Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:59

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

rolandb schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:41:
...totdat mijn thuisfront een kritische vraag stelde over de impact van de IR sensoren op zicht van de baby. Ze kijkt namelijk ' in de rode lampjes'. Nu heb ik het idee van niet, maar neem uiteraard zekere voor onzekere.

Hebben jullie ideeen of dit nog impact kan hebben?
Ik heb me dit ook wel eens afgevraagd, ben inmiddels wel al een tijdje uit de babycams ;)

Als je geen expert bent op dit gebied, zou ik niet teveel waarde hechten aan uitspraken die het bagetaliseren. Dat een baby prima slaapt met de IR verlichting zegt niets over de evt. schadelijkheid op langere termijn. Het gaat om de tijd dat de ogen open zijn.

Feit is, dat je oog de IR straling niet kan waarnemen. Je oog (iris) reageert ook niet op dit licht. Het effect is dus dat er een bepaalde hoeveelheid licht in je oog komt, die niet (gedeeltelijk) wordt tegengehouden, zoals dat wel bij zichtbaar licht gebeurt. Bij UV licht is dat aantoonbaar schadelijk, bv. op grotere hoogte in de sneeuw kun je daar last van hebben. UV heeft de eigenschap dat het je netvlies kan beschadigen, IR volgens mij niet. Maar ook ik ben geen expert...

Misschien is het slim om zekerheidshalve de IR bron verder van je baby te plaatsen. Ik heb dat zo gedaan, ondanks dat je dan iets minder mooi beeld hebt.
Ooit gaven artsen aan sommige patienten het advies om te beginnen met roken, daar werd je lekker relaxed van. Oftewel, soms komt de kennis pas nadat er meerdere jaren ervaring mee is opgedaan.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik ben er wel redelijk aan uit wat het zou gaan worden, alleen twijfel ik nog tussen of 2x een turret (IPC-T5442TM-AS) of 1x een turret (IPC-T5442TM-AS) en 1x een bullet (IPC-HFW5442E-ZE). De bullet heeft als voordeel dat ie een "motorized lens" heeft (nadeel is dat ie wat duurder is :P).

Ander puntje waar ik nog niet aan uit ben bij de turret, rechtstreeks op de muur monteren of met een wallmount..

Zoveel mogelijkheden, zoveel vragen :p

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:46
FlipFluitketel schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:49:
Ik ben er wel redelijk aan uit wat het zou gaan worden, alleen twijfel ik nog tussen of 2x een turret (IPC-T5442TM-AS) of 1x een turret (IPC-T5442TM-AS) en 1x een bullet (IPC-HFW5442E-ZE). De bullet heeft als voordeel dat ie een "motorized lens" heeft (nadeel is dat ie wat duurder is :P).

Ander puntje waar ik nog niet aan uit ben bij de turret, rechtstreeks op de muur monteren of met een wallmount..

Bij twijfel kun je het beste één camera bestellen en kijken hoe dat bevalt.
Bijvoorbeeld de IPC-T5442TM-AS.
Een zoom camera is handig als je de beeldhoek niet weet wat je precies in beeld wilt brengen.
Over het algemeen zijn zoom camera’s ook minder lichtgevoelig en is de F waarde groter (bv F1.8).
Hoe lager de F waarde hoe lichtgevoeliger.
De sensor telt ook mee maar de lens niet minder.

Afhankelijk hoe en waar je de camera ophangt is een wall of ceiling mount wel aan te bevelen.
De kabel en aansluitingen moeten immers ook ergens weggewerkt worden.
Wel het juiste type mount bracket bestellen die bij de camera past.
De maten zijn niet altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:49:

Een paar posts eerder heb ik het volgende ook al gezegd; koop eerst 1 IPC-HDW5231R-ZE (met mount en eventueel NVR), bepaal met die vari-focal camera de brandpunt/beeldhoek van de overige camera's en bestel als extra camera's de IPC-HDW5442TM-AS met de juiste lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 19:56
Flink wat gelezen in dit topic en op IPCAMTALK. Wat mij nog niet helemaal onduidelijk is, is de aanvullende waarde van een NVR als je slechts 1 camera van plan bent te gebruiken. Ik weet dat dit mogelijk is, maar welke mogelijkheden mis je dan precies? Ik ben van plan op te nemen op de SD-kaart en een Ubuntu server/HTPC die ik 24/7 heb draaien. Ik neem aan dat ik via nfs/ftp kan opnemen hierop.
Wat ik in ieder geval wil kunnen doen met de camera:
- camera bekijken en opnames terugkijken via smartphone
- camera bekijken en opnames terugkijken via ubuntu/windows pc op zelfde netwerk
- camera besturen (PTZ) via smartphone
- instellen van intrusion/tripwire detection
- instellen van privacy mask
Ik zoek 1 camera, waarbij ik twijfel tussen de veel aanbevolen IPC-HDW5231R-ZE of de SD1A203T-GN. Beiden zijn even duur via Andy. De SD1A203T-GN biedt als voordeel dat er PTZ mogelijkheid is (ik weet dat de waarde hiervan beperkt is, maar lijkt me leuke gimmick). Ik heb de aanvullende optische zoom en IR bereik van de 5231 niet perse nodig.
Welke functies zou ik missen als ik geen NVR gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bhai schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:02:
Flink wat gelezen in dit topic en op IPCAMTALK. Wat mij nog niet helemaal onduidelijk is, is de aanvullende waarde van een NVR als je slechts 1 camera van plan bent te gebruiken. Ik weet dat dit mogelijk is, maar welke mogelijkheden mis je dan precies? Ik ben van plan op te nemen op de SD-kaart en een Ubuntu server/HTPC die ik 24/7 heb draaien. Ik neem aan dat ik via nfs/ftp kan opnemen hierop.
Wat ik in ieder geval wil kunnen doen met de camera:
- camera bekijken en opnames terugkijken via smartphone
- camera bekijken en opnames terugkijken via ubuntu/windows pc op zelfde netwerk
- camera besturen (PTZ) via smartphone
- instellen van intrusion/tripwire detection
- instellen van privacy mask
Ik zoek 1 camera, waarbij ik twijfel tussen de veel aanbevolen IPC-HDW5231R-ZE of de SD1A203T-GN. Beiden zijn even duur via Andy. De SD1A203T-GN biedt als voordeel dat er PTZ mogelijkheid is (ik weet dat de waarde hiervan beperkt is, maar lijkt me leuke gimmick). Ik heb de aanvullende optische zoom en IR bereik van de 5231 niet perse nodig.
Welke functies zou ik missen als ik geen NVR gebruik?
Je moet een NVR zien als één grote opslag disk.
Daarbij zorgt de NVR ervoor dat events opgeslagen worden als je dit hebt ingesteld.
Je kunt kiezen om 24/7 op te nemen of alleen events op te nemen of een combi van beiden.

Op de SD kaart gaat dit zeer beperkt er is immers niet zoveel ruimte.
Je kunt ook een NAS gebruiken maar continue opnemen op een NAS is niet zo geschikt.

Ander voordeel van een NVR is het zuinige energie verbruik.
Het ding staat immers 24/7 aan.
Een NAS wellicht ook, maar dat hangt er maar vanaf wat je er nog meer mee doet.

Het terugkijken van opnames vanaf de camera of via de NVR verloopt in principe hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Dus als ik toch een NAS heb draaien 24/7, dan zijn er geen wezenlijke voordelen van een NVR? Het enige wat ik dan kan bedenken is dat dat de software die op de NVR draait wel beter zal zijn dan hetgeen ik op mijn NAS/ubuntu server kan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
De software was voor mij de reden. Piet91 heeft hiervan recent nog een goed voorbeeld gegeven, goed gebruik kunnen maken van IVR is een belangrijke wat mij betreft.
Bhai schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:39:
Dus als ik toch een NAS heb draaien 24/7, dan zijn er geen wezenlijke voordelen van een NVR? Het enige wat ik dan kan bedenken is dat dat de software die op de NVR draait wel beter zal zijn dan hetgeen ik op mijn NAS/ubuntu server kan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
De NVR heeft eigen dedicated software wat in de firmware ingebakken zit.
Dat heeft voordelen maar ook nadelen.
Je kunt er zelf immers niets aan wijzigen alleen de opties instellen.
Het werkt verder wel en daar gaat het om.
In combinatie met een smartphone app loopt het ook niet altijd soepel.
Dit ligt vooral aan de app niet aan de NVR.

Als je verder een betrouwbare harddisk (WD purple) gebruikt in een NVR heb je alle ruimte om beelden op te slaan. Hoe lang je kunt opslaan hangt uiteraard af hoeveel camera’s er actief zijn en of je alleen events opslaat of ook continu opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:05
Ik heb eerst een poosje zelf de software op een server (2012 R2) gedraaid, vaak geklooi, het werkte gewoon niet lekker (ook performance issues). NVR gekocht met een flinke HD er in (zo'n purple) en nooit meer problemen gehad. Het werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Frost_Azimov schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:11:
[...]

Ik heb eerst een poosje zelf de software op een server (2012 R2) gedraaid, vaak geklooi, het werkte gewoon niet lekker (ook performance issues). NVR gekocht met een flinke HD er in (zo'n purple) en nooit meer problemen gehad. Het werkt gewoon.
Performance issues, kun je dat nader specificeren? Je hebt het dan over het terugkijken van de beelden? Of het daadwerkelijk opslaan van de beelden op de server?
Mij gaat het erom dat alles betrouwbaar wordt opgeslagen. Terugkijken ben ik niet van plan. Als ik vele topics erover volgt, is het haast een hobby geworden van mensen om de opnames terug te kijken, kan me er iets bij voorstellen :P Maar het terugkijken is voor mij niet zo belangrijk (tenzij er echt iets heeft plaatsgevonden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:05
Bhai schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:14:
[...]
Performance issues, kun je dat nader specificeren?
Was idd bij het terugkijken, ik ben ook niet zo'n hobby kijker, maar áls er wat gebeurd wil je het wel kunnen terugvinden. Dat was erg frustrerend met de 'oude setup'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Frost_Azimov schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:17:
[...]

Was idd bij het terugkijken, ik ben ook niet zo'n hobby kijker, maar áls er wat gebeurd wil je het wel kunnen terugvinden. Dat was erg frustrerend met de 'oude setup'
99,9% van de tijd gebeurt er niets.
Je wilt juist àls het nodig is wel bruikbare beelden terug kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenB
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-04 20:19
Dag,

Ik zit toch even met een vraagje ivm het opzetten van een cameranetwerk.

Na enig opzoekingswerk op het internet, kwam ik als beste wifi-camera uit op de NEST iq-cam daar de gezichtsherkenning toch een interessante meerwaarde is.
Aangezien deze toch vrij kostelijk is excl de benodigde cloudkosten, ben ik beginnen verder zoeken en ben ik dit topic tegengekomen.
Nu na enkele pagina's te lezen, zie ik door de bomen het bos niet meer!

Ik had dus graag vooraan het toegangspad naar de voordeur en een parkeerplaats bewaakt, deze zou op +- 3m hoogte komen zonder extra lichtbron. Aangezien ik geen vaste internetaansluiting heb daar, ben ik dus gewezen op een camera die kan verbinden met wifi. Afstand van plaats waar camera zou bevestigd worden, tot pad naar de voordeur en parking is +-3 tot 6m.
Achteraan had ik graag op de garagemuur de achterdeur + terras bewaakt (montagehoogte +-2.40m), hier kan er zowel gebruik gemaakt worden van wifi of vaste aansluiting. Afstand van garage naar achterdeur en het terras bedraagt 20m.

Indien dit allemaal te realiseren is, zou ik met der tijd ook eventueel binnen nog 1 of 2camera's willen voorzien en ook laten uploaden naar de NVR.

Dien ik gebruik te maken van een clouddienst met melding via smartphone (ios) of kan ik gebruik maken van een NVR die het beeldmateriaal via wifi kan uploaden en meldingen versturen naar de smartphone?
Of kan ik toch beter gewoon de nest iq cam kopen en het abo nemen voor 5 of 10dagen opslag?

Als dit allemaal geinstalleerd is, is het gewoon plug and play of dienen er toch een serieus aantal instellingen te gebeuren? Zijn deze extreem ingewikkeld of door een leek makkelijk uit te voeren?

1000x dank!

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Topic aardig doorgespit. Type camera hierdoor kunnen kiezen, (dome of eyebal)

Het word een losse NVR (goedkoper dan NAS)
https://www.alarmsysteeme...k-video-recorder-nvr.html
Ik heb een PoE+ switch dus geen PoE nodig op de recorder.

Type camera, gezien het niet onder een afdak komt een eyebal (ivm regendruppels las ik :) ) namelijk deze:
https://www.alarmsysteeme...t-eyeball-c-92779765.html
Of
https://www.alarmsysteeme...ht-dome-cam-78380840.html

Geen idee welke ik beter mee af ben.

Om kabel netjes weg te werken aangezien het meestal redelijk krap is bij die dingen dit ophang systeem erbij pakken
https://www.alarmsysteeme...ium-wandbeugel-zwart.html

Ter info helemaal links komt een smal pad zodat je vanaf de weg rechtdoor naar achter kunt lopen ipv voor het huis en rechts iets meer parkeerplek dan tuin. Zie deze foto de rode vlakken word (extra) bestrating.

Nu heb ik aan de voorkant 2 ideetjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wYks61hZvCVfuc8aFHEWaplp/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EHOo6OIcA379i2CgkF0E8wcG/thumb.png

Rechts het kleine raam (hangt nu niets, komt markies) en links en in het midden (nu een luifel op de foto) komen markiezen, geen idee als die het zicht gaan belemmeren? Of juist door de wandbeugel komt dat goed uit? Of moet ik juist geen wandbeugel pakken?

Mocht iemand een ander idee hebben laat het weten ( @Piet91 @HoppyF *O* )

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 07-06-2019 13:53 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

komkommer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:57:
Stel camera's en een nvr besteld bij andy via email-adres hier in topic. Bedankt voor de tips! Ben benieuwd hoe snel ze binnen komen. Kan niet wachten om er mee te gaan spelen :)
In twee zendingen is alles bij me aangekomen. Ziet er strak uit, nu druk bezig om netwekkabels te leggen!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Ik zit de hele avond verschillende fora en webwinkels af te zoeken, maar ik kom niet echt tot een duidelijk antwoord.

Ik ben net (en samen met mij nog 30+ anderen) sinds een maand komen te wonen in een nieuw pand met huurwoningen, waar al eerder het vermoeden was dat woningen zonder toestemming worden betreden. Nu vandaag was het zelfs zo dat in 1 van de woningen voetsporen met zand zijn aangetroffen, wat mij direct wijst op huisvredebreuk.

Nu ben ik een zoektocht gestart naar een relatief simpele camera, die ik gewoon binnen mijn woning plaatst, die eigenlijk alleen maar hoeft op te nemen wanneer beweging wordt gedetecteerd.

Nu lijkt mij een Foscam FI9816P (pricewatch: Foscam FI9816P (Zwart)) een goede optie, maar ik ben echt compleet een leek op het gebied van beveiligingscamera's. Is er iemand die een tip heeft voor me?

Het gaat mij er voornamelijk om dat ik bewijs zou hebben in het geval de beheerder (of iemand in opdracht van) zonder mijn toestemming mijn woning binnenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 13:59
Liquid-Man schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:21:
Ik zit de hele avond verschillende fora en webwinkels af te zoeken, maar ik kom niet echt tot een duidelijk antwoord.

Ik ben net (en samen met mij nog 30+ anderen) sinds een maand komen te wonen in een nieuw pand met huurwoningen, waar al eerder het vermoeden was dat woningen zonder toestemming worden betreden. Nu vandaag was het zelfs zo dat in 1 van de woningen voetsporen met zand zijn aangetroffen, wat mij direct wijst op huisvredebreuk.

….

Het gaat mij er voornamelijk om dat ik bewijs zou hebben in het geval de beheerder (of iemand in opdracht van) zonder mijn toestemming mijn woning binnenkomt.
Zou je niet eerst dan eens de cilinders in je deur vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
Paddywacker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Zou je niet eerst dan eens de cilinders in je deur vervangen?
Daar was ik ook al naar aan het kijken. In mijn contract staat dat dit niet is toegestaan, ondertussen wel te weten gekomen dat dit wettelijk geen stand houdt. Het blijft natuurlijk wel een lastige als iets in een contract staat om dat vervolgens gelijk te "overtreden", zeker in het geval mij de wet niet helemaal duidelijk is.

Ondertussen zijn we dus aan het kijken welke stappen we ten minste moeten ondernemen zodat wij juridisch gezien juist handelen wanneer cilinders worden vervangen, maar ik was het zeker van plan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Liquid-Man Persoonlijk zou ik de cilinder(s) sowieso vervangen in een huis. Ongeacht of het nieuwbouw of bestaande bouw is. Je hebt geen enkele zekerheid dat jij de enige bent die alle sleutels heeft en als de beheerder denkt dat hij daar iets van kan zeggen, dan mag hij ook uitleggen waarom hij zonder jouw toestemming je huis betreedt of zou willen betreden. Dat is een delict dat je niet zomaar wegbabbelt.

Stel dat je over een tijdje wat spullen mist. Inbraak waarschijnlijk, maar geen sporen van braak. Dan moet je je best doen om je verzekering te overtuigen dat het echt inbraak was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Liquid-Man schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:21:

Nu ben ik een zoektocht gestart naar een relatief simpele camera, die ik gewoon binnen mijn woning plaatst, die eigenlijk alleen maar hoeft op te nemen wanneer beweging wordt gedetecteerd.

Nu lijkt mij een Foscam FI9816P (pricewatch: Foscam FI9816P (Zwart)) een goede optie, maar ik ben echt compleet een leek op het gebied van beveiligingscamera's. Is er iemand die een tip heeft voor me?

Je kunt ook tijdelijk een oude smartphone inzetten als beveiligingscamera.
Hier zijn verschillende apps voor, heb zelf goede ervaringen met Albert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liquid-Man
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:08:
[...]

Je kunt ook tijdelijk een oude smartphone inzetten als beveiligingscamera.
Hier zijn verschillende apps voor, heb zelf goede ervaringen met Albert.
Ik was gaan zoeken, maar ik neem aan dat je "Alfred Home Security Camera" bedoeld?
Deze: https://play.google.com/s...ails?id=com.ivuu&hl=en_US
Joepla schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:59:
als de beheerder denkt dat hij daar iets van kan zeggen, dan mag hij ook uitleggen waarom hij zonder jouw toestemming je huis betreedt of zou willen betreden. Dat is een delict dat je niet zomaar wegbabbelt.

Stel dat je over een tijdje wat spullen mist. Inbraak waarschijnlijk, maar geen sporen van braak. Dan moet je je best doen om je verzekering te overtuigen dat het echt inbraak was.
Dit klopt, maar het staat nadrukkelijk in het contract dat het niet mag, dus eerst verdiept in of dat wel wettelijk stand houdt. Blijkt dus dat je gewoon het recht hebt de sloten te vervangen, dus dat ga ik dan ook maar doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Liquid-Man op 07-06-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Liquid-Man schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:25:
[...]

Ik was gaan zoeken, maar ik neem aan dat je "Alfred Home Security Camera" bedoeld?
Deze: https://play.google.com/s...ails?id=com.ivuu&hl=en_US

[...]

Dit klopt, maar het staat nadrukkelijk in het contract dat het niet mag, dus eerst verdiept in of dat wel wettelijk stand houdt. Blijkt dus dat je gewoon het recht hebt de sloten te vervangen, dus dat ga ik dan ook maar doen.
Klopt, ik had alleen 'albert' staan bij het appje, maar dat is hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Liquid-Man hier bv. staat dat het mag, maar even wat meer zekerheid zoeken is inderdaad niet verkeerd.

Voor een beheerder is het natuurlijk erg handig om iedere woning binnen te kunnen, ook te goeder trouw. Maar dat zal altijd moeten met jouw uitdrukkelijke toestemming of aanwezigheid. Zover ik begrijp zijn er aanwijzingen dat hij zonder overleg woning betreedt of anderen toegang geeft.

Hij kan van alles in een contract zetten, maar zodra dat niet wettelijk is toegestaan, is dat niets waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:26
HoppyF schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:24:
[...]

99,9% van de tijd gebeurt er niets.
Je wilt juist àls het nodig is wel bruikbare beelden terug kunnen kijken.
Idd, en daarom moet het betrouwbaar werken.
Als je 1000 uur hebt opgenomen en er gebeurd in 20 seconden iets, dan moet dat wel goed zijn opgenomen. Dat is waar die NVR juist zo goed in is.
Overigens werkt de app van Hikvision perfect, ook met terugkijken.

Daarbij moet ik wel vermelden dat ik de streams op h264 heb gezet. Bij h265 haperde het beeld teveel (iPad Mini 4)

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 07-06-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:05:
@Liquid-Man hier bv. staat dat het mag, maar even wat meer zekerheid zoeken is inderdaad niet verkeerd.

Voor een beheerder is het natuurlijk erg handig om iedere woning binnen te kunnen, ook te goeder trouw. Maar dat zal altijd moeten met jouw uitdrukkelijke toestemming of aanwezigheid. Zover ik begrijp zijn er aanwijzingen dat hij zonder overleg woning betreedt of anderen toegang geeft.

Hij kan van alles in een contract zetten, maar zodra dat niet wettelijk is toegestaan, is dat niets waard.
Het lijkt me zeker onrechtmatig om te stellen dat sloten niet vervangen mogen worden.
Bij bestaande sloten kun je immers nooit weten hoeveel sleutels er in omloop zijn en wie deze sleutels heeft.
Verzekeringstechnisch ook een probleem.
Stel er komt iemand binnen en je privé eigendommen zijn verdwenen.
Wie is er dan in de woning geweest?
Er zijn geen sporen van braak dus hierdoor kun je geen schade claimen. De verzekeraar kan wel zeggen dat je zelf de deur hebt open laten staan.
Probeer dat maar eens te bewijzen...
Ok, met een beveiligingscamera heb je wellicht wat bewijs maar dit blijft vervelend.
Een paar cilinders vervangen zijn ook de kosten niet en je gevoel voor veiligheid neemt hierdoor toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RobbyTown schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:21:
Topic aardig doorgespit. Type camera hierdoor kunnen kiezen, (dome of eyebal)

Het word een losse NVR (goedkoper dan NAS)
https://www.alarmsysteeme...k-video-recorder-nvr.html
Ik heb een PoE+ switch dus geen PoE nodig op de recorder.

Type camera, gezien het niet onder een afdak komt een eyebal (ivm regendruppels las ik :) ) namelijk deze:
https://www.alarmsysteeme...t-eyeball-c-92779765.html
Of
https://www.alarmsysteeme...ht-dome-cam-78380840.html

Geen idee welke ik beter mee af ben.

Om kabel netjes weg te werken aangezien het meestal redelijk krap is bij die dingen dit ophang systeem erbij pakken
https://www.alarmsysteeme...ium-wandbeugel-zwart.html

Ter info helemaal links komt een smal pad zodat je vanaf de weg rechtdoor naar achter kunt lopen ipv voor het huis en rechts iets meer parkeerplek dan tuin. Zie deze foto de rode vlakken word (extra) bestrating.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rechts het kleine raam (hangt nu niets, komt markies) en links en in het midden (nu een luifel op de foto) komen markiezen, geen idee als die het zicht gaan belemmeren? Of juist door de wandbeugel komt dat goed uit? Of moet ik juist geen wandbeugel pakken?

Losse NVR is prima.
Wandbeugel is ook handig, want je kunt de camera’s immers nergens onder hangen.

Het blijft wel wat proberen welke brandpuntsafstand je moet gaan gebruiken ivm het deel wat je in beeld wilt brengen. Zoals @Piet91 al vaker heeft uitgelegd is een zoom camera dan handig om dit vast te stellen.
Weet je wel de juist brandpuntsafstand dan kun je een fixed lens bestellen.
Er zijn ook specificaties mbt de hoek wat je in beeld kunt krijgen. Tools bestaan er ook wel om dit te berekenen.

Kijk ook eens naar deze camera https://nl.aliexpress.com.../1200032_33021770434.html
Ik heb deze zelf niet maar het is een nieuwe serie en de specs zien er wel goed uit.

Btw: Hikvision heeft misschien jouw voorkeur en dat zijn ook prima camera’s.
Ik wil je geen Dahua aansmeren! ;)
Ik heb overigens twee Hikvision’s en één Dahua.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 07-06-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

HoppyF schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:26:
[...]

Btw: Hikvision heeft misschien jouw voorkeur en dat zijn ook prima camera’s.
Ik wil je geen Dahua aansmeren! ;)
Ik heb overigens twee Hikvision’s en één Dahua.
Komt dat zwart is springt er minder uit.

Aangezien je alle 2 de merken hebt. Wat is het verschil/ervaring :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RobbyTown schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:58: zij
[...]

Komt dat zwart is springt er minder uit.

Aangezien je alle 2 de merken hebt. Wat is het verschil/ervaring :)?
Weinig verschil in kwaliteit en mogelijkheden.
Onderling wel verschil in de camera’s op zich maar dat komt omdat ze niet allemaal uit dezelfde generatie zijn.
Ik heb een indoor en outdoor Hikvision en een outdoor Dahua.
De Dahua heb ik gekozen omdat deze full color heeft en zeer licht gevoelig is.
Deze camera heeft geen infrarood maar wel iets licht nodig ook al is het straatverlichting.
Dat was mijn laatste aanschaf dus daarom ook een Dahua NVR erbij.

Beiden merken zijn dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
RobbyTown schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Markiezen gaan absoluut je zicht beperken. 's nachts heb je daar natuurlijk geen last van omdat je ze dan immers omhoog hebt, maar gespuis komt nou eenmaal zowel overdag als 's nachts.

Alle ramen aan de voorkant zijn toch vaste ramen (als in; ramen die niet open kunnen)? (Behalve dan op balkon) Als het het vaste ramen zijn zal men daar minder snel wat proberen, dus hoef je daar iets minder op te letten.
Dan gaat het bij jou vooral om de oprit in de gaten te houden (zullen daar veelal auto's buiten blijven staan, en ook meerdere?) en in de gaten houden als ze langs je huis naar achteren lopen.
Daar zou ik dus vooral op gaan richten.

Als jouw tuin veel privacy biedt (lees: weinig/geen inkijk) en men ook via je achtertuin bij je woning kan komen (desnoods door over heg/hek te klimmen) zou ik daar ook kijken of je daar camera's kunt/wil plaatsen, vooral gericht op buitendeuren. Achter kan men namelijk in alle privacy en uit zicht proberen binnen te komen.

Ik zou 1 vari-focal camera's bestellen en deze met de eerder genoemde methode (camera aan lat monteren, deze lat rechtop in een met zand gevulde emmer zetten) en zo de juiste plaatsing en beeldhoek bepalen.
En dan het liefst nadat de markiezen geplaatst zijn omdat die dingen de grootste uitdagen zullen zijn aangezien die veel zicht kunnen ontnemen.

Over de camera's en NVR kan ik weinig zeggen; ik ben al tijden uit het Hikvision ecosysteem gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:47

Eboman

Ondertitel

Zijn er hier meer mensen met problemen met hun dahua en Gmail alerts? https://ipcamtalk.com/threads/email-notify.39414/page-2

Vanavond heb ik hopelijk een trace om verder te zoeken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Ik heb ingelezen maar ben nu wat specifieker op zoek naar aanwijzingen, voordat ik een compleet verkeerde setup samenstel en daarin de diepte in ga.

Ik heb een garage die achter de woning staat. De afstand van de garage/carport tot aan achterdeur is 4m. De garage staat echter naast de woning (6m naar achteren in de tuin). Dat betekent dat ik ook met een camera zicht heb op de voordeur, die aan de zijkant van de woning is. Die afstand is 11m.

Ik kan dus, hangend onder de carport op hoogte 2m camera's ophangen die dan richten op de achtergevel + achterdeur en eentje die verder inzoomt en zodoende zicht houdt langs de zijgevel tot aan de voordeur die op 11m zit.

Ik heb alleen geen ethernetaansluitingen in de garage/carport. Er is wel stroom vanuit het huis. Is het stabiel om een powerline adapter met PoE te zoeken? De adapter in de meterkast en de UTP in de NVR en een adapter in de garage en vanaf daar UTP te trekken naar de camera. Of kan je een NVR PoE verbinding niet opzetten dmv een powerline adapter? Zijn er goede powerlines + PoE?

Met deze posities, hebben jullie dan een goed advies mbt camera's + NVR? Ik wil vooral goed 24/7 beelden schrijven en eventueel later kunnen terugkijken mocht er een keer iets gebeurd zijn. In principe heb ik aan 2 goede camera’s genoeg dus een NVR met 16 kanalen lijkt me overdreven.

[ Voor 7% gewijzigd door dagizmo op 13-06-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:17
Zoals 31 december beloofd even een korte (beknopte) update over de Dahua IPC-HDW4433C-A 4MP

Ik heb deze afgelopen maandag geïnstalleerd ter vervanging van een Eminent 6360 die defect was geraakt.

De beeldkwaliteit is goed en helder, veel meer instelmogelijkheden tov mijn andere "china" camera's en mijn NVR is ook compatibel. Ik wil nog een beetje door de menu's gaan spitten, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Vooralsnog erg tevreden met mijn nieuwe camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inmiddels ook wat meer na aan het denken over de beveiliging.
Mijn huis staat als volgt op het kavel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oqyEmmF6KkFS4NDOEGJUSkQD/thumb.png

Nu kan ik natuurlijk gelijk een stuk of acht camera's plaatsen. Maar hoe zouden jullie het doen?
Linksboven is mijn 'carport' met daar deur naar de berging. Aan de voorkant uiteraard nog de voordeur.
Aan de rechter zijkant nog een zijdeur, maar daar kijken de buren in principe op vanuit hun trapgat.
Aan de achterkant (onderkant) heb ik een schuifpui en een normale deur

Mijn idee was om nu te beginnen met een tweetal dome camera's. Eentje in de rechter bovenhoek van het huis richting carport, de andere in de linker onderhoek richting tuin. Natuurlijk geen volledig bereik hiermee, maar het is een goed begin toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Noppesnada schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:01:
Zoals 31 december beloofd even een korte (beknopte) update over de Dahua IPC-HDW4433C-A 4MP

Ik heb deze afgelopen maandag geïnstalleerd ter vervanging van een Eminent 6360 die defect was geraakt.

De beeldkwaliteit is goed en helder, veel meer instelmogelijkheden tov mijn andere "china" camera's en mijn NVR is ook compatibel. Ik wil nog een beetje door de menu's gaan spitten, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Vooralsnog erg tevreden met mijn nieuwe camera.
Kan het me voorstellen. Betere prijs/kwaliteitverhouding heb ik nog niet kunnen vinden. Je haalt hiermee een behoorlijk lichtgevoeilige camera in huis met ook nog eens een berg IVS mogelijkheden.
Robuust is hij ook, hoewel hij deels van kunststof is gemaakt, wat ongetwijfeld minder stevig is dan aluminium (de cam zelf is wel van alu).
Ik heb er nu 2 stuks 24/7 in gebruik, waarvan 1 al meer dan een jaar buiten. Werken nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
MikeyMan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:28:
Inmiddels ook wat meer na aan het denken over de beveiliging.
Mijn huis staat als volgt op het kavel:

[Afbeelding]

Nu kan ik natuurlijk gelijk een stuk of acht camera's plaatsen. Maar hoe zouden jullie het doen?
Linksboven is mijn 'carport' met daar deur naar de berging. Aan de voorkant uiteraard nog de voordeur.
Aan de rechter zijkant nog een zijdeur, maar daar kijken de buren in principe op vanuit hun trapgat.
Aan de achterkant (onderkant) heb ik een schuifpui en een normale deur

Mijn idee was om nu te beginnen met een tweetal dome camera's. Eentje in de rechter bovenhoek van het huis richting carport, de andere in de linker onderhoek richting tuin. Natuurlijk geen volledig bereik hiermee, maar het is een goed begin toch?
hoe hoog zijn die bomen/struiken ?

Mensen de kwaad willen zullen de donkerste/ minst zichtbare toegang tot je huis gaan proberen.

Tussen de huizen in, lijkt moeilijk zichtbaar van de straat voor en achter. Om er daar vanuit te gaan dat de buren het wel zien ? Of je moet een erg nieuwschierige buurvrouw hebben die bovendien heel licht slaapt en bij elk geluidje voor het raam aan het kijken is.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jacovn schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:00:
[...]

hoe hoog zijn die bomen/struiken ?

Mensen de kwaad willen zullen de donkerste/ minst zichtbare toegang tot je huis gaan proberen.

Tussen de huizen in, lijkt moeilijk zichtbaar van de straat voor en achter. Om er daar vanuit te gaan dat de buren het wel zien ? Of je moet een erg nieuwschierige buurvrouw hebben die bovendien heel licht slaapt en bij elk geluidje voor het raam aan het kijken is.
Terecht punt...
De scheidingswal rondom is rond de 2,5 meter. Tussen ons en de buren rond de 2 meter hoog.
Achterdeuren zijn in principe beiden niet zichtbaar. Zitten nu overigens ook enkel blindplaten op de sloten. Maar een ruit is er ook zo uit natuurlijk.

Vnaaf de straat kun je dus eigenlijk alleen de voorkant zien.

Zit te denken dat hiermee er eigenlijk al minimaal drie cameras moeten komen, gezien de hele linker zijkant (waar feitelijk alleen een raam in het trapgat zit) anders blind is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
MikeyMan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Terecht punt...
De scheidingswal rondom is rond de 2,5 meter. Tussen ons en de buren rond de 2 meter hoog.
Achterdeuren zijn in principe beiden niet zichtbaar. Zitten nu overigens ook enkel blindplaten op de sloten. Maar een ruit is er ook zo uit natuurlijk.

Vnaaf de straat kun je dus eigenlijk alleen de voorkant zien.

Zit te denken dat hiermee er eigenlijk al minimaal drie cameras moeten komen, gezien de hele linker zijkant (waar feitelijk alleen een raam in het trapgat zit) anders blind is.
Moet je een topsporter zijn om over de scheidingswal te lopen/klimmen, of kan een verslaafde junk dat ook nog ?
Dan is je achtertuin een walhalla om in te breken, niet van de straat zichtbaar, vanuit de buren alleen als ze op de boven verdieping staan (daar slapen ze meestal alleen)

Voorkant 1 camera als je daar zo veel mee ziet als je wilt zien, anders meer.
Zijkant een bij de deur (je weet niet of ze van voor of van achter of over de scheidingswal komen) dus zou iets buiten bereik moeten hangen of een huterproef model met wat meer groothoek lens vlak bij de deur.

Achterkant zou ik er 2 doen die gekruisd opgesteld zijn. Dan zie je iemand die een camera van achter probeert te benaderen.Zorg dan dat de muur er bijna op staat zodat je iemand plat tegen de muur kunt zien.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jacovn schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:44:
[...]

Moet je een topsporter zijn om over de scheidingswal te lopen/klimmen, of kan een verslaafde junk dat ook nog ?
Dan is je achtertuin een walhalla om in te breken, niet van de straat zichtbaar, vanuit de buren alleen als ze op de boven verdieping staan (daar slapen ze meestal alleen)

Voorkant 1 camera als je daar zo veel mee ziet als je wilt zien, anders meer.
Zijkant een bij de deur (je weet niet of ze van voor of van achter of over de scheidingswal komen) dus zou iets buiten bereik moeten hangen of een huterproef model met wat meer groothoek lens vlak bij de deur.

Achterkant zou ik er 2 doen die gekruisd opgesteld zijn. Dan zie je iemand die een camera van achter probeert te benaderen.Zorg dan dat de muur er bijna op staat zodat je iemand plat tegen de muur kunt zien.
Nouja, het is een aarden wal met een rek met klimop eraan. Topsporter is dus niet echt nodig nee.
Nu zie je ook van de straat wel dat we weinig spannends in huis hebben, maar je kan wel je gang gaan zeg maar...

Denk dat zoiets eigenlijk minimaal is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HoHRRjIzvyrbACMjh9Mbh6V7/thumb.png

Enige uitdaging is dat ik ook niet zomaar POE naar alle hoeken toe krijg. Maargoed, desnoods half wired, half draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:41
Na veel nadenken over of ik voor een Dahua of Ubiquiti setup ging, geeft het grote prijsverschil toch de doorslag. Andy raadde mij het volgende aan:
2x IPC-HFW2831T-ZS met de NVR4108-8P-4KS2 NVR.

We aangegeven dat POE in de NVR niet noodzakelijk is, maar zit wel in dit type. Starlight was een must voor mij, en 4K vind ik ook mooi meegenomen, ook doordat er al 2 keer gedurende de dag is ingebroken.

Wat vinden jullie van deze setup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
BrcBas schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:28:
Na veel nadenken over of ik voor een Dahua of Ubiquiti setup ging, geeft het grote prijsverschil toch de doorslag. Andy raadde mij het volgende aan:
2x IPC-HFW2831T-ZS met de NVR4108-8P-4KS2 NVR.

We aangegeven dat POE in de NVR niet noodzakelijk is, maar zit wel in dit type. Starlight was een must voor mij, en 4K vind ik ook mooi meegenomen, ook doordat er al 2 keer gedurende de dag is ingebroken.

Wat vinden jullie van deze setup?
Als je geen POE in de NVR nodig hebt, geef dan aan dat je gewoon de versie zonder POE wil.
Scheelt je pak 'm beet €50 en voor dat geld kun je ook een POE-switch kopen wat je veel gemak en flexibiliteit in plaatsing oplevert.
Prijsverschil tussen de 4, 8 en 16 channel versies is nihil dus ik zou gewoon de 16 channel versie nemen.

Wat betreft de camera's; op zich zijn het prima camera's voor overdag (zeker i.c.m. de hogere resolutie) maar 's nachts kunnen ze niet tippen aan de bekende 2MP Starlights ondanks hun grotere 1/1.8" sensor..
Persoonlijk zou ik ook het gebrek aan microfoon missen.
Een paar goed gerichte 2MP camera's zijn uiteindelijk net zo bruikbaar IMHO.

Dahua heeft onlangs ook een hele sloot nieuwe camera's uitgebracht (de Eco-savvy 4.0 series) waaronder de IPC-HDW5442TM-AS. Ook een grote 1/1.8" sensor en 4MP resolutie (dus tussen 1080P en 4K in) en de theoretische prestaties bij weinig/geen licht lijken enorm goed (veel beter dan de andere genoemde camera's) maar vooralsnog vind ik praktijktests tegenvallen, vooral de prestaties bij weinig/geen licht.
Het lijkt er tevens op dat die nog een aantal firmware-updates nodig hebben voordat die - mogelijk - de 2MP Starlights kunnen vervangen als vaste aanrader.
Zo gaf Andy gisteren een nieuwe firmware door die de IR verholpen lijkt te hebben; voorheen stond die gewoon op maximale felheid wat onbruikbaar is (zodra je dichterbij komt werden gezichten overbelicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 23:34
Ik heb al een tijd een Dahua IPC-HDW5231R-ZE. Ik heb ‘m nog niet aan het internet gekoppeld. Ik gebruik een computer die 24/7 aanstaat als NVR. Ik ben niet 100% tevreden. Ik vind Smart PSS nogal een kutprogramma.

Ik zie geen mogelijkheid om events te verwijderen. Ik kan ze alleen handle-en.

Recordings terugkijken is ongeloofelijk lastig en kan alleen in Smart PSS, aangezien de videobestanden niet terug te vinden zijn op de harde schijf. Als je ruimte reseveert op je harde schijf voor de recordings, dan reserveert Smart PSS deze ruimte door de ruimte op te vullen met onleesbare bestanden van 1GB elk. Niet te openen in VLC of welk ander programma dan ook. Ook snapshots lijken hierin terecht te komen. Dit vind ik het grootste gemis van m’n camera.

De ingebouwde IR-lamp is zinloos als de camera een meter van de voordeur staat. Zodra er iemand in beeld loopt ’s nachts, schijnen de IR-ledjes recht in het gezicht van die persoon, waardoor de camera lokaal overbelicht wordt. Het duurt dan een paar seconden voordat de camera z’n belichtingstijd aanpast zodat er geen overbelichting is. Vervolgens is zo goed als alleen het gezicht zichtbaar, omdat de rest onderbelicht is. Dat schiet dus niet op. Zelfs op de laagste helderheid die in te stellen is, gebeurd dit. Ik heb het infraroodlampje dus maar uitgezet. De camera gaat ’s nachts vanzelf over op zwart-wit en het beeld is gelukkig vrij helder. De framerate daalt echter tot 10-15 fps (met flink wat trailing) door de lage helderheid. Niet ideaal. Als je de camera continue laat opnemen met de hoogste kwaliteit gaat het ’s nachts hard. Dit komt omdat er ’s nachts (in WideDynamic mode en zonder verlichting) een hoop ruis zichtbaar wordt en deze ruis vervolgens wordt opgeslagen. Om dit op te lossen zou ik diffuse ir-lampjes moeten installeren, maar dat gaat me iets te ver.

Smart PSS is niet bepaald gebruiksvriendelijk opgezet. Een hoop instellingen en tekst zijn zeer beknopt en zonder uitleg en op een paar plaatsen nog in het Chinees.

Heeft er iemand misschien tips m.b.t. terugkijken van video, het verwijderen van events of ervaringen met de smartphone app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
@Joep Wat is de extentie van de files op je harddisk? Ik vermoed dat dat .dav files zijn. Die kan je bekijken met de smartplayer van Dahua zelf.
De grootte van de files kan je aanpassen, je kan namelijk zelf aangeven hoe groot een file moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 23:34
Kijk, daar is T.net voor! Ik neem aan dat ik de link van de wiki moet hebben? https://dahuawiki.com/ima...ng_V1.02.1.T.20170314.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@Joep
Logisch dat bestanden op een bepaalde manier worden weggeschreven.
Het gaat immers om streaming data welke continu moet kunnen worden weggeschreven.
Dit gaat in blokken.
Een NVR kan hier goed mee overweg.
De apps in principe ook ware het niet dat er bij de laatste updates van de (iPhone) apps blijkbaar iets is misgegaan en het wat minder soepel loopt.
Via de NVR werkt het wel.
Je kunt eenmaal gevonden events opslaan in bekende videoformaten en overal op afspelen.
Bij de foto’s (snapshots) kan dit ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Dahua heeft weer eens een update van de iDMSS (IOS) uitgebracht, V4.50.000.
Aantal nieuwe features nu, ziet er wel goed uit. Helaas zijn de problemen met het simpelweg bekijken van je cams nog steeds niet 100% opgelost. Het lijkt wat beter te werken, maar toch nog geregeld geen beeld... Als ik naar de instellingen van mijn NVR ga en dan direct klik op Start Live mode, werkt het altijd wel.

Bijzonder dat ze na zoveel updates het onderliggende probleem nog steeds niet goed opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://us.dahuasecurity....multi-sensor-dome-camera/

Ik vond zojuist deze. Lijkt me een aardige optie in plaats van twee losse Camera's.
Lijkt alleen geen POE te ondersteunen :?

Minder kabels, minder beugels, minder installatie. En niet echt nadelen verder, of mis ik iets?

Edit: lijkt ook een POE variant van te zijn, maar die lijkt alleen de stroomvoorziening daarvandaan te halen.
Gaat dan om de IPC-HDBW4231F-E2-M12

Voor 161 euro (https://nl.aliexpress.com...010615.0.0.200155fb7326Pk) best een aardige oplossing lijkt me.

[ Voor 52% gewijzigd door MikeyMan op 18-06-2019 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:26:
Dahua heeft weer eens een update van de iDMSS (IOS) uitgebracht, V4.50.000.
Aantal nieuwe features nu, ziet er wel goed uit. Helaas zijn de problemen met het simpelweg bekijken van je cams nog steeds niet 100% opgelost. Het lijkt wat beter te werken, maar toch nog geregeld geen beeld... Als ik naar de instellingen van mijn NVR ga en dan direct klik op Start Live mode, werkt het altijd wel.

Bijzonder dat ze na zoveel updates het onderliggende probleem nog steeds niet goed opgelost hebben.
Ik was ook al blij met (eindelijk) een nieuwe app.
Maar helaas....
Werkt voor geen meter.

Als ik events kies begint de app deze af te spelen maar de tijd loopt gewoon door terwijl het event al lang voorbij is. (de gele of oranje markers op de tijdlijn).
Ik neem weliswaar ook 24/7 op maar wil bij het afspelen van het ene naar het andere event gaan binnen een bepaalde periode.
Dat doet de app dus niet (meer).
Ik kies toch echt bij het afspelen de juiste kleur geel of oranje dus niet alles.

Wat ook vervelend is dat de app aanneemt dat je het laatste uur wilt afspelen.
Als het nu 10:00 is kies deze voor je van 09:00-10:00.
Onhandig.
Ik wil gewoon de laatste 24 uur zien en optioneel wat anders.
Slordig dat daar niet over nagedacht is, iedere app ontwikkelaar zou dit zo moeten zien.

Gelukkig neemt de NVR alles wel goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@HoppyF Het is echt bizar dat een megabedrijf met 13.000 werknemers niet een paar goede app-developers heeft die als enige taak hebben om een stabiele, praktische app te beheren. Hij was ooit best stabiel, werkte eigenlijk wel ok, maar op een of andere manier hebben ze het voor elkaar gekregen om hem compleet te slopen en dan iedere paar weken een update er tegenaan gooien, die vervolgens consequent nog steeds niet goed werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:05:
@HoppyF Het is echt bizar dat een megabedrijf met 13.000 werknemers niet een paar goede app-developers heeft die als enige taak hebben om een stabiele, praktische app te beheren. Hij was ooit best stabiel, werkte eigenlijk wel ok, maar op een of andere manier hebben ze het voor elkaar gekregen om hem compleet te slopen en dan iedere paar weken een update er tegenaan gooien, die vervolgens consequent nog steeds niet goed werkt :(
Helemaal mee eens!
De app was inderdaad best goed maar iemand heeft deze verkloot.
Dat moet toch opvallen bij gebruikers en ontwikkelaars.
Er kan altijd iets mis gaan maar dat op korte termijn te herstellen, de problemen duren nu al weken.
Even downgraden gaat ook niet anders had ik dit wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Het verhaal van @HoppyF en anderen overtuigen mij direct om een 'beter' merk te kiezen. Ik kan niet tegen 'knulligheid'.
Nu is mijn keuze voor een camerasysteem dus overhoop, even verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
the-edge schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:43:
Het verhaal van @HoppyF en anderen overtuigen mij direct om een 'beter' merk te kiezen. Ik kan niet tegen 'knulligheid'.
Nu is mijn keuze voor een camerasysteem dus overhoop, even verder zoeken :)
Ho ho!
Het is de app die niet goed is.
De camera’s en NVR van Dahua werken prima.
Het is dus de fout van de applicatie ontwikkelaar die vermoedelijk in opdracht van Dahua werkt.
Dahua is daarmee wel verantwoordelijk, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
HoppyF schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:03:
[...]

Ho ho!
Het is dus de fout van de applicatie ontwikkelaar die vermoedelijk in opdracht van Dahua werkt.
Dat begrijp ik wel uit het vorige verhaal. En dat de NVR wel alles netjes laat zien en de camera's goed functioneren prima. Maar als je naar het totaaloverzicht kijkt vind ik zoiets als een goed functionerende app ook heel zwaar wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 21:09
Hier nog steeds zeer goede ervaringen met spul van AVtech met als app eagle eyes jammer dat je in dit topic niet meer leest hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@the-edge Er zijn meerdere opties om toch zonder problemen met een app te kijken. De Lite versie doet het uitstekend en er is nog een variant die goed werkt. Zelfs met de app-perikelen zou ik waarschijnlijk nog steeds besluiten om voor Dahua te gaan. De cams & NVR zijn gewoon prima en bij andere merken zul je ook wel nadelen vinden.
Je zou natuurlijk een merk als Mobotix kunnen aanschaffen, waar alles waarschijnlijk goed geregeld is. Maar dan betaal je voor 1 camera meer dan ik voor mijn hele installatie. 't Is maar wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42

B2

wa' seggie?

HoppyF schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:03:
[...]

Ho ho!
En dat is waarom ik voor het Unifi systeem gekozen heb. Mij gaat het om de gebruikservaring. Dan kan je hardware wel een enorme ‘bang for the buck’ zijn, als de gebruikservaring (voor mijn use-case) niks is ga ik liever voor een eco systeem wat gewoon top werkt en een gedegen ontwikkeling achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
B2 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:51:
[...]

En dat is waarom ik voor het Unifi systeem gekozen heb. Mij gaat het om de gebruikservaring. Dan kan je hardware wel een enorme ‘bang for the buck’ zijn, als de gebruikservaring (voor mijn use-case) niks is ga ik liever voor een eco systeem wat gewoon top werkt en een gedegen ontwikkeling achter zit.
Dat kan, maar bekijk je ook even de prijs?
Aan alles hangt een prijskaartje en het is maar net wat de hoogste prioriteit heeft.
Ik heb nu prima bruikbare beelden (vooral ‘s nachts!).

Het minpunt is nu de app maar als het nodig is slinger ik mijn Windows laptop wel aan en kijk ik daar de beelden op terug. Dit komt ook niet dagelijks voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42

B2

wa' seggie?

HoppyF schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:58:
[...]

Dat kan, maar bekijk je ook even de prijs?
Aan alles hangt een prijskaartje en het is maar net wat de hoogste prioriteit heeft.
Ik heb nu prima bruikbare beelden (vooral ‘s nachts!).

Het minpunt is nu de app maar als het nodig is slinger ik mijn Windows laptop wel aan en kijk ik daar de beelden op terug. Dit komt ook niet dagelijks voor.
Ik doe het liever goed, zoals gezegd de gebruikservaring, en betaal dan maar wat meer. Scheelt een hoop ergenis. De beelden van de Unifi G3 Pro zijn ook prima 's nachts. En als er wat is 's nachts kan ik gewoon mijn telefoon van het nachtkastje pakken en rondom huis kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Piet91 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:05:
[...]

Markiezen gaan absoluut je zicht beperken. 's nachts heb je daar natuurlijk geen last van omdat je ze dan immers omhoog hebt, maar gespuis komt nou eenmaal zowel overdag als 's nachts.

Alle ramen aan de voorkant zijn toch vaste ramen (als in; ramen die niet open kunnen)? (Behalve dan op balkon) Als het het vaste ramen zijn zal men daar minder snel wat proberen, dus hoef je daar iets minder op te letten.
Dan gaat het bij jou vooral om de oprit in de gaten te houden (zullen daar veelal auto's buiten blijven staan, en ook meerdere?) en in de gaten houden als ze langs je huis naar achteren lopen.
Daar zou ik dus vooral op gaan richten.

Als jouw tuin veel privacy biedt (lees: weinig/geen inkijk) en men ook via je achtertuin bij je woning kan komen (desnoods door over heg/hek te klimmen) zou ik daar ook kijken of je daar camera's kunt/wil plaatsen, vooral gericht op buitendeuren. Achter kan men namelijk in alle privacy en uit zicht proberen binnen te komen.

Ik zou 1 vari-focal camera's bestellen en deze met de eerder genoemde methode (camera aan lat monteren, deze lat rechtop in een met zand gevulde emmer zetten) en zo de juiste plaatsing en beeldhoek bepalen.
En dan het liefst nadat de markiezen geplaatst zijn omdat die dingen de grootste uitdagen zullen zijn aangezien die veel zicht kunnen ontnemen.

Over de camera's en NVR kan ik weinig zeggen; ik ben al tijden uit het Hikvision ecosysteem gestapt.
Dank voor de info en tip van de emmer test. Binnenkort eens doen (camera + emmer) als ik mijn netwerk up en running heb. Ramen zijn draai/kiep. Voor en achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik aan het kijken naar een beveiligingscamera. Deze wil ik binnen op de vensterbank zetten, en richten naar buiten. Ik las dat infrarood camera's niet geschikt zijn voor achter het glas, maar een starlight wel. Ik kwam een aantal Dahua's tegen met starlight EN infrarood. Weet iemand of zo'n (combi)camera wel geplaatst kan worden achter het glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:31:
Sinds kort ben ik aan het kijken naar een beveiligingscamera. Deze wil ik binnen op de vensterbank zetten, en richten naar buiten. Ik las dat infrarood camera's niet geschikt zijn voor achter het glas, maar een starlight wel. Ik kwam een aantal Dahua's tegen met starlight EN infrarood. Weet iemand of zo'n (combi)camera wel geplaatst kan worden achter het glas?
Nee!
Infrarood werkt niet ongeacht of het een erg lichtgevoelige camera is of niet.
Als er buiten wat licht is dan zou je infrarood kunnen uitschakelen.
Als de camera lichtgevoelig is kun je wellicht toch nog bruikbare beelden krijgen.
Beter is het de camera buiten op te hangen dan werkt infrarood wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Nee!
Infrarood werkt niet ongeacht of het een erg lichtgevoelige camera is of niet.
Als er buiten wat licht is dan zou je infrarood kunnen uitschakelen.
Als de camera lichtgevoelig is kun je wellicht toch nog bruikbare beelden krijgen.
Beter is het de camera buiten op te hangen dan werkt infrarood wel.
Buiten ophangen is iid de beste oplossing. Maar om dat voor elkaar te krijgen moeten er gaten in de spouwmuur geboord worden voor de netwerk- en stroomkabels.
De makkelijkste oplossing is op de vensterbank.
Buiten is 's avonds/'snachts wel wat licht. Bestaan er starlight camera's zonder infrarood? Of welke ik handmatig kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vergeet niet dat je de 'ruimte' tussen het raam en de camera volledig moet afschermen omdat je anders reflecties krijgt vanuit de kamer/ruimte. Een camera achter glas plaatsen is IMHO niet bruikbaar, zeker niet op langere termijn.

(Heb zelf tijd geleden bij familie een camera achter glas geplaatst omdat we iets vermoeden dat overdag plaatsvond, maar zodra het donker wordt zijn de beelden onbruikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:16:
Vergeet niet dat je de 'ruimte' tussen het raam en de camera volledig moet afschermen omdat je anders reflecties krijgt vanuit de kamer/ruimte. Een camera achter glas plaatsen is IMHO niet bruikbaar, zeker niet op langere termijn.

(Heb zelf tijd geleden bij familie een camera achter glas geplaatst omdat we iets vermoeden dat overdag plaatsvond, maar zodra het donker wordt zijn de beelden onbruikbaar)
De camera achter glas wordt hem niet. Dank voor je uitleg.
Is het dan mogelijk om een bewegingsmelder achter glas te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:41:
De camera achter glas wordt hem niet. Dank voor je uitleg.
Is het dan mogelijk om een bewegingsmelder achter glas te plaatsen?
Een standaard PIR bewegingsmelder werkt ook niet achter glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:56:
[...]

Buiten ophangen is iid de beste oplossing. Maar om dat voor elkaar te krijgen moeten er gaten in de spouwmuur geboord worden voor de netwerk- en stroomkabels.
De makkelijkste oplossing is op de vensterbank.
Buiten is 's avonds/'snachts wel wat licht. Bestaan er starlight camera's zonder infrarood? Of welke ik handmatig kan uitschakelen?
Je, er moet wat geboord of op een andere manier aangelegd worden om buiten een camera op te kunnen hangen. In principe is een netwerkkabel voldoende als je gebruik maakt van POE.
De camera moet dan ook geschikt zijn voor POE (=voeding over de netwerkkabel).

Er bestaan wel camera’s zonder IR die met heel weinig licht nog een goed beeld geven.
Ik heb zelf zo’n camera maar buiten dus.
Foto’s van het beeld kun je wel in dit topic terugvinden.
Echter, ik denk niet dat deze camera ook goed beeld zou geven als je deze binnen achter glas plaatst.
Het is net zoals @Piet91 ook zegt, reflecties van het dubbelglas geeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HoppyF en @Piet91 hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ga iets anders bedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:50
Ari Gold schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:11:
Kan iemand mij de beste camera aanraden voor €100?

spoiler:
grapske!

Hele topic doorgelezen en denk dat ik voor de IPC-HDW2231R-ZS ga.

Hoe gaat het bestellen via Andy precies? Eerst mailen en krijg je dan een betaalverzoek? Krijg je een speciale prijs of gewoon de prijs die weergeven wordt op Ali?
Denk dat ik niet ga voor bovenstaande maar voor een wat kleinere formaat. De 2231 aan een wall mount gaat iets te bulky worden voor bij de voordeur.

Andy heeft laten weten dat hij de IPC-HFW1220S wel heeft. Beelden daarvan zien er niet slecht uit.

Edit: zie nu pas dat hij geen sd kaart slot heeft. Misschien dan de Hikvision DS-2CD2023G0-I..

[ Voor 6% gewijzigd door Ari Gold op 21-06-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ari Gold schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:00:
[...]

Denk dat ik niet ga voor bovenstaande maar voor een wat kleinere formaat. De 2231 aan een wall mount gaat iets te bulky worden voor bij de voordeur.

Andy heeft laten weten dat hij de IPC-HFW1220S wel heeft. Beelden daarvan zien er niet slecht uit.

Edit: zie nu pas dat hij geen sd kaart slot heeft. Misschien dan de Hikvision DS-2CD2023G0-I..
Je kunt Andy e-mailen en vragen om een bepaald model.
Hij geeft dan de prijs en je kunt hem dat met Paypal betalen zoals in zijn e-mail staat.
Prijzen zijn meestal nog ietsje lager dan in zijn Ali webshop van Empire Tech.
Je kunt zijn webshop wel gebruiken om iets uit te zoeken volgens jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
HoppyF schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:08:
[...]

Je kunt Andy e-mailen en vragen om een bepaald model.
Hij geeft dan de prijs en je kunt hem dat met Paypal betalen zoals in zijn e-mail staat.
Prijzen zijn meestal nog ietsje lager dan in zijn Ali webshop van Empire Tech.
Je kunt zijn webshop wel gebruiken om iets uit te zoeken volgens jouw wensen.
Ik heb inderdaad al contact met Andy. :)

Wacht nu op zn antwoord over de IPC-HFW1320S-W.

Edit: bovenstaande heeft weer geen PoE. ;( Zo blijf je maar naar andere zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ari Gold op 21-06-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:05
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe. Heb op de Dahua nvr ivs ingesteld met 1 richting instelling. Nu krijg ik soms 4 meldingen achter elkaar van een camera. Als ik het goed gedaan heb dan zou er 20 seconden tussen de 1 melding moeten zitten als er nog beweging wordt waargenomen.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Ari Gold schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:44:
[...]

Ik heb inderdaad al contact met Andy. :)

Wacht nu op zn antwoord over de IPC-HFW1320S-W.

Edit: bovenstaande heeft weer geen PoE. ;( Zo blijf je maar naar andere zoeken.
Weet niet precies je eisen maar een kleine camera met IR, microfoon en SD kaart plus POE is deze IPC-HDBW4231F-AS.
https://nl.aliexpress.com.../1200032_32837818690.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
HoppyF schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:35:
[...]

Weet niet precies je eisen maar een kleine camera met IR, microfoon en SD kaart plus POE is deze IPC-HDBW4231F-AS.
https://nl.aliexpress.com.../1200032_32837818690.html
Deze zou niet handig zijn om tegen de muur te bevestigen vanwege waterdruppels toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ari Gold schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:10:
[...]

Deze zou niet handig zijn om tegen de muur te bevestigen vanwege waterdruppels toch?
Waar moet deze camera precies komen?
Ik dacht dat je zei bij de voordeur.
Zit daar iets van een afdakje of een dakgoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
HoppyF schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:31:
[...]

Waar moet deze camera precies komen?
Ik dacht dat je zei bij de voordeur.
Zit daar iets van een afdakje of een dakgoot?
Ik heb de situatie net wat beter bekeken en er moet sowieso geboord worden. Dan maar 2 kabels trekken, had liever PoE gewild.

Niet bestaand probleem opgelost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ari Gold schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:33:
[...]

Ik heb de situatie net wat beter bekeken en er moet sowieso geboord worden. Dan maar 2 kabels trekken, had liever PoE gewild.

Niet bestaand probleem opgelost. :P
POE heeft wel de voorkeur want dit werkt gewoon heel prettig.
Er moet vast een camera te vinden zijn met POE want die zijn er best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 21:45
Ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen (ook ipcamtalk), helaas ben ik er nog altijd niet uit welke camera het precies wordt... Vandaar dat ik de hulp van jullie, de experts hier wil inschakelen.
Dit is de situatie die ik graag "beveiligd" wil hebben:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:

Het volgende is dus de bedoeling:
- Auto 1 & 2 in zicht hebben (Groen gebied)(ivm kinderen die rond de auto's spelen...)
- Voordeur/Voorruit in zicht hebben (Blauw gebied)

Mijn wensen voor de camera:
Merk: Dahua (of een alternatief)
Type: Dome of Eyeball
Kwaliteit: 1080P/4K (Personen (eventueel gezicht) moet zichtbaar zijn.)
Voeding: POE i.v.m. geen stroomvoorziening..
Opname/Bekijken: SD-kaart/Mobiele telefoon (een NAS komt binnenkort :))
Budget: +/- 200 Euro (mag ook iets, liever kwaliteit dan ....)

De camera hoeft niet opvallend te zijn omdat sommige buren er 'niet blij' mee zijn, vandaar dat ik het liefste een dome camera wil onder het afdak. Het zal ook fijn zijn als ik de camera kan draaien op afstand. :)

Hoop dat jullie mij van het juiste advies kunnen voorzien. Alvast bedankt!:*)

[ Voor 12% gewijzigd door k---evi-n op 23-06-2019 21:15 . Reden: Photo aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
k---evi-n schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:11:
Ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen (ook ipcamtalk), helaas ben ik er nog altijd niet uit welke camera het precies wordt... Vandaar dat ik de hulp van jullie, de experts hier wil inschakelen.
Dit is de situatie die ik graag "beveiligd" wil hebben:
Members only:
Members only:

Het volgende is dus de bedoeling:
- Auto 1 & 2 in zicht hebben (Groen gebied)(ivm kinderen die rond de auto's spelen...)
- Voordeur/Voorruit in zicht hebben (Blauw gebied)

Mijn wensen voor de camera:
Merk: Dahua (of een alternatief)
Type: Dome of Eyeball
Kwaliteit: 1080P/4K (Personen (eventueel gezicht) moet zichtbaar zijn.)
Voeding: POE i.v.m. geen stroomvoorziening..
Opname/Bekijken: SD-kaart/Mobiele telefoon (een NAS komt binnenkort :))
Budget: +/- 200 Euro (mag ook iets, liever kwaliteit dan ....)

De camera hoeft niet opvallend te zijn omdat sommige buren er 'niet blij' mee zijn, vandaar dat ik het liefste een dome camera wil onder het afdak. Het zal ook fijn zijn als ik de camera kan draaien op afstand. :)

Hoop dat jullie mij van het juiste advies kunnen voorzien. Alvast bedankt!:*)
Oeps, grote foto’s! ;)
De positie van de camera is best hoog, hierdoor kijk je als het ware boven op de hoofden van mensen.
Je ziet dan niet wie er wat aan het doen is.
Ik zou voor een lagere positie gaan bv waar je nu het kleine zwarte vlakje hebt staan met auto 1.
Weet niet precies hoe hoog dat is maar ongeveer die plek.
Je zult toch proefondervindelijk moeten kijken hoe je alles in beeld kunt krijgen.
Bij een lagere positie pak je ook de voordeur mee, dat wil zeggen als er iemand naar de voordeur komt.

Beetje lastig inschatten zo hoeveel MM lens je moet gaan kopen.
Wellicht dan toch de zoom camera zoals deze IPC-HDW5231R-ZE.
Eyeball/turret is dat. De camera zal ondanks de dakgoot wel in de regen komen te hangen.
De dome versie is dan minder geschikt.
Verder de post van @Piet91 doorlezen want daar staat al veel bruikbare info in.
Voor 150 euro kun je al een prima camera kopen.

O ja, ik zie een lantaarnpaal bij je huis.
Handig want dan heb je dus wat licht.
De full color camera is dan ook nog een optie, deze heeft geen IR maar geeft bij weinig licht wel kleurenbeeld.
Zie mijn posts met voorbeelden van mijn camera.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 23-06-2019 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ik heb sinds kort een groendak samen met zonnepanelen.
Het dak
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XKYI5Y7.png
Om dit in de gaten te houden wil ik graag een IP camera op het dak plaatsen. Ik loop alleen tegen wat problemen aan. Deze problemen zijn:
1. De camera kan niet onder een afdak geplaatst worden(plat dak), dus de camera moet geschikt zijn om "open en bloot" geplaatst te worden.
2. De camera kan niet gemonteerd worden op een muur.

Probleem 1 is op te lossen door een IP 66/7 camera te gebruiken. Deze zijn wat lastiger te vinden, zeker in combinatie met probleem 2.

Probleem 2 wil ik op te lossen door de camera te monteren op een geïmproviseerd weerstation wat ik nog heb(een stoep tegel met daarop een PVC buis, die verstevigd is met wat staaldraad, foto's volgen). Hiervoor moet de camera wel gemonteerd worden op een buis, hiervoor is vaak duur bevestigingsmateriaal nodig.
Ik zat er zelf aan te denken om een https://tweakers.net/pric...-network-dome-camera.html
te gebruiken icm de DS-1275ZJ-SUS en DS-1280ZJ-DM21 Junction Box.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CH9OO0O.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ltamNxj.png

Nu heeft dit een kostenplaatje van ruim 170 euro en dat vind ik een beetje aan de hoge kant. Ik wil daarom graag vragen of er misschien betere oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
123lodewijk schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:21:
Ik heb sinds kort een groendak samen met zonnepanelen.
Het dak
[Afbeelding]
Om dit in de gaten te houden wil ik graag een IP camera op het dak plaatsen. Ik loop alleen tegen wat problemen aan. Deze problemen zijn:
1. De camera kan niet onder een afdak geplaatst worden(plat dak), dus de camera moet geschikt zijn om "open en bloot" geplaatst te worden.
2. De camera kan niet gemonteerd worden op een muur.

Probleem 1 is op te lossen door een IP 66/7 camera te gebruiken. Deze zijn wat lastiger te vinden, zeker in combinatie met probleem 2.

Probleem 2 wil ik op te lossen door de camera te monteren op een geïmproviseerd weerstation wat ik nog heb(een stoep tegel met daarop een PVC buis, die verstevigd is met wat staaldraad, foto's volgen). Hiervoor moet de camera wel gemonteerd worden op een buis, hiervoor is vaak duur bevestigingsmateriaal nodig.
Ik zat er zelf aan te denken om een https://tweakers.net/pric...-network-dome-camera.html
te gebruiken icm de DS-1275ZJ-SUS en DS-1280ZJ-DM21 Junction Box.
[Afbeelding] [Afbeelding]

Nu heeft dit een kostenplaatje van ruim 170 euro en dat vind ik een beetje aan de hoge kant. Ik wil daarom graag vragen of er misschien betere oplossingen zijn.
Rare vraag misschien maar wat verwacht je op het dak te zien? :?
Er liggen wat zonnepanelen en groene planten, daar gebeurt toch niets?

Ok, los daarvan zou je een camera wellicht op een zware parasol voet kunnen monteren.
Een camera weegt niet veel en een voet die zwaar genoeg is blijft wel staan.
Hoog hoeft het ook niet te zijn.
Kun je wel een netwerkkabel met POE naar die plek op te dak krijgen?
Verder is een vaste camera wel handig denk ik i.p.v. een zoom of PTZ camera.
De buren zullen het anders niet fijn vinden dat je in hun tuin kunt gluren.
Vast opgesteld met alleen in beeld wat van jouw is, moet geen probleem zijn.

Camera modellen zijn in dit topic terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 21:45
HoppyF schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:54:
[...]

Oeps, grote foto’s! ;)
Aangepast :)
De positie van de camera is best hoog, hierdoor kijk je als het ware boven op de hoofden van mensen.
Je ziet dan niet wie er wat aan het doen is.
Ik zou voor een lagere positie gaan bv waar je nu het kleine zwarte vlakje hebt staan met auto 1.
Weet niet precies hoe hoog dat is maar ongeveer die plek.
Je zult toch proefondervindelijk moeten kijken hoe je alles in beeld kunt krijgen.
Bij een lagere positie pak je ook de voordeur mee, dat wil zeggen als er iemand naar de voordeur komt.
Hoogte tot de dakgoot (waar Camera staat) zal maximaal 4,5 meter zijn. Was ik vergeten te vermelden...
Hoogte tot het zwart vakje *is verbeterd* zal ongeveer 220cm zijn.
Beetje lastig inschatten zo hoeveel MM lens je moet gaan kopen.
Wellicht dan toch de zoom camera zoals deze IPC-HDW5231R-ZE.
Eyeball/turret is dat. De camera zal ondanks de dakgoot wel in de regen komen te hangen.
De dome versie is dan minder geschikt.
Dit was 3 jaar geleden mijn Bullet camera (Ali) die in de hoek hing (rode vierkantje):
Afbeeldingslocatie: https://iezj8w.sn.files.1drv.com/y4mhgYhnHmyQ22J5s9b-vq2MTTNDuZVIwxSPrj3ryzgliB1sAjDY8py_Wf_cYVrSX_qqJt45uE_9lmmUgVdoEQ0XzrRnidl095Z25RFyBdWMwl1WehAMFKrwuLZCPxBcDrF2smfpWCESBVybTEfNaakcO4RFui41Q5pDiR1WyRCslikOfrNRZWt1oVW87oY1djR4rvKiLo9FXxU-24qyrKlGw?width=1080&height=604&cropmode=none

Hier zat een 3.5mm lens in. Deze heb ik "geupgrade" naar een 6mm lens. Alles was zichtbaar (1 auto en motorkap 2e auto. Ook een zijaanzicht van iemand die bij de deur stond..
Verder de post van @Piet91 doorlezen want daar staat al veel bruikbare info in.
Voor 150 euro kun je al een prima camera kopen.
Ga ik nog eens op zoeken! Heb niet alles gelezen 8)7
O ja, ik zie een lantaarnpaal bij je huis.
Handig want dan heb je dus wat licht.
De full color camera is dan ook nog een optie, deze heeft geen IR maar geeft bij weinig licht wel kleurenbeeld.
Zie mijn posts met voorbeelden van mijn camera.
Lantaarnpaal is er inderdaad! Alleen onze gemeente schakelt graag de lantaarnpalen uit, iets met energie besparen... (Zal de naam van de gemeente maar niet noemen "pinkpop city" :F )
De lantaarn brand nu wel, maar over een maand kan dat weer veranderen..

Weet niet of het dan beter is om eentje met infrarood te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
k---evi-n schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:29:
[...]

Aangepast :)

[...]

Hoogte tot de dakgoot (waar Camera staat) zal maximaal 4,5 meter zijn. Was ik vergeten te vermelden...
Hoogte tot het zwart vakje *is verbeterd* zal ongeveer 220cm zijn.

[...]

Dit was 3 jaar geleden mijn Bullet camera (Ali) die in de hoek hing (rode vierkantje):
[Afbeelding]

Hier zat een 3.5mm lens in. Deze heb ik "geupgrade" naar een 6mm lens. Alles was zichtbaar (1 auto en motorkap 2e auto. Ook een zijaanzicht van iemand die bij de deur stond..

[...]

Ga ik nog eens op zoeken! Heb niet alles gelezen 8)7

[...]

Lantaarnpaal is er inderdaad! Alleen onze gemeente schakelt graag de lantaarnpalen uit, iets met energie besparen... (Zal de naam van de gemeente maar niet noemen "pinkpop city" :F )
De lantaarn brand nu wel, maar over een maand kan dat weer veranderen..

Weet niet of het dan beter is om eentje met infrarood te bestellen?
Ok.
4,5 m is best hoog.
Je krijgt dan wel veel in beeld maakt kijkt bovenop de hoofden waardoor herkenning vrijwel onmogelijk wordt.
Ik had hier ook mijn camera zo hoog hangen maar heb deze verplaatst tot onder het afdak bij de voordeur.
Ik zie bij jou ook een afdak maar zie niet hoe breed deze is.
Wellicht kun je dit ook gebruiken en er dan een dome onder hangen.
Regen is dan immers geen punt.

Geen licht betekent ook dat je infrarood nodig hebt.
De full color is dan geen goed idee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Het heeft veel langer geduurd dan ik zou willen maar ik heb eindelijk een video af over de Dahua IPC-HFW1831E en IPC-HFW2831T-ZS 4K/8MP cameras. Ik heb er een soort van vergelijking van gemaakt met mijn favorite type uit mijn review van vorig jaar, de HDW5831R.

Vanwege de vele demo footage die in de video verwerkt zit is deze nogal lang geworden (en een beetje saai). Als je geen zin hebt om dat allemaal te bekijken en vergelijken, in de video description vind je een klikbare index waarmee je meteen door kunt naar mijn evaluatie van de beelden en een korte vergelijking met alle 3 de cameras in beeld.

Vragen en opmerkingen altijd welkom! Ik post niet zo vaak in het topic maar lees veel mee. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Quindor op 25-06-2019 21:24 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10 23:13
Ik wil mijn oprit en deur in de gaten houden met een POE camera. Echter zit ik met de kijkhoek. De netwerkkabel zit op de zij muur van mijn huis. Boven de deur en oprit die hij in de gaten moet houden. Iemand een idee of het uberhaubt mogelijk is met een camera op deze plek?

Oprit is overigens een meter of 10 lang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X7AjvGukboxh84qWnriqtdS8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/REQXXRzJWIYGufeb5aXNIGIj/full.jpg

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Artbij schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:02:
Ik wil mijn oprit en deur in de gaten houden met een POE camera. Echter zit ik met de kijkhoek. De netwerkkabel zit op de zij muur van mijn huis. Boven de deur en oprit die hij in de gaten moet houden. Iemand een idee of het uberhaubt mogelijk is met een camera op deze plek?

Oprit is overigens een meter of 10 lang.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk wel dat het moet lukken om je oprit van voor tot achter in beeld te krijgen.
De voordeur erbij is lastig omdat de camera daarboven hangt.
Staat iemand precies voor de deur dan zie je wellicht niet alles. Je ziet de persoon dan wel over de oprit lopen.
De juiste hoek bepalen is zo lastig en vergt wat rekenwerk.
Je zult e.e.a. dan precies moeten opmeten.
Bij de camera specs kun je de kijkhoek wel terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
HoppyF schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Denk wel dat het moet lukken om je oprit van voor tot achter in beeld te krijgen.
De voordeur erbij is lastig omdat de camera daarboven hangt.
Staat iemand precies voor de deur dan zie je wellicht niet alles. Je ziet de persoon dan wel over de oprit lopen.
De juiste hoek bepalen is zo lastig en vergt wat rekenwerk.
Je zult e.e.a. dan precies moeten opmeten.
Bij de camera specs kun je de kijkhoek wel terugvinden.
Zit ik dan aan fisheye? En heb ik dan wel fatsoenlijk beeld? Camera zal 4 meter boven de grond hangen en moet een meter of 20 breed filmen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Artbij schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Zit ik dan aan fisheye? En heb ik dan wel fatsoenlijk beeld? Camera zal 4 meter boven de grond hangen en moet een meter of 20 breed filmen.
4 meter is best hoog maar daarmee vergroot je ook meteen het gebied.
Fisheye niet, een gewone turret of dome camera zoals @Piet91 regelmatig is zijn post genoemd heeft.
Denk aan bv 2,8mm lens of 3,8mm.
De hoek kan zo ongeveer 110-120 graden zijn en bij 3,8 iets van 85-90 graden.
Het exacte getal staat bij de specificaties van de camera die je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
HoppyF schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:23:
[...]

4 meter is best hoog maar daarmee vergroot je ook meteen het gebied.
Fisheye niet, een gewone turret of dome camera zoals @Piet91 regelmatig is zijn post genoemd heeft.
Denk aan bv 2,8mm lens of 3,8mm.
De hoek kan zo ongeveer 110-120 graden zijn en bij 3,8 iets van 85-90 graden.
Het exacte getal staat bij de specificaties van de camera die je kiest.
Echt waar, is dat al zo breed? Ik heb zelf de IPC-HDW5231R-Z, maar die kan volgens mij op 4m geen 20m breed beeld geven.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Artbij schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:38:
[...]

Echt waar, is dat al zo breed? Ik heb zelf de IPC-HDW5231R-Z, maar die kan volgens mij op 4m geen 20m breed beeld geven.
Die camera zit op 100 graden.
Afhankelijk van de hoogte kun je de breedte ongeveer bepalen.
Kun je die IPC-HDW5231R-Z niet (tijdelijk) gebruiken om dit te bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
HoppyF schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Die camera zit op 100 graden.
Afhankelijk van de hoogte kun je de breedte ongeveer bepalen.
Kun je die IPC-HDW5231R-Z niet (tijdelijk) gebruiken om dit te bepalen?
Als het zo makkelijk was....

Klopt dit een beetje?

https://calculator.ipvm.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2VScZsDe6nzolURfYAP8kuNQ/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Artbij op 26-06-2019 11:46 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Artbij schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Als het zo makkelijk was....

Klopt dit een beetje?

https://calculator.ipvm.com/

[Afbeelding]
Je moet de eenheden even op Metric zetten dan krijg je meters.
Verder kun je met die tool wat spelen maar je camera hoogte is min of meer vast en wat je in beeld wilt krijgen is dichtbij namelijk je oprit.
Het gaat dus vooral om de hoek die zo groot mogelijk moet zijn.
Je oprit is 10 meter maar je had het ook over 20 meter. Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-10 22:20
Luitjes!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik kom er zelf niet meer uit :o

Ik heb sinds gisteren thuis een nieuwe modem gekregen van Ziggo, de Horizon box is vervangen en er staat nu een Next box en een Connectbox ( modem )

Echter kan ik nu niet meer bij mijn camera's komen, niet via de telefoon en ook niet via de laptop. Als ik een monitor aansluit op de nvr, dan krijg ik wel gewoon beeld. Dus het zal vast iets met de instellingen te maken hebben, maar wat?

Camera is de Dahua IPC-HDW5231R-Z
NVR is de NVR4108-8P-4KS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:41
dropkikker schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:23:
Luitjes!

Ik heb sinds gisteren thuis een nieuwe modem gekregen van Ziggo, de Horizon box is vervangen en er staat nu een Next box en een Connectbox ( modem )

Echter kan ik nu niet meer bij mijn camera's komen, niet via de telefoon en ook niet via de laptop. Als ik een monitor aansluit op de nvr, dan krijg ik wel gewoon beeld. Dus het zal vast iets met de instellingen te maken hebben, maar wat?

Remote of Intern?
Firewall aangepast of niet?
Modem in passthrough mode of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
Andere ip range in combinatie met een fixed ip adres op de NVR?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
dropkikker schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:23:
Luitjes!

Denk dat je deze vraag beter in een Ziggo forum kunt stellen want er is niets aan de hand met je camera of NVR. Vermoedelijk een firewall instelling of port die dicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-10 22:20
Ik ben ondertussen al iets verder, het blijkt dat het ip adres was aangepast door de nieuwe modem. Deze heb ik nu aangepast in SmartPss op de laptop en daar heb ik nu beeld. Alleen op de telefoon lukt nog niet.

In het verleden kon ik gewoon de QR code scannen wat de NVR aangeeft en toen deed alles gelijk, maar dit werkt nu niet meer helaas.

Edit : Met Gsmss kreeg ik het niet voor elkaar, maar nu met Easyviewer lite werkte het wel opeens.. Vreemde zaak :?

[ Voor 14% gewijzigd door dropkikker op 28-06-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Met dieven actief in de buurt is het tijd voor een camera...
Members only:

Bovenstaande situatie is van toepassing, waarbij de witte auto normaal gesproken niet aanwezig is.
Klik voor vergroting.

Ik ben op zoek naar een duw in de juiste denkrichting...

Zoals te zien is zijn er een paar mogelijke posities voor het plaatsen van één camera.
Ik las in dit topic dat de camera niet te hoog moet hangen om gezichten goed in beeld te krijgen.

Geel streep ik ogenblikkelijk door. Vanaf daar zicht op de deur, oprit en auto is op zijn best waardeloos. Tevens staat rechts van het huis een schutting. Dan is de tuindeur links veel aantrekkelijker voor inbrekers en minder opvallend om gebruik van te maken.

Blauw streep ik door omdat je daar een camera zou moeten hebben die actief mee kan draaien met objecten en een grote kans hebt om actie te missen als de kijkrichting verkeerd staat. Wide angle camera nemen? Ik begrijp dat de kwaliteit en/of het kijkbereik dan behoorlijk achteruit gaat.

Rood is al beter. Personen die naar de voordeur komen worden gedurende lange tijd in het gezicht opgenomen. Ook het overzicht van de oprit is goed. Met een 90 graden bereik wordt lopen naar de tuindeur meegenomen.

Groen lijkt mij nog wat beter. Er wordt een stuk meer van de voortuin meegepakt dan bij rood. Mensen die naar de voordeur lopen komen iets slechter in beeld, maar als ze bij de voordeur staan zijn ze nog steeds in beeld, zij het van achteren, wat bij rood niet het geval is. Het nadeel is dat personen die naar de tuindeur gaan niet meer in beeld zijn 1-2 meter voor het bereiken van de tuindeur.

Algemene zaken: De tuindeur zou redelijk gemakkelijk beveiligd kunnen worden met een sensor. Alarmsysteem binnenshuis aanwezig, maar je weet het natuurlijk nooit en als je in de situatie van grof geweld komt heb je meer aan een camera dan een alarmsysteem. Er is best kans dat er nog wat el cheapo camera's in het huis komen, bijvoorbeeld in de hal. Naar mijn mening draagt dat bij aan groen voor de beste buitenpositie.

Richting de specificaties...

- Buitencamera
- Dome bij voorkeur vanwege de zachtere vorm en ptz mogelijkheid als dat binnen het budget past.
- Nachtzicht, minimaal de oprit dus vanaf groen/rood ~10 meter
- Bij voorkeur met microfoon
- Universele streamingmogelijkheden (dus geen afgesloten systeem waarvoor per se app x of cloud y nodig is). Technische aansturing via een eigen webinterface prima natuurlijk.
- Beelden opslaan op een linux server (Samba/NFS of een programma dat direct 'pullt,' motion?). Een NVR-bak opzetten zit er niet in.
- Minimaal 3 streams tegelijk (1 record, 2 kijken)
- Motion detection; bij voorkeur in zones waarbij de straat wel wordt opgenomen maar geen alarm geeft en eigen erf dat opgenomen wordt én bijv. 's nachts wel alarm geeft onder bepaalde omstandigheden. Communicatie met Home Assistant zou helemaal mooi zijn.
- Uit het topic begrijp ik dat WiFi wordt afgeraden. Iets als een PoE-adapter is een optie. Het lijkt mij überhaupt erg lastig om een camera op die posities op te hangen met de kabels netjes weggewerkt. Tips?
- Voor posities rood en groen is een hoek van ~100 graden voldoende. Actieve pan/tilt/zoom voor een kleine meerprijs wel welkom natuurlijk. Voor blauw (ik laat geel echt even weg) is ptz nodig met volgsysteem.
- Budget ~300 euro all inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Saturnus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:58:
……………
- Budget ~300 euro all inc.
Dus drie camera's waarvan één een ptz. Dat gaat je nooit lukken voor 300 euro

En om je bekabeling weg te werken, zou je K25 goot kunnen gebruiken of 2 gaten boren en dan vissen/hostaliet pijp doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Paddywacker schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:16:
[...]

Dus drie camera's waarvan één een ptz. Dat gaat je nooit lukken voor 300 euro

En om je bekabeling weg te werken, zou je K25 goot kunnen gebruiken of 2 gaten boren en dan vissen/hostaliet pijp doorvoeren.
Één camera. Zal het even dikgedrukt neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Saturnus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Één camera. Zal het even dikgedrukt neerzetten.
Aantal dingen hebt je genoemd maar wil je nu één camera of twee op de meest ideale kleuren?
Rood en groen lijken me wel wat om mee te beginnen of anders alleen groen om te kijken hoe dit bevalt.
Je kunt er zo eentje bijkomen.
PTZ is niks, een zoom camera zou kunnen.
Afhankelijk van je eisen zit dit zo tussen de 100-160 euro per camera, dome type is wel handig want dan kan deze onder de dakgoot. Voor een POE adapter of POE switch, mount bracket moet je ook nog wat rekenen.
Pagina: 1 ... 39 ... 91 Laatste