M2M simkaart aanbieders voor ongeveer 50-100mb per maand

Pagina: 1
Acties:
  • 9.460 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-04 14:55
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een M2M aanbieder voor een datagebruik van ongeveer 50mb per maand. Deze zal dienen als back-up voor een alarminstallatie indien het netwerk uitvalt.

Na wat marktonderzoek:
  • De "grote" partijen zoals KPN en Vodafone bieden internet only sims aan maar allemaal met veel grotere databundels vanaf 1gb per maand voor 10 euro.
  • Thingmobile.com: prepaid optie voor 0.12cent per mb, gaat ongeveer 6 euro per maand kosten voor 50mb
  • Olivia Wireless: 100mb gepoolde data voor 2,50 euro per maand
    Sim only van Simpel: 2,50 euro per maand, echter minder netwerk redundancy dan een M2M Sim. Een M2M sim maakt meestal gebruik van KPN/Vodafone/T-mobile, net waar hij het beste signaal krijgt.
Kennen jullie nog andere aanbieders die wellicht voor een particulier interessant zijn? Ik ben ook veel aanbieders tegen gekomen die alleen op de zakelijke markt gericht zijn met een minimum afname van 25 sims.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04 13:19
cheapconnect bied ze ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49
Ik zag via een facebook advertentie

dat je ook bij Maxitel Telecom een gratis M2M simkaart kan aanvragen via hun website.

[ Voor 16% gewijzigd door chris-drielsma op 04-01-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Dank, zal eens kijken. Staat niet op hun website, maar een medewerker zei net dat dit nog in beta is. Krijg binnenkort wat meer info van ze.
chris-drielsma schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:48:
Ik zag via een facebook advertentie

dat je ook bij Maxitel Telecom een gratis M2M simkaart kan aanvragen via hun website.
Probeer zelf weg te blijven bij alles wat FB is ;) , maar zal eens op hun site kijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49
Pabz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Dank, zal eens kijken. Staat niet op hun website, maar een medewerker zei net dat dit nog in beta is. Krijg binnenkort wat meer info van ze.

[...]

Probeer zelf weg te blijven bij alles wat FB is ;) , maar zal eens op hun site kijken. Thanks!
Heb link in me vorige post gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
chris-drielsma schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Heb link in me vorige post gezet :)
Thanks! Ben benieuwd hoeveel test sims je kunt bestellen haha ;-).

Dit is overigens hun prijslijst, wel een stukje duurder dan Olivia bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04 13:19
Pabz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:49:
[...]

In hun portal wel.wel onder beta
Ik had laatst info gevraagd voor het zelfde verhaal als jij hebt, ze maken gebruik van KPN en als het bereik wegvalt roamen ze over andere providers.

Wat betekent een beta product?

We zijn het M2M product momenteel aan het ontwikkelen voor CheapConnect. We bieden momenteel een standaard 'one-size-fits-all' bundel aan en dit zal later worden uitgebreid met nieuwe functionaliteit. Beta betekent dat het bestelbaar en bruikbaar is, maar er wellicht nog wat foutjes in zitten. Kom je een foutje tegen? Horen wij het graag.

Waar is M2M voor geschikt?

Machine-to-machine (M2M) zijn ideale data abonnementen voor toepassingen met laag dataverbruik en hoge beschikbaarheid en wordt ook wel eens Internet of things (IoT) genoemd. Onze M2M simkaarten kunnen verbindingen maken met 2G, 3G en 4G, maar ook de nieuwere technieken zoals LTE-M en Narrowband IoT (NB-IoT).

De toepassingen zijn alarmsystemen, sensoren, auto/fiets/huisdieren track and trace en alles waar een simkaart in kan.
Hoge beschikbaarheid

CheapConnect levert een simkaart welke in de hele EU minimaal kan verbinden met twee netwerken. Vaak zijn dit meer netwerken, zo kan de simkaart in Nederland verbinden met alle netwerken (KPN, Vodafone en T-mobile).

Hieronder kun jij jouw SIM kaart bestellen, zodra je de SIM kaart hebt ontvangen kun je deze direct activeren via dit portal.

SIM kaart:
3-in-1 M2M SIM kaart (Eenmalig: € 2,00)

Abonnement:
M2M - Bundel 100Mb
(Per maand: € 4,95)
M2M - Bundel 50Mb
(Per maand: € 3,95)

ata geldig binnen de EU
Binnen de hele EU kunt u gebruik maken van de M2M simkaart. Daarbuiten is het abonnement niet te gebruiken.

Alle technieken
CheapConnect M2M simkaarten kunnen verbinden naar alle bestaande technieken: 2G, 3G, 4G, LTE-M en NB-IoT. Uiteraard alleen als de techniek beschikbaar is in het verbonden land en gebruikte operator.

Geen spraak (en tijdelijk geen SMS)
De M2M simkaarten zijn alleen geschikt voor data, spraak is niet mogelijk. Ook SMS is momenteel niet ondersteund, maar doordat sommige apparaten via SMS moeten worden ingesteld zal hier een functionaliteit komen om binnen het portal heen en weer te kunnen SMS'en.

Niet gestuurd
De M2M simkaart kan verbinding maken met meerdere netwerken in de EU. Er wordt niet naar een voorkeursnetwerk gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
vincedd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:04:
[...]

In hun portal wel.wel onder beta
Ik had laatst info gevraagd voor het zelfde verhaal als jij hebt, ze maken gebruik van KPN en als het bereik wegvalt roamen ze over andere providers.

Wat betekent een beta product?

We zijn het M2M product momenteel aan het ontwikkelen voor CheapConnect. We bieden momenteel een standaard 'one-size-fits-all' bundel aan en dit zal later worden uitgebreid met nieuwe functionaliteit. Beta betekent dat het bestelbaar en bruikbaar is, maar er wellicht nog wat foutjes in zitten. Kom je een foutje tegen? Horen wij het graag.

Waar is M2M voor geschikt?

Machine-to-machine (M2M) zijn ideale data abonnementen voor toepassingen met laag dataverbruik en hoge beschikbaarheid en wordt ook wel eens Internet of things (IoT) genoemd. Onze M2M simkaarten kunnen verbindingen maken met 2G, 3G en 4G, maar ook de nieuwere technieken zoals LTE-M en Narrowband IoT (NB-IoT).

De toepassingen zijn alarmsystemen, sensoren, auto/fiets/huisdieren track and trace en alles waar een simkaart in kan.
Hoge beschikbaarheid

CheapConnect levert een simkaart welke in de hele EU minimaal kan verbinden met twee netwerken. Vaak zijn dit meer netwerken, zo kan de simkaart in Nederland verbinden met alle netwerken (KPN, Vodafone en T-mobile).

Hieronder kun jij jouw SIM kaart bestellen, zodra je de SIM kaart hebt ontvangen kun je deze direct activeren via dit portal.

SIM kaart:
3-in-1 M2M SIM kaart (Eenmalig: € 2,00)

Abonnement:
M2M - Bundel 100Mb
(Per maand: € 4,95)
M2M - Bundel 50Mb
(Per maand: € 3,95)

ata geldig binnen de EU
Binnen de hele EU kunt u gebruik maken van de M2M simkaart. Daarbuiten is het abonnement niet te gebruiken.

Alle technieken
CheapConnect M2M simkaarten kunnen verbinden naar alle bestaande technieken: 2G, 3G, 4G, LTE-M en NB-IoT. Uiteraard alleen als de techniek beschikbaar is in het verbonden land en gebruikte operator.

Geen spraak (en tijdelijk geen SMS)
De M2M simkaarten zijn alleen geschikt voor data, spraak is niet mogelijk. Ook SMS is momenteel niet ondersteund, maar doordat sommige apparaten via SMS moeten worden ingesteld zal hier een functionaliteit komen om binnen het portal heen en weer te kunnen SMS'en.

Niet gestuurd
De M2M simkaart kan verbinding maken met meerdere netwerken in de EU. Er wordt niet naar een voorkeursnetwerk gestuurd.
Ah dank! Hun klantenservice wilde deze informatie niet over de mail geven. Ik moest een inlog maken voor hun portal, iets waar ik niet direct zin in had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
Gebruik zelf MTX Connect voor GPS trackers, kost rond de 0,015 euro per MB.

[ Voor 28% gewijzigd door Rub147 op 04-01-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Rub147 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:16:
Mooi die kende ik nog niet. 0.012c is ex BTW en andere belastingen, maar goed dat zal nog steeds niet veel zijn.

Nog een vraagje: hoe werkt deze provider? Je stort een deposit en je gebruikt dit totdat het op is of vervalt je deposit na 30 dagen?

[ Voor 18% gewijzigd door Pabz op 04-01-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
Pabz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Mooi die kende ik nog niet. 0.012c is ex BTW en andere belastingen, maar goed dat zal nog steeds niet veel zijn.

Nog een vraagje: hoe werkt deze provider? Je stort een deposit en je gebruikt dit totdat het op is of vervalt je deposit na 30 dagen?
Tegoed vervalt volgens mij niet, details weet ik niet exact. Heb nog niks zien vervallen oid.

Tarief in NL:
€ 0.015 per MB
including € 0.003 VAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Rub147 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Tegoed vervalt volgens mij niet, details weet ik niet exact. Heb nog niks zien vervallen oid.

Tarief in NL:
€ 0.015 per MB
including € 0.003 VAT
Ze lijken dan wel by far de beste partij te zijn met €0.015 per MB prepaid. Ga eens een account aanmaken. Thanks!

Trouwens nog even navraag gedaan bij hun klantenservice. Reageren erg snel :) .
Your balance is linked to account validity.

The duration of 30 or 365 days is linked to Pay As You Go option only. Pay As You Go is linked to your account balance that should be more than 1 EUR.

There is no price difference for 30 or 365 days. The price for 1MB is the same.
Kennelijk is er een optie om voor een geldigheid van 30 of 365 dagen te kiezen per simkaart. Niet helemaal zeker waarom ik 30 dagen zou kiezen als eindgebruikers. Wellicht dat dit iets is voor B2B?

[ Voor 4% gewijzigd door Pabz op 04-01-2021 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
Trouwens prepaidsimkaart.net is een reseller van KeepGo met een EU package van 2gb lifetime voor €24.95 (0.012 per mb) echter moet je wel elk jaar minimaal 1 refill doen anders vervalt je data. Als je braaf 1x een refill doet per jaar behoudt je al je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-04 13:34
Waarom geen lebara of lycamobile simkaart? Die hebben voor 1cnt per mb ook data mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:27
jongerenchaos schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:50:
Waarom geen lebara of lycamobile simkaart? Die hebben voor 1cnt per mb ook data mogelijkheden.
Lyca?
het moet wel betrouwbaar zijn en ook echt werken he.. als je het nodig hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
boyette schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Lyca?
het moet wel betrouwbaar zijn en ook echt werken he.. als je het nodig hebt
Inderdaad, daarom zal ik denk ik eerder kijken naar een M2M oplossing die ook roamt op andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Rub147 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:16:
Ik wilde gaan bestellen bij MTX Connect. Ik zie dat ik ook een referral in kan vullen. Schiet jij er iets mee op als ik dit doe met een code via jou?

Edit:
mmmm dit belooft niet veel goeds...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qb1j1-G_OpVia9gLt6nBvnkOwKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8pOnSxxwyG3pg7EWXOc6ajBw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Pabz op 14-01-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldZ_63
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01-2021
Kennen jullie 1NCE.com?
"Connectivity for M2M and IoT applications"

Initiatief van Deutsche Telekom AG = T-Mobile voor de M2M markt:
10 Euro voor 250 MB / 50 SMS World (wel excl. BTW denk ik)
10 jaar geldig, geen startkosten of andere flauwekul

Neen, ik ben op geen enkele manier gelieerd aan die club 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-04 14:35

KRASH

Juist ja...

Kijk eens naar https://www.emnify.com/, hier heb ik zelf erg goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:21
T-Mobile heeft wat simkaarten in het iot assortiment zitten: https://www.t-mobile.nl/z...of-things/iot-oplossingen. Voor 57 euro zou je 6 jaat vooruit kunnen als ik dit goed lees. Helaas moet je minimaal 5 sims afnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
RonaldZ_63 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:03:
Kennen jullie 1NCE.com?
"Connectivity for M2M and IoT applications"

Initiatief van Deutsche Telekom AG = T-Mobile voor de M2M markt:
10 Euro voor 250 MB / 50 SMS World (wel excl. BTW denk ik)
10 jaar geldig, geen startkosten of andere flauwekul

Neen, ik ben op geen enkele manier gelieerd aan die club 😉
Dat gaat helaas te weinig en te duur zijn. Het systeem waar ik het voor nodig heb, verbruikt ongeveer 1.5mb per dag.

Thanks voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
KRASH schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:30:
Kijk eens naar https://www.emnify.com/, hier heb ik zelf erg goede ervaringen mee.
Ziet er ook goed uit. Alleen qua prijs kan er kennelijk niemand tippen aan MTX Connect. Die bieden namelijk 1,5 cent inclusief BTW per mb. Nu alleen nog even kijken waarom ik die gekke melding van Kaspersky krijg.

[ Voor 10% gewijzigd door Pabz op 16-01-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Laatst online: 22:03
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb nu Simpel voor 2,50 per maand, maar dat loopt via het T-Mobile netwerk en die stoppen binnenkort met 2G. Dat ondersteund mijn alarm niet.

Mijn systeem gebruikt rond de 20MB per maand en zit nu te kijken naar dit:
https://1nce.com/en/pricing/
Blijkt zelfs 500MB te zijn, 10 jaar geldig voor 10 euro, incl. simkaart. En voor 10 euro zet je er weer 500MB bij als je data op is.
Met mijn alarm moet ik dan 2 jaar vooruit kunnen met 500MB, dus minder dan 50 cent per maand. Daar hoef ik niet lang over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:47
dit is misschien ook een goed alternatief
https://www.lmobi-aanbiedingen.nl/
L-mobi Jaarbundel 100 MB, 25 min, 5 sms voor 1 jaar voor 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motherboard
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01 23:44
Heeft iemand inmiddels (goede) praktijkervaring met een van de genoemde aanbieders?

En werkt 2G daadwerkelijk nog steeds (niet dat eigenlijk toch het T-Mobile netwerk werd gebruikt en er sinds 1 juni 2021 verbindingsproblemen zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02
1nce is B2B only. Dus als particulier heb je er weer weinig aan.

MTX connect: Ik kan niet echt vinden wat die nu allemaal ondersteunen: 3G / LTE / NB-IOT / LTE-M?

Kleine lettertjes zijn soms ook wel van belang.
For per-megabyte (pay-as-you-go) plans, traffic usage will be rounded up in 10KB increments at the end of each session.
Afhankelijk van het device en de manier van connecten kan dat dus best hard oplopen als ie periodiek een sessie maakt om een paar bytes te versturen.

Zelf zit ik thingsmobile te overwegen, wil nog eens gaan spelen met een tracker. Die rekenen per 1kb en werken in meerdere landen dan alleen europa.

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 07-06-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Ik heb zelf nu 1x een top-up van 12 euro gedaan bij MTX Connect. Ik snap er niet zoveel van, want die kaart is nu al bijna 6 maanden actief, verbruikt gemiddeld 0,2 MB per dag en mijn budget is nog steeds 11,99 euro... Denk dat ik het nog maar even zo laat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motherboard
Weet je met welk netwerk / welke netwerken MTX Connect werkt in Nederland (KPN/Vodafone/T-Mobile)?
Dit zie ik namelijk nergens staan, en aangezien ik 2G nodig heb, zou ik niets hebben aan T-Mobile.

1NCE is een stuk duidelijker:
"In The Netherlands, you can use the networks of Vodafone, KPN and T-Mobile Netherlands via the 1NCE SIMcard.
In The Netherlands you can use 1NCE on 2G, 3G, 4G, LTE-M, NB-IoT."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Motherboard schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:51:
Weet je met welk netwerk / welke netwerken MTX Connect werkt in Nederland (KPN/Vodafone/T-Mobile)?
Dit zie ik namelijk nergens staan, en aangezien ik 2G nodig heb, zou ik niets hebben aan T-Mobile.

1NCE is een stuk duidelijker:
"In The Netherlands, you can use the networks of Vodafone, KPN and T-Mobile Netherlands via the 1NCE SIMcard.
In The Netherlands you can use 1NCE on 2G, 3G, 4G, LTE-M, NB-IoT."
Heb ik niet meer paraat. Heb het destijds wel nagevraagd. Als je ze een mailtje stuurt reageren ze meestal binnen een uur (overdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motherboard
MTX Connect reageert inderdaad snel, maar biedt - in tegenstelling tot 1NCE - geen 2G meer aan in Nederland, waardoor MTX Connect voor mijn doel dus niet bruikbaar is:
"At the moment we have no 2G in Netherlands."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crasy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05-2022
Ik wil ook dat de hub kan bellen en dus moet de simkaart buiten data ook toegang hebben tot belminuten. Iemand die daar een goede voor heeft gevonden? Zonde dat de hub alleen 2g ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
crasy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:48:
Ik wil ook dat de hub kan bellen en dus moet de simkaart buiten data ook toegang hebben tot belminuten. Iemand die daar een goede voor heeft gevonden? Zonde dat de hub alleen 2g ondersteund.
Volgens mij https://www.simpel.nl/sim-only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motherboard
Simpel gebruikt het T-Mobile netwerk, waar 2G sinds 1 juni 2021 uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustynut
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-03 10:29
Je kunt tegenwoordig voor onder 20 euro een NB-IoT of LTE-M modem verkrijgen (SIM7020E bijvoorbeeld) en deze zal ook veel efficiënter zijn dan 2G, dus kan de moeite waard zijn om te upgraden.
Weet alleen even niet of Simpel dat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@rustynut goed bedoeld, maar dit topic is alweer wat ouder, dus ik gooi er een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.