Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:42:
[...]

Aantal dingen hebt je genoemd maar wil je nu één camera of twee op de meest ideale kleuren?
Rood en groen lijken me wel wat om mee te beginnen of anders alleen groen om te kijken hoe dit bevalt.
Je kunt er zo eentje bijkomen.
PTZ is niks, een zoom camera zou kunnen.
Afhankelijk van je eisen zit dit zo tussen de 100-160 euro per camera, dome type is wel handig want dan kan deze onder de dakgoot. Voor een POE adapter of POE switch, mount bracket moet je ook nog wat rekenen.
Haha, één camera. 1. Één kwalitatieve camera met scherp beeld en de specs uit het rijtje.
Wat mij betreft op positie groen inderdaad.
Waarom is PTZ niks? PT werkt onhandig in de praktijk?

Een periode lang al eens gekeken naar Hikvision. Is dat wat? Het was toen in ieder geval wel lastig met de modelnamen. Sommigen hebben wel en niet microfoon, wel en niet PoE enz. Microfoon moet nog bij het specslijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Saturnus heb een PTZ DH-SD2904-GN al meerdere jaren buiten hangen onder een afdakje. deze heeft een brede kijkhoek maar geen IVS en auto-tracking zoals bv. een DH-PTZ-SD59225U-HNI 2MP 25x Starlight IR PTZ Network IP Camera 4.8-120mm 150 m IR Starlight H.265 Encoding Auto -tracking IVS PoE +.
Wall mount en power adapter worden erbij geleverd.voor 384 euro, iets meer dan je budget maar er zijn misschien wel vergelijkbare te vinden die goedkoper zijn. Op een pc kun je met de bijgeleverde software terugkijken en/of opnemen.

Zou niet weten waarom een PTZ niet zou voldoen. Ook de Dahua DH-SD-59D120S bevalt hier prima. Heeft echter ook geen IVS of auto-tracking, is een oudje zeg maar. :)
Je zou dan met 1 camera in het blauwe of groene gebied het kunnen redden

[ Voor 15% gewijzigd door BenEco op 28-06-2019 23:49 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:11
Saturnus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 20:36:
[...]

Haha, één camera. 1. Één kwalitatieve camera met scherp beeld en de specs uit het rijtje.
Wat mij betreft op positie groen inderdaad.
Waarom is PTZ niks? PT werkt onhandig in de praktijk?

Een periode lang al eens gekeken naar Hikvision. Is dat wat? Het was toen in ieder geval wel lastig met de modelnamen. Sommigen hebben wel en niet microfoon, wel en niet PoE enz. Microfoon moet nog bij het specslijstje.
Ok, één camera dan. ;)
Je kunt altijd bepalen of je hieraan voldoende hebt ivm het gebied wat je wilt zien.

PTZ is een overkill en veel te duur ook.
Voor de prijs kunt je makkelijk drie goede camera’s kopen.
Veel camera’s hebben ook POE en een deel daarvan ook met ingebouwde microfoon.
Er zijn ook modellen met een optie om een externe microfoon op aan te sluiten. (I/O in en uitgang).
Hikvision en Dahua zijn veel gebruikt, goed en betaalbaar.
Zeker als je deze uit China laat komen.
Dit heb ik al vaker uitgelegd hier, zoek maar op Andy.
Verder staan in de posts van @Piet91 staan veel modellen genoemd.
Ik herhaal dit regelmatig maar niet iedereen weet dit en leest eerst dit hele topic door.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 29-06-2019 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:05
Een ptz cam is leuk als je er andere camera('s) bij hebt.

Als deze een persoon volgt en deze persoon staat vervolgens een bepaalde tijd stil, dan gaat de camera terug naar zijn beginstand (als je dat hebt ingesteld). Heb je dat niet ingesteld, dan blijft de camera dus op zijn laatste punt staan en zal zijn compaan (als ze met zijn 2'en -of meer- zijn) uit het gezichtsveld van de cam alsnog een slag kunnen slaan.

Daarom heb ikzelf 2 extra cams hangen die dat opvangen en die elkaar kunnen zien, anders slaan ze die er ook nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Paddywacker schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:52:
Een ptz cam is leuk als je er andere camera('s) bij hebt.

Als deze een persoon volgt en deze persoon staat vervolgens een bepaalde tijd stil, dan gaat de camera terug naar zijn beginstand (als je dat hebt ingesteld). Heb je dat niet ingesteld, dan blijft de camera dus op zijn laatste punt staan en zal zijn compaan (als ze met zijn 2'en -of meer- zijn) uit het gezichtsveld van de cam alsnog een slag kunnen slaan.

Daarom heb ikzelf 2 extra cams hangen die dat opvangen en die elkaar kunnen zien, anders slaan ze die er ook nog even af.
Mee eens, het kan een aanvulling zijn.
Afhankelijk van de omgeving moet je ook uitkijken met de privacy van de buren en de openbare ruimte.
Ongemerkt neem te dan te veel op omdat het bereik ruim buiten je eigen tuin kan vallen.
Een deel van de openbare weg meepakken mag, maar met 25x zoom kom je al gauw erg ver.
Zie ook dit demo filmpje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Quindor

Switching the universe....

Nieuwe video uitgebracht! Voor de mensen die niet perse de hoogste beeldkwaliteit eisen maar vooral een makkelijke camera met een app zoeken is dit wellicht een mooie camera om mee te beginnen!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olliefant
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik kom hier ook even meelezen.
Ik wil graag mijn tussenwoning beveiligen. Zowel buiten (voordeur in de gaten houden) als binnen.

Ik vermoed dat buiten moet voldoen aan dat echt alleen maar mijn voordeur + stoepje zichtbaar is en niet het huis van de buren aan beide kanten.
Daarnaast wil ik ook van binnen beveiliging. Camera, alarm, opnamefunctie, zichtbaar op telefoon van afstand (niet thuis).
Meldkamer zal wel extra kosten, dus geen must, bij melding op telefoon is 112 ook zo gebeld.

En bij voorkeur makkelijk aan te sluiten door een niet al te onhandig persoon, maar ook geen (grote) klusser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:05
Een camerasysteem en een alarmsysteem... of alleen een camerasysteem wat jou berichten stuurt op een mogelijke inbraak? Dat laatste kan je gewoon instellen en dan zal je notificaties krijgen via email. Maar dus ook de loze meldingen.
En 112 is zo gebeld.... en als je niet de kans hebt om een notificatie DIRECT te bekijken? Je kan net geen bereik hebben, of je bent druk, of je wordt net afgevoerd in een ambulance, etc. etc. Ja dit zijn allemaal zaken die kunnen gebeuren. De meeste mensen zullen zeggen, dat gebeurd mij niet, maar ondertussen zie ik in mijn werk dat zoiets wel kan gebeuren.
Een meldkamer is 24/7 bereikbaar en die kan iemand aansturen als het een geverified alarm is. Dat betekend dus dat of zij moeten toegang hebben tot jouw camerasysteem of van je alarmsysteem moet er van minimaal twee melders/magneetcontacten een melding binnenkomen.
Bij veel meldkamers wordt je niet aangesloten als het niet door een erkend installateur (BORG installateur) is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-05 17:45
Heb vorige week (27e) de IPC-HDW5831R-ZE met de PFA137 besteld bij Andy.
Nu heb ik een aantal keren gevraagd wanneer hij verwacht dat de bestelling binnenkomt en of ik een T&T code van hem krijg. Telkens lijkt hij de vraag te negeren...

Weet iemand hoelang de verzending gemiddeld duurt (de No Tax methode :*) ) en of ik een T&T code ontvang van Andy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
k---evi-n schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:02:
Nu heb ik een aantal keren gevraagd wanneer hij verwacht dat de bestelling binnenkomt en of ik een T&T code van hem krijg. Telkens lijkt hij de vraag te negeren...

Weet iemand hoelang de verzending gemiddeld duurt (de No Tax methode :*) ) en of ik een T&T code ontvang van Andy?
Normaal gesproken krijg je een e-mail met DHL track trace info.
Daarmee kun je zien waar je pakket blijft.
Duurt meestal één week van betalen tot ontvangst van het pakket.
Misschien is de e-mail in je spambox gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k---evi-n
HoppyF schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:33:
[...]

Normaal gesproken krijg je een e-mail met DHL track trace info.
Daarmee kun je zien waar je pakket blijft.
Duurt meestal één week van betalen tot ontvangst van het pakket.
Misschien is de e-mail in je spambox gekomen?
Heb alle mails nagekeken maar helaas niets ontvangen.. Misschien heeft andy vertraging (heb altijd die pech..) :O

Edit: Tevroeg geklaagd.. Opeens komt er een mail van paypal binnen met de verzend info 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door k---evi-n op 03-07-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:03
k---evi-n schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:02:

Mijn camera de 22e besteld en die is gister binnen gekomen. 10 daagjes tijd, geen T&T per mail gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
OP aangepast. Op- of aanmerkingen zijn welkom via DM.
met dank aan Philip_Janssen

[ Voor 30% gewijzigd door freestyler2 op 03-07-2019 17:07 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
IKorte versie:
HIKVISION + Synology Surveillance Station = :*)

Lange versie:
Mijn vriendin liep te miepen over camera beveiliging en ze was bijna jarig. Wat een heerlijk excuus om IP cameras te kopen :)

Afijn, beetje onderzoeken, reviews lezen etc. en eerlijk gezegd vond ik de informatie die ik online vond zeer misleidend. Bijvoorbeeld er zijn een heleboel mensen die zweren bij NEST etc. Echt waarom? NEST is prijzig bij de aanschaf en je hebt echt belachelijk hoge abonnementskosten. Maar als het het aan mij vraagt is het proprietary junk.

Ik heb een soepel en stabiel netwerk thuis. (USG Pro, USW-24P-250, NanoHDs etc), maar ik wilde absoluut geen WiFi cameras, echter wired PoE cameras hebben.

Aangezien ik een Synology DS1513+ heb, die eigenlijk niet heel veel doet, besloot ik om Synology Surveillance Station te testen. Maar goed met wat? Ik had geen cameras.

Dus natuurlijk de vraag wat voor een camera.... PoE, IP, minimaal 4MP (1080p)...
Waar ik woon (Dubai), is HIKVISION in grote hoeveelheid beschikbaar (en ja het komt allemaal uit China), en na wat prijs vergelijking heb ik een aantal HIKVISION DS-2CD1143G0-I units gekocht.

Het was een beetje een gok want ik had geen ervaring met Synology Surveillance Station en dit model camera stond niet om de compatibility list. Wat me van dit model aantrok was dat het 1: een outdoor camera was, en 2: het h.265+ aan kon. Dit scheel toch echt een hoop data.

Installatie
Echt kinderlijk simpel. HIKVISION heeft een tool (ben de naam even kwijt), waarmee je de camera in je netwerk vindt (Mac en Windows). Standard IP van de camera is 192.168.1.64

Mijn netwerk zit in een andere range dus ik was me al aan ergeren dat ik snel even manueel mijn ip moest aanpassen etc etc. Nou mooi niet, de HIKVISION app vond alle cameras zonder problemen. Vanuit de app kan je DHCP etc aanzetten, password enzo wijzigen enz.

Vervolgens in Synology Surveillance Station de camera toegevoegd als GENERIC HIKVISION en bam het werkte. Ik had me mentaal op andere ellende voorbereid, dus zeer tevreden.

Kwaliteit
Niet verkeerd tot heel goed eigenlijk. Natuurlijk heb ik heb beter gezien (4K en 8K video) maar goed voor het geld (€50 per stuk) vond ik het wel gezegend. IR werkt prima. Ik heb een tuin van 10 x 10 meter en die is prima zichtbaar in het donker.

Streaming
Werkt echt perfect. 3G, 4G, WiFi ik gebruik de gratis DS Cam app (Synology) op iPhone, en was wederom verbaast hoe goed het werkte.

Ik draai alle cameras op 1080p 25fps

Meer dan 2 cameras
Nou had ik daar natuurlijk 4x overheen gelezen, maar Synology vraagt €50 (licentie kosten) voor elke camera die je erbij voegt. Dus na camera 2 was het even huilen.

Het draait nu 1 maand en niets crashed. Alles werkt. Het is echt geweldig.

Conclusie
HIKVISION + Synology Surveillance Station = Winning. De extra kosten voor de cameras licenties is natuurlijk even slikken maar als je kijkt wat een NEST camera kost vs deze oplossing (als je al een NAS hebt), dan is dit echt een no-brainer.
+ Vriendin is helemaal happy. 8)

ps. Geen luiigheid, maar geen foto's momenteel. Ik wilde mijn ervaring met jullie delen.

[ Voor 3% gewijzigd door Alpha_Mouse op 04-07-2019 00:38 . Reden: Spelfoutjes. Nog steeds een dyslect ]

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 17:15
Dag allemaal,

aangezien hier zondag ingebroken is (met aardig wat ellende), ben ik me aan het verdiepen in IP-camera's. Ben er nog een behoorlijke leek in, maar heb enige research gedaan:

- Ik heb twee entry-points (voordeur en achterdeur/tuin) en denk dat ik aan twee camera's, in ieder geval om te beginnen, voldoende heb.

- Ik heb een Synology DS214+ NAS en daarmee zou ik als het goed is twee camera's moeten kunnen draaien in Surveillance Station. Eventueel kan ik dit later vervangen door een NVR.

- Ik wil bij de in dit topic veel genoemde Andy graag om te beginnen 2 camera's bestellen. Door alle genoemde versienummers zie ik echter door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop dat ik door mijn situatie te beschrijven van @HoppyF of @Piet91 een nuttig antwoord kan krijgen :)

Situatie:

Voordeur:

De camera bij de voordeur heeft drie mogelijke plekken rood, groen of blauw:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7r2d2vo.jpg

Welke plek heeft de voorkeur? Ik dacht zelf aan blauw, maar dan wel een camera die ook (zoveel mogelijk) de plek voor de voordeur kan zien. Redelijk grote kijkhoek aangezien er een auto op de oprit staat normaliter en er nog een auto voor de deur staat. Er is hier redelijk licht van een lantaarnpaal en de oprit is ongeveer 15 meter diep.

Achterdeur:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/z5mz7p263e5d.jpg

Welke plek heeft de voorkeur? Ik denk zelf groen, aangezien je dan zowel de tuinpoort als het schuurtje kunt zien. Er is hier weinig tot geen licht en het is ongeveer 10 meter diep tot aan de poort.

Allebei de camera's hangen niet onder een afdak en worden aan de buitenmuur bevestigd, dus daar zal ik een muurbeugel en/of een junction box voor nodig hebben?

Qua voeding wil ik graag werken met PoE, als het goed is heb ik dan een PoE switch nodig?

Hoop dat iemand me op weg kan helpen met suggesties voor welke Dahua camera's (+welke bevestiging), PoE vraag en tot slot het emailadres van Andy :)

Thanks alvast.

[ Voor 27% gewijzigd door lvanhoe op 04-07-2019 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:50
@Anoniem: 61091
Hoe veel licht heb je voor en achter. Hiermee bedoel ik lantarenpalen, buitenlampen etc.

Waar op de foto van de achterkant is de toegang naar je tuin ? Is dat een poort links op de foto ?

Kun je makkelijk via de buren aan de zijkant van je huis komen, of is dat moeilijker ? (Ziet er uit als coniferen haag van dik 2 meter) en de andere kant woont je buurman tegen je aan ?

Als je echt maar 2 camera’s wilt plaatsen zou ik voor blauw op 1e foto en rood op 2e foto.
Een groothoek lens (2.8 mm) heeft dan weinig zin voor herkenning en je zou dan naar een 4 mm lens toe moeten. Maar je houdt altijd de kans dat een slimme inbreker vanaf de zijkant onder de camera door loopt.
Daar helpt alleen het ophangen van meer camera’s tegen in de meeste situaties. Alleen kom je dan in de ‘problemen’ met je synology met extra licenties a €50.

Heb je een paar TB ruimte op je synology vrij ? Of beter, wil je een paar TB op offeren ?
Ik heb blij met een NVR en heb uit de vraag en aanbod twee WD Purple hdd’s gekocht. Dan valt de prijs nog te overzien

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:36:
@Anoniem: 61091
Hoe veel licht heb je voor en achter. Hiermee bedoel ik lantarenpalen, buitenlampen etc.

Waar op de foto van de achterkant is de toegang naar je tuin ? Is dat een poort links op de foto ?

Kun je makkelijk via de buren aan de zijkant van je huis komen, of is dat moeilijker ? (Ziet er uit als coniferen haag van dik 2 meter) en de andere kant woont je buurman tegen je aan ?

Als je echt maar 2 camera’s wilt plaatsen zou ik voor blauw op 1e foto en rood op 2e foto.
Een groothoek lens (2.8 mm) heeft dan weinig zin voor herkenning en je zou dan naar een 4 mm lens toe moeten. Maar je houdt altijd de kans dat een slimme inbreker vanaf de zijkant onder de camera door loopt.
Daar helpt alleen het ophangen van meer camera’s tegen in de meeste situaties. Alleen kom je dan in de ‘problemen’ met je synology met extra licenties a €50.

Heb je een paar TB ruimte op je synology vrij ? Of beter, wil je een paar TB op offeren ?
Ik heb blij met een NVR en heb uit de vraag en aanbod twee WD Purple hdd’s gekocht. Dan valt de prijs nog te overzien
Wel mee eens.
Voor de exacte plaatsbepaling om het beste beeld te krijgen zou je de “@Piet91 camera-op-paal-in-emmer” methode kunnen gebruiken.
Soms is het op een foto lastig te zien wat de beeldhoek zal gaan worden en wat je nu wel of niet goed in beeld kunt krijgen. Een lens van 3,6mm zal wel voldoen. De hele breedte van het huis in beeld krijgen lukt denk ik niet maar de oprit en stuk bij de voordeur wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 20:27
https://ipvm.com/reports/hack-dahua-recorders Iemand met een Dahua nvr dit al gelezen?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nogal erg oud nieuws.
Verder heb ik een NVR maar zie ik het probleem ook niet.
Ik heb geen portforwarding aanstaan voor mijn NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
HoppyF schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:53:
[...]

Nogal erg oud nieuws.
Verder heb ik een NVR maar zie ik het probleem ook niet.
Ik heb geen portforwarding aanstaan voor mijn NVR.
😰stom niet goed gekeken naar datum.
Hoe krijg jij dan ivs meldingen als je niet thuis bent? Ik gebruik de app daar namelijk voor.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bbn_ldp schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:24:
[...]

😰stom niet goed gekeken naar datum.
Hoe krijg jij dan ivs meldingen als je niet thuis bent? Ik gebruik de app daar namelijk voor.
Geeft niet.
De laatste NVR firmware is van een paar maanden geleden.
Zegt nog niet alles over het feit dat er geen security gaten meer inzitten maar toch...
Ik gebruik de IVS meldingen niet.
Wil je op afstand je NVR benaderen dan moet je toch een poort openzetten.
Alternatief zou een VPN oplossing kunnen zijn daarmee ben je nog veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
HoppyF schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:37:
[...]

Wil je op afstand je NVR benaderen dan moet je toch een poort openzetten.
Alternatief zou een VPN oplossing kunnen zijn daarmee ben je nog veiliger.
Ik probeer nu openvpn op een rpi te zetten, maar is nog niet helemaal gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-05 18:56
Iemand hier die ook een recorder van Andy heeft ontvangen zonder Dahua erop? Niet op de doos, maar ook niet op de bovenkant van de recorder zelf.

[ Voor 31% gewijzigd door Daiov97 op 07-07-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:42

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Daiov97 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:40:
Iemand hier die ook een recorder van Andy heeft ontvangen zonder Dahua erop? Niet op de doos, maar ook niet op de bovenkant van de recorder zelf.
Ja, maar ook bij camera's staat het logo niet erop en dat is blijkbaar vrij normaal bij deze versies. Bij de huidige camera's gebruikt ie zelfs een eigen typenummer ipv het typenummer van Dahua.

De camera's hier hebben hun nut wel al bewezen. Er was al een vermoeden dat we ratten (ja, die beesten op 4 poten met een lange staart) hadden en met deze camera's dus al duidelijk kunnen zien waar ze vandaan komen en of het er 1/2/3/meer zijn (minimaal 12 heb ik er geteld op een bepaald moment :X).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:17:
De camera's hier hebben hun nut wel al bewezen. Er was al een vermoeden dat we ratten (ja, die beesten op 4 poten met een lange staart) hadden en met deze camera's dus al duidelijk kunnen zien waar ze vandaan komen en of het er 1/2/3/meer zijn (minimaal 12 heb ik er geteld op een bepaald moment :X).
2 nachten geleden hier weer na 1,5 maand steenmarters gezien.
Waar het in het verleden altijd eentje was (uitzonderingen nagelaten) kwamen er nu ineens 4 langsrennen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:39
Na het topic flink bestudeerd te hebben zit ik toch te twijfelen wat ik zou gaan aanschaffen. Ik ben er wel uit dat het iets van Dahua word. De bedoeling is dat ik in ieder geval de parkeerplaats in de gaten kan houden en eigenlijk ook de achtergevel van het huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7HDoLEimUUNx0VClygKpnF8D/medium.jpg

Optie 1:
Ik heb gezien dat Dahua een dualcam heeft, de IPC-HDBW4231F-E2-M Dual Starlight Cam met 2.8 mm lens. Deze zou ik dan op de plek van de paarse cirkel hangen met een wallmount bracket. Een cam gericht op de achtertuin en een gericht op de auto. Hier heb ik over nagedacht maar ben nog niet geheel overtuigd of dit wat voor mij is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TJ0r0CSrX1YMRenvjXoG8LVu/full.png

Optie 2:
Ik kan natuurlijk ook een IPC-HDW5231R-ZE aanschaffen met een Wall Mount Black Bracket PFB203W en deze op de plek van de rode cirkel hangen maar heb ik dan nog wel zicht op de achtertuin? Mocht er iemand achter het huis komen en via de schuifpui naar binnen kijken, staat het er dan wel op?

Optie 3:
Of moet ik twee IPC-HDW5231R-ZE aanschaffen en eentje hangen in de rode cirkel en één aan de achterkant van de schuur aan de tuinzijde?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat adviseren jullie, het mag ook totaal iets anders zijn natuurlijk 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ping83 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:50:
Na het topic flink bestudeerd te hebben zit ik toch te twijfelen wat ik zou gaan aanschaffen. Ik ben er wel uit dat het iets van Dahua word. De bedoeling is dat ik in ieder geval de parkeerplaats in de gaten kan houden en eigenlijk ook de achtergevel van het huis.

[Afbeelding]

Optie 1:
Ik heb gezien dat Dahua een dualcam heeft, de IPC-HDBW4231F-E2-M Dual Starlight Cam met 2.8 mm lens. Deze zou ik dan op de plek van de paarse cirkel hangen met een wallmount bracket. Een cam gericht op de achtertuin en een gericht op de auto. Hier heb ik over nagedacht maar ben nog niet geheel overtuigd of dit wat voor mij is

[Afbeelding]

Optie 2:
Ik kan natuurlijk ook een IPC-HDW5231R-ZE aanschaffen met een Wall Mount Black Bracket PFB203W en deze op de plek van de rode cirkel hangen maar heb ik dan nog wel zicht op de achtertuin? Mocht er iemand achter het huis komen en via de schuifpui naar binnen kijken, staat het er dan wel op?

Optie 3:
Of moet ik twee IPC-HDW5231R-ZE aanschaffen en eentje hangen in de rode cirkel en één aan de achterkant van de schuur aan de tuinzijde?

Members only:

Je wilt dus twee kanten op kijken. Achter de schutting en richting voorkant schuifpui.
Dat gaat met één camera niet lukken vrees ik.
Twee keer zoom camera’s kan wel maar is een wat dure oplossing iets van 2x €150.
Twee fixed lens camera’s kan dan ook. Die dual cam zal ook wel werken ken deze niet en ik weet de prijs ook niet. De NVR is verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:42
Piet91 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:14:
[...]

Als je geen POE in de NVR nodig hebt, geef dan aan dat je gewoon de versie zonder POE wil.
Scheelt je pak 'm beet €50 en voor dat geld kun je ook een POE-switch kopen wat je veel gemak en flexibiliteit in plaatsing oplevert.
Prijsverschil tussen de 4, 8 en 16 channel versies is nihil dus ik zou gewoon de 16 channel versie nemen.

Wat betreft de camera's; op zich zijn het prima camera's voor overdag (zeker i.c.m. de hogere resolutie) maar 's nachts kunnen ze niet tippen aan de bekende 2MP Starlights ondanks hun grotere 1/1.8" sensor..
Persoonlijk zou ik ook het gebrek aan microfoon missen.
Een paar goed gerichte 2MP camera's zijn uiteindelijk net zo bruikbaar IMHO.

Dahua heeft onlangs ook een hele sloot nieuwe camera's uitgebracht (de Eco-savvy 4.0 series) waaronder de IPC-HDW5442TM-AS. Ook een grote 1/1.8" sensor en 4MP resolutie (dus tussen 1080P en 4K in) en de theoretische prestaties bij weinig/geen licht lijken enorm goed (veel beter dan de andere genoemde camera's) maar vooralsnog vind ik praktijktests tegenvallen, vooral de prestaties bij weinig/geen licht.
Het lijkt er tevens op dat die nog een aantal firmware-updates nodig hebben voordat die - mogelijk - de 2MP Starlights kunnen vervangen als vaste aanrader.
Zo gaf Andy gisteren een nieuwe firmware door die de IR verholpen lijkt te hebben; voorheen stond die gewoon op maximale felheid wat onbruikbaar is (zodra je dichterbij komt werden gezichten overbelicht).
Bedankt nog! Die reeks lijkt me zeker interessant. Nu heb ik achter wel een straat lantaarn op 3M afstand staan (boven de camera). Daar zou ik eventueel met meer pixels kunnen werken denk ik? Zou dan deze voldoen? IPC-HDW5831R-ZE

Zag dat die andere camera’s in de nieuwe reeks een fixed lens hebben, waarbij de 5831 kan variëren? Zijn er nog andere alternatieven met 2MP starlight met dezelfde functionaliteit? Deze wil ik eventueel vooraan het huis gebruiken, waar ik alleen twee sensor lampen heb hangen (of dit moet ook voldoende licht geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
lvanhoe schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 02:15:
Dag allemaal,

aangezien hier zondag ingebroken is (met aardig wat ellende), ben ik me aan het verdiepen in IP-camera's. Ben er nog een behoorlijke leek in, maar heb enige research gedaan:

- Ik heb twee entry-points (voordeur en achterdeur/tuin) en denk dat ik aan twee camera's, in ieder geval om te beginnen, voldoende heb.

- Ik heb een Synology DS214+ NAS en daarmee zou ik als het goed is twee camera's moeten kunnen draaien in Surveillance Station. Eventueel kan ik dit later vervangen door een NVR.

- Ik wil bij de in dit topic veel genoemde Andy graag om te beginnen 2 camera's bestellen. Door alle genoemde versienummers zie ik echter door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop dat ik door mijn situatie te beschrijven van @HoppyF of @Piet91 een nuttig antwoord kan krijgen :)

Situatie:

Voordeur:

[Afbeelding]

Welke plek heeft de voorkeur? Ik dacht zelf aan blauw, maar dan wel een camera die ook (zoveel mogelijk) de plek voor de voordeur kan zien. Redelijk grote kijkhoek aangezien er een auto op de oprit staat normaliter en er nog een auto voor de deur staat. Er is hier redelijk licht van een lantaarnpaal en de oprit is ongeveer 15 meter diep.

Achterdeur:

[Afbeelding]

Welke plek heeft de voorkeur? Ik denk zelf groen, aangezien je dan zowel de tuinpoort als het schuurtje kunt zien. Er is hier weinig tot geen licht en het is ongeveer 10 meter diep tot aan de poort.

Allebei de camera's hangen niet onder een afdak en worden aan de buitenmuur bevestigd, dus daar zal ik een muurbeugel en/of een junction box voor nodig hebben?

Qua voeding wil ik graag werken met PoE, als het goed is heb ik dan een PoE switch nodig?

Hoop dat iemand me op weg kan helpen met suggesties voor welke Dahua camera's (+welke bevestiging), PoE vraag en tot slot het emailadres van Andy :)

Thanks alvast.
Ik quote mezelf even om te kijken of @Piet91 hier misschien nog een reactie op zou willen geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ping83 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:50:

[Afbeelding]

Optie 1:

[Afbeelding]

Optie 2:

Optie 3:

Members only:

Ik zou 1 IPC-HDW5231R-ZE of 1 IPC-HDW2231R-ZS bij de paarse cirkel monteren en richten op de auto/weg. Denk dat je dan al ver bent want bij zo'n situatie gaan men niet over schuttingen van buren jouw tuin in klimmen (dat kunnen ze immers veel gemakkelijker via je tuindeur of via je containers over de jouw schutting heen).
Als je de tuin wel in de gaten wil houden kun je aan de schuur nog zo'n camera hangen.
Eventueel kun je die ook aan je woninggevel hangen.
Als je ze naast elkaar hangt zou je ook 1 5231 kunnen nemen en 1 2231; dan kan de 5231 voor audio zorgen.
BrcBas schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:44:
Bedankt nog! Die reeks lijkt me zeker interessant. Nu heb ik achter wel een straat lantaarn op 3M afstand staan (boven de camera). Daar zou ik eventueel met meer pixels kunnen werken denk ik? Zou dan deze voldoen? IPC-HDW5831R-ZE.
Kan, maar als je zeker weet dat je 24/7 zichtbaar licht hebt kun je ook voor de IPC-HDBW4239R-ASE gaan.
Die heeft geen IR-LED's en IR-filter dus deze zal niet overschakelen op zwart/wit beeld met IR maar is wel erg lichtgevoelig zodat deze bij weinig (zichtbaar) licht nog steeds bruikbare beelden (in kleur) oplevert.
Zag dat die andere camera’s in de nieuwe reeks een fixed lens hebben, waarbij de 5831 kan variëren?
Die nieuwe serie heeft geen vari-focal aanbod in turret vorm nee. Bullets (komen) wel.
Zijn er nog andere alternatieven met 2MP starlight met dezelfde functionaliteit? Deze wil ik eventueel vooraan het huis gebruiken, waar ik alleen twee sensor lampen heb hangen (of dit moet ook voldoende licht geven).
Deze snap ik even niet; hoe bedoel je 2MP Starlights met dezelfde functionaliteit? Welke functionaliteit?
lvanhoe schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 02:15:
Situatie:

Voordeur:

[Afbeelding]

Je foto en beschrijving zijn wat verwarrend. Als je oprit ~15 meter diep is staat een groot deel van de oprit dus niet op de foto? En de auto's staan naast elkaar op de oprit?

Voor zou ik het liefst 2 camera's plaatsen bij rood en blauw en dat die elkaar kruisen; want 2 auto's zorgen voor veel "afscherming" waardoor je met 1 camera lang niet alles kunt zien.
Als het 1 camera moet worden zou ik een neerhangen bij rood of bij blauw.
En zoals @HoppyF al zegt; schroef een vari-focal camera aan een paal, zet deze in een emmer met zand en plaats deze op verschillende plekken en speel met de brandpunt en plaatsing van de camera.
Zelfs als je nu alles in theorie zit te bedenken zul je dan misschien wel achter komen dat een andere plaatsing of brandhoek beter is.
Achterdeur:

[Afbeelding]

Weer zo verwarrend; dat kan toch nooit 10 meter zijn tussen achterdeur en tuinpoort? :P
Hier het zelfde verhaal; 2 camera's op uiterste hoeken van woning en elkaar kruisen.
Bij 1 camera dus ook op 1 hoek van het huis en die hoek kun je met de camera-aan-paal-in-emmer-met-zand-methode het best bepalen.
Correct.
Je kunt een POE-switch gebruiken inderdaad maar je zou ook POE-injectors kunnen gebruiken.
(Als je niet weet wat dat is; even op die term zoeken in dit topic en je komt ze tegen)

Thanks alvast.
Qua camera's blijf ik vooralsnog bij:
- IPC-HDW5231R-ZE
All-round camera met vari-focal lens, audio en prima kwaliteit beelden, ook 's nachts.
- IPC-HDW2231R-ZS
Nagenoeg gelijk aan bovenstaande, grootste verschil is dat deze camera geen microfoon heeft. Wel stuk goedkoper.
- IPC-HDW4231EM-ASE
Dit is eigenlijk de 5231 maar dan met vaste lens. Daardoor ook goedkoper.

Aangezien de 2231 en 4231 praktisch even duur zijn (en goedkoper dan de 5231) is de keuze tussen die twee puur een afweging tussen vaste lens + audio (4231) of vari-focal lens en geen audio (2231).
Als je audio niet belangrijk vind ga je dus voor de 2231.
Wat meer tijd en moeite kost is dat je eerst een 5231 koopt, dan met behulp van die camera en de stok-in-emmer-zand-methode de plaats en vooral brandpunt van andere camera's bepaalt en dan een 4231 met juiste lens (2.8mm, 3.6mm of 6mm.) koopt. Dan heb je wel audio voor de lage prijs.

Dan heb je nog 2 interessante modellen:
- IPC-HDBW4239R-ASE
Voor als je zeker weet dat je 24/7 voldoende zichtbaar licht hebt; deze camera kan bij minder licht (i.v.m. bovenstaande camera's) nog steeds in kleur beelden maken en kleur is altijd handiger dan zwart/wit.
Mist helaas wel een ingebouwde microfoon.
- IPC-HDBW4231F-AS
Fijn kleiner model met vaste lens en microfoon voor situaties dat de camera wat minder groot/opvallend moet zijn; bijvoorbeeld bij je voordeur.

Bij elke camera staat onder 'accessoires' welke wall mount/junction box bij die camera past.
Mail adres van Andy is:
code:
1
kingsecurity2014@163.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvanhoe
Thanks @Piet91 ! Precies het advies waar ik naar op zoek was.

Ik ga beginnen met de 5231 en dan eens kijken met de zand emmer stok methode wat de andere camera zou moeten zijn. Heb Andy een mailtje gestuurd met prijsopgave voor 5231 met wall mount en een PoE switch. Afwachten maar :)

[ Voor 31% gewijzigd door lvanhoe op 11-07-2019 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
Reactie binnen twee minuten, betaald binnen 5 minuten en mail terug dat het vandaag verstuurd wordt, goede service tot nu toe!

Andy heeft geen PoE switches, heeft iemand een suggestie voor een (relatief) goedkope PoE switch?

Deze bijvoorbeeld?

https://tweakers.net/pric...tl-sf1005p/specificaties/

[ Voor 104% gewijzigd door lvanhoe op 11-07-2019 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
lvanhoe schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 02:41:
Reactie binnen twee minuten, betaald binnen 5 minuten en mail terug dat het vandaag verstuurd wordt, goede service tot nu toe!

Andy heeft geen PoE switches, heeft iemand een suggestie voor een (relatief) goedkope PoE switch?

Deze bijvoorbeeld?

Service van Andy is prima. Je kunt de spullen binnen een week wel verwachten.
Beetje afhankelijk van DHL.
Ik heb een losse TP link POE switch, zijn verder goed en wel aan te bevelen.
Soms zijn ze bij Amazon goedkoper en kun je ze beter daar bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Deze bijvoorbeeld?

Dat is op zich een prima POE-switch. Is weliswaar geen Gigabit model dus voor andere apparaten (NAS, PC etc.) zou je liever Gigabit nemen, maar voor IP-camera's is het wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Dat is op zich een prima POE-switch. Is weliswaar geen Gigabit model dus voor andere apparaten (NAS, PC etc.) zou je liever Gigabit nemen, maar voor IP-camera's is het wel voldoende.
Ik heb deze pricewatch: TP-Link TL-SG108PE tijdje terug voor 50 euro gekocht.
Is nu €60.
Vier poorten zijn er met POE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp

Op zijn site staan ze wel. Ik heb er net 1 een maand binnen en die bevalt prima.
PFS3110-8P-96 Unmanaged Twee-layer industriële PoE switch Ondersteuning IEEE802.3af, IEEE802.3at standaard PFS3110-8P-96

[ Voor 12% gewijzigd door bbn_ldp op 11-07-2019 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvanhoe
HoppyF schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Ik heb deze pricewatch: TP-Link TL-SG108PE tijdje terug voor 50 euro gekocht.
Is nu €60.
Vier poorten zijn er met POE.
Heb deze nu besteld, toch maar gigabit variant:

https://www.amazon.de/dp/...1_185740101_TE_item_image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Ik heb openvpn nu op een rpi draaien. Hoe kan ik nu zorgen dat je de nvr achter de VPN server kan zetten? Als ik nu een poortscan doe staat de poort van de nvr aangegeven als mogelijk onveilig. Moet ik nu de poorten die ik op de experiabox heb geforward weer dichtzetten uitgezonderd de rpi poort, en moet ik dan op de nvr nog iets instellen? Mijn iPhone waar ik openvpn op heb gezet gaan netjes via de VPN als ik op WiFi zit, maar op de nvr kan ik openvpn niet installeren. Via Google wordt ik ook niet wijzer. Ook gezocht op YouTube naar filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Pas geleden de Ezviz C3A gekocht. Perfect model voor het in de gaten houden van mijn katten. Had nog even nagevraagd of de batterij echt zo lang mee zou gaan en "dat was echt zo" volgens de service medewerker. Na een lang weekend nog steeds op 95% dus begin hem / haar toch wel te geloven :)
Tijd op mijn Mi ip cams maar te gaan vervangen door Ezviz's. Misschien even bij ze binnenlopen en zien wat voor modellen ze hebben liggen.

Mocht je een cam zoeken voor huisdieren die kabels opvreten, de C3A is zeker aan te bevelen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Kenzi op 12-07-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Mijn camera (IPC-HDW5831R-ZE) is donderdag eindelijk aangekomen vanuit China (Andy) :)
Wat opviel is dat er dit keer Wel een Dahua logo opstond (had gelezen dat dit normaal gesproken niet zo is?
Overigens is het wel echt een top ding van super Kwaliteit! :Y
Afbeeldingslocatie: https://h0zf8w.sn.files.1drv.com/y4m0GKs_-nDuBhRy9BvKrPQzEOE9MoXMREIJquwbQno8LkjHnhxBp4imp1l4xCAksoN9etSldNAC0d0TezYeJQdjkoc__vvfPdg937FvElmZsnE1ZrgUDi4piHOb6nTdP6dJjOsri_8eg66O1erLo2oD78uIXdmFa0_Fkwkctl72aCNGIK2z_0gZNmfr7QxscqetgQQGHmrC8g3z7AyMpTeVw?width=4032&height=1908&cropmode=noneAfbeeldingslocatie: https://h0zg8w.sn.files.1drv.com/y4mG-Hqqwq46NXdHdV4MvSIL3pBfTwowxNBteJVbXrZi7l5CEqtMZ1VY3tfYXRzGhK6RA98o3i5B6boejJJVI8MWyLjQijtYmQH9qeuS66o929-Cri8deirXNr0ExkRDIL5Hr0TuM9hu55KgGx6_rDyrsIl4ib8rGe1guM7GCXDx0d78BoSoHWPAgcsEBUsd06fANnqmzkGIkuIJJKEGptM3A?width=4032&height=1908&cropmode=none
Nu heb ik de camera opgehangen en ben ik hem volledig is aan het stellen.
Ik kom alleen tegen een aantal instellingen wat mij niet "heel duidelijk" zijn wat ze precies doen en wat de beste instellingen zijn.
Als ik de "Encode Mode" op H.265 zet dan heeft de camera vreemd genoeg ongeveer 1 minuut vertraging, en op "mainstream mode" heeft de stream Lag...
Afbeeldingslocatie: https://h0zm8w.sn.files.1drv.com/y4miyuaLgHA7ghLSwhGE6EDoNsdGNcch7hZqnaugpVVz-kgJItK_z2MBXJjocx6dpkiqINLDentlSisL61TaJblVOcCHBTcoVSa7T2OW5MbUWtNB08hjWHVIBsp5mxCAdb8Qrh2WSDkBrRo-yjunIzA_2D-qrNdOlVcfr0IQ0Qf1n_k27uxxghsRqpnA0KeZUOY5KorrqG68HG67dIYI6xiwg?width=2527&height=1022&cropmode=none
Ook krijg ik continue de melding: "It has auto switched to substream for better video playing experience"...
Afbeeldingslocatie: https://h0zk8w.sn.files.1drv.com/y4mlix_YktvaNKviNDOpDXfoNLPMcFGC9FKrhw_8qe0hYrpZLGGO69fEtLFYqhWMkEHibktPxDobswNmdvtC32eU_l8pc8zpD6q-Gkaf1sgrDsocAjdrtkneEAzFq0JNTxa6k3HrZ_yuy2Ma5B68cQ2Fv3KxOBzMNnFo6jFDlMdLhKQbaYBaTxlHes9eowWabkIGYfj7jo-QbkTTV-sGeyg2w?width=3789&height=1665&cropmode=none

Heeft iemand de juiste instellingen hiervoor of zijn deze ergens te vinden?
Op IpCamTalk en in dit topic heb ik al gezocht maar vond er niet veel over... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:06
ik heb momenteel 3x een DS-2CD2325FWD-I

Deze zijn 2MP, nu wil ik er nog 2 extra aanschaffen. Alleen nu twijfel ik tussen de 2MP en de 4MP (DS-2CD2345FWD-I). is het verschil in scherpte en dus identificatie veel beter bij 4MP tov 2MP?

Er is ook nog een 8MP versie, overdag mooi beeld natuurlijk maar 's nachts blijft er weinig van over denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik zou zeker de 4mp aanraden. Praktisch dezelfde lichtgevoeligheid als de 2mp, de 8mp is inderdaad net wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
bbn_ldp schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:02:
Ik heb openvpn nu op een rpi draaien. Hoe kan ik nu zorgen dat je de nvr achter de VPN server kan zetten? Als ik nu een poortscan doe staat de poort van de nvr aangegeven als mogelijk onveilig. Moet ik nu de poorten die ik op de experiabox heb geforward weer dichtzetten uitgezonderd de rpi poort, en moet ik dan op de nvr nog iets instellen? Mijn iPhone waar ik openvpn op heb gezet gaan netjes via de VPN als ik op WiFi zit, maar op de nvr kan ik openvpn niet installeren. Via Google wordt ik ook niet wijzer. Ook gezocht op YouTube naar filmpjes.
Niemand een idee hoe mijn vraag over de VPN zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49

Bob

bbn_ldp schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:11:
[...]

Niemand een idee hoe mijn vraag over de VPN zou moeten werken?
Als je NVR geen OpenVPN kan praten zal je hem fysiek op het VPN netwerk moeten zetten.
Dwz je hebt een router nodig die flexibel genoeg is om een VPN connectie op te zetten en daar de juiste traffic over te routen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Bob schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:31:
[...]

Als je NVR geen OpenVPN kan praten zal je hem fysiek op het VPN netwerk moeten zetten.
Dwz je hebt een router nodig die flexibel genoeg is om een VPN connectie op te zetten en daar de juiste traffic over te routen.
Als ik op de experiabox de portforwarding van de nvr verwijder kom ik er niet meer bij.

Diverse mensen hebben op tweakers geadviseerd om de nvr achter een rpi met openvpn te doen, maar mij lukt het nog niet om de nvr via mijn iPhone met openvpn te benaderen .😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:03
Iemand een aanrader voor een indoor cam met RTSP?

Zag dat de Xiaofang wel bang for buck is en dat die te hacken is zodat je RTSP hebt. In hoeverre is dit sta iel als je ook nog naar SD opneemt?

Ook gekeken naar de wat nieuwere Mijia 360 camera, maar ben echt tegen al die wifi only/cloud cams waar je ook nog eens aparte apps voor nodig hebt. Een prijs van ong 35 is wel een sweet spot.

Nu heb ik Andy gemaild met de vraag of hij indoor cams heeft. Die kwam met de Dahua IPC-K35A voor 75€ die is gelukkig wel bekabeld. Zag wel de normale versie(wifi) op Ali voor ong 50€.

Nu ik al een Dahua heb hangen kan ik natuurlijk ook weer voor een Dahua gaan, wel iets meer kwijt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 17:14
Klein probleempje met mijn Dahua IPC-HDW4433C-A 4MP

De tijd blijft consequent een uur achter lopen !

Uiteraard kan ik via de settings de tijd aanpassen, zomer en wintertijd instellen, syncen met een timeserver of mijn pc en dan staat hij netjes op tijd.

Na een paar minuten loopt hij weer exact 1 uur achter. Lees hier op diverse fora wel over dat dit een bug in de FW zou zijn. Aangezien het een China camera betreft is een update niet mogelijk.

Iemand een fix voor dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:31
Wat kost dat eigenlijk incl verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34
Zijn er meer mensen die SmartPSS gebruiken voor hun Dahua cameras? Ik heb alles prima aan het werk nu, met mijn NVR en 3 cameras. Maar wat ik eigenlijk zou willen is makkelijk bij de rauwe data komen. Via smartPSS kan ik alleen in 24 uur zoeken. Kan ik nu niet op een andere manier op die NVR inloggen (SMB/FTP?) om gewoon de plaatjes die hij de afgelopen maand heeft geschoten er wat sneller af te krijgen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
Kapotto schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:25:
[...]

Wat kost dat eigenlijk incl verzendkosten?
IPC-HDW5231R-ZE price was 166 USD per stuk. Inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 12:02

Dxue

PSN:EvilDrunk

Maverick schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:05:
Zijn er meer mensen die SmartPSS gebruiken voor hun Dahua cameras? Ik heb alles prima aan het werk nu, met mijn NVR en 3 cameras. Maar wat ik eigenlijk zou willen is makkelijk bij de rauwe data komen. Via smartPSS kan ik alleen in 24 uur zoeken. Kan ik nu niet op een andere manier op die NVR inloggen (SMB/FTP?) om gewoon de plaatjes die hij de afgelopen maand heeft geschoten er wat sneller af te krijgen?
ik gebruik smartpss icm een nvr van dahua. ik hoef eigenlijk bijna nooit bij de data te komen. Kan je helaas er niet bij helpen.

Ik heb wel zelf net weer een enorm vervelend probleem, de tijden zijn niet goed gesynced en loopt nu dus een uur voor als je de beelden wilt downloaden (als je iets tussen 1800 en 1805 wilt downloaden, moet je de nvr op 1700 en 1705 instellen, zelfs dat werkt niet, de tijden die worden weergeven kloppen niet met het gedownloade beeld, dus je moet flink veel uitproberen en gokken als het niet synchroon loopt). uiterst vervelend. De tijden werden via de webinterface van de nvr aangepast op de camera's zelf, maar blijkbaar van de 3 dahua camera's werkt er geen 1 goed met automatisch zomer/wintertijd icm met de nvr.

Ook heb ik nu nog steeds last van dat hij de beelden niet constant ververst. Soms skipt die 3 minuten, soms werkt hij op de seconden goed. ik kan er niet wijs uitworden. als ik het via smartpss instell of via de webinterface.

[ Voor 5% gewijzigd door Dxue op 16-07-2019 18:41 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Dxue schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:39:
[...]

Ik heb wel zelf net weer een enorm vervelend probleem, de tijden zijn niet goed gesynced en loopt nu dus een uur voor als je de beelden wilt downloaden (als je iets tussen 1800 en 1805 wilt downloaden, moet je de nvr op 1700 en 1705 instellen, zelfs dat werkt niet, de tijden die worden weergeven kloppen niet met het gedownloade beeld, dus je moet flink veel uitproberen en gokken als het niet synchroon loopt). uiterst vervelend. De tijden werden via de webinterface van de nvr aangepast op de camera's zelf, maar blijkbaar van de 3 dahua camera's werkt er geen 1 goed met automatisch zomer/wintertijd icm met de nvr.

Ook heb ik nu nog steeds last van dat hij de beelden niet constant ververst. Soms skipt die 3 minuten, soms werkt hij op de seconden goed. ik kan er niet wijs uitworden. als ik het via smartpss instell of via de webinterface.
Ik heb het net toevallig zitten instellen via de volgende uitleg https://www.cctvwinkel.nl...a-nvr-xvr-tijd-instellen/
Misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Maverick schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:05:
Ik zelf doe dit in de website van Dahua via het ip van de nvr. Bij allsearch mis ik dan alleen de motion detectie maar die zie ik wel via playback
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZRZeAMRd0H0udbBcRmJADupV/full.jpg
Misschien heb je daar iets aan. Let vooral op de keuzes onderaan. Hier staan bv alleen motion en IVS aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 12:02

Dxue

PSN:EvilDrunk

bbn_ldp schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:32:
[...]

Ik zelf doe dit in de website van Dahua via het ip van de nvr. Bij allsearch mis ik dan alleen de motion detectie maar die zie ik wel via playback
[Afbeelding]
Misschien heb je daar iets aan. Let vooral op de keuzes onderaan. Hier staan bv alleen motion en IVS aangevinkt.
ik kan alleen bij de settings via de website, want h.265 crasht de browser extension :(. 1 van de camera's blijft haken op wintertijd en blijft alleen tijdelijk op zomertijd. En een ntp gebruiken werkt ook niet.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dxue schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:09:
[...]

ik kan alleen bij de settings via de website, want h.265 crasht de browser extension :(. 1 van de camera's blijft haken op wintertijd en blijft alleen tijdelijk op zomertijd. En een ntp gebruiken werkt ook niet.
Ik heb hier geen enkel probleem met de tijd instellingen en NTP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

k---evi-n schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:12:
Als ik de "Encode Mode" op H.265 zet dan heeft de camera vreemd genoeg ongeveer 1 minuut vertraging, en op "mainstream mode" heeft de stream Lag...
Ik draai zelf vele van dit model en gemiddeld heb ik ze op 5Mbit (5120) op H265 staan, 1 a 2 seconden vertraging is normaal maar wat jij beschrijft klinkt het alsof je computer dat niet trekt. Gebruik je wel hardware decoding?

Als je het in de web interface kijkt en je zit op een laptop bijvoorbeeld dan gaat dat iig niet werken. Probeer eens met VLC de RTSP stream te openen, die kan HW decoding van je GPU gebruiken (ook standaard Intel) en dan zal het allemaal wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Dxue schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:09:
[...]

Ik heb ook een beeldscherm met HDMI naast de nvr. Middels een muis kan ik ook bij alle instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Quindor schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:46:
[...]

Ik draai zelf vele van dit model en gemiddeld heb ik ze op 5Mbit (5120) op H265 staan, 1 a 2 seconden vertraging is normaal
Kan jij voor mij eens een screenshot plaatsen van je instellingen bij een starlight camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

bbn_ldp schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:04:
[...]

Kan jij voor mij eens een screenshot plaatsen van je instellingen bij een starlight camera?
Ik gebruik geen starlight camera's, ik vind deze de mindere beeldkwaliteit in alle situaties dan donker (maar ik gebruik IR) niet waard, maar goed, dat is persoonlijk.

Settings zijn niet heel spannend, CBR of VBR, H265, 5120 bitrate. Mijn cameras zijn 15 FPS dus per 30 een keyframe. That's it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:31
Is er een verschil in prijs of leveringsdatums als je op Andy’s e-mail of zijn aliexpres winkel (empire tech) besteld?

[ Voor 8% gewijzigd door Kapotto op 18-07-2019 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Quindor schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:40:
[...]

Ik gebruik geen starlight camera's, ik vind deze de mindere beeldkwaliteit in alle situaties dan donker (maar ik gebruik IR) niet waard, maar goed, dat is persoonlijk.

Settings zijn niet heel spannend, CBR of VBR, H265, 5120 bitrate. Mijn cameras zijn 15 FPS dus per 30 een keyframe. That's it?
Oke duidelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Kapotto schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 00:19:
Is er een verschil in prijs of leveringsdatums als je op Andy’s e-mail of zijn aliexpres winkel (empire tech) besteld?
Ja.
Per e-mail kreeg ik een lagere prijs dan in zijn webshop.
Geen groot verschil maar wel wat euro’s.
Datum bestellen en ontvangst maakt volgens mij niet uit.
Meestal duurt verzenden een paar werkdagen. Hou het maar op een week.
Bij grote drukte kan het nog wat langer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Quindor schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:40:
[...]

Ik heb de standaard instellingen gewijzigd zoals te zien in onderstaande afbeelding. Zou je daar nog iets aan wijzigen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HLAENB5wXaxx6BwCgusMghwv/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:12
bbn_ldp schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:11:
[...]

Als ik op de experiabox de portforwarding van de nvr verwijder kom ik er niet meer bij.

Diverse mensen hebben op tweakers geadviseerd om de nvr achter een rpi met openvpn te doen, maar mij lukt het nog niet om de nvr via mijn iPhone met openvpn te benaderen .😏
Als je openvpn goed geconfigureerd staat kan je doorhoppen naar je interne netwerk.

Je zou dus als het goed is kunnen verbinden op je interne ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

bbn_ldp schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:21:
[...]

Ik heb de standaard instellingen gewijzigd zoals te zien in onderstaande afbeelding. Zou je daar nog iets aan wijzigen?
[Afbeelding]
Zo te zien ben je naar beneden gegaan in framerate? Dat zou ik persoonlijk niet doen of je moet hier een goede reden voor hebben (het bespaart geen opslag).

Verder zou ik een persoonlijke watermark kiezen zodat je altijd je eigen footage kan terug herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Quindor schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:33:
[...]

Zo te zien ben je naar beneden gegaan in framerate? Dat zou ik persoonlijk niet doen of je moet hier een goede reden voor hebben (het bespaart geen opslag).

Verder zou ik een persoonlijke watermark kiezen zodat je altijd je eigen footage kan terug herkennen.
Dan bedoel je van 25 terug naar 15? Watermark bedoel je dan een eigen tekstje maken in dat string veld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
incomer schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:26:
[...]

Als je openvpn goed geconfigureerd staat kan je doorhoppen naar je interne netwerk.

Je zou dus als het goed is kunnen verbinden op je interne ip.
Ik ben niet zo'n ster op de rpi en heb e.e.a. via een uitleg https://www.zwiebelfam.nl/camper/VPN/index.htm#Inleiding gevolgd om openvpn erop te installeren.
Hoe kan ik e.e.a. controleren of het goed staat? Misschien handiger via pm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Waarom zou lager in framerate geen besparing opleveren in opslag? Juist wel en vaak de beste manier om langer te kunnen opnemen zonder op beeldkwaliteit in te leveren.

Overigens mag de bitrate best wat lager. In H.265 compressie en voor een 2mp hanteer ik zelf 2Mbps. Dat is dan wel @25fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Heb ik nog een vreemd iets. Ik heb op alle camera's IVS ingesteld middels een tripwire lijn, maar ik krijg ze niet allemaal zichtbaar op het preview scherm. Weet iemand wat ik fout doe?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CPKMRZcjBInlneKFJScGPnon/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
bbn_ldp schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:57:
Heb ik nog een vreemd iets. Ik heb op alle camera's IVS ingesteld middels een tripwire lijn, maar ik krijg ze niet allemaal zichtbaar op het preview scherm. Weet iemand wat ik fout doe?
[Afbeelding]
Ik zou die tripwires even goed testen op werking. Ik kan me namelijk niet goed voorstellen dat je daar een goede detectie mee gaat krijgen. Mogelijk dat je beter met intrusion detectie kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
AutisticPinguin schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:56:
Waarom zou lager in framerate geen besparing opleveren in opslag? Juist wel en vaak de beste manier om langer te kunnen opnemen zonder op beeldkwaliteit in te leveren.

Overigens mag de bitrate best wat lager. In H.265 compressie en voor een 2mp hanteer ik zelf 2Mbps. Dat is dan wel @25fps.
Ik heb de IPC-HFW4239T-ASE camera 's met starlight en kan met 11 camera 's 13 dagen continue opnemen. Daarbij gebruik ik ook IVS en Motion opnames. Ik kan best wel veel instellen, dus tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
AutisticPinguin schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:00:
[...]

Ik zou die tripwires even goed testen op werking. Ik kan me namelijk niet goed voorstellen dat je daar een goede detectie mee gaat krijgen. Mogelijk dat je beter met intrusion detectie kan werken.
Tot nu toe werkte de al aanwezige camera's goed allen een paar nieuwe nog niet. Wat is verschil met tripwire en intrusion? Onderstaand de setup instellingen van de nieuwe camera.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bhCdIAHY0hTprUgg7bdsqCma/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door bbn_ldp op 18-07-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

AutisticPinguin schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:56:

Geen enkele setting die je doet (H264/H265, Framerate, resolutie, etc.) maakt iets uit voor de grote van de data stream die je ontvangt (en daarmee dus ook de opslag), dat is puur dit bitrate die je instelt. Met VBR kan dat een beetje afwijken maar toch.

Een lagere bitrate helpt daar inderdaad wel (minder opslaan) bij en onderwater is het wel gelinkt. 2Mbit zoals je voorstelt kan genoeg zijn voor 1080p15 maar met 1080p25 toch teveel details verwijderen bijvoorbeeld. Dan kun je kiezen om de bitrate te verhogen of de framerate te verlagen voor dezelde kwaliteit plaatjes.

Wat dit bitrate moet zijn zeg ik altijd dat mensen daar een beetje zelf mee moeten experimenteren. Het hangt voornamelijk af van hoeveel beweging er in je totale beeld zit. Zoals gezegd gebruik ik normaliter 5Mbit voor mijn 4K15 streams, maar voor sommige camera's staat het op 6Mbit omdat daar meer beweging voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Quindor schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:13:
[...]

Geen enkele setting die je doet (H264/H265, Framerate, resolutie, etc.) maakt iets uit voor de grote van de data stream die je ontvangt (en daarmee dus ook de opslag), dat is puur dit bitrate die je instelt. Met VBR kan dat een beetje afwijken maar toch.
Ok, ik denk dat ik je niet helemaal begrijp.

Het verschil tussen h.264 en h.265 is ongeveer 50% efficiëntie verbetering. Dat betekent dus 50% minder bandbreedte en daardoor 50% langer opnemen.

Als je resolutie naar beneden schroeft gaat je datastream ook naar beneden.

Een 2MP camera op 1920X1080 @25fps in H.265 en medium kwaliteit compressie is 2048 echt serieus voldoende. Een 4MP kan je 4096 aanhouden en een 8MP zet je op 8192.

Stel je hogere beeldkwaliteit in (dus minder compressie) kan je ook de bitrate iets hoger zetten. Dus dan praat je voor een 2MP ongeveer 3000Kbps.

Wat je fps betreft, verlaag je je fps van 25 (realtime) naar 15 of 12 (minimum in mijn ogen) dan zal je bitrate ook naar beneden gaan.
bbn_ldp schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:07:
[...]

Tot nu toe werkte de al aanwezige camera's goed allen een paar nieuwe nog niet. Wat is verschil met tripwire en intrusion? Onderstaand de setup instellingen van de nieuwe camera.
Wat ziet dat er toch hopeloos ouderwets uit in een Dahua camera, of ik ben heel erg verwend. Wat je tripwire betreft en mijn vermoeden dat het niet optimaal zal werken komt omdat je de lijntjes vlak langs de gevel van je huis hebt getekend. Dat is meestal niet bevorderend voor de detectie, liefst wil je wat open ruimte aan beide zijde van de tripwire.

Een intrusion is een gebied waarin een object langer dan een aantal seconden in moet verblijven voordat deze een melding zal genereren. Die zou je mooi op je pad kunnen tekenen.

Schakelen de camera's over naar zwart/wit met infrarood als het donker wordt? Of hou je hem 24/7 in kleur?

Als je doel is om langer te kunnen opnemen dan kan je bitrate beter veranderen naar VBR (variable bitrate) ipv CBR (continue bitrate). Op vbr zal de camera aan de hand van de complexiteit van de scene zelf een hogere of lagere bitrate versturen. Met andere woorden, als er niks gebeurt zal de camera ook veel minder data versturen met als resultaat langer opnemen.

CBR is erg handig als je van te voren exact wilt weten waar je aan toe bent wat data stream en dergelijke, geen hoge fluctuaties en erg voorspelbaar. Maar helaas dus ook data versturen als het eigenlijk niet nodig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F2ZoS1DyyZukGafozWiduDxG/thumb.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door AutisticPinguin op 18-07-2019 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
AutisticPinguin schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:26:
[...]
[...]
Wat ziet dat er toch hopeloos ouderwets uit in een Dahua camera, of ik ben heel erg verwend. Wat je tripwire betreft en mijn vermoeden dat het niet optimaal zal werken komt omdat je de lijntjes vlak langs de gevel van je huis hebt getekend. Dat is meestal niet bevorderend voor de detectie, liefst wil je wat open ruimte aan beide zijde van de tripwire.

Een intrusion is een gebied waarin een object langer dan een aantal seconden in moet verblijven voordat deze een melding zal genereren. Die zou je mooi op je pad kunnen tekenen.

Schakelen de camera's over naar zwart/wit met infrarood als het donker wordt? Of hou je hem 24/7 in kleur?

Als je doel is om langer te kunnen opnemen dan kan je bitrate beter veranderen naar VBR (variable bitrate) ipv CBR (continue bitrate). Op vbr zal de camera aan de hand van de complexiteit van de scene zelf een hogere of lagere bitrate versturen. Met andere woorden, als er niks gebeurt zal de camera ook veel minder data versturen met als resultaat langer opnemen.

CBR is erg handig als je van te voren exact wilt weten waar je aan toe bent wat data stream en dergelijke, geen hoge fluctuaties en erg voorspelbaar. Maar helaas dus ook data versturen als het eigenlijk niet nodig is.

[Afbeelding]
Bedankt ik zal eens wat gaan testen met instellingen in het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

AutisticPinguin schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:26:
[...]

Ok, ik denk dat ik je niet helemaal begrijp.

Het verschil tussen h.264 en h.265 is ongeveer 50% efficiëntie verbetering. Dat betekent dus 50% minder bandbreedte en daardoor 50% langer opnemen.

Als je resolutie naar beneden schroeft gaat je datastream ook naar beneden.

Een 2MP camera op 1920X1080 @25fps in H.265 en medium kwaliteit compressie is 2048 echt serieus voldoende. Een 4MP kan je 4096 aanhouden en een 8MP zet je op 8192.

Stel je hogere beeldkwaliteit in (dus minder compressie) kan je ook de bitrate iets hoger zetten. Dus dan praat je voor een 2MP ongeveer 3000Kbps.

Wat je fps betreft, verlaag je je fps van 25 (realtime) naar 15 of 12 (minimum in mijn ogen) dan zal je bitrate ook naar beneden gaan.
Ik denk dat we elkaar dan niet helemaal begrijpen of vinden dat het anders is inderdaad.

NIETS qua instellingen heeft effect op je data rate over het netwerk en daarmee dus je opslag, behalve de bitrate.

Wat je zegt klopt deels hoor. 2Mbit H265 staat ongeveer gelijk aan 4Mbit H264, maar 4Mbit is 4Mbit. Hetzelfde met framerate, met 10FPS of met 25FPS, heel plat gezegd krijgt met 10FPS op 4Mbit elk frame 0,4Mbit en op 25FPS krijgt elk beeldje 0,16Mbit, in de praktijk werkt het niet helemaal zo want keyframes, etc. maar toch het blijft 4Mbit, hoe dan ook.

Dus niets anders heeft invloed op de hoeveelheid opslag die je gebruikt dan de bitrate. Als je van H264 naar H265 gaat en daardoor besluit van 4Mbit naar 2Mbit te gaan, dan kost dat de helft van de opslag, maar dan is je bitrate niet meer 4Mbit, maar 2Mbit. :P

Dus het is altijd een mix van je instellingen, hoeveelheid beweging in het beeld en wat je acceptabel vind qua bitrate. Bitrate moet je dus per camera type (resolutie, framerate) en scene bepalen. Ik heb ook mijn basis waardes maar er is geen "one size fits all" waarde.

p.s. VBR met Highest quality is effectief gelijk aan CBR (De encodering is wel anders, maar bitrate komt gemiddeld op hetzelfde uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
bbn_ldp schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:52:
[...]

Ik ben niet zo'n ster op de rpi en heb e.e.a. via een uitleg https://www.zwiebelfam.nl/camper/VPN/index.htm#Inleiding gevolgd om openvpn erop te installeren.
Hoe kan ik e.e.a. controleren of het goed staat? Misschien handiger via pm?
Volgnes mij zou het al goed moeten staan, als je verbonden bent met je vpn zou je met je interne ip adres (het adres dat je ook bij port forwarding gebruikt) kunnen verbinden. Dus niet je publieke wan adres waar je eerst mee verbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
incomer schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 23:58:
[...]

Volgnes mij zou het al goed moeten staan, als je verbonden bent met je vpn zou je met je interne ip adres (het adres dat je ook bij port forwarding gebruikt) kunnen verbinden. Dus niet je publieke wan adres waar je eerst mee verbond.
Ik ben verbonden op mijn iPhone, maar als ik het ip adres van de openvpn server ingeef kom ik er niet. Ook niet ip met poort nr erachter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:15

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@bbn_ldp Als ik een tip mag geven: draai de cams wat meer van je huis af. Nu zie je een flink stuk muur (daar zal weinig mee gebeuren lijkt me) en het ziet er estethisch goed uit, maar je mist wel een aardig stuk. Tenzij je bewust de openbare weg niet mee wilt nemen, da's natuurlijk ook prima.

Wat betreft IVS: je moet proberen 2D te denken en puur kijken naar de beweging die de cam ziet. Een schuine lijn in perspectief op de grond tekenen lijkt dan slim, maar de cam ziet alleen de (bv. horizontale) beweging en kan geen diepte onderscheiden. Effectief werkt het dan juist veel minder goed.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:46
@Piet91

wat zijn de grote verschillen tussen de IPC-T5442TM-AS en de door jou genoemde IPC-HDW5231R-ZE ? Andy mailde mijn namelijk net met de eerstgenoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Quindor schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat we elkaar dan niet helemaal begrijpen of vinden dat het anders is inderdaad.

NIETS qua instellingen heeft effect op je data rate over het netwerk en daarmee dus je opslag, behalve de bitrate.

2Mbit H265 staat ongeveer gelijk aan 4Mbit H264, maar 4Mbit is 4Mbit. Hetzelfde met framerate, met 10FPS of met 25FPS, heel plat gezegd krijgt met 10FPS op 4Mbit elk frame 0,4Mbit en op 25FPS krijgt elk beeldje 0,16Mbit, in de praktijk werkt het niet helemaal zo want keyframes, etc. maar toch het blijft 4Mbit, hoe dan ook.

Dus niets anders heeft invloed op de hoeveelheid opslag die je gebruikt dan de bitrate. Als je van H264 naar H265 gaat en daardoor besluit van 4Mbit naar 2Mbit te gaan, dan kost dat de helft van de opslag, maar dan is je bitrate niet meer 4Mbit, maar 2Mbit. :P

Dus het is altijd een mix van je instellingen, hoeveelheid beweging in het beeld en wat je acceptabel vind qua bitrate. Bitrate moet je dus per camera type (resolutie, framerate) en scene bepalen. Ik heb ook mijn basis waardes maar er is geen "one size fits all" waarde.

p.s. VBR met Highest quality is effectief gelijk aan CBR (De encodering is wel anders, maar bitrate komt gemiddeld op hetzelfde uit)
Wat ik zeg klopt niet deels, het klopt naar mijn idee geheel. Echter ga jij er denk ik vanuit dat ik bij een gewijzigde instelling (resolutie, fps, compressie enz) en CBR ik de bitrate niet verlaag/verhoog. Zeker bij CBR is het erg belangrijk om de bitrate te matchen met je instellingen.

Vat mijn reactie niet negatief op, zo bedoel ik het zeker niet. We zijn hier om van elkaar te leren, ik werk al een tijdje in de cctv maar ook ik leer nog regelmatig nieuwe dingen.

Als jij de resolutie van je camera van Full HD naar HD zet zal je zien dat je met VBR, H.264 en een plafond van bijv. 4096 zeker minder data gaat versturen.

Als jij de framerate van een camera van 25 fps naar 1 fps zet met CBR op 16384Kbps zal je toch veel minder data versturen. Als ik jouw theorie juist interpreteer zou dus die ene frame net zoveel data krijgen als verdeeld over 25, dat klopt niet. Probeer het maar.

2MP @25fps met normale kwaliteit is ongeveer 2Mbps. Het vervelende met CBR is dan ook weer dat die dus in dit geval altijd 2Mbps zal versturen, als ik de camera op 15fps zet en niet de bitrate verlaag zal die nog steeds 2Mbps sturen terwijl het niet nodig is. Daarom dus matchen met de andere instellingen.

Voorbeeld, een 2MP camera stel ik in op 16384Kbps, de camera zal dat dan ook gaan versturen. Is dat nodig? Nee, want wat beeldkwaliteit betreft is 2048Kbps in principe al voldoende, maak eens een uitstapje naar 3072Kbps maar hoger dan dat is overkill.

Zet ik diezelfde camera in op 16384 maar dan met VBR dan zal je zien dat de camera nog steeds enorm veel data gaat versturen maar zeker weten geen 16384 als het een rustige scene is. Alleen als de beweging zal toenemen zal je zien dat de data ook weer zal toenemen.

Als ik VBR gebruik en ik stel de bitrate in dan is dat simpelweg een plafond waarbij de camera zal proberen er niet over heen te schieten. Kan wel trouwens.

Zoals gezegd, bij VBR zal de camera aan de hand van de scene complexiteit minder data te versturen hebben. Ook al heb ik dan mijn bitrate op 8000 gezet voor een 2MP dan nog zal de camera dat niet altijd versturen, het is een veel dynamischer proces.

Waar je zeker en absoluut gelijk in hebt is dat het een samenspel is van instellingen, alleen moeten die wel matchen met elkaar. Hoe vaak ik wel niet zie dat een gebruiker een 2MP op 16000Kbps bitrate zet omdat die keuze simpelweg beschikbaar is zal je verbazen.

Mijn advies voor een beveiliging camera met betrekking tot VBR of CBR is gebruik te maken van de default instelling, namelijk VBR.

Vuistregel: uitgaande van 2MP in VBR met normale beeldkwaliteit op 25fps:

Per 2MP 2048Kbps in H.265
Per 2MP 4096Kbps in H.264

Dus een 8MP camera kan in principe naar 8192Kbps in H.265, in H.264 zou dat zelfs 16384Kbps zijn.
Quindor schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:15:
[...]
Inderdaad, als je CBR kiest heb je geen mogelijkheid om de beeldkwaliteit optie in te stellen. Dat komt omdat je dat met CBR effectief doet met de bitrate.

Beter zou zijn:

VBR met Highest quality met een max. bitrate van 3072Kbps is effectief gelijk in beeldkwaliteit aan CBR met een bitrate van 3072Kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Joepla schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:26:
@bbn_ldp Als ik een tip mag geven: draai de cams wat meer van je huis af. Nu zie je een flink stuk muur (daar zal weinig mee gebeuren lijkt me) en het ziet er estethisch goed uit, maar je mist wel een aardig stuk. Tenzij je bewust de openbare weg niet mee wilt nemen, da's natuurlijk ook prima.

Wat betreft IVS: je moet proberen 2D te denken en puur kijken naar de beweging die de cam ziet. Een schuine lijn in perspectief op de grond tekenen lijkt dan slim, maar de cam ziet alleen de (bv. horizontale) beweging en kan geen diepte onderscheiden. Effectief werkt het dan juist veel minder goed.
Ik wil inderdaad niet te veel openbare weg filmen maar zal er nog eens kritisch naar kijken.
Bij ivs dacht ik de lijn voor de ramen langs te trekken. Tot nu toe reageren de lijnen goed al krijg je wel meerdere meldingen als ieman op de lijn beweegt. Ik ben nu ook aan het testen met Intrusion, maar alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
bbn_ldp schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Ik ben verbonden op mijn iPhone, maar als ik het ip adres van de openvpn server ingeef kom ik er niet. Ook niet ip met poort nr erachter
Nee je moet het ip adres met poort van je nvr/camera invullen! Het zelfde als dat je thuis op het wifi zou zitten zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
AutisticPinguin schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:48:
[...]

Wat ik zeg klopt niet deels, het klopt naar mijn idee geheel. Echter ga jij er denk ik vanuit dat ik bij een gewijzigde instelling (resolutie, fps, compressie enz) en CBR ik de bitrate niet verlaag/verhoog. Zeker bij CBR is het erg belangrijk om de bitrate te matchen met je instellingen.

Vat mijn reactie niet negatief op, zo bedoel ik het zeker niet. We zijn hier om van elkaar te leren, ik werk al een tijdje in de cctv maar ook ik leer nog regelmatig nieuwe dingen.

Als jij de resolutie van je camera van Full HD naar HD zet zal je zien dat je met VBR, H.264 en een plafond van bijv. 4096 zeker minder data gaat versturen.

Als jij de framerate van een camera van 25 fps naar 1 fps zet met CBR op 16384Kbps zal je toch veel minder data versturen. Als ik jouw theorie juist interpreteer zou dus die ene frame net zoveel data krijgen als verdeeld over 25, dat klopt niet. Probeer het maar.

2MP @25fps met normale kwaliteit is ongeveer 2Mbps. Het vervelende met CBR is dan ook weer dat die dus in dit geval altijd 2Mbps zal versturen, als ik de camera op 15fps zet en niet de bitrate verlaag zal die nog steeds 2Mbps sturen terwijl het niet nodig is. Daarom dus matchen met de andere instellingen.

Voorbeeld, een 2MP camera stel ik in op 16384Kbps, de camera zal dat dan ook gaan versturen. Is dat nodig? Nee, want wat beeldkwaliteit betreft is 2048Kbps in principe al voldoende, maak eens een uitstapje naar 3072Kbps maar hoger dan dat is overkill.

Zet ik diezelfde camera in op 16384 maar dan met VBR dan zal je zien dat de camera nog steeds enorm veel data gaat versturen maar zeker weten geen 16384 als het een rustige scene is. Alleen als de beweging zal toenemen zal je zien dat de data ook weer zal toenemen.

Als ik VBR gebruik en ik stel de bitrate in dan is dat simpelweg een plafond waarbij de camera zal proberen er niet over heen te schieten. Kan wel trouwens.

Zoals gezegd, bij VBR zal de camera aan de hand van de scene complexiteit minder data te versturen hebben. Ook al heb ik dan mijn bitrate op 8000 gezet voor een 2MP dan nog zal de camera dat niet altijd versturen, het is een veel dynamischer proces.

Waar je zeker en absoluut gelijk in hebt is dat het een samenspel is van instellingen, alleen moeten die wel matchen met elkaar. Hoe vaak ik wel niet zie dat een gebruiker een 2MP op 16000Kbps bitrate zet omdat die keuze simpelweg beschikbaar is zal je verbazen.

Mijn advies voor een beveiliging camera met betrekking tot VBR of CBR is gebruik te maken van de default instelling, namelijk VBR.

Vuistregel: uitgaande van 2MP in VBR met normale beeldkwaliteit op 25fps:

Per 2MP 2048Kbps in H.265
Per 2MP 4096Kbps in H.264

Dus een 8MP camera kan in principe naar 8192Kbps in H.265, in H.264 zou dat zelfs 16384Kbps zijn.

[...]

Inderdaad, als je CBR kiest heb je geen mogelijkheid om de beeldkwaliteit optie in te stellen. Dat komt omdat je dat met CBR effectief doet met de bitrate.

Beter zou zijn:

VBR met Highest quality met een max. bitrate van 3072Kbps is effectief gelijk in beeldkwaliteit aan CBR met een bitrate van 3072Kbps.
Ik heb zelf heel lang lopen klooien met het instellen van de bitrate. Ik zou zelf nooit VBR meer gebruiken. Wat er bij mij in praktijk gebeurde is dat wanneer er een stuk of 3/4 personen door het beeld lopen is dat de bitrate te laat omhoog geschroefd wordt. Hierdoor kon ik regelmatig gezichten niet herkennen.

Voor mij zijn dit beste instellingen (2MP):

CBR h265 3000~ kbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Dat zal mogelijk eerder te maken hebben gehad met je opname schema. Als je alleen bij beweging opname wilt hebben en lagere of geen opname tussendoor dan kan de camera heel even tijd nodig hebben om op te schalen.

Mijn opname advies is, gebruik 24/7 opname op continue instelling en daarbij ook je VCA of IVS activeren. Op die manier mis je nooit iets omdat je per ongeluk een regel niet goed hebt ingesteld of zoals jij hebt ervaren met de beeldkwaliteit. Maar doordat de VCA wel aanstaat kan je wel makkelijk terug zoeken op events of actief push berichten laten versturen.

Er is maar 1 nadeel en dat is je meer data gaat opslaan. Maar wat kost een extra hdd tegenwoordig, gooi er een extra in of koop een grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik heb pre recording op 15 seconden staan. Het is echt zodra er ineens veel beweging opkomt dan is het even slecht (ook al is die 1 minuut aan het opnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
En hoe staat je opname bij geen event? Staat die lager ingesteld? Zo ja, dan kan dat ook de reden zijn. Ook met pre recording actief, de camera weet immers niet wanneer een event gaat gebeuren. Wat in de buffer zit hoeft niet altijd de kwaliteit te zijn die je hebt ingesteld bij event opname.

Maar het kan natuurlijk ook aan het merk en type camera liggen, de een zal er veel beter mee kunnen omgaan. Hogere rekenkracht is efficienter gebruik van de compressie en daardoor ook sneller anticiperen.

Ik merk bij de camera's die ik gewend ben geen verschil, maar mijn advies zal ik inderdaad wat nuanceren. Het is wat ik geef aan installateurs voor cctv installaties met de merken waar ik mee werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
AutisticPinguin schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:45:
En hoe staat je opname bij geen event? Staat die lager ingesteld? Zo ja, dan kan dat ook de reden zijn. Ook met pre recording actief, de camera weet immers niet wanneer een event gaat gebeuren. Wat in de buffer zit hoeft niet altijd de kwaliteit te zijn die je hebt ingesteld bij event opname.

Maar het kan natuurlijk ook aan het merk en type camera liggen, de een zal er veel beter mee kunnen omgaan. Hogere rekenkracht is efficienter gebruik van de compressie en daardoor ook sneller anticiperen.

Ik merk bij de camera's die ik gewend ben geen verschil, maar mijn advies zal ik inderdaad wat nuanceren. Het is wat ik geef aan installateurs voor cctv installaties met de merken waar ik mee werk.
Voor zover ik weet kan ik alleen globaal de kwaliteit instellen. Al mijn camera’s zijn van Hikvision (DS-2CD2325FWD-I)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
incomer schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:45:
[...]

Nee je moet het ip adres met poort van je nvr/camera invullen! Het zelfde als dat je thuis op het wifi zou zitten zeg maar.
Oke ik denk blijkbaar verkeerd 8)7 Ga ik proberen. Doe ik dat gewoon in de balk van chrome of heb ik daar een ander progje voor nodig, want als ik inti 192.168.*.*:poortnr dan kom ik er niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Len020 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:27:
@Piet91

wat zijn de grote verschillen tussen de IPC-T5442TM-AS en de door jou genoemde IPC-HDW5231R-ZE ? Andy mailde mijn namelijk net met de eerstgenoemde.
De IPC-T5442TM-AS komt uit een nieuwe serie camera's van Dahua.
Grootste verschillen zijn dat de IPC-T5442TM-AS:
- een grotere sensor heeft; 1/1.8” vs. 1/2.8” in de 5231.
- in hogere resolutie kan filmen; 4MP i.p.v. 2MP
- in theorie lichtgevoeliger is dan de 5231.
- een vaste lens heeft en niet vari-focal zoals de 5231

Vooral het theoretisch gegeven dat de 5442 lichtgevoeliger zou zijn dan de 5231 en dat in combinatie met de hogere resolutie; was de gedachte dat dit perfecte opvolgers zouden zijn voor de 5231.

Maar om eerlijk te zijn; van wat ik heb gezien vallen mij de camera's tegen. De prestaties bij weinig licht zijn niet of nauwelijks beter en ze kennen ook nog wat andere gebreken die mogelijk met firmware-updates wel verholpen kunnen worden.

Als je nu nog niets hebt zou ik persoonlijk nog steeds voor de 5231 (of de goedkopere IPC-HDW2231R-ZS als je audio niet belangrijk vind) gaan vooral vanwege het feit dat deze vari-focal zijn.
Maar dat is uiteindelijk een keuze die je zelf moet maken, je kunt op bijvoorbeeld IP Cam Talk gaan kijken naar videomateriaal dat daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Heb een fout gemaakt bij het resetten van de NVR en nu geven mijn 2 oude foscam camera's geen beeld meer op de Idmss app. Ze hebben het wel gedaan op de app en op de pc zie ik ze ook wel.
Ook krijg ik geen stukje film meer bij een crossline detection alarm. Ik krijg wel weer het alarm op mijn iphone maar als ik dan op de melding druk gaat hij niet meer naar het afspeelscherm maar naar het Preview scherm.
Zit al uren te klooien maar krijg het niet meer goed. Wie weet raad? Blijkbaar kan een nvr ook geen backup maken van de instellingen kwam ik achter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
bbn_ldp schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:57:
[Afbeelding]
Dit probleem heb ik ook opgelost. Bleek dat ik voor een aantal camera's smartplan niet had aangezet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
bbn_ldp schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:42:

Ook krijg ik geen stukje film meer bij een crossline detection alarm. Ik krijg wel weer het alarm op mijn iphone maar als ik dan op de melding druk gaat hij niet meer naar het afspeelscherm maar naar het Preview scherm.
Ook dit is weer opgelost. Moest in de app weer worden ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 08:19
Ik ben opzoek naar buitencamera voor in de tuin / voordeur geen mogelijkheid om kabels te trekken en kwam op de Reolink Argus 2. Of raden jullie wat anders aan?

[ Voor 12% gewijzigd door moca007 op 25-07-2019 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:58:
Met dieven actief in de buurt is het tijd voor een camera...
Members only:

Bovenstaande situatie is van toepassing, waarbij de witte auto normaal gesproken niet aanwezig is.
Klik voor vergroting.

Ik ben op zoek naar een duw in de juiste denkrichting...

Zoals te zien is zijn er een paar mogelijke posities voor het plaatsen van één camera.
Ik las in dit topic dat de camera niet te hoog moet hangen om gezichten goed in beeld te krijgen.

Geel streep ik ogenblikkelijk door. Vanaf daar zicht op de deur, oprit en auto is op zijn best waardeloos. Tevens staat rechts van het huis een schutting. Dan is de tuindeur links veel aantrekkelijker voor inbrekers en minder opvallend om gebruik van te maken.

Blauw streep ik door omdat je daar een camera zou moeten hebben die actief mee kan draaien met objecten en een grote kans hebt om actie te missen als de kijkrichting verkeerd staat. Wide angle camera nemen? Ik begrijp dat de kwaliteit en/of het kijkbereik dan behoorlijk achteruit gaat.

Rood is al beter. Personen die naar de voordeur komen worden gedurende lange tijd in het gezicht opgenomen. Ook het overzicht van de oprit is goed. Met een 90 graden bereik wordt lopen naar de tuindeur meegenomen.

Groen lijkt mij nog wat beter. Er wordt een stuk meer van de voortuin meegepakt dan bij rood. Mensen die naar de voordeur lopen komen iets slechter in beeld, maar als ze bij de voordeur staan zijn ze nog steeds in beeld, zij het van achteren, wat bij rood niet het geval is. Het nadeel is dat personen die naar de tuindeur gaan niet meer in beeld zijn 1-2 meter voor het bereiken van de tuindeur.

Algemene zaken: De tuindeur zou redelijk gemakkelijk beveiligd kunnen worden met een sensor. Alarmsysteem binnenshuis aanwezig, maar je weet het natuurlijk nooit en als je in de situatie van grof geweld komt heb je meer aan een camera dan een alarmsysteem. Er is best kans dat er nog wat el cheapo camera's in het huis komen, bijvoorbeeld in de hal. Naar mijn mening draagt dat bij aan groen voor de beste buitenpositie.

Richting de specificaties...

- Buitencamera
- Dome bij voorkeur vanwege de zachtere vorm en ptz mogelijkheid als dat binnen het budget past.
- Nachtzicht, minimaal de oprit dus vanaf groen/rood ~10 meter
- Bij voorkeur met microfoon
- Universele streamingmogelijkheden (dus geen afgesloten systeem waarvoor per se app x of cloud y nodig is). Technische aansturing via een eigen webinterface prima natuurlijk.
- Beelden opslaan op een linux server (Samba/NFS of een programma dat direct 'pullt,' motion?). Een NVR-bak opzetten zit er niet in.
- Minimaal 3 streams tegelijk (1 record, 2 kijken)
- Motion detection; bij voorkeur in zones waarbij de straat wel wordt opgenomen maar geen alarm geeft en eigen erf dat opgenomen wordt én bijv. 's nachts wel alarm geeft onder bepaalde omstandigheden. Communicatie met Home Assistant zou helemaal mooi zijn.
- Uit het topic begrijp ik dat WiFi wordt afgeraden. Iets als een PoE-adapter is een optie. Het lijkt mij überhaupt erg lastig om een camera op die posities op te hangen met de kabels netjes weggewerkt. Tips?
- Voor posities rood en groen is een hoek van ~100 graden voldoende. Actieve pan/tilt/zoom voor een kleine meerprijs wel welkom natuurlijk. Voor blauw (ik laat geel echt even weg) is ptz nodig met volgsysteem.
- Budget ~300 euro all inc.
Ik oriënteer nu op de Dahua's. Specs voor de prijs lijkt daar goed. Maar ik merk dat het extreem lastig blijft. Soms heb je zo'n turret camera 2MP voor 280 euro maar een dome 8MP voor 180 ofzo. Lastig dan om te zien wat de verschillen zijn, en de ene 8MP is de andere niet natuurlijk. Is er niet een site die kiezen makkelijker maakt? Catalogus? Vergelijken? Voorbeelden?

Ik had Andy al gemaild met de wensen en kreeg daarbij toen een advies, maar ook dat kan ik natuurlijk niet 'plaatsen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
Ik heb ook mijn eerste Dahua camera binnen via andy. Ik worstel nog wel even met welke adapter (niet poe) ik nu het beste kan gebruiken. Even in de instellingen gekeken, dat wordt nog een hell of job om een camera in te stellen. Ik wil eigenlijk alleen opnemen als het nodig is. Alleen wanneer ik dan een dag in de tuin ben en motion aan heb staan dan gaat hij natuurlijk de hele dag opnemen. Ik zie ook zo gauw niet de optie om beelden weer te wissen na bepaalde tijd. Iemand tips voor een gebruikerforum? vanavond maar eens kijken of ik hem aan de synology gekoppeld krijg. Het is overigens een IPC-HDW4431E-AS geworden.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Stampre schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:53:
Ik heb ook mijn eerste Dahua camera binnen via andy. Ik worstel nog wel even met welke adapter (niet poe) ik nu het beste kan gebruiken. Even in de instellingen gekeken, dat wordt nog een hell of job om een camera in te stellen. Ik wil eigenlijk alleen opnemen als het nodig is. Alleen wanneer ik dan een dag in de tuin ben en motion aan heb staan dan gaat hij natuurlijk de hele dag opnemen. Ik zie ook zo gauw niet de optie om beelden weer te wissen na bepaalde tijd. Iemand tips voor een gebruikerforum? vanavond maar eens kijken of ik hem aan de synology gekoppeld krijg. Het is overigens een IPC-HDW4431E-AS geworden.
Als je een forum zoekt: https://ipcamtalk.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:47
Om mijn bericht maar gelijk spannend te beginnen.
Situatieschets: Wij hebben een 2 onder 1 kap die nogal extreem is uitgebouwd, en wij slapen beneden. De oprit (8 meter lang) bestaat uit grind en dan hebben we een poort en vervolgens loopt het grind nog zo'n 4 meter door totdat de tegels beginnen.
Op de nacht van zondag op maandag werd ik rond 04:00 wakker van iets/iemand die over ons grind liep, en voordat ik helemaal wakker was merkte ik dat onze buitenlamp met bewegingssensor (zo'n 6 meter verwijderd van het grind) uitging. Ik heb toen mijn vriendin wakker gemaakt en zijn we uit bed gegaan om te kijken of we een gezellige inbreker op bezoek hadden of niet.
Aangezien wij een hond hebben die totaal niet waaks is qua blaffen maar wel qua enthousiastheid dacht ik 'laat ik voorzichtig naar de gang gaan en controleren of de hond wakker is, en kwispelend voor de deur staat om de inbreker te begroeten'.
Eenmaal aangekomen in de gang lag de hond daar te kwispelen, maar niet heel extreem. Dus mocht er een inbreker zijn geweest dan was die mogelijk erg stil. Ik zei toen tegen m'n vriendin hou de telefoon paraat en ik en Marvel (de hond) gaan naar buiten om te kijken of we iets konden zien/merken.
Toen ik de buitendeur opendeed riep ik wat harder 'Marvel ga maar zoeken!'. Dat is vaak zijn commando om op zoek te gaan naar botjes/speelgoed/personen (als wij ons verstoppen). Maar Marvel liep lekker vrolijk nog een beetje slaperig de tuin rond. Dus nog even een rondje door de tuin gedaan met een zaklamp maar heb verder niets vreemd gezien en ook gezien de reactie van Marvel vermoed ik dat het mogelijk maar een kat/egel was.
Maar door alle adrenaline duurde het enige tijd eerdat we konden slapen :')

Om een lang verhaal kort te maken, hebben we gisterenavond via Andy de IPC-HDW2231R-ZS 2MP besteld (met dank aan de waardevolle tips in dit topic). Deze zal ik samen laten werken met m'n Synology ds418play en alleen laten opnemen als hij beweging detecteert.
Op die manier kunnen we hopelijk vanuit bed even checken wat de oorzaak van het geluid was, en dan weer verder slapen of eventjes 112 bellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 17:14
Bij mijn zoektocht naar een BEDRADE videodeurbel heb ik de volgende besteld:

https://shop.yooseecamera...rbell-camera-poe-wireless

Redelijk betaalbaar en de specs zien er goed uit. Bovendien onvif, dus kan ik hem ook aan mijn NVR koppelen.

Ik zal mijn bevindingen delen zodra hij binnen is (en aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Noppesnada schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:23:
Bij mijn zoektocht naar een BEDRADE videodeurbel heb ik de volgende besteld:

https://shop.yooseecamera...rbell-camera-poe-wireless

Redelijk betaalbaar en de specs zien er goed uit. Bovendien onvif, dus kan ik hem ook aan mijn NVR koppelen.

Ik zal mijn bevindingen delen zodra hij binnen is (en aangesloten)
Die zag ik ook op het IP Cam Talk forum langskomen.
De specificaties zijn veelbelovend, hopelijk hebben ze die ook goed geïmplementeerd.
Want er zijn echt nauwelijks videodoorbellen degelijke specs leveren..
Dus niet cloud/abonnement afhankelijk, POE, RTSP/ONVIF en een degelijke camera.
Voor zover zijn de enige mogelijkheden de Doorbird, Doorsafe en dus deze.
En zowel de Doorbird als Doorsafe hebben beide hun nadelen.

De rest is of veel duurder of mist een van die genoemde zaken.
Pagina: 1 ... 40 ... 89 Laatste