Even los van de beeld /lens spec's etc:Teijgetje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:57:
[...]
De CX410 en CX810 zijn zelfs standalone te gebruiken met een SD kaartje, geen cloud nodig, Die, of SD-kaartjes, heb je ook niet nodig met de NVR aangesloten.
En je hebt natuurlijk de mogelijkheid de verlichting van de camera aan te laten gaan of bij detectie een alarm of waarschuwing af te spelen.
Verder denk ik dat je advies goedbedoeld is maar ik ken eigenlijk niemand die een open deur gaat beveiligen met camera`s tegen inbrekers.![]()
Het advies om eerst alles met supersloten te beveiligen vóór je camera`s gaat nemen is niet reëel.
Zo hebben wij bijvoorbeeld een automatisch op afstand bedienbaar hek dat onze brug afsluit, echter klim ik daar sneller omheen als dat ik het opendoe.
Zolang je normale twee of drie sterren sloten hebt zou ik me niet te druk maken.
Een dief in de nacht zoekt altijd naar de makkelijke optie, zodra deze ziet of geattendeerd wordt op camerabewaking, middels tekst of melding/alarmgeluid gaat hij naar een slachtoffer dat makkelijker is, een paar straten verder.
Dat je op Youtube van alle camera`s voorbeelden vind ben ik met je eens.
CX410 vs CX810
[YouTube: Reolink CX810 vs CX410 - Which is BETTER in Low Light? 4K vs 2K]
Nu ik ze naast elkaar zie denk ik toch dat ik de CX410 prefereer boven de CX810.
De "open standaards" worden steeds beter bij Reolink. Maar bijv. Dahua heeft veel meer "open standaards".
Ik mis bij Reolink welke audio protocol/compressie ze gebruiken, welke ONVIF profielen. Reolink specificeert alleen H2.64 voor video-compressie, Dahua heeft daar veel meer mogelijkheden. Ook ondersteunt Dahua IP4 & IP6 en Reolink alleen IP4.
Wel fijn dat Reolink tegenwoordig ook DDNS ondersteunt (zoals ook Dahua) want met P2P blijf je afhankelijk van een "Cloud server van de fabrikant" voor buitenhuis toegang en met DDNS kun je zelf kiezen wie je daarvoor gebruikt. Maar goed: Reolink is natuurlijk wel een stukje goedkoper dan Dahua.
Zie voorbeelden van Spec's
Reolink CX410 "open standaards" voorbeeld
Video: Format H.264
PoE: IEEE 802.3af, 48V Active
Protocols & Standards: HTTPS, SSL, TCP/IP, UDP, IPv4, UPnP, RTSP, RTMP, ONVIF, SMTP, NTP, DHCP, DNS, DDNS,
FTP, P2P
Dahua IPC-HFW71242H-Z-X "open standaards" voorbeeld
Video Compression: H.265; H.264; H.264H; H.264B; MJPEG (Only supported by the sub stream)
Smart Codec: Smart H.265+; Smart H.264+
Audio Compression: G.711a; G.711Mu; PCM; G.726; G.723
Network:
IPv4; IPv6; HTTP; TCP; UDP; ARP; RTP ; RTSP; RTCP; RTMP; SMTP; FTP; SFTP; DHCP; DNS; DDNS; QoS; UPnP; NTP; Multicast; ICMP; IGMP; NFS; SAMBA; PPPoE; SNMP; P2P
Interoperability: ONVIF (Profile S/Profile G/Profile T); CGI
Storage: FTP; SFTP; Micro SD card (support max. 512 GB); NAS
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida