Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:18

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@mugen4u1987 Je wilt het simpel houden, maar je stelt toch wel wat eisen aan de camera, zonder dat je het misschien zelf door hebt.
Je zult waarschijnlijk een lichtgevoelige cam nodig hebben, anders zie je te weinig om iets bruikbaars mee te kunnen. Dan kom je in het geval van bv. Dahua uit op de Starlight types.

Verder geef je niet veel info. Zo zal je de cam van voeding moeten voorzien.
Hoe groot is de afstand, wat voor kijkhoek wil je (1 auto of de halve straat)?

Ik zou me toch wat meer inlezen hier en dan zelf met een voorstel komen. Ik kan wel roepen dat een IPC-HDW4231EM-ASE voor jou gaat werken, maar dat is dan meer gebaseerd op aannames dan op de werkelijkheid.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• flaskk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15-11 21:56
Hey heren en dames, klein vraagje tussendoor.

Heb een cctv systeem hangen waarvan eerst een pc als recorder stond, nu is die pc vervangen voor een dahua 16ch recorder.

Alleen het volgende probleem is er, de dahua kan 9 of 16 kanalen weergeven op het scherm, terwijl er 10 camera's zijn.

Zijn er recorders waar je wel geheel naar wens kan instellen kwa kanalen?

Alvast dank!

• Joepla

Joepla

@flaskk Zover ik weet niet. Aangezien de cams x bij x worden weergegeven, zit je altijd aan 2 x2, 3 x 3 of 4x4 vast.
Iets van 4 x 3 komt eigenlijk nooit voor. Dat heeft ook niet zoveel zin lijkt me, omdat dan of de beeldverhoudingen niet kloppen of je houdt veel lege ruimte (waarin je dan net zo goed lege cams kunt weergeven).

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:27
flaskk schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:43:
Hey heren en dames, klein vraagje tussendoor.

Heb een cctv systeem hangen waarvan eerst een pc als recorder stond, nu is die pc vervangen voor een dahua 16ch recorder.

Alleen het volgende probleem is er, de dahua kan 9 of 16 kanalen weergeven op het scherm, terwijl er 10 camera's zijn.

Zijn er recorders waar je wel geheel naar wens kan instellen kwa kanalen?

Alvast dank!
Ik heb net even bij die van mij gekeken en de layout van de live view is inderdaad erg beperkt.
Als je per se 10 camera's wil in live view kom je denk ik al snel op een alternatieve NVR software of een apart apparaat voor live view (Android Box, Raspberry Pi etc.).
Joepla schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:14:
@flaskk Zover ik weet niet. Aangezien de cams x bij x worden weergegeven, zit je altijd aan 2 x2, 3 x 3 of 4x4 vast.
Iets van 4 x 3 komt eigenlijk nooit voor. Dat heeft ook niet zoveel zin lijkt me, omdat dan of de beeldverhoudingen niet kloppen of je houdt veel lege ruimte (waarin je dan net zo goed lege cams kunt weergeven).
Al had Dahua best meer mogelijkheden mogen geven dan puur x*x.
Zou kun je in zijn geval ook 2 rijen met 4 streams en 1 rij met 2 streams kunnen hebben, zeg maar dit.
(even een random internet plaatje "verpaint" :+ )

• Joepla

Joepla

@Piet91 Mogelijk is het zeker, maar aangezien Dahua het al niet voor elkaar krijgt om een app te maken waarin je eenvoudig, maar vooral ook stabiel kunt terugkijken en zoeken naar events, is dat wat teveel gevraagd vrees ik.

De update van iDMSS van vandaag voegt bv. wat kermisachtige animaties toe (tijdens beeldopbouw), waar ik echt niet op zit te wachten.

Joepla wijzigde deze reactie 22-08-2019 19:33 (23%)

• RUFFNECK
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:14

RUFFNECK

Poentje

Heeft iemand nog tips voor (universele) wallmount boxen (lasdoos?). Ik zeg universeel, omdat ik Ubiquiti cams heb en zulke accessoires hebben ze (vziw) niet. Iets als https://staticmedia.ipcam...5/2/0/201407818553021.jpg dus.

Op het moment zijn mijn utp kabels zichtbaar (wilde ze niet al te kort afknippen en patchen), maar met zo'n box kan ik de kabel daarin ook kwijt.

• mananddog
  • Laatst online: 14-11 11:46
mananddog schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:15:
Na veel gelezen te hebben in dit topic ook maar voor het volgende advies van piet gegaan (aan anderen dan wel) en bij Andy voor de volgende spullen geinformeerd:
2x IPC-HDW2231R-ZS, 2x wallmounts: PFB203W, 1x NVR4104-4KS2
nog even afwachten op de reactie en dan ook nog een PoE switch kopen ergens en flink wat kabel :)
ben benieuwd!
Ik kan bevestigen dat de spullen geleverd zijn via Andy. Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over het gewict van de camera's, ze voelen wel echt heel degelijk zo van aluminium (ik ben alleen de huis tuin en keuken binnenwebcam gewend tot nu toe). Daarnaast is het ook vrij snel gegaan toen het eenmaal in het verzendtraject zat waren de spullen e rbinnen een paar dagen. Andy heeft ook mij een NVR met 8 kanalen aangeboden i.p.v. 4 aangezien hier weinig prijsverschil in zit en hier ben ik nu wel blij mee want (even afwachten of de installatie goed gaat) ondertussen heb ik bedacht dat ik misschien wel 6 camera's totaal wil hebben. Binnenkort wat foto's na de installatie ;)

Workstation: i7 3930K - Asus P9X79 Pro - Corsair 650D - Corsair H100- Corsair AX850 - 32GB Corsair geheugen

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:45

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:59
Mijn eerste stappen op IP camera gebied gezet, na er lang over te hebben nagedacht. De eerste acute business case was het analyseren van wat ongelukjes van huisdieren. Beveiliging is een tweede, met name op de voordeur (van binnenuit, op wie er daadwerkelijk binnenkomt).

In eerste instantie een Hiseeu 4MP camera gekocht. Redenen hiervoor: goedkoop (30 euro), en een collega had hier ervaring mee. Leuk om ervaring op te doen zonder meteen te moeten investeren. Doet het niet eens slecht voor dat geld, maar ik heb geen illusies over de kwaliteit. Lijkt daadwerkelijk H265 te doen, heeft een webinterface, een of andere antieke ONVIF versie, en je beelden worden gratis naar China gebackupd :D.

Software moet op mijn ESX machine komen te draaien, beelden naar mijn NAS (bestaande FreeNAS, mogelijk dedicated miniNASje). In eerste instantie in de open-source hoek gekeken; o.a. ZoneMinder en Shinobi. Vooralsnog niet enorm onder de indruk. Wel plezierig verrast door Surveillance Station. Doet wat het moet doen, en met slechts een fractie van de resources van ZM en Shinobi. In de Windows hoek moet ik nog kijken naar o.a. Blue Iris, maar ik moet eerst mijn Windows licentie even regelen (voor testen kan in uiteraard de officiele MS dev versie gebruiken). Edit: inmiddels naar Blue Iris gekeken. Ziet er mooi uit, maar trekt meteen mijn ESX server in volle load.

De eerste aan te schaffen camera wordt een PTZ voor in de woonkamer. Ik neig naar een Dahua SD22204UE-GN Starlight. Er staat een straatlantaarn achter de tuin, dus de woonkamer is nooit echt donker. Alternatief (voornamelijk voor de WAF) is evt een Reolink C2-Pro, ziet er wat minder 'security' uit. Ik heb wel het gevoel dat de Dahau kwaliteitief royaal te betere is.

ijdod wijzigde deze reactie 24-08-2019 18:37 (3%)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• lvanhoe
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-11 21:12
@Piet91

Ik ben met mijn nieuwe camera aan de slag gegaan (IPC-HDW5231R-ZE via Andy), maar heb volgens mij in het Dahua Toolbox - Configtool iets verkeerd gedaan met mijn wachtwoord. Ik kan nu niet meer verbinden met de camera.

Ik probeer mijn password te resetten middels de QR-code en een mail naar dat support adres, maar ik krijg maar geen code toegestuurd. Enig idee wat ik verkeerd doe?

lvanhoe wijzigde deze reactie 26-08-2019 21:33 (3%)

• Piet91
lvanhoe schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:28:
@Piet91

Ik ben met mijn nieuwe camera aan de slag gegaan (IPC-HDW5231R-ZE via Andy), maar heb volgens mij in het Dahua Toolbox - Configtool iets verkeerd gedaan met mijn wachtwoord. Ik kan nu niet meer verbinden met de camera.

Ik probeer mijn password te resetten middels de QR-code en een mail naar dat support adres, maar ik krijg maar geen code toegestuurd. Enig idee wat ik verkeerd doe?
Je kunt de camera ook een hard reset geven; in de camera zit een reset knop:
https://ipcamtalk.com/thr...a-reset-proceedure.21858/

• B2
  • Laatst online: 14:07

B2

wa' seggie?

ijdod schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:50:
Mijn eerste stappen op IP camera gebied gezet, na er lang over te hebben nagedacht. De eerste acute business case was het analyseren van wat ongelukjes van huisdieren. Beveiliging is een tweede, met name op de voordeur (van binnenuit, op wie er daadwerkelijk binnenkomt).

In eerste instantie een Hiseeu 4MP camera gekocht. Redenen hiervoor: goedkoop (30 euro), en een collega had hier ervaring mee. Leuk om ervaring op te doen zonder meteen te moeten investeren. Doet het niet eens slecht voor dat geld, maar ik heb geen illusies over de kwaliteit. Lijkt daadwerkelijk H265 te doen, heeft een webinterface, een of andere antieke ONVIF versie, en je beelden worden gratis naar China gebackupd :D.

Software moet op mijn ESX machine komen te draaien, beelden naar mijn NAS (bestaande FreeNAS, mogelijk dedicated miniNASje). In eerste instantie in de open-source hoek gekeken; o.a. ZoneMinder en Shinobi. Vooralsnog niet enorm onder de indruk. Wel plezierig verrast door Surveillance Station. Doet wat het moet doen, en met slechts een fractie van de resources van ZM en Shinobi. In de Windows hoek moet ik nog kijken naar o.a. Blue Iris, maar ik moet eerst mijn Windows licentie even regelen (voor testen kan in uiteraard de officiele MS dev versie gebruiken). Edit: inmiddels naar Blue Iris gekeken. Ziet er mooi uit, maar trekt meteen mijn ESX server in volle load.

De eerste aan te schaffen camera wordt een PTZ voor in de woonkamer. Ik neig naar een Dahua SD22204UE-GN Starlight. Er staat een straatlantaarn achter de tuin, dus de woonkamer is nooit echt donker. Alternatief (voornamelijk voor de WAF) is evt een Reolink C2-Pro, ziet er wat minder 'security' uit. Ik heb wel het gevoel dat de Dahau kwaliteitief royaal te betere is.
Been there, done that. Uiteindelijk deed geen enkele software NVR wat ik zocht. (Push messages bij motion detection, iOS vriendelijke app, etc etc.). Qua software moet je bij Nest zijn, hardware en cloud oplossing is een ander verhaal.

Uiteindelijk ben ik met name hierdoor bij UniFi Camera’s met UniFi Video / Protect uitgekomen.

• ijdod
@b2 Ik ben inmiddels meer aan het testen met Blue Iris. Ondanks de load much to like. Wilde eea sowieso op een 'eigen' systeem hebben, of ik dan een NAS neerzet of een headless PC maakt niet zo gek veel uit. Iets stroom, maar niet dusdanig dat het make or break is.

Ik ken de unifi productlijn, maar het gesloten karakter (en het vaak gebrekkige testen) van de producten staan me wat tegen (mijn netwerk is unifi).

• basovink
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 28-08 00:25
Superinteressante topic en veel info over hardware (nerdynerd) maar...

Ik ben ook geïnteresseerd in de soft skills. Welke NVR/ camera is echt goed in het detecteren van personen die 'niet belangrijk' zijn zoals famillieleden en de postbode?

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:00
basovink schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 00:25:
Superinteressante topic en veel info over hardware (nerdynerd) maar...

Ik ben ook geïnteresseerd in de soft skills. Welke NVR/ camera is echt goed in het detecteren van personen die 'niet belangrijk' zijn zoals famillieleden en de postbode?
Dan moet je dus een camera hebben met Face Recognition.
En geloof me, daar zijn Chinezen heel goed in! :*)

Zoiets bv van Dahua:

Face Capture
Support face image capture
Face Attributes
Support 6 kinds of face attributes extraction: Age, Gender, Expression(Jolly, Surprise, Normal, Rage, Sad, Disgusted, Confused, Frightened), Glasses, Mouth Mask, Moustache & Beard
Perimeter Protection
Tripwire, Intrusion (Human & Vehicle classification)
People Counting
Support Line crossing/Region/Queueing people counting; Support 4 accesses independent detection, 4 areas independent detection

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:43
Waar ik benieuwd naar ben; de camera moet gevoed worden. Boren jullie dan een gat in je muur voor een utp/stroomkabel? Ik vind dat nog het meest “enge” van het hele camera ophangen.

• Guidoweb55
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 09:49
Vaak ben je te bang...
Inderdaad. Een utp kabeltje door de muur, of zoals velen bij nieuwbouw doen, een loze leiding in de muur laten maken.

• Wimlem
  • Laatst online: 13:12
Sbakker1982 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:01:
Waar ik benieuwd naar ben; de camera moet gevoed worden. Boren jullie dan een gat in je muur voor een utp/stroomkabel? Ik vind dat nog het meest “enge” van het hele camera ophangen.
UTP naar buiten en die in een junction box laten uit komen waar de camera op gemonteerd wordt. Meestal hebben de camera's een kabelboom er aan hangen die je anders niet kwijt kunt, in ieder geval bij Hikvision.

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp

• RUFFNECK
  • Laatst online: 07:14

RUFFNECK

Poentje

Nog iemand tips voor hieronder? :) (en ik zie hierboven dat ze ook wel junction box genoemd worden?)
RUFFNECK schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:00:
Heeft iemand nog tips voor (universele) wallmount boxen (lasdoos?). Ik zeg universeel, omdat ik Ubiquiti cams heb en zulke accessoires hebben ze (vziw) niet. Iets als https://staticmedia.ipcam...5/2/0/201407818553021.jpg dus.

Op het moment zijn mijn utp kabels zichtbaar (wilde ze niet al te kort afknippen en patchen), maar met zo'n box kan ik de kabel daarin ook kwijt.

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 21-11 23:34
Al bij de bouwmarkt gekeken? Voor electra is er best een ruim assortiment en misschien past er eentje

• mananddog
Heeft iemand al een idee hoe de verzendingen van Andy gaan verlopen nu de problemen met Brexit escaleren? Ik wil graag nog een paar camera's bestellen na mijn vorige succesvolle order, maar het wordt wel allemaal spannend ondertussen :)

Workstation: i7 3930K - Asus P9X79 Pro - Corsair 650D - Corsair H100- Corsair AX850 - 32GB Corsair geheugen

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
mananddog schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:59:
Heeft iemand al een idee hoe de verzendingen van Andy gaan verlopen nu de problemen met Brexit escaleren? Ik wil graag nog een paar camera's bestellen na mijn vorige succesvolle order, maar het wordt wel allemaal spannend ondertussen :)
Zolang ze voor 31 oktober verstuurd worden zie ik niet direct een probleem. Hoe het daarna gaat weet nog niemand. ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• mananddog
LordSinclair schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Zolang ze voor 31 oktober verstuurd worden zie ik niet direct een probleem. Hoe het daarna gaat weet nog niemand. ;)
Nou dan ga ik nog maar snel wat bestellen 8)

• HoppyF
mananddog schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:59:
Andy zal dit ongetwijfeld weten!
Wellicht kies hij een ander land zoals ons land of Duitsland als tussenstation.
De UK is inderdaad een onzekere factor geworden.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Joepla

Joepla

@mananddog Als Brexit er komt, reken dan op invoerrechten, net zoals je die hebt uit ieder niet-EU land.
Of die er komt, weet zelfs Andy niet ;)

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Dear tweakers....
Ik heb 2x een rpi gebrickt ivm dombo71 activiteiten...
Wat ik heb meerdere camera's ..
Ik wil graag via motion maijn camera's zien en.....
Ik heb de tutoriols gevolgd op de website van motion..
Ga dan in de settings pielen doe domme dingen en krijg niets.
Kom niet eens in de setup modus twerijl ik in de config deamon op on en setup ook op on heb gezet..
Is er iemand die een simpele tutoriol weet.[ zijn zoveel settings.. grrrr]

Ik heb wel een probleempje tov standaard mijn odroid runs domoticz op port 8080

Mijn systeem een Odroid N2 met armbian x64

Ik hoop dat er iemand ....

zonneboiler, pelletkachel, 24 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Domoticz, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Grafana: http://wqd.nl/EoAi, Panathread: https://bit.ly/2Or4Unp

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:24
HoppyF schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

Andy zal dit ongetwijfeld weten!
Wellicht kies hij een ander land zoals ons land of Duitsland als tussenstation.
De UK is inderdaad een onzekere factor geworden.
Loopt nu al via Duitsland volgens mij, afgelopen donderdag wat besteld en is volgens DHL maandag al binnen :P
Tracking laat zien dat het pakket van HK naar DE gaat en van daaruit naar NL.

• HoppyF
DvD77 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Loopt nu al via Duitsland volgens mij, afgelopen donderdag wat besteld en is volgens DHL maandag al binnen :P
Tracking laat zien dat het pakket van HK naar DE gaat en van daaruit naar NL.
Aha! ;)
Zou me niet verbazen.
Voorheen ging de route echt via de UK dat kon je aan de adressering en labels van DHL zien.
Verzenden gaat inderdaad snel, best goed geregeld.

• ijdod
De mijne komt nog gewoon over het VK, volgens de track & trace die ik net ontvangen heb.

Ben wel eens benieuwd hoe het bij ons in de wijk zit met het nodig zijn van borden voor camera bewaking. Als ik de openbare parkeerplaats (waar onze 2 auto's staan) in de gaten houdt, moet ik uiteraard borden ophangen. Echter, in mijn wijk zijn op diverse plaatsen camera's van de gemeente(politie?) opgehangen. Bij alle in- en uitgangen van de wijk staan dan ook al bordjes dat er cameratoezicht is. Heb ik dan voor de parkeerplaats nog apart borden nodig?

• HoppyF
ijdod schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:59:
De mijne komt nog gewoon over het VK, volgens de track & trace die ik net ontvangen heb.

Ben wel eens benieuwd hoe het bij ons in de wijk zit met het nodig zijn van borden voor camera bewaking. Als ik de openbare parkeerplaats (waar onze 2 auto's staan) in de gaten houdt, moet ik uiteraard borden ophangen. Echter, in mijn wijk zijn op diverse plaatsen camera's van de gemeente(politie?) opgehangen. Bij alle in- en uitgangen van de wijk staan dan ook al bordjes dat er cameratoezicht is. Heb ik dan voor de parkeerplaats nog apart borden nodig?
Borden hoeft niet een sticker op je raam/deur is voldoende.

• ijdod
HoppyF schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:44:
[...]

Borden hoeft niet een sticker op je raam/deur is voldoende.
Voor camera's op eigen terein wel, ik heb altijd begrepen dat je voor opnames van de openbare weg (en expliciet de openbare weg, dus niet bijvangst van opname van eigen terein), een belang moet hebben (mijn auto's, in dit geval. Simpelweg voor de leuk filmen mag niet), en camera's kenbaar moet maken zodat iemand in principe de keuze heeft zich niet in beeld te begeven. Dat laatste is dus de vraag, daar dit al voor de hele wijk geldt.

ijdod wijzigde deze reactie 02-09-2019 20:40 (8%)

• HoppyF
ijdod schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:38:
[...]

Voor camera's op eigen terein wel, ik heb altijd begrepen dat je voor opnames van de openbare weg (en expliciet de openbare weg, dus niet bijvangst van opname van eigen terein), een belang moet hebben (mijn auto's, in dit geval. Simpelweg voor de leuk filmen mag niet), en camera's kenbaar moet maken zodat iemand in principe de keuze heeft zich niet in beeld te begeven. Dat laatste is dus de vraag, daar dit al voor de hele wijk geldt.
Lijkt me geen probleem als jij je eigen auto’s in de gaten houdt ook al staan je auto’s op de openbare weg geparkeerd. Over het algemeen film je dan je eigen tuin plus een stuk van de openbare weg.
Het doel is niet om iedere fietsen of automobilist in de gaten te houden die langs je huis komt.
Plaats dus een sticker of bordje zodat iedereen weet waar je camera voor dient.
Er zal vast wel een keer iemand een opmerking maken wat er daar aan je huis hangt.

• Joepla

Joepla

Onlangs weer eens bezoek gehad van de scooterbrigade. Autoruit compleet eruit. Daders &scooter zijn in beeld, maar de auto (en de inbraak) zelf net niet en het is behoorlijk donker. De Starlight doet zijn best, maar -zoals al vaker hier opgemerkt- de huftertjes zijn gekleed in hoodies, kijken naar beneden, dus geen herkenning mogelijk.

Politie is desondanks toch zeer geïnteresseerd in de beelden.

• HoppyF
Joepla schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:43:
Onlangs weer eens bezoek gehad van de scooterbrigade. Autoruit compleet eruit. Daders &scooter zijn in beeld, maar de auto (en de inbraak) zelf net niet en het is behoorlijk donker. De Starlight doet zijn best, maar -zoals al vaker hier opgemerkt- de huftertjes zijn gekleed in hoodies, kijken naar beneden, dus geen herkenning mogelijk.

Politie is desondanks toch zeer geïnteresseerd in de beelden.
Nee hè! :'(
Best triest maar daarom bestaat dit topic ook om toch zoveel mogelijk in beeld te kunnen krijgen.
Portretfoto’s kun je niet verwachten maar dat hoeft ook niet.
Herkenbaarheid gaat het om en dat kan kleding zijn op een bepaald loopje.
Wellicht hebben buren uit de straat ook nog beelden.

• Joepla

Joepla

@HoppyF Helaas, veel schade, hoop gedoe en geen andere cams in de buurt. En het is nu ook niet bepaald een moordonderzoek, dus ik verwacht verder niet zoveel van de politie. Ik vond het al heel wat dat ze er snel waren na mijn 112 telefoontje en er ook behoorlijk tijd & moeite instopten met aangifte en getuigenverklaringen, foto's, e.d. Hulde daarvoor.

Het probleem is dat de parkeerplek een stuk openbare weg is dat je niet "per ongeluk" kan meepakken. Geen mogelijkheden dus om meer cams te plaatsen. Daarbij is het er ook nog eens aardedonker, dus lastige omstandigheden.

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
Ik had in mijn vorige huis een 25x ptz gericht op parkeervak aan overkant weg. Alleen de auto in beeld. Geen eigen erf te bekennen. Buren maar een keer gehoord, de blanking laten zien en nooit meer iemand over gehoord.

Politie vindt het geweldig als alles op de weg goed in beeld is.

Dus je hebt alleen met klagende buren een probleem.

Ik heb nu 2 stuks 25x ptz achter aan huis maar die filmen amper buiten ons erf. Wel vragen van buren gehad, maar ik kijk al een jaar tegen hun rommel aan want ze bouwen dan weer een week dan weer maand niet etc. ik zal hun huis ook wel weg blanken en dan klaar.

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:41
JL-IP(!) schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:27:
Het is misschien geen echte beveiligingscamera, maar wetten jullie ook wanneer de Netatmo (https://www.netatmo.com/en-us/security/doorbell) beschikbaar komt? Ik kan nergens een release datum vinden en wat er nu staat stond vorig jaar ook al op de website. Ik heb al bericht gestuurd naar Netatmo maar ik word genegeerd :).. Verder niet erg maar mijn deurbel is er mee opgehouden en moet nu een nieuwe kopen, dus ja. Wachten op Netatmo vanwege het lokaal opslaan van de beelden of toch nog een ouderwetse en daarna de Netatmo halen..

-edit n.a.v. mijn thumbsup enkele weken geleden-

[...]

@Noppesnada Heb je het apparaat toevallig al binnen en kunnen testen?
Hallo, de deurbel is binnen !

De bel is gemaakt van een zwarte plastic behuizing en is niet zwaar (geen interne accu/batterijen) en daardoor voelt het niet heel stevig aan, maar als hij hangt zal het wel los lopen.

Ik heb deze even kort (binnen) getest en het beeld lijkt prima in orde. De reactiesnelheid naar de app is ook veel sneller (vrijwel direct) dan de Ring en de andere China videodeurbel die ik eerst had. Die waren aangesloten via wifi en deze is via UTP aangesloten. Wel alleen nog maar getest op het eigen netwerk dus extern kan ik nog niet beoordelen (heb niemand die op de bel kan drukken als ik buiten de deur ben).

Installatie van de App is eenvoudig en werkte bij mij direct. Redelijk veel instelmogelijkheden via de App.

Helaas heb ik NIET de wireless chime besteld en ik krijg degene die ik nog had liggen niet gekoppeld waardoor ik de montage aan de voorgevel nog even uit stel. Ik heb al genoeg gaten in de gevel van de gefaalde Ring en China deurbel !

De vraag of deze met een andere chime werkt dan de "originele" heb ik uit staan bij Yoosee, maar heb alvast maar een originele besteld.

Ga hem nog proberen te koppelen aan mijn NVR en CMS en zodra dat gelukt is zal ik het melden.

Voor de geïnteresseerden, op de volgende link worden ervaringen uitgewisseld:

https://ipcamtalk.com/thr...rtsp-onvif-only-66.40569/

Wordt nog vervolgd dus (in afwachting van de Chime voordat ik ga boren)

Edit 05/09:

Getest zonder Wifi verbinding op mijn GSM. Na aanbellen vrijwel een directe melding op mijn toestel, dus dat is positief en beter dan de ervaringen die ik heb met de Ring en de andere China videodeurbel.

Ook toegevoegd aan mijn NVR en dit werkt ook prima !

De vooruitzichten zijn dus goed, als ik nu nog een werkende Chime heb dan gaat hij gemonteerd worden.

Mocht iemand nog interesse hebben in de handleiding die er bij zat PM me dan even. Ik zal hem dan volgende week scannen naar een PDF en zorgen dat je hem ontvangt.

Noppesnada wijzigde deze reactie 05-09-2019 16:46 (10%)

• Guidoweb55
Je kan je telefoon toch loskoppelen van de WiFi en aanbellen? Zelfde truc toch?

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:41
Guidoweb55 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:02:
Je kan je telefoon toch loskoppelen van de WiFi en aanbellen? Zelfde truc toch?
Zo, voel me ff dom..........

• Guidoweb55
Noppesnada schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:05:
[...]

Zo, voel me ff dom..........
B-)

• lvanhoe
Nou, mijn IPC-HDW5231R-ZE hangt inmiddels. Was even wat uitzoekwerk qua kabels, maar uiteindelijk is het vrij simpel. Vraagje: heeft iemand tips, of misschien een topic ergens, met hoe ik alles het beste in kan stellen?

Zo ziet het beeld er uit in Synology Surveillance station:

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Dxue

PSN:EvilDrunk

Jet beste instellen is altijd moeilijk te zeggen, er zijn best wat tips en tricks, maar uiteindelijk is het beste om met je mobiel buiten in het donker te staan en te kijken hoe het beeld dan is en aanpassen tot je het zelf goed vindt. Niet vergeten om ook beetje rond te lopen, want stationair of beweging geeft een heel ander beeld

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• HoppyF
lvanhoe schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:31:
Nou, mijn IPC-HDW5231R-ZE hangt inmiddels. Was even wat uitzoekwerk qua kabels, maar uiteindelijk is het vrij simpel. Vraagje: heeft iemand tips, of misschien een topic ergens, met hoe ik alles het beste in kan stellen?

[Afbeelding]

Zo ziet het beeld er uit in Synology Surveillance station:

[Afbeelding]
Net wat @Dxue zegt, vooral instellen zodat het beeld in het donker goed is.
Je zou H.265 kunnen proberen.
Verder de framerate verhogen naar bv 30 fps. Bitrate gaat dan ook omhoog.
De instellingen in het donker controleren zoals sluitertijd.

• Piet91
@Ivanhoe Als Synology Surveillance station het ondersteunt (geen idee) zou je H.265 kunnen gebruiken; scheelt een flinke pak opslagruimte. Om dezelfde reden kun je CBR kunnen veranderen in VBR.
Voor FPS heb je 2 kampen; de een hoeft niet meer dan 15fps., de andere doet 30fps.

Zoals hierboven wordt gezegd zullen de instellingen onder 'Conditions" het grootste verschil maken.
Je zult daar inderdaad mee moeten spelen en inderdaad vaak in het donker even een rondje lopen voor de camera. :P

Ook zou ik de camera meer van de gevel wegdraaien.

• lvanhoe
Thanks guys. Synology ondersteunt voor zover ik kan vinden geen H.265 (ik heb 'm als ONVIF ingesteld omdat het anders niet werkte, maybe that's the problem). FPS staat nu op 30 en VBR aan.

Heb inmiddels met bewegingsdetectie areas gemaakt die in ieder geval geen false positives meer triggeren. En onder conditions ook het nodige aangepast wat nu een prima nachtbeeld geeft. Tip voor mensen zoals ik: als je lantaarn-licht hebt, de instelling 'day and night' staat automatisch op black & white terwijl color een veel beter beeld geeft. Klikte er toevallig op na een uur spelen met de instellingen, haha.

So far so good. Ik heb inmiddels ook met de IMOU app beeld op mijn telefoon (ook op 4G). Dat wil echter wel zeggen dat mijn camera dus standaard staat te broadcasten naar internet? Zitten daar nog risico's aan als ik wel MAC-adress filtering toepas?

• HoppyF
Vraag.

Ik zie dat er nieuwe Dahua NVR firmware beschikbaar is.
https://www.dahuasecurity...firmware?child=171&page=1
Ik heb de NVR4108HS-4KS2 met deze versie: System Version:V3.216.0000003.0, Build Date: 2019-05-21

Als ik vanuit de NVR de software probeer te updaten kom ik niet verder dan versie 3.216.
Dit is volgens de auto update check de laatste versie.

Probeer ik de ZIP file handmatig te updaten dan zegt de NVR dat deze file niet geldig is.
(ik neem aan dat ik de ZIP file niet eerst zelf uit hoef te pakken).

DH_NVR4XXX-4KS2_MultiLang_NP_V4.000.0000000.1.R.190809.zip

Wie heeft versie 4.0 al draaien?

Deze NVR’s zijn hiervoor geschikt:
NVR4816/4832-16P-4KS2NVR4816/4832-4KS2NVR4416/4432-16P-4KS2NVR4416/4432-4KS2NVR4216/4232-16P-4KS2NVR4208-8P-4KS2NVR4208/4216/4232-4KS2NVR4204-P-4KS2NVR4108/4116HS-8P-4KS2NVR4108/4116-8P-4KS2NVR4104/4108-P-4KS2NVR4104/4108HS-P-4KS2NVR4104/4108/4116HS-4KS2NVR4104/4108/4116-4KS2

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-11 17:15
HoppyF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:06:
Vraag.

Ik heb de NVR4108HS-4KS2 met deze versie: System Version:V3.216.0000003.0, Build Date: 2019-05-21

Als ik vanuit de NVR de software probeer te updaten kom ik niet verder dan versie 3.216.

Probeer ik de ZIP file handmatig te updaten dan zegt de NVR dat deze file niet geldig is.

NVR4816/4832-16P-4KS2NVR4816/4832-4KS2NVR4416/4432-16P-4KS2NVR4416/4432-4KS2NVR4216/4232-16P-4KS2NVR4208-8P-4KS2NVR4208/4216/4232-4KS2NVR4204-P-4KS2NVR4108/4116HS-8P-4KS2NVR4108/4116-8P-4KS2NVR4104/4108-P-4KS2NVR4104/4108HS-P-4KS2NVR4104/4108/4116HS-4KS2NVR4104/4108/4116-4KS2
Updaten van firmware is nogal niet eenvoudig omdat idd vaak de type nummers niet overeenkomen. Ik heb de DHI-NVR4104HS-P-4KS2 dus zou ook geupdate moeten kunnen worden. Ik ga eens testen of het lukt.

Is er ook een changelog ?

>> Signature?

• HoppyF
ChiLLeR schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:12:
[...]

Updaten van firmware is nogal niet eenvoudig omdat idd vaak de type nummers niet overeenkomen. Ik heb de DHI-NVR4104HS-P-4KS2 dus zou ook geupdate moeten kunnen worden. Ik ga eens testen of het lukt.

Is er ook een changelog ?
Changelog niet gezien maar het is wel een major upgrade van versie 3 naar 4.
Je hebt bijna dezelfde NVR als ik.
4 of 8 kanalen maakt niet uit vwb de firmware en wel/niet POE ook niet.

• ChiLLeR
HoppyF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:15:
[...]

Changelog niet gezien maar het is wel een major upgrade van versie 3 naar 4.
Je hebt bijna dezelfde NVR als ik.
4 of 8 kanalen maakt niet uit vwb de firmware en wel/niet POE ook niet.
Ik draai 3.216.0000000.0 Build Date:2018-06-05 en kan ook niet upgraden...

>> Signature?

• HoppyF
ChiLLeR schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:37:
[...]

Ik draai 3.216.0000000.0 Build Date:2018-06-05 en kan ook niet upgraden...
Ok, maar dat is wel vreemd.
Ik kon wel via de zoek nieuwe versie knop, de upgrade naar mei 2019 doen alleen dus niet handmatig naar de augustus 2019 versie die 4.0 is.

• ChiLLeR
HoppyF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:53:
[...]

Ok, maar dat is wel vreemd.
Ik kon wel via de zoek nieuwe versie knop, de upgrade naar mei 2019 doen alleen dus niet handmatig naar de augustus 2019 versie die 4.0 is.
Precies, dus het is heel raar waarom ik niet naar de mei update kan en jij wel. Ik heb opgegeven om mij er nog druk over te maken. Qua features en software stelt het toch niet super veel voor.

>> Signature?

• HoppyF
ChiLLeR schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:19:
[...]

Precies, dus het is heel raar waarom ik niet naar de mei update kan en jij wel. Ik heb opgegeven om mij er nog druk over te maken. Qua features en software stelt het toch niet super veel voor.
Ik kan het ook niet verklaren.
De mei update biedt zo te zien geen grote verschillen.
De versie ervoor was volgens mij februari dit jaar.

Wellicht melden zich binnenkort meer mensen over de 4.0 update want deze kan wel interessant zijn.

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 21-11 19:53

Bl4ckviper

BlaBlaBla

HoppyF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:06:
Vraag.

Al op ipcam forum gekeken?
Ovrigens moet je toch een .bin file uploaden geen zip? Kan mij niet herinneren ooit een zip te hebben gedaan.

Be fast .... Be furious....

• HoppyF
Bl4ckviper schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:56:
[...]

Al op ipcam forum gekeken?
Ovrigens moet je toch een .bin file uploaden geen zip? Kan mij niet herinneren ooit een zip te hebben gedaan.
Je hebt gelijk, het moet ook een BIN file zijn!
Deze zit in de ZIP file en deze moet je dus eerst uitpakken op een laptop.

Het werkt nu.
Versie is 4.0.
Nieuwe interface maar eerlijk gezegd zie ik verder weinig verbeteringen.

• Royytje
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13:10
iemand hier ervaring mee ?
https://nl.aliexpress.com....8148356.1.b2891225zVaXpJ
ziet er wel netjes uit.

• ivootjuh
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10:57
Ik ben net begonnen in het beveiligings gebeuren, en heb hiervoor een Hikvision DS-2CD2443G0-I(W) aangeschaft. (zie link onderaan).

Nu loop ik alleen tegen een raar probleem aan. De verbinding valt steeds weg (totaal geen connectie meer). De enige manier om weer signaal te krijgen, is door de stekker eruit te halen en opnieuw erin te doen.

Is iemand die dit probleem herkend? Ik heb namelijk een vast ip adres gegeven, De DNS en subnetmask zijn ook hetzelfde, en volgens mij valt er niet heel veel meer in te stellen wat mijn probleem kan verklaren.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want de camera is onbruikbaar op deze manier!
Ik ben trouwens verbonden met een Unbiquiti AC-Pro acces point. (bekabeld geeft hetzelfde probleem) dus het lijkt mij geen netwerk probleem.

https://www.hikvision.com...lus/4MP/DS-2CD2443G0-I(W)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• HoppyF
ivootjuh schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:38:
Ik ben net begonnen in het beveiligings gebeuren, en heb hiervoor een Hikvision DS-2CD2443G0-I(W) aangeschaft. (zie link onderaan).

Nu loop ik alleen tegen een raar probleem aan. De verbinding valt steeds weg (totaal geen connectie meer). De enige manier om weer signaal te krijgen, is door de stekker eruit te halen en opnieuw erin te doen.

Is iemand die dit probleem herkend? Ik heb namelijk een vast ip adres gegeven, De DNS en subnetmask zijn ook hetzelfde, en volgens mij valt er niet heel veel meer in te stellen wat mijn probleem kan verklaren.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want de camera is onbruikbaar op deze manier!
Ik ben trouwens verbonden met een Unbiquiti AC-Pro acces point. (bekabeld geeft hetzelfde probleem) dus het lijkt mij geen netwerk probleem.

https://www.hikvision.com...lus/4MP/DS-2CD2443G0-I(W)
Je hebt de “W” versie blijkbaar, dus ook met WiFi.
Heb je problemen met de uitval wanneer je WiFi of vast netwerk gebruikt?
Is er iets terug te vinden in de logs van de camera?
Gebruik je een losse voeding of POE?

Onstabiliteit in een voeding kan ook problemen geven.

• ivootjuh
HoppyF schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:10:
[...]

Je hebt de “W” versie blijkbaar, dus ook met WiFi.
Heb je problemen met de uitval wanneer je WiFi of vast netwerk gebruikt?
Is er iets terug te vinden in de logs van de camera?
Gebruik je een losse voeding of POE?

Onstabiliteit in een voeding kan ook problemen geven.
Ik heb het met zowel bekabeld als met WiFi.
Ook heb ik de juiste voeding.

Ik zal eens kijken of ik wellicht iets verder dingen kan uitsluiten door alles nogmaals aan te sluiten en dan misschien via PoE ofzo

• HoppyF
ivootjuh schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:25:
[...]

Ik heb het met zowel bekabeld als met WiFi.
Ook heb ik de juiste voeding.

Ik zal eens kijken of ik wellicht iets verder dingen kan uitsluiten door alles nogmaals aan te sluiten en dan misschien via PoE ofzo
Precies, wat zaken proberen uit te sluiten.
Een pasklare oplossing heb ik zo ook niet.

• Bigf00t
  • Laatst online: 19-11 18:39
ivootjuh schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:38:
Een IP conflict kan dit soort problemen ook veroorzaken. Ik zou als test eens een ander static IP geven welke zeker vrij is. Of in je router het MAC address van je camera koppelen aan het juiste IP.

• ivootjuh
HoppyF schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:20:
[...]

Precies, wat zaken proberen uit te sluiten.
Een pasklare oplossing heb ik zo ook niet.
Ok ik voel me ergens super stom, maar ik ben erachter gekomen wat het is.
Ik had een universele 12V 0.6A adapter gekocht. Nu blijkt het echter dat je op de adapter kunt schakelen tussen verschillende voltages Deze stond op 3V Niet zo heel gek dus dat hij bij het minste of geringste eruit vloog. (deze standen stonden overigens op de achterkant, dus had het in eerste instantie niet gezien tijdens het uitpakken).

Dus mocht iemand het ooit zelf hebben, kijk even of je adapter inderdaad goed is, of dat je eventuelee voltages aan kunt passen.

Bedankt voor de reacties, want ben toch even anders gaan kijken naar alles, tijdens het opnieuw aansluiten en testen!

• HoppyF
ivootjuh schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:03:
[...]

Ok ik voel me ergens super stom, maar ik ben erachter gekomen wat het is.
Ik had een universele 12V 0.6A adapter gekocht. Nu blijkt het echter dat je op de adapter kunt schakelen tussen verschillende voltages Deze stond op 3V Niet zo heel gek dus dat hij bij het minste of geringste eruit vloog. (deze standen stonden overigens op de achterkant, dus had het in eerste instantie niet gezien tijdens het uitpakken).

Dus mocht iemand het ooit zelf hebben, kijk even of je adapter inderdaad goed is, of dat je eventuelee voltages aan kunt passen.

Bedankt voor de reacties, want ben toch even anders gaan kijken naar alles, tijdens het opnieuw aansluiten en testen!
Dus toch de voeding....
Je moet minimaal wel een 12V 1A voeding hebben, 2A mag ook.
Beter iets meer dan iets te weinig.

• ivootjuh
HoppyF schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:27:
[...]

Dus toch de voeding....
Je moet minimaal wel een 12V 1A voeding hebben, 2A mag ook.
Beter iets meer dan iets te weinig.
Ja het was inderdaad de voeding, echter heb je niet perse een 1A nodig. Ik heb een 0.6A en dat werkt prima (de camera zelf is 12V 0.5A) dus dit scheelde ook weer wat geld met het kopen van de adapter.

Bedankt in ieder geval voor de opheldering en je reactie!

• HoppyF
ivootjuh schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:33:
[...]

Ja het was inderdaad de voeding, echter heb je niet perse een 1A nodig. Ik heb een 0.6A en dat werkt prima (de camera zelf is 12V 0.5A) dus dit scheelde ook weer wat geld met het kopen van de adapter.

Bedankt in ieder geval voor de opheldering en je reactie!
Dat weet ik wel maar de stabiliteit van de 1A voedingen is een stuk beter.
De kosten zijn vrijwel gelijk dit gaat je geen euro’s meer kosten.

• ivootjuh
HoppyF schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:36:
[...]

Dat weet ik wel maar de stabiliteit van de 1A voedingen is een stuk beter.
De kosten zijn vrijwel gelijk dit gaat je geen euro’s meer kosten.
Goed om te weten, dan ga ik hem toch voor de zekerheid maar omruilen!

Bedankt voor de tip!

• HoppyF
Vandaag wat kleine firmware upgrades gedaan voor mijn Dahua NVR en camera.
Kan nu in ieder geval via de iPad Safari browser naar de NVR gaan en daar events laten afspelen.
Deze springen nu bij het afspelen keurig naar de volgende toe.
Daarbij ook nog eens beeld in het browser scherm.

Er zitten ook nieuwe zaken in zoals SMD (small Motion detection) maar dit werkt bij mij nog niet.
Volgens mij is de bedoeling hiervan gezichten en voertuigen te kunnen herkennen.

NVR 4108HS-4KS2 V4.000.0000001.1 Build Date: 2019.08.30
IPC-HDBW4239R-ASE-NI V2.800.0000010.0.R, Build Date: 2019-08-07

• Rtificial
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:36

Rtificial

as fake as can be

Naast m'n 2 Dahua cameras heb ik nu net een Hikvision DS-KD8003-IME1 IP video intercom met bijbehorend code-klavier en card-reader besteld. Heeft iemand daar ervaring mee? Ziet er op de plaatjes in ieder geval goed uit als een video intercom systeem, ben benieuwd of het een beetje betrouwbaar werkt met de Hik-Connect app, of dat ik toch echt het vaste station voor binnen erbij moet gaan bestellen.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Akemi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11:30
HoppyF schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:06:

Heb deze er nu ook op staan. Zonder problemen. Fijn dat je de cam nu ook via chrome kan benaderen met beeld. Hiervoor moest dit altijd via IE11. Verder geen andere veranderingen zien.

NB: opslag van de cam gaat direct op de NAS zonder tussenkomst van surveillance app van Synology.

• HoppyF
Akemi schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:08:
[...]

Heb deze er nu ook op staan. Zonder problemen. Fijn dat je de cam nu ook via chrome kan benaderen met beeld. Hiervoor moest dit altijd via IE11. Verder geen andere veranderingen zien.

NB: opslag van de cam gaat direct op de NAS zonder tussenkomst van surveillance app van Synology.
Ik kijk de beelden niet direct vanaf de camera maar vanaf de NVR!
De NVR laat in de Safari browser op mijn iPad de beelden zien.
Ik heb dit nog niet getest met een Windows laptop en Chrome.

• bbn_ldp
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-11 20:44
HoppyF schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:06:
Vandaag wat kleine firmware upgrades gedaan voor mijn Dahua NVR en camera.

NVR 4108HS-4KS2 V4.000.0000001.1 Build Date: 2019.08.30
Is dit de firmware via Andy?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

• HoppyF

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:22

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Modbreak:Na wat intern overleg hebben we besloten dat dit topic beter elders op het forum past, waarbij er diverse raakvlakken zijn tussen Foto & Video Hardware, Opslagtechnologie, Netwerken, Privacy & Beveiliging, Duurzame Energie & Domotica en Wonen & Verbouwen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de hardware kant van de camera's, daar waar ook al een alias van dit topic stond, aan te houden. Deel 1 stond in SG (nu TL), vandaar dat dat deel niet verplaatst wordt. Move van AZ >>> FVH.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• bbn_ldp
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:11:
[modbreak]Na wat intern overleg hebben we besloten dat dit topic beter elders op het forum past, waarbij er diverse raakvlakken zijn tussen Foto & Video Hardware, Opslagtechnologie, Netwerken, Privacy & Beveiliging, Duurzame Energie & Domotica en Wonen & Verbouwen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de hardware kant van de camera's, daar waar ook al een alias van dit topic stond, aan te houden. Deel 1 stond in SG (nu TL), vandaar dat dat deel niet verplaatst wordt. Move van AZ >>> FVH. [/]
En waar vind ik het vervolg nu? Misschien een koppeling?

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:24
bbn_ldp schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:28:
[...]

En waar vind ik het vervolg nu? Misschien een koppeling?
Topic wordt alleen van plek verhuisd als ik het zo lees..

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-11 17:00
Druk bezig met de bouw van ons huis en ook ik wil een aantal camera's gaan neerhangen. Ik lees in het topic veel mensen met hikvison, dahua, unifi of foscam. Unifi heeft mooie software die je in een dockers container kan draaien, alleen je zit dan vast in het ecosysteem en ze zijn wat duurder, plus het aanbod camera's is wat minder. Chinese ip camera's zijn geen probleem als je ze maar niet naar buiten laat communiceren?

Voorkeur voor Poe en het worden er twee of drie, beetje afhankelijk of de camera boven mijn voordeur 17 meter breedte kan vangen in ongeveer 5 meter diepte. Is er een manier hoe ik dat kan berekenen? Daarnaast wil ik de camera bij de voordeur ook gebruiken op het moment dat er iemand op de bel drukt. Maar dat kunnen de meeste camera's wel zolang ik maar een mjpg stream of iets heb.

Zijn er op basis van ervaring goede adviezen voor een merk? Zo ja waarom, goede beeldkwaliteit, betrouwbaar, eenvoudige software, etc. Gebruiken jullie een nvr, nas, of combinatie.

Misschien veel vragen, maar in principe kun je het maar één keer doen.

Hmm ik kan een groot deel beantwoorden op basis van de startpagina van het topic. Als ik daarna nog vragen heb kom ik terug.

KraveN wijzigde deze reactie 25-09-2019 13:50 (5%)
Reden: Hoop informatie gevonden

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Ik ben ook al een tijdje aan het mee lezen:

Volgens mij kom ik uit op Hikvision of Dahua, Ik neig meer naar Dahua, maar alleen vanwege positieve berichten die ik heb gelezen.

Welke lens:
Voordeur, lijkt me duidelijk dit wordt een 2,8mm lens
Tuin is +/- 10m diep: Moet ik hier kiezen voor een 6mm lens of een andere?

Ik had deze camera op het oog:
https://www.kdbsecurity.n...m-lens-en-max-50m-ir.html

Hoeveel MP:
- Moet ik kiezen voor 2/3/4/8MP ?` Lijkt me beantwoord, 2MP (1080p) is voldoende.

NVR
Je hebt ze van Dahua, t/m 4K maar dat lijkt me overkill ;-) waar moet ik op letten?
Zelf heb ik ook een 2-bays Synology, met nog 2,4 TB vrij (totaal 4TB) is dit voldoende voor 30 dagen historie, ik las iets over compressie met H.265 deze wordt ondersteund door deze camera.

Nice-to-have:
Domoticz integratie, push deurbel, snapshot met de camera

• HoppyF
DaYwaLkUr schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:26:
Ik ben ook al een tijdje aan het mee lezen:

Volgens mij kom ik uit op Hikvision of Dahua, Ik neig meer naar Dahua, maar alleen vanwege positieve berichten die ik heb gelezen.

Welke lens:
Voordeur, lijkt me duidelijk dit wordt een 2,8mm lens
Tuin is +/- 10m diep: Moet ik hier kiezen voor een 6mm lens of een andere?

Ik had deze camera op het oog:
https://www.kdbsecurity.n...m-lens-en-max-50m-ir.html

Hoeveel MP:
- Moet ik kiezen voor 2/3/4/8MP ?` Lijkt me beantwoord, 2MP (1080p) is voldoende.

NVR
Je hebt ze van Dahua, t/m 4K maar dat lijkt me overkill ;-) waar moet ik op letten?
Zelf heb ik ook een 2-bays Synology, met nog 2,4 TB vrij (totaal 4TB) is dit voldoende voor 30 dagen historie, ik las iets over compressie met H.265 deze wordt ondersteund door deze camera.

Nice-to-have:
Domoticz integratie, push deurbel, snapshot met de camera
Dit kan ook, 2 of 4MP is meestal voldoende.
https://www.aliexpress.com/item/32835916050.html

Tuin van 10 meter diep zeg je, wil je achterin de tuin goed beeld hebben of een overzicht van de hele tuin?
3,6 of 4mm kan ook, beetje een oplossing er tussenin.
Blijft een beetje uitproberen wat de beste oplossing is.
NVR heb je nog niet nodig want je hebt al een NAS.
24/7 opnemen zal dus net lukken denk ik bij een full HD resolutie.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:50
Hoi, mijn vriendin wil graag voor de katten ( -,- ) wat camera's ophangen om ze op een afstand in de gaten te kunnen houden. De camera's hebben dus primair gezien geen beveiligingsoverweging. Ik wil dus een camera gebruiken 1) voor de woonkamer 2) de master bedroom. De overige kamers zijn toch afgesloten bij vertrek. We werken allebei full-time.

Nu ben ik eens gaan rondkijken, en voor dit gebruik, lijken mij de xiaomi 360 2019 FHD webcams vrij geschikt. Iemand ervaring met die dingen? Ze schijn vrij goedkoop (~30 euro de stuk), en hebben ook nog eens nachtvisie.

• Rob Z
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-11 15:22
Voor zover ik kan achterhalen is het prijsverschil tussen een Dahua dome van 2MP of 4MP vrij gering.
Ik wil een 2.8mm vlakbij de voordeur monteren om te zien wie er aanbelt.

Ik neig naar de 2MP omdat het beeldmateriaal minder ruimte inneemt.
Zijn er redenen te verzinnen om alsnog de 4MP te doen?

• HoppyF
Rob Z schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:33:
Voor zover ik kan achterhalen is het prijsverschil tussen een Dahua dome van 2MP of 4MP vrij gering.
Ik wil een 2.8mm vlakbij de voordeur monteren om te zien wie er aanbelt.

Ik neig naar de 2MP omdat het beeldmateriaal minder ruimte inneemt.
Zijn er redenen te verzinnen om alsnog de 4MP te doen?
Als het prijsverschil gering is dan zou ik voor de 4MP gaan.
Dit als de overige specs ongeveer gelijk zijn zoals lichtgevoeligheid.
Je kunt zelf toch bepalen welke resolutie je in de stream wilt opslaan.
4MP op korte afstand is niet echt nodig maar kijk je een paar meter verder dan zie je iets meer detail.

• Serena
  • Registratie: september 2007
Er is eindelijk een update voor iOS 13 voor de Logi app. Probleem met de instellingen voor gebeurteniswaarschuwingen is opgelost.

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Ik heb een IPC-HDBW4231F-E2-M over. Gekocht via Andy op AliExpress voor 175$. Nooit buiten gehangen omdat ik toch een andere oplossing heb bedacht.

Ik wil hem graag kwijt of ruilen voor een IPC-HDW5231R-ZE. Mocht iemand dit willen, stuur even een DM. Of moet dit via V&A? :)

Supreme wijzigde deze reactie 29-09-2019 19:42 (33%)

• HoppyF
Supreme schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:40:
Ik heb een IPC-HDBW4231F-E2-M over. Gekocht via Andy op AliExpress voor 175$. Nooit buiten gehangen omdat ik toch een andere oplossing heb bedacht.

[Afbeelding]

Ik wil hem graag kwijt of ruilen voor een IPC-HDW5231R-ZE. Mocht iemand dit willen, stuur even een DM. Of moet dit via V&A? :)
In V&A zetten inderdaad.
categorie: Bewakingscamera's

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13:49
Sinds een week de Woox R4024 Smartcamera als beveiligingscamera in huis gehaald, het is een indoor camera. De camera werkt samen met de 2 Elgato Eve’s Door en Window sensoren. Zodra de sensoren in de nacht registreren dat de ramen open gaan, gaat de camera draaien alleen krijg ik t niet voor elkaar om de camera op dat moment een push melding naar mijn telefoon te sturen. Iemand bekend met deze camera ?

Shiny Disco wijzigde deze reactie 29-09-2019 21:36 (3%)

• Quindor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02:14

Quindor

Switching the universe....

Omdat ik toch regelmatig de vraag krijg, "hoeveel opslag heb ik nodig voor deze cameras". En daarna die vraag veelal veranderd naar "hoe lang kan ik dan opslaan op een 4TB disk?!" heb ik er maar eens een video over gemaakt!

Hopelijk voor sommige hier ook interessant! :)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, Mijn vakantie CampZone

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:45
Op diezelfde insteek.

Een dagje opnemen op 75% quality in MotionEye met de originele Xiaomi Xiaofang camera @ 1024x600/20fps kost ongeveer 60GB/dag aan ruimte.
Vrij exotische setup maar who knows, misschien helpt het iemand.

• Erik2B
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:20
Ik heb vandaag bij een kennis de Dahua NVR4108-P-4KS2 neergezet.

Al zijn PC's zijn Mac's helaas met Catalina versie reeds erop. Nu werkt Smart PPS dus niet meer.

Wat kan ik als alternatief gebruiken?

Firmware van de recorder is de 4.x versie, maar Live krijg ik geen beelden te zien blijft heel lang "zoeken" terwijl iDmss gelijk beeld geeft (en ook op mijn "ouwe" macbook met smart PPS) Moet hier soms nog een plugin voor geïnstalleerd worden?

• HoppyF
Erik2B schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:19:
Ik heb vandaag bij een kennis de Dahua NVR4108-P-4KS2 neergezet.

Al zijn PC's zijn Mac's helaas met Catalina versie reeds erop. Nu werkt Smart PPS dus niet meer.

Wat kan ik als alternatief gebruiken?

Firmware van de recorder is de 4.x versie, maar Live krijg ik geen beelden te zien blijft heel lang "zoeken" terwijl iDmss gelijk beeld geeft (en ook op mijn "ouwe" macbook met smart PPS) Moet hier soms nog een plugin voor geïnstalleerd worden?
Gebruik gewoon de browser en ga naar het IP adres van de NVR.
Dit werkt met een iPad en Safari.
Een Mac heb ik niet maar als deze ook Safari heeft moet dat er wel hetzelfde uitzien verwacht ik.

• Erik2B
@HoppyF Helaas werkt dat dus niet feilloos met de laatste FW versie. Safari en chrome geprobeerd. Het beeld blijft constant zoeken/wachten (rond draaiend cirkeltje) maar beeld Ho maar.

Bijkomende uitdaging, hij wil 2 locaties te gelijk zien en dat ging met PPS perfect.

• HoppyF
Erik2B schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:48:
@HoppyF Helaas werkt dat dus niet feilloos met de laatste FW versie. Safari en chrome geprobeerd. Het beeld blijft constant zoeken/wachten (rond draaiend cirkeltje) maar beeld Ho maar.

Bijkomende uitdaging, hij wil 2 locaties te gelijk zien en dat ging met PPS perfect.
Ok.
Op mijn iPad heb ik goed beeld zonder buffering/haperen.
Geen idee waar het dan aan zou kunnen liggen.
Misschien dat er nog iemand met een Mac reageert.

• bbn_ldp

Er zijn nog meer browsers, maar weet nu effe de naam er niet van. Waren ook onbekende maar die deden het bij mij wel op Windows terwijl Safari en Chrome het niet deden. Ik gebruik nu zelf de oude iexplorer weer

• Erik2B
bbn_ldp schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 05:39:
[...]

Er zijn nog meer browsers, maar weet nu effe de naam er niet van. Waren ook onbekende maar die deden het bij mij wel op Windows terwijl Safari en Chrome het niet deden. Ik gebruik nu zelf de oude iexplorer weer
Het is wat lastig met een mac. Dan moet ik steeds een vm of iets degelijks open hebben.

Las dat er misschien begin 2020 een nieuwe versie van smart PPS komt.

• ocmer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:04
Ik had ook problemen met Chrome. Ik gebruik nu Pale Moon voor de camera.

Sony A77ii, Tamron 17-50/2.8, Sigma 18-125/3.5-5.6, Minolta 70-210/4, Minolta 50/1.7, Minolta 28/2.0, Sony F56 | RPI, Rfxcom @ Domoticz | HP Envy-13 | Sonos Play 1 x2, Play 3 | Fondriest TF4 | Sensa Merano | Burton Custom Wide, GNU Freedom, DC Control

• s_schimmel
  • Laatst online: 21-11 10:25
WouterL schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:38:
Hoi, mijn vriendin wil graag voor de katten ( -,- ) wat camera's ophangen om ze op een afstand in de gaten te kunnen houden. De camera's hebben dus primair gezien geen beveiligingsoverweging. Ik wil dus een camera gebruiken 1) voor de woonkamer 2) de master bedroom. De overige kamers zijn toch afgesloten bij vertrek. We werken allebei full-time.

Nu ben ik eens gaan rondkijken, en voor dit gebruik, lijken mij de xiaomi 360 2019 FHD webcams vrij geschikt. Iemand ervaring met die dingen? Ze schijn vrij goedkoop (~30 euro de stuk), en hebben ook nog eens nachtvisie.
Had ongeveer zelfde idee maar dan voor de hond :) Aangezien de cameras binnen komen te hangen wilde ik die niet al te groot hebben zodat ze niet zo opvallen. Gisteren een Unifi G3 Micro binnen gekregen en geïnstalleerd. Heel klein ding dat prima is weg te werken op allerlei manieren. Zit een standaard bij om hem ergens op te zetten maar ook verschillende wall mounts en een inbouwdoos om hem in het plafond weg te werken. Dan steekt hij nog wel wat uit en is nog te draaien.

Camera is full hd en heeft prima beeld. Zit ook een microfoon en speaker in zodat je een gesprek kan hebben met iemand binnen. Daarnaast IR leds voor als het donker is.

Heb buiten een Dahua IPC-HDBW4431R-ZS hangen en die heeft beter beeld, heeft dan ook hogere resolutie en is een stuk groter. Die ga je niet onopvallend weg werken in een hoek van een kamer.

Installatie was even uitzoeken. Je hebt voor de eerste setup de Unifi Video software of een NVR van Ubiquiti nodig als je via Wifi wil aansluiten. Die software is gratis te downloaden voor Windows en Linux alleen zit er in de laatste versie van de software een bug waardoor de setup niet gestart wordt. Versie 3.10.1 is ook nog te downloaden en die heeft nergens last van. Is verder een ONVIF camera dus die gaat bij mij in Zoneminder geïntegreerd worden.

• JimSR
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-11 14:50
Hebben jullie tips voor de plaatsing van cameras?

Zie onderstaand plaatje:

Bij de voordeur een netatmo deurbel camera.
Bij de oprit wil ik een camera plaatsen
Bij de tuin en het achterom ook. Ik zit daar alleen een beetje met een fijne plaatsing. Wat zouden jullie doen?

• DaYwaLkUr
Werkt ONVIF niet meer voor dahua en hikvision?

Ik wilde deze integreren met domoticz etc.

https://ipvm.com/reports/onvif-hikua

• Bob
  • Laatst online: 13:21
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:14:
Werkt ONVIF niet meer voor dahua en hikvision?

Ik wilde deze integreren met domoticz etc.

https://ipvm.com/reports/onvif-hikua
Aan bestaande functies verandert niets

• Tanne1
  • Registratie: december 2015
  • Nu online
zeef schreef op woensdag 3 augustus 2016 @ 13:25:
PakketPrijsMax. camera'sPlatform
Synology Surveilliance StationGratis2Synology NAS
Ik zag dit in de openingspost staan; je krijgt 2 gratis licenties, maar dat is niet de max aantal camera's. De max wordt bepaald door welke NAS van Synology je hebt.
Licenties kan je bijkopen en zijn zelfs overdraagbaar naar de volgende NAS.

• ITS PLUS
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08-11 12:28
Heb hier al heel wat gelezen. Types vergeleken, filmpjes op youtube bekeken, maar is niet echt eenvoudig.

Ik zoek 10 camera's te plaatsen. 7 binnen en 3 voor bewaking buiten.
Zowel binnen als buiten zowel overdag als nachtzicht uiteraard.

Aansluiten zou ik via POE doen.

Ik zou opteren voor volgende camera's:

Binnen:
7x IPC-HDW4431EM-ASE 4MP eyeball camera, ruimtes zijn niet zo groot (max 5x5m²), enige waar ik nog over twijfel, 's nachts is dat daar wel echt donker. Er zijn wel sensoren aanwezig dat zodra er beweging is het licht aangaat (maar dit is niet aan elke camera van toepassing).

Buiten: parking ligt aan een drukke baan met verlichting die altijd brandt snachts, dus echt donker is het daar nooit.
3x IPC-HFW81230E-ZE, 12MP 4K bullet camera, 50m ir
(1x voor de inkom en 2x voor de parking)

NVR: DH-NVR4416-16P 4K2S - 16 kanaals NVR met 4TB wd purple schijf

Dit alles in apart netwerk om de rest van het netwerk af te scheiden/niet te belasten

Met Dahua heb ik goeie ervaringen, heb deze in mijn garage ook staan en doen wat ze moeten doen.

De verscheidenheid van camera's (zelf in het eigen merk) is echt wel groot, met niet veel verschil soms op, waardoor het niet altijd eenvoudig is voor een "leek" om te bepalen welke te kiezen. En zou toch ook graag binnen de 3000€ blijven voor alles samen.

Mijn alarmcentrale heb ik moeten uitbesteden (was verplicht van de verzekering), maar bij camera maakt het hen niet uit wie ze plaatst, dus dat kan ik dan beter zelf doen om toch wat kosten te drukken.

• s_schimmel
  • Laatst online: 21-11 10:25
ITS PLUS schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:36:
Heb hier al heel wat gelezen. Types vergeleken, filmpjes op youtube bekeken, maar is niet echt eenvoudig.

Ik zoek 10 camera's te plaatsen. 7 binnen en 3 voor bewaking buiten.
Zowel binnen als buiten zowel overdag als nachtzicht uiteraard.

Aansluiten zou ik via POE doen.

Ik zou opteren voor volgende camera's:

Binnen:
7x IPC-HDW4431EM-ASE 4MP eyeball camera, ruimtes zijn niet zo groot (max 5x5m²), enige waar ik nog over twijfel, 's nachts is dat daar wel echt donker. Er zijn wel sensoren aanwezig dat zodra er beweging is het licht aangaat (maar dit is niet aan elke camera van toepassing).

Buiten: parking ligt aan een drukke baan met verlichting die altijd brandt snachts, dus echt donker is het daar nooit.
3x IPC-HFW81230E-ZE, 12MP 4K bullet camera, 50m ir
(1x voor de inkom en 2x voor de parking)

NVR: DH-NVR4416-16P 4K2S - 16 kanaals NVR met 4TB wd purple schijf

Dit alles in apart netwerk om de rest van het netwerk af te scheiden/niet te belasten

Met Dahua heb ik goeie ervaringen, heb deze in mijn garage ook staan en doen wat ze moeten doen.

De verscheidenheid van camera's (zelf in het eigen merk) is echt wel groot, met niet veel verschil soms op, waardoor het niet altijd eenvoudig is voor een "leek" om te bepalen welke te kiezen. En zou toch ook graag binnen de 3000€ blijven voor alles samen.

Mijn alarmcentrale heb ik moeten uitbesteden (was verplicht van de verzekering), maar bij camera maakt het hen niet uit wie ze plaatst, dus dat kan ik dan beter zelf doen om toch wat kosten te drukken.
Dat zijn best forse cameras voor binnen. Die gaan wel opvallen. Binnen cameras hebben IR range van 50 meter. Dan heb je een kamer van 5x5 wel helder verlicht met IR 's nachts. De camera zal zodra het donker wordt automatisch de IR aanzetten en het filter uitzetten zodat je ook beeld hebt in het donker. Als het licht aangaat schakelt hij wel weer om naar gewoon beeld. Houdt er alleen rekening mee dat dit even duurt en je een paar seconden geen goed beeld hebt.
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True