Ook zie je daarop beeld als je buitencamera's gesaboteerd worden.

Aan de voorkant heb ik een camera vanaf binnen op een laagstandpunt die mijn tuinpad bewaakt. Bij de voordeur een camera wat hoger van achteren. Bezorgers en verkenners hebben deze over het algemeen niet door. Je zou dit nog aan kunnen vullen met deurbelcamera's, maar als die draadloos zijn, kunnen ze zo gejamd worden, dus bij voorkeur bedraad voor power en internet connectie.

Binnen heb ik achter mijn voordeur naast het alarm ook een camera op een lage positie. De trap op een alarm sensor (beweging) die het alarm zonder vertraging direct af laat gaan. Een camera op de trap die de dader aankijkt en een sensor in de meterkast om sabotage tegen te gaan.

Als je op deze manier een plan maakt, dan heb je mogelijke indringers snel in beeld, maar denk je meteen ook na over risico's (vuilcontainers bij het dakje van je keuken of balkon etc weghalen om inklimming te voorkomen etc.)

[ Voor 31% gewijzigd door ucsdcom op 20-02-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
Ik overweeg de aanschaf van een nvr. De opties zijn:
  1. Dahua NVR5208-8P-EI
  2. Hikvision DS-7608NXI-I2/8P/S - ACUSENSE
Ter overweging de huidige camera's zijn Dahua.

Nu zie ik in de datasheet van de Hikvision staan: "1: Facial recognition, motion detection 2.0 and perimeter protection cannot be enabled at the same time. Enable one function will make the others unavailable"

Als ik de datasheet van de Dahua nvr bekijk zie ik deze limitering niet.

Zie ik iets over het hoofd of klopt mijn interpretatie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:04

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Iemand nog tips voor een NVR Android app voor Dahua NVR? Gdmss+ is weg zie ik, en dmss lees ik tegenstrijdige verhalen over. Ben op zoek naar een app die dus niet meuk maar China stuurt zonder dat ik het weet, en waarmee ik wel beelden terug kan kijken etc.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 11:18

ap3nr0ts

hoi

Een suffe vraag: ik wil een simpele camera bij de ruit van mijn voordeur, en achter. Het liefst binnen, want dat vind ik het makkelijkste weg te werken in de hoek van het venster achter mijn vitrage, en prima qua use case/jatten voorkomen. Ik wil lokaal kunnen opslaan en er is in principe genoeg licht buiten (lantaarnpalen bij binnenplaats en toevallig net bij mijn voortuin).

Zijn deze daarvoor geschikt? uitvoering: TP-Link C225

Ik had namelijk een paar jaar terug iets van Eufy, maar kan me herinneren dat opslag prima ging, maar ik 's nachts de IR niet fatsoenlijk uit kreeg. Als dat hier wel kan, kan ik voldoende door een ruit heen "zien", of is dat gewoon een kwestie van uitproberen?

Betere alternatieven ook welkom natuurlijk! :)

(Edit: slimme deurbel ben ik overigens geen fan van. Ik hou van dom en niet slim in mijn huis, haha. Dan kan ik nog claimen dat ik een bel niet heb gehoord.) :+

[ Voor 9% gewijzigd door ap3nr0ts op 26-02-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
ap3nr0ts schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:52:
Een suffe vraag: ik wil een simpele camera bij de ruit van mijn voordeur, en achter. Het liefst binnen, want dat vind ik het makkelijkste weg te werken in de hoek van het venster achter mijn vitrage, en prima qua use case/jatten voorkomen. Ik wil lokaal kunnen opslaan en er is in principe genoeg licht buiten (lantaarnpalen bij binnenplaats en toevallig net bij mijn voortuin).

Zijn deze daarvoor geschikt? uitvoering: TP-Link C225

Ik had namelijk een paar jaar terug iets van Eufy, maar kan me herinneren dat opslag prima ging, maar ik 's nachts de IR niet fatsoenlijk uit kreeg. Als dat hier wel kan, kan ik voldoende door een ruit heen "zien", of is dat gewoon een kwestie van uitproberen?

Betere alternatieven ook welkom natuurlijk! :)

(Edit: slimme deurbel ben ik overigens geen fan van. Ik hou van dom en niet slim in mijn huis, haha. Dan kan ik nog claimen dat ik een bel niet heb gehoord.) :+
Infra rood door een ruit heen, dat gaat problemen opleveren.
Goedkoop is duur koop ;)

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
@ap3nr0ts Ik heb slechte ervaring ermee. Ooit tijdelijk als snelle fix neer gezet. Probleem is dat je altijd spiegeling van het raam ziet in de camera. (lees je ziet de camera) Als het regent zie je de druppels lopen en wordt je beeld wazig. Doe je het licht in die kamer aan dan is er geen normaal beeld meer te krijgen.

[ Voor 77% gewijzigd door habbekrats op 26-02-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 11:18

ap3nr0ts

hoi

vuurvreter63 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:14:
[...]

Infra rood door een ruit heen, dat gaat problemen opleveren.
Goedkoop is duur koop ;)
En @habbekrats natuurlijk. Hm. Ik zet die infrarood dan uit voor de duidelijkheid, omdat het niet nodig is in mijn voor en achter. Een raam is daarnaast volledig overdekt. De ander niet, maar in die kamer staat eigenlijk nooit licht aan (of ik ben er).

Weten jullie iets wat dan misschien geen goedkoop-duurkoop is maar wel binnen zou kunnen? Het gaat me echt alleen om een oogje in het zeil houden als ik bijvoorbeeld op vakantie ben of wat langer weg. Lokaal opslaan en live via wifi kunnen kijken is mijn enige eis verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
ap3nr0ts schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:16:
[...]

En @habbekrats natuurlijk. Hm. Ik zet die infrarood dan uit voor de duidelijkheid, omdat het niet nodig is in mijn voor en achter. Een raam is daarnaast volledig overdekt. De ander niet, maar in die kamer staat eigenlijk nooit licht aan (of ik ben er).

Weten jullie iets wat dan misschien geen goedkoop-duurkoop is maar wel binnen zou kunnen? Het gaat me echt alleen om een oogje in het zeil houden als ik bijvoorbeeld op vakantie ben of wat langer weg. Lokaal opslaan en live via wifi kunnen kijken is mijn enige eis verder. :)
Ik denk dat het lastig gaat worden om je van (goed) advies te voorzien.
Persoonlijk, zou ik een camera aan de voor en achterkant ophangen (buiten) met een SD kaartje, zodat je de beelden terug kan zien. Zelf ben ik voorstander van Hikvision met ColorVu, dit zijn camera's zonder IR (dus ook geen last van ongedierten die voor vals alarm zorgen) die met weinig licht, gekleurd beeld geven tijdens de donkere uurtjes. Als voorbeeld https://hq-securityshop.n...et-strobe-en-audio-zwart/ noem ik deze camera, heeft ook wat extra opties, die je als beveiliging kunt inzetten, en dat werkt bijzonder goed, zeg ik uit eigen ervaring.

En middels de Hik Connect app, kan je overal je beelden bekijken, zolang jij daar maar internet heb.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
hebben ze geen colorvu cam met wifi ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
nadat we deze week last hadden van wat ongewenst volk in de buurt in zelfs in mijn tuin toen we thuis waren ben ik op zoek naar 2 of 3 goede cameras, het moet dus colorvu worden maar dat is er waarschijnlijk niet in wifi, kan ik de cams aansluiten ( en tegelijkertijd voeden ) met een wifi accesspoint ??? of lukt dat niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Rotaderp2 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:45:
hebben ze geen colorvu cam met wifi ???
Serieuze camera's met WiFi zijn er bij mijn weten niet. Neem een PoE camera en installeer die op een "correcte" plek. Als je geen IR wilt zijn er naast de ColorVu van Hik waar @vuurvreter63 nogal gek op is ook de Color4K van Dahua/Empiretech zoals deze: https://empiretech01.com/...80?variant=45309471359261

Om verkeerd volk in beeld te krijgen kun je overwegen om de camera aan de weg (in de heg, aan een tuinmuur/schutting) richting je woning te monteren. 2 voordelen: Bij weglopen staat mogelijk de hoodie iets minder diep in de ogen en je hebt geen tegenlicht van de straatverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Rotaderp2 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:10:
nadat we deze week last hadden van wat ongewenst volk in de buurt in zelfs in mijn tuin toen we thuis waren ben ik op zoek naar 2 of 3 goede cameras, het moet dus colorvu worden maar dat is er waarschijnlijk niet in wifi, kan ik de cams aansluiten ( en tegelijkertijd voeden ) met een wifi accesspoint ??? of lukt dat niet ?
Je moet zo-ie-zo de cam's van stroom voorzien. Dus als een (PoE)ethernet kabel echt een probleem is kun je evt. DLAN stekkers nemen. Want stroom in de buurt van de cam's moet er zonder PoE-ethernet kabel zijn en daar past dus een DLAN stekker op.
DLAN met PoE zou dan nog mooier zijn, maar die zie ik tegenwoordig bijna niet meer (waarom?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Rotaderp2 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:10:
Ja dat kan, heb ik ook in de garage (geen mogelijkheid tot leggen van kabel). Wanneer Je AP is voorzien van een ethernet aansluiting, kan je die aansluiten op een PoE switch met 4 poorten. Zo werkt het bij mij ook.

En op die switch, sluit je de camera aan.

Moet je wel stroom hebben op die plek.

[ Voor 6% gewijzigd door vuurvreter63 op 28-02-2024 14:23 ]

Hikvision gebruiker

Pagina: 1 ... 79 ... 89 Laatste