Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:58
roy-t schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:11:
Helaas wel, een paar uur gespeeld met het nieuwe schip nu. Maar het geluid van eigen wapens blijft zacht.
Volgens mij kun je daar ook in de instellingen iets in veranderen.
Ik zal de volgende keer wel eens kijken.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
Ik ben weer 'thuis'. Na bijna een jaar weg te zijn geweest, ben ik weer in Blaauw City.
Nu ben ik hier mee begonnen. Kijken hoe ik me hier mee kan vermaken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Vuikie schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:46:
Ik ben weer 'thuis'. Na bijna een jaar weg te zijn geweest, ben ik weer in Blaauw City.
Leuk, ik heb er ook al een paar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
Ziet er cool uit! Hoe werkt dat precies?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
Melantrix schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Ziet er cool uit! Hoe werkt dat precies?
Het concept is redelijk makkelijk. Je volgt t verhaal via de website. Ik houd mn telefoon bij de hand terwijl ik in-game t verhaal volg.
Je moet wel je (Steam) account koppelen met de website. Ik heb nu 1 'avontuur' afgerond en ben met mn tweede bezig. En blijkbaar kunnen ze uitlezen waar je bent geweest en of je bepaalde merkers hebt gehaald. Want als je op 'completed' klikt dan gaat ie een checklist langs.
Je kan ook je eigen avontuur maken, maar daar moet ik nog induiken hoe dat werkt.
Want tot zo ver wat ik heb gezien van wat ik heb gevolgd, bestaat ook daadwerkelijk in het spel.
De website maakt er alleen een volgbaar verhaal van...

En ik heb ook wat geleerd, ik wist niet dat sommige stations een 'binnenkant' hebben waar je in 'in kan breken'
spoiler:
Stations kunnen deuren hebben die je open kan 'duwen' en dan ben je in het station.

In dat opzicht zit ED vol verrassingen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41
WTH?? Bezig met de volgende 500ly van mijn trip (stuur steeds FC vooruit en volg met mijn diamondback om zut te scannen).

4 jumps gedaan en alle 4 de systems zijn multi-ster systems met alle vier 0 planeten 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Ja, dat had ik ook zo af en toe. Er lijken soms wel een soort 'dead zones' te zijn. Ik heb ook een keer gehad dat ik 5/6 jumps had met 0 planeten.
Dat ze alle 4 multi ster systemen zijn is dan wel weer bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 19-09 10:19
Xaphod schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:14:
[...]

Volgens mij kun je daar ook in de instellingen iets in veranderen.
Ik zal de volgende keer wel eens kijken.
Er lijkt in iedergeval 1 ander iemand te zijn die dit heeft: https://www.reddit.com/r/..._hear_enough_the_weapons/. Of als ik de comments lees kan het ook komen doordat de wapens op dit schip vooral aan de onderkant zitten, ver van de brug?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
roy-t schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:00:
[...]

Er lijkt in iedergeval 1 ander iemand te zijn die dit heeft: https://www.reddit.com/r/..._hear_enough_the_weapons/. Of als ik de comments lees kan het ook komen doordat de wapens op dit schip vooral aan de onderkant zitten, ver van de brug?
Zou kunnen, ik heb nooit een Adder gehad.
Elk schip is anders qua geluiden en vliegeigenschappen.
Bij mijn Krait Mk2 hoor ik de twee klasse 2 lasers ook luider dan de drie klasse 3 Pacifiers (overcharged/screening shell).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Xaphod schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:17:
[...]

Zou kunnen, ik heb nooit een Adder gehad.
Elk schip is anders qua geluiden en vliegeigenschappen.
Bij mijn Krait Mk2 hoor ik de twee klasse 2 lasers ook luider dan de drie klasse 3 Pacifiers (overcharged/screening shell).
En als we gaan mierenn*uken, in space hoor je sowieso niks :+

Ik heb in een ver grijs xbox verleden wel een Adder gehad maar, zover ik mij herinner, deze nooit als fighter gebruikt. Mijn eerste reactie was ook dat die minivan van een Adder helemaal niet geschikt is voor combat maar blijkbaar is de Adder juist wel een goede combat step up van de Sidewinder. 8)7

Ondertussen ben ik zo'n 31.400ly verwijderd van Beagle Point.
Uit de calculaties van de FC route planner moet ik ongeveer genoeg Tritium hebben daar te komen en dan nog zo'n 35.000ly terug. Nadeel is dat de terugreis zo'n 65.000ly is :X
Dat wordt hopen dat ik ergens along the way een FC vind die Tritium verkoopt of ik moet gaan minen. En laat Tritium minen nu echt bizar slow zijn.
Laatst even gedaan omdat ik even geen zin had verder te gaan en er planeet met ring met daarin tritium was op de plek waar mijn FC lag.
Zo'n 3 kwartier bezig geweest voor nog geen 70ton Tritium. ;(

Maar goed, er komt een punt dat ik geen keuze heb en ik echt gewoon dagen lang moet gaan minen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:59:
[...]
Ik heb in een ver grijs xbox verleden wel een Adder gehad maar, zover ik mij herinner, deze nooit als fighter gebruikt. Mijn eerste reactie was ook dat die minivan van een Adder helemaal niet geschikt is voor combat maar blijkbaar is de Adder juist wel een goede combat step up van de Sidewinder. 8)7
Dat is op zich niet zo gek: een sterker shield, sterkere armor, een extra medium hardpoint, en toch niet duur. De Sidewinder is alleen iets wendbaarder, maar met die twee kleine hardpoints duurt het gewoon langer voor je je tegenstander uitschakelt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Cyphax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Dat is op zich niet zo gek: een sterker shield, sterkere armor, een extra medium hardpoint, en toch niet duur. De Sidewinder is alleen iets wendbaarder, maar met die twee kleine hardpoints duurt het gewoon langer voor je je tegenstander uitschakelt. :)
Maar het ding ziet er uit als minivan of bestelbusje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Ja, maar... hij maakt zo'n mooi geluid bij het boosten! :D
Ik ben zelf van Sidewinder naar Cobra gegaan, een Adder is net een mindere Cobra. Je kunt er best veel mee stiekem, als je tenminste over het uiterlijk heen kan stappen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Ik vind het wel leuk om te zien dat spelers bijna 1:1 dezelfde reden(en) toepassen op de schepen in dit spel, als dat ze doen bij een auto IRL.

Budget, uiterlijk, lekker geluid, vlotjes in de bochten, snelheid, ruimte in de kofferbak. Noem het maar op. :D

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben blij zolang er maar airco in zit en (super)cruise-control. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Player1S schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Een beetje oppimpen met een mooi kleurtje en misschien wat spoilers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Als beginner leek het me wel wat zo'n minibus, volgens beschrijving kun je er alles een beetje mee doen.

Tot nu toe is ED wel een beetje hit or miss per sessie. Heb een paar avonden leuk meegevochten met NPCs rond asteroïdes. Maar daarna voelde ik me wel een beetje doelloos. Kreeg een mailtje dat er een engineer met me wilde samenwerken dus 15 jumps later explodeert bijna mijn schip omdat de FSD ineens kuren had. Geen idee waarom of wat ik er aan moest doen maar na 400% heat deed alles weer normaal. Alleen was ik toen wel al mijn cargo en fuel kwijt. Gelukkig kon ik vlakbij refuelen.

Nog 10 jumps verder en aangekomen bij de engineer bleek dat ik er niks aan heb. Doet vooral iets met grote kanonnen... Onduidelijk of daar verder wat te doen is.

Ik zoek eigenlijk een quest line oid waar ik als beginner wat meer van het spel zie. Kijkend naar de contacts is het vaak volstrekt onduidelijk of ik een missie zou kunnen volbrengen en of de missie onderdeel is van iets groters of niet.

Verder merk ik echt niks van andere spelers ook al speel ik op open. Misschien dat ik niet in populaire systemen zit?

Hoop geklaag hier. Maar het spel blijft me wel trekken. Kan niet wachten om vanavond meer te ontdekken. Maar de 'new player experience' is wel stroef.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
roy-t schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:25:

Ik zoek eigenlijk een quest line oid waar ik als beginner wat meer van het spel zie. Kijkend naar de contacts is het vaak volstrekt onduidelijk of ik een missie zou kunnen volbrengen en of de missie onderdeel is van iets groters of niet.
ED is eigenlijk een chose your own adventure spel. Er is geen echte questline zoals die bij een Bethesda RPG of Baldurs Gate.

Wil je space combat doen, hang rond bij nav beacons of mining locations of neem een combat missie aan.
Wil je traden, gebruik 1 van de vele sites en zoek waar je goedkoop kunt inkopen en duur kunt verkopen met zo min mogelijk jumps.
Wil je exploren? Kies een bestemming en jump die kant op en scan along the way.

Enige echte rode draad is beetje the Thargoid war momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
En dat heeft ook zeker zijn charme, maar ik had verwacht dat, wat ik me kan herinneren van EVE, je in ieder geval de eerste paar uur wat meer bij de hand genomen wordt en dat missies een wat duidelijkere opbouw hadden.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
Er zijn diverse externe tools (zie berichtje hieronder van Vuikie) die extra content toe voegen. Ook voiceattack heeft daar een paar dingen voor. Hoop wel een beetje dat ze dit soort dingen in de volgende update(s) in het spel zelf gaan toevoegen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xaphod
Als beginner leek het me wel wat zo'n minibus, volgens beschrijving kun je er alles een beetje mee doen.

Tot nu toe is ED wel een beetje hit or miss per sessie. Heb een paar avonden leuk meegevochten met NPCs rond asteroïdes. Maar daarna voelde ik me wel een beetje doelloos. Kreeg een mailtje dat er een engineer met me wilde samenwerken dus 15 jumps later explodeert bijna mijn schip omdat de FSD ineens kuren had. Geen idee waarom of wat ik er aan moest doen maar na 400% heat deed alles weer normaal. Alleen was ik toen wel al mijn cargo en fuel kwijt. Gelukkig kon ik vlakbij refuelen.

Nog 10 jumps verder en aangekomen bij de engineer bleek dat ik er niks aan heb. Doet vooral iets met grote kanonnen... Onduidelijk of daar verder wat te doen is.

Verder merk ik echt niks van andere spelers ook al speel ik op open. Misschien dat ik niet in populaire systemen zit?

Hoop geklaag hier. Maar het spel blijft me wel trekken. Kan niet wachten om vanavond meer te ontdekken. Maar de 'new player experience' is wel stroef.
Elite is inderdaad een spel dat je niet bij de hand neemt.
Ik heb het al sinds Kickstarter, maar ik had jarenlang te weinig tijd gehad om me er echt in te verdiepen.
De laatste jaren heb ik er wat meer tijd voor en het is behoorlijk verslavend als je wat beter wordt.
De eerste engineer die de moeite waard is is Felicity Farseer, om je Frame shift drive op te voeren.
Verder zijn er een aantal nuttige websites zoals Inara: https://inara.cz/elite/news/, Die heb ik altijd op de achtergrond aanstaan om bijvoorbeeld prijzen en beschikbaarheid van handelswaar te bekijken.
Je kunt daar een account aanmaken en die koppelen aan je Frontier Account. (zie mijn ondertekening)
CMDRs Toolbox; https://cmdrs-toolbox.com/ met onder Guides een aantal bouwvoorstellen voor schepen waarmee je het universum mee kunt verkennen en zo de nodige credits verdienen, dat is relatief veilig. Al wat verouderd, maar nog steeds interessant.
Spansh; https://spansh.co.uk/trade met bijvoorbeeld een handelsrouteplanner. Handelen is ook relatief veilig als je de piraten weet te ontwijken.
Een extern programma dat ik je kan aanraden is: Elite Dangerous Odyssey materials helper; https://forums.frontier.c...-materials-helper.610816/, handig voor het zoeken naar engineering materials en engineers. Dit kun je ook koppelen aan je Frontier account.
En nog de nodige Youtubers zoals; Dituri's (voor beginners); https://www.youtube.com/@DiturisElite/videos
Commander Exigeous: https://www.youtube.com/@Exigeous/videos
Loot and grind: https://www.youtube.com/@lootandgrind/videos
En nog veel meer.
Fly dangerous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Nog een tip:
Stort je niet meteen vol op combat, maar zorg eerst dat je schip goed op orde is.
Zoals bv een stevige hull (military grade), een goed schild en goede wapens.
Engineering is daar wel voor nodig.
Je kunt je aansluiten bij een van de Powers.
Ik was een tijd lang aangesloten bij Zachary Hudson, voornamelijk omdat ik zijn Pacifier Frag cannons wilde hebben.
Nu ben ik aangesloten bij aisling Duval, omdat ik een paar van die Prismatic shields wil hebben.
Powerplay wordt binnenkort onder handen genomen en zou interessanter moeten worden.
Hier is nog een goede bron van informatie: https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Elite_Dangerous_Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

Titan haDead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Is ie dood?
Jammer, ik had gehoopt er nog op los te gaan, nog een badge verdienen.
Ik had er eerder geen tijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roy-t
Inmiddels in de nabuurigheid van Djiwal een hoop missies gevonden met bounties op piraten in Djiwal. Level 4 gaat me nu redelijk af gegeven dat er wel friendlies zijn of in jumpen. Mijn schilden zijn zo neer, maar met hull en module reinforcements lukt het me wel om lang genoeg te overleven om op de staart van de piraten te komen om ze dan met burst lasers en een seeker missile launcher te grazen te nemen. Eerst had ik een railgun, maar daar een schot mee landen is toch wel een kunst op deze kleine tegenstanders.

In een uurtje of 4 zo'n 6 miljoen verdiend. Ik probeer langzaam aan de 11 miljoen te komen om materiaal te kopen om Felicity Farseer te unlocken.

inara.cz is een fijne tip. Daar heb ik veel aan gehad tot nu toe!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
roy-t schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:56:
Inmiddels in de nabuurigheid van Djiwal een hoop missies gevonden met bounties op piraten in Djiwal. Level 4 gaat me nu redelijk af gegeven dat er wel friendlies zijn of in jumpen. Mijn schilden zijn zo neer, maar met hull en module reinforcements lukt het me wel om lang genoeg te overleven om op de staart van de piraten te komen om ze dan met burst lasers en een seeker missile launcher te grazen te nemen. Eerst had ik een railgun, maar daar een schot mee landen is toch wel een kunst op deze kleine tegenstanders.

In een uurtje of 4 zo'n 6 miljoen verdiend. Ik probeer langzaam aan de 11 miljoen te komen om materiaal te kopen om Felicity Farseer te unlocken.

inara.cz is een fijne tip. Daar heb ik veel aan gehad tot nu toe!
Dat is het verschil tussen turreted, gimballed en fixed wapens.
Turreted geven de minste schade, maar richten zich zelf, gimballed geven wat meer schade en richten zich binnen een beperkt gebied ook zelf.
Fixed geven de meeste schade, maar zijn moeilijk te richten.
Ik heb nu de Pacifiers van Zachary Hudson, moeilijk te richten, maar geven heel veel schade.
Je hebt ook nog zoiets als een shield cell bank, waarmee je je schilden weer kunt opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Xaphod schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:06:
[...]

Dat is het verschil tussen turreted, gimballed en fixed wapens.
Turreted geven de minste schade, maar richten zich zelf, gimballed geven wat meer schade en richten zich binnen een beperkt gebied ook zelf.
Fixed geven de meeste schade, maar zijn moeilijk te richten.
Ik heb nu de Pacifiers van Zachary Hudson, moeilijk te richten, maar geven heel veel schade.
Je hebt ook nog zoiets als een shield cell bank, waarmee je je schilden weer kunt opladen.
Wat nog wel leuk kan zijn aan turrets is dat iemand anders 'm zou kunnen bedienen, voor als je graag met anderen speelt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

voor de cmdrs, die wat meer in het achtergrondverhaal van ED interesseert zijn:
https://canonn.science/codex/background-lore-index/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
Xaphod schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:22:
Nog een tip:
Stort je niet meteen vol op combat, maar zorg eerst dat je schip goed op orde is.
Ook een tip: Ga naar een MediumRes mining ring. Volg een politiegroepje, wacht tot zij een piraat aanvallen. Als die bijna neergeschoten is, scan eerst het schip en help dan mee. Levert soms redelijk dikke bonus op, vooral bij Anaconda's. Vergeet niet te scannen anders wordt je zelf meteen Wanted en dan moet je snel wegwezen.

^^ Werkt dit nog steeds? Speel het spel al een jaar niet meer :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Yes dat werkt nog steeds. Levert zo'n 300K bounty per schip op. Gaat best hard. Bounty hunt missies in een veilig systeem werkt eigenlijk het zelfde. Omdat zodra een NPC terug schiet er meteen politie in vliegt om je te helpen, deze nemen al snel de agro over.

Inmiddels 20M bij elkaar gespaard dus het is denk ik dat het tijd wordt om mijn Adder in te ruilen. Lastig om te kiezen hoor!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:14

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

roy-t schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:00:
Inmiddels 20M bij elkaar gespaard dus het is denk ik dat het tijd wordt om mijn Adder in te ruilen. Lastig om te kiezen hoor!
Ja, zeker in die range is dat lastig.

Kijk even wat voor een build je wil maken van het schip, voor sommige modules moet je ook flink wat credits reserveren.
Als je met 20M een schip van 20M koopt, zit je vervolgens met een schip dat matig presteert.

Voor exploration/passenger missies kun je goed geld verdienen met de ASP:X (maar passenger missies is 'saaier' dan combat), de beste fuel scoop is wel bijzonder duur (maar bij passenger missies heb je meer aan een grotere cabine).

Ik ben niet zo van de combat, maar vulture lijkt mij ideaal voor op het laatste moment invallen bij een gevecht.
Als je heel goed bent in ontwijken/dogfight, dan misschien zelfs voor zwaardere taken.
Maar persoonlijk zou ik dan een schip zoeken met iets meer hull/shield.

Alles wat er vierkant uit ziet, is goed voor trading/veel cargo.

---
Ik zou bijna een DBX aanraden met goede 'Frame Shift Drive' en 'Detailed Surface Scanner', die je kunt gebruiken om extra schepen/engineers te unlocken en aarde-achtige platen te scannen voor ~1m per stuk.
Maar dat is wel even heel andere gameplay.

Maar, met als doel de federal ships (dropship/gunship/assault ship); die zien er tof uit en hebben goede hardpoints.
Het unlocken is wat geklooi, maar met deze guide vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
In het verleden veel Ceos <-> Sothis tripjes gedaan. Klein schip, 1 jump, meerdere missies tegelijk, geen cargo nodig, geen fuel scoop. Werkt nog steeds.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
roy-t schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:00:
Yes dat werkt nog steeds. Levert zo'n 300K bounty per schip op. Gaat best hard. Bounty hunt missies in een veilig systeem werkt eigenlijk het zelfde. Omdat zodra een NPC terug schiet er meteen politie in vliegt om je te helpen, deze nemen al snel de agro over.

Mijn persoonlijke favoriet is een Vulture, die kun je voor 20M wel vrij goed uitrusten. Het enige nadeel(tje) van de Vulture is dat voor die twee grote hardpoints de power plant eigenlijk te klein is. Je moet erg puzzelen om dat allemaal van stroom te voorzien tijdens een gevecht. Dus die wil je wel engineeren. Maar je hoeft niet zo vreselijk ver te gaan daarin. Die van mij heeft maar grade 2 Overcharged nodig om dat gemis af te vangen.

Als je dan in een Low RES gaat rondneuzen kom je allemaal piraten tegen van het type Harmless en Mostly Harmless: dat is kanonnenvoer, want daar kan je goed achter blijven (het is wel belangrijk om voor je een gevecht aangaat eerst achter je vijand te gaan campen) en zo hoef je ook nauwelijks beschoten te worden. Let wel op dat je niet zomaar een gevecht aangaat met een squad, dan krijg je meerdere vijanden tegelijk op je dak. :)

Iets meer op safe kan je ook prima knallen met een Viper Mk3. En met een Cobra Mk3 ook: dat is een betere Adder zou je kunnen zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 28-05-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
uuuhm? WTF!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4XXpAaxg3AAGAzFikJUcvLOLqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wIw9x7hYdwyG5eUoSRRXbXHF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit maar zo'n 36.000ly van Sol. Waarom permit locked systems?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Hmm lastig lastig, ik wil eigenlijk ook wat andere dingen dan combat proberen. De ASP: Explorer lijkt wat dat betreft wel lekker veelzijdig zolang ik geen ruzie wil maken mat andere spelers. Maar misschien moet ik nog even doorsparen voordat ik daar echt een goed schip van maken.

Misschien dat ik toch eerst even de kleine stap maak naar de Viper MK III

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Player1S schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:37:
uuuhm? WTF!!!

[Afbeelding]

Ik zit maar zo'n 36.000ly van Sol. Waarom permit locked systems?? :?
Ow WoW, ik heb net ff de fan wiki gelezen en daar staat idd dat er permit locked systemen zijn ver buiten de bubble. Op Reddit is er ook een post over. Het vermoeden is dat FD iets wil met deze systems in de toekomst (Thargoid thuis basis?) of dat t systemen zijn waar ze dingen in testen.
Ieg. jij hebt de eer dat je ze tegen bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vuikie schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:12:
[...]
Het vermoeden is dat FD iets wil met deze systems in de toekomst (Thargoid thuis basis?) of dat t systemen zijn waar ze dingen in testen.
Als ze 'thargoid thuisbasis' zouden implementeren; kunnen ze die toch beter een bestaande systeem over laten nemen o.i.d.

Stel dat ze een update uitbrengen en de systemen zijn niet meer gelocked, dan weet je eigenlijk al meteen dat ze daar te vinden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

roy-t schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:01:
De ASP: Explorer lijkt wat dat betreft wel lekker veelzijdig zolang ik geen ruzie wil maken mat andere spelers.

Misschien dat ik toch eerst even de kleine stap maak naar de Viper MK III
Spelers die je aanvallen hebben veelal toch hun schip daar toch optimaal voor gebouwd (en vaak al meer ervaring mee).
Dan kun je beter een schip zoeken waarmee je snel kunt vluchten of je snel geld verdient; zodat een rebuy niet zo'n probleem is.
Ik zou daar niet teveel je keuze van af laten hangen.

Wat (PVP) betreft combat:
https://www.reddit.com/r/...under_10_million_credits/

En hoewel het een heel goed idee is om op die manier naar de ~100m te gaan (omdat je veel combat traint) is het niet de snelste manier om credits te krijgen / is het tactisch om (ook) een multi-purpose schip te hebben voor engineering (en mining/exploration/passenger-missies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Goede punten!

Random andere vraag, vanaf welk punt zijn limpets eigenlijk nuttig? Ik had een collector limpet controller geinstalleerd op mijn schip, met als doel om na het killen van een bounty wat makkelijker alle materials op te snoepen. Als ik het goed begrijp is een limpet 1 ton en kan deze maar 1 keer gebruikt worden. Dus ik kan met 1 limpet 1 material oppakken? Dan is het met een klein schip (met 14ton cargo space oid) toch niet echt haalbaar om dat vaak te doen?

In een van de tutorial werd er over limpets gesproken om je mining efficientie te verhogen. Maar als je voor elke ton metalen een limpet moet uitgeven lijkt me dat toch wel erg duur of onhandig?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
roy-t schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:26:
Goede punten!

Random andere vraag, vanaf welk punt zijn limpets eigenlijk nuttig? Ik had een collector limpet controller geinstalleerd op mijn schip, met als doel om na het killen van een bounty wat makkelijker alle materials op te snoepen. Als ik het goed begrijp is een limpet 1 ton en kan deze maar 1 keer gebruikt worden. Dus ik kan met 1 limpet 1 material oppakken? Dan is het met een klein schip (met 14ton cargo space oid) toch niet echt haalbaar om dat vaak te doen?

In een van de tutorial werd er over limpets gesproken om je mining efficientie te verhogen. Maar als je voor elke ton metalen een limpet moet uitgeven lijkt me dat toch wel erg duur of onhandig?
De collector limpets hebben 2 modes of operation: als je iets selecteert dat je wilt laten oppikken door je collector, dan selecteer je dat (een material), en dan laat je een limpet los. Die pikt dan dat ene ding op, en dan stopt ie inderdaad.
Maar als je niets hebt geselecteerd en je laat een collector limpet los, dan blijft ie bij je schip en pikt ie alles op binnen een bepaalde range, voor zolang als ie het kan volhouden. Hoe ver en hoe lang hangt af van je limpet controller, en kan je zien bij de stats daarvan. Klein nadeeltje kan zijn dat in eerste instantie alles wordt opgehaald. Dat is soms niet gewenst. :)

Dus: niet iets selecteren als je een limpet activeert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ahhhhh dankjewel, dat was me nog niet duidelijk geworden.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Accretion schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:16:
[...]

Als ze 'thargoid thuisbasis' zouden implementeren; kunnen ze die toch beter een bestaande systeem over laten nemen o.i.d.

Stel dat ze een update uitbrengen en de systemen zijn niet meer gelocked, dan weet je eigenlijk al meteen dat ze daar te vinden zijn?
Thargoid homeworld kan natuurlijk heel eind van de bubble af zijn. Of gevluchte Guardians.

De systemen worden niet geregistreerd omdat je er niet heen kan. Hooguit zou iemand handmatig het moeten bijhouden. En dan zou tevens iemand er elke keer als er een grote update is heen moeten vliegen om te controleren of ze nog steeds dicht zitten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Player1S schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:06:
[...]

.... En dan zou tevens iemand er elke keer als er een grote update is heen moeten vliegen om te controleren of ze nog steeds dicht zitten of niet.
Je kunt alle stelsels ten aller tijden aanklikken en zien of ze gelocked zijn in de galaxy map ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Soliest schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:22:
[...]

Je kunt alle stelsels ten aller tijden aanklikken en zien of ze gelocked zijn in de galaxy map ;)
sites zoals edsm routeplanner en Inara kennen niet bezochte systemen vaak niet. Tenminste dat is mijn ervaring.
En doordat je een permit locked system niet in kan kun je als commander deze systemen ook niet "registreren" zodat deze sites ze wel leren kennen.
Dus zodoende bouw je ook niet een database automatisch op met permit locked systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Vuikie schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:12:
[...]

Ow WoW, ik heb net ff de fan wiki gelezen en daar staat idd dat er permit locked systemen zijn ver buiten de bubble. Op Reddit is er ook een post over. Het vermoeden is dat FD iets wil met deze systems in de toekomst (Thargoid thuis basis?) of dat t systemen zijn waar ze dingen in testen.
Misschien iets met de Guardians, daar zit ook nog genoeg verhaal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
inmiddels toch dik 1500ly verder en kom nog steeds af en toe permit locked systems tegen. WTF is FDEV hier van plan? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:45
Cool, ik heb life in space gevonden, wist niet eens dat dat erin zit :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uPv7sfp8kUx4Ikoyyf1T81D46A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhZlruf8WwXuXLsP9gkHjdUi.jpg?f=fotoalbum_large

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
GabberKooij schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:55:
Cool, ik heb life in space gevonden, wist niet eens dat dat erin zit :-)

[Afbeelding]
Ben je al eens op planeetjes geland met bio-signs? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Player1S schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:51:
[...]

Ben je al eens op planeetjes geland met bio-signs? :+
Zeker, ik ben bezig met een roundtrip, en nu weer terug richting Sol. in die tijd 5 biljoen bij elkaar gesprokkeld met scans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
GabberKooij schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:26:
[...]

Zeker, ik ben bezig met een roundtrip, en nu weer terug richting Sol. in die tijd 5 biljoen bij elkaar gesprokkeld met scans
Ah nice. Waar ben je overal geweest? Ik ben zelf op weg naar Beagle point (zie link in sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Afgelopen maand weer eens opgestart met een nieuw account, wilde mijn account van 8 jaar geleden niet resetten. Als ik had geweten dat ik in 1 week meer zou kunnen verdienen dan ik van alpha periode tot 8 jaar geleden kon verdienen dan had ik dat waarschijnlijk wel gedaan.
Met mijn oude account ben ik op beagle point geweest, dat was nog voor materials, een ASP explorer die 34LY per jump maakte....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9AEjaPRJqLVCI3cn_XsneYWINE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LCuWlyq9uFP877AQ7LItEi7Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
GabberKooij schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:46:
Afgelopen maand weer eens opgestart met een nieuw account, wilde mijn account van 8 jaar geleden niet resetten. Als ik had geweten dat ik in 1 week meer zou kunnen verdienen dan ik van alpha periode tot 8 jaar geleden kon verdienen dan had ik dat waarschijnlijk wel gedaan.
Met mijn oude account ben ik op beagle point geweest, dat was nog voor materials, een ASP explorer die 34LY per jump maakte....

[Afbeelding]
En toch vraag ik me altijd af waarom je zo`n account zou willen resetten???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 16:38
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om het account een reset te geven. Om met alles helemaal opnieuw te beginnen.

Van de week weer even opgestart om de VR bril uit te proberen en een vrachtje opgehaald. Blijft een leuke game, alleen kan ik nooit lang geboeid blijven helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Chielioj schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:48:
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om het account een reset te geven. Om met alles helemaal opnieuw te beginnen.
Het blijft toch lastig.. Geld als water, een vloot waar je U tegen zegt, meerdere schepen welke compleet overengineered zijn, meerdere Elite statussen, genoeg powerplay meuk unlocked.

Aan de ene kant speel ik weinig omdat ik vrijwel alle grinds al voorbij ben en er maar weinig meer te doen is.
Aan de andere kant weet ik nu al dat als ik ga resetten, ik na een week weer verlang naar m'n huidige save en weer stop met spelen.

:+

Dat gezegd hebbende, hoe zit het eigenlijk met spullen welke je in de store gekocht hebt? Krijg je daar de premium currency voor terug, of blijven deze gewoon unlocked ook na een reset?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 16:38
Dat is dus waar ik een beetje tegen aan loop.. het grinden.
Ik ben daar niet zo goed in, en heb daar helaas het geduld dan ook niet voor. Is dus ook vaak de reden dat ik snel weer overschakel naar een andere game..
Maar het de- installeren.. dat doe ik dan weer niet

Daarnaast ben ik ook niet echt een solo speler... zal graag met meerdere spelen, echter is de Tweaker server redelijk vaak leeg.

Werkelijk geen idee of je store gekochte spullen en currency op je account blijven.

[ Voor 15% gewijzigd door Chielioj op 05-06-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Soliest schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:19:
[...]

Om mijn contacten met alle groeperingen te resetten en te ervaren hoe het is om vanaf niets op te bouwen. Alleen kan je tegenwoordig met exobiologie zo snel geld verdienen dat het grinden voor geld geen rol meer speeld. Dat had ik niet verwacht. Op die manier ontdek ik ook meteen alle nieuwe gameplay die ik nog niet eerder was tegengekomen. (Er is zoveel in de tussentijd veranderd, toen ik stopte waren materials net toegevoegd en de Fer-De-Lance als schip)

En een andere reden is dat ik weer met keyboard+muis speel ipv VR+hotas. Hoewel VR + hotas heel gave immersie heeft is het als explorer ook onhandig dat je niet op je 2e monitor een serie kan kijken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Chielioj schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:04:
Dat is dus waar ik een beetje tegen aan loop.. het grinden.
Ik ben daar niet zo goed in, en heb daar helaas het geduld dan ook niet voor. Is dus ook vaak de reden dat ik snel weer overschakel naar een andere game..
Maar het de- installeren.. dat doe ik dan weer niet
De grind is optioneel in die zin dat het niet zo gauw een must is. Zelfs met engineering is het pas bij de hogere grades dat het wat zeldzamere materials vereist, maar voor de eerste 2 a 3 grades heb je nieteens zo heel veel nodig vaak. Het zijn van die materials die je verzamelt tijdens het minen, of als je ze oppikt van schepen die je net hebt opgeblazen tijdens een potje bounty hunten. En als je alle schepen die je tegenkomt even scant (selecteren en dan even ze in je zicht houden) krijg je regelmatig encoded materials. :)

Evengoed is het een game die best veel tijd kost, zonder grind ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Soliest schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:19:
[...]
M'n account resetten lijkt me vooral irritant.

Het lijkt me wel tof om twee losse accounts (karakters?) te hebben, waarbij je met eentje binnen de bubbel kunt blijven en de ander 'in het diepe'.

--

Het leukste aan Elite Dangerous is de dingen 'voor de eerste keer' uitvinden.
Van sidewinder naar de eerste ~10m is bijna 'nostalgisch'.

Maar waarschijnlijk voelt dat niet hetzelfde als hoe je herrinnert dat je echt de eerste keer dat je ging minen of een contract deed.

Op het moment dat je weer in de 'mid game' zit, moet je vooral weer alles opnieuw gaan unlocken en wordt het langdradig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Accretion schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:47:
[...]

M'n account resetten lijkt me vooral irritant.

Het lijkt me wel tof om twee losse accounts (karakters?) te hebben, waarbij je met eentje binnen de bubbel kunt blijven en de ander 'in het diepe'.

--

Het leukste aan Elite Dangerous is de dingen 'voor de eerste keer' uitvinden.
Van sidewinder naar de eerste ~10m is bijna 'nostalgisch'.

Maar waarschijnlijk voelt dat niet hetzelfde als hoe je herrinnert dat je echt de eerste keer dat je ging minen of een contract deed.

Op het moment dat je weer in de 'mid game' zit, moet je vooral weer alles opnieuw gaan unlocken en wordt het langdradig :)
Ik heb al zoveel tijd in mijn account gestoken dat het ook er zonde is om hem te resetten.

Een tijdje geleden was Elite ook gratis in (ik geloof) de epic store en daar heb ik dan ook een tweede account op. Zo nu en dan is hij in de aanbieding voor 5 euro, dan zou ik eerder dat doen dan mijn account te resetten en al het werk in de prullenbak gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Ik ben gewoon geswitched van Xbox naar PC. Dus moest alles weer opnieuw doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Bij een van mijn vorige jumps terecht gekomen bij een dubbelster.
Ik dacht tussen de twee zonnen door weg te vliegen, dat was geen goed idee, ik werd bijna gekookt.
Even een korte boost gedaan met mijn SCO FSD. Nog meer warmte, ik weet het, maar ik was gelukkig snel weg uit de gevarenzone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Xaphod schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:10:
Bij een van mijn vorige jumps terecht gekomen bij een dubbelster.
Ik dacht tussen de twee zonnen door weg te vliegen, dat was geen goed idee, ik werd bijna gekookt.
Even een korte boost gedaan met mijn SCO FSD. Nog meer warmte, ik weet het, maar ik was gelukkig snel weg uit de gevarenzone.
Dat is wat ik wel mis daar ver buiten de bubble. De optie om een SCO aan te schaffen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Soliest schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Ik heb al zoveel tijd in mijn account gestoken dat het ook er zonde is om hem te resetten.

Een tijdje geleden was Elite ook gratis in (ik geloof) de epic store en daar heb ik dan ook een tweede account op. Zo nu en dan is hij in de aanbieding voor 5 euro, dan zou ik eerder dat doen dan mijn account te resetten en al het werk in de prullenbak gooien.
Dat is ook wat ik heb gedaan. Zo kan ik met mijn ene account in de bubble zijn en met mijn andere onderweg. Voor de Epic give-away had ik ED al een keer extra gekocht, tijdens een aanbieding. Ik heb het Epic account dus nog als reserve (mocht 1 van mijn kinderen ooit willen spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Player1S schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:24:
[...]

Dat is wat ik wel mis daar ver buiten de bubble. De optie om een SCO aan te schaffen :X
Geweldige uitvinding, hij werkt ook goed op een Krait Mk2, zij het dat het nogal een achtbaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GabberKooij schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:15:
Alleen kan je tegenwoordig met exobiologie zo snel geld verdienen dat het grinden voor geld geen rol meer speeld.

Dat had ik niet verwacht.
Ik ben eigenlijk wel blij met het vinden van een plek waar je een aanval/verdediging van een basis kan vinden en daarmee in het begin flink wat geld binnen kan halen om een wat beter schip en upgrades te kopen eerlijk gezegd :)

Onderweg ook heel wat info binnengehaald zonder dat door te hebben en als je dan alles verkoopt scheelt je dat ook een heleboel geld :+

Was wel weer gelijk ook snel uitgespeeld, want de vreselijk dure schepen spreken me echt totaal niet aan... :$
En een andere reden is dat ik weer met keyboard+muis speel ipv VR+hotas. Hoewel VR + hotas heel gave immersie heeft is het als explorer ook onhandig dat je niet op je 2e monitor een serie kan kijken :-)
Nvidia Surround Gaming dan wel AMD Eyefinity = FTW!!! :Y) 8) :*) _O_ d:)b <3

Ik kan echt niet meer zonder! O-)
Player1S schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:37:
Ik ben gewoon geswitched van Xbox naar PC.

Dus moest alles weer opnieuw doen :+
Op 1 scherm gamen is dan ook zo vreselijk ouderwets! >:) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
nero355 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:15:

[...]

Op 1 scherm gamen is dan ook zo vreselijk ouderwets! >:) :+
haha, speel nog steeds op 1 scherm. Scherm 2 staat Twitch of YouTube of iets anders op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
vandaag thuis aan het "werken" en dus maar even mijn Epic Games account gestart. Nu zie ik dat ik er al een Type9 heb, maar naar mijn weten heb ik die nog helemaal niet gekocht in dit account??? Ik heb ook pas 1 dag speeltijd met deze commander.. dus ergens klopt er denk ik iets niet. Of heeft iemand anders met het Epic Games account ook zomaar een Type9 ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Soliest schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:18:
vandaag thuis aan het "werken" en dus maar even mijn Epic Games account gestart. Nu zie ik dat ik er al een Type9 heb, maar naar mijn weten heb ik die nog helemaal niet gekocht in dit account??? Ik heb ook pas 1 dag speeltijd met deze commander.. dus ergens klopt er denk ik iets niet. Of heeft iemand anders met het Epic Games account ook zomaar een Type9 ergens?
Weggevertje van Epic?
Ik heb een gewone Frontier account en zover ik weet geen extra schip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Eindelijk weer een community goal;
Hulp gevraagd bij 'De Caminha Station'. Piraten afschieten en Basic medicines, non lethal weapons en reactive armor afleveren.
Ik ben bezig met piraten schieten met de Krait Mk2, maar dat doel is waarschijnlijk morgen al behaald, dus ik heb ondertussen ook mijn Type 9 over laten komen.
Ik heb niet zoveel tijd, dus een paint job zal er voor mij niet in zitten.
Just for fun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
De piraten schieten CG was vanmorgen al behaald, dus nu maar met de Type 9 hulpgoederen afleveren.
Tegen een dikke winst natuurlijk.
Het was weer een tijdje geleden dat ik de Type 9 had gebruikt, een flink verschil met de Krait qua vliegkarakter. Een paar keer interdicted, maar mijn schild en ruim zijn sterk genoeg om de beschietingen te weerstaan tot ik weer in supercruise ben, mijn Type 9 heeft nog een 'ouderwetse' FSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Xaphod schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:46:
De piraten schieten CG was vanmorgen al behaald, dus nu maar met de Type 9 hulpgoederen afleveren.
Tegen een dikke winst natuurlijk.
Het was weer een tijdje geleden dat ik de Type 9 had gebruikt, een flink verschil met de Krait qua vliegkarakter. Een paar keer interdicted, maar mijn schild en ruim zijn sterk genoeg om de beschietingen te weerstaan tot ik weer in supercruise ben, mijn Type 9 heeft nog een 'ouderwetse' FSD.
Het is mij tot dusverre gelukt om de T-9 de interdicties te winnen, heb nog geen NPC gevonden die me daarin heeft verslagen. Met een beetje oefening... :)
Piraten schieten moet ik ook weer eens gaan doen. Ik zie op Inara dat we ongeveer op hetzelfde niveau zitten qua combat (bijna het einde van Expert). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Cyphax schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:07:
[...]

Het is mij tot dusverre gelukt om de T-9 de interdicties te winnen, heb nog geen NPC gevonden die me daarin heeft verslagen. Met een beetje oefening... :)
Piraten schieten moet ik ook weer eens gaan doen. Ik zie op Inara dat we ongeveer op hetzelfde niveau zitten qua combat (bijna het einde van Expert). :P
Ik heb nog niet geprobeerd de interdicties te winnen met de Type 9. Gewoon toegeven en zo snel mogelijk wegboosten, eventueel met achterlating van wat chaf, ik heb geen wapens op de Type 9.
Met de Krait of de Python ga ik wel het gevecht aan, maar niet met de Type 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
mmmm nu al 2x totaal zwart scherm zodra ik uit mijn SRV stap. Eerste keer kon ik nog via menu eruit en opnieuw laden maar 2e keer moest ik game killen via task manager. Ga ik niet vrolijk van worden als dit structureel gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Stond gisteren paar keer op het punt om te "klagen" dat ik nu in een gebied zit waar zeer weinig te vinden is om vervolgens weer eens 2 water worlds in 1 system te vinden 8)7

Wel heel veel systemen nu met paar sterren maar verder geen planeten of slechts handjevol waar niks aan bio te vinden is.

Maar goed we gaan richting de rand van de "kaart" dus op zich ook wel logisch dat hier minder materiaal is om planeten te creëren in de nasleep van de big bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Player1S schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:41:
Stond gisteren paar keer op het punt om te "klagen" dat ik nu in een gebied zit waar zeer weinig te vinden is om vervolgens weer eens 2 water worlds in 1 system te vinden 8)7

Wel heel veel systemen nu met paar sterren maar verder geen planeten of slechts handjevol waar niks aan bio te vinden is.

Maar goed we gaan richting de rand van de "kaart" dus op zich ook wel logisch dat hier minder materiaal is om planeten te creëren in de nasleep van de big bang.
Hmm, ik dacht dat de planeten binnen een stelsel ooit 'gegenereerd' waren en dat in theorie dus 'random' bepaald is.

Maar het kan zijn dat de afstand tot het centrum een factor is binnen die berekening, het is inderdaad wel dat er in de rand minder stelsels zijn / verder uit elkaar liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
De community goal is afgelopen.
Ik had er niet al te veel tijd voor.
Ik stond even in de top 25% bij hulpgoederen afleveren, maar ben geëindigd in de top 50%.
Toch goed voor een paint job voor de Federal Gunship.
Ik was me al aan het oriënteren op een dedicated combat schip. Dat wordt dus de gunship, gewoon omdat ik er al de paintjob voor heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Ik hou me nu een beetje bezig met powerplay.
Ik ben merits aan het verzamelen van onze blauwharige princes, vooral omdat ik een paar Prismatic schilden wil hebben.
Dat doe ik niet door propagandamateriaal te verschepen, (saai), maar door de koeriers van Felicia Winters af te schieten in de systemen waarin zij wil uitbreiden, de plaatselijke veldwachters zijn het daar niet zo mee eens en proberen me nog wel eens te interdicten. Het beste is om dan te ontsnappen, er eentje neerschieten levert een flinke boete op.
Koeriers afschieten ook, maar lang niet zoveel.
Dat geeft een leukere gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Xaphod schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:40:
Dat doe ik niet door propagandamateriaal te verschepen, (saai), maar door de koeriers van Felicia Winters af te schieten in de systemen waarin zij wil uitbreiden, de plaatselijke veldwachters zijn het daar niet zo mee eens en proberen me nog wel eens te interdicten. Het beste is om dan te ontsnappen, er eentje neerschieten levert een flinke boete op.
Koeriers afschieten ook, maar lang niet zoveel.
Dat geeft een leukere gameplay.
Hoe vind je die koeriers? Moet je die interdicten, of vind je ze bij bepaalde plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
celshof schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:13:
[...]
Hoe vind je die koeriers? Moet je die interdicten, of vind je ze bij bepaalde plekken?
Je vindt er een paar bij de nav beacon, maar de meeste vind je door rustig door het stelsel te supercruisen en op je contacten te letten.
En dan inderdaad ze te interdicten.
Het was voor mij de eerste keer dat ik zoiets probeerde en ik heb ook maar een 1b interdicter, maar daar lukt het al prima mee.
Het moeilijkste is soms er achter te komen, interdicten lukt alleen van achteren.
Elk koeriersschip levert 30 merits op. Na zo'n 3 uur heb ik ruim 760 merits, genoeg voor de Prismatics, daarbij heb ik nog de tijd genomen om materials op te scheppen en een paar gewone piraten te schieten.
Dus meer verdiend aan bounty's dan dat ik aan boetes heb moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
mmm kom nu wel langzaam op plekken waar mijn DBX met 58ly jump niet kan komen dus moet nu af en toe maar gelijk mee met mijn FC.

Nog wel steeds bijna 12.000ly te gaan

of er is op een of andere manier iets mis gegaan met mijn settings waardoor hij opeens geen multi-jumps meer kon berekenen 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Player1S op 18-06-2024 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Ik heb inmiddels een stapel van die Prismatic shields gekocht.
Verder moet ik mijn Federatie rang nog een stap verhogen om het Gunship te kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Zojuist weer een missie van Elite Dangereuse; https://elitedangereuse.fr/en/index.php gedaan.
En wel deze: "On the front page of Frontier News!"
Best wat uitzoekwerk, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Ik heb de rang van Combat Master bereikt :)
Er is ook weer een Community goal;
Hulpgoederen leveren voor de ramp op Rhea 3, (die alweer een half jeer geleden gebeurde).
De campagne is opgestart door gekozen president Felicia Winters.
Zo kunnen we weer credits verdienen aan andermans ellende.
Mijn Python staat al startklaar, misschien dat ik de Type 9 er ook bij trek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Xaphod schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:57:
Ik heb de rang van Combat Master bereikt :)
Ik ook, paar dagen geleden! In de Vulture. Da's minstens twee ranks die ermee volgeschoten heb. Misschien wel tijd voor een upgrade. Ik zat te kijken naar een FAS. Die moet ik alleen nog bewapenen en een beetje engineeren.
Er is ook weer een Community goal;
Hulpgoederen leveren voor de ramp op Rhea 3, (die alweer een half jeer geleden gebeurde).
De campagne is opgestart door gekozen president Felicia Winters.
Zo kunnen we weer credits verdienen aan andermans ellende.
Mijn Python staat al startklaar, misschien dat ik de Type 9 er ook bij trek.
Ik heb een paar keer m'n Python volgeladen met vluchtelingen in Holvandalla. Bij de tweede keer zag ik dat er bij personal transportation missions een paar missions stonden die tientallen miljoenen betaalden (terwijl ik voor een hele trip met groups voor het geheel iets van 20M kreeg). :o
Is het een beetje goed verdienen met de CG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Cyphax schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Ik ook, paar dagen geleden! In de Vulture. Da's minstens twee ranks die ermee volgeschoten heb. Misschien wel tijd voor een upgrade. Ik zat te kijken naar een FAS. Die moet ik alleen nog bewapenen en een beetje engineeren.
De meeste combat heb in m'n Krait Mark 2 gedaan, die is flink engineerd en voorzien van 3 Pacifiers.
Ik ben pas het laatste jaar wat meer met combat bezig.
Ik heb nu ook genoeg imperial rank om een Federal Gunship te kopen, gewoon omdat ik daar bij de vorige CG een paintjob voor heb gewonnen.
Ik heb een paar keer m'n Python volgeladen met vluchtelingen in Holvandalla. Bij de tweede keer zag ik dat er bij personal transportation missions een paar missions stonden die tientallen miljoenen betaalden (terwijl ik voor een hele trip met groups voor het geheel iets van 20M kreeg). :o
Is het een beetje goed verdienen met de CG?
Het is aardig verdienen, de prijzen gaan zo'n 5 tot ruim 10 keer over de kop.
Maar het gaat vooral om de prijzen aan het eind;
Bij Tier 4, een vibrant orange paint job voor de scarab
Bij Tier 5 krijgen de top 50% deelnemers een size 6 corrosion resistant cargo rack, voor als je Thargoid materiaal wil verzamelen.
Ik begin met de Python, omdat die zich goed kan verdedigen,(ik heb een hekel aan wegvluchten voor piraten).
Als de commodities ruim verkrijgbaar zijn zal ik de type 9 inzetten.
Hier is de Inara link: https://inara.cz/elite/communitygoals/
En hier de forum link: https://forums.frontier.c...the-rhea-disaster.626528/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Ik heb me een paar uur bezig gehouden met de CG.
Ik ben wel in de Type 9 gestapt vanwege de bagageruimte van 720 ton.
Power generators leveren het meeste op, bijna 5.5 miljoen winst per vlucht en ze zijn redelijk in de buurt te vinden.
Mijn Type 9 is minder engineered dan de Krait of de Python en niet bewapend, dus wegvluchten voor piraten.
Hij heeft wel een fatsoenlijk schild en Fsd.
Ik ben ook nog Elite IV geworden in Trade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Via de CG in het bezit gekomen van twee klasse 6 corrosion resistent cargo racks, en ik mag m'n maanwagentje ook nog oranje schilderen.
Starks mijn Krait maar weer eens ombouwen om de resten van de dode Titans te gaan bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Het is bijna zover.
Volgende week kunnen we de Python Mk2 kopen met ingame credits.
De Type 8 gaat in de verkoop voor Arx voor de liefhebbers, anders weer een paar maanden wachten tot je hem ingame kunt kopen.
Op het gebied van engineering gaat ook wat veranderen waardoor het minder tijdrovend is, materialen zullen beter en in grotere hoeveelheden beschikbaar zijn.
Klinkt goed volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:46

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Zal nog even duren voordat ik die ga kunnen kopen :)

Ik ben sinds 2 weken begonnen aan een " rondje Melkweg", onderweg alles scannend natuurlijk, je weet maar nooit wat je tegenkomt, so far een paar mooie sites gezien en wat planeten daadwerkelijk bezocht.
De eerste week kwam ik nog regelmatig in systemen die al eerder waren bezocht, maar sinds een week ofzo ben ik op onbekend terrein zullen we maar zeggen.

Tegen de tijd dat ik weer land, zal ik waarschijnlijk zoveel credits krijgen dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken. hahaha

Ik ga een rondje tegen de klok in, misschien als ik tegen die tijd in de buurt ben, dat ik nog even een afzwenking maak naar Beagle Point, ben ik daar ook een keer geweest, had dat willen doen jaren terug toen ik naar Saggitarius A ging, maar toch niet gedaan.
Mijn Asp Explorer heeft een jump range van iets meer dan 46 ly, dus misschien dat ik ook nog wel Ishum's Reach ook ga proberen, is net iets verder van Sol dan Beagles point en moet je minimaal over de 80 ly kunnen jumpen, maar dat lukt me wel met FSD injections natuurlijk :)

Momenteel ben ik hierzo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnQs7dq-iZNQyUdfhJi4_8xB8v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j154DpGGqMWniYAFjdzo6MPc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik blijf laat maar zeggen vooral aan de buitenkant van die spiraal voor het hele rondje, dus niet via de de uiterste randen. Rechts is mijn huidige destination, nu nog zo'n 230 jumps verwijderd, als ik daar ben kies ik weer een nieuwe zo'n 300 jumps verderop ofzo.

[ Voor 32% gewijzigd door Pim0377 op 03-08-2024 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Pim0377 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:21:
Zal nog even duren voordat ik die ga kunnen kopen :)

Ik ben sinds 2 weken begonnen aan een " rondje Melkweg", onderweg alles scannend natuurlijk, je weet maar nooit wat je tegenkomt, so far een paar mooie sites gezien en wat planeten daadwerkelijk bezocht.
De eerste week kwam ik nog regelmatig in systemen die al eerder waren bezocht, maar sinds een week ofzo ben ik op onbekend terrein zullen we maar zeggen.

Tegen de tijd dat ik weer land, zal ik waarschijnlijk zoveel credits krijgen dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken. hahaha

Ik ga een rondje tegen de klok in, misschien als ik tegen die tijd in de buurt ben, dat ik nog even een afzwenking maak naar Beagle Point, ben ik daar ook een keer geweest, had dat willen doen jaren terug toen ik naar Saggitarius A ging, maar toch niet gedaan.
Mijn Asp Explorer heeft een jump range van iets meer dan 46 ly, dus misschien dat ik ook nog wel Ishum's Reach ook ga proberen, is net iets verder van Sol dan Beagles point en moet je minimaal over de 80 ly kunnen jumpen, maar dat lukt me wel met FSD injections natuurlijk :)

Momenteel ben ik hierzo:
[Afbeelding]

Ik blijf laat maar zeggen vooral aan de buitenkant van die spiraal voor het hele rondje, dus niet via de de uiterste randen. Rechts is mijn huidige destination, nu nog zo'n 230 jumps verwijderd, als ik daar ben kies ik weer een nieuwe zo'n 300 jumps verderop ofzo.
Je gaat met een Asp? Stoer, ik zou toch liever met bv een Krait Phantom gaan.
Toch wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Xaphod schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:03:
[...]

Je gaat met een Asp? Stoer, ik zou toch liever met bv een Krait Phantom gaan.
Toch wat meer mogelijkheden.
Nou, ik heb daar wel over zitten denken, of ik onderweg nog wat anders zou willen doen dan de puur en alleen discovery, maar kon eigenlijk niks bedenken. Misschien dat ik hier en daar even een stop maak op een planeet om een leuke selfie te maken ofzo, maar mining in nooit echt mijn ding geweest, mijn inventory zit afgeladen vol met materials die ik op planeten heb verzameld en van piraatje jagen, dus ik zou eigenlijk niet weten wat ik daarnaast zou moeten doen zo ver buiten de bubble.

In al die jaren dat ik E.D. speel, heb ik veruit het meeste in solo play gedaan, in het begin wel multiplayer, maar ik was denk ik steeds op de verkeerde plek ofzo, want ik werd continu aangevallen door van die eikels die het leuk vonden om zwakkere spelers aan te vallen. Dus ben ik toen maar solo gaan spelen.

Ik denk dat ik nou wel multi weer zou kunnen spelen met verschillende ships, ik heb een shield tank Cutter, een corosive/incindiary multicannon Clipper, een Federation ship wat een echte hull tank is, ben even de type naam kwijt :)

Maar wat doen mensen dan in multiplayer vraag ik me dan wel eens af......is er een team dat bijvoorbeeld nog steeds zoekt naar Raxxla?? Of gaan tweakers samen Thargoids te lijf, of??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Pim0377 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Maar wat doen mensen dan in multiplayer vraag ik me dan wel eens af......is er een team dat bijvoorbeeld nog steeds zoekt naar Raxxla?? Of gaan tweakers samen Thargoids te lijf, of??
Er zijn geloof ik nog wel groepjes spelers op zoek naar Raxxla. :)
Verder doen veel spelers de oorlog met de Thargoids (verslaan van de Titans en Spire sites enzo) veelal in Open, zelf doe ik vooralsnog alleen rescue in Solo. Tenminste, die paar dagen dat dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zelf was ik vooral bezig met de vloot optimaliseren en egineeren, proberen zo'n hoog mogelijke jump range uit een schip te halen, al dan niet zonder de praktische toepassingen uit het oog te verliezen.

Uiteindelijk lijkt me het leuk om 'fuel rat' te worden of ver weg te exploren, het is wel leuk om als eerste je naam op een planeet te zetten.

Bounty hunter of trading heb ik nog niet echt gedaan, maar het lijkt me we leuk om ook PvE en trading 'elite' te halen.

Kortweg dus 'zo veel mogelijk unlocken' en eigenlijk vooral voor jezelf doelen stellen of bedenken 'het lijkt me wel leuk om ...'

Thargoids begin ik nog maar even niet aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
[...]

Nou, ik heb daar wel over zitten denken, of ik onderweg nog wat anders zou willen doen dan de puur en alleen discovery, maar kon eigenlijk niks bedenken. Misschien dat ik hier en daar even een stop maak op een planeet om een leuke selfie te maken ofzo, maar mining in nooit echt mijn ding geweest, mijn inventory zit afgeladen vol met materials die ik op planeten heb verzameld en van piraatje jagen, dus ik zou eigenlijk niet weten wat ik daarnaast zou moeten doen zo ver buiten de bubble.

In al die jaren dat ik E.D. speel, heb ik veruit het meeste in solo play gedaan, in het begin wel multiplayer, maar ik was denk ik steeds op de verkeerde plek ofzo, want ik werd continu aangevallen door van die eikels die het leuk vonden om zwakkere spelers aan te vallen. Dus ben ik toen maar solo gaan spelen.

Ik denk dat ik nou wel multi weer zou kunnen spelen met verschillende ships, ik heb een shield tank Cutter, een corosive/incindiary multicannon Clipper, een Federation ship wat een echte hull tank is, ben even de type naam kwijt :)

Ik speel ook meestal solo, maar ook regelmatig in open.
Ik ben nog nooit door een medespeler aangevallen, lijkt me ook best wel zielig om dat te doen.
Mijn meestgebruikte schepen zijn nu ook behoorlijk engineerd en voorzien van schilden en wapens.
Verder zijn mijn piloot skills aardig verbeterd de laatste tijd.
Er zijn groepen die same de Thargoids (Titans) te lijf gaan, ik heb dat een paar keer solo gedaan, best een intense ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:45:
[...]

Zelf was ik vooral bezig met de vloot optimaliseren en egineeren, proberen zo'n hoog mogelijke jump range uit een schip te halen, al dan niet zonder de praktische toepassingen uit het oog te verliezen.

Uiteindelijk lijkt me het leuk om 'fuel rat' te worden of ver weg te exploren, het is wel leuk om als eerste je naam op een planeet te zetten.

Bounty hunter of trading heb ik nog niet echt gedaan, maar het lijkt me we leuk om ook PvE en trading 'elite' te halen.

Kortweg dus 'zo veel mogelijk unlocken' en eigenlijk vooral voor jezelf doelen stellen of bedenken 'het lijkt me wel leuk om ...'

Thargoids begin ik nog maar even niet aan :)
Een maximale jumprange gaat meestal ten koste van de integriteit, (paper plane), dus ik heb liever wat minder jumprange, maar wel wat stevigheid.
Ik heb ook eens een flinke tocht gemaakt met daarbij een flink aantal keren eerste voetval, echt leuk.
Ik ben inmiddels Elite IV in trade 8)
Voor Thargoids kun je het beste een speciaal daarvoor geoptimaliseerd schip bouwen.
Een Krait Mk2 is zeer geschikt voor bijvoorbeeld titans aan te vallen.
Er zijn verschillende bouwvoorstellen te vinden op Youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
@Pim0377 veel plezier in je 'rondje melkweg'. Ik ben in m'n Asp-X naar Sgr A*, Colonia en terug gegaan en de mijne heeft 37 max jump 8) ( ik heb wel hulp gehad :+ )

Ik moet toegeven, ik heb ook nog niet heel veel multiplayer gedaan. Om een of andere reden trekt me dat niet zo. Of ik heb de juiste groep nog niet gehad om mee samen te spelen... De enige keren dat ik anderen mensen tegen ben gekomen werd ik geganked :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Xaphod schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Een maximale jumprange gaat meestal ten koste van de integriteit, (paper plane), dus ik heb liever wat minder jumprange, maar wel wat stevigheid.
Ik heb ook eens een flinke tocht gemaakt met daarbij een flink aantal keren eerste voetval, echt leuk.
Ik ben inmiddels Elite IV in trade 8)
Voor Thargoids kun je het beste een speciaal daarvoor geoptimaliseerd schip bouwen.
Een Krait Mk2 is zeer geschikt voor bijvoorbeeld titans aan te vallen.
Er zijn verschillende bouwvoorstellen te vinden op Youtube.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat je meerdere Elite levels kon hebben voor zaken. Toen ik met trading en exploring Elite had bereikt, ben ik beetje voor de lol met mijn Clipper piraten gaan jagen, moet zeggen dat 4 flink ge-engineerde multi-cannons waarvan 3 incindiary en 1 corrosive, heerlijk piraten neerhaalt en nog vrij snel ook.
Vind het met de Clipper vooral leuk omdat het een beetje X-Wing achtig vliegen en schieten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:40:
[...]
Ja, maar dat is het punt niet :)
Het nodeloos optimaliseren is een doel op zich, gaat voorbij het praktisch nut.

Al is het best spannend om in een schip te vliegen wat snel beschadigd en hoge jump range is toch wel ooit handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Vuikie schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 15:36:
@Pim0377 veel plezier in je 'rondje melkweg'. Ik ben in m'n Asp-X naar Sgr A*, Colonia en terug gegaan en de mijne heeft 37 max jump 8) ( ik heb wel hulp gehad :+ )

Ik moet toegeven, ik heb ook nog niet heel veel multiplayer gedaan. Om een of andere reden trekt me dat niet zo. Of ik heb de juiste groep nog niet gehad om mee samen te spelen... De enige keren dat ik anderen mensen tegen ben gekomen werd ik geganked :'(
Zeehondenknuppellaars zullen er altijd wel zijn.
Wat is de lol om in een geengineerde Krait of Anaconda op medespelers in sidewinders te gaan schieten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Pim0377 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:27:
[...]

Ik wist eerlijk gezegd niet dat je meerdere Elite levels kon hebben voor zaken. Toen ik met trading en exploring Elite had bereikt, ben ik beetje voor de lol met mijn Clipper piraten gaan jagen, moet zeggen dat 4 flink ge-engineerde multi-cannons waarvan 3 incindiary en 1 corrosive, heerlijk piraten neerhaalt en nog vrij snel ook.
Vind het met de Clipper vooral leuk omdat het een beetje X-Wing achtig vliegen en schieten is :)
Voor die Clipper wil ik ook nog gaan. Ik ben inmiddels Baron, dus ik zou hem moeten kunnen kopen.

Pagina: 1 ... 112 ... 121 Laatste