|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Vreemd advies want erg hoog hangen betekent dat de hoek waaronder je beelden maakt ongunstig is.Paladin schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:30:
Ik heb met BF een netatmo presence gekocht maar toen ik de handleiding erbij pakte zag ik dat installatie hoogte 2,5 tot 4 meter moet zijn, hoe strikt is dit? Mijn stroom op de buitengevel zit op 1,80 en de max hoogte van de gevel aan de voorkant is max 2,30. Oftewel wat is de beperking als je dat ding lager hangt? Anders gaat ie weer terug namelijk
Je kijkt mensen dan boven op hun kop ipv de gezichten goed te kunnen zien.
Lager is dus beter, iets van 2 tot 2,5m meer niet.
Nadeel is dat mogelijke inbrekers makkelijker bij de camera kunnen komen en deze kunnen vernielen.
Als deze op 4 meter hangt is dat lastiger voor ze.
Maar goed, ik zou liever de keuze maken om bruikbare beelden te hebben.
Probeer het gewoon even uit want de lens en hoek maakt veel uit wat je kunt zien in beeld.
Een Ring of Nest Hello valt buiten beschouwing omdat ik geen Wifi bereik heb op die plek (extreem dikke buitenmuren + metalstud voorzetwanden). De Nest Elite vind ik in verhouding te duur.
Kan ik een dome camera ook plat tegen de muur bevestigen? Bijvoorbeeld deze of een vergelijkbaar model?
Dat kan, een dome camera is wel relatief groot tov een deurbel camera maar biedt ook meer mogelijkheden.DJT schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:41:
Ik ben op zoek naar een kleine camera (POE) die ik tegen de gevel kan bevestigen ter hoogte van de deurbel.
Een Ring of Nest Hello valt buiten beschouwing omdat ik geen Wifi bereik heb op die plek (extreem dikke buitenmuren + metalstud voorzetwanden). De Nest Elite vind ik in verhouding te duur.
Kan ik een dome camera ook plat tegen de muur bevestigen? Bijvoorbeeld deze of een vergelijkbaar model?
POE is prima je hebt dan maar één netwerkkabel nodig die door de muur moet.
Kabel moet wel ergens in weggewerkt worden dus een bijpassende junctionbox is wel aan te bevelen.
Verder een korte brandpuntsafstand.
Er bestaan ook mini dome cameras die minder lomp zijn.
Het begint nu allemaal wat lastig te worden, de Sony leunt volledig op Java en veel browsers krijgen moeite om het te laten zien.
Graag zou ik daar een IP cam voor willen gebruiken. Liefst ONVIF, zodat ik hem makkelijk op mijn Dahua NVR kan aansluiten. Het ding moet erg klein zijn en ook betaalbaar, liefst weer met IR LEDs. Ook moet de focus handmatig op ca. 15 cm gezet kunnen worden.
Iemand ervaringen/tips met zo'n type?
Ik zoek ook een camera om in een nestkastje te hangen. Ik stel niet te hoge eisen aan de beeldkwaliteit en wil graag iets kopen bij Ali voor onder de 22 euro.Joepla schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:30:
Ik heb jaren geleden een cameraatje in een nestkastje gebouwd. Een goedkoop, piepklein Ali analoog dingetje zo groot als een flinke dobbelsteen, met 4 IR LEDs. Signaal wordt dmv een oud Sony-kastje omgezet naar IP en in het voorjaar kijken we met de koolmezen mee hoe het gaat met de kleintjes.
Het begint nu allemaal wat lastig te worden, de Sony leunt volledig op Java en veel browsers krijgen moeite om het te laten zien.
Graag zou ik daar een IP cam voor willen gebruiken. Liefst ONVIF, zodat ik hem makkelijk op mijn Dahua NVR kan aansluiten. Het ding moet erg klein zijn en ook betaalbaar, liefst weer met IR LEDs. Ook moet de focus handmatig op ca. 15 cm gezet kunnen worden.
Iemand ervaringen/tips met zo'n type?
Zou dit iets zijn:
Originele Xiaomi Mijia Xiaofang 1 S 110 Graden F2.0 8X1080 P Digitale Zoom Smart Camera IP WIFI Draadloze app baby Mini Camaras:
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.6d353c00t3BtAj&mp=1
Ik ben bang dat het scherp stellen op zo'n korte afstand niet gaat werken, maar hoor graag jullie advies
Wij hebben ook elk jaar een nestje in een kastje.
Liefst een camera die ik op mijn hikvision nvr kan aansluiten, maar volgens mij ondersteund ie onvif.
Probleem is wel: hoe krijg ik stroom en/of netwerk daar. Misschien een lange buis leggen.

Mijn fout, niet goed uitgezocht dus. Maar kan ik de camera binnenin dit glazen koepeltje helemaal niet verstellen? Ik stel me zo voor dat als ik die schroeven aan de zijkant van de lensconstructie losmaak, dat ik hem dan toch wel iets kan verstellen? Nu kan ik dit natuurlijk gewoon gaan proberen, maar ik wil het toch graag eerst navragen, voor ik iets stuk maak.

En de 2.7mm - 13.5mm zoom is niet bedoelt om regelmatig te gebruiken; alleen bij installeren om de juiste zoom/beeldhoek te bepalen.
Oplossing, Synology NAS er tegenaan. Dat is ook geen probleem, via NFS kan je dat prima voor elkaar krijgen.
Maarrrr.. In mijn camera's kan ik enkel kiezen om Playback te doen van de SD-Card. Ik heb daar geen NFS optie. Ook bij de storage configuration bij Local staat enkel de SD-Card. Opnemen werkt verder wel, er komen netjes bestanden op de NFS share.
Iemand een idee of ik iets fout doe?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dit lijkt redelijk goed te werken, maar ik kan in resolutie niet hoger dan 1920x1080 komen. Is er iemand die weet welk type camera ik het beste kan kiezen in de software zodat ik de mogelijkheden van de 4631 nog wat beter kan benutten? Eentje die er beter op lijkt?
zag dat Foscam een aatnal types heeft
https://www.foscam.nl/ind...01bfHwO72tRymDLymCjxFayeg
wie heeft er ervaring mee
Nee ik denk het niet. Ik heb dezelfde oplossing. Wordt gewoon niet ondersteund door de firmware. SmartPSS downloaden en zo je beelden bekijken. Dat is wat ik doe.Drardollan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:04:
Maarrrr.. In mijn camera's kan ik enkel kiezen om Playback te doen van de SD-Card. Ik heb daar geen NFS optie. Ook bij de storage configuration bij Local staat enkel de SD-Card. Opnemen werkt verder wel, er komen netjes bestanden op de NFS share.
https://www.foscam.nl/index.php/sets/fn3108xe-b4-1t.html
Ik weet niet meer juist hoe veel ik betaald heb maar ik dacht rond de 300 voor het geheel. Dat leek me een schappelijke prijs voor 4 camera's, bekabeling, centraal toestel met 2TB disk. Installatie ging super vlot, aansluiten ook doordat het POE's zijn. De app werkt super maar op pc is het een pak minder ... je bent beperkt tot oudere browsers en het systeme is niet echt je van het te noemen. Desondanks zeer tevreden gezien de beperkte investering. Alles is aangesloten op mijn tv toestel op een apparte HDMI poort. Als ik iets wil herbekijken doe ik het via de app op mijn gsm/tablet of rechtstreeks op tv met de unit.

Voor een vriendin van mij had ik een set op Amazon gekocht van Sannce vision met name deze:
https://www.sannce.com/pr...bc?variant=29766102450262
Installatie verliep even makkelijk en ik heb zelfs de indruk dat de camera's eigenlijk gewoon dezelfde zijn maar met een andere naam. De centrale recorder ziet er net nog iets spartaanser uit maar doet ook wat hij moet doen. Zelfde problematiek op PC maar app en tablet werken perfect. Kostprijs was iets van een 250 euro voor de 1TB versie met 4 camera's. Kwam net als de mijne inclusief bekabeling. Ook POE en 1080p.
Ik ben enorm verbaasd van hoe goedkoop die dingen geworden zijn en hoe goed ze eigenlijk werken. Ook de night vision vind ik behoorlijk goed om eerlijk te zijn!
Als ik via de UI protect app kijk via wifi (thuis of elders) niets aan de hand, maar als ik de app wil openen via 4G (vodafone, uitstekend netwerk en snelheid) start de app niet op. Ik heb via Unifi al om support gevraagd maar 2 maanden verder nog altijd geen oplossing. ik heb een iPhone XR met laatste iOS, app geüpdate op laatste versie etc. Unifi denkt dat het in mijn configuratie zit, maar ik ben bang in de app. maar dan zou ik niet de enige zijn met deze klacht lijkt me. Wie heeft nog suggesties?
Doet het dus overal behalve 4G VF. Zou je met andere sim/netwerk kunnen testen? Iemand met KPN / T Mobile bv.1ehans schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:40:
Ik heb 5 unificatie camera's aangesloten op een Cisco POE switch en daaraan de Unifi Cloud Key Gen 2+. An zich tevreden mee maar 1 probleem waar ik niet uit kom.
Als ik via de UI protect app kijk via wifi (thuis of elders) niets aan de hand, maar als ik de app wil openen via 4G (vodafone, uitstekend netwerk en snelheid) start de app niet op. Ik heb via Unifi al om support gevraagd maar 2 maanden verder nog altijd geen oplossing. ik heb een iPhone XR met laatste iOS, app geüpdate op laatste versie etc. Unifi denkt dat het in mijn configuratie zit, maar ik ben bang in de app. maar dan zou ik niet de enige zijn met deze klacht lijkt me. Wie heeft nog suggesties?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Na wat onderzoek kom ik tot het volgende:
2x IPC-HDW5231RP-ZE
OF
2x IPC-HDW4231EM-ASE (waarbij ik het bepalen van een lens lastig vindt)
Camera 1 komt aan een garage te hangen, deze staat vrij van het huis en de camera worst gericht op een oprit van 8 breed en 3 diep. De camera komt zover mogelijk in de linkerhoek te hangen, zodat de hele oprit in beeld is. Wat is dan optimaal 2.8 of 3.6?
Camera 2 komt aan het huis te hangen en kijkt richting de garage, door de tuin (ook direct een deel van het huis in beeld). Dit gaat om een meter of 7 breed en 11 diep. Daarbij twijfel ik dan weer tussen 3.6 en 6.
Verder nodig:
2x wandsteunen
2x powerline adapters
2x PoE injectors (garage en bovenverdieping, beide niet de mogelijkheid utp te leggen)
2TB WD Purple
NVR - ga denk ik voor een 8-kanaals variant, verschil in prijs in minimaal en wellicht wil ik uitbreiden in toekomst. Wel zie ik verschillende varianten, waar me niet heel duidelijk is wat het verschil is.
NVR4108HS-8P-4KS2
NVR4108-8P-4KS2
NVR4208-8P-4KS2
Ik zou dus graag de ideeën van anderen hier horen over de keuze qua NVR en de keuze qua lenzen (of afgeheel afraden van de 4231's).
Bedankt alvast!
Welke (redelijk betaalbare) NVR kunnen jullie adviseren (graag eentje die net zo makkelijk is/werkt als m'n huidige en die ik op het netwerk kan aansluiten waarbij ik dan simpelweg de camera's kan toevoegen zonder dat deze camera's zijn aangesloten op de NVR).
Ik heb momenteel 4 Foscam R2's en 1 Foscam FI9936P in m'n setup. Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt.
Bij IPcam shop raadde ze een Synology nvr1218 aan. Hebben jullie andere suggesties?
Voor de IPC-HDW5231RP-ZE kun je wel beter nemen. Die kan dan instellen van 2.7mm ~13.5mm voor de breedte wat je wilt opnemenArdj schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:36:
Naar aanleiding van een leeggetrokken auto maar besloten camera's op te hangen.
Na wat onderzoek kom ik tot het volgende:
2x IPC-HDW5231RP-ZE
OF
2x IPC-HDW4231EM-ASE (waarbij ik het bepalen van een lens lastig vindt)
Camera 1 komt aan een garage te hangen, deze staat vrij van het huis en de camera worst gericht op een oprit van 8 breed en 3 diep. De camera komt zover mogelijk in de linkerhoek te hangen, zodat de hele oprit in beeld is. Wat is dan optimaal 2.8 of 3.6?
Camera 2 komt aan het huis te hangen en kijkt richting de garage, door de tuin (ook direct een deel van het huis in beeld). Dit gaat om een meter of 7 breed en 11 diep. Daarbij twijfel ik dan weer tussen 3.6 en 6.
Verder nodig:
2x wandsteunen
2x powerline adapters
2x PoE injectors (garage en bovenverdieping, beide niet de mogelijkheid utp te leggen)
2TB WD Purple
NVR - ga denk ik voor een 8-kanaals variant, verschil in prijs in minimaal en wellicht wil ik uitbreiden in toekomst. Wel zie ik verschillende varianten, waar me niet heel duidelijk is wat het verschil is.
NVR4108HS-8P-4KS2
NVR4108-8P-4KS2
NVR4208-8P-4KS2
Ik zou dus graag de ideeën van anderen hier horen over de keuze qua NVR en de keuze qua lenzen (of afgeheel afraden van de 4231's).
Bedankt alvast!
Voor de NVR vergelijk kun je deze wellicht gebruiken

https://dahuawiki.com/ind...x-NamingConventionNVR.jpg
De laaste van de 3 NVR kan 2 HDD,s hebben. Dan kun je de opnames wat langer bewaren. Op het moment dat je cameras hebt komt het moment dat je denkt, o ja dat wil ik nazien, en dan is opslag wel handig.
De eerste is een mini behuizing.
[ Voor 5% gewijzigd door jacovn op 08-12-2019 07:57 ]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Pak je nou op camera3 de complete achtertuin van de buren mee?HaerdenCliff schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:20:
Leuk een topic met zo veel ervaringen. Ikzelf heb vorig jaar een setje van Foscam gekocht in tweedekans bij bol.com en dus met een korting. Het gaat om deze kit:
https://www.foscam.nl/index.php/sets/fn3108xe-b4-1t.html
Die zou ik ff herpositioneren tenzij ze expliciet toestemming hebben gegeven
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
SD kaartjes zijn ook niet geschikt voor veel opname, die gaan dan snel stuk.Drardollan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:04:
Ik heb 2 Dahua SD22404T-GN camera's hangen. Deze namen eerst met motion detection op naar een lokale SD kaart van 128GB. Dit werkt prima, maar ik merk dat ik toch liever 24/7 recording heb. Motion mist altijd wel iets. Op de SD kaartjes kom ik dan niet verder dan 4 dagen, en dat is mij te weinig.
Oplossing, Synology NAS er tegenaan. Dat is ook geen probleem, via NFS kan je dat prima voor elkaar krijgen.
De playback moet dan ook niet via de camera, maar vanaf de NVR of NAS. Op een NAS zul je dan iets van surveillance software moeten installeren. Meestal zijn dan de eerste x camera’s gratis.
[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 08-12-2019 10:22 ]
Expliciet toestemming :-)Jim423 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:48:
[...]
Pak je nou op camera3 de complete achtertuin van de buren mee?
Die zou ik ff herpositioneren tenzij ze expliciet toestemming hebben gegeven
Ik heb zelf een nestkastje met camera gemaakt met deze camera:nanke schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:18:
[...]
Ik zoek ook een camera om in een nestkastje te hangen. Ik stel niet te hoge eisen aan de beeldkwaliteit en wil graag iets kopen bij Ali voor onder de 22 euro.
Zou dit iets zijn:
Originele Xiaomi Mijia Xiaofang 1 S 110 Graden F2.0 8X1080 P Digitale Zoom Smart Camera IP WIFI Draadloze app baby Mini Camaras:
Ik ben bang dat het scherp stellen op zo'n korte afstand niet gaat werken, maar hoor graag jullie advies
https://www.banggood.com/...if-Monitor-p-1123595.html
Is daar nu uitverkocht, maar vast nog wel ergens te krijgen.
Hoe ik het heb aangepakt:
gewoon standaard nestkastje gemaakt, wel iets hoger, vervolgens boven in een plankje gemaakt met precies de diameter van de ring van camera, zodat ie daar gewoon in vast zit.
Wordt met USB gevoed, is verder 2.4G wifi, ik voedt m via een 3 meter usb kabel door het ventilatie rooster.
Zorg wel dat het kastje waterdicht is, ik heb dat gedaan door het rubber van een oude fietsband te gebruiken om naden af te dekken.
Ik zie dus de vogels als boven aanzicht, dat is natuurlijk wel een keuze, als je een zij aanzicht wil moet je iets anders verzinnen.
Nu zijn we wel aan het kijken of we de nachtbeelden niet beter kunnen krijgen. Mijn eerste gedachte is dan aparte IR lampen plaatsen, in plaats van de beperkte ledjes in de camera's zelf. Ben even wat gaan onderzoeken en dan kwam ik bij zoiets uit:

Maar in het donker zie je deze nog steeds oplichten.

Echter heb ik het idee dat dit bij praktisch alle van dit soort lampen is. Heeft er hier iemand ervaring met zoiets en soms goede aanraders die hopelijk geen fortuin kosten. In eerste instantie zoek ik iets voor binnen in een stal waarmee ik een afstand van 10m goed kan overbruggen (in nok omhoog hangen) om beneden te verlichten.
Eventueel daarna nog enkel floodlights die het erf beschijnen, maar deze moeten al makkelijk 100m aankunnen.
De camera's die je noemt zijn prima. Je zou ook naar de nieuwere IPC-HDW5442TM-AS kunnen kijken.
Die wordt o.a. hier besproken.
Ook (helaas) een vaste lens, maar ook een hogere resolutie en en qua prestaties bij weinig/geen licht zit het op hetzelfde niveau of beter dan de IPC-HDW5231R-ZE.
Is wel een stuk nieuwer (deze zomer) dus er zijn soms nog wat kinderziekten die gladgestreken moeten worden. (zo was er een probleem met de IR verlichting die op 100% bleef staan maar een firmware update heeft dit opgelost).
Maar de 2 door jouw genoemde camera's zijn ook prima, tried and tested.
De -8P in die naam staat voor het feit dat die NVR's 8 netwerkpoorten hebben met POE.Wel zie ik verschillende varianten, waar me niet heel duidelijk is wat het verschil is.
NVR4108HS-8P-4KS2
NVR4108-8P-4KS2
NVR4208-8P-4KS2
Daarmee kun je de camera's dus rechtstreeks op de NVR aansluiten die de camera's dan ook van stroom voorziet. Om dat je al aangeeft dat je de voeding van de camera's met POE-injectors gaat doen, heb je dat dus niet nodig. Dan kun je de varianten zonder de -8P aanduiding nemen.
Die eerste 2 zijn exact gelijk, alleen de behuizing is anders. De eerste is zwart en heeft een USB-poort aan de voorkant, de 2e is wit en heeft die USB-poort aan de achterkant zitten.
De 3e is fysiek groter, heeft een hogere Record Rate (200Mbps vs. 80Mbps op de eerste 2), heeft alarm inputs/outputs en kan 2 i.p.v. 1 harde schijf houden.
Daardoor ook behoorlijk duurder, bij Andy (naam ken je vast wel) kun je voor 1 NVR4208-4KS2 bijna 3 NVR4108-4KS2 of NVR4108HS-4KS2 kopen.
Vooralsnog lijken mij de NVR4108-4KS2 of NVR4108HS-4KS2 in jouw situatie dus wel voldoende, maar je zou ook de 16-channel versies kunnen nemen.
Destijds had Andy maar iets van €10 verschil tussen de goedkoopste 4-channel en duurste 16-channel versie.
@Youk De IR-verlichting die men gebruikt bij beveiligingscamera's zitten meestal op 850nm of 940nm.
De IR-verlichting in de Dahua camera's (en jouw IR-lamp) zit op 850nm en kun je met het blote oog zien.
IR-verlichting van 940nm zie je niet, maar is helaas ook een stuk minder efficiënt en dus minder 'fel' dan 850nm.
Ik persoonlijk weinig ervaring met externe IR-lampen; op een slecht exemplaar uit China na.
Al een geruime tijd volg ik dit topic, heb er veel van geleerd en inmiddels heb ik zelf al beveiligingscamera's hangen gekoppeld aan mijn synology. Werkt allemaal prima al ben ik nog wel een beetje met de settings aan het klooien maar volgens mij duurt t altijd wel even voor je de juiste afstelling gevonden hebt.
Nu wil het zo zijn dat mijn buren ook interesse hadden in een beveiligingscamera. Ze hebben inmiddels dezelfde camera gekocht die ik bezit, de Dahua DH-SD1A203T-GN.
Ze bezitten geen synology NAS maar ik heb aangegeven dat dit geen probleem is aangezien er een SD kaartje in de camera kan.
Gisteren ben ik bezig geweest met de camera, kaartje erin en gaan met de banaan zou je zeggen... nu lukt t op mijn windowslaptop prima als ik die aansluit op hun netwerk... maar de buren hebben een Imac en ik krijg met geen mogelijkheid de plugin geinstalleerd in firefox... of beter gezegd, hij installeert hem en vervolgens gebeurt er niets. Bij het verversen van de pagina biedt hij gewoon weer de installatie aan. Wat doe ik fout?? Nu moet ik erbij zeggen dat ik een IMac/ifoon/ipad-NOOB ben dus ik ga er vanuit dat het een eindgebruikersprobleem is haha.
Zijn er mensen die de plugin op de imac werkend hebben?
Via de app doet de camera het ook gewoon op de ifoon en ipad maar daar kan je dus niet bij alle instellingen.
Alvast dank voor t meedenken!
Is er een mogelijkheid om de parameters van motion detection voor overdag en in het donker apart op te slaan? Ik kan me namelijk best voorstellen dat deze settings overdag anders zouden kunnen zijn. Ik heb dat alleen nog nergens kunnen ontdekken hoe ik dat kan doen. Als dit tenminste het probleem is met de detectie
IR lampen zijn verdeeld in 2 golflengtes voor onderstuening camera. Dat is 850nm en 940nmYouk schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:36:
Vorig jaar op aanraden van @Piet91 een reeks dahua camera's gekocht en opgehangen bij een kennis op zijn boerderij. Hij is er nog steeds enorm tevreden mee. Gebruikt het regelmatig om zijn koeien (bij kalfjes op komst) in het oog te houden 's nachts zonder dat hij hiervoor het bed nog uit moet. En ook eens een duo inbrekers kunnen filmen, gelukkig zijn deze niet binnen geweest.
Nu zijn we wel aan het kijken of we de nachtbeelden niet beter kunnen krijgen. Mijn eerste gedachte is dan aparte IR lampen plaatsen, in plaats van de beperkte ledjes in de camera's zelf. Ben even wat gaan onderzoeken en dan kwam ik bij zoiets uit:
Maar in het donker zie je deze nog steeds oplichten.
Echter heb ik het idee dat dit bij praktisch alle van dit soort lampen is. Heeft er hier iemand ervaring met zoiets en soms goede aanraders die hopelijk geen fortuin kosten. In eerste instantie zoek ik iets voor binnen in een stal waarmee ik een afstand van 10m goed kan overbruggen (in nok omhoog hangen) om beneden te verlichten.
Eventueel daarna nog enkel floodlights die het erf beschijnen, maar deze moeten al makkelijk 100m aankunnen.
De camera is gevoeliger voor 850nm
Als je floodlight voor 100 meter wilt hebben moet het een beste lamp zijn, reken in de 100 watt+ range.
Ik heb voor externe IR lampen ervaring met POE versies van Scene Electronics:
http://www.infrared-ir.co...201602191132406242_en.htm

Daar heb ik 90 graden en 30 graden versie van. Die 30 graden werkt dan wel op grotere afstand (60 meter), alleen is het gebied weer smaller. De 90 graden komen tot meter of 20. Dit zijn dan 10 watt units. Ik heb je een Persoonlijk Bericht gestuurd.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Apple heeft besloten om een kleine 12 maanden gleden om bijna alle plugins als gevaarlijk te bestempelen. Hierdoor werkt het niet. soms lukt het door gebruik te maken van chrome of firefox.chuckygetslucky schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:41:
Gisteren ben ik bezig geweest met de camera, kaartje erin en gaan met de banaan zou je zeggen... nu lukt t op mijn windowslaptop prima als ik die aansluit op hun netwerk... maar de buren hebben een Imac en ik krijg met geen mogelijkheid de plugin geinstalleerd in firefox... of beter gezegd, hij installeert hem en vervolgens gebeurt er niets. Bij het verversen van de pagina biedt hij gewoon weer de installatie aan. Wat doe ik fout?? Nu moet ik erbij zeggen dat ik een IMac/ifoon/ipad-NOOB ben dus ik ga er vanuit dat het een eindgebruikersprobleem is haha.
Zijn er mensen die de plugin op de imac werkend hebben?
Via de app doet de camera het ook gewoon op de ifoon en ipad maar daar kan je dus niet bij alle instellingen.
Alvast dank voor t meedenken!
je zou SmartPPS kunnen gebruiken om de camera te benanderen en te bendienen.

Dat ziet er best leuk uit. Ik probeer uit te zoeken wat ze kosten, maar overal kom ik tegen dat je dat mag aanvragen... Vage toestand. Heb jij wel een adresje?jacovn schreef op woensdag 18 december 2019 @ 06:25:
[...]
Ik heb voor externe IR lampen ervaring met POE versies van Scene Electronics:
http://www.infrared-ir.co...201602191132406242_en.htm
[Afbeelding]
Ik heb ze gemailed en een aantal kunnen bestellen. Ze reageren in redelijk goed Engels.Joepla schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:55:
[...]
Dat ziet er best leuk uit. Ik probeer uit te zoeken wat ze kosten, maar overal kom ik tegen dat je dat mag aanvragen... Vage toestand. Heb jij wel een adresje?
Ik kreeg destijds wel invoer rechten.
Ze kwamen op iets van €45 per stuk uitzo uit mijn hoofd, en ik heb er destijds 6 besteld. Gebruik ze alleen niet meer.. aan de voorkant huis realcolor cameras opgehangen en waar ik een mini ptz zonder ir op wilde hangen heb ik nu 5231 units met IR. Er hangen er 3 nog buiten die ik eraf moet gaan halen, maar geen trap..
De 1e ga ik er morgen af halen denk ik dan komen ze met een steiger voor de zonnepanelen.
Ik heb de camera binnen. Via allerlei kanalen wordt gemeld dat je bij je account "Mainland China" moet selecteren. Probleem is dat bij de nieuwe app na selectie van China er gevraagd wordt naar een Chinees telefoonnummer, waarnaar een verificatiecode wordt gestuurd. Bij registratie via de website gebeurt hetzelfde.nanke schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:18:
[...]
Ik zoek ook een camera om in een nestkastje te hangen. Ik stel niet te hoge eisen aan de beeldkwaliteit en wil graag iets kopen bij Ali voor onder de 22 euro.
Zou dit iets zijn:
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Anoniem: 279475
Kijk dat zocht ik fijn . Nu alleen ik wil graag via SD kaart de opnames bekijken. Liever geen recorder .rinkel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 23:27:
[...]
Ik heb 3 van die camera’s icm met bijna dezelfde nvr (7608)
Zeer goed beeld. In de nacht ook kleur (met wat verlichting in de straat).
Kan m zeker aanraden.
Ik had deze al eens gepost. Nog een keer voor de impressie
[Afbeelding: oprit]
Dit is dus snachts.
Ik heb net even gekeken, maar het beeld is nu wel iets donkerder doordat ik de sluitertijd iets heb aangepast.
[...]
Ik heb een kleine oude iPad in de kamer aan de muur hangen met een app van hikvision. Daarmee kan ik ook meteen de beelden van de nvr terugkijken. Werkt gewoon heel goed. De kinderen kijken altijd eerst op t scherm als de deurbel gaat voordat ze opendoen.
Ik denk dat zoiets toch de meest eenvoudige (maar mooie) oplossing is.
Als je voor een oude iPad oid gaat, is het wel even testen met de encoding. Bij mij gaat h265 niet lekker op deze tablet. Ik moest m op h264 zetten voor vloeiend beeld.
Ken dat en ken ik dat bekijken als niet op mijn netwerk zit
Het probleem is vandaag opgelostnanke schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:49:
[...]
Ik heb de camera binnen. Via allerlei kanalen wordt gemeld dat je bij je account "Mainland China" moet selecteren. Probleem is dat bij de nieuwe app na selectie van China er gevraagd wordt naar een Chinees telefoonnummer, waarnaar een verificatiecode wordt gestuurd. Bij registratie via de website gebeurt hetzelfde.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Ik heb via de shop bij Ali Express een nieuwe firmware file gekregen en de camera geupdate met een SD kaartje. Bij registratie kun je gewoon als locatie Nederland kiezen en hiermee een account aanmaken op Mi Home. Later kun je de regio veranderen in Mainland China. Het hele installatieproces verliep niet zo vlekkeloos als in de review die op Tweakers is geplaatst. Ik kreeg veel foutmeldingen en heb de installatie 4x overnieuw gedaan, maar uiteindelijk doet hij het.
Ik zal wat beelden op de site plaatsen zodra ik de camera heb ingebouwd in een nestkastje.
[ Voor 7% gewijzigd door nanke op 21-12-2019 18:33 ]
Heb ook zo'n ding hangen, werkt idd prima. Een nadeel van de app vind ik wel dat je niet versneld af kan spelen. Dit maakt soms iets specifieks zoeken een beetje lastig. Hopelijk komt hier een keer een update voor.Alexknl schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:04:
Hier al enkele weken de YI Outdoor 1080p Camera in gebruik, werkt bovenverwachting goed als solo cam om de oprit in de gaten te houden. Is onze eerste camera. Er zit een 32gb SD kaartje in en ik kan gewoon tot 7 dagen terug kijken via de app, waar zelfs de gebeurtenissen met rode streepjes op de tijdlijn worden aangegeven. Ook wanneer ik buitenshuis ben. Heel fijn ding tot nu. Fijne app die YI Home. Die YI Cloud service van 175 euro per jaar gaat me wel wat ver, gaat prima zo met het SD kaartje.
[Afbeelding]
En volgens mij heb ik last van een bug. "Activity Detection Recording" werkt bij mij sinds een tijdje ineens niet meer. Geen idee waarom. Ik heb de opties dus uitgezet en nu neemt die maar constant op.
Wellicht helpt het als ik de camera een keer compleet reset, want even uit aan zetten heeft iig niet geholpen.
/edit
Ik begin mij erg aan te irriteren dat die constant opneemt ipv op beweging, hierdoor past er maar 3 dagen beeld op een 32 GB SD en is het lastig om beelden te zoeken op beweging. Ik ga namelijk niet uren naar de beelden zitten kijken.
Een ladder gepakt en onderkant open geschroefd om te kunnen resetten, want camera verwijderen uit de app is blijkbaar niet genoeg. Ik moest verplicht de sd formatteren, dus maar gedaan. Beelden namen weer op toen de optie op beweging aan stond. Helaas niet voor lang, want na het dicht schroeven deed die het weer niet -.-. Ik hoop dat het een bug is dat snel wordt opgelost.
Ik heb ook de Dome binnen cameras van YI en die doen het wel gewoon normaal.
[ Voor 22% gewijzigd door xileS op 22-12-2019 18:52 ]
i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG
welke NVR gebruik je hier bij .mag ook via china . inmiddels begrepen dat toch wel fijner werkt dan SD kaartBigf00t schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:38:
Ik heb ook prima ervaringen met de HDW4233C-A. Voor het geld erg goede prestaties.
Ik heb er 2 via Dahua Franchised Store gekocht en daarna nog 1 via Shenzhen Jimbu Security Store, waar ze nog steeds leverbaar zijn. De firmware bij Jimbu was in mijn geval helaas wel een oudere versie, maar gelukkig wel stabiel.
[Afbeelding]
Ik gebruik zelf een Asustor NAS, welke ik ooit overgenomen heb van een Tweaker en deze voldoet voor mijn toepassing nog steeds prima. Een NVR is meestal een betere keuze.Anoniem: 279475 schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:32:
[...]
welke NVR gebruik je hier bij .mag ook via china . inmiddels begrepen dat toch wel fijner werkt dan SD kaart
Voor een kennis heb ik een tijd terug de NVR4108-4KS2 via Andy besteld en voorzien van een WD Purple (2TB), maar je vindt ze ook bij andere verkopers zoals Jimbu en Aotetek.
Dit draait sinds het aansluiten allemaal erg stabiel. Zelf vond ik de Dahua app wat minder fijn werken, maar ik weet niet of deze inmiddels misschien verbeterd is. Waarschijnlijk zijn er leden die het zelf actief gebruiken en daar wat meer over kunnen vertellen.
Anoniem: 1314746
Kan iemand mij helpen, heb een ir eyeball camera van dahua.
Alles geïnstalleerd op de pc met config tool en smart pss maar ik kan de koppeling van de platformtoegang niet op “online” krijgen bij mijn camera instellingen, hierdoor krijgt ik geen connectie met camera en app via de telefoon. Kan iemand mij helpen hoe ik de platformtoegang op online krijg ipv dat die op offline blijft staan na 10 keer proberen?
Hopelijk weet iemand het want wil de camera voor nieuwjaar klaar voor gebruikt hebben.
Alvast bedankt!
Ja ik heb de ermee geëxperimenteerd, maar geen succes. Ben echt wel teleurgesteld in hoe slim surveillance station beweging herkend, had toch wel verwacht dat hij wat beter personen zou herkennen ipv alleen verandering van pixels (ik snap dat het voor een computer hetzelfde is, maar toch...).Guidoweb55 schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:15:
Kan je de drempelwaarde ook instellen?
Geeft ie nog een foutmelding? Ik kreeg bij het instellen van het ip een password foutmelding, dit kwam omdat ik deze nog niet aangepast had bij het settings tandwieltje bovenin beeld.Anoniem: 1314746 schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:27:
Hallo,
Kan iemand mij helpen, heb een ir eyeball camera van dahua.
Alles geïnstalleerd op de pc met config tool en smart pss maar ik kan de koppeling van de platformtoegang niet op “online” krijgen bij mijn camera instellingen, hierdoor krijgt ik geen connectie met camera en app via de telefoon. Kan iemand mij helpen hoe ik de platformtoegang op online krijg ipv dat die op offline blijft staan na 10 keer proberen?
Hopelijk weet iemand het want wil de camera voor nieuwjaar klaar voor gebruikt hebben.
Alvast bedankt!
Ik snap niet precies wat je bedoeld met 'platformtoegang'. Bedoel je het activeren van de camera?Anoniem: 1314746 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:19:
@ajampaniki nee geeft geen foutmelding dat is juist het rare ervan, het platformtoegang blijft op offline staan? Enig idee hoe dit kan? Misschien moet ik ergens anders iets aanvinken of uitzetten juist?
Bijzonder, dat heb ik niet hoeven doen. Ik kon direct in de config tool de cameras vinden en activeren. Ik moest wel op mijn computer een vast ip adres instellen zodat ie ook op het 192.168.1.x domein zat.Anoniem: 1314746 schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:22:
@ajampaniki Bij het instellen van de camera als ik de ip code van de camera in de webbrowser ingetypt heb, moet je de p2p koppelen met de app door een qr code te scannen alleen die qr code blijft op offline staan en gaat niet naar online? Kan hier helaas geen foto in uploaden anders kon ik het laten zien
Nu was de eminent heel makkelijk via POE aan te sluiten, maar dat is voor een 2e camera niet echt goed mogelijk. graag zou ik een camera IN HUIS tegen het raam aan drukken en dan via Wifi opnemen richting de NAS.
Welke camera's zijn goed voor in huis gebruik maar hebben wel een veilig wifi netwerk zodat ik hem niet terug vind op van die mooie verzamel sites?
Camera binnen en door het raam naar buiten filmen werkt niet.nldls schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:40:
Sinds een jaar of 2 heb ik een Eminent POE camera op de oprit hangen, maar graag zou ik er een 2e camera bij hangen voor het andere deel van de voortuin wat nu uit zicht is (oa. kippen staan daar, maar ook een deel van de afscheiding met de buren waar makkelijk over heen te stappen is.)
Nu was de eminent heel makkelijk via POE aan te sluiten, maar dat is voor een 2e camera niet echt goed mogelijk. graag zou ik een camera IN HUIS tegen het raam aan drukken en dan via Wifi opnemen richting de NAS.
Welke camera's zijn goed voor in huis gebruik maar hebben wel een veilig wifi netwerk zodat ik hem niet terug vind op van die mooie verzamel sites?
Zeker niet met infrarood.
WiFi is ook niet stabiel dus ook niet doen tenzij je verlies van camera beelden accepteert.
Voorkeur is dus sterk om een POE / vaste camera te pakken. Bedankt. Ik heb nog wel wat ideeën waarop dat wel mogelijk zou zijn.HoppyF schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:40:
[...]
Camera binnen en door het raam naar buiten filmen werkt niet.
Zeker niet met infrarood.
WiFi is ook niet stabiel dus ook niet doen tenzij je verlies van camera beelden accepteert.
2MP camera nu 2 cameras eventueel 4 van de zelfde
Ligt eraan wat je opneemt.Anoniem: 279475 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:54:
is 1TB groot zat voor de opnames en dan hoeven ze echt niet weken bewaard te worden
2MP camera nu 2 cameras eventueel 4 van de zelfde
Continu of alleen bewegingen?
Ik heb hier een 2MP camera die 24/7 opneemt.
Daarbij past er ongeveer 5 weken opnames op een 4TB disk.
Met 1TB zou ik dus ruim een week kunnen doen.
dankje wel . eens kijken wat ik wilHoppyF schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:27:
[...]
Ligt eraan wat je opneemt.
Continu of alleen bewegingen?
Ik heb hier een 2MP camera die 24/7 opneemt.
Daarbij past er ongeveer 5 weken opnames op een 4TB disk.
Met 1TB zou ik dus ruim een week kunnen doen.
Werkt hier prima ook met infrarood, gewoon haarscherp beeld door de ramen heen en wireless.nldls schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:11:
[...]
Voorkeur is dus sterk om een POE / vaste camera te pakken. Bedankt. Ik heb nog wel wat ideeën waarop dat wel mogelijk zou zijn.
u can fool all people some time and fool some people alltime
optie 1 kabels van de kameras komen samen in de garage en dan in een switch. van daar uit 1 kabel naar de NVR ? en dan tussen de NVR en ziggo router 1 kabel of klopt dit niet ? router ziggo in de meter kast
of een poe NVR maar dan moeten er 4 kabels de wonning in naar de meter kast van uit de garage
stroom uit val vind ik niet zo intersantik222 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:37:
Kan beide en is in principe ook beide net zo goed, alleen als je een extra (PoE) switch gebruikt wil je die eigenlijk wel net als de NVR achter een UPS hebben. Anders is je camerasysteem zinloos bij stroomuitval. Als je alle kabels rechtstreeks op PoE poorten van de NVR aansluit hoeft je alleen die achter een UPS te hangen.
Er zijn genoeg inbrekers die de stroom uitschakelen voor ze aan de klus beginnen, bijvoorbeeld door de buitenlamp kort te sluiten of (eenmaal binnen) de hoofdschakelaar in je groepenkast even om te zetten.Anoniem: 279475 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:50:
[...]
stroom uit val vind ik niet zo intersant
dan staat die met ze dikke kop er al op . meter kast is altijd op slotWolly schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:03:
[...]
Er zijn genoeg inbrekers die de stroom uitschakelen voor ze aan de klus beginnen, bijvoorbeeld door de buitenlamp kort te sluiten of (eenmaal binnen) de hoofdschakelaar in je groepenkast even om te zetten.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Hoeveel.watt heb je dan.?GAEvakYD schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:53:
Mijn NVR is aangesloten op de APS die in de meterkast hangt. Als ze de stroom eraf weten te krijgen zullen de camera's nog zeker 30minuten opnemen. Kleine investering en super nuttig. Ook voor kleine stroomuitvallen als je thuis zelf de stroom er ff afhaalt of een groep eruit valt. Internet, routers etc draait allemaal door.
Maar nu heb ik blijkbaar iets veranderd waardoor het beeld is gecropt/ingezoomd. Ik zie alleen het midden van het beeld, dus net niet meer de deur en de auto. Mijn vraag is, welke instellingen kunnen dit zijn? Heeft dit te maken met H264/265 wat de camera ondersteunt, of de resolutie? Ik wil nog wel eens door alle menu's heen lopen, maar misschien weet iemand zo wat het kan zijn?
Heb meerdere pogingen tot inbraak mogen meemaken. En nog nooit eentje die kortsluiting ging maken met een buitenlamp. Het zijn geen MacGyvers die inbreken.Wolly schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:03:
[...]
Er zijn genoeg inbrekers die de stroom uitschakelen voor ze aan de klus beginnen, bijvoorbeeld door de buitenlamp kort te sluiten of (eenmaal binnen) de hoofdschakelaar in je groepenkast even om te zetten.
Hangt wel wat van het niveau inbreker af. En wat er te halen valt en hoe ze op de hoogte zijn van je beveiliging.MeTooPV schreef op zondag 5 januari 2020 @ 02:20:
[...]
Heb meerdere pogingen tot inbraak mogen meemaken. En nog nooit eentje die kortsluiting ging maken met een buitenlamp. Het zijn geen MacGyvers die inbreken.
Als je bij mij de stroom er af weet te krijgen werkt de deurbel nog, de cameras, internet - zit allemaal achter noodstroom. Niet dat er bij mij veel te halen valt maar in geval van brand en stroomuitval wil ik dat sommige dingen blijven werken (zoals mijn bel)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Misschien als er een aardlek uitgaat dat de boel uit gaat.
Ik heb deze:
https://www.allekabels.nl..._JiKtohqqqQ8aAj8iEALw_wcB
Daarop zit mijn NVR en daarop 4 camera's met POE. Verder een groot deel van de 19inch patchkast. Ubiquiti switch, router en de drie Accespoints via Poe.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Hieronder een idee van de situatie. Achtertuin zal te coveren zijn door camera op de eerste etage, maar oprit/garage/voordeur vind ik lastig in te schatten

kan ik hier makkelijk doorheen boren (op de hoogte van ongeveer 2,10 zit aan de binnenkant kale betonwand). En wat is het best; van binnen naar buiten of andersom boren?
nog meer tips om te voorkomen dat ik ergens (letterlijk) op vast loop?
https://imgur.com/a/idaVUqm
Exact hetzelfde gedaan bij mij thuis.Len020 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:36:
ik zou een camera bij de voordeur willen; nu overweeg ik om op de groene stip een camera te plaatsen; Daar achter zit de meterkast;
kan ik hier makkelijk doorheen boren (op de hoogte van ongeveer 2,10 zit aan de binnenkant kale betonwand). En wat is het best; van binnen naar buiten of andersom boren?
Heb je apparatuur staan in je meterkast ? Zo ja, haal dit zoveel mogelijk weg of pak dit goed in, De stof kruipt overal in.
Houdt er rekening mee dat je door een spouwmuur heen gaat met mogelijk isolatie, Die veert terug na het maken van het gat en dat is erg lastig (nogmaals ervaring).
Gebruik een kleine boor om van BUITENAF een gat naar binnen te boren, uiteraard nadat je hebt uitgemeten waar je in de meterkast het gat wil hebben. Hierna boor je een ruimer gat met een grote lange boor (houdt er rekening mee dat je er een aantal connectors door moet frommelen) liever iets te groot dan te klein.
Het mooiste is natuurlijk om de draad van je camera achter de camera meteen in het gat te geleiden en niet nog over de muur moet leiden. Dan is het niet zichtbaar.
Als je door de muur/spouw/muur heen bent met de dikke boor, koppel je de boor los van je boormachine (stekker er uit !). Verbindt dan een trekdraad aan het uiteinde van de boor en trek deze terug uit de muur.
Vervolgens met de trekdraad het bosje kabels naar binnen halen.
Noppesnada schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:47:
[...]
Exact hetzelfde gedaan bij mij thuis.
Heb je apparatuur staan in je meterkast ? Zo ja, haal dit zoveel mogelijk weg of pak dit goed in, De stof kruipt overal in.
Houdt er rekening mee dat je door een spouwmuur heen gaat met mogelijk isolatie, Die veert terug na het maken van het gat en dat is erg lastig (nogmaals ervaring).
Gebruik een kleine boor om van BUITENAF een gat naar binnen te boren, uiteraard nadat je hebt uitgemeten waar je in de meterkast het gat wil hebben. Hierna boor je een ruimer gat met een grote lange boor (houdt er rekening mee dat je er een aantal connectors door moet frommelen) liever iets te groot dan te klein.
Het mooiste is natuurlijk om de draad van je camera achter de camera meteen in het gat te geleiden en niet nog over de muur moet leiden. Dan is het niet zichtbaar.
Als je door de muur/spouw/muur heen bent met de dikke boor, koppel je de boor los van je boormachine (stekker er uit !). Verbindt dan een trekdraad aan het uiteinde van de boor en trek deze terug uit de muur.
Vervolgens met de trekdraad het bosje kabels naar binnen halen.
Dit is trouwens iets waar ik ook wel eens over zit rond te zoeken op internet wat nou het verstandigst is.
Een meterkast hoort aan wettelijke eisen te voldoen waaronder de afstand tot een buitendeur.
Dit in verband met o.a. brand waardoor de brandweer snel stroom/gas/elektra kan afsluiten.
Echter een andere eis is dat een meterkast met een slot afsluitbaar moet zijn. (niet alleen tijdens de bouw).
Dat spreekt elkaar toch eigenlijk tegen?
Een opzet hoe ik het (waarschijnlijk) zou doen in jouw situatie:shoombak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:01:
Binnenkort wordt onze 2ˆ1 kap woning opgeleverd en daar wil ik ook een aantal outdoor camera's ophangen. Zijn er websites waar je een beeld kan krijgen van de dekking van de verschillende camera's? Ik vind het vrij lastig in te schatten namelijk.
Hieronder een idee van de situatie. Achtertuin zal te coveren zijn door camera op de eerste etage, maar oprit/garage/voordeur vind ik lastig in te schatten
[Afbeelding]

Er zijn wel wat sites waarbij je een beeld kunt krijgen wat een camera kan zien en je zou ook met de beeldhoek kunnen bekijken wat je kunt zien, maar ik vind dat eerlijk gezegd niet echt betrouwbaar, laat staan handig.
Daarom zijn vari-focal camera's handig; die kun je tijdens installatie precies zou afstellen dat je de beste beeldhoek voor de situatie krijgt.
Als ik de standaard beeldhoeken neem van bijvoorbeeld Dahua zal dat in dit geval wat ik bij jou getekend heb op óf 2.8mm of 3.6mm en die bij de garage mogelijk zelfs 6mm.
En die bij de voordeur zou je mogelijk in portrait mode kunnen ophangen.
Oh, en hang je camera's niet te hoog. Niet meer dan 2-2.5 meter hoogte.
Een camera aan de buitengevel naast de trap was waarschijnlijk een handigere plek geweest, maar dat is nu natuurlijk niet zo handig met aanleggen.Len020 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:36:
ik zou een camera bij de voordeur willen; nu overweeg ik om op de groene stip een camera te plaatsen; Daar achter zit de meterkast;
Ik zie dat je de camera dus vlak naast/boven een buitenlamp wil ophangen, hou er wel rekening mee dat je die niet in beeld wil hebben want dat maakt je avond/nacht-beelden grotendeels onbruikbaar.
(je beeld wordt gecorrigeerd voor het felle licht en de rest van het beeld wordt dan erg donker)
Overigens; leg gewoon een 5/8 of 3/4 installatiebuis door de muur.
De connectoren van eventuele camera's leg je buiten de gevel in een junction box.
We hebben een redelijk groot afdak (dunne lijnen bij voordeur) boven de deur; bij de trap zou je grotendeels tegen de montage van dit afdak aankijken waardoor je geen beeld hebt.Piet91 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:48:
[...]
Een camera aan de buitengevel naast de trap was waarschijnlijk een handigere plek geweest, maar dat is nu natuurlijk niet zo handig met aanleggen.
Ik zie dat je de camera dus vlak naast/boven een buitenlamp wil ophangen, hou er wel rekening mee dat je die niet in beeld wil hebben want dat maakt je avond/nacht-beelden grotendeels onbruikbaar.
(je beeld wordt gecorrigeerd voor het felle licht en de rest van het beeld wordt dan erg donker)
Overigens; leg gewoon een 5/8 of 3/4 installatiebuis door de muur.
De connectoren van eventuele camera's leg je buiten de gevel in een junction box.
Camera wil ik ook richting de oprit hebben zou eventueel ook een bullet camera kunnen opgangen; deze kaan dan voorbij de montage van het afdak kijken.
Hallo Allemaal!B2 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:38:
[...]
Er zitten hier nogal wat fans van Chinese camera's van Hikvision en Dahua. Prima hoor, maar ik vind ze zelf vrij lomp qua afmetingen en ik wil niet in een Chinees ecosysteem zitten met alle onduidelijkheden daarom heen. Over het niet werken van apps zijn genoeg berichten hier in het topic verschenen.
Daarom heb ik voor Unifi gekozen. Misschien wat duurder, maar het geeft mij meer vertrouwen.
Kijk dus eens naar de Unifi G3 pro, de gewone G3, de G3 Flex. Als opname apparaat kun je de Unifi Cloudkey Gen 2 plus gebruiken met de Unifi Protect software of je zet de Unifi Video software op een eigen apparaat. Beide hebben een app. Unifi camera's werken met PoE, je zult dus wel utp kabels moeten kunnen aanleggen naar de camera.
Ten eerste: De beste wensen voor 2020!
Dan komt het volgende:
Ik heb jullie & mijn kennis zijn advies opgevolgd, Ik heb inmiddels van alles in huis van Ubiquiti:
- 1x Ubiquiti US48 - 750w
- 1x Ubiquiti USG 4 pro
- 5x Ubiquiti AC-pro
- 1x Ubiquiti Cloudkey 2 plus + rackmount
- 1x Ubiquiti NVR 2 TB
- 10x Ubiquiti G3 pro
De rest (deurbel & dergelijke) heb ik van Nest gekocht, bevalt een stuk beter!
Maar nu heb ik een vraag: Ik heb de Ubiquiti Cat5e toughcable pro aangeschaft voor alles te bekabelen? Is dit voldoende? Of zijn er nog andere alternatieven/mogelijkheden, zoals Cat6/7? Want je hebt bijv. ook de FTP kabels, is dat veel beter?
Ik hoor graag van jullie.
Cat 6/7 heb je niet nodig, zelfs over Cat 5 kan je gigabit doen (1000mbit), en de camera's doen maar 100mbit, totale overkil dus.R. Smael schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:42:
[...]
Hallo Allemaal!
Dan komt het volgende:
Ik heb jullie & mijn kennis zijn advies opgevolgd, Ik heb inmiddels van alles in huis van Ubiquiti:
- 1x Ubiquiti USG 4 pro
- 5x Ubiquiti AC-pro
- 1x Ubiquiti NVR 2 TB
- 10x Ubiquiti G3 pro
Maar nu heb ik een vraag: Ik heb de Ubiquiti Cat5e toughcable pro aangeschaft voor alles te bekabelen? Is dit voldoende? Of zijn er nog andere alternatieven/mogelijkheden, zoals Cat6/7? Want je hebt bijv. ook de FTP kabels, is dat veel beter?
Mogelijk kan je voor buiten beter STP ipv UTP (dit zegt alleen iets over de afscherming) gebruiken ivm blikseminslag, maar dat moet iemand anders maar even zeggen...
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
R. Smael schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:42:
[...]
Hallo Allemaal!
Dan komt het volgende:
- 1x Ubiquiti USG 4 pro
- 5x Ubiquiti AC-pro
- 1x Ubiquiti NVR 2 TB
- 10x Ubiquiti G3 pro

Ik gebruik zelf cat7 kabel van amazon.de. Dat is een stuk goedkoper dan de Ubiquiti kabel. Cat7 is niet nodig hoor, Cat6 of Cat6A is ook meer dan voldoende voor jouw setup. Cat7 is ook vrij stug om te trekken. Zie hier. Dan heb je de keuze uit de verschillende kabels. Cat 5E zou ik vanwege toekomst gerichtheid niet meer doen.Maar nu heb ik een vraag: Ik heb de Ubiquiti Cat5e toughcable pro aangeschaft voor alles te bekabelen? Is dit voldoende? Of zijn er nog andere alternatieven/mogelijkheden, zoals Cat6/7? Want je hebt bijv. ook de FTP kabels, is dat veel beter?
De Ubiquiti NVR 2 TB heb je trouwens niet nodig. In de Cloudkey 2 Plus zit Unifi Protect ingebakken, incl een harde schijf. Protect is de nieuwe NVR software van Ubiquiti.
Ik weet niet hoe vast je bestelling is, maar je zou de NanoHD Access points nog kunnen overwegen in plaats van de AC-Pro's. Maar dat is meer een dingetje voor het [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 topic.
Oke, per stuk neem ik aan.Wallie schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:04:
[...]
Cat 6/7 heb je niet nodig, zelfs over Cat 5 kan je gigabit doen (1000mbit), en de camera's doen maar 100mbit, totale overkil dus.
Mogelijk kan je voor buiten beter STP ipv UTP (dit zegt alleen iets over de afscherming) gebruiken ivm blikseminslag, maar dat moet iemand anders maar even zeggen...
Wat heeft de STP kabel voor meerwaarde?
Bedankt voor je reactie!B2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:37:
[...]
![]()
![]()
[...]
![]()
[...]
Ik gebruik zelf cat7 kabel van amazon.de. Dat is een stuk goedkoper dan de Ubiquiti kabel. Cat7 is niet nodig hoor, Cat6 of Cat6A is ook meer dan voldoende voor jouw setup. Cat7 is ook vrij stug om te trekken. Zie hier. Dan heb je de keuze uit de verschillende kabels. Cat 5E zou ik vanwege toekomst gerichtheid niet meer doen.
De Ubiquiti NVR 2 TB heb je trouwens niet nodig. In de Cloudkey 2 Plus zit Unifi Protect ingebakken, incl een harde schijf. Protect is de nieuwe NVR software van Ubiquiti.
Ik weet niet hoe vast je bestelling is, maar je zou de NanoHD Access points nog kunnen overwegen in plaats van de AC-Pro's. Maar dat is meer een dingetje voor het [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 topic.
Oke, ik dacht: Hou het volledig bij Ibiquiti, dan werkt het zeker. Maar nu zit ik dus sterk te twijfelen over het type kabel!
Daarnaast hebben ze mij de NVR wel aanbevolen voor erbij, vandaar dat ie er ook bij zit.
De AC-pro's staan redelijk vast (2dehands aangeschaft). Maar ik zie nu de voordelen van de NanoHD AP ook pas moet ik eerlijk zeggen. Maar die AP's zijn voor thuisgebruik genoeg denk ik zelf. Ik heb wel glasvezel 500mb van KPN maarja daar kom je nooit aan bijna.
Je zou ook eventueel de Dahua IPC-HDBW4231F-E2-M boobie cam kunnen nemen.Len020 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:25:
We hebben een redelijk groot afdak (dunne lijnen bij voordeur) boven de deur; bij de trap zou je grotendeels tegen de montage van dit afdak aankijken waardoor je geen beeld hebt.
Camera wil ik ook richting de oprit hebben zou eventueel ook een bullet camera kunnen opgangen; deze kaan dan voorbij de montage van het afdak kijken.
Die kun je scheel laten kijken; een naar links richting de straat, en een richting de voordeur/garage.
Dan snap ik niet waarom ze de NVR aanbevolen hebben, want deze is echt niet nodig als je de Cloudkey V2 Plus hebt. (Check even of je echt de Plus variant hebt.) Kabel zou ik lekker Digitus Cat 6 of 6A van Amazon nemen. Die van Ubiquiti is veel duurder dacht ik.R. Smael schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:47:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Oke, ik dacht: Hou het volledig bij Ibiquiti, dan werkt het zeker. Maar nu zit ik dus sterk te twijfelen over het type kabel!
Daarnaast hebben ze mij de NVR wel aanbevolen voor erbij, vandaar dat ie er ook bij zit.
De AC-pro's staan redelijk vast (2dehands aangeschaft). Maar ik zie nu de voordelen van de NanoHD AP ook pas moet ik eerlijk zeggen. Maar die AP's zijn voor thuisgebruik genoeg denk ik zelf. Ik heb wel glasvezel 500mb van KPN maarja daar kom je nooit aan bijna.
Als je een mooie deal voor de AP's hebt dan is dat prima toch?
Ja, ik heb de Cloudkey V2 plus.B2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:18:
[...]
Dan snap ik niet waarom ze de NVR aanbevolen hebben, want deze is echt niet nodig als je de Cloudkey V2 Plus hebt. (Check even of je echt de Plus variant hebt.) Kabel zou ik lekker Digitus Cat 6 of 6A van Amazon nemen. Die van Ubiquiti is veel duurder dacht ik.
Als je een mooie deal voor de AP's hebt dan is dat prima toch?
Oke, ik zag deze kabel: https://www.amazon.de/dp/...id=1578400520&sr=8-9&th=1 maar liefst 4 eurootjes duurder was dan de Ubiquiti cat5e toughcable outdoor (305m).
Dan kan ik beter die cat7 pakken lijkt me?!
Daar had ik zeker een mooie deal mee!
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4
Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
Dan zul je zien dat die Digitus netwerkkabel van Amazon geen goede kabel is.
Daarnaast zul je ook realiseren dat voor nagenoeg alle thuissituaties cat5e of cat6 voldoende is; en cat7 zelfs nog niet eens een volledig officiële standaard is.
Dan moet je beide aangehaalde topics nog maar eens goed doorlezen. Digitus is juist een betrouwbaar merk, en dat wordt aangehaald in beide topics.Piet91 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:38:
@R. Smael Scan deze 2 topics maar eens door:
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4
Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
Dan zul je zien dat die Digitus netwerkkabel van Amazon geen goede kabel is.
Daarnaast zul je ook realiseren dat voor nagenoeg alle thuissituaties cat5e of cat6 voldoende is; en cat7 zelfs nog niet eens een volledig officiële standaard is.
Cat5E moet je echt niet meer nieuw gaan leggen. Prima als je het in buizen hebt liggen, maar nieuw dan altijd Cat6 of beter. Cat7 is wel een standaard, maar wordt voornamelijk gebruikt om 10G via ethernet te halen. Je moet er ook geen connectoren op plaatsen maar verwerken in patchpanels.
Dus jouw advies is de Ubiquiti Toughcable pro Cat5e om te ruilen naar de DIGITUS CAT 7 S-FTP kabel?B2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:04:
[...]
Dan moet je beide aangehaalde topics nog maar eens goed doorlezen. Digitus is juist een betrouwbaar merk, en dat wordt aangehaald in beide topics.
Cat5E moet je echt niet meer nieuw gaan leggen. Prima als je het in buizen hebt liggen, maar nieuw dan altijd Cat6 of beter. Cat7 is wel een standaard, maar wordt voornamelijk gebruikt om 10G via ethernet te halen. Je moet er ook geen connectoren op plaatsen maar verwerken in patchpanels.
Patchpanel? werkt dat heel anders dan een connector? Wat heb je dan precies nodig om alles te kunnen koppelen?
Ik maak het namelijk het liefst in een keer goed!
[ Voor 3% gewijzigd door R. Smael op 07-01-2020 17:29 ]
Nee. Als je alles direct in de switch gaat pluggen gebruik je geen cat7 maar cat6 of cat6A.R. Smael schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:28:
[...]
Dus jouw advies is de Ubiquiti Toughcable pro Cat5e om te ruilen naar de DIGITUS CAT 7 S-FTP kabel?
Patchpanel? werkt dat heel anders dan een connector? Wat heb je dan precies nodig om alles te kunnen koppelen?
Ik maak het namelijk het liefst in een keer goed!
Maar deze vragen kun je beter in het Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 topic stellen.
Wat is het grote verschil tussen U-FTP & S-FTP? Wat me wel opviel is dat S-FTP een extra wikkel om de kabel heeft.B2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:50:
[...]
Nee. Als je alles direct in de switch gaat pluggen gebruik je geen cat7 maar cat6 of cat6A.
Maar deze vragen kun je beter in het Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 topic stellen.
Daarnaast wat is het verschil tussen Simplex & duplex?
Stel je vraag even in het aangegeven topic. Dit gaat al lang niet meer over camera’s.R. Smael schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:25:
[...]
Wat is het grote verschil tussen U-FTP & S-FTP? Wat me wel opviel is dat S-FTP een extra wikkel om de kabel heeft.
Daarnaast wat is het verschil tussen Simplex & duplex?
Oke, Dan stel ik mijn overige vragen daar! Bedankt tot zover!B2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:39:
[...]
Stel je vraag even in het aangegeven topic. Dit gaat al lang niet meer over camera’s.
Netwerkkabel moet minimaal 24AWG zijn. De gelinkte Digitus kabel is slechts 26.B2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:04:
Dan moet je beide aangehaalde topics nog maar eens goed doorlezen. Digitus is juist een betrouwbaar merk, en dat wordt aangehaald in beide topics.
Cat5e kan ook tot een bepaalde afstand 10Gbit aan maar Cat5e vs. Cat6 aanleggen anno 2020 ben ik verder wel met je eens. Maar als het puur om netwerkkabels naar locaties voor IP-camera's gaan, dan voldoet Cat5e ook wel als je dat toevallig nog hebt liggen.
Maar als het nog allemaal aangeschaft moet worden kun je net zo goed voor Cat6 gaan.
Algemene conclusie van beide topics (dus ook voor @R. Smael; neem gewoon deze kabel. (of de kortere varianten daar van)
Oh, en die Ubiquiti NVR 2TB zou ik retour doen. Als je een UniFi Cloud Key Gen2 Plus hebt heb je die NVR niet nodig.
En die NVR is juist al verouderd op het moment. (draait op Unifi Video wat Ubiquiti - praktisch - niet meer ondersteunt i.t.t. Protect; iets waar ze onlangs nog flink negatief mee in het nieuws kwamen)
“Netwerkkabel” kan van alles zijn. UTP, FTP, 24,26,28AWG, zelfs coax. Je bedoeld denk ik Ethernet kabel. Minimaal 24AWG? Hoe kom je daarbij, heb je daar een bron van? Diverse maten zijn namelijk mogelijk. Wil je langere afstanden, dan pak je 23 of 24AWG. Wil je dunnere kabels in een rack voor bv airflow dan pak je 28AWG.Piet91 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:52:
[...]
Netwerkkabel moet minimaal 24AWG zijn. De gelinkte Digitus kabel is slechts 26.
Geen idee waar jij die 26 overigens vandaan haalt, wat ik lees is het allemaal 23/1.
Ben benieuwd wat je hier mee bedoeld. Bron?Protect; iets waar ze onlangs nog flink negatief mee in het nieuws kwamen)
Je weet dus heel goed wat ik bedoel en je hoeft dus niet allerlei zaken erbij te pakken die niets er toe doen.B2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:40:
“Netwerkkabel” kan van alles zijn. UTP, FTP, 24,26,28AWG, zelfs coax. Je bedoeld denk ik Ethernet kabel.
O.a. dezelfde topics die ik van jou beter moest lezen (en for the record; die topics lees ik al jaren in mee)Minimaal 24AWG? Hoe kom je daarbij, heb je daar een bron van? Diverse maten zijn namelijk mogelijk. Wil je langere afstanden, dan pak je 23 of 24AWG. Wil je dunnere kabels in een rack voor bv airflow dan pak je 28AWG.
Dat staat i.i.g. 6x vermeld op de productpagina.Geen idee waar jij die 26 overigens vandaan haalt, wat ik lees is het allemaal 23/1.
Gebruikers van Unifi Video die bij elke keer dat ze gingen inloggen een advertentie voor Ubiquiti Protect kregen met de boodschappen waarin ze geadviseerd werden om te upgraden naar Protect.Ben benieuwd wat je hier mee bedoeld. Bron?
Een systeem dat in een groot aantal gevallen (vooral de grotere installaties) niet te vergelijken of überhaupt mogelijk is.
Daar kreeg Ubiquiti enorm veel negatieve terugkoppeling op, zeker gezien de andere recente praktijken van Ubiquiti de laatste tijd.
Verder is dit ook het laatste wat ik hierover (netwerkkabels) post, dit is namelijk niet het topic hierover.
Inmiddels is hij voor nog geen EUR 42,- op Ali te krijgen. Ik heb er 2 al een tijd in gebruik, waarvan 1 buiten in weer en wind (wel beschut onder een afdakje). Doen het nog prima en de low-lightprestaties blijven me verbazen.

Maar...: hij wordt blijkbaar al een tijdje niet gemaakt en wordt langzaamaan schaars. De 2.8 mm versie is al niet meer te krijgen. De 3.6 en 6 mm gaan nog wel.
De verkopers proberen je dan richting andere types te sturen, met natuurlijk meer pixels, maar waarschijnlijk een stuk minder lichtgevoelig. Tenzij er inmiddels een alternatief is, dat wél interessant is. Mocht iemand goede ervaringen hebben, met name de low-light kwaliteit zonder IR,dan hoor ik het heel graag.

Nu nog wachten op de beugels
waarom juist deze
RobbyTown schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:58:
Zo na lang wikken en wegen en testen de knoop doorgehakt. Voor mijzelf 6 stuks + nvr en voor een vriend 2 stuks + nvr besteld.
[Afbeelding]
Nu nog wachten op de beugels. Helaas door drukte pas met carnaval tijd op op te hangen.
DS-2CD2385G1
4x de 2.8 mm
4x de 4mm
8 megapixel
https://www.alarmsysteeme...ball-camera-89081744.html
Waarom deze in verleden dome gekocht helaas heeft deze met een afstand een waas. Buurman recent precies hetzelfde.
Dichtbij max 5 meter is het er niet.
Dan maar lens en IR apart.
Heb je dat daar ook besteld? Ga je 24/7 opnemen want dan ben ik benieuwd welke disk(en) je gaat gebruiken met je 6 camera's en hoe lang je terug wil kunnen kijken.RobbyTown schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:45:
[...]
DS-2CD2385G1
4x de 2.8 mm
4x de 4mm
8 megapixel
https://www.alarmsysteeme...ball-camera-89081744.html
Waarom deze in verleden dome gekocht helaas heeft deze met een afstand een waas. Buurman recent precies hetzelfde.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Heel slim. Elke dome krijgt er vroeg of laat last van.RobbyTown schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:45:
Hoevaak ik in het verleden niet mijn Hikvision dome heb moeten loshalen en dat rubber/foam rond de lens weer heb moeten herschikken, evenals de dome zelf schoonmaken

Je bedoelt deze camera?Len020 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:32:
wellicht een 'domme' vraag; ik twijfel heel erg om de T5442TM met ir en niet de color versie te kopen; maar kan ik bijvooorbeeld 1 camera kopen zónder een NVR en het beeld via de app te bekijken ? ik snap dat opnemen dan niet mogelijk is, maar meer om de beeldhoek en de installatie te 'testen' ?
Die kun je inderdaad gewoon zonder NVR gebruiken en er zit ook een SD-kaartslot in waarop je kunt opnemen. Op deze manier heb ik het ook tijd gedaan.
Echter, die camera heeft een vaste lens/brandpunt, daar kun je dus niet de beeldhoek mee verstellen.
Als je bijvoorbeeld de IPC-HDW2231T-ZS-S2 of IPC-HDW5231R-ZE neemt, kun je de brandpunt tijdens installatie wél veranderen, aangezien dat varifocal camera's zijn.