My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik denk dat je onderschat hoe goed het totaalpakket van Mercedes is. Niet voor niets is Mercedes bijzonder dominant. Dat komt niet alleen maar door die PU van ze, het is het totaalpakket dat zo uitzonderlijk goed in elkaar steekt. Mits Mercedes de problemen die ze vorig jaar hadden met het werkend krijgen van de banden heeft opgelost staan ze daar wel weer "gewoon vooraan".Martin0 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:50:
[...]
Afgaand op de laatste gp?
Dan heb je een verbogen beeld. Monza draait volledig om high speed en moter vermorgen.
Singapore draait om mechanische en aero grip. De mercs zullen wellicht boven aan staan maar het gat gaat zo klein zijn. aero en mechanische grip technisch staat RBR namelijk boven aan, hun chasis is denk ik het beste van het veld en de 15 PK extra helpen hier natuurlijk ook wel bij.
Ferrari zal waarschijnlijk weer achter RBR staan, hun bandenmanagement is slechter dan die van RBR of Merc.
Op Signapore gaan Merc het niet redden op hardere banden, geloof mij maar
Nee, merp!
Precies, als je ziet wat het gat is tussen Mercedes en de teams van FI en Williams dan heb je een aardig beeld hoe goed dat chassis ook nog is.PauseBreak schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:18:
[...]
Ik denk dat je onderschat hoe goed het totaalpakket van Mercedes is. Niet voor niets is Mercedes bijzonder dominant. Dat komt niet alleen maar door die PU van ze, het is het totaalpakket dat zo uitzonderlijk goed in elkaar steekt. Mits Mercedes de problemen die ze vorig jaar hadden met het werkend krijgen van de banden heeft opgelost staan ze daar wel weer "gewoon vooraan".
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Tsja. Kijk ook eens naar het verschil tussen Renault en Red BullSnowDude schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:28:
[...]
Precies, als je ziet wat het gat is tussen Mercedes en de teams van FI en Williams dan heb je een aardig beeld hoe goed dat chassis ook nog is.
Wel pijnlijk dan dat je als fabrieksteam levert aan 2 teams die dan een beetje en de ander fors sneller is dan je eigen team.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Not sure if serious.....RocketKoen schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:27:
[...]
Tsja. Kijk ook eens naar het verschil tussen Renault en Red Bull
Hoe dan ook, voor het geval je serieus bent... De Renault is een Lotus van 2015, die weer een Lotus uit 2014 is zo ongeveer. Het enige dat Renault eraan heeft gedaan is het chassis geschikt maken voor de eigen aandrijflijn. Verder hebben ze dit seizoen gebruikt om het team en de fabriek te vernieuwen.
En dat het steekt dat Renault zoveel langzamer is blijkt uit het versnellen van het F1-programma door Ghosn. Ze hebben het budget flink opgeschroefd.
Nee, merp!
Mag ik hopen op zijn eerste pole? Dan kunnen we die ook afstrepen.pilskes schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:58:
Ik hoop dat Max een sterk weekend gaat hebben.
Dat zou wel heeeeel mooi zijn!!!Roamor schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:05:
[...]
Mag ik hopen op zijn eerste pole? Dan kunnen we die ook afstrepen.
Hopen mag altijd. Of het realistisch is weet ik niet, maar ik hoop met je mee.Roamor schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:05:
[...]
Mag ik hopen op zijn eerste pole? Dan kunnen we die ook afstrepen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik ben het toch wel met Sky eens dat dit op zijn minst 1 van de mooiste acties is van het seizoen, heb er niet veel zo laat zien remmen... goede actie hoorwicked1980 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:20:
Die Ricciardo blijft toch een machtige vent:
[video]
00:16
![]()
![]()

Smiling as the shit comes down...
En dan liep iedereen een paar dagen geleden nog te mopperen over mediatraining.CFC-Mathijs schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:19:
Net nog even Max bij Peptalk teruggekeken. Hij is zo lekker recht voor z'n raap en altijd correct vind ik. Heerlijk om te zien.
Hier voor de zekerheid nog een x de link: http://www.ziggosporttota...rstappen-bij-peptalk.html (is alleen gepost in Deel 2)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Is dit niet gewoon extreem slecht verdedigen van Bottas? Hij verdedigt op geen enkele manier de binnenkant en stuurt ook niet in. Volgens mij zat ie gewoon te slapen.ScrooLoose schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:11:
[...]
Ik ben het toch wel met Sky eens dat dit op zijn minst 1 van de mooiste acties is van het seizoen, heb er niet veel zo laat zien remmen... goede actie hoor
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als er een richtingaanwijzer op had gezeten dan had ie op links aangestaan 😉Biggg schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:23:
[...]
Is dit niet gewoon extreem slecht verdedigen van Bottas? Hij verdedigt op geen enkele manier de binnenkant en stuurt ook niet in. Volgens mij zat ie gewoon te slapen.
Testing, one, two ...
Ik zou Mercedes dus niet zo onderschatten. Het is echt niet alleen een belachelijk goede motor en een matig chassis. Dat hebben een aantal teams die ook met de Mercedes motor rijden en het niet halen ten opzichte van Ferrari of RBR. Dat chassis is waarschijnlijk minimaal even waardig aan dat van RBR. Het gaat uiteindelijk om de balans tussen de motor en het chassis en de Mercedes motor in de RBR stoppen zal weinig uitmaken aangezien het chassis is geoptimaliseerd voor de Renault. Het Mercedes chassis is ontworpen rond die uitzonderlijke motor en de combinatie is de beste dit seizoen. Ze complimenteren elkaar. Zou RBR dit jaar ook met de Mercedes motor hebben gereden dan zag de auto er anders uit en dan was het misschien weel interessanter geworden. Dat is stiekem een pleidooi om gewoon met een motor voor alle auto's verder te gaan maar dat willen we denk ik ook niet.Martin0 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:50:
[...]
Afgaand op de laatste gp?
Dan heb je een verbogen beeld. Monza draait volledig om high speed en moter vermorgen.
Singapore draait om mechanische en aero grip. De mercs zullen wellicht boven aan staan maar het gat gaat zo klein zijn. aero en mechanische grip technisch staat RBR namelijk boven aan, hun chasis is denk ik het beste van het veld en de 15 PK extra helpen hier natuurlijk ook wel bij.
Ferrari zal waarschijnlijk weer achter RBR staan, hun bandenmanagement is slechter dan die van RBR of Merc.
Op Signapore gaan Merc het niet redden op hardere banden, geloof mij maar
In Singapore gaan de Mercedessen denk ik gewoon weer winnen en plek drie gaat dan waarschijnlijk tussen RIC en VES..
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8ASZXl58lqM]
en gelijk over de stoelendansDJTimo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:58:
Peter Windsor over Ricciardo, Verstappen, de Monza track, Red-Bull dingetjes en nog wat los spul.
[video]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=je3yYR0zlVc]
en ook nog maar even F1 Report
[Vimeo: https://vimeo.com/181840335]
[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 07-09-2016 23:32 ]
Anoniem: 253615
https://twitter.com/CNBC/status/773612524407234560
http://www.cnbc.com/2016/...o-purchase-formula-1.html
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik vrees voor domme dingen in de toekomst zoals fanboosts etc.Boinkie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:43:
Ik heb dat even gemist, moeten we ons ergens zorgen om maken of blijft het zoals het is? :-)

Ik denk dat er wel enige reden voor zorg is. Ze willen die 8 miljard er wel uit krijgen natuurlijk, en dat betekent dat er meer inkomsten uit gewrongen moeten gaan worden. Zie het eerder gelinkte Forbes artikel voor een vrij diepe analyse. Het zou wel kunnen betekenen dat het aantal races omhoog zal gaan.Boinkie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:43:
Ik heb dat even gemist, moeten we ons ergens zorgen om maken of blijft het zoals het is? :-)
Ze zijn daar wel lekker bezig, de rechten vanaf de volgende Olympische Spelen zijn ook al in hun bezit.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dat klopt natuurlijk niet helemaal. De rechten worden gekocht door Liberty Media, niet door Liberty Global. Dat zijn zusterbedrijven, net zoals Discovery Media dat ook is. Het is niet hetzelfde bedrijf. Ze zitten natuurlijk wel dicht op elkaar, en de kans dat het bij Ziggo blijft lijkt me heel groot.Lekker Ventje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:05:
Dat betekent sowieso dat de F1 bij Ziggo blijft
Ze zijn daar wel lekker bezig, de rechten vanaf de volgende Olympische Spelen zijn ook al in hun bezit.
Had ie in Spanje ook geprobeerd, maar toen beschuldigde Vettel hem van pingpongenScrooLoose schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:11:
[...]
Ik ben het toch wel met Sky eens dat dit op zijn minst 1 van de mooiste acties is van het seizoen, heb er niet veel zo laat zien remmen... goede actie hoor
Het kan alle kanten op. Ik verwacht dat het relatief goedkoop gekocht is omdat de merknaam F1 nu niet op z'n sterkst is momenteel.ATS schreef op donderdag 08 september 2016 @ 06:54:
[...]
Ik denk dat er wel enige reden voor zorg is. Ze willen die 8 miljard er wel uit krijgen natuurlijk, en dat betekent dat er meer inkomsten uit gewrongen moeten gaan worden. Zie het eerder gelinkte Forbes artikel voor een vrij diepe analyse. Het zou wel kunnen betekenen dat het aantal races omhoog zal gaan.
Ze kunnen natuurlijk ook slimme beslissingen nemen wat op korte termijn niet veel geld oplevert voor hunzelf maar wat de merknaam wel weer doet stijgen. Vervolgens zouden ze de boel weer kunnen doorverkopen voor meer geld.
Het kan voor de fans een "oh god YES!!" of een "oh god NOO!!!!!" situatie worden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Via Discovery Media kan het ook nog Eurosport worden die F1 gaat uitzenden.ATS schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:14:
[...]
Dat klopt natuurlijk niet helemaal. De rechten worden gekocht door Liberty Media, niet door Liberty Global. Dat zijn zusterbedrijven, net zoals Discovery Media dat ook is. Het is niet hetzelfde bedrijf. Ze zitten natuurlijk wel dicht op elkaar, en de kans dat het bij Ziggo blijft lijkt me heel groot.
o hell noBart-Willem schreef op donderdag 08 september 2016 @ 01:08:
[...]
Ik vrees voor domme dingen in de toekomst zoals fanboosts etc.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Dat we vanaf de bank de drs kunnen opentwitteren bij de Mercedessen ofzo. Op elk moment. In Eau Rouge ofzo.
ping 127.212.23.124
Ja, kansloos. Toeschouwers moeten zich niet bemoeien met wat er op de baan gebeurt (of op het veld, het gaat op voor alle sporten wmb).pjottum schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:17:
[...]
Dat we vanaf de bank de drs kunnen opentwitteren bij de Mercedessen ofzo. Op elk moment. In Eau Rouge ofzo.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Dat zou nog niet eens vervelend zijn. Even wachten op een goede highspeed bocht en open met die DRS. Daag mercedespjottum schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:17:
[...]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat is nu volgens mij, dacht dat in de toekomst meer aandelen over gaan. Liberty koopt nu een aandeel; en later de rest erbij.XNL073 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:12:
En de CVC krijgt 65% van de aandelen zoals het schijnt. En Bernie blijft de directeur.
Ecclestone blijft sowieso nog drie jaar aan, verwacht dat het daarna ook wel klaar is voor hem en ze een ander op die plek zetten.
Overigens; fanboosts etc... dat gaat echt niet gebeuren hoor. Met de verkoop van de aandelen is het niet ineens zo dat huidige afspraken niet meer geldig zijn en de teams hebben dus nog steeds de mogelijkheid om regels te veranderen indien ze unaniem zijn.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Jammer alleen dat er genoeg vertraging tussen het beeld op je TV en de actie op de baan zit dat de auto's intussen alweer een half rondje verder zijn. Maar ok.pjottum schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:17:
[...]
Laten we hopen dat het niet tot dit zo'n ongein gaat komen.
[ Voor 7% gewijzigd door ATS op 08-09-2016 14:30 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hmm, lijkt zo vanaf de auto redelijk simpel maar schijn bedriegt?Rivanov schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:27:
Dit is de inhaalactie waar Max het tijdens Peptalk over had. Dit noemde hij zelf dé inhaalactie van de race die helaas niet werd uitgezonden.
[video]
ook vermoed ik dat er behalve de reguliere uitzendingen op TV er andere mogelijkheden tot kijken zullen komen, tegen betaling. bijvoorbeeld streams, iets wat mijns inziens nog steeds een gemiste kans is.
het geintje met extra boosts voor de coureurs waar op gestemd wordt zal waarschijnlijk niet herhaald worden, gezien de huidige populariteit en status van de klasse waarin dat gebeurde.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Ik vind hem best cool! Dit is waar Alonso en Vettel een aantal keren elkaar van de baan hebben geduwd. Maar Max zet hem aan de binnenkant erlangs, terwijl zij de buitenkant probeerde.Humma Kavula schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:29:
[...]
Hmm, lijkt zo vanaf de auto redelijk simpel maar schijn bedriegt?
YouTube: Vettel vs Alonso Monza 2011 and 2012
Erg kort stuk recht stuk om daar in te halen, dus ik vind hem heel knap! Helemaal omdat de bocht ervoor een doordraaier is met redelijk wat snelheid wat lastig is om er vlak achter te zitten en wat mij betreft dus een erg goede inhaalactie!Humma Kavula schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:29:
[...]
Hmm, lijkt zo vanaf de auto redelijk simpel maar schijn bedriegt?
Die op Perez is er eentje met 300 km/u+ (en daardoor vaak spectaculairder), maar hing al in de lucht eigenlijk. Dan is het wel weer knap vanwege de Renault vs. Mercedes.
Maar ik denk dat Hulk behoorlijk verrast werd.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Volgens mij niet dezelfde bocht. Max doet het bij Lesmo 2, terwijl Vettel en Alonso het in Curva Grande met elkaar aan de stok hadden.BlauweFles schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:51:
[...]
Ik vind hem best cool! Dit is waar Alonso en Vettel een aantal keren elkaar van de baan hebben geduwd. Maar Max zet hem aan de binnenkant erlangs, terwijl zij de buitenkant probeerde.
YouTube: Vettel vs Alonso Monza 2011 and 2012
Ik mag toch hopen dat die handen uit de cockpit bij Pic een "sorry" moeten voorstellen en niet "wat deed je daar", want het was toch echt Pic die de bocht niet haalde.Rivanov schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:30:
Simpel? Nouja, Pic probeerde het ook in GP2.
[video]
[ Voor 26% gewijzigd door MrSleeves op 08-09-2016 16:15 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Pic gaat over de curbs en daardoor krijgt hij overstuur en glijd hij in de zijkant van de ander.Rivanov schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:30:
Simpel? Nouja, Pic probeerde het ook in GP2.
[video]
Hulkenberg gaf ook iets meer ruimte omdat max er met zijn voorbanden al voorbij was.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
De eigenaar van de nieuwe eigenaar wil de F1 in de VS groot maken maar dat zal een hele zware kluif worden, de Amerikanen zitten niet echt te wachten op races waarvan voor de start al duidelijk is wie er gaat winnen. De F1 is ook teveel een optocht als je het vergelijkt met Indycars.Korras schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:31:
wat ik verwacht: een grote groep waar nog weinig populariteit voor F1 is, en waar dus weinig geld van binnengehaald wordt, is de VS. er zal dus flink op die markt ingezet worden, vermoed ik. wellicht in de vorm van meer races in de VS, en sowieso meer marketing.
ook vermoed ik dat er behalve de reguliere uitzendingen op TV er andere mogelijkheden tot kijken zullen komen, tegen betaling. bijvoorbeeld streams, iets wat mijns inziens nog steeds een gemiste kans is.
het geintje met extra boosts voor de coureurs waar op gestemd wordt zal waarschijnlijk niet herhaald worden, gezien de huidige populariteit en status van de klasse waarin dat gebeurde.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Wie zegt dat dat de komende jaren zo blijft? Ik denk dat de verzorging van live-uitzendingen in de VS nog wel stukken beter kan en dan zullen er meer mensen komen kijken. Vooral als er weer eens wat Amerikaanse coureurs bij komen.Lekker Ventje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:55:
[...]
De eigenaar van de nieuwe eigenaar wil de F1 in de VS groot maken maar dat zal een hele zware kluif worden, de Amerikanen zitten niet echt te wachten op races waarvan voor de start al duidelijk is wie er gaat winnen. De F1 is ook teveel een optocht als je het vergelijkt met Indycars.
NBC verzorgt in ieder geval de F1 uitzendingen nu maar ik vraag me af, is dat een "open" zender voor de amerikanen?TheUninvited schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:58:
[...]
Wie zegt dat dat de komende jaren zo blijft? Ik denk dat de verzorging van live-uitzendingen in de VS nog wel stukken beter kan en dan zullen er meer mensen komen kijken. Vooral als er weer eens wat Amerikaanse coureurs bij komen.
Testing, one, two ...
Hoop niet dat het door slaat met Amerikaanse coureurs... Dat ineens een derde van het veld daar vandaan komt.TheUninvited schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:58:
[...]
Wie zegt dat dat de komende jaren zo blijft? Ik denk dat de verzorging van live-uitzendingen in de VS nog wel stukken beter kan en dan zullen er meer mensen komen kijken. Vooral als er weer eens wat Amerikaanse coureurs bij komen.
Ik kan het alleen maar hopen dat we in de F1 onvoorspelbare races gaan zien met 8-10 verschillende winnaars per seizoen, maar aangezien er aanzienlijke verschillen in het budget zijn vrees ik dat er weinig gaat veranderen.TheUninvited schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:58:
[...]
Als daar goede coureurs vandaan komen, wat is daar dan precies op tegen?Smitovic schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:39:
[...]
Hoop niet dat het door slaat met Amerikaanse coureurs... Dat ineens een derde van het veld daar vandaan komt.
Edit: in elk geval zolang het een vrije keus van de teams is die mee doen?
[ Voor 11% gewijzigd door ATS op 08-09-2016 20:51 ]
Ja nbc is een open zender, net als cbs en abc.hardware-lover schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:24:
[...]
NBC verzorgt in ieder geval de F1 uitzendingen nu maar ik vraag me af, is dat een "open" zender voor de amerikanen?
Dat vermoeden had ik al gezien de vele onderbrekingen tijdens de live uitzending, maar reclame in de US is vaak nog erger dan hier, dus twijfelde ik. Duidelijk zo.devil-strike schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:09:
[...]
Ja nbc is een open zender, net als cbs en abc.
Testing, one, two ...
Verstappen’s ‘a different calibre’ - exclusive Q&A with Red Bull’s Helmut Marko
Dit staat er in onder andere:
Ze weten nu toch nog niet met welke motoren andere teams aan komen zetten?Q: Everybody seems to believe that Max is a future champion. When will he be ready - and when will Red Bull Racing be ready?
HM: We think that we are ready next year. We’ve always done well when there is a regulation change that doesn’t only focus on the engine. And the work on our engine is developing in the right direction, so in 2017 we should be within around 15 horsepower [of Mercedes] - and this we can compensate for. So our aim is to challenge Mercedes next season.
[ Voor 50% gewijzigd door Luxicon op 08-09-2016 21:24 ]
...
Wet van de remmende voorsprong...Luxicon schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:20:
Een (aardig kort) interview met Helmut Marko op de F1 website:
[...]
Ze weten nu toch nog niet met welke motoren andere teams aan komen zetten?
Het vermoeden is dat Mercedes de huidige motor(formule) eigenlijk al heel snel op de (bijna) max van zijn kunnen heeft gekregen.
Natuurlijk is er altijd nog een beetje meer uit te persen, maar de grote stappen maken ze bij Mercedes niet meer op PK/power gebied.
Renault had een achterstand...en kan dus nog wel sprongen maken. Die laatste 15 pk tekort zijn een stuk moeilijker te verwezenlijken dan de eerste 15.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Maar de race in Monaco in het donker
[ Voor 16% gewijzigd door XNL073 op 09-09-2016 12:49 ]
http://www.motorsport.com...apore-woes-sorted-824740/“Then you can play the blame game and say the engine is not good enough. But if your car is draggy and has a rake like you are doing a handstand, then you cannot expect to go fast on the straights. It is about finding the best compromise and let’s see what happens in Singapore.”
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Groot verschil met vorig jaar is dat er nu meer vrijheid is in de bandenkeuze, en dat de Ultra Soft er dit jaar is, dat zou gunstiger voor de Silver Bullit uit kunnen pakken vergeleken met 2015. En die verwijzing naar RBR m.b.t. die opmerking van de handstand, het verschil in absolute topsnelheid in slipstream was nog geen 3km/h, maar met een Mercedes-blok in het achterwerk had RBR beslist met méér vleugel gereden dan ze nu op Monza hebben gedaan.YakuzA schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:46:
Mooie quote van Toto in een artikel over hun verwachtingen voor Singapore:
[...]
http://www.motorsport.com...apore-woes-sorted-824740/
Mercedes (Toto) heeft er tegenwoordig een handje van om voor ieder race-weekend wel twijfel te zaaien. Mogelijk om het voor de neutrale toeschouwer spannender te maken dan het in werkelijkheid zal zijn.
Testing, one, two ...
Wat ik mij op basis hiervan afvraag. Mag een team met meerdere auto's rijden in een seizoen? Buiten het aanpassen van voor en achtervleugels dus. Mag bv Red Bull op Monza rijden met een auto die minder rake heeft omdat dat voordeliger is voor dat circuit, om vervolgens in Singapore weer te rijden met meer rake.YakuzA schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:46:
Mooie quote van Toto in een artikel over hun verwachtingen voor Singapore:
[...]
http://www.motorsport.com...apore-woes-sorted-824740/
Buiten het kostenplaatje en de eventuele gewenning van de coureurs in de auto, mag dat uberhaupt volgens het reglement? Of zijn er bepaalde onderdelen die tijdens het seizoen absoluut niet mogen veranderen, dus bv ophanging, bodemplaat, etc. (buiten afstellingsverschillen)
Voor zover ik weet mag dit.RobertMe schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:15:
[...]
Wat ik mij op basis hiervan afvraag. Mag een team met meerdere auto's rijden in een seizoen? Buiten het aanpassen van voor en achtervleugels dus. Mag bv Red Bull op Monza rijden met een auto die minder rake heeft omdat dat voordeliger is voor dat circuit, om vervolgens in Singapore weer te rijden met meer rake.
Buiten het kostenplaatje en de eventuele gewenning van de coureurs in de auto, mag dat uberhaupt volgens het reglement? Of zijn er bepaalde onderdelen die tijdens het seizoen absoluut niet mogen veranderen, dus bv ophanging, bodemplaat, etc. (buiten afstellingsverschillen)
Echter is dit door de beperkte cfd en windtunnel tijd vrijwel onmogelijk, aangezien het hele aero pakket anders is en je chassis gecrashtest moet zijn.
Met grotere rake blijft de motor en aandrijflijn in ongeveer dezelfde positie staan
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zit ik niet echt op te wachten om eerlijk te zijn. Wat voegt dat nou toe aan Monaco?XNL073 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:48:
Inderdaad een geniale reclame.
Maar de race in Monaco in het donkerKlinkt interessant
Roodgloeiende remschijvenAzzKickah schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:23:
[...]
Zit ik niet echt op te wachten om eerlijk te zijn. Wat voegt dat nou toe aan Monaco?
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Is dat niet gewoon koeling van de remmen en dat zie je via die wheel nut ontsnappen.Lasmibalsingh schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:02:
Interessante foto waarin je de werking van het blown wheel nut ontwerp ziet:
[afbeelding]
Ok ben inmiddels wat wijzer geworden.
http://www.formula1-dictionary.net/wheel_nut_blown.html
[ Voor 10% gewijzigd door MaXeRs op 12-09-2016 05:43 ]
Hier ook flink wat wijzer geworden over de invloed van die blown wheelnut. (Goede link)MaXeRs schreef op maandag 12 september 2016 @ 05:33:
[...]
Is dat niet gewoon koeling van de remmen en dat zie je via die wheel nut ontsnappen.
Ok ben inmiddels wat wijzer geworden.![]()
http://www.formula1-dictionary.net/wheel_nut_blown.html

Afwijkende tijden deze week + mogelijk interessante omstandigheden op de baan qua weer..
Nacht races zijn awesome!Rivanov schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:31:
Weer een geweldigde reclame van Heineken!
[video]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
http://www.formula1.com/e...singapore-surprises-.html
Zou kunnen, Daniel Riccardo kreeg hem in Monaco als eerste, nu waarschijnlijk Max dus als eerste.
Wel fair van RBR. Hopen dat Max ook iets kan laten zien nu. Hij heeft een succesje nodig om de public opinion te swayen.Barfman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:53:
[...]
Zou kunnen, Daniel Riccardo kreeg hem in Monaco als eerste, nu waarschijnlijk Max dus als eerste.
(De profi's lopen natuurlijk nog steeds met Max weg. Peter Windor was gisteren nog mega positief over Max op z'n kanaal).
[ Voor 19% gewijzigd door JackBol op 14-09-2016 15:07 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Het is 2016! PVR enzo!Jasphur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:17:
Ik baal er wel weer een beetje van dat die de derde race op een rij is die ik moet missen. Wel voor leuke dingen dat wel. Maar een samenvatting kijken is het toch niet helemaal.
Geloof het of niet, maar ik heb geen opname mogelijkheden in huis. (kan wel, maar heb ik niet haha
Je kan altijd nog de uitzending downloaden, na de uitzending komt er op reddit een torrent link. Kijk je toch gewoon de dag er na de race? Kwestie van geen updates/nieuws lezen voor die tijdJasphur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:24:
[...]
Geloof het of niet, maar ik heb geen opname mogelijkheden in huis. (kan wel, maar heb ik niet haha)
Mag hier misschien geen link plaatsen, dus als je link naar reddit topic wilt kan je mij pm sturen..
Verder hoort dit denk ik thuis in topic, F1 waar te kijken
www.webshopmasters.nl
Dan gaan we toch gewoon verder met de vraag: Die extra 15BHP voor Max… Dat in combinatie met de toch wel zeer goede downforce van RBR, moet toch wel een podium plekje opleveren???Berktoppie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:10:
[...]
Verder hoort dit denk ik thuis in topic, F1 waar te kijken
Zucht, dat zie je dan wel.Jasphur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:13:
[...]
Dan gaan we toch gewoon verder met de vraag: Die extra 15BHP voor Max… Dat in combinatie met de toch wel zeer goede downforce van RBR, moet toch wel een podium plekje opleveren???
...
Haha. True.
Waar halen ze die 15BHP vandaan trouwens? Je zou denken dat alles toch wel redelijke geperfectioneerd is.
* nachtnet heeft eergisteren de 2015 race alvast terug gekeken..was best de moeite waard, hopelijk ook dit jaar weer vergelijkbaar spektakel... (VES van laatste naar p8, een wandelaar op de baan, massa en hulkenberg die elkaar niet zien en een zeer duidelijke NOThursday, September 15 1800 hrs
Valtteri Bottas (Williams)
Marcus Ericsson (Sauber)
Felipe Nasr (Sauber)
Jolyon Palmer (Renault)
Sergio Perez (Force India)
Daniel Ricciardo (Red Bull)
Friday, September 16 2315 hrs
Cyril Abiteboul (Renault)
Maurizio Arrivabene (Ferrari)
Christian Horner (Red Bull)
Monisha Kaltenborn (Sauber)
Guenther Steiner (Haas)
Toto Wolff (Mercedes)

Welke stoeltjes zullen dit weekeinde voor 2017 vergeven gaan worden? Gaat Williams nu eindelijk Bottas bevestigen als rijder voor 2017?
[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 14-09-2016 17:27 ]
Das Mercedes-Geheimnis: Front-FRIC dank Chassis-Trick
Toevoeging in het Engels: http://www.motorsport.com...nsion-controversy-826518/
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2016 18:39 ]
Testing, one, two ...
Was al gepost en RB schijnt het ook al te hebben...hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:36:
Hmm, ik had onderstaand bericht eigenlijk al in het topic verwacht maar het zal wel met het warme weer te maken hebben dat het er nog niet staat, fut is er nietBij deze dan. Gooi het door Google vertaal mocht men het Duits niet kunnen begrijpen.
Das Mercedes-Geheimnis: Front-FRIC dank Chassis-Trick
Toevoeging in het Engels: http://www.motorsport.com...nsion-controversy-826518/
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2016 19:15 . Reden: Iets met klok en klepel... ]
Testing, one, two ...
Heb het al gelezen, dacht hier, maar nu moet ik ook even nadenken waar dit gepost was
In ieder gval... https://www.google.nl/sea...Qe8paawAQ#q=fric+red+bull
Maar toch bedankt
[ Voor 50% gewijzigd door Help!!!! op 14-09-2016 19:01 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als hij ze niet heeft kan hij ze sowieso niet gebruiken. In de (echte) regen zal het effect wel minimaal zijn, vermogen is dan niet meer belangrijk.thalantis schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:56:
Wat heeft max nog aan die 15BHP als het regent tijden de Quali en Race
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Anoniem: 444220
Toen reed de Renault nog erg hard.Boinkie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:03:
Wat gebeurde er allemaal in Singapore de laatste jaren :-)
http://www.formula1.com/e...singapore-surprises-.html
Als Max moet kiezen tussen 15pk en regen kiest hij regen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De control unit is een standard element door McLaren. Die veranderd dus niet per motor. Volgens mij "verbruik" je die alleen bij ongelukken waar ze beschadigd worden.asing schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:34:
Als Max moet kiezen tussen 15pk en een nieuwe control unit en daarmee een gridpenalty is het misschien voordeliger om die 15 pk niet te hebben.
Zoals in Monaco?
You're either part of the solution or you're part of the problem
Ik vraag me serieus af of ze uberhaupt gaan racen als het regent.
Ze hebben volgens mij nog nooit regen gehad in Singapore; en de coureurs maakten zich er direct al zorgen om toen bekend werd dat Singapore een nachtrace zou zijn.
De spray zou het kunstlicht te veel kunnen blokkeren en het zicht zou zo te slecht kunnen worden. Zou me niets verbazen dat als het regent ze achter de SC blijven plakken totdat er een droge lijn is.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
De unit die gelevert wordt door McLaren is de ECU voor de telemetry.perpixel schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:27:
[...]
De control unit is een standard element door McLaren. Die veranderd dus niet per motor. Volgens mij "verbruik" je die alleen bij ongelukken waar ze beschadigd worden.
De CE doet het power management tussen de MGU-H/K en de ES.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Voor deze race lijken de Red Bulls favoriet. Dan kun je misschien beter geen regen hebben. Maar goed, afwachten maar.alexbl69 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:58:
[...]
Als Max moet kiezen tussen 15pk en regen kiest hij regen
Dit topic is gesloten.
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1