Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Piet91 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:43:
[...]

Die zag ik ook op het IP Cam Talk forum langskomen.
De specificaties zijn veelbelovend, hopelijk hebben ze die ook goed geïmplementeerd.
Want er zijn echt nauwelijks videodoorbellen degelijke specs leveren..
Dus niet cloud/abonnement afhankelijk, POE, RTSP/ONVIF en een degelijke camera.
Voor zover zijn de enige mogelijkheden de Doorbird, Doorsafe en dus deze.
En zowel de Doorbird als Doorsafe hebben beide hun nadelen.

De rest is of veel duurder of mist een van die genoemde zaken.
En ook niet onbelangrijk:

Deze ziet er tenminste een beetje normaal uit in plaats van zo een lelijk gouden protserig exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
Als iemand nog op zoek is naar een Dahua IPC-HDW2231RP-ZS camera van Andy, ik bied er eentje te koop aan van twee weken oud bij V&A. Ik ben uiteindelijk toch voor een ander type gegaan.

-edit: and it's gone-

[ Voor 6% gewijzigd door Ping83 op 02-08-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:44
Ik heb je een berichtje gestuurd
Ping83 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:50:
Als iemand nog op zoek is naar een Dahua IPC-HDW2231RP-ZS camera van Andy, ik bied er eentje te koop aan van twee weken oud bij V&A. Ik ben uiteindelijk toch voor een ander type gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door k_ers op 01-08-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:33
Wie kan mij vertellen of ik bij het plaatsen van een 2e hdd in de Dahua nvr iets moet instellen? Zoals te zien op de app geeft hij aan hdd 1 is offline en hdd 2 is running.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DFh1duV5ymTrvd1aevFnTPdQ/full.png
Als ik inlog op de nvr met de pc zie ik niets gek. Ik houd al in de gaten of het aantal opname dagen meer wordt, wat zou moeten met verdubbeling van opslag.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:51

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik ben op zoek naar een low-budget beveiligingscamera voor buiten. Nu is mij het merk "Marviosafer" aangeraden (te koop op AliExpress). Ze hebben camera's in verschillende prijsklasses, van simpele modellen van €30 tot modellen van €150 met PZT en dan soort fratsen.

PZT heb ik niet per se nodig. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik deze camera kan gebruiken met software zoals ZoneMinder via ONVIF. Ik wil juist niet leunen op de firmware van de camera, want ik weet uit ervaring dat dat toch altijd brak is.

Nu zat ik te kijken naar deze: https://www.aliexpress.com/item/33012213061.html

5 MP (1440p), te krijgen met 3.6/6/8 mm lens, Sony IMX335 sensor, H.264/H.265.

Iemand bekend hiermee? Ik kan er verrassend weinig over vinden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-10 17:44
Ik heb een probleem met 1 van mijn 2 Hikvision DS-2CD2035FWD-I camera's.
De focus is niet correct, de situatie is als volgt:

Beide camera's hangen op exact dezelfde hoogte, 1 camera voor de voortuin en 1 camera voor de achtertuin.
Beide camera's hebben exact dezelfde instellingen en hebben ook beide de laatste firmware V5.6.0

De camera voor de voortuin is altijd zeer scherp, maar de camera voor de achtertuin lijkt alleen van dichtbij scherp beeld te geven, alles op een afstandje is wazig.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe eventueel op te lossen?

Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/aji4el.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:19
Compizfox schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:41:
Ik ben op zoek naar een low-budget beveiligingscamera voor buiten. Nu is mij het merk "Marviosafer" aangeraden (te koop op AliExpress). Ze hebben camera's in verschillende prijsklasses, van simpele modellen van €30 tot modellen van €150 met PZT en dan soort fratsen.

PZT heb ik niet per se nodig. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik deze camera kan gebruiken met software zoals ZoneMinder via ONVIF. Ik wil juist niet leunen op de firmware van de camera, want ik weet uit ervaring dat dat toch altijd brak is.

er staan toch reviews bij aliexpress :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 09:14
mr_niceguy schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:45:
Ik heb een probleem met 1 van mijn 2 Hikvision DS-2CD2035FWD-I camera's.
De focus is niet correct, de situatie is als volgt:
De camera heeft een beperkte scherptediepte maar belangrijker in dit geval, ook autofocus. Op het voorbeeld plaatje staat hij automatisch scherp gesteld op de ladder, als je die weg haalt hoe ziet je plaatje er dan uit?

Anders kan je met de focus instellingen in de live view de focus zelf verstellen.

EDIT: Excuus, deze camera heeft geen motorzoom objectief maar een vast brandpunt. Hierdoor kan je de focus niet instellen in het menu.

[ Voor 11% gewijzigd door AutisticPinguin op 02-08-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:51

Compizfox

Bait for wenchmarks

bie100 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:34:
[...]

er staan toch reviews bij aliexpress :P
Niet veel waar ik wat aan heb.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:19
Compizfox schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:04:
[...]

Niet veel waar ik wat aan heb.
nee klopt ;) maar goed dan moet je voor de bekende merken gaan of gewoon de gok wagen is het niks gooi je het daarna op marktplaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Compizfox schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:41:

Nope geen ervaring mee, wel met Reolink, en ik moet eerlijk zeggen voor rond de 50 euro krijg je camera's die doen wat ze beloven. Echte aanraders dus. Ik gebruik er nu 3 i.c.m. mijn Synology NAS waar in ik 1 van de schijven gebruik als NVR.

Een mooie budget oplossing en toch veel functionaliteit.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:21:
[...]

Ik oriënteer nu op de Dahua's. Specs voor de prijs lijkt daar goed. Maar ik merk dat het extreem lastig blijft. Soms heb je zo'n turret camera 2MP voor 280 euro maar een dome 8MP voor 180 ofzo. Lastig dan om te zien wat de verschillen zijn, en de ene 8MP is de andere niet natuurlijk. Is er niet een site die kiezen makkelijker maakt? Catalogus? Vergelijken? Voorbeelden?

Ik had Andy al gemaild met de wensen en kreeg daarbij toen een advies, maar ook dat kan ik natuurlijk niet 'plaatsen.'
Ik heb maar besloten zelf een tabel te maken met de PTZ's daar in.

Waar ik nog wel vraagtekens bij heb...
Bij veel camera's wordt er gesproken over 'main stream' en substreams. Klinkt naar mij alsof in hoogste kwaliteit de camera maar 1 stream toelaat. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
Mijn plan is om de stream of motion detection op een linux server op te slaan. Beste kans dat de camera dat zelf niet ondertsteunt (de vraag) en dus de linux server de stream moet openen om op te nemen. Daarmee is stream 1 al bezet. Dus eigenlijk wil je dat die server dan niet alleen opneemt maar ook 'rebroadcast' doet op hoogste kwaliteit. Hoe doen jullie dat? NVR komt hier niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 04-08-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10 16:46
Saturnus schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:22:
[...]

Ik heb maar besloten zelf een tabel te maken met de PTZ's daar in.

Waar ik nog wel vraagtekens bij heb...
Bij veel camera's wordt er gesproken over 'main stream' en substreams. Klinkt naar mij alsof in hoogste kwaliteit de camera maar 1 stream toelaat. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
Mijn plan is om de stream of motion detection op een linux server op te slaan. Beste kans dat de camera dat zelf niet ondertsteunt (de vraag) en dus de linux server de stream moet openen om op te nemen. Daarmee is stream 1 al bezet. Dus eigenlijk wil je dat die server dan niet alleen opneemt maar ook 'rebroadcast' doet op hoogste kwaliteit. Hoe doen jullie dat? NVR komt hier niet.
Mainstream is inderdaad hoogste kwaliteit, je kunt zelf de resolutie verlagen indien gewenst.
Substream heeft een lagere resolutie.
Je kunt volgens mij niet 2x de hoogste resolutie streamen maar waarom zou je dat willen?
Je kunt de mainstream immers gebruiken en ergens naar toe laten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:11:
[...]

Mainstream is inderdaad hoogste kwaliteit, je kunt zelf de resolutie verlagen indien gewenst.
Substream heeft een lagere resolutie.
Je kunt volgens mij niet 2x de hoogste resolutie streamen maar waarom zou je dat willen?
Je kunt de mainstream immers gebruiken en ergens naar toe laten schrijven.
Opnemen wil je inderdaad sowieso. Ik heb door de handleiding gebladerd en zag dat het ding naar FTP/NFS kan schrijven, dus dat is mooi. Maar betekent dit, dat terwijl hij opneemt, je niet tegelijkertijd vanaf je PC in 1080P kan kijken maar aangewezen bent op substream (wat meestal zéér lage resolutie is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Saturnus schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:15:
[...]

Opnemen wil je inderdaad sowieso. Ik heb door de handleiding gebladerd en zag dat het ding naar FTP/NFS kan schrijven, dus dat is mooi. Maar betekent dit, dat terwijl hij opneemt, je niet tegelijkertijd vanaf je PC in 1080P kan kijken maar aangewezen bent op substream (wat meestal zéér lage resolutie is)?
Je kunt, terwijl je opneemt, ook gewoon de mainstream op een PC, smartphone op tablet bekijken.
De substream is vooral bedoeld als je bv niet thuis bent en je op een smartphone beelden wilt bekijken en de beschikbare bandbreedte beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:42:
[...]

Je kunt, terwijl je opneemt, ook gewoon de mainstream op een PC, smartphone op tablet bekijken.
De substream is vooral bedoeld als je bv niet thuis bent en je op een smartphone beelden wilt bekijken en de beschikbare bandbreedte beperkt is.
Ah, dank. Heb ik dat verkeerd begrepen. Dus "Streaming Capability: 3 streams" betekent dan dat je de hoogste kwaliteit stream driemaal open kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Saturnus schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:56:
[...]

Ah, dank. Heb ik dat verkeerd begrepen. Dus "Streaming Capability: 3 streams" betekent dan dat je de hoogste kwaliteit stream driemaal open kan hebben?
Volgens mij betekent het dat je drie verschillende streams hebt met ieder de beeldkwaliteit zoals je die ingesteld hebt. Je kunt de streams dus tegelijkertijd bekijken op meerdere apparaten.
Ondertussen schrijft de camera de data ook weg op bv een NVR als je deze gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:17
Schaamteloze kopie van eigen topic, ik had dit topic niet gezien.

Ik zoek een?
Bewakingscamera’s voor buiten, model dome.

Wat is je budget?
Niet heel belangrijk, ik wil gewoon goede camera’s. 300 euro per camera is wel een beetje de max die ik in gedachten heb.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In mijn woonwijk hebben we regelmatig te maken met vernielingen en diefstallen. Dit keer ben ik het slachtoffer, motorkap van mijn redelijk nieuwe auto ingedeukt met genoeg euro’s schade.
Om in de toekomst bewijs te hebben wil ik 2 camera’s ophangen aan mijn voor en zijgevel, hiermee kan ik zowel mijn huis/tuin als de parkeerplaatsen in de gaten houden. Er grenzen geen andere tuinen of iets aan, en ik heb geen moeite met filmen van een stukje openbare weg.

Opnames liefst op zowel eigen SD storage als op mijn (Synology) NAS.

Wat heb je zelf al gevonden?
Aangezien ze op redelijke hoogte komen te hangen heb ik gezocht naar dome camera’s met PTZ zodat ik ze vanaf afstand kan richten of bijstellen. Ik heb namelijk niet standaard een ladder liggen.

Ik heb ervaring met Mobotix (duur maar echt supergoed) en Axis (iets goedkoper, goed maar ook we wat gedoe mee gehad) camera’s. Ik zoek iets wat net wat goedkoper is, maar wel goed. Ik kwam uit op deze camera: pricewatch: Hikvision HiWatch 4.0 MP Motorized Network Dome Camera

Welke vragen heb je hier nog over?
Het merk Hivision zegt mij niets, ik ben benieuwd naar de ervaringen. Of eventueel een alternatief wat beter is.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Wat je hebt uitgezocht is geen PTZ (Pan, Tilt, Zoom) camera. Deze camera van de HiWatch serie van Hikvision heeft een gemotoriseerd objectief. Dat betekent dat je hem via bijv. de browser of app kan in en uitzoomen. In principe alleen bedoeld voor tijdens de installatie op hem op het juiste brandpunt te zetten.

De HiWatch serie heeft wel de Hikvision kwaliteit maar meestal zonder 1 of meerdere toegevoegde features die in de professional series wel zitten. Denk aan extreme lichtgevoeligheid, VCA mogelijkheden, breed dynamisch bereik, alarmcontacten, audio etc.

Let er ook op dat elke dome die je buiten op hangt in zonlicht reflecties in beeld kan geven. Of bijv. in de nacht als je IR gaat gebruiken ook veel kans op reflecties. Dat komt door de kromming van de kunststof dome. Liever gebruik je een turret of anders een bullet. Maar met een vlak afdekglaasje er voor.

[ Voor 6% gewijzigd door AutisticPinguin op 05-08-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:03
Zojuist de IPC-HDW2231R-ZS 2MP binnen gekregen, oogt als een erg degelijk product, maar ik krijg hem niet goed in mijn netwerk.

In mijn netwerkrange zit alles op 192.168.0.10 t/m 192.168.0.254, maar om 1 of andere reden denkt dat de camera in de 192.168.1.X rang moet zitten. Als ik hem middels de configtool op DHCP zet dan doet hij daar niets mee, en als ik hem op static zet op bijvoorbeeld 192.168.0.139 dan doet hij ook niets. Iedere keer als ik dan naar Initialize ga, dan zie ik zijn zelf bedachte IP adres.
Ik heb hem al diverse keren gereset, en kan zo snel niets vinden hierover (of mijn googleskills laten mij in de steek).
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r5hwSyPLL7zM1kaDxJp4UeNa/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j5Vp5G7hOFgEDi9GjbYb8Vnc/medium.png

Ik heb even tijdelijk mijn range op 1.X gezet en toen ging het wel goed. Daarna op DHCP gezet en toen werkte het weer. Nu de boel weer op 0.X zetten en kijken hoe het verloopt.

Het werkt nu! 8) Net de boel opgehangen, morgen maar eens met de settings spelen en het beeldkwaliteit maar eens beoordelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Remy!!!! op 05-08-2019 22:30 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-10 11:12
Drardollan schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:57:
Schaamteloze kopie van eigen topic, ik had dit topic niet gezien.

Ik zoek een?
Bewakingscamera’s voor buiten, model dome.

Wat is je budget?
Niet heel belangrijk, ik wil gewoon goede camera’s. 300 euro per camera is wel een beetje de max die ik in gedachten heb.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In mijn woonwijk hebben we regelmatig te maken met vernielingen en diefstallen. Dit keer ben ik het slachtoffer, motorkap van mijn redelijk nieuwe auto ingedeukt met genoeg euro’s schade.
Om in de toekomst bewijs te hebben wil ik 2 camera’s ophangen aan mijn voor en zijgevel, hiermee kan ik zowel mijn huis/tuin als de parkeerplaatsen in de gaten houden. Er grenzen geen andere tuinen of iets aan, en ik heb geen moeite met filmen van een stukje openbare weg.

Opnames liefst op zowel eigen SD storage als op mijn (Synology) NAS.

Wat heb je zelf al gevonden?
Aangezien ze op redelijke hoogte komen te hangen heb ik gezocht naar dome camera’s met PTZ zodat ik ze vanaf afstand kan richten of bijstellen. Ik heb namelijk niet standaard een ladder liggen.

Ik heb ervaring met Mobotix (duur maar echt supergoed) en Axis (iets goedkoper, goed maar ook we wat gedoe mee gehad) camera’s. Ik zoek iets wat net wat goedkoper is, maar wel goed. Ik kwam uit op deze camera: pricewatch: Hikvision HiWatch 4.0 MP Motorized Network Dome Camera

Welke vragen heb je hier nog over?
Het merk Hivision zegt mij niets, ik ben benieuwd naar de ervaringen. Of eventueel een alternatief wat beter is.
Hikvision heeft heel goed spul. Voor een vaste installatie zou ik geen ptz nemen, dan maar even ploeteren om m goed te richten. Ben zelf heel tevreden over de hikvision turrets. Zou daarvan de 4MP versie aanraden. Deze heeft ook tot vrij donkere omstandigheden kleuren beeld. Ik heb de 2.8mm. Maar als die vrij hoog hangt kun je kiezen voor de 4mm lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 15:34
HoppyF schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Hangt prima zo.
In jouw situatie had ik het ook zo gedaan.

Je kunt met de buurman nog afspreken dat je ALLES wat je in beeld krijgt van zijn tuin zwart maakt dmv de privacy mode. Je kunt dit dan ook aan hem laten zien.
Zodoende komt er nooit wat in beeld van de buurman zijn terrein.
Al 2 maanden blijft de buurman zeuren, hij is er al 4 keer over begonnen, gisteren ook spreekt hij mij dan aan en direct kwam zijn vrouw en dochter er zich ook mee bemoeien.

Zijn argumenten:
- Het mag niet boven schutting hoogte hangen
- Het mag niet volgens de Autoriteit Persoonsgegevens
- Wie zegt dat de camera niet te draaien is

Ik blijf er bij dat het wel mag hangen boven schutting hoogte, en ik ga mijn camera niet anders hangen/verplaatsen voor zijn gemoedsrust.

Heb ook contact gehad met de leverancier van de camera's, deze type camera is niet van afstand draaibaar, dit zijn geen PTZ ( Pan Zoom Tilt Camera's)

Heb zelf contact gelegd met de Autoriteit Persoonsgegevens en Politie, en die geven mij gelijk, hij mag hangen boven schutting hoogte en als de camera alleen mijn eigen tuin filmt is er geen probleem.

Vorige week stond er in het Algemeen Dagblad nog een mooi stuk:

https://www.ad.nl/tech/be...amera-s%257ead6f245f%252f
Eigen terrein

Zolang de bewakings­ca­me­ra alleen jouw eigendom­men of terrein in beeld brengt, is er niets aan de hand

Laten we vooropstellen dat iedereen een camera aan zijn gevel mag hangen of een deurbel met camera bij de deur mag plaatsen. Zolang de bewakingscamera alleen jouw eigendommen of terrein in beeld brengt, is er niets aan de hand. Je beschermt immers jouw bezit zonder dat iemand anders daar last van heeft.
Ik ben er wel klaar mee...

Wat ik heb aangedragen:
Ik wil mijn camera bol nog wel afplakken aan zijn kant, dat was niet goed genoeg. Hij mag er niet hangen. Hij zou een plankje boven de schutting gaan hangen, maar dat gaat die toch niet doen omdat de rest van de tuin dan ook nog zichtbaar zou zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Mars18 op 06-08-2019 11:45 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Ik snap dat je je eigendom wil beveiligen en een camera ophangt, maar is dit het wel waard om ruzie te krijgen met je buurman ?

Ik zou persoonlijk een andere locatie zoeken voor mijn camera, zodat ik geen conflict krijg met mijn buren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 10:16

Agent47

I always close my contracts.

Mars18 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:23:
[...]

Al 2 maanden blijft de buurman zeuren, hij is er al 4 keer over begonnen, gisteren ook spreekt hij mij dan aan en direct kwam zijn vrouw en dochter er zich ook mee bemoeien.

Zijn argumenten:

Ik blijf er bij dat het wel mag hangen boven schutting hoogte, en ik ga mijn camera niet anders hangen/verplaatsen voor zijn gemoedsrust.

Heb zelf contact gelegd met de Autoriteit Persoonsgegevens en Politie, en die geven mij gelijk, hij mag hangen boven schutting hoogte en als de camera alleen mijn eigen tuin filmt is er geen probleem.

[...]

Wat ik heb aangedragen:
Ik wil mijn camera bol nog wel afplakken aan zijn kant, dat was niet goed genoeg. Hij mag er niet hangen. Hij zou een plankje boven de schutting gaan hangen, maar dat gaat die toch niet doen omdat de rest van de tuin dan ook nog zichtbaar zou zijn
Laat hem maar zeuren, laat anders je wijkagent of dergelijke mailen dat je in je recht staat, heb je alles zwart op wit. Stuur anders de wijkagent even langs je buurman.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Zijn argumenten:

[...]

Wat ik heb aangedragen:
Je hebt er alles aan gedaan om het goed uit te zoeken.
Je staat in je recht en als de buurman dan zo stronteigenwijs is moet hij het maar uitzoeken.
Ik begrijp dat soort mensen ook niet maar ze wonen blijkbaar overal.
Type, snapt niks, weet niks en kan niks maar zeurt veel. (ja,ook om niks..).

Plak je bol dus wat af, dan heb je je goede wil nogmaals getoond.
Bij problemen de wijkagent inderdaad inschakelen zodat je dit probleem voor eens en altijd kunt beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
AutisticPinguin schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Wat je hebt uitgezocht is geen PTZ (Pan, Tilt, Zoom) camera. Deze camera van de HiWatch serie van Hikvision heeft een gemotoriseerd objectief. Dat betekent dat je hem via bijv. de browser of app kan in en uitzoomen. In principe alleen bedoeld voor tijdens de installatie op hem op het juiste brandpunt te zetten.

De HiWatch serie heeft wel de Hikvision kwaliteit maar meestal zonder 1 of meerdere toegevoegde features die in de professional series wel zitten. Denk aan extreme lichtgevoeligheid, VCA mogelijkheden, breed dynamisch bereik, alarmcontacten, audio etc.

Let er ook op dat elke dome die je buiten op hangt in zonlicht reflecties in beeld kan geven. Of bijv. in de nacht als je IR gaat gebruiken ook veel kans op reflecties. Dat komt door de kromming van de kunststof dome. Liever gebruik je een turret of anders een bullet. Maar met een vlak afdekglaasje er voor.
Zonlicht en nacht zijn denk ik geen probleem, er staat geen zon op die kant en er is zoveel straatverlichting dat je een boek kunt lezen.

Maar het belangrijkst, een turret of bullet krijg ik er thuis echt niet doorheen :D

Ik had deze camera gevonden via de zoekfunctie van Tweakers Pricewatch, die gaf PTZ aan. Maar dat is dus mis.

sweebee schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:11:
[...]

Hikvision heeft heel goed spul. Voor een vaste installatie zou ik geen ptz nemen, dan maar even ploeteren om m goed te richten. Ben zelf heel tevreden over de hikvision turrets. Zou daarvan de 4MP versie aanraden. Deze heeft ook tot vrij donkere omstandigheden kleuren beeld. Ik heb de 2.8mm. Maar als die vrij hoog hangt kun je kiezen voor de 4mm lens.
Hoogte zal zo rond de 6 meter zijn vanaf de grond, zeg maar plafondhoogte van de 2e verdieping. Weet niet of 4mm of 2.8mm dan een groot verschil maakt?

PTZ is eigenlijk wel een eis, ik verwacht dat ik de camera 2 keer per jaar zal veranderen van positie. De periode dat de caravan voor de deur staat met name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
HoppyF schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:21:
[...]

Je hebt er alles aan gedaan om het goed uit te zoeken.
Je staat in je recht en als de buurman dan zo stronteigenwijs is moet hij het maar uitzoeken.
Ik begrijp dat soort mensen ook niet maar ze wonen blijkbaar overal.
Type, snapt niks, weet niks en kan niks maar zeurt veel. (ja,ook om niks..).

Plak je bol dus wat af, dan heb je je goede wil nogmaals getoond.
Bij problemen de wijkagent inderdaad inschakelen zodat je dit probleem voor eens en altijd kunt beëindigen.
Ja en ik heb ook contact gehad met de leverancier van de camera's, deze type camera is niet van afstand draaibaar, dit zijn geen PTZ ( Pan Zoom Tilt Camera's)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-10 11:12
Drardollan schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:31:
[...]

Zonlicht en nacht zijn denk ik geen probleem, er staat geen zon op die kant en er is zoveel straatverlichting dat je een boek kunt lezen.

Maar het belangrijkst, een turret of bullet krijg ik er thuis echt niet doorheen :D

Ik had deze camera gevonden via de zoekfunctie van Tweakers Pricewatch, die gaf PTZ aan. Maar dat is dus mis.

[...]

Hoogte zal zo rond de 6 meter zijn vanaf de grond, zeg maar plafondhoogte van de 2e verdieping. Weet niet of 4mm of 2.8mm dan een groot verschil maakt?

PTZ is eigenlijk wel een eis, ik verwacht dat ik de camera 2 keer per jaar zal veranderen van positie. De periode dat de caravan voor de deur staat met name.
Dit is mijn 2.8mm net boven een deur onder de carport. Het groene vlak is 4mm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kbGL3Q2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:03
Nog even een update over de IPC-HDW2231R-ZS 2MP. Wat een supercamera is dat zeg! Ik heb hem gekoppeld aan m'n Synology DS418Play en dat werkt perfect samen.
De camera heeft bij schemer beter zicht dan dat ik buiten kan zien, en de avondbeelden zijn ook erg duidelijk.
Gisteren een paar strubbelingen gehad bij het koppelen van de camera aan het netwerk, maar daarna ging het erg makkelijk en de software van Synology werkt ook erg fijn.
Ik ben er erg blij mee! :D

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mananddog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:40
Na veel gelezen te hebben in dit topic ook maar voor het volgende advies van piet gegaan (aan anderen dan wel) en bij Andy voor de volgende spullen geinformeerd:
2x IPC-HDW2231R-ZS
2x wallmounts: PFB203W
1x NVR4104-4KS2
nog even afwachten op de reactie en dan ook nog een PoE switch kopen ergens en flink wat kabel :)
ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:43

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

[...]

Ondanks dat je in je recht staat (denk ik), blijft het gewoon niet prettig als je denkt dat je bekeken wordt in je eigen achtertuin. Ook al toon jij aan dat dat niet zo is of zelfs niet mogelijk is. Persoonlijk zou ik het ook erg vervelend vinden als mijn buurman zonder enig overleg een cam vlak naast mijn tuin ophangt.
Dit blijft een eeuwig probleem dat je relatie met de tokkies buren niet beter maakt.

Ik heb al eerder aangegeven hoe ik erover denk en meerderen met mij. Wat wil je nu precies horen...Dat jij formeel gelijk hebt? Dat je buurman en zijn familie zeurt? Persoonlijk zou ik dit nooit zo ver laten escaleren. Waarom niet wat water bij de wijn doen en hem net onder de schutting plaatsen? Als je ze duidelijk aangeeft dat het formeel mag, maar ze tegemoet wilt komen, woon je waarschijnlijk gewoon veel prettiger.

[ Voor 7% gewijzigd door Joepla op 10-08-2019 10:42 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Nevermind al gedaan.

[ Voor 90% gewijzigd door Bl4ckviper op 12-08-2019 08:14 ]

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10 15:20
Bl4ckviper schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:34:
Enig idee hoe ik dat op het post nl label moet invullen?
Balpen, geen potlood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Haha ben voor printen gegaan.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Joepla schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:38:
[...]

Ondanks dat je in je recht staat (denk ik), blijft het gewoon niet prettig als je denkt dat je bekeken wordt in je eigen achtertuin. Ook al toon jij aan dat dat niet zo is of zelfs niet mogelijk is. Persoonlijk zou ik het ook erg vervelend vinden als mijn buurman zonder enig overleg een cam vlak naast mijn tuin ophangt.
Dit blijft een eeuwig probleem dat je relatie met de tokkies buren niet beter maakt.

Ik heb al eerder aangegeven hoe ik erover denk en meerderen met mij. Wat wil je nu precies horen...Dat jij formeel gelijk hebt? Dat je buurman en zijn familie zeurt? Persoonlijk zou ik dit nooit zo ver laten escaleren. Waarom niet wat water bij de wijn doen en hem net onder de schutting plaatsen? Als je ze duidelijk aangeeft dat het formeel mag, maar ze tegemoet wilt komen, woon je waarschijnlijk gewoon veel prettiger.
Omdat een lage camera geen zin heeft, wie gaat er nu een lage camera ophangen waar je zo bij kan?
Als iemand met 3 man op mij afstapt terwijl ik met mijn kleine kinderen bezig ben en hun blijven zeuren zo danig dat mijn dochter begint te huilen dan zet ik geen stap meer voor ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Mars18 Jij maakt de afweging: bruikbaarheid camera vs. relatie met de buren, heel anders dan ik.
Maar je zit er duidelijk zelf ook mee in je maag en het kost je energie, aangezien je al meerdere keren hierover gepost hebt en je frustratie/onbegrip uit.

Ik vind het helemaal prima hoor, maar accepteer dan wel dat je relatie met je buren voorgoed verziekt is en verbaas je vooral niet dat ze blijven zeuren en het wellicht zelfs escaleert. Ik hoop voor jou dat dat het waard is.

Probeer eens wat afstand te nemen en het objectief te zien.
Gezien je reactie (een -in mijn ogen- non-argument inzetten om je gelijk te bewijzen), ben jij misschien ook niet zo heel makkelijk om als naaste buur te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:45:
@Mars18 Jij maakt de afweging: bruikbaarheid camera vs. relatie met de buren, heel anders dan ik.
Maar je zit er duidelijk zelf ook mee in je maag en het kost je energie, aangezien je al meerdere keren hierover gepost hebt en je frustratie/onbegrip uit.

Ik vind het helemaal prima hoor, maar accepteer dan wel dat je relatie met je buren voorgoed verziekt is en verbaas je vooral niet dat ze blijven zeuren en het wellicht zelfs escaleert. Ik hoop voor jou dat dat het waard is.

Probeer eens wat afstand te nemen en het objectief te zien.
Gezien je reactie (een -in mijn ogen- non-argument inzetten om je gelijk te bewijzen), ben jij misschien ook niet zo heel makkelijk om als naaste buur te hebben?
Sorry hoor, maar @Mars18 heeft gewoon gelijk en al genoeg gedaan om de buurman te laten zien dat er niets van zijn activiteiten in zijn tuin gefilmd wordt.
Als de buurman dan nog achterdochtig en wantrouwig blijft is dat ZIJN probleem en niet van @Mars18.

Het was wat anders geweest als hij geen poging had ondernomen de buurman ervan te overtuigen.
Daarbij vind ik het merkwaardig dat de buurvrouw en hun kind er zich ook nog mee gaan bemoeien terwijl het hun niets aangaat.
Maar nogmaals, laat e.e.a. door de wijkagent vastleggen op papier zodat je ingedekt bent.
Daarna overgaan tot de orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HoppyF schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:12:
[...]
Daarbij vind ik het merkwaardig dat de buurvrouw en hun kind er zich ook nog mee gaan bemoeien terwijl het hun niets aangaat.
Die wonen daar ook toch? Het is niet sjiek om met z'n allen ordinair te gaan lopen schelden, maar de gemoederen lopen duidelijk hoog op en da's voor sommigen reden om wat minder-sociaal te doen.
Maar zoals gezegd, ik vind het prima. Ik heb mijn advies gegeven en daar laat ik het hier bij.
Daarna overgaan tot de orde van de dag.
Dat lijkt me inderdaad beter. Komt ie: Voor wie ook problemen heeft met de vernieuwde Dahua gDMSS/iDMSS app: deze thread op ipcam.com heeft de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nieuwsuur, NPO2, 22:00 uur vanavond:
VS wil Chinese beveiligingscamera's verbieden
Camera's van het merk Hikvision zijn wereldwijd razend populair. Ook in Nederland worden ze gebruikt. Maar de Amerikaanse overheid ziet een veiligheidsrisico in de camera's. De Chinese staat zou ermee kunnen spioneren. En dus is een Amerikaans verbod op komst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-10 17:40
Het is misschien geen echte beveiligingscamera, maar wetten jullie ook wanneer de Netatmo (https://www.netatmo.com/en-us/security/doorbell) beschikbaar komt? Ik kan nergens een release datum vinden en wat er nu staat stond vorig jaar ook al op de website. Ik heb al bericht gestuurd naar Netatmo maar ik word genegeerd :).. Verder niet erg maar mijn deurbel is er mee opgehouden en moet nu een nieuwe kopen, dus ja. Wachten op Netatmo vanwege het lokaal opslaan van de beelden of toch nog een ouderwetse en daarna de Netatmo halen..

-edit n.a.v. mijn thumbsup enkele weken geleden-
Noppesnada schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:23:
Bij mijn zoektocht naar een BEDRADE videodeurbel heb ik de volgende besteld:

https://shop.yooseecamera...rbell-camera-poe-wireless

Redelijk betaalbaar en de specs zien er goed uit. Bovendien onvif, dus kan ik hem ook aan mijn NVR koppelen.

Ik zal mijn bevindingen delen zodra hij binnen is (en aangesloten)
@Noppesnada Heb je het apparaat toevallig al binnen en kunnen testen?

[ Voor 35% gewijzigd door JL-IP(!) op 14-08-2019 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Heeft er iemand ervaring met Dahua camera's? En dan specifiek deze: pricewatch unsorted: Dahua Europe Lite Mini PTZ Speed Dome 1/2.7i 4Mp CMOS 4x...

Wordt mij aangeraden en ziet er netjes uit. PTZ, dome, outdoor, POE, SD kaart en NAS opslag. Voldoet dus aan mijn eisen.

En een domme vraag, je kan een muurbeugel kopen bij een dome camera. Is dat noodzakelijk? Ik had gedacht om ze gewoon tegen de muur te schroeven, dan staan ze dus verticaal. Dat kan toch gewoon?

[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 14-08-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Drardollan Dit topic barst van de Dahua ervaringen. Je zult zelf moeten bepalen wat je ervan vindt, maar persoonlijk ben ik er erg over te sprekenn

Veel cams kun je inderdaad direct tegen de muur of op het plafond schroeven, maar je hebt kans dat je dan wat grotere gaten moet boren (je kunt de bedrading niet in de beugel kwijt). Persoonlijk zou ik nooit daarop besparen, het is een zeer klein deel van de totale kosten en het ziet er profi uit.

Belangrijker nog is dat als je een PTZ cam 90 graden gekanteld monteert, je mogelijk rare toestanden krijgt qua beeld en besturing. Beeld is vaak wel te roteren, maar besturing zou ik even goed nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Piet91 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:14:
Nieuwsuur, NPO2, 22:00 uur vanavond:

[...]
De NOS heeft er ook een vrij uitgebreid artikel aan gewijd.
Omstreden Chinese camera's in de ban in VS, hangen nog in Nederland
Ze hangen overal, de beveiligingscamera's van de grootste camerafabrikant ter wereld, het Chinese Hikvision. Sinds vandaag mogen ze niet meer door Amerikaanse overheden aangeschaft worden. Het merk staat op de zwarte lijst, zoals met de technologie van Huwawei ook gebeurt, vanwege spionagegevoeligheid. Hikvision zegt zwaar teleurgesteld te zijn en noemt de maatregel onterecht.

Is het een pesterij in het kader van de handelsoorlog of zijn de camera's van Hikvision echt spionagegevoelig? Een belangrijke vraag, want ook in Nederland zijn de camera's populair. Wie op bol.com kijkt komt maar liefst achttien pagina's tegen vol met Hikvision-camera's. Het bedrijf is sponsor van Ajax en levert camera's aan Talpa.

Hikvision is een relatief jong bedrijf (2001) en komt voort uit een grote leverancier van legeronderdelen. Met de beveiliging van de Olympische Spelen in Beijing maakte het een groeispurt. Het is voor 42 procent in de handen van de Chinese overheid. Het Europese hoofdkantoor van Hikvision staat in Hoofddorp.

In Australië werden een jaar geleden al camera's van Hikvision verwijderd van gevoelige plaatsen, zoals een luchtmachtbasis en overheidsgebouwen. "Als je naar het hele plaatje kijkt wordt het heel simpel", zegt de Australische cybersecurity-expert Fergus Hanson. "Dan wil je niet dat de Chinese regering toegang heeft tot zulke belangrijke onderdelen van je cruciale infrastructuur."

In een reactie claimt Hikvision nog nooit beschuldigd te zijn van spionage door ook maar één overheid. "Zo'n smoking gun vind je ook maar zelden", zegt Pim Takkenberg, directeur van beveiligingsbedrijf Northwave. Fergus Hanson vult aan: "We weten allemaal dat ze het doen, op basis van een Chinese wet zijn ze verplicht te spioneren ten behoeve van de Chinese staat. Geloof maar niet dat ze tegen die wet ingaan."

De volledige reactie van Hikvision
Naast spionage wordt Hikvision ook in verband gebracht met mensenrechtenschendingen in China. De camera's zijn bij uitstek geschikt voor gezichtsherkenning. Ook kunnen ze onderscheid maken in etniciteit. In de provincie Xinjiang wordt de Oeigoerse bevolking met behulp van Hikvision-apparatuur overal in de gaten gehouden. De Verenigde Naties spreekt van een 'grote openluchtgevangenis'. Human Right Watch heeft Hikvision opgeroepen te stoppen met het ondersteunen van de onderdrukking.

Hikvision sponsor Ajax
En hoe zit het in Nederland? Hikvision is een belangrijke sponsor van Ajax. Toen het contract twee jaar geleden werd gesloten, zei directeur Van der Sar "met Hikvision hebben we een mooie partner binnengehaald" en "zo kunnen we alles in de gaten houden en daar gaat Hikvision ons bij helpen".

In een reactie laat Ajax weten dat de camera's op het trainingscomplex De Toekomst er hangen vanuit bewakingsoogpunt en voor het analyseren van spelers. Ajax zegt tevreden te zijn over de samenwerking en dat de ban in de VS er niet toe heeft geleid dat er nu anders tegen het bedrijf wordt aangekeken.

En ook John de Mol's Talpa maakt in samenwerking met de KNVB voor VoetbalTV gebruik van camera's van Hikvision. Langs ruim 150 amateurvoetbalvelden staan inmiddels camera's die de wedstrijden registreren en doorzetten naar een app. Desgevraagd laat VoetbalTV weten dat de beelden niet gedeeld worden met Hikvision. En dat ze geen reden zien om de samenwerking met Hikvision te heroverwegen.

Nieuwsuur vroeg verschillende ministeries of er gebruik wordt gemaakt van camera's van Hikvision. Het ministerie van Defensie antwoordt ontkennend. De ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie en Veiligheid reageerden niet op vragen.

De politie geeft aan de bewakingscamera's van gemeentes te gebruiken. Bij de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is geen informatie bekend over welk merk camera's dat betreft.
Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/...gen-nog-in-nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
JL-IP(!) schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:27:
Het is misschien geen echte beveiligingscamera, maar wetten jullie ook wanneer de Netatmo (https://www.netatmo.com/en-us/security/doorbell) beschikbaar komt? Ik kan nergens een release datum vinden en wat er nu staat stond vorig jaar ook al op de website. Ik heb al bericht gestuurd naar Netatmo maar ik word genegeerd :).. Verder niet erg maar mijn deurbel is er mee opgehouden en moet nu een nieuwe kopen, dus ja. Wachten op Netatmo vanwege het lokaal opslaan van de beelden of toch nog een ouderwetse en daarna de Netatmo halen..

-edit n.a.v. mijn thumbsup enkele weken geleden-

[...]

@Noppesnada Heb je het apparaat toevallig al binnen en kunnen testen?
Nee, helaas nog niet. Het zit wel op het vliegtuig naar NL.

Ik ga vrijdag op vakantie en verwacht niet dat het voor die tijd binnen is. De review zal dus nog even op zich laten wachten.

Zodra deze binnen is zal ik zeker mijn bevindingen hier delen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Joepla schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:30:
Veel cams kun je inderdaad direct tegen de muur of op het plafond schroeven, maar je hebt kans dat je dan wat grotere gaten moet boren (je kunt de bedrading niet in de beugel kwijt). Persoonlijk zou ik nooit daarop besparen, het is een zeer klein deel van de totale kosten en het ziet er profi uit.
Hiermee bedoel je dat in de muurbeugel dat 'koppelstuk' verdwijnt van de RJ45 connector. Anders moet je die of naar binnen boren (kan niet, dubbelsteens muur met spouw) of een grote kabelgoot hebben?

Ofwel, in de muurbeugel kan je dan de kabel uit de camera kwijt inclusief de koppeling. Dat scheelt behoorlijk inderdaad.
Belangrijker nog is dat als je een PTZ cam 90 graden gekanteld monteert, je mogelijk rare toestanden krijgt qua beeld en besturing. Beeld is vaak wel te roteren, maar besturing zou ik even goed nakijken.
Duidelijk. Dat wordt dus met een muurbeugel in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Drardollan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:40:
[...]

Hiermee bedoel je dat in de muurbeugel dat 'koppelstuk' verdwijnt van de RJ45 connector. Anders moet je die of naar binnen boren (kan niet, dubbelsteens muur met spouw) of een grote kabelgoot hebben?
De RJ45 connector zit weer in een waterdicht, schroefbaar omhulsel, waardoor het wat lomper wordt. Als je een dik gat boort (al gauw 20 mm denk ik), zal het wel lukken, maar een beugel is zoveel handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Ethiron schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:46:
[...]

De NOS heeft er ook een vrij uitgebreid artikel aan gewijd.

[...]

Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/...gen-nog-in-nederland.html
Flauwekul en zuiver politiek geneuzel van de USA.
Jarenlang was er geen enkel probleem met camera’s van Hikvision en Dahua en nu opeens wel.
Ongeloofwaardig verhaal.

Theoretisch kan alles afgetapt worden maar een knappe jongen die in mijn router komt van buitenaf en dan ook nog eens mijn camera beelden gaat bekijken.
Nou ja, je kunt hier ook gewoon op de stoep komen staan en dan zie je hetzelfde als mijn camera ziet namelijk de voortuin, oprit en een stukje straat. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-10 19:44
Flauwekul en zuiver politiek geneuzel van de USA.
net of de Amerikaanse bedrijven zo heilig zijn,
https://www.rtlnieuws.nl/...o-spraak-spraakherkenning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HoppyF schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:18:
[...]
Theoretisch kan alles afgetapt worden maar een knappe jongen die in mijn router komt van buitenaf en dan ook nog eens mijn camera beelden gaat bekijken.
Dat is niet nodig, de cam maakt van binnenuit verbinding naar buiten. Daar hoeft niemand voor in je router en je merkt er ook helemaal niets van. Tenzij je traffic monitort of een firewall hebt staan.

Even los van evt. politieke of strategische motieven: Ik zie ik dat een van mijn CN modellen 24/7 iedere 10 sec probeert om met www.dahuap2p.com verbinding te maken, ondanks dat die functionaliteit uit staat. Als ik het niet zelf zou blokkeren, staat de cam gewoon in verbinding met de server van een Chinees bedrijf. En aangezien de overheid daar "bepaalde eisen" stelt, heb je geen idee wie er mee kijkt. Kan zijn dat het een slordigheidje in de fw is, maar kan ook een bewuste feature zijn. En dan is de volgende vraag: wat kan er op afstand nog meer mee gedaan worden? Mijn beelden zijn ook niet erg boeiend, maar als er enorme aantallen cams op afstand kunnen worden ingezet in bv. een DDoS aanval, dan wordt het toch bedenkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fArBxac9BdRESrjPT1tFEWVM/medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 14-08-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Dat is niet nodig, de cam maakt van binnenuit verbinding naar buiten. Daar hoeft niemand voor in je router en je merkt er ook helemaal niets van. Tenzij je traffic monitort of een firewall hebt staan.

Even los van evt. politieke of strategische motieven: Ik zie ik dat een van mijn CN modellen 24/7 iedere 10 sec probeert om met www.dahuap2p.com verbinding te maken, ondanks dat die functionaliteit uit staat. Als ik het niet zelf zou blokkeren, staat de cam gewoon in verbinding met de server van een Chinees bedrijf. En aangezien de overheid daar "bepaalde eisen" stelt, heb je geen idee wie er mee kijkt. Kan zijn dat het een slordigheidje in de fw is, maar kan ook een bewuste feature zijn. En dan is de volgende vraag: wat kan er op afstand nog meer mee gedaan worden? Mijn beelden zijn ook niet erg boeiend, maar als er enorme aantallen cams op afstand kunnen worden ingezet in bv. een DDoS aanval, dan wordt het toch bedenkelijk.

[Afbeelding]
Vreemd maar ook niet zo schokkend.
Ik zou niet weten hoe mijn camera naar buiten moet komen zonder dat ik hiervoor (bewust!) een poort open zet op de router. Portforwarding dus.
Nu zou de camera stiekem gebruik kunnen maken van een standaard poort als ik deze toch al openzet om bv zelf mijn buiten te kunnen bekijken als ik ergens onderweg ben.
Alles kan, maar het is soms wat vergezocht.

Noot:
De echte “paranoïden” onder ons zetten alles dicht.
Mochten ze toch van buitenaf op hun eigen camera of NVR willen komen, gebruiken ze een VPN.
Bedrijven doen dit ook en hangen hun beveiligingscamera’s echt niet zo aan het internet zonder maatregelen te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 14-08-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54

Bob

HoppyF schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:25:
[...]

Ik zou niet weten hoe mijn camera naar buiten moet komen zonder dat ik hiervoor (bewust!) een poort open zet op de router. Portforwarding dus.
Nu zou de camera stiekem gebruik kunnen maken van een standaard poort als ik deze toch al openzet om bv zelf mijn buiten te kunnen bekijken als ik ergens onderweg ben.
Alles kan, maar het is soms wat vergezocht.
Je camera maakt gewoon een uitgaande verbinding aan die dan gebruik wordt als link met de buitenwereld via de Dahua servers. Of blokkeer je standaard alle uitgaande verbindingen?

Onzin als uitgeschakelde p2p maar de camera die toch nog steeds verbinding maakt is voor mij genoeg reden om ze zoveel mogelijk links te laten liggen. Non China merken zijn het dubbele vd prijs maar voor onze klanten is dat het blijkbaar waard ivm onder andere security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Er is natuurlijk altijd een grijs gebied tussen wat waarschijnlijk is en wat onwaarschijnlijk is.

Maar bijvoorbeeld ook de Australische defensie is al een tijd geleden gestopt met deze camera's. Zal voor een stukje zitten in preventieve risicobeperking, maar ik geloof wel dat dit soort beslissingen niet volledig op onzin gebaseerd zijn en dat er een kern van waarheid in zit. En dat laat ook zien dat het niet per se alleen de USA is die zichzelf gekmaken met complottheorieën, zoals iemand opperde.

[ Voor 19% gewijzigd door Ethiron op 14-08-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bob schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:29:
[...]

Je camera maakt gewoon een uitgaande verbinding aan die dan gebruik wordt als link met de buitenwereld via de Dahua servers. Of blokkeer je standaard alle uitgaande verbindingen?

Onzin als uitgeschakelde p2p maar de camera die toch nog steeds verbinding maakt is voor mij genoeg reden om ze zoveel mogelijk links te laten liggen. Non China merken zijn het dubbele vd prijs maar voor onze klanten is dat het blijkbaar waard ivm onder andere security.
Ook al maakt je camera stiekem verbinding naar buiten zonder dat dit ergens in de configuratie staat, dan nog zal het uitgaande verkeer vastlopen in je router.
Hoe moet het verkeer immer naar buiten zonder dat je dit bewust, openzet?
Dat is nu precies de bedoeling van een router, je interne netwerkverkeer scheiden van het externe verkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HoppyF schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:25:
[...]
Portforwarding gaat de andere kant op: van buiten naar binnen. Wat je mogelijk doet om bv. vanaf je telefoon op je NVR te kunnen komen.

In principe kan ieder apparaat in jouw netwerk via iedere willekeurige poort naar buiten. En dat gebeurt ook volop, meestal met legitieme doeleinden, bv. tijdsynchronisatie (poort 123), http (poort 80), enz.
Jouw consumentenroutertje laat vrijwel alles van binnen naar buiten door, anders werken de helft van je apparaten niet. Een wat betere router laat het toe om poorten te blocken, maar eigenlijk zou het andersom moeten: alle poorten standaard dicht, specifieke poorten openen. Teveel gedoe voor de meesten, ook voor mij.

Je weet mogelijk niet heel veel van netwerken (zoals veel mensen), maar dat betekent niet dat iets dus "niet kan". Je beseft gewoon niet wat er allemaal naar buiten gaat , totdat je het monitort.

Ik vind het dus wel schokkend, een apparaat dat toch naar huis belt, terwijl je dat expliciet hebt uitgezet. Verbaasd ben ik echter niet, want CN model.
HoppyF schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:35:
[...]

Ook al maakt je camera stiekem verbinding naar buiten zonder dat dit ergens in de configuratie staat, dan nog zal het uitgaande verkeer vastlopen in je router.
Hoe moet het verkeer immer naar buiten zonder dat je dit bewust, openzet?
Dat is nu precies de bedoeling van een router, je interne netwerkverkeer scheiden van het externe verkeer.
Zo werkt het absoluut niet! Verdiep je in deze materie, want je hebt nu een vals gevoel van veiligheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Joepla op 14-08-2019 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-10 16:18
HoppyF schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:18:
[...]
Heel fijn al die cloud gebonden meuk tegenwoordig...
Hier een wat duidelijkere uitleg: de camera trekt gewoon een poort open via upnp of anders via udp hole punching.

https://www.slideshare.ne...re-attacking-the-internet

vanaf slide 20 het dahua voorbeeld ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dit is op zich wel een aanrader om te bekijken:

Heb op mijn router de camera's/NVR internet access geblokkeerd en ik als ik weg ben verbind ik d.m.v. OpenVPN met thuisnetwerk. Ik kan nog wel wat verder gaan op zich...

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 14-08-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Joepla schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:55:
[...]

De RJ45 connector zit weer in een waterdicht, schroefbaar omhulsel, waardoor het wat lomper wordt. Als je een dik gat boort (al gauw 20 mm denk ik), zal het wel lukken, maar een beugel is zoveel handiger.
Helder. Heb wat plaatjes bekeken en besloten dat een muurbeugel slim is. Heb zojuist 2 camera’s en 2 muurbeugels besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 14:21

Goverman

not loaded

Ha allen,

Ik heb een verzoek gehad van de politie of ik wat beelden kon afstaan voor een incident waar ik wellicht wat nuttige beelden van heb. Okay, ik ga de uren die de politie noemde downloaden, maar de interface is nogal onoverzichtelijk in de webservice. En Smartptss snap ik al helemaal niet...

Uiteindelijk probeer ik nu e.e.a. te downloaden, maar dat gaat met een slakkengangetje van 1 MB/seconde (max), binnen mijn eigen netwerk (draadloos, dat dan wel). Is er een manier om dat wat te versnellen? Dit duurt met 9GB aan totale grootte best wel lang...

Edit: zelfs wanneer ik de laptop aan een draadje hang duurt het lang...

[ Voor 6% gewijzigd door Goverman op 14-08-2019 21:22 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:37:
[...]

Portforwarding gaat de andere kant op: van buiten naar binnen. Wat je mogelijk doet om bv. vanaf je telefoon op je NVR te kunnen komen.

In principe kan ieder apparaat in jouw netwerk via iedere willekeurige poort naar buiten. En dat gebeurt ook volop, meestal met legitieme doeleinden, bv. tijdsynchronisatie (poort 123), http (poort 80), enz.
Jouw consumentenroutertje laat vrijwel alles van binnen naar buiten door, anders werken de helft van je apparaten niet. Een wat betere router laat het toe om poorten te blocken, maar eigenlijk zou het andersom moeten: alle poorten standaard dicht, specifieke poorten openen. Teveel gedoe voor de meesten, ook voor mij.

Je weet mogelijk niet heel veel van netwerken (zoals veel mensen), maar dat betekent niet dat iets dus "niet kan". Je beseft gewoon niet wat er allemaal naar buiten gaat , totdat je het monitort.

Ik vind het dus wel schokkend, een apparaat dat toch naar huis belt, terwijl je dat expliciet hebt uitgezet. Verbaasd ben ik echter niet, want CN model.

[...]

Zo werkt het absoluut niet! Verdiep je in deze materie, want je hebt nu een vals gevoel van veiligheid.
Ik wilde geen hele discussie starten over portforwarding, portmapping, firewalls en routers.
Het is tenslotte een beveiligingscamera topic.
Kort gezegd kun je in- èn uitgaand netwerkverkeer doorlaten of blokkeren.
Je eigen netwerk sniffen/monitoren kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Goverman schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:10:
Ha allen,

Ik heb een verzoek gehad van de politie of ik wat beelden kon afstaan voor een incident waar ik wellicht wat nuttige beelden van heb. Okay, ik ga de uren die de politie noemde downloaden, maar de interface is nogal onoverzichtelijk in de webservice. En Smartptss snap ik al helemaal niet...

Uiteindelijk probeer ik nu e.e.a. te downloaden, maar dat gaat met een slakkengangetje van 1 MB/seconde (max), binnen mijn eigen netwerk (draadloos, dat dan wel). Is er een manier om dat wat te versnellen? Dit duurt met 9GB aan totale grootte best wel lang...

Edit: zelfs wanneer ik de laptop aan een draadje hang duurt het lang...
Waar staat de data opgeslagen?
SD kaart in de camera of op een NVR met harddisk?
Met een NVR gaat het opslaan redelijk snel, maar ik neem aan dat je ook maar een beperkte periode wilt downloaden bv een paar uur en geen dagen continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

HoppyF schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:32:
[...]

Waar staat de data opgeslagen?
SD kaart in de camera of op een NVR met harddisk?
Met een NVR gaat het opslaan redelijk snel, maar ik neem aan dat je ook maar een beperkte periode wilt downloaden bv een paar uur en geen dagen continu.
Het staat op een NVR met harde schijf (die tegelijkertijd ook opneemt natuurlijk) die aan een (draadloze+4bedrade poorten) router hangt. Ik werk met mijn laptop draadloos, maar heb hem nu met zo'n LAN-adapter aan de router hangen. Het gaat nu ietsje sneller, maar meer dan 3 MB/s is het niet geworden... (gemiddeld veel minder, hooguit de helft).

Edit: nu een ander probleem: ik heb de bestanden gedownload: van 00:00 tot 01:00, van 01:00 tot 02:00 e.d. Ik wil de bestanden bekijken en ik zie dat hij daarvan alleen de laatste 14 minuten laat zien, alsof er maar 14 minuten beeld is. Dat vind ik heel vreemd... 8)7 Heeft iemand een suggestie wat dat kan zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Goverman op 14-08-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Goverman schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:40:
[...]

Het staat op een NVR met harde schijf (die tegelijkertijd ook opneemt natuurlijk) die aan een (draadloze+4bedrade poorten) router hangt. Ik werk met mijn laptop draadloos, maar heb hem nu met zo'n LAN-adapter aan de router hangen. Het gaat nu ietsje sneller, maar meer dan 3 MB/s is het niet geworden... (gemiddeld veel minder, hooguit de helft).

Edit: nu een ander probleem: ik heb de bestanden gedownload: van 00:00 tot 01:00, van 01:00 tot 02:00 e.d. Ik wil de bestanden bekijken en ik zie dat hij daarvan alleen de laatste 14 minuten laat zien, alsof er maar 14 minuten beeld is. Dat vind ik heel vreemd... 8)7 Heeft iemand een suggestie wat dat kan zijn?
Dat lijkt me inderdaad wat traag.
Dat moet toch sneller kunnen via een bedraad netwerk.
Ik weet het zo niet uit mijn hoofd maar dacht dat de blokken (continu weggeschreven) data, kleiner waren dan een uur. Dus aanvinken welke periode je wenst en dan downloaden en op je laptop wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

HoppyF schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:25:
[...]

Dat lijkt me inderdaad wat traag.
Dat moet toch sneller kunnen via een bedraad netwerk.
Ik weet het zo niet uit mijn hoofd maar dacht dat de blokken (continu weggeschreven) data, kleiner waren dan een uur. Dus aanvinken welke periode je wenst en dan downloaden en op je laptop wegschrijven.
Yes, dat ga ik nu proberen. Ik laat de laptop wel een nachtje draaien.

Wel vreemd dat je intervallen per uur aan kunt geven, maar dat daar van maar een kwartier daadwerkelijk aankomt...

Edit: zucht... Ik word hier moe van. Net gekeken en wat zie ik: ik maak een interval van drie uren. Ik krijg een bestand van bijna 400 MB met... 9 minuten. Wat gaat hier mis? |:( |:(

Ik gebruik dus de webservice...

[ Voor 15% gewijzigd door Goverman op 14-08-2019 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Goverman Neem aan dat je vanaf een NVR download? Waarom niet de files op een USB drive opslaan?

Ik heb iets dergelijk ook eens gehad en volgens mij heb ik het op die manier toen gedaan. Nog wel even met de PC omzetten naar een gangbaar formaat dat de rest van de wereld ook kan bekijken.

• Goverman

Goverman

not loaded

Joepla schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:31:
@Goverman Neem aan dat je vanaf een NVR download? Waarom niet de files op een USB drive opslaan?

Ik heb iets dergelijk ook eens gehad en volgens mij heb ik het op die manier toen gedaan. Nog wel even met de PC omzetten naar een gangbaar formaat dat de rest van de wereld ook kan bekijken.
Dank voor de suggestie. :) Precies dat heb ik nu gedaan, maar ook dat werkte in eerste instantie niet lekker: bij het selecteren van een periode komen er bestanden per uur en die kun je per stuk aanvinken. Ik vink alles aan, maar hij downloadt er maar een (naar een externe USB-HDD). Uiteindelijk is de workaround geweest om ze per stuk (vier uren, twee kanalen) te kopiëren.

Achja, het werkt. Met een workaround. Ideaal is het niet, maar goed, ik verwacht het ook niet heel vaak te hoeven doen, dus dan is het probleem ook niet zo groot. Echter, ik houd me aanbevolen voor handiger methodes :)

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Hi
Ik heb veel beeldmateriaal gemaakt op mijn Hikvision. Vorige week is er ingebroken verderop in de stratat. Vermoedelijk staan de inbrekers op de beelden. Nu probeer ik in ivms-4200 met motion detection te zoeken, maar die stopt al na een paar seconden.
Weten jullie software waar ik de mp4 in kan laden zodat die kan zoeken naar beweging in de beelden?

• Drardollan
Iemand nog een advies voor een MicroSD kaart?

Ik heb 2x Dahua DH-SD22404T-GN-S2 gekocht. Die S2 lijkt te slaan op een nieuwe uitgave die SD kaarten aankan tot 128GB (al lees ik ook her en der 256GB). De vorige serie was yoy 64GB.

Geen idee hoeveel data video kost, ik wil maximaal 30 dagen kunnen opslaan. En welke schrijfsnelheid is aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Drardollan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:05:
Iemand nog een advies voor een MicroSD kaart?

Ik heb 2x Dahua DH-SD22404T-GN-S2 gekocht. Die S2 lijkt te slaan op een nieuwe uitgave die SD kaarten aankan tot 128GB (al lees ik ook her en der 256GB). De vorige serie was yoy 64GB.

Geen idee hoeveel data video kost, ik wil maximaal 30 dagen kunnen opslaan. En welke schrijfsnelheid is aan te raden?
Ligt eraan in welke resolutie je wegschrijft.
Het maakt uiteraard ook uit of je continue 24/7 wegschrijft of alleen events.
Kortom, het is zo niet te zeggen hoe groot je SD kaart moet zijn en hoeveel dagen erop passen.
30 dagen is best lang, meestal lukt dit alleen met een NVR met harddisk.

• Drardollan
HoppyF schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Ligt eraan in welke resolutie je wegschrijft.
Het maakt uiteraard ook uit of je continue 24/7 wegschrijft of alleen events.
Kortom, het is zo niet te zeggen hoe groot je SD kaart moet zijn en hoeveel dagen erop passen.
30 dagen is best lang, meestal lukt dit alleen met een NVR met harddisk.
Ik zal 24/7 opnemen met H.265 codec. Indien nodig kan ik altijd ook mijn NAS gebruiken voor langere periodes.

Eigenlijk is vooral de snelheid van belang, maar 10MB/s moet genoeg zijn toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 15-08-2019 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Drardollan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:14:
[...]

Ik zal 24/7 opnemen met H.265 codec. Indien nodig kan ik altijd ook mijn NAS gebruiken voor langere periodes.

Eigenlijk is vooral de snelheid van belang, maar 10MB/s moet genoeg zijn toch?
Ok, ligt er dan ook aan of je de 4M resolutie gebruikt om op te slaan.
Snelheid zal geen probleem zijn.
De meeste SD kaarten van dit formaat zijn wel snel genoeg.
Op een NAS wegschrijven kan ook i.p.v. naar een NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 09:15
Hallo,

Ik heb 5 Foscam camera's hangen. Allen nemen op via de Micro SD en twee via de NAS maar dat terzijde.
Ik gebruik op deze camera's ook de alarm detectie via mijn Iphone.

Wat mij opvalt is dat als ik buitenshuis op wifi zit, de app open en dan een camera selecteer, deze vrijwel meteen beeld geeft. Maar als deze vervolgens op de achtergrond aan blijft staan en ik opnieuw de app open en een (wifi of bedraad) camera aan klik, dan duurt het heel lang voordat ie verbinding maakt of hij maakt zelfs helemaal geen verbinding. Indien ik op mijn eigen WIFI netwerk zit, heeft hij dit niet.

Een kennis met ook Foscam heeft dezelfde ervaring. Zowel app op de telefoon als camera's zijn up-to-date. Verbinding (upload) is Glasvezel en ook de externe locatie heeft glasvezel. Iemand meer met dezelfde ervaring? Is dat normaal bij IP camera's dat deze soms niet goed benaderbaar zijn vanaf externe locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mars18 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:15:
[...]
Omdat een lage camera geen zin heeft, wie gaat er nu een lage camera ophangen waar je zo bij kan?
Als iemand met 3 man op mij afstapt terwijl ik met mijn kleine kinderen bezig ben en hun blijven zeuren zo danig dat mijn dochter begint te huilen dan zet ik geen stap meer voor ze
plak desnoods een stuk ducktape over het gedeelte aan de kant van de buurman. Dan kan hij fysiek zien dat er niet 'gegluurd' wordt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

martijn22222 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:56:
...
Iemand meer met dezelfde ervaring? Is dat normaal bij IP camera's dat deze soms niet goed benaderbaar zijn vanaf externe locatie?
Ik heb zelf geen ervaring met Foscam, maar de app is nogal eens een zwak punt bij dit soort systemen. Met jouw verbinding zou je geen verschil moeten merken. Aangezien je aangeeft dat het niet optreedt bij het voor de 1e keer openen van de app, verwacht ik dat daar het probleem in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Tijdje terug een idee geplaatst waar de camera's zouden moeten komen.
RobbyTown in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

Er komen waarschijnlijk geen luifels/markiezen ondanks de warme hitte (2x 40 graden) was het binnen redelijk te doen. Ondanks de vele ramen. Had het vele malen warmer verwacht / niet uit te houden.

Goed na wat tips aan de slag gegaan. Paal in een emmer zand, camera (had ik nog liggen word niet dé camera als het camera's worden) er tegen voila:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Echter ondanks de lage hoogte (2,30 meter), bij iemand met een petje valt er weinig te filmen om het herkenbaar te krijgen. Of staat de camera te laag gericht?
Members only:

Echter waar zou ik beter mee af zijn? AJAX alarm systeem of met camera's?

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 17-08-2019 12:11 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03
Is zo'n voordeur bel met camera niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Jasper
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 10:18
Veel zoeken maar de vraag is simpel voor een ingeweide . Twee camera's 4Mp een Nas 30 dagen opslag hoe groot moet de schijf minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Ik heb er 2 van 4 Mp. Gisteren toevallig gekeken. Ik kan 3 maanden terug. 1 terabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Jasper
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 10:18
Hartelijk dank voor het antwoord, het valt mij erg mee ik had aan 2 T gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Joris Jasper schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:20:
Veel zoeken maar de vraag is simpel voor een ingeweide . Twee camera's 4Mp een Nas 30 dagen opslag hoe groot moet de schijf minimaal zijn.
4MP, 30fps, bitrate van 5 Mbps 30 dagen 24/7 opnemen kost je 3240GB.
Wil je die 2 camera's 24/7 opnemen kun je de bitrate iets lager zetten, dan kun je met 3TB uit, anders 4TB pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Ik ben verbaasd over mijn eigen systeem.
2 camera’s van 4 Mp, resolutie 1920*1080, bitrate 5120 kbps, 30 fps, hoogste video kwaliteit.

Toch kan ik meer dan 3 maanden (tot 13 mei) terugkijken op mijn 1 TB schijf.
Doet die h264+ compressie dan zoveel?!

Edit: Ships. Ik zie net dat ik een 2tb schijf heb.
Maar dan nog, bijna 100 dagen terugkijken...

[ Voor 16% gewijzigd door Guidoweb55 op 17-08-2019 19:51 . Reden: Ik ben een ezel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

DrNizeGuy schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:45:
Is zo'n voordeur bel met camera niks voor je?
Uhm nee. Dan film ik nog minder (alleen een heg :9 ) en kan ik als nog de rest rond het huis niet filmen. Dus begin meer en meer af te vragen als een alarm systeem niet beter is. Men breekt in (hoop nooit van niet) en er komt een herrie uit het huis. Of geen herrie en wat camera's en dieven kunnen rustig aan de gang gaan. Wat is beter, dilemma ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
RobbyTown schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:07:
Tijdje terug een idee geplaatst waar de camera's zouden moeten komen.
RobbyTown in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

Er komen waarschijnlijk geen luifels/markiezen ondanks de warme hitte (2x 40 graden) was het binnen redelijk te doen. Ondanks de vele ramen. Had het vele malen warmer verwacht / niet uit te houden.

Goed na wat tips aan de slag gegaan. Paal in een emmer zand, camera (had ik nog liggen word niet dé camera als het camera's worden) er tegen voila:
Members only:

Echter ondanks de lage hoogte (2,30 meter), bij iemand met een petje valt er weinig te filmen om het herkenbaar te krijgen. Of staat de camera te laag gericht?
Members only:
Veel te hoog dus..
Ik heb ze bij deuren op 180 cm hoog hangen en die filmen recht vooruit.

Kinderen met petje heb je dan ook niet goed in beeld, maar die komen hooguit belletje drukken lijkt me.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

jacovn schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 06:31:
[...]

Veel te hoog dus..
Ik heb ze bij deuren op 180 cm hoog hangen en die filmen recht vooruit.

Kinderen met petje heb je dan ook niet goed in beeld, maar die komen hooguit belletje drukken lijkt me.
Of zijn gewoon baldadig met een nep wapen :P

Maar hoogte is dus wel een dingetje. Hoe zit dat met vandalisme? Aangezien 1,80 weer word afgeraden vanwege vandalisme.... 2,30 en 3 meter goed is alleen zie je in praktijk niets 8)7 .
https://www.cctvwinkel.nl...voor-een-bewakingscamera/

https://www.ip-camera.nl/...-bij-beveiligingscameras/

Van de andere kant 2,30 kan men met een stok er ook bij.

Echter hier spreekt men van zelfs op hoogte van 1,65
http://www.aselcom.nl/monteren-van-de-beveiligingscamera

De tips spreken elkaar tegen :') .
https://www.mistbeveiligi...eiligingscamera-monteren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@RobbyTown Er zijn meer keuzes. Zo kun je besluiten om je cams prominent in het zicht te hangen, of juist wat meer verborgen. Beiden hebben voor- en nadelen.
Vaak worden cams zo geplaatst, dat ze elkaar zien. Het is dan lastiger om een cam uit te schakelen zonder dat een andere het registreert.

Mijn voordeurcam (dome) hangt binnen aanraakafstand. Die hangt er vooral om praktische redenen (wie belt er aan om 23:00 uur) en om te laten zien dat 'ie er is. Een tik of een spuitbus verf en hij is waardeloos. Het is niet anders.

Tegenwoordig gaat "men" op pad met petjes, hoodies, e.d. voor serieuzere klussen. Herkenning is dan sowieso niet aan de orde. Als je daarvoor cams installeert, wordt het waarschijnlijk een teleursteling. Ik heb in een paar jaar 2 gebeurtenissen teruggekeken (georganiseerde airbagdiefstal) waarbij men in een geval zelfs maskers op had. Deze 2 hardwerkende personen keken van een afstandje naar de camera en 1 kwam er zelfs nog even voor terug om beter te kijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:17:
@RobbyTown Er zijn meer keuzes. Zo kun je besluiten om je cams prominent in het zicht te hangen, of juist wat meer verborgen. Beiden hebben voor- en nadelen.
Vaak worden cams zo geplaatst, dat ze elkaar zien. Het is dan lastiger om een cam uit te schakelen zonder dat een andere het registreert.

Mijn voordeurcam (dome) hangt binnen aanraakafstand. Die hangt er vooral om praktische redenen (wie belt er aan om 23:00 uur) en om te laten zien dat 'ie er is. Een tik of een spuitbus verf en hij is waardeloos. Het is niet anders.

Tegenwoordig gaat "men" op pad met petjes, hoodies, e.d. voor serieuzere klussen. Herkenning is dan sowieso niet aan de orde. Als je daarvoor cams installeert, wordt het waarschijnlijk een teleursteling. Ik heb in een paar jaar 2 gebeurtenissen teruggekeken (georganiseerde airbagdiefstal) waarbij men in een geval zelfs maskers op had. Deze 2 hardwerkende personen keken van een afstandje naar de camera en 1 kwam er zelfs nog even voor terug om beter te kijken :/
Mee eens.
Ik heb hier ook nog nooit gelezen dat de camera van iemand bewust vernield is door criminelen.
Ja, het kan maar kwaadwillenden vinden toch wel een weg.
Ik ga dus ook voor bruikbare beelden en mocht een crimineel de camera slopen dat staat hij er toch al goed in beeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
RobbyTown schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 08:57:
[...]

Maar hoogte is dus wel een dingetje. Hoe zit dat met vandalisme? Aangezien 1,80 weer word afgeraden vanwege vandalisme.... 2,30 en 3 meter goed is alleen zie je in praktijk niets 8)7 .
https://www.cctvwinkel.nl...voor-een-bewakingscamera/

https://www.ip-camera.nl/...-bij-beveiligingscameras/

Van de andere kant 2,30 kan men met een stok er ook bij.

Echter hier spreekt men van zelfs op hoogte van 1,65
http://www.aselcom.nl/monteren-van-de-beveiligingscamera

De tips spreken elkaar tegen :') .
https://www.mistbeveiligi...eiligingscamera-monteren/
Ik heb bij ons cameras link en rechts op de muur gekruisd opgehangen. Dus als je voor huis staat sta je in beeld van 2 cameras. Links op de muur kijkt dus naar rechts over voorgevel naar andere camera en stukje voortuin en rijbaan.
Rechts op de muur andersom.

Als ze ze willen vernielen doen ze het toch wel met, bivak muts op en lopen ze er heen om hem te slopen.
Dan vraag ik de buren verder in de straat met cameras wat ze rond dat tijdstip opgenomen hebben en zie je de persoon alsnog of zijn auto etc. voordeel als bij meerdere huizen in de straat camera’s hangen. Iedereen is slecht van vertouwen blijkbaar.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jacovn schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:07:
[...]
...
voordeel als bij meerdere huizen in de straat camera’s hangen. Iedereen is slecht van vertouwen blijkbaar.
Met vertrouwen heeft het niet zo zeer te maken denk ik. Meer met ervaringen.
Als je buurt in korte tijd 2x bezocht wordt waarbij per auto voor vele duizenden euro's aan schade wordt aangericht met praktisch geen pakkans, dan neemt de bereidheid om dit soort maatregelen te treffen ineens sterk toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Guidoweb55 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:43:
Ik ben verbaasd over mijn eigen systeem.
2 camera’s van 4 Mp, resolutie 1920*1080, bitrate 5120 kbps, 30 fps, hoogste video kwaliteit.

Toch kan ik meer dan 3 maanden (tot 13 mei) terugkijken op mijn 1 TB schijf.
Doet die h264+ compressie dan zoveel?!

Edit: Ships. Ik zie net dat ik een 2tb schijf heb.
Maar dan nog, bijna 100 dagen terugkijken...
Hier gaat iets mis denk ik. Uiteindelijk maakt de resolutie, fps en compressie niet uit; het gaat erom hoeveel data je per seconde wegschrijft op de schijf.
In jouw geval dus 2 maal 5120kbps. Dat is omgerekend 4,6GB/uur of 110GB/dag.
Op een 2TB schijf zou jij dus maximaal zo'n 18 dagen non-stop opnemen.

Dus ergens reken jij iets verkeerd. Je bitrate is lager, of je neemt niet letterlijk 24/7 op, of je hebt een instelling dat wanneer er niets gebeurd je een lagere bitrate opneemt (of de substream) of wat anders.

EDIT: een vergelijking; een systeem dat ik heb heeft 1 camera op een 4TB schijf met een variable bitrate tot maximaal 4096kbps. Dat zou maximaal zo'n 84-90 dagen 24/7 opnemen betekenen.
Ik ga daar overheen wat ik kan nu al tot 17 mei terugkijken (93 dagen geleden) en ik heb nog net geen 300GB schijfruimte over.
En dat komt dus door de variable bitrate (VBR) i.p.v. constant bitrate (CBR) waardoor de bitrate daalt wanneer er weinig gebeurt.

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 18-08-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Ik snap er ook niets van Piet.
Hij neemt wel de hoofdstream op, bitrate kan op variabel staan.

Ben gaan kijken, maar kan echt tot 14 mei terugkijken en superscherp beeld.

Begrijp er niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Hij gebruikt h.264+, die kan tot 50% efficiënter zijn ten opzichte van de normale h.264. Bestaat trouwens ook voor h.265, de + bedoel ik.

[ Voor 89% gewijzigd door AutisticPinguin op 18-08-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
teacher schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:23:
[...]

plak desnoods een stuk ducktape over het gedeelte aan de kant van de buurman. Dan kan hij fysiek zien dat er niet 'gegluurd' wordt.
Had ik toen ook aangeboden, alleen dat kan ik ook verwijderen zei die :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:15
Morning, even een vraag waar ik gek genoeg weinig over kan vinden;

ik wil vanuit de meterkast waar de NVR komt 2 camera's aansluiten; doe je dit via een stugge of een soepele kabel; ik zag dat de meesta camera's een vrouwelijke stekker hebben. En daarop een stekker is dan de bedoeling denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Joepla schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

Met vertrouwen heeft het niet zo zeer te maken denk ik. Meer met ervaringen.
Als je buurt in korte tijd 2x bezocht wordt waarbij per auto voor vele duizenden euro's aan schade wordt aangericht met praktisch geen pakkans, dan neemt de bereidheid om dit soort maatregelen te treffen ineens sterk toe.
Precies mijn reden om camera's op te hangen. Kan vanmiddag weer naar de schadehersteller met een kapotte motorkap en bumper, ik schat in 1000-1500 euro schade. Volgende keer heb ik de dader op beeld en ben ik niet diegene die aangifte doet bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mars18 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:54:
[...]

Had ik toen ook aangeboden, alleen dat kan ik ook verwijderen zei die :O
Gewoon doen, dan heeft hij niks meer te zeuren..

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Gisternacht rond een uur of 3 is er bij ons voor de scooter van de buurman gestolen. Binnen 1 minuut hadden ze het stuurslot eraf.

Nog geen 12 uur later had de buurman de scooter (gedeeltelijk in onderdelen) weer terug omdat een vriend van hem de dader blijkbaar herkende en ook nog eens wist waar hij woonde.

Zo zie je maar weer dat (goede) camera's toch nog goed doen. In mijn geval Ubiquiti camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
AutisticPinguin schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:25:
Hij gebruikt h.264+, die kan tot 50% efficiënter zijn ten opzichte van de normale h.264. Bestaat trouwens ook voor h.265, de + bedoel ik.
Bij een efficiëntere videocodec (bijvoorbeeld H.265 i.p.v. H.264) kan de bitrate omlaag.
En dat geef ik dus al aan; uiteindelijk gaat het om de bitrate om te bepalen hoeveel data je wegschrijft/hoeveel dagen/weken je kunt opslaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 19-08-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 19:01
Er zijn de laatste tijd meerdere autobranden geweest bij mij in de wijk dus ik wil een camera ophangen (het liefst buiten) alleen heb er niet veel verstand van.

Welke camera gebruiken jullie daarvoor en waarom juist die ene camera?

Voor mij moet het simpel zijn. Camera hang je buiten op, stopt er een SD kaartje in en de camera neemt 24/7 alles op en zodra het kaartje vol zit gaat hij de oudste bestanden automatisch verwijderen (zoals een dashcam bijvoorbeeld).

Heeft iemand een tip voor mij? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mugenmarco schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:05:
Er zijn de laatste tijd meerdere autobranden geweest bij mij in de wijk dus ik wil een camera ophangen (het liefst buiten) alleen heb er niet veel verstand van.

Welke camera gebruiken jullie daarvoor en waarom juist die ene camera?

Voor mij moet het simpel zijn. Camera hang je buiten op, stopt er een SD kaartje in en de camera neemt 24/7 alles op en zodra het kaartje vol zit gaat hij de oudste bestanden automatisch verwijderen (zoals een dashcam bijvoorbeeld).

Heeft iemand een tip voor mij? :-)
Gebruik de zoekfunctie eens in dit topic!
(tip zoek op posts van @Piet91 )

24/7 wegschrijven op een SD kaart in de camera is niet handig.
Je SD kaart zit dan erg snel vol.
Functie oude bestanden overschrijven zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 19:01
HoppyF schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

Gebruik de zoekfunctie eens in dit topic!
(tip zoek op posts van @Piet91 )

24/7 wegschrijven op een SD kaart in de camera is niet handig.
Je SD kaart zit dan erg snel vol.
Functie oude bestanden overschrijven zit erin.
Volgens mij heeft hij hele andere eisen betreft een camera terwijl ik het simpel wil houden.

De beelden moeten 24 uur bewaard blijven alvorens ze automatisch worden verwijderd, met een SD kaart van 64gb moet dit geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mugenmarco schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:16:
[...]

Volgens mij heeft hij hele andere eisen betreft een camera terwijl ik het simpel wil houden.

De beelden moeten 24 uur bewaard blijven alvorens ze automatisch worden verwijderd, met een SD kaart van 64gb moet dit geen probleem zijn.
24 uur zal wel lukken, maar dagen/weken is wat anders.
Lees de post van @Piet91 door waar een aantal goede camera’s worden genoemd.
Bestelinformatie kun je ook vinden. Grofweg kun je zeggen dat je rond de 100 euro een prima camera kunt kopen.
Pagina: 1 ... 41 ... 91 Laatste