There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Drie of vier meter hoog een camera plaatsen is erg hoog.FlipFluitketel schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:37:
Ik ben ook wat aan het denken om aan de voor- en achterzijde van het huis een camera te hangen. Aan de voorzijde was ik aan het denken om een dome te plaatsen op een meter of 3-4 hoog en aan de achterzijde een bulletcam die naar de straat te draaien is.
Wat licht betreft is er 's avonds genoeg, lantaarnpaal aan de overzijde van de voorkant en aan de achterkant zou ik de cam ook richting lantaarnpaal kunnen richten en aangezien de bomen gesnoeid zijn is de tuin er ook nog aardig door verlicht.
Voor de camera aan de achterzijde leek de IPC-HFW4239T-ASE me een mooie optie maar die kan zo te zien niet zijdelings gedraaid worden. Zou de IPC-HFW5831RE-I een goed alternatief zijn?
Voor de voorzijde had ik een mooie gevonden maar het blaadje waar ik dit type op had geschreven is verdwenen.. Suggesties?
NVR hoort er dan ook nog bij maar daar valt de keuze gelukkig nog wel mee (in vergelijking met de camera's).
Mocht er iemand in beeld komen zie je alleen zijn hoofd bovenop zeg maar.
Het is beter om dit te verlagen naar bv 2,5m.
Ik gebruik de dome versie IPC-HDBW4239R-ASE.
Deze werkt goed met weinig licht maar niet als het helemaal donker is zonder enige verlichting.
Er zit immers geen IR in.
Ik weet niet waarom je persé een bullet camera wilt maar een dome gaat ook goed zeker als deze ergens onder hangt een afdak of onder een goot.
Verder weet ik niet waarom je een 8MP wilt, meer MP’s is niet altijd beter.
Zie ook de post van @Piet91.
Heb sowieso in m’n router outbound rules voor alle iot apparaten gemaakt die niet per se internet nodig hebben, zoals de camera’s. Gescheiden netwerk maken ging me te ver en op deze manier zijn de camera’s vanaf internet niet bereikbaar en vice versa.HoppyF schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:17:
[...]
Ik bedoelde de NVR4108HS-4KS2, de versie waar één harddisk in kan.
Een netwerk = een netwerk.
Mijn Dahua zit ook niet zomaar op het “boze” internet.
Je bent zelf de baas en kunt het zo ontoegankelijk maken als je zelf wilt.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Omdat er geen IR in zit heb je bij regen ook nog prima beeld, er worden ook geen insecten aangetrokken.
Net veroudering van dome materiaal zou een probleem kunnen blijven.
Je moet inderdaad kijken naar wat er is aan licht. Bij de laatste die ik geplaatst heb is het een led armatuur van ons zelf, en de buitenlamp van de buren. Prima beeld.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Hmm.. Goed punt met die hoogte, had ik nog even niet bij stilgestaan. Dan vraag ik me wel af wat een kennis van me ziet met zijn camera, dat ding hangt op 7-8m hoogte.HoppyF schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:21:
[...]
Drie of vier meter hoog een camera plaatsen is erg hoog.
Mocht er iemand in beeld komen zie je alleen zijn hoofd bovenop zeg maar.
Het is beter om dit te verlagen naar bv 2,5m.
Ik gebruik de dome versie IPC-HDBW4239R-ASE.
Deze werkt goed met weinig licht maar niet als het helemaal donker is zonder enige verlichting.
Er zit immers geen IR in.
Ik weet niet waarom je persé een bullet camera wilt maar een dome gaat ook goed zeker als deze ergens onder hangt een afdak of onder een goot.
Verder weet ik niet waarom je een 8MP wilt, meer MP’s is niet altijd beter.
Zie ook de post van @Piet91.
Aan de achterzijde van het huis is geen afdak of goot, dus zo'n dome kan ik nergens onder hangen.
Die 8MP was ook niet bewust, ik was op aliexpress bij die Andy aan het kijken en toen zag ik die staan net nadat ik wat over die darkfighter-serie had gelezen.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Zo, 7 meter is wel heel erg hoog!FlipFluitketel schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:20:
[...]
Hmm.. Goed punt met die hoogte, had ik nog even niet bij stilgestaan. Dan vraag ik me wel af wat een kennis van me ziet met zijn camera, dat ding hangt op 7-8m hoogte.
Aan de achterzijde van het huis is geen afdak of goot, dus zo'n dome kan ik nergens onder hangen.Maar ondertussen kwam ik wel dit tegen: pricewatch: Hikvision DS-1272ZJ-110
Die 8MP was ook niet bewust, ik was op aliexpress bij die Andy aan het kijken en toen zag ik die staan net nadat ik wat over die darkfighter-serie had gelezen.
Je ziet dan geen details meer in beeld, ligt er wel aan wat je precies in beeld wilt brengen ivm de beeldhoek.
Bij de meeste huizen wil men kunnen zien wie er het erf op komt of richting de voordeur loopt.
Daarbij is een hoge plaatsing dus heel onhandig.
Een afdak hoeft niet persé een mount optie zoals je noemt kan ook.
Verder zul je moeten bepalen hoeveel MM lens er geschikt voor jou is.
In de uitleg van @Piet91 die ik nog maar eens noem, kun je zien dat een zoom camera handig kan zijn.
Darkfighter zijn er niet alleen met 8MP.
Andy heeft meestal meerdere modellen op voorraad van zowel Dahua als Hikvision.
Darkfighter of Starlight versies.
(tip, bestellen bij Andy kan ook via de e-mail, is wat goedkoper nog dan bij zijn Ali shop, zijn e-mail staat wel in dit topic).
Ik heb een Synology NAS draaien met een camera eraan. Ik gebruik als software DScam en dit werkt prima op 2telefoons en een tablet.Echter zou ik graag op een enorm domme TV in de kelder een soort van HDMI-stick willen aansluiten welke continu de stream afspeelt.Welke stick is de goedkoopste oplossing hiervoor? Android, Windows, ...maakt mij niet uit, zolang het maar niet TE veel stroom verbruikt en compatibel is. De stick moet eigenlijk niet meer doen dan dat.
Here's to you Nicola and Bart
Enkele dagen geleden een berichtje gezonden naar Empire Tech op Aliexpress of ze kunnen leveren, tot vandaag nog geen antwoord ontvangen.
Iemand een ander adres?
En misschien nog een aanrader voor nvr, 1 disk is voldoende, basis model?
[ Voor 7% gewijzigd door hanzer op 29-04-2019 20:04 ]
Bedoel je deze?hanzer schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:03:
Ik wil een IPC-HDW2231R-ZS en een wall mount kopen. Bij voorkeur in zwart.
Enkele dagen geleden een berichtje gezonden naar Empire Tech op Aliexpress of ze kunnen leveren, tot vandaag nog geen antwoord ontvangen.
Iemand een ander adres?
En misschien nog een aanrader voor nvr, 1 disk is voldoende, basis model?
PFB203W Black
Die heeft Andy wel.
https://nl.aliexpress.com...-PFB203W/32997020074.html
Je weet zeker dat je mailadres goed was?hanzer schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:03:
Ik wil een kingsecurity2014@163.comen een wall mount kopen. Bij voorkeur in zwart.
Iemand een ander adres?
Zijn email is:
1
| kingsecurity2014@163.com |
Trouwens, de 2231 is geloof ik niet leverbaar in zwart; alleen de 5231.
Vraag 'm naar de NVR4104/4108/4116-4KS2 of NVR4104/4108/4116HS-4KS2, net wat hij in voorraad heeft.En misschien nog een aanrader voor nvr, 1 disk is voldoende, basis model?
Prijsverschil tussen de 4, 8 en 16 channel versies is klein, dus kun je net zo goed meteen voor de 8 of 16 channel versie gaan.
Er zit geen verschil tussen beide types, behalve de behuizing en bij de -HS versie is 1 USB-poort van achter naar voor verplaatst.
De IPC-HDW2231R-ZS zou wel degelijk in zwart bestaan: IPC-HDW2231R-ZS-B, hoewel amper te vinden op internet.
In dien de IPC-HDW2231R-ZS-B niet leverbaar zou zijn, welke raden jullie dan aan als alternatief? Met varifocal?
Ik stuur hem alvast een mail.
Dan zou ik voor de 5231 gaan. Duurder maar ook iets meer mogelijkheden (qua detectiemogelijkheden) en audio. Of de IPC-HDW4231EM-ASE als je de gewenste lensbrandpunt weet.hanzer schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:40:
Bedankt iedereen!
De IPC-HDW2231R-ZS zou wel degelijk in zwart bestaan: IPC-HDW2231R-ZS-B, hoewel amper te vinden op internet.
In dien de IPC-HDW2231R-ZS-B niet leverbaar zou zijn, welke raden jullie dan aan als alternatief? Met varifocal?
Ik stuur hem alvast een mail.
Je zou ook gewoon de witte 2231 nemen en die zwart verven/plasti dippen.
[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 30-04-2019 13:31 ]
Onder setting->event->smart plan heb ik IVS oranje geselecteerd staan
onder setting-> IVS heb ik een aantal tripwires met A<->B staan, met record aan. De period staat van 00:00-23:59, het vreemde is dat indien ik alle dagen aanvink hij de volgende keer toch alleen sunday aanvinkt. Target filter staat op max size. en ook met min size een aantal tripwires getest
De IVS lijnen zijn daar blauw.
In mijn live stream wanneer ik enable IVS rules doe, zie ik de tripwires ook niet staan.Ik gebruik Internet Explorer om dit te configureren omdat het met andere browsers niet werkt (dat zou Dahua echt eens aan moeten pakken; is knap waardeloos). EDIT: nu zie ik wel de blauwe IVS lijnen, maar ze worden niet grtriggered wanneer er iets voorbij komt.
Het heeft allemaal ooit gewerkt.
ander vreemd iets (maar dit is nu even minder belangrijk of misschien straks ook opgelost) dat de NVR toch elk half uur iets lijkt de detecteren, allemaal redelijk om dezelfde tijd voor een aantal sec zie ik dan een alarm trigger in beeld, maar niets op de beelden te zien wat het daadwerkelijk getriggered heeft.
Ik heb deze versie firmware draaien:
2.622.0000000.18.R, Build Date: 2017-11-10
het is een model van Andy, maar ben evengoed huiverig om een firmware update uit te voeren... omdat ik daar eerder al eens problemen mee had en het lastig was om een ander versie terug te zetten.. misschien toch dat eerst eens proberen ;-)
iemand tips wat ik nog uit kan zoeken?
Ik ben net mijn HDW5231R-ZE aan het instellen en ik kreeg IVS ook niet aan de praat. Tot ik ontdekte dat je onder 'Smart plan' ook nog IVS moet selecteren en vervolgens opslaan.jack_ schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:09:
iemand tips wat ik nog uit kan zoeken?
Ja, intuitief is het niet.
Ikzelf krijg de NAS storage niet in orde. Ik heb een samba share met anonymous access. Heb al vanalles geprobeerd: user leeg gelaten, user 'guest', niets werkt. Ook met NFS lukt het niet, dit zou ook moeten werken. Hier kun je echter geen user/pass opgeven. Op de nas zelf is de betreffende share schrijfbaar voor alle users (chmod 777).
Wat is de situatie? Als je een gebied tussen 0 en 50 meter afstand in de gaten wil houden; gaat niet lukken.belrpr schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:04:
Iemand die een camera kan aanraden voor 50m in volledige nacht zonder lichtbron toch degelijk beeld te geven?
Wil je een object (hek, deur, ingang van oprit etc.) in de gaten houden van 50 meter afstand; dan is de IPC-HFW5231E-Z12E misschien iets.
Synology nas?teaser schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:37:
[...]
Ikzelf krijg de NAS storage niet in orde. Ik heb een samba share met anonymous access. Heb al vanalles geprobeerd: user leeg gelaten, user 'guest', niets werkt. Ook met NFS lukt het niet, dit zou ook moeten werken. Hier kun je echter geen user/pass opgeven. Op de nas zelf is de betreffende share schrijfbaar voor alle users (chmod 777).
@belrprPiet91 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:30:
[...]
Wat is de situatie? Als je een gebied tussen 0 en 50 meter afstand in de gaten wil houden; gaat niet lukken.
Wil je een object (hek, deur, ingang van oprit etc.) in de gaten houden van 50 meter afstand; dan is de IPC-HFW5231E-Z12E misschien iets.
Bij de camera die @Piet91 linked vind je in de specificaties de DORI sectie.
Dat staat voor:
Detect
Observe
Recognise
Identify
Dus:
-er is iets
- je ziet het iets van A naar B gaan
- je herkend wat het iets is
- genoeg details van het iets om zeker te weten wat het iets is.
De genoemde 77 meter bij de tele setting van een 12x zoom voor Identify vind ik overigens optimistich.
Als je naar meer zoom wilt kom je uit op 25x PTZ units zoals bijvoorbeeld deze: https://www.dahuasecurity.com/products/productDetail/6681
Dan zou je volgens dahua Identify tot 161 meter hebben.
Ik heb deze hangen, maar twijfel toch wel aan die afstand..
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Netgear Readynas. Ik ga deze wel vervangen door een Synology, het beestje is ondertussen toch al ruim 10j oud denk ik. Maar ik zou verwachten dat eender welk toestel dat samba of NFS ondersteunt zou moeten werken?
Ik had er ook moeite mee om het werkend te krijgen op de Synology. Moet via NFS, samba werkt niet. Als ik thuis ben zal ik eens naar mijn instellingen kijken.teaser schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:00:
[...]
Netgear Readynas. Ik ga deze wel vervangen door een Synology, het beestje is ondertussen toch al ruim 10j oud denk ik. Maar ik zou verwachten dat eender welk toestel dat samba of NFS ondersteunt zou moeten werken?
Men rijdt / stapt naar de camera toe maar hij moet wel in de volledige donker 50m ver zien.
Momenteel zijn er al zmodo ZP-IBG11-P in gebruik en deze voldoen perfect kwa nachtzicht maar had graag eentje gehad die perfect met surveillance station werkt (Dus meerdere streams) en supported.
pricewatch: Zmodo ZP-IBG11-P Buiten IP Camera 50M IR PoE
[ Voor 19% gewijzigd door belrpr op 02-05-2019 23:21 ]
Van @Quindor :RUFFNECK schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:25:
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen. Ik wil een extra camera plaatsen op een plek waar ik er al eentje heb (alles POE). Heeft iemand ervaring met een goede outdoor POE splitter (POE in en 2x POE -data- out)? Ik weet dus dat ze bestaan, zover was ik al, gaat mij meer om ervaringen mee
Thanks, die had ik idd precies gezien, nadat ik gepost had
En wat is dan wijsheid om die dingen buiten tegen weersinvloeden te beschermen? In een opbouw lasdoos oid plaatsen?
[ Voor 10% gewijzigd door RUFFNECK op 03-05-2019 11:56 ]
De IPC-HDW5231R-ZE is wel verkrijgbaar in zwart. Volgens Andy heeft de IPC-HDW2231R-ZS het beste nachtzicht. Klopt dat?
En die heeft dan ook meer features én een microfoon.
Als dat allemaal klopt, ga ik dadelijk over tot de bestelling.
Merci mannen!
Inmiddels werkt ivs maar krijg ik elk kwartier ook een motion of ivs event. Geen idee nog waarom maar in de app zie ik een alarm trigger. Ik denk dat het trouwens precies is wat je zei: binnen de smart plan optie ivs niet aan.teaser schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:37:
[...]
Ik ben net mijn HDW5231R-ZE aan het instellen en ik kreeg IVS ook niet aan de praat. Tot ik ontdekte dat je onder 'Smart plan' ook nog IVS moet selecteren en vervolgens opslaan.
Ja, intuitief is het niet.
Nas met samba of NFS zou ik niet weten maar kan ik wel eens testen. Zet je er een snapshot naar toe of de video?
Heb je dus nog geen 24x7 recording draaien?
Ten opzichte van de 5231 mist de 2231:
- Audio
- ePoe (de 2231 heeft alleen Poe)
- Een aantal smartfuncties (o.a. Face Detection, Abandoned Object e.d.)
- 2 streams i.p.v. 3.
De drie laatste punten zijn niet heel erg belangrijk; het wel of niet hebben van een microfoon is het grootste verschil.
Anyway, ik ga hem bestellen denk ik, de 5231 in zwarte uitvoering.
Blijkbaar vindt de NVR dat als een motion/alarm/detect record en registreert dat als zodaning.
Op de camera (dahua 5231) heb ik de NTP sync al uitgezet, maar de monitoring events met de tijd blijven komen. Iemand hier ook last van of weet je wat er aan te doen is? Nu even de camera herstarten, ook al is nu de NTP setting leeg en heb ik het op de NVR ook uitgezet, werkt dat hopelijk wel.
ook heb ik er regelmatig last van dat als ik andere settings van de camera heb gewijzigd, ineens weer de motion detect aan staat terwijl die 100% zeker van te voren uit stond. Het lijkt wel alsof die door andere settings weer default aan gaat..
[ Voor 8% gewijzigd door jack_ op 04-05-2019 14:04 ]
Het liefst heb ik de camera (voorkeur dome) zo klein en onopvallend mogelijk want ik wil deze boven de voordeur hangen. Bij de voordeur is een klein afdakje waarin 2 spotjes zijn gemonteerd, deze geven een koud-wit licht (4000K COB LED 1W p/s) en worden geschakeld mbv een schemerschakelaar. Er is dus ten alle tijde voldoende verlichting aanwezig bij de voordeur. Daarnaast, staat er nog een lantaarn op pakweg een meter of 7 die ook nog - matige - verlichting geeft in de voortuin.
Probleem waar ik mogelijk tegen aan loop, dat wanneer ik een camera (ongeacht welke) ik op een relatief korte afstand van de spotjes hang, dit effect heeft op de beeldkwaliteit doordat er misschien wel TEveel licht is? Hoe beschouwen jullie dit?
Verder heb ik al meermaals de "IPC-HDBW4239R-ASE" voorbij zien komen hier (met relatief goede recensies). Is dit een camera die geschikt is voor mijn doeleinde icm verlichting? Of bevelen jullie juist een hele andere camera aan (liefst natuurlijk zo klein en onopvallend mogelijk
Dit zijn 1.3 megapixel minidomes zonder infrarood.
Tussen de deuren hangt een 11 watt tl lamp op schemerschakelaar.
Dit geeft wel een beetje overbelicht beeld in de hoeken.
Weet niet of ze geschikt zijn voor jouw doel, bij mij hangen ze aan een NVR. (continu opname)
Dit zijn de camera's: www.youtube.com/watch?v=JfEGTLmH9i4
Echt onopvallend zijn ze niet, maar echt lomp zijn ze ook niet.
Ik heb ook die belnet (dure setje) uit dat filmpje besteld was echt ware rommel. Moet bij ia de claim van Aliexpress mijn geld terug krijgen is wel toegezegd. Ik ben voor de optie met de pft1300 gegaan. Vandaag getest lukte mij om 3 camera's over 1 lange kabel aan te sluiten vanaf een ubiquiti swicht.RUFFNECK schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:56:
[...]
Thanks, die had ik idd precies gezien, nadat ik gepost hadAls ik het zo zie, heb ik de 2e manier nodig die Quindor uitlegt? (1 kabel uit de muur). De 1e manier is (voor mij) ff verwarrend of ik die ook kan gebruiken, aangezien hij 2 van die dingetjes gebruikt.
En wat is dan wijsheid om die dingen buiten tegen weersinvloeden te beschermen? In een opbouw lasdoos oid plaatsen?
Be fast .... Be furious....
Goed om te weten (ook dat de Ubi switch 3 cams aan kan op 1 poortBl4ckviper schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:19:
[...]
Ik heb ook die belnet (dure setje) uit dat filmpje besteld was echt ware rommel. Moet bij ia de claim van Aliexpress mijn geld terug krijgen is wel toegezegd. Ik ben voor de optie met de pft1300 gegaan. Vandaag getest lukte mij om 3 camera's over 1 lange kabel aan te sluiten vanaf een ubiquiti swicht.
Ik ben op zoek naar een alternatief voor een babyfoon, die ik later ook in kan zetten als indoor beveiligings camera.
Ik heb een Synology, dus het zou handig zijn als Ik video's op kan slaan. Ook is een night modes vereist en een microfoon voor geluid.
Ik kom geregeld de Reolink c1 en/of c2 tegen. Heeft iemand hier goede ervaringen mee. Misschien weet iemand nog andere alternatieven om als babyfoon in te zetten?
Ik ben heel erg benieuwd of er hier mensen hetzelfde hebben gedaan en dus een goede ervaring hebben met een WiFi camera!
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Zoiets misschien?ivootjuh schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:32:
Ik heb een vraagje...
Ik ben op zoek naar een alternatief voor een babyfoon, die ik later ook in kan zetten als indoor beveiligings camera.
Ik heb een Synology, dus het zou handig zijn als Ik video's op kan slaan. Ook is een night modes vereist en een microfoon voor geluid.
Ik kom geregeld de Reolink c1 en/of c2 tegen. Heeft iemand hier goede ervaringen mee. Misschien weet iemand nog andere alternatieven om als babyfoon in te zetten?
Ik ben heel erg benieuwd of er hier mensen hetzelfde hebben gedaan en dus een goede ervaring hebben met een WiFi camera!
https://www.hikvision.com...lus/4MP/DS-2CD2443G0-I(W)
Ik heb de 3MP versie hiervan.
Ziet er goed uit... Ik vraag me dan dus alleen af wat deze 2x zo duur maakt? Er zit dan wel PoE op, maar verder is het nagenoeg gelijk.... Is Reolink niet zo bekend of slechter?HoppyF schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:29:
[...]
Zoiets misschien?
Ik heb de 2MP versie hiervan.
Prijs heb ik zo niet naar gekeken.ivootjuh schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:35:
[...]
Ziet er goed uit... Ik vraag me dan dus alleen af wat deze 2x zo duur maakt? Er zit dan wel PoE op, maar verder is het nagenoeg gelijk.... Is Reolink niet zo bekend of slechter?
De 3MP versie is wellicht goedkoper.
Die 4MP is eigenlijk niet eens nodig.
Ik heb de DS-2CD2432F-IW.
IPC-HDBW4239R-ASE
IPC-HDBW4231F-AS
Voor- en nadelen (in jouw situatie):
IPC-HDBW4239R-ASE
- Je hebt dus de hele nacht verlichting aanstaan; dan heeft deze camera het voordeel omdat deze lichtgevoeliger is dan de andere camera, en dus net wat beter beeld zal leveren.
Hoewel dat voor zeer korte afstand (deurbel indrukken), zeker als je twee spotjes direct erboven hebt hangen wel zal meevallen.
- Is 3.6mm. lens; dus *iets* meer ingezoomd dan de 2.8mm. van de camera hierboven. Soms kan een camera die direct naast/boven een (voor)deur hangt wel wat wide-angle van een 2.8mm. gebruiken; maar soms werkt een 3.6mm. lens ook nog wel.
- Geen ingebouwde microfoon (voor zover ik weet). Je kunt er wel een externe mic. op aansluiten.
IPC-HDBW4231F-AS
- Klein. Zeker als je de witte behuizing een kleur geeft die opgaat in de omgeving is het een vrij onopvallende camera.
- Ingebouwd IR; mocht je om wat voor reden dan ook niet meer 's nachts zichtbaar kunstlicht hebben; dan heb je met deze camera dus nog zicht; i.t.t. de andere camera die wel zichtbaar licht nodig heeft (weliswaar niet veel; maar toch wel wat)
Beiden hebben z'n voors en z'n tegens, dus je hebt wat te kiezen.
Nog een algemene opmerking aan iedereen met een Dahua NVR; ze zijn nu (weer) actief bezig met het tegenwerken van compatibiliteit met de gehackte/Chinese Dahua camera's. Zo hebben ze onlangs een firmware uitgebracht voor o.a. de NVR41**-4KS2 NVR's die vanaf die firmware die camera's weigert.
Iets om op te letten.
[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 06-05-2019 11:13 ]
Welke firmware van de NVR’s gaat het om?
Ik heb zelf de IPC-HDBW4431F-AS. dit is de 4mp versie. Ben er zeer tevreden over. Lekker klein, microfoon en IR.Piet91 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:53:
@RR46 Ik denk dat je het best kunt kiezen tussen deze twee:
IPC-HDBW4239R-ASE
IPC-HDBW4231F-AS
Voor- en nadelen (in jouw situatie):
IPC-HDBW4239R-ASE
- Je hebt dus de hele nacht verlichting aanstaan; dan heeft deze camera het voordeel omdat deze lichtgevoeliger is dan de andere camera, en dus net wat beter beeld zal leveren.
Hoewel dat voor zeer korte afstand (deurbel indrukken), zeker als je twee spotjes direct erboven hebt hangen wel zal meevallen.
- Is 3.6mm. lens; dus *iets* meer ingezoomd dan de 2.8mm. van de camera hierboven. Soms kan een camera die direct naast/boven een (voor)deur hangt wel wat wide-angle van een 2.8mm. gebruiken; maar soms werkt een 3.6mm. lens ook nog wel.
- Geen ingebouwde microfoon (voor zover ik weet). Je kunt er wel een externe mic. op aansluiten.
IPC-HDBW4231F-AS
- Klein. Zeker als je de witte behuizing een kleur geeft die opgaat in de omgeving is het een vrij onopvallende camera.
- Ingebouwd IR; mocht je om wat voor reden dan ook niet meer 's nachts zichtbaar kunstlicht hebben; dan heb je met deze camera dus nog zicht; i.t.t. de andere camera die wel zichtbaar licht nodig heeft (weliswaar niet veel; maar toch wel wat)
Beiden hebben z'n voors en z'n tegens, dus je hebt wat te kiezen.
Gelukkig heb ik voldoende licht om hem in kleur te laten staan. en natuurlijk 2,8mm lens. Meeste mensen hebben niet eens door dat hij er hangt.
Goed om te weten. Ik zou willen dat ze zich eens concentreerden op het oplossen van de bug in de i/gDMSS app. Sinds de laatste versie (4.40.001) is het nog steeds een verrassing of je camerabeelden zietPiet91 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:53:
Nog een algemene opmerking aan iedereen met een Dahua NVR; ze zijn nu (weer) actief bezig met het tegenwerken van compatibiliteit met de gehackte/Chinese Dahua camera's. Zo hebben ze onlangs een firmware uitgebracht voor o.a. de NVR41**-4KS2 NVR's die vanaf die firmware die camera's weigert.
Iets om op te letten.
Jammer, het heeft prima gewerkt.
Die heb ik.Piet91 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:58:
[...]
DH_NVR4XXX-4KS2_MultiLang_V3.216.0000002.0.R.190102
(link naar IP Cam Talk)
DHI-NVR4108HS-4KS2
V3.216.0000002.0, Build Date: 2019-01-02
Geen problemen mee icm de IPC-HDBW4239R-ASE-NI.
Ik heb nu alleen deze camera er nog aanhangen de Hikvision die ik nog heb moet ik nog een keer ophangen achter het huis en testen of dit wel werkt op deze NVR.
Deze ziet er wel goed uit.HoppyF schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:29:
[...]
Zoiets misschien?
Ik heb de 3MP versie hiervan.
Wat denk je trouwens van deze t.o.v. De Dahua A46?
https://www.webstore4ipcameras.nl/Dahua_A46_OEM
Kan ik dan beter voor de Hikvision gaan of Dahua? En eventueel waarom?
Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe!
Voor mij is dit een redelijk onbekend gebied, maar, is de IPC-HDBW4431F-AS per definitie beter dan de 4231F-AS (wetende dat meer MP niet altijd beter hoeft te zijn...)?
De HDBW4x31 is eigenlijk op basis van afmetingen ideaal. Het plafond bij de voordeur is bekleed met wit trespa, waarmee zo’n camera redelijk onopvallend oogt. Ik twijfel alleen ivm het witte licht, die 2 spots geven een bak aan (koud-wit) licht.
Zolang de verlichting(spots) niet recht in de camera schijnen zul je daar niet zoveel last van hebben.RR46 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:52:
@Piet91 @Erik2B Stof tot nadenken, waarvoor dank!
Voor mij is dit een redelijk onbekend gebied, maar, is de IPC-HDBW4431F-AS per definitie beter dan de 4231F-AS (wetende dat meer MP niet altijd beter hoeft te zijn...)?
De HDBW4x31 is eigenlijk op basis van afmetingen ideaal. Het plafond bij de voordeur is bekleed met wit trespa, waarmee zo’n camera redelijk onopvallend oogt. Ik twijfel alleen ivm het witte licht, die 2 spots geven een bak aan (koud-wit) licht.
De camera's kun je net als een fotocamera ook instellen; dus met bijvoorbeeld erg korte sluitertijd e.d.
Dahua of Hikvision maakt weinig verschil.ivootjuh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:41:
[...]
Deze ziet er wel goed uit.
Beiden maken goede cameras.
Misschien is dit ook wat voor je.
https://nl.aliexpress.com.../1200032_32838668576.html
Ze draaien nog op 2015 firmware en bv de NVR kan maar een wachtwoord aan van maximaal 5 karakters

Wij hebben hangen:
6x DH-IPC-HDBW2300RP-Z (op de afgekraste sticker stond SEI-V6322DI)
1x SEN-F8120S8P/2TO (doosje is Dahua/Alhua, de NVR zelf ook maar online vind ik alleen maar één link met Skilleye als merk...)
Voor geen enkele heb ik ooit firmware/software updates kunnen vinden en zou toch graag de boel iets veiliger willen hebben inmiddels.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Heb hem besteld, verwacht hem ergens volgende week via aliexpress, zal dan een korte review geven...ivootjuh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:41:
[...]
Deze ziet er wel goed uit.
Hier de link waar ik hem van besteld heb: https://www.aliexpress.co...t-Camera/32519946606.html
Waar ik me het meeste aan stoorde is dat de Logitech over de wifi moet en de Arlo plus redelijk traag was met een melding op mijn telefoon als er beweging is. De melding gaat natuurlijk eerst naar hun servers en dan pas naar de app. Ik wil dit direct vanuit de camera, in mijn huis naar mijn mobiel hebben.
Plus hebben ze beide een cloud abbo en dat hoeft van mij niet.
Mijn wens:
- 1 of 2 camera's met minimaal 1080P
- Mag met NVR om mijn Synology niet te belasten (is nu backup).
- Motion detection binnen 10sec een melding op mijn telefoon
- Een optie is ook dat ik hem kan bewegen, microfoon (dus kan praten tegen evt inbreker)
- Komt in de garage te hangen die niet geïsoleerd is maar nooit vochtig.
Ik heb ooit al een gehackte chinese hikvision gehad en liet die vol continue opnemen op een windows machine.
Alleen dit werkte soms wel en niet en ik vond dat erg omslachtig.
Plus na een firmware update was ik niet blij aangezien ik vanalles uit de kast moest halen omdat te fixen.
Ik zit te denken aan toch weer een hikvision, Dohua, of Ubiquiti.
In het geval van die laatste vind ik het prijsverschil best behoorlijk als ik deze 3 camera's vergelijk
https://tweakers.net/pric...e/1161787;544771;1338890/
Letop dat ik overal op de camera locaties al wifi 5g heb (Ubiquiti lite AP) en ook liggen er Cat 6 kabels met POE. Ik wil liever niet meer over de wifi.
Wie wijst me in de juiste weg?
Budget mag echt niet boven de € 500,-
Ik zat zelf te denken aan:
pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera NVR 2TB als basisstation.
En dan de pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 (1-pack) als camera om mee te beginnen?
Alleen ik kan niet vinden hoelang het duurt voordat ik een melding krijg op mijn telefoon bij beweging?
Voor ik alles aansluit en het blijkt 1 minuut te duren hoeft het van mij natuurlijk niet.
[ Voor 19% gewijzigd door ApC_IcE op 08-05-2019 10:49 ]
Heel graag, zou echt top zijn!vtrke schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 01:00:
[...]
Heb hem besteld, verwacht hem ergens volgende week via aliexpress, zal dan een korte review geven...
Hier de link waar ik hem van besteld heb: https://www.aliexpress.co...t-Camera/32519946606.html
Als je naar Ubiquiti kijkt kan je ook naar de Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus kijken daar zit video in en kan je Ubiquiti AP beheren. Daar naast is hij goedkoper dan de NVRApC_IcE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:36:
N
Letop dat ik overal op de camera locaties al wifi 5g heb (Ubiquiti lite AP) en ook liggen er Cat 6 kabels met POE. Ik wil liever niet meer over de wifi.
Wie wijst me in de juiste weg?
Budget mag echt niet boven de € 500,-
Ik zat zelf te denken aan:
pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera NVR 2TB als basisstation.
En dan de pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 (1-pack) als camera om mee te beginnen?
Het beste kun je die camera's gaan afschermen van het internet of in eigen VLAN zetten.
@vtrke Mijn Qnap is van dezelfde leeftijd en als de hardware ongeveer gelijkwaardig is, zou ik geen Surveillance Station gaan zitten draaien, zeker niet voor 6 camera's. Ik denk niet dat die dat nog goed gaat trekken.
Puur wegschrijven naar de NAS (dus zonder gebruik van Surveillance Station) zou misschien nog kunnen.
@ApC_IcE Ik heb voorkeur voor Dahua, probleem voor jou is echter dat hun app momenteel na een update niet echt goed werkt dus notificaties mogelijk ook niet. Ook als je buitenshuis notificaties wil krijgen zul je poorten moeten openzetten of constant aan VPN hangen.
(Hoewel ik ook wel eens heb gelezen dat men 1 specifieke poort had opengezet en dat notificaties dan wel werkten, maar ik weet niet of dat allemaal nog goed werkt).
Ik gebruik geen push notificaties dus daar heb ik verder ook geen ervaring mee.
Overigens; mocht je voor Ubiquiti gaan; neem niet die NVR. Ubiquiti lijkt met Unifi video te stoppen en verder te gaan met Unifi Protect. Dan wil je i.p.v. die NVR deze nemen:
pricewatch: Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus
Puur wegschrijven naar de NAS (dus zonder gebruik van Surveillance Station) zou misschien nog kunnen.
Dan ga ik voor een NVR van DAHUA gaan met 200mbps bandbreedte, 8 channels en 8 POE poorten...kan wss de HDD's van de synology gewoon overzetten, zijn wel SATA 2 schijven en NVR heeft SATA 3 interface maar zou backwards compatible moeten zijn....
Heb de Dahua NVR 4108-8P en van de 8 aangesloten camera’s werken alleen de 2 dichtstbijzijnde. Ze lijken spanning te krijgen, maar ze zijn via de NVR niet meer te vinden, aansluiten met een kabel van een meter rechtstreek op de NVR en het werkt perfect.
Over de kabels die in het dak lopen, met een PoE injector aan de laptop kan ik ze meestal(!) wel vinden en werken ze ook prima. Dus ik twijfel of het wel aan de kabels ligt.
Kabel lengte varieert tussen de 6 en 40meter, en de langste werkende is ongeveer 12meter, en vanaf 15meter werkt het niet meer via de NVR

Bedankt voor deze info Quindor! N.a.v. je youtube heb ik Nx Witness ook geinstalleerd en deze software bevalt me erg goed. Nx Witness werkt snel, verbruikt weinig resources en is erg stabiel. Op mijn blog heb ik beschreven hoe ik het heb geinstalleerd.Quindor schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:11:
Voor de mensen die wel eens een basisinstallatie van NX Witness willen zien, hoe dat te doen en hoe het presteert op goedkope/"zwakke" hardware, een nieuw filmpje over NX Witness! Ik heb daarbij een blogpost geschreven voor mensen die het zelf ook willen proberen!
Met de gratis variant kun je alleen viewen. Het is me echter niet helemaal duidelijk welke licentie ik het beste kan nemen als ik wil opnemen. Ik heb 3 IP camera's nu beheerd door Nx Witness op 1 Debian Server. Als ik zoek dan zie ik de licentie "Nx Witness – Starter Pack -4". Deze zou voor 4 camera's zijn en de goedkoopste leverancier (WSM Technology) die ik heb kunnen vinden vraagt hiervoor Euro 180,=.
Om te proberen hoe opnemen bevalt heb ik de trial-key geactiveerd en dat werkt erg mooi en intuitief. Met deze trial-key geeft hij aan dat ik 3 licenses (van de 4) in gebruik heb, dus ik neem dat dit een trial Start Pack-4 license is.
Vragen:
- Waar heb jij je licentie gekocht en wat moest jij hiervoor betalen?
- Heb je een goedkoper (URL) adres waar je een licentie voor Nx Witness kunt kopen?
Dat ligt misschien ook aan de kabel.TerminalNL schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:26:
Iemand een idee wat de maximale lengte is van de bekabeling met PoE op een NVR?
Heb de Dahua NVR 4108-8P en van de 8 aangesloten camera’s werken alleen de 2 dichtstbijzijnde. Ze lijken spanning te krijgen, maar ze zijn via de NVR niet meer te vinden, aansluiten met een kabel van een meter rechtstreek op de NVR en het werkt perfect.
Over de kabels die in het dak lopen, met een PoE injector aan de laptop kan ik ze meestal(!) wel vinden en werken ze ook prima. Dus ik twijfel of het wel aan de kabels ligt.
Kabel lengte varieert tussen de 6 en 40meter, en de langste werkende is ongeveer 12meter, en vanaf 15meter werkt het niet meer via de NVRMaar meestal wel via een losse injector op de laptop
Ik heb dus de ubiquiti cloudkey gen 2 op een poe switch en de g3 cam ook. De kabel van de camera gaat van meterkast naar tussenblok in de mk naar kruipruimte naar garage. Zeker een meter of 15 (denk 20 zelfs) en geen problemen. Is wel cat 7 kabel met volledig koper. Als je bijv goedkoper spul hebt is het mogelijk dat daar je probleem zit.
Deze zegt 800m Dahua R2110-8ET-120. Staat bij Andy op zijn siteTerminalNL schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:26:
Kabel lengte varieert tussen de 6 en 40meter, en de langste werkende is ongeveer 12meter, en vanaf 15meter werkt het niet meer via de NVRMaar meestal wel via een losse injector op de laptop
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Ja zag al een hoop testjes voorbij komen met 400+ meter er tussen zonder problemen.bbn_ldp schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:50:
[...]
Deze zegt 800m Dahua R2110-8ET-120. Staat bij Andy op zijn site
Toch maar eens controleren welk type kabel en connectors er gebruikt zijn, het moet haast wel dat het daar fout gegaan is.
Kijk eens op je kabel, ik ben bang dat je in de CCA (Copper Clad Aluminium) "scam" getrapt bent. Dat zijn geen koperen kabels maar daarbij is de kern van aluminium met een heel klein laagje koper er overheen, dat geeft allerlei problemen inclusief exact wat je hier beschrijft. Ze worden hier in NL gewoon verkocht als CAT5e/CAT6, maar daar is niets van waar helaas.TerminalNL schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:26:
Ik gebruik POE regelmatig met Dahua cameras en allerlei POE switches, zelfs met kabels van 75m zonder issues.
Thnx!HenriM schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:34:
[...]
Bedankt voor deze info Quindor!
.....
Vragen:
- Waar heb jij je licentie gekocht en wat moest jij hiervoor betalen?
- Heb je een goedkoper (URL) adres waar je een licentie voor Nx Witness kunt kopen?
Toen ik de licenties kocht was er nog een 8 pack beschikbaar (inmiddels niet meer zoals ik begrepen heb), aangezien ik gemiddeld ~10 cameras actief heb, heb ik die gekocht en enkele losse licenties.
Ik heb mijn licenties via netwerkwinkel.com gekocht. Als je ze een belletje geeft krijg je denk ik de beste prijs die hier in NL te vinden is.
Ja mag zeggen dat je via mijn filmpjes komt, wie weet dat dat nog helpt voor de prijs! Ik word verder niet door ze gesponsord of zo, maar gewoon een goeie shop qua spullen en ik spreek ze wel eens.
[ Voor 9% gewijzigd door Quindor op 13-05-2019 11:46 ]
Bedankt voor je reactie Quindor!Quindor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:45:
[...]
Ik heb mijn licenties via netwerkwinkel.com gekocht. Als je ze een belletje geeft krijg je denk ik de beste prijs die hier in NL te vinden is.
Ja mag zeggen dat je via mijn filmpjes komt, wie weet dat dat nog helpt voor de prijs! Ik word verder niet door ze gesponsord of zo, maar gewoon een goeie shop qua spullen en ik spreek ze wel eens.
Ik zie dat bij netwerkwinkel.com de Nx Witness 4 License Starter Pack for Intel/AMD Euro 299,99 kost. Ik heb echter zelf al een prijs van Euro 180,= gevonden bij WSM Technology (je moet wel eerst account aanmaken om prijs te zien).
[ Voor 3% gewijzigd door GorgeousMetal op 13-05-2019 15:00 ]
Ah, dat is een prima prijs inderdaad! Is dat ook Inclusief BTW? Want dan is dat zeker een mooie aanbieding!HenriM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Bedankt voor je reactie Quindor!
Ik zie dat bij netwerkwinkel.com de Nx Witness 4 License Starter Pack for Intel/AMD Euro 299,99 kost. Ik heb echter zelf al een prijs van Euro 180,= gevonden bij WSM Technology (je moet wel eerst account aanmaken om prijs te zien).
Dat is inderdaad incl. BTW (Euro 150,= excl). De catch is dat je volgens mij maar 1 starter pack per Nx Witness installatie mag gebruiken, dus je kunt ze niet combineren. Ik weet niet of dat gaat veranderen in V4.0.Quindor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:07:
[...]
Ah, dat is een prima prijs inderdaad! Is dat ook Inclusief BTW? Want dan is dat zeker een mooie aanbieding!
Verder is het volgens mij een doorverkoop prijs naar eindgebruiker, want bij WSM Technology moest je KvK nummer doorgeven. Ik vind het erg lastig om voor Nx Witness eindgebruiker aanbiedingen te vinden. Ik weet niet waarom Nx Witness dit allemaal zo vaag doet... Het lijkt wel of ze niet met prive consumenten te maken willen hebben en alleen aan bedrijven willen verkopen.
Nou ik ben even aan het terug zoeken gaan wat er geleverd is, en dat is wel netjes vol koperQuindor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:39:
[...]
Kijk eens op je kabel, ik ben bang dat je in de CCA (Copper Clad Aluminium) "scam" getrapt bent. Dat zijn geen koperen kabels maar daarbij is de kern van aluminium met een heel klein laagje koper er overheen, dat geeft allerlei problemen inclusief exact wat je hier beschrijft. Ze worden hier in NL gewoon verkocht als CAT5e/CAT6, maar daar is niets van waar helaas.
Ik gebruik POE regelmatig met Dahua cameras en allerlei POE switches, zelfs met kabels van 75m zonder issues.
Linkje
Kwam er alleen achter dat de connectors niet voor solid kabel geschikt is, origineel was er namelijk strainded kabel besteld.
Dus van de week de juiste connectors er op en dan nog eens proberen.

Heb toevallig iets besteld bij hem (wordt vandaag geleverd als het goed is). Email werd zeer snel beantwoord, meerdere mails zijn op 1 dag heen en weer gegaan.Daiov97 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:18:
Iemand die mij kan vertellen hoelang een reactie van Andy doorgaans op zich laat wachten? Zie dat veel mensen hem hebben gemaild, maar bij mij duurt het al een tijdje momenteel
Geen STARVIS CMOS sensor, dus geen Starlight serie.FlipFluitketel schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:18:
Is er aan de modelnummers van Hikvision/Dahua te zien of het een type is met Darkfighter/Starlight? Ik kwam ergens de IPC-HDW4431EM-ASE tegen en daar stond dat ie met "Starlight" was maar op de site van Dahua staat er weer niks over.
Ik weet niet wat je eisen precies zijn.
Lichtgevoelig of zeer lichtgevoelig?
Er is op zich 's nachts genoeg licht (straatlantaarn) dus het zou wel "leuk" zijn als ie gewoon 's nachts ook in kleur kan opnemen ipv zw/w. Hoe het over een paar jaar is zie ik dan wel, de boom die voor de lantaarnpaal staat is vorig jaar flink gesnoeid en zal nog wel weer flink dicht groeien.HoppyF schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:20:
[...]
Geen STARVIS CMOS sensor, dus geen Starlight serie.
Ik weet niet wat je eisen precies zijn.
Lichtgevoelig of zeer lichtgevoelig?
Maar ik moet dus letten op die starvis-sensor, in ieder geval weer iets wat wel vaker vermeld is op de pagina's van de webshops.
Als je de hele nacht een beetje verlichting heb is de Full Color camera misschien wat voor je.FlipFluitketel schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:15:
[...]
Er is op zich 's nachts genoeg licht (straatlantaarn) dus het zou wel "leuk" zijn als ie gewoon 's nachts ook in kleur kan opnemen ipv zw/w. Hoe het over een paar jaar is zie ik dan wel, de boom die voor de lantaarnpaal staat is vorig jaar flink gesnoeid en zal nog wel weer flink dicht groeien.
Maar ik moet dus letten op die starvis-sensor, in ieder geval weer iets wat wel vaker vermeld is op de pagina's van de webshops.
Deze camera geeft kleurenbeeld bij weinig licht.
Er moet wel wat licht zijn in het pikkedonker zie je niks.
Er zit geen infrarood in dus daar moet je rekening mee houden.
In dit topic heb ik wat foto’s geplaatst van mijn camera.
Gaat om deze: IPC-HDBW4239R-ASE
Vandaag nog via WhatsApp. Hij reageert zelfs op zondag.Daiov97 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:18:
Iemand die mij kan vertellen hoelang een reactie van Andy doorgaans op zich laat wachten? Zie dat veel mensen hem hebben gemaild, maar bij mij duurt het al een tijdje momenteel
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Nu en in de winter zal er wel genoeg licht zijn, maar als de boom weer wat gegroeid is is het nog maar de vraag. Een soortgelijke camera maar dan met IR zou wel praktischer zijn. De IPC-HDBW4431F-AS heb ik hier ook al langs zien komen. In deze datasheet staat dan "the series offers features such as starlight" maar ik zie verder niet staan dat ie het ook echt heeft.HoppyF schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:49:
[...]
Als je de hele nacht een beetje verlichting heb is de Full Color camera misschien wat voor je.
Deze camera geeft kleurenbeeld bij weinig licht.
Er moet wel wat licht zijn in het pikkedonker zie je niks.
Er zit geen infrarood in dus daar moet je rekening mee houden.
In dit topic heb ik wat foto’s geplaatst van mijn camera.
Gaat om deze: IPC-HDBW4239R-ASE

Verwijderd
Nu raadde iemand mij een Dahua HDW5231R-ZE aan.
Aangezien mijn netwerk voornamelijk draadloos is en ik geen lange kabels in het zicht wil leggen weet ik niet of deze camera wel een optie is.
Heb namelijk een router met WiFi en nog 2 powerline adapters.
Zijn er ook goede vergelijkbare WiFi camera’s? Of kom je alleen op bedrade camera’s uit?
Als het er niet duidelijk bij staat zal het er ook niet inzitten.FlipFluitketel schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:15:
[...]
Nu en in de winter zal er wel genoeg licht zijn, maar als de boom weer wat gegroeid is is het nog maar de vraag. Een soortgelijke camera maar dan met IR zou wel praktischer zijn. De IPC-HDBW4431F-AS heb ik hier ook al langs zien komen. In deze datasheet staat dan "the series offers features such as starlight" maar ik zie verder niet staan dat ie het ook echt heeft.
Je zou de minimale Lux waarden nog kunnen vergelijken, dat zegt ook wel iets.
Anders een camera zoeken waarbij je wel zeker weer dat er een extra gevoelige image sensor inzit.
Bij erg weinig licht of geen licht kun je het beste wel een IR versie nemen.
Uiteraard heb je dan geen kleurenbeelden in het donker.
Zie ook de posts van @Piet91 die een aantal modellen heeft genoemd die gangbaar zijn.
Geen draadloos nemen!Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:27:
Ik ben opzoek naar een beveilingscamera.
Nu raadde iemand mij een Dahua HDW5231R-ZE aan.
Aangezien mijn netwerk voornamelijk draadloos is en ik geen lange kabels in het zicht wil leggen weet ik niet of deze camera wel een optie is.
Heb namelijk een router met WiFi en nog 2 powerline adapters.
Zijn er ook goede vergelijkbare WiFi camera’s? Of kom je alleen op bedrade camera’s uit?
Daar krijg je namelijk spijt van. Soms werkt het maar soms ook niet en dat wil je nu juist niet hebben bij een beveiligingscamera. Die moet het gewoon stabiel doen.
Dat is alleen gegarandeerd als je een vaste netwerkkabel gebruikt.
POE is wel handig want dan heb je geen losse voeding meer nodig bij de camera.
Verwijderd
Zou je hem dan ook aan een powerline adapter kunnen hangen? Want ik wil daar geen draden voor trekken die dan ook nog eens lelijk in het zicht staan.HoppyF schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:00:
[...]
Geen draadloos nemen!
Daar krijg je namelijk spijt van. Soms werkt het maar soms ook niet en dat wil je nu juist niet hebben bij een beveiligingscamera. Die moet het gewoon stabiel doen.
Dat is alleen gegarandeerd als je een vaste netwerkkabel gebruikt.
POE is wel handig want dan heb je geen losse voeding meer nodig bij de camera.
Zou kunnen.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:17:
[...]
Zou je hem dan ook aan een powerline adapter kunnen hangen? Want ik wil daar geen draden voor trekken die dan ook nog eens lelijk in het zicht staan.
Ik weet niet hoe stabiel een dergelijke powerline adapter is maar de hoeveelheid data per seconde is beperkt dus dat zal het probleem niet hoeven te zijn.
Netwerkkabels in het zicht is inderdaad niet zo fraai.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Lange tijd gold voor mij "do as I say, not as I do". Afgelopen week eindelijk de Dahua NVR binnengekregen (moest Andy speciaal voor mij bestellen daardoor duurde het langer) en gisteren ook de WD Purple schijf.
Op zich werkte opslaan op een geheugenkaart i.c.m. Tripwire IVS wel aardig, maar ik merkte toch wel dat ik af en toe wat had gemist. Een enkele keer had IVS simpelweg niet opgenomen (ondanks dat deze gezien de situatie 100% getriggerd had moeten worden)
Daarnaast lijkt mij het ook wel handig om ook af en toe beelden terug te kijken waar IVS niet is getriggerd.
(bijv. wat er op straat is gebeurd).
En ik wil natuurlijk niet 24/7 gaan opnemen op een geheugenkaart, dat is niet te doen.
Nu dus de boel aan het instellen en dat geeft natuurlijk ook weer ontzettend veel instellingen en knopjes en keuzes.
Ook gemerkt dat ik de stock fan zo snel mogelijk wil vervangen; doordat de NVR in een gesloten kast staat valt het geluid op zich nog wel mee, maar ik wil het simpelweg stiller krijgen.
De Noctua fans zijn hier al vaker genoemd, eens even rondkijken in de Pricewatch.
De naming convention: https://dahuawiki.com/File:NamingConventionIPC.jpgFlipFluitketel schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:18:
Is er aan de modelnummers van Hikvision/Dahua te zien of het een type is met Darkfighter/Starlight? Ik kwam ergens de IPC-HDW4431EM-ASE tegen en daar stond dat ie met "Starlight" was maar op de site van Dahua staat er weer niks over.
Alleen staat daar niet bij of het een starlight (Sony Exmor xxx chip is)
Komt vanaf de dahua wiki: https://dahuawiki.com
Informatie over de nieuwe serie Dahua camera’s die een 1/1.8” sensor hebben met 4 mp en lichtgevoeliger zouden zijn dan de starlight serie zou je in deze thread kunnen vinden: https://ipcamtalk.com/thr...p-starlight-lineup.14793/
En een white paper van Dahua: https://us.dahuasecurity....per_2019-02_FINAL_WEB.pdf
Ze hebben blijkbaar 4 series gmeaakt:
- Basic starlight (0.008-0.009 lux)
- Enhanced starlight (-0.005-0.007 lux, 2MP sensor)
- Starlight+ (0,0005 lux 4/3” sensor)
- Night color (heeft bestaand licht - 1 lux- nodig om in Color mode te blijven, back illuminated cmos betere lens)
Dan staat er een stukje over nieuwe 5 en 8 MP chips die ook night color zijn maar LED hebben en daardoor energie zuiniger zijn dan IR. Waarschijnlijk produceert die LED net genoeg licht om die 1 LUX te halen, en daardoor kan de camera dan in color mode blijven.
Er staat ook nog dat de sweet spot een 2MP chip is voor licht performance. (Minder maar grotere pixels om maar licht te vangen)
[ Voor 35% gewijzigd door jacovn op 18-05-2019 07:26 ]
In principe wel, maar het hangt van de situatie af.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:17:
[...]
Zou je hem dan ook aan een powerline adapter kunnen hangen? Want ik wil daar geen draden voor trekken die dan ook nog eens lelijk in het zicht staan.
Ik heb bij iemand met 2 powerline adapters die door KPN geleverd worden voor TV (Devolo dacht ik), een cam gekoppeld. Werkt zonder problemen al meer dan een jaar. Gaat over ca. 15 meter, 2 wandcontactdozen op dezelfde groep. Grotere afstanden, verschillende groepen oid en het kan ineens veel minder goed gaan. Eigenlijk weet je het pas als je het probeert.
Ik dacht dat je al lang een NVR had!Piet91 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:19:
@Mars18 Beste hoogte voor een camera is zo'n 1,8 - 2,5 meter hoogte.
Lange tijd gold voor mij "do as I say, not as I do". Afgelopen week eindelijk de Dahua NVR binnengekregen (moest Andy speciaal voor mij bestellen daardoor duurde het langer) en gisteren ook de WD Purple schijf.
Op zich werkte opslaan op een geheugenkaart i.c.m. Tripwire IVS wel aardig, maar ik merkte toch wel dat ik af en toe wat had gemist. Een enkele keer had IVS simpelweg niet opgenomen (ondanks dat deze gezien de situatie 100% getriggerd had moeten worden)
Daarnaast lijkt mij het ook wel handig om ook af en toe beelden terug te kijken waar IVS niet is getriggerd.
(bijv. wat er op straat is gebeurd).
En ik wil natuurlijk niet 24/7 gaan opnemen op een geheugenkaart, dat is niet te doen.
Nu dus de boel aan het instellen en dat geeft natuurlijk ook weer ontzettend veel instellingen en knopjes en keuzes.![]()
Ook gemerkt dat ik de stock fan zo snel mogelijk wil vervangen; doordat de NVR in een gesloten kast staat valt het geluid op zich nog wel mee, maar ik wil het simpelweg stiller krijgen.
De Noctua fans zijn hier al vaker genoemd, eens even rondkijken in de Pricewatch.
Welk model heb je nu?
Ik heb de NVR4108HS-4KS2 waar een kleine fan inzit die een enorm lawaai maakt.
Meteen losgehaald. Warm wordt het allemaal toch niet.
Fan vervangen door een stil type kan uiteraard ook en geeft wat meer koeling.
Ik heb inderdaad al meerdere malen gezegd dat ik toch eigenlijk wel een keer een moest bestellen maar nooit deed...
Daarom; "do as I say, not as I do".
Dezelfde maar 16-channel. (prijsverschil was toch nihil).Welk model heb je nu?
Ik heb de NVR4108HS-4KS2 waar een kleine fan inzit die een enorm lawaai maakt.
Meteen losgehaald. Warm wordt het allemaal toch niet.
Fan vervangen door een stil type kan uiteraard ook en geeft wat meer koeling.
Fan verwijderen zit ik ook over te denken inderdaad, wat dat ding produceert toch weinig warmte.
Maar hij staat hier wel in een gesloten kast...
Straks maar eens een keer met de warmtecamera kijken wat dat ding produceert.
Ok!Piet91 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:32:
[...]
Ik heb inderdaad al meerdere malen gezegd dat ik toch eigenlijk wel een keer een moest bestellen maar nooit deed...
Daarom; "do as I say, not as I do".
[...]
Dezelfde maar 16-channel. (prijsverschil was toch nihil).
Fan verwijderen zit ik ook over te denken inderdaad, wat dat ding produceert toch weinig warmte.
Maar hij staat hier wel in een gesloten kast...
Straks maar eens een keer met de warmtecamera kijken wat dat ding produceert.
Fan uitzetten gaat eenvoudig door het stekkertje los te halen.
Het is wel zo dat de omgevingstemperatuur bepalend is hoe warm het ding wordt.
Wellicht maakt het ook nog wat uit als je meer cameras hebt aangesloten want dan moet de NVR ook meer doen om alles te verwerken.
Ik heb de NVR nu aan paar maanden draaien maar hij staat wel in een koele omgeving.
Als het straks zomer wordt en de temperatuur gaat stijgen zal de NVR ook wel warmer worden.
Ik ben opzoek naar bewakingscamera's en een manier op de gegevens daar van op te slaan. Ik heb vandaag de hele dag op google en tweakers gezeten en kan door de bomen het bos niet meer zien.
Afgelopen week is bij ons de zitmaaier gestolen, zat netjes achter slot en grendel maar een betonschaar doet wonderen. Om dieven af te schrikken en extra bewijs te hebben voor de volgende keer willen wij bewakingscameras installeren.
Wij willen 4 camera's zodat wij ons hele terrein op beeld hebben en ik wil van minimaal 1 week de beelden bewaren. De camera's komen allemaal buiten te hangen.
Wat is een goede camera+nvr combinatie?
Buitencamera’s is het probleem niet.roloxkit schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:42:
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar bewakingscamera's en een manier op de gegevens daar van op te slaan. Ik heb vandaag de hele dag op google en tweakers gezeten en kan door de bomen het bos niet meer zien.
Afgelopen week is bij ons de zitmaaier gestolen, zat netjes achter slot en grendel maar een betonschaar doet wonderen. Om dieven af te schrikken en extra bewijs te hebben voor de volgende keer willen wij bewakingscameras installeren.
Wij willen 4 camera's zodat wij ons hele terrein op beeld hebben en ik wil van minimaal 1 week de beelden bewaren. De camera's komen allemaal buiten te hangen.
Wat is een goede camera+nvr combinatie?
Wel is het verstandig de camera’s bedraad aan te sluiten. Ik weet niet of dit mogelijk is voor je.
De voeding voor de camera’s kan via POE. Dit scheelt een 230V aansluiting bij de camera’s.
Een NVR met harddisk is goed voor de opslag.
Budget heb je niet genoemd, heb je een indicatie?
Kijk ook de post van @Piet91 even na, staat veel info in.
Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Ik heb geen vast budget maar ga liever voor een goedkopere optie die wel goed werkt.HoppyF schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:58:
[...]
Buitencamera’s is het probleem niet.
Wel is het verstandig de camera’s bedraad aan te sluiten. Ik weet niet of dit mogelijk is voor je.
De voeding voor de camera’s kan via POE. Dit scheelt een 230V aansluiting bij de camera’s.
Een NVR met harddisk is goed voor de opslag.
Budget heb je niet genoemd, heb je een indicatie?
Kijk ook de post van @Piet91 even na, staat veel info in.
Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
POE / bedraad is mijn voorkeur.
Ok, veel hoeft het ook niet te kosten.roloxkit schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:00:
[...]
Ik heb geen vast budget maar ga liever voor een goedkopere optie die wel goed werkt.
POE / bedraad is mijn voorkeur.
Er zit wel wat prijsverschil tussen fixed of varifocal lenzen.
Zoomlenzen zijn echter niet altijd nodig. Afhankelijk wat je wilt zien bij je huis/tuin zul je dus moeten bepalen wat het meest geschikt is.
Bij twijfel misschien beginnen met een zoom camera.
Een losse POE switch is wel aan te bevelen i.p.v. een NVR met ingebakken POE.
Wat verder nog meetelt is of het volledig donker is wat je in beeld wilt brengen of dat er nog wat licht is bv van een straatlantaarn of tuinverlichting.
Bij een donkere omgeving heb je IR camera’s nodig met wat licht kun je ook Full Color camera’s gebruiken die als voordeel hebben dat je kleurenbeelden in de nacht hebt i.p.v. zwart/wit.
Als er nog vragen zijn na het doorlezen van de Piet91 posts kun je deze uiteraard hier stellen.
door de vele bomen zie ik het bos niet meer terwijl mijn wensenlijst niet eens zo groot is:
ik wil een dome camera met POE die ook snachts goed beeld geeft; nu heb ik starlicht gezien , maar heb je dan nog wel IR voor als het echt donker is ?
tevens zou ik zeggen 4 of 6MP, maar ik lees ook veel actuele kopers van 2MP.
Budget zo'n 200 EU per camera.
Is ook best lastig want het wensenlijstje verschilt per persoon.Len020 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:21:
Is er buiten de site van Dahue zelf; ergens een goede tool om te kijjken welke camera ik wil?
door de vele bomen zie ik het bos niet meer terwijl mijn wensenlijst niet eens zo groot is:
ik wil een dome camera met POE die ook snachts goed beeld geeft; nu heb ik starlicht gezien , maar heb je dan nog wel IR voor als het echt donker is ?
tevens zou ik zeggen 4 of 6MP, maar ik lees ook veel actuele kopers van 2MP.
Budget zo'n 200 EU per camera.
Een dome met POE en goed zicht in de nacht is een normale vraag.
De meeste dome camera’s voldoen daaraan.
Starlight is wel nuttig omdat het nu eenmaal lastig is in het donker scherpe en duidelijke bewegende beelden te krijgen.
Meer MP’s geeft wel een hogere resolute maar niet altijd een beter beeld.
De lichtgevoeligheid neemt dan meestal af en dat wil je eigenlijk niet.
Een 2MP of 4MP is vaak voldoende.
Wat ik eerder al zei geldt hier kijk even naar de posts hierboven mbt de keuze van camera’s.
Mijn vermoeden is dat deze naar een IP adres is gegaan wat buiten mijn range valt (is met met een andere camera ook gebeurd).
Het IP adres waarop ik hem nu verwacht had geeft geen resultaat.
Is er een scantool welke ook buiten je IP range kan scannen ?
De fabrikanten bieden dit soort tools aan, maar dat is dan vaak wel in de vorm van een Windows executable die veel systeemrechten nodig heeft en ik ben er nog nooit mee geslaagd.Noppesnada schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:27:
Wat misschien wel werkt is de camera rechtstreeks aansluiten op een netwerkpoort van je computer waar je Wireshark op heb draaien: dan zie je al het verkeer dat jouw computer binnenkomt over het scherm rollen, ook als dat niet specifiek voor een bekend IP adres is. Als de camera op zoek gaat naar een cloudserver, dan zie je dat verzoek langskomen.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Probeer 'Onvif device manager' eens. Die gebruik ik om camera's te zoeken en toe te voegen aan Blue Iris.Noppesnada schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:27:
Ik heb een "China" ip camera liggen welke geen beeld meer geeft.
Mijn vermoeden is dat deze naar een IP adres is gegaan wat buiten mijn range valt (is met met een andere camera ook gebeurd).
Het IP adres waarop ik hem nu verwacht had geeft geen resultaat.
Verwijderd
Iemand ervaring met de Klik aan Klik uit IP Cam 3000 ook wel verkocht onder de naam Trust Smart home IP Cam 3000.
Ik vind er erg weinig reviews van of mensen met gebruikerservaring. Misschien iemand hier op het forum??
Ben benieuwd hoe het o.a. met de bewegingsdetectie zit. Veel camera's zijn over gevoelig en genereren teveel push berichten.
Camera lijkt mij ook wat prijzig in vergelijking met de concurrentie. Beschik over een ICS-2000 dus vandaar mijn interesse in deze cam
ben me aan het verdiepen in IP-camera's rond het huis. Denk dat ik er vier nodig ga hebben, en heb dit topic al aardig doorgespit en ben een hoop wijzer geworden qua merken/opslag/Andy etc. Alvast dank.
Mijn huis heeft vier 'ingangen' (twee keer tuindeuren, achterdeur en voordeur) en ik zou bij alle ingangen een camera willen hebben. Nu lees ik overal dat ik nooit wifi moet gebruiken want onveilig/onstabiel, dus bedraad aansluiten.
Wat ik me echter afvraag: Hoe hebben jullie dit alles in een bestaand (groot) huis qua kabels gedaan/weggewerkt? Lees hier weinig over/zie er weinig foto's van. Hebben jullie dan een grote kabelgoot lopen rondom het hele huis die op één plaats het huis binnen komt, or voor elke camera een apart gat in de gevel, etc?
Ik zie nog niet helemaal hoe ik moet aanpakken zonder mijn huis vol gaten te boren
[ Voor 7% gewijzigd door lvanhoe op 21-05-2019 05:38 ]