Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 09:21

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Soliest schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:01:
In de bubble zou je deze kunnen gebruiken. https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Permits
Buiten de bubble zijn er heel veer locked systems omdat ze door Frontier gewoon nog niet zijn vrijgegeven. Sommige denken dat dit komt door uitbrijdingen die nog moeten komen of Thargoid systems of zelfs andere aliens. Hoe dan ook, de meeste locked systemen buiten de bubble kun je gewoon niet in.
Ik snap dat Frontier bepaalde systemen heeft gelocked voor possible future content of iets dergelijks, maar ik ben give or take 41k lightyears verwijderd van Sol, zelfs met fleet carriers ben je hier niet binnen een dag ofzo, tenzij je je best doet, dus ik vraag me echt af wat ze dan van plan zijn in deze regio, in sterrenstelsels die een class K, L of M ster hebben.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
Pim0377 schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:00:
[...]

Ik snap dat Frontier bepaalde systemen heeft gelocked voor possible future content of iets dergelijks, maar ik ben give or take 41k lightyears verwijderd van Sol, zelfs met fleet carriers ben je hier niet binnen een dag ofzo, tenzij je je best doet, dus ik vraag me echt af wat ze dan van plan zijn in deze regio, in sterrenstelsels die een class K, L of M ster hebben.
Ik ben op weg richting Beagle Point and heb hele reeks aan permit locked systems gevonden. Paar pagina's terug bericht ik daar ook over :)

Had ze eigenlijk moeten noteren zodat ik ooit nog een keer terug zou kunnen gaan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ik weet nog niet welke systems permit locked zijn in die route van mij, maar als ik het zie, ga ik het zeker noteren.

On a side note, net bijna de hele missie verneukt, ik zat te kijken naar een white-yellow class star nadat ik dat systeem ingesprongen was, zag een wat rare witte vlek in de buurt van de bovenkant van die zon.
En toen ineens....heat warning, systems malfunctioning etc etc ik dacht van NEEEEEEE, niet nu.
Ik had een soort van panic attack, draaide blindelings de andere kant op en gaf vol gas......gelukkig zag ik snel de heat warnings verdwijnen.

Anywho, sinds mijn Asp explorer heel cool runned, met een 6A fuel scoop kan ik 400/s krijgen en niet boven 65% komen qua heat, dus ik spendeer niet veel tijd aan scooping, maar ik moet duidelijk wel opletten, is niet alsof mijn schip niet kapot kan gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

Het zijn weer spannende tijden voor onze onafhankelijke minor faction en squadron ingame dankzij Power Play 2.0 en de gewijzigde mechanics. Individuele Aisling Duval cmdrs hebben in hun jacht naar merits al twee systemen, welke voorheen onafhankelijk waren, onder de invloed van Aisling laten komen.
Een beetje jammer voor onze squadron cmdrs, welke lid zijn van een andere power, want die zijn nu hostile in die systemen.
Gesprekken met ADC lopen op dit moment.

Mocht je lid zijn van het squadron en discord hebben, dan is het verzoek even naar onze server te komen, zodat we kunnen inventariseren wie actief is en aan power play 2.0 doet. Al naar gelang de uitkomst van die inventarisatie zullen we vervolgstappen nemen.
https://discord.gg/bM6EJGf6

Don't ask what your squadron can do for you, but ask what you can do for your squadron!

o7 AmigaCommodore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
Zandhond schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:25:
Mocht je lid zijn van het squadron en discord hebben, dan is het verzoek even naar onze server te komen, zodat we kunnen inventariseren wie actief is en aan power play 2.0 doet. Al naar gelang de uitkomst van die inventarisatie zullen we vervolgstappen nemen.
Bespreek je dit nog in een specifiek topic?

Ik ben trouwens gestart met Powerplay en houdt het al langer vol dan de vorige keer. Toen het net nieuw was, had ik het na 2 uur al gezien. Ben nu met Archer bezig, maar ik voel geen enkele wroeging, als ik hem in de rug steek en naar een ander overloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Zandhond schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:25:
Het zijn weer spannende tijden voor onze onafhankelijke minor faction en squadron ingame dankzij Power Play 2.0 en de gewijzigde mechanics. Individuele Aisling Duval cmdrs hebben in hun jacht naar merits al twee systemen, welke voorheen onafhankelijk waren, onder de invloed van Aisling laten komen.
Een beetje jammer voor onze squadron cmdrs, welke lid zijn van een andere power, want die zijn nu hostile in die systemen.
Gesprekken met ADC lopen op dit moment.

Don't ask what your squadron can do for you, but ask what you can do for your squadron!

o7 AmigaCommodore
heeft het wel nut dat ik nou al join als ik pas over 3 maanden weer terug ben in de buurt van de bubble?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

celshof schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:37:
[...]
Bespreek je dit nog in een specifiek topic?

Ik ben trouwens gestart met Powerplay en houdt het al langer vol dan de vorige keer. Toen het net nieuw was, had ik het na 2 uur al gezien. Ben nu met Archer bezig, maar ik voel geen enkele wroeging, als ik hem in de rug steek en naar een ander overloop.
er staat een en ander in de squadron-homechamber, maar ik wil eerst inventariseren en praten in de huiskamer, daar heeft iedereen op de server toegang toe.

Waar het mij om gaat is dat we allemaal een veilige thuishaven hebben (ons HIP 87414), ongeacht welke power je toebehoord.
ook vind ik het belangrijk dat Aisling de destijds gemaakte afspraken blijft naleven, net zoals wij dat de afgelopen jaren hebben gedaan.

Als niemand er moeite mee heeft om over te stappen naar AD, dan is dat voor mij helemaal geen probleem want dat maakt het een stuk gemakkelijker. voor de mensen die toch niet aan powerplay doen zal het niet veel uitmaken, behalve dat ze straks bij ons dan alle Aisling banieren en posters te zien krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

Pim0377 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:20:
[...]

heeft het wel nut dat ik nou al join als ik pas over 3 maanden weer terug ben in de buurt van de bubble?
nee, powerplay joinen heeft pas nut als je ook daadwerkelijk weer in de bubble bent, want dan kan je merits verdienen.
en dan krijg je ook niet de stomme bugs (oa powerplay cycle imminent message na elke inlog) die ermee gepaard gaan

fly safe o7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

nee, powerplay joinen heeft pas nut als je ook daadwerkelijk weer in de bubble bent, want dan kan je merits verdienen.
en dan krijg je ook niet de stomme bugs (oa powerplay cycle imminent message na elke inlog) die ermee gepaard gaan
In dit geval doelde ik meer op het colonization deel, is het dan handig om group member far outside the bubble te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

Pim0377 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:23:
[...]

In dit geval doelde ik meer op het colonization deel, is het dan handig om group member far outside the bubble te hebben?
Ik heb nog
geen idee hoe het gaat werken.
Wat wel werd verteld is dat je straks een soort carrier moet huren om de bouwmaterialen voor de kolonie te transporteren.
Ik verwacht meer info eind deze maand bij de volgende Frontier Unlocked stream op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

ik heb gisteren iets bedacht dat misschien wel eens zou kunnen werken, zo gauw ik daar bevestiging van heb, laat ik het zeker weten.

on a side note, als ik in mijn codex kijk, bij astronomical bodies, dan is het normaal toch zo dat het linker getal weergeeft hoeveel er al door anderen ontdekt zijn en het rechter getal hoeveel ik er zelf heb ontdekt in dat deel van de Melkweg?

Ik spring net een systeem in, neutron star in dit geval, ik kijk in de codex, staat dan netjes rechts een 1, maar links staat een 0, dan zou je toch denken dat ik de eerste ben die deze bezocht heeft, toch?
Maar als ik dan in de system map kijk, zie ik dat ie al discovered is door iemand anders, mis ik hier iets, of?

[ Voor 68% gewijzigd door Pim0377 op 20-11-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
Ik schiet zo heel af en toe nog wat in de HazRES.
Meestal solo.

Help dat nog als ik mee wil helpen met PP2?

Eerst maar eens updaten naar 19.01

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Vraagje he?! Is it just me, of is ED sinds de laatste update qua stabiliteit behoorlijk verslechterd?

Voorheen kon ik gewoon normaal tussen MSS jumpen en heel af en toe duurde er eentje langer, nou duurt bijna elke jump langer lijkt het wel en krijg ik ook met enige regelmaat "could not connect" meldingen, kom ik weer in main menu, server connection is gewoon prima en als ik weer de game inga, ben ik alle settings qua plotted route kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:27
Yup, dat had ik ook. Ik ben nu weer een tijdje gestopt met spelen. Wacht wel weer op de volgende update. Geen zin in PP2.0 als ze iedere keer dingen uit gaan zetten en weg halen of veranderen als ik ermee bezig ben. Daarna dacht ik even een stukje te gaan exploren, is echt niet tof om elke jump ten minste 50 seconden in de tunnel te zitten. Als je 200 jumps moet doen kost dat gewoon teveel tijd. Inderdaad ook iedere keer de route weg...
Laat maar.. ik speel nu lekker met FS2024.. wat eigenlijk ook een shit-show is, maar kan wel gewoon spelen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ben soort van blij om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben die deze shit show ondervindt, maar vraag me dan wel af waar dit heen gaat.

Weet je, if it comes down to it, I don't give a shit wat de rest van de wereld in ED doet, zo lang ik maar lekker mijn gang kan gaan en ik alle vrijheid heb in solo mode.....geen gezeik om me heen, enige waar ik me zorgen o m moet maken is of ik bij de volgende jump naar een class A star niet door een zeer nabij gelege class G star spring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Pim0377 schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:44:
... zo lang ik maar lekker mijn gang kan gaan en ik alle vrijheid heb in solo mode.....
Als je in de Tweakers instance zitr heb je alleen maar vienden om je heen :)
In Mobius werd (wordt nog steeds?) gemodereerd op onderling gedrag, dus daar ook weinig problemen meegemaakt, wel in Open.

Ik krijg het niet geupdate. Steeds CRC-fouten.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeBee op 24-11-2024 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:44

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

GeeBee schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:08:
[...]
Ik krijg het niet geupdate. Steeds CRC-fouten.
Heb je wijzigingen in je gamebestanden of mods o.i.d?

In ergste geval even alles verwijderen en de hele mikmak opnieuw downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Accretion schreef op maandag 25 november 2024 @ 06:42:
[...]

Heb je wijzigingen in je gamebestanden of mods o.i.d?

In ergste geval even alles verwijderen en de hele mikmak opnieuw downloaden?
Mods voor E:D? Bestaan die dan?
Oftewel… niet dat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
GeeBee schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:06:
[...]

Mods voor E:D? Bestaan die dan?
Oftewel… niet dat ik weet.
Je kunt een aantal bestanden modden om andere kleurtjes te krijgen of meer/minder sterren. Die bestanden staan in persoonlijke mappen, dus denk niet dat die heel erg veel invloed zullen hebben in fouten. Of hij moet echt slecht aangepast zijn.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Oh ja die kleurtjes…
Volgens mij draai ik gewoon stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:39
Soliest schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:55:
Yup, dat had ik ook. Ik ben nu weer een tijdje gestopt met spelen. Wacht wel weer op de volgende update. Geen zin in PP2.0 als ze iedere keer dingen uit gaan zetten en weg halen of veranderen als ik ermee bezig ben. Daarna dacht ik even een stukje te gaan exploren, is echt niet tof om elke jump ten minste 50 seconden in de tunnel te zitten. Als je 200 jumps moet doen kost dat gewoon teveel tijd. Inderdaad ook iedere keer de route weg...
Laat maar.. ik speel nu lekker met FS2024.. wat eigenlijk ook een shit-show is, maar kan wel gewoon spelen.
Ik merk ook soms wel iets vertraging, maar het valt over het algemeen mee.
Bekijk het positief, de servers worden zwaarder belast, dus er zijn meer spelers on line.
Nu hopen dat Frontier dat gladstrijkt.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
Vraagje, iemand die ik ken (en hopelijk nog beter ga leren kennen) wil misschien ook E:D gaan spelen. Nu wil ik natuurlijk wel samen spelen maar zit momenteel in de buurt van Beagle Point en zij zal voorlopig niet in de buurt komen.

Kunnen we dan toch samen spelen of zal ik eerst terug richting de bubble moeten gaan?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Player1S schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:31:
Vraagje, iemand die ik ken (en hopelijk nog beter ga leren kennen) wil misschien ook E:D gaan spelen. Nu wil ik natuurlijk wel samen spelen maar zit momenteel in de buurt van Beagle Point en zij zal voorlopig niet in de buurt komen.

Kunnen we dan toch samen spelen of zal ik eerst terug richting de bubble moeten gaan?
Enige wat ik me kan bedenken is dat je als co-pilot in zijn schip mee vliegt. Voor jou in het begin denk ik erg saai, maar als hij zich een fighter kan veroorloven kun je die gebruiken om mee te vliegen. Anders moet je denk ik wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Player1S schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:31:

Je kunt ook een account er bij kopen. Kost €15 (of €6, via het grijze circuit, als ik mijn Steam plugin moet geloven).
Zelf heb ik dat ook ooit gedaan, zodat als ik ver weg ben, ook in de bubble wat kan blijven doen. En sterker nog, volgens mij heb ik nog ergens een derde account, via de Epic giveaway van jaren terug.

edit: Deluxe (dus inclusief Odyssey) is in de aanbieding bij Epic voor een tientje: https://store.epicgames.c...dangerous--deluxe-edition

[ Voor 8% gewijzigd door celshof op 26-11-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Soliest schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:41:
[...]

Enige wat ik me kan bedenken is dat je als co-pilot in zijn schip mee vliegt. Voor jou in het begin denk ik erg saai, maar als hij zich een fighter kan veroorloven kun je die gebruiken om mee te vliegen. Anders moet je denk ik wel terug.
Dit dus, of als alternatief een tweede account aanmaken? :)

Een key voor het spel van een vage keysite afhalen is ook niet zo duur?
En dan kun je tenminste samen met hem het e.e.a unlocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Titan Cocijo is het Sol systeem binnengevaren, de brutaliteit!!
De titan zelf is nog niet kwetsbaar, maar alle hulp is welkom om de Thargoids te verjagen.
Scouts afschieten lukt me prima, maar interceptors zijn me nog een maatje te groot.
Het vereist een bepaalde techniek, daar moet ik nog op oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Nou, brutaliteit......dit is wel een graadje erger dan brutaal zijn....dit is een factor do or die.....winner takes it all. looks like the Thargoids have no hope of winning the war, so they plan on winning 1 decisive battle, destroying the cradle of humanity. This will not end humanity, but sure as hell will make humanity realize, they are not as save inside their bubble as they thought they were.

Ik baal dat ik nou zo ver weg ben, ik kan hier gewoon helemaal niks mee, behalve het nieuws volgen helaas. Ik heb helaas nog geen ervaring met thargoid fighting, behalve dan wat ik op YT heb gezien. Maar zien en doen zijn heel verschillende dingen :)

[ Voor 93% gewijzigd door Pim0377 op 05-12-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ze zullen Sol toch niet helemaal kapot maken?
Dat zou ook jammer zijn.

Ik kan ook niks met PvM :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ik weet het niet, misschien wel, als een soort van lessons learned voor als we daadwerkelijk interstellar gaan, dat we niet vergeten waar we vandaan komen en ten aller tijden beschermen wat ons allemaal dierbaar is, ongeacht onze onderlinge verschillen.

de aarde is dan misschien the seat of power voor the Federation, maar je kan me niet wijsmaken dat al die menselijke Imperials of anderen geen reet geven om planeet aarde. We hebben dan wel onze meningsverschillen en voeren oorlogen enzo, maar uiteindelijk zijn we allemaal mens en dat verenigt elkaar op een basic level.

de fracties zijn net kinderen in een gezin, onderling continu lopen vechten, maar als er een dreiging van buitenaf komt, staan we als 1 front klaar om de dreiging te bevechten. laten we hopen dat de aarde dit gaat overleven.

[ Voor 59% gewijzigd door Pim0377 op 05-12-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
De interceptors zijn echt zware noten om te kraken, je hebt er bij voorkeur Guardian wapens zoals de Gauss cannon voor nodig.
De Ax multicannons zijn gewoon niet sterk genoeg.
Dus ik hou het maar bij scouts, ik probeer mijn geluk wel eens op een interceptor, maar die dingen regenereren sneller dan ik ze kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Oh shit, ze zijn nu in Sol bezig? Ik weet wat ik dit weekend ga doen. :D

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Cyphax

Moderator LNX
D4NG3R schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:58:
Oh shit, ze zijn nu in Sol bezig? Ik weet wat ik dit weekend ga doen. :D
De laatste Titan is in Sol sinds gisteren. Er zijn nog een paar stations in de lucht, daar kan je nog evacs doen (die betalen goed :+) of knokken, maar de Titan is nu nog onschendbaar.
Het is niet alleen Sol maar ook de systemen eromheen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ik wil wel weer eens een poging tot AX combat te doen. Eens kijken of het beter gaat dan de vorige keer (toen werd ik alleen maar opgeblazen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
celshof schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:29:
Ik wil wel weer eens een poging tot AX combat te doen. Eens kijken of het beter gaat dan de vorige keer (toen werd ik alleen maar opgeblazen).
Beperk je maar tot de scouts, die gaan als kleiduiven (zien er ook zo uit :) )
En zorg voor genoeg Hull reinforcements, een schild heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik denk dat onderstaande de beste guide is, ik twijfel nog een beetje of ik m'n bounty hunter Krait MK2 ga ombouwen tot AX schip.

https://wiki.antixenoinitiative.com/en/basic-combat-guide

Maar eens de guardian gauss cannon unlocken:

YouTube: Guardian Weapon Blueprint - Tutorial Guide - Elite Dangerous

[ Voor 31% gewijzigd door Accretion op 07-12-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:49:
Ik denk dat onderstaande de beste guide is, ik twijfel nog een beetje of ik m'n bounty hunter Krait MK2 ga ombouwen tot AX schip.

https://wiki.antixenoinitiative.com/en/basic-combat-guide

Maar eens de guardian gauss cannon unlocken:

YouTube: Guardian Weapon Blueprint - Tutorial Guide - Elite Dangerous
Die tutorials heb ik al een paar keer bekeken, als je serieus tegen Thargoids wil vechten heb je toch echt Guardian wapens nodig, en voor het beste resultaat moet je met muis en toetsenbord werken, maar ik gebruik liever de X52, toch een betere immersie.
Met de Ax multicannon proppenschieters kom je niet veel verder dan Scouts en eventueel Glaives.
Ik was net van plan om met mijn Mandalay een tripje naar de Guardian ruimte maken om wat wapen blauwdrukken te verzamelen toen de invasie van Sol begon.
Ik ben nu bezig met rescue missions, met dit schip: https://edsy.org/s/vPHnC1T
Sterk genoeg om een paar aanvallen te weerstaan, Glaives kan ik hiermee uitschakelen en daarna eventuele gekaapte passagiers in escape pods weer opvissen.
Ik kies stations die aangevallen worden door Thargoids.
Sommige groepen betalen grif Cr 50 miljoen voor een ritje in mijn economy cabines, heel lucratief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:16:
[...]
Die tutorials heb ik al een paar keer bekeken, als je serieus tegen Thargoids wil vechten heb je toch echt Guardian wapens nodig.
...
Sommige groepen betalen grif Cr 50 miljoen voor een ritje in mijn economy cabines, heel lucratief dus.
Ah een klein misverstand, ik bedoelde mijn schip ombouwen tot 'Anti Xeno' build (met Gauss en armor), de 'AX multicannon' blijf ik inderdaad bij uit de buurt.

Ik heb de gauss i.i.g geunlocked, maar ik ben geen held in combat.
Wellicht dat ik 'voor de fun' of voor de toekomst de 'suggested ship build' maak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Had net even een lucky catch, een system met dual ELW planets in there:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjLouhHmPahVx6gZLlXCOZqO0ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0WdcQTg7PCDXaMKnbVt8BQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Kan me de laatste keer niet herinneren dat ik een ELW ben tegengekomen op deze trip, laat staan 2 in 1 systeem.

[ Voor 11% gewijzigd door Pim0377 op 10-12-2024 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Vandaag een paar aanvallen gedaan op Titan Cocijo, met dit schip: https://edsy.org/s/v1tj72a
Dat ging lekker, aardig wat miljoenen verdiend en genoeg punten gescoord om in de top 75% te komen (voorlopig).
Het moet in ieder geval voldoende zijn om de beloofde pre-engineerd Sco Fsd's te krijgen; een van elk, klasse 2 t/m 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

very nice.

Ik hoop dat er wat van de Thargoids overblijft, ik had in de planning, voordat ik over die hele oorlog hoorde, om eens een keer thargoids te gaan jagen, maar we gaan het zien.

Ben inmiddels bijna bij The Abyss aangekomen, ik denk nog een jump of 20 ofzo, dan even langs Beagle Point, Selfie maken, kijken of er een fleet carrier rondhangt waar ik wat repairs kan laten doen en een AFMU kan laten installeren (kwam er laatst achter dat ik die niet aan boord heb......how the hell did I miss this?? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:13:
Vandaag een paar aanvallen gedaan op Titan Cocijo, met dit schip: https://edsy.org/s/v1tj72a
Dat ging lekker, aardig wat miljoenen verdiend en genoeg punten gescoord om in de top 75% te komen (voorlopig).
Het moet in ieder geval voldoende zijn om de beloofde pre-engineerd Sco Fsd's te krijgen; een van elk, klasse 2 t/m 7.
Oei, ik had niet door dat d'r ook (belangrijke) rewards aan hingen...

Ik denk dat ik te laat ga zijn als ik me nu er pas in ga verdiepen, maar klinkt als de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Pim0377 schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:23:
very nice.

Ik hoop dat er wat van de Thargoids overblijft, ik had in de planning, voordat ik over die hele oorlog hoorde, om eens een keer thargoids te gaan jagen, maar we gaan het zien.

Ben inmiddels bijna bij The Abyss aangekomen, ik denk nog een jump of 20 ofzo, dan even langs Beagle Point, Selfie maken, kijken of er een fleet carrier rondhangt waar ik wat repairs kan laten doen en een AFMU kan laten installeren (kwam er laatst achter dat ik die niet aan boord heb......how the hell did I miss this?? :) )
Dit is de laatste Titan, maar ik denk dat we nog niet het laatste van de thargoids hebben gehoord.
Ik laat mijn Ax Krait in ieder geval startklaar in de hangar staan en ga ook kijken voor wat Guardian wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:33:
[...]

Dit is de laatste Titan, maar ik denk dat we nog niet het laatste van de thargoids hebben gehoord.
Ik laat mijn Ax Krait in ieder geval startklaar in de hangar staan en ga ook kijken voor wat Guardian wapens.
Voor community goal moet je z'n core raken?

Als ik wat AX Missiles op m'n Krait zet, kan ik dan gewoon op hem af vliegen en zijn core raken?
Of zijn d'r nog een aantal mechanics die je moet kennen om uberhaupt schade te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Accretion schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:02:
[...]

Voor community goal moet je z'n core raken?

Als ik wat AX Missiles op m'n Krait zet, kan ik dan gewoon op hem af vliegen en zijn core raken?
Of zijn d'r nog een aantal mechanics die je moet kennen om uberhaupt schade te doen?
Nanite torpedo's, wat AX missiles, corrosion sinks en een pulse neutraliser* zijn in principe alles wat je nodig hebt. Dat alles is ook te koop bij rescue ships, gewoon voor credits. :)

Wat zeer goed helpt:
- Een schip met weinig hitte-output, 20% of hoger heat en je wordt constant lastig gevallen door turrets/missiles/scouts/interceptors.
- Een snel schip.

De Krait is snel, en niet belachelijk heet. Je gaat echter wel heatsinks of een thermal vent laser mee moeten slepen wil je daar langer dan een paar minuten blijven. :)

Gisteren een half uurtje of wat mee geholpen met het bombarderen van Cocijo in m'n krait, ik zou iig de rewards moeten krijgen maar ga mij deze week nog inzetten om meer schade te doen.

* Let op dat het de pulse neutralizer moet zijn, niet de shutdown field neutralizer.

Ik ga het er maar niet over hebben hoe ik daar pas na een uur achter kwam. :')

@Xaphod Ik kan de exacte rewards niet echt achterhalen, maar hebben de 75/50/25 brackets nog iets boeiends boven de 100 bracket buiten de extra credits om? Ingame staat het vrij generiek als "Rewards" + credits. :+

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D4NG3R schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:54:
[...]

Nanite torpedo's, wat AX missiles, corrosion sinks en een pulse neutraliser* zijn in principe alles wat je nodig hebt. Dat alles is ook te koop bij rescue ships, gewoon voor credits. :)

Wat zeer goed helpt:
- Een schip met weinig hitte-output, 20% of hoger heat en je wordt constant lastig gevallen door turrets/missiles/scouts/interceptors.
- Een snel schip.

De Krait is snel, en niet belachelijk heet. Je gaat echter wel heatsinks of een thermal vent laser mee moeten slepen wil je daar langer dan een paar minuten blijven. :)

[YouTube: Titan Bombing! EVERYTHING You Need to Know to Take On Cocijo! Elite Dangerous]

Gisteren een half uurtje of wat mee geholpen met het bombarderen van Cocijo in m'n krait, ik zou iig de rewards moeten krijgen maar ga mij deze week nog inzetten om meer schade te doen.

* Let op dat het de pulse neutralizer moet zijn, niet de shutdown field neutralizer.

Ik ga het er maar niet over hebben hoe ik daar pas na een uur achter kwam. :')

@Xaphod Ik kan de exacte rewards niet echt achterhalen, maar hebben de 75/50/25 brackets nog iets boeiends boven de 100 bracket buiten de extra credits om? Ingame staat het vrij generiek als "Rewards" + credits. :+
Ah, klinkt alsof ik wat te doen heb vanavond.

Zo'n pre-engineered FSD wil je niet missen natuurlijk.

Wellicht dat Mandalay of DBX de moeite waard zijn, die worden nog minder snel heet, en het wordt waarschijnlijk toch een sneaky/snelle stuka/kamikaze achtige run :)

Krait als basis was vanwege deze guide, maar ik zie dat de gameplay voor het community event heel anders is.

Maar klinkt leuk, ik dacht dat de instap een stuk lastiger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De Krait is 'gewoon' prettig, zo uit de verpakking snel, 5 hardpoints (3xL, 2xM), genoeg ruimte om alles wat je wil er op- en aan te plakken.

Andere schepen kunnen ook prima, al verwacht ik niet dat een DBX echt prettig gaat zijn, small ship AX builds zijn eigenlijk geen ding voorbij scouts hunters.

Het valt inderdaad reuze mee hoe lastig het tegenwoordig is om bij te dragen aan de Thargoid war. Ik weet dat ik jaren geleden met hele groepen naar Guardian sites om materials te farmen voor wapens e.d. omdat de enige normale uitrusting fixed tier 2 turrets/rockets waren. Wat voelde het goed om opeens Interceptor hearts te kunnen snipen. 8)

[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:52:
[...]

Ah, klinkt alsof ik wat te doen heb vanavond.

Zo'n pre-engineered FSD wil je niet missen natuurlijk.

Wellicht dat Mandalay of DBX de moeite waard zijn, die worden nog minder snel heet, en het wordt waarschijnlijk toch een sneaky/snelle stuka/kamikaze achtige run :)

Krait als basis was vanwege deze guide, maar ik zie dat de gameplay voor het community event heel anders is.

Maar klinkt leuk, ik dacht dat de instap een stuk lastiger zou zijn.
Het is wel zeer intense gameplay ja.
Het bouwvoorstel van mijn Krait dat ik een paar posts terug aanhaalde doet het heel goed.
De Krait heeft een enorm grote powerplant, dus je kunt hem goed op low emissions engineeren.
Ik wilde als experimental nog thermal spread, maar Marco Quent is ondergedoken en Hera Tani was me wat te ver weg. Hij blijft zo al koel genoeg.
Belangrijk is; een zo koel mogelijke bouw, de Thargoids kunnen je dan moeilijk vinden.
Geen schild, maar wel een aantal hull en module reinforcement packages, liefst ook engineered.
Gedraag je als een onderzeeër, dus zo sneaky mogelijk, tot je begint te bombarderen.
De heatsinks zitten op dezelfde trekker als de missile racks en de torpedo's, dus hij blijft koel tijdens het bombarderen.
Ik moet dus wel steeds nieuwe heatsinks aanmaken tussen de rondes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soliest
Gefeliciteerd allemaal.
Trots om na 10 jaar nog steeds dit spel te kunnen en mogen spelen. Alhoewel het soms wel erg lastig is erin te blijven. Nu weer even een stukje in the black aan het touren.

https://t.co/ChFJOr7ONE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VucUgZF-PqEPMswMW0gVHSk1KLg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eGUWxt1F7GNl5Q1e9mZDsdEr.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hmm, net ontploft omdat ik m'n caustic sinks opgemaakt had.
Misschien toch wat minder spammen en tussendoor wat repairs gebruiken.

Het lukt me wel om met silent running & pulse neutraliser er doorheen te komen en tot nu toe geen damage gekregen van interdictions o.i.d.

Volgende stap wordt dus heel aankomen; en dan zou ik met torpedo's de 'vulkanen' :? moeten kunnen raken om daarna de core te beschieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ik zit momenteel in de stoffige uithoek van de Milky Way denk ik.....er is zoveel galactic dust dat bijna de hele MilkyWay niet meer te zien is qua licht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mriLH0kYPlYMyuSYw_dhC0JmTVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nZ7mu3V2UyHNoGA6fwS3kcdM.png?f=fotoalbum_large

EDIT

maar ik mag niet klagen, ben blijkbaar op het juiste moment links of rechtsaf gegaan. Heb nou binnen 10 jumps al 4 systemen met minimaal 1 ELW en anderen ook nog terraformable WWs en terraformable HMC worlds.

[ Voor 68% gewijzigd door Pim0377 op 16-12-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Accretion schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:01:

Het lukt me wel om met silent running & pulse neutraliser er doorheen te komen en tot nu toe geen damage gekregen van interdictions o.i.d.
Silent running hoef je daar niet te doen, zo snel mogelijk naar het midden komen. Mijnen ontwijken, en verder gewoon boosten zo vaak je kan. :)

Let op dat je de caustic sinks pas moet dumpen wanneer ze vol zitten.
Volgende stap wordt dus heel aankomen; en dan zou ik met torpedo's de 'vulkanen' :? moeten kunnen raken om daarna de core te beschieten.
Yup, net ff een run opgenomen:

Inmiddels zit ik in de top 75% en heeft de community 6/8 hearts alweer kapot! 8)

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2024 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hmm.

Zojuist twee keer succesvol door de puls heen gekomen, de eerste keer had ik geen sinks meer en was ik een beetje de weg kijt.
De tweede keer zat het om de een of andere reden rondom de titan helemaal vol met interceptors en turrets.

YouTube: Titan Bombing Tutorial - Prepare to defend Earth!

Geen idee hoe je 'm in 'green state' krijgt...

Ik ben stiekem toch bang dat het niet lukt om die 25% te krijgen.

Wellicht ga ik 'm gewoon in online aanvallen en hopen dat de core zichtbaar is.
^ Eerste poging in online krijg ik eerst een connection error en daarna een crash :/

Na de crash toch door kunnen vliegen, ik zag dat hij groen was maar toen kon ik de vulkanen niet raken.
Toen ik eronder vloog, kreeg ik op mijn bakkes; toen ik weer terug ging kon ik wel de vulkanen raken.

Een andere commander had er al 6 beschadigd, ik had d'r twee te pakken.

De core kwam naar buiten en ik bleef maar schieten (en opwarmen, want een heatsink had ik weggedaan om meer caustic sinks te hebben).

Toen de core weer terug ging, werd alles blauw en ging ik vrij snel kapot; maar ja, prima eerste suicide run, al voelde het alsof ik toch wat informatie mis.

Ik heb alleen bijzonder weinig bijgedragen :z , maar ik heb ook geen idee hoeveel ik zou moeten bijdragen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36VRTgKa9dmtkMEjk-D4sah_4Tc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AqVVZrsUP83W5hkIiZZKc7jF.png?f=fotoalbum_large

Wacht, ik lees zojuist dat je de FSD krijgt als je ook maar iets aan damage aan de core hebt gedaan?
Technisch gezien kwalificeer ik dus voor de FSD? :D

Dan kan ik nu gaan slapen, wellicht dat ik morgen nog iets meer mijn best doe :X

Het is eigenlijk best leuke gameplay, maar wel even wennen.

[ Voor 72% gewijzigd door Accretion op 16-12-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D4NG3R schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:14:
Silent running hoef je daar niet te doen, zo snel mogelijk naar het midden komen. Mijnen ontwijken, en verder gewoon boosten zo vaak je kan. :)
Ik ging inderdaad te langzaam, ik wou niet te veel heat krijgen.

Maar de 'silent running' kun je doen net na dat neutralisatie field (o.i.d) zodat je minder heat opvangt en geen heat damage krijgt door het field.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pim0377 schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:05:
Ik zit momenteel in de stoffige uithoek van de Milky Way denk ik.....er is zoveel galactic dust dat bijna de hele MilkyWay niet meer te zien is qua licht :)
Is het ook zodanig ver weg dat de sterren steeds verder uit elkaar komen te liggen?
Dat lijkt mij best een uitdaging om te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pim0377 schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:23:
very nice.

Ja ik ben vooral bezig met het bommenwerpen vanwege de 'Pre Engineered SCO FSD' reward.
Ik moet zeggen dat het bommenwerpen wel een stuk makkelijker lijkt dan normale thargoid gameplay, ook al heb ik d'r ~3uur over gedaan en ~7 rebuys om ook maar een klein beetje schade te doen (maar dat komt waarschijnlijk door mijzelf) :)

Voor echt deep-space exploration kun je ook een mining laser en/of SRV mee nemen (of heel veel materials), in de hoop dat je dan het e.e.a kan synthesizen als het op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Accretion schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:55:
[s]Wacht, ik lees zojuist dat je de FSD krijgt als je ook maar iets aan damage aan de core hebt gedaan?

Dan kan ik nu gaan slapen, wellicht dat ik morgen nog iets meer mijn best doe :X

Ja, dat is wel hoe ik het ook begrepen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Accretion schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:57:
[...]

Is het ook zodanig ver weg dat de sterren steeds verder uit elkaar komen te liggen?
Dat lijkt mij best een uitdaging om te navigeren.
Daar heb ik nog niet heel erg last van, waarschijnlijk ook omdat ik een aardige jumprange heb. had mijn lading gedumpt en nu zit ik op iets boven de 48.5 ly jumprange, maar ik denk dat naarmate ik verder The Abyss in trek ik misschien mijn filter wat aan zal moeten passen, zodat ik alle type MSS zie, ik heb nu M, L T en Y eruit gefilterd.

Ik denk dat het vooral komt doordat ik flink onder de galactic plane lijk te zitten, gecombineerd met dat ik in de buitenste arm van de spiraal zit en steeds verder naar buiten ga, waardoor er steeds meer sterren en stof tussen mij en The Centre komen te liggen.
Voor echt deep-space exploration kun je ook een mining laser en/of SRV mee nemen (of heel veel materials), in de hoop dat je dan het e.e.a kan synthesizen als het op is.
Ja, een SRV heb ik bij me en qua materials zit ik nagenoeg afgeladen vol, ik kan meer dan genoeg MAX FSD boosts synthesizen, so no problems there :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pim0377 op 17-12-2024 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je kunt blijkbaar ook via AXI discord als gunner in een schip om ook damage te doen.

Dat zal een stuk makkelijker te doen zijn, ook gezien Cojico al bijna kapot is.

Durf alleen niet te zeggen of je ook de missie kunt accepteren e.d. als je niet bij een rescue megaship in de buurt bent.

Ik lees overigens overal 'Rescur ship Hutner' maar ik heb 'm opgehaald bij 'Rescue Ship Cornwalis', maar denk dat het wel los loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:01:

De ruimte in het asteroidenveld voor de Titan is redelijk veilig, vooral als je warmte onder de 20% blijft.
Daar doe ik mijn reparaties en vul ik de voorraad caustic en heetsinks aan.
Silent running lijkt me dan contraproductief, want het verhoogd nogal je temperatuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Xaphod op 17-12-2024 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Accretion schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:55:
Wacht, ik lees zojuist dat je de FSD krijgt als je ook maar iets aan damage aan de core hebt gedaan?

Ik geloof dat het minimum is dat je 2M aan schade / rescues moet hebben gedaan, uit zich ingame als 2000 credits contribution op de reward pagina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:39:
[...]

De ruimte in het asteroidenveld voor de Titan is redelijk veilig, vooral als je warmte onder de 20% blijft.
Daar doe ik mijn reparaties en vul ik de voorraad caustic en heetsinks aan.
Silent running lijkt me dan contraproductief, want het verhoogd nogal je temperatuur.
Nee, echt direct na de puls, of misschien zelfs tijdens.

Met silent running ga je maar naar 80% heat door de puls en zonder naar iets van 150%-200%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D4NG3R schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:05:
[...]

Ik geloof dat het minimum is dat je 2M aan schade / rescues moet hebben gedaan, uit zich ingame als 2000 credits contribution op de reward pagina. :)
O, ik dacht al, ik heb 2.019 en niet 2.000.019, maar dat lijkt dus nèt voldoende :$

Lijkt er ook op alsof ik niet vanavond nog wat runs kan doen, moet zeggen dat ik het (na een keer daadwerkelijk schade doen; en wat meer gevoel ervoor krijgen) wel een leuke 'gamemode' / minigame / bossfight vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Accretion schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:19:
O, ik dacht al, ik heb 2.019 en niet 2.000.019, maar dat lijkt dus nèt voldoende :$
Ik weet het ook niet zeker hoor, ook maar wat andere CMDR's aangeven op Reddit hoe het werkte bij de vorige Titans. :P

Edit: Respons van een community manager: https://forums.frontier.c...3673/page-3#post-10327407

2M aan credits in bonds, je hoeft ze niet te innen. Als het goed is kan je nog tot 7 dagen nadat alle hearts kapot zijn schade doen/mensen redden, aangezien het schip in meltdown gaat en pas na 7 dagen ontploft.

Zal wel met kerst gebeuren.
Lijkt er ook op alsof ik niet vanavond nog wat runs kan doen, moet zeggen dat ik het (na een keer daadwerkelijk schade doen; en wat meer gevoel ervoor krijgen) wel een leuke 'gamemode' / minigame / bossfight vindt.
Zeker in open play is het verassend goed te doen!

Interceptors jagen blijf ik wel leuker vinden, ik hoop dat dat mogelijk blijft ook nadat de oorlog voorbij is.. Ik ben heel erg benieuwd wat er allemaal nog komen gaat na Cocijo. :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 17-12-2024 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D4NG3R schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:24:
Interceptors jagen blijf ik wel leuker vinden, ik hoop dat dat mogelijk blijft ook nadat de oorlog voorbij is.. Ik ben heel erg benieuwd wat er allemaal nog komen gaat na Cocijo. :Y)
Ja precies, als ik hen was zou ik de Thargoids niet meteen afschaffen, maar dat je bepaalde instances/raids kan joinen, netzoals bij 'Arena' gamemode (of gewoon een heel klein stukje ruimte opofferen als thargoid base, waar je oneindig Thargoids kan schieten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Titan Cocjio is in meltdown, de community goal is dus klaar.
Jammer, ik wilde er nog een paar rondes in gaan vandaag.
Bijna 23000 deelnemers, volgens mij de drukst bezochte community goal ooit.
Gelukkige 10e verjaardag Elite Dangerous, hopelijk nog vele jaren te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Stipt bijna 8 jaar geleden dat er voor het eerst geruchten rond gingen over hun terugkeer:

Goed nieuws dat Cocijo op punt van klappen staat, maar vooral heel erg bitterzoet als dit echt het einde van de Thargoid saga gaat zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
D4NG3R schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:14:
Stipt bijna 8 jaar geleden dat er voor het eerst geruchten rond gingen over hun terugkeer:

[YouTube: Thargoid Interdiction 4K 60FPS]

Goed nieuws dat Cocijo op punt van klappen staat, maar vooral heel erg bitterzoet als dit echt het einde van de Thargoid saga gaat zijn. :)
Ik denk van niet, ik laat mijn Ax Krait in ieder geval startklaar in de hangar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vanavond overigens maar eens even kijken naar de double engineered SCO FSD's, schijnbaar zijn ze zeer goed.

Dat word überhaupt m'n eerste ervaring met SCO FSD's, ik heb genoeg mensen aardig hard voorbij zien supercruisen onderweg naar Cocijo. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
D4NG3R schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:29:
Vanavond overigens maar eens even kijken naar de double engineered SCO FSD's, schijnbaar zijn ze zeer goed.

Dat word überhaupt m'n eerste ervaring met SCO FSD's, ik heb genoeg mensen aardig hard voorbij zien supercruisen onderweg naar Cocijo. _O-
Ik had er al een paar, o.a. op mijn Krait.
Ik heb er net een op m'n Python (Mk1) gezet, het gaat hard en als een 8 baan.
De oude Python is er niet echt geschikt voor, hij wordt heet en zwieperd alle kanten op, maar toch is het een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zodekneiter, die doet het goed ja. :O

Dat is zo even 10LY erbij op m'n DBX:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbX_0utNTw1ZsjdKNMsO6gQeEsU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cwz0tG0dUokPVYjTLXMoVqi5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vq5EgN0AvH2LrKkkgzQo4zET4EU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PzKXzclS4KMspCwtSC4VskGS.png?f=fotoalbum_large

Verre van de meest geoptimaliseerde Explorer, maar dit is zeker een leuke upgrade mocht ik weer eens op pad willen gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D4NG3R schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:29:
Zodekneiter, die doet het goed ja. :O

Dat is zo even 10LY erbij op m'n DBX:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verre van de meest geoptimaliseerde Explorer, maar dit is zeker een leuke upgrade mocht ik weer eens op pad willen gaan. :)
Je kunt ook makkelijker elk schip uitrusten omdat je niet elke keer nieuwe materials hoeft te halen?

Ik ben nog niet in de mogelijkheid geweest om vandaag in te loggen, maar ben heel benieuwd naar de combinatie met Mandalay, want die vliegt ook super stabiel met SCO.

En voor exploratie idd nét dat beetje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Accretion Helaas, je kan er maar 1 van elke tier halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D4NG3R schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:40:
Hmm, ook prima.

Ik had eigenlijk al een met SCO te weinig waardoor een van de G5 schepen met een niet-sco zat... opgescheept.

Wel benieuwd naar uiterst maximum voor Anaconda/Mandalay, de 'jump-a-conda' zegmaar.

99LY maar praktisch nutteloze build?

[ Voor 48% gewijzigd door Accretion op 17-12-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D4NG3R schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:40:
Als je 'Titan drive components' hebt, kun je er meerdere/ook als je niet mee gedaan hebt?

https://www.reddit.com/r/...s_are_available_at_human/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Accretion schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:09:
[...]

Als je 'Titan drive components' hebt, kun je er meerdere/ook als je niet mee gedaan hebt?

Titan drive components, klinkt als iets wat je kan oppikken in various danger zones, waar normaal gesproken een NPC of player het slachtoffer is, alleen dan nu op een plek waar een Titan dus verslagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Accretion schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:45:
Wel benieuwd naar uiterst maximum voor Anaconda/Mandalay, de 'jump-a-conda' zegmaar.

99LY maar praktisch nutteloze build?
99.38LY op een heel iets minder nutteloze build. (van Reddit)
Accretion schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:09:
[...]

Ah nice, dan moet ik nog maar eens een keer op pad om die dingen te farmen. :)

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 18-12-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D4NG3R schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:12:
[...]

99.38LY op een heel iets minder nutteloze build. (van Reddit)

[...]

Ah nice, dan moet ik nog maar eens een keer op pad om die dingen te farmen. :)
Ja precies 99LY theoretisch, met rond de 80-90LY heb je dan prima opties qua builds.

Ik moet i.d.d ook wat extra G5 FSD's hebben.

Van de andere grades heb ik eigenlijk niet meerdere schepen die ik vaak gebruik.

Ik geloof dat de enige G6 de Anaconda is voor mij, en ik niet echt schepen heb voor G2/3/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ik heb eens een mooie screenshot gemaakt om te laten zien hoe gigantisch die galactic dust clouds zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mcMqPnWV36yBVLAxycIlcaEkr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X4sHt53n2fLPKGpdsPK4fc1c.png?f=fotoalbum_large

Mooie terraformable waterworld op de voorgrond met links daarachter wat je ziet van de Milky Way qua licht, maar die stretch van galactic dust....dit is niet met camera lensing waardoor het groter lijkt dan het is, daar heb ik echt op gelet, het is gewoon echt zo huge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soliest
Mooie e-mail gehad van Frontier. 10 jaar Elite Dangerous. Mooie stats. Zou leuk zijn als die vaker verstuurd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-L9kYS5NhdctN3frpGEcDMX1H70=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/g2daRTUqbCCisxASzejKSTY3.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5674WUWMJ0w4cGCw797P-rEZuI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HR4hU28F0lusUcsn9WUbdNg1.png?f=user_large

Vertgeet ook je gratis paint job niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHOB-f7tHUqLwyz7t1l8MrnNu8Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sp4iJl4m4wkim18y9KK4aQqC.png?f=user_large

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:42
Soliest schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:51:
Mooie e-mail gehad van Frontier. 10 jaar Elite Dangerous. Mooie stats. Zou leuk zijn als die vaker verstuurd worden.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die heb ik niet gehad :?

Misschien omdat ik E:D via Steam heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vuikie schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:30:
[...]

Kun je nogsteeds in de store claimen:
https://www.elitedangerou...t/anaconda-wireframe-gold

Ik ben momenteel bezig met extra 'Pre Engineered SCO FSD's' oppakken.
Je kunt rondom de Titan wreckage sites een gedeelte van de nodige items ('Titan drive component' en 'Propulsion Elements') oppikken, de rest zijn normale engineering items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Bij deze geclaimed, al heb ik nog geen Anaconda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vuikie schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:30:
[...]

De e-mail of de skin? De e-mail is daadwerkelijk alleen naar de gebruikers gestuurd welke echt 10 jaar lang spelen. De skin is gewoon te claimen in de shop, zowel ingame als op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Soliest schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:51:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gratz, dat is een flinke mijlpaal, wel heel nice van Frontier dat ze inderdaad zoiets uitsturen, zou mij wel een speciaal gevoel geven.

Als ik Elite zelf moet geloven, heb ik inmiddels bijna 8 weken aan speeltijd erop zitten, dik over de 1300 uur, maar sinds ik weer begonnen ben ongeveer een half jaar geleden, heeft het wel nagenoeg stil gelegen voor iets meer dan een jaar.

Ik dacht verder dat ik ondertussen wel alle soorten planeten en sterren wel een keer had gevonden, maar kwam vandaag iets tegen wat ik nog nooit had gezien.......Water Giants. Geen Gas Giant met een water based atmosphere, nee, echt water giants, blijkbaar voorheen ice giants die genoeg verhit zijn om een aanzienlijk deel van hun ijs verdampt is geworden, waardoor er een atmosfeer kwam en een greenhouse effect compleet out of wack ging, klinkt beetje zoals Venus dat laatste stukje, alleen is dat nooit een ice giant geweest :)

[ Voor 18% gewijzigd door Pim0377 op 20-12-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Voor de commanders die geen mail hebben gehad van Frontier, als je je nu inschrijft op de nieuwsbrief op hun site dan willen ze kijken of ze begind volgend jaar nog zo`n mailing eruit gaan sturen.

https://forums.frontier.c...ed-journey-emails.631968/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Accretion schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:38:
[...]

Kun je nogsteeds in de store claimen:
https://www.elitedangerou...t/anaconda-wireframe-gold

Ik ben momenteel bezig met extra 'Pre Engineered SCO FSD's' oppakken.
Je kunt rondom de Titan wreckage sites een gedeelte van de nodige items ('Titan drive component' en 'Propulsion Elements') oppikken, de rest zijn normale engineering items.
Ik begrijp dat je caustic resistant cargo racks nodig hebt om veilig de spullen aan boord te krijgen. Heb je die ook, of doe je het met normale?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

celshof schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:36:
[...]
Ik begrijp dat je caustic resistant cargo racks nodig hebt om veilig de spullen aan boord te krijgen. Heb je die ook, of doe je het met normale?
Jazeker, ik heb ze zelfs al omgezet in FSD's.

Alleen de 'Titan Drive Component' heb je een anti-corrosion cargo rack voor nodig. Voor de rest heb je geen cargo ruimte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Op dit soort momenten baal ik enorm van het feit dat ik dus niet wist van die Supercruise boosting shit.

Ik zit nou in een systeem met 9 terraformable High Metal content planets, 1 terraformable waterworld en ook nog es een earthlike world.
Het is nog compleet undiscovered, dus als ik dit zou doen zou ik ruimschoots meer dan 30M credits aan discoveries uit 1 systeem krijgen, als je de rest ook meerekent, maar het probleem is, dat er maar 4 high metal planets rond de MSS draaien, 4 andere high metal planets draaien om de 2de ster op 15k ls afstand en de rest draait om de 3de......op ruim 250k ls afstand. En om het nog leuker te maken, de MSS ligt in het midden, dus als ik naar die op 15k ls afstand ga, telt dat op bij de afstand tot de 3de :)

Maar fuck it, ik ga het gewoon doen, 1 omdat ik nog nooit zoveel terraformable planets in 1 systeem heb gevonden icm ook nog eens een ELW en misschien tik ik wel die max speed van 2001C aan :) kan ik dat ook weer van mijn lijstje strepen. hahaha

EDIT

not even close, bij 760C werd het al tijd om vaart te minderen. is het uberhaupt wel mogelijk om die 2001C aan te tikken binnen 1 systeem? of moet je daarvoor gewoon op supercruise richting de volgende ster blijven gaan tot je die snelheid haalt?

[ Voor 34% gewijzigd door Pim0377 op 23-12-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:42
Argh! Ik ging met mn Krait MKII 'ff' superboosten bij een neutron ster voor een wat lange jump, vlieg ik net te dichtbij! Bam uit supercruise in de ff-ing cone, bam kapot... En een rebuy van een paar miljoen :(

Naja hebben we dat ook een keer meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Pim0377 schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:57:
Op dit soort momenten baal ik enorm van het feit dat ik dus niet wist van die Supercruise boosting shit.

Ik zit nou in een systeem met 9 terraformable High Metal content planets, 1 terraformable waterworld en ook nog es een earthlike world.
Het is nog compleet undiscovered, dus als ik dit zou doen zou ik ruimschoots meer dan 30M credits aan discoveries uit 1 systeem krijgen, als je de rest ook meerekent, maar het probleem is, dat er maar 4 high metal planets rond de MSS draaien, 4 andere high metal planets draaien om de 2de ster op 15k ls afstand en de rest draait om de 3de......op ruim 250k ls afstand. En om het nog leuker te maken, de MSS ligt in het midden, dus als ik naar die op 15k ls afstand ga, telt dat op bij de afstand tot de 3de :)

Maar fuck it, ik ga het gewoon doen, 1 omdat ik nog nooit zoveel terraformable planets in 1 systeem heb gevonden icm ook nog eens een ELW en misschien tik ik wel die max speed van 2001C aan :) kan ik dat ook weer van mijn lijstje strepen. hahaha

EDIT

not even close, bij 760C werd het al tijd om vaart te minderen. is het uberhaupt wel mogelijk om die 2001C aan te tikken binnen 1 systeem? of moet je daarvoor gewoon op supercruise richting de volgende ster blijven gaan tot je die snelheid haalt?
Ga maar een keer naar Hutton Orbital, dan kom je er wel aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
Vuikie schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:28:
Argh! Ik ging met mn Krait MKII 'ff' superboosten bij een neutron ster voor een wat lange jump, vlieg ik net te dichtbij! Bam uit supercruise in de ff-ing cone, bam kapot... En een rebuy van een paar miljoen :(

Naja hebben we dat ook een keer meegemaakt...
Tip voor de volgende keer. Sluit na de drop (dus voor je ontploft bent) Elite Dangerous af (via Task Manager). Herstart en ga naar "Help and info". Kies "Stuck Recovery".
Nu zou je op een veilige afstand van de ster weer verder moeten kunnen gaan.

• Pim0377

Pim0377

celshof schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:09:
[...]

Tip voor de volgende keer. Sluit na de drop (dus voor je ontploft bent) Elite Dangerous af (via Task Manager). Herstart en ga naar "Help and info". Kies "Stuck Recovery".
Nu zou je op een veilige afstand van de ster weer verder moeten kunnen gaan.
Thanks voor die tip, ik zat er eerlijk gezegd wel een beetje mee in de maag, ik dacht van.....geen repair limpets, wat nou als ik naar een neutron star of white dwarf spring midden in een van die cones??
Nou heb ik, afhankelijk van mijn eigen reactie vermogen, een 2nd chance / way out of that situation :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rlojdlw5evuF9O0DyMCiyp7Q44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EA3MBdewU82T0oUFDB3tDHuF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begin nou toch wel te merken dat ik aardig richting the outer edge van de Melkweg begin te raken, de stukken waar er amper sterren te zien zijn worden toch steeds groter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soliest
Allemaal de beste wensen voor 2025. Dat er maar veel updates mogen komen en veel tijd krijgen om te vliegen.
07
Fly safe!
Game on!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Beetje laat, maar inderdaad allemaal de beste wensen voor dit hopelijk mooie nieuwe jaar :)

Heeft even geduurd, maar het is bijna zover, ben nou minder dan 100 jumps verwijderd van Beagle Point, logischerwijs bijna geen enkel systeem waar ik naartoe spring is nog undiscovered at this point :)
Zal wel even leuke selfie maken als ik op Beagle Point geland ben met een lookout naar Sol, voor de credits zeg maar hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Ik speel ED zo af en toe maar laatste tijd wel lekker de smaak te pakken. Met exploration een leuk zakcentje opgebouwd met als doel dat ik die Anaconda wil hebben. Maar hoe meer ik me erop inlees hoe meer ik twijfel en misschien wel erachter kom dat ik daar nog niet klaar voor ben. Ik dacht er wel te zijn met 200 miljoen maar nu kom ik er eigenlijk achter wat het ongeveer kost om die Anaconda een beetje leuk te laten jumpen :X

Mijn Asp Explorer is nu redelijk allround, kan alles wel doen en heb een max jump range van 30ly. Heb een Phantom gekocht met het idee om die kaal te strippen met volledige focus op exploration, maar in het systeem waar ik nu zit valt het enorm tegen qua outfitting |:( Tips?

edit; heb nu een station gevonden met redelijk wat leuk spul dus mijn Phantom wordt bezorgd :9

[ Voor 6% gewijzigd door Streskip op 12-01-2025 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Streskip schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:55:
Ik speel ED zo af en toe maar laatste tijd wel lekker de smaak te pakken. Met exploration een leuk zakcentje opgebouwd met als doel dat ik die Anaconda wil hebben. Maar hoe meer ik me erop inlees hoe meer ik twijfel en misschien wel erachter kom dat ik daar nog niet klaar voor ben. Ik dacht er wel te zijn met 200 miljoen maar nu kom ik er eigenlijk achter wat het ongeveer kost om die Anaconda een beetje leuk te laten jumpen :X

Mijn Asp Explorer is nu redelijk allround, kan alles wel doen en heb een max jump range van 30ly. Heb een Phantom gekocht met het idee om die kaal te strippen met volledige focus op exploration, maar in het systeem waar ik nu zit valt het enorm tegen qua outfitting |:( Tips?

edit; heb nu een station gevonden met redelijk wat leuk spul dus mijn Phantom wordt bezorgd :9
Misschien was je beter af met de Mandalay, dat is de spirituele opvolger van de Phantom. Ik ben de mijne uit aan het rusten voor een ontdekkingsreisje.
Dit is mijn huidige setup, nog niet klaar, ik zit nog een beetje in de testfase.
https://edsy.org/s/vorqmYA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Cyphax

Moderator LNX

Als je het vervelend vindt om steeds op zoek te moeten naar plekken waar ze bepaalde schepen of modules hebben (of material traders oid), dan is Inara heel nuttig, die kan je gebruiken om dat soort dingen op te zoeken (en als je het leuk vindt je eigen profiel te maken waarmee je een overzicht hebt van je schepen en je status). :)

Die Phantom is een mooi schip, heb er zelf ook eentje voor de ontdekkingsreizen, als een Mandalay dat niet overneemt ('k weet niet, kan je die al kopen in de game voor niet-arx?)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik speel ED zo af en toe maar laatste tijd wel lekker de smaak te pakken. Met exploration een leuk zakcentje opgebouwd met als doel dat ik die Anaconda wil hebben.
Mijn Asp Explorer is nu redelijk allround, kan alles wel doen en heb een max jump range van 30ly. ...valt het enorm tegen qua outfitting |:( Tips?
Qua jump range:
- Pre-engineered SCO FSD is een paar uur werk.
- Guardian FSD booster ook.
In een paar dagen de DBX naar 74LY realistisch, 79LY max.

Qua schepen:
- ASP:X is ook prima toch?
Groter is niet altijd beter, meer ruimte voor modules maar vaak een stuk minder wendbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Cyphax schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:16:
[...]

Als je het vervelend vindt om steeds op zoek te moeten naar plekken waar ze bepaalde schepen of modules hebben (of material traders oid), dan is Inara heel nuttig, die kan je gebruiken om dat soort dingen op te zoeken (en als je het leuk vindt je eigen profiel te maken waarmee je een overzicht hebt van je schepen en je status). :)

Die Phantom is een mooi schip, heb er zelf ook eentje voor de ontdekkingsreizen, als een Mandalay dat niet overneemt ('k weet niet, kan je die al kopen in de game voor niet-arx?)
De vorige nieuwe schepen kwamen zo'n 3 maanden na introductie ook in-game te koop.
Dat zou dus eind januari moeten zijn, maar pin me er niet op vast.

Pagina: 1 ... 114 ... 121 Laatste