Ervaringen met AJAX security

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-04 14:55

Ervaringen met AJAX security

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHHLLvDNjCe8S0nWLIxwUpooE6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJcrEn6QxVVvTs5G0cKb07eq.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT:
Aangezien dit topic steeds meer aandacht krijgt, leek het me mooi een de beginpost aan met een overzicht van de verschillende producten, M2M simkaarten, aanbieders etc etc etc. Ik ga dit stapsgewijs doen aangezien het redelijk wat tijd kost en iedereen die content wil aanleveren je hulp is meer dan welkom!
Originele post:
Beste allemaal,

Ik had dit draadje ook al in de Domotica hoek geplaatst, maar waarschijnlijk is het hier beter op zijn plaats.

Ik ben me aan het verdiepen in een alarm systeem en ben al een tijdje gecharmeerd van AJAX. Nu is er op een niet nader te noemen, maar makkelijk te vinden aanbieder van dit systeem een aanbieding voor 35% korting in de hele maand december en wilde wellicht de trekker overhalen.

Echter, ik lees veel overwegend positieve reviews uit verschillende bronnen, maar dit zijn veelal gesponsorde reviews. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar gebruikersfeedback.

Verder was ik ook aan het kijken naar hun MotionCam PIR sensor, echter ben ik er niet helemaal over uit of ik wel een camera in huis wil.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

[ Voor 36% gewijzigd door Pabz op 01-02-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip72
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-02-2024
Recent ons huis beveiligd met dit systeem.
Montage en configuratie van de sensoren e.d. was simpel.
De sensoren reageren niet op onze katten, maar wel op menselijke beweging.
Gelukkig nog geen echte inbreker in huis gehad, maat uiteraard wel alles getest en daar reageerde de app goed op.
Binnenhuis sirene maakt niet heel veel lawaai, dus handig om je telefoon naast je bed te hebben voor het geval er onraad is.
Geen ervaring met de MotionCam PIR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
flip72 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:25:
Recent ons huis beveiligd met dit systeem.
Montage en configuratie van de sensoren e.d. was simpel.
De sensoren reageren niet op onze katten, maar wel op menselijke beweging.
Gelukkig nog geen echte inbreker in huis gehad, maat uiteraard wel alles getest en daar reageerde de app goed op.
Binnenhuis sirene maakt niet heel veel lawaai, dus handig om je telefoon naast je bed te hebben voor het geval er onraad is.
Geen ervaring met de MotionCam PIR.
Dank voor je reply. Heb je de installatie zelf gedaan en zo ja, hoe heb je bepaald hoeveel sensoren etc je nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-04 17:24

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb ook een AJAX systeem en de installatie is erg simpel. Ik heb zelf 2 deur sensoren een bewegingssensor. Alles 'connect' draadloos via jeweller protocol en nu na 1 jaar zijn de meeste batterijen nog vol.
De motioncam is nieuw en wmb erg prijzig. Je kunt beter een motion protect installeren en je kunt geloof ik een heel arsenaal aan 3rd party cameras aan het systeem hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Thanks en nog enig idee over het verschil tussen de Hub 2 of hub 2 plus?

Had ergens gelezen dat de gewone Hub binnenkort EoL schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:53
Pabz schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:06:
Beste allemaal
Ik ben me aan het verdiepen in een alarm systeem en ben al een tijdje gecharmeerd van AJAX. Nu is er op een niet nader te noemen, maar makkelijk te vinden aanbieder van dit systeem een aanbieding voor 35% korting in de hele maand december en wilde wellicht de trekker overhalen.
Deze website had ik ook al gevonden, deze shop doet erg zijn best om bovenaan in google te komen.
Deze shop ziet er op eerste gezicht goed uit en is het misschien ook wel.

Waar je tegen aanloopt zijn de bedrijfs gegevens, dit is een vestiging in Spanje
De genoemde ondersteuningspunten zijn allemaal telefoon winkels ivooral in het zuiden van het land. Als ze het hier van hebben moeten is het niet best als je op reviews van de telefoonwinkels zoekt.

Ik ben in twijfel of ik een Ajax of een Hikvision Ax-Pro neem. Hikvision is prijstechnisch voordeliger. Bij ajax ben ik al genoodzaakt op een Hub2-plus te nemen om ondersteuning van 4G te hebben. De andere modellen komen niet verder dan 2/3G en zullen bij sommige mobiele aanbieders niet werken, KPN heeft voorlopig belooft tot 2025 2G te blijven ondersteunen.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-04 00:11
Ik heb al zo een 6 maanden een ajax systeem in een vrijstaande huis van 250 vierkante meter. Ik vind het echt een topsysteem, overal perfect verbinding terwijl het een groot huis is. Heb op elke raam en deur een sensor (14 totaal). Installatie is heel erg makkelijk. Ik zou het zelf een 9 van de 10 cijfers geven. Enige nadeel die ik kan bedenken is dat de sirene niet luid is. Ik heb daarvoor een buitensirene gekocht en in de garage opgehangen
Die gaat flink hard, dus probleem opgelost. Zeker een aanrader:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
habbekrats schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:54:
[...]

Deze website had ik ook al gevonden, deze shop doet erg zijn best om bovenaan in google te komen.
Deze shop ziet er op eerste gezicht goed uit en is het misschien ook wel.

Waar je tegen aanloopt zijn de bedrijfs gegevens, dit is een vestiging in Spanje
De genoemde ondersteuningspunten zijn allemaal telefoon winkels ivooral in het zuiden van het land. Als ze het hier van hebben moeten is het niet best als je op reviews van de telefoonwinkels zoekt.
Er zijn gelukkig ook andere sites die wel goed beoordeeld worden en in NL gevestigd zijn die voor dezelfde prijzen meegaan. Ik had de winkel die jij noemt ook al gezien en werd daar idd ook niet vrolijk van.
Reiziger88 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:54:
Ik heb al zo een 6 maanden een ajax systeem in een vrijstaande huis van 250 vierkante meter. Ik vind het echt een topsysteem, overal perfect verbinding terwijl het een groot huis is. Heb op elke raam en deur een sensor (14 totaal). Installatie is heel erg makkelijk. Ik zou het zelf een 9 van de 10 cijfers geven. Enige nadeel die ik kan bedenken is dat de sirene niet luid is. Ik heb daarvoor een buitensirene gekocht en in de garage opgehangen
Die gaat flink hard, dus probleem opgelost. Zeker een aanrader:)
Heb jij je systeem nog aan een meldkamer gekoppeld en waarom wel of niet?

Dit is nog een van de laatste dingen waar ik over aan het nadenken ben. Waarom wil ik eigenlijk een alarm? Als we er niet zijn en ik krijg een melding binnen, wat dan? Als een gek naar huis rijden? Als je een technisch geverifieerd alarm hebt (in 2 zones binnen 5 minuten) gaat de politie nog steeds niet met een prio 1 rijden, dat doen ze namelijk alleen bij geverifieerde meldingen via een meldkamer.
Dan moet je al de motioncam hebben hangen zodat deze beelden meestuurt. Waarschijnlijk dat ze dan wel in actie komen (hoop je dan maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Pabz Mijn huidige alarm heeft een uitgang welke bij Alarm actief wordt, deze gaat mijn HA in en laat de buitenlampen knipperen. Samen met de 130db sirene hoop ik dat de heren vertrekken,
Als je goed met de buren bent scheelt ook een hoop. Ik woon in een dorp en daar letten we op elkaar en onze spullen.

verschil Ajax en Hikvision alarm

[ Voor 16% gewijzigd door habbekrats op 20-12-2020 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-04 11:58
Ajax is echt een topsysteem en doet wat mij betreft niet onder voor de “normale professionele systemen” die ik in vorige huizen heb gehad.

In onze woning (hoekhuis 350m2) heb ik dit systeem volledig zelf geïnstalleerd. De installatie is al een feestje. Maar de werking is ook echt fantastisch. Enig minpuntje is het geluidsniveau van de home sirene. Die had wel wat harder gemogen. Maar dat heb ik opgelost door er meerdere in ons huis te hangen.

Wij hebben in totaal 12 raam/deursensors, 10 bewegingsmelders (MotionProtect Plus), 4 Motioncams, 3 keypads, 5 HomeSirens en een aantal tags voor de opa’s en oma’s

Ik was op zoek naar een goed alarmsysteem. Dat mee kan doen met de professionele systemen, maar waar ook de wat minder bedreven gebruikers (lees de opa’s en oma’s) mee om kunnen gaan zonder allerlei ingewikkelde codes e.d. en dat hebben we zeker gevonden in het Ajax Alarm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ajax is echt leuk spul voor thuis. Zelf als installateur vind ik het qua draadloos zeker 1 van de beste systemen, en zeker het bereik is buiten gewoon.

Enige nadeel is het bediendeel. Dit is wat mij betreft een onding, en plaats ik enkel op verzoek, of als backup in de meterkast oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Vandaag eens even wezen zoeken, Ajax voelt schijnbaar de Ax-pro van Hikvision
Veel shops geven kortingen van 30 tot 40% aan toe

AJAXaantalbest-alarm-system-webshop.euJags-alarmwebstore4 ipcameras.nlajax- alarmsysteem.nlalarmsysteem expert.nl/mr-beveiliging.nlajaxsecurity.nlajax-alarmsystemen.nl
AJAX Hub 2 Plus – Wit1 € 317,40 € 344,47 € 327,95 € 343,85 € 397,49 € 333,90 € 333,89
FireProtect – Wit3 € 58,20 € 63,05 € 98,00 € 60,10 € 63,05 € 72,60 € 61,74 € 60,98
MotionCam – Wit3 € 112,80 € 122,20 € 116,50 € 122,20 € 137,94 € 118,44 € 118,16
DoorProtect Plus – Wit5 € 43,80 € 47,45 € 73,00 € 45,25 € 47,45 € 54,45 € 45,99 € 45,74
HomeSiren – Wit2 € 49,20 € 53,30 € 78,00 € 50,80 € 53,30 € 61,71 € 51,66 € 51,84
StreetSiren – Wit1 € 97,00 € 105,30 € 159,00 € 100,40 € 105,30 € 121,61 € 102,06 € 102,15
SpaceControl – Wit1 € 24,60 € 26,65 € 41,00 € 25,40 € 38,00 € 30,86 € 25,83 € 25,92
Totaal per shop € 1.269,40 € 1.347,82 € 1.353,40 € 1.300,30 € 1.358,55 € 1.501,83 € 1.318,68 € 1.315,68

Deze week maar eens kijken of we de knoop eens door kunnen hakken, de buitensirene staat nog ter discussie. Kan ook vervangen door een relais contact met een eigen sirene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pro-alarm
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-04-2024
Om de keuze nog moeilijk te maken heb ik ook nog een andere optie. Namelijk de Satel Integra, deze heeft vele male meer integratie mogelijkheden en komt nagenoeg overeen komt met de bovenstaande prijs, echter dan heb je wel een systeem die:
- elke meldkamer ondersteund.
- draadloos tot 2km over 4 kanalen
- behuizing die van zwaar metaal is, vandalisme proof is
- fatsoenlijke touchscreen heeft. De laatste kan je ook gebruiken om je domotica aan te sturen zoals verlichting, rolluiken of garagedeur.
- beschikbare API's heeft (homey, fibaro, home assist)
- Welke schakeling je ook wilt, bijna alles kan. Voor de tweakers onder ons echt geweldig.
- Accu die het langer dan een paar uur uithoudt.
- Een merk die al meer dan 20 jaar goede aftersales heeft.

Neem het eens een kijkje mee in je overweging zou ik zeggen. Zet de producten in je offerte mandje op *knip*
Dat valt onder spam en is niet toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 18-01-2021 16:41 ]

Ontdek op https://pro-alarm.nl meer over naadloze integraties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:18
Ik zit ook al langer te kijken naar een alarm systeem.

Heb een vraagje, hoop dat t niet erg is dat ik t topic kaap..

Ik wil ook mijn bus mee beveiligen als ie op de oprit staat. Met een bewegingsmelder oid in de bus. Maar hoe reageert t alarmsysteem er op als de bus met melder overdag weg is? Hij hoeft dan uiteraard niet te beveiligen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:53
Makrolon schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:22:
Ik zit ook al langer te kijken naar een alarm systeem.

Heb een vraagje, hoop dat t niet erg is dat ik t topic kaap..

Ik wil ook mijn bus mee beveiligen als ie op de oprit staat. Met een bewegingsmelder oid in de bus. Maar hoe reageert t alarmsysteem er op als de bus met melder overdag weg is? Hij hoeft dan uiteraard niet te beveiligen.
Detector hangen in de bus en overdag die zone overbruggen (uit dienst stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pro-alarm
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-04-2024
Kapotto schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Detector hangen in de bus en overdag die zone overbruggen (uit dienst stellen).
Stel dat je bus weg van huis is dan heb je, bij het inschakelen storingen omdat het systeem de detector niet kan vinden, lijkt me ook niet ideaal.

Ontdek op https://pro-alarm.nl meer over naadloze integraties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans
  • Laatst online: 20-04 20:50
Heb dit systeem ook, met meerdere rook/co2 melders, keypad, handzender, en 3 PIR's. Bevalt super, heel stabiel, professioneel bedrijf. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
dijkmans schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:50:
Heb dit systeem ook, met meerdere rook/co2 melders, keypad, handzender, en 3 PIR's. Bevalt super, heel stabiel, professioneel bedrijf. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel!
Dat gaat over Ajax ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans
  • Laatst online: 20-04 20:50
Yes, hebben het nu precies een jaar in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:14
dijkmans schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Yes, hebben het nu precies een jaar in gebruik.
Welke set heb je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik heb de knoop doorgehakt en het systeem besteld. Het enige wat ik mis is integratie met Philips Hue (bijv. lampen aanzetten igv alarm/rookdetectie), maar dat was voor mij geen dealbreaker.

Met de Ajax Relay en Fibaro smart implant is het zo te zien wel mogelijk om een connectie met bijv. Home Assistant te maken. Is er iemand die zoiets al draaiend heeft icm Hue en zijn ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Daftz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:51:
Ik heb de knoop doorgehakt en het systeem besteld. Het enige wat ik mis is integratie met Philips Hue (bijv. lampen aanzetten igv alarm/rookdetectie), maar dat was voor mij geen dealbreaker.

Met de Ajax Relay en Fibaro smart implant is het zo te zien wel mogelijk om een connectie met bijv. Home Assistant te maken. Is er iemand die zoiets al draaiend heeft icm Hue en zijn ervaringen wil delen?
Ik heb het zelf inmiddels ook aangeschaft en ben tot dus ver erg tevreden. Je hebt niet per se de Relay nodig. Via Home assistant zijn er inmiddels custom components om de SIA meldingen uit te lezen en hier via MQTT of HA acties aan te verbinden.

https://community.home-as...jax-alarm-system/62853/36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik dacht dat Ajax alleen SIA protocol naar HA werkt, armed/disarmed ok/alarm.
Wel om bij alarm alle licht aan, radio op standje 10.

disarmed + avond = licht aan.

Schijnt dat Ajax wel een api heeft/maakt maar continu sensors pollen lijkt me niet lekker voor de batterij in de sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01
Pabz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Ik heb het zelf inmiddels ook aangeschaft en ben tot dus ver erg tevreden. Je hebt niet per se de Relay nodig. Via Home assistant zijn er inmiddels custom components om de SIA meldingen uit te lezen en hier via MQTT of HA acties aan te verbinden.

https://community.home-as...jax-alarm-system/62853/36
Het lijkt erop dat dat precies is wat ik zoek! Morgen HA installeren en hopen dat de pakketbezorger een beetje op tijd is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Zo mijn bestelling van Ajax is beginnen, het spelen voor installatie kan beginnen.
1 x Hub 2 plus
3 x Pir camera
3 x Fire alarm
3x Glas protect
6 x Doorprotect plus
1 x waterleak
1 x relais contact . voor sirene
1 x Indoor siren
1 x Multi transmitter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuHVEqtC--anBvtHa9y0g4mGgas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YPt5bGbTqaowMvSxEfKWacW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
habbekrats schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:09:
Zo mijn bestelling van Ajax is beginnen, het spelen voor installatie kan beginnen.
1 x Hub 2 plus
3 x Pir camera
3 x Fire alarm
3x Glas protect
6 x Doorprotect plus
1 x waterleak
1 x Indoor siren
1 x Multi transmitter
[Afbeelding]
Mooi! Laat je weten hoe het installeren is gegaan?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purpledragon
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:26
1 x Hub 2 plus
3 x Pir camera
3 x Fire alarm
3x Glas protect
6 x Doorprotect plus
1 x waterleak
1 x Indoor siren
1 x Multi transmitter
[Afbeelding]
Ik heb ook een dit systeem. Mij werd direct aangeraden ipv een indoor siren een outdoor siren binnen te hangen. Die is wat harder... En geluid maakt hij zeker! Hij ging een keer per ongeluk af omdat een kind knopjes zat in te drukken op de keypad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
jazeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
1 x Hub 2 plus
3 x Pir camera
3 x Fire alarm
3x Glas protect
6 x Doorprotect plus
1 x waterleak
1 x Indoor siren
1 x Multi transmitter
[Afbeelding]
Mooi! Installeren is echt easy peasy. Handleidingen vanuit AJAX zijn zeer uitgebreid en meestal is het een kwestie van QR-code scannen en ophangen. Verder zijn er heel veel opties per sensor om zaken in te stellen.

Ik was trouwens hier een topic gestart voor welke data-only SIM je het beste kunt nemen (M2M simkaart aanbieders voor ongeveer 50-100mb per maand). Ik ben zelf uiteindelijk voor MTX Connect gegaan. M2M sim met Vodafone, KPN en T-Mobile als netwerken in NL en de simkaart roamt van netwerk naar netwerk als een verbinding wegvalt.

Het dataverbruik van mijn Hub2 Plus, welke via ethernet is verbonden, is via de back-up SIM tot nu toe maximaal 0.3mb per dag. Tarief bij bij MTX Connect is 1,5 cent incl BTW per mb, dus met een top-up van 10 euro kan je aardig lang doen. Ik zou persoonlijk dus ook geen simkaart abonnement nemen, want de meeste beveiligingszaken bieden een "speciale" simkaart aan voor 70-99 euro per jaar. Vaak zijn dit M2M abonnementen die ze inkopen en doorverkopen onder hun eigen naam. Bijv KeepGo biedt een dergelijke service aan.
Andere sim-only abonnementen via de standaard-telefoon aanbieders zijn ook vaak veel duurder, zelfs icm hussel/combinatie/tv abonnement korting.

Trouwens AJAX zelf zegt dat de HUB2 Plus altijd iets dataverbruik over de SIM heeft, ook als deze verbonden is met ethernet of WIFI. Ze zeiden dat dit ongeveer 1.5mb per dag is, maar bij mij is het tot nu toe veel lager. Waarschijnlijk neemt dit nog toe met het aantal sensoren, videobeelden etc.
Als 4G je primaire databron is, dan is het verbruik ongeveer 10-15mb per dag (bron AJAX klantenservice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Nog een extra toevoeging: ik heb er overigens wel voor gekozen om mijn AJAX Hub in een compleet eigen VLAN te hangen en geen enkel ander VLAN kan communiceren met het AJAX VLAN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
1 x Hub 2 plus
3 x Pir camera
3 x Fire alarm
3x Glas protect
6 x Doorprotect plus
1 x waterleak
1 x Indoor siren
1 x Multi transmitter
[Afbeelding]
Mooi pakket, wat was je er voor kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
1533 euro inclusief gratis camera Dahua Ranger 2 - 2MP Wi-Fi Pan & Tilt Camera(zit nog in doos)

Ik heb het hier weg https://ajax-alarmsystemen.nl is deze week nog meeste -37% en gratis camera zolang voorrraad strekt.

[ Voor 40% gewijzigd door habbekrats op 27-01-2021 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:34
Niemand een Hikvision AX PRO? Heb nu al 3 sets geïnstalleerd bij mezelf + familie en zeer tevreden van, zeker qua prijs/kwaliteit, afhankelijk van het aantal apparaten uiteraard maar een volledige set is amper een 500€. (Ik koop wel rechtstreeks bij distributeur dus een pak goedkoper).

Nadeel bij Hikvision is zoals altijd bij hun, documentatie. Het is echt 'tirer votre plan'. Zoals de badge reader moet ik nog eens goed onderzoeken, je kan met je badge zones apart gaan activeren/deactiveren maar dan moet je meerdere keren je badge voorhouden tot je zone flikkert etc en dat is toch wel wat omslachtig voor gewoon thuis gebruik.

Hikvision heeft ook de 'gewone' AX HUB, is het kleine broertje van de AX PRO, heb ik zelf ook en die is wat simpeler dus badge reader is gewoon aan of uit maar bereik is dan weer wat minder en heeft geen pir camera + de app van de ax pro is uitgebreider en gelikter (oké het is beide hik connect maar bij een ax pro systeem zie je meer zoals batterij staat van elk onderdeel) + voor ax pro kan je repeaters installeren voor bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Tha Render_2 Ik kom voor vergelijkbare sensoren ax-pro in een websop met korting op 1650 euro, en dan neem ik meen multitransmitter niet mee want die heeft ax-pro niet.

Ik heb ook best gekeken naar AX-Pro en vanaf papier werkt het ongeveer net zo denk. Op dit moment zit Ajax AX-Pro dwars met kortingen.

Andere keus is dat Ajax al redelijk werkt met home assistant, een multi transmitter heeft. Ik huur een grote garage van de de buurman, daar stook ik niet in. Daar hangen 1 jaar oude brand en magneet contacten aan een bejaarde aritech centrale. Die centrale laat ik gewoon hangen mocht ik niet meer huren en hang de multitransmitter er mooi naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 16:50
Hebben jullie ervaringen met de keypad? Eindelijk een alarmsysteem die Verisure kan vervangen. Want veel "slimme" systemen missen m.i. een keypad. Gebruik deze toch veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:59
Hier ook al 1,5 jaar ajax hangen. Bij familie ook een set geïnstalleerd. Werkt probleemloos en eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ik zie dat er verschillende hubs zijn. Maar voor een normaal woonhuis is zo'n standaard hub toch goed genoeg ?

Ik zie dat het verschil vooral is het aantal detectoren / aansluitingen etc.

En raden jullie een keypad aan en een buiten sirene ?

[ Voor 13% gewijzigd door vortexnl1982 op 27-01-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@vortexnl1982 Ik heb geen keypad, mijn oude had dat wel maar gebruikte ik alleen voor instellingen en heel soms als de batterij van de keyfob leegwas.

Ik heb een hub 2 plus aangezien ik er een simkaart in wil hebben, de oudere ondersteunen geen 4G en ik wil niet alleen afhankelijk zijn van de Ziggo internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Pro-alarm schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Stel dat je bus weg van huis is dan heb je, bij het inschakelen storingen omdat het systeem de detector niet kan vinden, lijkt me ook niet ideaal.
Gaat dit een probleem zijn? Ook als je die sensoren die weg zijn dan niet actief maakt?

En heb ik voor in de bus de normale bewegingssensoren nodig of die met radar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Niet gewacht op het antwoord. :+ Net het volgende besteld.

Hub 2 Plus - Wit × 1
MotionCam - Wit × 2
KeyPad - Wit × 1
HomeSiren - Wit × 1
StreetSiren - Zwart ×
DoorProtect Plus - Wit × 5
Relay × 1
MotionProtect Plus - Wit × 1
MotionProtect - Wit × 2
MotionProtect Outdoor × 1

Ben erg benieuwd. Wel een fijn gevoel dat alles straks gewoon beveiligd is, zeker ook met vakanties enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Makrolon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:08:
Niet gewacht op het antwoord. :+ Net het volgende besteld.

Hub 2 Plus - Wit × 1
MotionCam - Wit × 2
KeyPad - Wit × 1
HomeSiren - Wit × 1
StreetSiren - Zwart ×
DoorProtect Plus - Wit × 5
Relay × 1
MotionProtect Plus - Wit × 1
MotionProtect - Wit × 2
MotionProtect Outdoor × 1

Ben erg benieuwd. Wel een fijn gevoel dat alles straks gewoon beveiligd is, zeker ook met vakanties enzo.
Waar heb je alles besteld ? Heb je nog korting gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 16:50
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, laat je weten hoe het keypad bevalt en installatie?

Koppel je het systeem ook met Home Assistant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
vortexnl1982 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:22:
[...]

Waar heb je alles besteld ? Heb je nog korting gekregen ?
Besteld bij ajaxsecurity. Nog even gebeld en heel goed te woord gestaan en antwoorden gekregen op m'n vragen.

Heb korting gekregen, maar heb het zakelijk besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
DaDude schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:22:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, laat je weten hoe het keypad bevalt en installatie?

Koppel je het systeem ook met Home Assistant?
Ga ik doen!

Ja ik wil met dat Ajax relais een scène in m'n homey triggeren dat die alle lampen aan zet of laat knipperen bij een alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Makrolon
Ik ben druk aan het spelen alvorens het systeem in bedrijf te nemen.

Het pairen van sensoren is echt easy, qr code scannen sensor aanzetten en klaar. Sommige duren wat langer als ze gelijk een firmware update krijgen.
Belangrijkste en misschien wel moeilijkste stap is om te kijken welke sensoren je kunt-wil gebruiken en hoe deze best te plaatsen.

Mijn oude installatie had in het begin een pir in de kamer welke in de zomer een tijdje per dag in de volle zon hing, geheid bijna elke keer alarm. Sensor verplaatst naar een andere hoek. Een PIR kan je niet overal hangen, liefst ook onbereikbaar zonder detectie. (hoewel al die dingen wel een tamper switch hebben).
In ons kantoor op het werk hing er 1 boven de deur opening, aritech. Als je weet waar de tamper switch in zo'n ding zit wip je hem eraf met een stokje erin op de plek van de switch.
Ook bij een winkel wel eens gezien een deurschakelaar aan de verkeerde zijde.

Ik heb de layout van mijn huis op papier gezet, de oude installatie er ingetekend en daarna een nieuwe met bijna alle nieuwe sensoren op dezelfde plaats.
Nog 1 tip, leg alle sensoren op tafel doe er een post-it op welke het is, test alles en hang het daarna op. Tenzij je een looptraining volgt.

Alarm in je bus kan denk ik wel door een zone te maken apart voor je bus.
Ik weet niet hoe het systeem reageert als het contact met de pir verloren word ook al is hij niet "armed"

Volgens mij heb je geen relais hiervoor nodig, als je SIA protocol in HA opneemt krijg je telkens events als er iets met het systeem gebeurt, Armed/Unarmed NoAlarm/Alarm en volgens mij is smoke ook nog apart.

https://community.home-as...ax-alarm-system/62853/203
zoek de post van Markus69,
Step 1 - install addon via HACs
Step 2 - go to integrations, press Add new +, choose SIA

There will have fields to set up. Hope it is what you’re looking for

[ Voor 49% gewijzigd door habbekrats op 29-01-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTyros
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik had een Ajax systeem gekocht voor mijn dochter. Alhoewel zij er niks van kent, heeft zij dit volledig zelfstandig kunnen installeren. Omdat we niet zeker waren of de sensoren op de katten zouden reageren, hebben we nog geen sirene gezet, maar in de normale stand detecteert hij de katten niet, wel mensen, de sirene kan er nu dus bij. Heel handig is dat je SMS-en kan sturen naar de buren. Wel opletten dat je het alarm afzet voor je binnengaat, anders heb je direct alle buren op de koffie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Ik heb het SIA protocol werkend in HA, alarm erop is binnen 1 seconde melding in HA Status Armed, zelfde voor Alarm eraf.
Ik zie ook een status voor mijn lekkage melder en rook detectoren.

Kan ik mooi de ledlampen laten knipperen onder de carport net als vroeger
Alarm erop > 3 x knipperen, Alarm erf = 60 seconden licht aan, handig voor als ik laat thuis kom.

Bij rookmeldingen > Lichten aan.

[ Voor 35% gewijzigd door habbekrats op 31-01-2021 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Vandaag kwam een mooi pakketje binnen!

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/2cBM0yK

Nu een paar uurtjes mee bezig geweest en het meeste heb ik al voor elkaar. Je moet de app even doorkrijgen maar dan kan je er echt een hoop mee!

Ik dacht dat een aantal dingen niet konden wat ik wilde, maar ben er net achter gekomen dat t toch allemaal gewoon kan. :P tot nu toe erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
habbekrats schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:03:
Ik heb het SIA peotocol werkend in HA, alarm erop is binnen 1 seconde melding in HA Status Armed, zelfde voor Alarm eraf.
Ik zie ook een status voor mijn lekkage melder en rook detectoren.

Kan ik mooi de ledlampen laten knipperen onder de carport net als vroeger
Alarm erop > 3 x knipperen, Alarm erf = 60 seconden licht aan, handig voor als ik laat thuis kom.

Bij rookmeldingen > Lichten aan.
Ik heb geen home assistent maar een homey. Ik weet niet of het daar ook mee werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Pabz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Mooi! Installeren is echt easy peasy. Handleidingen vanuit AJAX zijn zeer uitgebreid en meestal is het een kwestie van QR-code scannen en ophangen. Verder zijn er heel veel opties per sensor om zaken in te stellen.

Ik was trouwens hier een topic gestart voor welke data-only SIM je het beste kunt nemen (M2M simkaart aanbieders voor ongeveer 50-100mb per maand). Ik ben zelf uiteindelijk voor MTX Connect gegaan. M2M sim met Vodafone, KPN en T-Mobile als netwerken in NL en de simkaart roamt van netwerk naar netwerk als een verbinding wegvalt.

Het dataverbruik van mijn Hub2 Plus, welke via ethernet is verbonden, is via de back-up SIM tot nu toe maximaal 0.3mb per dag. Tarief bij bij MTX Connect is 1,5 cent incl BTW per mb, dus met een top-up van 10 euro kan je aardig lang doen. Ik zou persoonlijk dus ook geen simkaart abonnement nemen, want de meeste beveiligingszaken bieden een "speciale" simkaart aan voor 70-99 euro per jaar. Vaak zijn dit M2M abonnementen die ze inkopen en doorverkopen onder hun eigen naam. Bijv KeepGo biedt een dergelijke service aan.
Andere sim-only abonnementen via de standaard-telefoon aanbieders zijn ook vaak veel duurder, zelfs icm hussel/combinatie/tv abonnement korting.

Trouwens AJAX zelf zegt dat de HUB2 Plus altijd iets dataverbruik over de SIM heeft, ook als deze verbonden is met ethernet of WIFI. Ze zeiden dat dit ongeveer 1.5mb per dag is, maar bij mij is het tot nu toe veel lager. Waarschijnlijk neemt dit nog toe met het aantal sensoren, videobeelden etc.
Als 4G je primaire databron is, dan is het verbruik ongeveer 10-15mb per dag (bron AJAX klantenservice).
Interessante post!

Ik wil alleen eigenlijk ook kunnen bellen/sms'en bij een alarm met de hub. Dat gaat met een data only aim natuurlijk niet.. zou ik er ook gewoon een normale prepaid kaart in kunnen doen die ik af en toe opwaardeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Een hub2 plus kan, via Ethernet, Wifi van de buren , of via 2 simkaarten.

SMS kan ook , prepaid kaartje kan volgens mij ook zolang je de ethernet of wifi maar als primair aanwijst denk ik gaat de meeste data daar over.
Hieronder de mogelijkheden, dit is per user in te stellen.
Een gebruiker die de App niet wil gebruiken is SMS of Call dus een optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llrx6hhWsJ1llvzXeKYzQ047SU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veh3JlDEUTP2ot7CL6rh0IFT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door habbekrats op 31-01-2021 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
Even een eerste indruk van mij.

Erg mooi syteem! Werkt allemaal top. Klein systeem met een paar sensoren heb je in max 4 uur compleet geinstalleerd en ingesteld, ik heb een wat complexer systeem maar dat moet je in 8 uur ook echt makkelijk kunnen redden.

Ik heb alles op de buitenpir en een raamcontact nu hangen. Heb het huis ingedeeld in groepen en het ingesteld dat het savonds automatisch inschakelt en sochtends op de vroegste tijd dat ik het huis uit moet weer uit schakelt. Mn vriendin werkt thuis dus overdag hoeft t niet aan.
Ik heb dan de bewegingsdetectie in huis uit staan zodat je wel vrij in huis nog kan bewegen.

Nu heb ik er bij normaal gebruik eigenlijk geen omkijken naar.

Mochten we een dagje weg gaan zet je m gewoon volledig aan, en bij een vakantie maak ik even een apart schematje.

Ook even in de bus getest, lijkt opzich goed te werken, alleen als ik uit bereik ga knipperen de ledjes op de sensoren af en toe. Ik ben dus benieuwd wat dit met de batterijduur doet van de sensoren.

De Pir's met camera zijn ook echt mooi! Binnen een paar seconde een paar fotos, als je dan ziet dat er daadwerkelijk iemand in je huis staat kan je direct 112 bellen.

paar minpunten die ik tot nu heb ontdekt
Ik had verwacht dat je op het keypad voor elke gebruiker een eigen code kan instellen. Dit kan wel, alleen moet je de ID van de gebruiker er voor doen, plus een sterretje... Kan ik mn moeder die het alarm misschien 5 keer per jaar uit moet schakelen gaan uitleggen dat ze 03*1234disarm in moet toetsen... Dat werkt niet natuurlijk.

Het was mooi geweest als je op de keypad met een functietoets het relais kon schakelen, kon ik mooi de garagedeur daarmee openen

Verder zijn sommige instellingen wat te bepertkt, bv als je iets in de sirene instelt dan doet hij dit meteen voor alle sensoren/scenes, je kan dit niet afzonderlijk instellen. Dat is soms wel jammer maar geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
habbekrats schreef op zondag 31 januari 2021 @ 07:42:

SMS kan ook , prepaid kaartje kan volgens mij ook zolang je de ethernet of wifi maar als primair aanwijst denk ik gaat de meeste data daar over.

[Afbeelding]
Ik zit nu te kijken naar een abbonementje, heb je voor 2,50 250 mb, 50 belminuten en 500 sms. Heb je er ook geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Makrolon schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:20:
[...]

Interessante post!

Ik wil alleen eigenlijk ook kunnen bellen/sms'en bij een alarm met de hub. Dat gaat met een data only aim natuurlijk niet.. zou ik er ook gewoon een normale prepaid kaart in kunnen doen die ik af en toe opwaardeert?
Dat denk ik ja, waarom zou je ook willen bellen en kunnen smsen? Voor als je eigen dataverbinding wegvalt? MTX biedt wel ook een additionele SMS module aan, maar die kost €72.60 per jaar volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Pabz schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:17:
[...]

Dat denk ik ja, waarom zou je ook willen bellen en kunnen smsen? Voor als je eigen dataverbinding wegvalt? MTX biedt wel ook een additionele SMS module aan, maar die kost €72.60 per jaar volgens mij.
Als je alleen een data only abbo hebt kun je nog steeds push berichten ontvangen, zoveel data is dat ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
habbekrats schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:38:
[...]

Als je alleen een data only abbo hebt kun je nog steeds push berichten ontvangen, zoveel data is dat ook niet.
Nee idd, ik ontvang nu alleen push-berichten en dat gaat prima! Data verbruik bij alleen 4G is trouwens wel een factor 10 hoger dan wanneer je ook nog een ethernet/wifi verbinding hebt. Je hub gebruikt dus wel data via je 4G kanaal als je ook ethernet/wifi hebt.

Dit is mijn dataverbruik van afgelopen week terwijl mijn Hub ook gewoon ethernet heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOCiF_eMzokHg4ugnmPMYbYp6rM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xB9YJ58EftD73QPT99bJi0OT.png?f=fotoalbum_large

Ik ga trouwens stapsgewijs de beginpost aanpassen naar een overzichtspost. Iedereen die het leuk vindt om te helpen en content aan te leveren; je input is meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
habbekrats schreef op zondag 31 januari 2021 @ 07:42:

[Afbeelding]
Ander vraagje, jij lijkt meer opties te hebben dan ik. Welke app gebruik je? AJAX of AJAX Pro? Ik heb initieel opgezet via de gewone app, vraag je alleen af of ik dit niet beter via de pro app had kunnen doen?

Verder vroeg ik me af waar jij dat Dark theme hebt ingesteld. Nog niet kunnen vinden namelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Pabz
Je kunt de AX pro desktop installer downloaden bij https://ajax.systems/nl/software/

Maak dan een nieuw account aan. Vervolgens in de app moet je toestemming geven aan de nieuwe gebruiker van de pro versie. ) Ikdacht eerst dat ik met hezelfde account kon inloggen als van de app maar dat mag niet. De app hoofdaccount moet dus eerst toestemming geven om aan de pro om te kijken en te beheren.
Zo kant ik dus ook eventueel systeem van mijn broer straks mooi zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
habbekrats schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:53:
@Pabz
Je kunt de AX pro desktop installer downloaden bij https://ajax.systems/nl/software/

Maak dan een nieuw account aan. Vervolgens in de app moet je toestemming geven aan de nieuwe gebruiker van de pro versie. ) Ikdacht eerst dat ik met hezelfde account kon inloggen als van de app maar dat mag niet. De app hoofdaccount moet dus eerst toestemming geven om aan de pro om te kijken en te beheren.
Zo kant ik dus ook eventueel systeem van mijn broer straks mooi zien.
Thanks, ik had de pro app ook al geïnstalleerd en mezelf toestemming gegeven. Toch zie ik in de Pro app minder opties. Zal de desktop ook eens proberen.

Waar heb je die mooie Dark Theme ingesteld? Kan dit in de app niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Dat is de pro desktop, die is jammer genoeg alleen zwart. Is met sommige laptop schermen niet altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Moet je de hub qua locatie “verstoppen”? Immers als je als inbreker dat dingt vindt voor het alarm af gaat dan kan je het slopen en dus gaat er geen alarm af toch :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
We Are Borg schreef op zondag 7 februari 2021 @ 02:16:
Moet je de hub qua locatie “verstoppen”? Immers als je als inbreker dat dingt vindt voor het alarm af gaat dan kan je het slopen en dus gaat er geen alarm af toch :) ?
Er zit ook een tamper alarm op de HUB. Als je wilt, kun je ook een magneetcontact op de deur van je meterkast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
We Are Borg schreef op zondag 7 februari 2021 @ 02:16:
Je kan m toch op zo'n plek hangen dat het alarm eerst af gaat voor ze bij dat ding zijn?

En anders moeten ze m wel echt slopen. Ding heeft een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Makrolon schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:21:
[...]

Je kan m toch op zo'n plek hangen dat het alarm eerst af gaat voor ze bij dat ding zijn?

En anders moeten ze m wel echt slopen. Ding heeft een accu.
Dat snap ik. Maar op de marketing plaatjes hangt het ding in het zicht aan de muur. Als je het in de meterkast hangt (logische plek) en ze breken in bij de voordeur, hebben ze dus een X aantal seconden om dat ding te vinden en met een hamer te bewerken. Maar misschien denk ik teveel door :). Gewoon ergens “uit het zicht” plaatsen zal voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Makrolon schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:08:

paar minpunten die ik tot nu heb ontdekt
Ik had verwacht dat je op het keypad voor elke gebruiker een eigen code kan instellen. Dit kan wel, alleen moet je de ID van de gebruiker er voor doen, plus een sterretje... Kan ik mn moeder die het alarm misschien 5 keer per jaar uit moet schakelen gaan uitleggen dat ze 03*1234disarm in moet toetsen... Dat werkt niet natuurlijk.

Het was mooi geweest als je op de keypad met een functietoets het relais kon schakelen, kon ik mooi de garagedeur daarmee openen
Je kan je moeder wel een remote/sleutelhanger geven natuurlijk.
Daarnaast kun je met een pushbutton een sturing maken voor je garagedeur.

Met je keypads kun je eigenlijk alleen brsndalarmen resetten met het sterretje, verder is het niet echt een lekker apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapotto
We Are Borg schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:37:
[...]

Dat snap ik. Maar op de marketing plaatjes hangt het ding in het zicht aan de muur. Als je het in de meterkast hangt (logische plek) en ze breken in bij de voordeur, hebben ze dus een X aantal seconden om dat ding te vinden en met een hamer te bewerken. Maar misschien denk ik teveel door :). Gewoon ergens “uit het zicht” plaatsen zal voldoende zijn.
Gezond verstand heet dat. Dat ding in het zicht of vlakbij ingangen plaatsen is not done. Best plaats is ergens op zolder hangen in een kast. Zodra de hub kapot is verlies je alle communicatie, sirene en evt. beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Kapotto en bereik van dat die hub is erg goed volgens mij dus zolder is dan wellicht de beste locatie inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik heb dat led reclame bord op de hub al op minimum brightness gezet vanaf de straat hoeft niemand te zien dat ik zo'n ding heb. Ik heb al een voorstel ingediend om het ajax logo uit te zetten als het systeem armed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:42
Het meeste spul hiervan is draadloos volgens mij. Betekent dit niet dat het systeem heel kwetsbaar is? Zodra de inbrekers een jammer meenemen (GSM frequentie, 2,4g band bijv.) dan werkt het hele systeem toch niet?

Ik hoop dat ik het fout heb. Ik wil ook graag zo'n systeem aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
t14wo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:04:
Het meeste spul hiervan is draadloos volgens mij. Betekent dit niet dat het systeem heel kwetsbaar is? Zodra de inbrekers een jammer meenemen (GSM frequentie, 2,4g band bijv.) dan werkt het hele systeem toch niet?

Ajax hub houd continu een poll contact met sensoren, geen anwoord is sensor defect of jamming. Daarnaast luistert de hub ook continu naar vreemde signalen, en kan eventueel alle sensoren opdracht geven naar een ander 866 Mhz signaal te laten wippen.
De hub kun je op ethenet, wifi en 2 x sim kaart aansluiten. Als je dit niet voldonede lijkt kun je beter een bewaker nemen. Alhoewel die ook om te kopen zijn natuurlijk.
Een alarm is vooral bedoeld als afschikking en gelegenheids dieven. Iemand die een inbraak plant in jou woning gaat zich voor bereiden en zwakke plekken zoeken. Makkerlijker is dan gewoon als je thuis bent onder dreiging van een pistool alles meenemen uit je paleis.

https://support.ajax.systems/en/jeweller-radio-protocol/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:42
habbekrats schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:12:
[...]

Ajax hub houd continu een poll contact met sensoren, geen anwoord is sensor defect of jamming. Daarnaast luistert de hub ook continu naar vreemde signalen, en kan eventueel alle sensoren opdracht geven naar een ander 866 Mhz signaal te laten wippen.
De hub kun je op ethenet, wifi en 2 x sim kaart aansluiten. Als je dit niet voldonede lijkt kun je beter een bewaker nemen. Alhoewel die ook om te kopen zijn natuurlijk.
Een alarm is vooral bedoeld als afschikking en gelegenheids dieven. Iemand die een inbraak plant in jou woning gaat zich voor bereiden en zwakke plekken zoeken. Makkerlijker is dan gewoon als je thuis bent onder dreiging van een pistool alles meenemen uit je paleis.

https://support.ajax.systems/en/jeweller-radio-protocol/
Ik bemerk enig sarcasme in je reactie. Mag natuurlijk. Maar je weet hoe het dievengilde tegenwoordig in auto's inbreekt? Daar zit ook aardig wat techniek en vernuft achter. Dus het meenemen van een simpele jammer voor de noodzakelijke frequenties is niet zo'n grote drempel. Dan kun je 2 simkaarten hebben, maar beiden gaan dan niets doen natuurlijk.

ik ga toch voor de bewaker voor mijn deur. Thanks voor de tip :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
sarcasme nou nee hoor ik ziet het zonnig vandaag, zonnepanelen doen het hier uitstekend vandaag.

Een bedraad alarm is niet veel beter meer als vroeger, en ook voor een geoefend persoon te omzeilen als je de meeste systemen een beetje kent.

De hele truc is dat een alarm systeem een melding kan sturen voor het inbrekers gilde het systeem saboteren of een inbraak alarm ontstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
t14wo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:04:

Als het systeem gejamd word krijg je ook alarm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Koekstra schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:44:
[...]

Je kan je moeder wel een remote/sleutelhanger geven natuurlijk.
Daarnaast kun je met een pushbutton een sturing maken voor je garagedeur.

Met je keypads kun je eigenlijk alleen brsndalarmen resetten met het sterretje, verder is het niet echt een lekker apparaat.
Ja dat had ook gekunt inderdaad.. maar ik installeer de app bij dr, gaat ook een goedkomen.

Ik vind die keypad best handig hoor. Al een paar keer gehad dat ik vergat t alarm uit te zetten, dan druk je effe snel de code in en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vortexnl1982
Misschien niet het goede topic maar heeft iemand ervaring met de Eufy Home Alarm Kit (in vergelijk met een Ajax kit) ?

https://us.eufylife.com/collections/security/products/t8990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:08

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik heb liever 1 hub met alarm en smarthome mogelijkheden die de beveiligingsgraad verhogen. Voor mij absoluut GEEN CLOUD voor een alarm systeem of smarthome.
Zwakke punt is namelijk altijd de mens. Wat wordt er in de cloud geregistreerd en wie kan er bij.
Ik zou zoiets alleen doen als het BORG gecertificeerd is (bijv. Feenstra is BORG en VEB, Verisure is volgens mij beide NIET).
Lees https://hetccv.nl/keurmerken/expert/inbraakbeveiliging/.
Bij BORG krijg je gescreend personeel en een echte meldkamer (PAC). Zie ook voor verder detail: https://hetccv.nl/keurmer...sicoklassenindeling-vrki/

AJAX wordt zover ik weet niet gebruikt door BORG-installateurs. Wel door VEB-installateurs, maar dat is toch weer minder streng. Mijn persoonlijk mening is dat veel VEB 's goed zijn in dozen en kabel en nog net het draadloze lokale netwerk maar het ongrijpbare/niet-zichtbare/op-afstand Internet/Cloud voor hen stopt bij: "je moet een account maken". Er zijn natuurlijk ook goed VEB-bedrijven die het wel begrijpen.

Je ziet het iedere keer: de mens is de zwakke schakel. De recente rel voor data-lek bij de GGD waar de schuld aan het systeem wordt gegeven. Wat vast staat is dat de GGD in de Corona-nood alles heeft opengezet in het systeem en personeel heeft ingehuurd via uitzendbureaus en callcentra. Dat was zeker een oorzaak van de data-lek. Ik zet gewoon geen gegevens in de CLOUD vanaf waar men kan afleiden of ik wel of niet thuis ben (ook in Google staat bij mij dit allemaal uit en dan moet ik inderdaad, maar hopen dat Google niet stout is, c.q. de wet overtreedt).

Bij bijna alle "moderne"/nieuwe DIY alarmsystemen (ook AJAX) moet je een account maken en komt je configuratie op hun cloud. Ook meldingen gaan via hen. Als je AJAX vertrouwd is dat prima. Ajax zegt grade 2 te zijn maar dat is betrekkelijk, ze kunnen voor een grade 2 installatie worden ingezet volgens een test van Tsjechisch bureau/overheid. Een grade-2 is volgens mij ook alleen grade-2 als een gecertificeerde installateur het setje installeert. Dus niet als je het zelf doet. Voor mij hoeft dat allemaal niet.

Ik heb nu een Lupus-XT2-plus (sinds 2 weken en draait goed, geen vals alarm, maar nog tekort in bezit/operationeel om te zeggen dat het betrouwbaar werkt. Amazon.de staat wel vol met positieve berichten in het Duits). Bij Lupus heb je GEEN cloud en geen server. Je hebt geen account nodig. Gewoon autonoom. Als het bedrijf Lupus Electronics omvalt draait het gewoon door. Satel heeft ook prima systemen wel iets technischer in bediening, maar je hebt volgens mij tegenwoordig wel een account nodig.
Een account maakt dat de fabrikant/leverancier een aantal technisch moeilijkere stappen kan overnemen en je thuis-hub simpeler kan maken maar je wordt WEL afhankelijk van hen!. Bij Lupus moet je voor toegang op afstand (bijvoorbeeld via de app buitenshuis) wel een port-forward en evt. een statisch IP definiëren in je router en als je geen vast IP-nr hebt van je provider een DDNS "ergens extern" definiëren. Dat is moeilijk voor veel mensen (ik denk voor de meeste Tweakers toch niet:):):) ). Je bent ook zelf verantwoordelijk voor een back-up van je systeem en het doen van een firmware-upgrade (kan nu ook op automatisch gezet worden). Ik zal over een aantal weken een review plaatsen van de Lupus-XT2-plus set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
a.vandenhoeven schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:30:
Ik heb liever 1 hub met alarm en smarthome mogelijkheden die de beveiligingsgraad verhogen. Voor mij absoluut GEEN CLOUD voor een alarm systeem of smarthome.
Zwakke punt is namelijk altijd de mens. Wat wordt er in de cloud geregistreerd en wie kan er bij.
Ik zou zoiets alleen doen als het BORG gecertificeerd is (bijv. Feenstra is BORG en VEB, Verisure is volgens mij beide NIET).
Lees https://hetccv.nl/keurmerken/expert/inbraakbeveiliging/.
Bij BORG krijg je gescreend personeel en een echte meldkamer (PAC). Zie ook voor verder detail: https://hetccv.nl/keurmer...sicoklassenindeling-vrki/

AJAX wordt zover ik weet niet gebruikt door BORG-installateurs. Wel door VEB-installateurs, maar dat is toch weer minder streng. Mijn persoonlijk mening is dat veel VEB 's goed zijn in dozen en kabel en nog net het draadloze lokale netwerk maar het ongrijpbare/niet-zichtbare/op-afstand Internet/Cloud voor hen stopt bij: "je moet een account maken". Er zijn natuurlijk ook goed VEB-bedrijven die het wel begrijpen.

Je ziet het iedere keer: de mens is de zwakke schakel. De recente rel voor data-lek bij de GGD waar de schuld aan het systeem wordt gegeven. Wat vast staat is dat de GGD in de Corona-nood alles heeft opengezet in het systeem en personeel heeft ingehuurd via uitzendbureaus en callcentra. Dat was zeker een oorzaak van de data-lek. Ik zet gewoon geen gegevens in de CLOUD vanaf waar men kan afleiden of ik wel of niet thuis ben (ook in Google staat bij mij dit allemaal uit en dan moet ik inderdaad, maar hopen dat Google niet stout is, c.q. de wet overtreedt).

Bij bijna alle "moderne"/nieuwe DIY alarmsystemen (ook AJAX) moet je een account maken en komt je configuratie op hun cloud. Ook meldingen gaan via hen. Als je AJAX vertrouwd is dat prima. Ajax zegt grade 2 te zijn maar dat is betrekkelijk, ze kunnen voor een grade 2 installatie worden ingezet volgens een test van Tsjechisch bureau/overheid. Een grade-2 is volgens mij ook alleen grade-2 als een gecertificeerde installateur het setje installeert. Dus niet als je het zelf doet. Voor mij hoeft dat allemaal niet.

Ik heb nu een Lupus-XT2-plus (sinds 2 weken en draait goed, geen vals alarm, maar nog tekort in bezit/operationeel om te zeggen dat het betrouwbaar werkt. Amazon.de staat wel vol met positieve berichten in het Duits). Bij Lupus heb je GEEN cloud en geen server. Je hebt geen account nodig. Gewoon autonoom. Als het bedrijf Lupus Electronics omvalt draait het gewoon door. Satel heeft ook prima systemen wel iets technischer in bediening, maar je hebt volgens mij tegenwoordig wel een account nodig.
Een account maakt dat de fabrikant/leverancier een aantal technisch moeilijkere stappen kan overnemen en je thuis-hub simpeler kan maken maar je wordt WEL afhankelijk van hen!. Bij Lupus moet je voor toegang op afstand (bijvoorbeeld via de app buitenshuis) wel een port-forward en evt. een statisch IP definiëren in je router en als je geen vast IP-nr hebt van je provider een DDNS "ergens extern" definiëren. Dat is moeilijk voor veel mensen (ik denk voor de meeste Tweakers toch niet:):):) ). Je bent ook zelf verantwoordelijk voor een back-up van je systeem en het doen van een firmware-upgrade (kan nu ook op automatisch gezet worden). Ik zal over een aantal weken een review plaatsen van de Lupus-XT2-plus set.
Altijd goed om een kritische noot te horen en alle aspecten te beschouwen. Lupus ken ik eerlijk gezegd niet, wellicht dat het een optie geweest was, als ik het eerder geweten had.

Bijna draait AJAX nu al een paar weken goed en de enige meldingen die ik heb gehad waren mijn eigen schuld 8)7 .

Wat betreft het op afstand draaien van Lupus, ik hoop dat je dit via een VPN doet? Bijv Wireguard oid? Zou ik persoonlijk wel aanbevelen. Ik neem aan dat je login pagina op Lupus geen 2FA oid dergelijks gebruikt, dus als je die openzet naar de buitenwereld is deze ip te bruteforcen volgens mij.
Op deze manier hoef je alleen de port naar je VPN server open te zetten en kan je de login pagina van Lupus dicht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik ben zeker van plan naar een VPN te kijken naar mijn Lupus Alarm-hub.
Zal dan jouw tip ver de login-pagina "geen 2FA gebruiken" ook nagaan voor Lupus.

Lupus is trouwens Aziatisch hardware met een eigen APP, Browser-GUI en Firmware dat geen CLOUD en geen externe server nodig heeft want daar houden de Duitsers niet van :):):).

Lupus heeft net als Ajax hun eigen 868mhz, met een erg goed bereik.
Met de Lupus hub op de begane grond en de open/dicht sensor 4 hoog op zolder werkt het nog met 100% bereik "dwars door 3 keer gewapend beton".
Met de Lupus Zigbee kom ik dan maar op "1/2 bereik" op zolder.
Bij Lupus hebben ook alle accessoires een dip-switch voor sabotage(tamper)-functie-alarm. Ik weet niet of dit bij Ajax het geval is.

Ajax levert trouwens wel al een buiten-bewegingssensor en dat is er belangrijk om dieven buiten te houden met een buiten-schild functie.
Bij Lupus ben je nog aangewezen op Optex die hiervoor een oplossing biedt die wat geknutseld is (sensor Lupus in een buiten-sensor van Optex gebouwd)
Lupus komt wel dit jaar met zo'n buiten-bewegingssensor. Kan ik zo'n buitenschild maken door als de sensor "afgaat" binnen een lampje aan zetten op de eerste verdieping en na 15 seconden op begane grond.

Uiteindelijk als je naar buiten toe communiceert met je alarm ga je gebruik maken van diensten van derden.
Zo gaan bijna alle push-notificaties van alarm-systemen naar je smartphone (die van Lupus in ieder geval) over de over Google FCM (push-server van Google). Hoe het bij Ajax gaat weet ik niet.
Bij Lupus worden push-berichten vanaf je eigen panel met een token-id naar Google-FCM verstuurd. Volgens Google staan alle gegevens op die FCM-server geanonimiseerd. Lupus heeft mij bevestigd dat zij geen toegang hebben tot die gegevens. Pushberichten blijven gewoon werken ook als Lupus niet meer zou bestaan. Dus Lupus is dan wel geen CLOUD/geen-server maar Google zit er toch wel tussen voor die Push-berichten. Je kunt natuurlijk ook e-mail of SMS-berichten ontvangen op je telefoon en pushberichten uitzetten als dat een bezwaar is.

[ Voor 27% gewijzigd door Antonio di op 02-03-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Klinkt ook goed dat lupus. Maar het klinkt mij ook alsof je er wel een beetje in moet duiken om t werkend te krijgen.

En daar gaat t bij mij mis, dan komt t er niet van en heb ik alsnog geen werkend alarm systeem.

Bij Ajax werkt alles gewoon makkelijk en snel.
En ja, ik vind t ook een nadeel dat je afhankelijk van Ajax bent.

De buitensensor ben ik trouwens ook heel blij mee! Een fijn idee dat het alarm al af gaat als ze nog niet eens binnen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze nog gaan proberen m'n huis binnen te komen als de buitensirene al aan t loeien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Toevallig vanmiddag een herhaling gezien van het TV-programma "De dikke data show" van de VPRO voor de Jeugd. Dit ging over al die data in de CLOUD. Met nog een thuis optreden van de "hoofdredacteur" van Hardware.info (tegenwoordig samengevoegd met TWEAKERS). Hij had alles in de CLOUD en spraak gestuurd. Ook als de journalist een spraak-opdracht gaf werd die door de Google-box uitgevoerd.
Ik hoop maar voor hem dat die het spotje van Centraal Beheer heeft gezien: YouTube: Commercial Welkom (2015) - Even Apeldoorn Bellen - Centraal Beheer (hij blijft leuk)

Maar goed ik dwaal af. Het is inderdaad meer technisch een portforward/static-IP/DDNS die je moet instellen voor de Lupus, maar het is eenmalig. Maar met een goed voorbeeld moet het wel lukken. Het is een 5-minuten jobje voor mij. Als je niet thuis bent in die materie wordt je onzeker over het feit of je het wel goed doet en niet iets verknalt aan je internet-verbinding. Dan is een account maken inderdaad wel veel veel makkelijker.

Zowel voor Ajax en Lupus geldt dat je ook wel een inleer curve hebt. Zeker met zoveel mogelijkheden en accessoires. Ik vind Lupus even makkelijk/moeiiijk als Ajax in bediening. Lupus heeft wel de keuze tussen APP op je smartphone en Browser-sessie op je PC. Ik vind dat laatste wel zo overzichtelijk en met mijn "slechte" ogen is een 27 inch monitor ook wat handiger. Ajax heeft geloof ik geen browser toegang meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@a.vandenhoeven Jazeker even de Ajax pro downloaden , maar geen browser toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:18
Goedemiddag,
Ik sta op het punt om ook voor ons een Ajax systeem te bestellen.
Komt qua specs en mogelijkheden prima in ons plaatje.

Wel zie ik op de diverse sites losse brackets staan voor de diverse onderdelen. (Hub, detector en camera's)

Zitten deze niet standaard bij de te bestellen onderdelen en kits?
Bvd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
DaWayne schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:27:
Goedemiddag,

Wel zie ik op de diverse sites losse brackets staan voor de diverse onderdelen. (Hub, detector en camera's)

Bvd
Neehoor in principe zit alles wat je nodig hebt om te monteren er standaard bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
DaWayne schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:27:
Goedemiddag,

Bvd
Alles zit er idd bij. Wat je wel extra moet bij moet bestellen is het afdakje voor de buitensensor. Die voorkomt dat er sneeuw op je sensor komt en voorkomt ten dele dat er regendruppels over de sensor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Thanks , heb het hele circus besteld. Van het weekend installeren. Kit + extra sensoren en gelijk een buitensirene voor binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 13:55
Kan je de set met Google aansturen (Nacht/Dagmodus) en kan er een makkelijke koppeling gemaakt worden met Hue?

Iemand nog tips voor de goedkoopste leverancier.
Wil graag de de starterset de luxe.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
MillZ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:53:
Kan je de set met Google aansturen (Nacht/Dagmodus) en kan er een makkelijke koppeling gemaakt worden met Hue?

Iemand nog tips voor de goedkoopste leverancier.
Wil graag de de starterset de luxe.
Ik heb mijn set hier gekoct https://mr-beveiliging.nl/product-category/ajax-alarm/ was 30% korting. Weet niet of die actie nu nog loopt.
Ik heb express een hub2 plus genomen om een 4g simkaart te kunnen gebruiken, mijn internet verbinding is goed maar geen 100%

Integratie met google en hue is er denk ik niet, weet ook niet of het verstandig is om dit met google te gaan doen. Ik doe bijna alles via de app, de meldingen komen wel via SIA protocol in Home assistant.
Dus bij alarm alle lampen aanzetten kan, ook mijn buitenlampen 3 minuten aan als ik het alarm afzet heb ik er in zitten.
Er staan wel diverse vragen uit bij Ajax om de API voor diverse automatisering projecten aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Heb de Hub en een 5-tal deur- en raamsensoren opgehangen en dit is allemaal erg simpel.
De motiondetectors ga ik van het weekend doen. Wat mij opvalt is dat de achterkant vlak is, en ze dus vlak tegen de muur komen, ik ging er eigenlijk vanuit dat het handiger is om ze schuin in de hoek op te hangen, maar dat gaat niet met deze brackets.

Voor wat betreft de app. Wat is het voordeel van de Pro-omgeving? De android app lijkt 100% hetzelfde als de normale omgeving voor mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
@DaWayne Ik heb de pirs in de hoek hangen, je kunt uit de montagebracket de 45graden voorgestanste markeringen eruit drukken.

Als je screenshots wil maken is de pro app handiger. Als je zoals ik de multi I/O gebruikt en 10 x een brandmelder wil aanmelden is copy paste wat makkelijker. Voor de rest is het voor een enkele installatie niet veel anders. Je zou bv ook de installatie van familie op afstand kunnen beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-04 19:31
@dragonhaertt heeft al een tijdje wat spullen in huis.
bij mijn weten werkt dat best heel degelijk. Ik heb het alarm meer dan eens mogen testen :+

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
habbekrats schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:23:
@DaWayne Ik heb de pirs in de hoek hangen, je kunt uit de montagebracket de 45graden voorgestanste markeringen eruit drukken.
Of ik heb andere PIR's of ik voel me zo dom...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y39ZpktON2VI7wzZ8Y89rure7i4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFHggDnnmxjEGqyIcC22uaNh.jpg?f=fotoalbum_large
Hier is toch niks uit te drukken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPBsaATpH1gK1Fi66T1zaySV9tc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXMzXYIiwrukFaKKPgUSKjay.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Links en rechts loopt het schuin. Dus kan je het in de hoek waar twee muren samen komen ophangen door op de schuine kantjes de rondjes door te drukken. Dan kan je op beide muren dit plaatje vast maken in de hoek

[ Voor 16% gewijzigd door We Are Borg op 19-03-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Inderdaad, ik verwacht dat de pir intern al onder een hoek staat. Gewoon op de aanbevolen hoogte hangen, dan moet het goed komen.
Ik heb de pirs met camera, en die camera staat ook onder een hoek.

Hier bevalt het nog steeds uitstekend. Laatst een keer vals alarm gehad, toen het zo stormde werd de trillingssensor van het deurcontact van de voordeur getriggerd. Wat ik helemaal niet vervelend vind, want dit betekend als het raam boven de voordeur er uit geslagen word de trillingssensor ook getriggerd zal worden.

Verder ook erg te spreken over de outdoor bewegingssensor. Daar gaan er nog 1 of 2 van bij komen. Prettig idee dat er nieteens iemand bij je huis in de buurt kan komen. Deze heb ik wel alleen snachts aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 13:55
Welke (betaalbare) buitencamera raden jullie aan bij de Ajax hub 1?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Heb nu alles geïnstalleerd inclusief keypad, en de remote omgaan en uit te zetten.
Ging allemaal soepel, maar ben nog wel aan het kijken naar alle mogelijkheden.
Vanochtend tijdens het testen (En installeren) het alarm ingeschakeld, terwijl de buitendeur openstond.
In de app geeft hij een symbool (open deur) weer, maar alarm wordt wel ingesteld. Is niet wat ik wil.
Zeker als ik de keyfob gebruik voor het aanzetten, is het wel fijn als hij niet gewoon aangaat als er ramen en/of deuren openstaan.
Is dit op een manier in te stellen dat jullie weten? Ik heb dit nog niet gevonden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:55
DaWayne schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:05:
Heb nu alles geïnstalleerd inclusief keypad, en de remote omgaan en uit te zetten.
Ging allemaal soepel, maar ben nog wel aan het kijken naar alle mogelijkheden.
Vanochtend tijdens het testen (En installeren) het alarm ingeschakeld, terwijl de buitendeur openstond.
In de app geeft hij een symbool (open deur) weer, maar alarm wordt wel ingesteld. Is niet wat ik wil.
Zeker als ik de keyfob gebruik voor het aanzetten, is het wel fijn als hij niet gewoon aangaat als er ramen en/of deuren openstaan.
Is dit op een manier in te stellen dat jullie weten? Ik heb dit nog niet gevonden op de site.
Bij mij gaat hij bij de eerste poging niet aan, als ik inschakel als er een deur open staat. (rood knipperen op de remote)
Dus het is zeker in te stellen, ik zal eens kijken of ik het kan vinden.

Probeer de "Primary detector" optie eens, in de instellingen van de deursensor. Als ik deze uitzet vervalt de bovengenoemde functionaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door dragonhaertt op 23-03-2021 17:20 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaWayne
dragonhaertt schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:17:
[...]
Probeer de "Primary detector" optie eens, in de instellingen van de deursensor. Als ik deze uitzet vervalt de bovengenoemde functionaliteit.
Thanks, maar die optie is het niet. Die moet je ook niet gebruiken ben ik achter, dan schakelt hij de primaire detectie (de deursensor zelf) uit, en werkt alleen op een eventuele externe sensor die is aangesloten.

Ik heb even gebeld met de webshop, en ik weet nu waar het zit. Dus voor mensen die nog tegen deze vraag gaan aanlopen. Om te zorgen dat het alarm niet inschakeld bij openstaande ramen/deuren, maar hiervan melding geeft. Het volgende doen:

- Hub
- instellingen
- service
- integriteitscontrole

Door die in te schakelen (waarom deze default uitstaat is mij een raadsel), voert hij o.a. een check uit of alle zones gesloten zijn en er dus geen ramen of deuren openstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:55
DaWayne schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:52:
[...]

Thanks, maar die optie is het niet. Die moet je ook niet gebruiken ben ik achter, dan schakelt hij de primaire detectie (de deursensor zelf) uit, en werkt alleen op een eventuele externe sensor die is aangesloten.

Ik heb even gebeld met de webshop, en ik weet nu waar het zit. Dus voor mensen die nog tegen deze vraag gaan aanlopen. Om te zorgen dat het alarm niet inschakeld bij openstaande ramen/deuren, maar hiervan melding geeft. Het volgende doen:

- Hub
- instellingen
- service
- integriteitscontrole

Door die in te schakelen (waarom deze default uitstaat is mij een raadsel), voert hij o.a. een check uit of alle zones gesloten zijn en er dus geen ramen of deuren openstaan.
Ah, ja. Duidelijk, dat is inderdaad logischer 8)7
Maar ik wist wel dat de optie bestond! :>

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste