Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 13:27
Accretion schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:41:
[...]

Ja, maar dat is het punt niet :)
Het nodeloos optimaliseren is een doel op zich, gaat voorbij het praktisch nut.

Al is het best spannend om in een schip te vliegen wat snel beschadigd en hoge jump range is toch wel ooit handig.
Klopt, maar ik was toch een paar keer blij dat ik er een fatsoenlijk schild op had na een wat harde landing op een planeet met een hoge G waarde. Beginners fout.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 09:21

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Sodeju, kreeg net een halve hartverzakking toen ik uit hyperspace kwam, plofte bijna door een gas giant die wel heel dicht op de main sequence star zat. LOL
Maar goed dat ik uitgerust ben met special heatsinks met extra koeling :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_Apjj6pLoc4eGnYHNtkTTzvr7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DqbrVAG8FuvSXzeyCCAddRpH.png?f=fotoalbum_large

ben nou een kleine 22k ly verwijderd van Sol, maar nog niks echt speciaals gezien helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Pim0377 op 06-08-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Pim0377 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:39:
Sodeju, kreeg net een halve hartverzakking toen ik uit hyperspace kwam, plofte bijna door een gas giant die wel heel dicht op de main sequence star zat. LOL

[Afbeelding]
Dat is mij pas nog gebeurt bij een dubbelster, ik ging tussen de twee zonnen door, geen goed idee.
Ik werd bijna gekookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX

[Afbeelding]

ben nou een kleine 22k ly verwijderd van Sol, maar nog niks echt speciaals gezien helaas.
Dat is in VR echt een jump scare. Vooral door het geluid, met een grote knal kom je dan binnen om de een of andere reden.
Horror-game. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:33

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Cyphax schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:59:
[...]

Dat is in VR echt een jump scare. Vooral door het geluid, met een grote knal kom je dan binnen om de een of andere reden.
Horror-game. :+
Behoorlijk, inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf1YySumsoYGjmmomOr6AgOXXhM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/vz1efmEKeu61hilXxwIkz9S6.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

ben je nog bij de Project Dynasty sites langs gegaan in Hawkins Gap?
https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Project_Dynasty

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Zandhond schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:30:
[...]

ben je nog bij de Project Dynasty sites langs gegaan in Hawkins Gap?
https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Project_Dynasty
Die kende ik helemaal niet joh, thanks voor de link, ik ga zeker even kijken, zo te zien maar dat is compleet de andere kant op, als ik die location van dat megaship The Zurara opzoek: https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/The_Zurara

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24S4byMbCAHUXmNS6YH_Y6te-IA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cLbdlNTuNa5PXZQdESZ6w47V.png?f=fotoalbum_large

1 is waar volgens ED wiki de Zarura nu zou zijn, 2 is de Bubble en 3 is waar ik nu ben, dus......dat doe ik wel als ik weer terug ben denk ik :)
Ik zie trouwens dat het lijkt dat ik net pas Hawking's Gap deel in ben, maar dat komt door de manier van uitzoomen, ik ben er eigenlijk al bijna half doorheen zoals je hier kan zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BePjmsfmER_-NFvwobRgbAuIThs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oK5ZDG0UMfVLGS5iXBCEkieH.png?f=fotoalbum_large

Maar ik zie dat ik beter moet leren kijken, want er zijn ook locaties in Hawking's Gap....maar daar ben ik al 12k ly van verwijderd........ screw it, zijn maar 290 jumps terug. LOL .....ik vlieg wel een stukkie terug en neem daarna een andere route richting Beagle Point :)

Ik zal wat screenshots maken als ik er ben :)

[ Voor 63% gewijzigd door Pim0377 op 08-08-2024 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

Misschien niet helemaal het juiste topic voor een eerlijke mening, maar de groep waarmee ik game twijfelt tussen Elite Dangerous of No Mans Sky om samen geheel nieuw op te pakken. Niemand in de groep heeft nog ervaring met een van deze twee games. Wat zouden jullie aanraden en waarom?

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Tja, No Man's Sky heb ik nog nooit gespeeld, dus daar kan ik weinig over zeggen, behalve wat algemeen bekend is.
De game had een slechte start, miste beloofde features bij launch, maar de studio achter de game heeft sindsdien behoorlijk veel moeite erin gestoken om de game te verbeteren, no charge.

Elite Dangerous....tja, wat zal ik zeggen? De dromer in mij vindt het fantastisch om er gewoon op uit te gaan, de Melkweg verkennen, op planeten rijden en lopen met zulke mooie beelden..........het is niet voor niets de game met by far the most spent hours voor mij volgens Steam :)

Dan kan je ook nog lekker beetje piraatje jagen, minen, traden etc etc, maar de main selling point voor mij blijft toch wel de graphics, hoe ze het gemaakt hebben, zo in detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
uppie8374 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:11:
Misschien niet helemaal het juiste topic voor een eerlijke mening, maar de groep waarmee ik game twijfelt tussen Elite Dangerous of No Mans Sky om samen geheel nieuw op te pakken. Niemand in de groep heeft nog ervaring met een van deze twee games. Wat zouden jullie aanraden en waarom?
No man's sky heb ik nooit gespeeld.
Elite speel ik al aan en af sinds het origineel uit 1984. (ja, zo oud ben ik)
Elite Dangerous is een spel (simulatie) dat je niet bij de hand neemt en een behoorlijk steile leercurve heeft.
Het biedt een enorme vrijheid om te doen en laten wat jij wilt, of je nou wil handelen, edelmetalen uit asteroïden wil oogsten, of op piraten of zelfs aliens (Thargoids) wil jagen. Of je wil de diepten van het universum gaan exploreren, het kan allemaal.
Ik heb zelfs al eens de Voyager sondes van dichtbij bekeken, (ze zijn precies waar je verwacht dat ze zijn), zelfs de gouden plaat met informatie is in detail te bekijken.
Ik heb Elite Dangerous al sinds Kickstarter, maar door tijdgebrek ben ik pas sinds een paar jaar serieus er mee bezig, het verveelt me nog steeds niet.
Op Youtube zijn veel tutorials te vinden, alsook in de start van deze topic, al is sommige informatie wel wat verouderd.
Elite Dangerous is nog steeds in ontwikkeling en er is vooral het laatste jaar best wat gedaan, zoals een paar nieuwe schepen en wat aanpassingen waardoor het "grinden" wat minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Elite Dangerous is meer richting een simulator, iets meer 'hardcore' en niet echt een doel of story/quest-line.
Het meeste speelt zich ook af in het ruimteschip en de planeten zijn vrij 'leeg'.

Het risico is dat een paar man uit de groep daar heel goed op gaat en de rest helemaal niet.

Ik ken No Man's Sky niet, maar ik geloof dat het iets meer arcade is. En wat meer logische progressie en base-building en actie 'te voet'.
Wellicht dat dat voor iedereen makkelijker speelt en mensen makkelijker hun weg in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Hmm ben zelf wel een sucker voor realisme. Klinkt ook wel erg tof. Snel beginnen zou ik zeggen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Wat ik ook een hele leuke toevoeging vind, is het feit dat als jij de eerste bent die een sterrenstelsel bezoekt en in kaart brengt, wordt jouw naam daaraan verbonden.
Iedereen na jou zal dan zien "1st discovered by..... "

Maar, zoals al eerder gezegd, het spel heeft een steile learning curve, kan verschrikkelijk onvergeeflijk zijn, er is niet zoiets van...oh dat ging wel heel erg mis, ik laad mijn laatste savegame wel even opnieuw.

Zoals waar ik nu mee bezig ben, een rondje Melkweg......een week of 2 geleden ben ik vertrokken vanaf een bepaald ruimtestation, bijna alle sterrenstelsels die ik tot nu bezocht heb, heb ik volledig in kaart gebracht, wat mij, als ik zo doorga, een gruwelijke hoeveelheid aan credits gaat opleveren.....MAAR.......alles wat ik doe tussen mijn vertrek van dat laatste ruimtestation en de eerste keer dat ik weer land op een ruimtestation en die data verkoop, kan zomaar allemaal voor niets geweest zijn, als ik bijvoorbeeld 3 sprongen voor ik aanmeer op een ruimtestation bijvoorbeeld door een ster knal en mijn schip ontploft.....dan ben ik ALLES sinds mijn laatste bezoek aan een ruimtestation kwijt en als ik niet genoeg credits heb om mijn verzekering van mijn schip te betalen, ben ik dat ook nog eens kwijt en wordt ik opgescheept met het schip waarmee je het spel begint :)

ik probeer je hiermee niet te ontmoedigen, maar probeer je alleen een idee te geven van hoe het een beetje werkt :)

[ Voor 73% gewijzigd door Pim0377 op 11-08-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Pim0377 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:37:
Wat ik ook een hele leuke toevoeging vind, is het feit dat als jij de eerste bent die een sterrenstelsel bezoekt en in kaart brengt, wordt jouw naam daaraan verbonden.
Iedereen na jou zal dan zien "1st discovered by..... "
Dit geldt dan zeker alleen op de server waarop het gebeurde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

nee, dat geldt voor het hele spel.

Meerdere mensen kunnen volgens de laatste registratie de eerste zijn om een stelsel te ontdekken, maar de eerste die die data daadwerkelijk verkoopt op een ruimtestation komt in de boeken alszijnde de 1ste

[ Voor 75% gewijzigd door Pim0377 op 11-08-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 13:06
Elite Dangerous kent geen meerdere servers zoals bijvoorbeeld WoW. Er is 1 persistent galaxy en daar vliegen we allemaal in rond.
Je kan jezelf wel af schermen, dan vlieg je 'alleen' met de npc's. Je kan ook in een beperkte groep vliegen, maar alles gebeurt wel in dezelfde galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Vuikie schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:10:
Elite Dangerous kent geen meerdere servers zoals bijvoorbeeld WoW. Er is 1 persistent galaxy en daar vliegen we allemaal in rond.
Je kan jezelf wel af schermen, dan vlieg je 'alleen' met de npc's. Je kan ook in een beperkte groep vliegen, maar alles gebeurt wel in dezelfde galaxy.
Check. Maar er zijn nog steeds wel gebieden die niet ontdekt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:50
uppie8374 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:02:
[...]

Ik denk, dat nog niet eens 1% is ontdekt op dit moment, dus er is nog 99% te gaan. ;)
De speelwereld in Elite is enorm.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
uppie8374 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:02:
[...]

Er is iets van 0,1% (van ~400 miljard sterren) wel ontdekt na 10 jaar dus dat zal wel niet zo snel 100% worden. :D
Er is niet zo vreselijk veel, planeten zijn wat kaler dan in NMS, maar er is wel een simpele vorm van exobiology die heel lucratief zijn op het gebied van credits. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Nou, ben gisteren aangekomen bij de 1ste van de 4 Hawking's Gap beacons, maar was laat, dus voor vandaag bewaard.
Wat een lange codes zeg, die gaan meer dan 7 minuten door, ik begon te twijfelen of ie niet aan het herhalen was, maar dan hoorde ik weer een nieuwe en uiteindelijk stopte die met transmitten.
Maar ze transmitten echt niet elke 15 minuten hier hoor, net bevestigd dat het 1 x per uur is op het hele uur.

Ben nou bij site Alpha, was een paar seconden te laat om een minuut voor tijd aanwezig te zijn. LOL Maar ik ben wel heel benieuwd wat ik straks te zien krijg als ik alle 4 de beacons heb beluisterd......heeft iemand van jullie dit ook al gedaan en weet wat er gaat gebeuren?
Als ik alle codes heb ontvangen, krijg ik dan automatisch het antwoord wat de locatie is, of moet ik daarna nog iets doen, of wordt dat me verteld?

Zo ja, ik hoef het niet te weten hoor, kom ik vanzelf achter, maar vraag het me af.

***EDIT***

OK, ik heb alle beacons beluisterd, geen van die beacons hingen in de buurt van een earthlike planet, of wezen naar een lokatie op een planeet in de buurt waar ik zou moeten landen of scannen voor wat dan ook....echt 0 clues wat ik moet doen na het aanhoren van die shit ton van codes, waarvan op sommige punten de helft niet te verstaan is, maar ok..... ik zal vast wel iets over het hoofd zien.

[ Voor 37% gewijzigd door Pim0377 op 12-08-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
uppie8374 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:11:
Elite Dangerous vind ik leuker spelen omdat de manier van vliegen gewoon een stuk beter aanvoelt. In NMS is het inderdaad een stuk arcade achtig. In NMS heb je wel veel meer te doen op de planeten zelf. Van exploren van flora en fauna tot het farmen van mats om je schip en suit te upgraden. Dit gaat een stuk beter dan in ED. Ook heeft NMS basebuilden, quests, meerdere alien NPC`s, meerdere schepen om te vinden, kopen, aanpassen. Al met al een stuk verfijnder dan ED, maar toch start ik eerder ED op dan NMS. NMS is meer een survival game en dat trekt me minder. De creator mode is dan weer meer als Minecraft en trekt me ook niet zo omdat er dan minder uitdaging is.
Ik heb ze gewoon alletwee om tussen de moodswings van het leven ook tussen de verschillende games te kunnen kiezen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Soliest schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:47:
[...]

Elite Dangerous vind ik leuker spelen omdat de manier van vliegen gewoon een stuk beter aanvoelt. In NMS is het inderdaad een stuk arcade achtig. In NMS heb je wel veel meer te doen op de planeten zelf. Van exploren van flora en fauna tot het farmen van mats om je schip en suit te upgraden. Dit gaat een stuk beter dan in ED. Ook heeft NMS basebuilden, quests, meerdere alien NPC`s, meerdere schepen om te vinden, kopen, aanpassen. Al met al een stuk verfijnder dan ED, maar toch start ik eerder ED op dan NMS. NMS is meer een survival game en dat trekt me minder. De creator mode is dan weer meer als Minecraft en trekt me ook niet zo omdat er dan minder uitdaging is.
Ik heb ze gewoon alletwee om tussen de moodswings van het leven ook tussen de verschillende games te kunnen kiezen.
Nicely put. Tot nu toe klinkt ED idd meer als mijn type game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Pim0377 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:19:
Nou, ben gisteren aangekomen bij de 1ste van de 4 Hawking's Gap beacons, maar was laat, dus voor vandaag bewaard.
Wat een lange codes zeg, die gaan meer dan 7 minuten door, ik begon te twijfelen of ie niet aan het herhalen was, maar dan hoorde ik weer een nieuwe en uiteindelijk stopte die met transmitten.
Maar ze transmitten echt niet elke 15 minuten hier hoor, net bevestigd dat het 1 x per uur is op het hele uur.

Ben nou bij site Alpha, was een paar seconden te laat om een minuut voor tijd aanwezig te zijn. LOL Maar ik ben wel heel benieuwd wat ik straks te zien krijg als ik alle 4 de beacons heb beluisterd......heeft iemand van jullie dit ook al gedaan en weet wat er gaat gebeuren?
Als ik alle codes heb ontvangen, krijg ik dan automatisch het antwoord wat de locatie is, of moet ik daarna nog iets doen, of wordt dat me verteld?

Zo ja, ik hoef het niet te weten hoor, kom ik vanzelf achter, maar vraag het me af.

***EDIT***

OK, ik heb alle beacons beluisterd, geen van die beacons hingen in de buurt van een earthlike planet, of wezen naar een lokatie op een planeet in de buurt waar ik zou moeten landen of scannen voor wat dan ook....echt 0 clues wat ik moet doen na het aanhoren van die shit ton van codes, waarvan op sommige punten de helft niet te verstaan is, maar ok..... ik zal vast wel iets over het hoofd zien.
Ik heb me er nog niet mee bezig gehouden, maar Gamma Research heeft er een pagina over; https://canonn.science/codex/hawkins-gap-alpha-site/
Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

thanks, daar heb ik zeker wat aan gehad :) Stom dat ik het voordehandliggende over het hoofd zag :)

Anywho, here's me at Site Delta

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKKGXfoRfZaKNY0lLFJ9KmiFORI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1iKKHnJuWW9s3rxo6JiG8KtI.png?f=fotoalbum_large

meteen ook maar de logs gedownload en wat materialen opgepikt.

Wat ik wel apart vond, was de hoeveelheid aan scheeps activiteiten rond deze locaties. bij 1 was er een megaschip naast de planeet geparkeerd, dus dacht ik, komt vast wel daar vandaan, maar andere locaties ook regelmatig allerlei schepen voorbij zien komen op de contacts lijst, terwijl ik toch echt in solo mode zat.

En ook leuk....hacking in space. LOL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P6CZoQRF-l1RTbhTAo7qYNRvPM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RrKSN3luYuq8wNYBn9xvhl2l.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Pim0377 op 13-08-2024 19:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ben toch maar even naar de nabijgelegenn fleet carrier gegaan, om mijn sicoveries in te leveren.

Resultaat:

ongeveer 150M credits en een flink end richting de 4000 planeten die door mij als eerste zijn bezocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQFINihsMqWRfKyOpWsJGx9dYo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qs8p0YO8NotXUkrlCoKsGaE2.png?f=fotoalbum_large

voordat ik vertrok, stond de teller op rond de 3100 systems visited. En heb voor de gein eens nagerekend, mijn totale afgelegde afstand gedeeld door het aantal hyperspace jumps, komt neer op net geen 31ly per jump, 30,92xxxxxxx

[ Voor 11% gewijzigd door Pim0377 op 14-08-2024 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Ik heb me maar eens de Python Mk2 aangeschaft, gewoon de standaard versie en dan zelf verbouwd en engineerd.
Ik heb hem nu uitgerust met vier Pacifiers (overcharged/screening shell) en twee beam lasers voor de schilden.
Wel opletten met die kleine brandstoftank en beperkte binnenruimte.
Als ie helemaal naar mijn zin is zal ik wel een link plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

Xaphod schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:43:
Ik heb me maar eens de Python Mk2 aangeschaft, gewoon de standaard versie en dan zelf verbouwd en engineerd.
Ik heb hem nu uitgerust met vier Pacifiers (overcharged/screening shell) en twee beam lasers voor de schilden.
Wel opletten met die kleine brandstoftank en beperkte binnenruimte.
Als ie helemaal naar mijn zin is zal ik wel een link plaatsen.
haal je het met je power plant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Zandhond schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:24:
[...]

haal je het met je power plant?
Tot nu toe haalt hij het prima.
De powerplant is nu grade 4 overcharged, nog geen experimental.
Ik ben nu met de Krait Phantom bezig wat engineering materialen aan het verzamelen, (gaat nu een stuk sneller).
Dit is de bouw tot nu toe: https://edsy.org/#/L=HF6Y...020m160nF060nG26,,RI_D18P
Ik heb me nu aangesloten bij onze piratenkoning Archon Delaine, dus de beam lasers ga ik later misschien vervangen door Cytoscramblers, benieuwd hoe dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ik was vandaag een systeem ingesprongen, waar 2 water worlds in waren, draaiend om dezelfde ster, dus ik dacht.....die ga ik lekker mappen.....blijkt die 2de ster op pak weg 350k ls van de MSS te staan.
Ik dacht nou, weet je, fuck it, maak ik ondertussen wel even onbijt ofzo hahaha.

Kijk ik op een gegeven moment, zie ik dat de snelheid alweer terugloopt, terwijl ik nog ruim 160k ls te gaan heb.....en de snelheid was ruim 830c.........hoeveel ie op de top was voordat hij begon af te remmen, weet ik dus niet, maar zo snel ben ik nog nooit gegaan in supercruise:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ3khLhgF3kmPCRIwx26lcKql-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lJIhe7JqBzbeLNem8cv3S26u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Pim0377 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:33:
Ik was vandaag een systeem ingesprongen, waar 2 water worlds in waren, draaiend om dezelfde ster, dus ik dacht.....die ga ik lekker mappen.....blijkt die 2de ster op pak weg 350k ly van de MSS te staan.
Ik dacht nou, weet je, fuck it, maak ik ondertussen wel even onbijt ofzo hahaha.

Kijk ik op een gegeven moment, zie ik dat de snelheid alweer terugloopt, terwijl ik nog ruim 160k ly te gaan heb.....en de snelheid was ruim 830c.........hoeveel ie op de top was voordat hij begon af te remmen, weet ik dus niet, maar zo snel ben ik nog nooit gegaan in supercruise:

[Afbeelding]
De maximumsnelheid is 2001c :)

Heb je een SCO frameshift drive? Dan kan je boosten in supercruise en de jump range is ook iets groter dan de "oude" FSDs :)

(Dat de snelheid op gegeven moment weer terugloopt is omdat je dan alweer zoetjes aan moet gaan afremmen, en met dit soort snelheden is de remweg heel lang :+)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 24-08-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Cyphax schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:53:
[...]

De maximumsnelheid is 2001c :)

Heb je een SCO frameshift drive? Dan kan je boosten in supercruise en de jump range is ook iets groter dan de "oude" FSDs :)

(Dat de snelheid op gegeven moment weer terugloopt is omdat je dan alweer zoetjes aan moet gaan afremmen, en met dit soort snelheden is de remweg heel lang :+)
2001c?? DAMN!!! Hoe ga je dat ooit halen dan?? Wel leuke hint naar a Space Odyssey :)

Ik ben pas sinds kort weer gaan spelen, net gechecked, geen SCO helaas, ik heb een increased FSD range + deep charge MOD erop.
Dat de snelheid langzaam terugloopt op een gegeven moment snap ik, anders krijg je zo'n Spaceballs momentje met dropping out of hyperspace :)

Die SCO ga ik dan wel doen als ik weer terug ben, ben nou alweer over de 20k ly verwijderd van SOL, dus....thanks voor de tip. hoeveel meer jumprange moet ik dan ongeveer rekening houden? Ik zit nu op max 46.2ly

[ Voor 9% gewijzigd door Pim0377 op 24-08-2024 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Pim0377 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

2001c?? DAMN!!! Hoe ga je dat ooit halen dan?? Wel leuke hint naar a Space Odyssey :)
Als je die snelheid vaak ziet, dan spendeer je teveel tijd met reizen :D
Ik ben pas sinds kort weer gaan spelen, net gechecked, geen SCO helaas, ik heb een increased FSD range + deep charge MOD erop.
Dat de snelheid langzaam terugloopt op een gegeven moment snap ik, anders krijg je zo'n Spaceballs momentje met dropping out of hyperspace :)

Die SCO ga ik dan wel doen als ik weer terug ben, ben nou alweer over de 20k ly verwijderd van SOL, dus....thanks voor de tip. hoeveel meer jumprange moet ik dan ongeveer rekening houden? Ik zit nu op max 46.2ly
Een paar Ly meer, het zal wel afhangen van factoren, E:D kennende. :)
Voorbeeld: een stock Cobra MK3. Range met 4A FSD: 22.67Ly. Met 4A FSD SCO: 25,09Ly. Na engineering is het gat ongeveer even groot: een paar Ly. Maar het is vooral voor de supercruise overdrive, die kan je serieus tijd besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Pim0377 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:33:
Ik was vandaag een systeem ingesprongen, waar 2 water worlds in waren, draaiend om dezelfde ster, dus ik dacht.....die ga ik lekker mappen.....blijkt die 2de ster op pak weg 350k ly van de MSS te staan.

Kijk ik op een gegeven moment, zie ik dat de snelheid alweer terugloopt, terwijl ik nog ruim 160k ly te gaan heb.....en de snelheid was ruim 830c.........hoeveel ie op de top was voordat hij begon af te remmen, weet ik dus niet, maar zo snel ben ik nog nooit gegaan in supercruise:

[Afbeelding]
Bedoel je niet 350 Kilo Light seconds?
Moet je een keer naar Hutton Orbital gaan, dat is 6,784,404 ls, ofwel 0,22 Ly. weg.
Dan ben je, met een conventionele drive, zo'n anderhalf uur onderweg. (maar dan wel een gratis Anaconda, zeggen ze, en de befaamde mok).
Sommige spelers zijn nu bezig records te vestigen met de SCO Drive en een schip vol brandstoftanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Xaphod schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:34:
[...]

Bedoel je niet 350 Kilo Light seconds?
Moet je een keer naar Hutton Orbital gaan, dat is 6,784,404 ls, ofwel 0,22 Ly. weg.
Dan ben je, met een conventionele drive, zo'n anderhalf uur onderweg. (maar dan wel een gratis Anaconda, zeggen ze, en de befaamde mok).
Sommige spelers zijn nu bezig records te vestigen met de SCO Drive en een schip vol brandstoftanks.
je hebt helemaal gelijk, is aangepast :)

Als ik terug ben ga ik daar eens naartoe dan, nadat ik mijn FSD heb ge-upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjG_VtGju_g7UO5RvGD1-whDrKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sKuPBZcBw4H48Ff6ix1f1Rd6.png?f=fotoalbum_large

Ik snap em even niet, betekent dit nou dat er in ED op een earthlike world, zo'n beetje 20k ly verwijderd van SOL, blijkbaar ook intelligent leven zich heeft ontwikkeld en de atmosfeer aan het verneuken is?
Leuke is, heeft ook nog zijn eigen tidally locked moon :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pim0377 op 26-08-2024 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Pim0377 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:51:
[Afbeelding]

Ik snap em even niet, betekent dit nou dat er in ED op een earthlike world, zo'n beetje 20k ly verwijderd van SOL, blijkbaar ook intelligent leven zich heeft ontwikkeld en de atmosfeer aan het verneuken is?
Leuke is, heeft ook nog zijn eigen tidally locked moon :)
Zijn we tenminste niet de enigen. Wel een beetje warm; 314 Kelvin = ca 41° Celsius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Ik heb genoeg merits verzameld voor piratenkoning Archon Delain om de Cytoscramblers te kunnen kopen.
Ik ben benieuwd hoe die gaan werken op bv de Python Mk2.
Merits verzamelen heb ik gedaan door de schildknapen (Torvalds Shield) van Zemina Torval af te schieten in een door haar gecontroleerd gebied.
Dat is leukere gameplay als merits of slaven verschepen.
Ik ben wel benieuwd wat Powerplay 2 gaat brengen.

• Xaphod
Een nieuwe community goal;
De Thargoids zijn Shinrarta Dezhra binnengevallen.
Iedereen die meehelpt om de Thargoids eruit te schoppen ontvangt twee van de volgende modules als Tier 1 wordt gehaald.

Fixed Medium AX Missile Rack (pre-engineered) High Capacity Magazine & Rapid Fire
Fixed Large AX Missile Rack (pre-engineered) High Capacity Magazine & Rapid Fire
Gimbal Medium AX Multi-cannon (pre-engineered) Overcharged & Autoloader
Gimbal Large AX Multi-cannon (pre-engineered) Overcharged & Autoloader
Heatsink Launcher (pre-engineered) Double capacity & Increased Reload Time
De top 25% krijgt van elk een extra
De top 50% krijgt van elk nog een extra.

Dit kunnen we niet laten gebeuren, ik ga mijn Krait Mk2 weer ombouwen.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Interessante ontwikkeling, ik hoop dat het met de thargs voorlopig nog niet afgelopen is. Ik heb mijn chieftain nog nieteens uitgeprobeerd tegen thargoids, maar hij staat al een hele tijd klaar. :+

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:54:
Een nieuwe community goal;
De Thargoids zijn Shinrarta Dezhra binnengevallen.
Haha, ik heb ooit overwogen om Shinrarta als homebase te nemen.

Gelukkig heb ik daar nu niet al mijn explorer builds staan, best onhandig voor de mensen die daar wel allerlei spul hebben staan.

Hele AX gebeuren kan ik nog niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Cyphax schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:23:
Interessante ontwikkeling, ik hoop dat het met de thargs voorlopig nog niet afgelopen is. Ik heb mijn chieftain nog nieteens uitgeprobeerd tegen thargoids, maar hij staat al een hele tijd klaar. :+
Nu is je kans, alleen al meedoen levert al een stel wapens e.d. op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:59:
[...]

Haha, ik heb ooit overwogen om Shinrarta als homebase te nemen.

Gelukkig heb ik daar nu niet al mijn explorer builds staan, best onhandig voor de mensen die daar wel allerlei spul hebben staan.

Hele AX gebeuren kan ik nog niks mee.
Als het goed is is Shinrarta nog beschikbaar, maar het wordt wel belegerd.
Vandaag geen tijd, maar morgen zal ik eens wat Thargoid kont gaan schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Xaphod schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:16:
[...]

Haha ja ik heb eigenlijk al kans sinds de invasie maar ik stel het steeds uit, en ik heb intussen al een paar weken niet meer gespeeld. :+
Het is voornamelijk omdat ik wel graag met de thargoid war bezig wil zijn, maar je moet er zo snel bij zijn dat ik intussen zoiets heb van "dan maar niet".

• Xaphod
Vandaag een tijdje Thargoids bestreden in Shinrarta Dezhra, met m'n Krait, voorzien van Enhanced Ax multicannons.
De grotere jongens zijn me nog een maatje te groot. (een keer rebuy en een paar keer met zo'n 20% hull weten te ontsnappen).
Nu heb ik de raketten erop gezet, (Enhanced Ax missile rack) morgen maar eens kijken hoe dat werkt.
Dit is mijn huidige opzet; https://edsy.org/#/L=HE5b...20m151-C15,Glados,RI_D29K, of https://inara.cz/elite/cmdr-fleet-ship/425104/4619203/
Misschien dat ik de Python Mk2 ervoor ga gebruiken, een extra large hardpoint, maar wat minder binnenruimte voor hull reinforcements e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Ik heb een paar keer Thargoid dingen geprobeerd, maar ben duidelijk veel te slecht in combat. 1 Dezer dagen toch maar eens inloggen om te kijken wat ik kan, want de prijzen zijn wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:16:
[...]

Hmm, voor de scouts lijk je geen aparte dingen nodig te hebben?

Ik heb een schip dat ik gebruik voor bountys, wellicht dat die ook wat kan op de scouts.

Als je een scout kapot maakt, krijg je al het basis spul voor de community goal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:34:
[...]

Ik heb een schip dat ik gebruik voor bountys, wellicht dat die ook wat kan op de scouts.

Als je een scout kapot maakt, krijg je al het basis spul voor de community goal?
Zo te zien krijg je de prijzen al als je een enkele scout afschiet.
Dus wel eerst aanmelden voor de community goal op Rescue Ship Cornwallis in het V886 Centauri systeem en de combat bonds ook daar weer inleveren.
Rond jamesons is het druk, dat hou ik ook in m'n Krait niet lang vol, dus zorg voor een paar goede Hrp's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Accretion schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:34:
[...]

AX MC's zijn voor scouts al genoeg als het goed is idd. Het leukst zou het zijn in open, dan kan je de cmdrs helpen die de basilisks enzo te lijf gaan, maar je moet wel weer uitkijken voor gankers in Shinrarta. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:57
Hallo allemaal,

Hier ook weer E.D. geactiveerd. Na een jaartje of zo niet meer gespeeld te hebben ga ik het voor de komende donkere dagen weer oppakken.
Zit nu bij BNLX commanders. Thargoids neerhalen gaat nog niet maar minen en ontdekken zeker wel.
Leuk om te zien dat op tweakers ook een ED community zit

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Inmiddels al de nodige Scouts en ook een paar Cyclopsen afgeschoten.
De Scouts zijn vrij simpel, maar de Cyclopsen en zwaarder vergen toch een bepaalde tactiek die ik nog niet helemaal door heb.
Blijven oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Zijn de scouts makkelijk te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
celshof schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:53:
Zijn de scouts makkelijk te vinden?
De scouts waren makkelijk te vinden (zij vonden jou) bij o.a. Jameson Memorial.
Sneller dan verwacht zijn de Thargoids nu verdreven uit Shinrarta Dezhra, maar de actieve CG loopt blijkbaar nog, (ik heb nog niet ingelogd), dus ik weet niet of er nog verdwaalde scouts te vinden zijn.
Ik heb als het goed is alleen de basisbeloning, ik had er niet veel tijd voor.
Ik ben toch van plan om nog eens de guardian sites te gaan bezoeken voor wat wapenblauwdrukken.
De Guardian Gauss cannon of de Modified Guardian Shard Cannon schijnt toch het best te werken tegen thargoids.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verdomme, d'r kwamen maar geen Thargoids bij Shinrarta Dezra, toen ben ik maar door gevlogen naar COL285.

Gezien die nog niet abandoned was, maar wel under attack. Gelukkig steeds weg gekomen bij de grotere Thargoids en nog een scout neer kunnen schieten met niet-AX wapens.

Maar bij het inleveren zie ik dat het niet geld voor het Community Goal, lijkt er dus op dat ik die bus gemist heb...

• Xaphod
Accretion schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:15:
Verdomme, d'r kwamen maar geen Thargoids bij Shinrarta Dezra, toen ben ik maar door gevlogen naar COL285.

Gezien die nog niet abandoned was, maar wel under attack. Gelukkig steeds weg gekomen bij de grotere Thargoids en nog een scout neer kunnen schieten met niet-AX wapens.

Maar bij het inleveren zie ik dat het niet geld voor het Community Goal, lijkt er dus op dat ik die bus gemist heb...
De cg was inderdaad snel afgelopen.
Ik heb er ook maar een paar uur de tijd voor gehad.
Jamesons moet nu weer in bedrijf zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wVD9vPlUksGt-LHqq5pYxGx5fo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l3hTUmwBCA0hofXcDlEgPuSX.png?f=fotoalbum_large

Nu ik bijna op het punt ben dat ik verder van Sol begin te gaan dan ik ooit geweest ben, kwam ik een mooie white dwarf tegen, undiscovered so far.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Ik heb mijn Krait nu uitgerust met de gewonnen Azimuth enhanced AX Multi-cannons.
Dit: https://edsy.org/s/vzJxoRk is nu de setup.
De Python Mk2 ga ik nu optimaliseren voor NPC combat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

zoo....nou ik op het punt sta om uit Hawking's Gap te jumpen, dacht ik, even de stats vergelijken :)

Links zijn de stats van toen ik net begonnen was aan deze trip, give or take 50 jumps in, rechts is wat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xqjL73ObtD39NQ8PwgeIdomBkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SplC15PcUda7WTz4Itu608q6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1CPbC7232OlNuAVzBPZtj95UEg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JqCJpSj864W0A5WHTntPQF1l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Ik heb eindelijk de eerste twee Odyssey engineers vrijgespeeld.
Nu nog materialen verzamelen om de modules te verdienen, ik heb al de nodige pre-engineerd spullen gevonden.
Ik doe nu zo veel mogelijk Power Restoration missies.
Dus de stroom aanzetten en de plaats leegroven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

ik ga denk ik Odyssey halen als ik terug ben bij de bubble.

Ik weetniet of dit nou mazzel is, maar het 3de systeem dat ik bezocht in de nieuwe regio had een "notable stellar phenomena" en toen ik ging kijken, bleek het een mooie proto lagrange cloud te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVvXtdPMZsSYck2oZg6bkTqEvYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Amy4JZWYGzATLX6OeJomQpNi.png?f=fotoalbum_large

EDIT

ik kwam iets raars tegen, ben er op gaan googlen, maar het enige wat ik kon vinden dat het vaak bij planeten met een ammonia atmosfeer voorkwam, maar deze planeet heeft 0 atmosfeer en als ik em draai wordt de glow ook nog eens rood....komt dat door de zon of is dit iets anders??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7pOx5kJEshN157njy5aEOLhfgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mCUPUfocyNCeMcTJpg4YQ2hA.png?f=fotoalbum_large

normaal zou ik zeggen ik ga wel even kijken, maar deze planeet staat op ongeveer 300k ls van de MSS, dus....

[ Voor 38% gewijzigd door Pim0377 op 17-10-2024 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaphod
Ik ben nu een tijdje bezig met Odyssey missies, maar ik heb ook weer zin in een ontdekkingsreisje.
Ik wil eerst eens afwachten wat de grote nieuwe update, nu eind oktober, gaat brengen.
In ieder geval tijd om de Krait Phantom weer eens na te kijken en door te smeren.
Of misschien ben ik wel zo gek om de nieuwe Mandalay te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Heb laats weer wat passenger missions gedaan om een beetje het gevoel terug te krijgen. Ik zit toch ook wel met smart te wachten op de volgende update, maar ben bang dat deze mij ook weer gaat teleurstellen. De Mandalay klinkt leuk en misschien ga ik die dan ook maar (ingame) kopen en dan weer wat ga exploren.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7P90Wc5wNJM5qvBY1XwLs6BQLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hVtiE10fCuQbEHmCoW3jjWJV.png?f=fotoalbum_large

Nou, ben vandaag toch iets tegen gekomen......een planeet bestaande uit 100% metaal, wist niet dat zoiets bestond in de game. En dan nog is de classificatie metal-rich. LOL

[ Voor 4% gewijzigd door Pim0377 op 21-10-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Zou het het waard zijn om de nieuwste exp pack te kopen just for exploring?? Ik heb nu eigenlijk alleen nog steeds base game + Horizon exp pack.
Of kan ik beter wachten tot ik weer in de bewoonde wereld ben?? Is Odessay worth the money eigenlijk?

Ben nog ongeveer 60 jumps verwijderd van eindpunt van de route, willekeurig gekozen totdat de game daadwerkelijk een route plande zonder de falen, systeem is PHA AUSCS LH-C D0

Van daaruit trek ik een zo recht mogelijke lijn naar Beagle Point, wat nu nog net iets over de 50k ly ver weg is, vanwaar ik ook nog even verder jump naar

https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Oevasy_SG-Y_d0

Mijn max jump range is 46k, maar ik heb ruimschoots genoeg materials bij me om over de 100 x een 100% FSD injection boost te kunnen doen, dus moet lukken :)

Ik weet wel, dat als ik eenmaal terug ben op een space station ergens bij de bubble en ik alle info ga verkopen, ik wel ga tellen hoeveel planeten ik dan wel niet heb gescanned, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik weet dat ik op de grand scale nog niet eens in de buurt kom van een licht miniscuul deukje te slaan in een pakje boter, maart toch.... :)

Net even berekend, 4845 systems visited so far, delen door 400 miljard = 0,0000000108625 % LOL

Er is nog steeds geen enkele manier om op te zoeken hoeveel systems je als eerste hebt bezocht en gescanned tot in welk detail dan ook, right?
Ik ken de optie om aan te zetten in de map dat je alleen de systemen ziet die je bezocht hebt, of degene die je nog niet bezocht hebt, maar come on, dat is hetzelfde als zeggen, zoek de speld in de hooiberg, ik weet waar die speld is, maar jij mag die hel;e hooiberg doorpluizen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Pim0377 op 29-10-2024 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pim0377 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:33:
Zou het het waard zijn om de nieuwste exp pack te kopen just for exploring?? Ik heb nu eigenlijk alleen nog steeds base game + Horizon exp pack.
Of kan ik beter wachten tot ik weer in de bewoonde wereld ben?? Is Odessay worth the money eigenlijk?
Enige echte toevoeging van Odessey is Exo-Biology.
Je kunt dan verschillende biologische dingen scannen.

Maar ik geloof dat je hiervoor eerst een nieuw pak moet halen.
Dus het heeft dan niet veel nut als je ver weg bent.

Daarnaast kun je ook over de planeet lopen i.p.v. enkel met SRV.

En d'r zijn wat missies waarbij je moet inbreken in een aantal grondstations. Dan moet je het e.e.a schieten, maar over het algemeen zijn d'r maar weinig mensen fan van die gameplay.

___

Persoonlijk, zet in steam de notificatie aan voor het geval dat de prijs zakt en koop 'm op een nuttig moment.

In de uitverkoop is het 'prima'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Kort antwoord: Ja.
Lang antwoord: Ja.

Het ligt natuurlijk helamaal aan jezelf, maar ik heb er wel heel veel extra speeltijd mee gekregen. Het is zoals alle andere dingen van Frontier nog niet helemaal lekker uitgewerkt en heeft nogal wat bugs.
Zelf zou ik zeggen nog even een paar dagen te wachten of in ieder geval vandaag de livestream te volgen. Daar gaan ze als het goed is de nieuwe uitbrijding aankondigen. Misschien heb je dan keuze voor een hele andere pack of komt er een sale.
Voor exploration is het sowieso wel de moeite waard vanwege het kunnen scannen van plantjes. Daar ga je ook snel geld mee kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod

Ben nog ongeveer 60 jumps verwijderd van eindpunt van de route, willekeurig gekozen totdat de game daadwerkelijk een route plande zonder de falen, systeem is PHA AUSCS LH-C D0

Van daaruit trek ik een zo recht mogelijke lijn naar Beagle Point, wat nu nog net iets over de 50k ly ver weg is, vanwaar ik ook nog even verder jump naar

https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Oevasy_SG-Y_d0

Mijn max jump range is 46k, maar ik heb ruimschoots genoeg materials bij me om over de 100 x een 100% FSD injection boost te kunnen doen, dus moet lukken :)

Ik weet wel, dat als ik eenmaal terug ben op een space station ergens bij de bubble en ik alle info ga verkopen, ik wel ga tellen hoeveel planeten ik dan wel niet heb gescanned, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik weet dat ik op de grand scale nog niet eens in de buurt kom van een licht miniscuul deukje te slaan in een pakje boter, maart toch.... :)

Net even berekend, 4845 systems visited so far, delen door 400 miljard = 0,0000000108625 % LOL

Er is nog steeds geen enkele manier om op te zoeken hoeveel systems je als eerste hebt bezocht en gescanned tot in welk detail dan ook, right?
Ik ken de optie om aan te zetten in de map dat je alleen de systemen ziet die je bezocht hebt, of degene die je nog niet bezocht hebt, maar come on, dat is hetzelfde als zeggen, zoek de speld in de hooiberg, ik weet waar die speld is, maar jij mag die hel;e hooiberg doorpluizen :)
Odyssey is zeker de moeite waard.
In het begin was het nogal buggy en er was veel kritiek op.
Het is door de jaren steeds beter geworden en voegt echt wel wat toe.
Het is nu voor een 10tje te koop op Steam.
Het is een best wel andere gameplay als het basisspel, maar zeker leuk voor de afwisseling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36
Er gaat een update komen (ETA: onbekend) waarin players star systems kunnen coloniseren!!

[ Voor 43% gewijzigd door Player1S op 30-10-2024 20:34 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vergeten jullie het Halloween event niet?
https://www.reddit.com/r/.../halloween_event_rewards/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYAts2yhddQqWkDIixr4ajWAYNA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/SAVTEyKWXVNGFSfaV4tqVDQe.webp?f=user_large
Soliest schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Zelf zou ik zeggen nog even een paar dagen te wachten of in ieder geval vandaag de livestream te volgen. Daar gaan ze als het goed is de nieuwe uitbrijding aankondigen. Misschien heb je dan keuze voor een hele andere pack of komt er een sale.
Inderdaad, een paar dagen.
https://forums.frontier.c...-release-schedule.628922/

Thursday 31 October sees the eagerly awaited release of Elite Dangerous: Ascendancy, featuring the new Mandalay exploration ship, Powerplay 2.0 and more!

Here's when things kick off:

06:00 GMT - Maintenance begins and Elite Dangerous servers offline
15:00 GMT - Maintenance complete and Elite Dangerous: Ascendancy is available
Ik ben wel benieuwd naar de Mandalay, klinkt als een ASP:X met hogere jump range.

[ Voor 14% gewijzigd door Accretion op 30-10-2024 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
Player1S schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:33:
Er gaat een update komen (ETA: onbekend) waarin players star systems kunnen coloniseren!!

[YouTube: Elite Dangerous - Player COLONIZATION, Station Construction and New Ship]
Dit lijkt mij wel heul gaaf! Dan kan je een stelsel claimen en stations gaan bouwen, settlements maken!

Ik vind t wel gaaf dat Frontier Development hun focus weer hebben op ED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ben ook heel erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Denk wel dat het voornamelijk voor de (in-game) rijkere spelers zal zijn. Nog een stap boven Fleet carriers.
Tijd om ED weer op te gaan pakken ware het niet dat FS25 over minder dan 2 weken uit komt lol

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ik zat nog eens te kijken naar die fleet carriers, maar halen die nou juist niet de lol van het exploren compleet onderuit?
Beagle point moest je minimaal een bepaalde jumprange hebben om het uberhaupt te kunnen bereiken, maar met 500+ ly per jump, is niks buiten bereik voor een fleet carrier, je hoeft er niet eens voor te engineeren.

Klinkt voor mij een beetje hetzelfde als toen ik er achter kwam dat je met D2R een seed kon invullen, je bepaalde handelingen deed in een bepaalde volgorde, op een bepaald tempo, je gegarandeerd een bepaalde ingame item kreeg. Op zichzelf klinkt dat niet naar iets speciaals, maar als dat betekent dat je die item at will kan genereren, terwijl je voorheen afhankelijk was van RNG in dat spel.....waar dat spel in single player, als je dat item vond....... je the luckiest SOAB was samen met misschien 5 anderen op deze planeet.

Sinds ik dat weet...en dat je singleplayer savegames kan kopieren tussen D2LOD en D2R....ik beiden al heel erg lang niet meer speel,D2R heeft voor mij D2 LOD verneukt, terwijl ik D2 LOD met plugy mod
totdat D2R kwam, dagelijks speelde, lower kurast runs @ player 5 or 7 for Lo or Ber runes, ya know the drill. Maargoed, ik ben enorm off topic, I know, sorry, maar bottom line is, ik denk, dat als ik eenmaal een fleet carrier kan betalen, de uitdagingen in het spel, in ieder geval wat exploration betreft, compleet niet meer aanwezig zullen zijn, dat is dan een hoofdstuk waar je geen tijd meer aan hoeft te besteden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pim0377 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:48:
als ik eenmaal een fleet carrier kan betalen, de uitdagingen in het spel, in ieder geval wat exploration betreft, compleet niet meer aanwezig zullen zijn, dat is dan een hoofdstuk waar je geen tijd meer aan hoeft te besteden,
Geen idee m.b.t de rest van je verhaal, maar je hoeft geen carrier te kopen.

Daarnaast, als je het geld voor een carrier hebt, ben je ook al 'elite' in exploration?

Maar, zo'n carrier is veel lomper dan een schip en volgensmij zijn jumps ook veel kostbaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Uit mijn hoofd betaal ik zo'n 2 miljoen credits per week om mijn Fleet Carrier te maintainen. Elke jump kost me nog eens een extra 100.000 (getallen even uit mijn hoofd want ben er al een tijdje uit).

Ik gebruik mijn FC wel voor exploration. Ik stuur hem dan vooruit en ga er dan zelf achteraan. En ik heb gewoon al mijn schepen bij me dus als ik ergens wat wil minen, switch ik even en ga aan de slag.

Voordeel vind ik ook dat je telkens kunt docken en je data kunt verkopen. Ik ben nog wel zo'n elitair iemand die stiekem geilt op zijn naam in het spel dus doordat ik het vrijwel direct kan verkopen loop ik geen kans dat iemand anders er al is geweest en net dockt en de boel claimt voor ik ergens kan docken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hmm, die Mandalay nu al unlocken voor ~11,50eu heb ik eigenlijk best wel zin in.
Toevallig laatst al wat materials verzameld; dus zou 'm rap kunnen engineeren.

De volledig ingerichte versie heeft wat mij betreft niet echt de waarde, enige echte voordeel is dat je praktisch geen rebuy kost hebt en het scheelt wat CR bij aankoop?

Klinkt een beetje als een ASP:X met hogere jump range of een iets kleinere; maar meer manouvreerbare Anaconda.

[ Voor 14% gewijzigd door Accretion op 31-10-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Ik ga er straks aan beginnen, gisteravond de update geïnstalleerd, dat duurde best een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:35:
Hmm, die Mandalay nu al unlocken voor ~11,50eu heb ik eigenlijk best wel zin in.
Toevallig laatst al wat materials verzameld; dus zou 'm rap kunnen engineeren.

De volledig ingerichte versie heeft wat mij betreft niet echt de waarde, enige echte voordeel is dat je praktisch geen rebuy kost hebt en het scheelt wat CR bij aankoop?

Klinkt een beetje als een ASP:X met hogere jump range of een iets kleinere; maar meer manouvreerbare Anaconda.
Ik denk er ook over, ik denk ook dat ie nog verborgen talenten heeft, zoals voorbereid zijn op planeten met een dichtere atmosfeer.
Misschien iets voor een volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Oef, 3,13gig da's idd een aardige update :D

Ben ook benieuwd wat t brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Ben ook weer begonnen met PowerPlay 2.0. Een schip kopen met echt geld ga ik niet doen. Ze hebben al genoeg van me gehad. Een paar likjes verf voor mijn schepen zie ik nog wel zitten, maar dit slaat nergens op. Ik snap dat ze ergens geld vandaan moeten halen, maar op deze manier vind ik het maar niets.
Ook met PP2.0 hebben ze het weer erg lastig gemaakt. Verborgen schermpjes en lastige verwoordingen. Maar ja... ze hebben nog steeds een leuk spel (maar het kan echt zoveel beter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Soliest schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:14:
Ben ook weer begonnen met PowerPlay 2.0. Een schip kopen met echt geld ga ik niet doen. Ze hebben al genoeg van me gehad. Een paar likjes verf voor mijn schepen zie ik nog wel zitten, maar dit slaat nergens op.
Persoonlijk vindt ik die cosmetische meuk dan weer niet heel interessant.
Het schip komt na 3 maanden voor in-game currency vrij, vindt ik persoonlijk heel netjes.

Alleen degene die 'm per se nu willen hebben, betalen 10eu, wat nog minder is dan dat men maandelijks aan Netflix betaalt tegenwoordig.

Maar ja, ik heb ook games gespeeld zoals 'World of Tanks' waarbij je bij 'premium' (betaalde) tanks bevoordeeld werd in de matchmaking en dit in de normale tanks nooit kreeg.
En daarnaast kon je met 'premium ammo' schieten waardoor je gewoon een veel hogere DPS had.

Ook, Elite Dangerous kost 6euro en odyssey kost 10euro?
Toen ik nog spellen kocht voor de Playstation kostte dat minimaal 60euro.

Het is ergens wel een beetje flauw dat de Mandalay niet echt grote nadelen lijkt te hebben.
Vooral vrij grote voordelen met heel schappelijke (of praktisch geen) limitaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Wat mij het meeste tegen zit is dat ze de UI en andere QOL aanpassingen achterwegen laten. Het is gewoon niet heel intuïtief en veel doorklikken.
Daarnaast doen ze ook niets meer voor de lifetime pass houders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Ik heb zojuist de Mandalay gekocht met Arx.
Gewoon de standaard versie, en dan zelf uitbouwen.
De Krait Phantom zal eerst als donor dienen voor de internals en verder zien we wel.
De Krait kan dus in de verkoop, of nog even bewaren uit nostalgie.
Ik heb voor zo'n €16 aan Arx bijgekocht, mijn eerste investering (na Odyssey) in dit spel, ik vind het wel de moeite waard, gezien de moeite die ze er nu in steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:39:
Ik heb zojuist de Mandalay gekocht met Arx.
Gewoon de standaard versie, en dan zelf uitbouwen.
De Krait Phantom zal eerst als donor dienen voor de internals en verder zien we wel.
De Krait kan dus in de verkoop, of nog even bewaren uit nostalgie.
Ik heb voor zo'n €16 aan Arx bijgekocht, mijn eerste investering (na Odyssey) in dit spel, ik vind het wel de moeite waard, gezien de moeite die ze er nu in steken.
Ja, zo keek ik er ook tegenaan.
Ik vindt overigens wel dat de Mandalay echt op veel punten beter, dus het voelt ergens wel een beetje 'pay-2-win' maar gelukkig komt hij later nog voor iedereen beschikbaar.

Ik heb d'r echter wel voor gekozen om hem vanaf de grond opnieuw te engineeren, het is eigenlijk zonde om een ander schip dan op te offeren.

M'n Anaconda heb ik omgebouwd tot stofzuiger, die heeft veel racks en collector limpets, maar ook zo'n soort getimde clusterbommen, daarmee farm ik crystal forests (raw materials) (moet je wel even terugschakelen naar Horizons) en met de limpets kun je ook manufactured materials verzamelen bij signal sources. Voor de encoded materials heb je dan weer Jameson's crash site. Dus dat engineeren heb je zo bij elkaar, scheelt dat ik ze al geunlocked heb.

De engineer die ik nog wil unlocken is Etienne Dorn voor de G5 Lightweight life support.
Zojuist 100 jumps / 24.000LY gedaan om bij Colonia uit te komen, eigenlijk vooral boosted/neutron star jumps.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2wVeEvI6GNZhxis6JyffvdBm2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DFZKTicqYGE5YYbx9QsBlscc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Accretion op 03-11-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:31:
[...]

Ja, zo keek ik er ook tegenaan.
Ik vindt overigens wel dat de Mandalay echt op veel punten beter, dus het voelt ergens wel een beetje 'pay-2-win' maar gelukkig komt hij later nog voor iedereen beschikbaar.

Ik heb d'r echter wel voor gekozen om hem vanaf de grond opnieuw te engineeren, het is eigenlijk zonde om een ander schip dan op te offeren.

M'n Anaconda heb ik omgebouwd tot stofzuiger, die heeft veel racks en collector limpets, maar ook zo'n soort getimde clusterbommen, daarmee farm ik crystal forests (raw materials) (moet je wel even terugschakelen naar Horizons) en met de limpets kun je ook manufactured materials verzamelen bij signal sources. Voor de encoded materials heb je dan weer Jameson's crash site. Dus dat engineeren heb je zo bij elkaar, scheelt dat ik ze al geunlocked heb.

De engineer die ik nog wil unlocken is Etienne Dorn voor de G5 Lightweight life support.
Zojuist 100 jumps / 24.000LY gedaan om bij Colonia uit te komen, eigenlijk vooral boosted/neutron star jumps.
[Afbeelding]
Ik ben een paar maanden geleden met de Krait nog naar de crystaline forrests geweest, werkt ook nog best goed in Odyssey.
Raw en manufactured materials heb ik nu genoeg, encoded moet ik nog wat aanvullen, dus nog eens naar Jameson's.
Een Anaconda heb ik nog niet, die komt er ook nog een keer.
M'n manusje van alles is nog een Python Mk1, flink engineerd, bewapend en voorzien van Prismatics.
Die doet z'n werk eigenlijk nog prima.
In de bubble moet ik alleen nog Lori Jameson unlocken, m'n combat rang is nog te laag.
Naar Colonia ben ik nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:08:
[...]
Ik ben een paar maanden geleden met de Krait nog naar de crystaline forrests geweest, werkt ook nog best goed in Odyssey.
...
Een Anaconda heb ik nog niet, die komt er ook nog een keer.
M'n manusje van alles is nog een Python Mk1, flink engineerd, bewapend en voorzien van Prismatics.
...
Ja precies, mijn punt was dat ik een schip (Anaconda) heb voor het verzamelen van materiaal.
Een ander schip voor (Krait) voor combat/bounties.

En dan ASPX/DBX/Mandalay nu een beetje multi-purpose.

De DBX blijft het mooiste / kleinste / wendbaarste schip, die ga ik ook niet weg doen (en wou niet alle modules er van af halen), die bewaar ik voor tripjes op zondag zegmaar :)

Mandaly heeft de ASPX vervangen als 'daily driver', wellicht dat ik de ASPX omzet naar een mining of passenger transport build of als dedicated 'fuel rat', mocht ik me daar weer verder in gaan verdiepen.

Ik mis eigenlijk nog echt zo'n groot lomp trader / group transport / mining apparaat, zo een die je vol kunt bouwen met storage racks, al lijkt me die gameplay minder interessant door het trage/logge schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Grrmm, wil ik inloggen om de Mandalay te proberen, staat de server in onderhoud.
Volgens de forums waren er problemen, maar zou hij rond deze tijd weer online moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:17:
Grrmm, wil ik inloggen om de Mandalay te proberen, staat de server in onderhoud.
Volgens de forums waren er problemen, maar zou hij rond deze tijd weer online moeten zijn.
Ja, ik had ook problemen, toen maar besloten om de bomen te gaan snoeien.

Persooonlijk vindt ik het wel heel jammer dat 'solo' dan ook niet beschikbaar is.

Achja, m'n tuin is er dankbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Accretion schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:58:
[...]

Geen idee m.b.t de rest van je verhaal, maar je hoeft geen carrier te kopen.

Daarnaast, als je het geld voor een carrier hebt, ben je ook al 'elite' in exploration?

Maar, zo'n carrier is veel lomper dan een schip en volgensmij zijn jumps ook veel kostbaarder?
Ja, ik snap dat ik geen carrier hoef te kopen, maar zijn er dan niet bepaalde dingen die ik ingame niet ga kunnen omdat ik er geen heb?

Ik ben rang elite in alles behalve combat volgens mij. Ik heb het overgrote deel van mijn vermogen behaald met traden, niet exploration en ik heb inmiddels een maxed out Clipper en een Cutter die ook al aardig gepimped is, naast deze Asp en een Federal Gunship als lolletje met hulltanking :)

Ik was bezig met planet scanning toen de issues begonnen, elke keer melding dat data was corrupted, try again. Ik dacht dat ik misschien iets wat had ontdekt, maar helaas :)

Ik ben inmiddels weer ingelogd.

[ Voor 15% gewijzigd door Pim0377 op 03-11-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pim0377 schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:46:
[...]
Ja, ik snap dat ik geen carrier hoef te kopen, maar zijn er dan niet bepaalde dingen die ik ingame niet ga kunnen omdat ik er geen heb?
Nuja, het klinkt alsof je het spel al bijna 'uitgespeeld' hebt :)

Een carrier is vooral handig om meerdere schepen tegelijkertijd te kunnen verplaatsen.
Maar voor de 'core gameplay' is een carrier niet een vereiste.

Ik geloof dat het met minen o.i.d wel heel handig is zodat je niet steeds terug hoeft te vliegen naar een station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Accretion schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:55:
[...]

Nuja, het klinkt alsof je het spel al bijna 'uitgespeeld' hebt :)

Een carrier is vooral handig om meerdere schepen tegelijkertijd te kunnen verplaatsen.
Maar voor de 'core gameplay' is een carrier niet een vereiste.

Ik geloof dat het met minen o.i.d wel heel handig is zodat je niet steeds terug hoeft te vliegen naar een station.
Nou, alles wat ik tot dusver gedaan heb is met alleen maar Horizons als exp pack, dus al het nieuwe wat er sindsdien aan toegevoegd is, heb ik nog niet gedaan.
En ik kan me natuurlijk ook bezig gaan houden met het vinden van Raxxla bijvoorbeeld :)

En ik heb het nog eens nagekeken, maar blijkbaar ben ik wel Elite in exploring en trading, maar bij de rest niet, dus nog genoeg te doen zou ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-cblNOJOlsavM9GGDv8RG_TPuU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DgZ1AynEe2Ioqu8zsN88lf85.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Pim0377 op 03-11-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
Zijn er binnen de Tweakers-groep nog plannen om het Colonization op te pakken?
Dan heb ik misschien een reden om het weer eens op te starten. Volgens mij na ruim een jaar niet meer gevlogen te hebben. Ik moest net sowieso de launcher eerst updaten :)

Hoe staat het overigens inmiddels met de Thargoids?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
GeeBee schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:37:
Dan heb ik misschien een reden om het weer eens op te starten. Volgens mij na ruim een jaar niet meer gevlogen te hebben. Ik moest net sowieso de launcher eerst updaten :)

Hoe staat het overigens inmiddels met de Thargoids?
Het lijkt me wel interessant, eerst maar eens inlezen hoe het werkt.
Verder heb ik net een Mandalay gekocht, ik ben hem nu aan het inrichten en engineeren. Straks wil ik er een verkenningstochtje mee maken.
Van de Thargoids is nu nog een Titan te gaan, maar ik denk dat er nog wel verrassingen in het verschiet liggen.
Powerplay 2.0 ga ik ook eens naar kijken, ik heb het een paar keer gedaan voor de modules, maar nu zit er meer diverse gameplay aan vast.
Kortom, nog genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Dat klinkt wel als een leuke reden om ED weer eens op te pakken, en een goed excuus om m'n NXT EVO daadwerkelijk eens te gebruiken.

Ding heeft nog geen 100 vlieguren gezien sinds die een jaar geleden gekocht is.. :|

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
GeeBee schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:37:
Als ik weer terug in de bubble ben wil ik het best doen, zit nu nog zo'n 5k ly van Beagle point en speel sporadisch. Zeker als straks Farming Sim 25 uit komt :+

Gelukkig komt dat colonization pas ergens in 2025.

Je weet trouwens dat er een tweakers squadron is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

als ik terug ben in de bubble wil ik best wel mee doen, zou voor het eerst zijn dat ik uit solo mode kom dan :)

maar ik zit nu dik 40k ly away from sol, nog 44k away from Beagle point en van daar af nog het rondje compleet maken, dus ik denk dat ik nog een ly of 160k te gaan heb voor ik weer in de buurt van Sol ben :)

Ik speel bijna elke dag wel, ik denk dat ik gemiddeld zo'n 50 a 60 jumps per dag doe a 40 ly a jump, laten we zeggen 2000 ly per day, dus nog 80 dagen te gaan ofzo. LOL

maar wat kost zo'n Mandalay nou eigenlijk? Wat ik erover gelezen heb is het een aardig OP ship wat betreft exploration, of heb ik dat verkeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Pim0377 op 08-11-2024 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
Player1S schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:39:
[...]

Als ik weer terug in de bubble ben wil ik het best doen, zit nu nog zo'n 5k ly van Beagle point en speel sporadisch. Zeker als straks Farming Sim 25 uit komt :+

Gelukkig komt dat colonization pas ergens in 2025.

Je weet trouwens dat er een tweakers squadron is?
Jazeker, al mijn schepen staan in HIP87414. Oh, nee… toch niet. Wel lid van de ingame groep.

En wie denk je dat dit logo gemaakt heeft? :P
https://inara.cz/elite/squadron/1440/

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 08-11-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Is er ergens online een lijst met alle permit locked systems in Elite?

Ik ben momenteel ergens in de Sagitarius-Carina Arm en mijn plotted course ligt net over de grend met de Trojan belt, zoals hieronder te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjs4NwAwum5duoACjapdurB6Cno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M1DqNrlfRmyAV7rqi0yk4cYZ.png?f=fotoalbum_large

Het vreemde is alleen, toen ik besloot om dezelfde route te plannen, maar alle K, L en M sterren ui te de filter te halen en opnieuw de route liet berekenen, kreeg ik dus een failure vanwege permit missing, maar ik zou niet weten welke permit ik dan zou missen, iemand een clue?

Ik weet niet of het uitmaakt, maar tijdens het plotten van de route, is de progress bar al ruim over de helft op het moment van die permit melding, ik zou schatten op ongeveer 2/3rde.

[ Voor 9% gewijzigd door Pim0377 op 10-11-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
In de bubble zou je deze kunnen gebruiken. https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Permits
Buiten de bubble zijn er heel veer locked systems omdat ze door Frontier gewoon nog niet zijn vrijgegeven. Sommige denken dat dit komt door uitbrijdingen die nog moeten komen of Thargoid systems of zelfs andere aliens. Hoe dan ook, de meeste locked systemen buiten de bubble kun je gewoon niet in.

Pagina: 1 ... 113 ... 121 Laatste