JukeboxBill schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:46:
[...]
De binnen sirene maakt niet veel herrie. Velen in dit topic, ik ook, hebben een buiten sirene binnen hangen. Je kan daarvan het geluidsniveau instellen mocht het te luid zijn.
Een sirene buiten hangen mag hier in NL niet, zo ver ik weet.
[...]
Als je die camera's al hebt en vertrouwen hebt in de werking i.v.m. vals alarm kan je die prima gebruiken.
Het is wel de vraag of je die kan koppelen met de AJAX sirenes. AJAX is een nogal gesloten systeem.
[...]
Bewegingssensoren binnen hebben vooral zin als je zelf niet thuis ben en bevestiging wil hebben dat er iemand binnen is.
Ook zorgt het er voor dat het alarm opnieuw wordt getriggerd. Want met alleen een doorprotect stopt het alarm na enige tijd weer als de deur/raam wordt gesloten. De maximaal instelbare tijd is 3 minuten. AJAX adviseert in dat geval om een externe voeding te gebruiken i.v.m. de levensduur van de batterij.
Dank voor alle reacties tot nu toe.
Koppelen met een ajax alarm kan denk ik niet, wel koppelen aan lampen aan/uit dat soort zaken. Maargoed, buitensensoren zijn dus zeker van meerwaarde. Ik heb een uitbouw aan de achterzijde en een soort afdakje aan de voorzijde, dit betekent dat alle ramen op de 1e verdieping vrij makkelijk te bereiken zijn. Daar zou ik dan feitelijk ook buitensensoren moeten plaatsen lijkt me?
Hoe zit het dan met de binnensensoren, plaats ik die alleen in de woonkamer/keuken/hal? Slaapkamers hebben alleen zin bij totale afwezigheid?