☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb je uiteindelijk de Reolink nog besteld? Hoe bevalt hij met de NAS?StormRider schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:48:
Update: het lijkt erop dat voor mij de Reolink Wifi doorbell de beste keuze is. Hoe denken jullie hierover?
uitvoering: Arlo Video Doorbell Wire-Free Zwart
uitvoering: Arlo Pro Smart Hub
uitvoering: Arlo Essential Spotlight 1-pack Zwart
https://www.bol.com/nl/nl...yJHaQ_0_7.13.ProductTitle
Wat heb je zelf? Ik twijfel nu weer over Eufy bijvoorbeeld, omdat het wat meer mainstream is.Cyb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:41:
@ap3nr0ts Houdt er rekening mee dat het hebben van lokale opslag nog niets zegt over of een Internet verbinding vereist is. Dat was bij Eufy ook het geval, die klanten heeft misleid met "lokale opslag" en controle over je eigen data enz, maar zodra je de Internet stekker er uit trok, viel het hele systeem uit, inclusief lokale opslag. Als je het zeker wilt weten, moet je het navragen bij de fabrikant zelf of bij mensen die een dergelijke setup hebben.
Dat heb ik je vaker zien posten, maar hoe zit dat precies dan? Want zo stellig als jij dat nu brengt ervaar ik het niet.Cyb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:41:
@ap3nr0ts Houdt er rekening mee dat het hebben van lokale opslag nog niets zegt over of een Internet verbinding vereist is. Dat was bij Eufy ook het geval, die klanten heeft misleid met "lokale opslag" en controle over je eigen data enz, maar zodra je de Internet stekker er uit trok, viel het hele systeem uit, inclusief lokale opslag. Als je het zeker wilt weten, moet je het navragen bij de fabrikant zelf of bij mensen die een dergelijke setup hebben.
Wanneer ik geen internet heb werkt mijn deurbel prima, en ook zie ik gewoon het beeld op de lokale opslag verschijnen. Heb jij het wellicht over de bewakingscamera's of een specifieke lijn van producten?
Het enige wat niet werkt zonder internet zijn de pushberichten, en ik ben bekend met de rel om de online opgeslagen foto's voor het pushbericht, maar verder herken ik me niet echt in je bewering.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Weet niet direct wat je met mainstream bedoeld als het om camerafabrikanten gaat. Persoonlijk kijk ik vooral naar track record van de fabrikant (het in opspraak raken, en privacy en security features) en land van herkomst, als het om vertrouwen gaat.
@Gonadan ik spreek in de verleden tijd over deurbellen van Eufy. Dat opslag probleem bij het verliezen van de Internet verbinding is al een tijd opgelost, maar het is wel iets waar de vraagtekens over Eufy flink begonnen te rijzen. Maar opgelost of niet, het is voor mij sowieso een bedrijf geworden dat ik niet vertrouw, maar dat geldt voor nog wel meer fabrikanten in deze productcategorie.
Ah oké, dat verklaart. En dat je het niet vertrouwt haalde ik wel uit je bewoordingen uit de posts inderdaad.Cyb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:54:
@Gonadan ik spreek in de verleden tijd over deurbellen van Eufy. Dat opslag probleem bij het verliezen van de Internet verbinding is al een tijd opgelost, maar het is wel iets waar de vraagtekens over Eufy flink begonnen te rijzen. Maar opgelost of niet, het is voor mij sowieso een bedrijf geworden dat ik niet vertrouw, maar dat geldt voor nog wel meer fabrikanten in deze productcategorie.
Op zich ben ik niet zo geschrokken van die openbaringen. Ook al is er lokale opslag, je kiest alsnog voor een systeem met een online component. Dat daar dan bijvoorbeeld een plaatje in moet is onhandig dat ze dat niet vooraf hebben gemeld, maar ik vind het allemaal wel uitlegbaar. Ik vind termen als 'misleiding' nogal sterk aangezet, dat suggereert kwade opzet en dat moet dan wel bewezen kunnen worden,
Qua privacy maak ik me niet zo'n zorgen. Omdat het in principe lokaal is heb je niet zo snel last van een dom lek waardoor derden erbij kunnen, dat is mijn grootste zorg voor dat soort apparatuur.
Een fabrikant zou natuurlijk zelf ook beelden kunnen verzamelen, maar dat kan met elk apparaat wat een internetaansluiting heeft. Zelfs een apparaat zonder online account of dienst kan dat nog doen, en dat moet je dan maar net opvallen.
Wat zijn dan voor jou argumenten om een bedrijf wél te vertrouwen? Heeft dat te maken met bepaalde aspecten qua techniek en functie, of meer de afkomst Want een track record is leuk, maar dat laat alleen maar zien waar ophef over is geweest. Dat die er nog niet is geweest zegt in principe ook niets.
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 29-02-2024 13:03 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Thanks voor je antwoord. Ik bedoel inderdaad track record. Ik stap nu een beetje van mijn eerste idee af, omdat Arlo wat weifelend over ondersteuning deed. Eufy lijkt redelijk stabiel, en biedt met dit een combo die ik zie zitten:Cyb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:54:
@ap3nr0ts Ik heb zelf geen slimme deurbel, maar wel een camera met cloudopslag. (Ik ben me van bewust dat ik daarmee privacy inlever, maar dat is een afgewozen keuze.)
Weet niet direct wat je met mainstream bedoeld als het om camerafabrikanten gaat. Persoonlijk kijk ik vooral naar track record van de fabrikant (het in opspraak raken, en privacy en security features) en land van herkomst, als het om vertrouwen gaat.
https://www.amazon.nl/dp/...Z4G7S3H&linkCode=asn&th=1
https://www.amazon.nl/dp/...N=B086RYX7S6&linkCode=asn
Het enige wat ik dan wil testen is dat ik hem dus in mijn "fietsbak" wil monteren. Zonne-energie heb ik dan niks aan, maar opladen vind ik niet erg af en toe. Het liefst ook achter een plexiglasje wat ik dan over het gat heen monteer, maar dan moet ik thuis even (in het donker) testen hoe het dan met bewegingsdetectie zit. Qua licht is er altijd genoeg bij ons (lantaarnpalen). Als ik hem via iets als Amazon bestel, is retourneren toch een eitje als het niet werkt zoals ik wil.
[ Voor 14% gewijzigd door ap3nr0ts op 29-02-2024 13:08 ]
Bij Eufy gaat het verder dan het maken van technische fouten. Het is met name de manier hoe men zich profileert, iets zeggen te doen en de suggestie wekken daarvoor te staan, maar vervolgens stiekem exact het tegenovergestelde doen, en daarbij op grofe wijze privacy te schenden: vertrouwen wekken bij de klant door te zeggen dat alles lokaal en encrypted opgeslagen is, waarbij je zelf alle controle over je data hebt, maar vervolgens stiekem de beelden online en unencrypted op cloud servers verzamelen en er AI op los laten. Daarbij rekening houdende met de mate van inmengingen van de Chinese overheid in de security camera industrie, en de wijze hoe ze deze producten over de wereld aan het verspreiden zijn, verbaast het me eigenlijk ergens ook weer niet. Waar deurbellen overigens vooral buitens huis zijn, zijn robot stofzuigers dat vooral binnenshuis. Ook daar zit Eufy opvallend genoeg (of juist niet) in, en daarbij uiteraard gebruikmakende van het beruchte Tuya netwerk.Gonadan schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:02:
[...]
Ah oké, dat verklaart. En dat je het niet vertrouwt haalde ik wel uit je bewoordingen uit de posts inderdaad.
Op zich ben ik niet zo geschrokken van die openbaringen. Ook al is er lokale opslag, je kiest alsnog voor een systeem met een online component. Dat daar dan bijvoorbeeld een plaatje in moet is onhandig dat ze dat niet vooraf hebben gemeld, maar ik vind het allemaal wel uitlegbaar. Ik vind termen als 'misleiding' nogal sterk aangezet, dat suggereert kwade opzet en dat moet dan wel bewezen kunnen worden,
Qua privacy maak ik me niet zo'n zorgen. Omdat het in principe lokaal is heb je niet zo snel last van een dom lek waardoor derden erbij kunnen, dat is mijn grootste zorg voor dat soort apparatuur.
Een fabrikant zou natuurlijk zelf ook beelden kunnen verzamelen, maar dat kan met elk apparaat wat een internetaansluiting heeft. Zelfs een apparaat zonder online account of dienst kan dat nog doen, en dat moet je dan maar net opvallen.
Factoren die invloed kunnen hebben op het vertrouwen in een bedrijf: transparantie (waaronder open source, privacy policy), land van herkomst (bij voorkeur uit de EU), eigenaren, track record, mate van encryptie, mate van afhankelijkheid met externe servers, mate van data verzameling (waaronder app permissies, telemetry, privacy policy), kwaliteit van de software. In de security camera industrie bestaat er zover ik weet helaas nog niet een bedrijf die op al deze factoren goed scoort, waardoor je dus afwegingen moeten maken (als je privacy en security belangrijk vindt). Maar duidelijk is in ieder geval dat Eufy er zeer slecht op scoort.Wat zijn dan voor jou argumenten om een bedrijf wél te vertrouwen? Heeft dat te maken met bepaalde aspecten qua techniek en functie, of meer de afkomst Want een track record is leuk, maar dat laat alleen maar zien waar ophef over is geweest. Dat die er nog niet is geweest zegt in principe ook niets.
Maar helaas toch niet tevreden.
Instellen van software en linken van camera's ging niet soepel.
Heb het nu wel werkend, maar loop wel tegen andere zaken aan, zoals de "Talk" functie die alleen beschikbaar is voor admins en niet voor normale users

Nou zit ik te kijken naar de Unifi Protect G4 Pro.
Vanavond onderzoek naar doen, maar misschien zijn er hier al mensen die deze camera hebben en weten of de bovenstaande functies wel werken.
En hoe support in Home Assistant is. Dat werkt wel redelijk met Reolink. Kreeg dat met Eufy niet aan de praat.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Vergeet niet dat Unifi Protect is vereist voor de deurbel, mocht je daar al in zijn voorzien dan is dat geen issue uiteraard.
Heb verder geen andere users en geen verdere home automation platform dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
https://www.gigaset.com/nl_nl/cms/smart-home-overzicht.htmlJoepi schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 00:25:
Heeft iemand de Gigaset Smart Doorbell ONE X?
https://www.gigaset.com/nl_nl/gigaset-smart-doorbell-one-x/
Hier een medetweaker: waarvoor dank!
Gigaset Smart Doorbell review door Dan0sz
Ik vind de kritiek, nl. dat de Gigabel geen eigen toeter/beltonen heeft, niet echt belangrijk voor ons.
Het aansluiten op de oude deurbel is juist prima, geen accu/batterij: top!.
Het dingetje kost ook nog geen drol... deugt het wel???
als ik dit zo lees, is er wel een aanleiding voor de lage prijs
Hier ondertussen alles geïnstalleerd (deurbel en Protect) en ik krijg gewoon een afbeelding bij beweging.maniac2003 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:03:
@Xyphoid Helaas geen afbeeldingen in de Ubiquiti notificaties, althans bij het drukken op de bel, dan moet ik eerst 'opnemen'. Zo ingesteld dat mijn telefoon gebeld wordt indien er wordt aangebeld.
Vergeet niet dat Unifi Protect is vereist voor de deurbel, mocht je daar al in zijn voorzien dan is dat geen issue uiteraard.
Heb verder geen andere users en geen verdere home automation platform dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Zo lang het zonder cloud werkt is het niet zo erg. Mijn Gigaset om voip te bellen werkt niet meer, maar ik ben niet zeker of dit komt door Gigaset of door inactiviteit van accounts. Ik heb het even geprobeerd terug werkend te krijgen maar na vijf minuten heb ik het opgegeven (omdat het ook onnodig is eigenlijk, we bellen vooral met apps tegenwoordig ipv voip).Nico95 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:22:
[...]
https://www.gigaset.com/nl_nl/cms/smart-home-overzicht.html
als ik dit zo lees, is er wel een aanleiding voor de lage prijs
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar alle App's op Smartphones die ik ken gebruiken een variant van VoIP voor bellenMarzman schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 07:23:
[...]
Zo lang het zonder cloud werkt is het niet zo erg. Mijn Gigaset om voip te bellen werkt niet meer, maar ik ben niet zeker of dit komt door Gigaset of door inactiviteit van accounts. Ik heb het even geprobeerd terug werkend te krijgen maar na vijf minuten heb ik het opgegeven (omdat het ook onnodig is eigenlijk, we bellen vooral met apps tegenwoordig ipv voip).

Heb nu een ring en die werkt gewoon snel maar baal soms een beetje van de koste.
- Hoe snel is de app met aanbellen en notificatie (mobiel netwerk)
-Werkt het opslaan ook op een dahua NVR ?
- Je ziet geen thumbnails bij aanbellen en beweging las ik wat m’n ring wel heeft nu
-Voor en of nadelen ?
Alle Home Automation van Gigaset is volledig afhankelijk van de homebase die weer volledig afhankelijk is van de cloud. En sinds vorige maand staat die cloud permanent uit.Marzman schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 07:23:
[...]
Zo lang het zonder cloud werkt is het niet zo erg. Mijn Gigaset om voip te bellen werkt niet meer, maar ik ben niet zeker of dit komt door Gigaset of door inactiviteit van accounts. Ik heb het even geprobeerd terug werkend te krijgen maar na vijf minuten heb ik het opgegeven (omdat het ook onnodig is eigenlijk, we bellen vooral met apps tegenwoordig ipv voip).
Ik was overgegaan van een amcrest ad410 hier naar toe. De amcrest was rampzalig, reboots of stroomproblemen etc.MarioMark1541 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:12:
Zijn er hier gebruikers die hun ervaringen willen delen met de reolink wifi deurbel
Heb nu een ring en die werkt gewoon snel maar baal soms een beetje van de koste.
- Je ziet geen thumbnails bij aanbellen en beweging las ik wat m’n ring wel heeft nu
-Voor en of nadelen ?
Ik ben overgestapt naar de reolink poe deurbel (niet de wifi). poe is gewoon naar mijn mening superieur, je bent je ether niet aan het volstoppen met bewakingsbeelden.
Helaas gebruik ik al je dingen niet, ik gebruik home-assistant en frigate om al die dingen zelf in te vullen, dus daar kan ik weinig over zeggen behalve at het wel werkte. Dat met die thumbnail heb ik niet getest. En Dahua nvr heb ik ook niet gebruikt, ik gebruik frigate en die werkt prachtig.
Had een Reolink. Is na een week weer teruggestuurd.MarioMark1541 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:12:
Zijn er hier gebruikers die hun ervaringen willen delen met de reolink wifi deurbel
-Voor en of nadelen ?
- Geen plaatje bij notificatie (tenzij je abonnement neemt)
- traag met schakelen naar live view nadat iemand aangebeld heeft
- Software is slecht. Menus zijn niet intuïtief en setup was ook onduidelijk soms
Heb nu Ubiquiti deurbel. Zeer tevreden mee (2 maanden in gebruik).
HmmmXyphoid schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 01:23:
[...]
Had een Reolink. Is na een week weer teruggestuurd.
- Geen plaatje bij notificatie (tenzij je abonnement neemt)
- traag met schakelen naar live view nadat iemand aangebeld heeft
- Software is slecht. Menus zijn niet intuïtief en setup was ook onduidelijk soms
Heb nu Ubiquiti deurbel. Zeer tevreden mee (2 maanden in gebruik).
UIniquity ook naar gekeken maar ik zit niet in dat eco systeem helaas
Ik zat er ook niet in, maar is volgens mij best te combineren met andere hardware. Ik had twee Asus routers die gewoon gebruikt konden worden. Maar omdat ik POE nodig had, heb ik ze toch vervangen door Ubiquiti access points.MarioMark1541 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 06:47:
[...]
Hmmm
UIniquity ook naar gekeken maar ik zit niet in dat eco systeem helaas
Probleem is dat ik allemaal omada spul hebXyphoid schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:35:
[...]
Ik zat er ook niet in, maar is volgens mij best te combineren met andere hardware. Ik had twee Asus routers die gewoon gebruikt konden worden. Maar omdat ik POE nodig had, heb ik ze toch vervangen door Ubiquiti access points.
Daar heb ik helaas geen verstand van...MarioMark1541 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:10:
[...]
Probleem is dat ik allemaal omada spul heb
Ik wil graag de hond in de gaten houden voor als we van huis zijn ... Maar ik wil dat wel in eigen beheer doen.
Gewoon een camera kopen waar P2P/UID niet verplicht (enkel mogelijk met) voor buitenshuis toegang.duvekot schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:58:
Nog een aanbeveling voor als ik en "pan en tilt" camera voor binnen in huis zoek zonder verplichting aan cloud en buiten de deur op slaan van beelden?
Ik wil graag de hond in de gaten houden voor als we van huis zijn ... Maar ik wil dat wel in eigen beheer doen.
Meestal zijn dat cam's met DDNS. DDNS instellen is wel weer iets technischer en ook andere eigen oplossing zijn dit (VLAN, VPN etc.).
Reolink zoom. Deze gebruik ik zelf. Zit "AI" op voor pet detection. Werkt wel aardig. Als je iets beters wilt kom je in hogere prijs range terecht.duvekot schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:58:
Nog een aanbeveling voor als ik en "pan en tilt" camera voor binnen in huis zoek zonder verplichting aan cloud en buiten de deur op slaan van beelden?
kan je me hier wat bij helpen bij de "geknutselde HTTP GET naar POST voor de webhooks." ?mendel129 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:38:
Fyi, na lang zoeken naar een betaalbare offline POE ONVIF SIP video intercom, overstag gegaan voor de akuvox e11 https://www.akuvox.com/ProductsDisp.aspx?pid=32
Lijkt toch alles te doen wat ik wil... (en een beetje meer via SSH)
Integratie met home assistant via geknutselde HTTP GET naar POST voor de webhooks.
https://www.home-assistan.../trigger/#webhook-trigger
Wat is eigenlijk een webhook ?verjager schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:16:
Ik ken die intercom niet, maar je kunt tegenwoordig in Home Assistant ook triggeren op GET webhooks.
In deze context het aanroepen van een specifieke URL van je Home Assistant installatie, waar je vervolgens acties aan kunt koppelen. Dus die zou je op de intercom moeten kunnen instellen, en als trigger in een automation.Faece schreef op maandag 4 november 2024 @ 04:47:
Wat is eigenlijk een webhook ?
Bijv.
1
| https://your-home-assistant:8123/api/webhook/some_hook_id |
[ Voor 8% gewijzigd door verjager op 04-11-2024 08:03 ]
Wow. Ik hoor het donderen in keulen maar ik zie wel mogelijkhedenverjager schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:02:
[...]
In deze context het aanroepen van een specifieke URL van je Home Assistant installatie, waar je vervolgens acties aan kunt koppelen. Dus die zou je op de intercom moeten kunnen instellen, en als trigger in een automation.
Bijv.
code:
1 https://your-home-assistant:8123/api/webhook/some_hook_id
Zie:MarioMark1541 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:41:
Krijg je met de Reolink ook een notificatie en geluid op je telefoon als iemand de deurbel indrukt
[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie
Ah, interressant! Eens naar kijken.verjager schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:16:
Ik ken die intercom niet, maar je kunt tegenwoordig in Home Assistant ook triggeren op GET webhooks.
Mijn huidige opstelling gebruikt node-red als "proxy". Die had eerder een GET webhook (Hass liet indertijd enkel POST callbacks toe).Faece schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:25:
[...]
kan je me hier wat bij helpen bij de "geknutselde HTTP GET naar POST voor de webhooks." ?
Op die akuvox kan op de webui onder intercom -> basic -> "push button action" een "action to execute" invoeren, welke een GET op een url naar keuze doet (handleiding).
Dus daar het node-red http endpoint ingevuld, en via node red de hass integratie die een script triggert.
[ Voor 5% gewijzigd door mendel129 op 07-11-2024 13:51 ]
Bringer of heat, food and silence!
Het commando om de deur te openen is me gelukt. Nu zou ik graag het commando vinden die het drukken van de bel doorgeeft. Zodat ik daar een actie kan aan koppelen...mendel129 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:29:
[...]
Ah, interressant! Eens naar kijken.
[...]
Mijn huidige opstelling gebruikt node-red als "proxy". Die had eerder een GET webhook (Hass liet indertijd enkel POST callbacks toe).
Op die akuvox kan op de webui onder intercom -> basic -> "push button action" een "action to execute" invoeren, welke een GET op een url naar keuze doet (handleiding).
Dus daar het node-red http endpoint ingevuld, en via node red de hass integratie die een script triggert.
Ik zie de link nu pas naar de handleiding. Dus wellicht moet ik bij
Call Event Notification kijken
[ Voor 5% gewijzigd door Faece op 07-11-2024 16:02 ]
- Verbinding was zeer onbetrouwbaar, waar het de ene moment alles deed, kon ik de volgende dag geen videostream meer ophalen
- App was raar en omslachtig als je iets probeerde te herstellen. Ik ben meer dan 5 keer verplicht door de virtuele installatie heen geweest
- Alles werkte soms tijdelijk weer, als ik de cache van de app verwijderde (???)
- Het was onmogelijk te achterhalen hoe de verbindingen waren, want de verbinding kon verbroken zijn, maar het signaal werd wel aangegeven als "sterk" in de app
- Een rode LED op de homebase kon van alles betekenen, waardoor het een nutteloos signaal-lampje werd
- Apparaten raakten zomaar offline. En dat in een huis met 6 mesh-points, en waar de deurbel en de homebase vlak bij elkaar stonden
- Verbinding moest via de Homebase, maar als je de UTP-kabel eruit haalde dan kon het toch via wifi. Maar dit was niet de officiële manier en dus slecht ondersteund in de app.
- Er was achteraf geen homebase nodig, want de "gong" is eigenlijk ook een homebase (maar dan zonder bepaalde functies, die soms toch wel werkten)
- De helpdesk was niet nuttig. Je kreeg een standaard email terug, en als je verder geholpen wilde worden moest je zelfs je factuur opsturen om geholpen te worden. Laten we hier kort over zijn: het is een helpdesk waar je veel geduld voor moet hebben.
- De forums noemden "meer keer proberen en dan ineens deed ie het" als veel genoemde oplossing - dat had ik serieuzer moeten nemen, want dat duidt op slechte software.
Dus mijn oude plan komt weer uit de kast:
- Tuya deurbel van de Action flashen - als je de vcc, gnd, tx en rx kan vinden, is de basis best makkelijk. Lastiger is de juiste pinnen vinden voor de camera, maar wel te doen. De ESP32-camera's zijn helaas supersloom met 2 frames per seconde.
- NAS met GPU. De GPU is voor AI-toepassingen. Het vervelende is dat dit nog nauwelijks in webshops wordt verkocht. Zelf maken dus.
- NAS, HASS en camera aan elkaar knopen. Dat is het makkelijkst
Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding
Reolink was hier in de plaats voor het gare Eufy gekomen. Maar trage verbinding, niet heel intuïtieve software en geen plaatjes bij de notificaties (tenzij je een abonnement neemt) waren voor mij reden om het weer terug te sturen.vinx77 schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:12:
Vooral de NAS bouwen is me erg veel werk nu, dus zoek wel een tussenoplossing. Hoe is Reolink? Ook plug&pray of wel degelijke engineering?
Nu heb ik alles van Ubiquiti en al paar maanden geen problemen. Kost je wel een paar duiten...
Mag ik vragen wat je precies nodig hebt, bij “deployment” staan altijd de switch, gateway en recorder vermeld. Is dat ook echt verreist?Xyphoid schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:05:
[...]
Reolink was hier in de plaats voor het gare Eufy gekomen. Maar trage verbinding, niet heel intuïtieve software en geen plaatjes bij de notificaties (tenzij je een abonnement neemt) waren voor mij reden om het weer terug te sturen.
Nu heb ik alles van Ubiquiti en al paar maanden geen problemen. Kost je wel een paar duiten...
Ik ben namelijk op zoek naar een systeem met lokale opslag, geen abonnement, niet uit China en het moet ook werken. Dan valt er al heel veel af, wellicht zie ik iets over het hoofd naast Ubiquiti?
Als je de Dream Machine SE er bij neemt kan je de camera direct daaraan aansluiten en videos daar opslaan. Switch is niet nodig tenzij je super veel apparaten aan gaat sluiten.Fromz schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:23:
[...]
Mag ik vragen wat je precies nodig hebt, bij “deployment” staan altijd de switch, gateway en recorder vermeld. Is dat ook echt verreist?
Ik ben namelijk op zoek naar een systeem met lokale opslag, geen abonnement, niet uit China en het moet ook werken. Dan valt er al heel veel af, wellicht zie ik iets over het hoofd naast Ubiquiti?
Totaal andere ervaring met Eufy hier. In het oude huis een HomeBase via ethernet en deurbel bekabeld aangesloten. Mechanische bel ging, netjes melding op iPhones en binnen een paar seconden beeld.vinx77 schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:12:
Zojuist hier heel Eufy retour gedaan. Alles geprobeerd, en uiteindelijk opgegeven. Redenen:Als je dit allemaal vaag vindt, dan somt dit het goed op. Het was een complete mislukking, en die troep komt bij mij er niet meer in!!! Ik heb nu een Tuya-deurbel van de Action opgehangen en die werkt sneller en altijd - dat moet voldoende zeggen. Als je denkt aan een Eufy, dan heel simpel houden: "Werkt het niet perfect per dag 1 -> direct terugsturen".
- Verbinding was zeer onbetrouwbaar, waar het de ene moment alles deed, kon ik de volgende dag geen videostream meer ophalen
- App was raar en omslachtig als je iets probeerde te herstellen. Ik ben meer dan 5 keer verplicht door de virtuele installatie heen geweest
- Alles werkte soms tijdelijk weer, als ik de cache van de app verwijderde (???)
- Het was onmogelijk te achterhalen hoe de verbindingen waren, want de verbinding kon verbroken zijn, maar het signaal werd wel aangegeven als "sterk" in de app
- Een rode LED op de homebase kon van alles betekenen, waardoor het een nutteloos signaal-lampje werd
- Apparaten raakten zomaar offline. En dat in een huis met 6 mesh-points, en waar de deurbel en de homebase vlak bij elkaar stonden
- Verbinding moest via de Homebase, maar als je de UTP-kabel eruit haalde dan kon het toch via wifi. Maar dit was niet de officiële manier en dus slecht ondersteund in de app.
- Er was achteraf geen homebase nodig, want de "gong" is eigenlijk ook een homebase (maar dan zonder bepaalde functies, die soms toch wel werkten)
- De helpdesk was niet nuttig. Je kreeg een standaard email terug, en als je verder geholpen wilde worden moest je zelfs je factuur opsturen om geholpen te worden. Laten we hier kort over zijn: het is een helpdesk waar je veel geduld voor moet hebben.
- De forums noemden "meer keer proberen en dan ineens deed ie het" als veel genoemde oplossing - dat had ik serieuzer moeten nemen, want dat duidt op slechte software.
Dus mijn oude plan komt weer uit de kast:Vooral de NAS bouwen is me erg veel werk nu, dus zoek wel een tussenoplossing. Hoe is Reolink? Ook plug&pray of wel degelijke engineering?
- Tuya deurbel van de Action flashen - als je de vcc, gnd, tx en rx kan vinden, is de basis best makkelijk. Lastiger is de juiste pinnen vinden voor de camera, maar wel te doen. De ESP32-camera's zijn helaas supersloom met 2 frames per seconde.
- NAS met GPU. De GPU is voor AI-toepassingen. Het vervelende is dat dit nog nauwelijks in webshops wordt verkocht. Zelf maken dus.
- NAS, HASS en camera aan elkaar knopen. Dat is het makkelijkst
Nu in het nieuwe huis aan de voorkant de deurbel én Eufycam 2C aangesloten of de HomeBase via wifi. Aan de achterkant twee Eufycam 2C op een 2e HomeBase, ook via wifi.
Werkt allemaal stabiel en goed, heb wel UniFi AC’s, misschien dat het daardoor lekker werkt. Natuurlijk zie ik liever minder spam in die app en zou ik sneller beeld willen als iemand aan belt. Maar voor lokale opslag zonder abonnementskosten is dit prima.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Daarom wil ik 2 camera’s ophangen, 1 in de woonkamer en 1 in zijn slaapkamer.
Deze camera’s moeten continue beelden opnemen op een SD of dat deze naar een NAS stuurt.
Ik kan dagelijks de video’s filteren en verwijderen indien er niets aan de hand is. Scheelt schrijf ruimte.
De woonkamer kan ik op PoE aansluiten, de slaapkamer op WiFi.
Omdat ik al een Reolink deurbel heb en daar erg tevreden over ben, zoek ik camera’s van deze fabrikant.
En dan kom ik uit op de E1 Zoom.
Is deze variant inderdaad de juiste keuze voor onze situatie ?