HoppyF schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:59:
[...]
Hangt prima zo.
In jouw situatie had ik het ook zo gedaan.
Je kunt met de buurman nog afspreken dat je ALLES wat je in beeld krijgt van zijn tuin zwart maakt dmv de privacy mode. Je kunt dit dan ook aan hem laten zien.
Zodoende komt er nooit wat in beeld van de buurman zijn terrein.
Al 2 maanden blijft de buurman zeuren, hij is er al 4 keer over begonnen, gisteren ook spreekt hij mij dan aan en direct kwam zijn vrouw en dochter er zich ook mee bemoeien.
Zijn argumenten:
- Het mag niet boven schutting hoogte hangen
- Het mag niet volgens de Autoriteit Persoonsgegevens
- Wie zegt dat de camera niet te draaien is
Ik blijf er bij dat het wel mag hangen boven schutting hoogte, en ik ga mijn camera niet anders hangen/verplaatsen voor zijn gemoedsrust.
Heb ook contact gehad met de leverancier van de camera's, deze type camera is niet van afstand draaibaar, dit zijn geen PTZ ( Pan Zoom Tilt Camera's)
Heb zelf contact gelegd met de Autoriteit Persoonsgegevens en Politie, en die geven mij gelijk, hij mag hangen boven schutting hoogte en als de camera alleen mijn eigen tuin filmt is er geen probleem.
Vorige week stond er in het Algemeen Dagblad nog een mooi stuk:
https://www.ad.nl/tech/be...amera-s%257ead6f245f%252fEigen terrein
Zolang de bewakingscamera alleen jouw eigendommen of terrein in beeld brengt, is er niets aan de hand
Laten we vooropstellen dat iedereen een camera aan zijn gevel mag hangen of een deurbel met camera bij de deur mag plaatsen. Zolang de bewakingscamera alleen jouw eigendommen of terrein in beeld brengt, is er niets aan de hand. Je beschermt immers jouw bezit zonder dat iemand anders daar last van heeft.
Ik ben er wel klaar mee...
Wat ik heb aangedragen:
Ik wil mijn camera bol nog wel afplakken aan zijn kant, dat was niet goed genoeg. Hij mag er niet hangen. Hij zou een plankje boven de schutting gaan hangen, maar dat gaat die toch niet doen omdat de rest van de tuin dan ook nog zichtbaar zou zijn
[
Voor 3% gewijzigd door
Mars18 op 06-08-2019 11:45
]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen