Hang- en sluitwerk is inderdaad wel op orde volgens mij. Veiligheidsbeslag met SKG*** cilinders.JukeboxBill schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:45:
[...]
Het is best practise om met de buitenste schil te beginnen. Dus goed hang- en sluitwerk (ga er van uit dat dat in orde is) en dan beveiliging op ramen en deuren en eventueel al een bewegingssensor buiten installeren.
Bewegingssensor binnen gaat pas af als de boef al binnen is en kan er toch wat worden meegenomen voordat er iemand op het alarm is afgekomen.
Bovendien kan het al afschrikwekkend genoeg zijn als het alarm afgaat zodra er aan deur of raam wordt gemorreld.
Klinkt verder logisch. Maken jullie nog onderscheid tussen voor- en achterzijde van de woning? Ik zag een opmerking vanuit een webshop voorbijkomen waarbij door de onwaarschijnlijkheid van een inbraak aan de voorzijde uberhaupt geen (DoorProtect) op ramen aan de voorzijde werden geplaatst.
Dat was ik in ieder geval voor (de achterzijde van) de bovenverdieping van plan inderdaad. Beneden komen we 's nachts toch niet, maar boven lopen we wel rond 's avonds en 's nachts soms.Makrolon schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:47:
[...]
Een door protect kan je ook aanzetten als je zelf in huis bent. Bewegingssensor niet.
/f/image/mReU6wE8iC2CpTWiLt3oSklT.png?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/yXyRhnXlrdJEPziOhmjRuDdA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FFxlsnK5Dxd7uqijqt3l8zo5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ryatUratrcBIB3fbmnBWfcYz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XPZVAxHqlKcLWWqXAjaFEzlG.jpg?f=fotoalbum_large)