Ben ik de enige die het aanbod van goede binnencamera's vind tegenvallen?
Hier gebruiken we al tijden een Xiaomi Yi Ant camera (of hoe dat ding ook maar heet).
Is nog van de eerste generatie en de tweede versie daar van (720p, met IR, de eerste had geen IR).
Destijds bij een familielid als babyfoon geplaatst maar dat werkte vrij matig.
Uiteindelijk heb ik er een custom firmware opgezet en gebruiken we hem hier puur voor live view; als er bijv. neefjes/nichtjes slapen en we even snel een blik kunnen werpen of ze nog slapen (een van hen gaat als ze wakker is namelijk doodleuk rustig bij het traphekje staan, wachten op dat je haar ophaalt
Die hoor je dus niet en die kan daar dan rustig een tijdje staan)
Die camera filmde een paar dagen hoe zij uit haar kinderbed klom (

).
De tweede keer ging dat niet zo goed (ze viel op de grond).
Sindsdien vinden de ouders zo'n camera ook wel handig, mede omdat ze daar ook niets kunnen horen als ze wakker is of uit bed.
Dus die zoeken nu ook een eenvoudige IP-camera. Maar dan welke?
Een van de nieuwe versies van de Xiaomi/Yi/Ant/Mija (of whatever ze nu weer heten) zou kunnen, maar ik wil ze eigenlijk sowieso geen camera aanraden die via Chinese servers loopt.
Een custom firmware zou kunnen, maar twijfelachtig hoe stabiel dat werkt; plus de meest
recente/up-to-date hack is ook niet helemaal compleet (RTSP via discord e.d.).
In Nederland kom je eigenlijk in twee kampen terecht:
Óf de dure camera's die schijnbaar prettig in gebruik zijn, maar wel alleen werken via de cloud, en/of abonnement etc. en daarnaast ook vrij prijzig zijn. (Nest, Ring etc.)
Óf de goedkopere camera's, maar die lijken rechtstreeks uit de jaren '00 te komen, met twijfelachtige bouw, slechte apps, beroerde beeldkwaliteit e.d. (Foscam, EZVIZ, Eminent etc.)
Ik kan zo niets vinden dat én niet te duur is (sub €100 zou wel prettig zijn), geen account/abonnement vereist en ook een gemakkelijk in gebruik.
In theorie lijkt bijv. de
Foscam C2M een aantrekkelijke optie; betaalbaar, zowel wifi (incl. 5GHz ondersteuning) als ethernet, SD-slot, webinterface, RTSP- en ONVIF-ondersteuning etc.
Maar Foscam heeft een slechte reputatie, o.a. vanwege lekken e.d., de app vereist een account.
Een
Ubiquiti G3 Flex is ook interessant, maar die werkt niet stand-alone, geen Wifi-ondersteuning en moet gevoed worden d.m.v. POE.
In de VS (specifiek het IP Cam Talk forum) zijn ze qua binnencamera's positief over vooral de Hikvision Cube camera's, de Dahua IPC-K35A/IPC-K35S en de Amcrest IP2M-841.
Die zijn of niet hier/in China verkrijgbaar (of veel te duur) en/of ondersteunen geen Wifi.
(Misschien Andy eens vragen naar de IPC-K35S).
Anderen in de VS zijn lyrisch over Wyze Cam; ook hier niet verkrijgbaar. En tevens ook cloud/account nodig.
TLDR: nu vraagt Piet91 hier een om advies i.p.v. andersom.
Iemand ervaring met degelijke binnencamera's, die RTSP leveren, liefst zowel via Wifi als ethernet aan te sluiten zijn, geen abonnement/cloud nodig hebben en makkelijk in gebruik zijn (ook qua opnames terugkijken)?