Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:41
Rotaderp2 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:10:
nadat we deze week last hadden van wat ongewenst volk in de buurt in zelfs in mijn tuin toen we thuis waren ben ik op zoek naar 2 of 3 goede cameras, het moet dus colorvu worden maar dat is er waarschijnlijk niet in wifi, kan ik de cams aansluiten ( en tegelijkertijd voeden ) met een wifi accesspoint ??? of lukt dat niet ?
Reden om GEEN wifi te gebruiken en waarom grote cam makers dat dus niet aanbieden: Bandbreedte & sabotage.
Meerdere camera's op wifi kan teveel zijn op de beschikbare bandbreedte die soms maar enkele Mbs is. Test dus eerst of je voldoende snelheid hebt voor meerdere camera's.
Sabotage: Wifi signalen zijn makkelijk te verstoren/weg te drukken. Alie verkoopt die dingen voor een paar centen, volgens de omschrijving zelfs van "hoge kwaliteit".
Ook als je een accesspoint gebruikt loopt het signaal naar je netwerk via wifi. Beter een mantelbuisje (voldoende ruimte om nog een extra kabeltje bij te trekken) vanuit je meterkast naar je montagepunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos0707
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-03-2024
Hulp gevraagd:
Aangezien er in mijn ondergrondse garage tegen mijn auto is gereden, ben ik op zoek naar een camera om in mijn ondergrondse parkeergarage te hangen waar ik noch wifi, noch 4G bereik heb. Stroomaansluiting kan ik wel voorzien. Graag dus een camera die opneemt op sd kaart en die aankomende en vertrekkende auto's (die dus koud zijn) naast mijn parkeerplaats detecteert en filmt. Ik dacht in eerste instantie aan een wild camera maar de werken allemaal met een PIR sensor en die werkt alleen op warmte, niet op beweging. Hez t licht gaat automatisch aan dus nachtzicht heeft weinig belang. Kan iemand mij een eenvoudige camera voorstellen die aan mijn behoefte voldoet? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Jos0707 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:10:
Hulp gevraagd:
Aangezien er in mijn ondergrondse garage tegen mijn auto is gereden, ben ik op zoek naar een camera om in mijn ondergrondse parkeergarage te hangen waar ik noch wifi, noch 4G bereik heb. Stroomaansluiting kan ik wel voorzien. Graag dus een camera die opneemt op sd kaart en die aankomende en vertrekkende auto's (die dus koud zijn) naast mijn parkeerplaats detecteert en filmt. Ik dacht in eerste instantie aan een wild camera maar de werken allemaal met een PIR sensor en die werkt alleen op warmte, niet op beweging. Hez t licht gaat automatisch aan dus nachtzicht heeft weinig belang. Kan iemand mij een eenvoudige camera voorstellen die aan mijn behoefte voldoet? Alvast bedankt.
Hoeveel mensen hebben er toegang tot jouw ondergrondse parkeergarage? Of woon je in een kasteel?

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 20:54
John245 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:20:
[...]

Hoeveel mensen hebben er toegang tot jouw ondergrondse parkeergarage? Of woon je in een kasteel?
Hij woont waarschijnlijk in een apartement.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

Videopac

Rommelt wat aan.

vuurvreter63 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:27:
[...]

Hij woont waarschijnlijk in een apartement.
En waarschijnlijk een gezamenlijke parkeergarage. Daar mag je dus geen camera ophangen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:29
Videopac schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:19:
[...]

En waarschijnlijk een gezamenlijke parkeergarage. Daar mag je dus geen camera ophangen.
Misschien in de auto een optie, die dashcams heb je ook met parkeer modus bv https://www.allcam.nl/azd...4gb-wifi-gps-dashcam.html

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Waarom zo muggenziften Jos0707 zoekt een oplossing voor zijn problemen. En wij gaan zeuren over zaken waar wij niks van weten
O.a. en wat wel en niet mag.
Ik zou me er geen reet van aan trekken of het wel of niet mag
En gewoon een camera iets verdekt ophangen
Ik ben niet zo thuis in camera’s, daarom volg ik sinds kort dit topic om wat meer kennis te krijgen

Helaas weet ikniks beters dan een ring deurbel met camera, die nemen op met beweging, maar werken helaas met wifi
Dus dat is het net niet

En wegrijden na schade mag ook niet dus die camera gewoon doen
Vake bint ie te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Luzeklap schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:12:
Waarom zo muggenziften Jos0707 zoekt een oplossing voor zijn problemen. En wij gaan zeuren over zaken waar wij niks van weten
O.a. en wat wel en niet mag.
Ik zou me er geen reet van aan trekken of het wel of niet mag
En gewoon een camera iets verdekt ophangen
Ik ben niet zo thuis in camera’s, daarom volg ik sinds kort dit topic om wat meer kennis te krijgen

Helaas weet ikniks beters dan een ring deurbel met camera, die nemen op met beweging, maar werken helaas met wifi
Dus dat is het net niet

En wegrijden na schade mag ook niet dus die camera gewoon doen
Vake bint ie te bange
In een appartement heb je bijna altijd dmv de VVE gebonden aan regels. Wil je een camera ophangen in het gemeenschappelijke deel moet je dit met de VVE overleggen.
Misschien willen meerdere eigenaren wel camera bewaking.
Schade door boren en breken moet je dan ook aan de VVE vergoeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:09

Rzaan

Altijd zoekende

habbekrats schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:58:
[...]

In een appartement heb je bijna altijd dmv de VVE gebonden aan regels. Wil je een camera ophangen in het gemeenschappelijke deel moet je dit met de VVE overleggen.
Misschien willen meerdere eigenaren wel camera bewaking.
Schade door boren en breken moet je dan ook aan de VVE vergoeden.
Zo zou het moeten, maar ook ik zou me niet aan de VVE regels houden als er iemand uit mijn VVE tegen mijn auto is aangereden.
Regels zijn goed, maar dat wil niet zeggen dat je je er altijd aan moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Rzaan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Zo zou het moeten, maar ook ik zou me niet aan de VVE regels houden als er iemand uit mijn VVE tegen mijn auto is aangereden.
Regels zijn goed, maar dat wil niet zeggen dat je je er altijd aan moet houden.
Dat kun je doen maar:
Als een eigenaar of gebruiker zich niet houdt aan de regels van de VvE, dan kan handhavend worden opgetreden. Dit kan niet zomaar – de VvE (het bestuur en/of de vergadering van eigenaren) moet zich aan de regels uit het splitsingsreglement houden. De VvE kan een boete opleggen als een eigenaar of gebruiker een overtreding begaat of als hij de regels uit de wet, het splitsingsreglement en/of het huishoudelijk reglement niet nakomt. Is er sprake van ernstige problematiek en is er geen zicht op verbetering, dan kan een VvE zelfs overgaan tot ontzegging van het gebruik van het appartementsrecht. Op deze pagina leest u wat u moet weten over beide opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Het idee van @habbekrats lijkt mij het beste: Dashcam met voor, achter en eventueel opzij camera. Wel aan de accu denken. Extra voordeel is dat ie ook buiten de parkeergarage z'n werk doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:09

Rzaan

Altijd zoekende

habbekrats schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:41:
[...]

Dat kun je doen maar:
Als een eigenaar of gebruiker zich niet houdt aan de regels van de VvE, dan kan handhavend worden opgetreden. Dit kan niet zomaar – de VvE (het bestuur en/of de vergadering van eigenaren) moet zich aan de regels uit het splitsingsreglement houden. De VvE kan een boete opleggen als een eigenaar of gebruiker een overtreding begaat of als hij de regels uit de wet, het splitsingsreglement en/of het huishoudelijk reglement niet nakomt. Is er sprake van ernstige problematiek en is er geen zicht op verbetering, dan kan een VvE zelfs overgaan tot ontzegging van het gebruik van het appartementsrecht. Op deze pagina leest u wat u moet weten over beide opties.
Dat zijn wederom woorden.
Als ervarings-deskundige en ex-voorzitter van een VvE weet ik dat de soep nooit zo heet gegeten wordt. Zolang je niet de boel sloopt, is er meestal niet veel aan de hand.
En voordat een VvE handhavend gaat optreden, zijn we tig vergaderingen en vele jaren verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Rzaan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Dat zijn wederom woorden.
Als ervarings-deskundige en ex-voorzitter van een VvE weet ik dat de soep nooit zo heet gegeten wordt. Zolang je niet de boel sloopt, is er meestal niet veel aan de hand.
En voordat een VvE handhavend gaat optreden, zijn we tig vergaderingen en vele jaren verder.
Dat klopt wel natuurlijk zo hard gaat dat niet, toch in mijn eerste appartement was er 1 bewoner die een camera aan de kelderbox in het gebouw had hangen. Hier kwamen klachten van andere bewoners. Als VVE moet je daar dan op reageren. Op een eerste gesprek met de bewoner was het eigenlijk direct hommeles de man was niet voor rede vatbaar. De andere bewoners hadden het maar te accepteren was meneers antwoord.
Hierop is een sommatiebrief naar de camera eigenaar gestuurd waarin verwijdering gevraagd werd.
De man was het er niet mee eens en wilde wel een zaak aanspannen. Na een gesprek met een jurist durfde de man het toch niet aan.

Als het vaker gebeurt misschien met deVVE maar camera's ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman Pagen
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-04-2024
Hallo,

Nieuw hier en na het lezen van meer dan 10 pagina's wel overtuigd dat ik voor mijn doel een DS-2CD2387G2H ga kopen.
Echter vraag ik mij af of deze vlak tegen de muur gemonteerd kan worden (dus zonder beugel) en dan ongeveer 40gr naar beneden gericht kan worden? Of krijg ik dan het beeld ondersteboven?

[ Voor 16% gewijzigd door Norman Pagen op 11-03-2024 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Norman Pagen Beeld is in software instelligen te draaien.
Kan zo tegen de muur mits er geen vocht in kan komen.

Ik heb 2 onder de dakgoot hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman Pagen
Top Habbekrats, bedankt voor je snelle reactie.

Ben wel van plan om een soort kapje te laten maken door contacten die ik heb in de metaalindustrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norman Pagen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:41:
Hallo,

Nieuw hier en na het lezen van meer dan 10 pagina's wel overtuigd dat ik voor mijn doel een DS-2CD2387G2H ga kopen.
Echter vraag ik mij af of deze vlak tegen de muur gemonteerd kan worden (dus zonder beugel) en dan ongeveer 40gr naar beneden gericht kan worden? Of krijg ik dan het beeld ondersteboven?
Je kunt er eventueel een montagebox (DS-1280ZJ-DM21) achter plaatsen. Hierin kun je makkelijker je kabels wegwerken. En het kan gewoon in de regen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman Pagen
Nu zie ik youtube het instaleren van een DS-2CD2387G2H camera. Er worden naast de cat6 ook nog andere kabels toegevoerd. Maar het is toch PoE dus een cat6 is genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
Norman Pagen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 05:48:
Nu zie ik youtube het instaleren van een DS-2CD2387G2H camera. Er worden naast de cat6 ook nog andere kabels toegevoerd. Maar het is toch PoE dus een cat6 is genoeg?
Cat6 en voeding middels PoE is voldoende. Let wel op dat er weinig ruimte is achter de camera voor de kabels/stekker indien je hem direct aan de muur bevestigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
A. Qonsaides schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:23:
[...]

Cat6 en voeding middels PoE is voldoende. Let wel op dat er weinig ruimte is achter de camera voor de kabels/stekker indien je hem direct aan de muur bevestigt.
Ik heb de connector in de buis naar binnen zitten en niet achter de camera. Daarnaast hangt er meestal nog een aansluiting voor 12V voeding. Afhankelijk van het model zitten er soms meer losse draadjes voor alarm in en uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman Pagen
En in welke buis past dit dan? En de andere connectoren eraf geknipt?

[ Voor 127% gewijzigd door Norman Pagen op 13-03-2024 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Norman Pagen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:38:
En in welke buis past dit dan? En de andere connectoren eraf geknipt?
Nooit connectoren afknippen!
Gewoon netjes wegwerken, bijv. in een montagebox:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Norman Pagen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:41:
Hallo,

De nieuwere camera's (en jouw keuze dus ook) hebben een betere en wat grotere ruimte om de kabels weg te werken.
Zie ook YouTube: NEW Hikvision ColorVu 23 Turret Camera - [No Back Box Needed]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:12:
[...]

Nooit connectoren afknippen!
Gewoon netjes wegwerken, bijv. in een montagebox:

[YouTube: How to fit a Hikvision G1/G2 Turret to the DS-1280ZJ-DM21 Back Box]
En bij Aliexpress vaak voor een nette prijs te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman Pagen
welke buisdiameter past een cat6 kabel doorheen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
Norman Pagen schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 07:39:
welke buisdiameter past een cat6 kabel doorheen?
125 mm.

Maar serieus kijk ff naar de specificatie van je kabel. Ze hebben namelijk niet allemaal dezelfde diameter. En het maakt ook uit of je een soepele kabel of een stijve kabel gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door John245 op 16-03-2024 12:51 ]

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Risico dat mensen met kwade bedoelingen een wifi jammer bij zich hebben is aanwezig, dus alles wat met wifi werkt -inclusief telefoon- heeft vanuit beveiligingsoogpunt niet de voorkeur.
Hier had ik wel POE maar geen stevige pvc buis ter bescherming. Je ziet een knul in een hoodie de kabel doorknippen en daarna niets meer. Hoeft dus niet per se beter te zijn dan wifi. Gelukkig had/heb ik ook een goede cilinder in de achterdeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
wian schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:01:
[...]

Hier had ik wel POE maar geen stevige pvc buis ter bescherming. Je ziet een knul in een hoodie de kabel doorknippen en daarna niets meer. Hoeft dus niet per se beter te zijn dan wifi. Gelukkig had/heb ik ook een goede cilinder in de achterdeur...
Die POE kabel is toch volledig afgeschermd door de muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
John245 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:39:
[...]

Die POE kabel is toch volledig afgeschermd door de muurbeugel.
Tja, alleen maar als je m achter de muurbeugel meteen de muur in kunt laten gaan. Gezien alle beton en gestukte muren is dat bij mij niet goed mogelijk. Met de bouw is, tot groot plezier van de installateur, al gruwelijk veel aan leidingen gelegd en kabels getrokken, maar beveiliging middels camera's stond TOEN niet op t netvlies. Buitenom (vanaf het dak of uit de grond) aanvoeren is dan vrijwel de enige optie - en dan is zo'n slagvaste grijze buis niet moeders mooiste oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
Jos0707 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:10:
Hulp gevraagd:
Herkenbaar; mijn Tonke EQV had ook opeens schade aan de voorzijde, maar geen briefje of iets natuurlijk. Dus ik heb me er een beetje in verdiept de laatste weken. Er zijn mobile NVRs, van Dahua en Hikvision onder andere (voorbeeld: MNVR8104-GFWI). Alles wat je van een NVR verwacht, zelfs PoE en kentekenherkenning. Maar die zijn voor een normale auto overkil, tenzij je van plan was om je mobiele observatiepost ook commercieel in te zetten ;)

Een dashcam dus, zoals al even aangehaald. Daarover een paar opmerkingen in staccato:
  • recente dashcams hebben een Starvis 2 (IMX678) sensor die in 4K opneems. Komt in de buurt van een goede CCTV camera
  • Dashcams vreten stroom in Parking mode (5 watt of meer), verwacht niet dat je dagen op kunt nemen
  • Dashcams die hardwired zijn (dus gevoed op de auto accu, ook als die stil staat) hebben meestal beveiliging tegen ontladen van de accu en schakelen op tijd uit
  • De Thinkware u3000 (en voorganger?) heeft een radar modus, daarbij gebruikt hij veel minder stroom als er geen beweging is. Kan dus langer in parking mode voordat je accu ontladen is
  • Een extra accu om je dashcam te voeden in Parking modus is een optie, maar gezien het continue verbruik van de dashcams moet je geen dagen opname verwachten
  • De meeste dashcam oplossingen zijn 2K of 4K front en 2K of 1080p achter.
  • 3 of 4 camera's bestaat ook (Vantue N5 heeft bijvoorbeeld 4 camera's, maar wel 1 voor het interieur)
  • Sommige camera's kunnen 1fps opnemen in Parking mode en na beweging dan weer meer
Hopelijk heb je er wat aan.

Ik voor mijn Tonke EQV een BlackVue dr970x-2ch box plus gekocht (direct bij blackvue, goedkoopst en binnen een paar dagen uit Azie zonder invoer) omdat deze goede cloud mogelijkheden biedt en ik de meegeleverde 5G ontvanger ook als hotspot voor andere wifi clients kan gebruiken. Ik heb ook een Thinkware u3000 onderweg voor een andere auto, gekozen vanwege de low-power radar modus, maar die heb ik dus nog niet getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norman Pagen
Nog effe een vraag; Kan ik van de panorama camera Hikvision DS-2CD2387G2P-LSU/SL het stroscooplicht, audioalarm en witlicht uitschakelen zodat ze niet automatisch inschakelen in mijn voortuin? Heb genoeg licht van de straatlantaarn voor de Colorvu.

[ Voor 12% gewijzigd door Norman Pagen op 28-03-2024 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Norman Pagen schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:52:
Nog effe een vraag; Kan ik van de panorama camera Hikvision DS-2CD2387G2P-LSU/SL het stroscooplicht, audioalarm en witlicht uitschakelen zodat ze niet automatisch inschakelen in mijn voortuin? Heb genoeg licht van de straatlantaarn voor de Colorvu.
Ja dat kan, heb ik zelf ook niet aan staan.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duukster
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08 18:11
Waarschijnlijk is de vraag al 1000x gesteld, maar ik kan het niet goed terugvinden.

Ik heb een Reolink poe deurbel gekocht (nog niet geïnstalleerd)
En wil ook nog 3 buitencamera’s (op de oprit/ 1 zijgevel/achtertuin) en 2 binnencamera’s (plafond hal/plafond woonkamer) plaatsen.
Is het verstandig om deze van hetzelfde merk te nemen als de deurbelcamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Duukster schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:27:
Waarschijnlijk is de vraag al 1000x gesteld, maar ik kan het niet goed terugvinden.

En wil ook nog 3 buitencamera’s (op de oprit/ 1 zijgevel/achtertuin) en 2 binnencamera’s (plafond hal/plafond woonkamer) plaatsen.
Verstandig? Dat zul je zelf uit moeten maken.
Wat verwacht/wil je van de cameras en hoe wil je ze aansluiten en data opslaan? Daarmee kun je een keuze maken.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duukster
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08 18:11
DaWizza schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:38:
[...]

Verstandig? Dat zul je zelf uit moeten maken.
Wat verwacht/wil je van de cameras en hoe wil je ze aansluiten en data opslaan? Daarmee kun je een keuze maken.
Geen idee, ik denk dat in de cloud het makkelijkste is?
Alles is voorbereid met PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Duukster schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:12:
[...]

Geen idee, ik denk dat in de cloud het makkelijkste is?
Alles is voorbereid met PoE
Als dat je enige wens is:

categorie: Bewakingscamera's

Misschien toch door de filters heen lopen en kijken welke wensen je nog meer hebt.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:55
Duukster schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:27:

Zou zeggen neem een nvr van reolink erbij, heb je meteen lokale opslag en POE. Paar buitencameras erbij ben je meteen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Oké een aantal maandjes later dan verwacht eindelijk tijd om camera’s op te hangen.
Het idee is 3 PoE camera’s

1 oprit en voortuin.
Diepte oprit vanaf punt waar hij komt te hangen +- 10 meter.
Breedte die hij moet pakken ongeveer 120graden

2. Camera naast het huis voor het waarnemen van beweging naast het huis ( 10-15m ver en 90 graden)

3 camera achterzijde huis voor achterkant huis en stuk tuin. Deze moet minimaal 10m ver en 120 graden pakken bij voorkeur

Wens is:
- relatief goede waarneming in het donker (al zullen alle drie de lokaties verlicht worden door een floodlight bij bewegingsdetextie)
- niet té opvallend
- PoE
- aansluiten op camera systeem van (nog te kopen) netgear readynas
- liefst geen IR omdat ik begrijp dat dat ongedierte aantrekt (wonen bij het bos)

Wat is op dit moment de beste koop? Budget is flexibel maar geen 1000en euro’s

Adviezen erg welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Justin_ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:52:
Oké een aantal maandjes later dan verwacht eindelijk tijd om camera’s op te hangen.
Het idee is 3 PoE camera’s

1 oprit en voortuin.
Diepte oprit vanaf punt waar hij komt te hangen +- 10 meter.
Breedte die hij moet pakken ongeveer 120graden

2. Camera naast het huis voor het waarnemen van beweging naast het huis ( 10-15m ver en 90 graden)

3 camera achterzijde huis voor achterkant huis en stuk tuin. Deze moet minimaal 10m ver en 120 graden pakken bij voorkeur

Wens is:
- relatief goede waarneming in het donker (al zullen alle drie de lokaties verlicht worden door een floodlight bij bewegingsdetextie)
- niet té opvallend
- PoE
- aansluiten op camera systeem van (nog te kopen) netgear readynas
- liefst geen IR omdat ik begrijp dat dat ongedierte aantrekt (wonen bij het bos)

Wat is op dit moment de beste koop? Budget is flexibel maar geen 1000en euro’s

Adviezen erg welkom!
Wat heb je zelf al gevonden in de eerdere reacties in dit topic? Nou vooruit, ik help je een beetje.... Color 4K van Andy of vergelijkbaar van Hikvision. Lens, hoogte, FOV moet je zelf maar even terug lezen....

[ Voor 6% gewijzigd door DjoeC op 31-03-2024 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
@Justin_ Koop je de netgear readynas alleen voor de NVR functionaliteit ? Dan koop je beter een losse NVR ben je goedkoper uit.

Koop goede 4k colorvu camera's en die floodlight heb je bijna nooit nodig.
Ik heb zelf 3 hikvision colorvu camera's hangen en de lantaarn paal en eigen buitenlamp geven in de nacht ruim voldoende licht voor een goed kleurenbeeld met nog een fps van 5.

ga je voor de makkelijke weg dan koop je een kant en klaar systeem voor ~1000 euro met 4 camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Bedankt voor de reacties. Ik wil de synologyNAS ook voor home assistant gebruiken. En evt wat foto’s backups etc (al staan ze nu ook prima “in de cloud”). Kan via de nas ook op afstand beelden terugkijken en misschien zelfs mijn ring deurbel beelden erin opslaan.

T.a.v. de camera’s: heb zeker al onderzoek gedaan naar wilde kijken wat de reacties en adviezen zijn zonder dat ik die beïnvloed met mijn matig onderbouwde voorstellen, zal vanavond toch een opzet doen in de hoop dat mensen daar op “willen schieten”.

T.a.v. de floodlights / verstralers. Is met name als afschrikmiddel en alarmering bedoeld. Bijvangst is extra belichting voor camera opnames. Al zie ik de mogelijkheid dat ze op termijn alsnog uit moeten omdat ze teveel storen door vogels/eekhoorns etc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Wij hebben gisteren een TP-Link Vigi opgehangen.

1 van mijn eisen was dat hij alleen lokaal kan werken en dat ik hem eventueel via mijn router VPN kan benaderen, maar wel nog steeds de app kan gebruiken.

Dit werkt dus perfect met een split tunnel VPN, heel erg blij mee.
Beeldkwaliteit is ook echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
joke_name schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:13:
Wij hebben gisteren een TP-Link Vigi opgehangen.

1 van mijn eisen was dat hij alleen lokaal kan werken en dat ik hem eventueel via mijn router VPN kan benaderen, maar wel nog steeds de app kan gebruiken.

Dit werkt dus perfect met een split tunnel VPN, heel erg blij mee.
Beeldkwaliteit is ook echt goed.
Welke type heb je aangeschaft?
Ze heten namelijk allemaal Vigi.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
vuurvreter63 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:36:
[...]

Welke type heb je aangeschaft?
Ze heten namelijk allemaal Vigi.
Oeps.
V-430

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin_
In aanvulling op mijn vorige post heb ik een erg schematische tekening gemaakt van mijn situatie.
Bij de rode cijfers is het idee om cameras te plaatsen.
Bij de gele sterren komen floodlights die in het donker bij beweging aanspringen (ter afschrikking, en daarbij meteen verlichting voor de camera's. De floodlights schijnen van de gevel af en die naast het huis schijnt met de camera richting mee (naar achteren). Rondom het huis komen ook lage intensiteit sfeerlampen aan de gevels. Groene vlakke zijn hoge hagen (+- 2.5m)

Een aantal belangrijke maten en afstanden:
Camera 1: oprit vanaf camera 12-15 meter diepte. Looppad voortuin zit op +- 6m van de voorgevel
Camera 2: zijkant huis vanaf camera +- 10meter, breedte looppad +- 3m
Camera 3: breedte huis: +- 8.5m (tot aan looppoort (tuinhek) +- 12m. Diepte achtertuin +- 25m

Nu mijn vragen:
1. ik heb het idee na meermaals doorlezen comments dat PoE Hikvision colorvu 4k 8MP een goede keuze zou zijn voor mijn situatie. Graag jullie commentaar op mijn voorstel voor camera's
2. Het idee is dat de camera's op synology NAS worden aangesloten via patchkast) en in een nog op te zetten home assistant setup moeten gaan meedraaien
3. kan ik de camera's zo richten dat ze een aantal graden naar beneden kijken ipv recht vooruit?
4. zouden jullie andere cameras adviseren? ik woon bij het bos dus liever trekt ik geen onnodige dieren aan..

Camera 1: DS-2CD2387G2H-LIU 2.8mm lens (neem aan dat ik hier IR kan uitzetten? ONVIF staat wisselend vermeld maar lijkt aanwezig) ophangen op +- 3m hoogte voor vandalisme
Camera 2: DS-2CD2387G2H-LIU 4mm ophangen op +- 2.5m voor zicht op groot raam waar hij bang hangt
Camera 4: DS-2CD2387G2H-LIU 2.8mm ophangne op +- 2.5mm voor zicht op achtergevel/tuin en looppoort

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OewetjklusIbGMUFXVggXsEm_I0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0XsIWP1lyEuejCzhVOzA3zC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Justin_ De meeste camera'van hikvision kunnen tot 75 graden tilt naar beneden kijken
https://pro-alarm.nl/hikv...amera-2-8mm-met-microfoon staat hier van alles over de mogelijkheden onder aan de pagina.

Mijn eigen camera's hangen op ca 2,75 meter niet vandalisme bestendig, echter heb ik dan al een melding en staan ze al op camera (met bivakmuts...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
@Justin_
De door jou genoemde camera's kan je ook inzetten om bij beweging de lampen te laten branden, en zelfs met een geluids waarschuwing (alarm of gesproken tekst) dus extra lampen zou je achterwege kunnen laten.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik heb witte camera's onder aan de witte dakgoot hangen. Achter het huis wel een lamp met bewegingsmelder. Voordeel is dat de indringer naar de lamp kijkt en niet direct de camera ziet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
@habbekrats
Ook ik heb de camera's in de kleurstelling van het huis, in dit geval zwart. Daarbij de led verlichting van de camera's zijn zo fel (zelf in te stellen van 0 tot 100%) dat je niet ziet dat er een camera hangt. Lampen gaan aan op beweging en de camera van de toegangspoort laat behalve licht ook een gesproken geluid af gaan bij het betreden van de tuin op voor ingesteld tijdstip.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman Pagen
Hallo, ik las op Pro-alarm het volgende over de Hikvision deur bel DS-KV6113-WPE1(C): '' TIP: Deze deurbel is niet aan te sluiten op een van de poorten achterop uw netwerkrecorder, via het thuisnetwerk kunt u wel de camera toevoegen in de recorder. '' Toch vreemd of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Norman Pagen schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:25:
Hallo, ik las op Pro-alarm het volgende over de Hikvision deur bel DS-KV6113-WPE1(C): '' TIP: Deze deurbel is niet aan te sluiten op een van de poorten achterop uw netwerkrecorder, via het thuisnetwerk kunt u wel de camera toevoegen in de recorder. '' Toch vreemd of niet??
Zou dat aan de POE en 12 V voedingsmogelijkheid liggen ?
Andere website meld hetzelfde

Deze deurbel werkt standalone, wat wil zeggen dat die gebruikt kan worden zonder intercom monitor. De deurbel is te voeden via PoE, maar let op, gebruik hiervoor niet de PoE van de recorder. In plaats daarvan gebruikt u een PoE injector of een PoE switch. U kunt de beelden van de deurbel wel opslaan op uw recorder, hiervoor gebruikt u het IP adres van de deurbel, deze voegt u toe aan een vrij kanaal op uw recorder.

Overigens is de SD alleen voor update's en niet voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Dit is een speciale uitvoering, vandaar de omweg.
Alleen bij Pro-alarm wordt deze Hikvision camera voorzien van speciale firmware. Hierdoor is het mogelijk om de deurbel standalone te gebruiken zonder tussenkomst van een binnenpost. Je hoeft dus alleen de DS-KV6113-WPE aan te schaffen met een voeding 12v om de deurbel werkend te krijgen. Hierdoor ben je in staat om zonder abonnementskosten beelden op te nemen en beeld te bellen met elke gekoppelde smartphone. Dit is het onafhankelijke alternatief voor het merk Ring met betere specs.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Ik heb op dit moment mijn oog laten vallen op:
https://pro-alarm.nl/hikv...id-ip-turret-camera-2-8mm (4mm) voor de voorzijde van mijn huis (wellicht spraak handig daar).
Voor zijkant (4mm) en achterzijde (2.8mm) overweeg ik de versie zonder licht/speaker:
https://pro-alarm.nl/hikv...amera-2-8mm-met-microfoon

Hebben deze camera's voldoende aan wat strooi omgevingslicht en limiteer ik mijzelf door de versie zonder extra ingebouwde verlichting niet aan de zijkant en achterkant te hangen?
Justin_ schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:02:
In aanvulling op mijn vorige post heb ik een erg schematische tekening gemaakt van mijn situatie.
Bij de rode cijfers is het idee om cameras te plaatsen.
Bij de gele sterren komen floodlights die in het donker bij beweging aanspringen (ter afschrikking, en daarbij meteen verlichting voor de camera's. De floodlights schijnen van de gevel af en die naast het huis schijnt met de camera richting mee (naar achteren). Rondom het huis komen ook lage intensiteit sfeerlampen aan de gevels. Groene vlakke zijn hoge hagen (+- 2.5m)

Een aantal belangrijke maten en afstanden:
Camera 1: oprit vanaf camera 12-15 meter diepte. Looppad voortuin zit op +- 6m van de voorgevel
Camera 3: breedte huis: +- 8.5m (tot aan looppoort (tuinhek) +- 12m. Diepte achtertuin +- 25m

Nu mijn vragen:
1. ik heb het idee na meermaals doorlezen comments dat PoE Hikvision colorvu 4k 8MP een goede keuze zou zijn voor mijn situatie. Graag jullie commentaar op mijn voorstel voor camera's
2. Het idee is dat de camera's op synology NAS worden aangesloten via patchkast) en in een nog op te zetten home assistant setup moeten gaan meedraaien
3. kan ik de camera's zo richten dat ze een aantal graden naar beneden kijken ipv recht vooruit?
4. zouden jullie andere cameras adviseren? ik woon bij het bos dus liever trekt ik geen onnodige dieren aan..

Camera 1: DS-2CD2387G2H-LIU 2.8mm lens (neem aan dat ik hier IR kan uitzetten? ONVIF staat wisselend vermeld maar lijkt aanwezig) ophangen op +- 3m hoogte voor vandalisme
Camera 2: DS-2CD2387G2H-LIU 4mm ophangen op +- 2.5m voor zicht op groot raam waar hij bang hangt
Camera 4: DS-2CD2387G2H-LIU 2.8mm ophangne op +- 2.5mm voor zicht op achtergevel/tuin en looppoort

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Justin_ schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:11:
https://pro-alarm.nl/hikv...id-ip-turret-camera-2-8mm (4mm) voor de voorzijde van mijn huis (wellicht spraak handig daar).
Voor zijkant (4mm) en achterzijde (2.8mm) overweeg ik de versie zonder licht/speaker:

Hebben deze camera's voldoende aan wat strooi omgevingslicht en limiteer ik mijzelf door de versie zonder extra ingebouwde verlichting niet aan de zijkant en achterkant te hangen?
[...]
kijk eens hier https://hq-securityshop.n...udio-en-flitsverlichting/ bij deze leverancier, dat scheelt al een stuk met jouw 1e link en de service is nog beter.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Laatst online: 17-09 18:10
Omdat alles dat op de poorten van de NVR zit in een ander virtueel netwerk zit, moeilijk om te benaderen via internet

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Justin_ schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:11:

[...]
Goeie keuze, maar neem ze beiden met een 2.8mm lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
RedPas schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:36:
[...]

Goeie keuze, maar neem ze beiden met een 2.8mm lens :)
Thanks. Alle drie 2.8mm? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Justin_ schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:45:
[...]

Thanks. Alle drie 2.8mm? En waarom?
Dan heb je de grootste kijkhoek.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
vuurvreter63 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:19:
[...]

Dan heb je de grootste kijkhoek.
Maar ook de klainste DORI met I (volgens spec, die meestal ruim is genomen) op 8 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
DjoeC schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:32:
[...]

Maar ook de klainste DORI met I (volgens spec, die meestal ruim is genomen) op 8 meter.
Ja maar nu doet dit er weinig toe.
Moest het een grote openbare plaats zijn dan ja.
Maar nu is het een huis, met 8 meter zit je al bij de buren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
RedPas schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:52:
[...]

Ja maar nu doet dit er weinig toe.
Moest het een grote openbare plaats zijn dan ja.
Maar nu is het een huis, met 8 meter zit je al bij de buren
Dan las ik de opmerkingen van @Justin_ vast verkeerd:
Ik meende toch echt > 8m te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:18
De Hikvision DS-2CD2387G2H wordt veel genoemd de laatste tijd, ik sta op het punt van bestellen. Hoe goed integreert ie met Surveillance Station?

Ik zie de DS-2CD2387G2 (niet hybrid) wel genoemd in de compatibiliteitslijst, maar de hybrid (nog) niet. Kan iemand iets zeggen over de compatibiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:13
Mijn ouders hebben een camerasysteem met een 14 camera's en ze willen de beelden op meerdere TV's in het woonhuis kunnen weergeven.

Er zijn devices welke het HDMI signaal over UTP sturen, maar dit moet dan over de bestaande netwekinfrastructuur. Ben ze ooit eens tegengekomen, maar heb de link niet bewaard.

Een optie gevonden:Een andere optie zou zijn om een single board computer (SBC) te gebruiken welke inlogt op de webpagina van de recorder.

Wat zouden jullie adviseren? Of is er nog een andere optie waar ik niet aan gedacht heb?

[ Voor 28% gewijzigd door nielsn op 12-04-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:31
nielsn schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:25:

Een andere optie zou zijn om een SBC te gebruiken welke inlogt op de webpagina van de recorder.
Wat is een SBC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
Single board computer, een RPi, Pine64 etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
nielsn schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:25:
Mijn ouders hebben een camerasysteem met een 14 camera's en ze willen de beelden op meerdere TV's in het woonhuis kunnen weergeven.

Er zijn devices welke het HDMI signaal over UTP sturen, maar dit moet dan over de bestaande netwekinfrastructuur. Ben ze ooit eens tegengekomen, maar heb de link niet bewaard.

Een optie gevonden:Een andere optie zou zijn om een single board computer (SBC) te gebruiken welke inlogt op de webpagina van de recorder.

Wat zouden jullie adviseren? Of is er nog een andere optie waar ik niet aan gedacht heb?
Deze bedoel je?

https://pro-alarm.nl/huis...p-netwerk-extra-ontvanger

Kan toch prima over elk netwerk?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Waar ik nu aan denk is dat het beeld dan misschien perfect over de huidige switches en dergelijke gaan en wordt weergegeven op meerdere tv's.

Maar wat als er opnieuw moet worden ingelogd? Dat kan niet over een HDMI over IP oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
nielsn schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:22:
Waar ik nu aan denk is dat het beeld dan misschien perfect over de huidige switches en dergelijke gaan en wordt weergegeven op meerdere tv's.

Maar wat als er opnieuw moet worden ingelogd? Dat kan niet over een HDMI over IP oplossing.
En hoevaak moet je opnieuw inloggen?
Ik eigenlijk nooit, behalve bij stroom
uitval.

Andere optie is op je slimme tv de hik connect app side loaden. En dat is gratis 😉🤗

Ervan uitgegaan dat je een Hikvision systeem hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door vuurvreter63 op 12-04-2024 16:28 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
vuurvreter63 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:24:
[...]

En hoevaak moet je opnieuw inloggen?
Ik eigenlijk nooit, behalve bij stroom
uitval.

Andere optie is op je slimme tv de hik connect app side loaden. En dat is gratis 😉🤗

Ervan uitgegaan dat je een Hikvision systeem hebt.
Het gaat in dit geval om een Dahua systeem.

Maar ik denk dat ik het gewoon moet gaan testen. Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 21:47

FlipFluitketel

Frontpage Admin
nielsn schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:22:

HDMI & USB over UTP, zoiets of zoiets. Maar als je een monitor bij je NVR hebt kun je daar natuurlijk net zo goed opnieuw inloggen ipv bij iedere monitor een muis te hangen :P

Veel goedkopere oplossing: dit maar de keer dat ik die geprobeerd heb werkte het voor geen meter.. Enorm veel storing of gewoon geen beeld. Bij een bekende van me loopt er een utp-kabel rechtstreeks van de NVR naar de monitor een aantal kamers verderop en daar werkte zo'n setje wel goed.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:44
habbekrats schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:56:
[...] reolink zijn niet echt goed in donkere situaties. Bij voldoende licht zijn ze best goed.
Reolink heeft ook de CX410 en CX410W, beiden 4mp lowlight camera`s.

Ik ben zelf voor de CX410 gegaan met POE omdat ik die mooier vind, en omdat ik op sommige punten geen stabiele wifi heb, ook al heeft de CX410W een paar opties extra.
De CX410 heeft voor mij opties genoeg.
Voordeel is dat door het gebrek aan IR je geen webben hoeft te verwijderen en je dus perfect kleurbeeld hebt `s nachts.
Wat een voordeel is wanneer er wat gebeurt en je een signalement moet doorgeven, bv welke kleren of welke kleur auto, in zwartwit is dat toch behelpen.
Ander voordeel is dat je bij beweging de lamp aan kan laten gaan zodat je geen andere spots meer nodig hebt.
Er zit bij ons weliswaar overal verlichting, nachtbeeld zal ook goed zijn zonder extra verlichting.
En je hebt dus eigenlijk geen last van ghosting `s nachts

Dit samen met een Reolink 8 kanaals NVR.

Momenteel krijg je overal een leuke korting op. _/-\o_
Ik betaalde €82,83 voor de CX410 en €246,50 voor de NVR.

Een geschreven uitgebreide review en tear-down met footage vind je hier.

Enige minpuntje is dat ze niet in zwart geleverd worden. :X
Maar omdat ze geheel van aluminium zijn brengt daar een spuitbus 2K Ral 9005 in eiglans uitkomst, die is kleurvast, weerbestendig en krasvast.
Jammer ze gelijk te moeten spuiten maar in wit vind ik ze, hoewel ze erg mooi (en degelijk) zijn, toch te opvallend rond onze boerderij. Zwart valt wat meer weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 20-04-2024 18:33 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 10:51
Ik ben opnieuw aan het oriënteren voor het installeren van beveiligingscamera's rondom mijn huis. Het liefst begin ik met een camera voor de oprit en als het systeem goed werkt en bevalt, dan wil ik uitbreiden met nog twee extra camera's. Het zullen PoE-camera's zijn, maar ik ben nog niet zeker van het merk. Ik lees dat veel mensen Chinese merken gebruiken, maar ik maak me een beetje zorgen. In 2017 werd Hikvision beschuldigd van het inbouwen van een 'achterdeur' in de firmware van haar camera's. Zijn er meer mensen die liever geen Chinese camera's gebruiken, en zo ja, wat zijn de alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
flashboarder schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:02:
Ik ben opnieuw aan het oriënteren voor het installeren van beveiligingscamera's rondom mijn huis. Het liefst begin ik met een camera voor de oprit en als het systeem goed werkt en bevalt, dan wil ik uitbreiden met nog twee extra camera's. Het zullen PoE-camera's zijn, maar ik ben nog niet zeker van het merk. Ik lees dat veel mensen Chinese merken gebruiken, maar ik maak me een beetje zorgen. In 2017 werd Hikvision beschuldigd van het inbouwen van een 'achterdeur' in de firmware van haar camera's. Zijn er meer mensen die liever geen Chinese camera's gebruiken, en zo ja, wat zijn de alternatieven?
Terwijl ik zeer op privacy ben heb ik daar nu geen moeite mee. Ik gebruik Dahua en in mijn Fritzbox staat "Internet Use Blocked" aan, instelling onder Parental Control/Ouderlijk toezicht. Is dat afdoende? Geen idee, voor mij nu wel. Ik ben trouwens ook nog nergens tegengekomen dat er feitelijk door de camera's met de buitenwereld gesproken wordt en dus blijven het wat mij betreft "geruchten" over "mogelijk". Kan ik nog niks mee. Ofwel: Voor ze eruit gaan eerst een betrouwbare bron dat er werkelijk een beveiligingsprobleem is in plaats van een economisch/politiek probleem tussen landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@flashboarder
De backdoor die je bedoelt is denk ik de wachtwoord-recovery optie die Hikvision had ingebouwd om het wachtwoord te kunnen herstellen als dat vergeten was.
Meer vindt je hier.
Dat dat uiteindelijk gehackt kon/werd is iets anders dan dat het opzettelijk gebeurd is om te spioneren.

Onze Reolink CX410 camera`s en NVR zijn gewoon via het internet benaderbaar, anders heb je natuurlijk niets aan de app die je waarschuwt als je er niet bent.
De NVR heeft een vraag, die je zelf opgeeft, om je wachtwoord te kunnen vinden als je het vergeten bent.
Verder zijn ze zo goed als in de reviews, het beeld `s nachts is vrijwel dat van overdag, en is het allemaal plug and play.
En ook afspelen kan simpel op alle bewegingsmomenten, of alleen personen, auto`s of dieren.

Maar de camera`s kunnen dus ook standalone werken met een sd kaartje en POE injector, en bedraad of via Wifi. En dan simpel aan te melden in de app via de QR code.
Wij hebben alles bedraad zodat er geen Wifi signalen van de camera`s zelf te storen zijn, wat mij voor inbrekers makkelijker te doen lijkt dan de NVR hacken via internet.

Verder ben ik het met @DjoeC eens, volgens mij zijn de "geruchten" meer om concurrenten uit te schakelen die voor minder een betere camera op de markt zetten.
Beetje het "Huawei-verhaal" daar is ook nog nooit iets bewezen, ondertussen is Huawei half kapot gemaakt en hebben ze inmiddels "het Westen" niet meer nodig omdat ze nu alles zelf ontwikkeld hebben. En maken ze inmiddels weer telefoons die "rondjes rennen" om de topmodellen van Apple en Samsung. Enige reden om ze niet te kopen is dat bijna alle apps Google Play Services nodig hebben tegenwoordig wat ze niet mogen installeren.

En "mogelijk" gehackt kunnen worden gaat tegenwoordig voor haast alles op, behalve als je het niet met internet verbind, en laat dat nu juist het handige zijn van een systeem dat je op afstand waarschuwt voor indringers.
Ik denk wel dat bedrijven als Reolink mondiaal zo groot zijn, met overal fabrieken, dat elk bericht van gehackte software voor grote schade zorgt, en ze dat dus goed beveiligen als beveiligingsbedrijf.
Iets wat me eigenlijk meer vertrouwen geeft dan een kleine speler uit "het Westen". (Waar alles ook van toepassing zou kunnen zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 22-04-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Even een vraagje aan de kenners.

Mijn Hikvision NVR heeft na een software update, moeite het afspelen (bufferen?) van de opgenomen beelden en gebeurtenissen. Dit was voorheen niet het geval, dus ik heb de vorige firmware weer terug gezet, maar het probleem blijft bestaan. Ook het aanpassen van de verschillende DNS servers lost het probleem ook niet op.

Het live kijken gaat probleemloos en de harde schijven laten geen problemen zien.

Waar kan ik nog iets veranderen, zodat het terugkijken beter gaat.
De ene keer gaat het goed en de andere keer loopt het % op tot ongeveer 80-90% en blijft dan hangen en na een paar refreshen dan loopt het weer door.

De NVR is uit de NXI serie.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Teijgetje schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:03:
@flashboarder
Onze Reolink CX410 camera`s en NVR zijn gewoon via het internet benaderbaar, anders heb je natuurlijk niets aan de app die je waarschuwt als je er niet bent.
Tja, mijn camera ook maar dan wel nadat ik eerst een Wireguard VPN verbinding met het interne netwerk heb opgezet - 1 druk op de knop. De camera's zelf mogen dus niet communiceren met <niet 10.x.x.x> adressen, da's geblokkeerd in de Fritz. Daar is ook geen reden toe, bij een Wireguard naar je eigen netwerk zit je client - waar je ook bent - ook op je interne netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
Bedankt voor de reacties. Na wat onderzoek lijkt de Hikvision 8MP Colorvu een goede keuze te zijn. Als ik toch ergens aarzel om Hikvision te kopen vanwege morele overwegingen, zijn er dan goede Europese alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
flashboarder schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:03:
Bedankt voor de reacties. Na wat onderzoek lijkt de Hikvision 8MP Colorvu een goede keuze te zijn. Als ik toch ergens aarzel om Hikvision te kopen vanwege morele overwegingen, zijn er dan goede Europese alternatieven?
Een goed alternatief kun je vast bij Axis vinden. Maar ja, het prijskaartje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:01
Achja dan heb je constant de FBI en CIA die met je mee kijkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
DjoeC schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:30:
[...]

Een goed alternatief kun je vast bij Axis vinden. Maar ja, het prijskaartje......
Thx, net zitten kijken naar Axis en dat is inderdaad ietsje duurder 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
flashboarder schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:45:
[...]

Thx, net zitten kijken naar Axis en dat is inderdaad ietsje duurder 🤪
Bosch (Philips) heeft misschien ook nog wel iets, die werden o.a. door Rijkswaterstaat langs de snelwegen gebruikt al vermoed ik dat ook dat oninteressant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Theetjuh schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:35:
Achja dan heb je constant de FBI en CIA die met je mee kijkt ...
Dat zal wel meevallen. Een lokaltie die ik redelijk goed ken gebruikt ze volop, binnen en buiten en ik vermoed dat die dat wel uitgezocht hebben. Als er al iemand meekijkt zal dat een nationale dienst zijn. Maar ja, in sommige omgevingen is geld geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

DjoeC schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:07:
[...]

Dat zal wel meevallen. Een lokaltie die ik redelijk goed ken gebruikt ze volop, binnen en buiten en ik vermoed dat die dat wel uitgezocht hebben. Als er al iemand meekijkt zal dat een nationale dienst zijn. Maar ja, in sommige omgevingen is geld geen probleem.
+1, geplaatst bij vele klanten die elke verdachte trafiek er zo uit filteren. Er is geen verdachte trafiek bij Axis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Bedankt voor de reacties. Na wat onderzoek lijkt de Hikvision 8MP Colorvu een goede keuze te zijn.
Ik ben benieuwd, welke type camera je op het oog hebt?
Als ik toch ergens aarzel om Hikvision te kopen vanwege morele overwegingen.
Jij en ik en vele anderen zijn helemaal niet interessant voor bedrijven als Hikvision om mee te kijken.

Deze man heeft het zelfs helemaal uitgezocht, YouTube: HikVision Network Analysis

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flashboarder
vuurvreter63 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:13:

Jij en ik en vele anderen zijn helemaal niet interessant voor bedrijven als Hikvision om mee te kijken.
Misschien zijn jou en mijn camerabeelden op zichzelf niet zo interessant, maar als je alle beelden van particuliere camera's bij elkaar neemt, zou het toch wel interessant kunnen worden... Mijn morele overwegingen hebben meer te maken met de geruchten over de betrokkenheid van Hikvision en Dahua bij mensenrechtenschendingen in de provincie Xinjiang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:01
DjoeC schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:07:
[...]

Ik bedoelde er meer mee, dat er altijd wel een overheid van een van de grotere landen inzicht heeft.
Is het niet China, is het wel de US, Rusland of UK.

Was daarom ook niet echt gericht op jou @DjoeC, maar al die personen die bang zijn dat China meekijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Theetjuh op 24-04-2024 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
Binnenkort ga ik naar China en overweeg daar camera's te kopen. Ik twijfel echter nog over hoe ik de camera's wil gebruiken, met een recorder of een NAS. Mijn plan is om te experimenteren en te leren totdat ik een beslissing neem.

Ik overweeg de volgende camera's aan te schaffen:

DS-2CD3386FWDA4-LS
Link naar camera
DS-2CD3386FWDV3-LS
Link naar camera
Ik heb gehoord dat camera's die in China zijn gekocht geen software-upgrades zullen kunnen krijgen. Klopt dit? En zijn er andere nadelen waar ik rekening mee moet houden, afgezien van het ontbreken van garantie?

Graag hoor ik jullie meningen en adviezen.

Dank je wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjoeC
flashboarder schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:01:
Binnenkort ga ik naar China en overweeg daar camera's te kopen. Ik twijfel echter nog over hoe ik de camera's wil gebruiken, met een recorder of een NAS. Mijn plan is om te experimenteren en te leren totdat ik een beslissing neem.

DS-2CD3386FWDA4-LS
Link naar camera
DS-2CD3386FWDV3-LS
Link naar camera
Ik heb gehoord dat camera's die in China zijn gekocht geen software-upgrades zullen kunnen krijgen. Klopt dit? En zijn er andere nadelen waar ik rekening mee moet houden, afgezien van het ontbreken van garantie?

Dank je wel!
Je zult iig op China gerichte firmware/software krijgen, in sommige gevallen ook niet Engels/internationaal talig. Check daar dus vooral op. Da's het voordeel van Dahua via Andy: Engelstalige software met ondersteuning.

Overigens, bij een camera die al ene paar jaar op de markt is zou ik me niet teveel zorgen maken over updates. Hij moet vooral goed beeld geven en dat aanbieden/opslaan op geheugen/NAS/analyse software. Als ie dat 1-maal doet heb je weinig meer nodig, slimme dingen in de camera doen hoeft niet persee want dat kun je elders regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
flashboarder schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:01:

DS-2CD3386FWDA4-LS
Link naar camera
DS-2CD3386FWDV3-LS
Link naar camera

Dank je wel!
1) Hou er rekening mee dat je invoerrechten moet betalen, de vraag is dan of je niet goedkoper een camera in Nederland kan kopen?
2) De Chinese camera's zullen waarschijnlijk erg beperkt zijn in de mogelijkheden, die je met een in Nederland gekochte camera wel zult hebben.
3) Als je het maximale uit een camera wilt halen (filtering mens/voertuig) dan raadt ik een NVR aan, uit eigen ervaring weet ik dat dat heel goed werkt en bij een standalone camera niet.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
vuurvreter63 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:27:

1) Hou er rekening mee dat je invoerrechten moet betalen, de vraag is dan of je niet goedkoper een camera in Nederland kan kopen?
Tot EUR 430.- betaal je geen invoerrechten/belastingen. Die camera's van de link kosten rond de EUR 90.-
2) De Chinese camera's zullen waarschijnlijk erg beperkt zijn in de mogelijkheden, die je met een in Nederland gekochte camera wel zult hebben.
Waarom zouden hikvision camera's in China meer beperkt zijn in de mogelijkheden?
3) Als je het maximale uit een camera wilt halen (filtering mens/voertuig) dan raadt ik een NVR aan, uit eigen ervaring weet ik dat dat heel goed werkt en bij een standalone camera niet.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vuurvreter63
flashboarder schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:20:
[...]

Tot EUR 430.- betaal je geen invoerrechten/belastingen. Die camera's van de link kosten rond de EUR 90.-

[...]

Waarom zouden hikvision camera's in China meer beperkt zijn in de mogelijkheden?

[...]

Bedankt voor de tip.
Ik kan me voorstellen, met huidige Chinese regering, dat er heel veel restricties op de camera's zullen zitten.
Net als de iPhones, die kunnen hier meer dan in China, gewoon omdat de regering daar bepaalt wat wel en wat niet mag. Dat zal met de camera's niet anders zijn.

Maar het is helemaal aan jou welke keuze je maakt met de aanschaf, waarbij ik liever voor een Nederlandse inkoop zou gaan inclusief garantie en updates.

Wat ik mij zojuist nog even bedenk is, dat hier mensen zitten die absoluut geen Chinese camera willen, omdat ze bang zijn dat ze vanuit China meekijken, en dat zou met jouw camera's misschien niet geheel ondenkbaar zijn.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
vuurvreter63 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:37:
[...]
Wat ik mij zojuist nog even bedenk is, dat hier mensen zitten die absoluut geen Chinese camera willen, omdat ze bang zijn dat ze vanuit China meekijken, en dat zou met jouw camera's misschien niet geheel ondenkbaar zijn.
Ook hier: Waarom zou die camera met internet moeten praten? Blokkeer dat en kijk via VPN of RPM. Ondenkbaar? Nee. Maar je kunt risico's beperken.

Ik zou me meer zorgen maken over Chinees talig, best knullig als je elke instelling door de translator moet halen. Ik heb zo'n 20 euro PoE ding van Alie, geen slecht beeld maar ik kan er zo weinig mee zonder veel stoeien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@flashboarder
Als ik op jouw types zoek vind ik geen enkele review op You Tube?
Wat voor beeld geven ze dan `s nachts? Overdag geven bijna alle camera`s goed beeld maar ghosting is `s nachts wel een dingetje bij goedkope camera`s.
En verkijk je niet op de hoge resolutie op 20 fps, eigenlijk wil je gewoon vloeiend beeld.
Vergeet ook niet dat 8K camera`s op 20 fps `s nachts minder goed beeld geven dan een 4K camera, omdat je hetzelfde licht moet verdelen over 2x meer pixels.

En moet het perse een domecamera zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPas
flashboarder schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:20:
[...]

[...]

[...]

Bedankt voor de tip.
Dit zijn de goedkoopste...
Een degelijke Hik camera, met duidelijk nachtbeeld heb je voor 200euro.

Buy peanuts, get monkeys :)

https://www.hikvision.com...-/?subName=DS-2CD2043G2-I

Deze kan ik je aanraden, helder en duidelijk nachtbeeld, en zit in de goedkope range

[ Voor 24% gewijzigd door RedPas op 27-04-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
RedPas schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:56:
[...]

Dit zijn de goedkoopste...
Een degelijke Hik camera, met duidelijk nachtbeeld heb je voor 200euro.

Buy peanuts, get monkeys :)

https://www.hikvision.com...-/?subName=DS-2CD2043G2-I

Deze kan ik je aanraden, helder en duidelijk nachtbeeld, en zit in de goedkope range
Of deze camera https://hq-securityshop.n...et-strobe-en-audio-zwart/ met nog meer opties, ook € 200,00

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
vuurvreter63 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:27:
[...]

Even terug komend op mijn vorige opmerking.
Ik heb sinds een tijdje de camera aan de voorkant van het huis (https://hq-securityshop.n...rret-zwart-met-microfoon/) vervangen voor deze camera (https://hq-securityshop.n...olorvu-2x-4mm-lens-zwart/).
Nu vandaag met Koningsdag hangt de vlag uit en een groot gedeelte in beeld van de camera.

En het mooie is, dat ik geen enkel vals alarm heb mogen ontvangen, omdat dit in beeld beweegt.

Ik begin de Hikvision camera's en NVR steeds meer te waarderen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-09 21:38
Hoi,

Iemand een idee hoelang je met een eufy indoor cam en 128gb sd kaart een timelapse kan opnemen?

Heb je hiervoor ook de homebase nodig?

Gr

[ Voor 16% gewijzigd door Stef CB op 04-05-2024 12:15 ]

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek coming soon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
@Stef CB Dat ligt aan
je codec bv H265+
je Bitrate
Je resolutie bv 1080P
Je framerate bv 15 fps

Hier staan wat opgesomd
https://lilin.zendesk.com...%208.5%20Days%20Recording

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 15:44
Vreemd probleem met benaderen dahua camera(beelden) via Dmss en dmsshd app.,
Ik heb een dahua nvr (4104) met 2 dahua camera’s en 1 onbekend merk Onfiv camera. Dit heeft jaren goed gewerkt. Ook via mobiel netwerk , als ik van huis ben. Bij de laatste camera lukte dat niet meer. Na opnieuw toevoegen via de dahua webaccess pagina lukte het weer. Maar nu…
Ik krijg geen meldingen meer binnen van de apps op mijn iPhones en ipads. Alles gecontroleerd via de smartpss software en in de dmss apps. Echter geen meldingen meer.
Ik heb de nvr uit dmss verwijdert en mijn account beëindigd. Daarna nieuw account aangemaakt , met ander mailadres, en de nvr weer toegevoegd en ingericht. Ook de dmss verwijdert en opnieuw gedownload. Bij het toevoegen in de dmss krijg ik een melding dat het apparaat gebruikt is bij een beëindigd account. Echter nog steeds geen meldingen meer. Ook kan ik de camera’s niet meer via mobiel netwerk benaderen. Kan geen verbinding maken.

Wat kan ik nu nog doen?

Ik denk zelf om de nvr te resetten en alles weer van vooraf aan in te richten . Momenteel zijn mijn geprobeerde mogelijkheden op!
Advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

fmrama schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:47:
Vreemd probleem met benaderen dahua camera(beelden) via Dmss en dmsshd app.,
Ik heb een dahua nvr (4104) met 2 dahua camera’s en 1 onbekend merk Onfiv camera. Dit heeft jaren goed gewerkt. Ook via mobiel netwerk , als ik van huis ben. Bij de laatste camera lukte dat niet meer. Na opnieuw toevoegen via de dahua webaccess pagina lukte het weer. Maar nu…
Ik krijg geen meldingen meer binnen van de apps op mijn iPhones en ipads. Alles gecontroleerd via de smartpss software en in de dmss apps. Echter geen meldingen meer.
Ik heb de nvr uit dmss verwijdert en mijn account beëindigd. Daarna nieuw account aangemaakt , met ander mailadres, en de nvr weer toegevoegd en ingericht. Ook de dmss verwijdert en opnieuw gedownload. Bij het toevoegen in de dmss krijg ik een melding dat het apparaat gebruikt is bij een beëindigd account. Echter nog steeds geen meldingen meer. Ook kan ik de camera’s niet meer via mobiel netwerk benaderen. Kan geen verbinding maken.

Wat kan ik nu nog doen?

Ik denk zelf om de nvr te resetten en alles weer van vooraf aan in te richten . Momenteel zijn mijn geprobeerde mogelijkheden op!
Advies is welkom!
Lees "Bijlage 3f: Erg vervelend probleem met P2P / UID die al in gebruik is" van mijn schrijven:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Als dit het probleem is:
https://dahuawiki.com/DMSS/Unbind_Device

[ Voor 4% gewijzigd door Antonio di op 04-05-2024 20:13 ]

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Pagina: 1 ... 80 ... 91 Laatste