Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
@lvanhoe bij ons was het makkelijk; nieuwbouw dus aangegeven waar buizen uit de muur moesten komen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-10 15:48
HoppyF schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:04:
[...]

Is ook best lastig want het wensenlijstje verschilt per persoon.
Een dome met POE en goed zicht in de nacht is een normale vraag.
De meeste dome camera’s voldoen daaraan.
Starlight is wel nuttig omdat het nu eenmaal lastig is in het donker scherpe en duidelijke bewegende beelden te krijgen.
Meer MP’s geeft wel een hogere resolute maar niet altijd een beter beeld.
De lichtgevoeligheid neemt dan meestal af en dat wil je eigenlijk niet.
Een 2MP of 4MP is vaak voldoende.

Wat ik eerder al zei geldt hier kijk even naar de posts hierboven mbt de keuze van camera’s.
Inmiddels van Andy een reactie gehad; hij kan de Dahua HDW5831R-ZE aanbieden tegen een zéér lage prijs
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu heb ik in de video van Intermit.Tech (@Quindor goeie video's btw (y) (y) ) gezien dat hij er zéér enthausiast over is. Het enige wat ik me afvraag als halve digibeet; zijn deze camera's ook eenvoudig te installeren op een Dahua NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 05:02
Hoi, waarom is een losse POE switch beter dan een NVR met ingebakken POE poorten? Zijn die minderwaardig in die Dahua NVR's?
HoppyF schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:11:
[...]

Ok, veel hoeft het ook niet te kosten.
Er zit wel wat prijsverschil tussen fixed of varifocal lenzen.
Zoomlenzen zijn echter niet altijd nodig. Afhankelijk wat je wilt zien bij je huis/tuin zul je dus moeten bepalen wat het meest geschikt is.
Bij twijfel misschien beginnen met een zoom camera.
Een losse POE switch is wel aan te bevelen i.p.v. een NVR met ingebakken POE.

Wat verder nog meetelt is of het volledig donker is wat je in beeld wilt brengen of dat er nog wat licht is bv van een straatlantaarn of tuinverlichting.
Bij een donkere omgeving heb je IR camera’s nodig met wat licht kun je ook Full Color camera’s gebruiken die als voordeel hebben dat je kleurenbeelden in de nacht hebt i.p.v. zwart/wit.

Als er nog vragen zijn na het doorlezen van de Piet91 posts kun je deze uiteraard hier stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-10 19:34
Len020 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Inmiddels van Andy een reactie gehad; hij kan de Dahua HDW5831R-ZE aanbieden tegen een zéér lage prijs
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu heb ik in de video van Intermit.Tech (goeie video's btw (y) (y) ) gezien dat hij er zéér enthausiast over is. Het enige wat ik me afvraag als halve digibeet; zijn deze camera's ook eenvoudig te installeren op een Dahua NVR.
Ik zou geen 8MP nemen maar dat is een persoonlijke keuze.
4MP is ruim voldoende en nog goedkoper ook.
Voor de rest is dit een prima model camera.
Installatie op de NVR is eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
vtrke schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:14:
Hoi, waarom is een losse POE switch beter dan een NVR met ingebakken POE poorten? Zijn die minderwaardig in die Dahua NVR's?

[...]
Niet minderwaardig maar onhandiger.
Minder flexibel dus.
Een losse POE switch kun je overal in je netwerk plaatsen en de camera’s zijn makkelijker te configureren via je eigen netwerk.
Bij een NVR met ingebouwde POE switch ben je beperkter.
Iedere situatie is echter anders dus je moet dit afwegen of het voor jou van toepassing is.
Wel iets om rekening mee te houden bij aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-10 22:43

FFF

Ik ben druk aan het twijfelen welke beveiligingscamera’s te installeren. Wellicht kan iemand mij hier een handje bij helpen.

Ik wil 1 camera aan de voorkant voor het in de gaten houden van de oprit (2 auto’s) en de voordeur.

In de tuin wil ik 1 camera hangen aan het tuinhuis die zicht heeft op de poort en de achterpui (is ongeveer 14m breed totaal).

Ik was eigenlijk al overtuigd van de Nest outdoor. Deze kost nu €169,- en heeft een aantal voordelen:
-mooi en compact design
-easy installatie
- algoritme die ziet of er een vreemde aanwezig is.

Ik zie echter ook een paar nadelen:
- abo kost ook geld
- WiFi is te saboteren

Ik vraag me af of er in deze prijsklasse (of iets meer) iets tegenover te zetten of wat ook redelijk plug & play is. En waar in het opnemen in eigen beheer heb. Ik heb nog geen nas maar zou er wel 1 willen.

Ik kan trouwens alles bekabelen, en er is een beetje licht van een straatlantaarn, dus wellicht heb ik beter beeld met een lichtgevoelige camera en dan geen ir nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonnev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-08 17:42
Ik ben aan het kijken naar een bewakingscamerasysteem en vond Dahua wel interessant.
Maar vanmorgen vond ik dit bericht en nu weet ik het even niet meer met de Chinese merken.

https://www.iex.nl/Nieuws...878-1768807781.1501242107

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 22:53

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@yvonnev We kunnen er van alles van vinden, maar waar gaat het je om? Ben je bang dat je geen spullen van Dahua meer kunt krijgen in de nabije toekomst of wil je een verantwoorde keus maken als het gaat om de omstandigheden waaronder Chinese spullen gemaakt worden?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonnev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-08 17:42
Kan ik straks het systeem nog wel uitbreiden of wordt Dahua niet/slecht leverbaar?
Kan software op een of andere manier geblokkeerd worden zodat je er niets meer aan hebt?
Joepla schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:57:
@yvonnev We kunnen er van alles van vinden, maar waar gaat het je om? Ben je bang dat je geen spullen van Dahua meer kunt krijgen in de nabije toekomst of wil je een verantwoorde keus maken als het gaat om de omstandigheden waaronder Chinese spullen gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
yvonnev schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:07:
Kan ik straks het systeem nog wel uitbreiden of wordt Dahua niet/slecht leverbaar?
Kan software op een of andere manier geblokkeerd worden zodat je er niets meer aan hebt?

[...]
Geen reden voor zorg.
Zowel Hikvision als Dahua zijn grote bedrijven en die zullen echt wel blijven draaien.
Je kunt dit soort producten ook gewoon blijven bestellen.
Er wordt onnodig paniek gezaaid door de media over een handelsconflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10 09:21
@FFF ik heb hier nu een NEST IQ outdoor hangen, die gaat terug ...beeld valt mij heel erg tegen. Optische zoom is leuk maar door het verlies aan detail heb je weinig aan de beelden.

Ik zag op het IPtalk forum dat iemand de 5442/mag gaan testen

https://www.dahuasecurity...lProducts/1/7107?tab=7127

Is deze serie nieuw? Iemand die kan aangeven of dit type een stuk beter is als de, al even op de markt zijnde 5231?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Cc88 Dat is inderdaad een nieuwe serie en inderdaad veelbelovend qua nachtprestaties.
Echter zijn ze nog niet leverbaar en de prijzen worden sowieso (een stuk) hoger dan de huidige modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Andy heeft de eerste exemplaren online gezet.
Prijzen vallen mij wel mee eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
Hopelijk komt de dome versie ook nog... of staat die er ook al op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
Kan deze trouwens rechtstreeks op een muur gemonteerd worden? (Horizontaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@HoppyF Je zou ook kunnen denken aan een toekomstige situatie dat de VS andere partijen verbiedt zaken te doen met Hikvision, Dahua etc. (wat nu dus gebeurd met Huawei)
Wat als ze Sony gaan dwingen geen sensoren meer te leveren aan Dahua?
Dan is de Dahua Starlight camera's voorlopig verleden tijd.

@Cc88 Hoezo liever een dome dan een turret? Een dome heeft praktisch geen voordelen t.o.v. een turret, wel een significant nadeel (IR reflectie).

Deze camera's *kun* je rechtstreeks op de muur monteren maar dan zit je wel met een kabelboom die je niet/nauwelijks kwijt kunt. Daarom liever met een wall mount/junction box monteren.

Wat wel jammer is (maar wel begrijpelijk gezien de technische limieten) is dat er waarschijnlijk geen vari-focal varianten komen in turret vorm; alleen in bullet.

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 23-05-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Piet91 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:13:
@HoppyF Je zou ook kunnen denken aan een toekomstige situatie dat de VS andere partijen verbiedt zaken te doen met Hikvision, Dahua etc. (wat nu dus gebeurd met Huawei)

@Cc88 Hoezo liever een dome dan een turret? Een dome heeft praktisch geen voordelen t.o.v. een turret, wel een significant nadeel (IR reflectie).

Deze camera's *kun* je rechtstreeks op de muur monteren maar dan zit je wel met een kabelboom die je niet/nauwelijks kwijt kunt. Daarom liever met een wall mount/junction box monteren.

Wat wel jammer is (maar wel begrijpelijk gezien de technische limieten) is dat er waarschijnlijk geen vari-focal varianten komen in turret vorm; alleen in bullet.
Is het niet zo dat een eyeball/turret camera weg te draaien is waarbij dat bij een dome camera niet kan zonder de halve camera uit elkaar te halen? met andere worden; een kwaadwillende kan een turret camera snel wegdraaien en een dome camera niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:13:

Lijkt met heel lastig om Sony te gaan verbieden sensoren te leveren.
Daar ben ik niet zo erg bang voor.
Het gaat mij om de kwaliteit van de Hikvision en Dahua camera’s en niet om wat men ermee doet.

Een dome heeft best voordelen.
Je ziet niet makkelijk waar deze op gericht staat en de lens wordt nooit vies.
De dome kan wel vies worden maar in de praktijk hoef ik deze eigenlijk niet schoon te maken.
Ik heb geen last van IR reflectie want er zit geen IR in! (Full Color Dahua....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Len020 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:14:
Is het niet zo dat een eyeball/turret camera weg te draaien is waarbij dat bij een dome camera niet kan zonder de halve camera uit elkaar te halen? met andere worden; een kwaadwillende kan een turret camera snel wegdraaien en een dome camera niet.
Tenzij je net de juiste sleutel hebt kun je de een turret niet bijdraaien.
HoppyF schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:21:
Lijkt met heel lastig om Sony te gaan verbieden sensoren te leveren.
Daar ben ik niet zo erg bang voor.
Dit (soort praktijken) gebeurt nu al met Huawei.
Het gaat mij om de kwaliteit van de Hikvision en Dahua camera’s en niet om wat men ermee doet.
En die kwaliteit kan dus mogelijk niet gewaarborgd worden als externe partijen niet meer kunnen leveren aan Dahua, zoals Sony.
Een dome heeft best voordelen.
Je ziet niet makkelijk waar deze op gericht staat
Dat valt wel tegen; zeker de exemplaren met IR LED's kun je zowel overdag als 's nachts direct zien waar ze op gericht staan.
en de lens wordt nooit vies.
De lens van een turret ook niet, die zit immers ook achter glas.
De dome kan wel vies worden maar in de praktijk hoef ik deze eigenlijk niet schoon te maken.
Ik had bij de dome juist veel last van vuil op de dome; van stof tot regendruppels en andere troep.
Ik heb de Dahua turret nog nooit hoeven schoonmaken.
Ik heb geen last van IR reflectie want er zit geen IR in! (Full Color Dahua....).
Geen IR in een dome zorgt inderdaad voor flinke vermindering van problemen, dat is zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
Alleen een turret op een stokkie ziet er ook niet uit...

Rechtstreeks op de muur gaat niet met een turret?

[ Voor 33% gewijzigd door Cc88 op 23-05-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
@HoppyF
Dome matriaal zou ook kunnen verouderen in zon, althans dat heb ik ooit ergens gelezen op ipcamtalk.
Mijn gedacht was maar dat er dan over 3-5 jaar wel weer een betere vervanger is, of een dome glas vervangen wat natuurlijk ook technisch makkelijk kan (of het los verkrijgbaar is ? -> alvast bestellen bij Andy)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Cc88 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:01:
Alleen een turret op een stokkie ziet er ook niet uit...

Rechtstreeks op de muur gaat niet met een turret?
De mount ziet er zo uit.
Geen groot uitsteeksel dus.

Mount
jacovn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:29:
@HoppyF
Dome matriaal zou ook kunnen verouderen in zon, althans dat heb ik ooit ergens gelezen op ipcamtalk.
Mijn gedacht was maar dat er dan over 3-5 jaar wel weer een betere vervanger is, of een dome glas vervangen wat natuurlijk ook technisch makkelijk kan (of het los verkrijgbaar is ? -> alvast bestellen bij Andy)
Zou misschien kunnen maar dan zou dit ook gelden voor een turret.
Kunststof kan verouderen maar ik zie niet in waarom dit alleen voor de dome zou gelden.
Het verouderen zal dan ook jaren moeten duren voordat het zichtbaar is en tegen die tijd is de camera wel aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Stel camera's en een nvr besteld bij andy via email-adres hier in topic. Bedankt voor de tips! Ben benieuwd hoe snel ze binnen komen. Kan niet wachten om er mee te gaan spelen :)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
komkommer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:57:
Stel camera's en een nvr besteld bij andy via email-adres hier in topic. Bedankt voor de tips! Ben benieuwd hoe snel ze binnen komen. Kan niet wachten om er mee te gaan spelen :)
Snel! ;)
Binnen een week als het goed is.
Komt via DHL Express. Verzend info krijg je wel per e-mail.

@Cc88
Geen invoerrechten en verzendkosten.
Zending komt uit de UK.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 24-05-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
Iemand al eerder bij Andy besteld? Hebben jullie invoerkosten etc moeten betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Cc88 Alle vragen die je in dit topic heb gesteld zijn al eerder beantwoord, even gericht zoeken en je hebt al je antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Ik heb onlangs een NVR en wat cams bij hem besteld, voor iemand die bereid was meer te betalen en ik wil geen gezeur over niet-beschikbare updates e.d. Beetje hobby'en is prima, maar dan wel thuis voor mezelf.

Was benieuwd of ik verschil zou kunnen zien in kwaliteit tussen mijn cheap CN en de internationale versie. Op sommige forums wordt er nl. erg negatief gedaan over CN cams. Zo zou de hardware anders zijn (beeldchip bv.) en daardoor vooral op lichtgevoeligheid inleveren.

Ik zie het niet. Zowel overdag als 's avonds/schemering met/zonder IR is het beeld voor mij hetzelfde. En ik kan goed vergelijken, aangezien er op 2 m afstand een CN versie hangt die ik ook beheer (2 huizen naast elkaar), en die praktisch gelijk gericht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:48
Camera en NVR gisteren binnen gekregen.

Zelfs mn eerder aangeschafte cheap 15 euro onvif camera werkt!

Donderdag besteld, gisteren binnen. Precies een week dus.

Kan je ook instellen dat de camera bij het terugkijken in de app ook automatisch terugkomt? Nu moet ik elke keer de camera selecteren

[ Voor 141% gewijzigd door Daiov97 op 24-05-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:05
Een vraagje voor de Dahua nvr en camera gebruikers. Gebruiken jullie de Onvif of Private stand en zetten jullie alle poorten op hetzelfde kanaal? Is er iemand die mij wat tips kan geven over de beste instellingen. Ik heb 6x een IPC-HFW4239T-ASE starlight en 1x IPC-HFW1831E. De nvr is een NVR5216-4KS2 V2 16 Kanaals 1U 4 K & H.265. Verder heb ik nog een paar oudere foscam camera’s. Verder wil ik nog een rpi als VPN server gaan gebruiken voor veilig gebruik van buiten af.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Daiov97 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:42:

Kan je ook instellen dat de camera bij het terugkijken in de app ook automatisch terugkomt? Nu moet ik elke keer de camera selecteren
Welke app gebruik jij om de nvr te benaderen?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Daiov97 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:42:

Zelfs mn eerder aangeschafte cheap 15 euro onvif camera werkt!

Donderdag besteld, gisteren binnen. Precies een week dus.

Welke app?

Met de Dahua iDMSS Plus (iPhone) kan dit.
Vanuit de app ga je naar Instelling, General Settings, Memorystick Play -> schuifje naar rechts.
(en ja, de app is wat vreemd vertaald en staat in Nederlands/Engels)

Met één van de laatste updates van deze app werkt Live view prima maar terugkijken minder goed.
Voorheen kon ik events terugkijken en sprong hij bij het afspelen naar het volgende event.
Nu hapert dit en loopt het afspelen niet lekker.
Ligt niet aan de NVR want op een Windows PC werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Ik gebruik de gDMSS app. Dank voor de uitleg.

Ervaar wel zelfde probleem als jij. Bij meerdere IVS detecties gaat die altijd naar het eerste fragment en kom ik met geen mogelijkheid bij de andere.

[ Voor 7% gewijzigd door Daiov97 op 28-05-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Daiov97 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:10:
Ik gebruik de gDMSS app. Dank voor de uitleg.

Ervaar wel zelfde probleem als jij. Bij meerdere IVS detecties gaat die altijd naar het eerste fragment en kom ik met geen mogelijkheid bij de andere.
Volgens mij zitten er nog wat bugs in de laatste updates van de app.
Vreemd want voorheen was het wel goed.
Hopelijk gaat Dahua dit een keer oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 18:41
Ik heb een Hikvision 2CS2142FWD-IWS gekocht bij een NL webshop maar kom er niet uit met de setup. Het is de bedoeling om (totdat er een kabel ligt) de camera wireless te connecten. Ik heb er een losse voeding bij. Firmware is V5.5.82build 190220

Wat heb ik al gedaan
1. Camera bedraad om m'n router aangesloten en voeding aangesloten.
2. Met SADP de camera geactiveerd. DHCP aangezet en in de router de camera een vast IP adres (192.1.168.64) gegeven. Via de SADP tool een wachtwoord ingevuld en ook de 3 security questions/answers bepaald
2. Vervolgens met iVMS-4200 (laatste versie van de website) naar de camera zoeken, deze wordt gevonden (via find online device). Vervolgens klik ik op 'add' en de camera wordt ook bovenin het beeld bij de devices weergegeven, echter met status offline. Ik krijg dit niet gewijzigd

In Internet Explorer krijg ik op adres 192.168.1.64 de loginpagina van de camera te zien, echter als ik Gebruikersnaaam en Wachtwoord invul dan krijg ik de foutmelding 'Onjuiste gebruikersnaam of onjuist wachtwoord.'.

Heb de camera al 2x gereset (met de knop in de camera, indrukken, spanning er op en 10 sec wachten, daarna weer met SADP aan de gang). Het wachtwoord is 9 karakters lang en dus niet meer dan 16 (zoals ik ergens las)
Iemand een idee?

Opgelost: de gebruikersnaam is 'admin', hoewel ik dat nergens heb ingevoerd (?)

[ Voor 6% gewijzigd door MalleEppie71 op 28-05-2019 22:09 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 05:02
Als ik een heel goedkope ip-camera wil om eens mee te klooien, welke zouden jullie me dan aanraden? Zoek iets dat ik via wifi kan laten lopen en via Synology Surveillance kan zien om te beginnen.

Iets van 25 euro oid mag het kosten, wil er eerst eens wat mee klooien voor ik serieuze spullen aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 23:58
Heeft Andy wellicht ook een up 2 date product lijst/site ergens want als ik die aliexpress shop van hem bekijk dan staan er producten met als naam 'new arriving 2017, etc.' en als je er vervolgens op doorklikt dan is het product niet langer leverbaar (logisch als het uit 2017 komt), echter zie ik bijvoorbeeld dan ook weer zeer weinig 4MP camera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zojuist zag ik hier in V&A wat advertenties van Dream HK met (naar mijn idee) wel aardige prijzen.
Iemand ervaring met die shop (met opzet even geen linkje naar zijn webshop) of het originele camera's zijn of net zoals bij Andy Chinese versies?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
FlipFluitketel schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:54:
Zojuist zag ik hier in V&A wat advertenties van Dream HK met (naar mijn idee) wel aardige prijzen.
Iemand ervaring met die shop (met opzet even geen linkje naar zijn webshop) of het originele camera's zijn of net zoals bij Andy Chinese versies?
Geen idee.

Overigens zijn de camera's van Andy naar mijn idee geen Chinese, maar internationale versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
FlipFluitketel schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:54:
Ken deze site niet maar de camera’s die Andy levert zijn wel in China gemaakt maar het gaat dan wel om de internationale versies dus de taal is gewoon in het Engels en ze zijn ook te updaten.
Veel camera’s die goedkoop op Ali staan zijn gehackte camera’s die oorspronkelijke in het Chinees waren maar omgebouwd zijn naar Engels maar NIET te updaten zijn.

Die kun je beter dus niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik ging er vanuit dat die van Andy Chinese/namaak-versies waren nav Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2", maar blijkbaar vat ik die reactie dan wat verkeerd op. :P

Ik heb die winkel maar gewoon eens gebeld en gevraagd of het namaak/originele waren en (uiteraard :+) waren het originele Hikvision/Dahua-camera's. Ze hebben daar (bijvoorbeeld) de Hikvision DS-2CD2385G1-I voor €210,- staan terwijl ie bij een andere shop voor €340,- staat, dat is een flink verschil wat me aan het twijfelen bracht over de afkomst ervan.

De DS-2CD2145FWD-I zie ik er ook staan voor €165,- en bij een andere voor €178,-, dat valt dan op zich weer mee qua prijsverschil.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
FlipFluitketel schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:38:
Ik ging er vanuit dat die van Andy Chinese/namaak-versies waren nav Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2", maar blijkbaar vat ik die reactie dan wat verkeerd op. :P

Ik heb die winkel maar gewoon eens gebeld en gevraagd of het namaak/originele waren en (uiteraard :+) waren het originele Hikvision/Dahua-camera's. Ze hebben daar (bijvoorbeeld) de Hikvision DS-2CD2385G1-I voor €210,- staan terwijl ie bij een andere shop voor €340,- staat, dat is een flink verschil wat me aan het twijfelen bracht over de afkomst ervan.

De DS-2CD2145FWD-I zie ik er ook staan voor €165,- en bij een andere voor €178,-, dat valt dan op zich weer mee qua prijsverschil.
Nee hoor, Andy verkoopt de echte camera’s met Engelse taal.
Daarbij zijn de genoemde prijzen op de Ali shop vaak inclusief verzendkosten en komen daar ook geen importkosten en btw bij.
Je zou moeten vergelijken welke modellen voor jou interessant zijn.
Staat een bepaald model niet in de shop dan kun je Andy ook e-mailen en vragen om de prijs en levertijd of voor een alternatief model.

Ik zie bv deze 8MP Darkfighter
https://nl.aliexpress.com.../1200032_32969779197.html

Dit is misschien ook wel wat voor je:
https://nl.aliexpress.com.../1200032_33021770434.html

NL webshops zijn vaak duurder maar dan heb je uiteraard ook NL garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 29-05-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
HoppyF schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:12:
[...]

Daarbij zijn de genoemde prijzen op de Ali shop vaak inclusief verzendkosten en komen daar ook geen importkosten en btw bij.
Staat een bepaald model niet in de shop dan kun je Andy ook e-mailen en vragen om de prijs en levertijd of voor een alternatief model.

Zoals Rebel-Rebel hierboven ook al zegt, de shop van Andy is (op mijn manier gezegd) redelijk rampzalig voor iemand die niet precies weet wat ie wil/nodig heeft en zowel Dahua/Hikvision hebben ook niet echt een lekker overzicht met hun camera's.

Het zou handig zijn als er een site was waar je eisen kunt invullen en waar dan wat opties uitrollen. :P Ik vind wel eens een camera maar dan "ow ja, dat zit er niet op, valt af", volgende optie heeft weer een andere functie niet enz.

Misschien die Andy maar eens mailen met mijn "eisen", kijken of er nog wat betaalbaars uit komt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
FlipFluitketel schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:33:
[...]

Zoals Rebel-Rebel hierboven ook al zegt, de shop van Andy is (op mijn manier gezegd) redelijk rampzalig voor iemand die niet precies weet wat ie wil/nodig heeft en zowel Dahua/Hikvision hebben ook niet echt een lekker overzicht met hun camera's.

Het zou handig zijn als er een site was waar je eisen kunt invullen en waar dan wat opties uitrollen. :P Ik vind wel eens een camera maar dan "ow ja, dat zit er niet op, valt af", volgende optie heeft weer een andere functie niet enz.

Misschien die Andy maar eens mailen met mijn "eisen", kijken of er nog wat betaalbaars uit komt. :X
De shop is niet bedoeld als hulpmiddel om een camera te zoeken die bij je past.
Het is een shop om iets te kunnen bestellen meer niet.
Dat bestellen kan ook zonder de shop door een e-mail naar Andy te sturen.

Je zult wel duidelijk moeten aangeven wat je nodig hebt en wat het doel is.
Zoals eerder gezegd kunnen de posts van @Piet91 en ook anderen je helpen.

Er bestaat geen “one-size-fits-all” oplossing, dit verschilt per situatie.

Als je niet precies weet hoe een beeld van bv een bepaald type Dahua of Hikvision eruit ziet kun je op YouTube ook wel voorbeeldfilmpjes vinden.
Ook het IPCAMTALK forum bevat veel informatie en ook wel video filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@FlipFluitketel Daarvoor bestaan fora; dan kun je andere mensen vragen om hulp. ;)
Overigens heeft Dahua wel een Product Selecter waar je mogelijk al iets gerichter mee kunt zoeken:
https://www.dahuasecurity.com/products/productSelector

EDIT: vergeten te melden, Dahua is ook geen bedrijf dat op consumenten is gericht. Het is geen Nest of Ring of zelfs een Foscam dat gericht is op consumenten.

@HoppyF Ik denk dat gezien de nieuwe producten die nu zijn uitgekomen bij Dahua dat ik de standaard mogelijk straks mag gaan aanpassen. Want dat zijn toch wel enorm interessante camera's geworden. :9

[ Voor 46% gewijzigd door Piet91 op 29-05-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:48:
@FlipFluitketel Daarvoor bestaan fora; dan kun je andere mensen vragen om hulp. ;)
Overigens heeft Dahua wel een Product Selecter waar je mogelijk al iets gerichter mee kunt zoeken:

@HoppyF Ik denk dat gezien de nieuwe producten die nu zijn uitgekomen bij Dahua dat ik de standaard mogelijk straks mag gaan aanpassen. Want dat zijn toch wel enorm interessante camera's geworden. :9
Klopt, een product selector kan wel wat helpen en verder veel lezen. ;)

Techniek staat niet stil dus er blijven nieuwe (en betere) betaalbare camera’s uitkomen.
Zoals je zegt, met en zonder IR of met verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ik ben me aan het verdiepen in de camera's (voornamelijk Dahua) en twijfel nog tussen meerdere turret camera's of een enkele PTZ aan de voorkant van het huis. Nu heb ik een robotmaaier, heeft hier iemand ervaring met autotracking en een robotmaaier? Kan ik het instellen dat er wel personen en auto's worden gevolgd maar geen maaier?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Piet91 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:48:
Daar kan ik wat meer mee.. Ik dacht dat ik die al eens had bekeken maar blijkbaar heb ik die van Hikvision gezien en dat is maar een beetje een wazig geval (zet die lijst dan op alfabetische volgorde ipv willekeurige volgorde :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Zondag de camera aan de achterkant gehangen, en werkt goed, alleen onze tuin is te zien op het beeld.

Echter is de buurman het er niet mee eens, stond aan de deur dat hij niet akkoord gaat met de camera. Want de camera zou niet zo hoog mogen hangen ( boven de schutting)

Heb hem het beeld laten zien en verteld dat alleen onze tuin te zien is, hij geeft aan dat ik het beeld zou kunnen draaien, gezegd dat dit alleen kan door de kap er af te halen, maar waarom zou ik dat doen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Mars18 je buurman heeft blijkbaar het gevoel dat 'ie bekeken wordt. Ik zou het ook niet fijn vinden om een camera op me gericht te hebben, als ik denk lekker in de tuin koffie te drinken. Dan kun je wel zeggen dat hij dusdanig staat gericht, dat je niets ziet buiten jouw tuin, maar zijn gevoel neem je niet weg. Althans dat heeft hij duidelijk gemaakt.

Waarschijnlijk sta je sterk en kan hij er niets tegen doen. Maar persoonlijk zou ik even kijken of er een compromis mogelijk is, dat is meestal meer waard dan een verstoorde burenrelatie. Zoek een alternatief en overleg dat vooraf. Wil hij gewoon helemaal niets (onredelijke mensen bestaan ook), dan kun je altijd nog je plan trekken.

Het kan ook anders: tijdje geleden een ipcam gemonteerd bij de oprit van een kennis. Buurvrouw kwam ook enigszins wantrouwend kijken (het is ook wel bijzonder om vlak naast je huis een dome te krijgen waaraan je niet kan zien wat er precies bekeken wordt), heb haar aangeboden om ook zo'n zelfde cam te monteren. De 2 buren kunnen nu ieder hun eigen stukje oprit bekijken en zijn er blij mee. Ziet er qua symetrie meteen ook strak uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@Mars18
Net wat Joepla zegt, met de buurman overleggen wat hij wel acceptabel vindt.
Misschien moet de camera dan op een andere plek opgehangen worden.
Leg ook uit wat het doel van de camera is, namelijk het bewaken van jouw eigendom.
Leg ook uit dat deze camera niet vanzelf kan draaien en deze vast opgesteld is.

Veel mensen denken dat camera’s alles kunnen zien maar dat is niet zo.

Het is ook zoals Joepla al zegt vaak andersom.
Als er wat in de buurt gebeurd is komt men om beelden vragen.
Dat is mij al een paar keer gebeurd. Vind ik ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Bedankt voor de reacties. De camera hangt er zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/nfkuxe.jpg

Ik heb gezegd dat ik de camera heb opgehangen om onze eigen tuin te beschermen.
Hij heeft gezegd zelf iets op zijn grond te gaan hangen om de camera af te dekken.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
HoppyF schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:12:
[...]

Zijn de camera's via Andy ook 'branded' oftewel met dahua logo's of zonder ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Len020 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Zijn de camera's via Andy ook 'branded' oftewel met dahua logo's of zonder ?
Meestal zonder logo.

@Mars18
Die buurman komt wel terug of je wellicht beeld hebt als er iets met zijn spullen gebeurd is.

Mijn directe buren aan een kant kan het niets schelen, de buren daarnaast hebben zelf cameras maar waren niet blij met al mijn camera,s. Dit omdat ik ook een stukje openbare weg film en ik dus zou kunnen zien als hij over de weg rijdt.
De andere buren die nog aan het bouwen zijn vonden de 25x ptz aan de achterkant niet zo fijn. Maar alles staat hier gekruisd over mijn eigen grond en neem dan in de achtergrond wel een en ander op, maar heel veel details zie je niet.

Ptz

Dit is de PTZ aan de acherkant,
Naast de schutting rechts ervan komt openbaar groenstrookje, parkeerplaatsen, dan een rijbaan, en vervolgens openbare groenstrook van paar meter en dan buurhuis.
Deze PTZ kijkt naar links over de breedte van de tuin. Dan kijk ik niet de tuin van die buren in over de schutting die daar staat, je ziet niet eens de hoofden. Daar hangt dan wel net zo een PTZ en als ik die draai zou ik wel in de tuin kunnen kijken. Dan kunnen ze het ook duidelijk zien. Buurvrouw vind het prima, want die weet dat als er iets gebeurd het wel bij ons opgenomen is.

Wel waren er ergens ruiten ingegooid, en dan komen ze meteen van 5 huizen verder vragen of je iets opgenomen hebt. Ja dus, redelijk in beeld, alleen kreeg de dader ook spijt en melde zich.
Maar dat is wel mijn ervaring: mensen vinden het niet leuk, totdat er iets gebeurd.

[ Voor 25% gewijzigd door jacovn op 31-05-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-10 20:11
Mars18 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:15:

[Afbeelding]

Hij heeft gezegd zelf iets op zijn grond te gaan hangen om de camera af te dekken.
Kan me in deze situatie wel iets voorstellen dat de buurman gaat vragen, zo'n heel fijn gezicht is dit ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Jordyz schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:25:
[...]

Kan me in deze situatie wel iets voorstellen dat de buurman gaat vragen, zo'n heel fijn gezicht is dit ook niet..
Tja, hoe zou jij dit oplossen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Mars18 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:34:
[...]

Turret i.p.v. dome ophangen zodat hij kan zien dat hij in JOUW tuin opneemt. Dan kun je hem zeggen dat hij mag komen klagen als hij ziet dat de turrret naar hem gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 15:40
Mars18 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:34:
[...]

Lager hangen zodat hij niet boven de schutting uit komt

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Caeruleus schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Lager hangen zodat hij niet boven de schutting uit komt
Ik had hem hoger gehangen zodat hij er niet makkelijk afgetrokken kan worden, en dat het beeld op de eigen tuin vanaf hoger beter beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
iemand de precieze verschillen tussen de 4K Starlight HDCVI IR Eyeball Camera

en de IPC-HDW5631R-ZE

die laatste is via andy nog geen 200, die 1e vind ik helemaal leuk qua prijs.

Voor mij van belang dat nachtzicht in order is, 50m en 4MP minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-10 20:36
Mars18 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:38:
Zondag de camera aan de achterkant gehangen, en werkt goed, alleen onze tuin is te zien op het beeld.

Echter is de buurman het er niet mee eens, stond aan de deur dat hij niet akkoord gaat met de camera. Want de camera zou niet zo hoog mogen hangen ( boven de schutting)

Heb hem het beeld laten zien en verteld dat alleen onze tuin te zien is, hij geeft aan dat ik het beeld zou kunnen draaien, gezegd dat dit alleen kan door de kap er af te halen, maar waarom zou ik dat doen?
Is het geen optie om naast die camera een plaatje te hangen aan de kant van de buurman, die het beeld van zijn tuin afschermt. Of een ander type camera waar je duidelijk de kijk richting van kan waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Marco1994 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Is het geen optie om naast die camera een plaatje te hangen aan de kant van de buurman, die het beeld van zijn tuin afschermt. Of een ander type camera waar je duidelijk de kijk richting van kan waarnemen.
Hij gaat nu zelf al een plaat aan zijn kant ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Len020 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:48:
iemand de precieze verschillen tussen de 4K Starlight HDCVI IR Eyeball Camera

en de IPC-HDW5631R-ZE

die laatste is via andy nog geen 200, die 1e vind ik helemaal leuk qua prijs.

Voor mij van belang dat nachtzicht in order is, 50m en 4MP minimaal.
Die eerste is een HDCVI camera, geen IP camera.
Ook zou ik de 5631 niet kopen; Dahua heeft onlangs nieuwe camera's aangekondigd die een stuk beter zijn. Alleen zijn die dus nog gloednieuw en nog weinig verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
wat mankeert er aan de 5631 ? even los van het feit dat er nu nieuwe uit gekomen zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Mars18 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:48:
[...]

Ik had hem hoger gehangen zodat hij er niet makkelijk afgetrokken kan worden, en dat het beeld op de eigen tuin vanaf hoger beter beeld geeft.
Hangt prima zo.
In jouw situatie had ik het ook zo gedaan.

Je kunt met de buurman nog afspreken dat je ALLES wat je in beeld krijgt van zijn tuin zwart maakt dmv de privacy mode. Je kunt dit dan ook aan hem laten zien.
Zodoende komt er nooit wat in beeld van de buurman zijn terrein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Len020 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:29:
wat mankeert er aan de 5631 ? even los van het feit dat er nu nieuwe uit gekomen zijn ?
Lichtgevoeligheid. Als je de 5631 vergelijkt met de bekende 5231 zie je dat de 5631 veel meer licht nodig heeft voor hetzelfde beeld. Met andere woorden; beeldkwaliteit in het donker zal te wensen overlaten.
Dit kun je enigszins verhelpen door flink wat extra IR licht of zichtbaar licht (straatlantaarn, bouwlamp etc.) toe te voegen.

Overigens, ik weet niet hoe je die 50 meter nachtzicht voor je ziet, maar dat redt je om meerdere redenen ook niet.
Een camera die geschikt is voor identificatie op 5 meter afstand kan niet tegelijkertijd ook identificeren op 50 meter afstand. Er zijn wel camera's die op 50 meter afstand bijvoorbeeld een toegangshek/poort goed in de gaten kunnen houden, maar die kunnen niet tegelijkertijd iets op 5 meter afstand in de gaten houden omdat ze voor die 50 meter flink ingezoomd moeten zijn.
Ook IR licht zal veelal de 50 meter niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Piet91 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Lichtgevoeligheid. Als je de 5631 vergelijkt met de bekende 5231 zie je dat de 5631 veel meer licht nodig heeft voor hetzelfde beeld. Met andere woorden; beeldkwaliteit in het donker zal te wensen overlaten.
Dit kun je enigszins verhelpen door flink wat extra IR licht of zichtbaar licht (straatlantaarn, bouwlamp etc.) toe te voegen.

Overigens, ik weet niet hoe je die 50 meter nachtzicht voor je ziet, maar dat redt je om meerdere redenen ook niet.
Een camera die geschikt is voor identificatie op 5 meter afstand kan niet tegelijkertijd ook identificeren op 50 meter afstand. Er zijn wel camera's die op 50 meter afstand bijvoorbeeld een toegangshek/poort goed in de gaten kunnen houden, maar die kunnen niet tegelijkertijd iets op 5 meter afstand in de gaten houden omdat ze voor die 50 meter flink ingezoomd moeten zijn.
Ook IR licht zal veelal de 50 meter niet halen.
Is 'starlight' dan de term waar ik op de dahua site op moet letten ? alleen de cam die jij noemt heeft 'slechts 2 mp ?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
HoppyF schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Hangt prima zo.
In jouw situatie had ik het ook zo gedaan.

Je kunt met de buurman nog afspreken dat je ALLES wat je in beeld krijgt van zijn tuin zwart maakt dmv de privacy mode. Je kunt dit dan ook aan hem laten zien.
Zodoende komt er nooit wat in beeld van de buurman zijn terrein.
Dit is het beeld dat de camera geeft, Er is echt helemaal niks van zijn grondgebied te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1ihaxf.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Len020 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:13:
Is 'starlight' dan de term waar ik op de dahua site op moet letten ? alleen de cam die jij noemt heeft 'slechts 2 mp ?"
"Starlight" is een handige term om op te letten inderdaad. En verkijk je niet op megapixels.
Ja, overdag met veel (zon)licht zijn meer megapixels fijn voor meer details; maar aangezien een groot deel van een etmaal nou eenmaal donker is en ook veel gespuis juist dan bezig gaat, wil je juist ook 's nachts duidelijke beelden. En als je je de camera goed richt en de juiste brandpunt gebruikt (en dus niet overal lekker wijd 2.8mm maar juist soms meer ingezoomd) kan 2MP ook voldoende zijn.
En in dit prijssegment zijn de bekende 2MP Starlight camera's simpelweg nog steeds de beste camera's.

Echter is Dahua nu dus met nieuwe camera's gekomen die én hogere resolutie hebben én lichtgevoeliger zijn dan de voorgaande modellen.
Bijvoorbeeld de IPC-HDW5541TM-AS; 5MP resolutie maar toch ook een tikkeltje lichtgevoeliger dan de 5231.
Of de IPC-HDW5442TM-AS; 4MP en ene stuk lichtgevoeliger dan de 5231.
Enig nadeel is dat ze geen vari-focal lens hebben en je dus voordat je ze besteld moet weten welke lens je wil hebben (de 5231 kun je bij installatie nog de lens(hoek) instellen).

@Mars18 Ik zou even portrait/corridor mode aanzetten in de camera; dan heb je de OSD ook correct staan. :P
En wat @Illusion zegt; deze camera kun je wel wat beter richten/ophangen. Wat hier heb je niet zoveel aan IMHO.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 31-05-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 22:38

Illusion

(the art of)

Mars18 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:25:
[...]

Dit is het beeld dat de camera geeft, Er is echt helemaal niks van zijn grondgebied te zien.

[Afbeelding]
Die hangt veel te hoog.. Als iemand een petje op heeft is hij onherkenbaar. Achter is ie te ver weg, voor zit z'n gezicht onder de pet.

Ik snap de buurman ook wel. Bied gewoon aan om zelf die plaat op te hangen, of de eerste 2 planken van de schutting te verhogen ofzo.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Mars18 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:25:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie het!
Er valt dus weinig “zwart” te maken want er komt niets van de tuin van de buurman in beeld.
Zoals @Piet91 zegt wel de oriëntatie omdraaien zodat de tekst normaal staat.

Je wilt blijkbaar zien wat er in jouw tuin gebeurd en dat is prima zo.
De camera lager hangen zou kunnen maar lost weinig op.
Als er nu iemand door je tuin loopt te scharrelen heb je hem echt wel goed in beeld.
Bij twijfel zet je zelf een petje op en loop je als het donker is een proefrondje.

Veel mensen verwachten het onmogelijke met één camera een dat is één alles in beeld willen hebben en twéé ook nog eens een gezicht perfect in beeld hebben alsof je een portret foto maakt.
De praktijk is echter anders waarbij je een compromis moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
Ok, topic start en laatste 10 pagina's inmiddels gelezen in dit topic en hoop geleerd maar wat restant vraagjes voordat ik camera's ga aanschaffen. Hopelijk kan iemand me op weg helpen!

1) NVR vs Synology?

Ik gebruik nu een redelijk nieuwe Synology met genoeg performance en genoeg diskruimte en wil liever niet extra hardware neerzetten als dat niet nodig is. Als ik SS specs leeg kan ik daar eigenlijk alles wat ik wil (beweging detectie etc etc). Heeft een dedicated NVR nog voordelen die ik wellicht niet zie? Uiteindelijk heb je op een NVR en SS beide storage en is het verschil alleen de software. Ik snap overigens dat ik dan licenses moet bijkopen op de Syno.

Meningen?

2) Welke App?

Aangezien de cams via SS werken heb ik een app nodig die met SS overweg kan. DS Cam lijkt prima of kan ik beter gaan testen met andere apps? Vereiste is eigenlijk heel simpel. Moet i.e.g. de foscam R2's die ik in de babykamer en zo de tweede babykamer op split screen kunnen live viewen inclusief geluid. Volgens mij kan elke app dat zo'n beetje wel.

Welke camera?!

Network infra is geen probleem, ik heb inmiddels over ethernet hangen buiten en heb POE switches her en der door het huis liggen die ik ook voor de cams buiten kan gebruiken (dagelijks leven een security engineer bij een security fabrikant dus Firewalls, switches, access points etc zijn geen probleem)

Ik wil dan ook POE ophangen, wat ik gelezen heb is;

- Dome of Bullet: Dome mogelijk wat meer onderhoud ivm spinnenwebben, regendruppels op dome. Dome wel iets eleganter (al vind ik dat wel meevallen)
- Nachtvisie belangrijk dus 2MP variant met IR logische keuze.
- Er is wat omgevingslicht van lantaarnpalen in de straat maar 's nachts is dat erg weinig. Moet dus lichtgevoelig zijn.
- Dahua/Hikvision beide prima en wat mij betreft is het een van beide fabrikanten.
- PTZ niet perse nodig

Voorzijde huis:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DHBZb70.png

Ik wil de camera links boven de erker ophangen. Auto staat namelijk rechts voor het kantoor, daar wil ik zicht op hebben tot en met de poort aan toe. Volgens mij kan elke camera dat. Hoogte camera zal ongeveer 2.5/3M worden, gezien de afstand tot de auto (meter of 8 ) heb ik denk ik wel aardig zicht

Achterzijde huis:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jrutnbs.png

Camera komt rechts van de schuifpui te hangen op het hoekje, een meter of 2.5 hoog. Ik wil graag beeld op het terras hebben maar ook kunnen zien als iemand naar de garage loopt 's nachts. Garage is een meter of 20 dus snap dat ik daar geen superscherp beeld zal hebben

Wat camera's voor zowel voor als achter die ik gezien heb;

Dahua HDBW1230EP (rond de 160EUR bij een winkel hier in de buurt)
Dahua HDBW1531E (rond de 180EUR online)

Zijn dit logische keuzes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Mars18 Ik zou je camera óf meer naar rechts en naar boven draaien maar liever nog gewoon in landscape mode. Desnoods doe je privacy masks over het beeld als je camera dan toch wat van de buren meepakt.
Want zoals je camera nu hangt heb je er niet veel aan; als er iemand bij je deur of raam bezig is, staan die er niet op. Als ze over de schutting klimmen (en of je een deur/achterom hebt) is dat ook niet te zien.
Zoals @Illusion al aangeeft; loop eens met een petje o.i.d op door je tuin; geheid dat je niet herkenbaar bent.
pipo de C schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:15:
Ok, topic start en laatste 10 pagina's inmiddels gelezen in dit topic en hoop geleerd maar wat restant vraagjes voordat ik camera's ga aanschaffen. Hopelijk kan iemand me op weg helpen!

1) NVR vs Synology?

Ik gebruik nu een redelijk nieuwe Synology met genoeg performance en genoeg diskruimte en wil liever niet extra hardware neerzetten als dat niet nodig is. Als ik SS specs leeg kan ik daar eigenlijk alles wat ik wil (beweging detectie etc etc). Heeft een dedicated NVR nog voordelen die ik wellicht niet zie? Uiteindelijk heb je op een NVR en SS beide storage en is het verschil alleen de software. Ik snap overigens dat ik dan licenses moet bijkopen op de Syno.

Meningen?
Surveillance Station (SS) heeft maar een zeer basale motion detection. Een manier van motion detection die bij het minst of geringste al getriggerd wordt. Een camera kan uit zichzelf al een betere manier van beweging detecteren (Intelligent Video System (IVS); bijvoorbeeld line crossing) maar dat werkt niet i.c.m. SS. SS snapt die input van IVS niet. Je kunt een camera met IVS wel via FTP wegschrijven op een NAS, maar dat gaat dan buiten SS om.

Daarnaast licentiekosten. Synology levert 2 licenties mee. Voor elke camera kost een extra licentie zo'n €50.
Een instap (Dahua) NVR kost zo'n €100. Een instap WD Purple schijf (1TB) voor in die NVR begint bij zo'n €50, maar liever wat groter natuurlijk.
Voor pak 'm beet €200 heb je een NVR met HDD waar je tot 16 camera's op kunt aansluiten voor de prijs van 4 SS licenties (en dus max. 6 camera's) bij Synology.

En wat bij mij ook speelt; ik hou de beveiligingscamera spul liever gescheiden van de rest. Als de NAS kuren krijgt of wat anders, heeft dat geen effect op de camera's.
(En in mijn geval is mijn NAS een ouder model waar die ik liever niet belast met de constante stream/motion detection :P)
2) Welke App?

Aangezien de cams via SS werken heb ik een app nodig die met SS overweg kan. DS Cam lijkt prima of kan ik beter gaan testen met andere apps? Vereiste is eigenlijk heel simpel. Moet i.e.g. de foscam R2's die ik in de babykamer en zo de tweede babykamer op split screen kunnen live viewen inclusief geluid. Volgens mij kan elke app dat zo'n beetje wel.
Als je opnames wil terugkijken terwijl je SS gebruikt zit je waarschijnlijk wel vast aan de eigen apps van Synology. Maar voor live view zou ik TinyCam gebruiken. Heeft uitgebreide opties maar het grootste voordeel is dat die supersnel is. Ik kan in 5 seconden mijn telefoon unlocken, TinyCam openen en live beeld hebben.
Echter kun je bij TinyCam (voor zover ik weet; correct me if I'm wrong) niet split screen hebben inclusief geluid van alle camera's. Geluid werkt bij TinyCam alleen als je 1 camera open hebt.
Welke camera?!
[Afbeelding]

Ik wil de camera links boven de erker ophangen. Auto staat namelijk rechts voor het kantoor, daar wil ik zicht op hebben tot en met de poort aan toe. Volgens mij kan elke camera dat. Hoogte camera zal ongeveer 2.5/3M worden, gezien de afstand tot de auto (meter of 8 ) heb ik denk ik wel aardig zicht
Dat kan, maar je zou ook kunnen denken aan een camera helemaal links (dus voor ons nog links van de erker) en een helemaal rechts. Persoonlijk zou ik (zodra je een camera hebt) alle drie posities uitproberen.
Hou ook rekening mee dat als je een camera helemaal links of in het midden hebt hangen; je mensen die zicht rechts van de auto bevinden (slot proberen open te breken?) niet of nauwelijks kunt zien, laat staan herkennen.
Achterzijde huis:

[Afbeelding]

Camera komt rechts van de schuifpui te hangen op het hoekje, een meter of 2.5 hoog. Ik wil graag beeld op het terras hebben maar ook kunnen zien als iemand naar de garage loopt 's nachts. Garage is een meter of 20 dus snap dat ik daar geen superscherp beeld zal hebben
Ik zou ook hier voor definitieve installatie de camera op meerdere plekken uitproberen. Bijvoorbeeld zowel links als rechts van de schuifpui. Als het mogelijk is zou je ook een camera op de garage kunnen monteren die richting het huis/oprit kijkt (ik neem aan dat die 2e foto vanaf/vanuit de garage is genomen?)
Wat camera's voor zowel voor als achter die ik gezien heb;

Dahua HDBW1230EP (rond de 160EUR bij een winkel hier in de buurt)
Dahua HDBW1531E (rond de 180EUR online)

Zijn dit logische keuzes?
Meh, wordt ik niet enthousiast van.
Bekijk die camera's eens die ik een paar post eerder heb genoemd eens.
Die zullen 's nachts veel beter beeld produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

NVR: als de software op een dedicated NVR daadwerkelijk slimmer is dan SS, dan is het gerechtvaardigd. Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik data op de NVR periodiek eraf kan kopieren middels FTP naar de Syno? Niet strikt noodzakelijk maar wel handig. Qua verbruik stelt het ook niks voor zie ik en die $117 voor een 16 kanaals NVR (zonder HD) is ook niet schokkend...

Software op IOS device: wat zijn de keuzes hier nu eigenlijk van wat goed samenwerkt met een Dahua NVR? Tinycam gaat het dan niet worden als ik geen geluid van meerdere cams kan krijgen. Ook weer zowat om een aparte tablet voor elke kinderkamer te moeten gebruiken.... Wellicht iemand andere suggesties?

Plaatsing camera's, Ja, ik bedoelde ook links naast/boven de erker. Het ethernetkabeltje komt namelijk ook daar vandaan. Ik hou er rekening mee dat ik wellicht op de andere hoek ook nog een camera moet ophangen maar voordat ik daar kabels ga aanleggen en door de muur ga boren wil ik even kijken in hoeverre dit afdoende is. Meest belangrijk is dat ik kan zien dat er mensen de tuin in klimmen en evt achterom lopen.

Achterzijde idem dito.Je hebt gelijk w.b. de garage maar om daar ethernet te krijgen ben ik wel even bezig... dus als het niet ECHT nodig is, dan niet.

Het meest belangrijk, de camera keuze... je hebt een heleboel camera's genoemd, die ik gevonden heb zijn deze:
  • IPC-HDW5231R-ZE
  • IPC-HDW4231EM-ASE
  • IPC-HDW2231R-ZS
  • IPC-HDBW4231F-AS
Geluid is niet heel boeiend maar wellicht handig. varifocale lens wel boeiend dus dan de 2231 OF 5231 is het advies? Dus geen dome maar een Eyeball ?
Piet91 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:19:
[...]

Surveillance Station (SS) heeft maar een zeer basale motion detection. Een manier van motion detection die bij het minst of geringste al getriggerd wordt. Een camera kan uit zichzelf al een betere manier van beweging detecteren (Intelligent Video System (IVS); bijvoorbeeld line crossing) maar dat werkt niet i.c.m. SS. SS snapt die input van IVS niet. Je kunt een camera met IVS wel via FTP wegschrijven op een NAS, maar dat gaat dan buiten SS om.

Daarnaast licentiekosten. Synology levert 2 licenties mee. Voor elke camera kost een extra licentie zo'n €50.
Een instap (Dahua) NVR kost zo'n €100. Een instap WD Purple schijf (1TB) voor in die NVR begint bij zo'n €50, maar liever wat groter natuurlijk.
Voor pak 'm beet €200 heb je een NVR met HDD waar je tot 16 camera's op kunt aansluiten voor de prijs van 4 SS licenties (en dus max. 6 camera's) bij Synology.

En wat bij mij ook speelt; ik hou de beveiligingscamera spul liever gescheiden van de rest. Als de NAS kuren krijgt of wat anders, heeft dat geen effect op de camera's.
(En in mijn geval is mijn NAS een ouder model waar die ik liever niet belast met de constante stream/motion detection :P)

Als je opnames wil terugkijken terwijl je SS gebruikt zit je waarschijnlijk wel vast aan de eigen apps van Synology. Maar voor live view zou ik TinyCam gebruiken. Heeft uitgebreide opties maar het grootste voordeel is dat die supersnel is. Ik kan in 5 seconden mijn telefoon unlocken, TinyCam openen en live beeld hebben.
Echter kun je bij TinyCam (voor zover ik weet; correct me if I'm wrong) niet split screen hebben inclusief geluid van alle camera's. Geluid werkt bij TinyCam alleen als je 1 camera open hebt.

Dat kan, maar je zou ook kunnen denken aan een camera helemaal links (dus voor ons nog links van de erker) en een helemaal rechts. Persoonlijk zou ik (zodra je een camera hebt) alle drie posities uitproberen.
Hou ook rekening mee dat als je een camera helemaal links of in het midden hebt hangen; je mensen die zicht rechts van de auto bevinden (slot proberen open te breken?) niet of nauwelijks kunt zien, laat staan herkennen.

Ik zou ook hier voor definitieve installatie de camera op meerdere plekken uitproberen. Bijvoorbeeld zowel links als rechts van de schuifpui. Als het mogelijk is zou je ook een camera op de garage kunnen monteren die richting het huis/oprit kijkt (ik neem aan dat die 2e foto vanaf/vanuit de garage is genomen?)

Meh, wordt ik niet enthousiast van.
Bekijk die camera's eens die ik een paar post eerder heb genoemd eens.
Die zullen 's nachts veel beter beeld produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pipo de C schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:03:
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

NVR: als de software op een dedicated NVR daadwerkelijk slimmer is dan SS, dan is het gerechtvaardigd. Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik data op de NVR periodiek eraf kan kopieren middels FTP naar de Syno? Niet strikt noodzakelijk maar wel handig. Qua verbruik stelt het ook niks voor zie ik en die $117 voor een 16 kanaals NVR (zonder HD) is ook niet schokkend...

Software op IOS device: wat zijn de keuzes hier nu eigenlijk van wat goed samenwerkt met een Dahua NVR? Tinycam gaat het dan niet worden als ik geen geluid van meerdere cams kan krijgen. Ook weer zowat om een aparte tablet voor elke kinderkamer te moeten gebruiken.... Wellicht iemand andere suggesties?

Plaatsing camera's, Ja, ik bedoelde ook links naast/boven de erker. Het ethernetkabeltje komt namelijk ook daar vandaan. Ik hou er rekening mee dat ik wellicht op de andere hoek ook nog een camera moet ophangen maar voordat ik daar kabels ga aanleggen en door de muur ga boren wil ik even kijken in hoeverre dit afdoende is. Meest belangrijk is dat ik kan zien dat er mensen de tuin in klimmen en evt achterom lopen.

Achterzijde idem dito.Je hebt gelijk w.b. de garage maar om daar ethernet te krijgen ben ik wel even bezig... dus als het niet ECHT nodig is, dan niet.

Het meest belangrijk, de camera keuze... je hebt een heleboel camera's genoemd, die ik gevonden heb zijn deze:
  • IPC-HDW5231R-ZE
  • IPC-HDW4231EM-ASE
  • IPC-HDW2231R-ZS
  • IPC-HDBW4231F-AS
Geluid is niet heel boeiend maar wellicht handig. varifocale lens wel boeiend dus dan de 2231 OF 5231 is het advies? Dus geen dome maar een Eyeball ?

[...]
Je zou met één zoom camera IPC-HDW5231R-ZE kunnen starten bv deze:
https://nl.aliexpress.com.../1200032_32837850138.html
Overige camera’s kunnen dan fixed zijn.

Een NVR gebruikt wel een eigen formaat om data weg te schrijven.
Ik denk niet dat de NAS daar iets mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Laatst online: 14-10 07:14
Mars18 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:15:

[Afbeelding]

Zoiezo vind ik hem redelijk hoog hangen.

Maar los van dat. Waarom dan niet aan de achterkant zwarte tape op de dome plakken ? Probleem ook opgelost en geen lelijke plaat bij de buren op de muur nodig ?.

Heb ze zelf bij meerdere hangen op ca 2 m hoog dan heb je direct het gezicht full hd midden in het beeld.

https://www.dropbox.com/s.../20180628_144245.jpg?dl=0

[ Voor 13% gewijzigd door Jan-man op 31-05-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Waarom een eyeball en geen dome camera? Heeft dit voordelen? Ik lees dingen over regendruppels die opgedroogd zijn die het beeld slechter maken bij domes. Deze heeft daar minder last van?

Qua prijs overigens ook prima te doen dus kan zowel voor als achter deze wel ophangen en eventueel 3e of 4e camera bijhangen.

De NVR data hoeft niet op de NAS gelezen te kunnen worden, wel handig om data extern op de slaan. NAS = RAID dus iets veiliger (en wordt netjes elke nacht gesynced met een cloud storage account waar ik 10 ongeveer revisies bij hou). Dat was ook de reden van voorkeur voor NAS ipv standalone storage maar blijkbaar is zo'n NVR toch slimmer dan SS.
HoppyF schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Je zou met één zoom camera IPC-HDW5231R-ZE kunnen starten bv deze:
https://nl.aliexpress.com.../1200032_32837850138.html
Overige camera’s kunnen dan fixed zijn.

Een NVR gebruikt wel een eigen formaat om data weg te schrijven.
Ik denk niet dat de NAS daar iets mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pipo de C schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:12:
Waarom een eyeball en geen dome camera? Heeft dit voordelen? Ik lees dingen over regendruppels die opgedroogd zijn die het beeld slechter maken bij domes. Deze heeft daar minder last van?

Qua prijs overigens ook prima te doen dus kan zowel voor als achter deze wel ophangen en eventueel 3e of 4e camera bijhangen.

De NVR data hoeft niet op de NAS gelezen te kunnen worden, wel handig om data extern op de slaan. NAS = RAID dus iets veiliger (en wordt netjes elke nacht gesynced met een cloud storage account waar ik 10 ongeveer revisies bij hou). Dat was ook de reden van voorkeur voor NAS ipv standalone storage maar blijkbaar is zo'n NVR toch slimmer dan SS.

[...]
Dit type camera is geschikt om aan een muur te hangen.
Kan ook met een dome maar inderdaad mogelijk wat last van regendruppels.
Ik heb zelf een dome camera maar deze hangt onder een afdak bij de voordeur en wordt dus vrijwel niet nat tenzij de wind en regen onder het afdak door waait.

De data veilig stellen op een NAS begrijp ik wel.
Ik weet alleen niet of de NVR een FTP of Copy functie kent.
Zou ik eens moeten kijken of dat kan.

Edit:
Even gekeken, FTP en SFTP is mogelijk.
Weet zo niet of dit video en/of snapshots zijn...

NVR

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 31-05-2019 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@pipo de C
- Voor iOS zou ik niet weten. TinyCam heeft ook geen app voor iOS en ik heb ook geen ervaring met iOS, dus daar kan ik je niet mee helpen.

- Een eyeball (of beter gezegd; turret) heeft veel minder last van opdrogende regendruppels en IR-reflectie.
Als je camera geen IR heeft (en eventueel beschut/onder afdak hangt) dan is een dome wel een optie.

- Als je meer zekerheid wil over de opnames zou je ook een NVR kunnen kiezen met ruimte voor 2 schijven en naar beide schijven tegelijk weg laten schrijven. (ik gok dat dit wel kan; zou dit wel moeten uitzoeken).
Of stop geheugenkaartjes in elke camera die ook 24/7 opnemen. Dan heb je ook een backup voor als de NVR problemen geeft.

- Ik zou de tip van @HoppyF nemen. Koop een NVR en de 5231. Monteer de 5231 aan een lange lat/balk en zet die lat/balk in een emmer gevuld met zand. Lange netwerkkabel aan de camera en zet nou die camera op verschillende plekken en test de juiste beeldhoek etc.
Tegen de tijd dat je weet welke locaties je de camera's wil hebben hangen (en je dus misschien achterkomt dat een andere locatie mogelijk beter geschikt is en/of je meer camera's nodig hebt dan verwacht) en welke beeldhoek je nodig hebt (wijd tot ingezoomd) zijn de nieuwe camera's van Dahua ook een stuk beter verkrijgbaar.
Daar zitten modellen tussen die nog beter presteren dan de 5231 (zowel meer resolutie als lichtgevoeliger) en qua prijs min of meer gelijk zijn aan de 5231.
Enig nadeel is dat die niet vari-focal zijn, maar dat maakt niet uit als je eerst met de 5231 de juiste beeldhoeken hebt bepaald voor de diverse camera's/locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Wederom ontzettend bedankt voor de antwoorden @Piet91 en @HoppyF. Kom ik toch op een compleet andere camera uit voor hetzelfde geld als m'n eigen keus. Helemaal duidelijk nu. Ik heb een berichtje gestuurd naar EmpireTech (Dat is Andy?) voor 2x een 5231, brackets en een NVR. Wel vreemd dat ik $42 verzendkosten krijg op de brackets maar gratis verzending voor de camera's.... ik wacht i.e.g. rustig af.

Erg benieuwd naar de camera's.. en behoorlijk geschrokken van de prijzen als ik die hier in NL bestel (!!!)

W.b. locatiebepaling, emmer zand met een balk erin is een goede tip! Ik ga wel even schuiven en kijken wat handig is.

W.b de NVR; data wegschrijven naar 1 disk is prima zo lang ik de data eraf kan FTP's. Ik zal nog wel eens kijken naar wat er allemaal mogelijk is met de NVR. Weet niet of ik in de shell kan komen aangezien het Linux is.. of dat ik alleen een WebGUI heb.. Het zal ongetwijfeld ook wel hier ergens staan maar heb me nog niet verdiept in het koppelen van de NVR / Camera's aan de rest van het (domotica)netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Mars18 ik begrijp dat je buurman hier niet vrolijk van wordt. Je hebt je cam heel netjes opgehangen, niets mis mee. Maar het gaat hem er puur om -denk ik- dat hij nooit weet óf je cam niet op zijn tuin gericht staat. Daar kun je van alles van vinden, maar daar helpen privacy masks niet tegen en je kunt 10x demonstreren dat je zijn tuin niet kan zien. Het idee van bespied worden, blijft. En ik denk dat je dat zelf ook wel ziet.

Als je dit niet zelf oplost (lager hangen of klein plaatje ernaast plaatsen) ben jij de hork "die zomaar een camera ophangt vlak naast de tuin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pipo de C schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 05:42:
Wederom ontzettend bedankt voor de antwoorden @Piet91 en @HoppyF. Kom ik toch op een compleet andere camera uit voor hetzelfde geld als m'n eigen keus. Helemaal duidelijk nu. Ik heb een berichtje gestuurd naar EmpireTech (Dat is Andy?) voor 2x een 5231, brackets en een NVR. Wel vreemd dat ik $42 verzendkosten krijg op de brackets maar gratis verzending voor de camera's.... ik wacht i.e.g. rustig af.

Erg benieuwd naar de camera's.. en behoorlijk geschrokken van de prijzen als ik die hier in NL bestel (!!!)

W.b. locatiebepaling, emmer zand met een balk erin is een goede tip! Ik ga wel even schuiven en kijken wat handig is.

W.b de NVR; data wegschrijven naar 1 disk is prima zo lang ik de data eraf kan FTP's. Ik zal nog wel eens kijken naar wat er allemaal mogelijk is met de NVR. Weet niet of ik in de shell kan komen aangezien het Linux is.. of dat ik alleen een WebGUI heb.. Het zal ongetwijfeld ook wel hier ergens staan maar heb me nog niet verdiept in het koppelen van de NVR / Camera's aan de rest van het (domotica)netwerk.
Empiretech is Andy inderdaad.
Als het goed is stuurt hij je een e-mail met prijzen terug in dollars.
Dat is inclusief verzendkosten en er komt geen btw en importheffingen bij.
Je kunt dan met Paypal betalen en er wordt dan direct geleverd meestal binnen een week.

FTP en met de NVR heb ik nog niet getest.
Een shell zit er volgens mij ook niet op.
Webgui uiteraard wel zoals het plaatje dat ik liet zien.

Nog een tip:
harddisk voor je NVR kun je voordelig via V&A bestellen, nieuw. WD purple.
Bv bij Tweaker Joost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Inmiddels al even een search gedaan op "andy" dus ken het verhaal wel nu. Dacht even dat de de business nu via Aliexpress zou gaan maar direct mailen is dus nog beter. (ipcam newbie hierzo... :) ) Gelijk maar even een mailtje de deur uit gedaan naar het "bekende" mail adres ipv bericht via ome Ali.

nog even zitten kijken naar een koppeling met domotica (Homey). Zijn er mensen die dat doen? Er zijn wel een aantal zaken die ik wil inregelen zoals;

- Deurbel wordt ingedrukt (wifi relais schakelt) -- Homey ziet dat en haalt een screencap op van de camera en stuurt dit naar de telefoon (ik snap dat ik ook een ring kan ophangen maar dit is handiger ivm tuinlayout/camera positie)

- bij gezichtsherkenning -> trigger voor openen van het hek (of gordijnen dicht en licht uit als de schoonmoeder voor de deur staat...)

Wat links voor wie het interessant vind (moet ze zelf nog even doorlezen);

https://apps.athom.com/app/com.cyclone-software.dahuacam
https://forum.athom.com/d...illance-station-for-homey
https://community.athom.c...ion-detection-events/6507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pipo de C schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:03:
Inmiddels al even een search gedaan op "andy" dus ken het verhaal wel nu. Dacht even dat de de business nu via Aliexpress zou gaan maar direct mailen is dus nog beter. (ipcam newbie hierzo... :) ) Gelijk maar even een mailtje de deur uit gedaan naar het "bekende" mail adres ipv bericht via ome Ali.

nog even zitten kijken naar een koppeling met domotica (Homey). Zijn er mensen die dat doen? Er zijn wel een aantal zaken die ik wil inregelen zoals;

- Deurbel wordt ingedrukt (wifi relais schakelt) -- Homey ziet dat en haalt een screencap op van de camera en stuurt dit naar de telefoon (ik snap dat ik ook een ring kan ophangen maar dit is handiger ivm tuinlayout/camera positie)

- bij gezichtsherkenning -> trigger voor openen van het hek (of gordijnen dicht en licht uit als de schoonmoeder voor de deur staat...)

Ik gebruik dit niet heb ook geen domotica.
Alleen twee Hue lampen maar die zet ik met de hand aan met de app.

In principe kan het wel wat je wilt.
Veel camera’s hebben ook alarm IN/OUT die getriggerd kunnen worden.
Moet je even bij de specs van de camera kijken welke opties erin zitten.

Als je ook een NVR gebruikt zal deze de acties moeten nemen.

Btw:
Gezichtsherkenning is optioneel en zit niet standaard in iedere camera!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipo de C
Als ik in de specsheet kijk;

Zie: https://www.dahuasecurity...81227.pdf?IPC-HDW5231R-ZE

Zie ik gewoon gezichtsherkenning staan. Ik stel me zo voor dat er een event is bij een herkenning, dat event zal een log message zijn o.i.d lijkt me? Daar wil ik dat een actie op triggeren dus daar ga ik nog wel even aan knutselen.

IVS staat "optional" bij, als ik google, lees ik dit:

https://ipcamtalk.com/threads/ivs-optional.19518/

Is dit nog steeds accuraat?

Vraag me trouwens ook af of ik nog meer "objecten" kan definieren als herkenningspunt. Ik rijd zelf bijvoorbeeld motor en het zou erg handig zijn als het hek open gaat als ik voor het hek sta op de motor, scheelt me weer gedoe met handschoenen uit doen, afstandsbediening pakken etc.

Overigens heb ik vandaag de bestelling gedaan en inmiddels betaald voor 2x bovenstaande camera + bracket + 16 kanaals NVR. Hopelijk heb ik volgend weekend de spullen in huis. :)
HoppyF schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:19:
[...]

Ik gebruik dit niet heb ook geen domotica.
Alleen twee Hue lampen maar die zet ik met de hand aan met de app.

In principe kan het wel wat je wilt.
Veel camera’s hebben ook alarm IN/OUT die getriggerd kunnen worden.
Moet je even bij de specs van de camera kijken welke opties erin zitten.

Als je ook een NVR gebruikt zal deze de acties moeten nemen.

Btw:
Gezichtsherkenning is optioneel en zit niet standaard in iedere camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Heeft iemand toevallig een uitgebreide handleiding om in iDMSS app een alarm in te stellen bij beweging, of moet ik dat in de nvr regelen en instellen? Ik kan geen uitgebreide handleiding vinden ( liefst nl). De nvr neemt 24/7 op maar als ik weg ben wil ik bij beweging een alarm krijgen zodat ik kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
pipo de C schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:03:

De deurbel heb ik werkend dmv domoticz en een .sh script die ik run bij een druk op de deurbel.

Kwestie van URL snapshot van de camera aanroepen en deze sturen naar telegram.

Andere vraag weet ik niet of dat mogelijk is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:56
pipo de C schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:34:

Overigens heb ik vandaag de bestelling gedaan en inmiddels betaald voor 2x bovenstaande camera + bracket + 16 kanaals NVR. Hopelijk heb ik volgend weekend de spullen in huis. :)

[...]
Welk type nvr heb je gekozen en wat was je kwijt als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipo de C
NVR4116-4KS2 / $125 (zonder HDD)
rasper schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:25:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pipo de C schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:34:
Als ik in de specsheet kijk;

Zie: https://www.dahuasecurity...81227.pdf?IPC-HDW5231R-ZE

Zie ik gewoon gezichtsherkenning staan. Ik stel me zo voor dat er een event is bij een herkenning, dat event zal een log message zijn o.i.d lijkt me? Daar wil ik dat een actie op triggeren dus daar ga ik nog wel even aan knutselen.

IVS staat "optional" bij, als ik google, lees ik dit:

https://ipcamtalk.com/threads/ivs-optional.19518/

Is dit nog steeds accuraat?

Vraag me trouwens ook af of ik nog meer "objecten" kan definieren als herkenningspunt. Ik rijd zelf bijvoorbeeld motor en het zou erg handig zijn als het hek open gaat als ik voor het hek sta op de motor, scheelt me weer gedoe met handschoenen uit doen, afstandsbediening pakken etc.

[...]
Als het erbij staat zit het er ook in!
Ik heb deze camera en die doet het niet.
http://pl.dahuasecurity.c...-hdbw4239r-ase-22547.html

Je kunt aan een event een actie koppelen, dus bv een e-mail laten sturen of wat anders.
Objecten triggeren zou ook kunnen, je positie in beeld is wel bekend dus je kunt op dat gebied iets monitoren.
Iemand anders dan jij zal dan ook getriggerd worden dus dat is nog even puzzelen.
Wellicht heb je de spullen voor volgend weekend inderdaad in huis.
Je krijgt wel een e-mail van Andy met track trace info van DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
pipo de C schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:32:
NVR4116-4KS2 / $125 (zonder HDD)

[...]
dank je, en voor de cameras? ik heb dezelfde setup in gedachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

We hebben een Dahua camera (PC-HDW5231R-ZE) gekocht om onze baby in de gaten te houden. Speciaal gezocht voor een camera die goede nightview heeft en daarna nog te gebruiken is als beveiligingscamera.

Hij werkt helemaal perfect en we zijn er erg blij mee... totdat mijn thuisfront een kritische vraag stelde over de impact van de IR sensoren op zicht van de baby. Ze kijkt namelijk ' in de rode lampjes'. Nu heb ik het idee van niet, maar neem uiteraard zekere voor onzekere.

Hebben jullie ideeen of dit nog impact kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Kosten van de camera was $165 per stuk - ik heb de prijs per mail gekregen, op Ali stond ie voor $170 geloof ik dus het scheelt iets. Prijs is overigens inclusief eventuele kosten voor invoer en bezorging via DHL.
rasper schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:38:
[...]

dank je, en voor de cameras? ik heb dezelfde setup in gedachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Geen idee hoe oud jouw baby is maar die van ons is in maart 1 geworden. We hebben niet de makkelijkste slaper afgelopen maanden en hebben als test ook de camera wel eens uit gedaan om te kijken of het scheelt maar wij merken geen verschil.

Het is niet dezelfde camera maar een Foscam R2. Denk dat het hetzelfde principe is van IR leds.
rolandb schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:41:
We hebben een Dahua camera (PC-HDW5231R-ZE) gekocht om onze baby in de gaten te houden. Speciaal gezocht voor een camera die goede nightview heeft en daarna nog te gebruiken is als beveiligingscamera.

Hij werkt helemaal perfect en we zijn er erg blij mee... totdat mijn thuisfront een kritische vraag stelde over de impact van de IR sensoren op zicht van de baby. Ze kijkt namelijk ' in de rode lampjes'. Nu heb ik het idee van niet, maar neem uiteraard zekere voor onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
pipo de C schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:50:
Kosten van de camera was $165 per stuk - ik heb de prijs per mail gekregen, op Ali stond ie voor $170 geloof ik dus het scheelt iets. Prijs is overigens inclusief eventuele kosten voor invoer en bezorging via DHL.

[...]
Mooie prijs voor mooie setup! Ik ga m ook maar eens mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rasper schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:25:
[...]

Paar maanden geleden heb ik deze gekocht voor 100 euro.
NVR4108HS-4KS2
Daar bestaat ook een 16 kanaals versie van.
Geen POE en vrijwel gelijk aan de witte versie, zwarte metalen behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rolandb schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:41:

Ik geloof niet dat dit enig effect heeft.
Er is toch wel enige afstand tussen de camera en de baby?
Bij twijfel zou je IR uit kunnen schakelen er moet dan wel wat verlichting in de kamer zijn bv een klein nachtlampje. Kwestie van uitproberen of je dan nog acceptabel beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Iets anders dan.
De politie vraagt beelden ivm de vermissing van deze vrouw Anja Schaap.
Zo zie je maar dat camera’s, die ook een stukje openbare weg filmen, heel gewenst zijn!

https://www.ad.nl/binnenl...k-vermiste-anja~a6d82c21/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

HoppyF schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:13:
[...]

Ik geloof niet dat dit enig effect heeft.
Er is toch wel enige afstand tussen de camera en de baby?
Bij twijfel zou je IR uit kunnen schakelen er moet dan wel wat verlichting in de kamer zijn bv een klein nachtlampje. Kwestie van uitproberen of je dan nog acceptabel beeld hebt.
Zonder de IR zie je volledig donker beeld, met een nachtlampje vrijwel niks. Zit een meter of anderhalf tussen camera en baby.

Gaat meer of het schade op haar oogjes heeft, ze slaapt er geen seconde minder door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Laatst online: 14-10 13:59
Gaat meer of het schade op haar oogjes heeft, ze slaapt er geen seconde minder door.
Zou je dat niet gewoon beter aan een specialist/arts vragen? Er zullen hier vast ook wel (aanstaande) artsen op het forum zitten, maar dan nog zou ik een eigen specialist/arts raadplegen hierover. Maar dat is mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rolandb schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:23:
[...]

Zonder de IR zie je volledig donker beeld, met een nachtlampje vrijwel niks. Zit een meter of anderhalf tussen camera en baby.

De afstand is wel vrij kort.
De hoeveelheid IR straling is niet hoog maar je kunt het misschien het beste even aan je huisarts vragen.

Het alternatief zou een camera zonder IR zijn maar daar heb je wel een nachtlampje of iets dergelijks voor nodig omdat er wel iets licht moet zijn.
Pagina: 1 ... 38 ... 91 Laatste