Formula 1 Seizoen 2016 - Deel 3Kalender
Races
Teams
CoureursRegelementF1 ManagersLinks |
Versie:
0.1 Topic aangemaakt
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Formula 1 Seizoen 2016 - Deel 3Kalender
Races
Teams
CoureursRegelementF1 ManagersLinks |
[Voor 89% gewijzigd door TommyGun op 06-09-2016 10:13]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb er geen problemen mee dat het een niet-standaard interview is. Want dezelfde kwaliteit interviews als Sky/Channel 4 krijg je niet: De coureurs nemen minder tijd voor je.DJTimo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:04:
Jack Plooij heeft vorige week in F1 Fans Only zelf verklaart geen journalist te zijn. Hij is gewoon een fan die een microfoon in zijn handen gedrukt heeft gekregen. Waarom hij van Ziggo geen training krijgt in het afnemen van interviews is mij een raadsel, dat lijkt me een eerlijke ruil als je gratis de hele wereld wordt overgevlogen om haantje de voorste te mogen zijn. Maar beter is gewoon iemand daar heen sturen die van z'n eigenste al capabel is gebleken.
Eens, er mag af en toe best wat meer buiten de lijntjes worden gekleurd, maar Jack Plooij weet niet eens hoe hij een kleurpotlood moet vasthouden.ANdrode schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:20:
[...]
Ik heb er geen problemen mee dat het een niet-standaard interview is. Want dezelfde kwaliteit interviews als Sky/Channel 4 krijg je niet: De coureurs nemen minder tijd voor je.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
[Voor 22% gewijzigd door Crazy D op 06-09-2016 10:29]
Exact expert nodig?
Ik ben 15 jaar geleden afgehaakt bij Olav. Vreselijke onbenul. Hij zit niet eens naar de wedstrijd te kijken, ik weet zeker dat hij af en toe in slaap valt.ANdrode schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:20:
[...]
Waar ik mij wel oprecht aan irriteer is het commentaar van Olav. Het gaat te snel om in je eentje bij te houden. En tegenwoordig zitten de kijkers thuis met een tablet met een app/f1.tfeed open; Daardoor is de balans veranderd: je moet sneller reageren en kijkers hebben het door als je een fout maakt.
You're either part of the solution or you're part of the problem
[Voor 17% gewijzigd door ATS op 06-09-2016 13:22. Reden: Twee zinnen omgedraaid omdat het dan duidelijker is.]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Nooit veel problemen gehad met Olav alleen de laatste tijd merk ik dat hij wat meer fouten maakt. Drivers welke ik op mijn tv wel uit elkaar kan houden dat hem het niet lukt.poehee schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:29:
[...]
Ik ben 15 jaar geleden afgehaakt bij Olav. Vreselijke onbenul. Hij zit niet eens naar de wedstrijd te kijken, ik weet zeker dat hij af en toe in slaap valt.
Altijd BBC (helaas niet meer) of via de nieuwsgroepen Sky uitzending downloaden en wat later kijken.
“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche
Als je al met een tablet en timing naar de tv zit te kijken voeg het commentaar toch niets toe? Ik snap niet dat mensen zich druk maken. Het commentaar is leuk voor de beginnende kijker, maar een diehard F1 fan weet net zo veel als Olav en heeft geen commentaar nodig.ANdrode schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:20:
[...]
Ik heb er geen problemen mee dat het een niet-standaard interview is. Want dezelfde kwaliteit interviews als Sky/Channel 4 krijg je niet: De coureurs nemen minder tijd voor je.
Waar ik mij wel oprecht aan irriteer is het commentaar van Olav. Het gaat te snel om in je eentje bij te houden. En tegenwoordig zitten de kijkers thuis met een tablet met een app/f1.tfeed open; Daardoor is de balans veranderd: je moet sneller reageren en kijkers hebben het door als je een fout maakt.
Die maken ook genoeg fouten.Martin0 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:32:
[...]
Dan zou je bvb een duo kijken zoals DC en Jordan dat izjn.
[Voor 10% gewijzigd door SnowDude op 06-09-2016 10:34]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Dat is het waarschijnlijk ook. En dan loopt de app bij de meesten van ons ook nog een seconde of 8 voor op de race. Zie je op de app dat Rosberg naar binnen gaat, hoor je Olav een paar seconden later 'En Hamilton gaat de pits in!!!' roepen. Kan hij op zich waarschijnlijk ook niet zo veel aan doen, die wagens lijken nu eenmaal zo op elkaarANdrode schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:20:
[...]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.
Omdat boven de 10k posts de performance van de search in topics e.d. achteruit gaat, naar ik mij heb laten vertellen.JackBol schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:49:
Beste Señor Sjon, kan je de startpost updaten? Rio werkt niet meer voor Manor. Daar hebben we nu onze franse vriend Ocon voor.
Waarom is er trouwens een limiet van 10k posts?
[Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 06-09-2016 11:00]
Nja Olaf moet ook inspelen op de beelden welke uitgezonden worden door die FIA.alexbl69 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:38:
[...]
Dat is het waarschijnlijk ook. En dan loopt de app bij de meesten van ons ook nog een seconde of 8 voor op de race. Zie je op de app dat Rosberg naar binnen gaat, hoor je Olav een paar seconden later 'En Hamilton gaat de pits in!!!' roepen. Kan hij op zich waarschijnlijk ook niet zo veel aan doen, die wagens lijken nu eenmaal zo op elkaar. Maar door de app zie je het als kijker direct.
Maar zoals je terecht opmerkt; de situatie is zoals hij is en Ziggo zou hierop in moeten spelen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Er zijn nog ook vele schermen met live-data beschikbaar, die de TV kijker niet te zien krijgt. Het is handig als een verslaggever daar wat over vertelt. Want de meeste mensen hebben niet de FIA app open staan tijdens de race.Martin0 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:00:
[...]
Nja Olaf moet ook inspelen op de beelden welke uitgezonden worden door die FIA.
Ik zelf heb geen livetiming erbij maar zie vaak aan helm of camera welke driver er binnen komt of welke van de baan af is etc etc.
Vond het ook wel netjes dat hij Van Gelder corrigeerde met die Lauda-opmerking.CFC-Mathijs schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:19:
Net nog even Max bij Peptalk teruggekeken. Hij is zo lekker recht voor z'n raap en altijd correct vind ik. Heerlijk om te zien.
Hier voor de zekerheid nog een x de link: http://www.ziggosporttota...rstappen-bij-peptalk.html (is alleen gepost in Deel 2)
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Hij is achter de schermen ook super beschaafd en rustig. Was mooi om te zien van dichtbij.CFC-Mathijs schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:19:
Net nog even Max bij Peptalk teruggekeken. Hij is zo lekker recht voor z'n raap en altijd correct vind ik. Heerlijk om te zien.
Hier voor de zekerheid nog een x de link: http://www.ziggosporttota...rstappen-bij-peptalk.html (is alleen gepost in Deel 2)
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Lauda is gewoon een held, door zijn ongeluk en zijn snelle terugkeer heeft zijn status bijna mythische proporties aangenomen.MrSleeves schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:20:
[...]
Vond het ook wel netjes dat hij Van Gelder corrigeerde met die Lauda-opmerking.
Een (oud-)coureur zou mijns inziens geen verkeerde toevoeging zijn. Zoals dit bij de 24h van Le Mans ook gedaan wordt door RTL. Iemand als Renger van der Zande, Jan Lammers of Robert Doornbos zou ik zeker niet verkeerd vinden om naast Olav te zetten. Zij weten altijd nuttige informatie of leuke feitjes te vertellen.RocketKoen schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:06:
[...]
Er zijn nog ook vele schermen met live-data beschikbaar, die de TV kijker niet te zien krijgt. Het is handig als een verslaggever daar wat over vertelt. Want de meeste mensen hebben niet de FIA app open staan tijdens de race.
Een verslaggever die precies vertelt wat je op je TV al ziet is leuk voor de radio. Maar op TV voegt hij vrij weinig toe.
[Voor 7% gewijzigd door Herax10NL op 06-09-2016 11:40]
Poll: Rijdt Kvyat in 2017 voor een F1 team?Motorsport.com: Red Bull says "not fair" to judge Kvyat now:
When asked how long it would be before Red Bull took a decision on who will be Carlos Sainz's teammate in 2017, Marko said: "When we have enough information and enough knowledge on Kvyat.
"At the moment he has so much bad luck, on technical, that it would not be fair to judge it at the moment."
Dat is het ook, die kerel heeft echt wel verstand van de sport en kent alle (ook smerige) spelletjes. Maar omdat hij iets zei over Max vind heel Nederland hem nu een klootzak die er niks van snapt.SnowDude schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:24:
[...]
Lauda is gewoon een held, door zijn ongeluk en zijn snelle terugkeer heeft zijn status bijna mythische proporties aangenomen.
Kvyat zal niet snel meer als talent de kans krijgen bij een ander team. Dus als het bij STR ophoudt is het stoppen of als paydriver bij Sauber of Manor oid nog een jaartje rondjes rijden.ANdrode schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:28:
[...]
Poll: Rijdt Kvyat in 2017 voor een F1 team?
• Ja, Toro Rosso
• Ja, ander team
• Nee
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
alles kan off-topic
Precies. Als hij ergens een forse zak met geld vandaan kan halen dan maakt hij zeker nog wel een kans. Zonder zie ik het niet gebeuren.Ankona schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:03:
[...]
Kvyat zal niet snel meer als talent de kans krijgen bij een ander team. Dus als het bij STR ophoudt is het stoppen of als paydriver bij Sauber of Manor oid nog een jaartje rondjes rijden.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Toch bizar eigenlijk.. Vorig jaar heeft hij RIC op punten nog gewoon verslagen.ATS schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:21:
[...]
Precies. Als hij ergens een forse zak met geld vandaan kan halen dan maakt hij zeker nog wel een kans. Zonder zie ik het niet gebeuren.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
+1Bart-Willem schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:05:
Ik zie Kvyat straks wel bij een team zoals Renault of Williams opduiken. Slecht is 'ie verre van, maar dit is gewoon een extreme vormdip die puur aan zijn instelling ligt.
Waarom zou je als team een coureur willen die, als het even tegen zit, aardig wat races op rij gewoon niet weet te presteren wegens een "vormdip die puur aan zijn instelling ligt" behalve als hij een zak geld mee neemt?Bart-Willem schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:05:
Ik zie Kvyat straks wel bij een team zoals Renault of Williams opduiken. Slecht is 'ie verre van, maar dit is gewoon een extreme vormdip die puur aan zijn instelling ligt.
Dit dus. De vormdip duurt nu al bijna 10 races. Dat is niet echt een coureur die je moet hebben bij een tegenslag.ATS schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:40:
[...]
Waarom zou je als team een coureur willen die, als het even tegen zit, aardig wat races op rij gewoon niet weet te presteren wegens een "vormdip die puur aan zijn instelling ligt" behalve als hij een zak geld mee neemt?
Ik zeg niet dat hij niet een best potje kan sturen is als hij in goede doen is, verre van zelfs. Maar je moet ook om kunnen gaan met de druk en met tegenslag om compleet te zijn als coureur.
Waarom zouden zij een mentaal zeer zwakke rijder aantrekken?Bart-Willem schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:05:
[Voor 4% gewijzigd door Player1S op 06-09-2016 15:20]
Player1s Twitch
Hij heeft niet alleen over Verstappen wat gezegd, maar ook over o.a. Hamilton, waar ie dan later weer op teruggekomen is. Dat moet ie dan ook laten, een man een man, een woord een woord., en niet later weer gaan terugkrabbelen.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:02:
[...]Dat is het ook, die kerel heeft echt wel verstand van de sport en kent alle (ook smerige) spelletjes. Maar omdat hij iets zei over Max vind heel Nederland hem nu een klootzak die er niks van snapt.
[knip]
Testing, one, two ...
Klopt. Kvyat beter in kwalificaties, Vergne beter in races. En belachelijk veel DNF's van beidemaussert schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:51:
Nou, volgens mij heeft Kvyat Vergne helemaal niet verslagen in hun gezamenlijke seizoen bij STR.
Vergne deed het eigenlijk goed. Kvyat liet toen veel potentieel zien. En Vergne is natuurlijk een fransman. Was het laten vallen van Vergne terwijl je ontevreden bent met Renault een politiek statement?Ik kan me herinneren dat ik verbaasd was over zijn promotie naar RBR ipv bijvoorbeeld Vergne, die op dat moment toch echt wel veel constanter (en misschien minder opvallend) zijn raceweekenden afwerkte.
Ik vind het niet erg. 14h (13h met voorbeschouwing) is best wel een gat in je zondag. Met een race in de ochtend of juist de namiddag of avond heb ik minder andere dingen aan de kant te schuiven...Boinkie schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:47:
Singapore is jammer genoeg ook weer de laatste race tot Abu Dhabi die om 14.00 start. Wordt het daarna weer rekening houden met de tijden.
Inderdaad, hij heeft de laatste tijd gewoon een paar keer opmerkingen gegeven die achteraf werden teruggetrokken of aangepast. Toevallig zat Max daar ook tussen waardoor hier in Nl er nog wat extra commentaar op komt, maar uiteindelijk heeft Lauda gewoon wat minder slimme opmerkingen gemaakt.hardware-lover schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:39:
[...]
Hij heeft niet alleen over Verstappen wat gezegd, maar ook over o.a. Hamilton, waar ie dan later weer op teruggekomen is. Dat moet ie dan ook laten, een man een man, een woord een woord., en niet later weer gaan terugkrabbelen.
[removed]
Gasly moet eerst de titel binnen halen in de GP2.DJTimo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:37:
Helmut Marko heeft gezegd Kvyat niet alles aan te rekenen. Op z'n vroegst mid-october zal meer duidelijk worden over de rijdersposities binnen TRS.
[video]
Alles wat hierna nog over Kvyat gaat is dus puur speculaas.
Player1s Twitch
Jep, liefst heb ik eigenlijk uurtje of 8 in de ochtendATS schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:01:
[...]
Ik vind het niet erg. 14h (13h met voorbeschouwing) is best wel een gat in je zondag. Met een race in de ochtend of juist de namiddag of avond heb ik minder andere dingen aan de kant te schuiven...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
SnowDude schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:07:
Nee 19:00 of 20:00 vind ik het relaxte. Lekker kijken met een bord eten op schoot biertje in de hand
Inderdaad. Met de Sky pre- en postshow ben je van 12:30 tot +/- 16:30/17:00 gekluisterd aan de buis.ATS schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:01:
[...]
Ik vind het niet erg. 14h (13h met voorbeschouwing) is best wel een gat in je zondag. Met een race in de ochtend of juist de namiddag of avond heb ik minder andere dingen aan de kant te schuiven...
Player1s Twitch
www.webshopmasters.nl
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik vind het wel prettig, maar ik heb om 19:00-20:00 al een andere autosport: NASCAR.SnowDude schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:07:
Nee 19:00 of 20:00 vind ik het relaxte. Lekker kijken met een bord eten op schoot
Tja, eerst vond ik de 2016 banden wat ielig en nu lijken me de 2017 wel weer erg uit de kluiten gewassen.Gynnad schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:29:
Een glimp van de nieuwe banden voor 2017, op de eerste foto in vergelijking met de banden van 2016, op de tweede foto de banden in actie.
[afbeelding]
[afbeelding]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als ik dat elke racezondag ga doen ben ik binnenkort vrijgezelL1nt schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:32:
Het ideaalst? rond 10:00 de warmup kijken. Dan tegen 12/13:00 de voorbeschouwing met herhaling van alle sessies. Gevolgd door de race.
Tegen 5/6 uur eten en dan later die avond Eurosport erop om Indycar te kijken.
Jup menig zondag zo gesleten de eerste jaren van de 90's.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
"Elk nadeel heb zijn voordeel"Arfman schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:59:
[...]
Als ik dat elke racezondag ga doen ben ik binnenkort vrijgezel
Testing, one, two ...
Helemaal mee eens. Precies halverwege zou mooi geweest zijn.Help!!!! schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:56:
[...]
Tja, eerst vond ik de 2016 banden wat ielig en nu lijken me de 2017 wel weer erg uit de kluiten gewassen.
Middenweg was denk ik het mooist geweest...
Die nieuwe banden gaan zeker voor snellere ronden zorgen en de autos krijgen meer downforce. In totaal dus zoon 5-6 seconden sneller per rondjemetallicelmo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:58:
ik hoop dat die nieuwe banden ook voor snellere tijden zorgen, dat maakt het denk ik nog leuker om te zien. Ik snap niet zo goed dat Formule 1 zo'n 6 seconde per rondje langzamer is geworden in de laatste 10 jaar.
hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie
Toen waren het er Max 16 zondagen in een jaar...nu ben je 21 zondagen kwijt...dus iets meer dan de helft van de zondagen ben je vrij en dan is het meeste ook nog in de winter als het hier te slecht weer is om wat te doenL1nt schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:32:
Het ideaalst? rond 10:00 de warmup kijken. Dan tegen 12/13:00 de voorbeschouwing met herhaling van alle sessies. Gevolgd door de race.
Tegen 5/6 uur eten en dan later die avond Eurosport erop om Indycar te kijken.
Jup menig zondag zo gesleten de eerste jaren van de 90's.
Inderdaad. Ik heb een dochter van 3, en ondertussen vind ze het soms wel leuk om met ¨Papa autootjes te kijken¨, maar dit houd zij natuurlijk geen twee uur vol, en dat hoeft ook helemaal niet. Ook is het soms verwarrend voor haar als ik op zaterdag vrij ben en de qualificatie kijk, dat ik zondag weer wil kijken. Dan zegt ze,¨ Je hebt toch gisteren al gekeken ?¨SnowDude schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:07:
Nee 19:00 of 20:00 vind ik het relaxte. Lekker kijken met een bord eten op schoot
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Ideaal juist: dan slaap je gewoon verderMartinspire schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:36:
Mij maakt de tijd niet uit, zolang de race maar leuk is. Of ik nou 2 uur verspil om 14u of om 18u maakt me niet uit. Al vind ik vooral vroeg opstaan voor een race die niks aan is nog het meest zonde
Ja, seizoen omdraaien zou fijn zijn: in de winter doorgaan ipv in de zomer. De races in de winter op de zandbakcircuits, Australië, Brazilië en andere plaatsen waar het dan lekker is, Europa in het voorjaar. Dan kan pappa in de zomer op zondag met de kids gaan zwemmen of zoiets. .. Ja, dat zie ik wel zitten.bvbal79 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:18:
[...]
Toen waren het er Max 16 zondagen in een jaar...nu ben je 21 zondagen kwijt...dus iets meer dan de helft van de zondagen ben je vrij en dan is het meeste ook nog in de winter als het hier te slecht weer is om wat te doen
[Voor 47% gewijzigd door ATS op 07-09-2016 07:17]
Ga dan op het zuidelijk halfrond wonenATS schreef op woensdag 07 september 2016 @ 07:12:
[...]
Ja, seizoen omdraaien zou fijn zijn: in de winter doorgaan ipv in de zomer. De races in de winter op de zandbakcircuits, Australië, Brazilië en andere plaatsen waar het dan lekker is, Europa in het voorjaar. Dan kan pappa in de zomer op zondag met de kids gaan zwemmen of zoiets. .. Ja, dat zie ik wel zitten.
Bedenk dat de banden op de 2016 auto zitten. 2017 auto is breder en dan zijn de banden waarschijnlijk meer in proportie.Help!!!! schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:56:
[...]
Tja, eerst vond ik de 2016 banden wat ielig en nu lijken me de 2017 wel weer erg uit de kluiten gewassen.
Middenweg was denk ik het mooist geweest...
PSN: IS_DJ
Die monteurs kunnen nu samen met de coureurs gaan krachttrainen.Gynnad schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:29:
Een glimp van de nieuwe banden voor 2017, op de eerste foto in vergelijking met de banden van 2016, op de tweede foto de banden in actie.
[afbeelding]
[afbeelding]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
HD4Life @ Full-HD
Gewicht zal het probleem niet zijn;Davidshadow13 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:53:
Ja inderdaad. Ik zie het nu al voor me dat er in de eerste races van 2017 behoorlijk wat verkloot gaat worden met pitstops. Deze banden zijn toch een stuk zwaarder en onhandelbaarder zo. Maar misschien ook wel weer leuk om te zien. Net als in de tijd van het tanken dat je zo af en toe een coureur met slang en al door de pits zag rijden.
https://www.jamesallenonf...-1-tyres-are-they-fit4f1/The new tyres are 80mm wider at the rear at 405mm, while the fronts are now 305mm compared to the current 245mm. Pirelli’s Mario Isola said that the final weight of the tyres is likely to be around 1kg per corner heavier than the current tyres.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Kijk kritiek op een coureur en dan nu met name Verstappen is gezond en moet gewoon kunnen. Iemand rijp verklaren voor een psychiatrische inrichting zoals Lauda deed is er ééntje waarvan ik denk: Dat doe je niet.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:02:
[...]
Dat is het ook, die kerel heeft echt wel verstand van de sport en kent alle (ook smerige) spelletjes. Maar omdat hij iets zei over Max vind heel Nederland hem nu een klootzak die er niks van snapt.
Redding voor Verstappen is dat hij qua sturen met de top mee kan. Indien een minder getalenteerde coureur zo zou rijden was hij al lang afgebrand. Met Verstappen kunnen ze dat niet maken want die heeft bewezen minimaal net zo snel te zijn als de top-jongens. Als Raikkönen of iemand anders dan teveel gaat miepen loopt hij het risico dat hem verweten wordt niet meer mee te kunnen komen met de jonge jongens.210667 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:22:
[...]
Kijk kritiek op een coureur en dan nu met name Verstappen is gezond en moet gewoon kunnen. Iemand rijp verklaren voor een psychiatrische inrichting zoals Lauda deed is er ééntje waarvan ik denk: Dat doe je niet.
Dat is ook niet wat hij zei. Hij zei "dan rij ik ze nog liever van de baan af". Dat betekent nog niet dat hij het ook doet natuurlijk. Het is gewoon een krachtige opmerking en meer als waarschuwing bedoelt naar Kimi en Sebastian, zo van flik zoiets niet weer want ik laat hem staan.210667 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:22:
[...]
De opmerking van Verstappen over, de volgende keer rij ik ze van de baan, kan ook niet door de beugel.
"When you grow up your heart dies"
Net als ik het vermoeden heb dat de opmerking van Lauda ook een beetje uit zijn verband is gerukt trouwens.. Hij zegt wel vaker dingen die semi grappig bedoelt zijn met zijn vreemde duitse gevoel voor humorsjaool schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:47:
[...]
Dat is ook niet wat hij zei. Hij zei "dan rij ik ze nog liever van de baan af". Dat betekent nog niet dat hij het ook doet natuurlijk. Het is gewoon een krachtige opmerking en meer als waarschuwing bedoelt naar Kimi en Sebastian, zo van flik zoiets niet weer want ik laat hem staan.
Mijn verhaal ging meer over de opmerking dat F1 minnend Nederland Lauda nu een klootzak vindt omdat hij de bewuste opmerking maakte over de inrichting waar Verstappen thuis zou horen. Dat vind ik dus ook, dat Lauda wat dat betreft een klootzak is. Iemand van zijn kaliber hoort dat niet te doen.alexbl69 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:44:
[...]
Redding voor Verstappen is dat hij qua sturen met de top mee kan. Indien een minder getalenteerde coureur zo zou rijden was hij al lang afgebrand. Met Verstappen kunnen ze dat niet maken want die heeft bewezen minimaal net zo snel te zijn als de top-jongens. Als Raikkönen of iemand anders dan teveel gaat miepen loopt hij het risico dat hem verweten wordt niet meer mee te kunnen komen met de jonge jongens.
Probleem voor de 'rest' is ook dat de meerderheid van het F1-publiek het rijden van Max over het algemeen een verademing lijkt te vinden. Hij is de enige rijder die én competitief is én op een onconventionele manier rijdt. Dat hij daarnaast weinig respect lijkt te hebben voor de gevestigde namen werkt in zijn voordeel zolang hij successen heeft. Daarbij ook nog aangetekend dat het niet lang meer zal duren (1,5 seizoen?) dat hij zelf tot de gevestigde namen behoort. Een rookie kun je hem nu al amper meer noemen.
Een Oostenrijker met een duits gevoel voor humor!? Waar doet mij dat aan denken...Grimmie187 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:15:
[...]
Hij zegt wel vaker dingen die semi grappig bedoelt zijn met zijn vreemde duitse gevoel voor humor
Gaat niet zozeer om wat hij precies zei. Gaat meer om de strekking. Ook de opmerking van Verstappen is twijfelachtig. Net zoals zijn rijden. Vaak op de grens..sjaool schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:47:
[...]
Dat is ook niet wat hij zei. Hij zei "dan rij ik ze nog liever van de baan af". Dat betekent nog niet dat hij het ook doet natuurlijk. Het is gewoon een krachtige opmerking en meer als waarschuwing bedoelt naar Kimi en Sebastian, zo van flik zoiets niet weer want ik laat hem staan.
[Voor 47% gewijzigd door 210667 op 07-09-2016 10:19]
Oja scherp haha. Qua (gebrek aan) humor ontlopen die twee elkaar nauwelijks iig210667 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:18:
[...]
Een Oostenrijker met een duits gevoel voor humor!? Waar doet mij dat aan denken...
In het blad de Quest stond nog niet zolang geleden een artikel dat duitsers het grootste gevoel voor humor hebben. Oostenrijkers kwamen niet voor in de top tien..Grimmie187 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:19:
[...]
Oja scherp haha. Qua (gebrek aan) humor ontlopen die twee elkaar nauwelijks iig
Redbull is over het algemeen blauw. maar op je eerste stelling kan ik in komen, Niet dat ik een hekel heb aan de mercs maar ik heb niks met het team of de drivers. de een is een over het paard getilte diva en de andere een saaie duitser.MegaTronics schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:16:
offtopic:
De voorbeschouwing met bijvoorbeeld de nieuwtjes uit de pitsstraat vind ik wel OK met Olav, maar voor het commentaar tijdens de race heeft Sky toch wel de voorkeur.
Hoop dat er in Singapore weer een Mercedes vrij podium is, met alleen maar rood (Red Bull en Ferrari)
Rood als in de naamMartin0 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:19:
[...]
Redbull is over het algemeen blauw. maar op je eerste stelling kan ik in komen, Niet dat ik een hekel heb aan de mercs maar ik heb niks met het team of de drivers. de een is een over het paard getilte diva en de andere een saaie duitser.
Geef mij maar de altijd lachende ricciardo.
Ook dat verhaal is natuurlijk helemaal uit z'n verband getrokken. Hij zei dat verstappen daar thuis hoorde als hij van mening was dat Kimi de oorzaak was van de crash in bocht 1.210667 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:17:
Mijn verhaal ging meer over de opmerking dat F1 minnend Nederland Lauda nu een klootzak vindt omdat hij de bewuste opmerking maakte over de inrichting waar Verstappen thuis zou horen. Dat vind ik dus ook, dat Lauda wat dat betreft een klootzak is. Iemand van zijn kaliber hoort dat niet te doen.
Dat interview zet de opmerking idd goed in perspectief en ik kon mij eigenlijk volledig vinden in het antwoord dat Lauda daar gaf.Ook dat verhaal is natuurlijk helemaal uit z'n verband getrokken. Hij zei dat verstappen daar thuis hoorde als hij van mening was dat Kimi de oorzaak was van de crash in bocht 1.
Bij het laatste interview bij Olav heeft hij overigens ook weer gezegd dat Max de beste coureur van het veld is. Ik vind het wel mooi dat Lauda ook gewoon zegt wat hij denkt.
De kunst van top coureurs is dat ze juist een duel op het scherpst van de snede moeten kunnen voeren zonder dat het in brokken eindigt.. Maar ik snap wat je bedoeltB-Real schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:03:
[...]
Dat interview zet de opmerking idd goed in perspectief en ik kon mij eigenlijk volledig vinden in het antwoord dat Lauda daar gaf.
Ook de opmerking dat de gevestigde orde Verstappen nog wel een keer op z'n plek gaat zetten op de baan lijkt me zeer aannemelijk.
Olav Mol gaf overigens aan bij Peptalk afgelopen maandag dat hij uitziet naar het moment dat Hamilton en Verstappen beide strijden voor de eerste plek, dat zou wel eens af kunnen lopen met een flinke klapper aangezien beide dezelfde race mentaliteit hebben.
En toch kan ik niet wachten tot het moment dat Max en Hamilton echt een keer wheel to wheel moeten. Misschien al in Singapore!B-Real schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:03:
[...]
Dat interview zet de opmerking idd goed in perspectief en ik kon mij eigenlijk volledig vinden in het antwoord dat Lauda daar gaf.
Ook de opmerking dat de gevestigde orde Verstappen nog wel een keer op z'n plek gaat zetten op de baan lijkt me zeer aannemelijk.
Olav Mol gaf overigens aan bij Peptalk afgelopen maandag dat hij uitziet naar het moment dat Hamilton en Verstappen beide strijden voor de eerste plek, dat zou wel eens af kunnen lopen met een flinke klapper aangezien beide dezelfde race mentaliteit hebben.
Ja, dat zou mooi zijn, maar ik vrees eigenlijk dat Mercedes wel heeft geleerd van het fiasco vorig jaar....JackBol schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:16:
[...]
En toch kan ik niet wachten tot het moment dat Max en Hamilton echt een keer wheel to wheel moeten. Misschien al in Singapore!
Nee, merp!
Die 15pk is in Singapore niet zoveel waard. Het rechte stuk is maar 800m en de meeste bochten zijn 1e of 2e versnelling... Het gaat daar echt wel spannend worden!PauseBreak schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:30:
[...]
Ja, dat zou mooi zijn, maar ik vrees eigenlijk dat Mercedes wel heeft geleerd van het fiasco vorig jaar....Ik denk ook niet dat de upgrade van Renault/Total (+15PK) daar echt het verschil zal gaan maken of dichten.
Daar kijk ik ook naar uit.JackBol schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:16:
[...]
En toch kan ik niet wachten tot het moment dat Max en Hamilton echt een keer wheel to wheel moeten. Misschien al in Singapore!
Dat hangt af van de mapping. Zowel op piekvermogen als beginvermogen valt er wel wat te winnen bij die Renault/Tag Heuer motor.JackBol schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:46:
[...]
Die 15pk is in Singapore niet zoveel waard. Het rechte stuk is maar 800m en de meeste bochten zijn 1e of 2e versnelling... Het gaat daar echt wel spannend worden!
Nee, merp!
Testing, one, two ...
[Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2016 16:40]
Dus volgend jaar heet het Force Mexico?Señor Sjon schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:39:
Geruchten zijn nu dat Carlos Slim (sugardaddy van Perez en Guttierez) Force India overgenomen heeft
http://forums.autosport.c...rt-ii/page-7#entry7683637 en verder
Afgaand op de laatste gp?hardware-lover schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:04:
Als ik zie wat Mercedes nu op een hardere band, dan waar de concurrentie op rijd, al voor elkaar kan krijgen dan verwacht ik geen herhaling van vorig jaar.
Nee hoor, niet alleen afgaande op de laatste race. Ik doel eigenlijk helemaal niet op de gebruik van een hardere band bij de volgende race, maar met een gelijke band een beter resultaat dan menig concurrent.Martin0 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:50:
[...]
Afgaand op de laatste gp?
Dan heb je een verbogen beeld. Monza draait volledig om high speed en moter vermorgen.
Singapore draait om mechanische en aero grip. De mercs zullen wellicht boven aan staan maar het gat gaat zo klein zijn. aero en mechanische grip technisch staat RBR namelijk boven aan, hun chasis is denk ik het beste van het veld en de 15 PK extra helpen hier natuurlijk ook wel bij.
Ferrari zal waarschijnlijk weer achter RBR staan, hun bandenmanagement is slechter dan die van RBR of Merc.
Op Signapore gaan Merc het niet redden op hardere banden, geloof mij maar
[Voor 92% gewijzigd door hardware-lover op 07-09-2016 16:57]
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details