Daarom helpen we elkaar stukje bij beetje verder tochdragonhaertt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:48:
[...]
Ah, ja. Duidelijk, dat is inderdaad logischer![]()
Maar ik wist wel dat de optie bestond!

Daarom helpen we elkaar stukje bij beetje verder tochdragonhaertt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:48:
[...]
Ah, ja. Duidelijk, dat is inderdaad logischer![]()
Maar ik wist wel dat de optie bestond!
Afhankelijk van de interval kunnen dit een aantal dingen zijn.Makrolon schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:49:
Ik zag net dat m'n buitensirene heel klein rood knippert, hebben jullie enig idee wat dat is?
Dan voldoet een Hub waarschijnlijk prima. Tenzij je veel scenario's gaat maken. Hiervan kun je er bij een Hub2 wat meer maken (5 om 32)vortexnl1982 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:05:
Heeft iemand wel eens besteld bij best-alarm-system-webshop.eu ?
En ik ga niks doen met video. Zouden jullie dan de hub of de hub 2 kopen ?
Je hebt gelijk. Die site is een beetje vaag. Ik zag ergens hier een post dat ze de laagste prijzen hebben maar op hun website staat hogere prijzen dan bij Nesselande aanbieders.Koekstra schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:17:
[...]
Afhankelijk van de interval kunnen dit een aantal dingen zijn.
Check hier voor het volledige overzicht: https://support.ajax.systems/en/manuals/streetsiren/
[...]
Dan voldoet een Hub waarschijnlijk prima. Tenzij je veel scenario's gaat maken. Hiervan kun je er bij een Hub2 wat meer maken (5 om 32)
Die website die je noemt komt een beetje vaag over. Is in de basis spaans, maar heeft ook een nederlandse versie met een 06 nummer bij de contactgegevens.
Ik ben er verder niet bekend mee, maar er zijn vast ook betere aanbieders te vinden denk ik
[Voor 5% gewijzigd door vortexnl1982 op 16-04-2021 08:15]
zolang je simkaart provider 2g ondersteund wel denk ik, voor mijn een reden geweest om een nieuwere met 4g te nemen.vortexnl1982 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:38:
Weet iemand of de HUB 1 ook middels een simkaart ook met hun cloud services kan communiceren ?
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Die is echt wel een stuk duurder.. Maar misschien moet ik ook maar voor 4G kiezen. Die 1e gen hub is volgens mij al EOL..habbekrats schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:07:
[...]
zolang je simkaart provider 2g ondersteund wel denk ik, voor mijn een reden geweest om een nieuwere met 4g te nemen.
https://support.ajax.systems/en/manuals/motioncam/ bij nieuwe modellen -10 +40 graden 75% rh. zal wel loslopen denk ik.crasy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:56:
Ik vraag me af of ik de Ajax MotionCam of Motion Protect Plus in een serre kan plaatsen, welke glazenschuifdeuren heeft en dus geen volledig geïsoleerde ruimte is.
Om hiervoor een outdoor beweginsensor te kopen lijkt mij onnodig, maar misschien heeft iemand ervaring?
Ik heb mijn binnensirene zo ingesteld dat ie gaat piepen bij inschakelvertraging. En heb op de sensor van de achterdeur een inschakelvertraging. Dus deur open, ik hoor m zacht piepen, en weet dat ik t alarm er af moet halen.crasy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:45:
Ok, top.
Dan zit ik nog met het volgende, mocht iemand me hiermee kunnen helpen:
Het is voor mn schoonouders. Een eerder alarm systeem ging fout omdat ze niet konden herkennen of het alarm erop staat. Als ze binnen lopen moet het alarm dus duidelijk beepjes of iets geven zodat ze weten dat ze het alarm eraf moeten halen.
Nu ben ik al zover dat ik weet dat ik een buiten sirene moet halen, maar of die de beepjes geeft of dat ik daarvoor keypads nodig heb weet ik niet.
Een keypad wordt hier vaker omschreven als een onhandig ding? Ze moeten groep id, asterix en code invullen om het eraf te halen begrijp ik.
Een spacecontrol knopje : ik ging er altijd vanuit dat het hebben van een knopje aan je sleutelbos minder veilig is, je hebt dan immers de sleutels en de mogelijkheid om het alarm eraf halen, bij een keypad niet.
Ik heb een abonnement van simpel. Kost 2 of 3 euro per maand.crasy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:18:
Alles werkt top! Keypad werkt ook erg goed.
Zit alleen nog te kijken naar een simkaart welke ook kan bellen, iemand een goedkope en goede ervaring hiermee? Ook gezien 2g weg lijkt te gaan
[Voor 20% gewijzigd door Makrolon op 11-06-2021 20:57]
Want? Ik heb gewoon 4g...crasy schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:22:
https://www.simpel.nl/2g-stopt
Lijkt me dus niet handig om die te bestellen 😅
Is dat de gewone standaard prepaid kaart? Heb je er dan nog een databundeltje bij?crasy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:35:
Oh, ik niet. hub v2, niet de plus. Heb een prepaid kaartje bij simyo besteld welke gebruik maken van kpn welke in ieder geval tot 2025 2g aan laat staan (hopenlijk)
Volgens mij is het advies dat je de sensor op het kozijn zet en de magneet op de deur zelf, precies om deze reden. EDIT: dit is niet het advies van AJAX zelf. Wat hieronder staat over het ondersteboven hangen van sensoren komt wel van AJAX.Alaker schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:55:
Hallo, wij hebben het Ajax alarmsysteem aangeschaft en het bevalt goed. Het enige dat opvalt is dat de deur sensors relatief snel kapot gaan/vervangen moeten worden. En dat is toch best prijzig (70euro).
Iemand hier ook deze ervaring of een idee om dit anders te organiseren?
[Voor 8% gewijzigd door Pabz op 27-06-2021 20:34]
Oh ik heb ze juist wel op de deur.. als er dan een ruit ingeslagen word van de deur activeert de trillingssensor sneller was mijn gedachte..Pabz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:09:
[...]
Volgens mij is het advies dat je de sensor op het kozijn zet en de magneet op de deur zelf, precies om deze reden. Hoe heb je ze gemonteerd. Zelf nog geen failures gehad.
Ik heb trouwens contact gehad met AJAX en je mag de sensoren niet ondersteboven monteren, maar wel zijdelings. Dan kom je soms beter uit, als je deur bijvoorbeeld de andere kant op open gaat oid.
Haha ja, je hebt gelijk. Ik heb ze ook overal op de ramen/deuren zitten om dezelfde reden.Makrolon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:21:
[...]
Oh ik heb ze juist wel op de deur.. als er dan een ruit ingeslagen word van de deur activeert de trillingssensor sneller was mijn gedachte..
[Voor 49% gewijzigd door Pabz op 27-06-2021 20:33]
Nee hier ook niet! Alleen de meest gebruikte deur pakt t magneet je niet meer.. moet ik toch maar de grootste magneet op zetten denk ik.Pabz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:33:
[...]
Haha ja, je hebt gelijk. Ik heb ze ook overal op de ramen/deuren zitten om dezelfde reden.![]()
Maar goed, nog steeds geen failures.
Je kan deelinschakelingen maken.NLGaming92 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:31:
Goedendag,
Ik ben zelf op dit moment aan het kijken naar een Ajax systeem, alleen kon ik nog niet achter een ding komen.
Heeft het Ajax systeem ook zone inschakelingen, zeg maar :Als iemand dit weet dan hoor ik het graag.
- Snachts op een knop(via de app) drukken en alleen alles beneden inschakelen en boven niet.
mvg
Tom
[Voor 93% gewijzigd door Antonio di op 29-07-2021 00:46]
[Voor 31% gewijzigd door Daros op 04-08-2021 11:30]
★ www.doorax.nl ★
[Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 09-09-2021 13:42]
Dank voor de feedback. Na een snelle zoeksessie toch wat gevonden.Antonio di schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:32:
Volgens mij kan het niet bij Ajax, maar mijn Kennis van Ajax is wat gedateerd.
Maar misschien toch wel:
https://support.ajax.syst...t-tag-pass-multiple-hubs/
Ik heb zelf een Lupus Electronics XT2-plus, daar kan het denk ik wel (als je wil kan ik het testen!).
Bij 2 panden en 2 woningen denk je toch eerder aan iets professionelere/zakelijkere systemen (bijv. Satel).
Die bijna allemaal weer wat moeilijkere zelf te doen zijn (technischere inrichting)
★ www.doorax.nl ★
Overstappen op een professioneel systeem is dan de beste optie. Bij het bedrijf waar ik werk gebruiken we Vanderbilt SPC om 70 locaties te beheren. Software is gratis en materialen zijn iets duurder dan Ajax, vooral de centrale (500 euro) de rest valt wel mee. Het installeren en configureren is wel complexer omdat het niet particulier proof is.GillBates schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:18:
Kan ik in dezelfde app ook vier systemen beheren? Het gaat om 2 bedrijfspanden en 2 woningen.
Is het beter om op alle ramen/deuren een Ajax DoorProtect Plus-W te hangen of zouden een aantal Ajax MotionProtect Plus-W beter zijn?
[Voor 3% gewijzigd door Kapotto op 09-09-2021 19:39]
The Chime feature allows you to use an Ajax siren with an opening sensor as an analogue of a shopkeeper bell. It notifies store employees that a client has entered the door or — in a private house — that someone has entered through the back door.
[Voor 35% gewijzigd door habbekrats op 13-09-2021 17:50]
Oh, perfecte timing!habbekrats schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:28:
Als klap op de vuurpijl, vandaag bericht gehad over nieuwe update van Ajax
https://ajax.systems/blog...12&utm_content=1048205355
[...]
[Voor 61% gewijzigd door Antonio di op 13-09-2021 18:55]
[Voor 28% gewijzigd door Tortelli op 30-10-2021 12:06]
22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp
[Voor 195% gewijzigd door Antonio di op 30-10-2021 13:17]
[Voor 48% gewijzigd door Tortelli op 31-10-2021 17:23]
[Voor 7% gewijzigd door KarinS_O op 18-11-2021 11:58]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Je kunt gewoon in dezelfde app het alarmsysteem benaderen van je ouders. Je moet natuurlijk wel hetzelfde e-mailadres gebruiken waarom ze al een account hebben, dan hoeven ze niet een nieuw account aan te maken. Je kunt dan bovenin de app wisselen tussen het alarm van je ouders en je eigen alarm..KarinS_O schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:57:
Ik heb een ajax alarmsysteem, net als mijn ouders. Nu wil ik proberen om hun toegang toe te geven zodat ze hun app op hun smartfoon kunnen gebruiken als ze de katten eten geven als wij op vakantie zijn en vice versa. Ik heb hen uitgenodigd via mijn hub 2 plus waarop zij een mailtje kregen waarin staat dat ze de app moeten downloaden en moeten inloggen met hun emailadres, maar zij hebben uiteraard al de app op hun telefoon ingelogd met hun emailadres, vervolgens zien we niets meer in hun app van ons alarm...
Moet ik onze hub toevoegen via de qr in hun app, of wat doe ik verkeerd?
Die Eufy camera's werken wel samen met Ajax Systems, zie YouTube YouTube: Installatie AJAX Alarmsysteem | Buitendetectie AJAX bij vrijstaande ...jordyzulu schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:51:
Goedenavond!
Ik zou graag een camera willen toevoegen aan mijn ajax systeem. Ik zit naar een draadloze optie tijd kijken en dus een camera op accu.
De ajax app werkt samen met de camera’s van Ezviz.
Echter als de camera een RTSP protocol heeft kan in principe elke camera aangesloten worden.
Weet iemand of de camera’s van Eufy samen werken met het ajax systeem. Ik kan het op hun website niet vinden. Alleen dat het via een NAS zou werken via dat protocol.
[Voor 5% gewijzigd door Huub- op 19-11-2021 20:52]
Mijn ouders 70+ zijn ook niet echt smartphone minded, ik heb een keyfob voor ze besteld vinden ze prachtig en in krijg op vakantie niet steeds meldingen en beeld dat ze binnen zijn.KarinS_O schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:57:
Ik heb een ajax alarmsysteem, net als mijn ouders. Nu wil ik proberen om hun toegang toe te geven zodat ze hun app op hun smartfoon kunnen gebruiken als ze de katten eten geven als wij op vakantie zijn en vice versa. Ik heb hen uitgenodigd via mijn hub 2 plus waarop zij een mailtje kregen waarin staat dat ze de app moeten downloaden en moeten inloggen met hun emailadres, maar zij hebben uiteraard al de app op hun telefoon ingelogd met hun emailadres, vervolgens zien we niets meer in hun app van ons alarm...
Moet ik onze hub toevoegen via de qr in hun app, of wat doe ik verkeerd?
wat is het voordeel om de cameras te koppelen aan het alarm? Ik heb nu gewoon 2 apps. Een voor Ajax en een van m'n dahua camera's.Huub- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:49:
[...]
Die Eufy camera's werken wel samen met Ajax Systems, zie YouTube YouTube: Installatie AJAX Alarmsysteem | Buitendetectie AJAX bij vrijstaande ...
Ik werk zelf met Dahua camera's in combinatie met Ajax Systems, maar die zijn POE en niet draadloos
Ik zou graag 2 camera’s in de tuin achter willen ophangen. Deze gaan dan aan als ze beweging detecteren. Nu krijg je dan idd van de app bij de camera een melding. Echter wil ik dan graag dat als snachts het alarm aan staat, en de camera pikt beweging op, ook het alarm en sirene af gaan.Makrolon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:51:
[...]
wat is het voordeel om de cameras te koppelen aan het alarm? Ik heb nu gewoon 2 apps. Een voor Ajax en een van m'n dahua camera's.
[Voor 7% gewijzigd door Antonio di op 20-11-2021 16:00]
Ik denk niet dat dat kan inderdaad.. ik zou daarvoor een outdoor pir van Ajax pakken. Die reageert ook niet op dieren. Ik heb er 2 hangen en nog nooit vals alarm gegeven.jordyzulu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:05:
[...]
Ik zou graag 2 camera’s in de tuin achter willen ophangen. Deze gaan dan aan als ze beweging detecteren. Nu krijg je dan idd van de app bij de camera een melding. Echter wil ik dan graag dat als snachts het alarm aan staat, en de camera pikt beweging op, ook het alarm en sirene af gaan.
Ik weet het zeker, anders vraag je het aan de personen die dat filmpje hebben gemaakt, ze verkopen ook Eufy camera's https://best-alarm-system-webshop.eu/en/products/eufycam-2c/jordyzulu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:00:
[quote]Huub- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:49:
[...]
Die Eufy camera's werken wel samen met Ajax Systems, zie YouTube YouTube: Installatie AJAX Alarmsysteem | Buitendetectie AJAX bij vrijstaande ...
Ik heb dat filmpje goed bekeken, maar volgens mij gebruiken zijn daar de Ezviz C3A camera’s. En niet die van Eufy. Ze lijken bol te zijn aan de achterkant en dat zijn de camera’s van Eufy niet.
Ik zou inderdaad ook niet bij beweging van de camera's het alarm af laten gaan, daarvoor kun je beter een PIR van Ajax gebruiken, als het Alarm eenmaal afgaat kun je dan op de camera's kijken.jordyzulu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:05:
[...]
Ik zou graag 2 camera’s in de tuin achter willen ophangen. Deze gaan dan aan als ze beweging detecteren. Nu krijg je dan idd van de app bij de camera een melding. Echter wil ik dan graag dat als snachts het alarm aan staat, en de camera pikt beweging op, ook het alarm en sirene af gaan.
Natuurlijk kun je de PIR ook nog altijd in de betreffende App zelf bekijken. Als jet het in Ajax koppelt kan het handig zijn voor de groep die je hebt aangemaakt voor het Ajax Alarm, zij kunnen dan ook bij een Alarm melding kijken wat er aan de hand is, zo hou je het gescheiden em hoef je de login gegevens niet nogmaals te delen..Makrolon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:51:
[...]
wat is het voordeel om de cameras te koppelen aan het alarm? Ik heb nu gewoon 2 apps. Een voor Ajax en een van m'n dahua camera's.
Zijn de batterijen nog goed? Zit het in een moeilijk te bereiken omgeving of omgeving met veel interventie?Makrolon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:52:
Ik heb trouwens een pir die vaak offline gaat en effe later weer online komt... Weten jullie wat ik hier aan kan doen?
De PIR sensoren van Ajax Systems, zijn ook (juist) goed te gebruiken in combinatie met dieren*, je kunt de gevoeligheid inderdaad afstellen. Ik heb thuis geen huisdieren, onze katten gaan in de avond in de schuur daar heb ik ook een PIR sensor, deze heeft nog nooit neen false positive afgegeven..rvrbtcpt schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:00:
Zelf ben ik aan het kijken naar een alarm systeem om het huidige te vervangen.
Ajax ziet er wat betreft specs en gemak goed uit.
Is er iemand die huisdieren binnen heeft en wat ervaringen kan delen?
Werkt die huisdieren detectie goed? En welke sensor gebruik je dan?
Kun je per sensor ook gevoeligheid, bereik of andere dingen instellen?
Is een binnen sensor bijvoorbeeld slim genoeg om bewegingen buiten door een raam bijvoorbeeld te negeren?
[Voor 12% gewijzigd door Huub- op 21-11-2021 13:57]
[Voor 96% gewijzigd door Antonio di op 21-11-2021 14:36]
EUFY of Nietjordyzulu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:00:
[quote]Huub- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:49:
[...]
Ik heb dat filmpje goed bekeken, maar volgens mij gebruiken zijn daar de Ezviz C3A camera’s. En niet die van Eufy. Ze lijken bol te zijn aan de achterkant en dat zijn de camera’s van Eufy niet.
Ajax maakt gebruik van het DESFire protocol. Of dat uitwisselbaar is met verschillende leveranciers durf ik niet te zeggen, ik heb geen ervaring met andere merken qua tags en/of cards.Tortelli schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:03:
Domme vraag misschien maar ik kan het antwoord niet zo 123 vinden: Keypad Plus systeem ondersteund RFID. Echter werkt dit met alle RFID tags (zoals de tag van mijn werk) of alleen specifiek met de AJAX tags?
Hikvision & Ajax Jeweller + Fibra installateur
[Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 17-12-2021 15:10]
Google nest Camera's worden niet gesupport door Ajax.MillZ schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:09:
Kan je Google nest camera’s in het systeem zetten?
[Voor 3% gewijzigd door Flipking94 op 01-01-2022 18:29]
Is een Elro ook klasse 2 ? Ik zie het zo niet staan. Ik ken Elro eigenlijk alleen als goedkope budget meuk.Flipking94 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:29:
Zit zelf ook te kijken voor een alarmsysteem, maar ben nog niet helemaal uit of het Ajax of Elro (of iets anders gaat worden). Elro heeft goede reviews bij bol, ajax scoort hier op GOT vrij goed. Heeft iemand al ervaringen met elro of hiernaar gekeken en waarom hebben jullie al dan niet toch voor AJAX gekozen? Elro kost ongeveer de helft.
Dank bij voorbaat (en happy 2022)
Ook iedereen de beste wensen voor 2022.Flipking94 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:29:
Zit zelf ook te kijken voor een alarmsysteem, maar ben nog niet helemaal uit of het Ajax of Elro (of iets anders gaat worden). Elro heeft goede reviews bij bol, ajax scoort hier op GOT vrij goed. Heeft iemand al ervaringen met elro of hiernaar gekeken en waarom hebben jullie al dan niet toch voor AJAX gekozen? Elro kost ongeveer de helft.
Dank bij voorbaat (en happy 2022)
[Voor 5% gewijzigd door Antonio di op 01-01-2022 19:31]
Toch nog wat Elrohabbekrats schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:03:
[...]
Is een Elro ook klasse 2 ? Ik zie het zo niet staan. Ik ken Elro eigenlijk alleen als goedkope budget meuk.
[Voor 3% gewijzigd door Flipking94 op 01-01-2022 20:16]
Maar wat ga je doen zonder camera's als je op vakantie alarm melding krijgt, het kan ook een vaas zijn die is omgevallen oid. Als je camera hebt zie je op de camera dat er iemand in huis is en kan je de politie bellen.Flipking94 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:13:
@beide here bedankt! Nog enkele vragen wel:Mijn ouders zijn al pak een dikke 15 jaren klant van Verisure, maar toen ik vroeg hoeveel ze hiervoor betaalden, viel ik wel even achterover. 55€/maand vind ik nu wat heel veel van het goede en als het onderhoud dan zeer minimaal is en het vervangen van apparaten hier nog niet eens bijzit, vind ik dat wel heel veel geld. Dan betaal ik liever in één keer een goede smak zodat ik er verder geen kosten meer aan heb.
- Wat houdt klasse 2 eigenlijk precies in?
- De reden voor het kijken naar een goed alarmsysteem is omdat ik in mijn buurt regelmatig hoor van inbraken, maar ook als ik kijk naar de cijfers per provincie scoort mijn gemeente vrij hoog in het aantal inbraken. Ik woon wel op een appartement (2e verdiep), dus een buitencamera lijkt me al niet meer nodig. Het gaat hem vooral om de binnenmodules (alarm, bewegingsdetector, magneetcontacten). Wat is aan te raden? Als ik het zo lees heeft een camera weinig meerwaarde en kan je beter investeren in bewegingssensoren.
Het betreft een nieuwbouwappartement, 3dubbel glas, degelijk slot en raamkozijnen.- Ik heb gelezen dat de modules van AJAX met een simkaart kunnen werken. Past eender welke simkaart daarin? Anders kan ik er toch gewoon een prepaidkaartje insteken met enkel data bij de goedkoopste provider (in dit geval Mobile vikings). Of werkt dit zo niet, moet hier een speciaal kaartje voor worden aangeschaft?
@Antonio di zeer duidelijke taal betreffende de ELRO. Bedankt. Introstukje ondertussen gelezen, bedankt!
Groetjes
Dieter
Motioncam indoor en/of outdoor;)Makrolon schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:18:
[...]
Maar wat ga je doen zonder camera's als je op vakantie alarm melding krijgt, het kan ook een vaas zijn die is omgevallen oid. Als je camera hebt zie je op de camera dat er iemand in huis is en kan je de politie bellen.
Ja dan heb je dus wel iets van camera
Klopt, daarom gebruik ik die ook voor video verificatie bij een PAC of meldkamer. Bij een Hikvision alarmcentrale koppel ik bestaande camera’s aan beveiligingszones voor verificatie.Makrolon schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:22:
[...]
Ja dan heb je dus wel iets van camerawil alleen maar zeggen dat alleen beweging sensoren niet top is.
Grade 2 defin.:Flipking94 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:13:
@beide here bedankt! Nog enkele vragen wel:Mijn ouders zijn al pak een dikke 15 jaren klant van Verisure, maar toen ik vroeg hoeveel ze hiervoor betaalden, viel ik wel even achterover. 55€/maand vind ik nu wat heel veel van het goede en als het onderhoud dan zeer minimaal is en het vervangen van apparaten hier nog niet eens bijzit, vind ik dat wel heel veel geld. Dan betaal ik liever in één keer een goede smak zodat ik er verder geen kosten meer aan heb.
- Wat houdt klasse 2 eigenlijk precies in?
- De reden voor het kijken naar een goed alarmsysteem is omdat ik in mijn buurt regelmatig hoor van inbraken, maar ook als ik kijk naar de cijfers per provincie scoort mijn gemeente vrij hoog in het aantal inbraken. Ik woon wel op een appartement (2e verdiep), dus een buitencamera lijkt me al niet meer nodig. Het gaat hem vooral om de binnenmodules (alarm, bewegingsdetector, magneetcontacten). Wat is aan te raden? Als ik het zo lees heeft een camera weinig meerwaarde en kan je beter investeren in bewegingssensoren.
Het betreft een nieuwbouwappartement, 3dubbel glas, degelijk slot en raamkozijnen.- Ik heb gelezen dat de modules van AJAX met een simkaart kunnen werken. Past eender welke simkaart daarin? Anders kan ik er toch gewoon een prepaidkaartje insteken met enkel data bij de goedkoopste provider (in dit geval Mobile vikings). Of werkt dit zo niet, moet hier een speciaal kaartje voor worden aangeschaft?
@Antonio di zeer duidelijke taal betreffende de ELRO. Bedankt. Introstukje ondertussen gelezen, bedankt!
Groetjes
Dieter
[Voor 28% gewijzigd door Antonio di op 01-01-2022 22:11]
[Voor 5% gewijzigd door habbekrats op 02-01-2022 09:07]
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details