Ervaringen met AJAX security

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
habbekrats schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:23:

Ik heb 3 Pirs met camera, geven zelden tot nooit vals alarm. ( heb geen huidieren) . Die pir's geven bij detectie direct bursts van de camera door in je app. Je kunt dus direct zien wat er in de ruimte gebeurt.
Heb je de Motioncams? En hoe is de kwaliteit van de foto's? Ik zoek nog 'iets' voor buiten. De Motioncam Outdoor lijkt me wel wat, maar ik kan nergens een goed voorbeeld van de foto's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:09
YouTube: Ajax MotionCam een voorbeeld van indoor pir

Houd er rekening mee dat deze beelden via 866Mhz kanaal verstuurd worden en de bandbreedte beperkt is.
Wil je HD beelden dan kun je een bv Hikvision camera opnemen, deze worden standaard gesupport in Ajax.

Outdoor YouTube: AJAX Wireless System Efficiency: Long-Range and Instant Alarms

Probleem bij de PIR cams is licht, anders neem je beter een nieuwe Hikvisions color VU YouTube: DS-2CD2347G2-L (U) - REVIEW - ColorVU GEN 2 | Security Perth hier redelijk goedkoop te krijgen
https://pro-alarm.nl/hikv...g2-lu-colorvu-2-0-4mp-wit

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Dank voor de links! Lijkt me dan inderdaad beter om iets van een Hikvision te nemen. De camera die je noemde lijkt me perfect. Heb een PoE switch, dus nog even kijken hoe ik ethernet op een nette manier naar buiten kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07:08
Een Dahua camera werkt ook perfect in combinatie met Ajax. Je kun het zelfs vanuit de Ajax app bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsitoone
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-01-2022
Weet iemand wanneer de Hub2 met 4G gelanceerd zal worden?

Daarnaast wil ik binnenkort het Ajax alarm systeem gaan aanschaffen. Iemand nog een betrouwbare webshop uit eigen aanschaf ervaring waar dit te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:34
Thijsitoone schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:32:

Daarnaast wil ik binnenkort het Ajax alarm systeem gaan aanschaffen. Iemand nog een betrouwbare webshop uit eigen aanschaf ervaring waar dit te doen?
Is al leverbaar, kan ik leveren maar dat mag ik hier niet zeggen 8)

Ajax Hub 2, wit/zwart, panel only, tot 200 apparaten, 200 gebruikers. Communicatie: Ethernet, Wi-Fi, 2x SIM, 2G, 3G, 4G (LTE). Incl. Batterij back-up 3Ah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-04 19:12
Thijsitoone schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:32:

Die is toch allang gewoon leverbaar. Wellicht nu even wat moeilijker ivm het chip te kort.
Kijk even een aantal posten terug daar staat een tabel met info enzo dd 17 jan 2021 21:20 dus
habbekrats in "Ervaringen met AJAX security"

Of begrijp ik je vraag niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:09
Vannacht alarm op een buitensensor. Die heeft nog nooit vals alarm gegeven dus ik dachteteen dat er wat was. Kon zo gauw op de videobeelden niets vinden..

Net nog eens gekeken omdat t toch aan me knaagde. Een kat was op m'n bus geklommen, toen ie er af sprong triggerede die beide de sporen waardoor hij toch alarm gaf haha.

Wel blij dat ik nu weet wat het was en dat er niks mis is met de sensor. Ik vind die buitensensoren de belangrijkste sensoren namelijk..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Antonio di schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:45:
[...]

SIM:
Mij kennis van Ajax is niet helemaal up to date. Ik dacht dat SIM1 een vrij keus is voor provider. Welke Ajax gebruiker kan dit bevestigen
Er zijn ook Ajax Hub's met een 2de SIM en daar moet je geloof ik wel via Ajax aan de slag met de SIM. Mischien weet een Ajax gebruiker hierop ook het antwoord.
Je mag zelf kiezen bij welke provider je de M2M wil afnemen ook voor een eventueel 2e SIM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:38

Antonio di

a mi me dijeron que si

Huub- schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Je mag zelf kiezen bij welke provider je de M2M wil afnemen ook voor een eventueel 2e SIM :)
Heeft even geduurd :) . Maar bedankt voor het duidelijk antwoord. Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-02-2022
Ik ben nu een half jaar een ajax alarmsysteem. En we hebben al verschillende fout meldingen gehad zoals co2 melding, rookalarm, sensoren die niet gesloten zijn. Midden in de nacht gaat het alarm rook gedetecteerd, dezelfde minuut melding geen rook gedetecteerd. Dit hetzelfde met de rookmelder co2 melder. Gisteren melding schuifpui. Deze zou open moeten staan. In de app staat deze als gesloten. Een waardeloos alarmsysteem. Zijn hier meer klachten over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Jantje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:03:
Ik ben nu een half jaar een ajax alarmsysteem. En we hebben al verschillende fout meldingen gehad zoals co2 melding, rookalarm, sensoren die niet gesloten zijn. Midden in de nacht gaat het alarm rook gedetecteerd, dezelfde minuut melding geen rook gedetecteerd. Dit hetzelfde met de rookmelder co2 melder. Gisteren melding schuifpui. Deze zou open moeten staan. In de app staat deze als gesloten. Een waardeloos alarmsysteem. Zijn hier meer klachten over
Heb je de problemen bij 1 specifieke cO2 melder of bij meerdere? Hor heb je de sensor op de schuif pui geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ik heb geen rook of co2 melders maar eigenlijk alle valse alarmen hier zijn te wijten aan ons zelf..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Makrolon schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:21:
Ik heb geen rook of co2 melders maar eigenlijk alle valse alarmen hier zijn te wijten aan ons zelf..
Hier ook alarm door toch naar binnen treden. Glasbreukmelder wil wel eens afgaan tijdens stofzuigen op de tegelvloer. Verder geen problemen.
Ik heb
Pirs
Glasbreukmelders
Deur/Raam protectors
Brandmelders
Lekkagemelder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:09
@Jantje dat is wel naar om dat 's-nachts te hebben. Dat moet dan toch wel een specifieke melder zijn? Ik heb weleens een rookmelder gehad die spontaan af ging, bleek dan er een klein beestje/spinnetje in gekropen was. Vinden ze blijkbaar niet zo leuk. Maar je kan die dingen uit elkaar halen en schoonmaken.

Mijn contactsensor op de schuifpui heeft mij nog niet in de steek gelaten. Hoe dit die bevestigd dan?

Ik heb het systeem 3 maanden hangen en heb nog geen valse melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Hier al een jaar in gebruik en geen enkel probleem ondervonden.

Ik heb pirs, doorprotectors, glasbreukmelders, brandmelders en lekkagemelders.

1x alarm op de achterdeur in de nacht, maar security cam liet zien dat mijn kat nogal lomp tegen deur sprong waardoor de trilsensor werd getriggerd. Werkt dus prima :)

En zoals hierboven ook opgemerkt, bij iets te lomp stofzuigen gaat de glasbreukmelder af. Dat is nu 3x gebeurd, sindsdien gebruik ik stoffer en blik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huub-
@Jantje voor rookmelders is er een extra optie in de Hub Plus, vanaf OS Malevich 2.12, waarmee je het eerste alarm kan negeren voor de eeste 30 seconden. Dit kan zeker goed zijn voor je nachtrust :) Ruimtes met stof en of stoom kunnen nog wel eens een false positive afgeven.
Deze setting in de HubPlus(2):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnfYUXMdXDiWLidJ6EX4ApYHF8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0nw2aQJohJKRF1P596k8KeC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 22:06

fmb

Huub- schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:20:
@Jantje voor rookmelders is er een extra optie in de Hub Plus, vanaf OS Malevich 2.12, waarmee je het eerste alarm kan negeren voor de eeste 30 seconden. Dit kan zeker goed zijn voor je nachtrust :) Ruimtes met stof en of stoom kunnen nog wel eens een false positive afgeven.
Deze setting in de HubPlus(2):
[Afbeelding]
Dat is wel interessant. Toevallig werden we vannacht wakker door een false brand/rook melding. Ik heb de Hub 2, dus deze setting helaas niet.

Nou valt het aantal valse meldingen erg mee, in 2 jaar tijd nu 3 keer een false brandmelding gehad. Wel allemaal ‘s nachts helaas.

Dan heb ik nu 2 redenen om over te stappen naar een nieuwe hub:
1. Meer gsm netwerken ondersteunt (nu alleen 2G)
2. Meer opties Brandalarm

[ Voor 6% gewijzigd door fmb op 29-01-2022 10:14 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
fmb schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Dat is wel interessant. Toevallig werden we vannacht wakker door een false brand/rook melding. Ik heb de Hub 2, dus deze setting helaas niet.
Het kan ook op de Hub 2, je gaat naar de instellingen van de Hub 2 >> Service >> Branddetectoren instellingen >> eerste alarm negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Huub- schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Het kan ook op de Hub 2, je gaat naar de instellingen van de Hub 2 >> Service >> Branddetectoren instellingen >> eerste alarm negeren.
Thnx, goede tip!
Had wel even gezocht, maar had hem nog niet gevonden.
Blij mee, scheelt weer 500 euro :)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
fmb schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Thnx, goede tip!
Had wel even gezocht, maar had hem nog niet gevonden.
Blij mee, scheelt weer 500 euro :)
Hopelijk helpt het :) Wellicht ook even goed kijken of er stof op de FireProtect zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb

fmb

Huub- schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Hopelijk helpt het :) Wellicht ook even goed kijken of er stof op de FireProtect zit.
Ik heb er al een stofzuiger langs gehaald, maar zag niks opvallends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Op aanraden van onder andere @Pabz voor een MTX Connect simkaart gegaan. Heb de simkaart geactiveerd, pay-as-you-go aangezet en opgeladen met 20 euro. Daarna de simkaart in de Hub 2 geplaatst. Deze blijft echter aangeven dat hij niet kan verbinden, terwijl er wel een signaalsterkte zichtbaar is (3/3 streepjes)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1COgXgt5HWoIeHgEnKuBJI7Pa58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOxBDIE3xwd7iZcTj8Zfl01P.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de optie 'Roaming' aan staan. Is er verder nog iets wat ik moet doen om het werkend te krijgen?

UPDATE: Ik dacht 'Pay as you go' geactiveerd te hebben. Niet dus. Je wordt namelijk eerst naar een betaalpagina gestuurd om je saldo op te waarderen. Na opwaarderen staat het dus niet gelijk aan, maar moet je nog een keer op 'Activate' drukken achter 'Pay as you go', Dit is als het ware de internetschakelaar voor je simkaart. Je geeft aan hoeveel dagen dit actief moet zijn (een maand of een jaar) en daarna werkt het.

Het zou er dus zo uit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQhyUQEsoYyB4wuLYxeP13VXsyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d1NymGSlyxHE70aZfAODyTK3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door xFeverr op 18-02-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Heb ik ook even mee zitten klooien destijds. Bij mij werkt het nu met deze settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9RR9dXXIYlpUT4mN-q5EYll6W8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qfqlkE19FWI7jcng0cNlSHp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Daftz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:11:
Heb ik ook even mee zitten klooien destijds. Bij mij werkt het nu met deze settings:

[Afbeelding]
Inmiddels is het euvel al gevonden en opgelost. Ik heb alleen roaming en mobiel aan staan, die andere twee opties staan uit. Zie de update op mijn post (je was me net voor)

Had gewoon nog een keer op activate moeten drukken bij het Pay as you go plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Mooi dat het werkt. Geeft weer een stukje extra zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Ik heb het ook lopen via MTX pat as you go, en op 365 dagen. Werkt wel goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik lees veel goede ervaringen met het Ajax security systeem. Ik vroeg me af of jullie dit ook aanraden voor in een nieuwbouw? Of zouden jullie opteren als je de kans had (elektriciteit etc... Moet nog gelegd worden) om toch een bedraad beveiligingssysteem te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32
@SdtThys Ajax heeft ook bedrade onderdelen. Misschien handig op plekken waar je later niet meer goed bij kunt om de batterij te wisselen. Ik heb ook iemand over de vloer gehad, koffie, rondkijken, offerte. Maar als je dan wat wilde wijzigen. Extra ruimte. Sensor erbij, dan moesten die lui ook in actie komen. Dat kon wel tijdens de service beurt. Maar je betaald er dan wel voor. Met Ajax kan ik zelf de batterijen vervangen. En heb de boel in eigen beheer zonder dat het heel lastig wordt. Tot nu toe erg tevreden en nog geen enkele storing of vreemde melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

SdtThys schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:23:
Ik lees veel goede ervaringen met het Ajax security systeem. Ik vroeg me af of jullie dit ook aanraden voor in een nieuwbouw? Of zouden jullie opteren als je de kans had (elektriciteit etc... Moet nog gelegd worden) om toch een bedraad beveiligingssysteem te leggen?
Op zich is Ajax (uit de Oekraïne) een prima alarm systeem (de Hub met 4G inbouw). Wat ik erg jammer vind is dat je een account moet aanmaken en de Cloud wordt gebruikt. De Cloud zou in de EU of in Europa staan ? Dat vind ik niet helemaal goed voor de autonomie van zo'n systeem en de afhankelijkheid van die fabrikant zijn Cloud.

Een bekabeld systeem is altijd beter (zeker voor camera surveillance qua snelheid en beveiliging) maar die "merken" zijn wat (veel) meer technisch om in te richten. Meestal toch via installateurs
Satel Integra is daar een van mijn favorieten (bekabeld en/of draadloos). Die is ook nog qua prijs redelijk.

Ik ben zelf voor een Lupus Electronics XT2-plus gegaan. Ik heb wel een start set gekregen voor de vertaling van de Hub naar NL. De XT2-plus heeft wat meer smarthome mogelijkheden dan Ajax.
Naast de XT2-plus eigen draadloze 868Mhz freq. voor de kritisch alarm componenten gebruiken ze ook Zigbee voor smarthome zaken. Ze hebben ook eigen camera's (meeste zijn het rebranded Dahua's). Jammere is dat XT2-plus alleen met een 2G module komt (nog geen 4G versie).
zie:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
productreview: Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
Zie reacties op: xbeam in 'nieuws: 'Criminelen maken kwetsbare Hikvision-camera's onderdeel va...

Veel leesplezier :) ;) :9

• Makrolon
Ik zou cameras bedraad doen.

Maar voor alarm zou ik zo weer kiezen voor Ajax, ook als ik de mogelijkheid had het bedraad te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Ajax Systems is een goede keuze, of je in nieuwbouw zit of in een bestaande woning het maakt niet uit.
Juist doordat alles draadloos werkt is het zeer eenvoudig te installeren en te onderhouden. Ik zou ook zeker gaan voor de rookmelders van Ajax.
Je kunt het ook bedraad aanleggen maar draadloos is gewoon veel makkelijker, alle apparaten hebben een lange batterij duur en de batterijen zijn eenvoudige te vervangen en ze zijn niet duur…
Je kunt zelf kiezen met welk camera systeem je het wil koppelen: https://ajax.systems/nl/how-to-connect-camera-to-ajax/
Natuurlijk kun je ook kiezen voor eigen camera’s die niet gekoppeld zijn met Ajax, bijvoorbeeld UniFi camera’s in combinatie met een UDMPro :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Ajax heeft een bedraad systeem aangekondigd (Fibra) maar dat is nog steeds een 'comming soon'. Dit is ook meer bedoeld voor objecten die zwaar beveiligd moeten worden en wordt alleen door installateurs geplaatst. Zelf doen lijkt dus niet mogelijk als ik de website mag geloven.

Het draadloze systeem (Jeweller) is gewoon hartstikke goed. Het is professioneel, alles zit stevig in elkaar, het werkt heel makkelijk en het ziet er ook nog eens goed uit. Je hebt veel instelmogelijkheden, het blijft werken als je stroom of internet uitvalt en het geeft je een hoop rust.

Ik heb het nog niet zo heel lang (4 maanden) in huis maar ik ben er echt heel erg blij mee. Dit is echt een 'geen gezeik' product, heerlijk!

• habbekrats
Ik heb naast mijn draadloze Ajax systeem nog mijn bestaande zaken in de grote schuur op een Ajax .MultiTransmitter aangesloten.

Dit heeft heeft een aantal redenen
-Het kan er flink koud worden ( batterij)
-De bestaande brand en hittemelders waren net nieuw
-De magneet deur en raamconten heb ik laten zitten

https://best-alarm-system...oducten/multitransmitter/
Hier kun je zelf een accu 12V 7AH inzetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daftz
Ik hoop dat onze vrienden van Ajax veilig zijn met alle ellende in Oekraïne nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
habbekrats schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:40:
Ik heb naast mijn draadloze Ajax systeem nog mijn bestaande zaken in de grote schuur op een Ajax .MultiTransmitter aangesloten.

Dit heeft heeft een aantal redenen
-Het kan er flink koud worden ( batterij)
-De bestaande brand en hittemelders waren net nieuw
-De magneet deur en raamconten heb ik laten zitten

https://best-alarm-system...oducten/multitransmitter/
Hier kun je zelf een accu 12V 7AH inzetten.
Operating range -10c kom je daar onder dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 13:24
Ik ben me ook aan het orienteren op een nieuw alarm en ben op dit topic geland. Heb mijn set al helemaal samengesteld, maar twijfel nog erg over de bediening. Wie heeft dit alarm in gebruik zonder keypad en zonder tags of sleutelhangers, dus alleen met de app? Hoe bevalt dit, of is een keypad en/of sleutelhangertjes toch wel een nodige toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

tpas schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:24:
Ik ben me ook aan het orienteren op een nieuw alarm en ben op dit topic geland. Heb mijn set al helemaal samengesteld, maar twijfel nog erg over de bediening. Wie heeft dit alarm in gebruik zonder keypad en zonder tags of sleutelhangers, dus alleen met de app? Hoe bevalt dit, of is een keypad en/of sleutelhangertjes toch wel een nodige toevoeging?
Ik heb een Lupus XT2-plus set Alarm/smarthome set met een los Lupus Keypad V2.
Ik gebruik de laatste nooit. Ik herinner mij wel de PIN (met een ezelsbruggetje) maar vergeet weer de exacte bediening.
Met tags zul je zien dat je de tag vergeet, maar het zelfde kan natuurlijk gebeuren met je smartphone.
Het blijft wel een prima uitwijk mogelijkheid.
Je kun een los tag- of bediening-paneeltje ook altijd nog later kopen!

Ik wil je niet aan het twijfelen brengen want Ajax is een goed Oekraïens Alarmsysteem, zeker als je een set neemt met een 4G ingebouwd mobieltje.
Maar lees eerst mijn mijn algemene artikel over draadloze alarmsystemen met smarthome mogelijkheden, zie:

Van de Lupus XT2-plus heb Ik ook een algemene uitgebreide review geschreven. Hierin staan ook een hoop algemene zaken, zie:
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
Lupus heeft nu alleen nog een Hub met 2G ingebouwd mobieltje voor de uitwijk, maar wel meer smarthome en ook onder eigen label veel camera surveillance spullen (is meestal ge-rebranded Dahua met eigen firmware).

Ik ben zelf nogal gecharmeerd van Satel Integra alarm-systemen (zeer betrouwbaar) maar dat is weer duurder en een stuk technischer in opzetten. Zie pro-alarm verkoper:
https://pro-alarm.nl/blog/welke-alarm-systeem-moet-ik-kopen

Veel leesplezier :) :(

[ Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 27-05-2022 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habbekrats
@tpas
Ik gebruik zelf alleen mijn smartphone voor alle zaken. Mijn vrouw dedd dat eerst ook maar had liever een keypad aan de sleutelbos. Mijn ouders gebruiken die ook, die hebben nog een opgevoerde Nokia 3310.

De app is perfect waarbij je ales kun doen las beheerder. Ook krijg je netjes push meldingen als iemand het alarm aan of uit zet.

Ik zou in ieder geval geen 2g type meer nemen, KPN ondersteund dit nog een paar jaar en dan is het over.
Ik heb de Ajax hub op 3 manieren gekoppeld
Vast bekabeld
Wifi buren
GSM 4G kaart
Er kan als je in een kasteel woont nog een 2e simkaart bij

Overigens heeft Ajax inmiddels 1,25 miljoen gebruikers een groot deel van het bedrijf wordt geleid vanuit Duitsland heb ik begrepen van de support. Aan de hand van een IPtrace gebruiken ze een datacenter in Neurenberg maar dat wissel wel eens, ik denk dat ze aan een cluster hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Nog een klein puntje voor tag / toetsenbordje:
De tag- en/of toetsenbord paneeltjes zijn normaliter binnen geplaatst, er zijn ook "buiten" modellen.
Je definieert dan een zgn "inloopvertraging" (op de voordeur zit een raam/deur sensor die de Hub triggert).
De Hub geeft pas een alarm als de "inloopvertraging" voorbij is (je heb ook het omgekeerde een "uitloopvertraging"!).
Hoe korter de inloopvertraging hoe eerder het alarm afgaat, dus minder tijd voor de indringer iets te doen (van stelen tot je Hub vernielen, etc.), dus beter.. Met een smartphone kun je zelfs buiten het alarm al uit zetten (nul inloopvertraging). Helemaal handig als je een grote villa hebt met een mooi lange oprijlaan :) ;) .
Een tag en een paneeltje die hiermee werkt is dus sneller voor het uitzetten van het alarm en dus beter dan een toetsenbordje met code voor Alarm uitzetten (tag is minder "inloop-vertraging", bij tag kun je geen code of bediening vergeten).
Je kunt natuurlijk ook een buitenpost nemen voor de tag bij zo'n lange oprijlaan :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 27-05-2022 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
Wij hebben thuis de keypad met taglezer en ook afstandsbedieningen. Het is juist heel fijn dat je de keuze hebt. Zo wil de vrouw het liefste de afstandsbediening gebruiken. Die werkt van een aardig afstandje en je ziet de bevestiging op het apparaatje zelf.

Maar als ze haar sleutels al in haar tas heeft zitten gebruikt ze de keypad om in te schakelen.

Ik gebruik meestal de tag of de keypad als ik weg ga of binnen kom. Maar als ik via achteren weg ga en mijn fiets uit de schuur heb gehaald, pak ik juist weer de app erbij. (Schuur is ook voorzien van een Bewegingssensor, vandaar)

Die veelzijdigheid maakt dat we het op de manier zoals we zelf willen gebruiken, wat ook zorgt dat het systeem actief en met plezier gebruik wordt. We zijn nu een half jaar verder met niet 1x vals alarm maar wel altijd actief als we weg zijn.

De tagreader is ook voor andere sleutelhouders die het systeem vrijwel nooit gebruiken. Denk aan onze ouders voor noodgevallen of als een vriendin onze plantjes water komt geven als we die ene keer per jaar op vakantie zijn. Dat is met een korte uitleg te doen en daarmee heb je ook geen valse meldingen.

Dus… ik zou zeggen: zeker kopen dat keypad en wie weet wat nog meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huub-
Werkt uitstekend alleen met de app, als je dan toch iets fysieks erbij wil neem je er een space control bij (afstandsbediening) keypad is echt niet nodig.
Systeem is eenvoudig in gebruik te nemen en werkt prettig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
Ik vind de keypad wel een toevoeging. Voor als ik m vergeet uit te zetten en ik de pieper hoor kan ik m snel met keypad uitzetten. Als m'n ouders naar binnen willen is keypad ook handig.

Over de afstandsbediening, ik wil geen manier in huis hebben om t alarm toch uit te kunnen zetten. Sleutels en dus de remote liggen altijd in t zicht hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Makrolon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:07:
Ik vind de keypad wel een toevoeging. Voor als ik m vergeet uit te zetten en ik de pieper hoor kan ik m snel met keypad uitzetten. Als m'n ouders naar binnen willen is keypad ook handig.

Over de afstandsbediening, ik wil geen manier in huis hebben om t alarm toch uit te kunnen zetten. Sleutels en dus de remote liggen altijd in t zicht hier.
Als het alarm uitgezet wordt met de remote krijg je toch een push melding?
Keypad kan handig zijn maar heb hetzelf nog nooit gebruikt hoewel ik er wel een heb 😂
In eerste instantie dacht ik dat het handig zou zijn maar is het niet in mijn situatie. Ik heb ook een Electrisch slot en krijg meldingen als iemand de deur opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Huub- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:11:
[...]

Als het alarm uitgezet wordt met de remote krijg je toch een push melding?
Keypad kan handig zijn maar heb hetzelf nog nooit gebruikt hoewel ik er wel een heb 😂
In eerste instantie dacht ik dat het handig zou zijn maar is het niet in mijn situatie. Ik heb ook een Electrisch slot en krijg meldingen als iemand de deur opent.
Maar dan gaan de binnen en buitensirene niet meer gillen. :P

Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Makrolon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:19:
[...]

Maar dan gaan de binnen en buitensirene niet meer gillen. :P

Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen.
Die gaan af als men probeert in te breken 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Makrolon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:07:

Een keypad(toetsenbordje) paneeltje is inderdaad het veiligst (met een PIN-code).
Natuurlijk ook een schermvergrendeling op je smartphone AAN zetten :) :( .
Zie mijn favoriete Centraal Beheer filmpje:
YouTube: Commercial Welkom (2015) - Even Apeldoorn Bellen - Centraal Beheer

Blijft leuk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 28-05-2022 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royaljoop
ALAX systeem blijft top. Ik heb alle opties kwa bediening, maar heb de remote's, keybord en pasjes uitgeschakeld. Vanaf de app werkt het fijnst in mijn geval. Een keypad vereist vertraging als tie binnen hangt en dan zijn de onbedoelde toch eventjes binnen geweest.
Maar soms leen ik de remote even uit als ik op vakantie ben, dan activeer ik de remote weer en krijg ik op de app altijd een melding wanneer het alarm uit en aan gezet wordt.
Heb heel kort ook een aparte zone ingesteld die vooral als we thuis waren 's nachts het alarm aan en uit zet, mbv keypad, omdat we onze mobiels niet mee naar bed nemen. Maar die laat ik nu automatisch obv tijd in en uitschakelen.

Kortweg, begin goedkoop met je app en bepaal daarna 9op basis van jou gebruik en gewenste beveilingsopties) welke extra's je toe wilt voegen. Dat scheelt geld en overbodige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zo te zien zijn de meesten heel tevreden over het Ajax systeem, maar ik lees dat ze volledig in de cloud (AWS) zitten. Hebben jullie hier geen moeite/problemen mee? Wat er er geen connectie is? Kan het ook onafhankelijk draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Navi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:29:
Zo te zien zijn de meesten heel tevreden over het Ajax systeem, maar ik lees dat ze volledig in de cloud (AWS) zitten. Hebben jullie hier geen moeite/problemen mee? Wat er er geen connectie is? Kan het ook onafhankelijk draaien?
Ze zitten niet volledig in de Cloud volgens mij . Er is wel een afhankelijkheid van de Cloud.
Ik heb daar problemen mee maar de meeste mensen niet . Bijvoorbeeld buitenhuis contact met je telefooon naar je alarmsysteem is via de CLOUD en daardoor makkelijk in opzet en Ajax zorgt voor een veilige verbinding.
Zie ook:
Ik heb een Lupus Electronics XT2-plus set maar daar zit ook weer een nadeel aan (nu nog alleen 2G uitwijk verbinding via ingebouwd mobieltje, 2G gaat er in 2025 uit als laatse bij de KPN, is nu de planning), zie,
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di

Ajax heeft modellen met 4G ingebouwd. dat is wel beter. Ajax is echt een goed Alarmsysteem. Jammer voor mij dat ze geen keuze mogelijkheid hebben ingebouwd met WEL CLOUD of NIET CLOUD (dus bijv: zelf DDNS en portforward ect regelen) gebruiken.

voor de liefhebber; zie:
reviews: Het probleem met VoLTE en waarom we nog niet zonder 2G en 3G kunnen

[ Voor 10% gewijzigd door Antonio di op 06-06-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Antonio di
https://ajax.systems/nl/blog/ajax-alerts/

Push meldingen gaan via Firebase Cloud Messaging (FCM)

Voordeel voor minder technische gebruikers is dat als de Ajax hub connectie heeft alles in 1 x werkt.
Geen gedoe met ddns en poort forwarding hobby's

2g is een dood paard waar alleen KPN onder lichte dwang nog laat werken, houd er rekening mee dat in een gebied waar iets stuk gaat de boel alleen met oude apparatuur gebeurt en uitbreiding helemaal geen geld meer aan besteed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Geen zorgen, zonder connectie werkt het ook gewoon nog. Plaats er een simkaart (of 2?) in en je hebt een backup. De simkaart kan ook worden gebruikt om je te bellen en smsen. (Bellen alleen om aandacht te vragen, je hoort verder niets volgens mij.)

Zonder verbinding geen app of appmeldingen natuurlijk, maar de sirene loeit wel. En alle afstandsbedieningen en bedieningspanelen werken ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Om van buitenaf te communiceren gebruiken ze inderdaad Cloud (AWS), als het Cloud gedeelte zou uitvallen werkt het lokale systeem gewoon door, je kan er alleen niet mee connecten, zie ook https://support.ajax.systems/en/faqs/hub-without-internet/.
Het blijft natuurlijk een keuze of je wel via Cloud wil werken, ik heb het geheel in eigen VLAN draaien en ben tevreden over de uptime/beschikbaarheid. Nog nooit geen problemen mee gehad. Heb ook een 4g Sim in gebruik (https://www.mtxc.eu/en/). Als je paranoid bent mbt Cloud connecties moet je niet beginnen aan dit soort oplossingen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Huub- schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:12:
[...]

Om van buitenaf te communiceren gebruiken ze inderdaad Cloud (AWS), als het Cloud gedeelte zou uitvallen werkt het lokale systeem gewoon door, je kan er alleen niet mee connecten, zie ook https://support.ajax.systems/en/faqs/hub-without-internet/.
Het blijft natuurlijk een keuze of je wel via Cloud wil werken, ik heb het geheel in eigen VLAN draaien en ben tevreden over de uptime/beschikbaarheid. Nog nooit geen problemen mee gehad. Heb ook een 4g Sim in gebruik (https://www.mtxc.eu/en/). Als je paranoid bent mbt Cloud connecties moet je niet beginnen aan dit soort oplossingen…
Alleen de buitenshuis verbinding
Ik had vroeger een vast IP-nr voor mijn modem-router thuis (Ziggo abbon. afgesloten voor 2014).
Hiermee kon ik buitenhuis via smartphone, PC etc. bij mijn thuisnetwerk (LAN). Ik kon ook zelf zorgen voor beveiliging van die verbinding. Dat betekent wel dat je je moet verdiepen in de "technische" netwerk technologie inclusief de "technische" beveiligingsmogelijkheden (encryptie, poort-mapping, VLAN, portforward etc.).

Ook Ziggo is gestopt met vaste IP-nr voor internet voor particulieren. Dus wisselt mijn internet IP-nr voor thuis (nu in 2jr 3 keer gebeurd).
Daarom heb ik nu een DDNS verbinding. Dat is ook een beetje Cloud. Een DDNS-server ergens op het internet die bijhoudt wat mijn internet IP-nr is (ook de verandering) . Dus op mijn smartphone staat bij de Alarm-App de DDNS-naam. De Alarm-app op mijn smartphone maakt verbinding met de DDNS-server en die linkt mijn door naar mijn router thuis. Maar nog steeds als ik het actuele internet IP-nr van mij modem-router ingeef op de Alarm-app dan werkt die prima zonder DDNS buitenshuis.
Veel netwerk/security goeroes vinden het bovenstaande niet veilig genoeg meer is. Je moet voor de buitenhuis verbinding een VPN nemen. Daarvoor kies je een VPN-provider en gaat jouw verbinding ook via
een VPN-server ergens op het internet (in de Cloud!)
Nu is het voordeel van de DDNS en de VPN dat je deze zelf kun kiezen en je ook kan veranderen van provider (gratis en betaalde varianten).

Fabrikant afhankelijkheid en meer dan alleen een verbinding
Als dit bovenstaande allemaal abracadabra is voor een koper van een Alarm/smarthome systeem en het de koper ook niet lukt (of niet wilt) het zich dit eigen te maken, dan heeft de producent van die alarm-systemen een probleem. Hij heeft een zeer gebruikersvriendelijk alarm systeem gemaakt (Ajax & Lupus) maar voor buitenshuis zit je met die techniek.
De oplossing is een account op de fabrikant zijn Cloud waar je systeem geregistreerd wordt.
De fabrikant zorgt voor het opzetten van een verbinding via zijn Cloud, tussen jouw smartphone buitenshuis en je Alarm-Hub thuis. Als dat heel netje gedaan wordt, wordt die Cloud alleen gebruikt voor het opzetten van de verbinding. Is de verbinding tot stand gebracht dan heeft de smartphone een rechtstreekse verbinding (dat is P2P) met jouw Alarm-Hub thuis.
De fabrikant zorgt er voor dat het er een veilige verbinding wordt opgezet.
Nu gaan fabrikanten steeds meer services bieden via hun eigen Cloud. Voor Ajax zijn dit volgens mij (correct me if I am wrong :( ;) ):
- Bij een alarmering gaat er een bericht naar de AJAX-Cloud die er voor zorgt dat er een push notificatie
...naar je Smartphone gestuurd wordt (voor android : via Google FCM weer een andere CLoud :'( ).
- De Ajax Cloud controleert de correcte werking van jouw Hub met een bepaalde interval.Is er iets mis dan
..wordt dat gerapporteerd op je smartphone.

Conclusie je ontkomt bijna niet meer aan het gebruik van Cloud. Maar er is een verschil met het zelf regelen en kiezen (DDNS, Portforward, evt. VPN) of het aan de fabrikant (in dit geval Ajax) over te laten en je daarmee afhankelijk te maken van die fabrikant. Je vertrouwd de fabrikant en hoopt dat dit blijft bestaan :) :( .
Het zelfde geldt trouwens voor alarm-netwerk thuis. De betere waaronder Ajax en ook Lupus gebruiken hun eigen 868Mhz protocollen hiervoor. Dus met al jouw 868Mhz componenten zit je ook vast aan een fabrikant. Dit geldt voor Lupus en Ajax.
Zigbee, Z-wave (vooral de nieuwe Z-Wave-LR) protocollen/verbindingen zijn universeel maar nog weinig gebruikt door Alarm fabrikanten, het laat zich raden waarom!

Ajax maakt het leven dus ook voor buitenhuis verbinding makkelijk en zorgt er voor dat er uitwijk (back-up) is voor de internet verbinding naar de Ajax cloud via de 4G. Bovendien kan de Hub autonoom SMSjes versturen als de Ajax Cloud of alle verbindingen hierheen er uit ligt.
Ook met de Wifi is er een uitwijk te realiseren (buren of zo, volgens gebruikers van dit forum).
Dus dat is echt prima geregeld.
Ajax heeft wereldwijd meer dan 600.000 alarm systemen verkocht (Lupus zit nu op 50.000 bijna allemaal in Duitsland). Dus als Ajax zou omvallen dan springt er wel iemand in dat gat en neemt de Ajax cloud over.

Kies wel altijd een Ajax Hub:
- Uitwijk internet( back-up) via 4G
- 4G
- SMSjes versturen
- Wifi
- ingebouwde oplaadbare batterij back-up (zodat al dit bovenstaande ook werkt bij 220v stroom uitval)

Pffff, ik hoop dat het niet te technisch is geworden :) :P :(
Ik heb dus vooral iets tegen fabrikant afhankelijkheid. Ik zou het liefst een Alarm/smarthome hebben met een gebruikersvriendelijk internet toegang zonder afhankelijkheid van 1 fabrikant (dat is technisch zeker mogelijk) en met Z-wave-LR (ster-netwerk) voor verbinding in huis met de componenten. Zover is het nog niet :O :(

[ Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 07-06-2022 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Antonio di schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:57:
[...]

Alleen de buitenshuis verbinding
Ik had vroeger een vast IP-nr voor mijn modem-router thuis (Ziggo abbon. afgesloten voor 2014).
Hiermee kon ik buitenhuis via smartphone, PC etc. bij mijn thuisnetwerk (LAN). Ik kon ook zelf zorgen voor beveiliging van die verbinding. Dat betekent wel dat je je moet verdiepen in de "technische" netwerk technologie inclusief de "technische" beveiligingsmogelijkheden (encryptie, poort-mapping, VLAN, portforward etc.).

Ook Ziggo is gestopt met vaste IP-nr voor internet voor particulieren. Dus wisselt mijn internet IP-nr voor thuis (nu in 2jr 3 keer gebeurd).
Daarom heb ik nu een DDNS verbinding. Dat is ook een beetje Cloud. Een DDNS-server ergens op het internet die bijhoudt wat mijn internet IP-nr is (ook de verandering) . Dus op mijn smartphone staat bij de Alarm-App de DDNS-naam. De Alarm-app op mijn smartphone maakt verbinding met de DDNS-server en die linkt mijn door naar mijn router thuis. Maar nog steeds als ik het actuele internet IP-nr van mij modem-router ingeef op de Alarm-app dan werkt die prima zonder DDNS buitenshuis.
Veel netwerk/security goeroes vinden het bovenstaande niet veilig genoeg meer is. Je moet voor de buitenhuis verbinding een VPN nemen. Daarvoor kies je een VPN-provider en gaat jouw verbinding ook via
Nu is het voordeel van de DDNS en de VPN dat je deze zelf kun kiezen en je ook kan veranderen van provider (gratis en betaalde varianten).

Fabrikant afhankelijkheid en meer dan alleen een verbinding
Als dit bovenstaande allemaal abracadabra is voor een koper van een Alarm/smarthome systeem en het de koper ook niet lukt (of niet wilt) het zich dit eigen te maken, dan heeft de producent van die alarm-systemen een probleem. Hij heeft een zeer gebruikersvriendelijk alarm systeem gemaakt (Ajax & Lupus) maar voor buitenshuis zit je met die techniek.
De oplossing is een account op de fabrikant zijn Cloud waar je systeem geregistreerd wordt.
De fabrikant zorgt voor het opzetten van een verbinding via zijn Cloud, tussen jouw smartphone buitenshuis en je Alarm-Hub thuis. Als dat heel netje gedaan wordt, wordt die Cloud alleen gebruikt voor het opzetten van de verbinding. Is de verbinding tot stand gebracht dan heeft de smartphone een rechtstreekse verbinding (dat is P2P) met jouw Alarm-Hub thuis.
De fabrikant zorgt er voor dat het er een veilige verbinding wordt opgezet.
Nu gaan fabrikanten steeds meer services bieden via hun eigen Cloud. Voor Ajax zijn dit volgens mij (correct me if I am wrong :( ;) ):
- Bij een alarmering gaat er een bericht naar de AJAX-Cloud die er voor zorgt dat er een push notificatie
...naar je Smartphone gestuurd wordt (voor android : via Google FCM weer een andere CLoud :'( ).
- De Ajax Cloud controleert de correcte werking van jouw Hub met een bepaalde interval.Is er iets mis dan
..wordt dat gerapporteerd op je smartphone.

Conclusie je ontkomt bijna niet meer aan het gebruik van Cloud. Maar er is een verschil met het zelf regelen en kiezen (DDNS, Portforward, evt. VPN) of het aan de fabrikant (in dit geval Ajax) over te laten en je daarmee afhankelijk te maken van die fabrikant. Je vertrouwd de fabrikant en hoopt dat dit blijft bestaan :) :( .
Het zelfde geldt trouwens voor alarm-netwerk thuis. De betere waaronder Ajax en ook Lupus gebruiken hun eigen 868Mhz protocollen hiervoor. Dus met al jouw 868Mhz componenten zit je ook vast aan een fabrikant. Dit geldt voor Lupus en Ajax.
Zigbee, Z-wave (vooral de nieuwe Z-Wave-LR) protocollen/verbindingen zijn universeel maar nog weinig gebruikt door Alarm fabrikanten, het laat zich raden waarom!

Ajax maakt het leven dus ook voor buitenhuis verbinding makkelijk en zorgt er voor dat er uitwijk (back-up) is voor de internet verbinding naar de Ajax cloud via de 4G. Bovendien kan de Hub autonoom SMSjes versturen als de Ajax Cloud of alle verbindingen hierheen er uit ligt.
Ook met de Wifi is er een uitwijk te realiseren (buren of zo, volgens gebruikers van dit forum).
Dus dat is echt prima geregeld.
Ajax heeft wereldwijd meer dan 600.000 alarm systemen verkocht (Lupus zit nu op 50.000 bijna allemaal in Duitsland). Dus als Ajax zou omvallen dan springt er wel iemand in dat gat en neemt de Ajax cloud over.

Kies wel altijd een Ajax Hub:
- Uitwijk internet( back-up) via 4G
- 4G
- SMSjes versturen
- Wifi
- ingebouwde oplaadbare batterij back-up (zodat al dit bovenstaande ook werkt bij 220v stroom uitval)

Pffff, ik hoop dat het niet te technisch is geworden :) :P :(
Ik heb dus vooral iets tegen fabrikant afhankelijkheid. Ik zou het liefst een Alarm/smarthome hebben met een gebruikersvriendelijk internet toegang zonder afhankelijkheid van 1 fabrikant (dat is technisch zeker mogelijk) en met Z-wave-LR (ster-netwerk) voor verbinding in huis met de componenten. Zover is het nog niet :O :(
@Antonio di goed verhaal (y)

VPN is ook goede optie als je geen poorten wil openzetten of als je geen devices zelf contact wil laten maken met het internet. Ik heb dat ook altijd gebruikt voor mijn IP camera’s. Als ik beelden wil bekijken zet ik eerst een VPN netwerk op.

De Ajax Hub zelf controleert intern het systeem, en geeft een keep alive signaal door naar de cloud. Op het moment dat er een actie plaats vindt maakt het ook connectie met de cloud en naar gelang je instellingen krijg je dan een (push) notificatie.

Als je een gesloten systeem hebt die geen verbinding maakt met internet, dan zou je eventueel een GSM (4g) module kunnen integreren die dan de notificaties doorgeeft, maar dan moet je zelf wel meer tinkeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Huub- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:21:
[...]

@Antonio di goed verhaal (y)

VPN is ook goede optie als je geen poorten wil openzetten of als je geen devices zelf contact wil laten maken met het internet. Ik heb dat ook altijd gebruikt voor mijn IP camera’s. Als ik beelden wil bekijken zet ik eerst een VPN netwerk op.

De Ajax Hub zelf controleert intern het systeem, en geeft een keep alive signaal door naar de cloud. Op het moment dat er een actie plaats vindt maakt het ook connectie met de cloud en naar gelang je instellingen krijg je dan een (push) notificatie.

Als je een gesloten systeem hebt die geen verbinding maakt met internet, dan zou je eventueel een GSM (4g) module kunnen integreren die dan de notificaties doorgeeft, maar dan moet je zelf wel meer tinkeren…
Kun je een SMS sturen naar de Ajax Hub met commando "disarm" of "arm" (Alarm UIT of AAN) voor het geval je geen internet hebt of dat er uit ligt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Antonio di Wat ilk wel weet is dat als de de cloud verbinding eraf ligt er om de 2 minuten naar je ingestelde telefoon nummer gebeld gaat worden net zolang totdat je de oproep beantwoord.

Waarom je het alarm met sms aan of uit wil zetten is mij niet duidelijk, als in de buurt van mijn huis zit kan ik hem lokaal via wifi uit zetten of indien je die hebt met een sleutelhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
Huub- schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:12:
[...]

TIP? Volgens mij ben je daar niet goedkoop uit. Ik heb een simcard van Simpel.nl en betaal 3,50/mnd. Het data gebruik van Ajax is gering. Ik blijf onder de 10 MB per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Antonio di schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:57:
[...]
Nee, die netwerkgoeries bedoelen dat je een VPN-server in je huis hebt zitten en dat dat het enige is waarmee je vanuit buitenshuis kunt verbinden (de enige port forward op je router dus). Daarmee kun je authenticeren en vervolgens andere apparaten in je netwerk benaderen. Een Surfshark of Private Internet Access wordt dus absoluut niet bedoelt.

Mocht je je écht zorgen maken om de Ajax cloud/app/bridge en ben je van mening dat jouw aangekochte apparaten gewoon altijd 100% lokaal moeten werken, dan is er nog een oplossing beschikbaar. Ajax heeft namelijk ook een UART Bridge in hun assortiment. Hiermee kun je van een Raspberry Pi bijvoorbeeld een DIY Ajax Hub maken met eigen software en eigen regels. Niet alle apparaten zijn ondersteund, maar de belangrijkste (de sensoren) wel. En helemaal in eigen beheer, niemand die er aan kan komen.
Antonio di schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:39:
[...]

Kun je een SMS sturen naar de Ajax Hub met commando "disarm" of "arm" (Alarm UIT of AAN) voor het geval je geen internet hebt of dat er uit ligt ???
Dat gaat niet. Je moet de app of de verbonden apparaten gebruiken om het alarm aan en uit te zetten.
royaljoop schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:57:
[...]

TIP? Volgens mij ben je daar niet goedkoop uit. Ik heb een simcard van Simpel.nl en betaal 3,50/mnd. Het data gebruik van Ajax is gering. Ik blijf onder de 10 MB per maand.
Ik heb ook een MTX connect simkaart erin zitten. Een half jaar geleden aangeschaft, heb het opgeladen met €20, kreeg er dan gratis €2 bij. Nu een half jaar verder en het saldo is nu nog €21,99. Het heeft me dus 1 cent gekost tot nu toe. (eigenlijk nog niet eens, want het is 1 cent van de 'gratis' 2 euro.) Saldo is onbeperkt geldig en deelbaar over meerdere simkaarten.

(Ik zit er dus aan te denken om een GPS tracker in mijn auto te plaatsen met een simkaart die gebruik maakt van hetzelfde saldo.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Antonio di schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:39:
[...]

Er hangt een SIM aan met data dus geen 06 nummer, als het internet niet werkt kun je gewoon via de app blijven communiceren, je merkt het verschil dan niet. Communicatie gaat dan via je databundel...
Je kan de Ajax Hub dus ook gebruiken op plekken waar je geen permanent internet hebt (Vakantie huisje, Camper etc.)

[ Voor 10% gewijzigd door Huub- op 08-06-2022 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huub-
royaljoop schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:57:
[...]

Jij betaald dus € 3,50 per maand dat is €42 per jaar. Ik heb in het begin van het jaar € 20 betaald bij bij MTX Connect. Ik heb daar een Pay As You Go plan genomen, met gebruik van > 260kb per dag kan ik met dat tegoed nog wel een tijdje door. Volgens mij moet je wel 1 keer per jaar een refill doen anders vervalt je data. Dus het kost mij niet meer dan €20 per jaar.
Zie ook: M2M simkaart aanbieders voor ongeveer 50-100mb per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
xFeverr schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:47:
[...]

[...]

Ik heb ook een MTX connect simkaart erin zitten. Een half jaar geleden aangeschaft, heb het opgeladen met €20, kreeg er dan gratis €2 bij. Nu een half jaar verder en het saldo is nu nog €21,99. Het heeft me dus 1 cent gekost tot nu toe. (eigenlijk nog niet eens, want het is 1 cent van de 'gratis' 2 euro.) Saldo is onbeperkt geldig en deelbaar over meerdere simkaarten.

(Ik zit er dus aan te denken om een GPS tracker in mijn auto te plaatsen met een simkaart die gebruik maakt van hetzelfde saldo.)
Precies hetzelfde bij mij, ik heb ook nog een tegoed van € 21,99 :).
Volgens mij moet je nar 365 dagen wel tegoed bijkopen anders aak jet het tegoed kwijt, of ben ik niet juist geïnformeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7K1EGjWuCnZr-MfA-lpw-eFjcrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbYpJHmqEgaaJtPVaE8U50CY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Huub- op 08-06-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Huub- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:20:
[...]

Precies hetzelfde bij mij, ik heb ook nog een tegoed van € 21,99 :).
Volgens mij moet je nar 365 dagen wel tegoed bijkopen anders aak jet het tegoed kwijt, of ben ik niet juist geïnformeerd?

[Afbeelding]
Nee, die refil is niet nodig. Je Pay-as-you-go plan stopt automatisch na 1 maand of 1 jaar, wat je zelf instelt. Maar je kunt dit gewoon stopzetten en weer aanzetten voor een maand of jaar. Dat staat los van je saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
xFeverr schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:45:
[...]

Nee, die refil is niet nodig. Je Pay-as-you-go plan stopt automatisch na 1 maand of 1 jaar, wat je zelf instelt. Maar je kunt dit gewoon stopzetten en weer aanzetten voor een maand of jaar. Dat staat los van je saldo.
Perfect, dan is het zelfs nog veel goedkoper dan €20 per jaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
habbekrats schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 06:20:
@Antonio di Wat ilk wel weet is dat als de de cloud verbinding eraf ligt er om de 2 minuten naar je ingestelde telefoon nummer gebeld gaat worden net zolang totdat je de oproep beantwoord.

Waarom je het alarm met sms aan of uit wil zetten is mij niet duidelijk, als in de buurt van mijn huis zit kan ik hem lokaal via wifi uit zetten of indien je die hebt met een sleutelhanger.
Bij Ajax Systems is dit dus niet het geval. Je kan als backup een data Sim gebruiken, dus geen SMS, alleen data uit je bundel, app en alles blijft gewoon werken.
Als de Cloud server van Ajax Systems eruit ligt blijft je systeem lokaal ook gewoon werken, je ontvangt dan alleen geen notificaties en je kunt geen aanpassingen doen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Huub-
SMS are sent to the phone number provided by the user when creating an Ajax account.

A phone call is the hub calling the phone number specified in the Ajax app account.
We call only in the event of an alarm to get your attention and reduce the feasibility of you missing a critical alert. It is recommended that you enable this type of notification. The hub consecutively calls all users who have enabled this type of notification in the order specified in Users Settings. The hub calls every 2 minutes at most. The call is automatically dropped as soon as you answer it. The hub does not call again if the call was dropped or unanswered.

[ Voor 5% gewijzigd door habbekrats op 08-06-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Huub- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Bij Ajax Systems is dit dus niet het geval. Je kan als backup een data Sim gebruiken, dus geen SMS, alleen data uit je bundel, app en alles blijft gewoon werken.
Als de Cloud server van Ajax Systems eruit ligt blijft je systeem lokaal ook gewoon werken, je ontvangt dan alleen geen notificaties en je kunt geen aanpassingen doen via de app.
Misschien heeft de Ajax daarom 2 SIM-slots?? :9 :) :
1) Voor SIM met tel-nr. en tegoed voor SMSjes en spraakoproep
2) Een SIM voor DATA

Misschien kan @royaljoop testen of 1) en 2) ook met 1 SIM kan :) :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royaljoop
Dat testen gaat het voorlopig niet worden. Ben even aan het verbouwen en kan er ook niet zo makkelijk meer bij (op dit moment). Dus even een of twee maanden geduld svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik heb ook 2 sim slots, echter maar 1 sim kaart

In de afgelopen 2 jaar heb ik nog nooit van de cloud gelegen en dus geen sms of telefoon oproepen gehad dat mijn hub niet meer bereikbaar zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Antonio di schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:32:
[...]

Misschien heeft de Ajax daarom 2 SIM-slots?? :9 :) :
1) Voor SIM met tel-nr. en tegoed voor SMSjes en spraakoproep
2) Een SIM voor DATA

Misschien kan @royaljoop testen of 1) en 2) ook met 1 SIM kan :) :(.
Ik heb 1 sim en hij belt met die sim en data gaat ook met dezelfde sim als t internet weg valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Makrolon schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:57:
[...]

Ik heb 1 sim en hij belt met die sim en data gaat ook met dezelfde sim als t internet weg valt.
@royaljoop zal er blij mee zijn. Hoeft hij het niet meer uit te proberen :) .

Bij een goed Alarm systeem wordt altijd aangeraden een alternatief communicatie pad beschikbaar te hebben voor uitwijk als het primaire pad niet werkt.. Vandaar mijn vraag over Ajax en SMS.
Daarom zijn fabrikanten op ingebouwde mobieltje met SMS/Spraak overgegaan (inc. Ajax). Dit toen de vast telefoon ook over het internet ging lopen. Ook omdat er geen "andere stroom" op de internet telefoon zit zoals bij het koper netwerk (PSTN, 47 volt, ook als je 220V thuis uitviel!). Heb je een ADSL abonn. met een router met "Life-line" dat werkt de "vaste" telefoon nog wel als uitwijk bij 220v uitval (heeft bijna niemand!). Maar de KPN is nu ook begonnen met het uitfaseren van het PSTN-netwerk.
Je goede Alarm Hub (o.a. Ajax en Lupus) werkt gewoon door met het ingebouwde mobieltje en de ingebouwde noodstroom oplaadbare batterij als 220v uitvalt _/-\o_ .

Dus bij Ajax is SMS beschikbaar als alternatief voor notificaties als jouw "thuis internet" (vast of via een SIM) en/of de Ajax-Cloud en/of het internet pad naar Ajax- Cloud NIET werkt (ook als de bij 220v stroomuitval).

We zitten nu alleen met de discussie welke SIM oplossing (of 2 SIMS in totaal) is het goedkoopst voor Data en SMS/spraak (met telnr.) voor een "goed Alarm systeem". ;) :( .
Bij "MXM connect" (de bovengenoemde data oplossing) kost SMS/spraak/telnr. 60 euro per jaar extra, oeps niet goedkoop :( .
Ik heb een1 Kruidvat prepaid met 5 euro beltegoed 1 jaar geldig (SMS 9 cent, spraak 9 cent per minuut, 9 cent per 1 MB). Mooie discussie voor (andere) Tweakers :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
habbekrats schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:32:
@Huub-
SMS are sent to the phone number provided by the user when creating an Ajax account.

A phone call is the hub calling the phone number specified in the Ajax app account.
We call only in the event of an alarm to get your attention and reduce the feasibility of you missing a critical alert. It is recommended that you enable this type of notification. The hub consecutively calls all users who have enabled this type of notification in the order specified in Users Settings. The hub calls every 2 minutes at most. The call is automatically dropped as soon as you answer it. The hub does not call again if the call was dropped or unanswered.
Je kunt blijkbaar ook SMS als alternatief gebruiken, das handig in landen waar je geen goede 2/3/4G dekking hebt en vaak internet uitval. In Nederland ben ik daar niet bang voor. Zoals @Antonio di al zei daarom heeft het 2 SIM sloten. Prepaid kaart voor €5 per jaar kan dan idd een oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Huub- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:45:
[...]

Je kunt blijkbaar ook SMS als alternatief gebruiken, das handig in landen waar je geen goede 2/3/4G dekking hebt en vaak internet uitval. In Nederland ben ik daar niet bang voor. Zoals @Antonio di al zei daarom heeft het 2 SIM sloten. Prepaid kaart voor €5 per jaar kan dan idd een oplossing zijn.
Oeps, SMS bij geen internet dekking o.a. buitenland was ik nog vergeten als duidelijk argument :'( :)

Ik denk ook dat het met 2 SIM's gebruiken technisch beter/betrouwbaarder werkt als de 220v uitvalt en je "vaste" internet het niet doet.
Krijg je toch een SMS als je in de "Rimboe" zit van SIM-1 ook als SIM-2 evt. de internetverbinding overgenomen bij 220V stroomuitval en dus SIM-2 "bezet" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Jullie vergeten 1 ding, als de ajax hub op wat voor manier ook de connectie met alles verlies word je nog steeds via de cloud geïnformeerd dat je zaak niet meer werkt. Bij een niet cloud systeem zou je danelke x minuten een push bericht naar je telefoon moeten sturen denk ik. De ajax cloud blijft elke 2 minuten proberen contact met de hoofdgebruiker totdat je opneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Antonio di schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:56:
[...]

Oeps, SMS bij geen internet dekking o.a. buitenland was ik nog vergeten als duidelijk argument :'( :)

Ik denk ook dat het met 2 SIM's gebruiken technisch beter/betrouwbaarder werkt als de 220v uitvalt en je "vaste" internet het niet doet.
Krijg je toch een SMS als je in de "Rimboe" zit van SIM-1 ook als SIM-2 evt. de internetverbinding overgenomen bij 220V stroomuitval en dus SIM-2 "bezet" is.
In die extreme gevallen kun je ook niet veel doen als je alarm afgaat en je krijgt dan een SMS. Het is mooi dat het kan, ik vertrouw op mijn basis internet en als alternatief (stroom valt uit) werkt mijn systeem door en neemt het MTX data SIM kaart de boel over.
Als je al ergens heen gaat waar je niet of nauwelijks bereik hebt kun je de ook de notificaties laten binnen komen bij een familielid of vriend. Kunnen ze ook mooi de post binnenhalen 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habbekrats
Antonio di schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:56:
[...]

Ik denk dat je nu veel te veel verwacht van een klasse 2 alarm als Ajax, ik woon niet op drakenstein.

Mijn alarm werkt eigenlijk zoals de meeste te laat, dwz de heren zijn al bijna binnen door forceren van ramen en deuren. In dat soort gevallen heb je een paar mogelikheden
1 een buiten sensoren ring welke personen detecteerd wanneer ze het terrein op komen
2 een bewaker in een wachthuisje
3 een paar dobermans >:)

Ik ben prima tevreden met de cloud oplossing van Ajax, als er een alarm ontstaat
1- in mijn systeem wordt geinformeerd
2- er een storing is in mijn systeem
3- mijn systeem volledig uitvalt > Bericht van de ajax cloud dat mijn systeem onbereikbaar is.

Indien je geen cloud connectie hebt welke elke paar seconden een paar bytes verstuurd worden van de hub dat het systeem gezond is lijkt mij een prima oplossing.
Als je een centrale en die gaat compleet dood zonder cloud en al stop je er 5 simkaarten in krijg je geen melding meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

habbekrats schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 06:04:
Jullie vergeten 1 ding, als de ajax hub op wat voor manier ook de connectie met alles verlies word je nog steeds via de cloud geïnformeerd dat je zaak niet meer werkt. Bij een niet cloud systeem zou je danelke x minuten een push bericht naar je telefoon moeten sturen denk ik. De Ajax cloud blijft elke 2 minuten proberen contact met de hoofdgebruiker totdat je opneemt.
Je heb hierin helemaal gelijk:
Valt mij Hub uit (kan niet communiceren via internet c.q. SMS) dan hoor ik dit niet "direct". Dat voordeel heb je van de Ajax Cloud die hier onafhankelijk van de Hub een aantal zaken kan controleren.
Ik kan wel instellen dan mijn Lupus-XT2-plus ieder "x" tijd (minimum tijd is 4 uur) een interne controle opstart om de Hub en sensoren te testen (zgn. "dagelijkse" periodieke test). De test stuurt na controle altijd:
- push notificatie "periodieke test; alles Oke OF
- push notificatie "periodieke test: Fouten op Hub/sensoren controleer de log"
Als ik dus 6 uur geen push notificatie ontvang moet ik aannemen dat mijn Hub "gestorven" is.
Bij Ajax is dit via de Cloud pro-actief en beter geregeld. Die kan bijv. ook melden dat de internet verbinding naar de Hub er uit ligt.

Een ander groot voordeel van de Cloud is dat je Hub altijd "hardware" beperkingen kent en alle hub's ge-update moeten worden voor nieuwe functionaliteit. Dit is veel flexibeler te regelen via de cloud.
Een mooi voorbeeld hiervan is:
De Ajax Cloud verzorgt de vertaling van Ajax-gebeurtenissen naar Contact ID, SIA DC-09, Manitou, SBN, Sentinel, Kronos, MASterMind protocollen en stuurt die vervolgens door naar een meldpunt (bijv.: alarm-centrale). Veranderen die meldpunten iets dan zorgt Ajax dat het voor "iedereen die hier gebruik van maakt, blijft werken (Ajax kan dit trouwens ook nog onafhankelijk van de cloud voor 1 meldpunt).

Ik hou nu op met het ophemelen van de voordelen van de Cloud (ja er zij er nog meer) :) :) :) :( :( :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 13:24
Sinds een week nu ook een Ajax alarm thuis. Ik heb gekozen voor een M2M SIM met een abonnement van 36 euro per jaar. Het kan goedkoper met prepaid, maar dan moet je het weer in de gaten gaan houden. Een abonnement loopt ongemerkt door en voor dit bedrag vond ik dat helemaal prima.
De sirene is nu 1x afgegaan, omdat ik hem per ongeluk niet op de deelinschakeling had gezet….. daar ga ik wel wakker van worden als het nodig is!
Bediengemak bevalt me prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
tpas schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:44:
Sinds een week nu ook een Ajax alarm thuis. Ik heb gekozen voor een M2M SIM met een abonnement van 36 euro per jaar. Het kan goedkoper met prepaid, maar dan moet je het weer in de gaten gaan houden. Een abonnement loopt ongemerkt door en voor dit bedrag vond ik dat helemaal prima.
De sirene is nu 1x afgegaan, omdat ik hem per ongeluk niet op de deelinschakeling had gezet….. daar ga ik wel wakker van worden als het nodig is!
Bediengemak bevalt me prima!
Ik zou je toch nog de MTX Connect kaart willen aanbevelen. 1x opladen met 20 euro en (waarschijnlijk) levenslang kunnen gebruiken. Zoals eerder gezegd, na een half jaar is er nog maar 1 cent (!) van het saldo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glade008
  • Laatst online: 22-04 16:11
Wij zoeken ook een Ajax systeem te nemen maar zoeken nog reviews van mensen met katten.
Geven deze veel valse alarmen en/of valt de gevoeligheid ervan te tweaken?
Het gaat hier om de MotionCam en de MotionProtect.

Graag horen we jullie meningen hieromtrend, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

glade008 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:09:
Wij zoeken ook een Ajax systeem te nemen maar zoeken nog reviews van mensen met katten.

De beste (buiten) batterij bewegingsmelders vind ik die van Optex.
Zeker de modellen met dubbel PIR en Radar.
Je kunt er een Ajax-transmitter in plaatsen en deze aansluiten op je Ajax Hub. Optex heeft heel veel modellen.
Veel Ajax verkopers, verkopen ook Optex met Ajax transmitter. Optex is in NL erg duur. In DE/ IT zijn ze veel goedkoper (wel opletten op de goede radar freq. voor NL).
Ik heb geen ervaring met "Ajax" zijn eigen modellen die je zelf noemt.
Goed buiten bewegingsmelders voorkomen Inbraak. Dus goed dat jullie hier naar kijken.

Lees in ieder geval: Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Ik heb toevallig vandaag een review geplaatst van een Alarm Camera met "Smart/Intelligent Motion Detection" . Ook wel een leuk onderwerp in relatie met jouw vraag over (buiten) detectie, zie:
Lupus Electronics LUPUS - LE232 Alarm Camera review door Antonio di

[ Voor 21% gewijzigd door Antonio di op 14-06-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glade008
  • Laatst online: 22-04 16:11
Antonio di schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:27:
[...]

De beste (buiten) batterij bewegingsmelders vind ik die van Optex.
Zeker de modellen met dubbel PIR en Radar.
Je kunt er een Ajax-transmitter in plaatsen en deze aansluiten op je Ajax Hub. Optex heeft heel veel modellen.
Veel Ajax verkopers, verkopen ook Optex met Ajax transmitter. Optex is in NL erg duur. In DE/ IT zijn ze veel goedkoper (wel opletten op de goede radar freq. voor NL).
Ik heb geen ervaring met "Ajax" zijn eigen modellen die je zelf noemt.
Goed buiten bewegingsmelders voorkomen Inbraak. Dus goed dat jullie hier naar kijken.

Lees in ieder geval: Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Ik heb toevallig vandaag een review geplaatst van een Alarm Camera met "Smart/Intelligent Motion Detection" . Ook wel een leuk onderwerp in relatie met jouw vraag over (buiten) detectie, zie:
Bedankt voor de info alvast, maar wij doelden op de binnensensors hoezeer er daarmee valse alarmen zouden komen met onze kat. Buiten hebben we niets van sensors/camera's voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

glade008 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:47:
[...]

Bedankt voor de info alvast, maar wij doelden op de binnensensors hoezeer er daarmee valse alarmen zouden komen met onze kat. Buiten hebben we niets van sensors/camera's voorzien.
Grote dieren die recht opstaan is vaak een probleem voor bewegingsmelders. Zie discussie rondom een eerder geposte reacties rondom dit topic:
Zie : Antonio di in "Ervaringen met AJAX security"

[ Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 14-06-2022 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
glade008 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:09:

Daar werkt AJAX systems goed mee 😀
Zie ook Huub- schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:52

In mij schuur, waar onze katten in de avond zijn, heb ik een Motion Protect in gebruik. Ik heb nog nooit een false positive gehad van de katten.

[ Voor 29% gewijzigd door Huub- op 14-06-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Heb hier een hond (Pomeriaan, dus ongeveer de grootte van een kat) en daarmee heb ik ook geen last van false positives. Anders kun je ook nog de gevoeligheid iets minder zetten, maar dat zal wel meevallen.

Ik zou het gewoon proberen voordat je allemaal andere sensoren en spullen koopt. Het zal waarschijnlijk helemaal niet nodig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
@glade008 Als je de aanbevolen installatie hoogte aanhoudt van 2.40M zie ik met de standaard bewegingsdetectoren weinig problemen.

Bron: https://ajax.systems/nl/b...-how-to-use-it-correctly/

[ Voor 28% gewijzigd door JL-IP(!) op 14-06-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cootje79
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 19:33
Ik ben me al even aan het verdiepen in een beveiligings-/alarmsysteem voor in- en rondom huis. Het is een nieuwbouw huis dus de focus zal wel liggen op buiten.

Door de onder andere hier terug te lezen ervaringen heeft de firma Ajax mijn interesse gewekt.

Heeft er iemand 'toevallig' positieve ervaringen met een installateur die dit ook verkoopt aan en evt. installeert bij particulieren (regio midden Nederland)? Een ervaren installateur van dit systeem kan ongetwijfeld aanbevelingen doen waar ik zelf niet aan zal/ga denken. Op zich zou ik het zelf denk ik ook wel aandurven maar ik twijfel onder andere over de posities van te plaatsen sensoren. Ook wil ik de set graag combineren met een nog aan te schaffen POE+ camera die bij voorkeur te integreren is met de Ajax hub/software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Cootje79 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:03:
Ik ben me al even aan het verdiepen in een beveiligings-/alarmsysteem voor in- en rondom huis. Het is een nieuwbouw huis dus de focus zal wel liggen op buiten.

Door de onder andere hier terug te lezen ervaringen heeft de firma Ajax mijn interesse gewekt.

Heeft er iemand 'toevallig' positieve ervaringen met een installateur die dit ook verkoopt aan en evt. installeert bij particulieren (regio midden Nederland)? Een ervaren installateur van dit systeem kan ongetwijfeld aanbevelingen doen waar ik zelf niet aan zal/ga denken. Op zich zou ik het zelf denk ik ook wel aandurven maar ik twijfel onder andere over de posities van te plaatsen sensoren. Ook wil ik de set graag combineren met een nog aan te schaffen POE+ camera die bij voorkeur te integreren is met de Ajax hub/software.
Prima systeem Ajax. Lees mijn Algemene stuk over draadloze alarm-systemen. Staat ook wat over Buiten bewegingsmelders in en Cam's met Human-detection, zie:
Toevallig van Lupus Electronics een Bullet camera review op Tweakers gezet (Rebranded Dahua, Dahua heeft ook Bulleyes/dome model hiervan), Zie:

Ik weet niets over een goede Ajax installateur/verkoper.

Veel Lees plezier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cootje79
Antonio di schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:10:
[...]

Prima systeem Ajax. Lees mij Algemene stuk over draadloze alarm-systemen. Staat ook wat over Buiten bewegingsmelders in en Cam's met Human-detection, zie:
Toevallig van Lupus Electronics een Bullet camera review op Tweakers gezet (Rebranded Dahua, Dahua heeft ook Bulleyes/dome model hiervan), Zie:

Ik weet niets over een goede Ajax installateur/verkoper.

Veel Lees plezier
Bedankt voor je reactie @Antonio di. Ik ga je topics lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)

Ik ben installateur maar plaats niet in midden Nederland, uiteraard wil ik je wel helpen met je vragen. PM me als je interesse hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huub-

Met een beetje logisch nadenken kan je het ook zelf het is niet super moeilijk. Bij vragen kunnen we natuurlijk altijd helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:01
Hier heb ik mijn alarm besteld en deze jongens hebben het systeem bij mij naar volledige tevredenheid geinstalleerd:
https://www.alarmsysteemexpert.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cootje79
JL-IP(!) schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:57:
[...]

Ik ben installateur maar plaats niet in midden Nederland, uiteraard wil ik je wel helpen met je vragen. PM me als je interesse hebt.
Merci! Ik ga nog e.e.a. wat verder uitwerken op papier. Het zou top zijn als je daar nog even een blik op kunt werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0Peter
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-07-2022
Ik heb ook een uitgebreider alarmsysteem van Ajax.
Werkt goed, App supersnel!

Maar, de door protector plus contacten geven het na 3 jaar op.
Ik heb er circa 10 op mijn kantelramen geplaatst.
Sensor op de onder post, kleine magneet aan het raam er een paar millimeter boven.
Als ik de ramen naar binnen kantel (onder scharnier, boven 10 cm open) werkt het alarm goed (open en dicht).
Echter na een aantal jaar “zegt” het systeem dat de ramen open zijn en kan ik alleen inschakelen met storingen (terwijl het raam dicht is of op kantelstand).
Een aantal sensoren zijn inmiddels vervangen (garantie), maar probleem blijft zich voor doen bij meer ramen.
Oh ja, batterij en jewel signaal zijn 100%

Wie helpt me
Groet Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
H0Peter schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:57:

Sensor op de onder post, kleine magneet aan het raam er een paar millimeter boven.
Als ik de ramen naar binnen kantel (onder scharnier, boven 10 cm open) werkt het alarm goed (open en dicht).
Echter na een aantal jaar “zegt” het systeem dat de ramen open zijn en kan ik alleen inschakelen met storingen (terwijl het raam dicht is of op kantelstand).
Een aantal sensoren zijn inmiddels vervangen (garantie), maar probleem blijft zich voor doen bij meer ramen.

Wie helpt me
Groet Peter
Door protector plus aldus ook trilling gevoelig.
Heb je bijvoorbeeld een defecte unit los gehaald en gewoon op tafel gelegd om te zien of de werking nog van toepassing is?
Weet niet hoe die opgehangen is bij je, horizontaal of verticaal, en probeer de grote magneet eens uit.
Het kan ook zeker van toepassing zijn dat er condens in je unit zit door toch door de rubbers bijvoorbeeld.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik heb wat ander geks, sinds een tijdje werkt de functie deurbel niet meer. Deurbel vond ik ideaal op de schuurdeur die overdag open is en ik het heel handig vind als ik even boven ben dat er een piepje klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
habbekrats schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:04:
Ik heb wat ander geks, sinds een tijdje werkt de functie deurbel niet meer. Deurbel vond ik ideaal op de schuurdeur die overdag open is en ik het heel handig vind als ik even boven ben dat er een piepje klinkt.
Wat zijn je actieve instellingen? Staat in de app bij bediening het belletje actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32
H0Peter schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:57:

Wie helpt me
Groet Peter
Ik heb er ook een aantal hangen en nog nergens last van n
De handleiding geeft wel specifiek aan hoe je ze moet ophangen dus misschien zit daar je probleem
https://support.ajax.systems/en/manuals/doorprotect-plus
De magneet moet altijd rechts van de sensor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@JL-IP(!) jazeker, ik heb het ook al eens verwijderd en er weer bijgezet.

Na enig zoeken blijkt dat je met 1 veeg op het scherm waar je het alarm aan of uit zet ook de bel functie uitzet.

[ Voor 43% gewijzigd door habbekrats op 03-07-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Klopt @habbekrats .. Heb mijn ervaring hierin al eens gedeeld met Ajax support want het kan iets duidelijker
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste