Ervaringen met AJAX security

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:21
dragonhaertt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Ah, ja. Duidelijk, dat is inderdaad logischer 8)7
Maar ik wist wel dat de optie bestond! :>
Daarom helpen we elkaar stukje bij beetje verder toch (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
Ik zag net dat m'n buitensirene heel klein rood knippert, hebben jullie enig idee wat dat is?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-05 20:13
Heeft iemand wel eens besteld bij best-alarm-system-webshop.eu ?

En ik ga niks doen met video. Zouden jullie dan de hub of de hub 2 kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Makrolon schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:49:
Ik zag net dat m'n buitensirene heel klein rood knippert, hebben jullie enig idee wat dat is?
Afhankelijk van de interval kunnen dit een aantal dingen zijn.
Check hier voor het volledige overzicht: https://support.ajax.systems/en/manuals/streetsiren/
vortexnl1982 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:05:
Heeft iemand wel eens besteld bij best-alarm-system-webshop.eu ?

En ik ga niks doen met video. Zouden jullie dan de hub of de hub 2 kopen ?
Dan voldoet een Hub waarschijnlijk prima. Tenzij je veel scenario's gaat maken. Hiervan kun je er bij een Hub2 wat meer maken (5 om 32)
Die website die je noemt komt een beetje vaag over. Is in de basis spaans, maar heeft ook een nederlandse versie met een 06 nummer bij de contactgegevens.
Ik ben er verder niet bekend mee, maar er zijn vast ook betere aanbieders te vinden denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Koekstra schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:17:
[...]

Afhankelijk van de interval kunnen dit een aantal dingen zijn.
Check hier voor het volledige overzicht: https://support.ajax.systems/en/manuals/streetsiren/

[...]

Dan voldoet een Hub waarschijnlijk prima. Tenzij je veel scenario's gaat maken. Hiervan kun je er bij een Hub2 wat meer maken (5 om 32)
Die website die je noemt komt een beetje vaag over. Is in de basis spaans, maar heeft ook een nederlandse versie met een 06 nummer bij de contactgegevens.
Ik ben er verder niet bekend mee, maar er zijn vast ook betere aanbieders te vinden denk ik :+
Je hebt gelijk. Die site is een beetje vaag. Ik zag ergens hier een post dat ze de laagste prijzen hebben maar op hun website staat hogere prijzen dan bij Nesselande aanbieders.

Ik verwacht niet al te veel scenario's te maken. Ik las wel dat de hub 1 eol is...

Is de hub 1 ook te koppelen aan home automation zodat ik met Shelly s de verlichting kan aanschakelen bv ?

[ Voor 5% gewijzigd door vortexnl1982 op 16-04-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Weet iemand of de HUB 1 ook middels een simkaart ook met hun cloud services kan communiceren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:46
vortexnl1982 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:38:
Weet iemand of de HUB 1 ook middels een simkaart ook met hun cloud services kan communiceren ?
zolang je simkaart provider 2g ondersteund wel denk ik, voor mijn een reden geweest om een nieuwere met 4g te nemen.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
habbekrats schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:07:
[...]

zolang je simkaart provider 2g ondersteund wel denk ik, voor mijn een reden geweest om een nieuwere met 4g te nemen.
Die is echt wel een stuk duurder.. Maar misschien moet ik ook maar voor 4G kiezen. Die 1e gen hub is volgens mij al EOL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:19

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik heb een review over de Lupus electronics XT2-plus op Tweakers gezet bij het product. Dit bevat ook een "document" (10 laatste foto's) waaraan een alarmsysteem volgens mij moet voldoen.
Er staat ook in hoe je bij de XT2-plus bedient als je niet thuis bent.
Ook een topic over: waar een alarm systeem aan moet voldoen

Zie:

productreview: Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di

Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crasy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05-2022
Ik vraag me af of ik de Ajax MotionCam of Motion Protect Plus in een serre kan plaatsen, welke glazenschuifdeuren heeft en dus geen volledig geïsoleerde ruimte is.

Om hiervoor een outdoor beweginsensor te kopen lijkt mij onnodig, maar misschien heeft iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
crasy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:56:
Ik vraag me af of ik de Ajax MotionCam of Motion Protect Plus in een serre kan plaatsen, welke glazenschuifdeuren heeft en dus geen volledig geïsoleerde ruimte is.

Om hiervoor een outdoor beweginsensor te kopen lijkt mij onnodig, maar misschien heeft iemand ervaring?
https://support.ajax.systems/en/manuals/motioncam/ bij nieuwe modellen -10 +40 graden 75% rh. zal wel loslopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crasy
Ok, top.

Dan zit ik nog met het volgende, mocht iemand me hiermee kunnen helpen:

Het is voor mn schoonouders. Een eerder alarm systeem ging fout omdat ze niet konden herkennen of het alarm erop staat. Als ze binnen lopen moet het alarm dus duidelijk beepjes of iets geven zodat ze weten dat ze het alarm eraf moeten halen.

Nu ben ik al zover dat ik weet dat ik een buiten sirene moet halen, maar of die de beepjes geeft of dat ik daarvoor keypads nodig heb weet ik niet.

Een keypad wordt hier vaker omschreven als een onhandig ding? Ze moeten groep id, asterix en code invullen om het eraf te halen begrijp ik.

Een spacecontrol knopje : ik ging er altijd vanuit dat het hebben van een knopje aan je sleutelbos minder veilig is, je hebt dan immers de sleutels en de mogelijkheid om het alarm eraf halen, bij een keypad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Weet iemand ook of je een historie kan zien van hoe laat bv een sensor is geopend? Ik gebruik nu de normale Ajax app en daar kan ik alleen de huidige status.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
crasy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:45:
Ok, top.

Dan zit ik nog met het volgende, mocht iemand me hiermee kunnen helpen:

Het is voor mn schoonouders. Een eerder alarm systeem ging fout omdat ze niet konden herkennen of het alarm erop staat. Als ze binnen lopen moet het alarm dus duidelijk beepjes of iets geven zodat ze weten dat ze het alarm eraf moeten halen.

Nu ben ik al zover dat ik weet dat ik een buiten sirene moet halen, maar of die de beepjes geeft of dat ik daarvoor keypads nodig heb weet ik niet.

Een keypad wordt hier vaker omschreven als een onhandig ding? Ze moeten groep id, asterix en code invullen om het eraf te halen begrijp ik.

Een spacecontrol knopje : ik ging er altijd vanuit dat het hebben van een knopje aan je sleutelbos minder veilig is, je hebt dan immers de sleutels en de mogelijkheid om het alarm eraf halen, bij een keypad niet.
Ik heb mijn binnensirene zo ingesteld dat ie gaat piepen bij inschakelvertraging. En heb op de sensor van de achterdeur een inschakelvertraging. Dus deur open, ik hoor m zacht piepen, en weet dat ik t alarm er af moet halen.

En die keypad vind ik ideaal, ik gebruik m vaak om t alarm er af te zetten.
Je kan ook gewoon een 4 cijferige code instellen, maar die is dan wel voor iedereen t zelfde.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crasy
Alles werkt top! Keypad werkt ook erg goed.

Zit alleen nog te kijken naar een simkaart welke ook kan bellen, iemand een goedkope en goede ervaring hiermee? Ook gezien 2g weg lijkt te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
crasy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:18:
Alles werkt top! Keypad werkt ook erg goed.

Zit alleen nog te kijken naar een simkaart welke ook kan bellen, iemand een goedkope en goede ervaring hiermee? Ook gezien 2g weg lijkt te gaan
Ik heb een abonnement van simpel. Kost 2 of 3 euro per maand.

Was wel grappig laatst, ik wist vanuit werk eerder dat de stroom thuis uitgevallen was dan m'n vriendin die thuis was. :+ Door de melding van Ajax dat de netstroom onderbroken was.

[ Voor 20% gewijzigd door Makrolon op 11-06-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crasy
https://www.simpel.nl/2g-stopt

Lijkt me dus niet handig om die te bestellen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
crasy schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:22:
https://www.simpel.nl/2g-stopt

Lijkt me dus niet handig om die te bestellen 😅
Want? Ik heb gewoon 4g...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crasy
Oh, ik niet. hub v2, niet de plus. Heb een prepaid kaartje bij simyo besteld welke gebruik maken van kpn welke in ieder geval tot 2025 2g aan laat staan (hopenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:50
crasy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:35:
Oh, ik niet. hub v2, niet de plus. Heb een prepaid kaartje bij simyo besteld welke gebruik maken van kpn welke in ieder geval tot 2025 2g aan laat staan (hopenlijk)
Is dat de gewone standaard prepaid kaart? Heb je er dan nog een databundeltje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaker
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-08-2021
Hallo, wij hebben het Ajax alarmsysteem aangeschaft en het bevalt goed. Het enige dat opvalt is dat de deur sensors relatief snel kapot gaan/vervangen moeten worden. En dat is toch best prijzig (70euro).
Iemand hier ook deze ervaring of een idee om dit anders te organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-04 14:55
Alaker schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:55:
Hallo, wij hebben het Ajax alarmsysteem aangeschaft en het bevalt goed. Het enige dat opvalt is dat de deur sensors relatief snel kapot gaan/vervangen moeten worden. En dat is toch best prijzig (70euro).
Iemand hier ook deze ervaring of een idee om dit anders te organiseren?
Volgens mij is het advies dat je de sensor op het kozijn zet en de magneet op de deur zelf, precies om deze reden. EDIT: dit is niet het advies van AJAX zelf. Wat hieronder staat over het ondersteboven hangen van sensoren komt wel van AJAX.

Hoe heb je ze gemonteerd. Zelf nog geen failures gehad.

Ik heb trouwens contact gehad met AJAX en je mag de sensoren niet ondersteboven monteren, maar wel zijdelings. Dan kom je soms beter uit, als je deur bijvoorbeeld de andere kant op open gaat oid.

[ Voor 8% gewijzigd door Pabz op 27-06-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Pabz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Volgens mij is het advies dat je de sensor op het kozijn zet en de magneet op de deur zelf, precies om deze reden. Hoe heb je ze gemonteerd. Zelf nog geen failures gehad.

Ik heb trouwens contact gehad met AJAX en je mag de sensoren niet ondersteboven monteren, maar wel zijdelings. Dan kom je soms beter uit, als je deur bijvoorbeeld de andere kant op open gaat oid.
Oh ik heb ze juist wel op de deur.. als er dan een ruit ingeslagen word van de deur activeert de trillingssensor sneller was mijn gedachte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-04 14:55
Makrolon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:21:
[...]

Oh ik heb ze juist wel op de deur.. als er dan een ruit ingeslagen word van de deur activeert de trillingssensor sneller was mijn gedachte..
Haha ja, je hebt gelijk. Ik heb ze ook overal op de ramen/deuren zitten om dezelfde reden. 8)7

Maar goed, nog steeds geen failures.

[ Voor 49% gewijzigd door Pabz op 27-06-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Pabz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:33:
[...]

Haha ja, je hebt gelijk. Ik heb ze ook overal op de ramen/deuren zitten om dezelfde reden. 8)7

Maar goed, nog steeds geen failures.
Nee hier ook niet! Alleen de meest gebruikte deur pakt t magneet je niet meer.. moet ik toch maar de grootste magneet op zetten denk ik.

Verder nog steeds uitermate tevreden met het systeem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLGaming92
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07-2021
Goedendag,

Ik ben zelf op dit moment aan het kijken naar een Ajax systeem, alleen kon ik nog niet achter een ding komen.
Heeft het Ajax systeem ook zone inschakelingen, zeg maar :
  • Snachts op een knop(via de app) drukken en alleen alles beneden inschakelen en boven niet.
Als iemand dit weet dan hoor ik het graag.

mvg

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-05 14:39
NLGaming92 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:31:
Goedendag,

Ik ben zelf op dit moment aan het kijken naar een Ajax systeem, alleen kon ik nog niet achter een ding komen.
  • Snachts op een knop(via de app) drukken en alleen alles beneden inschakelen en boven niet.

mvg

Tom
Je kan deelinschakelingen maken.

Ik heb bijvoorbeeld in de nacht alles geactiveerd (deuren/kozijnen) behalve de bewegingssensoren in huis.

Je kan per sensor instellen of je ze geactiveerd wilt hebben met de deelinschakeling, dus als je alles beneden geactiveerd wilt hebben en boven niet, dan kan je dat gewoon instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

(TOM) ,

In Alarm jargon is "zone" (een nogal onlogisch naam voor gewoon Nederlands) een component dat je aansluit op je centrale (Hub). Bij Ajax heet het volgens mij een "apparaat".
Met zone wordt zoiets bedoeld als "het stuk dat het apparaat bewaakt".
Bijvoorbeeld een raam wordt bewaakt door een raam- deur-sensor.
Het aantal zones van de central (Hub) bepaald dus 1 op 1 hoeveel apparaten je kunt koppelen.
Het is bijna altijd: hoe duurder het hub-model, hoe meer zones.

In Alarm jargon is een (deel)gebied een "area". Veel DIY-alarms spreken vaak over home-1, home-2, home-3 etc. en hierboven eventueel nog een gebied-1 of 2 gedefinieerd.
Bij Ajax heet een area/(deel)gebied/home-1 volgens mij allemaal "ruimten" (rooms) en kun je er heel veel instellen (ik geloof wel 50).

Onder "ruimte" hang je "apparaten".
Eeen apparaat kan maar onder 1 ruimte hangen.
Per "ruimte" (een groep apparaten) kun je dan het alarm aan/uit zetten.
Maar goed mijn Ajax kennis is wat gedateerd.
Maar de Ajax-alarm-bezitters zullen nog wel reageren als ik het fout heb.

Als je belangstelling heb , lees s.v.p. ;

Handleiding Ajax:
https://support.ajax.systems/nl/manuals/hub/

Ajax is een goed/prima alarm. Mijn bezwaar tegen Ajax is de CLOUD die je van Ajax moet gebruiken.
Ik heb daarom een Lupus-XT2 plus genomen daar zit je niet vast aan LUPUS in de CLOUD. Wel even eenmalig wat technisch instellingen bij Lupus, om "zonder CLOUD" toch buitenshuis verbinding met je systeem te hebben (DDNS bij lupus of een andere provider en Port-forward in router of Lupus-hub definiëren). Lupus heeft zowel een App als een browser (PC/laptop) toegang tot de Hub.
zie review : pricewatch: Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel

Ajax is wel veel beter verkrijgbaar in Nederland.
Lupus is vooral in Duitsland heel popuplair, maar via amazon.de, amazon.nl ook goed te koop.
Lupus heeft ook meer smarthome componenten. Ook Zigbee.

Ajax heeft wel erg goede buiten-sensoren (Optex met Ajax transmitter).
Bij Lupus is dat wat meer gehannes een Optex met een Lupus ingang-sensor (= transmitter).
Zie reviews:
pricewatch: Lupus Electronics Lupusec draadloze sensoringang
productreview: Optex Buiten Bewegingsensor IR / anti-maskering / microgolf re...

Satel-integra en Jablotron zijn nog beter en duurder maar veel technischer om in te richten en te onderhouden. Ook hebben ze weinig smarthome. Eigenlijk niet zo geschikt voor de meeste doe het zelf mensen.

Als je nog vragen hebt over de Lupus, laat het dan even weten!

Anton

[ Voor 93% gewijzigd door Antonio di op 29-07-2021 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

[quote]NLGaming92 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:31:
Goedendag,

mvg

Tom

[Zie mijn reactie in dit topic datum/tijd: woensdag 28 juli 2021 19:56 gr, Antonio di]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Ik heb 2 types ingesteld. 1 is gewoon alles, en 1 (gedeeltelijk) is deuren en ramen beneden en bewegingssensoren beneden.
Ramen en sensoren boven ivm open ramen en toiletbezoek uit.

Het bedieningspaneel is ook ingericht op geheel alarm en gedeeltelijk alarm, dus dat werkt goed.

Verder is wel wat te programmeren, wat het makkelijk maakt.
Ik heb zelf kinderen van 7 en 10. Die mogen zelf naar beneden om 7 uur.
Ik heb dan ook ingeprogrammeerd dat bij gedeeltelijke inschakeling, het alarm om 6 uur uit gaat.
Dan hoeven we niks uit te schakelen, geen piepjes en bovenal geen alarm per ongeluk om 7 uur sochtends. Bij volledig alarm blijft hij gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ik heb m hier ook in verschillende zones ingedeeld. Bv de buitensensor van de oprit wil ik alleen snachts aan, en niet als ik van huis ga overdag. Als dan een pakket bezorger naar achter loopt geeft ie gelijk alarm...
En snachts gaan inderdaad de bewegingssensoren in huis niet aan.

Ik vond t na wat uitzoeken allemaal goed in te stellen. En helemaal automatisch, je hebt er geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:23
In onze nieuwe huis ook maar eens bezig geweest met inbraakpreventie. Ik heb ook 2 adviseurs langs laten komen om een offerte uit te brengen, maar ik vond dat maar schrikbarend duur. Ik heb, mede dankzij de info in dit topic, ook een Ajax alarmsysteem besteld (HUB+, keypad Plus, buitensirene (voor binnen), magneetcontacten voor de deur en motionsensors). Als dit bevalt kan ik het altijd nog uitbreiden met van alles en nog wat.

Nu werd ik gisteren gebeld door de webshop, met de vraag of ik wist dat de hub+ niet werkt met de keypad plus. Netjes dat ze bellen, maar ik vond het wel gek. Ik dacht, beide 'plus' achter de naam, dat moet werken.

Ik heb me laten ompraten naar de HUB2+: het prijsverschil was niet heel groot (€48) en mocht ik een willekeurige muur nog eens willen behangen met sensoren (of een motioncam willen ophangen) kan de hub het aan. Voor de rest is de capaciteit van die HUB2+ nogal wat overkill voor een normaal woonhuis lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 20:36
Hebben er hier mensen de MultiTransmitter draaien?

Ik krijg mijn huidige PIR er niet op, zie hier een foto van hoe ze zijn aangesloten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDotTtMjWUR_RsD3KNMHL8-4KI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fu7zIls30KV4hHhyKjxaTNHG.jpg?f=fotoalbum_large

Blauw COMM
Rood 12+

Geel COMM
Groen Zone

Zo zat het aangesloten op NetworX NX-8
Ik zit voornamelijk met de instellingen, het is Puls of Bistabiel?
En welke techniek? Weerstand?

Daarnaast heb ik magneten, die hebben 2 aansluitingen, ZONE en COMM je zou verwachten dat is makkelijker maar ook die krijg ik niet werkend.

Misschien kan iemand mij opweg helpen?

EDIT:
Heb het installatieschema gevonden en de weerstanden zijn 3,3K (rood omcirkeld) en volgens mij is het dan ook EOL aangesloten Normal Open.
Maar ik krijg geen detectie als ik het alarm erop zet. Ik zit van de PIR wel het lampje oplichten als hij mij 'ziet' maar er gaat geen Alarm af. Vinkje met "Als alarm word gedetecteerd wordt" staat wel aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7zxkKNswawgQl5HdpKDH54eAhc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OTvLkAzbBrJOCoAL1NGgAGuW.png?f=fotoalbum_large

EDIT2:
In de pir heb ik nu de weerstand eruit gehaald en nu werkt het.
Enige wat nog niet werkt zijn de huidige magneten.
Iemand hier een tip voor?

[ Voor 31% gewijzigd door Daros op 04-08-2021 11:30 ]

• p.v.dulst
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-09-2021
Hallo allemaal,

Ik heb een hoogwerker en die wil ik beveiligen met een draadloos alarmsysteem [url="https://draadloos-alarm.nl/"]. Nu weet ik dat het AJAX alarmsysteem ook op 12v werkt met de module zie https://draadloos-alarm.n...le-voor-hub-hub-plus-rex/

Alleen is mijn vraag, kan ik ook GPS coördinaten uitlezen van de centrale? Ik zou graag willen zien waar de hoogwerker staat.

Weet iemand of dit kan met een ajax alarmcentrale? :)

• habbekrats
@p.v.dulst Daar lijkt mij een Ajax nou niet echt geschikt voor. Een zo'n klein mogelijke gps zender wel. Alleen weten stees meer criminelen dat ook en sporen/zoeken ze dat soort dingen direct op en gooien ze hem het liefst in het water of in een voertuig van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Ik heb een motioncam die sinds ongeveer 1 maand regelmatig zijn wings -verbinding verbreekt. En dan komt hij wel weer terug, blijkt het bijna altijd 2 of 3 balkjes te zijn qua wings-sterkte.
Ook uit de test blijkt niets geks.

Gisteren is hij er 7x uitgeklapt, en heb ik dus 14 meldingen over verbreken en herstellen verbinding.
De eerste 3 maanden 0x meegemaakt.

Meer mensen die dit hebben ervaren, en.of tips?
Ik heb de betreffende webshop gemaild, kijken of zij me ook kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik heb 3 pir-cams hangen en die doen het perfect. Ik neem dan even aan dat je deze bedoeld. De alarm die ik gehad heb is omdat mijn ouders op leeftijd wel eens vergeten om het alarm af te zetten voor ze binnen komen.

• GillBates
  • Laatst online: 07-04 21:25
Kan ik in dezelfde app ook vier systemen beheren? Het gaat om 2 bedrijfspanden en 2 woningen.

Is het beter om op alle ramen/deuren een Ajax DoorProtect Plus-W te hangen of zouden een aantal Ajax MotionProtect Plus-W beter zijn?

★ www.doorax.nl ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Volgens mij kan het niet bij Ajax, maar mijn Kennis van Ajax is wat gedateerd.
Maar misschien toch wel:
https://support.ajax.syst...t-tag-pass-multiple-hubs/

Ik heb zelf een Lupus Electronics XT2-plus, daar kan het denk ik wel (als je wil kan ik het testen!).

Bij 2 panden en 2 woningen denk je toch eerder aan iets professionelere/zakelijkere systemen (bijv. Satel).
Die bijna allemaal weer wat moeilijkere zelf te doen zijn (technischere inrichting)

[ Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 09-09-2021 13:42 ]

• GillBates
  • Laatst online: 07-04 21:25
Antonio di schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:32:
Volgens mij kan het niet bij Ajax, maar mijn Kennis van Ajax is wat gedateerd.
Maar misschien toch wel:
https://support.ajax.syst...t-tag-pass-multiple-hubs/

Ik heb zelf een Lupus Electronics XT2-plus, daar kan het denk ik wel (als je wil kan ik het testen!).

Bij 2 panden en 2 woningen denk je toch eerder aan iets professionelere/zakelijkere systemen (bijv. Satel).
Die bijna allemaal weer wat moeilijkere zelf te doen zijn (technischere inrichting)
Dank voor de feedback. Na een snelle zoeksessie toch wat gevonden. 8)7 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goaxNA2PdhldvCRDuoj8vBFIeo8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4W9pLUhAtrgRdhqcrbTC4IW6.png?f=fotoalbum_large

★ www.doorax.nl ★

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05 20:47
GillBates schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:18:
Kan ik in dezelfde app ook vier systemen beheren? Het gaat om 2 bedrijfspanden en 2 woningen.

Is het beter om op alle ramen/deuren een Ajax DoorProtect Plus-W te hangen of zouden een aantal Ajax MotionProtect Plus-W beter zijn?
Overstappen op een professioneel systeem is dan de beste optie. Bij het bedrijf waar ik werk gebruiken we Vanderbilt SPC om 70 locaties te beheren. Software is gratis en materialen zijn iets duurder dan Ajax, vooral de centrale (500 euro) de rest valt wel mee. Het installeren en configureren is wel complexer omdat het niet particulier proof is.

Edit: zie al dat het mogelijk is bij Ajax.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapotto op 09-09-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadreg
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-04 10:41
15jaar terug hadden we thuis een alarmsysteem met een 'chime' modus. Iedere keer een raam of buitendeur openging maakte de binnencentrale een kleine beep.

Vond dat wel een interessante feature, maar kan niet terugvinden op de website of Ajax dit ook ondersteund. Weet iemand meer? of mogelijk een alternatief voor deze functie?

Ik heb dit onlangs proberen inbouwen in mijn domoticz systeem, maar de minimale duurtijd van mijn zigbee binnensirene bleek 2 seconden te zijn. Dat is dus niet de 'subtiele' beep dat ik zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Volgens mij zit er geen "Chime' in Ajax (meer). De Ajax-kenners zullen mij wel corrigeren als ik het mis heb met mijn "niet up to date" kennis van dit systeem.

Mijn Lupus XT2-plus heeft nog zo'n Chime functie.
Nadeel is dat het 'verraad" aan de indringer waar je Hub staat. Dat geldt ook voor Alarm in de Hub, waar je dus beter een "externe" sirene kunt nemen.
Ik vind de "chime" wel handig bij testen. Je weet dan of een signaal van een component aankomt op de Hub.

Veel mensen zijn nu blij met een Push-bericht (i.p.v. Chime?), dus alles via de App is het Ajax credo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Antonio di Ik neem mijn smartphone gewoon mee tijdens testen. Mijn hub hangt flink hoog en het Ajax logo staat op stand 1 gedimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Klopt dat doe ik ook met de smartphone, zeker zoals jij zegt bij afstand.

Ik zit op 3 meter afstand met mijn PC van de Hub (Lupus Xt2-plus) en voeg-toe/test daar de nieuwe componenten en dan hoor ik een biep.
Soms is het ook handig bij " inloop-vertraging" actief zo'n biep.
Ik weet niet hoe dat bij Ajax werk de signalering van "inloopvertraging actief"

Ik kan zo'n "Biep-geluidje" natuurlijk ook instellen op de App bij pushberichten van de Hub.

Maar ik heb ook wel eens problemen gehad met de App of wifi-verbinding/ Push en dan is het goed om te weten dat de verbinding (868mhz) van een component naar de Hub werkt/of-niet met zo'n " Biep" uit de Hub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habbekrats
Als je een binnen sirene hebt kun je bliep geluidjes instellen bij Arm/DisArm heb ik ook aan staan.
De binnen sirene heb ik boven op de overloop zitten, een buitensirene heb ik niet.

Advies is soms ook om juist geen sirene alarm bij inbraak te geven maar een stille doormelding na je telefoon. Er is een groep inbrekers die weet dat na de sirene meestal niet iemand binnen 5 minuten op de stoep staat en ze dus nog even tijd hebben de boel overhoop te trekken.

Als klap op de vuurpijl, vandaag bericht gehad over nieuwe update van Ajax
https://ajax.systems/blog...12&utm_content=1048205355
The Chime feature allows you to use an Ajax siren with an opening sensor as an analogue of a shopkeeper bell. It notifies store employees that a client has entered the door or — in a private house — that someone has entered through the back door.

[ Voor 35% gewijzigd door habbekrats op 13-09-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadreg
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-04 10:41
habbekrats schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:28:

Als klap op de vuurpijl, vandaag bericht gehad over nieuwe update van Ajax
https://ajax.systems/blog...12&utm_content=1048205355

[...]
Oh, perfecte timing!

Next step... bestelling plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ajax prima systeem,
Maar lees eerst eens rustig: Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
en daarna bestellen (of niet)

PS (let op).
Naast internet is het ook belangrijk een 2de back-up communicatie mogelijkheid naar 'buiten toe" te hebben (als internet en of stroom/router er uit ligt), AJAX blijft dat werken door zijn eigen interne opgeladen batterij.
Deze 2de mogelijkheid is vaak een ingebouwd "mobieltje" in de alarmsystemen.
2G en 3G (SIM) mobiel support (zit in veel alarmsystemen) stop als laatste bij KPN per 2025
AJAX heeft een model dat ook 4G mobiel heeft.

[ Voor 61% gewijzigd door Antonio di op 13-09-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik heb direct maar wat meer euro uitgegeven en een hub 2 plus gekocht met 4G ondersteuning.
Je hebt 3 4 mogelijkheden dan, ethernet, wifi (buren) en 2 x sim.

Ik heb hem aan ethernet, wifi en simkaart KPN hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:09

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zit al langer te kijken naar een alarmsysteem voor de woning maar vooral ook voor ons tuinhuis. Deze ligt zo’n 15 meter van de woning vandaan maar is geïsoleerd waardoor (wifi) signalen er zo goed als niet uitkomen.

Zou een AJAX systeem nog verbinding kunnen maken met de base hub in de woning? Of moet je hier iets voor bij plaatsen?

Aan het tuinhuis zit ook een veranda met glazen schuifdeuren. Zou een dergelijk systeem voor deze ruimte kunnen werken? Huisdieren als katten worden niet gedetecteerd toch?
(niet dat wij katten hebben, en ze komen ook niet binnen als de deuren dicht zitten maargoed...)

[ Voor 28% gewijzigd door Tortelli op 30-10-2021 12:06 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik heb geen Ajax (meer) maar Ajax eigen componenten met de 868mhz frequentie komt echt ver en haalt dus wel je tuinhuis. Ik heb nu een Lupus XT2-plus met eigen 868mhz freq (vergelijkbaar) en in mijn 3 verdiepingen betonnen/ijzer casco woning heb ik overal goed bereik en zonder repeater. Ajax en Lupus hebben trouwens wel eigen repeaters voor hun eigen 868 frequentie protocol.

Met camera's is het een ander geval. Deze zijn vaak met wifi signaal. De (betere) camera-shops verkopen allemaal cameras met ook POE (stroom en internet) naast een jack-plug aansluiting en een Wifi.
Heb je dan slecht Wifi bereik dan kun je met een DLAN met POE aansluiting deze camera in bijv. je tuinhuis via de stroomkabel (mits je stroom daar hebt) van internet voorzien. De DLAN/POE voorziet dan bekabeld de camera van stroom en internet en verlost je zo van zwak-signaal Wifi gebruik.
Je kan natuurlijk ook even een graven en eenvaste internetkabel aanleggen naar je tuinhuisje >:) :( .

Het ligt echt aan de camera wat die wel en niet kan detecteren (huisdier of niet). Hoe slim is die camera. Blijft dat de camera's voor thuisgebruik niet geschikt zijn voor alarmering buiten. Ze zijn aardig om een melding te krijgen en dan op je telefoon te kijken met live camera beeld wat er aan de hand is.
Wil je echte autonome alarmering dan kom je voor Ajax en Lupus terecht bij een Optex buiten sensor.

Ik ben geen Ajax fan vanwege het Cloud gebruik. Die cloud maakt de installatie en nog wel wat zaken simpel in installatie/onderhoud en bediening. Als de Cloud geen bezwaar is Ajax een goed systeem. Ik wil geen Cloud dus ben bij lupus Electronics terecht gekomen (zie reviews op Tweakers)

Zie ook review (kort) van Optex op tweakers

[ Voor 195% gewijzigd door Antonio di op 30-10-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ik heb 2 sensoren in mijn bus zitten, en die maken al verbinding als ik zeker 100 meter van huis ben. Dus over die range hoef je je geen zorgen te maken.

Ook doet de bewegingssensor niks door het raam van die zelfde bus heen. Dat is wel zo'n iets duurdere bewegingssensor die met lichtschitteringen en warmtestromen om kan gaan. Dus die zou ik dan ook halen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Kijk daar kan ik wat mee! Camera's hang ik aan ubiquite systeem is mijn plan, die gaan PoE.

Eens inventariseren wat ik allemaal nodig heb. Schat dat een beetje setup rond de €1500 uitkomt? Uitgaande dat je de HUB 2 plus neem (vanwege 4G ondersteuning..).

[ Voor 48% gewijzigd door Tortelli op 31-10-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Fijn dat PoE een goede oplossing is voor je camera(s).
Hoeft geen DLAN met PoE te nemen, kan ook DLAN en een losse PoE injector nemen, etc.
Devolo heeft DLAN-PoE, maar die zijn erg duur maar wel kwaliteit.
Camera-shops hebben vaak (onbekende) merken DLAN-met-PoE die minder duur (compatibel?).
Ook PoE injectors kun je in vele prijsklassen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik heb een 24 poorts PoE switch, PoE zat in de woning :D.
Zit vooral in twijfel of je werkelijk die (wel erg dure) HUB 2 plus nodig hebt, of gewoon voor de 1 plus gaan en upgraden als dat nodig is. Wanneer gaat 2G er werkelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

De Lupus XT2-plus heeft nu alleen 2G.
Lupus denk er aan om in de toekomst een 4G USB-dongle uit te brengen voor de XT2-plus.
Zou de 2G van de Lupus XT2-plus niet meer werken dan kun je nog steeds SMS versturen via het internet en een provider waar je daar een bundeltje van koopt online.
Bij Lupus kun je met SMS een aantal basis-commando's sturen naar de Lupus XT2-plus dank zij de 2G.
Dat kan niet met het model XT1-plus.
Lees:
productreview: Lupus Electronics Xt1 Plus Starter Kit review door Antonio di

Dus een Hub met eigen 2G of 4G (dus SMS) is een goede oplossing als je een back-up plan wilt voor als het internet bij jouw thuis er uit ligt of je telefoon geen internet/internet-bereik heeft!
Ajax heeft wel Hub model met 4G!!.

Deze keuze voor Lupus is:
- Geen Cloud nodig (wel eenmalige technisch instelling voor verbinding buitenshuis)
Dus daarmee onafhankelijk van de fabrikant en ook autonoom en vind ik veiliger!!
- Naast Alarm en Cameras, veel meer smarthome mogelijkheden (ook Zigbee mogelijkheden)
- Nog geen 4G (misschien straks met een USB-dongle)
- Veel verkocht in DE, in NL Amazon.nl.

De keuze voor Ajax is:
- Door Cloud makkelijk instelling verbinden buitenshuis
- Heeft ook Hub met 4G
- is Primair alleen een Alarm systeem met camera mogelijkheden.
- Veel verkocht in NL.

Ajax en Lupus zijn beide goede Alarm systemen.

Een Lupus XT2-plus Hub kost tussen de 400-500 euro in DE of Amazon.
Voor de benodigde componenten ben zo 1000 euro kwijt.
In DE veel set aanbiedingen met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

KPN als laatste zegt in 2025 2G te gaan stoppen.
Er staat een mooi artikel op Tweakers dat dat nog moelijk wordt:
reviews: Het probleem met VoLTE en waarom we nog niet zonder 2G en 3G kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Wel/niet XT1-plus
Zie review van XT1-plus op tweakers.
Het gaat er vooral om (naast geen 2G) of je voldoende hebt aan het aantal zones (= aantal componenten dat je maximaal kunt aan sluiten op de Hub).
XT1-plus heeft er een stuk minder dan de XT2-plus. Dus zowel voor de Lupus 868 mhz componenten als voor de Zigbee componenten (dat loopt voor smarthome gauw op, lampen etc.). Ook heeft de XT1-plus minder camera aansluitingen en minder verwarmingsknoppen aansluitingen (die zijn er in Zigbee en 868Mhz).

Bij Ajax heb je ook modellen met minder en meer zones! Ook daar wordt de prijs meer bij meer zones.

• _DookiE_
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 14:24
Jullie enthousiasme is overgeslaan en ik ben zinnens om voor onze nieuwbouw ook in te zetten op een Ajax systeem omwille van de kwaliteit en flexibiliteit.

Voor meer info (en de domste vragen ;)) hoop ik terecht te kunnen bij een degelijke shop.
Is het toegelaten om toch hier even te polsen naar ervaringen wat dat betreft? (In andere draadjes aangaande Ajax bleef het voor andere Tweakers angstvallig stil.)

Bijvoorbeeld voor ajaxsecurity.nl zijn er zes reviews, waarvan de 4 positieve komen van accounts aangemaakt op de dag van de review, met die review ook meteen als enige wapenfeit.... :F

• Snamkob1994
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05 08:53
Ik heb recent een Ajax alarm systeem geïnstalleerd (Hub 2, Keypad Plus, 4 deur sensoren, 1 PIR camera en het indoor alarm). Ben erg tevreden over het installatie gemak en de kwaliteit van het systeem so far, maar het draait nog niet heel lang. Momenteel vindt ik het vervelendste nog dat de tijd dat het alarm afgaat en de pieptoon bij activeren alarm/binnenkomen aan elkaar gelinkt zijn. Overigens ben ik goed geholpen door WoningAlarm.nl :)

• KarinS_O
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb een ajax alarmsysteem, net als mijn ouders. Nu wil ik proberen om hun toegang toe te geven zodat ze hun app op hun smartfoon kunnen gebruiken als ze de katten eten geven als wij op vakantie zijn en vice versa. Ik heb hen uitgenodigd via mijn hub 2 plus waarop zij een mailtje kregen waarin staat dat ze de app moeten downloaden en moeten inloggen met hun emailadres, maar zij hebben uiteraard al de app op hun telefoon ingelogd met hun emailadres, vervolgens zien we niets meer in hun app van ons alarm...
Moet ik onze hub toevoegen via de qr in hun app, of wat doe ik verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door KarinS_O op 18-11-2021 11:58 ]

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 16:43
@Anoniem: 11880 Heb nu ruim 3 maanden een vrij uitgebreide AJAX 2 plus installatie en dat bevalt mij prima. Ook het veilige gevoel dat als de wifi of internet uitvalt van Ziggo hij met een sim-only kaartje van een andere provider nog meldingen kan doorgeven. I

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 07:32

fmb

Ik heb nu 2 jaar het huis voorzien van een Ajax alarm systeem en ben er erg blij mee. Wat mij betreft een aanrader en de backup met een simkaart is inderdaad heel fijn!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• jordyzulu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Goedenavond!

Ik zou graag een camera willen toevoegen aan mijn ajax systeem. Ik zit naar een draadloze optie tijd kijken en dus een camera op accu.

De ajax app werkt samen met de camera’s van Ezviz.
Echter als de camera een RTSP protocol heeft kan in principe elke camera aangesloten worden.

Weet iemand of de camera’s van Eufy samen werken met het ajax systeem. Ik kan het op hun website niet vinden. Alleen dat het via een NAS zou werken via dat protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:31
KarinS_O schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:57:
Ik heb een ajax alarmsysteem, net als mijn ouders. Nu wil ik proberen om hun toegang toe te geven zodat ze hun app op hun smartfoon kunnen gebruiken als ze de katten eten geven als wij op vakantie zijn en vice versa. Ik heb hen uitgenodigd via mijn hub 2 plus waarop zij een mailtje kregen waarin staat dat ze de app moeten downloaden en moeten inloggen met hun emailadres, maar zij hebben uiteraard al de app op hun telefoon ingelogd met hun emailadres, vervolgens zien we niets meer in hun app van ons alarm...
Je kunt gewoon in dezelfde app het alarmsysteem benaderen van je ouders. Je moet natuurlijk wel hetzelfde e-mailadres gebruiken waarom ze al een account hebben, dan hoeven ze niet een nieuw account aan te maken. Je kunt dan bovenin de app wisselen tussen het alarm van je ouders en je eigen alarm..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huub-
jordyzulu schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:51:
Goedenavond!

Ik zou graag een camera willen toevoegen aan mijn ajax systeem. Ik zit naar een draadloze optie tijd kijken en dus een camera op accu.

De ajax app werkt samen met de camera’s van Ezviz.
Echter als de camera een RTSP protocol heeft kan in principe elke camera aangesloten worden.

Weet iemand of de camera’s van Eufy samen werken met het ajax systeem. Ik kan het op hun website niet vinden. Alleen dat het via een NAS zou werken via dat protocol.
Die Eufy camera's werken wel samen met Ajax Systems, zie YouTube YouTube: Installatie AJAX Alarmsysteem | Buitendetectie AJAX bij vrijstaande ...

Ik werk zelf met Dahua camera's in combinatie met Ajax Systems, maar die zijn POE en niet draadloos

[ Voor 5% gewijzigd door Huub- op 19-11-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
KarinS_O schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:57:
Mijn ouders 70+ zijn ook niet echt smartphone minded, ik heb een keyfob voor ze besteld vinden ze prachtig en in krijg op vakantie niet steeds meldingen en beeld dat ze binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Huub- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:49:
[...]

Die Eufy camera's werken wel samen met Ajax Systems, zie YouTube YouTube: Installatie AJAX Alarmsysteem | Buitendetectie AJAX bij vrijstaande ...

Ik werk zelf met Dahua camera's in combinatie met Ajax Systems, maar die zijn POE en niet draadloos
wat is het voordeel om de cameras te koppelen aan het alarm? Ik heb nu gewoon 2 apps. Een voor Ajax en een van m'n dahua camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ik heb trouwens een pir die vaak offline gaat en effe later weer online komt... Weten jullie wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyzulu
[quote]Huub- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:49:
[...]

Ik heb dat filmpje goed bekeken, maar volgens mij gebruiken zijn daar de Ezviz C3A camera’s. En niet die van Eufy. Ze lijken bol te zijn aan de achterkant en dat zijn de camera’s van Eufy niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyzulu
Makrolon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:51:
[...]
wat is het voordeel om de cameras te koppelen aan het alarm? Ik heb nu gewoon 2 apps. Een voor Ajax en een van m'n dahua camera's.
Ik zou graag 2 camera’s in de tuin achter willen ophangen. Deze gaan dan aan als ze beweging detecteren. Nu krijg je dan idd van de app bij de camera een melding. Echter wil ik dan graag dat als snachts het alarm aan staat, en de camera pikt beweging op, ook het alarm en sirene af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Volgens mij is "motion detection" door Eufy of Ezviz camera's niet bedoeld voor het activeren van Sirene of Geluid Alarmering (afgezien of het kan op de AJAX, ik dacht van niet maar weet dit niet zeker!).
Het zou, denk ik om de haverklap afgaan zonder dat er een "inbreker" is. De "motion dectection" is leuk om opname van de camera te starten of een melding te geven.

Je ziet op het filmpje aparte "motion detection" sensoren (AJAX, OPTEX ??) die daar wel geschikt voor zijn (en die zijn nogal duur!).
Als er dan door deze aparte sensoren wel een "inbreker" wordt gedetecteerd , is het handig met de camera's te kijken wat er aan de hand is met een live stream binnen je AJAX of op een aparte app van de camera leverancier.

Zie voor wat tips:

[ Voor 7% gewijzigd door Antonio di op 20-11-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
jordyzulu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:05:
[...]

Ik zou graag 2 camera’s in de tuin achter willen ophangen. Deze gaan dan aan als ze beweging detecteren. Nu krijg je dan idd van de app bij de camera een melding. Echter wil ik dan graag dat als snachts het alarm aan staat, en de camera pikt beweging op, ook het alarm en sirene af gaan.
Ik denk niet dat dat kan inderdaad.. ik zou daarvoor een outdoor pir van Ajax pakken. Die reageert ook niet op dieren. Ik heb er 2 hangen en nog nooit vals alarm gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
jordyzulu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:00:
[...]

Ik heb dat filmpje goed bekeken, maar volgens mij gebruiken zijn daar de Ezviz C3A camera’s. En niet die van Eufy. Ze lijken bol te zijn aan de achterkant en dat zijn de camera’s van Eufy niet.
Ik weet het zeker, anders vraag je het aan de personen die dat filmpje hebben gemaakt, ze verkopen ook Eufy camera's https://best-alarm-system-webshop.eu/en/products/eufycam-2c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
jordyzulu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:05:
[...]

Ik zou inderdaad ook niet bij beweging van de camera's het alarm af laten gaan, daarvoor kun je beter een PIR van Ajax gebruiken, als het Alarm eenmaal afgaat kun je dan op de camera's kijken.
Camera's geven vaker een false positive dan de PIR sensoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Makrolon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:51:
[...]
Natuurlijk kun je de PIR ook nog altijd in de betreffende App zelf bekijken. Als jet het in Ajax koppelt kan het handig zijn voor de groep die je hebt aangemaakt voor het Ajax Alarm, zij kunnen dan ook bij een Alarm melding kijken wat er aan de hand is, zo hou je het gescheiden em hoef je de login gegevens niet nogmaals te delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Makrolon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:52:
Ik heb trouwens een pir die vaak offline gaat en effe later weer online komt... Weten jullie wat ik hier aan kan doen?
Zijn de batterijen nog goed? Zit het in een moeilijk te bereiken omgeving of omgeving met veel interventie?
Om het uit te sluiten zou je de PIR dichtbij het basis station kunnen zetten om te testen of het nog steeds wegvalt. Als dat nog steeds gebeurt zou ik ermee teruggaan naar je leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 21:00
Zelf ben ik aan het kijken naar een alarm systeem om het huidige te vervangen.
Ajax ziet er wat betreft specs en gemak goed uit.
Is er iemand die huisdieren binnen heeft en wat ervaringen kan delen?
Werkt die huisdieren detectie goed? En welke sensor gebruik je dan?
Kun je per sensor ook gevoeligheid, bereik of andere dingen instellen?
Is een binnen sensor bijvoorbeeld slim genoeg om bewegingen buiten door een raam bijvoorbeeld te negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ajax heeft een "Motion protect plus" sensor die naast infrarood ook met microgolven werkt. Ik heb geen ervaring met dit model.
Ik heb zelf een Optex voor buiten met deze "dubbele" techniek en nog wat meer en ben erg tevreden.
Zie : productreview: Optex Buiten Bewegingsensor IR / anti-maskering / microgolf re...

Ajax wordt ook veel gebruikt in combi met Optex (in een aantal Optex modellen kun je een AJAX transmitter zetten). Optex is duur (op Amazon nog wel eens een aanbieding) maar die heeft zo beetje alles op professionele bewegingsmelders.

Het blijft moeilijk met dieren IN HUIS en binnen sensoren voor alarmeren. (je ben eigenlijk te laat voor de dief en de beestjes kunnen voor verstoring blijven zorgen).
Ik zou eerst maar eens kijken om de "indringer ' buiten te houden. Zie voor wat tips:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
rvrbtcpt schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:00:
Zelf ben ik aan het kijken naar een alarm systeem om het huidige te vervangen.
Ajax ziet er wat betreft specs en gemak goed uit.
Is er iemand die huisdieren binnen heeft en wat ervaringen kan delen?
Werkt die huisdieren detectie goed? En welke sensor gebruik je dan?
Kun je per sensor ook gevoeligheid, bereik of andere dingen instellen?
Is een binnen sensor bijvoorbeeld slim genoeg om bewegingen buiten door een raam bijvoorbeeld te negeren?
De PIR sensoren van Ajax Systems, zijn ook (juist) goed te gebruiken in combinatie met dieren*, je kunt de gevoeligheid inderdaad afstellen. Ik heb thuis geen huisdieren, onze katten gaan in de avond in de schuur daar heb ik ook een PIR sensor, deze heeft nog nooit neen false positive afgegeven..
Je hoeft ook niet bang te zijn dat beweging van buiten de binnen PIR sensor laat afgaan. Wil je ook beweging buiten controleren zou je ook een dual curtain outdoor kunnen nemen..

*Is natuurlijk wel afhankelijk om welke huisdieren het gaat, standaard negeert het katten en honden met een gewicht tot 20 kg en een hoogte tot 50 cm. Zie ook website Ajax Systems

[ Voor 12% gewijzigd door Huub- op 21-11-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Met katten kom je inderdaad een heel eind, want dan blijf je onder de 20 kg/50cm die Ajax als max. voor diertjes specificeert.
Heb het artikel van Huub zijn Link gelezen.
Prima uitleg van Ajax. Ajax geeft ook eerlijk aan wanneer het niet werkt met dieren en een bewegingsmelder. Zie plaatje!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sJZylkgxJzHfE2il4D2_IDfp4Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sSzd6QawzLEUtooTUE6gersj.jpg?f=user_large

Dus "gestrekt" moet het diertje ook het liefst niet meer dat 50 cm zijn!

Met een bewegingsmelder met "dubbele PIR" of PIR+Microgolven doet de melder (mijn Optex, ik denk dat ajax dat ook heeft) een 2de meting en legt de resultaten naast elkaar in een analyse. Dus dan zou je minder kans hebben van " opspringende" honden > 50cm. Maar goed: kijk eerst daar hoe hou ik de indringer BUITEN.

Met zo'n kalf van een hond komen ze toch ook niet naar binnen :( ;) >:)

[ Voor 96% gewijzigd door Antonio di op 21-11-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

jordyzulu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:00:
[...]

EUFY of Niet
Vaak is maar een deel van RTSP bij een aantal (IP-)camera's geïmplementeerd, zijnde "snapshot" en niet het hele RTSP. RTSP is maar een applicatie protocol laag, dat gaat toch nog wel eens mis met de uitwisselbaarheid tussen de verschillende systemen.
Ik zou toch de (Hikvison) Ezviz camera nemen. Deze worden door AJAX (native) gesupport.
Ezviz de aanbieding (de niet batterij uitvoering) bij www.ibood.com/nl . Ook blijven checken of deze werken met AJAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Domme vraag misschien maar ik kan het antwoord niet zo 123 vinden: Keypad Plus systeem ondersteund RFID. Echter werkt dit met alle RFID tags (zoals de tag van mijn werk) of alleen specifiek met de AJAX tags?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-05 21:43
Tortelli schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:03:
Domme vraag misschien maar ik kan het antwoord niet zo 123 vinden: Keypad Plus systeem ondersteund RFID. Echter werkt dit met alle RFID tags (zoals de tag van mijn werk) of alleen specifiek met de AJAX tags?
Ajax maakt gebruik van het DESFire protocol. Of dat uitwisselbaar is met verschillende leveranciers durf ik niet te zeggen, ik heb geen ervaring met andere merken qua tags en/of cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneenria
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-12-2022
*knip*
Dit lijkt meer op een verkooppraatje dan een echte ervaring. Weg.

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 17-12-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 12:39
Kan je Google nest camera’s in het systeem zetten?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

MillZ schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:09:
Kan je Google nest camera’s in het systeem zetten?
Google nest Camera's worden niet gesupport door Ajax.
Je zult dan een RTSP-stream moeten zien op te zetten . Voor een aantal Google nest camera's kan dat, maar dat is zeer technisch (instellingen / script).
Zie: https://developers.google.com/nest/device-access/api/camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:59
Inmiddels hangt hier ook een AJAX alarmsysteem sinds een maandje of twee en we zijn er ook enorm tevreden over.

In alle ruimtes (ook de schuur) hangen MotionProtect-sensoren, op de ramen en deuren beneden ook DoorProtect-sensoren (en de plus-variant op de draai/kiep). Verder een Keypad Plus in de hal hangen voor gebruik met tags en een HomeSiren. Zelfs nog een lekkagesensor in het keukenkastje. En dit alles draait dus naar volle tevredenheid.

Installeren was (op mijn boorkunsten na) een eitje. Het reageert allemaal snel en het laat zich eenvoudig installeren. Ik gebruik de app in dagelijks gebruik niet nu het allemaal ingesteld is.

Kwamen ze een paar weken terug aan de deur van Verisure of ik een alarm van hun zou willen hebben. Want dan heb ik ook een meldkamer. Na verteld te hebben dat dat met Ajax ook gewoon mogelijk is droop hij al snel af :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 09:56
Zit zelf ook te kijken voor een alarmsysteem, maar ben nog niet helemaal uit of het Ajax of Elro (of iets anders gaat worden). Elro heeft goede reviews bij bol, ajax scoort hier op GOT vrij goed. Heeft iemand al ervaringen met elro of hiernaar gekeken en waarom hebben jullie al dan niet toch voor AJAX gekozen? Elro kost ongeveer de helft.

Dank bij voorbaat (en happy 2022) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Flipking94 op 01-01-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Flipking94 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:29:
Zit zelf ook te kijken voor een alarmsysteem, maar ben nog niet helemaal uit of het Ajax of Elro (of iets anders gaat worden). Elro heeft goede reviews bij bol, ajax scoort hier op GOT vrij goed. Heeft iemand al ervaringen met elro of hiernaar gekeken en waarom hebben jullie al dan niet toch voor AJAX gekozen? Elro kost ongeveer de helft.

Is een Elro ook klasse 2 ? Ik zie het zo niet staan. Ik ken Elro eigenlijk alleen als goedkope budget meuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Flipking94 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:29:

Ook iedereen de beste wensen voor 2022.

Verplichte kost voor mensen die een Alarm met smarthome mogelijkheden zoekt :) :9 :

AJAX.
Ajax is een prima Alarm en ook de Smarthome zaken die aansluiten op de beveiliging (Alarm) zijn goed.
Wilt je meer smarthome dan is Ajax wat beperkt.
Bij Ajax moet je een account maken en maak je daarmee gebruik van de Ajax Cloud.
Dat maakt een aantal zaken gebruikersvriendelijker (verbinding buitenshuis, back-up) maar je zit daarmee vast aan Ajax en voor internet aan de "up-time" (in de lucht zijn) van de Ajax Cloud .
Ajax kan ook Alarmeren (naar buiten signaal) zonder internet via een 2G/4G Alarmeren als er geen internet is, via de ingebouwde 2G/4G mobiel. Ik denk dat buitenshuis bedienen via SMS niet meer kan ??, er is nu denk ik een andere manier internet over de 2G/4G naar je HUB??. Dat moet je even nagaan/uitzoeken.
Neem wel een Ajax met 4G mobiel (2G-GSM gaat er uit in 2025) en voldoende zones (is aansluitingen van het aantal componenten). Die modellen kosten iets meer maar je krijgt er geen spijt van.

Elro.
Ik ben er geen fan van. Teveel om even hier snel op te schrijven.

Lupus Electronics.
Zelf heb ik gekozen voor een Lupus Electronics XT2-plus, zie:
Die gebruikt geen cloud en heeft iets meer smarthome mogelijkheden. Naast een App kun je ook via een browser sessie de XT2-plus bedienen. Naast het draadloze 868Mhz voor voornamelijk het Alarm-deel, ondersteunt Lupus ook het draadloze Zigbee protocol (veel smarthome van verkrijgbaar). De Lupus XT2plus heeft een 2G mobiel ingebouwd (er is nog geen 4G). In Nederland wordt Lupus weinig gebruikt. In Duitsland is het heel populair.

Succes

[ Voor 5% gewijzigd door Antonio di op 01-01-2022 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

habbekrats schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Is een Elro ook klasse 2 ? Ik zie het zo niet staan. Ik ken Elro eigenlijk alleen als goedkope budget meuk.
Toch nog wat Elro
Er is ook wel een "gebruikers-vriendelijke" ELRO de AS90S. met App bediening.
De nadelen vind ik:
- Maakt gebruik van de ELRO-server (= CLOUD)
- is 2G mobiel
- gebruikt de 433MHZ freq. voor de draadloze verbinding naar de componenten . Daarvan is het bereik echt niet best en meestal de beveiliging ook niet geregeld (staat niet vermeld) .
De AS90S is een stuk beter dan de "oudere' ELRO (alhoewel die geen Cloud nodig hebben)

Maar goed AJAX is echt een paar klassen beter.
Ik zou voor een goed alarm geen ELRO kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 09:56
@beide here bedankt! Nog enkele vragen wel:
  • Wat houdt klasse 2 eigenlijk precies in?
  • De reden voor het kijken naar een goed alarmsysteem is omdat ik in mijn buurt regelmatig hoor van inbraken, maar ook als ik kijk naar de cijfers per provincie scoort mijn gemeente vrij hoog in het aantal inbraken. Ik woon wel op een appartement (2e verdiep), dus een buitencamera lijkt me al niet meer nodig. Het gaat hem vooral om de binnenmodules (alarm, bewegingsdetector, magneetcontacten). Wat is aan te raden? Als ik het zo lees heeft een camera weinig meerwaarde en kan je beter investeren in bewegingssensoren.

Het betreft een nieuwbouwappartement, 3dubbel glas, degelijk slot en raamkozijnen.
  • Ik heb gelezen dat de modules van AJAX met een simkaart kunnen werken. Past eender welke simkaart daarin? Anders kan ik er toch gewoon een prepaidkaartje insteken met enkel data bij de goedkoopste provider (in dit geval Mobile vikings). Of werkt dit zo niet, moet hier een speciaal kaartje voor worden aangeschaft?
Mijn ouders zijn al pak een dikke 15 jaren klant van Verisure, maar toen ik vroeg hoeveel ze hiervoor betaalden, viel ik wel even achterover. 55€/maand vind ik nu wat heel veel van het goede en als het onderhoud dan zeer minimaal is en het vervangen van apparaten hier nog niet eens bijzit, vind ik dat wel heel veel geld. Dan betaal ik liever in één keer een goede smak zodat ik er verder geen kosten meer aan heb.

@Antonio di zeer duidelijke taal betreffende de ELRO. Bedankt. Introstukje ondertussen gelezen, bedankt! :)

Groetjes
Dieter

[ Voor 3% gewijzigd door Flipking94 op 01-01-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Flipking94 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:13:
  • De reden voor het kijken naar een goed alarmsysteem is omdat ik in mijn buurt regelmatig hoor van inbraken, maar ook als ik kijk naar de cijfers per provincie scoort mijn gemeente vrij hoog in het aantal inbraken. Ik woon wel op een appartement (2e verdiep), dus een buitencamera lijkt me al niet meer nodig. Het gaat hem vooral om de binnenmodules (alarm, bewegingsdetector, magneetcontacten). Wat is aan te raden? Als ik het zo lees heeft een camera weinig meerwaarde en kan je beter investeren in bewegingssensoren.

Het betreft een nieuwbouwappartement, 3dubbel glas, degelijk slot en raamkozijnen.
  • Ik heb gelezen dat de modules van AJAX met een simkaart kunnen werken. Past eender welke simkaart daarin? Anders kan ik er toch gewoon een prepaidkaartje insteken met enkel data bij de goedkoopste provider (in dit geval Mobile vikings). Of werkt dit zo niet, moet hier een speciaal kaartje voor worden aangeschaft?
Mijn ouders zijn al pak een dikke 15 jaren klant van Verisure, maar toen ik vroeg hoeveel ze hiervoor betaalden, viel ik wel even achterover. 55€/maand vind ik nu wat heel veel van het goede en als het onderhoud dan zeer minimaal is en het vervangen van apparaten hier nog niet eens bijzit, vind ik dat wel heel veel geld. Dan betaal ik liever in één keer een goede smak zodat ik er verder geen kosten meer aan heb.

@Antonio di zeer duidelijke taal betreffende de ELRO. Bedankt. Introstukje ondertussen gelezen, bedankt! :)

Groetjes
Dieter
toon volledige bericht
Maar wat ga je doen zonder camera's als je op vakantie alarm melding krijgt, het kan ook een vaas zijn die is omgevallen oid. Als je camera hebt zie je op de camera dat er iemand in huis is en kan je de politie bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Makrolon schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:18:
[...]

Maar wat ga je doen zonder camera's als je op vakantie alarm melding krijgt, het kan ook een vaas zijn die is omgevallen oid. Als je camera hebt zie je op de camera dat er iemand in huis is en kan je de politie bellen.
Motioncam indoor en/of outdoor;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
JL-IP(!) schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:21:
[...]

Motioncam indoor en/of outdoor;)
Ja dan heb je dus wel iets van camera ;) wil alleen maar zeggen dat alleen beweging sensoren niet top is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Makrolon schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:22:
[...]

Ja dan heb je dus wel iets van camera ;) wil alleen maar zeggen dat alleen beweging sensoren niet top is.
Klopt, daarom gebruik ik die ook voor video verificatie bij een PAC of meldkamer. Bij een Hikvision alarmcentrale koppel ik bestaande camera’s aan beveiligingszones voor verificatie.

Een melding is één ding, weten wat er aan de hand is - is key.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Flipking94 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:13:

Groetjes
Dieter
toon volledige bericht
Grade 2 defin.:
Laag tot gemiddeld risico: Verwacht wordt dat aanvallers gelimiteerde kennis hebben van
detectiesystemen en gebruik zullen maken van vrij verkrijgbare gereedschappen en draagbare apparatuur
Zie voor de volledige grade 1,2,3 en 4:
https://hetccv.nl/fileadm..._versie_2021_-_deel_B.pdf
Zie blz 29.

Grade 2 wel/niet:
Op zich prima dat Ajax een grade 2 kastje is en je kunt er ook een compleet grade 2 alarm mee opzetten.
Maar met hetzelfde kastje kun je er ook voor zorgen dat je de grade 2 norm niet haalt, door een verkeerde inrichting.
(zie weer:"Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen").
Alle details staan op hetccv.nl document: VRKI 2.0 B en A (zie ook hierboven). Die documentatie is wel even doorbijten qua lengte en begrippen.

Bewegings-sensor.
Balkon niet vergeten (buiten bewegingsensor!)) Of camera. Zoals al vermeld een voordeur-bel -met- -camera (observatie).
Zie productreview: Lupus Electronics Lupusec draadloze sensoringang review door Antonio di
productreview: Optex Buiten Bewegingsensor IR / anti-maskering / microgolf re...
Ik zou eerst de ramen en deuren beveiligen met deur/raam sensor en evt. een glasbreuk detector (op geluid voor alle ramen).
Bewegingssensor binnen zijn daarna een nog een mogelijkheid. Ze zijn er in verschillende klasse en prijzen.
Is een onderwerp op zich.

Camera:
Een camera binnen is om vast te stellen dat er inderdaad is ingebroken of niet (observatie), nadat je een alarmering hebt ontvangen .
Een camera wekt evt. afschrikwekkend als je stickers ophangt. Een betrouwbare camera voor detectie met alarmering is erg duur (niet voor de consumentenmarkt).
De "consumenten camera's" zeggen wel dat ze detectie doen, maar dan krijg je om de haverklap een vals alarm.
Die camera detectie is bedoeld (leuk om) vervolgens automatisch de opname van het beeld te starten, niet om een alarm af te laten gaan!

SIM:
Mij kennis van Ajax is niet helemaal up to date. Ik dacht dat SIM1 een vrij keus is voor provider. Welke Ajax gebruiker kan dit bevestigen
Er zijn ook Ajax Hub's met een 2de SIM en daar moet je geloof ik wel via Ajax aan de slag met de SIM. Mischien weet een Ajax gebruiker hierop ook het antwoord.

Verisure:
Ik ben geen voorstander van Verisure. Zij zeggen dat ze een "versnelde" verbinding hebben met de politie.
Iedereen kan de politie net zo snel bellen als Verisure. Je zit 100% vast aan hen met een lang contract.
Als je zelf belt naar de politie en zegt dat je het alarm (dus de GEDANE inbraak) met camara-beeld hebt geverifieerd, komt de politie ook direct.
Verisure is een reclame gestuurd bedrijf dat werkt op je gemoedstoestand en je vervolgens aan een lang duur contract vast pint.

Geen Verisure:
Als je echt zelf NIETS wilt doen, neem dan een BORG of anders een VEB installateur (of iemand die je goed kent/vertrouwd).
Dan kun je:
- Ajax systeem laten installeren en wel of niet op een PAC (Alarm centrale) *
- Hikvision (heeft ook 4G mobiel modellen) en wel of niet op een PAC (Alarm centrale) *
- Vesta by Climax van Demes (=Climax hardware. Lupus XT2-plus is ook CLIMAX hardware) en wel of niet op een PAC (Alarm centrale) *
- of Woonveilig.nl (=Climax hardware). Makkelijk zelf te installeren. Je zit wel 100% vast aan hen, maar beter dan Verisure (ook qua contract). Ikzelf zou dit ook niet nemen.
- Wil je een NOG beter draadloos systeem (en duurder) dan kom je bij Satel/Integra of bij Jablotron (beide veel meer technisch) *

* = Kun je ook zelf kopen en installeren. Daarbij zijn Ajax en Lupus wel het minst technisch of wel: het makkelijkst zelf te doen. HIKvision "gemak" weet ik niet.
Voor Ajax kun je altijd nog op dit Forum een vraag stellen.
Voor Lupus kun je naar Lupus bellen/e-mailen (Duits of Engels ,belkosten voor jouw, rest gratis) of mij een berichtje sturen.

[ Voor 28% gewijzigd door Antonio di op 01-01-2022 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habbekrats
Ik heb een hub2 plus met dual sim. Ik heb gewoon een eigen sim in een slot zitten ik weet niet eens welke moet ik nog even kijken. De sim is een goedkoop 2/3/4G abbo wat ik kon vinden.
Daarnaast hangt deze aan mijn Lan, en de Wifi op die van de buurman.
Edit > Kaart zit is sim1

Ik heb 3 Pirs met camera, geven zelden tot nooit vals alarm. ( heb geen huidieren) . Die pir's geven bij detectie direct bursts van de camera door in je app. Je kunt dus direct zien wat er in de ruimte gebeurt.

Ik ben niet aangesloten op een alarm centrale, zo rijk ben ik nou ook weer niet. Wel kan ik bij detectie direct de buurman bellen of bij een camera beelden direct de politie.

Mijn alarm i opgedeeld in 2 delen , weg alles aan. Thuis alles uit of de buitenzijde sensoren wel actief. Ik vergeet nog wel eens in de morgen als ik weg ga om het uit te zetten.

Sinds kort kun je deur sensoren aanwijzen als bel, superhandig voor mijn garage deur.

Je kunt wel een aantal zaken aan homeassistant koppelen via het SIA protokol.

[ Voor 5% gewijzigd door habbekrats op 02-01-2022 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Hier ook een goedkope sim met abbo van 2 euro per maand inderdaad! Je kan elke provider kiezen.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste