Eufy is een "gesloten systeem" dus je moet er alleen mee doen wat zij zeggen dat kan. Ajax staat daar niet bij.
Ook Ajax vermeldt Eufy niet. Het zou een heel lang verhaal worden om dit in detail hier uit te leggen.
A: Aan bellen op een video-deurbel is betrouwbaaar en leidt tot een melding en een beeld/geluidverbinding
....met de aanbeller. De rest van de mogiejkheden is vooral leuk en aardig maar niet iets voor een
....Alarm-systeem
B: Met een video-deurbel zou ik geen alarm laten afgaan. Dat zou ik nooit doen met de huidige stand
.....van video-deurbel techniek.
.....Een video-deurbel bevind zich normaliter aan de voorkant van je huis, gericht op je voortuin cq straat.
.....Video-deurbel fabrikanten en verkopers gebruiken fantastisch termen als AI, Radar, PIR,
.....gezichts/mens/voertuig herkenning.
.....Maak vaak is het allemaal gewoon simpele bewegingsdetectie die opname start voor x tijd.
.....Als je hier een Alarm op laat afgaan inclusief sirene dan krijg je heel gauw problemen in de buurt
....
.want het alarm zal om de haverklap aanslaan.
Dus bij een video deurbel in combi met een alarm/smarthome systeem komt het hier op neer:
C: Je kan er geen Vol Alarm mee laten afgaan.
D: Je kunt met een juiste video-deurbel via de camera van die deurbel kijken wat er aan de hand is.
E: Je kunt met een juiste deurbel een koppeling aanbrengen met je alarmsysteem voor een
.....bijvoorbeeld een "alert" om punt D te gebruiken.
...Hiervoor is in het geval van bijna alle Alarmsystemen wat technisch kennis en knutselwerk (ook Ajax)
....nodig en een juiste video-deurbel.
...(techniek: een schakel-relais met een NC/NO uitgang koppelen aan bedrading van de deurbel,
....of de Deurbel heeft zelf een NO/NC/Alarm uitgang.
... Op deze NC/NO/Alarm uitgang sluit je een transmitter of een bedrading aan die verbinding heeft
....met je Alarm-systeem)
F: Als het te moeilijk wordt: Je neemt gewoon een losstaand IP video-deurbel (zonder Homebase of
....ander hubje) en gebruikt de App van de Fabrikant "los".
Uit de goede vragen die jij stelt op dit forum denk ik ook te kunnen opmaken dat je niet bekent bent met alle techisch details van alarmsystemen en camera's. Dus hopelijk leg ik het begrijpelijk uit hieronder:
De camera's waar Ajax mee werkt zijn IP-camera's die via Wifi of een LAN kabel verbonden zijn met Ajax-hub c.q. je Router-en-dan-Ajax-hub (zie lijst van Ajax voor welke modellen zij ondersteunen).
De juiste video deurbel is gewoon een IP-camera in het klein en dat is GEEN Eufy.
Dus mijn advies:
- Neem een IP Dahua video deurbel (wifi of LAN) met standaards als ONVIF,
RTSP, HTTPS ect.
..en een NC/NO/Alarm bedrade uitgang (ook Hikvision heeft ze).
- Vraag aan de verkoper* van zo'n video-deurbel of die een RTSP stream heeft die aangesloten kan
...worden op je Ajax-Hub.
- Vraag aan de verkoper* van zo'n video-deurbel of die NO/NO/Alarm uitgang kan worden aan gesloten op
...je Ajax Hub en hoe (transmitter, bedraad naar draadloos module ??).
* = Er zijn winkels die zowel Ajax alarm spullen als Dahua IP-video deurbellen verkopen!
Je kunt ook aan Ajax vragen wanneer de Ajax video-deurbel van hen komt.
Dat is denk ik misschien nog het beste om op te wachten.
Alleen om een idee te krijgen, kunt je ook eens mijn review lezen over de Lupus Electronics LE232 IP-camera. De eerste die nu een alarmering-koppeling heeft naar de Lupus XT2-plus Hub via IP, zie:
Lupus Electronics LUPUS - LE232 Alarm Camera review door Antonio di