Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlietgors
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06 22:49
Hoi allen,

Ik houd dit topic al een tijdje in de gaten. Onlangs was er bij ons een poging tot inbraak waarbij ons glas beschadigd is geraakt. Ik ben nu aan het kijken om mijn draadloze camerasysteem van Eufy te vervangen met bekabelde camera's van Dahua/Reolink/Hikvision. Ik vertrouw mijzelf alleen niet met het trekken van kabels van mijn voordeur naar de meterkast.

Heeft iemand ervaringen met een firma voor het aanleggen van netwerkkabels naar de voor- en achtertuin (omgeving Beverwijk)?

[ Voor 11% gewijzigd door Vlietgors op 16-06-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:15
Vlietgors schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:18:
Hoi allen,

Ik houd dit topic al een tijdje in de gaten. Onlangs was er bij ons een poging tot inbraak waarbij ons glas beschadigd is geraakt. Ik ben nu aan het kijken om mijn draadloze camerasysteem van Eufy te vervangen met bekabelde camera's van Dahua/Reolink/Hikvision. Ik vertrouw mijzelf alleen niet met het trekken van kabels van mijn voordeur naar de meterkast.

Heeft iemand ervaringen met een firma voor het aanleggen van netwerkkabels naar de voor- en achtertuin?
Misschien is het handig om je woonplaats te vermelden, wellicht dat er dan iemand een firma kan noemen?

Een firma uit Limburg, zal niet naar Groningen toe komen, om maar een voorbeeld te noemen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlietgors
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06 22:49
vuurvreter63 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:56:
[...]

Misschien is het handig om je woonplaats te vermelden, wellicht dat er dan iemand een firma kan noemen?

Een firma uit Limburg, zal niet naar Groningen toe komen, om maar een voorbeeld te noemen.
Dat is een goede inderdaad. Heb het toegevoegd. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 11:57
Ik was mij nog even aan het inlezen over de verschillende afkortingen, voornamelijk bij het model DS-2CD2387G2H-xxx.
Ik ging er van uit hoe meer letters na het modelnummer, hoe meer features aanwezig.
Hier staat de S voor two-way audio.

Echter via de product compare tool zijn er opvallende verschillen.
Zo zou de light range beperkter zijn en vooral de smart events niet ondersteund zijn.

Het lijkt bijna een fout op de website of zie ik iets over het hoofd (de toevoeging "SL"?)?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6bbQKjd.png

[ Voor 5% gewijzigd door BlackShadow op 17-06-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:05
Vraag waar ik niet helemaal uitkom. Heb recent een nieuwbouwhuis, met daarin 2 loze leidingen voor beveiligingscamera's. Camera 1 filmt de voorkant van het huis met de inrit en die pakt ook de ingang richting de achterpoort mee. De tweede camera zit in de achtertuin op de achtergevel. De loze leiding zit op een onhandige locatie, namelijk op de gevel met aan de linkerkant de achterpoort en aan de rechterkant het restant van de tuin. Logischerwijs komt iemand die kwaad in de zin wilt doen via de achterpoort binnen en zou ik de camera daarop willen plaatsen. Aan de andere kant mis ik dan de hele rest van de tuin die ik ook graag in beeld zou willen hebben, want aan die kant zitten bijvoorbeeld ook de ingangen naar binnen toe.

Zijn er nog camera's die aan te raden zijn die de volle 180 graden kunnen filmen, inclusief fatsoenlijke beeldkwaliteit van de rest van de tuin (~15 meter schuin naar achteren)? Zo niet, dan kies ik waarschijnlijk voor 1 van de "standaard" 4MP of 8MP Hikvisions die hier vaak genoemd worden, en dan kies ik ervoor om richting de tuin te filmen in plaats van de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:56
Je weet wel dat dat dat niet in alle gevallen opgaat? Meer pixels is niet zonder meer beter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
BlackShadow schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:24:
Ik was mij nog even aan het inlezen over de verschillende afkortingen, voornamelijk bij het model DS-2CD2387G2H-xxx.
Ik ging er van uit hoe meer letters na het modelnummer, hoe meer features aanwezig.
Hier staat de S voor two-way audio.

Echter via de product compare tool zijn er opvallende verschillen.
Zo zou de light range beperkter zijn en vooral de smart events niet ondersteund zijn.

Het lijkt bijna een fout op de website of zie ik iets over het hoofd (de toevoeging "SL"?)?
Een belangrijke spec die ik niet zie staan is de DORI (Detect, Observe, Recognize, Identify) afstanden.
Daarnaast zou je - afhankelijk van wat je allemaal wilt zien - ook eens kunnen kijken naar een 180 graden camera zoals deze. Hik heeft ook zoiets maar die kan ik met dezelfde lichtgevoeligheid niet zo snel vinden, zal @vuurvreter63 wel weten ;-)

Als je een lichtgevoelige camera hebt met wat omgevingslicht (lantaarnpaal oid) heb je bij een moderne lichtgevoelige camera waarschijlijk (da's dus een voorbehoud) geen IR of extra verlichting nodig om ook in het "donker" een kleurenplaatje te krijgen. Best belangrijk om bijvoorbeeld kleding te kunnen herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07:47
Blik1984 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:52:
Vraag waar ik niet helemaal uitkom. Heb recent een nieuwbouwhuis, met daarin 2 loze leidingen voor beveiligingscamera's. Camera 1 filmt de voorkant van het huis met de inrit en die pakt ook de ingang richting de achterpoort mee. De tweede camera zit in de achtertuin op de achtergevel. De loze leiding zit op een onhandige locatie, namelijk op de gevel met aan de linkerkant de achterpoort en aan de rechterkant het restant van de tuin. Logischerwijs komt iemand die kwaad in de zin wilt doen via de achterpoort binnen en zou ik de camera daarop willen plaatsen. Aan de andere kant mis ik dan de hele rest van de tuin die ik ook graag in beeld zou willen hebben, want aan die kant zitten bijvoorbeeld ook de ingangen naar binnen toe.

Zijn er nog camera's die aan te raden zijn die de volle 180 graden kunnen filmen, inclusief fatsoenlijke beeldkwaliteit van de rest van de tuin (~15 meter schuin naar achteren)? Zo niet, dan kies ik waarschijnlijk voor 1 van de "standaard" 4MP of 8MP Hikvisions die hier vaak genoemd worden, en dan kies ik ervoor om richting de tuin te filmen in plaats van de poort.
Deze bv https://www.hikvision.com...%2FSL+%28C%29+%28Black%29

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
DjoeC schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:16:
[...]

Een belangrijke spec die ik niet zie staan is de DORI (Detect, Observe, Recognize, Identify) afstanden.
Daarnaast zou je - afhankelijk van wat je allemaal wilt zien - ook eens kunnen kijken naar een 180 graden camera zoals deze. Hik heeft ook zoiets maar die kan ik met dezelfde lichtgevoeligheid niet zo snel vinden, zal @vuurvreter63 wel weten ;-)

Als je een lichtgevoelige camera hebt met wat omgevingslicht (lantaarnpaal oid) heb je bij een moderne lichtgevoelige camera waarschijlijk (da's dus een voorbehoud) geen IR of extra verlichting nodig om ook in het "donker" een kleurenplaatje te krijgen. Best belangrijk om bijvoorbeeld kleding te kunnen herkennen.
Mijn 8 Mp Hikvision 180 graden camera heeft heel weinig licht nodig voor mooi gekleurd beeld in de nacht. De straat lantaarn is bij mij voldoende. Geen IR aanwezig en ondersteunde LED verlichting van de camera staat daarmee uit bij mij.

Zie link van @RedPas in voorgaande bericht, dat is 8Mp camera die ik gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door vuurvreter63 op 17-06-2024 16:57 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:05
Twijfel een beetje over de 4mm brandpunt. De camera zit op ongeveer 2.5m hoogte en 1 meter afstand van de achterpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Blik1984 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Twijfel een beetje over de 4mm brandpunt. De camera zit op ongeveer 2.5m hoogte en 1 meter afstand van de achterpoort.
https://www.hikvision.com...eries/ds-2cd6d52g0-ih-s-/ Nu kan je kiezen wat je nodig hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:24
@Tijgetje @Teijgetje
camera hangt (nu een uur), werkt prima. Ben benieuwd naar het beeld vannacht
thx voor de montagedoos. Wel even prullen om kabel en electra EN het rubbertje goed te krijgen... op een trap... maar ze werken goed d:)b .

Ik kan zelf een 'foto' nemen door op het icoontje te klikken. Kan ik ook zelf een video nemen? ik ben bang van niet want ik kan het niet vinden in de interface/documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:26:
@Tijgetje @Teijgetje
camera hangt (nu een uur), werkt prima. Ben benieuwd naar het beeld vannacht
thx voor de montagedoos. Wel even prullen om kabel en electra EN het rubbertje goed te krijgen... op een trap... maar ze werken goed d:)b .

Ik kan zelf een 'foto' nemen door op het icoontje te klikken. Kan ik ook zelf een video nemen? ik ben bang van niet want ik kan het niet vinden in de interface/documentatie.
Welk merk camera heb je?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Jaa.. handuugggg... 8)7 |:(

Vergeten te vermelden; ik heb een REOLINK CX410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:31
@sjorsjuhmaniac
Je kan ook opnemen, dat is het camera-icoontje.
Ligt er wel aan of je geheugenopslag hebt, óf een sd, óf via NVR, dan kan je dat instellen in het menu dat hij beweging en personen opneemt en terugkijken. Bij mij neemt de algemene deurbelcamera via de NVR 24/7 op.
Zonder die opslag neemt hij alleen real-time op via dit knopje en slaat dat op op je telefoon. Dat kan ik ook met de andere drie.

Ik ga er even van uit dat je de app hebt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsYN5pjfegBtfKvHlmxM16rjA8A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8O4TKn0XU3uaqeG2OfPtwuFV.png?f=fotoalbum_large

Voor de camera`s is de lay-out vrijwel hetzelfde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3a8cZEdRhonfga2aydLYvTVRyR4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5cnVruHztV5de262Qbnvn4fz.png?f=fotoalbum_large

Overigens is in mijn Windows-client alleen de algemene camera zichtbaar en niet de andere drie.
Of dat te maken heeft met dat de NVR maar 8 kanalen heeft?
Ik heb ze alle vier via UTP, ergens in ons netwerk, aangemeld in de app(via WIFI/ internet), en daarna overgezet naar een SSID/WIFI op datzelfde netwerk.
In de app heb ik naast de 7 camera`s en de algemene deurbel, ook nog eens alle vier de deurbellen onderaan de lijst.
Ik heb zelf alle adminrechten en heb bewoners toegevoegd als gebruiker bij hun eigen bel.
Zoals ik het nu zie kan ik zelf hun meldingen uitzetten terwijl zij die zelf dan wel aan kunnen zetten.
De chime werkt in alle gevallen prima.

De notifictie van de deurbel, het geluid daarbij dan, had wat voeten in de aarde.
Om daar een DingDong bij te krijgen moest ik eerst dat geluid downloaden en toevoegen aan de geluidsbestanden op mijn S23ultra, en dan eerst bij de meldingen de extra melding-categorieën voor elke app aanzetten en daarna in de Reolink-app meldingen dit geluid uitkiezen.

Ik zit nu even te wachten op zwaardere adapters, ik heb (per) twee camera`s aangesloten op één 24VDC 0,5A adapter en las dat ze echt beide meer stroom nodig hadden dan de 12W die de bijgeleverde levert.
Reolink adviseerde 48 VAC (in de extra antwoorden aan chris vandevelde)?
Volgens mij moet 24V DC 2A ook ruim voldoende zijn.
Maar even afwachten of het met genoeg stroom het nog beter/sneller werkt, ik had alles getest met 1 camera op 1 adapter.

En ik moet nog even alle vier de wiggen van de videocamera`s omdraaien, die zitten verkeerd om gemonteerd, klein RTFM foutje. :+
Maar ook met een klein kiertje bleek alles stortregenbuibestendig. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 18-06-2024 00:04 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
DjoeC schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:16:
[...]

Had deze 180° modellen al bekeken, maar de camera komt in een binnenhoek onder een luifel aan de voordeur.

Wat lichtgevoeligheid betreft is deze waarvan sprake 0,0005 lux tegen 0,0008 lux van de DS-2CD2387G2H-LIU.
Kan moeilijk inschatten of dat in de praktijk echt verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
BlackShadow schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:08:
[...]

Had deze 180° modellen al bekeken, maar de camera komt in een binnenhoek onder een luifel aan de voordeur.

Wat lichtgevoeligheid betreft is deze waarvan sprake 0,0005 lux tegen 0,0008 lux van de DS-2CD2387G2H-LIU.
Kan moeilijk inschatten of dat in de praktijk echt verschil maakt.
Tja, ik vermoed dat de specs binnen een merk in verhouding tot elkaar staan. Verder is het ook een marketing instrument, wil je het echt weten zoek dan een review op jouw buis of via ipcamtalk.com. Iig vrijwel alle Dahua camera's worden daar gereviewd (onder EmpireTech of IPC type nummer) en soms met elkaar vergeleken. Zie Dahua of Hikvision subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06 22:49
Zojuist een DS-2CD2387G2H besteld met DS-7604NXI-K1/4P recorder. Dit is de eerste keer dat ik zoiets installeer. Kan ik de NVR het beste instellen met een monitor of kan dit ook met de SADP tool? Zijn er tutorials die jullie aanraden om te volgen?

[ Voor 12% gewijzigd door Morex op 18-06-2024 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Morex schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:53:
Zojuist een DS-2CD2387G2H besteld met DS-7604NXI-K1/4P recorder. Dit is de eerste keer dat ik zoiets installeer. Kan ik de NVR het beste instellen met een monitor of kan dit ook met de SADP tool? Zijn er tutorials die jullie aanraden om te volgen?
Ik zou de NVR even met een beeldscherm instellen.

Bewegings of indring detectie, mens en voertuig moet je op de NVR instellen en niet op de web interface van de camera.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robwp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 16:24
Wie kan mij adviseren:

in bezit van een dahua ipc hdw3841em s s2 welke geplaats is onder een overkapping aan de woning. Overkapping is 7 meter diep. Beeld onder de overkapping is zowel schemering/nacht ruim voldoende.

Het beeld verderop. Dus voorbij de overkapping is vanwege zon/daglicht totaal nutteloos helaas. Schemering en nacht is geen probleem maar overdag en bij zonnige dagen is het een grote witte vlek.

Advies vanuit ipcamshop was dat het prima zou zijn, helaas niet het geval. Instellingen voor het beeld:BLC gesloten, WB automatisch

Wat zou een goeie camera zijn voor deze opzet.
sterke voorkeur voor een Dahua camera incl geluid ivm dahua NVR.

(Totale diepte tuin 18 meter ong. 6 meter breed. gemeten vanaf de camera)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=65328

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Robwp schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:32:
Wie kan mij adviseren:

in bezit van een dahua ipc hdw3841em s s2 welke geplaats is onder een overkapping aan de woning. Overkapping is 7 meter diep. Beeld onder de overkapping is zowel schemering/nacht ruim voldoende.

Het beeld verderop. Dus voorbij de overkapping is vanwege zon/daglicht totaal nutteloos helaas. Schemering en nacht is geen probleem maar overdag en bij zonnige dagen is het een grote witte vlek.

Advies vanuit ipcamshop was dat het prima zou zijn, helaas niet het geval. Instellingen voor het beeld:BLC gesloten, WB automatisch

Wat zou een goeie camera zijn voor deze opzet.
sterke voorkeur voor een Dahua camera incl geluid ivm dahua NVR.

(Totale diepte tuin 18 meter ong. 6 meter breed. gemeten vanaf de camera)
Als het zonlicht in je camera valt (zoals ik het begrijp) is het dan niet mogelijk om vanuit een andere hoek de camera te installeren zodat je het licht inval niet meer hebt?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 10:39
vuurvreter63 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:45:
[...]

Ik zou de NVR even met een beeldscherm instellen.

Bewegings of indring detectie, mens en voertuig moet je op de NVR instellen en niet op de web interface van de camera.
Dat kan allemaal via de browser...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Wimlem schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:01:
[...]

Dat kan allemaal via de browser...
Via de browser zijn niet alle opties zichtbaar, vandaar het advies om een beeldscherm te gebruiken.

Voor de camera kan de browser wel gebruikt worden.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
En via internet explorer heb je alle opties zichtbaar.
Met Firefox of Chrome heb je niet het volledige menu zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robwp
vuurvreter63 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:15:
[...]

Als het zonlicht in je camera valt (zoals ik het begrijp) is het dan niet mogelijk om vanuit een andere hoek de camera te installeren zodat je het licht inval niet meer hebt?
Idd een optie. Lastig. Maar wel haalbaar.

Sterke voorkeur voor een camera, indien beschikbaar, welke bovenstaande ondervangt. Betere lichtsensor wellicht ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Robwp schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:14:
[...]

Idd een optie. Lastig. Maar wel haalbaar.

Sterke voorkeur voor een camera, indien beschikbaar, welke bovenstaande ondervangt. Betere lichtsensor wellicht ?
Kan het met een “petje” opgelost worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
RedPas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:20:
En via internet explorer heb je alle opties zichtbaar.
Met Firefox of Chrome heb je niet het volledige menu zichtbaar.
Internet Explorer wordt al 2 jaar niet meer ondersteund, vanaf 15 juni 2022 niet meer, die is dus al een tijdje dood en begraven.
Werk je daar nog mee dan ben je lekker onveilig bezig, tegenwoordig heet de browser van Microsoft Edge, deze wordt wel up to date gehouden.
Robwp schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:14:
[...]

Ik denk dat je het jezelf te moeilijk maakt en eigenlijk iets onmogelijks wil.
je wil én het donkere deel perfect in beeld én het lichte deel perfect in beeld.
Dat lichte wordt overbelicht omdat de camera het donkere deel goed wil belichten.
De twee opties samen in één camera op die plaats gaat waarschijnlijk zelfs met de allerduurste camera niet lukken.
Ik zou toch kijken of je de camera kan verplaatsen, of een extra camera plaatsen.

[ Voor 35% gewijzigd door Teijgetje op 19-06-2024 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robwp
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:35:
[...]

Kan het met een “petje” opgelost worden?
Petje ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Teijgetje schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 00:54:
[...]

Internet Explorer wordt al 2 jaar niet meer ondersteund, vanaf 15 juni 2022 niet meer, die is dus al een tijdje dood en begraven.
Werk je daar nog mee dan ben je lekker onveilig bezig, tegenwoordig heet de browser van Microsoft Edge, deze wordt wel up to date gehouden.

Het is internet explorer in Edge
[...]

Ik denk dat je het jezelf te moeilijk maakt en eigenlijk iets onmogelijks wil.
je wil én het donkere deel perfect in beeld én het lichte deel perfect in beeld.
Dat lichte wordt overbelicht omdat de camera het donkere deel goed wil belichten.
De twee opties samen in één camera op die plaats gaat waarschijnlijk zelfs met de allerduurste camera niet lukken.
Ik zou toch kijken of je de camera kan verplaatsen, of een extra camera plaatsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
ja, zoals wij mensen een petje dragen tegen de zon in je ogen.

zoiets:
https://duckduckgo.com/?q...ages&iax=images&ia=images

zo dus niet:
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Fd5%2Ffe%2F05%2Fd5fe05ae1921c792e44e1b889729f07f.jpg&f=1&nofb=1&ipt=28fde97415336f709158e96c0f809ebf64db8c86aabe54cc94006bd6860d2f3e&ipo=images

[ Voor 31% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 19-06-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
De 8mp colorvu hybrid camera (DS-2CD2387G2H) zal morgen worden bezorgd.

Nu is dit mijn eerste camera installatie dus ik ben even aan het uitzoeken hoe ik alles moet instellen. De NVR is al gelukt. Ik vroeg mij wel nog af welke instellingen ik het beste voor deze camera kan gebruiken (fps, shutterspeed, image settings, exposure etc). Wat is jullie advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Morex schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:46:
De 8mp colorvu hybrid camera (DS-2CD2387G2H) zal morgen worden bezorgd.

Nu is dit mijn eerste camera installatie dus ik ben even aan het uitzoeken hoe ik alles moet instellen. De NVR is al gelukt. Ik vroeg mij wel nog af welke instellingen ik het beste voor deze camera kan gebruiken (fps, shutterspeed, image settings, exposure etc). Wat is jullie advies?
Gebruik hiervoor het programma SADP van Hikvision voor de activatie.

De camera
Onder tabblad Video & Audio staat de camera standaard op Video, zet deze op Video & Audio.
Belichting onder tabblad beeld staat standaard op 1/12, ik heb hem hierop laten staan, dit voldoet bij mij.
Mocht je dit willen veranderen, doet dit s'avonds als het donker is en kijk dan wat jou het beste bevalt, hoe hoger bijv 1/225 hoe donkerder het beeld wordt.

Dag/Nachtschakeling staat op automatisch
Gevoeligheid staat op 7
Filtertijd staat uit
Aanvullende verllichting staat ook op uit
Extra lichtmodus staat uit

NVR
Stel op de NVR de bewegings detectie van de camera in, doe dit niet op de web interface van de camera!! Onder tabblad Gebeurtenis - Gebeurtenissen en zet de gevoeligheid op 20 en kijk of de camera bij alle bewegingen aanslaat, desnoods kan je dit verhogen naar 40 (dit gaat in stappen van 20).

Mocht het ene teveel of het andere teweinig detectie weergeven, doe dan het zelfde onder
Gebeurtenis - Smart Gebeurtenis en kies voor Indringdetectie.
Doe dan hetzelfde als bij Bewegingsdetectie, en hier kan je de percentages van 0 tot 100% per percentage verhogen of verlagen.

Wil je in de app Hik Connect een notificatie ontvangen?
Zet onder koppelings methode een vinkje bij Informeer Toezicht centrum en sla dit op.

Om de notificatie in de app te krijgen, moet de laatste 9 karakters van het serienummer van de NVR toevoegen aan de Hik connect webpage https://ieu.hik-connect.com/ en maak hier een account aan en voeg je NVR toe, dmv je laatste 9 karakters zoals eerder genoemd.

Succes :*)

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
vuurvreter63 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:29:
[...]

Gebruik hiervoor het programma SADP van Hikvision voor de activatie.

De camera
Onder tabblad Video & Audio staat de camera standaard op Video, zet deze op Video & Audio.
Belichting onder tabblad beeld staat standaard op 1/12, ik heb hem hierop laten staan, dit voldoet bij mij.
Mocht je dit willen veranderen, doet dit s'avonds als het donker is en kijk dan wat jou het beste bevalt, hoe hoger bijv 1/225 hoe donkerder het beeld wordt.

Dag/Nachtschakeling staat op automatisch
Gevoeligheid staat op 7
Filtertijd staat uit
Aanvullende verllichting staat ook op uit
Extra lichtmodus staat uit

NVR
Stel op de NVR de bewegings detectie van de camera in, doe dit niet op de web interface van de camera!! Onder tabblad Gebeurtenis - Gebeurtenissen en zet de gevoeligheid op 20 en kijk of de camera bij alle bewegingen aanslaat, desnoods kan je dit verhogen naar 40 (dit gaat in stappen van 20).

Mocht het ene teveel of het andere teweinig detectie weergeven, doe dan het zelfde onder
Gebeurtenis - Smart Gebeurtenis en kies voor Indringdetectie.
Doe dan hetzelfde als bij Bewegingsdetectie, en hier kan je de percentages van 0 tot 100% per percentage verhogen of verlagen.

Wil je in de app Hik Connect een notificatie ontvangen?
Zet onder koppelings methode een vinkje bij Informeer Toezicht centrum en sla dit op.

Om de notificatie in de app te krijgen, moet de laatste 9 karakters van het serienummer van de NVR toevoegen aan de Hik connect webpage https://ieu.hik-connect.com/ en maak hier een account aan en voeg je NVR toe, dmv je laatste 9 karakters zoals eerder genoemd.

Succes :*)
@vuurvreter63 Kan het zijn dat ik de camera niet met SADP hoef te activeren omdat hij met een POE in de NVR zit? Hij vind hem namelijk niet in die tool maar ik heb wel gewoon beeld van de camera in mijn NVR webinterface. Hoe kom ik nu in de webinterface van mijn camera? Het lijkt er op dat ik de camera instellingen ook in de NVR webinterface kan instellen, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Morex schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:10:
[...]

@vuurvreter63 Kan het zijn dat ik de camera niet met SADP hoef te activeren omdat hij met een POE in de NVR zit? Hij vind hem namelijk niet in die tool maar ik heb wel gewoon beeld van de camera in mijn NVR webinterface. Hoe kom ik nu in de webinterface van mijn camera? Het lijkt er op dat ik de camera instellingen ook in de NVR webinterface kan instellen, of doe ik iets verkeerd?
Ja dat zou best kunnen dat de camera op deze wijze wordt geïnstalleerd, dit is dan dmv DHCP. Op dat andere kom ik nog op terug, daar is een makkelijk manier voor, maar dat moet ik ff opzoeken.

Ga op de NVR naar tabblad Netwerk - Geavanceerd en kies Overige en zet Virtuele host inschakelen op aan en sla dit op.

Ga dan naar Systeem - Kanaal beheer en klik op de link achter je camera. Nu kom je in de web interface van de camera.

[ Voor 14% gewijzigd door vuurvreter63 op 21-06-2024 17:49 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Morex schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Als je een camera aansluit aan de NVR, dan komt je camera idd tevoorschijn op je nvr, dan kan je deze activeren, een wachtwoord instellen en zn vast ip adres geven. Dan is je camera toegevoegd aan je setup, deze krijgt dan een ip adres van de interne dhcp server van de nvr.
Al de instellingen tbv motion, beeld, opname,... regel je idd in op de NVR zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
Alles werkt inclusief smart overschakelen van IR naar Colorvu.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale event (motion detection) en een smart event (intrusion). Ze lijken beide hetzelfde te doen (gebied tekenen, persoon, auto).

Dan heb ik bij beide de keus om het via de camera of NVR te laten verlopen. Wat zijn de voor of nadelen daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Morex schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:12:
Alles werkt inclusief smart overschakelen van IR naar Colorvu.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale event (motion detection) en een smart event (intrusion). Ze lijken beide hetzelfde te doen (gebied tekenen, persoon, auto).

Dan heb ik bij beide de keus om het via de camera of NVR te laten verlopen. Wat zijn de voor of nadelen daarvan?
Je NVR is het slimme hart van de detectie's, daarom moet je het de NVR laten doen.

Stop maar eens een SD kaart in de camera en laat hem het zelfde doen, dan zul je zien dat je heel veel "valse" meldingen krijgt, die je niet van de NVR krijgt.

Ik spreek uit ervaring 😉

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPas
vuurvreter63 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:15:
[...]

Je NVR is het slimme hart van de detectie's, daarom moet je het de NVR laten doen.

Stop maar eens een SD kaart in de camera en laat hem het zelfde doen, dan zul je zien dat je heel veel "valse" meldingen krijgt, die je niet van de NVR krijgt.

Ik spreek uit ervaring 😉
Dat hangt af van welke cameras dan. In iedere camera van ik zit er een sd kaart.
Als je werkt met een nvr in je setup dan moet je alles instellen via de nvr. Want die heeft prio op de camera zelf.
Je valse meldingen is wss omdat er 1 en ander niet volledig is ingeregeld.

Indringdetectie en lijnoverschrijding, met die 2 ben je aardig op weg, en sluit je al veel valse meldingen uit.
Ook de min en max grootte van je te detecteren object goed zetten, bv een duif of kat.

Ook opletten met reflecties in autoramen, is een hele leuke.
Zo heb ik een warmtebeeld camera op mijn huis gericht, en als mijn auto niet ver genoeg op zn plaats staat krijg ik meldingen van brandhaard, telkens over de middag als de zon hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:07
Ik wil thuis ook wat cameras ophangen. Maar, wil eerst maar met 1 beginnen om de oprit in de gaten te houden. Nu zit ik me af te vragen wat de beste camera is om mee te beginnen. Bij ipcamtalk adviseren ze vaak om met een IPC-T54IR-ZE-S3 te beginnen. Dat zou bij mij ook een prima optie kunnen zijn, echter, omdat ik een hoek van ~90 of 106 graden moet monitoren (afhankelijk van plaatsing) gebruik ik de zoomfunctie dan niet/nauwelijks. Dan kan ik ook een IPC-Color4K-T 8MP 1/1.2" overwegen met een focusafstand van 2.8 of 3.2mm. Ik heb een Zigbee lamp hangen bij de oprit (midden van de schuur), die ik in principe altijd aan kan laten staan in de nacht. Naast dat we nog wat lantaarnpalen hebben in de buurt. Dus echt donker is het niet perse...is dan de Color4k misschien een betere optie?

Hier even een schetsje van waar ik de camera kan positioneren. (locatie A of B):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lKNm55pCqO8a16D5nfxvIxp1kM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsij3JvwwzzDUrXgPPqFyEPO.jpg?f=fotoalbum_large

Mij lijkt plek A het best. Dan een camera met focus-afstand van 3.2mm --> IPC-54IR lichtjes ingezoomed, of een 4k van 3.2mm.

Alternatief is plek B en dan is de IPC-54 bijna geheel uitgezoomd, of de 4k van 2.8mm. Ethernet komt vanuit de schuur (eerst ethernet over power dan naar een switch en PoE voor de cameras is het idee).

Wat zou de beste optie + plek zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Voor de mensen met een S3 camera van Andy; hij heeft vandaag een nieuwe firmware officieel uitgebracht die animal detection toevoegt (naast personen en auto's).
Een aantal personen (waaronder ik) hebben deze firmware al getest en is inderdaad een flinke verbetering.

Hier te downloaden: https://empiretech01.com/pages/download-firmwares

Hoewel ik wel van mening blijf dat dit eigenlijk nog steeds een workaround is voor een bug; namelijk de slider van 'target filter' werkt niet. Als je die uitzet, zou de camera overal op moeten triggeren (dus ook wanneer het geen personen of auto's zijn), maar dat gebeurt dus niet.

Als die bug er niet was, zou dit ook bij de oudere/andere camera's gewoon werken.
Deel van mijn camera's (de non-S3 modellen) kan dus nog steeds niet triggeren op dieren bij IVS...
Maar ik kan nu wel waarschijnlijk wat camera's gaan herverdelen rondom huis/tuin zodat dat probleem ook opgelost is.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 22-06-2024 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 00:51
vuurvreter63 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:15:
[...]

Ik spreek uit ervaring 😉
Volgens mij staat dit haaks op de best practice om acusense camera's aan te schaffen en een normale NVR te gebruiken, ipv de duurdere acusense NVR, die eigenlijk bedoeld is voor non-acusense camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
AlexFL schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:47:
[...]

Volgens mij staat dit haaks op de best practice om acusense camera's aan te schaffen en een normale NVR te gebruiken, ipv de duurdere acusense NVR, die eigenlijk bedoeld is voor non-acusense camera's.
De ervaring is anders ;)
Ben wel heel blij met mijn NVR uit de NXI serie, geen valse alarm meer of katten die voor "valse" meldingen zorgen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:02
Ik lees hier allemaal hele mooie dingen over een wapperende vlag en katten die niet meer voor valse meldingen zorgen. Ik heb 1 oude buitencamera van Reolink, gekoppeld aan mijn Synology nas. Als ik zon mooie hikvision koop, kan ik dat dan ook allemaal instellen via Surveillance station? (Programma op de nas) of heb ik dan echt een dedicated nvr nodig?

Het werkt nu allemaal prima, maar als er een wolk voor de zon zit krijg ik ook een melding. Of als er een spinnenweb voor zit. Of als er een blaadje voorbij waait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Voggy schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:12:
Ik lees hier allemaal hele mooie dingen over een wapperende vlag en katten die niet meer voor valse meldingen zorgen. Ik heb 1 oude buitencamera van Reolink, gekoppeld aan mijn Synology nas. Als ik zon mooie hikvision koop, kan ik dat dan ook allemaal instellen via Surveillance station? (Programma op de nas) of heb ik dan echt een dedicated nvr nodig?

Het werkt nu allemaal prima, maar als er een wolk voor de zon zit krijg ik ook een melding. Of als er een spinnenweb voor zit. Of als er een blaadje voorbij waait...
Via Surveillance station kan ik niet op antwoorden, hier TrueNAS.
Ja, als je zo een mooie fancy hik koopt dan kan je dat ook ja.
Maar dan moet jij alles inregelen op de webpagina van de camera en gaan.
Je kan netwerkopslag instellen en zo alles naar je Surveillance station sturen.
Kan die Surveillance station onvif? Dan kan je mss de hik beelden zien in je Surveillance station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Ik heb zonet mijn DS-2CD2387G2H-LIU binnen gekregen.
Via Home Assistant neem ik snapshots via http: http://<user>:<pass>@<ip>/Streaming/channels/1/picture
Dat werkt op mijn andere Hikvision camera's perfect, maar krijg het niet werkend op de nieuwe.
Sinds de upgrade naar de laatste firmware is de hele user interface veranderd.
Voorheen stelde ik gewoon "WEB Authentication" in up "digest/basic" (via configuration > Security > Authentication) en "Enable Hikvision-CGI" op "digest/basic".

De eerste setting vind ik nu terug onder Network > Network Service > Authentication Mode = "digest/basic"
Echter CGI aanzetten vind ik nergens terug

En blijf ik de melding krijgen dat de methode niet gesupporteerd is:
code:
1
2
Access Error: 405 -- Method Not Allowed
Requested method GET not supported for URL: /Streaming/channels/101/

Iemand een idee?

EDIT:
Hmmm, net volgende gevonden, CGI is niet meer gesupporteerd: https://www.hikvision.com...support-in-IP-cameras.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door BlackShadow op 23-06-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Voggy schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:12:

Ik ga je het gebruik met de Synology NAS, niet aanraden (ondanks dat andere er bij zweren) omdat ik veel problemen heb ondervonden met deze combinatie.

Zoals eerder al aangegeven, is het de NVR die juist voor de slimme detectie zorgt en vals alarm voorkomt, uiteraard icm de camera.

Dit had Hikvision het wel iets beter kunnen aangeven is mijn persoonlijke mening.

Ik heb jaren zonder NVR gedaan en zelfs icm Synology Surveillance Station was dit bij mij een drama. Dit heeft er zelfs in geresulteerd dat ik van mijn leverancier een nieuwe camera kreeg, wat uiteindelijk ook niet de juiste uitkomst was.

Nu ik de NVR hebt, weet ik beter en behoren de vals alarmen tot het verleden.

Maar het staat je natuurlijk vrij om dit toch uit te proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door vuurvreter63 op 23-06-2024 13:22 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 21:58
Hi allemaal,

Op basis van dit topic heb ik een selectie gemaakt voor de camera's welke op 2,6m hoogte aan ons huis komen te hangen, 1x voordeur, 2x oprit, 2x achter. Zie de volgende lijst. Wat is jullie advies? Ben gegaan voor een Hikvision systeem.

2 (1 voor, 1 Achter)x
DS-2CD2387G2H-LISU/SL (https://www.hikvision.com...G2H-LISU%2FSL+%28Black%29)
3x https://www.hikvision.com...CD2387G2H-LIU+%28Black%29

1x NVR - DS-7608NXI-I2/8P/S https://www.hikvision.com...608NXI-I2%2F8P%2FS%28C%29

(twijfel of ze zo op de gevel kunnen of dat er dan een beugel bij moet - liever niet nl. )

Wil eigenlijk nog een deurbel + schermpje binnen met de camera's. Maar dat kan ook later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18
vuurvreter63 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:06:
[...]

Ik ga je het gebruik met de Synology NAS, niet aanraden (ondanks dat andere er bij zweren) omdat ik veel problemen heb ondervonden met deze combinatie.

Zoals eerder al aangegeven, is het de NVR die juist voor de slimme detectie zorgt en vals alarm voorkomt, uiteraard icm de camera.

Dit had Hikvision het wel iets beter kunnen aangeven is mijn persoonlijke mening.

Ik heb jaren zonder NVR gedaan en zelfs icm Synology Surveillance Station was dit bij mij een drama. Dit heeft er zelfs in geresulteerd dat ik van mijn leverancier een nieuwe camera kreeg, wat uiteindelijk ook niet de juiste uitkomst was.

Nu ik de NVR hebt, weet ik beter en behoren de vals alarmen tot het verleden.

Maar het staat je natuurlijk vrij om dit toch uit te proberen.
Sorry, maar dat is onzin … de camera zelf kan alle slimheden ook prima doen.
Dus je hebt helemaal geen NVR nodig voor die slimmigheden, ik gebruik een Dahua samen met een Synology en heb totaal geen valse meldingen, je moet alleen wel alle instellingen doen via de camera.

Wil je meerdere camera’s hetzelfde gaan instellen is uiteraard een NVR vele malen makkelijker, maar nodig is het absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Yaldair schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 15:24:
Hier even een schetsje van waar ik de camera kan positioneren. (locatie A of B):

[Afbeelding]

Mij lijkt plek A het best. Dan een camera met focus-afstand van 3.2mm --> IPC-54IR lichtjes ingezoomed, of een 4k van 3.2mm.

Alternatief is plek B en dan is de IPC-54 bijna geheel uitgezoomd, of de 4k van 2.8mm. Ethernet komt vanuit de schuur (eerst ethernet over power dan naar een switch en PoE voor de cameras is het idee).

Wat zou de beste optie + plek zijn?
De fixed focus t54ir staat hier IPC-T54IR-AS. Plek A lijkt mij ook het beste maar ik zou dan toch voor de zoom versie gaan. Als je voldoende licht hebt dan is de Color4k misschien ook een goeie keus, mogelijk samen met een 180 graden versie B180 of T180 boven je uitbouw.

Let bij plaatsing wel op tegenlicht. Je wilt gezichten zien, geen zwarte vlekken met een halo er omheen.

[ Voor 5% gewijzigd door DjoeC op 23-06-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Theetjuh schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Sorry, maar dat is onzin …
Fijn dat jij op afstand kan zien, dat wat hier gebeurde "onzin" is en kennelijk ook weet wat er wel en niet is gedaan.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
vuurvreter63 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:31:
[...]

Fijn dat jij op afstand kan zien, dat wat hier gebeurde "onzin" is en kennelijk ook weet wat er wel en niet is gedaan.
Dat je daar issues mee hebt, reageer ik niet op, als je m’n reactie goed had gelezen reageerde ik op het deel waarin je aangeeft dat een NVR nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
BlackShadow schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:30:
Ik heb zonet mijn DS-2CD2387G2H-LIU binnen gekregen.
Via Home Assistant neem ik snapshots via http: http://<user>:<pass>@<ip>/Streaming/channels/1/picture
Dat werkt op mijn andere Hikvision camera's perfect, maar krijg het niet werkend op de nieuwe.
Sinds de upgrade naar de laatste firmware is de hele user interface veranderd.
Voorheen stelde ik gewoon "WEB Authentication" in up "digest/basic" (via configuration > Security > Authentication) en "Enable Hikvision-CGI" op "digest/basic".

De eerste setting vind ik nu terug onder Network > Network Service > Authentication Mode = "digest/basic"
Echter CGI aanzetten vind ik nergens terug

En blijf ik de melding krijgen dat de methode niet gesupporteerd is:
code:
1
2
Access Error: 405 -- Method Not Allowed
Requested method GET not supported for URL: /Streaming/channels/101/

Iemand een idee?

EDIT:
Hmmm, net volgende gevonden, CGI is niet meer gesupporteerd: https://www.hikvision.com...support-in-IP-cameras.pdf
Om anderen te helpen die tegen dit issue aanlopen, via ISAPI protocol lukt dit wel nog op de nieuwste camera's:
http://<user>:<password>@<cam-ip>/ISAPI/Streaming/channels/1/picture

Vind het verder vreemd dat er hier niet meer gebruik gemaakt wordt van bvb Home Assistant en/of NodeRed, al dan niet icm Frigate.
Er wordt vaak gesproken over valse meldingen, maar dit heb ik 100% onder controle, zelfs met de goedkoopste camera's op de markt, door gebruik te maken van draadloze bewegingssensoren naast mijn IP camera's te installeren. Zodra die beweging triggert, neem ik een snapshot en stuur ik die in een notification naar mijn smartphone.
Mijn domme deurbel zit op een contact en werkt op dezelfde manier, als de deurbel ingedrukt wordt, krijg ik een snapshot van mijn camera's op de oprit.
Frigate als aanvulling om via object herkenning mij notifications te sturen als beide voorgaande falen (storing, klein dier, niet aangebeld,...) en er toch een object (mens, kat, hond,...) wordt herkend.

Daarnaast neemt mijn (inmiddels oude) Hikvision NVR continue beelden op, dus ik kan altijd een aantal dagen terugkijken als er iets zou zijn. Zo heb ik al eens de hond van de buren teruggevonden die was weggelopen.

Kortom, the sky is the limit en er is dus heel veel logica toe te voegen aan domme camera's.

[ Voor 29% gewijzigd door BlackShadow op 24-06-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Laatst online: 07:02
Theetjuh schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Sorry, maar dat is onzin … de camera zelf kan alle slimheden ook prima doen.
Dus je hebt helemaal geen NVR nodig voor die slimmigheden, ik gebruik een Dahua samen met een Synology en heb totaal geen valse meldingen, je moet alleen wel alle instellingen doen via de camera.

Wil je meerdere camera’s hetzelfde gaan instellen is uiteraard een NVR vele malen makkelijker, maar nodig is het absoluut niet.
Ah, dat is mooi om te horen.

Ik kan nu ook van alles instellen via de Reolink camera (in de app), of via Surveillance station. In Surveillance station kan ik kiezen of hij de instellingen van de camera overneemt. Ik heb tot nu toe nooit problemen gehad maar ik heb er ook niet echt veel mee gedaan.
Synology support ook ONVIF dus dat zit wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPas
BlackShadow schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Om anderen te helpen die tegen dit issue aanlopen, via ISAPI protocol lukt dit wel nog op de nieuwste camera's:
http://<user>:<password>@<cam-ip>/ISAPI/Streaming/channels/1/picture

Vind het verder vreemd dat er hier niet meer gebruik gemaakt wordt van bvb Home Assistant en/of NodeRed, al dan niet icm Frigate.
Er wordt vaak gesproken over valse meldingen, maar dit heb ik 100% onder controle, zelfs met de goedkoopste camera's op de markt, door gebruik te maken van draadloze bewegingssensoren naast mijn IP camera's te installeren. Zodra die beweging triggert, neem ik een snapshot en stuur ik die in een notification naar mijn smartphone.
Mijn domme deurbel zit op een contact en werkt op dezelfde manier, als de deurbel ingedrukt wordt, krijg ik een snapshot van mijn camera's op de oprit.
Frigate als aanvulling om via object herkenning mij notifications te sturen als beide voorgaande falen (storing, klein dier, niet aangebeld,...) en er toch een object (mens, kat, hond,...) wordt herkend.

Daarnaast neemt mijn (inmiddels oude) Hikvision NVR continue beelden op, dus ik kan altijd een aantal dagen terugkijken als er iets zou zijn. Zo heb ik al eens de hond van de buren teruggevonden die was weggelopen.

Kortom, the sky is the limit en er is dus heel veel logica toe te voegen aan domme camera's.
Ik heb frigate draaien, en een Hik NVR, en in iedere camera een sd kaart en Milestone doet ook nog mee :)
En van de bel worden snapshots verstuurd naar Telegram :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik wil een IPC-Color4K-B180 gaan bestellen, om mijn beide opritten tegelijk in de gaten te houden. Als ik die via Andy bestel (~250 euro) komt daar dan nog een ~70 euro verzendkosten bij omdat het uit amerika of china moet komen, of komt dat vanuit een warehouse in Duitsland, en blijft het bij die 250 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
gysman11 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:49:
Ik wil een IPC-Color4K-B180 gaan bestellen, om mijn beide opritten tegelijk in de gaten te houden. Als ik die via Andy bestel (~250 euro) komt daar dan nog een ~70 euro verzendkosten bij omdat het uit amerika of china moet komen, of komt dat vanuit een warehouse in Duitsland, en blijft het bij die 250 euro?
Niet zeker te zeggen maar tot heden nooit extra kosten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
DjoeC schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:59:
[...]

Niet zeker te zeggen maar tot heden nooit extra kosten gehad.
En moet ik dan via de amazon winkel van Andy bestellen, of hem dm'en via het ipcamtalk forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
gysman11 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:03:
[...]

En moet ik dan via de amazon winkel van Andy bestellen, of hem dm'en via het ipcamtalk forum?
Gewoon dat laatste doen, Andy kan je dan precies vertellen hoe en wat qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Ik ben op zoek naar een WiFi camera voor in huis die ik ga monteren (maak ik zelf wel) op een alu profiel van een werpkist. De bedoeling is de jonge pups remote in de gaten te kunnen houden. Audio is een must.

Dahua en hikvision hebben de cube camera's die hier op het eerste zicht geschikt voor zouden moeten zijn, echter ben ik benieuwd naar jullie ideeën en voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@BlackShadow
Is een simpele IP camera dan geen optie voor die 10 weken?

review
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=w-cIsj1IFSg]

Dit is overigens niet eens de goedkoopste, die is €8,92

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 30-06-2024 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
Teijgetje schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:41:
@BlackShadow
Is een simpele IP camera dan geen optie voor die 10 weken?

review
[YouTube]

Dit is overigens niet eens de goedkoopste, die is €8,92
De camera zal af en toe gebruikt worden en aangezien hij wifi is, wil ik hem buiten die 10 weken ook elders inzetten. Wil graag iets deftigs.

Dahua heeft nog mooie betaalbare reeksen met wifi: https://www.dahuasecurity...Indoor-Camera/Hero-Series

Even bij Andy luisteren aangezien die hier vaak geadviseerd wordt voor Dahua, zal mijn eerste contact zijn met hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Hoe kan ik het beste een ethernet kabel aansluiten voor een camera die ver van het huis hangt? Normaal werk ik met stugge kabels en keystones/WCDs aan beide uiteindes met een flexibele kabel voor het laatste stukje.

Nu ben ik bang dat als ik buiten met keystones/WCDs ga werken dat de koppeling snel aangetast wordt door corrosie. Het gaat om een kabel van +/-30 meter waarvan er max 2 meter binnenshuis loopt, 19mm leiding (zonder 90 graden bochten) ligt al klaar. Is het in dit geval handiger om een flexibele kabel te gebruiken en hier rechtstreeks een RJ45 zetten?

Ook zou ik er dan een gelijk een tweede kabel bij mee willen trekken voor toekomstige uitbreiding (eventueel extra camera of AP). Hoe kan ik die het beste afdoppen zodat de aders niet aangetast worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:36
Caayn schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:52:
Hoe kan ik het beste een ethernet kabel aansluiten voor een camera die ver van het huis hangt? Normaal werk ik met stugge kabels en keystones/WCDs aan beide uiteindes met een flexibele kabel voor het laatste stukje.

Nu ben ik bang dat als ik buiten met keystones/WCDs ga werken dat de koppeling snel aangetast wordt door corrosie. Het gaat om een kabel van +/-30 meter waarvan er max 2 meter binnenshuis loopt, 19mm leiding (zonder 90 graden bochten) ligt al klaar. Is het in dit geval handiger om een flexibele kabel te gebruiken en hier rechtstreeks een RJ45 zetten?

Ook zou ik er dan een gelijk een tweede kabel bij mee willen trekken voor toekomstige uitbreiding (eventueel extra camera of AP). Hoe kan ik die het beste afdoppen zodat de aders niet aangetast worden?
Hier buiten een keystone die al 11 jaar in gebruik is en nog geen problemen oplevert.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
John245 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Hier buiten een keystone die al 11 jaar in gebruik is en nog geen problemen oplevert.
Is dat een gewone metalen keystone of eentje van kunststof?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
Caayn schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:57:
[...]
Is dat een gewone metalen keystone of eentje van kunststof?
Metaal. Alleen het lipje waarmee hij normaal in het patch panel wordt vastgezet is van kunststof. Merk is AMPCOM.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Caayn schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:52:

En als je aan het einde een (PoE) switch monteert, heb je aan 1 kabel trekken genoeg.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Laatst online: 15-06 22:04
Okee, ik ben even advies nodig...
Mij is gevraagd om mee te kijken/denken voor een camera setup voor een dubbele woning in het buitengebied.
Voorzieningen zijn al getroffen m.b.t. de utp om te voorzien in POE.
Beide woningen willen graag iets van een NVR.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFtuPzlXTjQi-Flu5FxSi4-DJ6I=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/r88F1gFpraQ34eGOuzidIaFt.png?f=fotoalbum_medium

Op de rode punten zijn de huidige voorzieningen getroffen, de schuine streepjes geven globaal de voordeur aan.
Het zou evt. mooi zijn als er ook een koppelbare deurbelcamera/intercom in het systeem geïntergreerd kan worden.
Bediening/terugkijken (met name deurbel) via telefoon is wenselijk, het is geen keiharde eis dat deze geïntergreerd wordt in het camera systeem maar een mooie bijkomstigheid.

Wensen/eisen:
• Dome camera's, aangezien ze aan de verholen goot komen te hangen
• Bij voorkeur PT(Z) of wide angle (met name woonhuis A aan de voorkant)
• Goed nachtzicht, voornamelijk aan de voorzijde (plus minus 35m tot aan de weg), kan met IR maar als er andere functies zijn met evt. enige (sensor)verlichting is ook een optie
• NVR
• POE support voor de camera's (vanuit de NVR of een POE switch)
• Uitbreidbaar, voorlopig 2 camera's per woning maar kan nog uitgebreid (moeten) worden

Niet direct een merken voorkeur, maar liever in 1x goed, en als het kan willen de gezinnen niet meer dan 1K uitgeven voor 2 camera's + NVR

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:33
@Annuk Voor 24/7 bewaking is PTZ een beetje zinloos tenzij je 24/7 achter de joystick zit. Ik heb die dingen weg gedaan aangezien een instelbare detectie meestal direct zinloos is als je de camera draait. Beter dat geld besteden aan hoge resolutie camera met nachtzicht.

Ik heb hier 3 4k colorvu van Hikvision hangen aan poe gekoppeld aan Synology nas. Geen hulp licht nodig.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier nu een EmpireTech IPC-T54IR-ZE-S3. Hardwarematig een mooi ding. Wat de software kan is ook mooi. Maar die webinterface, de gebruiksvriendelijkheid.......poh, achterlijk. Beetje Windows Visa tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
Annuk schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:03:
Mij is gevraagd om mee te kijken/denken voor een camera setup voor een dubbele woning in het buitengebied.
[Afbeelding]

Op de rode punten zijn de huidige voorzieningen getroffen, de schuine streepjes geven globaal de voordeur aan.
Het zou evt. mooi zijn als er ook een koppelbare deurbelcamera/intercom in het systeem geïntergreerd kan worden.
Bediening/terugkijken (met name deurbel) via telefoon is wenselijk, het is geen keiharde eis dat deze geïntergreerd wordt in het camera systeem maar een mooie bijkomstigheid.

Wensen/eisen:
• Goed nachtzicht, voornamelijk aan de voorzijde (plus minus 35m tot aan de weg), kan met IR maar als er andere functies zijn met evt. enige (sensor)verlichting is ook een optie
• NVR
• Uitbreidbaar, voorlopig 2 camera's per woning maar kan nog uitgebreid (moeten) worden

Niet direct een merken voorkeur, maar liever in 1x goed, en als het kan willen de gezinnen niet meer dan 1K uitgeven voor 2 camera's + NVR
Met @habbekrats eens dat PTZ zinloos is. Hoeveel lichtvervuiling is er?

Zijn er ook nog eisen aan de opslagcapacitet van de nvr? (er moeten namelijk ook nog 1 of 2 schijven in (geschikt voor HD beveiligingsproducten).

Hoe voorkom je dat ze de camera stelen? Normaal plaats je 2 camera's op de camera om ervoor te zorgen dat deze niet gestolen wordt.

Bijvoorbeeld camera rechts is #1, midden #2, links #3.

#1 heeft dan zicht op 2 en 3 en #3 heeft zicht op 2 en 1.

Willen ze goed nachtzicht in kleur of mag dat ook zwart/wit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
habbekrats schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:10:
@Annuk Voor 24/7 bewaking is PTZ een beetje zinloos tenzij je 24/7 achter de joystick zit. Ik heb die dingen weg gedaan aangezien een instelbare detectie meestal direct zinloos is als je de camera draait. Beter dat geld besteden aan hoge resolutie camera met nachtzicht.

Ik heb hier 3 4k colorvu van Hikvision hangen aan poe gekoppeld aan Synology nas. Geen hulp licht nodig.
Zou zoiets als onderstaande dan mogelijk de beste optie zijn voor aan de voorkant (onderkant afbeelding) van woonhuis A?
https://www.ipcam-shop.nl...d2347g2p-lsu-sl-28mm.html
180 graden view, nachtzicht, 4MP, of moet ik dan de 6MP of 8MP pakken i.v.m. afstanden?

@John245 nachtzicht in kleur is leuk, maar geen eis.. oftewel mag ook in z/w zijn.

Het voorkomen dat ze de camera's stelen is niet echt meegenomen in de voorzieningen. Het zijn 2 huizen (wel familie) maar toch ook wel gescheiden ;)
Het gaat eigenlijk meer om veilig voelen omdat ze achteraf wonen dan directe hoog-risico dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:33
@Annuk Als je de camera zo hangt dat hij van achteren niet benaderbaar is staat de dief die de camera wil stelen er ook op. Voor de NVR moet je een type hebben welke je met een pushbericht informeert. Een gestolen camera is direct alarm (sabotage).

Ga er daarnaast vanuit dat inbrekers vaak gezichtsbedekkende kleding hebben en je kunt zien dat er wat aan de hand is. Voor het buitengebied zou je ook een lijndetectie bij de toegangspoort kunnen maken op 70 cm hoogte dan ben je honden en katten niet in alarm.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
Annuk schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Zou zoiets als onderstaande dan mogelijk de beste optie zijn voor aan de voorkant (onderkant afbeelding) van woonhuis A?
https://www.ipcam-shop.nl...d2347g2p-lsu-sl-28mm.html
180 graden view, nachtzicht, 4MP, of moet ik dan de 6MP of 8MP pakken i.v.m. afstanden?

@John245 nachtzicht in kleur is leuk, maar geen eis.. oftewel mag ook in z/w zijn.

Het voorkomen dat ze de camera's stelen is niet echt meegenomen in de voorzieningen. Het zijn 2 huizen (wel familie) maar toch ook wel gescheiden ;)
Het gaat eigenlijk meer om veilig voelen omdat ze achteraf wonen dan directe hoog-risico dingen..
In verband met de afstand zou ik wat meer MPS's pakken. Zelf heb ik een Dahua met 8MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
habbekrats schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:32:
@Annuk Als je de camera zo hangt dat hij van achteren niet benaderbaar is staat de dief die de camera wil stelen er ook op.
De potentiele aansluitingen zijn al aangebracht in/onder de verholen dakgoot op plm 3m hoogte, daar moeten dus de camera's hangen (zal straks even kijken of ik daar een foto van kan maken).
Voor de NVR moet je een type hebben welke je met een pushbericht informeert. Een gestolen camera is direct alarm (sabotage).
Doen de NVR's van Dahua/Hikvision dat b.v. (mits verbonden/ingelogd via app) of zit er nog ergens een verplichte (betaalde) account aan vast ofzo? Account zou kunnen, maar liever niet in betaalde vorm met cloud-toegang o.i.d.
Ga er daarnaast vanuit dat inbrekers vaak gezichtsbedekkende kleding hebben en je kunt zien dat er wat aan de hand is. Voor het buitengebied zou je ook een lijndetectie bij de toegangspoort kunnen maken op 70 cm hoogte dan ben je honden en katten niet in alarm.
Dat is (neem ik aan) perimeter detection/protection wat je hier noemt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
habbekrats schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:32:
@Annuk Als je de camera zo hangt dat hij van achteren niet benaderbaar is staat de dief die de camera wil stelen er ook op. Voor de NVR moet je een type hebben welke je met een pushbericht informeert. Een gestolen camera is direct alarm (sabotage).

Die lijndetectie kun je (afhankelijk van je camera/nvr) ook via de software regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
Annuk schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:38:
[...]

De potentiele aansluitingen zijn al aangebracht in/onder de verholen dakgoot op plm 3m hoogte, daar moeten dus de camera's hangen (zal straks even kijken of ik daar een foto van kan maken).

[...]

Doen de NVR's van Dahua/Hikvision dat b.v. (mits verbonden/ingelogd via app) of zit er nog ergens een verplichte (betaalde) account aan vast ofzo? Account zou kunnen, maar liever niet in betaalde vorm met cloud-toegang o.i.d.

[...]

Dat is (neem ik aan) perimeter detection/protection wat je hier noemt of niet?
Voor meer informatie over push notificaties bij dahua google eens op "dahua nvr push notifications" om te zien of dat is wat je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
John245 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:37:
[...]

In verband met de afstand zou ik wat meer MPS's pakken. Zelf heb ik een Dahua met 8MP.
Hmm, megapixels lost die 35m naar de straat niet op, lens wel.... Zie https://empiretech01.com/...rk-camera-ipc-t58ir-ze-s3 waarbij op tele de R van DORI nauwelijks voldoet.

@Annuk Als het echt in het buitengebied is EN er een redelijke kans op ellende bestaat: Het totale pand afdekken met camera's. De 180 graden versies zijn een mooi begin maar zorg dat elke camera in t zicht van een andere is. Je zou ook camera's "elders" op je perceel kunnen overwegen om vertrekkende subjecten te kunnen zien. Wat een aantal mensen op ipcamtalkforum doen is "slim" opzetten: Bij detectie door een gewone camera een PTZ naar het doel laten draaien en inzoomen. Een PTZ op zich zelf is vooral leuk als je m handmatig bestuurt. Bij ellende staat ie in de verkeerde zoomstand en wijst ie naar de verkeerde hoek.

Lees je vooral goed in (hier en op ipcamtalk.com). Met 1000 euro per helft ben je waarschijnlijk niet klaar. Ik mis trouwens ook (minimaal) een camera aan de rechterkant van het pand, die valt volledig buiten beeld.

Je kunt ook beginnen met de grootste risico's af te dekken en daarna uit te bouwen. Zorg voor voldoende netwerk kabels/voldoende dikke loze leidingen. - wifi is een no-go voor beveiliging. Waarom trouwens geen camera's aan de schuur bevestigd? Dat lijkt me ook een vanzelfsprekendheid. Ik denk dan 1 180 graden aan de achterkant (midden) van het huis en 2 van (bijvoorbeeld) deze op de hoeken van de garage. 2 x 180 graden aan de zijkanten van het huis, dan heb je alleen nog wat nodig voor het huis waarvoor eigenlijk geen goie camera is om de hele 35m betrouwbaar af te dekken. Deze komt in de richting (zie DORI), maar je FOV (Field of View) wordt dan klein.

Dan kom je op de NVR. Sommigen zijn slim maar misschien ben je beter af met een servertje met daarop iets als Blue Iris of Frigate. Software die personen/dieren/zaken kan herkennen en daar acties op kan uitzetten zoals camera's kan in/uit zoomen, notificaties kan verzenden, een PTZ kan draaien, zomomen en volgen, etc.

Het is maar net hoever je wilt gaan. In de basis: Denk vooral aan DORI, FOV en lenskwaliteit. Lenskwaliteit wordt (o.a.) uitgedrukt in 1:x.x waarbij een kleinere x.x een hogere lichtgevoeligheid heeft.

Trouwens, in het echte buitengebied zou ik in de nok van je dak een paar >=100W LED schijnwerpers zetten die automatisch aangaan. Misschien ook een paar die vanaf de oprit of de hoeken van de tuin je huis aanlichten. Regels voor aan.uit zou je kunnen automatiseren, bijvoorbeeld alleen aan bij afwezigheid en beweging of bij persoon detecteren op de camera oid. Er is niets zo preventief als veel verlichting die niet altijd aan is. Ik zit me nu te bedenken, misschien werkt knipperen nog wel beter. Overigens, zorg dat je camera's geen last hebben van tegenlicht (lampen, zon, koplampen die de oprit opkomen) of dat je ze te hoog monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
DjoeC schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:35:
[...]

Hmm, megapixels lost die 35m naar de straat niet op, lens wel.... Zie https://empiretech01.com/...rk-camera-ipc-t58ir-ze-s3 waarbij op tele de R van DORI nauwelijks voldoet.
Dat ben ik met je eens. Maar bij een afstand > 25 meter wordt in het algemeen wel >=5 MP geadviseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
John245 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:45:
[...]

Dat ben ik met je eens. Maar bij een afstand > 25 meter wordt in het algemeen wel >=5 MP geadviseerd.
Probleem net als bij foto camera's: Meer MP = kleiner oppervlak per pixel = minder lichtgevoeligheid. De MP race herhaalt zicht ;-)

Er is een reden dat de (Dahua van Andy, nee ik verdien hier niets aan, gewoon een tevreden klant) 54IR/5224 nog steeds als de betere camera's worden gezien. De Color 4K komt er achteraan maar dient een ander doel want geen IR. Meer MP's maar ook een 1:1.2 lens ipv een 1:1.8, dat compenseert dan weer voor de extra MP's. Geen IR maar LED licht en de vraag is of je LED licht (of IR) uit je camera wilt gebruiken ivm reflecties (lees: tegenlicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
DjoeC schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Probleem net als bij foto camera's: Meer MP = kleiner oppervlak per pixel = minder lichtgevoeligheid. De MP race herhaalt zicht ;-)

Er is een reden dat de (Dahua van Andy, nee ik verdien hier niets aan, gewoon een tevreden klant) 54IR/5224 nog steeds als de betere camera's worden gezien. De Color 4K komt er achteraan maar dient een ander doel want geen IR. Meer MP's maar ook een 1:1.2 lens ipv een 1:1.8, dat compenseert dan weer voor de extra MP's. Geen IR maar LED licht en de vraag is of je LED licht (of IR) uit je camera wilt gebruiken ivm reflecties (lees: tegenlicht).
Zit er verschil tussen een Dahua van Andy en de normale Dahua? Ik zit zelf op het Dahua ecosysteem en ben zeer tevreden. Maar met mijn camera's, nvr en HDD's red ik het niet voor 1000. Maar hier ook langzaam uitgebreid (dit jaar de nvr).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
John245 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:05:
[...]

Zit er verschil tussen een Dahua van Andy en de normale Dahua? Ik zit zelf op het Dahua ecosysteem en ben zeer tevreden. Maar met mijn camera's, nvr en HDD's red ik het niet voor 1000. Maar hier ook langzaam uitgebreid (dit jaar de nvr).
Nee, zelfde hardware alleen levert Andy vzv ik weet getweakte, internationale software. Hij heeft ook heeft ie ook rechtstreekse lijnen naar Dahua. Ik had een probleem en zijn reactie was: Laat even weten dan regelen we dat een Dahua engineer even meekijkt. Hij verkoopt wel onder eigen merk en typenummer om de reguliere Dahua handel niet in de weg te zitten, mijn gevoel zegt me dat ie wat "te groot" aan t worden was maar ik heb er vertrouwen in. Ook hier weer zie Dahua topic (en reviews) op ipcamtalk.com. En ik weet dat sommigen hier Hikvision fans zijn en daar in geloven - mijn voorkeur betekent dus niet dat "de rest" slecht is, ik ken "de rest" gewoonweg niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurvreter63
Ik heb 4x een ColorVu camera van Hikvision, waarvan 1x 180 graden zicht.
Heb daarbij een Hikvision NVR en heb alle camera's laten filteren op Mens & Voertuig, dit alles geregeld in NVR (NXI serie). Krijg van alle camera's netjes een melding wanneer er een mens of voertuig het detectie gebied ingaat.

Daardoor geen vals alarm van eventuele loslopende honden of katten.
Met deze opzet ben ik erg blij.

Meldingen komen netjes op de telefoon binnen. Geen cloud oid nodig.

Verlichting van de 180 graden camera wordt niet gebruikt, daar de straat verlichting voldoende is.

Achter het huis, gebruik ik de verlichting wel (alleen bij beweging) daarmee blijven de gewone verlichting uit.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Annuk schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:03:
[Afbeelding]

Wensen/eisen:
• NVR

Dit lijkt me "gewoon" een twee-onder-een-kapwoning (maar dan in de 'lengte' zeg maar) toch?
Je kunt heel moeilijk gaan doen maar met iets als hieronder ben je al een heel eind:

2x IPC-T54IR-ZE-S3 (camera)
2x PFB203W (muurbeugel)
(kunnen beide ook evt. in het zwart)
1x NVR8CH-AI (NVR zonder POE) / NVR8CH-8P-2AI (NVR met POE)
En een harde schijf met de grootste capaciteit die het budget toelaat.
En eventueel 1x DB2X-WP (deurbel).
En op dit systeem zou je eventueel een binnenstation/monitor kunnen aansluiten als je wil.
(wil je een gong bij deze deurbel; dan ben je zelfs eigenlijk verplicht zo'n monitor te nemen omdat deze niet aan een normale gong gekoppeld worden (althans, niet gemakkelijk zonder bijvoorbeeld Home Assistant o.i.d. te gaan gebruiken)
Qua deurbel zou je misschien beter voor de Reolink kunnen gaan; die geniet bij velen meer de voorkeur.
App van de Reolink is geloof ik ook wel wat gebruiksvriendelijker.
Reolink geeft ook een RTSP-stream, dus die zou je evt. ook kunnen aansluiten op de NVR voor 24/7 opnames.

Of stuur Andy een berichtje met de situatie.
Ook handig om te weten; over een week of wat heeft hij weer een sale.

En ja; hoe fijn ik het systeem over het algemeen ook vindt, Dahua (en ook Hikvision) is niet écht consumentvriendelijk.
Iets als Ubiquiti Protect is al eenvoudiger, laat staan de talloze camerasetjes die je overal kunt kopen.
Zo heb ik ook wel een aantal zaken die ik graag aangepast zie worden. (een daarvan was detectie van dieren bij de nieuwste camera's wat niet werkte en nu (na een firmware update door Andy) wel (erg goed) werkt.)
Komt omdat het ook eerder een systeem voor bedrijven en installateurs is; die het voor de consument ophangen.
Dus dat lijkt me wel iets om (stevig) rekening mee te houden als je het voor iemand anders samenstelt.
Je zou bijv. dus ook naar Ubiquiti Protect kunnen kijken; waarschijnlijk (eenmaal geïnstalleerd) een stuk consumentvriendelijk in gebruik.

Maar dat betekent ook dat het oneindig meer mogelijkheden en opties biedt ten opzichte van de consumentensetjes en alles desnoods zonder enige vorm van cloudconnectie of abonnementen.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 07-07-2024 00:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjoeC
Piet91 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:33:
[...]
Maar dat betekent ook dat het oneindig meer mogelijkheden en opties biedt ten opzichte van de consumentensetjes en alles desnoods zonder enige vorm van cloudconnectie of abonnementen.
En vooral dat laatste: zonder cloud of (toekomstig) abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Ik was ook al even naar een NVR aan het kijken, ik kwam ook al op de NVR8CH-8P-2AI uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Okee mensen, in ieder geval al bedankt voor jullie advies :D dat geeft mij een grote blij :)

Ben de afgelopen dagen nog even met de a.s. bewoners in gesprek geweest, de bewoners van woonhuis B (rechts) laten de camera's voorlopig nog even buiten beschouwing ((zelf) bouwen kost veel geld en ze hebben voorlopig eerst andere prioriteiten).
Voor woonhuis A kom ik op de volgende set ongeveer uit (hikvision camera's i.v.m. die een betere DORI hadden dan de op het oog vergelijkbare Dahua's).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qorRqug0LBa05xqfxee2ytzwpCs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/AyUzwcUy1WUDSjpUxUb2Mdg3.png?f=fotoalbum_medium

Dan inclusief een deurbel die via IP wel te koppelen is aan de recorder voor opnames, zit alleen nog even met welke bevestigingsbeugels ik ga gebruiken voor de camera's.
Bij woonhuis A zitten de beschikbare loze leidingen onderin de aftimmering v/d dakgoot (plm 3m hoogte), twijfel nu tussen iets van een muurbeugel, dan komen de camera's (vermoedelijk) meer aan de zijkanten v/d woning zoals nu op de tekening ook aangegeven waar de buisjes zitten, of een hoekbeugel waarbij ze denk ik het meeste (overlappende) zicht hebben, of een wall-junctionbox, waarbij ik nog wel even goed moet zoeken welke geschikt is voor de genoemde turret's.

Ik zag ook opmerkingen voorbij komen over het gehele overlappen v/d camera's etc, dit heb ik hun (a.s. bewoners) nog gevraagd, maar het is voor hun meer een bijkomstigheid de camera's dan op en top security, ze willen mogelijk nog wel uitbreiden maar moeten eerst kijken wat er voor de rest komt/gebeurd w.b.t. hun grond, (lees: waar komt de vrijstaande autogarage e.t.c.), daarom wel al een 8 kanaals recorder, mogelijk komt er op/aan hun deel v/d schuur (achter de woning) nog iets van een camera (of meerdere) en mogelijk komt aan de voorkant/zijkant b.v. de vrijstaande autogarage waar ze evt. ook mogelijkheden hebben t.z.t.
De woning is al zover af dat ze er volgende maand wonen, oftewel er worden niet 1,2,3 nog extra LL geplaatst ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Annuk schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:29:
Okee mensen, in ieder geval al bedankt voor jullie advies :D dat geeft mij een grote blij :)

Ben de afgelopen dagen nog even met de a.s. bewoners in gesprek geweest, de bewoners van woonhuis B (rechts) laten de camera's voorlopig nog even buiten beschouwing ((zelf) bouwen kost veel geld en ze hebben voorlopig eerst andere prioriteiten).
Voor woonhuis A kom ik op de volgende set ongeveer uit (hikvision camera's i.v.m. die een betere DORI hadden dan de op het oog vergelijkbare Dahua's).
[Afbeelding]

Dan inclusief een deurbel die via IP wel te koppelen is aan de recorder voor opnames, zit alleen nog even met welke bevestigingsbeugels ik ga gebruiken voor de camera's.
Bij woonhuis A zitten de beschikbare loze leidingen onderin de aftimmering v/d dakgoot (plm 3m hoogte), twijfel nu tussen iets van een muurbeugel, dan komen de camera's (vermoedelijk) meer aan de zijkanten v/d woning zoals nu op de tekening ook aangegeven waar de buisjes zitten, of een hoekbeugel waarbij ze denk ik het meeste (overlappende) zicht hebben, of een wall-junctionbox, waarbij ik nog wel even goed moet zoeken welke geschikt is voor de genoemde turret's.

Ik zag ook opmerkingen voorbij komen over het gehele overlappen v/d camera's etc, dit heb ik hun (a.s. bewoners) nog gevraagd, maar het is voor hun meer een bijkomstigheid de camera's dan op en top security, ze willen mogelijk nog wel uitbreiden maar moeten eerst kijken wat er voor de rest komt/gebeurd w.b.t. hun grond, (lees: waar komt de vrijstaande autogarage e.t.c.), daarom wel al een 8 kanaals recorder, mogelijk komt er op/aan hun deel v/d schuur (achter de woning) nog iets van een camera (of meerdere) en mogelijk komt aan de voorkant/zijkant b.v. de vrijstaande autogarage waar ze evt. ook mogelijkheden hebben t.z.t.
De woning is al zover af dat ze er volgende maand wonen, oftewel er worden niet 1,2,3 nog extra LL geplaatst ofzo
Nog wel een tip: Goede mantelbuizen - bij voorkeur niet geribbeld - met trekdraad naar mogelijke toekomstige buitenplekken leggen, zowel voor electra als voor netwerk. Daar zou in mijn optiek minimaal 3-4x netwerk doorheen moeten kunnen. Idem mantelbuis naar potentieele laadpaal/palen (2 auto's) plek, ook daar moet netwerk bij kunnen. Later doen is nauwelijks een optie als je nu nog onder de vloer/door de kruipruimte/langs het huis heen kunt. Zodra er straatwerk ligt wordt het een, in goed Nederlands, kriem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
DjoeC schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Nog wel een tip: Goede mantelbuizen - bij voorkeur niet geribbeld - met trekdraad naar mogelijke toekomstige buitenplekken leggen, zowel voor electra als voor netwerk. Daar zou in mijn optiek minimaal 3-4x netwerk doorheen moeten kunnen. Idem mantelbuis naar potentieele laadpaal/palen (2 auto's) plek, ook daar moet netwerk bij kunnen. Later doen is nauwelijks een optie als je nu nog onder de vloer/door de kruipruimte/langs het huis heen kunt. Zodra er straatwerk ligt wordt het een, in goed Nederlands, kriem.
Wees niet bang... Er liggen nu al per woning 5 doorvoeren 110mm door de fundering op de korte kanten elk 1 en over de lange kanten 2 per woning.

Aangezien de schuren nu nog voorzien worden vanuit de bouwstroom kast en dat straks allemaal vernieuwd word komen daar ook volledige 110mm mantelbuizen naartoe te liggen incl. Utp, water en elektra (en mogelijk nog gas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenZuid
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-03 22:11
Wellicht dat hier iemand mij een beetje verder kan helpen.

Wij zitten al een tijdje na te denken over het plaatsen van wat camera's, en nu blijkt dat er bij ons in de wijk momenteel een aardige golf aan inbraken is, en afgelopen weekend dus ook bij ons achter. Om het af te maken zijn de inbrekers er via onze tuin vandoor gegaan.

Dus nu word het toch tijd om zo snel mogelijk het e.a. te gaan regelen, vooral omdat ze vanuit de tuin ongetwijfeld binnen allemaal gereedschap hebben zien liggen (verbouwing). Van die anti klim strips monteren kan, alleen ziet dat er zo gigantisch akelig uit.

Wij hebben een 2 onder 1 kap, gedeelde oprit langs het huis en een garage in het verlengde van de oprit.

Dus 1 camera aan de garage, is de ingang van de tuin gedekt. 1 vanaf de oprit naar voren, zijn ook de mogelijke pogingen gedekt, en dan 1 aan de voorkant voor de voorkeur en parkeergelegenheid voor het huis (eigen terrein).

Indien nodig kan ik nog wel even een schets maken.
De maten van de "zones" zijn in ieder geval:
De breedte van de oprit is zon 4 meter, breedte van het huis 6,5 (ongeveer), en de oprit is 13 meter diep vanaf de voorgevel tot aan de poort gezien. Vanaf de voorgevel naar de straat is ook ongeveer 6 meter.

Nu dacht ik: Even kijken bij de blauwe vrienden die alles doen voor een glimlach, en dacht ik wel iets aardigs te pakken te hebben. De Eufy E330. Met een set van 3 camera's zouden we nu alle toegang moeten kunnen dekken, en als er toch gaten zijn kunnen we die redelijk goed, en betaalbaar, dekken. Eventuele gaten zijn met een kleine meerprijs van €100 per camera goed op te lossen. Kabels trekken kan door de verbouwing tenslotte nog heel erg makkelijk.

Nu lees ik hier eigenlijk dat men bij voorkeur het liefst de Hikvision ColorVu's gebruikt, echter kom ik dan meer richting de €1000. Met de Eufy E330 is het zo'n €550. Bijna het dubbele.
Voor een relatief ongeplande aankoop is dit namelijk nogal een verschil.

Zijn die ColorVu Camera's echt 2x zo goed? En is dat met mijn afmetingen überhaupt nodig?
Ik begin het idee te krijgen dat ik nu te veel naar specs begin te kijken en daarmee de context te vergeten. Dus wellicht dat iemand mij hier een duwtje kan geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@RubenZuid zo te lezen ga je niet voor een NVR dus geen 'opname'? of ga je overal SD-kaartjes insteken?

Ik ben gecharmeerd van de REOLINK CX410. Zie @Teijgetje 's posts voor realistische video voorbeelden. Let wel op at @Teijgetje video's goed verlicht zijn door straatverlichting. Ik heb dat zelf ook maar als die kapot is (was afgelopen week) dan is er toch een hoop minder te zien en je hebt geen IR.
Mijn oprit heeft dezelfde afmetingen en ik kan alles prima zien. Bij het begin, zo'n 12m kan echter geen gezichten herkennen. Dat gaat pas vanaf een meter of 8. Kentekens van 10m met gokken, meter 8 wel duidelijk. Beeld op een 5m is haarscherp.
Conclusie: voor mij een top camera en zonder IR dus geen spinnen die ervoor gaan zitten.

Teijgetje's video's

Ik heb ook geen NVR, ik had al een server draaien en sla alles via ftp op dmv de motion detection. Die is niet perfect en heb nogal wat opnames die overbodig zijn maar ja, wat wil je voor <100e per camera.

ps. geen expert, dit is mijn eerste camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:07

Antonio di

a mi me dijeron que si

RubenZuid schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:33:
Wellicht dat hier iemand mij een beetje verder kan helpen.

Wij zitten al een tijdje na te denken over het plaatsen van wat camera's, en nu blijkt dat er bij ons in de wijk momenteel een aardige golf aan inbraken is, en afgelopen weekend dus ook bij ons achter. Om het af te maken zijn de inbrekers er via onze tuin vandoor gegaan.

Dus nu word het toch tijd om zo snel mogelijk het e.a. te gaan regelen, vooral omdat ze vanuit de tuin ongetwijfeld binnen allemaal gereedschap hebben zien liggen (verbouwing). Van die anti klim strips monteren kan, alleen ziet dat er zo gigantisch akelig uit.

Wij hebben een 2 onder 1 kap, gedeelde oprit langs het huis en een garage in het verlengde van de oprit.

Dus 1 camera aan de garage, is de ingang van de tuin gedekt. 1 vanaf de oprit naar voren, zijn ook de mogelijke pogingen gedekt, en dan 1 aan de voorkant voor de voorkeur en parkeergelegenheid voor het huis (eigen terrein).

Indien nodig kan ik nog wel even een schets maken.
De maten van de "zones" zijn in ieder geval:
De breedte van de oprit is zon 4 meter, breedte van het huis 6,5 (ongeveer), en de oprit is 13 meter diep vanaf de voorgevel tot aan de poort gezien. Vanaf de voorgevel naar de straat is ook ongeveer 6 meter.

Nu dacht ik: Even kijken bij de blauwe vrienden die alles doen voor een glimlach, en dacht ik wel iets aardigs te pakken te hebben. De Eufy E330. Met een set van 3 camera's zouden we nu alle toegang moeten kunnen dekken, en als er toch gaten zijn kunnen we die redelijk goed, en betaalbaar, dekken. Eventuele gaten zijn met een kleine meerprijs van €100 per camera goed op te lossen. Kabels trekken kan door de verbouwing tenslotte nog heel erg makkelijk.

Nu lees ik hier eigenlijk dat men bij voorkeur het liefst de Hikvision ColorVu's gebruikt, echter kom ik dan meer richting de €1000. Met de Eufy E330 is het zo'n €550. Bijna het dubbele.
Voor een relatief ongeplande aankoop is dit namelijk nogal een verschil.

Zijn die ColorVu Camera's echt 2x zo goed? En is dat met mijn afmetingen überhaupt nodig?
Ik begin het idee te krijgen dat ik nu te veel naar specs begin te kijken en daarmee de context te vergeten. Dus wellicht dat iemand mij hier een duwtje kan geven!
Camera's schrikken dieven niet zomaar af. Vooral niet omdat ze tegenwoordig allemaal bivakmutsen dragen met alleen oog-opening.
Je zult dus iets aan alarmering moeten doen (licht, geluid maken) . Camera's die dit betrouwbaar doen c.q. "triggeren", zijn niet goedkoop, je komt dan bij Hikvision of Dahua terecht. Dan moet er ook nog een alarm afgaan (alarm-systeem of ingebouwd in de cam's) ! Je kunt ook "betere" buiten bewegingsmelders nemen om een alarm te "triggeren". Simpele "Beweging dectectie" voor alarmering leidt tot dagelijkse 'vals alarm" meldingen. Veel beter is "Persoons en/of voertuig herkenning detectie" voor alarmering.
E.e.a. staat in (ook met camera tips):
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
Voorbeeld van een camera met triggering (persoonsherkenning) en ingebouwd alarm (=Lupus Electronics, een Dahua re-brand):
Lupus Electronics LUPUS - LE232 Alarm Camera review door Antonio di

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenZuid
@sjorsjuhmaniac Dat is een heel mooi alternatief! Ook de POE mogelijkheid maakt de montage weer iets mooier, en ook makkelijker. Buisje, kabeltje, en klaar.

Die Eufys hebben een soort NVR met die base station. Op zich ideaal, aangezien ik vaak een voorstander ben van losse netwerken die op zichzelf kunnen draaien.
Dat ze met elkaar kunnen communiceren is dan leuk meegenomen.

Dus ik vermoed dat ik dan alleen nog even een NVR bij aan die Reolinks ga toevoegen. Maar zelfs dan zijn ze flink goedkoper!

@Antonio di
Goed punt inderdaad, en daar ben ik mij helaas bewust van. Echter is het ook niet echt te doen om het afschrikken, maar vooral om de nasleep wat makkelijker te maken, en ze het ook lastiger te maken.

Ook hebben wij dus een gedeelde oprit, dus is de kans groot dat de buurvrouw herkend word als ze de hond uit laat, of als ze visite krijgt. We wonen in Twente, en daar is de voordeur alleen voor de postbode.

Dus dan zou zo eentje wel weer kunnen in de tuin, aangezien men daar echt helemaal niks te zoeken heeft. Echter vermoed ik dat het lampje van de Reolinks al voldoende zullen helpen. Als ze echt zo brutaal zijn dan hebben we tenminste bewijs voor de verzekering.

En ja, hierdoor zijn verzekeringen duurder. Eigenlijk zou het wel tof zijn als verzekeraars daar gezamenlijk wat mee willen doen.. Maar dat is denk ik een andere discussie :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:07

Antonio di

a mi me dijeron que si

RubenZuid schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:07:
@sjorsjuhmaniac Dat is een heel mooi alternatief! Ook de POE mogelijkheid maakt de montage weer iets mooier, en ook makkelijker. Buisje, kabeltje, en klaar.

Die Eufys hebben een soort NVR met die base station. Op zich ideaal, aangezien ik vaak een voorstander ben van losse netwerken die op zichzelf kunnen draaien.
Dat ze met elkaar kunnen communiceren is dan leuk meegenomen.

Dus ik vermoed dat ik dan alleen nog even een NVR bij aan die Reolinks ga toevoegen. Maar zelfs dan zijn ze flink goedkoper!

@Antonio di
Goed punt inderdaad, en daar ben ik mij helaas bewust van. Echter is het ook niet echt te doen om het afschrikken, maar vooral om de nasleep wat makkelijker te maken, en ze het ook lastiger te maken.

Ook hebben wij dus een gedeelde oprit, dus is de kans groot dat de buurvrouw herkend word als ze de hond uit laat, of als ze visite krijgt. We wonen in Twente, en daar is de voordeur alleen voor de postbode.

Dus dan zou zo eentje wel weer kunnen in de tuin, aangezien men daar echt helemaal niks te zoeken heeft. Echter vermoed ik dat het lampje van de Reolinks al voldoende zullen helpen. Als ze echt zo brutaal zijn dan hebben we tenminste bewijs voor de verzekering.

En ja, hierdoor zijn verzekeringen duurder. Eigenlijk zou het wel tof zijn als verzekeraars daar gezamenlijk wat mee willen doen.. Maar dat is denk ik een andere discussie :)!
Er zit een Speakertje in de REOLINK CX410 en je kunt "custimezed" een geluidje af laten spelen bij alarmering. Dus een Blaffende Dobbermann zou wel leuk zijn, ook niet zo erg bij "vals alarm". Moet je alleen even de buurvrouw geruststellen dat je echt geen Dobbermann hond hebt (toch?) ;) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Antonio di schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:11:
[...]

Er zit een Speakertje in de REOLINK CX410 en je kunt "custimezed" een geluidje af laten spelen bij alarmering. Dus een Blaffende Dobbermann zou wel leuk zijn, ook niet zo erg bij "vals alarm". Moet je alleen de even buurvrouw geruststellen dat je echt geen Dobbermann hond hebt (toch?) ;) >:)
Dat kan met de Hikvision camera ook 🤭
Alleen zit die Dobermann er niet standaard in.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenZuid
Antonio di schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:11:
[...]

Er zit een Speakertje in de REOLINK CX410 en je kunt "custimezed" een geluidje af laten spelen bij alarmering. Dus een Blaffende Dobbermann zou wel leuk zijn, ook niet zo erg bij "vals alarm". Moet je alleen even de buurvrouw geruststellen dat je echt geen Dobbermann hond hebt (toch?) ;) >:)
Deze vind ik stiekem best wel leuk! En als de hond van de buurvrouw aanslaag (klinkt heel indrukwekkend, alleen super lieve hond) dan is er nog een echt effect ook!

Ik zag hem net ook al voorbij komen, en daar had ik ook al wat leuke Clint Eastwood of Home Alone fragmenten in gedachten. En dan met het aftellen de schijnwerper er bij aan, want waarom niet.

Zojuist heb ik in ieder geval de camera's besteld! 3x de CX410, de 36 kanaals nvr welke goedkoper was als je meteen de schijf wilde upgraden, en een 8tb WD Purple schijf. Voor nu is die schijf aan de grote kant, maar als er nog wat bij word geplaatst is het fijn om buffer te hebben om een vakantie te kunnen overbruggen.
Nu alleen hopen dat ik dit weekend weer fit ben en alles tijdelijk kan installeren.

Het enige dat ik nog even moet uitzoeken is of het mogelijk is om een camera niet rechtstreeks, maar via het overige netwerk aan te sluiten. Dat zou weer 50m aan kabel schelen. (Garage > technische ruimte / oud fietsenbok > meterkast). Vooral omdat er in de garage al dubbel data en een groepenkast is.

En die beveiligings in en uitgangen van die nvr zijn wel interessant. Was nu een puur een bijzaak, maar wellicht dat daar nog wat interessants bij zit. Dan kunnen we het systeem Kevin of Clint gaan noemen!

Ik had trouwens nooit verwacht zoveel interesse te kunnen hebben in een camera systeem, maar die extra's zijn toch wel erg leuk!

In ieder geval tot zover bedankt voor de goede adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
RubenZuid schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:07:

@Antonio di
Ik zou een 2e hands alarm setje van MP halen. Zorgen dat er een buiten sirene bij zit. Alarm + buitensirene helpt al genoeg dat ze bij de buren gaan shoppen die het niet hebben ipv bij jouw. En het setje zet je na de bouw weer op MP :)

Ooh en kranten of vuilniszakken plakken op de ramen tegen inkijk helpt ook. En gereedschappen uit het zicht leggen natuurlijk. Maar ja, ik weet zelf ook hoe het gaat als je aan het verbouwen bent.

[ Voor 14% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 08-07-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@RubenZuid

Persoolijk zou ik momenteel voor de CX810 kiezen, die wordt blijkbaar al eerder uitgeleverd dan eerder gezegd.
Op Amazon staat morgen geleverd.
Die is niet gek veel duurder maar wel twee keer zo scherp/4K.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
@RubenZuid Je zult moeten beginnen met je huis/schuur braakproef te maken. Denk aan: Meerpuntssluitingen van voldoende kwaliteit, braakwerende beglazing (ik weet, niet standaard maar wel effectief - zelf getest), electrische garagedeur zonder handmatige bediening aan de buitenkant, etc.

Een camera helpt niet tegen mutsen/petjes/coronamaskers. 4 camera's trouwens ook niet. Het kan wel helpen bij het achteraf oplossen van een kraak of bij het voorkomen van. Bewigingsmelders, herrie, (veel) licht - een dikke LED lamp doet wonderen want dat merken de buren ook.... Een alarm dat afgaat kijk ik nauwelijks meer van op want ik weet niet waar t vandaan komt en zolang het niet bij mij is ga ik niet op zoek. Een lamp die aangaat trekt ongemerkt aandacht MITS ie niet bij elke bezoeker ook aangaat. (Rol)luiken voor alle ramen zorgen er alleen maar voor dat iemand die binnenkomt met licht aan kan werken zonder dat het iemand opvalt.

Nu nog even over HikVision vs iets anders. Er zijn mensen met een persoonlijke voorkeur. Ik val in de Dahua categorie maar ken Hik verder ook niet. Ben blij met mijn spul. @vuurvreter63 is Hik enthousiateling. Prima. Er zijn nog andere merken. Eufy en Reolink komen regelmatig langs maar mijn advies:

Aanvulling: O ja, zorg ervoor dat wat je kiest ook z'n werk kan doen ZONDER cloud......

Loop eens een aantal topics op ipcamtalk door en kijk vooral in de wiki. Er zijn (links naar) websites waar je op basis van camera merk en type samen met google maps kunt "zien" welk deel van je perceel ze afdekken. Ook zijn er sites waar je met hoogte, lenslengte etc kunt spelen. Op ipcamtalk.com staan ook (iig van Dahua) ontzettend veel betrouwbare reviews inclusief pijnpunten en oplossingen voor veel voorkomende problemen zoals vaag beeld etc. Elke camera moet ingeregeld worden voor de omstandigheden. Betere lens = beter beeld wat vooral helpt op de momenten dat de omstandigheden niet perfect zijn (regen, sneeuw, tegenlicht, donker).

In de kern: Let op de DORI waarden. Let op de lensverhouding en lichtsterkte. Neem alle specs met een korreltje zout, ze zullen allemaal aan "de gunstige kant" van de werkelijkheid zitten. Kijk naar je budget met in het achterhoofd: Beter in 1 keer goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
DjoeC schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:00:
@RubenZuid Je zult moeten beginnen met je huis/schuur braakproef te maken. Denk aan: Meerpuntssluitingen van voldoende kwaliteit, braakwerende beglazing (ik weet, niet standaard maar wel effectief - zelf getest), electrische garagedeur zonder handmatige bediening aan de buitenkant, etc.

Een camera helpt niet tegen mutsen/petjes/coronamaskers. 4 camera's trouwens ook niet. Het kan wel helpen bij het achteraf oplossen van een kraak of bij het voorkomen van. Bewigingsmelders, herrie, (veel) licht - een dikke LED lamp doet wonderen want dat merken de buren ook.... Een alarm dat afgaat kijk ik nauwelijks meer van op want ik weet niet waar t vandaan komt en zolang het niet bij mij is ga ik niet op zoek. Een lamp die aangaat trekt ongemerkt aandacht MITS ie niet bij elke bezoeker ook aangaat. (Rol)luiken voor alle ramen zorgen er alleen maar voor dat iemand die binnenkomt met licht aan kan werken zonder dat het iemand opvalt.

Nu nog even over HikVision vs iets anders. Er zijn mensen met een persoonlijke voorkeur. Ik val in de Dahua categorie maar ken Hik verder ook niet. Ben blij met mijn spul. @vuurvreter63 is Hik enthousiateling. Prima. Er zijn nog andere merken. Eufy en Reolink komen regelmatig langs maar mijn advies:

Aanvulling: O ja, zorg ervoor dat wat je kiest ook z'n werk kan doen ZONDER cloud......

Loop eens een aantal topics op ipcamtalk door en kijk vooral in de wiki. Er zijn (links naar) websites waar je op basis van camera merk en type samen met google maps kunt "zien" welk deel van je perceel ze afdekken. Ook zijn er sites waar je met hoogte, lenslengte etc kunt spelen. Op ipcamtalk.com staan ook (iig van Dahua) ontzettend veel betrouwbare reviews inclusief pijnpunten en oplossingen voor veel voorkomende problemen zoals vaag beeld etc. Elke camera moet ingeregeld worden voor de omstandigheden. Betere lens = beter beeld wat vooral helpt op de momenten dat de omstandigheden niet perfect zijn (regen, sneeuw, tegenlicht, donker).

In de kern: Let op de DORI waarden. Let op de lensverhouding en lichtsterkte. Neem alle specs met een korreltje zout, ze zullen allemaal aan "de gunstige kant" van de werkelijkheid zitten. Kijk naar je budget met in het achterhoofd: Beter in 1 keer goed doen.
Op alle punten eens met @DjoeC .
Lees je in en kijk op youtube naar reviews van de camera's van alle merken en maak dan je keus.

En goed koop kan duur koop zijn.

Doe hier je voordeel mee.

Succes.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
DjoeC schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:00:
@RubenZuid

De CX410 en CX810 zijn zelfs standalone te gebruiken met een SD kaartje, geen cloud nodig, Die, of SD-kaartjes, heb je ook niet nodig met de NVR aangesloten.

En je hebt natuurlijk de mogelijkheid de verlichting van de camera aan te laten gaan of bij detectie een alarm of waarschuwing af te spelen.

Verder denk ik dat je advies goedbedoeld is maar ik ken eigenlijk niemand die een open deur gaat beveiligen met camera`s tegen inbrekers. ;)
Het advies om eerst alles met supersloten te beveiligen vóór je camera`s gaat nemen is niet reëel.

Zo hebben wij bijvoorbeeld een automatisch op afstand bedienbaar hek dat onze brug afsluit, echter klim ik daar sneller omheen als dat ik het opendoe.
Zolang je normale twee of drie sterren sloten hebt zou ik me niet te druk maken.
Een dief in de nacht zoekt altijd naar de makkelijke optie, zodra deze ziet of geattendeerd wordt op camerabewaking, middels tekst of melding/alarmgeluid gaat hij naar een slachtoffer dat makkelijker is, een paar straten verder.

Dat je op Youtube van alle camera`s voorbeelden vind ben ik met je eens.

CX410 vs CX810

Nu ik ze naast elkaar zie denk ik toch dat ik de CX410 prefereer boven de CX810.

Pagina: 1 ... 82 ... 89 Laatste