Ping83 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:50:
Na het topic flink bestudeerd te hebben zit ik toch te twijfelen wat ik zou gaan aanschaffen. Ik ben er wel uit dat het iets van Dahua word. De bedoeling is dat ik in ieder geval de parkeerplaats in de gaten kan houden en eigenlijk ook de achtergevel van het huis.
[Afbeelding]
Optie 1:
Ik heb gezien dat Dahua een dualcam heeft, de
IPC-HDBW4231F-E2-M Dual Starlight Cam met 2.8 mm lens. Deze zou ik dan op de plek van de paarse cirkel hangen met een wallmount bracket. Een cam gericht op de achtertuin en een gericht op de auto. Hier heb ik over nagedacht maar ben nog niet geheel overtuigd of dit wat voor mij is
[
Afbeelding]
Optie 2:
Ik kan natuurlijk ook een
IPC-HDW5231R-ZE aanschaffen met een
Wall Mount Black Bracket PFB203W en deze op de plek van de rode cirkel hangen maar heb ik dan nog wel zicht op de achtertuin? Mocht er iemand achter het huis komen en via de schuifpui naar binnen kijken, staat het er dan wel op?
Optie 3:
Of moet ik twee
IPC-HDW5231R-ZE aanschaffen en eentje hangen in de rode cirkel en één aan de achterkant van de schuur aan de tuinzijde?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wat adviseren jullie, het mag ook totaal iets anders zijn natuurlijk

?
Ik zou 1 IPC-HDW5231R-ZE of 1 IPC-HDW2231R-ZS bij de paarse cirkel monteren en richten op de auto/weg. Denk dat je dan al ver bent want bij zo'n situatie gaan men niet over schuttingen van buren jouw tuin in klimmen (dat kunnen ze immers veel gemakkelijker via je tuindeur of via je containers over de jouw schutting heen).
Als je de tuin wel in de gaten wil houden kun je aan de schuur nog zo'n camera hangen.
Eventueel kun je die ook aan je woninggevel hangen.
Als je ze naast elkaar hangt zou je ook 1 5231 kunnen nemen en 1 2231; dan kan de 5231 voor audio zorgen.
BrcBas schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:44:
Bedankt nog! Die reeks lijkt me zeker interessant. Nu heb ik achter wel een straat lantaarn op 3M afstand staan (boven de camera). Daar zou ik eventueel met meer pixels kunnen werken denk ik? Zou dan deze voldoen? IPC-HDW5831R-ZE.
Kan, maar als je zeker weet dat je 24/7 zichtbaar licht hebt kun je ook voor de IPC-HDBW4239R-ASE gaan.
Die heeft geen IR-LED's en IR-filter dus deze zal niet overschakelen op zwart/wit beeld met IR maar is wel erg lichtgevoelig zodat deze bij weinig (zichtbaar) licht nog steeds bruikbare beelden (in kleur) oplevert.
Zag dat die andere camera’s in de nieuwe reeks een fixed lens hebben, waarbij de 5831 kan variëren?
Die nieuwe serie heeft geen vari-focal aanbod in turret vorm nee. Bullets (komen) wel.
Zijn er nog andere alternatieven met 2MP starlight met dezelfde functionaliteit? Deze wil ik eventueel vooraan het huis gebruiken, waar ik alleen twee sensor lampen heb hangen (of dit moet ook voldoende licht geven).
Deze snap ik even niet; hoe bedoel je 2MP Starlights met dezelfde functionaliteit? Welke functionaliteit?
lvanhoe schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 02:15:
Situatie:
Voordeur:
De camera bij de voordeur heeft drie mogelijke plekken rood, groen of blauw:
[
Afbeelding]
Welke plek heeft de voorkeur? Ik dacht zelf aan blauw, maar dan wel een camera die ook (zoveel mogelijk) de plek voor de voordeur kan zien. Redelijk grote kijkhoek aangezien er een auto op de oprit staat normaliter en er nog een auto voor de deur staat. Er is hier redelijk licht van een lantaarnpaal en de oprit is ongeveer 15 meter diep.
Je foto en beschrijving zijn wat verwarrend. Als je oprit ~15 meter diep is staat een groot deel van de oprit dus niet op de foto? En de auto's staan naast elkaar op de oprit?
Voor zou ik het liefst 2 camera's plaatsen bij rood en blauw en dat die elkaar kruisen; want 2 auto's zorgen voor veel "afscherming" waardoor je met 1 camera lang niet alles kunt zien.
Als het 1 camera moet worden zou ik een neerhangen bij rood of bij blauw.
En zoals @
HoppyF al zegt; schroef een vari-focal camera aan een paal, zet deze in een emmer met zand en plaats deze op verschillende plekken en speel met de brandpunt en plaatsing van de camera.
Zelfs als je nu alles in theorie zit te bedenken zul je dan misschien wel achter komen dat een andere plaatsing of brandhoek beter is.
Achterdeur:
[
Afbeelding]
Welke plek heeft de voorkeur? Ik denk zelf groen, aangezien je dan zowel de tuinpoort als het schuurtje kunt zien. Er is hier weinig tot geen licht en het is ongeveer 10 meter diep tot aan de poort.
Weer zo verwarrend; dat kan toch nooit 10 meter zijn tussen achterdeur en tuinpoort?
Hier het zelfde verhaal; 2 camera's op uiterste hoeken van woning en elkaar kruisen.
Bij 1 camera dus ook op 1 hoek van het huis en die hoek kun je met de camera-aan-paal-in-emmer-met-zand-methode het best bepalen.
Allebei de camera's hangen niet onder een afdak en worden aan de buitenmuur bevestigd, dus daar zal ik een muurbeugel en/of een junction box voor nodig hebben?
Correct.
Qua voeding wil ik graag werken met PoE, als het goed is heb ik dan een PoE switch nodig?
Je kunt een POE-switch gebruiken inderdaad maar je zou ook POE-injectors kunnen gebruiken.
(Als je niet weet wat dat is; even op die term zoeken in dit topic en je komt ze tegen)
Hoop dat iemand me op weg kan helpen met suggesties voor welke Dahua camera's (+welke bevestiging), PoE vraag en tot slot het emailadres van Andy
Thanks alvast.
Qua camera's blijf ik vooralsnog bij:
-
IPC-HDW5231R-ZE
All-round camera met vari-focal lens, audio en prima kwaliteit beelden, ook 's nachts.
-
IPC-HDW2231R-ZS
Nagenoeg gelijk aan bovenstaande, grootste verschil is dat deze camera geen microfoon heeft. Wel stuk goedkoper.
-
IPC-HDW4231EM-ASE
Dit is eigenlijk de 5231 maar dan met vaste lens. Daardoor ook goedkoper.
Aangezien de 2231 en 4231 praktisch even duur zijn (en goedkoper dan de 5231) is de keuze tussen die twee puur een afweging tussen vaste lens + audio (4231) of vari-focal lens en geen audio (2231).
Als je audio niet belangrijk vind ga je dus voor de 2231.
Wat meer tijd en moeite kost is dat je eerst een 5231 koopt, dan met behulp van die camera en de stok-in-emmer-zand-methode de plaats en vooral brandpunt van andere camera's bepaalt en dan een 4231 met juiste lens (2.8mm, 3.6mm of 6mm.) koopt. Dan heb je wel audio voor de lage prijs.
Dan heb je nog 2 interessante modellen:
-
IPC-HDBW4239R-ASE
Voor als je zeker weet dat je 24/7 voldoende zichtbaar licht hebt; deze camera kan bij minder licht (i.v.m. bovenstaande camera's) nog steeds in kleur beelden maken en kleur is altijd handiger dan zwart/wit.
Mist helaas wel een ingebouwde microfoon.
-
IPC-HDBW4231F-AS
Fijn kleiner model met vaste lens en microfoon voor situaties dat de camera wat minder groot/opvallend moet zijn; bijvoorbeeld bij je voordeur.
Bij elke camera staat onder 'accessoires' welke wall mount/junction box bij die camera past.
Mail adres van Andy is: