@
AjDuLion In 2008 iets vergelijksbaars meegemaakt. in het huis zat een redelijk uitgebreid Jablotron 60 alarm in met nog meer sensoren die ik nu gebruik. In de centrale zat een pots uitbreiding voor doormelding.
Stond niet vermeld in het koopcontract over lopende contracten behalve voor de CV ketel. Eerste week druk aan het klussen in het hele huis alarm stond in storing had ik al wel gezien. (vaste lijn was er niet meer.)
Na 2 week ik was aan het werk belde de vrouw dat er iemand voor de alarminstallatie aan de deur stond. Direct gezegd wegsturen, meneer bleef aandringen dat er dringende werkzaamheden moesten gebeuren.
Ik maar in de auto 12 minuten stond ik thuis. De monteur beweerde dat het een lease installatie was en er elke 6 maand onderhoud gedaan werd, direct gezegd geen belangstelling en ik heb geen contract.
Monteur weg, 3 dagen later brief in huis waarin ze eisten dat ik toegang verleende om het alarm te laten verwijderen anders volgden er maatregelen????
Ik mijn makelaar nog eens gebeld van goh hoe zit dat nu, eenvoudig alles wat vast zit in huis en verder niet apart benoemd is zit bij de koop inbegrepen. Lopende contracten moet genoemd worden en ter overname gemeld worden. Daar staat niets over in het koopcontract en is het aan jou of je dat contract wil overnemen.
Maar gebeld met die firma in Almere dat ik geen toestemming geef voor verwijdering en ook geen contract wenste. De man reageerde geïrriteerd en zou mij aanmelden als wanbetaler en incasso bureau inschakelen.
Inderdaad na een paar dagen een zelf gemaakt briefje met als aanhef "aan de bewoners van" men wist naam niet. Deze terug gestuurd met een lap tekst van VEH dat er niets verschuldigd is.
Na weer een week was toevallig zelf thuis wederom die monteur aan huis, hij moest het systeem even uit zetten. Nu had ik alle handleidingen van de centrale en andere onderdelen al opgezocht en met de jumper de centrale weer in default gezet. In die handleiding stond ook een jumpermethode om een vender lock erop te zetten daar was ik hem dus mooi mee voor.
Monteur weer weggestuurd, na 2 week een factuur voor de reis en werkuren bijdrage. Maar weer eens gebeld en gezegd dat ik niemand besteld heb, verhaal was dat dit verplicht was via de aangemelde BORG installatie. Ik heb meneer succes gewenst en gezegd dat ik geen moeite en tijd meer in communicatie met jullie bedrijf ga doen.