Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste
Acties:

• Bob
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Is dit een normale Euro prijs vs China prijs ratio?
https://www.ipcam-shop.nl/en/dahua-ipc-hfw8241e-z.html
https://nl.aliexpress.com/i/33024506168.html

1300 euro vs 350 dollar lijkt me extreem, maar hier zitten wel wat mensen die hier ervaring mee hebben denk ik?

• vincenttor
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 29-05 05:50
ITS PLUS schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:36:
Heb hier al heel wat gelezen. Types vergeleken, filmpjes op youtube bekeken, maar is niet echt eenvoudig.

Ik zoek 10 camera's te plaatsen. 7 binnen en 3 voor bewaking buiten.
Zowel binnen als buiten zowel overdag als nachtzicht uiteraard.

Aansluiten zou ik via POE doen.

Ik zou opteren voor volgende camera's:

Binnen:
7x IPC-HDW4431EM-ASE 4MP eyeball camera, ruimtes zijn niet zo groot (max 5x5m²), enige waar ik nog over twijfel, 's nachts is dat daar wel echt donker. Er zijn wel sensoren aanwezig dat zodra er beweging is het licht aangaat (maar dit is niet aan elke camera van toepassing).

Buiten: parking ligt aan een drukke baan met verlichting die altijd brandt snachts, dus echt donker is het daar nooit.
3x IPC-HFW81230E-ZE, 12MP 4K bullet camera, 50m ir
(1x voor de inkom en 2x voor de parking)

NVR: DH-NVR4416-16P 4K2S - 16 kanaals NVR met 4TB wd purple schijf

Dit alles in apart netwerk om de rest van het netwerk af te scheiden/niet te belasten

Met Dahua heb ik goeie ervaringen, heb deze in mijn garage ook staan en doen wat ze moeten doen.

De verscheidenheid van camera's (zelf in het eigen merk) is echt wel groot, met niet veel verschil soms op, waardoor het niet altijd eenvoudig is voor een "leek" om te bepalen welke te kiezen. En zou toch ook graag binnen de 3000€ blijven voor alles samen.

Mijn alarmcentrale heb ik moeten uitbesteden (was verplicht van de verzekering), maar bij camera maakt het hen niet uit wie ze plaatst, dus dat kan ik dan beter zelf doen om toch wat kosten te drukken.
Ik heb overigens een NVR5216-4KS2 staan die nu hooguit 5 maanden draait als je interesse hebt.
Ben van computer over gestapt naar nvr maar kan er toch niet aan wennen.

De 4k camera heb ik buiten hangen, althans aan het type zo te zien uit mn hoofd is het dezelfde.

Kan wel wat beelden maken en hier plaatsen van dag en nacht.
Lig nu in bed

Krijg ook morgen kleine Dahua cameras binnen. Nieuwe modellen en dacht zelfs aardig beeld in de nacht dus we zullen zien wat het brengt.

Wat betreft kosten kan je zeker onder dat bedrag blijven!
Grt
Vincent

25.6 kW 80x 320W Oost/West - Biodom 27-C5 - Stiebel eltron wpc 7 (bron) - PCWU300SK-2,3kW (L/W) -10m2 zonnecollectoren

• ITS PLUS
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 29-05 17:02
vincenttor schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:33:
[...]

Ik heb overigens een NVR5216-4KS2 staan die nu hooguit 5 maanden draait als je interesse hebt.
Ben van computer over gestapt naar nvr maar kan er toch niet aan wennen.

De 4k camera heb ik buiten hangen, althans aan het type zo te zien uit mn hoofd is het dezelfde.

Kan wel wat beelden maken en hier plaatsen van dag en nacht.
Lig nu in bed

Krijg ook morgen kleine Dahua cameras binnen. Nieuwe modellen en dacht zelfs aardig beeld in de nacht dus we zullen zien wat het brengt.

Wat betreft kosten kan je zeker onder dat bedrag blijven!
Grt
Vincent
Waarom zou je terug overstappen naar computer? Hoeveel zou je er nog voor willen?

Van die 4K camera's, tevreden van het beeld? waar heb je ze gehaald?

Had die persoon vanop aliexpress gecontacteerd (zijn mailadres stond hier ergens in het topic) vorige week, maar tot op heden heb ik daar nog geen antwoord op gehad.

• vincenttor
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 29-05 05:50
ITS PLUS schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:00:
[...]

Waarom zou je terug overstappen naar computer? Hoeveel zou je er nog voor willen?

Van die 4K camera's, tevreden van het beeld? waar heb je ze gehaald?

Had die persoon vanop aliexpress gecontacteerd (zijn mailadres stond hier ergens in het topic) vorige week, maar tot op heden heb ik daar nog geen antwoord op gehad.
Heb even snel geen idee welke verkoper, het is wel een recorder met Dahua logo, niet zoals de vele import camera's die "unbranded" zijn.
Denk verder dat het niet heel erg veel uit moet maken, de rest is in principe het zelfde maar had iets met niet de Europese markt verzieken te maken wat ik had gelezen.

Waarom terug naar een computer ? , nou ik gebruik Homeseer als domotica software en daar zit een app bij die heet HStouch.
Deze app zou ooit ondersteuning in komen voor rtsp streams maar dat is tot op heden nooit echt goed gegaan.

Met blueiris op een server had ik het vrij soepel werken om mijn camera's in de app tevoorschijn te laten komen, dit is door dat blueiris makkelijk is om de cam streams af te tappen als waren.
En deze in jpg formaat ook zijn met een redelijke refresh rate.

HStouch zo "brak" dat het is ,krijg ik redelijk werkend zoals ik het wil, en ik mis toch wel de camera's nu er een melding is met gelijk het juiste scherm bij de juiste pir die af gaat.
Wat ik nu doe is, ontvang een melding , snel naar Gdmss app op me telefoon en dan de camera zoeken welke ik nodig heb.

Smartpss voor de computer, en gdmss of idms (android/iphone) is verder niks mis mee hoor.
Alleen ik kan er in mijn systeem niet mee overweg met wat ik voorheen wel aan de praat had.

Server vreet wel veel meer stroom als de NVR kan ik je melden 8)7 maar goed ik heb sinds een tijdje 80 zonnepanelen op het dak liggen en dan maak je je niet zo druk meer om die 30 watt meer die je verbruikt.

Voor wat plaatjes moet je even hier klikken :

Dit is overigens een 5Mp PTZ met een sony imx178 sensor
https://pv25kw.000webhost...ain_20191022180150_@1.jpg

Deze onderstaande komen van de 4k af, alleen de gene in de nacht is van een opname en er zit weer zo een mooi spinnenwebje voor...
Zal vanavond eens schoonmaken en de lens ook dat is ook wel aardig op zn tijd.

https://pv25kw.000webhost...ain_20191025175942_@1.jpg

https://pv25kw.000webhost...ain_20191025175926_@1.jpg

https://pv25kw.000webhost...ain_20191025003709_@1.jpg

Zal je even een dm sturen over de nvr

25.6 kW 80x 320W Oost/West - Biodom 27-C5 - Stiebel eltron wpc 7 (bron) - PCWU300SK-2,3kW (L/W) -10m2 zonnecollectoren

• Jannick
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 29-05 17:01
Hi! Ik heb een Synology. Iemand een oplossing zodat ik niet een Synology licentie moet kopen voor een extra camera. Heb niet van die hele dure camera's in gedachten en dan is de licentie bijna duurder dan de camera zelf :p

Thanks!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• Akemi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-05 16:59
Jannick schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:04:
Hi! Ik heb een Synology. Iemand een oplossing zodat ik niet een Synology licentie moet kopen voor een extra camera. Heb niet van die hele dure camera's in gedachten en dan is de licentie bijna duurder dan de camera zelf :p

Thanks!
Gewoon direct vanuit de cam opnemen op je synology. Doe ik ook. Je hebt alleen andere afspeelsoftware nodig. Geen licentie nodig. Mag aannemen dat je weet dat synology 2 gratis licenties heeft he ?

• Jannick
Akemi schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:41:
[...]

Gewoon direct vanuit de cam opnemen op je synology. Doe ik ook. Je hebt alleen andere afspeelsoftware nodig. Geen licentie nodig. Mag aannemen dat je weet dat synology 2 gratis licenties heeft he ?
I know. Je gebruikt gewoon FTP, dan? En welke afspeelsoftware gebruik je?

• Akemi
Kan ook, maar ik gebruik NFS. SmartPSS bij gebrek aan beter.

• Jannick
Akemi schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:44:
Kan ook, maar ik gebruik NFS. SmartPSS bij gebrek aan beter.
Vooral het gebrek aan beter waarom ik maar gewoon de software van Synology ben gaan gebruiken. Het werkt namelijk wel als een tiet.

• Akemi
Er zijn geloof ik wel een aantal dingen die de Synology niet kan wat mijn cam software wel kan. Daarom koos ik voor deze oplossing. Ik dacht tripwire maar dat weet ik niet zeker meer.

• R. Smael
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 28-05 21:31
Hallo,

Ik zoek wat advies m.b.t. deurbel & beveiligingscamera's.

Ik heb zelf gekeken naar het merk Ring en dan voor het volgende: 1x Ring pro met meerdere chimes & 8x Ring Floodlight cam.

Maar nu ik de Ring pro 1 dag heb hangen, ben ik toch niet helemaal tevreden voor het beeld en de snelheid van het open van de app + live beeld opstarten. Ook het geluid vind ik persoonlijk minder. Terwijl mijn modem + Chime pro 4-5 meter er vanaf hangen.

En Alexa i.p.v. google assistant, wat in Nederland niet beschikbaar is, dus ook niet vaak op camera's te vinden is.

Dus ik zou hem graag vervangen voor wat anders, wat adviseren jullie mij?

Ik zag dat Alro (Netgear) de Ultra beveiligingscamera's uit heeft gebracht vorige week, heeft hier al iemand ervaring mee toevallig?

Ik zou dus graag een systeem hebben wat samen kan werken via Google Assistant met natuurlijk goed beeld & geluid.

Ik hoor graag jullie advies!

[Voor 3% gewijzigd door R. Smael op 31-10-2019 15:59]

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:58

B2

wa' seggie?

R. Smael schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:55:
Hallo,

Ik zoek wat advies m.b.t. deurbel & beveiligingscamera's.

Ik heb zelf gekeken naar het merk Ring en dan voor het volgende: 1x Ring pro met meerdere chimes & 8x Ring Floodlight cam.

Maar nu ik de Ring pro 1 dag heb hangen, ben ik toch niet helemaal tevreden voor het beeld en de snelheid van het open van de app + live beeld opstarten. Ook het geluid vind ik persoonlijk minder. Terwijl mijn modem + Chime pro 4-5 meter er vanaf hangen.

En Alexa i.p.v. google assistant, wat in Nederland niet beschikbaar is, dus ook niet vaak op camera's te vinden is.

Dus ik zou hem graag vervangen voor wat anders, wat adviseren jullie mij?

Ik zag dat Alro (Netgear) de Ultra beveiligingscamera's uit heeft gebracht vorige week, heeft hier al iemand ervaring mee toevallig?

Ik zou dus graag een systeem hebben wat samen kan werken.

Ik hoor graag jullie advies!
Ik gebruik zelf voor mijn deurbellen een Nest Hello. Heb er dus twee hangen. Dit werkt prima en super met mijn Google Home's en je hebt dus ook een fysieke bel of losse chimes zoals bij Ring nodig.

Voor de 'echte' camera's gebruik ik bedrade Unifi camera's. Dit vanwege het niet te zwaar willen belasten van mijn wifi netwerk, ik al een Unifi netwerk heb en (meerdere) wifi camera's gewoon niet handig zijn. Denk aan de batterij, geen 24/7 opname mogelijkheid, wifi-jammers bij inbrekers e.d.

• R. Smael
B2 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:02:
[...]

Ik gebruik zelf voor mijn deurbellen een Nest Hello. Heb er dus twee hangen. Dit werkt prima en super met mijn Google Home's en je hebt dus ook een fysieke bel of losse chimes zoals bij Ring nodig.

Voor de 'echte' camera's gebruik ik bedrade Unifi camera's. Dit vanwege het niet te zwaar willen belasten van mijn wifi netwerk, ik al een Unifi netwerk heb en (meerdere) wifi camera's gewoon niet handig zijn. Denk aan de batterij, geen 24/7 opname mogelijkheid, wifi-jammers bij inbrekers e.d.
Hallo,

Ik heb dus ook al eerder naar de Nest Hello zitten kijken maar toch voor de Ring gekozen. Maar daar heb ik achteraf dus wel spijt van.

Ik heb vanmiddag de volgende set bedacht:
1x Nest Hello
1x Honeywell omvormer
2x Honeywell DW915S

Qua camera's, ik dacht dat Arlo Ultra ook bedraad aangesloten konden worden.

(Update) Klopt, ze zijn qua Wifi blijkbaar draadloos, Qua opladen kan je er blijkbaar een oplaadkabel bijkopen en deze aangesloten laten.

Maar kunnen jullie mij een goed advies even in een 8 koppig camera systeem wat ik op afstand kan bedienen met de volgende opties:
- Duidelijk beeld (zowel licht als donker)
- 2 weg audio
- Verlichting (is evt. bij te plaatsen)
- Zoom
- Alarm/sirene

Hiervan komt er een deel op hoeken en paar op de platte muur.

Ik hoor graag van jullie!

[Voor 20% gewijzigd door R. Smael op 31-10-2019 16:29]

• B2

B2

wa' seggie?

R. Smael schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:12:
[...]

Hallo,

Ik heb dus ook al eerder naar de Nest Hello zitten kijken maar toch voor de Ring gekozen. Maar daar heb ik achteraf dus wel spijt van.

Ik heb vanmiddag de volgende set bedacht:
1x Nest Hello
1x Honeywell omvormer
2x Honeywell DW915S

Qua camera's, ik dacht dat Arlo Ultra ook bedraad aangesloten konden worden.

(Update) Klopt, ze zijn qua Wifi blijkbaar draadloos, Qua opladen kan je er blijkbaar een oplaadkabel bijkopen en deze aangesloten laten.

Maar kunnen jullie mij een goed advies even in een 8 koppig camera systeem wat ik op afstand kan bedienen met de volgende opties:
- Duidelijk beeld (zowel licht als donker)
- 2 weg audio
- Verlichting (is evt. bij te plaatsen)
- Zoom
- Alarm/sirene

Hiervan komt er een deel op hoeken en paar op de platte muur.

Ik hoor graag van jullie!
Er zitten hier nogal wat fans van Chinese camera's van Hikvision en Dahua. Prima hoor, maar ik vind ze zelf vrij lomp qua afmetingen en ik wil niet in een Chinees ecosysteem zitten met alle onduidelijkheden daarom heen. Over het niet werken van apps zijn genoeg berichten hier in het topic verschenen.

Daarom heb ik voor Unifi gekozen. Misschien wat duurder, maar het geeft mij meer vertrouwen.
Kijk dus eens naar de Unifi G3 pro, de gewone G3, de G3 Flex. Als opname apparaat kun je de Unifi Cloudkey Gen 2 plus gebruiken met de Unifi Protect software of je zet de Unifi Video software op een eigen apparaat. Beide hebben een app. Unifi camera's werken met PoE, je zult dus wel utp kabels moeten kunnen aanleggen naar de camera.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:03
B2 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:38:
[...]

Er zitten hier nogal wat fans van Chinese camera's van Hikvision en Dahua. Prima hoor, maar ik vind ze zelf vrij lomp qua afmetingen en ik wil niet in een Chinees ecosysteem zitten met alle onduidelijkheden daarom heen. Over het niet werken van apps zijn genoeg berichten hier in het topic verschenen.

Daarom heb ik voor Unifi gekozen. Misschien wat duurder, maar het geeft mij meer vertrouwen.
Kijk dus eens naar de Unifi G3 pro, de gewone G3, de G3 Flex. Als opname apparaat kun je de Unifi Cloudkey Gen 2 plus gebruiken met de Unifi Protect software of je zet de Unifi Video software op een eigen apparaat. Beide hebben een app. Unifi camera's werken met PoE, je zult dus wel utp kabels moeten kunnen aanleggen naar de camera.
Tsja, dat is jouw mening en dat mag.
Hikvision en Dahua gebruiken open netwerkstandaarden.
Je kunt dus streams opslaan op wat je wilt, NAS, NVR of ergens in een (betaalde) cloud.
Je zit niet vast aan een Hikvision of Dahua oplossing.

Het geneuzel over mogelijke “backdoors” is een politiek spel.
Bij twijfel of grote paranoia kun je altijd je eigen netwerk dichttimmeren en beveiligen.

Ik vind dit soort camera’s prima voor het doel waar ze voor dienen. Huis-tuin-en-keuken bewaking.
Dit voor een schappelijke prijs.
Ik houd mij verre van de Ring, Nest en andere oplossing veelal met abonnement koppelverkoop.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• R. Smael
HoppyF schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Tsja, dat is jouw mening en dat mag.
Hikvision en Dahua gebruiken open netwerkstandaarden.
Je kunt dus streams opslaan op wat je wilt, NAS, NVR of ergens in een (betaalde) cloud.
Je zit niet vast aan een Hikvision of Dahua oplossing.

Het geneuzel over mogelijke “backdoors” is een politiek spel.
Bij twijfel of grote paranoia kun je altijd je eigen netwerk dichttimmeren en beveiligen.

Ik vind dit soort camera’s prima voor het doel waar ze voor dienen. Huis-tuin-en-keuken bewaking.
Dit voor een schappelijke prijs.
Ik houd mij verre van de Ring, Nest en andere oplossing veelal met abonnement koppelverkoop.
Allebei bedankt voor jullie reacties.

Ik ben in de beveiligingssystemen helemaal een leek, maar ik proberen wel wat in te lezen.

Qua server, nas, cloud: De Arlo Ultra kan je dus ook naar een nas, nvr of (betaalde) cloud sturen.

En omdat het 4K kan, super goed beeld heeft.

Alleen zou ik graag wat alternatieven weten, zodat ik ze af kan wegen.

[Voor 7% gewijzigd door R. Smael op 31-10-2019 18:45]

• B2

B2

wa' seggie?

R. Smael schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:42:
[...]

Allebei bedankt voor jullie reacties.

Ik ben in de beveiligingssystemen helemaal een leek, maar ik proberen wel wat in te lezen.

Qua server, nas, cloud: De Arlo Ultra kan je dus ook naar een nas, nvr of (betaalde) cloud sturen.

En omdat het 4K kan, super goed beeld heeft.

Alleen zou ik graag wat alternatieven weten, zodat ik ze af kan wegen.
Laat je niet beet nemen door marketing trucs als 4K. Die Arlo Ultra gaat je niet beter beeld opleveren dan een Chinese 2MP camera of een UniFi G3.

Een batterij camera zou ik nooit overwegen.
Doordat deze alleen opneemt bij beweging, ga je altijd wat missen. Of je hebt een hoop false positives. En 8 WiFi camera’s is niet te doen. Dan hou je totaal geen airtime op je WiFi netwerk meer over.

• HoppyF
B2 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:45:
[...]

Laat je niet beet nemen door marketing trucs als 4K. Die Arlo Ultra gaat je niet beter beeld opleveren dan een Chinese 2MP camera of een UniFi G3.

Een batterij camera zou ik nooit overwegen.
Doordat deze alleen opneemt bij beweging, ga je altijd wat missen. Of je hebt een hoop false positives. En 8 WiFi camera’s is niet te doen. Dan hou je totaal geen airtime op je WiFi netwerk meer over.
Mee eens.
Meer MP’s (dus bv 4K) levert niet automatisch een beter beeld op.
Lichtgevoeligheid in het donker of bij weinig licht is veel belangrijker.
De meeste ongewenste acties vinden in het donker plaats dus daar moet de focus op liggen.
Een camera bedraad aansluiten met voeding over de kabel (POE) heeft de voorkeur.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• FijneKnul
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23-05 11:45
Hey allemaal,

Ik heb recente posts in dit topic veel plezier doorgelezen.
Ik weet dat ik een goede deal kan scoren bij Andy, maar voor dat ik dat doe hoor ik graag van een van jullie experts welke camera's worden aangeraden.

Situatie is als volgt:

1) Ik wil graag een video deurbel.
(Ik zag dat Hikvision een mooie in het assortiment heeft die ook aangesloten kan worden op een NVR.)

2) Ik wil twee camera's buiten hebben hangen. De belangrijkste voor mij is die boven de inrit van de kelder.
Om het te visualiseren heb ik een simpele schets gemaakt:

Ik wil de camera (rode stip) monteren op de dakrand. Ik zoek een camera die de mogelijkheid heeft om de gehele oprit + daarboven (de straat) duidelijk te kunnen zien. Ik wil graag dat de camera goed genoeg is dat ik kentekenplaten zou kunnen lezen op deze afstand.

De tweede camera hoeft geen bijzondere eigenschappen te hebben, die hangt op een standaard plaats.

Ik dacht zelf aan een budget van +- 800 euro. Is dat schappelijk voor een deurbel, twee camera's en een NVR. Ik hoor het graag van jullie!

Tevens heb ik nog twee korte vragen.
1) Klopt het dat ik een NVR overal in het netwerk kan hangen? Of moeten de cameras direct worden aangesloten op de NVR?
2) Is er een limiet aan lengte met PoE? Onze woning ligt vol met UTP cat 5E kabel en dat zijn best lange kabels.

Dankjewel!

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:21
FijneKnul schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:19:
Hey allemaal,

Ik heb recente posts in dit topic veel plezier doorgelezen.
Ik weet dat ik een goede deal kan scoren bij Andy, maar voor dat ik dat doe hoor ik graag van een van jullie experts welke camera's worden aangeraden.

Situatie is als volgt:

1) Ik wil graag een video deurbel.
(Ik zag dat Hikvision een mooie in het assortiment heeft die ook aangesloten kan worden op een NVR.)

2) Ik wil twee camera's buiten hebben hangen. De belangrijkste voor mij is die boven de inrit van de kelder.
[Afbeelding]

Ik wil de camera (rode stip) monteren op de dakrand. Ik zoek een camera die de mogelijkheid heeft om de gehele oprit + daarboven (de straat) duidelijk te kunnen zien. Ik wil graag dat de camera goed genoeg is dat ik kentekenplaten zou kunnen lezen op deze afstand.

De tweede camera hoeft geen bijzondere eigenschappen te hebben, die hangt op een standaard plaats.

Ik dacht zelf aan een budget van +- 800 euro. Is dat schappelijk voor een deurbel, twee camera's en een NVR. Ik hoor het graag van jullie!

Tevens heb ik nog twee korte vragen.
1) Klopt het dat ik een NVR overal in het netwerk kan hangen? Of moeten de cameras direct worden aangesloten op de NVR?
2) Is er een limiet aan lengte met PoE? Onze woning ligt vol met UTP cat 5E kabel en dat zijn best lange kabels.

Dankjewel!
1
Kan overal in t netwerk. Al zijn er nvr’s die zelf PoE poorten hebben, dan is t handiger om die te gebruiken.

2
Volgens mij 100m

• HoppyF
rinkel schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:53:
[...]

1
Kan overal in t netwerk. Al zijn er nvr’s die zelf PoE poorten hebben, dan is t handiger om die te gebruiken.

2
Volgens mij 100m
Nog flexibeler is een losse POE switch te gebruiken.
De NVR zet je dan in hetzelfde netwerk.
Budget van 800 moet wel lukken.
Zeg maar 200 voor NVR inclusief HDD, 300 2 camera’s, 75 POE switch, X voor de video deurbel.
Camera niet te hoog hangen want anders zie je nog niets bruikbaars in beeld.
Kentekens lezen terwijl je een vrij breed deel van de tuin en oprit wil zien is lastig.
Inzoomen zou kunnen maar dat wordt je beeldhoek veel kleiner.
Echter, een zoom camera zou kunnen terwijl een andere camera het brede beeld pakt.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 29-05 19:17
Na een tijdje door dit topic gelezen te hebben is mijn keus gevallen op de IPC-HDBW4231F-AS voor bij de voordeur. De voortuin is ongeveer 5 m diep en ik vraag me af of jullie weten wat de juiste hoogte moet zijn voor identificatie (dit zou volgens de specs met 2.8mm vanaf 4 meter zijn)?

Voor de achtertuin (10m diep en 6m breed) dacht ik aan de IPC-HDW2231R-ZS. Hierbij is mijn vraag wat normaal gesproken de uitgangspositie zou moeten zijn. In het midden van de gevel (recht de tuin in kijkend) of aan de zijkant (schuin de tuin in kijkend)?

Suggesties voor vergelijkbare camera's zijn ook welkom.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Al enige tijd maak ik naar tevredenheid gebruik van motionEye (docker container 0.41 op mijn NUC).
Ik merk echter op dat er om de zoveel tijd geen snapshots hij beweging meer worden gemaakt, een cruciaal onderdeel voor mij. Voorheen heb ik dit opgelost door motion detection voor een andere camera in te schakelen. Ook dat blijkt dit keer de oplossing, maar een betrouwbare oplossing geeft dit zo allerminst.

De streams doen het nog prima, motion detection en het maken van snapshots bij beweging is nog steeds ingeschakeld in de instellingen.

Het lijkt er dan ook op dat het specieke onderdeel voor bewegingsdetectie op de een of andere manier stopt/crashed.

Meer mensen die dit ervaren?

[Voor 5% gewijzigd door JBS op 04-11-2019 10:52]

• FijneKnul
HoppyF schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:56:
[...]

Nog flexibeler is een losse POE switch te gebruiken.
De NVR zet je dan in hetzelfde netwerk.
Budget van 800 moet wel lukken.
Zeg maar 200 voor NVR inclusief HDD, 300 2 camera’s, 75 POE switch, X voor de video deurbel.
Camera niet te hoog hangen want anders zie je nog niets bruikbaars in beeld.
Kentekens lezen terwijl je een vrij breed deel van de tuin en oprit wil zien is lastig.
Inzoomen zou kunnen maar dat wordt je beeldhoek veel kleiner.
Echter, een zoom camera zou kunnen terwijl een andere camera het brede beeld pakt.
Dankjewel voor je bericht, dat helpt me verder.
Heb je een tip voor welke camera de beste keus is voor mij?
Ik denk dat ik het beste voor een HKVision kan kiezen, daar ik er vrijwel zeker van ben dat ik ook de deurbel van dit merk zal nemen - of is dit niet per se nodig?

• HoppyF
FijneKnul schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:36:
[...]

Dankjewel voor je bericht, dat helpt me verder.
Heb je een tip voor welke camera de beste keus is voor mij?
Ik denk dat ik het beste voor een HKVision kan kiezen, daar ik er vrijwel zeker van ben dat ik ook de deurbel van dit merk zal nemen - of is dit niet per se nodig?
Hikvision of Dahua maakt niet zoveel verschil.
Welke camera hangt van je eigen voorkeur af maar ook het gebruik.
Wel/geen zoom camera, wel/geen dome of turret.
De kijkhoek is ook bepalend.
Wat wil je in beeld krijgen en wat niet.
Niet onbelangrijk ook dag/nacht beeld.
Is er in het donker geen licht of wel iets bv van straatverlichting?

Kortom veel variabelen.
Kijk het topic nog maar eens door, een 2 of 4MP model voldoet meestal prima.
Merken mixen kan, maar als je nu toch een deurbel van Hikvision op het ook hebt is alles van Hikvision wel logisch.

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:33

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik ben bezig om een van mijn cams (Dahua Starlight) nu eens eindelijk te monteren waar hij ooit voor bedoeld was. Hij staat nu al een jaar voor het raam, bij wijze van test :)

Ben bezig om hem zwart te spuiten, evenals de ophangbeugel. Zodra dat allemaal klaar is, dan is het wachten op een droge dag en gaat hij tegen de muur.

Nu gaat er een flink stuk kabel aan, gedeeltelijk over een plat dak, in een pijp ter bescherming. Ik ben niet zo blij met lange lengtes buitenshuis, ivm schade door inductie (onweer in de buurt). Zo vraag ik me af of er geen oplossing is waarmee je dit soort pieken kunt afvangen, net zoals je die voor je 230V apparatuur kunt kopen. Ik kan ze niet vinden...

Ik weet hoe dat soort "tussenstekkers" werken, ik ken ook de beperkingen ervan en dat je een directe inslag er nooit mee kan opvangen.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• rinkel
HoppyF schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:44:
[...]

Hikvision of Dahua maakt niet zoveel verschil.
Welke camera hangt van je eigen voorkeur af maar ook het gebruik.
Wel/geen zoom camera, wel/geen dome of turret.
De kijkhoek is ook bepalend.
Wat wil je in beeld krijgen en wat niet.
Niet onbelangrijk ook dag/nacht beeld.
Is er in het donker geen licht of wel iets bv van straatverlichting?

Kortom veel variabelen.
Kijk het topic nog maar eens door, een 2 of 4MP model voldoet meestal prima.
Merken mixen kan, maar als je nu toch een deurbel van Hikvision op het ook hebt is alles van Hikvision wel logisch.
Ben ik het volledig mee eens.
Wel is het vaak zo: meer megapixels is minder lichtgevoeligheid.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals een grotere sensor.
Staar je dus niet blind op de megapixels, want lichtgevoeligheid wordt je volgende project (irritatie), na de aanschaf van een camera.
Je kunt dan natuurlijk altijd IR aanzetten, maar een beeld in kleur zegt zoveel meer.

[Voor 4% gewijzigd door rinkel op 06-11-2019 08:57]

• Joepla

Joepla

@Piet91 Dank je! Had ze nog nooit gezien _/-\o_

• FijneKnul
rinkel schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:54:
[...]

Ben ik het volledig mee eens.
Wel is het vaak zo: meer megapixels is minder lichtgevoeligheid.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals een grotere sensor.
Staar je dus niet blind op de megapixels, want lichtgevoeligheid wordt je volgende project (irritatie), na de aanschaf van een camera.
Je kunt dan natuurlijk altijd IR aanzetten, maar een beeld in kleur zegt zoveel meer.
Dankjewel Rinkel! Ik ga op zoek naar de juiste modellen met deze informatie.
Enjoy :)

• rinkel
FijneKnul schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:21:
[...]

Dankjewel Rinkel! Ik ga op zoek naar de juiste modellen met deze informatie.
Enjoy :)
Overdag doen de meeste HD camera's het wel prima. Zeker Dahua en Hikvision.
Alleen is het beeld snachts altijd wat lastig en hangt veel van de situatie af: is er veel verlichting? staat er een straatlantaarn? etc.
Als het echt superdonker is ben je sowieso overgeleverd aan IR.

Zowel Dahua als Hikvision hebben mooie "lichtgevoelige" camera's waarbij je nog in redelijk weinig licht kleurbeeld kunt krijgen.
Vaak is het ook nog zo dat om nog een beetje licht te krijgen, de belichtingstijd wordt opgeschroefd, met als nadeel dat beweging weer wazig wordt.
Het blijft een beetje behelpen in t donker.

[Voor 24% gewijzigd door rinkel op 07-11-2019 15:53]

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:14
Ik heb op mijn Dahua 5231 rz motion detection uitgezet om veel false positives te voorkomen.
Nu heb ik tripwire en intrusion detection aangezet, maar het valt me op dat ik nu nog steeds best veel false positives heb, en dan met name van schaduwen (mensen die langslopen), of 'savonds koplampen die in mijn auto refelcteren als ze langs rijden.

Is dat nog te fine tunen?

Stop chasing the dream, you're already living it

• Joepla

Joepla

@Qosmic IVS ziet inderdaad geen verschil tussen een echt object dat beweegt of een schaduw. Hoe minder tripwires e.d. je gebruikt, hoe minder kans op triggers. Je kunt een minimum formaat aangeven waarop getriggerd moet worden, zo sluit je bv. vogels en katten uit. Het wil ook nog wel eens helpen als je de wires niet op een object, maar in de lucht zet. Daarop kan geen schaduw ontstaan. Alleen lukt dat vaak niet, aangezien veel cams naar beneden gericht zijn en je er moeilijk aan ontkomt om op de grond een wire te tekenen.

Ondanks dat IVS al veel beter werkt dan eenvoudige videodetectie, voorkomt het zeker niet alle FP's.

• Wimlem
  • Laatst online: 29-05 19:50
rinkel schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:49:
[...]

Overdag doen de meeste HD camera's het wel prima. Zeker Dahua en Hikvision.
Alleen is het beeld snachts altijd wat lastig en hangt veel van de situatie af: is er veel verlichting? staat er een straatlantaarn? etc.
Als het echt superdonker is ben je sowieso overgeleverd aan IR.

Zowel Dahua als Hikvision hebben mooie "lichtgevoelige" camera's waarbij je nog in redelijk weinig licht kleurbeeld kunt krijgen.
Vaak is het ook nog zo dat om nog een beetje licht te krijgen, de belichtingstijd wordt opgeschroefd, met als nadeel dat beweging weer wazig wordt.
Het blijft een beetje behelpen in t donker.
Hikvision heeft de ColorVu serie uitgebracht met led lampjes op de camera om de boel te verlichten.

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:33
Die led-lampen zijn leuk maar niet het bijzondere van de camera. Het is vooral het enorm lichtsterke objectief F1.0 en de speciale beeldsensor.

De warm licht led lampen hoef je alleen te gebruiken als er echt weinig licht is.

De ColorVu zit tussen de welbekende DarkFighter en de Powered by Darkfighter serie.

[Voor 8% gewijzigd door DeBe op 07-11-2019 20:48]

• HoppyF
DeBe schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:47:
Die led-lampen zijn leuk maar niet het bijzondere van de camera. Het is vooral het enorm lichtsterke objectief F1.0 en de speciale beeldsensor.

De warm licht led lampen hoef je alleen te gebruiken als er echt weinig licht is.

De ColorVu zit tussen de welbekende DarkFighter en de Powered by Darkfighter serie.
Beetje te vergelijken met de Dahua Full color cameras zoals deze:
https://www.dahuasecurity...SE_Datasheet_20181128.pdf

• maxoss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 16:34
Qosmic schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:53:
Ik heb op mijn Dahua 5231 rz motion detection uitgezet om veel false positives te voorkomen.
Nu heb ik tripwire en intrusion detection aangezet, maar het valt me op dat ik nu nog steeds best veel false positives heb, en dan met name van schaduwen (mensen die langslopen), of 'savonds koplampen die in mijn auto refelcteren als ze langs rijden.

Is dat nog te fine tunen?
Hier heb ik ook last van gehad en heb hetvolgende gedaan:

- Tripwire aangemaakt voor dag en nacht
Dag: dichter bij de weg, maximale detectie formaat groter
Nacht: dichter bij het huis, maximale detectie formaat kleiner

- op de oprit de treshold en gevoeligheid aangepast (lager) met verschillende area's

Dit lijkt wel redelijk te werken, maar er zullen altijd FP blijven ben ik bang

• teaser
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 29-05 13:41
Joepla schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:25:
Ik ben bezig om een van mijn cams (Dahua Starlight) nu eens eindelijk te monteren waar hij ooit voor bedoeld was. Hij staat nu al een jaar voor het raam, bij wijze van test :)
Haha, de mijne stond al maanden (werkloos) in de bureau, sinds een weekje kijkt hij door het raam naar buiten.
Ben bezig om hem zwart te spuiten, evenals de ophangbeugel. Zodra dat allemaal klaar is, dan is het wachten op een droge dag en gaat hij tegen de muur.
Zwart, is dat wel een goed idee? Kan er rechtstreeks zonlicht op vallen?
Bestaan er zo ook dingen die je binnen er tussen kunt pluggen? Mijn camera komt onder een oversteek en de kabel verwijnt in een montagebox die onder de camera past. Er is daar dus geen plaats voor zo'n toestel, laat staan dat ik dat op een paal kan monteren.

• Joepla

Joepla

teaser schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:57:
[...]
Zwart, is dat wel een goed idee? Kan er rechtstreeks zonlicht op vallen?
's Zomers hangt hij vanaf ca. 14:00 uur in de zon. Hij is gemonteerd onder een PFB203W beugel, dus hij hangt wel een tijdje gedeeltelijk in de schaduw. Denk dat hij wel warm wordt, maar het is niet anders. Ik wil hem niet al te opvallend monteren, zo'n wit exemplaar zie je al van meters afstand.

teaser schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:57:
[...]
Bestaan er zo ook dingen die je binnen er tussen kunt pluggen? Mijn camera komt onder een oversteek en de kabel verwijnt in een montagebox die onder de camera past. Er is daar dus geen plaats voor zo'n toestel, laat staan dat ik dat op een paal kan monteren.
Deze dingen moet je binnen monteren verwacht ik, in de buurt van je switch of NVR.

[Voor 27% gewijzigd door Joepla op 08-11-2019 12:07]

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 28-05 22:53
Joepla schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:05:
[...]

's Zomers hangt hij vanaf ca. 14:00 uur in de zon. Hij is gemonteerd onder een PFB203W beugel, dus hij hangt wel een tijdje gedeeltelijk in de schaduw. Denk dat hij wel warm wordt, maar het is niet anders. Ik wil hem niet al te opvallend monteren, zo'n wit exemplaar zie je al van meters afstand.

[Afbeelding]
Heb ruim een jaar geleden precies hetzelfde gedaan bij de beugel voor de voor- en achterkant van het huis. De camera’s waren vanuit Dahua al standaard zwart. Werkt nog steeds prima!

[Voor 11% gewijzigd door SkorpionNL op 08-11-2019 13:48]

• Joepla

Joepla

@SkorpionNL Mooi! Hopelijk bijft 'ie het hier ook doen, want het model (HDW4233C-A) is niet meer zo makkelijk te krijgen. Het ding kost geen drol (EUR 42,-) en presteert toch goed in het donker.

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:25
Joepla schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:25:
@SkorpionNL Mooi! Hopelijk bijft 'ie het hier ook doen, want het model (HDW4233C-A) is niet meer zo makkelijk te krijgen. Het ding kost geen drol (EUR 42,-) en presteert toch goed in het donker.
Via Ali nog goed verkrijgbaar hoor ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Joepla

Joepla

@iMars Heb hem uiteindelijk ook via Ali gekocht, maar mijn favoriete verkoper gaf eerst nogal ontwijkende antwoorden, probeerde me daarna naar domes en weer later naar de 4432 te sturen ("Is better", maar heeft een beroerde lichtgevoeligheid) en gaf uiteindelijk aan dat hij hem niet meer verkocht (staat desondanks nog wel op Ali bij hem in de 6 mm versie). Zie dat jij dezelfde link post :)
Grote kans dat als je hem besteld, hij een ander model voorstelt.

Uiteindelijk bij een andere shop op Ali besteld. Deze cam heeft zo'n goede prijs/prestatieverhouding, dat ik hem ga missen als hij er echt niet meer is.

[Voor 9% gewijzigd door Joepla op 08-11-2019 15:16]

• Bigf00t
  • Laatst online: 02:11
Ik heb ook prima ervaringen met de HDW4233C-A. Voor het geld erg goede prestaties.

Ik heb er 2 via Dahua Franchised Store gekocht en daarna nog 1 via Shenzhen Jimbu Security Store, waar ze nog steeds leverbaar zijn. De firmware bij Jimbu was in mijn geval helaas wel een oudere versie, maar gelukkig wel stabiel.

• Joepla

Joepla

Bigf00t schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:38:
Ik heb ook prima ervaringen met de HDW4233C-A. Voor het geld erg goede prestaties.

Ik heb er 2 via Dahua Franchised Store gekocht en daarna nog 1 via Shenzhen Jimbu Security Store, waar ze nog steeds leverbaar zijn. De firmware bij Jimbu was in mijn geval helaas wel een oudere versie, maar gelukkig wel stabiel.

[Afbeelding]
Die eerste winkel was mijn vaste Dahua verkoper, maar kan dus niet meer leveren. Bij die 2e heb ik nu besteld en jouw review (denk ik) daar gezien over de fw ;)

Ziet er trouwens strak uit! Kabel direct naar binnen geboord?

[Voor 4% gewijzigd door Joepla op 08-11-2019 16:09]

• k_ers
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 07:05
Toevallig wat beeld materiaal van de avond/overdag?
Bigf00t schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:38:

[Afbeelding]

• verjager
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Op IPCT wordt een OEM-versie van een Dahua IPC-HDW2431T-AS-S2 besproken.

Deze is volgens de info daar helderder dan de 4233C-A 4433C-A. Prijs op AliExpress ca. 75 euro, maar je kunt ook rechtstreeks mailen en bestellen (zoek in dit topic op Andy).

• Joepla

Joepla

@verjager Hij wordt daar vergeleken met de 4432. Dat is een camera die overdag prima beeld geeft, maar zodra het donker wordt, het gewoon compleet laat afweten.

Om je een idee te geven: de 4233 hier geeft een bruikbaar z/w beeld. In dezelfde omstandigheden produceert de 4432 die ik ooit eens mocht proberen, een zwart plaatje met wat witte vlekken die de lampen voorstellen.

Desondanks wel een interessante vergelijking. Een "echte", updatebare en betaalbare Dahua Starlight, ik hou hem in de gaten.

• Sideways
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 28-05 22:15
Ik ben al tijden opzoek naar een buitenlamp onder de carport waar ook een camera in zit (niet opvallend).

Qua buitenlamp dit idee: https://cdn.webshopapp.co...rt-rond-270mm-diamete.jpg

Iemand suggesties?

• verjager
  • Niet online
Joepla schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:56:
@verjager Hij wordt daar vergeleken met de 4432. Dat is een camera die overdag prima beeld geeft, maar zodra het donker wordt, het gewoon compleet laat afweten.

Om je een idee te geven: de 4233 hier geeft een bruikbaar z/w beeld. In dezelfde omstandigheden produceert de 4432 die ik ooit eens mocht proberen, een zwart plaatje met wat witte vlekken die de lampen voorstellen.

Desondanks wel een interessante vergelijking. Een "echte", updatebare en betaalbare Dahua Starlight, ik hou hem in de gaten.
De vergelijking daar is inderdaad met een ander model: 4433 dus.

[Voor 5% gewijzigd door verjager op 10-11-2019 15:22]

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Ben ik de enige die het aanbod van goede binnencamera's vind tegenvallen?
Hier gebruiken we al tijden een Xiaomi Yi Ant camera (of hoe dat ding ook maar heet).
Is nog van de eerste generatie en de tweede versie daar van (720p, met IR, de eerste had geen IR).
Destijds bij een familielid als babyfoon geplaatst maar dat werkte vrij matig.

Uiteindelijk heb ik er een custom firmware opgezet en gebruiken we hem hier puur voor live view; als er bijv. neefjes/nichtjes slapen en we even snel een blik kunnen werpen of ze nog slapen (een van hen gaat als ze wakker is namelijk doodleuk rustig bij het traphekje staan, wachten op dat je haar ophaalt :P
Die hoor je dus niet en die kan daar dan rustig een tijdje staan)
Die camera filmde een paar dagen hoe zij uit haar kinderbed klom ( :o ).
De tweede keer ging dat niet zo goed (ze viel op de grond).
Sindsdien vinden de ouders zo'n camera ook wel handig, mede omdat ze daar ook niets kunnen horen als ze wakker is of uit bed.

Dus die zoeken nu ook een eenvoudige IP-camera. Maar dan welke?
Een van de nieuwe versies van de Xiaomi/Yi/Ant/Mija (of whatever ze nu weer heten) zou kunnen, maar ik wil ze eigenlijk sowieso geen camera aanraden die via Chinese servers loopt.
Een custom firmware zou kunnen, maar twijfelachtig hoe stabiel dat werkt; plus de meest recente/up-to-date hack is ook niet helemaal compleet (RTSP via discord e.d.).

In Nederland kom je eigenlijk in twee kampen terecht:
Óf de dure camera's die schijnbaar prettig in gebruik zijn, maar wel alleen werken via de cloud, en/of abonnement etc. en daarnaast ook vrij prijzig zijn. (Nest, Ring etc.)
Óf de goedkopere camera's, maar die lijken rechtstreeks uit de jaren '00 te komen, met twijfelachtige bouw, slechte apps, beroerde beeldkwaliteit e.d. (Foscam, EZVIZ, Eminent etc.)
Ik kan zo niets vinden dat én niet te duur is (sub €100 zou wel prettig zijn), geen account/abonnement vereist en ook een gemakkelijk in gebruik.

In theorie lijkt bijv. de Foscam C2M een aantrekkelijke optie; betaalbaar, zowel wifi (incl. 5GHz ondersteuning) als ethernet, SD-slot, webinterface, RTSP- en ONVIF-ondersteuning etc.
Maar Foscam heeft een slechte reputatie, o.a. vanwege lekken e.d., de app vereist een account.

Een Ubiquiti G3 Flex is ook interessant, maar die werkt niet stand-alone, geen Wifi-ondersteuning en moet gevoed worden d.m.v. POE.

In de VS (specifiek het IP Cam Talk forum) zijn ze qua binnencamera's positief over vooral de Hikvision Cube camera's, de Dahua IPC-K35A/IPC-K35S en de Amcrest IP2M-841.
Die zijn of niet hier/in China verkrijgbaar (of veel te duur) en/of ondersteunen geen Wifi.
(Misschien Andy eens vragen naar de IPC-K35S).

Anderen in de VS zijn lyrisch over Wyze Cam; ook hier niet verkrijgbaar. En tevens ook cloud/account nodig.

TLDR: nu vraagt Piet91 hier een om advies i.p.v. andersom. :P
Iemand ervaring met degelijke binnencamera's, die RTSP leveren, liefst zowel via Wifi als ethernet aan te sluiten zijn, geen abonnement/cloud nodig hebben en makkelijk in gebruik zijn (ook qua opnames terugkijken)?

• verjager
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:35:
(...)
In theorie lijkt bijv. de Foscam C2M een aantrekkelijke optie; betaalbaar, zowel wifi (incl. 5GHz ondersteuning) als ethernet, SD-slot, webinterface, RTSP- en ONVIF-ondersteuning etc.
Maar Foscam heeft een slechte reputatie, o.a. vanwege lekken e.d., de app vereist een account.
(...)
Iemand ervaring met degelijke binnencamera's, die RTSP leveren, liefst zowel via Wifi als ethernet aan te sluiten zijn, geen abonnement/cloud nodig hebben en makkelijk in gebruik zijn (ook qua opnames terugkijken)?
Ervaring nog niet maar ik heb juist vandaag de Foscam C2M besteld, vooral voor live meekijken. Beetje dezelfde afweging gemaakt. En het moet er ook nog een beetje uitzien, die rechthoekige camera's vind ik niet zo fraai. Ik ga het allereerst via de tinyCam-app proberen.

In de VS is een iets uitgeklede versie van beschikbaar: de Foscam X1 voor ca. 35 euro + verzendkosten. Zonder LAN maar wel met SD-card en ONVIF ondersteuning + "one-button call". Voeding via micro-USB volgens mij, dus afwijkende stekker lijkt me oplosbaar.

• Piet91
  • Nu online
verjager schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:02:
Ervaring nog niet maar ik heb juist vandaag de Foscam C2M besteld, vooral voor live meekijken. Beetje dezelfde afweging gemaakt. En het moet er ook nog een beetje uitzien, die rechthoekige camera's vind ik niet zo fraai. Ik ga het allereerst via de tinyCam-app proberen.
Heuh, dat is handig. :9

Deel je je ervaringen als je 'm hebt? Want als je die Foscam bijv. gewoon live kunt bekijken met TinyCam en de opnames via de computer kunt terugkijken, zonder dat je een account hoeft aan te maken is dat misschien nog een optie.

• verjager
  • Niet online
@Piet91 Yep, ik laat nog wel wat weten als ik ermee gespeeld heb. Zelf wil ik liefst via VPN verbinden vanaf buiten. Dan hoef ik niet te portforwarden. Maar dat wordt voor de andere gebruiker misschien wat te technisch :9

• Piet91
  • Nu online
verjager schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:38:
@Piet91 Yep, ik laat nog wel wat weten als ik ermee gespeeld heb. Zelf wil ik liefst via VPN verbinden vanaf buiten. Dan hoef ik niet te portforwarden. Maar dat wordt voor de andere gebruiker misschien wat te technisch :9
Nou ja, het is voor hen niet voor bewakingsdoeleinden, maar puur om hun dochter in de gaten te houden.
Die maakt als ze wakker wordt/is, geen enkel geluid dus ook via de huidige babyfoon heb je vaak niet door dat ze al wakker is.
Dus gewoon om af en toe even op de telefoon live boven te kijken.
En als er iets aparts is gebeurd even opnames terugkijken natuurlijk.

Ben benieuwd; want die Foscam en de Dahua IPC-K35S zijn vooralsnog de camera's die mij het beste lijken.

EDIT: VPN is natuurlijk altijd de manier om met je netwerk te verbinden, dat heb ik in dit topic ook wel eens aangegeven. Maar voor hun is dat niet van toepassing (denk ik).

[Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 12-11-2019 00:03]

• FijneKnul
Ik heb m'n keuze voor NVR, POE en 'standaard' camera nu gemaakt. De bijzondere camera, die boven de kelderinrit, weet ik nog niet zeker. Situatie is als volgt:
FijneKnul schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:19:

Ik wil twee camera's buiten hebben hangen. De belangrijkste voor mij is die boven de inrit van de kelder.

Ik heb bij Andy nagevraagd wat zijn advies is, en hij gaf aan dat ik het beste voor het Hikvision DS-2CD2646G1-IZS (IPCT-HFW5231RE-IZS) kan gaan voor deze situatie.
Ik betwijfel dat zelf. Ik heb een sample video van deze camera gezien, maar ik denk dat deze wat overkill is.

Ik heb daarom een foto van de situatie gemaakt, wellicht dat een van jullie mij kan vertellen dat deze camera wel of niet de juiste keuze is (en welke het dan wel moet zijn)..

Mijn voornemen is om de camera in het midden van de oprit te hangen, zodat ik (mogelijk) ook een gedeelte de straat in kan kijken. Belangrijkste is in ieder geval dat de camera kan zien wanneer er iemand op de inrit loopt, van het hoogste tot het diepste punt.

• R. Smael
Heeft iemand ervaring met de G3 & G3 pro? En kan mij de verschillen duidelijk maken, die hij/zij live heeft gezien. Het gaat dus om de live beelden.

Op papier lijkt het zeker een verschil, maar in de portemonnee ook. Vandaar deze vraag!

Alvast bedankt!
B2 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:38:
[...]

• HoppyF
FijneKnul schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:44:
Ik heb m'n keuze voor NVR, POE en 'standaard' camera nu gemaakt. De bijzondere camera, die boven de kelderinrit, weet ik nog niet zeker. Situatie is als volgt:

[...]

[Afbeelding]

Ik heb bij Andy nagevraagd wat zijn advies is, en hij gaf aan dat ik het beste voor het Hikvision DS-2CD2646G1-IZS (IPCT-HFW5231RE-IZS) kan gaan voor deze situatie.
Ik betwijfel dat zelf. Ik heb een sample video van deze camera gezien, maar ik denk dat deze wat overkill is.

Ik heb daarom een foto van de situatie gemaakt, wellicht dat een van jullie mij kan vertellen dat deze camera wel of niet de juiste keuze is (en welke het dan wel moet zijn)..

[Afbeelding]

Mijn voornemen is om de camera in het midden van de oprit te hangen, zodat ik (mogelijk) ook een gedeelte de straat in kan kijken. Belangrijkste is in ieder geval dat de camera kan zien wanneer er iemand op de inrit loopt, van het hoogste tot het diepste punt.
Is er wat straatverlichting?
Lijkt me haast wel.
Misschien is dit iets (ook bij Andy te koop) kijk maar:
https://nl.aliexpress.com/item/4000269191952.html

• MeTooPV
  • Laatst online: 29-05 10:50
Wat mij betreft hangt die camera veel te ver weg. geeft leuke video, maar verwacht niet dat er iemand herkenbaar op beeld gaat komen. Waarom niet 3m lager opgehangen? Als je van dichtbij kan filmen, voldoen ook meer camera's.

• HoppyF
MeTooPV schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:49:
Wat mij betreft hangt die camera veel te ver weg. geeft leuke video, maar verwacht niet dat er iemand herkenbaar op beeld gaat komen. Waarom niet 3m lager opgehangen? Als je van dichtbij kan filmen, voldoen ook meer camera's.
De foto is uit een raam gemaakt en dat is niet de camera positie.
Als de camera boven de oprit hangt staat deze lager er komt de oprit goed in beeld.

• MeTooPV
  • Laatst online: 29-05 10:50
Let op, je wilt een herkenbaar gezicht. Leuk als je je eigen vrouw herkent op de video, maar het gaat om het herkennen van onbekende mensen.
De fbi heeft er een leuk filmpje over gemaakt
https://archives.fbi.gov/...ractices-for-cctv-systems

• jacovn
  • Laatst online: 05:06
FijneKnul schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:44:

[Afbeelding]

Ik denk dat 1 camera die zowel de hele oprit als de straat in het beeld moet houden niet echt kan.

Je wil detail genoeg van iemand die naar je garagedeur loopt, die film je al van boven en dan is het ook nog met een soort van groothoek lens omdat je ook de straat wilt zien.

Ik denk dat je beter uit bent met een camera zo te richten dat je op straat nivo iemand die daar staat net in beeld hebt en de breedte van de inrit ook filmt.
Dan zou je een andere camera in portrait kunnen hangen en het hele pad van boven naar beneden opnemen (en niet specifiek iets van de straat)

Ik heb 3.6 mm Dahua true color units kruislings hangen.
https://nl.aliexpress.com...8148356.18.b166437aXXVToS

Deze persoon werd als verdacht aangemeld (zwarte kleding en een tas)

Het is een foto van de monitor van mijn NVR (1920x1080), dus de kwaliteit is niet zo goed als origineel beeld.
Dit is iemand die op 4-5 meter van de camera af loopt. Dit is van huis uit gezien van de linker camera.

Het lijkt dus gewoon een bezorger van een maaltijd. Maar er waren meisjes door een enge man gevolgd, dus dikke paniek in de straat. En dan komen ze bij je omdat je een paar camera's hebt hangen..

Dit is het nachtbeeld van de rechter camera: (een compleet andere dag, winter vroege ochtend)

Hier waren er nog geen straat lantaarns. Het is nu gewoon een kleur beeld in de nacht met mijn eigen led verlichting aan de gevel voor de tuin en 2 straat lantaarns links en rechts voor het huis.

Maar het gaat erom dat met een 3.6 mm lens op 5 meter de persoon al best klein in beeld staat en je amper wat herkend in het donker.

Het gaat mij erom wie door mijn tuin loopt en bij mijn huis komt en wat op straat loopt is bijvangst.

Je zou dus ook 2 cameras kruislings op kunnen hangen en middenpunt ergen op je oprit zodat ze beide de inrit en een stuk straat opvangen. Dan zie je iemand ook aankomen lopen over de weg/voetpad, welliswaar niet al te groot maar toch.

[Voor 19% gewijzigd door jacovn op 13-11-2019 09:18]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

• s_schimmel
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 28-05 08:49
Piet91 schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:35:
Ben ik de enige die het aanbod van goede binnencamera's vind tegenvallen?
Hier gebruiken we al tijden een Xiaomi Yi Ant camera (of hoe dat ding ook maar heet).
Is nog van de eerste generatie en de tweede versie daar van (720p, met IR, de eerste had geen IR).
Destijds bij een familielid als babyfoon geplaatst maar dat werkte vrij matig.

Uiteindelijk heb ik er een custom firmware opgezet en gebruiken we hem hier puur voor live view; als er bijv. neefjes/nichtjes slapen en we even snel een blik kunnen werpen of ze nog slapen (een van hen gaat als ze wakker is namelijk doodleuk rustig bij het traphekje staan, wachten op dat je haar ophaalt :P
Die hoor je dus niet en die kan daar dan rustig een tijdje staan)
Die camera filmde een paar dagen hoe zij uit haar kinderbed klom ( :o ).
De tweede keer ging dat niet zo goed (ze viel op de grond).
Sindsdien vinden de ouders zo'n camera ook wel handig, mede omdat ze daar ook niets kunnen horen als ze wakker is of uit bed.

Dus die zoeken nu ook een eenvoudige IP-camera. Maar dan welke?
Een van de nieuwe versies van de Xiaomi/Yi/Ant/Mija (of whatever ze nu weer heten) zou kunnen, maar ik wil ze eigenlijk sowieso geen camera aanraden die via Chinese servers loopt.
Een custom firmware zou kunnen, maar twijfelachtig hoe stabiel dat werkt; plus de meest recente/up-to-date hack is ook niet helemaal compleet (RTSP via discord e.d.).

In Nederland kom je eigenlijk in twee kampen terecht:
Óf de dure camera's die schijnbaar prettig in gebruik zijn, maar wel alleen werken via de cloud, en/of abonnement etc. en daarnaast ook vrij prijzig zijn. (Nest, Ring etc.)
Óf de goedkopere camera's, maar die lijken rechtstreeks uit de jaren '00 te komen, met twijfelachtige bouw, slechte apps, beroerde beeldkwaliteit e.d. (Foscam, EZVIZ, Eminent etc.)
Ik kan zo niets vinden dat én niet te duur is (sub €100 zou wel prettig zijn), geen account/abonnement vereist en ook een gemakkelijk in gebruik.

Een Ubiquiti G3 Flex is ook interessant, maar die werkt niet stand-alone, geen Wifi-ondersteuning en moet gevoed worden d.m.v. POE.

In de VS (specifiek het IP Cam Talk forum) zijn ze qua binnencamera's positief over vooral de Hikvision Cube camera's, de Dahua IPC-K35A/IPC-K35S en de Amcrest IP2M-841.
Die zijn of niet hier/in China verkrijgbaar (of veel te duur) en/of ondersteunen geen Wifi.
(Misschien Andy eens vragen naar de IPC-K35S).

Anderen in de VS zijn lyrisch over Wyze Cam; ook hier niet verkrijgbaar. En tevens ook cloud/account nodig.

Heb zelf de G3 Micro hangen. Wifi en ethernet ondersteuning, standalone of met een NVR te gebruiken, geen abonnement en geen cloud en kan via PoE of 230V gevoed worden. Adapter voor 230V wordt meegeleverd. Kan worden ingebouwd of worden neergezet. Alle inbouw materialen en standaardje worden meegeleverd.

Video is via een web pagina op de camera te bekijken of via z'n RTSP stream met een NVR oid te verbinden.

• HoppyF
jacovn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:41:
[...]

Ik denk dat 1 camera die zowel de hele oprit als de straat in het beeld moet houden niet echt kan.

Je wil detail genoeg van iemand die naar je garagedeur loopt, die film je al van boven en dan is het ook nog met een soort van groothoek lens omdat je ook de straat wilt zien.

Ik denk dat je beter uit bent met een camera zo te richten dat je op straat nivo iemand die daar staat net in beeld hebt en de breedte van de inrit ook filmt.
Dan zou je een andere camera in portrait kunnen hangen en het hele pad van boven naar beneden opnemen (en niet specifiek iets van de straat)

[Afbeelding: Boef ?]
Het is een foto van de monitor van mijn NVR (1920x1080), dus de kwaliteit is niet zo goed als origineel beeld.
Dit is iemand die op 4-5 meter van de camera af loopt. Dit is van huis uit gezien van de linker camera.

Het lijkt dus gewoon een bezorger van een maaltijd. Maar er waren meisjes door een enge man gevolgd, dus dikke paniek in de straat. En dan komen ze bij je omdat je een paar camera's hebt hangen..

Dit is het nachtbeeld van de rechter camera: (een compleet andere dag, winter vroege ochtend)
[Afbeelding: Tru color geen leds]
Hier waren er nog geen straat lantaarns. Het is nu gewoon een kleur beeld in de nacht met mijn eigen led verlichting aan de gevel voor de tuin en 2 straat lantaarns links en rechts voor het huis.

Maar het gaat erom dat met een 3.6 mm lens op 5 meter de persoon al best klein in beeld staat en je amper wat herkend in het donker.

Het gaat mij erom wie door mijn tuin loopt en bij mijn huis komt en wat op straat loopt is bijvangst.

Je zou dus ook 2 cameras kruislings op kunnen hangen en middenpunt ergen op je oprit zodat ze beide de inrit en een stuk straat opvangen. Dan zie je iemand ook aankomen lopen over de weg/voetpad, welliswaar niet al te groot maar toch.
Het ligt er maar net aan wat je wilt zien.
Een “pasfoto” van iemands gezicht maken of wil je een herkenbaar beeld in het algemeen?
Gedetailleerde gezichtskenmerken kan maar dan moet je wel een zoom camera hebben die dan ook nog op het juiste gebied is ingesteld.
Best lastig.

Ik ben tevreden met dit, camera die bij mijn voordeur hangt ongeveer.
Stukje van de oprit en straat wordt ook meegepakt.
(de meneer op de foto is een èchte pakketbezorger! ;) )
Camera is een Dahua full color zonder infrarood.

• Piet91
  • Nu online
s_schimmel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:59:
Heb zelf de G3 Micro hangen. Wifi en ethernet ondersteuning, standalone of met een NVR te gebruiken, geen abonnement en geen cloud en kan via PoE of 230V gevoed worden. Adapter voor 230V wordt meegeleverd. Kan worden ingebouwd of worden neergezet. Alle inbouw materialen en standaardje worden meegeleverd.

Video is via een web pagina op de camera te bekijken of via z'n RTSP stream met een NVR oid te verbinden.
Thanks.
Maar geen lokale opslag van de beelden. Daarnaast vind ik €180 vrij stevige prijs voor een dergelijke camera.
Ik ben er achter gekomen dat de genoemde Amcrest op Ebay nieuw te koop is voor zelfde prijs als de Foscam.

Ik denk dat ik ze die Amcrest ga aanraden. De Foscam is op eerste gezicht precies wat we zoeken, maar de Amcrest krijgt toch een streepje voor vanwege de Dahua achtergrond en dat ze heel open zijn wat betreft het gebruik zonder account/abonnement/cloud etc.
De Dahua IPC-K35S biedt hier dan verder geen voordelen t.o.v. de Amcrest, juist ook vanwege de gezamenlijke Dahua achtergrond.
Zowel de Foscam als Dahua ondersteunen wel 5GHz. Wifi wat handig kon zijn, helaas ondersteunt de Amcrest dat niet.

• verjager
  • Niet online
@Piet91 Ik ben bezig met de Foscam C2M in te stellen. Op zich mooi klein apparaatje. Met de verstelbare arm goed in een vaste positie te zetten.

Standaard wil deze verbinding maken via P2P voor gebruik van de eigen app. Instellen moet via een webinterface, waarvoor eerst een plugin moet worden geinstalleerd die vanaf de camera ter download wordt aangeboden. Lukte niet helemaal direct, maar is ook te downloaden via de site.
  • Het standaard lege wachtwoord moet worden gewijzigd na eerste inlogpoging. Dat gaat prima, maar inloggen ging daarna niet. Het probleem lijkt te zitten in het gebruik van speciale tekens, zoals +, maar die zijn volgens de handleiding juist wel toelaatbaar. Dus resetten en overnieuw. Met een simpel wachtwoord lukt inloggen op de webinterface wel.
  • Het gekke is: met tinyCam kan ik wel gewoon de camera bekijken met het ingestelde wachtwoord. Dus het zit blijkbaar mis in de webinterface. Bediening van resolutie / IR etc. werkt allemaal, en audio ook.
  • Inloggen met HTTPS op de webinterface is me nog niet gelukt. Melding browser: "Beveiligde verbinding mislukt." Het wachtwoord wordt dus onversleuteld verstuurd. Niet zo'n probleem op m'n interne netwerk, maar vereist dus absoluut VPN voor buitenaf.
Infraroodlampjes kunnen op auto en manual worden gezet, en zijn zichtbaar (rood) wanneer deze aanstaan.

Waarschijnlijk ga ik de Foscam-app nog wel uitproberen. De camera zal meestentijds uitstaan, maar voor permanent aan zou ik liever een oplossing met NVR kiezen en de camera internet-toegang ontzeggen.

De SD-card heb ik er nog niet inzitten, maar ik weet nog niet (vraag het me af) of deze met tinyCam valt uit te lezen?

Niet helemaal perfect, maar voor nu prima voor m'n doel. De G3-Micro vond ik te prijzig en kwam niet door m'n voorselectie met lokale opslag + ONVIF ondersteuning.

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 29-05 09:52
Iemand al de nieuwste camera van Hikvision gezien? Heeft "interessante" gezichtsherkenning module.
https://ipvm.com/reports/hikvision-uyghur

• jacovn
  • Laatst online: 05:06
HoppyF schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:56:
[...]

Het ligt er maar net aan wat je wilt zien.
Een “pasfoto” van iemands gezicht maken of wil je een herkenbaar beeld in het algemeen?
Gedetailleerde gezichtskenmerken kan maar dan moet je wel een zoom camera hebben die dan ook nog op het juiste gebied is ingesteld.
Best lastig.

Ik ben tevreden met dit, camera die bij mijn voordeur hangt ongeveer.
Stukje van de oprit en straat wordt ook meegepakt.
(de meneer op de foto is een èchte pakketbezorger! ;) )
Camera is een Dahua full color zonder infrarood.

[Afbeelding: Huis]
Ik zal zien of ik een screenshot van mijn voordeur camera kan maken vanavond. Dat is inderdaad net een pasfoto. De camera's voorkant huis zijn meer overzicht maar met de Full Color Dahua's is het altijd wel goed te zien wie of wat het zijn.

Ze zijn net als bij jou bedoeld voor eigen erf en de weg staat er ook op. Dus mensen op eigen erf zijn goed te zien, op de weg iets minder.

[Voor 6% gewijzigd door jacovn op 14-11-2019 12:48]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

• HoppyF
Red devil schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:52:
Iemand al de nieuwste camera van Hikvision gezien? Heeft "interessante" gezichtsherkenning module.
https://ipvm.com/reports/hikvision-uyghur
Tjsa.....
Chinezen zijn “goed” met gezichtsherkenning. :?
De technologie hebben ze hiervoor wel ontwikkeld.
Niet zo netjes om er zo mee te adverteren.
Zoals met alles kun je techniek voor goede en slechte zaken gebruiken.

• Piet91
  • Nu online
@verjager Kijk, dat is de informatie waar we wat aan hebben.
Hopelijk bevalt de camera.

Heb hun overigens gemaild dat ik ze de Amcrest aanraadt.

• FijneKnul
jacovn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:41:
[...]

[Afbeelding: Boef ?]

[Afbeelding: Tru color geen leds]

Dank voor je informatie. Ik heb besloten om eerst deze camera te proberen : IPCT-T2347G-LU.

Mijn plan was om deze camera op een standaard plek te hangen en dan een sterker model boven de oprit te hangen. Wat ik nu ga doen is eerst maar eens kijken hoe deze camera presteert boven de oprit, en dan kan ik op basis van die resultaten de volgende keus maken.

Ik rapporteer mijn bevindingen later. Voor nu dank allemaal voor jullie informatie. Fijne dag!

• Cranberry
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik ben op zoek naar een indoor ptz camera. Ondank zoeken heb ik nog een paar onbeantwoorde vragen. Ik wil nl. niet afhankelijk zijn van cloud based apps en het liefst zorg ik ervoor dat de camera geen internettoegang heeft.
De vragen zijn:
- als ik een onvif-compatible camera heb, kan ik toch met allerhande apps een live stream van de camera bekijken?
- zijn er non-leverancier apps waarmee je een ptz camera kunt draaien, kantelen en zoomen?

• HoppyF
FijneKnul schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:41:
[...]

Dank voor je informatie. Ik heb besloten om eerst deze camera te proberen : IPCT-T2347G-LU.

Mijn plan was om deze camera op een standaard plek te hangen en dan een sterker model boven de oprit te hangen. Wat ik nu ga doen is eerst maar eens kijken hoe deze camera presteert boven de oprit, en dan kan ik op basis van die resultaten de volgende keus maken.

Ik rapporteer mijn bevindingen later. Voor nu dank allemaal voor jullie informatie. Fijne dag!
Ok, de 4 of 6mm lens?
Bij Andy besteld?
Meestal heb je de spullen dan binnen een week binnen.
Ben benieuwd of je tevreden bent over de beeldkwaliteit.
Ik heb de Dahua full color maar min of meer wel vergelijkbaar.
Ben er zeker tevreden over.
(toch niet gelijk zie ik.... jouw camera heeft 4MP plus nog LED verlichting plus ingebouwde microfoon)

[Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 14-11-2019 16:47]

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
JBS schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:50:
Al enige tijd maak ik naar tevredenheid gebruik van motionEye (docker container 0.41 op mijn NUC).
Ik merk echter op dat er om de zoveel tijd geen snapshots hij beweging meer worden gemaakt, een cruciaal onderdeel voor mij. Voorheen heb ik dit opgelost door motion detection voor een andere camera in te schakelen. Ook dat blijkt dit keer de oplossing, maar een betrouwbare oplossing geeft dit zo allerminst.

De streams doen het nog prima, motion detection en het maken van snapshots bij beweging is nog steeds ingeschakeld in de instellingen.

Het lijkt er dan ook op dat het specieke onderdeel voor bewegingsdetectie op de een of andere manier stopt/crashed.

Meer mensen die dit ervaren?
Iemand hier wellicht ervaring mee?

Ik zie dat de motion detection wederom zonder aanwijsbare reden is gestopt.

• Tranzy
  • Laatst online: 02:30
Ik wil graag een buitencamera aanschaffen en denk aan de Nest IQ outdoor en wil deze in mijn overkapping hangen om zicht op mijn achtertuin en binnen te hebben.

Enige wat mij niet duidelijk is en misschien Google ik niet goed is of ik nou juist de IQ moet hebben zodat mijn Hue outdoor spots te koppelen zijn.

Ik wil graag bij detectie in de tuin dat de spots aangaan. En dacht gelezen te hebben dat juist de IQ onderscheid kan maken tussen een kat of mens bijvoorbeeld en juist dat de IQ wel te koppelen is met de Hue lampen.

Kan iemand mij dit vertellen?

Ik heb ook een leuke computer..

• the-edge
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 28-05 15:24
Recent heb ik de Hikvision DS-2DE4A225IW-DE- 2MP Mini PTZ Dome hangen en ben erg tevreden over de kwaliteit. Met name in de nacht, bij weinig licht is de kwaliteit nog steeds enorm goed!

Nu ben ik alleen behoorlijk nieuw op dit gebied en ik wil eens polsen of ik het juiste doe, en wat voor features ik eventueel nog verder moet benutten.
De camera maakt met een stuk of 10 presets een ronde, neemt alles op naar mijn Synology en heeft 'motion detection' aan.
Als er dus iets 'gezien' word krijgt deze voor een seconde of 30 de aandacht (ingezoomd).

Ik heb daarop geen alerts, mails of pushberichten op geconfigureerd aangezien we aan een wandelpad grenzen. Het "alarm" zou dan te vaak een false positive geven.
Nu zitten er meer features op deze camera waar ik nu nog geen gebruik van maak, maar zijn er default tips?

Bijvoorbeeld het maken van een 'snapshot' bij een bewegingsdetectie zou ik al heel handig vinden. Is dit in te richten?

[Voor 3% gewijzigd door the-edge op 15-11-2019 09:13]

• Honnes
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 27-05 17:39
Hoi,

Zou iemand mij een beetje de juiste richting op kunnen sturen middels mening/feedback dan wel ervaringen? Voor een terrein willen we camera's gaan plaatsen. Dit betreft een grote loods met daarom heen een terrein en hekwerk.

Een tijd geleden had ik Dahua camera's gebruikt voor een ander project en dezen vond ik toch van zeer goede kwaliteit waardoor ik zo weer voor dahua zou kiezen, maar ditmaal is het wel zo dat ik meerdere camera's nodig heb en ook goed beeld wil hebben. Het budget hiervoor is geen probleem, maar geld weggooien is ook zonde.

Het vorige systeem had ik op een Synology NAS aangesloten, en voor opslag etc. voor bedrijfsdocumenten en back-ups ben ik van plan om daar weer voor te kiezen.

Bij het bekijken van camera's zit ik nog wat te twijfelen tussen 360 camera's, domes, of de bullet camera's. Het meest praktische leek mij voor elke hoek van de loods een bulletcamera, voor bij het hek ergens een camera (op een paal o.i.d?) en binnenin de loods ook 2 stuks.

Optioneel zijn camera's met geluidsopname, maar de beeldkwaliteit moet gewoon van topniveau zijn.

Ik zat zelf te kijken naar zulke Dahua IPC-HFW4831E-SE camera's voor buiten: https://nl.aliexpress.com/item/32812245458.html en voor binnen de dome edities IPC-HDBW4831E-ASE https://nl.aliexpress.com/item/32817556434.html

Alvast bedankt voor het meedenken.

• Joepla

Joepla

@Honnes Je wilt topkwaliteit en geld is geen probleem. Dan zou ik persoonlijk liever via een betrouwbare shop (waarmee ik niet zeg dat deze shop onbetrouwbaar is, ik koop er ook wel eens wat) spullen kopen.
Bv. die van Empiretech/Andy (zie eerder in dit forum). Je wilt zeker weten dat je spullen hebt die je kunt updaten, neem ik aan.

Verder zou ik bij zoveel cams niet meer met een NAS werken, maar met een NVR, die hiervoor bedoeld is met een surveillance HDD (WD Purple bv.) en dan niet het instapmodelletje dat leuk voor thuis is.

• Goof2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:13
Ik ben al een tijd aan het kijken voor een beveiligingscamera, ik heb een NVR van Hikvision (DS-7604NI-E1/4P/A) en een Foscam camera (FI9853EP).
De Foscam vind ik nogal tegenvallen qua functies, alles wat ik in wil stellen in de NVR (zoals beweging in een bepaald gebied) geeft de NVR aan dat de camera dat niet ondersteund.
Nu zag ik vandaag de Hikvision DS-2CD2345FWD-I langs komen voor 130 euro bij bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...-pixels/9200000098665029/
Dit lijkt me een ideale camera voor mij, ik heb buiten aardig wat verlichting en wil deze gaan gebruiken om de oprit waar de auto op staat te beveiligen (6-7 meter) en de auto die aan de overkant van de straat mee te kunnen nemen.
Is dit dan een goede keuze of zie ik nog iets over het hoofd?

• Honnes
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 27-05 17:39
@Joepla Het lijkt wel verrekte veel op elkaar ja, en als dat degelijker is moet ik daar misschien voor gaan. Qua prijs gaat het iig niet een paar keer op de kop als ik ze op zoek. Als ik bij bol.com kijkt kost bijv. zo'n Dahua dik 300+ terwijl het model van aliexpress minder dan de helft kost (exc. importkosten). Heb je zelf ook ervaring met Empiretech/Andy camera's en zo ja, waar heb jij ze aangeschaft en welke types?

Ben overigens blij dat je de NVR ook aanbeveelt, ik zat al in lichte twijfel of de NAS met zo'n hoeveelheid camera's nog wel het apparaat is. De purple schijven had ik wel op 't vizier :-).

• Cranberry
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:46
Cranberry schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:21:
Ik ben op zoek naar een indoor ptz camera. Ondank zoeken heb ik nog een paar onbeantwoorde vragen. Ik wil nl. niet afhankelijk zijn van cloud based apps en het liefst zorg ik ervoor dat de camera geen internettoegang heeft.
De vragen zijn:
- als ik een onvif-compatible camera heb, kan ik toch met allerhande apps een live stream van de camera bekijken?
- zijn er non-leverancier apps waarmee je een ptz camera kunt draaien, kantelen en zoomen?
Wellicht iemand een idee?

• Joepla

Joepla

Honnes schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:26:
@Joepla Het lijkt wel verrekte veel op elkaar ja, en als dat degelijker is moet ik daar misschien voor gaan. Qua prijs gaat het iig niet een paar keer op de kop als ik ze op zoek. Als ik bij bol.com kijkt kost bijv. zo'n Dahua dik 300+ terwijl het model van aliexpress minder dan de helft kost (exc. importkosten). Heb je zelf ook ervaring met Empiretech/Andy camera's en zo ja, waar heb jij ze aangeschaft en welke types?

Ben overigens blij dat je de NVR ook aanbeveelt, ik zat al in lichte twijfel of de NAS met zo'n hoeveelheid camera's nog wel het apparaat is. De purple schijven had ik wel op 't vizier :-).
Ik denk dat je je "even" moet inlezen hier. Zeker als je meerdere cams professioneel inzet, is het wel handig om te weten wat het verschil is tussen cams die bedoeld zijn voor de Chinese markt en internationale cams.

Hier vind je zijn shop op Ali. Maar je vindt zijn emailadres ook wel in dit forum, zodat je hem rechtstreeks kan benaderen.

Ik heb voor een kennis spullen bij hem gekocht, omdat ik daar geen gezeur wil in de toekomst met bv. het niet kunnen updaten van CH cams. Duurder, maar het heeft zo zijn voordelen. Voor mezelf vind ik de CH versies ok.
Ik heb diverse soorten gekocht, domes, turrets, elke situatie is anders. Kijk ook eens op het ipcam forum, daar vind je ook veel tips en filmpjes.

• Erik2B
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:47
Heeft er iemand ervaring met losse IR lampen/strallers?

Ik heb bij iemand een camera in het magazijn opgehangen, was een starlight maar hadden even geen rekening gehouden met het feit dat er echt geen licht is. tja dan werkt het niet echt :-)

opties zijn om een lamp op te hangen die de boel verlicht of een IR Straller. is een ruimte van 8mtr diep 6 mtr breed en meter of 6 hoog, maar goed hoogte is niet zo belangrijk.

Als iemand mij een kan adviseren heel graag.

• bbn_ldp
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 29-05 09:00
Erik2B schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:43:
Heeft er iemand ervaring met losse IR lampen/strallers?

Ik heb bij iemand een camera in het magazijn opgehangen, was een starlight maar hadden even geen rekening gehouden met het feit dat er echt geen licht is. tja dan werkt het niet echt :-)

opties zijn om een lamp op te hangen die de boel verlicht of een IR Straller. is een ruimte van 8mtr diep 6 mtr breed en meter of 6 hoog, maar goed hoogte is niet zo belangrijk.

Als iemand mij een kan adviseren heel graag.
Waarom geen kleine led balk aan het plafond dan blijf je kleurenbeeld houden.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

• Erik2B
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:47
bbn_ldp schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:15:
[...]

Waarom geen kleine led balk aan het plafond dan blijf je kleurenbeeld houden.
Dat is ook een optie. Bedankt. Ga ik naar kijken

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 01:41
Mensen ervaring met een van deze cams? :)
Dahua IPC-HDW4631C-A https://nl.aliexpress.com...1602_8,searchweb201603_52 (meest verkocht)
Dahua IPC-HDBW4631R-S https://nl.aliexpress.com...romoteWysiwyg_503119243.0
Dahua IPC-HDBW4631R-ZS https://nl.aliexpress.com...romoteWysiwyg_503119243.3 (variabele focuslengte)

• Guidoweb55
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 23-05 18:27
Vraagje. Ik heb hier thuis een hikvision NVR staan met Hikvision camera’s.
In huis wil ik een klein beeldschermpje waarop de beelden te zien zijn. Nu kan ik een tablet met app ophangen, maar wie weet zijn er hier andere opties. Zou mooi zijn als het een touchscreen is die mijn camera beelden laat zien, mijn hue verlichting en de Sonos kan bedienen. Iemand ideeën?

• rinkel
Goof2000 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:10:
Ik ben al een tijd aan het kijken voor een beveiligingscamera, ik heb een NVR van Hikvision (DS-7604NI-E1/4P/A) en een Foscam camera (FI9853EP).
De Foscam vind ik nogal tegenvallen qua functies, alles wat ik in wil stellen in de NVR (zoals beweging in een bepaald gebied) geeft de NVR aan dat de camera dat niet ondersteund.
Nu zag ik vandaag de Hikvision DS-2CD2345FWD-I langs komen voor 130 euro bij bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...-pixels/9200000098665029/
Dit lijkt me een ideale camera voor mij, ik heb buiten aardig wat verlichting en wil deze gaan gebruiken om de oprit waar de auto op staat te beveiligen (6-7 meter) en de auto die aan de overkant van de straat mee te kunnen nemen.
Is dit dan een goede keuze of zie ik nog iets over het hoofd?
Ik heb 3 van die camera’s icm met bijna dezelfde nvr (7608)
Zeer goed beeld. In de nacht ook kleur (met wat verlichting in de straat).
Kan m zeker aanraden.

Ik had deze al eens gepost. Nog een keer voor de impressie

Dit is dus snachts.
Ik heb net even gekeken, maar het beeld is nu wel iets donkerder doordat ik de sluitertijd iets heb aangepast.
Guidoweb55 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:25:
Vraagje. Ik heb hier thuis een hikvision NVR staan met Hikvision camera’s.
In huis wil ik een klein beeldschermpje waarop de beelden te zien zijn. Nu kan ik een tablet met app ophangen, maar wie weet zijn er hier andere opties. Zou mooi zijn als het een touchscreen is die mijn camera beelden laat zien, mijn hue verlichting en de Sonos kan bedienen. Iemand ideeën?
Ik heb een kleine oude iPad in de kamer aan de muur hangen met een app van hikvision. Daarmee kan ik ook meteen de beelden van de nvr terugkijken. Werkt gewoon heel goed. De kinderen kijken altijd eerst op t scherm als de deurbel gaat voordat ze opendoen.
Ik denk dat zoiets toch de meest eenvoudige (maar mooie) oplossing is.
Als je voor een oude iPad oid gaat, is het wel even testen met de encoding. Bij mij gaat h265 niet lekker op deze tablet. Ik moest m op h264 zetten voor vloeiend beeld.

[Voor 38% gewijzigd door rinkel op 24-11-2019 21:07. Reden: Foto aangepast]

• Goof2000
rinkel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 23:27:
[...]

Ik heb 3 van die camera’s icm met bijna dezelfde nvr (7608)
Zeer goed beeld. In de nacht ook kleur (met wat verlichting in de straat).
Kan m zeker aanraden.

Ik had deze al eens gepost. Nog een keer voor de impressie

[Afbeelding: Camera donker]
Dit is dus snachts.
Ik heb net even gekeken, maar het beeld is nu wel iets donkerder doordat ik de sluitertijd iets heb aangepast.
Ik had hem besteld, maar helaas hebben ze een ander model gestuurd wat ik niet kan terugvinden op de website van Hikvision. Ik heb de DS-2CD3346WD-I ontvangen. Alles op de verpakking is Chinees, kan er weinig van maken. Ik denk dat IP Camerashop en Netwerken ze uit China haalt.
Ik ga hem dan ook terugsturen.

• rinkel
Goof2000 schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:48:
[...]

Ik had hem besteld, maar helaas hebben ze een ander model gestuurd wat ik niet kan terugvinden op de website van Hikvision. Ik heb de DS-2CD3346WD-I ontvangen. Alles op de verpakking is Chinees, kan er weinig van maken. Ik denk dat IP Camerashop en Netwerken ze uit China haalt.
Dat lijkt me idd een chinese, die kun je niet makkelijk updaten zonder dat alles in het chinees staat.
Volgens mij te herkennen aan het typenummer dat begint met een 3.

Ik heb er zelf voor gekozen alles europees te nemen.

• rinkel
[...]

Ik zag dat mijn vorige voorbeeld niet echt van goeie kwaliteit is, (waarchijnlijk schermafdruk van telefoon)
(ik heb de post ook aangepast met een nieuwe foto)

Dit is volgens mij een betere:

[Voor 3% gewijzigd door rinkel op 24-11-2019 21:08]

• HoppyF
[...]

Klinkt wel vreemd.
Alle Hikvision camera’s komen uit China maar er zit wel verschil tussen camera’s voor de Chinese markt en de internationale markt.
Je moet wel een camera hebben die gegarandeerd geüpgraded kan worden in het Engels.
Neem contact op met de verkoper hierover.
En anders bij Andy bestellen zoals hier al vaker is genoemd.

• Goof2000
HoppyF schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:22:
[...]

Klinkt wel vreemd.
Alle Hikvision camera’s komen uit China maar er zit wel verschil tussen camera’s voor de Chinese markt en de internationale markt.
Je moet wel een camera hebben die gegarandeerd geüpgraded kan worden in het Engels.
Neem contact op met de verkoper hierover.
En anders bij Andy bestellen zoals hier al vaker is genoemd.
Ik kan bij Andy alleen geen Hikvision camera's vinden en de prijzen zitten zo rond de 160 euro en daarvoor haal ik hem ook in Nederland. Zeker als er ook nog btw, inklaring enzo bijkomt.
rinkel schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:07:
[...]

Ik zag dat mijn vorige voorbeeld niet echt van goeie kwaliteit is, (waarchijnlijk schermafdruk van telefoon)
(ik heb de post ook aangepast met een nieuwe foto)

Dit is volgens mij een betere:

[Afbeelding: oprit]
Dat is precies waarvoor ik hem wil gaan gebruiken, duidelijk beeld, nu wil ik hem zeker. ;)

Hij staat nu weer op Bol.com maar nu voor 140 euro, ik verwacht dat dit weer het verkeerde model is. 8)7

• HoppyF
Goof2000 schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:11:
[...]

Ik kan bij Andy alleen geen Hikvision camera's vinden en de prijzen zitten zo rond de 160 euro en daarvoor haal ik hem ook in Nederland. Zeker als er ook nog btw, inklaring enzo bijkomt.

[...]

Dat is precies waarvoor ik hem wil gaan gebruiken, duidelijk beeld, nu wil ik hem zeker. ;)

Hij staat nu weer op Bol.com maar nu voor 140 euro, ik verwacht dat dit weer het verkeerde model is. 8)7
Prijzen bij Andy zijn inclusief alles dus ook verzending.
Mocht het model niet in zijn Ali shop staan kun je hem ook even een e-mail sturen en je wensen aangeven.
(nog even gekeken maar ik zie geen Hikvision meer staan alleen Dahua....)

[Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 24-11-2019 22:36]

• rinkel
Vandaag sinds lange tijd eens geprobeerd een video van de NVR te downloaden via ivms4200.
Wat een crappy software is dat toch...

Het lukte dus gewoon niet: No enough disk space.
Video was 35MB en ik heb 90GB vrij...
Andere versie van de FTP gehaald, mocht ook niet helpen. Nieuwere versies zijn nog slomer.

Uiteindelijk via mn werk laptop kunnen doen. Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Via een zoektocht wat lotgenoten gevonden, maar die zeggen dat t aan Windows10 ligt. Mn werk laptop is ook windows 10 en daar werkt t wel.

Ik ben echt zeer tevreden met mn camera's en nvr, maar die Windows software... bleh..

In t nederlands:

[Voor 13% gewijzigd door rinkel op 26-11-2019 21:52]

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:20
Iemand hier goede ervaringen met WIFI camera's om te gebruiken als beveiliging om van binnen naar buiten te filmen?

Ik zou graag iets met een goede cloud oplossing willen - gemak > prijs.

Op dit moment heb ik mijn oog laten vallen op de Logitech Circle 2. Hier is zelfs een window Mount voor beschikbaar waarmee je hem direct op het raam naar buiten kan richten. Het zou gaan om 2 camera's, voor de voorkant en achterkant van het huis.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 19:38
sham27 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:30:
Iemand hier goede ervaringen met WIFI camera's om te gebruiken als beveiliging om van binnen naar buiten te filmen?

Ik zou graag iets met een goede cloud oplossing willen - gemak > prijs.

Op dit moment heb ik mijn oog laten vallen op de Logitech Circle 2. Hier is zelfs een window Mount voor beschikbaar waarmee je hem direct op het raam naar buiten kan richten. Het zou gaan om 2 camera's, voor de voorkant en achterkant van het huis.
Er zijn tegenwoordig tal van goede camera's tegen betaalbare prijs. Ik kan Hikvision met Starlight optie, of Dark Fighter typen adviseren maar er zijn tegenwoordig genoeg camera's met goede opnamekwaliteit bij weinig licht. In de basis gebruiken ze vaak dezelfde beeldsensoren van het handje vol sensor fabrikanten.
Ik zou mij daarom eens rustig orienteren en kijken of er bijv. sample beelden op YouTube zijn.

Wifi en camerasignalen is niet altijd een goed huwelijk. Of de bandbreedte laat te wensen over, of de verbinding is niet optimaal. Allemaal zaken die je opnames verstoren of haperingen in het beeld geven.
Het is niet compleet onmogelijk maar een goede cameraverbinding over Wifi eist wel de nodige kwaliteit.
Behoudens het feit dat cameras met een hoge resolutie redelijk wat bandbreedte van je Wifi netwerk kunnen opslokken waardoor andere gebruikers van dit Wifi signaal snelheidsvermindering kunnen ervaren.
Zeker als je meer dan 1 Wifi camera op het zelfde Wifi netwerk aanmeld, kan dit soms merkbaar zijn.

Waar je evenveel aandacht aan moet besteden is filmen achter glas. Met achtergrondlicht uit de kamer, of veel binnentredend licht van buiten gaat glas als spiegel werken wat je beelden sterk beinvloed.
Je kunt heel simpel de camera dicht op, of tegen het glas aanzetten maar met dubbel glas houd je deze spiegelproblemen dan nog steeds. Maar misschien is jouw situatie prima voor filmen door glas, dat kan...

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Akemi
Zijn er mensen die ervaring hebben met Dahua deurbellen?

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 29-05 19:17
Goed nieuws voor degene die Synology Surveillance Station gebruiken en Smart detection willen gebruiken:
Hi

We do not support Smart event at this moment, but we will support Smart event in next Surveillance Station release, it is scheduled around early next year. Please look forward to it with us, and we will still add the information of supporting smart event after updating to latest version. Thanks for your feedback.

Have a good day
bron

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01:30
Akemi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:58:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Dahua deurbellen?
Yep, met de ip en de 2-draads intercom setjes.
Volgende week mag ik een modulair systeem installeren bij een klant.
Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True