• boyd86
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Bij kennissen heb ik vorige week een Hikvision systeem geplaatst, een DS-7604NXI-K1/4P(D) NVR en 4TB Purple harde schijf met 4 DS-2CD2347G3 camera's. Werkt naar tevredenheid op twee punten na waarvan ik de oorzaak nog niet heb kunnen achterhalen.
Wellicht dat @vuurvreter63 of anderen met Hikvision ervaring dat weten en mij willen helpen?
  1. De "vooropname" instelling heb ik op 20 sec. gezet met als idee dat er dan genoeg beeld is voorafgaand aan de gebeurtenis. Ik heb alleen perimeter bescherming op basis van betreden gebied aan staan. De events komen binnen maar de video begint gelijk op het moment van binnentreden en soms zelfs een paar tellen daarna. Vooropname lijkt dus niet te werken?
  2. In de hierboven genoemde perimeter bescherming heb ik "Bewakingscentrale verwittigen" ingesteld met als doel om hiervan notificaties te krijgen in de Hik-Connect app. Dat werkt helaas nog niet, ondanks dat Hik-Connect zelf wel goed lijkt te werken (livestream en terugkijken werkt, ook buiten thuisnetwerk). We hebben de NVR toegevoegd aan de app op basis van serienummer, de app toestemming gegeven voor notificaties en die staan in de app ook aan, we zien blauwe sirene icoontjes bij iedere camera feed in het hoofdscherm van de app. NVR geeft aan verbonden te zijn met Hik-Connect maar toch werken de push notificaties niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ihpYc-IPkQTwZFVFEJlEGdxbnc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0umJHRxc3boVNJOwPQBZJn8R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKAQNyt6SUL_b1n5itcKAmwxjpw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xEfyxnSVA9lh2qtPDNprXgow.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqg6g3K4nV7in24YXCAU9rfjHRo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NG0P832NyQeBtbqgsfrlK00B.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fGTuYBEM4PO76h9Jb6xv1OSpIg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cAdKYhF5Jz6WaMxmEvJNl03c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKunW4Lea4ZJY5X_KHIeqYyOl7E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3ENLu90J8MiAobdQPZBNtSr.jpg?f=fotoalbum_tile

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:48
vuurvreter63 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:46:
Correct me if i wrong, maar wat ik hier lees is dat gekleurd beeld in de donkere uurtjes bij Dahua tot stand komt door aanvullende verlichting en dat is bij Hikvision niet het geval, tenzij de omgeving echt donker is zonder (aanvullende) omgevings licht.

Wat de software betreft van Hikvision, niet moeilijk en er zijn genoeg filmpjes op YouTube die je erbij helpt.

En precies wat @DjoeC zegt, persoonlijke keus die je mag maken.
Dahua kan kleur krijgen op 2 manieren (en afhankelijk van de camera): Een minimale hoeveelheid omgevingslicht of bijlichten. Meestal is straatverlichting al voldoende- ook weer afhankelijk van welke camera (Color of gewoon).

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:20
boyd86 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:39:
Bij kennissen heb ik vorige week een Hikvision systeem geplaatst, een DS-7604NXI-K1/4P(D) NVR en 4TB Purple harde schijf met 4 DS-2CD2347G3 camera's. Werkt naar tevredenheid op twee punten na waarvan ik de oorzaak nog niet heb kunnen achterhalen.
Wellicht dat @vuurvreter63 of anderen met Hikvision ervaring dat weten en mij willen helpen?
  1. De "vooropname" instelling heb ik op 20 sec. gezet met als idee dat er dan genoeg beeld is voorafgaand aan de gebeurtenis. Ik heb alleen perimeter bescherming op basis van betreden gebied aan staan. De events komen binnen maar de video begint gelijk op het moment van binnentreden en soms zelfs een paar tellen daarna. Vooropname lijkt dus niet te werken?
  2. In de hierboven genoemde perimeter bescherming heb ik "Bewakingscentrale verwittigen" ingesteld met als doel om hiervan notificaties te krijgen in de Hik-Connect app. Dat werkt helaas nog niet, ondanks dat Hik-Connect zelf wel goed lijkt te werken (livestream en terugkijken werkt, ook buiten thuisnetwerk). We hebben de NVR toegevoegd aan de app op basis van serienummer, de app toestemming gegeven voor notificaties en die staan in de app ook aan, we zien blauwe sirene icoontjes bij iedere camera feed in het hoofdscherm van de app. NVR geeft aan verbonden te zijn met Hik-Connect maar toch werken de push notificaties niet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Met die voor instellingen ben ik met je eens, dat werkt niet vlekkeloos. Ik kijk meestal terug op basis van voertuig of mens en zie ik iets dat ik dan beter wil bekijken, schakel ik over op alle.

Ik heb de meest belangrijke camera's op 24/7 opnemen staan, zo gaat er niets verloren.

Voor het andere probleem, moet je even online inloggen op Hik-Connect.com (dit is ff een gokje van de juiste link, want ik ben niet thuis). En daar moet je het serienummer (laatste 9 cijfers en letters) invoeren van de NVR. Dan lukt het wel.

Hikvision gebruiker

• boyd86
  • Niet online
Thx, ga ik proberen met de website.
Probleem wat ik met 24/7 opname heb is de retentie, graag zou ik rond de 28 dagen willen bewaren.
Gaat het misschien beter denk je qua vooropname als ik ook bewegingsdetectie aanzet met alleen opname en geen bewakingscentrale verwittigen?
In de app moet eenzelfde gebeurtenis dan niet dubbel verschijnen om vervuiling te voorkomen.
Of dat bijvoorbeeld wel alle beweging (ongeacht mens/voertuig) opgenomen wordt in plaats van ook stilstaande beelden, maar dat de app alleen mensen en voertuigen laat zien.
Zelf heb ik Frigate thuis dus ben nog niet zo gewend aan instellen van Hikvision.

• vuurvreter63
boyd86 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:20:
Thx, ga ik proberen met de website.
Probleem wat ik met 24/7 opname heb is de retentie, graag zou ik rond de 28 dagen willen bewaren.
Gaat het misschien beter denk je qua vooropname als ik ook bewegingsdetectie aanzet met alleen opname en geen bewakingscentrale verwittigen?
In de app moet eenzelfde gebeurtenis dan niet dubbel verschijnen om vervuiling te voorkomen.
Of dat bijvoorbeeld wel alle beweging (ongeacht mens/voertuig) opgenomen wordt in plaats van ook stilstaande beelden, maar dat de app alleen mensen en voertuigen laat zien.
Zelf heb ik Frigate thuis dus ben nog niet zo gewend aan instellen van Hikvision.
24/7 opname moet je instellen op H65+ en het is natuurlijk ook hoeveel camera's je op 24/7 zet en de mp spelen ook een rol.

Ik heb 2 8mp camera op 24/7 staan en red makkelijk anderhalve maand en mij HD is 3Tb groot.

Hikvision gebruiker

• boyd86
  • Niet online
Is er in de app goed te filteren qua weergave dat standaard 24/7 geen thumbnails toont maar alleen de perimeter de thumbnails laat zien?
De retentie die jij noemt is dat met hoofdstream of substream, en op welke bandbreedte?

• vuurvreter63
boyd86 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:21:
Is er in de app goed te filteren qua weergave dat standaard 24/7 geen thumbnails toont maar alleen de perimeter de thumbnails laat zien?
De retentie die jij noemt is dat met hoofdstream of substream, en op welke bandbreedte?
Ja dat is prima te filteren, op, alle, gebeurtenis, mens, voertuig. Wanneer je filtert op gebeurtenis dan zie mens & voertuig gelijktijdig.

Ik gebruik de hoofdstream en die staat op 4066 en dat voldoet prima.

@boyd86
Afbeeldingen toegevoegd die voor zich spreken in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8V8VNDDT_DnVkBPO2ZHsCCSWUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBX7Uy5gvHn90UNbSyJA6d2R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HK0FL0M6qYvyCBqmn9I65w01CN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6wgxppLGWrc5hn2fsovwzF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZ7za5Jxr1xFPBYq3UXZK53a0ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htaMli25DYQeefMYwamDP72z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTrR05zCkVDvz5iPkuDTJZjQHkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jLgaiUwFTBs4taU3VNl1pZc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door vuurvreter63 op 18-05-2026 20:13 ]

Hikvision gebruiker

• boyd86
  • Niet online
Dankjewel. Onder Apparaatparameter staat naast tabje Videoparameters het tabje Gebeurtenisstream, gaat die laatste over de detectiestream of is dat de opnamekwaliteit van gebeurtenis opnames? Staat namelijk standaard greyed-out op “Laagste” videokwaliteit.

• vuurvreter63
boyd86 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:42:
Dankjewel. Onder Apparaatparameter staat naast tabje Videoparameters het tabje Gebeurtenisstream, gaat die laatste over de detectiestream of is dat de opnamekwaliteit van gebeurtenis opnames? Staat namelijk standaard greyed-out op “Laagste” videokwaliteit.
Heb je daar een afbeelding van, dan kijk ik straks hoe het bij mij staat.

Hikvision gebruiker

• boyd86
  • Niet online
Dat is deze (heb met paint de tekst er in gezet):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkuTkYUWGyczEa5CiN2UQm2F7cI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G3ENLu90J8MiAobdQPZBNtSr.jpg?f=user_large

Zit direct rechts naast tabje Videoparameters:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqOj40vwn5wGWzh1FYAXHYFDywE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cAdKYhF5Jz6WaMxmEvJNl03c.jpg?f=user_large

• vuurvreter63
@boyd86
Hierbij mijn instellingen, alleen wat jij als "Gebeurtenisstream" laat zien, kan ik niet vinden.
Niet in de web omgeving van de camera, maar ook niet in de NVR.
Kan je dat van die "Gebeurtenisstream" iets verduidelijken waar jij dat hebt gevonden?

P.S.
Ik heb hierboven bij het bericht van het filteren op Alle, Gebeurtenis, Mens, Voertuig wat afbeeldingen toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mCdXAVbdltLc9i01SlRltCwWkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2logEBBdI6jE7DrBacJ20aZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdDOIXfDLjJeAFSpr-kLSBB9f38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ic3zgIV9nhhAmJYnnkMfuV8q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S-F1B6W5JmZOOwEHdE5tiENrVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpEk7fOjaw5xjZMb7194pGYL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door vuurvreter63 op 18-05-2026 20:12 ]

Hikvision gebruiker

• boyd86
  • Niet online
Bij de gebeurtenisstream instellingen doel ik op die op de NVR gedaan kunnen worden, jouw screenshots zien er ook wat anders uit dan bij mij. Heb ook de versie-informatie toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F70Jc0ksEjbcettKQE-Kh0DgaTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gn7JuWOvbbo0r078zJvhfRxe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqqO3kc3UuRBQtb0EQO_9rq-QJY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQpB7RfWv5zlHXfNJq5hsqKw.jpg?f=fotoalbum_tile
Uiteindelijk gekozen om ook generieke gebeurtenis / bewegingsdetectie aan te zetten met een breder getekend gebied dan die van perimeterbescherming, en daar nu eerst maar eens een paar dagen mee aanzien hoe het dan lijkt qua opnames.
Heel erg bedankt voor je informatie in ieder geval!

• vuurvreter63
boyd86 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:34:
Bij de gebeurtenisstream instellingen doel ik op die op de NVR gedaan kunnen worden, jouw screenshots zien er ook wat anders uit dan bij mij. Heb ook de versie-informatie toegevoegd:
[Afbeelding][Afbeelding]
Uiteindelijk gekozen om ook generieke gebeurtenis / bewegingsdetectie aan te zetten met een breder getekend gebied dan die van perimeterbescherming, en daar nu eerst maar eens een paar dagen mee aanzien hoe het dan lijkt qua opnames.
Heel erg bedankt voor je informatie in ieder geval!
Nu weet ik waar je zit, zo ziet het er bij mij uit.
Ik heb alleen video en OSD instellingen (zoals voorgaande afbeeldingen) op de webpagina van de camera ingesteld, alle alarmen moet je op de NVR instellen.

Onder Perimeter instellingen, heb ik het volgende ingesteld:
Lijnoverschrijding en indring detectie.

Indringdetectie staat op 30%, dit houdt in dat 30% van het object in het detectiegebied voor een alarm zorgt, en hoe hoger je dit instelt hoe minder gevoelig het alarm wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POnJm2hHcT52-Vi5SN2dXkg5VEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2Ho0nNmW6DScqW3cuRH0Fhd.jpg?f=fotoalbum_large

Hikvision gebruiker

• vuurvreter63
@boyd86

Hieronder moet je het serienummer (laatste 9 karakers) van de NVR toevoegen.
In de rode vakken, heb ik mijn gegevens verwijderd/onzichtbaar gemaakt.

Staat NVR op "Online" dan krijg je de push meldingen in de Hik Connect app op je telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnY1PrM3MioWmz8AlPhlMW1Wbt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xuGsJh3oz4eEv1pT8q4dW0I.jpg?f=fotoalbum_large

Hikvision gebruiker

• boyd86
  • Niet online
vuurvreter63 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:38:
[...]Indringdetectie staat op 30%, dit houdt in dat 30% van het object in het detectiegebied voor een alarm zorgt, en hoe hoger je dit instelt hoe minder gevoelig het alarm wordt.
Ben nu niet in de gelegenheid om in de NVR te kijken maar naar mijn herinnering kan ik alleen gevoeligheid instellen die standaard op 50 staat.
Maar ik gebruik bij hun alleen “betreden van gebied” en lijnoverschrijding, misschien dat dat percentage alleen geldt bij andere optie(s).

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 17:25
Hoi allen, ik heb a, een bedraad DAHUA camera systeem met 5 camera's aangesloten op mijn Dahua NVR welke op zich weer bedraad is aangesloten aan mijn LAN maar zonder wifii in de nvr.. De Lan heeft natuurlijk wel Wifi via de router.
NU merk ik dat ik een dodo hoek heb waar ik net niet kan zien wat daar gebeurt en dat is ook met goed richten van camera's niet kan corrigeren, Verplaatsen vvan betreffende camera geeft een andere dood gebied.
De enig oplossing is voor mij een losse wirelss camera toevoegen die daarmee ook gelijk een 'beter herkenbaar beeld' geeft. Bedraden is op die plek niet echt een optie dus ben op wireless aangewezen.
Ik wil deze camera dan wel ook aan nijn NVR koppelen zodat ik daar ook de ' alarm events' kan opslaan.
Is dit een raar idee en waar zou ik om poeten letten bij de aanschaf van zo'n camera?

mrbert

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 00:15
mrbert schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:13:
Hoi allen, ik heb a, een bedraad DAHUA camera systeem met 5 camera's aangesloten op mijn Dahua NVR welke op zich weer bedraad is aangesloten aan mijn LAN maar zonder wifii in de nvr.. De Lan heeft natuurlijk wel Wifi via de router.
NU merk ik dat ik een dodo hoek heb waar ik net niet kan zien wat daar gebeurt en dat is ook met goed richten van camera's niet kan corrigeren, Verplaatsen vvan betreffende camera geeft een andere dood gebied.
De enig oplossing is voor mij een losse wirelss camera toevoegen die daarmee ook gelijk een 'beter herkenbaar beeld' geeft. Bedraden is op die plek niet echt een optie dus ben op wireless aangewezen.
Ik wil deze camera dan wel ook aan nijn NVR koppelen zodat ik daar ook de ' alarm events' kan opslaan.
Is dit een raar idee en waar zou ik om poeten letten bij de aanschaf van zo'n camera?
Dat zou gewoon moeten werken. Ik had al mijn camera's aan mijn eigen netwerk via de lan aansluiting van de nvr. En of het dan via WiFi is maakt niet uit, je geeft een IP adres op. Ik had bijvoorbeeld een aantal 'echte' camera's aan een POE router, en een imou ranger op wifi in een schuurtje waar ik geen netwerkkabel had.

• DjoeC
Kabel of wifi zou voor de hardware (NVR etc.) niet uit mogen maken. Maar, je weet: wifi voor beveiliging wordt wifi hier niet aangeraden.

• vuurvreter63
Heb je wel stroom op dat punt?

Hikvision gebruiker

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 17:25
ik heb alleen een 12 volt aansluiting daar Maar ik zie niet ect een mogelijkheid er meer dan dat 12V ader paar heen te krijgen. Die draad was door de vorige eigenaar bij aanleg al getrokken. De andere camera's zijn buitenom aan gelegd in buizen en ik krijg daar echt geen draad meer bij:S
Ik weet dat wifi niet wordt aangeraden voor beveiliging, dit is ook meer een extra punt voor de 'dode hoek' en kan als het nodig is net wat meer gezicht oid laten zien uit een andere hoek . Ik besef ook dat het niet optimaal is,maar beter dan niets lijkt me
Ik heb 230V aansluiting in de tuin maar zie me daar geen ethernet over power uit halen

Ik had al het idee dat ik de camera mogelijk zou kunnen toevoegen aan de NVR. De smart triggers e.d. zullem dan niet werken neem ik aan maar daar is mee te leven die krijg ik wel van de anderre

[ Voor 5% gewijzigd door mrbert op 14-06-2026 17:25 ]

mrbert

• vuurvreter63
mrbert schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:24:
ik heb alleen een 12 volt aansluiting daar Maar ik zie niet ect een mogelijkheid er meer dan dat 12V ader paar heen te krijgen. Die draad was door de vorige eigenaar bij aanleg al getrokken. De andere camera's zijn buitenom aan gelegd in buizen en ik krijg daar echt geen draad meer bij:S
Ik weet dat wifi niet wordt aangeraden voor beveiliging, dit is ook meer een extra punt voor de 'dode hoek' en kan als het nodig is net wat meer gezicht oid laten zien uit een andere hoek . Ik besef ook dat het niet optimaal is,maar beter dan niets lijkt me
Ik heb 230V aansluiting in de tuin maar zie me daar geen ethernet over power uit halen

Ik had al het idee dat ik de camera mogelijk zou kunnen toevoegen aan de NVR. De smart triggers e.d. zullem dan niet werken neem ik aan maar daar is mee te leven die krijg ik wel van de anderre
Ik spreek uit ervaring dat camera's op wifi een slechte combinatie zijn.
Naar mijn garage is het niet mogelijk om een UTP naar toe te trekken, dus ik was eerst op wifi camera's aangewezen. Dit laatste was dus echt weggegooid geld.

Ik heb nu een andere wel werkende oplossing gevonden.
Ik heb een aantal Deco XE75 gekocht om mijn wifi netwerk te verbeteren.
De hoofd deco is direct aangesloten op de router met een kabel en aan de achterzijde van het huis geplaatst (dicht bij de garage). Een 2e deco heb ik (draadloos) in de garage geplaatst (afstand 4 meter van de hoofd deco) en daarmee is er een goed wifi signaal. Vanaf de 2e deco heb ik een kabel aangesloten op een PoE switch (de deco heeft 2 UTP poorten). Op de switch heb ik nu 2 camera's draaien die via de switch voorzien worden van een IP adres en PoE. Beide camera's zijn geen wifi camera's, en dit werkt wel probleemloos 24/7. De camera's betreffen 1x 4 Mp camera en 1x 8 Mp camera.

Nu zou je zeggen, wifi is wifi, maar de techniek van een wifi camera is toch even anders (gevoeliger) valt vaak uit (geen verbinding) en hoe het een zich met het andere verhoudt kan ik niet uitleggen en wellicht dat @DjoeC daar een betere technische verklaring voor heeft. Maar voor mij werkt het als een tierelier.

Wel zijn beide camera's voorzien van een SD kaartje voor het geval de wifi er op een gegeven moment er toch even uit ligt (onderhoudt/updates e.d.) dan mis je iig geen beelden, en dit laatste is zeker een aanrader voor mensen die bang zijn dat er wifi jammers actief zijn.

P.S.
Je zou die 12 volt om kunnen zetten naar de voltage van de switch en deco.

Hikvision gebruiker

• DjoeC
vuurvreter63 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:53:
[...]
Nu zou je zeggen, wifi is wifi, maar de techniek van een wifi camera is toch even anders (gevoeliger) valt vaak uit (geen verbinding) en hoe het een zich met het andere verhoudt kan ik niet uitleggen en wellicht dat @DjoeC daar een betere technische verklaring voor heeft. Maar voor mij werkt het als een tierelier.
Ik ben zeker geen specialist maar ik vermoed dat dedicated wifi apparatuur makkelijker schakelt tussen de diverse kanelen/freuentiebanden (zijn de meeste camera's niet 2.4GHz?). Ik zou ook verwachten dat "repeaters" wat meer integriteits voorzieningen op de verbinding hebben. Maar, da's speculatie.

• vuurvreter63
DjoeC schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:57:
[...]

Ik ben zeker geen specialist maar ik vermoed dat dedicated wifi apparatuur makkelijker schakelt tussen de diverse kanelen/freuentiebanden (zijn de meeste camera's niet 2.4GHz?). Ik zou ook verwachten dat "repeaters" wat meer integriteits voorzieningen op de verbinding hebben. Maar, da's speculatie.
Dat was ook eigenlijk mijn gedachten iig.

En ja 2.4 Ghz is wel gebruikelijk voor een wifi camera.

Hikvision gebruiker

• boyd86
  • Niet online
Bij gebruik van twee repeaters of ander soortgelijke hardware als WiFi bridge is het voornaamste voordeel voor de stabiliteit dat dit soort hardware doorgaans betere antennes heeft die zowel met zenden als ontvangen beter presteren. Bij apparatuur met een (kleine) ingebouwde WiFi antenne is ontvangst meestal niet het issue maar “terug” zenden naar het access point wel.
Hierdoor ervaar je dan instabiliteit en/of traagheid op de verbinding.

• eezacque
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 11:54
Ik probeer een muizenprobleem in kaart te brengen, en vind voor dit doeleinde in verscheidene webwinkels de Resoluut camera aangeboden. Echter, ik vind er verder geen informatie over, geen handleiding, geen fabrikant, helemaal niets. Weet iemand me hier meer over te vertellen?

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:21

Antonio di

a mi me dijeron que si

eezacque schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:01:
Ik probeer een muizenprobleem in kaart te brengen, en vind voor dit doeleinde in verscheidene webwinkels de Resoluut camera aangeboden. Echter, ik vind er verder geen informatie over, geen handleiding, geen fabrikant, helemaal niets. Weet iemand me hier meer over te vertellen?
Resoluut is volgens mijj hetzelfde als "Knock off". Zoek op "Knock off camera mice manual" of "knock off muizen camera handleiding".
zie bijv: https://cdn.webshopapp.co...c00077-handleiding-nl.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 17-06-2026 13:28 ]

Profesión: Viviendo lo que surja en mi camino y disfrutando de la vida.

• vuurvreter63
Wat wil je bereiken met de camera?

Hikvision gebruiker

• eezacque
Met de camera wil ik uitzoeken waar de beestjes vandaan komen, en waar ze rondsnuffelen.

• eezacque
Antonio di schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:27:
[...]

Resoluut is volgens mijj hetzelfde als "Knock off". Zoek op "Knock off camera mice manual" of "knock off muizen camera handleiding".
zie bijv: https://cdn.webshopapp.co...c00077-handleiding-nl.pdf
Kijk, daar kan ik wat mee. Bedankt!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:27
Volgens mij is dit inderdaad gewoon één van de vele wildcamera's die in verschillende vormen en van verschillende merken verkrijgbaar zijn, vaak met praktisch dezelfde firmware. Wat wel iets is om op te letten is de golflengte van het IR licht: bij deze is dat 940nm (no glow), dat is (ook voor de meeste dieren) minder zichtbaar dan de 850nm IR verlichting (die stralen duidelijk een (zwak) rood licht uit). Dit kan sommige beesten doen besluiten om om te draaien (heb zo zelf met mijn 850nm IR licht eens op afstand een marter in de tuin gezien, die even recht naar de camera (lampjes) keek en toch maar weer omdraaide. Wel geeft 850nm (low glow) vaak wat beter beeldbereik.

Persoonlijk vind ik het genoemde model aan de prijzige kant. Ik zou gewoon even verder zoeken naar soortgelijke camera's en dan even onafhankelijke reviews bekijken. Ook even letten op de garantie voorwaarden en ervaringen bij de betreffende (web)shop.

• eezacque
Bedankt voor je reactie, met name de opmerking over low/no glow is goed om mee te nemen. Ik denk dat de prijs niet onredelijk hoog is, een geheugenkaartje is inbegrepen, en bij goedkopere camera's zet ik vraagtekens bij de kwaliteit. Ik zoek nog even verder.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Heerlijk dat Tweakers, wat een fijn forum. _/-\o_

Ook wij willen hier in en om huis camera's gaan plaatsen, ik zal dit topic eens gaan doorspitten. Alvast dank aan alle users die hier bijdragen d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• DjoeC
Fraggert schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:47:
Heerlijk dat Tweakers, wat een fijn forum. _/-\o_

Ook wij willen hier in en om huis camera's gaan plaatsen, ik zal dit topic eens gaan doorspitten. Alvast dank aan alle users die hier bijdragen d:)b
Voor een link naar een stukje basis info (Dahua georienteerd, maar dat maakt niet uit): DjoeC in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@DjoeC @vuurvreter63

Toch nog even een kleine vraag om een advies vanuit jullie wat verduidelijkt te krijgen.

Ik lees meerdere malen dat Wi-fi niet aangeraden wordt. Persoonlijk probeer ik thuis (TV, PS4, streamer etc) daar waar mogelijk ook altijd te bedraden, deels vanuit een verwachtte stabielere verbinding en doorgaans wat makkelijker troubleshooten.

Ik kan me voorstellen dat Wi-fi een zwakkere schakel in de keten is doordat dat signaal weggedrukt kan worden door een jammer.

Is er een punt waarop W-fi een prima keuze zou zijn? Ik zou bijvoorbeeld de gelegenheids-inbreker/insluiper op beeld willen hebben (ff om een hoekje kijken en weglopen met een boormachine of je fiets bijv.) of de pakketdienst die voor de zoveelste keer mijn boom en/of poort raakt bj het keren) in plaats van een georganiseerde bende want ik heb geen RAV4, 911 of Q5 op de oprit waarvan ze mijn sleutel willen klonen.

Of zijn zulke jammers inmiddels al zulk gemeengoed dat je eigenlijk wi-fi al niet meer zou moeten overwegen. Ik vind het wat lastig de vraag te omschrijven.

Ik kan eventueel kabels trekken, maar positionering en uitstraling wordt een stukje lastiger dan met een wi-fi optie.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• DjoeC
Fraggert schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:58:
@DjoeC @vuurvreter63

Toch nog even een kleine vraag om een advies vanuit jullie wat verduidelijkt te krijgen.

Ik lees meerdere malen dat Wi-fi niet aangeraden wordt. Persoonlijk probeer ik thuis (TV, PS4, streamer etc) daar waar mogelijk ook altijd te bedraden, deels vanuit een verwachtte stabielere verbinding en doorgaans wat makkelijker troubleshooten.

Ik kan me voorstellen dat Wi-fi een zwakkere schakel in de keten is doordat dat signaal weggedrukt kan worden door een jammer.

Is er een punt waarop W-fi een prima keuze zou zijn?
https://www.thesignaljamm...ct-category/wifi-jammers/
Uiteraard ben jij degene die bepaalt of je wel/niet wifi wilt gebruiken. Een camera levert je in principe 7x24 beelden en dat mogelijk van meerdere camera's gelijktijdig. Kan het - yep maar zoek dan vooral een camera die op 5GHz zit OF je moet geen/nauwelijks andere netwerken in de buurt hebben anders zitten de buren je ook nog dwars.
Ik zou bijvoorbeeld de gelegenheids-inbreker/insluiper op beeld willen hebben (ff om een hoekje kijken en weglopen met een boormachine of je fiets bijv.) of de pakketdienst die voor de zoveelste keer mijn boom en/of poort raakt bj het keren) in plaats van een georganiseerde bende want ik heb geen RAV4, 911 of Q5 op de oprit waarvan ze mijn sleutel willen klonen.
Je kunt als backup altijd nog een geheugenkaartje in de camera stoppen. Maar, neem dan een rugged versie (hitte, kou) met een hoge TBW.
Of zijn zulke jammers inmiddels al zulk gemeengoed dat je eigenlijk wi-fi al niet meer zou moeten overwegen. Ik vind het wat lastig de vraag te omschrijven.
Zie de link iets hier boven die op mijn 1e google page stond. Ben ik ze zelf tegen gekomen? Nee, maar ik ben ook maar gewoon kleinburgerlijk (of beter: boers).
Ik kan eventueel kabels trekken, maar positionering en uitstraling wordt een stukje lastiger dan met een wi-fi optie.
Waarom zo positionering moelijker worden? Je hebt er vermoedelijk al wel voedingspunten - of wil je ze op zonneenergie? Ik gebruik zelf PoE en heb dus allen maar een netwerkkabel naar zwarte camera's want dat valt bij mij het minste op. Al vraag ik me soms af of camera's die WEL opvallen misschien effectiever zijn - of een combinatie van beiden.....

Geen wifi komt vooral voort uit: beveiliging doe je goed of je doet het niet en dan noem je het geen beveiling maar weet ik veel wat. Observeren? Voyeurisme? Als beveiliging heb je een potentieel lek en wetende hoe dat gaat, denk Louvre in Parijs, maskers in Assen.... Camera's kunnen psychologisch helpen dingen te voorkomen en achteraf op te lossen. Maar ellende voorkomen kunnen ze niet en zullen ze niet, je zult meer maatregelen moeten nemen. Goed hang en sluitwerk en dat ook gebruiken. Raam sloten, braakwerende beglazing, een anti-diefstal pook in je stuur/op je schakelpook. Noem maar op. Het is maar wat je wilt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DjoeC op 23-06-2026 13:16 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

@DjoeC @vuurvreter63

Is er een punt waarop W-fi een prima keuze zou zijn? Ik zou bijvoorbeeld de gelegenheids-inbreker/insluiper op beeld willen hebben (ff om een hoekje kijken en weglopen met een boormachine of je fiets bijv.) of de pakketdienst die voor de zoveelste keer mijn boom en/of poort raakt bj het keren) in plaats van een georganiseerde bende want ik heb geen RAV4, 911 of Q5 op de oprit waarvan ze mijn sleutel willen klonen.

De beste optie is gewoon PoE, dan trek je wat kabels naar logische punten en zet je daar een PoE switch neer.
WiFi kán, maar dan echt alleen als er ook een kaartje in de camera zit. Zelfs dan is het riskant, want je NVR neemt dus gewoon niks op als je wifi eruit ligt (of gejamd wordt/overbelast is). Je wil gewoon je NVR altijd draaiend hebben.

• vuurvreter63
@DjoeC @vuurvreter63

Ik sluit mij geheel aan bij de woorden van @DjoeC

Hikvision gebruiker

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:21

Antonio di

a mi me dijeron que si

@DjoeC @vuurvreter63

In mij schrijven/artikel (in forum formaat) staat het waarom "geen Wifi" voor o.a. bewakingscamera's. Zie van "Waar (moet) een draadloos Alarm/Smarthome systeem aan voldoen Deel 01" de hoofdstukken:
BIJLAGE 02i: Signaal verstoring (jamming)
BIJLAGE 02j: Wifi deauthentication
URL/link: Antonio di in "Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen"

Profesión: Viviendo lo que surja en mi camino y disfrutando de la vida.

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste