Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 15:44
Als ik het zo lees kan ik geen link leggen met mijn probleem. Ik heb , zoals voorgeschreven, eerst de nvr verwijdert en toen het account. En de meldingen komen ook lokaal niet meer binnen.
Het zou toch van de gekke zijn als ik mijn eigen nvr niet meer fatsoenlijk kan gebruiken. Als dat zo is rest me niks anders dan een nieuwe nvr aan te schaffen. Het moet nog effe landen. Maw ik begrijp het niet helemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door fmrama op 04-05-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:12

Antonio di

a mi me dijeron que si

fmrama schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:26:
Als ik het zo lees kan ik geen link leggen met mijn probleem. Ik heb , zoals voorgeschreven, eerst de nvr verwijdert en toen het account. En de meldingen komen ook lokaal niet meer binnen.
Het zou toch van de gekke zijn als ik mijn eigen nvr niet meer fatsoenlijk kan gebruiken. Als dat zo is rest me niks anders dan een nieuwe nvr aan te schaffen. Het moet nog effe landen. Maw ik begrijp het niet helemaal.
Bij jouw zin "Bij het toevoegen in de dmss krijg ik een melding dat het apparaat gebruikt is bij een beëindigd account. " krijg ik toch het idee dat ergens op de Dahua P2P server de UID (unieke nummer van per camera van jouw) staat bij dat oude account. Die info moet je dan laten verwijderen als dat niet goed gedaan is via de DMSS app. Mij staat bij dat er een e-mail adres is om hier een verzoek voor te doen.

De DMSS gebruikt standaard de P2P voor tot stand brengen van een verbinding en daar gaat het dan mis denk ik (zie jouw zin) .

Dus ik zou eerst eens proberen of je jouw camera's c.q. jouw NVR lokaal kan benaderen zonder P2P.
Dus rechtstreeks met gebruik van het IP-nr dat is toegewezen lokaal aan je cam (per cam).
Je kan het ook even proberen met bijv. de ONVIER app ((ONVIF verbinding en IP-nr opgeven) of via de browser op je pc.

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
De nvr is lokaal te benaderen. En alleen die van net onbekende merk onfiv. Die van dahua niet.
Als ik in de dmss app kijk staat er ook alleen dat het een lokaal apparaat is.
Ik ga eens naar de helpdesk van dmss zoeken om te zien of ze de nvr kunnen verwijderen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

fmrama schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:57:
De nvr is lokaal te benaderen. En alleen die van net onbekende merk onfiv. Die van dahua niet.
Als ik in de dmss app kijk staat er ook alleen dat het een lokaal apparaat is.
Ik ga eens naar de helpdesk van dmss zoeken om te zien of ze de nvr kunnen verwijderen ergens.
Er is een verschil tussen het benaderen van een Dahua Cam RECHTSTREEKS of via de NVR.
Dus: kun je de Dahua cam niet benaderen via NVR OF
kun je hem rechtstreeks niet lokaal benaderen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Ik kan de camara’s niet benaderen door rechtstreeks het ipadres in te tikken in de ipcamera viewer app. (Dat is een 192.168 adres dat via de toekenning naar een 10.1.x.x wordt omgezet. )
Via de dmss kan ik ook alle camera’s beelden bekijken, wordt ook gewoon opgenomen. Ik ben iets te voorbarig geweest om het dmss account te verwijderen 😏
Lukt het niet om de nvr te resetten, dan maar een nieuwe aanschaffen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

fmrama schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:46:
Ik kan de camara’s niet benaderen door rechtstreeks het ipadres in te tikken in de ipcamera viewer app. (Dat is een 192.168 adres dat via de toekenning naar een 10.1.x.x wordt omgezet. )
Via de dmss kan ik ook alle camera’s beelden bekijken, wordt ook gewoon opgenomen. Ik ben iets te voorbarig geweest om het dmss account te verwijderen 😏
Lukt het niet om de nvr te resetten, dan maar een nieuwe aanschaffen……
Meeste Dahua NVR's zit aan de binnenkant een knopje voor een harde reset (dus als je de NVR open maakt), zie bijv: YouTube: Dahua NVR how to restore to Factory mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06:40
habbekrats schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:22:
@Stef CB Dat ligt aan
je codec bv H265+
je Bitrate
Je resolutie bv 1080P
Je framerate bv 15 fps

Hier staan wat opgesomd
https://lilin.zendesk.com...%208.5%20Days%20Recording
Oei, dan zou de sd kaart na enkele dagen al vol zitten :/

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek coming soon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
@ Antonio di
Ik ga dat komende dagen eens uitvoeren. Moet lukken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Antonio di schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:19:
[...]

Er is een verschil tussen het benaderen van een Dahua Cam RECHTSTREEKS of via de NVR.
Dus: kun je de Dahua cam niet benaderen via NVR OF
kun je hem rechtstreeks niet lokaal benaderen ?
Het extern benaderen van de NVR is me gelukt voor elkaar te krijgen. Op de pagina ‘Netwerk’ van de webinterface heb ik bij pagina P2P de QR code gescand voor toevoegen in DMSS. Nooit eerder hoeven doen, maar het werkt. De meldingen bij beweging werkt nog niet. Maar dat vindt ik minder belangrijk. In de Smartpss software staat wel een indicatie als er een persoon oid op het perceel geweest is. Met de opname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb nu alle aan de NVR verbonden camera’s verwijdert, in de webinterface onderdeel camera.
Daarna de NVR , 5 minuten van de stroom. Opnieuw aangesloten, camera’s aangemeld.
De inrichting voor video bewegingsmelding ed gedaan en alles werkt weer. Ook de meldingen van DMSS. Nu ook een meld8ng via email met foto van de gedetecteerde persoon. Eind goed, al goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Helaas heeft het maar 3 dagen goed gewerkt.
Als ik nu lokaal inlog krijg ik een zwart scherm met de tekst ‘nieuw wachtwoord invoeren’. (Ik kan geen afbeelding posten op het forum!)
Ik heb ooit eerder gehad en na opnieuw opstarten werkte het weer, maar nu van alles geprobeerd , maar geen verbinding.( Router herstart, NVR herstart, DMSS opnieuw gedownload.)

Via mobiel netwerk werkt het wel en krijg ik met dezelfde inloggegevens geen melding.

Om moedeloos van ge worden die DMSS app!

Wat kan een oplossing zijn?

Update: via mobiel netwerk , werkt ook al niet meer!

[ Voor 5% gewijzigd door fmrama op 08-05-2024 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Na een inbraak een set reolink cameraś besteld vanwege (met name) prijs/kwaliteit. Initieel zonder NVR maar twijfel nu over de setup. Heb in huis een tweetal thinclients draaien met dingen als home assistant, adguard home en allerhande andere dingen. Vraag me nu even af of dit soort low-power, low-ram devices icm Frigate en een Coral een betere of vergelijkbare optie zijn dan de NVR van ReoLink zelf?

Redenen voor Frigate zijn met name dat het blijft werken onafhankelijk van NVR updates/firmware of andere merken camera's in de toekomst, daarnaast flexibiliteit om over te stappen. Voordelen voor NVR van reolink zijn helder: Simpeler te installeren en beheren.

[ Voor 24% gewijzigd door Sander op 15-05-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45
Sander schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:37:
Na een inbraak een set reolink cameraś besteld vanwege (met name) prijs/kwaliteit. Initieel zonder NVR maar twijfel nu over de setup. Heb in huis een tweetal thinclients draaien met dingen als home assistant, adguard home en allerhande andere dingen. Vraag me nu even af of dit soort low-power, low-ram devices icm Frigate en een Coral een betere of vergelijkbare optie zijn dan de NVR van ReoLink zelf?

Redenen voor Frigate zijn met name dat het blijft werken onafhankelijk van NVR updates/firmware of andere merken camera's in de toekomst, daarnaast flexibiliteit om over te stappen. Voordelen voor NVR van reolink zijn helder: Simpeler te installeren en beheren.
Je hebt niet toevallig een Synology NAS draaien? Dan kun je Surveillance Station gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:54
zunrob schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Je hebt niet toevallig een Synology NAS draaien? Dan kun je Surveillance Station gebruiken.
Een Synology NAS icm SS is niet heilig, en zeker niet zonder problemen (is mijn ervaring).

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:01
Sander schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:37:
Na een inbraak een set reolink cameraś besteld vanwege (met name) prijs/kwaliteit. Initieel zonder NVR maar twijfel nu over de setup.
Ik heb hier 7 x CX410 camera`s op hoogste settings, zowel grootbeeld als kleinbeeld, met een 8-kanaals Reolink NVR.
De originele 5400 rpm 2 TB, die goed was voor bijna 5 dagen opslag, heb ik vervangen voor 2 x 7200 rpm 6TB enterprise HDD`s, 1x intern en 1x extern via esata.
Ik kan nu ca. 26 dagen opslaan en een vakantie periode overbruggen.
Is allemaal een beetje plug en play, en werkt perfect.
Audio en Video zijn gewoon goed, nachtbeeld is eigenlijk vrijwel hetzelfde als overdag.
En het beeld is helemaal top als je het vergelijkt met veel duurdere concurrenten. (Wil je op 30+ m haarscherp inzoomen dan moet je wel duurder.)
Ook personen een account toewijzen is simpel.
En beelden nakijken en filteren op tijd, beweging, mensen, dieren of auto`s werkt super.
Je kan alles ook via home assistant aansturen.

Ik overweeg nu een videodeurbel er nog bij te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 16-05-2024 00:35 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Nope, eigenlijk ook weinig noodzaak aan grote hoeveelheden storage in huis (tot nu :-))
Teijgetje schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:29:
[...]

Ik heb hier 7 x CX410 camera`s op hoogste settings, zowel grootbeeld als kleinbeeld, met een 8-kanaals Reolink NVR.
De originele 5400 rpm 2 TB, die goed was voor bijna 5 dagen opslag, heb ik vervangen voor 2 x 7200 rpm 6TB enterprise HDD`s, 1x intern en 1x extern via esata.
Ik kan nu ca. 26 dagen opslaan en een vakantie periode overbruggen.
Is allemaal een beetje plug en play, en werkt perfect.
Audio en Video zijn gewoon goed, nachtbeeld is eigenlijk vrijwel hetzelfde als overdag.
En het beeld is helemaal top als je het vergelijkt met veel duurdere concurrenten. (Wil je op 30+ m haarscherp inzoomen dan moet je wel duurder.)
Ook personen een account toewijzen is simpel.
En beelden nakijken en filteren op tijd, beweging, mensen, dieren of auto`s werkt super.
Je kan alles ook via home assistant aansturen.

Ik overweeg nu een videodeurbel er nog bij te zetten.
Klinkt goed, maar ik vraag me met name af hoe lang de NVR supported blijft en of er niet teveel lock-in is met reolink. Hoe kijk jij daar naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Sander schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:32:

Klinkt goed, maar ik vraag me met name af hoe lang de NVR supported blijft en of er niet teveel lock-in is met reolink. Hoe kijk jij daar naar?
Hoe bedoel je "lock-in" ?

De lock-in die ik me voor kan stellen is dat hij enkel gebruikt kan met Reolink camera`s, maar ik begreep dat andere camera`s met het juiste ONVIF-protocol ook gewoon werkten.
Alleen Reolink geeft de garantie dat hun camera`s altijd werken, wat me logisch lijkt.

En waarom zou hij niet meer supported zijn?
Ik heb de nieuwste hardware van de RLN8-410, N7MB01, die het meeste extra geheugen aan kan.
Firmware updates doet hij automatisch, en ook de camera`s zijn simpel te upgraden als er nieuwe firmware is.
De bediening op een scherm(extra) via de NVR, via de app, of via de PC-client gaan simpel en redelijk intuïtief.

Waar je wel over na kan denken:
De RLN8-410 kostte mij €246 voor 8 channel, 2TB en max 16mp cameraondersteuning en dan extra €235 voor 2x 6 TB 3,5" enterprise geheugen.
Je kan 8 kanalen opnemen maar meer view-only camera`s aansluiten via switches.
Ik heb diverse camera`s aangesloten met een POE-switch zonder externe voeding aan het eind, vlak voor de montageplaats, zodat je maar één UTP naar de NVR hoeft te leggen.
Voor meer dan 8 camera`s zou ik voor gevoede POE-switches gaan.

De RLN36 kost €204 bij Amazon, met 36 1gbps channels en ruimte voor 48TB geheugen en max 16mp cameraondersteuning, daar moet je dus geheugen voor kopen, en een POE switch(es).
Maar je kunt dus hiermee max 36 camera`s tegelijk opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:21
Sander schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:32:
[...]
Wat bedoel je met supported? Zo'n ding moet kunnen opnemen en weergeven. Daarnaast biedt ie de functionaliteit die jij gekozen hebt op het moment van aanschaf. Software updates zullen een tijdlang komen (al dan niet met nieuwe functionaliteit) en zullen op een bepaald moment stoppen. Dan krijg je potentieel beveligingsrisico's MAAR dat hoeft voor een particulier niet problematisch te zijn INDIEN je de NVR niet aan het grote boze internet hangt/voor iedereen toegankelijk is.

Voor jou: je koopt her en der componenten, je installeert zelf, je koppelt zelf, je richt zelf in. Support ben je dus ook zelf. De leverancier levert wat jij krijgt op het moment van aanschaf en geeft 2 jaar garantie aan de particulier en ik meen 6 maanden aan een bedrijf. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
DjoeC schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:06:
[...]

Wat bedoel je met supported? Zo'n ding moet kunnen opnemen en weergeven. Daarnaast biedt ie de functionaliteit die jij gekozen hebt op het moment van aanschaf. Software updates zullen een tijdlang komen (al dan niet met nieuwe functionaliteit) en zullen op een bepaald moment stoppen. Dan krijg je potentieel beveligingsrisico's MAAR dat hoeft voor een particulier niet problematisch te zijn INDIEN je de NVR niet aan het grote boze internet hangt/voor iedereen toegankelijk is.

Voor jou: je koopt her en der componenten, je installeert zelf, je koppelt zelf, je richt zelf in. Support ben je dus ook zelf. De leverancier levert wat jij krijgt op het moment van aanschaf en geeft 2 jaar garantie aan de particulier en ik meen 6 maanden aan een bedrijf. Klaar.
Ik bedoel met supported, niet alleen veiligheid, maar ook apps etc. Voorbeeld is een buurman met een Hikvision setup waarvan de app niet langer geupdate wordt en de NVR ook out of support is, die kan dus een nieuwe NVR aanschaffen terwijl de setup net 5 jaar draait. Dat is voor hem pech omdat zijn leverancier hem destijds al wat outdated rommel verkocht heeft, maar dit is exact wat ik hiermee bedoel.

Een setup met BlueIris (bestaat en wordt sinds 2008 al geupdate) of andere software geeft daarin meer vrijheid en flexibiliteit, en onder aan de streep ben je bij deze DYI setups altijd zelf de support.

En dan is de keuze of je zaken koopt van 1 leverancier of meerdere niet zo relevant, want bij installatie kun je alles wat niet samenwerkt terugsturen en in de toekomst gaat niemand je garanderen dat het blijft werken (bijv de nieuwere reolink modellen icm oudere Reolink NVRs), maar is een software oplossing geinstalleerd op eigen hardware beter te updaten dan hardware-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Sander schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Ik bedoel met supported, niet alleen veiligheid, maar ook apps etc. Voorbeeld is een buurman met een Hikvision setup waarvan de app niet langer geupdate wordt en de NVR ook out of support is, die kan dus een nieuwe NVR aanschaffen terwijl de setup net 5 jaar draait. Dat is voor hem pech omdat zijn leverancier hem destijds al wat outdated rommel verkocht heeft, maar dit is exact wat ik hiermee bedoel.

Een setup met BlueIris (bestaat en wordt sinds 2008 al geupdate) of andere software geeft daarin meer vrijheid en flexibiliteit, en onder aan de streep ben je bij deze DYI setups altijd zelf de support.

En dan is de keuze of je zaken koopt van 1 leverancier of meerdere niet zo relevant, want bij installatie kun je alles wat niet samenwerkt terugsturen en in de toekomst gaat niemand je garanderen dat het blijft werken (bijv de nieuwere reolink modellen icm oudere Reolink NVRs), maar is een software oplossing geinstalleerd op eigen hardware beter te updaten dan hardware-only.
Ahh, nou, ga er maar vanuit dat alles met (leveranciers)apps relatief snel outdated raakt OF na enige tijd zal overgaan naar een abbonementenmodel met jaarlijks stijgende prijzen.

Voor mij persoonlijk geldt: zoveel mogelijk onafhankelijk blijven van de buitenwereld: Geen apps die cloud nodig hebben - anders dan mijn interne. Geen apps van een hardware leverancier want die heeft geen baat bij onderhoud. Goede hradware met - indien mogelijk - open standaarden.

In het geval van camera's kom je dan uit bij: camera met ingebouwde webserver en/of minimaal beschikbaar ONVIF protocol. NVR die ONVIF kan verwerken, eigen ingebouwde webserver en apps van externe partijen (BlueIris, Frigate, etc.) moeten de NVR ondersteunen.

Voldoet het daaraan dan zal outdated niet voor komen want je kunt altijd naar de webserver toe en de huidige software blijft draaien. Geen bugfixes zou geen probleem moeten zijn want dat suggereert dat het apparaat bij aanschaf al "defect" zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Sander
De CX810 is net/bijna uit, nu te pre-orderen.

Net een maand te laat voor mij. ;(
Die is 4K/8MP ipv de 2K/4MP van de CX410.
Neemt natuurlijk wel meer geheugen in, maar als ze net zo goed zijn als de CX410, dan heb je met 8Mp een retescherp beeld op afstand.
Wel iets minder fps, nl. resolutie is 3840x2160 (8 megapixels)@25fps

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 17-05-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:31
Teijgetje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:36:
@Sander
De CX810 is net/bijna uit, nu te pre-orderen.

Net een maand te laat voor mij. ;(
Die is 4K/8MP ipv de 2K/4MP van de CX410.
Neemt natuurlijk wel meer geheugen in, maar als ze net zo goed zijn als de CX410, dan heb je met 8Mp een retescherp beeld op afstand.
Wel iets minder fps, nl. resolutie is 3840x2160 (8 megapixels)@25fps
Ik sla mijn beelden op met 5 fps is zat om te zien wat gespuis uit spookt en scheelt 5 x data verbruik.
2 Camera's staan hier volledig op eigen terrein en nemen 24/7 op.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
habbekrats schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:59:
[...]

Ik sla mijn beelden op met 5 fps is zat om te zien wat gespuis uit spookt en scheelt 5 x data verbruik.
2 Camera's staan hier volledig op eigen terrein en nemen 24/7 op.
Het voordeel van mindere fps is dat de belichtingstijd (iets) langer kan zijn waardoor het nachtzicht verbetert. Niet te lang want dan verdwijnt de beweging ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@DjoeC
Volgens mij krijg je dan juist meer last van ghosting, zelfs in het hogere prijssegment.

De CX410 heeft perfect nachtzicht, ook op 30 fps.
En dat zonder IR of verlichting nodig, spinnen laten de camera`s dan ook met rust.
Maar door gebrek aan verlichting vallen ze dus nog minder op. Al kan ik ook het licht aan zetten of aan laten gaan bij detectie (of een sirene of opgenomen boodschap afspelen)
De CX810 zal alleen maar scherper zijn, 25 fps tov 30 fps is niet echt veelminder, daar krijg je dus een dubbelle resolutie voor terug.

Ik zie niet in waarom je met minder genoegen wil nemen zoals @habbekrats, juist op momenten dat het ertoe doet wil je zo duidelijke mogelijk beeld om uit te kiezen, ipv jammer de diefstal staat er niet goed/bruikbaar op, maar wel lekker data bespaart. *O* :X
Ljkt mij een verkeerde bezuiniging. ;)
Ik zou dan eerder alleen bewegingsmeldingen laten opnemen uit besparing ipv 24/7, dat zou mijn opnametijdsduur waarschijnlijk oprekken tot een maand+.

Geen idee wat voor camera`s er bij hem hangen natuurlijk, maar ik heb mijne juist om hun perfecte nachtzicht uitgekozen, overdag doen ze het allemaal goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 17-05-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:16
Teijgetje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:38:
@DjoeC
Volgens mij krijg je dan juist meer last van ghosting, zelfs in het hogere prijssegment.

De CX410 heeft perfect nachtzicht, ook op 30 fps.
En dat zonder IR of verlichting nodig, spinnen laten de camera`s dan ook met rust.
Maar door gebrek aan verlichting vallen ze dus nog minder op. Al kan ik ook het licht aan zetten of aan laten gaan bij detectie (of een sirene of opgenomen boodschap afspelen)
De CX810 zal alleen maar scherper zijn, 25 fps tov 30 fps is niet echt veelminder, daar krijg je dus een dubbelle resolutie voor terug.

Ik zie niet in waarom je met minder genoegen wil nemen zoals @habbekrats, juist op momenten dat het ertoe doet wil je zo duidelijke mogelijk beeld om uit te kiezen, ipv jammer de diefstal staat er niet goed/bruikbaar op, maar wel lekker data bespaart. *O* :X
Ljkt mij een verkeerde bezuiniging. ;)
Ik zou dan eerder alleen bewegingsmeldingen laten opnemen uit besparing ipv 24/7, dat zou mijn opnametijdsduur waarschijnlijk oprekken tot een maand+.

Geen idee wat voor camera`s er bij hem hangen natuurlijk, maar ik heb mijne juist om hun perfecte nachtzicht uitgekozen, overdag doen ze het allemaal goed.
Jouw setup spreekt mij wel aan, echter ik heb wel overal netwerkkabels liggen, maar die heb ik verbonden met switches t.b.v. andere apparaten. Als ik een NVR kies dan moet ik nog steeds losse kabels leggen van NVR naar IP camera's toch? Dan kies ik er liever voor om de data via mijn NAS te laten lopen, maar dat vergt iets meer onderhoud en minder stabiel, heb ik me correct ingelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 16:22
NVR Kun je oo ik prima gebruiken via je netwerk. Doe ik ook met 4 camera's. En dan naar de camera's met PoE kabel die dan ergens in het netwerk worden gestoken. Heb hier en daar ook wel een switch geen probleem

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
pc_slopert schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:21:
NVR Kun je oo ik prima gebruiken via je netwerk. Doe ik ook met 4 camera's. En dan naar de camera's met PoE kabel die dan ergens in het netwerk worden gestoken. Heb hier en daar ook wel een switch geen probleem
Begrijp ik het goed dat er geen directe lijn hoeft te liggen van NVR naar camera toe? Dit mag dus gewoon via switches? Dat zou een heleboel schelen. Waarom zitten er dan zoveel poorten op NVR's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Omdat je NVR's kunt kiezen met en zonder netwerk aansluitingen.

Zijn jouw switchen PoE, dan is het helemaal klaar.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
PolderPloer! schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:59:
[...]

Als ik een NVR kies dan moet ik nog steeds losse kabels leggen van NVR naar IP camera's toch? Dan kies ik er liever voor om de data via mijn NAS te laten lopen, maar dat vergt iets meer onderhoud en minder stabiel, heb ik me correct ingelezen?
Nee, een directe kabel hoeft niet perse.
Ik heb meerdere camera`s op een POE-switch van waar er maar één netwerkkabel naar de NVR gaat.
De POE van de NVR wordt door de switch verdeelt, er is geen extra voeding/stopcontact voor nodig.
Maar je kunt dus alle camera`s, als dat zo uitkomt, over één switch laten lopen, met maar één netwerkkabel naar de NVR.
Bij mij ligt een switch voor het voorterrein met enkele camera`s en één achter voor het achterterrein met enkele camera`s.
En enkele camera`s zijn direct op de NVR aangesloten.

Maar zo wordt uitbreiden ook relatief makkelijk, een switch op de bestaande kabel en daar extra camera`s (en de oude) op zetten.

Het aantal poorten op de NVR komt normaal overeen met het aantal kanalen dat de NVR op kan nemen.
Maar je kan dus sowieso meer camera`s plaatsen dan je kanalen hebt, alleen zijn de extra camera`s dan view-only.
Maar handig is eerst te bepalen waar en hoeveel camera`s je wilt, en dan pas een NVR kiezen aan de hand van dat aantal en met nog wat kanalen over, dan kan je eventueel uitbreiden en dat ook opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe zit het met "Depth of Field"?
quote: voorbeeld
DS-2CD2387G2H-LISU/SL
Depth of Field: 2.8 mm: 3.3 m to ∞
Heb je dan pas scherp beeld vanaf 3,3 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Herkent iemand deze melding in de Hik connect app?
verzenden of accepteren van signaleren van stream media verlopen
Deze melding krijg ik bij het willen bekijken van de live beelden bij alle camera's. Ook doet dit probleem zich voor op de mobiel van mijn vrouw. Dit is gisterenmiddag begonnen.

Via de webinterface op de laptop, kan ik de beelden wel zien (thuis).

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
vuurvreter63 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:30:
Herkent iemand deze melding in de Hik connect app?

[...]

Deze melding krijg ik bij het willen bekijken van de live beelden bij alle camera's. Ook doet dit probleem zich voor op de mobiel van mijn vrouw. Dit is gisterenmiddag begonnen.

Via de webinterface op de laptop, kan ik de beelden wel zien (thuis).
Klinkt als een slechte vertaling van "session expired" oid. Heeft je user (of de app) misschien een maximale inlogduur? Op de camera, de NVR of in de app? Kan het zijn dat je app (iig Android) als slapende app z'n autorisaties is kwijtgeraakt (tijdje niet naar beelden gekeken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
DjoeC schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Klinkt als een slechte vertaling van "session expired" oid. Heeft je user (of de app) misschien een maximale inlogduur? Op de camera, de NVR of in de app? Kan het zijn dat je app (iig Android) als slapende app z'n autorisaties is kwijtgeraakt (tijdje niet naar beelden gekeken)?
Beelden worden eigenlijk dagelijks bekeken, dus dat zou het niet mogen zijn.
Maximale inlog komt mij niet bekend voor. En het betreft idd op Android toestellen.

P.S.
Ik krijg wel de notificaties van de camera's binnen en kan deze meldingen dan ook gewoon in de app bekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door vuurvreter63 op 24-05-2024 10:52 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
vuurvreter63 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:51:
[...]

Beelden worden eigenlijk dagelijks bekeken, dus dat zou het niet mogen zijn.
Maximale inlog komt mij niet bekend voor. En het betreft idd op Android toestellen.

P.S.
Ik krijg wel de notificaties van de camera's binnen en kan deze meldingen dan ook gewoon in de app bekijken.
N.B.

Het lijkt nu opgelost.
Ik had 2 camera's rechtsstreeks in de Hik Connect app toegevoegd, en deze kon ik wel bekijken.
Dit gaf mij het idee, om de NVR te herstarten. En dat loste het probleem op.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28
Nu de verhuizing hier zijn laatste fase in begint te gaan ook maar eens aan het kijken voor IP camera's.
Vermoedelijk kunnen we het met 3 camera's af (misschien 4 in de toekomst) en we hoeven niet alles 24/7 op te nemen maar wel instellen van beweging/tripwire oid.

Ik lees o.a. de Reolink an HKvision als populaire merken. Nu is het geval dat ik best een NVR erbij wil maar zeker niet iets wat enkel via een app te bedienen is. (gaat niet werken op mijn old-skool Nokia)
Zijn de bovengenoemde merken dan nog steeds de juiste of is er dan een beter alternatief aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
MzKzM73 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:02:
Nu de verhuizing hier zijn laatste fase in begint te gaan ook maar eens aan het kijken voor IP camera's.
Vermoedelijk kunnen we het met 3 camera's af (misschien 4 in de toekomst) en we hoeven niet alles 24/7 op te nemen maar wel instellen van beweging/tripwire oid.

Ik lees o.a. de Reolink an HKvision als populaire merken. Nu is het geval dat ik best een NVR erbij wil maar zeker niet iets wat enkel via een app te bedienen is. (gaat niet werken op mijn old-skool Nokia)
Zijn de bovengenoemde merken dan nog steeds de juiste of is er dan een beter alternatief aan te raden?
Even sprekend voor de Hikvision camera's en NVR.
Al deze spullen zijn webbased in te stellen via je PC.

Het ontvangen van meldingen en bekijken van meldingen en live beeld, gebruik je de Hik Connect app.

Kijk even of je die app op je telefoon kunt zetten, dan weet je voldoende w.b.t. de Hikvision spullen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MzKzM73
vuurvreter63 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:33:
[...]
Kijk even of je die app op je telefoon kunt zetten, dan weet je voldoende w.b.t. de Hikvision spullen.
Mijn telefoon ondersteunt nog net aan snake. Apps installeren word hem dus niet (en dat hou ik ook graag zo).
Ik heb nog wel een oude tablet liggen die ik als "monitor" zou kunnen gebruiken. Ik zal eens kijken of ik die app op android 3 aan de praat krijg. In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
MzKzM73 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:41:
[...]
Ik zal eens kijken of ik die app op android 3 aan de praat krijg. In ieder geval bedankt!
Ik betwijfel ten zeerste dat dit je gaat lukken, dat zal ook voor andere merken camera's het geval zijn.

Een update van je spullen zal zeker nodig zijn i.c.m. de huidige camera's/NVR software, anders kan je het vergeten.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik heb Lupus Electronics cam's s daar kan alles via Smartphone App, Browser (op PC of tablet of Smartphone) en PC/MAC software SMARTVISION voor cam's en NVR's (Dahua naam: SmartPSS ). Lupus heeft wel een beperkter assortiment voor cam's (vooral minder type Dome's). Deze Lupus cam's zijn re-branded DAHUA cam's en ik neem dus aan dat wat bij Lupus kan, ook (nog steeds) bij Dahua kan, zie:
Smartplayer
SmartPSS(Lite) voor Cam's EN/OF NVR's
ConfigTool
https://us.dahuasecurity....ware-downloads-and-tools/
https://www.softonic.nl/d...pss/windows/post-download

Ondersteunt een cam http(s) dan is een stream bijna altijd in de browser te volgens met
https://<ip-nummer>:<optioneel portnummer>

Dahua en HIKVision (en rebrands) zijn de "populaire/betere/betaalbare" cam's volgens velen op dit forum incluis mijzelf. Ze volgen ook veel open standaards.
Reolink is een stukje goedkoper maar minder in mij ogen (minder: kwaliteit, beeld, bouw en volgen van open standaards).
Zelf vind ik de Dahua PC/MAC Software en ook de Smartphone App's veel gebruikersvriendelijker dan die van HikVision.

[ Voor 12% gewijzigd door Antonio di op 04-06-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Waarom wil je cam's ? Beveiliging? . Lees dan ook eens:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
Voor wie nog een 12TB hardeschijf zoekt, bij Western Digital is een goede aanbieding welke lager is dan de pricewatch van Tweakers:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Interne harde schijvenWD Purple (256MB cache), 12TB€ 350,04€ 350,04
Totaal€ 350,04

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnCk9fQjuhaegj_9L_OiEHs953o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Or27d5MiBEEjt4cbHA3pSBA8.jpg?f=fotoalbum_large

Er gaat zelfs nog €20 extra korting vanaf, waarmee de schijf €239,99 kost :)

Link: https://www.westerndigita...le-sata-hdd?sku=WD121PURZ

[ Voor 4% gewijzigd door A. Qonsaides op 26-05-2024 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje

De Reolink NVR, met beeldscherm dat je los koopt (Marktplaats 20-30 euro), werkt stand alone.
Daarbij kan je apps op mobiel of computer gebruiken via internet als de NVR daar ook op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MzKzM73
Inderdaad voor beveiliging. We hebben in het nieuwe huis wat meer mogelijkheden om binnen te geraken en de laatste tijd lopen er best wat lieden rond die proberen zogenaamd onopvallend filmpjes (of foto's) te maken van de huizen hier in de straat. Dat zullen ze vast niet doen omdat ze de tuin zo mooi vinden...

Niet dat ik nu zoveel van waarde bezit maar mochten ze het toch proberen dan heb ik liever dat ze op beeld heb staan. Mochten ze echt binnen willen komen dan kun je daar toch vrij weinig tegen doen maar wellicht helpt het ook voor de gelegenheidsdief als afschrikmiddel.
Teijgetje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:15:
[...]

De Reolink NVR, met beeldscherm dat je los koopt (Marktplaats 20-30 euro), werkt stand alone.
Daarbij kan je apps op mobiel of computer gebruiken via internet als de NVR daar ook op zit.
Bedankt, ik zal eens kijken. Uiteraard heb ik wel gewoon een PC om te configureren maar geen smart-phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Ik lees o.a. de Reolink an HKvision als populaire merken.
Mag ik dan Dahua als een zeer populair merk in de mix gooien? Hier kun je goeie prijzen krijgen, even een mailtje naar Andy voor z'n opties naar NL. De prijzen zullen je niet tegenvallen en de service is uitstekend. Hij verkoopt ze onder eigen merk maar het zijn 100% Dahuas met internationale firmware.

Je kunt bijvoorbeeld ook een kant en klaar oplossing kiezen, bijvoorbeeld een Color4K pakket - kleur in het donker, geen IR of bijlicht nodig als je een klein beetje omgevingslicht hebt.

Als je iets ziet, kijk dan ook hier voor een eventuele review.

Ongeacht wat je neemt: lens 1/1.2 is aanzienlijk (!) beter dan 1/2.8. Kijk naar DORI in de specs en realiseer je dat de opgegeven waarden "ruim genomen" zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
En nu in de aanbieding, helaas boven mijn budget: https://empiretech01.com/...rk-ptz-camera-ptz4k45x-ai maar deze zou wel erg mooi zijn om naast beveiliging ook te gebruiken om zo af en toe eens over de weilanden en de verder op gelegen provinciale weg te laten draaien ;-) Alleen kan de AI niet automatisch een canis lupus detecteren. Met gebruik van bijvoorbeeld Blue Iris zou je dan "gewone" camera's kunnen gebruiken voor bewegingsdetectie en deze koppelen om in te zoomen (mits in t gezichtsveld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florf
  • Laatst online: 07-05 20:17
Ben van plan een aantal van deze te kopen (g4 Instant):
https://eu.store.ui.com/e...ant?variant=UVC-G4-INS-EU

Maar wat heb ik daarbij nodig? Voldoende om alleen Cloudkey+ erbij te kopen:
https://eu.store.ui.com/eu/en/pro/products/uck-g2-plus

Of heb ook deze nodig?
https://eu.store.ui.com/e...cts/u6-pro?variant=U6-Pro

Zouden iets duidelijker daarover kunnen zijn in de product beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
florf schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 02:26:

Of heb ook deze nodig?

Waarom heb je die gekozen?
Persoonlijk vind ik ze `s nachts slecht beeld geven.

Voor die prijs zijn er beter camera`s te vinden.
Mijn camera`s zijn vrijwel even duur (10-15% goedkoper) en "net" zo scherp 2K/4Mp. De WIFI uitvoering is ook goedkoper.
Dit is ca. een uur na zonsondergang:

De camera`s zijn in principe alleen voor terreinbewaking en binnen ons terrein scherp genoeg.
Met de nieuwe CX810 zal het beeld scherper zijn en wellicht is op die afstand ook het kenteken zichtbaar.

Dus niet om mijn camera`s te promoten, het kan altijd beter, maar waarom kiezen voor duurder met slechter beeld (IR max 6 m afstand `s nachts) wanneer de boeven wakker zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 06-06-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
florf schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 02:26:

Of heb ook deze nodig?

Waarom die g4 instant? De g5 flex is beter.

Je hebt geen cloudkey of access point nodig je kunt ook werken met de software controller. cloudkey is wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik blijf met de Hikvision camera bij mijn voordeur problemen houden dat het beeld altijd "onscherp" lijkt.
Mogelijk wel tijdens momenten dat de zon hier een beetje op staat.
Heeft iemand een idee of dit te verhelpen is? Met HDR of Exposure instellingen oid.?
(Mijn andere Hikvision camera's zijn echt haarscherp).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KezWKneRKCykTUDgDKgbWDdGJg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79Dd7VZP30iefStS3uZQfQry.jpg?f=fotoalbum_medium

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Teijgetje Indrukwekkende beeldkwaliteit, gelukkig is je beeld op de weg niet scherper. Je snapt hopelijk wel dat dit soort beelden op internet zetten een serieus privacy probleem is. Ga hier voorzichtig mee om. Persoonlijk zou ik er altijd voor kiezen om nooit de openbare weg in beeld te krijgen of dat dan te maskeren. Voordat je weet heb je een dader perfect in beeld maar is het niet toelaatbaar als bewijs. Plaats ook altijd duidelijk dat er camera toezicht is.
Blijft indrukwekkend wat mogelijk is zonder IR buiten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:29

Rzaan

Altijd zoekende

Frogmen schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:21:
@Teijgetje Indrukwekkende beeldkwaliteit, gelukkig is je beeld op de weg niet scherper. Je snapt hopelijk wel dat dit soort beelden op internet zetten een serieus privacy probleem is. Ga hier voorzichtig mee om. Persoonlijk zou ik er altijd voor kiezen om nooit de openbare weg in beeld te krijgen of dat dan te maskeren. Voordat je weet heb je een dader perfect in beeld maar is het niet toelaatbaar als bewijs. Plaats ook altijd duidelijk dat er camera toezicht is.
Blijft indrukwekkend wat mogelijk is zonder IR buiten.
Denk dat je de theorie van de wet iets teveel verwart met de realiteit.

Niemand maakt zich druk over privacy als je op die manier een inbreker betrapt.
Ook een rechter niet, zoals al meerdere malen is gebleken in diverse zaken.

Van privacy wordt pas echt een probleem gemaakt als je recht in de voortuin van de buren opneemt, of op een andere private plaats. Maar je ziet bijvoorbeeld bij Opsporing Verzocht constant beelden voorbij komen die in de openbare ruimte zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:32
Teijgetje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Mijn camera`s zijn vrijwel even duur
nu 88eur bij Reolink zelf, free shipping vanuit DE
RLC-1212A-4MM-W
https://reolink.com/produ...tribute_pa_version=1-pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:18
Ik lees hier veel positieve verhalen over Empire Tech en Andy, maar hoe bestellen jullie vanuit Nederland/België?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
CK3v1N schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:08:
Ik lees hier veel positieve verhalen over Empire Tech en Andy, maar hoe bestellen jullie vanuit Nederland/België?
Andy gewoon een mailtje sturen... Maakt je altijd wel een prima prijs...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yay
  • Nu online

yay

CK3v1N schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:08:
Op het forum van https://ipcamtalk.com/ een bericht sturen naar Andy. Hij reageert dan met de prijs. Verzenden is vaak al gratis. Je betaalt vooraf en dan wordt het opgestuurd vanuit Duitsland. Ik heb 2x de IPC-Color4K-T, maar ga er nog een paar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:02:
[...]

nu 88eur bij Reolink zelf, free shipping vanuit DE
RLC-1212A-4MM-W
https://reolink.com/produ...tribute_pa_version=1-pack
Bij Amazon zijn ze 90 na de kassakorting en 85,50 als je er twee of meer neemt.
Is overigens ook gewoon de Reolink-store.

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 07-06-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Teijgetje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:31:
[...]

Bij Amazon zijn ze 90 na de kassakorting en 85,50 als je er twee of meer neemt.
Is overigens ook gewoon de Reolink-store.
aah check, zover had ik niet doorgeklikt.

86e p/s via de website, per 2 stuks.

[ Voor 6% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 07-06-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Frogmen
Er staat inderdaad cameratoezicht op onze poort..........en op twee bordjes in elke bloembak met dat vandalisme of diefstal beloond wordt met publicatie op alle mogelijke sociale platformen van de haarscherpe beelden. :+

Dat de beelden haarscherp zijn op die afstand is een beetje gelogen. ;)
Zo kan ik in feite al geen tekst op een vrachtwagen duidelijk uitvergroten of lezen, of bij de buren naar binnen kijken.

Ik zie wel hun huis en een stukje tuin. Voor nu zit daar alleen een bewegingsfilter over zodat daar niet op opgenomen wordt of gefilterd kan. Je zou nu 1 op 1 moeten gaan terugkijken om ze te vinden.
Ik zwart het inderdaad na de test met de bloembakken waarschijnlijk weg, want dat kan ook makkelijk in de software.
De NVR is daar nog iets specifieker in dan de app waar ik maar drie rechthoeken kan uitzwarten.

Ik heb net de WIFI videodeurbel(len) aangeschaft, zat nu leuke 20% korting op, al weet ik nog niet of ik er wel 4 kan plaatsen (voor alle bewoners een eigen), ze zijn net iets groter dan ik dacht. (of ik heb net iets minder plaats op de hekstaanders dan gedacht is beter gezegd).
Het IR nachtzicht is voldoende scherp, al had daar de ColorX techniek ook niet misstaan.
Maar de bellen zien er erg strak en robuust uit, en worden mooi compleet geleverd.

Eerst maar kijken hoeveel ik er aansluit, ik kan er evt ook nog 1 gebruiken voor iedereen via de app ipv iedereen afzonderlijk een eigen.
Daarna ga ik me pas druk maken over de privacywetgeving, onze poort staat aan de weg, "recht" tegenover het huis/inrit van de buren.
Linkje naar Reolink productpage

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 07-06-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Teijgetje wat voor DC power aansluiting zit er op/aan de CX410? ik zie dat er standaard geen power adapter wordt meegeleverd. Wilde even kijken of iets heb liggen wat er op past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:56:
@Teijgetje wat voor DC power aansluiting zit er op/aan de CX410? ik zie dat er standaard geen power adapter wordt meegeleverd. Wilde even kijken of iets heb liggen wat er op past.
12V DC 2.1 x 5.5 mm female dacht ik.
Ik heb alleen via POE, de afgedopte plug er naast heb ik niet goed bekeken.
Je hebt dus een 2.1 x 5.5 mm male/pin nodig.

Ik zal vanmiddag even checken voor je.

Ik zag dat de CX810 nu op Amazon staat voor €119 - 15%, leverbaar vanaf 30 november 2024.

Ik heb er wel een paar van deze over, pm bij interesse.

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 08-06-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
yay schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:40:
[...]

Op het forum van https://ipcamtalk.com/ een bericht sturen naar Andy. Hij reageert dan met de prijs. Verzenden is vaak al gratis. Je betaalt vooraf en dan wordt het opgestuurd vanuit Duitsland. Ik heb 2x de IPC-Color4K-T, maar ga er nog een paar bestellen.
Hoe verhouden jouw beelden zich tot die van @Teijgetje met z’n cx410. Ik ben ook bezig met Andy, maar de prijs is dubbel zo hoog, dan wel 4K en 1/1.2 sensor wat veel beter is theoretisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
PolderPloer! schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Hoe verhouden jouw beelden zich tot die van @Teijgetje met z’n cx410. Ik ben ook bezig met Andy, maar de prijs is dubbel zo hoog, dan wel 4K en 1/1.2 sensor wat veel beter is theoretisch gezien.
Ik neem aan dat jij t hebt over de Color 4K? Da's een camera zonder IIR maar extra lichtgevoelig. Ik heb een voorloper (T5442T) met nog IR maar heb dat uitgeschakeld. Zelfs bij weinig licht toch nog een kleurenplaatje. De Color 4K zou een stuk beter moeten zijn. Wel goed inregelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:00
Da_maniaC schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:04:
Ik blijf met de Hikvision camera bij mijn voordeur problemen houden dat het beeld altijd "onscherp" lijkt.
Heeft iemand een idee of dit te verhelpen is? Met HDR of Exposure instellingen oid.?

[Afbeelding]
Hangt een beetje van de camera af, maar bij de dome camera zit de lens erop geschroefd en met een beetje lijm vastgezet. Ik heb die ooit eens vervangen door een wide lens, gewoon om te proberen.
Het is een zwart buisje met een lensje erin. Als de lijm los is kun je de scherpte afstellen.
Wel op eigen risico natuurlijk, kan zijn dat je de lens afbreekt. En het moet natuurlijk maar net zo in elkaar steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Da_maniaC schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:04:

[Afbeelding]
Ik heb dit ooit eens meegemaakt bij een klant, bleek dat de folie nog op de lens zat. Maar ik neem aan dat dit bij jou niet het geval is?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Teijgetje schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 07:45:
[...]

12V DC 2.1 x 5.5 mm female dacht ik.
Ik heb alleen via POE, de afgedopte plug er naast heb ik niet goed bekeken.
Je hebt dus een 2.1 x 5.5 mm male/pin nodig.

Ik zal vanmiddag even checken voor je.

Ik zag dat de CX810 nu op Amazon staat voor €119 - 15%, leverbaar vanaf 30 november 2024.

Ik heb er wel een paar van deze over, pm bij interesse.
Ik heb m al binnen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Teijgetje welke firmware versie draai jij op de cx410's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Thanks, ik ben nog op zoek naar een img/pak van mijn huidige versie v3.1.0.2207_23051803 en dan zal ik ook proberen naar de laatste nieuwe te gaan. Van wat ik lees kan je onbeperkt downgraden, klop dat? heb jij daar ervaring mee?
Ik draai cam2mqtt om de motion triggers voor andere zaken beschikbaar te maken. Die lijkt het goed te doen. Alleen de instellingen (bv de fel-heid van de witte leds) worden niet geupdate totdat ik cam2mqtt herstart. Is eigenlijk geen probleem, maar wil kijken of het misschien met de nieuwe versie wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 9 juni 2024 @ 00:27:
[...]

Thanks, ik ben nog op zoek naar een img/pak van mijn huidige versie v3.1.0.2207_23051803 en dan zal ik ook proberen naar de laatste nieuwe te gaan. Van wat ik lees kan je onbeperkt downgraden, klop dat? heb jij daar ervaring mee?
nee, geen ervaring mee.
Zou ook niet weten waarom ik de firmware zou downgraden.
Mijn NVR is ook Reolink, dat werkt perfect samen.|

Gisteravond wederom de verkeersmalloot, dit keer met een zwaardere auto, om dezelfde tijd.

Gestoord 8)7 8)7 8)7
Jammer dat de CX810 pas eind november geleverd kan, de politie had graag een kenteken gehad.
Maar ze waren wel blij dat er overal beelden van zijn, heb een half uurtje met ze staan kletsen. ;)

Morgen even kijken of ik ze met de tractor terug kan zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door Teijgetje op 09-06-2024 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Teijgetje schreef op zondag 9 juni 2024 @ 01:45:
[...]

nee, geen ervaring mee.
Zou ook niet weten waarom ik de firmware zou downgraden.
Mijn NVR is ook Reolink, dat werkt perfect samen.|

Gisteravond wederom de verkeersmalloot, dit keer met een zwaardere auto, om dezelfde tijd.

[YouTube: Verkeershufter rijdt nogmaals bloembakken van de weg deel 1]

[YouTube: Verkeershufter rijdt nogmaals de bloembakken van de weg deel 2]

[YouTube: Verkeershufter rijdt nogmaals de bloembakken van de weg deel 3]

Gestoord 8)7 8)7 8)7
Jammer dat de CX810 pas eind november geleverd kan, de politie had graag een kenteken gehad.
Maar ze waren wel blij dat er overal beelden van zijn, heb een half uurtje met ze staan kletsen. ;)

Morgen even kijken of ik ze met de tractor terug kan zetten.
Jeetje, dat is idd een hufter.
Ik weet niet of je een NVR hebt?
Maar op mijn Hiksvision NVR kan ik toch aardig inzoomen op de voertuigen.
En bij bepaalde licht inval kan ik ook niet alles zien.

Maar je zou haast een losse camera (aan een lange draad) of deurbel bij het hek plaatsen, voor een kenteken.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
vuurvreter63 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:41:

Maar je zou haast een losse camera (aan een lange draad) of deurbel bij het hek plaatsen, voor een kenteken.
Ik heb inderdaad een NVR. alleen, ook in het donker, maar op die afstand inzoomen levert niets bruikbaars op qua kenteken of gezicht.
En daar ben ik eigenlijk wel ok mee, gezien privacy. De politie deed in ieder geval niet moeilijk over de opnames.

Inmiddels heb ik 1 deurbel videocamera werkend, via wifi en opnames via de NVR.
En mee getest op het hek.
Mooi beeld (overdag) en ziet er scherp uit.
Heb net een boormal gemaakt, want er was voor 5 woningen maar 1 bel, nu komen er 4 videodeurbellen bij, ieder zijn eigen, past precies.
Dat er maar één opneemt met 20 fps uit het cluster is prima.
Hopelijk kan ik daar een kenteken uit halen tzt.
Eerst moet de gemeente ze terugzetten, ze zijn eigenlijk net te zwaar voor mijn mini-tractor, bovendien is de weg te smal.
Heb één bak (800 kg) die op scherp stond om met een extra zetje in de sloot te belanden de weg op gesleept met de palletlepels en hefmast.

Tip:
Omdat ik de deurbel via een ander netwerk (Ubiquity Loco ivm afstand) wou laten lopen dan waar de camera`s op zitten, moest ik hem eerst via utp kabel met de NVR pairen.
En daarna loshalen en kiezen via de ssidnaam + ww.
Was een uurtje voor ik daar achter was......... :X
Maar het werkt perfect nu, en met 24/7 opname van detecties.

Nu hopen dat ik 2 bellen op één 24v AC 0,5A trafo kan zetten. Ze gebruiken 12W/stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Teijgetje schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:59:
[...]

Ik heb inderdaad een NVR. alleen, ook in het donker, maar op die afstand inzoomen levert niets bruikbaars op qua kenteken of gezicht.
En daar ben ik eigenlijk wel ok mee, gezien privacy. De politie deed in ieder geval niet moeilijk over de opnames.

Inmiddels heb ik 1 deurbel videocamera werkend, via wifi en opnames via de NVR.
En mee getest op het hek.
Mooi beeld (overdag) en ziet er scherp uit.
Heb net een boormal gemaakt, want er was voor 5 woningen maar 1 bel, nu komen er 4 videodeurbellen bij, ieder zijn eigen, past precies.
Dat er maar één opneemt met 20 fps uit het cluster is prima.
Hopelijk kan ik daar een kenteken uit halen tzt.
Eerst moet de gemeente ze terugzetten, ze zijn eigenlijk net te zwaar voor mijn mini-tractor, bovendien is de weg te smal.
Heb één bak (800 kg) die op scherp stond om met een extra zetje in de sloot te belanden de weg op gesleept met de palletlepels en hefmast.

Tip:
Omdat ik de deurbel via een ander netwerk (Ubiquity Loco ivm afstand) wou laten lopen dan waar de camera`s op zitten, moest ik hem eerst via utp kabel met de NVR pairen.
En daarna loshalen en kiezen via de ssidnaam + ww.
Was een uurtje voor ik daar achter was......... :X
Maar het werkt perfect nu, en met 24/7 opname van detecties.

Nu hopen dat ik 2 bellen op één 24v AC 0,5A trafo kan zetten. Ze gebruiken 12W/stuk.
Kan je die ene deurbel niet bij het hek plaatsen richting de bloembak?
Als je die enigzins camoufleerd, heb je straks de dader en kenteken goed op beeld en lekker dicht bij ;)

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
vuurvreter63 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Kan je die ene deurbel niet bij het hek plaatsen richting de bloembak?
Als je die enigzins camoufleerd, heb je straks de dader en kenteken goed op beeld en lekker dicht bij ;)
Dan moeten de bezorgers Jezus heten, of minimaal over water kunnen lopen, anders zie ik niemand die aanbelt. >:)

Twee naast elkaar op een wig en twee onder elkaar past precies op mijn 10 cm brede hekstaander.
Dan heb ik tussen de bellen 1 mm en 8 mm in het hart, en boven en onder 10 mm, en dan zit het vol.
Dat staat het netst.
En dan kijk ik op onze brug ipv over water.

[ Voor 24% gewijzigd door Teijgetje op 09-06-2024 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Teijgetje schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:21:
[...]

Dan moeten de bezorgers Jezus heten, of minimaal over water kunnen lopen, anders zie ik niemand die aanbelt. >:)

nu komen er 4 videodeurbellen bij
Ik ging er vanuit, dat je die andere 4 deurbellen al binnen had, vandaar mijn opmerking.

En wat die bezorgers betreft, de wegen van onze lieve heer en alle bezorgers zijn ondoorgrondelijk :D :D

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06:36
A. Qonsaides schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:15:
Voor wie nog een 12TB hardeschijf zoekt, bij Western Digital is een goede aanbieding welke lager is dan de pricewatch van Tweakers:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Interne harde schijvenWD Purple (256MB cache), 12TB€ 350,04€ 350,04
Totaal€ 350,04

[Afbeelding]

Er gaat zelfs nog €20 extra korting vanaf, waarmee de schijf €239,99 kost :)

Link: https://www.westerndigita...le-sata-hdd?sku=WD121PURZ
Hoe krijg je de Euro 20 extra korting?

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Ik ben al jaar en dag een tevreden gebruiker van Hikvision camera's + NVR (8 kanaals)
Nu de eerste stad de chinese camera's aan t vervangen is, wil ik dit eigenlijk ook wel eens doen. Al moet ik wel zeggen dat ze achter een firewall zitten.
Ik zat eens te kijken naar Hanwha camera's (+NVR)

Ik heb even gezocht in dit forum, maar zie nog weinig ervaringen hiermee.
Is er iemand die dit camerasysteem heeft ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
rinkel schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:43:
Ik ben al jaar en dag een tevreden gebruiker van Hikvision camera's + NVR (8 kanaals)
Nu de eerste stad de chinese camera's aan t vervangen is, wil ik dit eigenlijk ook wel eens doen. Al moet ik wel zeggen dat ze achter een firewall zitten.
Ik zat eens te kijken naar Hanwha camera's (+NVR)

Ik heb even gezocht in dit forum, maar zie nog weinig ervaringen hiermee.
Is er iemand die dit camerasysteem heeft ?
Ik had er nog nooit van gehoord maar blijkbaar staan ze op de NDAA lijst en LIJKT er een relatie te zijn met Samsung. Zoek eens of je hier: https://ipcamtalk.com/search/5024811/?q=hanwha&o=date iets ziet staan.

Ikzelf dacht aan iets anders: Hopelijk komen die Amsterdamse camera's tegen een zacht prijsje op de markt... Maar gezien de uitfaseringstermijn van 5 jaar (dan zijn ze vast afgeschreven) lijkt t me vooral een bericht voor de buehne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
DjoeC schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Ik had er nog nooit van gehoord maar blijkbaar staan ze op de NDAA lijst en LIJKT er een relatie te zijn met Samsung. Zoek eens of je hier: https://ipcamtalk.com/search/5024811/?q=hanwha&o=date iets ziet staan.

Ikzelf dacht aan iets anders: Hopelijk komen die Amsterdamse camera's tegen een zacht prijsje op de markt... Maar gezien de uitfaseringstermijn van 5 jaar (dan zijn ze vast afgeschreven) lijkt t me vooral een bericht voor de buehne.
Je bedoelt dan NDAA-Compliant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
rinkel schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Je bedoelt dan NDAA-Compliant?
Correct. Maar zonder de NDAA te kennen klinkt dat als zelf-certificatie. Enneh, mogelijk bevatten die eisen een westers achterdeurtje? Voor mij maakt het merk in dat opzicht niet uit. Alles zit achter een firewall en als je dat niet vertrouwd moet je ze helemaal "los" van de buitenwereld houden.

<ot>
Mensenrechten zijn belangrijk al vraag ik me af of beslissingen zoals Amsterdam (inclusief 5 jaars termijn) niet een vorm van greenwashing zijn. Ik kan weinig met een welles-nietes. Hoe zit het met de componenten die in onze westerse producten zitten? De Europese MVO wetgeving is niet voor niets onder invloed van de industrielobby afgeschoten..... Maar, da's een discussie voor "elders".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Nu online

yay

PolderPloer! schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Sorry, ik had over je vraag heen gelezen.

Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van de beelden van @Teijgetje t.o.ov. mijn eigen camera.
Niet zo zeer op de nachtzicht maar meer de scherpte en weinig noise.

Hier mijn video De boom staat op 20-25m, de struiken daar achter op 30-40 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
yay schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:47:
[...]
Hier mijn video De boom staat op 20-25m, de struiken daar achter op 30-40 meter.
Wat een lelijke verkleuring van die schaduw :X

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
yay schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:47:

Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van de beelden van @Teijgetje t.o.ov. mijn eigen camera.
Niet zo zeer op de nachtzicht maar meer de scherpte en weinig noise.
Ook ik heb midden in de nacht, als het eigenlijk stikdonker is, noise en wat lensflare. (al is dat meer van vrachtwagens :+ )
Maar voor die prijs, 90<, is dat meer dan acceptabel.

Wellicht zal dat met de CX810 minder zijn, al zal die ca. 110 kosten.

De filmpjes van de verkeershufter staan inmiddels ook op de lokale nieuwssites en op het AD.
Beetje ge-edit, niet alles en tijdstempel weggehaald.
Ik ben benieuwd wie hem herkend. :+

[ Voor 43% gewijzigd door Teijgetje op 12-06-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
John245 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:30:
[...]

Hoe krijg je de Euro 20 extra korting?
Die €20 extra korting was een aanvullende actie, die is inmiddels verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
A. Qonsaides schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:32:
[...]

Die €20 extra korting was een aanvullende actie, die is inmiddels verlopen.
Volgens mij is de hele actie verlopen. Als ik ze in het mandje leg worden ze gewoon tegen de volle prijs afgerekend. En dus niet tegen de prijs die op de website staat vermeld.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
John245 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:39:
[...]

Volgens mij is de hele actie verlopen. Als ik ze in het mandje leg worden ze gewoon tegen de volle prijs afgerekend. En dus niet tegen de prijs die op de website staat vermeld.
Bij mij gewoon voor de 260e zoals geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:59:
[...]

Bij mij gewoon voor de 260e zoals geadverteerd.
Bij mij nu ook. Nadat ik ze een bericht had gestuuurd. Dus ik vermoed dat ze het gefixt hebben zonder mij te informeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgYFQjWoJsRvWoaDPvb8WA9B1zs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qoR7Vzqs40NKMZvrOaYg63pE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
John245 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:07:
[...]

Bij mij nu ook. Nadat ik ze een bericht had gestuuurd. Dus ik vermoed dat ze het gefixt hebben zonder mij te informeren.
[Afbeelding]
Dat is gek, bij mij krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTl3tYbqOtRI3bqMrq9VvB_a0Sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZImMI5hBQ3zpnI7VCHgCxqM.jpg?f=fotoalbum_large

Met 2 schijven werkt het overigens ook. Misschien even de cache van de browser legen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
A. Qonsaides schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:26:
[...]

Dat is gek, bij mij krijg ik het volgende:

[Afbeelding]

Met 2 schijven werkt het overigens ook. Misschien even de cache van de browser legen?
Ik vermoed dat ze het gefixt hebben na aanleiding van mijn reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:23

Zak

Even kijken of hier ook mensen zitten die ervaring hebben met Milestone Xprotect. Ik beheer een camerainstallatie met 32 camera's en Xprotect server. Mooi spul allemaal maar soms doet de motion het niet lekker op sommige camera's. Gewoon ook omdat de field of view te groot is om echt fatsoenlijk motion te doen.

Daarom heb ik nou bepaalde camera's via een rule op record always staan. Maar het liefst zou ik hebben dat ze altijd opnemen en na twee dagen de recordings zonder motion weggooien. Anders krijg ik echt een storage probleem. Geen idee hoe ik dat in Xprotect voor elkaar krijg. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31
JvdW schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:31:
[...]

Je linkt naar een totaal andere verkoper :?
Ik heb de DS-2CD2387G2P-LSU/SL zwart bij TOP1 CCV Store keurig geleverd gekregen met nette communicatie. Totale kosten circa €140,- Geen prijsfout. Prijs varieert (gekocht tijdens black friday geloof ik)

Zwart is momenteel uitverkocht en de witte kost nu ongeveer € 200,- incl. alles. zonder kortingen.
Kortingscodes zijn vaak verkrijgbaar.
Klopt het dat TOP1 CCV Store effectief vanuit Spanje verstuurt?
Ze verkopen DS-2CD2387G2H-LIU vanaf 17 juni aan 165.92 euro.
Wel 25 euro shipping, maar als je meerdere items bestelt bijft de verzendkost dezelfde.
Als je er dan 3 zou bestellen, kom je op 174 per stuk.

Edit: om verwarring te vermijden, link naar de store toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door BlackShadow op 15-06-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
BlackShadow schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:14:
[...]

Klopt het dat TOP1 CCV Store effectief vanuit Spanje verstuurt?
Ze verkopen DS-2CD2387G2H-LIU vanaf 17 juni aan 165.92 euro.
Wel 25 euro shipping, maar als je meerdere items bestelt bijft de verzendkost dezelfde.
Als je er dan 3 zou bestellen, kom je op 174 per stuk.

Edit: om verwarring te vermijden, link naar de store toegevoegd.
Voor dat model LIJKT het er wel op. Voor andere modellen niet:
Hikvision 8MP IP Camera DS-2CD2387G2H-LIU Built-in Mic Dual-Light 4K Smart Hybrid Light With ColorVu Fixed Turret Network Camera. Even op het pijltje bij verzending drukken dan zegt ie: Ships from Spain GLS-ES etc. Dat scheelt dan import heffing.

Ik heb trouwens een prijs van 171.27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
DjoeC schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 15:42:
[...]

Voor dat model LIJKT het er wel op. Voor andere modellen niet:
Hikvision 8MP IP Camera DS-2CD2387G2H-LIU Built-in Mic Dual-Light 4K Smart Hybrid Light With ColorVu Fixed Turret Network Camera. Even op het pijltje bij verzending drukken dan zegt ie: Ships from Spain GLS-ES etc. Dat scheelt dan import heffing.

Ik heb trouwens een prijs van 171.27.
Klopt idd de verzendinfo bij het product, echter is mijn ervaring dat verkopers zich niet altijd houden aan het warehouse van waar men verzend. Bij bvb geen stock in Spanje versturen ze zonder tegenbericht toch vanuit China eenmaal je betaald hebt. Daarom zocht ik een ervaring hier.

17 juni begint de "summersale" op aliexpress en die prijs staat er in het rood bij.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SgLCLD2.png

[ Voor 19% gewijzigd door BlackShadow op 15-06-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Ik wil bij mijn ouders een oude analoge camera installatie vervangen.
Na zoeken en hier te lezen kom ik voorlopig op de volgende materialen en prijzen:
- 3 stuks DS-2CD2387G2H-LIU 166 euro (ali) vs 240 euro (pricewatch)
- NVR DS-7608NXI-I2/8P/S 314 euro (ali) vs 435-4600 euro

(Ali verkoper belooft EU verzending, mogelijk krijg ik nog wel enige korting los zoals free shipping)

Advies wat betreft prijs en mijn gemaakte keuzes worden zeer geapprecieerd.
Vooral de NVR is een gok aangezien ik niet helemaal bekend ben met alle afkortingen.
Dit lijkt mij de nieuwste generatie in de performance reeks

Eventueel valt er nog wat te besparen door geen POE te nemen op de NVR (er is een POE switch aanwezig), echter wordt de LAN dan "belast" met de beelden en gaat alles via de LAN poort van de NVR, iemand die hier nadelen aan ziet?

[ Voor 10% gewijzigd door BlackShadow op 15-06-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zak schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:39:
Even kijken of hier ook mensen zitten die ervaring hebben met Milestone Xprotect. Ik beheer een camerainstallatie met 32 camera's en Xprotect server. Mooi spul allemaal maar soms doet de motion het niet lekker op sommige camera's. Gewoon ook omdat de field of view te groot is om echt fatsoenlijk motion te doen.

Daarom heb ik nou bepaalde camera's via een rule op record always staan. Maar het liefst zou ik hebben dat ze altijd opnemen en na twee dagen de recordings zonder motion weggooien. Anders krijg ik echt een storage probleem. Geen idee hoe ik dat in Xprotect voor elkaar krijg. Iemand een idee?
Volgens mij krijg je dat in Milestone niet voor elkaar. Maar je kunt de motion detection toch behoorlijk tweaken? Sensitivity, treshold, desnoods bepaalde gebieden excluden om false positives te voorkomen, etc.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
In verband met inbraken in de buurt willen we graag twee beveiligingscameras gaan aanschaffen. Ze moeten overdag en snachts goed beeld geven + meldingen geven bij betreden van een 'zone', het liefst via een app. Een van de cameras zal op de oprit gericht zijn (circa 6m diepte), de ander gericht op de achtertuin (circa 10m diep). We hebben een eufy deurbel (homebase 2) maar was op zoek naar een iets degelijker systeem. Kennissen adviseerde ons daarom eens naar Hikvision te kijken. Ik zou de cameras bedraad kunnen aansluiten middels POE.

Bij een webshop adviseerde ze om 2x https://pro-alarm.nl/hikv...p-colorvu-hybrid-2-8-4-mm te nemen. Met een 7604nxi-k1/4p recorder.

Wie heeft er ervaring met de DS-2CD2347G2H-LIU - 4MP ColorVu Hybrid cameras? Is een 2.8 of 4mm lens aan te raden voor ons?

Zijn er nog tips / betere alternatieven in mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Morex schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:52:
In verband met inbraken in de buurt willen we graag twee beveiligingscameras gaan aanschaffen. Ze moeten overdag en snachts goed beeld geven + meldingen geven bij betreden van een 'zone', het liefst via een app. Een van de cameras zal op de oprit gericht zijn (circa 6m diepte), de ander gericht op de achtertuin (circa 10m diep). We hebben een eufy deurbel (homebase 2) maar was op zoek naar een iets degelijker systeem. Kennissen adviseerde ons daarom eens naar Hikvision te kijken. Ik zou de cameras bedraad kunnen aansluiten middels POE.

Bij een webshop adviseerde ze om 2x https://pro-alarm.nl/hikv...p-colorvu-hybrid-2-8-4-mm te nemen. Met een 7604nxi-k1/4p recorder.

Wie heeft er ervaring met de DS-2CD2347G2H-LIU - 4MP ColorVu Hybrid cameras? Is een 2.8 of 4mm lens aan te raden voor ons?

Zijn er nog tips / betere alternatieven in mijn situatie?
Zowel camera's als genoemde NVR (NXI serie) zijn idd goed. Persoonlijk zou ik voor de 8Mp versie camera's gaan.

Bij de 2.4 mm heb je een iets grotere kijk gebied, bij de 4.0 wordt dat iets kleiner.
Voor de genoemde afstanden, zou ik de 2.4 mm gaan.

Detectie gebieden (mens en voertuig) dien je op de NVR in te stellen, voor het beste resultaat. Meldingen krijg je idd binnen op de app.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
BlackShadow schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:03:
Ik wil bij mijn ouders een oude analoge camera installatie vervangen.
Na zoeken en hier te lezen kom ik voorlopig op de volgende materialen en prijzen:
- 3 stuks DS-2CD2387G2H-LIU 166 euro (ali) vs 240 euro (pricewatch)
- NVR DS-7608NXI-I2/8P/S 314 euro (ali) vs 435-4600 euro

(Ali verkoper belooft EU verzending, mogelijk krijg ik nog wel enige korting los zoals free shipping)

Advies wat betreft prijs en mijn gemaakte keuzes worden zeer geapprecieerd.
Vooral de NVR is een gok aangezien ik niet helemaal bekend ben met alle afkortingen.
Dit lijkt mij de nieuwste generatie in de performance reeks

Eventueel valt er nog wat te besparen door geen POE te nemen op de NVR (er is een POE switch aanwezig), echter wordt de LAN dan "belast" met de beelden en gaat alles via de LAN poort van de NVR, iemand die hier nadelen aan ziet?
De genoemde NVR heb ik ook naar alle tevredenheid.
Ideaal met de detectie mens en voertuig.
Mochten de camera's/NVR idd uit China verstuurd worden, kan je ze hier niet updaten.

Dat is wel een dingetje om rekening mee te houden ivm Chinese firmware.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
vuurvreter63 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:58:
[...]

Zowel camera's als genoemde NVR (NXI serie) zijn idd goed. Persoonlijk zou ik voor de 8Mp versie camera's gaan.

Bij de 2.4 mm heb je een iets grotere kijk gebied, bij de 4.0 wordt dat iets kleiner.
Voor de genoemde afstanden, zou ik de 2.4 mm gaan.

Detectie gebieden (mens en voertuig) dien je op de NVR in te stellen, voor het beste resultaat. Meldingen krijg je idd binnen op de app.
Geeft 8mp veel beter beeld dan 4mp?

Een ander bedrijf adviseerde de accusense (4mp) ipv hybride colorvu. Welke is volgens jullie beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Morex schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:41:
[...]

Geeft 8mp veel beter beeld dan 4mp?

Een ander bedrijf adviseerde de accusense (4mp) ipv hybride colorvu. Welke is volgens jullie beter?
8 Mp is beter dan 4 Mp.
Het is uiteindelijk aan jou welke versie je wilt en wat je er aan uit wil geven.

DS-2CD2387G2H-LIU is een accusense camera.
Accusense wil eigenlijk zeggen, dat dit speciaal voor een betere detectie van mens & voertuig is.
En i.c.m met de eerdere genoemde NVR uit NXI serie werkt dit monster.

Even een eigen voorbeeld, bij feestdagen waarbij de vlag uit hang (en direct voor een gedeelte van de camera hangt) heb ik geen enkel vals alarm ontvangen van de bewegende vlag van de camera.
Dit laatste is bij andere camera's wel anders, dan heb je constant een "bewegings" melding veroorzaakt door de vlag.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
vuurvreter63 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:13:
[...]

De genoemde NVR heb ik ook naar alle tevredenheid.
Ideaal met de detectie mens en voertuig.
Mochten de camera's/NVR idd uit China verstuurd worden, kan je ze hier niet updaten.

Dat is wel een dingetje om rekening mee te houden ivm Chinese firmware.
Ik heb zelf meerdere Hikvision camera's vanaf Ali en deze zijn allemaal internationale modellen: multilanguage en officieel upgradable.
Zou in mijn ervaring geen probleem mogen zijn, het wordt ook expliciet vermeld op Ali om welke versie het gaat. De Chinese versies zijn opvallend goedkoper.
vuurvreter63 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:13:
[...]

8 Mp is beter dan 4 Mp.
Het is uiteindelijk aan jou welke versie je wilt en wat je er aan uit wil geven.

DS-2CD2387G2H-LIU is een accusense camera.
Accusense wil eigenlijk zeggen, dat dit speciaal voor een betere detectie van mens & voertuig is.
En i.c.m met de eerdere genoemde NVR uit NXI serie werkt dit monster.

Even een eigen voorbeeld, bij feestdagen waarbij de vlag uit hang (en direct voor een gedeelte van de camera hangt) heb ik geen enkel vals alarm ontvangen van de bewegende vlag van de camera.
Dit laatste is bij andere camera's wel anders, dan heb je constant een "bewegings" melding veroorzaakt door de vlag.
Alle namen zijn wat verwarrend, maar hoe ik het begrijp heeft ColorVu ook altijd Acusense geintegreerd.
Pagina: 1 ... 81 ... 91 Laatste