@
flashboarder
De backdoor die je bedoelt is denk ik de wachtwoord-recovery optie die Hikvision had ingebouwd om het wachtwoord te kunnen herstellen als dat vergeten was.
Meer vindt je
hier.
Dat dat uiteindelijk gehackt kon/werd is iets anders dan dat het opzettelijk gebeurd is om te spioneren.
Onze Reolink CX410 camera`s en NVR zijn gewoon via het internet benaderbaar, anders heb je natuurlijk niets aan de app die je waarschuwt als je er niet bent.
De NVR heeft een vraag, die je zelf opgeeft, om je wachtwoord te kunnen vinden als je het vergeten bent.
Verder zijn ze zo goed als in de reviews, het beeld `s nachts is vrijwel dat van overdag, en is het allemaal plug and play.
En ook afspelen kan simpel op alle bewegingsmomenten, of alleen personen, auto`s of dieren.
Maar de camera`s kunnen dus ook standalone werken met een sd kaartje en POE injector, en bedraad of via Wifi. En dan simpel aan te melden in de app via de QR code.
Wij hebben alles bedraad zodat er geen Wifi signalen van de camera`s zelf te storen zijn, wat mij voor inbrekers makkelijker te doen lijkt dan de NVR hacken via internet.
Verder ben ik het met @
DjoeC eens, volgens mij zijn de "geruchten" meer om concurrenten uit te schakelen die voor minder een betere camera op de markt zetten.
Beetje het "Huawei-verhaal" daar is ook nog nooit iets bewezen, ondertussen is Huawei half kapot gemaakt en hebben ze inmiddels "het Westen" niet meer nodig omdat ze nu alles zelf ontwikkeld hebben. En maken ze inmiddels weer telefoons die "rondjes rennen" om de topmodellen van Apple en Samsung. Enige reden om ze niet te kopen is dat bijna alle apps Google Play Services nodig hebben tegenwoordig wat ze niet mogen installeren.
En "mogelijk" gehackt kunnen worden gaat tegenwoordig voor haast alles op, behalve als je het niet met internet verbind, en laat dat nu juist het handige zijn van een systeem dat je op afstand waarschuwt voor indringers.
Ik denk wel dat bedrijven als Reolink mondiaal zo groot zijn, met overal fabrieken, dat elk bericht van gehackte software voor grote schade zorgt, en ze dat dus goed beveiligen als beveiligingsbedrijf.
Iets wat me eigenlijk meer vertrouwen geeft dan een kleine speler uit "het Westen". (Waar alles ook van toepassing zou kunnen zijn)
[
Voor 5% gewijzigd door
Teijgetje op 22-04-2024 10:10
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.