Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.555 views

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:44:
[...]

Zoals ik al zei; Red Bull laat 'm écht niet gaan. Die hebben met Max en Daniel puur goud in handen.
Dit dus :) die gaan echt niet weg hoor :) die zitten wel goed daar en die auto's zijn inderdaad om hun heen gebouwd, je zag ook wel dat ze steeds dichterbij kwamen als er nou ook nog wat meer vermogen in zit volgend jaar dan geef ik ze wel een serieuze kans.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:40
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:43:
Jezus, wat een nieuws zeg. Dat Rosberg per direct stopt met de Formule 1. Ik vraag me af hè; zal Mercedes er nu niet over denken om Max te vragen voor in het Mercedes team? Of is dat onrealistisch? Aangezien Nicky Lauda toch wel enthousiast is over Max. Of denken jullie dat Max nu te veel gehecht is aan z'n huidige team?
Lees de afgelopen 3 pagina's van het topic eens ;)

Ze kunnen max best vragen natuurlijk, maar hij zal ongetwijfeld clausules in z'n contract hebben staan die RB flink wat geld op gaan leveren als hij overstapt.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Max zal zelf ook niet vertrekken, die heeft dikke schik met Ricciardo en het team, een veel betere sfeer dan dat je moet concurreren met bromsnor Hamilton.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik verwacht niet dat Max over stapt, die zal ook wel gezien hebben hoe Lewis met zijn teammaat om gaat, Lewis ziet Max als bedreiging en zal nooit en te nimmer kunnen winnen als Max zijn teammaat zou worden. Daarentegen zie ik Max ook niet naar Ferrari gaan, denk dat hij niet zo goed met Raikkonen of Vettel als teammaat kan opschieten :P

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Quad schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:45:
Max zal zelf ook niet vertrekken, die heeft dikke schik met Ricciardo en het team, een veel betere sfeer dan dat je moet concurreren met bromsnor Hamilton.
Denk dat Max toch echt maar 1 doel voor ogen heeft. Dan kan het hele team er omheen je gestolen worden denk ik. Als het er op aan komt, en Max moet voor een ander team gaan om WK te worden zal hij zonder twijfel overstappen. Die mentaliteit heeft hij ook wel.

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Ik mag toch 1 ding hopen, en dat is dat ik hoop dat Vettel niet richting Mercedes gaat.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 19:39

Mystikal

It never hurts to help!

Rijdt er niet nog iets bij de formule E rond?

Basement Bios ---- Exo-S

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

Rudios

Lost in space?

[...]

Zoals ik al zei; Red Bull laat 'm écht niet gaan. Die hebben met Max en Daniel puur goud in handen.
Dat! maar niet alleen dat, maar Mercedes is volgend jaar waarschijnlijk niet meer dominant tov RB, daarbij heeft Max helemaal zijn draai gevonden bij RB en de RB13 zal ook op feedback van Max aan verschillende wensen voldoen. Dus Max lekker bij Red Bull blijven, mooi team en ik denk volgend jaar het meeste potentieel!

Whole lot of stars ***

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-11 14:04

Bestla

Kvinne

Zahariac schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:47:
[...]

Denk dat Max toch echt maar 1 doel voor ogen heeft. Dan kan het hele team er omheen je gestolen worden denk ik. Als het er op aan komt, en Max moet voor een ander team gaan om WK te worden zal hij zonder twijfel overstappen. Die mentaliteit heeft hij ook wel.
De jongste wereldkampioen worden zou wel iets zijn. :)

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Mystikal schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:48:
Ja, Gerard Joling

Whole lot of stars ***

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Red Bull heeft de behoefte aan een leuk team wat het goed doet op camera. Max/Daniel zijn samen goed bezig, de banksessie is daar een goed voorbeeld van.

Vergeet niet, dat hele team bestaat zodat mensen dan blikjes van die zut gaan drinken en dat zou niet gebeuren als daar Ros & Ham zouden zitten te mokken op elkaar.

ping 127.212.23.124

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Holy shit! :o .

Ik hoop dat Max wél naar Mercedes gaat. Hopen dat Mercedes die zak met geld wil neerleggen bij Red Bull want dan hebben we in 2017 misschien al een Nederlands wereldkampioen :D _/-\o_ . Een Wehrlein is ook leuk, maar ik gun Max toch meer een kampioenschap dan Wehrlein op dit moment.

Max naar Mercedes en Sainz naar Red Bull, dat zou perfect zijn :*) .

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:14
Mystikal schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:48:
Robin Frijns. :')

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:25
Cubic X schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:50:

Ik hoop dat Max wél naar Mercedes gaat. Hopen dat Mercedes die zak met geld wil neerleggen bij Red Bull want dan hebben we in 2017 misschien al een Nederlands wereldkampioen :D _/-\o_ . Een Wehrlein is ook leuk, maar ik gun Max toch meer een kampioenschap dan Wehrlein op dit moment.

Dus Wehrlein zou Hamilton wel ff verslaan? 8)7

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dat begrijp ik, maar is het niet zo dat Max daar ook in mag bepalen?
WeAreLegion schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:45:
Dit dus :) die gaan echt niet weg hoor :) die zitten wel goed daar en die auto's zijn inderdaad om hun heen gebouwd, je zag ook wel dat ze steeds dichterbij kwamen als er nou ook nog wat meer vermogen in zit volgend jaar dan geef ik ze wel een serieuze kans.
Daar heb je inderdaad een punt. Denk je echt dat Red Bull Racing volgend jaar écht de strijd kan aangaan qua snelheid op de rechte stukken met Mercedes?
Bartske schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:45:
Lees de afgelopen 3 pagina's van het topic eens ;)

Ze kunnen max best vragen natuurlijk, maar hij zal ongetwijfeld clausules in z'n contract hebben staan die RB flink wat geld op gaan leveren als hij overstapt.
Ja sorry :p. Vond dit iets makkelijker/sneller.
Quad schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:45:
Daar heb je een goed punt. Lijkt me ook geen pretje om met een arrogante kwakbol in een team te moeten zitten die de ander het podium niet gunt (kijk maar naar laatst, waarbij Hamilton zei dat hij vond dat hij het meer had verdient dan Rosberg :( ).
CrazyFool schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:48:
Ik mag toch 1 ding hopen, en dat is dat ik hoop dat Vettel niet richting Mercedes gaat.
Dat verwacht ik niet. Vettel rijdt echt niet meer zo goed als een aantal jaar geleden toen hij een paar keer achter elkaar wereldkampioen is geworden.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 09:25
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:43:
Jezus, wat een nieuws zeg. Dat Rosberg per direct stopt met de Formule 1. Ik vraag me af hè; zal Mercedes er nu niet over denken om Max te vragen voor in het Mercedes team? Of is dat onrealistisch? Aangezien Nicky Lauda toch wel enthousiast is over Max. Of denken jullie dat Max nu te veel gehecht is aan z'n huidige team?
Mercedes heeft daar al veel eerder over nagedacht, die hebben Max ook al langer in het vizier en aanbiedingen gedaan toen hij nog in de F3 zat. Dat hebben zowel Mercedes als Max bevestigd. Max heeft toentertijd bewust voor RBR gekozen en dat zal niet voor het salaris geweest zijn.

• Cubic X
maussert schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:51:
[...]

Dus Wehrlein zou Hamilton wel ff verslaan? 8)7
Nee, maar je maakt in een Mercedes natuurlijk veel meer kans dan in een andere auto. In tegenstelling tot velen geloof ik wel dat Mercedes volgend jaar ook nog dominant is, ook die kunnen wel een goed chassis bouwen en ik heb geen vertrouwen in Renault.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-11 08:03

Bergie

Lekker belangrijk...

RonaldMcDonald schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:51:
[...]

Mercedes heeft daar al veel eerder over nagedacht, die hebben Max ook al langer in het vizier en aanbiedingen gedaan toen hij nog in de F3 zat. Dat hebben zowel Mercedes als Max bevestigd. Max heeft toentertijd bewust voor RBR gekozen en dat zal niet voor het salaris geweest zijn.
Volgens mij kon Mercedes hem toen geen racezitje bieden en TR/RBR wel en heeft dat destijds de doorslag gegeven.

Yamaha MT-09

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Cubic X schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:50:

Je vergeet voor het gemak dat de regels weer aardig op de schop gaan voor 2017. De kaarten zijn niet zo geschud zoals in 2014-2016, waarbij de (technische) regels weinig veranderden. In 2017 onder andere bredere banden, andere vleugels en geen tokensysteem meer.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

Van grote afstand gezien door mij, maar het lijkt mij dat RB het meeste een echt team is, waar bij Mercedes de Duitse hierarchie er toch in zit en bij Ferrari de Italiaanse Chaos.
Blijft Mercedes nog een jaar dominant dan ligt het anders, maar RB verdient een kans net zoals Max die al twee keer van RB gekregen heeft.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:33
[...]

Nee, dat ging er (als ik het me goed herinner) vooral om dat RB hem op dat moment al snel in een auto kon plaatsen, terwijl Merc dit niet kon garanderen. Als hij nu dus een racezitje aangeboden zou krijgen, zou dat de situatie aanzienlijk veranderen (denk ik).

Maar goed, ik verwacht absoluut ook niet dat hij naar Merc zal gaan of dat Merc dit zelfs als een realistisch scenario zal beschouwen. Of hij er eventueel goed aan zou doen is ook moeilijk te voorspellen. Dat zal begin volgend jaar (of tijdens de tests) pas blijken :P

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-11 18:08
[...]

Mercedes had geen plek voor max en redbull wel bij toro rosso

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Bee.nl schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:53:
Je vergeet voor het gemak dat de regels weer aardig op de schop gaan voor 2017.
Sterker nog: de regels worden toch weer helemaal opnieuw gemaakt? Of is dat we je bedoelt?

• WeAreLegion
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:51:

Daar heb je inderdaad een punt. Denk je echt dat Red Bull Racing volgend jaar écht de strijd kan aangaan qua snelheid op de rechte stukken met Mercedes?
Dat ligt er aan hoe goed Renault met die motors aan de slag gaan. Je zag in de laatste ritten dat het al wel steeds beter ging ook qua kwalificatie stonden ze vaak vooraan dus het ging al beter dan begin van seizoen. Maar houd dus wel in dat Mercedes er niet al te veel bij moet krijgen anders is het gewoon verlegen van snelheid :). Maar ik denk dat ze wel een kans hebben, zal niet zeggen dat het een zekerheid is want wie dat zegt spreekt gewoon onzin imho :).

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:54
Overstappen zou vooral een grote gok zijn. Ik denk dat de kans dat Mercedes een betere wagen neerzet dan Red Bull wel groter is dan andersom, omdat ze nu gewoon duidelijk de betere motor hebben, máár omdat 't er zoveel veranderd en m.n. op 't gebied buiten de motor om RB heeft bewezen in het verleden heel goed in te kunnen spelen op veranderingen is de kans ook realistisch dat de overstap dom blijkt te zijn.

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:23
perpixel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:05:
Ik voorspel vettel naar mercedes (totaal gedesillusioneerd bij ferrari). Waarna Ferrari Sainz overneemt en gasly zijn kansje bij TR krijgt.

Er gingen misschien wel geruchten rond in de paddock. Dat is waarom Kvyat mocht blijven (die was nooit meer teruggekomen als hij weg was gestuurd bij TR) en er pas nog een persbericht is geweest dat gasly zijn kans in F1 wel gaat krijgen.

Cirkeltje rond. Jomanda over naar jou!
Ik vind zelf Sainz inmiddels ook wel een stoel bij een topteam heeft verdiend. Hij heeft dit jaar ook weer prima gepresteerd in een auto die totaal niet competitief meer was in de 2e helft van het seizoen.
Geen idee wat zijn afspraken met Red Bull zijn, maar ik kan me voorstellen dat als hij een aanbod krijgt ze hem niet zomaar kunnen tegen houden.
Ferrari zou kunnen, maar is rechtstreeks naar Mercedes ook geen mooie optie voor Sainz? Lijkt me ook een iets gezonder team dan Ham/Vet.

kimi

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:37

Bullet NL

Eigen Wijs

Natuurlijk is de Red Bull de betere auto wanneer het op aerodynamica aankomt, alhoewel de Mercedes zeker niet slecht is.... Ik vraag me wel eens af als een nog beter aeropakket de RB voor de Mercedes laat rijden.... We hebben dit jaar gezien dat Motorvermogen best wel een dingentje is.

Natuurlijk is het fijn dat de RB lekker door de bochten loopt, maar de hogere topsnelheid van de Merc laat zien dat op heel veel circuits daar veel te halen is.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:55:
[...]

Sterker nog: de regels worden toch weer helemaal opnieuw gemaakt? Of is dat we je bedoelt?
Ik bedoel dat het technisch reglement voor 2017 een hoop veranderingen bevat. In de periode 2014-2016 is dat reglement weinig veranderd geweest en derhalve bleef de dominantie van Mercedes in stand.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat ze nu eerder een tweede viool zoeken bij Mercedes om van het "gezeik" af te zijn. Ze willen heel graag de regie in handen houden daar en nu krijgen ze de kans daarvoor.

"gezocht: een goed coureur met slaafse eigenschappen"

Testing, one, two ...

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:37

Bullet NL

Eigen Wijs

yorkick schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:56:
[...]

Ik vind zelf Sainz inmiddels ook wel een stoel bij een topteam heeft verdiend. Hij heeft dit jaar ook weer prima gepresteerd in een auto die totaal niet competitief meer was in de 2e helft van het seizoen.
Geen idee wat zijn afspraken met Red Bull zijn, maar ik kan me voorstellen dat als hij een aanbod krijgt ze hem niet zomaar kunnen tegen houden.
Ferrari zou kunnen, maar is rechtstreeks naar Mercedes ook geen mooie optie voor Sainz? Lijkt me ook een iets gezonder team dan Ham/Vet.
Ik weet het niet, Sainz heeft wel een paar leuke races gehad, maar heb niet een exceptioneel talent gevoel bij hem. Hij heeft bewezen ook nog wel eens de weg kwijt te raken. Heb dan ook sterk het gevoel dat de keren dat hij relatief vooraan reed dit meer kwam omdat anderen relatief veel pech hadden of de baan toevallig op de leest van de Torro Rosso was geschreven.

Heb nou niet het gevoel dat Sainz een supertalent is. Gewoon een goede coureur, maar niets meer of niets minder.....

Cogitationis poenam nemo patitur

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-10 19:23
hardware-lover schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:00:
Ik denk dat ze nu eerder een tweede viool zoeken bij Mercedes om van het "gezeik" af te zijn. Ze willen heel graag de regie in handen houden daar en nu krijgen ze de kans daarvoor.

"gezocht: een goed coureur met slaafse eigenschappen"
Mark Webber terug? :+

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:56
Als Max naar Mercedes zou vertrekken zou ik gek worden. Ik geloof er ook niets van dit het uberhaupt een optie is.
- Max moet helemaal (nog) niet naast Hamilton willen rijden.
- Hamilton wil 1e coureur zijn, en niet volgend jaar weer misgrijpen.
- Niemand kan voorspellen hoe de verhoudingen volgend jaar zijn met de nieuwe regels.
- Max zit met een dichtgetimmerd contract bij RBR.

Wehrlein naar Mercedes lijkt me logisch. Ze hebben hem niet laten vallen en hij is nog steeds degene die test deed.
Als de dominantie van Mercedes aanhoudt, stap je als coureur gewoon in de auto die bijna zeker is van een top 3 (of zelfs 2) in het kampioenschap.
Hamilton gaat Wehrlein prima aankunnen

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Snowdog
yorkick schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:56:
[...]

Mjah, wat heeft Sainz precies laten zien. Dat vraag ik me dan altijd af bij dit soort opmerkingen. In de eerste 4 races was VES duidelijk de snellere, daarna moest hij het opnemen tegen een totaal gebroken Kvyat en heeft hij een aantal aardige races gereden, maar (imo) niet echt iets bijzonders laten zien. Het enige dat ik me nog echt kan herinneren was een hoge klassering die voornamelijk met geluk door de safety car tot stand kwam.

Wil daarmee verder niet zeggen dat Sainz een slecht coureur is of slecht heeft gereden, maar vraag me wel een beetje af wat nou echt zijn momenten van briljantie waren. Dat heb ik ook wel een beetje met Alonso. Die krijgt ook van vrij veel mensen lof voor zijn prestaties dit jaar, maar vond het zelf voor Alonso ook een weinig bijzonder jaar.

Anyway, ik zie niet in waarom een Mercedes of Ferrari een gok zou maken met Sainz. Ok, hij is jong, maar heeft hij verder zoveel laten zien? Ik zou dan eerder voor een andere coureur die zich wat meer bewezen heeft gaan.

• WeAreLegion
  • Niet online
sanderb schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:02:
Als Max naar Mercedes zou vertrekken zou ik gek worden. Ik geloof er ook niets van dit het uberhaupt een optie is.
- Max moet helemaal (nog) niet naast Hamilton willen rijden.
- Hamilton wil 1e coureur zijn, en niet volgend jaar weer misgrijpen.
- Niemand kan voorspellen hoe de verhoudingen volgend jaar zijn met de nieuwe regels.
- Max zit met een dichtgetimmerd contract bij RBR.

Wehrlein naar Mercedes lijkt me logisch. Ze hebben hem niet laten vallen en hij is nog steeds degene die test deed.
Als de dominantie van Mercedes aanhoudt, stap je als coureur gewoon in de auto die bijna zeker is van een top 3 (of zelfs 2) in het kampioenschap.
Hamilton gaat Wehrlein prima aankunnen
Dat gaat ook niet gebeuren hoor, denk niet dat je daar bang voor hoef te zijn ;) Wat iemand al aangaf RB heeft goud in zijn handjes die laat dat echt niet gaan.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bee.nl schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:58:
[...]

bleef de dominantie van Mercedes in stand.
Je bedoelt: had de rest de kans om in te lopen. Risico is dat ze volgend jaar weer een stap maken.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

WeAreLegion schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:56:
Dat ligt er aan hoe goed Renault met die motors aan de slag gaan. Je zag in de laatste ritten dat het al wel steeds beter ging ook qua kwalificatie stonden ze vaak vooraan dus het ging al beter dan begin van seizoen. Maar houd dus wel in dat Mercedes er niet al te veel bij moet krijgen anders is het gewoon verlegen van snelheid :). Maar ik denk dat ze wel een kans hebben, zal niet zeggen dat het een zekerheid is want wie dat zegt spreekt gewoon onzin imho :).
Wat we ook in het achterhoofd moeten houden is dat Mercedes ook wel weer zal sleutelen aan z'n motoren, waardoor RBR alsnog achter kan gaan lopen. :p

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-11 10:59

PauseBreak

derp!

Bullet NL schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:58:
Natuurlijk is de Red Bull de betere auto wanneer het op aerodynamica aankomt, alhoewel de Mercedes zeker niet slecht is.... Ik vraag me wel eens af als een nog beter aeropakket de RB voor de Mercedes laat rijden.... We hebben dit jaar gezien dat Motorvermogen best wel een dingentje is.

Natuurlijk is het fijn dat de RB lekker door de bochten loopt, maar de hogere topsnelheid van de Merc laat zien dat op heel veel circuits daar veel te halen is.
Dr Marko heeft in dit interview gezegd dat ze een upgrade verwachten gelijk aan die ze over dit hele seizoen hebben gekregen door naar die nieuwe Renault motor te gaan in 2017. Dat zou dus best spannend kunnen worden volgend jaar tussen Mercedes en Red Bull. Qua vermogen zullen ze dan dicht bij elkaar zitten en qua chassis en aerodynamica zal het elkaar ook niet veel ontlopen.

Nee, merp!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:05:
[...]

Wat we ook in het achterhoofd moeten houden is dat Mercedes ook wel weer zal sleutelen aan z'n motoren, waardoor RBR alsnog achter kan gaan lopen. :p
Ja dat bedoel ik inderdaad, maar goed wat al aangeven is er zijn veel dingen die veranderen daar hebben de mercs ook last van :) dus we gaan wel zien hoe dat uitpakt :D denk dat HAM het wel fijn vind dat rosberg weg is want echt fijn hadden ze het niet met elkaar.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PauseBreak schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:05:
[...]

Dr Marko heeft in dit interview gezegd dat ze een upgrade verwachten gelijk aan die ze over dit hele seizoen hebben gekregen door naar die nieuwe Renault motor te gaan in 2017. Dat zou dus best spannend kunnen worden volgend jaar tussen Mercedes en Red Bull. Qua vermogen zullen ze dan dicht bij elkaar zitten en qua chassis en aerodynamica zal het elkaar ook niet veel ontlopen.
Als mercedes deze week de deuren sluit en tot maart niks meer aan de motor doet wellicht.

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-11 18:08
Als je de beste motor hebt zijn er meestal niet zoveel verbeter punten in vergelijking met een honda motor die kan je nog veel verbeteren

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

‘Onpasseerbare’ safety car-bestuurder neemt plek Nico Rosberg in
Het Formule 1-team van Mercedes heeft de vacature die is ontstaan door het vertrek van wereldkampioen Nico Rosberg al ingevuld. Safety car-bestuurder Bernd Mayländer neemt de plek van zijn landgenoot in. Daarmee wordt de 45-jarige coureur, die het voorbije seizoen regelmatig aan de leiding lag, beloond voor zijn sterke optredens in 2016.

Mayländer reed dit racejaar uitstekend en voerde vaak het veld aan, vaak in regenachtige of gevaarlijke omstandigheden. Als enige coureur bleef hij dit seizoen bovendien uit de grindbak. Dat hij dit jaar geen WK-punten scoorde, komt vooral door een curieuze pitstopstrategie. Meermaals werd Mayländer, tot zijn woede, in leidende positie de pits in gehaald terwijl zijn banden op het oog nog goed leken.
:+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Snowdog
MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:06:
[...]

Als mercedes deze week de deuren sluit en tot maart niks meer aan de motor doet wellicht.
En zelfs dan... Die wisten toch allang dat 2016 binnen was, dus hebben eerder waarschijnlijk al aardig wat resources op 2017 gezet.

• Zahariac
[...]

Ze zullen een voorsprong behouden, maar ik vraag me af of het ze nog een keer lukt om een dergelijke voorsprong te nemen. Er zit natuurlijk een maximum aan wat je uit de motor in deze configuratie kan halen. De rest kan daar wel op inlopen als ze verder van dat maximum aflopen.

En zoals eerder door kenners aangegeven, de nieuwe regels zijn vooral in het voordeel van de auto's met goede aerodynamica/downforce. En laat de RB daar nou eens goed in zijn. Dus als ze dan nog laten we zeggen 50pk missen, dan maken ze dat naar alle waarschijnlijkheid goed in de bochten.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:05:
[...]

De marges worden veel kleiner. Waar in het begin van de V6 turbo tijdperk nog veel te winnen viel met innovatieve ontwerpen is nu de rek er wel een beetje uit. De motoren zullen kwa pk's volgend jaar echt heel dicht bij elkaar liggen.

Whole lot of stars ***

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:04:
[...]

Je bedoelt: had de rest de kans om in te lopen. Risico is dat ze volgend jaar weer een stap maken.
Probleem is dat met het tokensysteem de andere motorfabrikanten de boel niet rigoureus om konden gooien. Dus hoewel ze dichterbij konden komen, was een krachtig design als Mercedes nooit haalbaar. Gezien de kwalificatieverschillen had Mercedes altijd nog een ruime marge, ondanks het naderen van Ferrari en RB. In de race liet Mercedes weinig het achterste van de tong zien, omdat het niet nodig was. Daarnaast heb je ook nog de wet van de remmende voorsprong.

[ Voor 4% gewijzigd door Bee.nl op 02-12-2016 16:12 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

WeAreLegion schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:06:
denk dat HAM het wel fijn vind dat rosberg weg is want echt fijn hadden ze het niet met elkaar.
Ik denk dat Rosberg het ook wel fijn vindt dat hij weg is, met die 'ruzie' van laatst. Misschien heeft dat ook een beetje meegespeeld voor z'n vertrek bij de F1.
Rudios schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:09:
De marges worden veel kleiner. Waar in het begin van de V6 turbo tijdperk nog veel te winnen viel met innovatieve ontwerpen is nu de rek er wel een beetje uit. De motoren zullen kwa pk's volgend jaar echt heel dicht bij elkaar liggen.
Klopt. Ik kijk nu al heel erg uit naar F1 2017 :D. Ik denk dat dat nog een spannender jaar gaat worden dan 2016!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Leuk voor mijn broertje dit, hebben ze het Formule 1-jaarboek net af en doet Nico dit :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Edd
  • Laatst online: 09-11 18:26

Edd

gambieter schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:13:
Leuk voor mijn broertje dit, hebben ze het Formule 1-jaarboek net af en doet Nico dit :p
Gewoon als addendum toevoegen bij het boek :+

-

• Zahariac
gambieter schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:13:
Gewoon een DLC uitbrengen!
Rudios schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:09:
[...]

Wat ik dus zei maar dan in de helft van de woorden. Het is gelukkig bijna weekend 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Zahariac op 02-12-2016 16:16 ]

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 09:25
Ondanks dat Wehrlein het meest logisch lijkt is deze optie ook wel interessant:

- Toto is de manager van Bottas.
- Bottas schijnt een clausule in zijn contract te hebben dat hij weg mag bij een bod van een 'groot team'.
- Bottas gaat dus naar Mercedes.
- Toto zorgt er voor dat Wehrlein naar Williams kan.
- Toto regelt een extra korting op motoren voor Williams als goedmakertje. :P

- Manor staat dit jaar laatste, heeft geen coureurs meer en kapt er volgend jaar mee. :+ :+

• blade08
  • Laatst online: 08-11 10:23
Max gaat natuurlijk niet weg bij RB.
-Hij heeft net ff iets te veel aan ze te danken, ze hebben hem zo ontzettend veel gegeven, dat nu contractbreuk plegen net ff een stapje te ver is. Als hij dat zou doen, zou ik hem als MB zijnde ook niet meer willen hebben. En zou dus ook het einde van je loopbaan kunnen zijn...
-Hij wil in een auto zitten de hem een WK kan brengen, en het is een gok wie dat gaat zijn, maar bij RB zit je denk ik het beste.
-Nu MB een ervaren man kwijt is, verzwakt dat het team, en geeft Max bij RB alleen maar meer kans
-LH is echt wel beter (nog) dan Max, dus of hij rijd bij RB, heeft de betere auto en wint, of rijd bij MB en word 2e....

Ik gok dat Carlos naar MB gaat, en dat Gasly naar TR gaat. En dat is dan allemaal 100% ok wat mij betreft.

www.scinus.com

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:23
Snowdog schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:03:
[...]

Mjah, wat heeft Sainz precies laten zien. Dat vraag ik me dan altijd af bij dit soort opmerkingen. In de eerste 4 races was VES duidelijk de snellere, daarna moest hij het opnemen tegen een totaal gebroken Kvyat en heeft hij een aantal aardige races gereden, maar (imo) niet echt iets bijzonders laten zien. Het enige dat ik me nog echt kan herinneren was een hoge klassering die voornamelijk met geluk door de safety car tot stand kwam.

Wil daarmee verder niet zeggen dat Sainz een slecht coureur is of slecht heeft gereden, maar vraag me wel een beetje af wat nou echt zijn momenten van briljantie waren. Dat heb ik ook wel een beetje met Alonso. Die krijgt ook van vrij veel mensen lof voor zijn prestaties dit jaar, maar vond het zelf voor Alonso ook een weinig bijzonder jaar.

Anyway, ik zie niet in waarom een Mercedes of Ferrari een gok zou maken met Sainz. Ok, hij is jong, maar heeft hij verder zoveel laten zien? Ik zou dan eerder voor een andere coureur die zich wat meer bewezen heeft gaan.
Nouja dan kijk jij er anders tegenaan dan ik. Het is moeilijk om coureurs te beoordelen die in het middenveld rijden en ten tweede een minder consistente auto hebben. Een hoge klassering is niet te doen maar toch flikt Sainz het 2 keer 6e en 2 keer 8e te worden in de laatste seizoenshelft (en zeer sterk in Brazilië).
Zelfde geld in principe voor Alonso, beide hebben ze hun teammates er ruim uit gekwalificeerd en af en toe boven de norm van de auto gepresteerd.

kimi

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11 11:39
Bullet NL schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:58:

Meestal klokten HAM en ROS helemaal niet de hoogste topsnelheden, in tegenstelling zelfs. En op elk circuit, behalve Monaco, waren de beide Mercs veruit het snelst in de sectoren waar het juist op chassis/aero aankwam...

Nee, dat ze zo dominant waren komt door hun motor ja, maar vooral door hun chassis/aero pakket. Kijk ook maar naar het verschil met FI, Williams, Manor...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

Dat weet je niet. Hier heb je wel te maken met de wet van de remmende voorsprong. Mercedes heeft al zo'n grote voorsprong dat de stappen die zij kunnen zetten relatief gezien kleiner zijn dan de vooruitgang die een Renault of Honda kunnen maken.

Daarbij hebben zowel Renault als Honda al in 2015 een nieuw motorconcept ontwikkeld en gedurende dit seizoen doorontwikkeld (en Mercedes zal ongetwijfeld iets soortgelijks hebben gedaan), dus die zullen echt wel de nodige vooruitgang gaan boeken. De reden dat de competitie geen nieuwe motoren bracht is het tokensysteem en dat is er volgend jaar vanaf hé.

Nee, merp!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vergeet niet dat sainz ook veel beter is dan Max!

http://www.f1today.net/nl...s-of-beter-dan-verstappen

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 12:37
Ben ik de enige die echt niet WIL dat VES naar Merc gaat? :P

Ik ben dan ook BMW fan en moet niks van Merc hebben haha, maar ik zie VES veel liever grootse dingen doen met de RB13! De chemie met RIC en de rest van het team is ook bijzonder mooi om te zien, dus dat speelt ook wel mee.

Het gaat dan ook niet gebeuren... maarrrrrrr gekkere dingen zijn gebeurd :+

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Stefie2010 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:20:
[...]

Meestal klokten HAM en ROS helemaal niet de hoogste topsnelheden, in tegenstelling zelfs. En op elk circuit, behalve Monaco, waren de beide Mercs veruit het snelst in de sectoren waar het juist op chassis/aero aankwam...

Nee, dat ze zo dominant waren komt door hun motor ja, maar vooral door hun chassis/aero pakket. Kijk ook maar naar het verschil met FI, Williams, Manor...
Volgens mij is het juist dat omdat ze meer vermogen hebben, ze met meer vleugel (downforce) kunnen rijden. Het extra vermogen compenseert dan de extra weerstand die de aerodynamische delen genereren. Logischerwijs is je topsnelheid dan iets lager, maar heb je wel een hogere bochtsnelheid. Neemt overigens niet weg dat de Mercedes een zeer degelijk chassis heeft, maar de RB doet er absoluut niet voor onder.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Boudewijn de Groot; "... ik geloof ..." 8)

Testing, one, two ...

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 19:32
Snowdog schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:54:
[...]

Nee, dat ging er (als ik het me goed herinner) vooral om dat RB hem op dat moment al snel in een auto kon plaatsen, terwijl Merc dit niet kon garanderen. Als hij nu dus een racezitje aangeboden zou krijgen, zou dat de situatie aanzienlijk veranderen (denk ik).

Maar goed, ik verwacht absoluut ook niet dat hij naar Merc zal gaan of dat Merc dit zelfs als een realistisch scenario zal beschouwen. Of hij er eventueel goed aan zou doen is ook moeilijk te voorspellen. Dat zal begin volgend jaar (of tijdens de tests) pas blijken :P
Toch zou ik er niet van staan te kijken dat Mercedes in eerste instantie gaat proberen Max lost te wrikken bij Red Bull Racing, ik verwacht dan ook niet dat er binnen een aantal dagen al een vervanger aangekondigd wordt. Het is een publiek geheim dat Toto Max in zijn team wil, en een contract is uit te kopen en Mercedes heeft hele diepe zakken.

Ik schat de kans minimaal, maar zeker niet uitgesloten. Wie vooral zal balen is Hulkenberg, die had natuurlijk perfect bij Mercedes gepast.

Andere opties zijn;

-Vettel, waardoor Perez richting Ferrari gaat en Wehrlein alsnog naar Force India. Vettel heeft dit jaar geen GP kunnen winnen, daar is dus ruimte voor een clausule.
-Wehrlein zelf, al denk ik niet dat Mercedes hem 'rijp' genoeg acht.
-Ocon, dat contract bij FI is waarschijnlijk zo te verscheuren gezien hij ook bij Mercedes onder contract staat, maar ook hij is wellicht niet ervaren genoeg.
-Perez, dit jaar razend snel, maar past wellicht niet bij Mercedes en aast eerder op dat Ferrari stoeltje dat volgend jaar die Mexicaanse sponsoring verliest.
-Alonso, twee miserabele jaren bij McLaren, daar moet haast wel een clausule verstopt zijn waardoor hij kan vertrekken. De vraag is of Hamilton en Alonso samen in 1 team willen. Sterker nog, ik sluit niet uit dat Hamilton en Alonso alsnog ruilen van team, gezien Hamilton maar al te graag kampioen wil worden in een McLaren-Honda en het afgelopen seizoen genaaid lijkt te zijn door zijn team.
-Sainz, degelijk, maar heeft te vaak last van het 'terugval' syndroom.
-Bottas, naar mijn idee een betere optie dan Wehrlein of Ocon op dit moment.

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 15:40

p0st

Dutch Reefer

Zou wel mooi zijn als Wehrlein de plek van Rosberg overneemt, kunnen we Max en Dan volgend jaar nog vaker in de top 3 zien aangezien ik verwacht dat die WEH wel kloppen 9 van de 10 keer, zelfs al rijdt hij in een dikke Merc

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Rivanov schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:55:
In één seizoen gewoon Button, Massa én Rosberg kwijt. :(
Ik kan er echt niet rouwig om zijn
MRDude22 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:56:
[...]

Maar gelukkig ook Gutierrez ;) .
Don't get your hopes up. ;)
Mansell in 1992. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie ik nou goed dat er in de GP2 en GP3 geen enkele Duitser rondrijdt? Das wel een beetje onverwacht.

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
blade08 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:15:
Max gaat natuurlijk niet weg bij RB.
-Hij heeft net ff iets te veel aan ze te danken, ze hebben hem zo ontzettend veel gegeven, dat nu contractbreuk plegen net ff een stapje te ver is. Als hij dat zou doen, zou ik hem als MB zijnde ook niet meer willen hebben. En zou dus ook het einde van je loopbaan kunnen zijn...
-Hij wil in een auto zitten de hem een WK kan brengen, en het is een gok wie dat gaat zijn, maar bij RB zit je denk ik het beste.
-Nu MB een ervaren man kwijt is, verzwakt dat het team, en geeft Max bij RB alleen maar meer kans
-LH is echt wel beter (nog) dan Max, dus of hij rijd bij RB, heeft de betere auto en wint, of rijd bij MB en word 2e....

Ik gok dat Carlos naar MB gaat, en dat Gasly naar TR gaat. En dat is dan allemaal 100% ok wat mij betreft.
Vettel ging wel weg bij RB....

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Speedster schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:36:
[...]

Vettel ging wel weg bij RB....
Vettel had 4 kampioenschappen behaald en was langzamer dan zijn rookie teamgenoot..... :o

• Rivanov

• Zahariac
metallicattim schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:21:
Ben ik de enige die echt niet WIL dat VES naar Merc gaat? :P

Ik ben dan ook BMW fan en moet niks van Merc hebben haha, maar ik zie VES veel liever grootse dingen doen met de RB13! De chemie met RIC en de rest van het team is ook bijzonder mooi om te zien, dus dat speelt ook wel mee.

Het gaat dan ook niet gebeuren... maarrrrrrr gekkere dingen zijn gebeurd :+
De telegraafstemmers zijn het niet met je eens, van de 10000 stemmers gaat 66% voor Max als opvolger van Nico :F

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nu zit ik aan een paar namen te denken voor Mercedes:

1. Vettel, want het gaat niet zo lekker bij Ferrari;
2. Wehrlein of Hülkenberg, want een Duitser vervangt een Duitser in een Duitse auto;
3. Stoffel Vandoorne, die gozer is een wereldtalent;
4. Ricciardo, want Max steelt een beetje zijn thunder bij RBR.

In dat laatste geval denk ik dat Ricciardo het erg moeilijk kan maken voor Hamilton. En dat opent een seat in RBR voor iemand anders, ik denk dan aan Sainz die het absoluut verdient, maar ook Kvyat zou een leuke verrassing zijn.

Of:

5. Pastor Maldonado in een Mercedes, gewoon omdat.

• frankyboy707
  • Laatst online: 04-11 22:41
MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:36:
Zie ik nou goed dat er in de GP2 en GP3 geen enkele Duitser rondrijdt? Das wel een beetje onverwacht.
Mja, ik had altijd het idee dat Duitsland een groot motorsport land is/ was maar het verbaasde mij bijvoorbeeld ook dat Rosberg nog maar de 3e Duitse wereldkampioen was (evenveel als bijvoorbeeld Finland...)

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-11 07:20
gaat nog een leuke stoelendans worden lijkt me..

Vettel, Sainz of Bottas verwacht ik.
eerste 2 zijn behoorlijk klaar met hun huidige team, en de 3e heeft zich afgelopen seizoen behoorlijk bewezen. ben zeer benieuwd. hoewel ik verwacht dat Hamilton ook nog wel eens zou kunnen switchen met Bottas.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie geen enkele reden voor Ricciardo (of Max for that matter) om te verkassen naar Mercedes. Waarom zou je naast Hamilton willen rijden?

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Meeste kans op vuurwerk zou Ricciardo naar Mercedes zijn. Mercedes heeft dan een potentieel wereldkampioen in handen die wat jonger is dan Hamilton en gewoon een aardige gast is die waarschijnlijk de minste problemen gaat geven als top coureur op een tweede plek. Hamilton heeft nog 1 jaar een contract. Daarna wip je hem en heb je in Ricciardo een titel kandidaat voor de aankomende jaren die de mercedes dan al door en door kent.

Denk dat Mercedes en Hamilton beide Max niet zien zitten. Dan zitten ze met de 2 grootste kemphanen van het veld in 1 team. En ik denk dat RB in Max hun toekomstige wereldkampioen zien voor de aankomende jaren en hem nooit laten gaan zolang geld geen issue is.

Wat zou het mooi zijn als Ricciardo naar Mercedes gaat en onderdeel van de deal is Mercedes power voor Red Bull :P. Maar goed, dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. Mercedes zal wel een jonge gast ernaast zetten.

• Rivanov

• Cubic X
MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:40:
Ik zie geen enkele reden voor Ricciardo (of Max for that matter) om te verkassen naar Mercedes. Waarom zou je naast Hamilton willen rijden?
Omdat je meer kans maakt op het kampioenschap? Rosberg heeft toch ook gewonnen van Hamilton? Hamilton is niet onfeilbaar.

• Snowdog
yorkick schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:16:
[...]

Nouja dan kijk jij er anders tegenaan dan ik. Het is moeilijk om coureurs te beoordelen die in het middenveld rijden en ten tweede een minder consistente auto hebben. Een hoge klassering is niet te doen maar toch flikt Sainz het 2 keer 6e en 2 keer 8e te worden in de laatste seizoenshelft (en zeer sterk in Brazilië).
Zelfde geld in principe voor Alonso, beide hebben ze hun teammates er ruim uit gekwalificeerd en af en toe boven de norm van de auto gepresteerd.
Yea, opzich hebben ze beide een aantal keren een leuke plek weten te bemachtigen, de enige vraag is hoe speciaal dat is. Aangezien ze beide met een enigszins gedemotiveerde teamgenoot zaten, kan het ook gewoon zo zijn dat de auto daar gewoon goed genoeg voor was (want de prestaties van Button zijn ook wel enigszins omlaag gekelderd nadat hij zijn retirement (of "sabbatical") bekend maakte).

Misschien ben ik ook niet helemaal eerlijk in mijn beoordeling, omdat ik Verstappen gewoon als de betere coureur beschouw en ik geloof persoonlijk niet dat Sainz snel een betere race zou rijden als Verstappen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik ook direct denk dat Verstappen de beste rijder op de grid is (dat denk ik nl niet), maar wel dat Sainz enigszins overrated is en dat hij voor een echt topteam tekort komt. Echt opvallen doet dat echter niet als je teammate er niks van bakt.

Maar goed, misschien heeft Sainz zich inderdaad enorm verbeterd dit seizoen en zit hij nu wel op ongeveer datzelfde niveau. Ik heb dat persoonlijk niet echt teruggezien in zijn races, maar goed echt heel veel zie je de TR"s niet in beeld en ik heb er ook niet bijzonder veel aandacht aan besteed, dus misschien heb ik het gewoon mis :P

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Blue-eagle schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:39:
Nu zit ik aan een paar namen te denken voor Mercedes:

1. Vettel, want het gaat niet zo lekker bij Ferrari;
2. Wehrlein of Hülkenberg, want een Duitser vervangt een Duitser in een Duitse auto;
3. Stoffel Vandoorne, die gozer is een wereldtalent;
4. Ricciardo, want Max steelt een beetje zijn thunder bij RBR.

In dat laatste geval denk ik dat Ricciardo het erg moeilijk kan maken voor Hamilton. En dat opent een seat in RBR voor iemand anders, ik denk dan aan Sainz die het absoluut verdient, maar ook Kvyat zou een leuke verrassing zijn.

Of:

5. Pastor Maldonado in een Mercedes, gewoon omdat.
Wat zoekt Mercedes? Een race winnaar, met veel successen in de junior series en ervaring met een Mercedes motor denk ik... dan scoort Maldonado wel gewoon 100%.

Serieus:
Vandoorne, no way. McLaren laat hem niet gaan.
Ricciardo, denk ik niet. Ik denk dat hij genoeg zelfvertrouwen heeft om het gevecht met Max aan te durven gaan. Daarnaast; wie heb je liever naast je? Een supertalent wat nog wel een gebrek aan ervaring heeft of een supertalent dat inmiddels drievoudig wereldkampioen is en een gigantische bak ervaring heeft?

Vettel zie ik wel gebeuren, mits hij onder z'n contract bij Ferrari uit kan.

Verder zie ik Ocon ook nog wel gebeuren. Denk dat Force India wel gevoelig is voor een zak geld.

Dat laatste zou ik overigens erg tof vinden; de kemphanen van de Formule 3 van een paar jaar terug die de strijd in de F1 aan gaan bij twee verschillende topteams. Droom scenario toch voor de fans van de sport? Kijk naar Brazilie, Verstappen en Ocon reden daar het beste in de regen als je het mij vraagt... dat zouden prachtige gevechten kunnen worden tussen die twee.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Cubic X schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:42:
[...]

Omdat je meer kans maakt op het kampioenschap?
Onzin. Waarom zou je volgend jaar meer kans maken op een kampioenschap in een Merc? Dat weet je simpelweg niet. Nee ze gaan het niet slecht doen, maar niets maar dan ook niets verzekert je van dezelfde dominantie. Sterker nog, juist nu kan het tricky zijn om te wisselen, en dan daarna tot de conclusie te komen dat je verkeerd hebt gegokt.

• Señor Sjon
http://www.motorsport.com...xit-in-person-856179/?s=1

Grow a pair... ben nu al blij dat ie weg is.

En Verstappen of Alonso gaat echt niet naar Mercedes, dan ligt Wolff binnen een race aan het zuurstof.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik kan er geen traan om laten, het was niet makkelijk voor hem om WK te worden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• UltraSub
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:47:

En Verstappen of Alonso gaat echt niet naar Mercedes, dan ligt Wolff binnen een race aan het zuurstof.
* UltraSub mompelt iets met schrijvende pers
Ik snap al die haters hier niet, over wie dan ook.

Wolff aan het zuurstof, hahaha, goeie. Zie het al voor me ja. :P

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 02-12-2016 16:50 ]

• Rivanov
Rosberg is nog nooit zóveel in het nieuws geweest als de afgelopen week. :+
En net als bij een dode.. ineens vind iedereen 'm fantastisch. :+

[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 02-12-2016 16:48 ]

• Edd
  • Laatst online: 09-11 18:26

Edd

We kunnen wel blijven speculeren, maar het wordt denk ik gewoon Wehrlein. Het lievelingtje van Toto.

-

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

Hahahaha, alleen al hierom ^^ zou ik dat graag willen zien. Kan je het je voorstellen? _O- _O- _O-

Nee, merp!

• UltraSub
Edd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:48:
We kunnen wel blijven speculeren, maar het wordt denk ik gewoon Wehrlein. Het lievelingtje van Toto.
Denk ik ook. Die heeft ook een goed weekend nu denk ik.

• Cubic X
UltraSub schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:46:
[...]

Onzin. Waarom zou je volgend jaar meer kans maken op een kampioenschap in een Merc? Dat weet je simpelweg niet. Nee ze gaan het niet slecht doen, maar niets maar dan ook niets verzekert je van dezelfde dominantie. Sterker nog, juist nu kan het tricky zijn om te wisselen, en dan daarna tot de conclusie te komen dat je verkeerd hebt gegokt.
Dit is ook onzin. Waarom zou Red Bull volgend jaar beter zijn? Dat weet je simpelweg ook niet. Blijven zitten kan nu juist tricky zijn, en dan daarna tot de conclusie te komen dat je verkeerd hebt gegokt door te blijven terwijl je kon verhuizen.

• UltraSub
Cubic X schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:50:
[...]

Dit is ook onzin. Waarom zou Red Bull volgend jaar beter zijn? Dat weet je simpelweg ook niet. Blijven zitten kan nu juist tricky zijn, en dan daarna tot de conclusie te komen dat je verkeerd hebt gegokt door te blijven terwijl je kon verhuizen.
Euh, dat zeg ik toch. Je weet het niet. Het is altijd een gok. Maar jouw post suggereerde dat VES beter naar Merc kon gaan, want meer kans. Dus tsja, wat wil je nou.

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-12-0216_51_20-1mttsp4.png

Ogier confirmed! :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NVGFGWaiUtI]

[ Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 02-12-2016 16:52 ]

• XyritZz
Cubic X schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:50:
[...]

Wel verhuizen kan net zo slecht uitpakken.

Niet verhuizen:
- Relatie met Red Bull blijft goed.
- Mogelijkheid tot overstappen naar Mercedes blijft open.

Wel verhuizen:
- Jeej je gaat naar Mercedes terwijl volgend jaar de aero regels veranderen en Red Bull de beste aero specialist ter wereld in dienst heeft.
- De relatie met Red Bull is naar de knoppen dus terug gaan zal nooit meer gaan gebeuren.

Mercedes zal misschien wel een telefoontje plegen met Red Bull om te kijken wat er mogelijk is, maar Red Bul laat Verstappen niet gaan en ik betwijfel of Verstappen wel over wil stappen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:51

• Rivanov
De keren dat de Twitter van Mercedes met Max flirt is ontelbaar geworden.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Een wat ouder bericht eerder dit jaar gaf toch wat anders aan?

https://uk.news.yahoo.com...g-mercedes-233600920.html

Testing, one, two ...

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:51
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cyrkr6NXEAAY4FP.jpg:large

[ Voor 14% gewijzigd door Herax10NL op 02-12-2016 16:54 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 15:55
Haha, aparte wending in de F1. Had hem niet zien aankomen :o

• Cubic X
UltraSub schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:51:
[...]

Euh, dat zeg ik toch. Je weet het niet. Het is altijd een gok. Maar jouw post suggereerde dat VES beter naar Merc kon gaan, want meer kans. Dus tsja, wat wil je nou.
Natuurlijk moet je naar een team gaan waarvan je weet dat ze de afgelopen 3 jaren alle kampioenschappen hebben gewonnen! Ik ga liever naar een team dat al 3x op rij de winst heeft gepakt dan te blijven zitten bij een team wat al 3 jaar probeert dichterbij te komen. Natuurlijk heeft Red Bull voor Mercedes ook een hoop kampioenschappen gepakt, maar ik heb meer vertrouwen in Mercedes op aero gebied dan in Renault op het gebied van motoren.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Onzeker typje?

Dus maar weer even de juiste vorm gezet.
Slimme mensen interpreteren 'winnen' in een veel breder verband... Waarom steeds met hetzelfde willen winnen?

• Speedster
Ik zie Vettel als opvolger van Nico.

• Señor Sjon
Dat was voor allerlei hartverzakkingen. :+
Speedster schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:55:
Ik zie Vettel als opvolger van Nico.
Gaat ie ook stoppen? :P

[ Voor 47% gewijzigd door Señor Sjon op 02-12-2016 16:57 ]

• XyritZz
Rivanov schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:53:
[...]

De keren dat de Twitter van Mercedes met Max flirt is ontelbaar geworden.
Lijkt gewoon bijna op een echte e-mail die ze ontvangen hebben...

• Speedster
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:56:
[...]

Dat was voor allerlei hartverzakkingen. :+

[...]

Gaat ie ook stoppen? :P
Scherp!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wehrlein jaar onder de vleugels van Hamilton, die eind 2017 ook stopt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1