Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 09:21

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Zoooo, ben gisteren eindelijk aangekomen bij Beagle Point, ik ga straks even planetary visit doen voor een selfie.

Ben nou aan boord van een van de fleet carriers, heb toch maar even een AFMU geinstalleerd. LOL

En ik heb dan wel niks verkocht, maar ik heb even stiekem bij de cartographics gekeken, so far heb ik 48 paginas aan cartographic data die ik kan verkopen, de eerste paar paginas gaven allemaal aan dik over de 30M, dus dat wordt een leuke als ik terug kom in de Bubble.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqTMbYmIwhhYmlPkl9JzbuuMxNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtrPuPFsmgDUbHDQt4SgKtls.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Pim0377 op 14-01-2025 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

en deze moest ik natuurlijk ook even doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2rAAbulLwKmuwNbWeZV8UUvx9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktljXWFG7xDZc4LbBa5Kv5e7.jpg?f=fotoalbum_large

Verder was er weinig te doen of de planeet en ik was aan de verkeerde kant geland, dus ik laat het hierbij en ga verder met mijn rondje door de galaxy :)

EDIT.

vergeet ik het bijna, ik zou ook nog "even" langs Ishum's Reach gaan. Volgens wiki zou het maar 8 of 9 jumps moeten zijn vanaf een bepaalde ster: https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Oevasy_SG-Y_d0

Maar om daar te komen heb ik al niet genoeg jumprange van mezelf, maar ik heb meer dan genoeg materials om 100% FSB boosts te doen, stuk of 40 en base jump range is nu 47.3, dus vanaf dat begin punt zal ik die max 7 keer moeten gebruiken, dus 14 in totaal, + 3 keer om daar te komen, dus moet goedkomen :)

EDIT 2:

Doe ik iets verkeerds ofzo? Ik zit momenteel in het Myeia Thaa DL-E c25-0 systeem vanwaar het een jump van 48.76 ly is naar Myeia Thaa QI-B d13-0, dus ik deed een +25% booster, zodat range dik over de 50 was, blijft zeggen insufficient jump range, zelfs met een 100% boost, waardoor ik dik in de 90LY range zit, wat het schip ook aangeeft onder stats, zoals hier te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hG5WbmEpwXbwDJuyKqI51AEPbEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BmE24fyPVlcD00zjfKkDncg.jpg?f=fotoalbum_large

ook het volgende systeem in de reeks, Myeia Thaa QI-B d13-1 is niet te jumpen, ook al heb ik meer dan genoeg range met die boost.

Nevermind, blijkbaar stond de optie use FSB boost niet aan, wist niet eens dat die bestond. LOL

En ik heb het gehaald, ben geland op Oevasy SG-Y d0 B 9 f:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5_G3zj7YsBGWDdNih10m5AFQdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBW4cttbTkfECHtrGauvzxKv.jpg?f=fotoalbum_large

Ook leuk om te zien dat de verste gas giant waar deze maan om draait ook nog in beeld is bij de view of the galaxy.

[ Voor 74% gewijzigd door Pim0377 op 14-01-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Pim0377 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:34:
en deze moest ik natuurlijk ook even doen:

[Afbeelding]

Verder was er weinig te doen of de planeet en ik was aan de verkeerde kant geland, dus ik laat het hierbij en ga verder met mijn rondje door de galaxy :)

EDIT.

vergeet ik het bijna, ik zou ook nog "even" langs Ishum's Reach gaan. Volgens wiki zou het maar 8 of 9 jumps moeten zijn vanaf een bepaalde ster: https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Oevasy_SG-Y_d0

Maar om daar te komen heb ik al niet genoeg jumprange van mezelf, maar ik heb meer dan genoeg materials om 100% FSB boosts te doen, stuk of 40 en base jump range is nu 47.3, dus vanaf dat begin punt zal ik die max 7 keer moeten gebruiken, dus 14 in totaal, + 3 keer om daar te komen, dus moet goedkomen :)

EDIT 2:

Doe ik iets verkeerds ofzo? Ik zit momenteel in het Myeia Thaa DL-E c25-0 systeem vanwaar het een jump van 48.76 ly is naar Myeia Thaa QI-B d13-0, dus ik deed een +25% booster, zodat range dik over de 50 was, blijft zeggen insufficient jump range, zelfs met een 100% boost, waardoor ik dik in de 90LY range zit, wat het schip ook aangeeft onder stats, zoals hier te zien:

[Afbeelding]

ook het volgende systeem in de reeks, Myeia Thaa QI-B d13-1 is niet te jumpen, ook al heb ik meer dan genoeg range met die boost.

Nevermind, blijkbaar stond de optie use FSB boost niet aan, wist niet eens dat die bestond. LOL

En ik heb het gehaald, ben geland op Oevasy SG-Y d0 B 9 f:

[Afbeelding]

Ook leuk om te zien dat de verste gas giant waar deze maan om draait ook nog in beeld is bij de view of the galaxy.
Heel gaaf! Hoe lang ben je hier nou mee bezig geweest ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Streskip schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 00:11:
[...]

Heel gaaf! Hoe lang ben je hier nou mee bezig geweest ongeveer?
net even terug gezocht, op 3 augustus postte ik dat ik inmiddels 2 weken onderweg was, dus een aardige tijd mee bezig geweest.
Maar dat komt vooral omdat ik elke systeem wat nog undiscovered was, in eerste instantie volledig scande met FSS en DSS en als er wat interessants tussen zat, ook nog mapping deed.
En het feit dat ik ook nog even terug ging naar uhhmm...hoe heet die menselijke early expedition ook alweer naar 3 punten in de galaxy? Darvoor moest ik ook weer iets van 12k LY terug gaan om daarna weer om te keren.

In een rechte lijn van Sol naar Beagle point is het dan wel die afstand, maar ik heb er meer dan 100k LY over gedaan om er te komen, zal vanmiddag eens een screenshot maken van de statitics.

Toen ik op denk ik 90% was tot Beagle Point, heb ik dat veranderd naar alleenFSS en discovery van interessante planeten, van 1M per stuk en hoger laat maar zeggen.
Maar ik speelde ook niet elke dag even veel of uberhaupt, af en toe was ik het wel even zat hoor hahaha.

[ Voor 33% gewijzigd door Pim0377 op 15-01-2025 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:09
Ik heb al een hele tijd ED. eerder ook echt veel gespeeld maar nu al jaren niet meer.
Gister heeft mn zoon een Warthog gehaald (ik heb die gehaald hij was ziek) en ik dacht, vet ding, laat ik eens Elite dangerous opstarten.
umm.. ok, ik snap er echt de ballen meer van hahaha. ZOVEEL updates enzo. Ik weet niet waar ik moet beginnen!!
Ik had ooit aardig wat discovered etc maar ben helemaal opnieuw begonnen.
Maar dit is wel heel veel informatie voor mij om in te komen heb ik het gevoel hahaha.
Ik weet dat er wiki's zijn enzo, maar zijn er verder nog goeie youtubers/sites waar ik er weer even in kan komen?

En heeft iemand een goede Warthog layout van knoppen? Ik heb nu eerst geprobeerd die van Warthog zelf te importeren, was nog niet echt gelukt volgens mij, ik geloof dat dit nu nog op de standaard configuratie staat.
(moet ook wel wennen, staat er press joy 28 for this or that, maar het zijn zoveel knoppen dat ik denk ok wat is joy 28 hahaha)
Dit spel blijft me altijd intrigeren ook al speel(de) ik het jaren niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

beebie121 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:08:
Ik heb al een hele tijd ED. eerder ook echt veel gespeeld maar nu al jaren niet meer.
Gister heeft mn zoon een Warthog gehaald (ik heb die gehaald hij was ziek) en ik dacht, vet ding, laat ik eens Elite dangerous opstarten.
umm.. ok, ik snap er echt de ballen meer van hahaha. ZOVEEL updates enzo. Ik weet niet waar ik moet beginnen!!
Maar dit is wel heel veel informatie voor mij om in te komen heb ik het gevoel hahaha.
Ik weet dat er wiki's zijn enzo, maar zijn er verder nog goeie youtubers/sites waar ik er weer even in kan komen?

En heeft iemand een goede Warthog layout van knoppen? Ik heb nu eerst geprobeerd die van Warthog zelf te importeren, was nog niet echt gelukt volgens mij, ik geloof dat dit nu nog op de standaard configuratie staat.
(moet ook wel wennen, staat er press joy 28 for this or that, maar het zijn zoveel knoppen dat ik denk ok wat is joy 28 hahaha)
ik kan me voorstellen dat dat wat overwelming kan zijn na zoveel jaren inderdaad, de youtubers die ik het meeste keek / kijk zijn ObsidianAnt en DowntoEarth Astronomy, maar er zullen er vast nog veel meer zijn.
wat betreft profielen voor de warthog, dan zou ik hier eens kijken:

https://support.thrustmaster.com/en/cat-joysticks-en/

Zelf heb ik een HOTAS Flight X, maar ik merkte al snel dat voor exploring ik KB + muis combi toch echt wel fijner vond. Voor combat vind ik de HOTAS heerlijk.

Hier is trouwens een vergelijking van stats toen ik net 2 weken bezig was en van nadat ik geland was op Ishum's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvEGcsvC4zJwIWKMl18MeUEn5N4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCmNYrNnYhsrce6WbzFHCsXD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Pim0377 op 15-01-2025 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:46

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft in het begin.

De absolute basis is overigens niet zo spannend, met automatisch docken/undocken en supercruise-assist kun je prima van de ene plek naar de andere plek komen.

Vervolgens kun je iets kiezen om jezelf in te verdiepen of om uit te proberen en al doende leert men.

Meteen op het begin alles proberen te begrijpen, gaat gegarandeerd mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip

Er zijn wat plaatjes op het internet te vinden welke joy button welke precies is. Ik heb ook de Warthog en heb de originele button instellingen zo gelaten. Je kan ook, en misschien sowieso aan te raden, de 'Target GUI' installeren. Zie hier: https://support.thrustmas...taswarthogflightstick-en/. Beetje naar beneden scrollen onder software en dan de .exe downloaden. In die app heb je een drop-down menu met 'How do I?' en daaruit kan je ook de button layout opvragen. Je kan daar ook de deadzone activeren, was bij mij (helaas) nodig.

Ik gebruik deze als ik het even niet meer weet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWTuVHXPpZYhYi9LeXqP8QQLPzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7sQqXpUttDk6UxYGFzvIPmq.jpg?f=fotoalbum_large

Even kort de belangrijkste (uitgaand van de standaard instellingen): TMS op je stick (die horizontaal geribbelde voor je duim) voor left/right/up/down spring je naar de menu's. Wil je gewoon zelf rondkijken zonder direct een menu in te gaan; achterop je throttle, button voor je middelvinger, als je die slew control button links/rechts drukt dan verplaatst je schip horizontaal links en rechts. Maar! Als je deze button indrukt, dan kan je vrij rondkijken. Wederom indrukken en je kijkt weer center en bestuur je je schip weer. De grijze CMS op je stick, bij je duim, daarmee kan je wanneer je in de menu's zit dingen mee selecteren. Maar als je van tabblad moet veranderen heb je de MIC switch nodig (op je throttle, bij je duim). Diezelfde MIC switch omhoop duwen in-flight verander je je fire groups mee. Onder de MIC switch zit de speedbrake, die naar achteren duwen gaat je schip mee in de achteruit. Engine operate left gebruik je om te veranderen van system mode (exploration of combat). Engage/disengage (joy button 26) is hyperdrive. Daar links van (RDR ALTM) is je landing gear, die switch werkt alleen naar de omhoog beweging dus je moet m altijd even heen en weer halen.

Das wel een beetje de basis denk ik :9
Pim0377 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:13:
[...]

ik kan me voorstellen dat dat wat overwelming kan zijn na zoveel jaren inderdaad, de youtubers die ik het meeste keek / kijk zijn ObsidianAnt en DowntoEarth Astronomy, maar er zullen er vast nog veel meer zijn.
wat betreft profielen voor de warthog, dan zou ik hier eens kijken:

https://support.thrustmaster.com/en/cat-joysticks-en/

Zelf heb ik een HOTAS Flight X, maar ik merkte al snel dat voor exploring ik KB + muis combi toch echt wel fijner vond. Voor combat vind ik de HOTAS heerlijk.

Hier is trouwens een vergelijking van stats toen ik net 2 weken bezig was en van nadat ik geland was op Ishum's

[Afbeelding]
Goeie 3 weken aan speeltijd als ik het zo zie? 500 uur? :o

Waar kan je die statistieken opvragen?

[ Voor 13% gewijzigd door Streskip op 15-01-2025 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ja inderdaad, iets meer dan 3 weken aan speeltijd, tegen de 530 uur ofzo denk ik.

Heleboel van die stats zoals als efficient scans etc etc die worden natuurlijk pas ge-update op het moment dat ik de data verkoop

Dat kan je vinden in de codex, dan commander, statistics en dan voor welke interesse je de stats wil weten

[ Voor 34% gewijzigd door Pim0377 op 15-01-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:09
Streskip schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Er zijn wat plaatjes op het internet te vinden welke joy button welke precies is. Ik heb ook de Warthog en heb de originele button instellingen zo gelaten. Je kan ook, en misschien sowieso aan te raden, de 'Target GUI' installeren. Zie hier: https://support.thrustmas...taswarthogflightstick-en/. Beetje naar beneden scrollen onder software en dan de .exe downloaden. In die app heb je een drop-down menu met 'How do I?' en daaruit kan je ook de button layout opvragen. Je kan daar ook de deadzone activeren, was bij mij (helaas) nodig.

Ik gebruik deze als ik het even niet meer weet:
[Afbeelding]

Even kort de belangrijkste (uitgaand van de standaard instellingen): TMS op je stick (die horizontaal geribbelde voor je duim) voor left/right/up/down spring je naar de menu's. Wil je gewoon zelf rondkijken zonder direct een menu in te gaan; achterop je throttle, button voor je middelvinger, als je die slew control button links/rechts drukt dan verplaatst je schip horizontaal links en rechts. Maar! Als je deze button indrukt, dan kan je vrij rondkijken. Wederom indrukken en je kijkt weer center en bestuur je je schip weer. De grijze CMS op je stick, bij je duim, daarmee kan je wanneer je in de menu's zit dingen mee selecteren. Maar als je van tabblad moet veranderen heb je de MIC switch nodig (op je throttle, bij je duim). Diezelfde MIC switch omhoop duwen in-flight verander je je fire groups mee. Onder de MIC switch zit de speedbrake, die naar achteren duwen gaat je schip mee in de achteruit. Engine operate left gebruik je om te veranderen van system mode (exploration of combat). Engage/disengage (joy button 26) is hyperdrive. Daar links van (RDR ALTM) is je landing gear, die switch werkt alleen naar de omhoog beweging dus je moet m altijd even heen en weer halen.

Das wel een beetje de basis denk ik :9

[...]

super behulpzaam!! ok dus je hebt nu altijd een landing computer? Vogens mij toen ik nog speelde was dat niet zo. moest je die kopen ofzo.
heb nu net weer mn eerste 2 missies kunnen doen.

Moet wel zeggen dat die Warthog wel super lekker vliegt/stuurt!! Maar echt ff wennen met al die knoppen.
Als ik iets wil scannen moet ik dan in een andere modus zitten?

oh ja, je landing gear doet ie dat niet automatisch? ik bedoel met het landen in een station wel toch? Heb je die knop dan nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
beebie121 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:01:
[...]

super behulpzaam!! ok dus je hebt nu altijd een landing computer? Vogens mij toen ik nog speelde was dat niet zo. moest je die kopen ofzo.
heb nu net weer mn eerste 2 missies kunnen doen.

Moet wel zeggen dat die Warthog wel super lekker vliegt/stuurt!! Maar echt ff wennen met al die knoppen.
Als ik iets wil scannen moet ik dan in een andere modus zitten?

oh ja, je landing gear doet ie dat niet automatisch? ik bedoel met het landen in een station wel toch? Heb je die knop dan nodig?
Je kan inderdaad een landing/launch computer kopen maar ik heb er geen, kleine moeite om het zelf te doen en met de Warthog best leuk om te doen. Met die computer gok ik dat die de landing gear automatisch doet maar kan het niet bevestigen.

Als je wil scannen dan heb je de 'Analysis mode' nodig. Das met die left engine switch, vooral te herkennen aan de blauwe letters. Combat mode is oranje. Kijk ook even of je fire groups goed staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq1uQKPzyIOjsOpbRoy6M7ypozE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DSyGRsX3DcgIjtiLjOmeRYl.jpg?f=fotoalbum_large

Doe vooral naar eigen keus indelen, maar ik heb de D-scanner dus op schietknop 1. Elke keer als ik in een systeem kom gebruik ik die meteen. Ik heb dus in A de combat mode fire groups en in B de andere.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bh-RMi5xI58eez45bbEFUeiyrZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r3omRDmziRaCewKWL3uDVC51.png?f=fotoalbum_large
:D

[ Voor 9% gewijzigd door Streskip op 16-01-2025 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

M.b.t fire groups, je kunt de D-scanner en Surface scanner toch ook gewoon op A zetten?

Surface scanner kun je toch niet gebruiken buiten supercruise en beam/frag kan juist niet in supercruise.

Dus ze zitten elkaar niet in de weg?
Wisselen tussen A en B is dan niet nodig, wellicht alleen tussen combat/analysis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:56

Hier zijn een paar Youtube kanalen die ik volg; Ricardos Gaming https://www.youtube.com/@RicardosGaming/videos
Galnet: https://www.youtube.com/@GalnetDigest
Drew Wagar; https://www.youtube.com/@drewwagar/videos
Elite engineer Daz; https://www.youtube.com/@eliteengineerdaz/videos
Mile 13 gaming; https://www.youtube.com/@Mile13Gaming
The Buur Pit; https://www.youtube.com/@TheBuurPit
Recall_inc; https://www.youtube.com/@rekall_inc/videos
The High Wake; https://www.youtube.com/@TheHighWake/videos (voor een lach)
Er zijn er nog veel maar, maar hier is al veel informatie te halen.
Zelf gebruik ik de logitech / Saitek x52 pro, (2e hands gekocht). Die werkt prima in Elite.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
@Xaphod ik heb ook de X52. Welke profile gebruik jij hiervoor? En kan jij wel wisselen met de modus knop. Ik kom er niet helemaal aan uit. Ik heb een apparte profile voor mn HOTAS en ik wil voice attack ism. ed-copilot gebruiken in mn vr omgeving, maar voice attack en ed-copilot beginnen ze zuren over mn key bindings... Ben er nog niet helemaal achter hoe dat nu zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Accretion schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:08:
M.b.t fire groups, je kunt de D-scanner en Surface scanner toch ook gewoon op A zetten?

Surface scanner kun je toch niet gebruiken buiten supercruise en beam/frag kan juist niet in supercruise.

Dus ze zitten elkaar niet in de weg?
Wisselen tussen A en B is dan niet nodig, wellicht alleen tussen combat/analysis.
Klopt en had ik hiervoor ook maar kreeg steeds de melding dat ik niet in de juiste modus zat om bepaalde fire group te gebruiken. Terwijl het eigenlijk "works as designed" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Streskip schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:06:
[...]

Klopt en had ik hiervoor ook maar kreeg steeds de melding dat ik niet in de juiste modus zat om bepaalde fire group te gebruiken. Terwijl het eigenlijk "works as designed" is.
Ja, eigenlijk stom, ik negeer die waarschuwingen, vindt het heel handig als je met een knop/modus meerdere functies uit kan voeren gebaseerd op context.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
Accretion schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:09:
[...]

Ja, eigenlijk stom, ik negeer die waarschuwingen, vindt het heel handig als je met een knop/modus meerdere functies uit kan voeren gebaseerd op context.
Het is ook niet heel gek om te denken dat ze in het jaar 3310 een spaceship met een computersysteem hebben die dat zelf begrijpt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Vuikie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:07:
@Xaphod ik heb ook de X52. Welke profile gebruik jij hiervoor? En kan jij wel wisselen met de modus knop. Ik kom er niet helemaal aan uit. Ik heb een apparte profile voor mn HOTAS en ik wil voice attack ism. ed-copilot gebruiken in mn vr omgeving, maar voice attack en ed-copilot beginnen ze zuren over mn key bindings... Ben er nog niet helemaal achter hoe dat nu zit...
Ik gebruik de modus knop (nog) niet.
Dit is mijn huidige binding: https://edrefcard.info/scripts/bindings.py
Met EdRefcard kun je zelf zo'n bindingskaart maken, of voorbeelden van anderen bekijken; https://edrefcard.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Weet er iemand hoe je zo'n Goliath drone uitgeschakeld krijgt?
Ik was bezig een militair settlement op te schonen.
ik probeerde hem neer te schieten met de srv of een geweer, maar werd meestal zelf neergeschoten of kon amper wegkomen.
Ik heb het zelfs met de scheepsbewapening geprobeerd, maar zelfs dat lukte niet, (het hielp ook niet dat er meerdere npc schepen aan kwamen en me gingen bestoken).
Uiteindelijk heb ik door stealth te gebruiken de missie volbracht, dus de beveiligingen uitschakelen en de npc's één voor één uitschakelen.
Maar die Goliath blijft maar rondvliegen, zelfs nadat ik de power regulator verwijderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Xaphod schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:45:
Weet er iemand hoe je zo'n Goliath drone uitgeschakeld krijgt?
Ik was bezig een militair settlement op te schonen.
ik probeerde hem neer te schieten met de srv of een geweer, maar werd meestal zelf neergeschoten of kon amper wegkomen.
Ik heb het zelfs met de scheepsbewapening geprobeerd, maar zelfs dat lukte niet, (het hielp ook niet dat er meerdere npc schepen aan kwamen en me gingen bestoken).
Uiteindelijk heb ik door stealth te gebruiken de missie volbracht, dus de beveiligingen uitschakelen en de npc's één voor één uitschakelen.
Maar die Goliath blijft maar rondvliegen, zelfs nadat ik de power regulator verwijderd heb.
https://forums.frontier.c...will%20eventually%20crash.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bring rocket launcher, karma guns (these can be used to kill the Goliath) and laser gun (for dropping the shield)
Dominator suit is recommended.
So:
Step 1. Murder everyone on the base. Then disable all alarms/turret, usually in the CMD building, will make the job easier.
Step 2. Find a building with suit charger and ammo box nearby.
Step 3. Lure the Goliath there.
Step 4. Shoot Rockets, guns, re-charge suit, reload ammo. Rinse and repeat.

It takes a while, the Goliath is one tough SOB, but it will eventually crash. Say, 15-20 minutes of constant rinse and repeat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daar ben je wel even mee bezig dus.

Heb ik ook een vraagje, is al dat cosmic dust ongevaarlijk? Ik ben nou op een punt dat het wel heel erg veel lijkt te worden als ik verder ga.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_KrC8z-SARvY10nWyIbBZQxsSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjhG6duxIKnx2QcKLxTOOD35.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Pim0377 op 25-01-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Pim0377 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:05:
[...]

https://forums.frontier.c...will%20eventually%20crash.

Bring rocket launcher, karma guns (these can be used to kill the Goliath) and laser gun (for dropping the shield)
Dominator suit is recommended.
So:
Step 1. Murder everyone on the base. Then disable all alarms/turret, usually in the CMD building, will make the job easier.
Step 2. Find a building with suit charger and ammo box nearby.
Step 3. Lure the Goliath there.
Step 4. Shoot Rockets, guns, re-charge suit, reload ammo. Rinse and repeat.

It takes a while, the Goliath is one tough SOB, but it will eventually crash. Say, 15-20 minutes of constant rinse and repeat.

Daar ben je wel even mee bezig dus.

Heb ik ook een vraagje, is al dat cosmic dust ongevaarlijk? Ik ben nou op een punt dat het wel heel erg veel lijkt te worden als ik verder ga.
[Afbeelding]
Ik ben er achter dat je hem inderdaad beter met rust kunt laten, dat ding blijft doorgaan, wat je ook doet.
Als dat cosmic dust gevaarlijk wordt, zul je wel een meldin krijgen denk ik.
Mijn Krait Phantom zag er na een tochtje naar Hutton Orbital nogal afgebladderd uit, maar verder niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ik ben er achter dat je hem inderdaad beter met rust kunt laten, dat ding blijft doorgaan, wat je ook doet.
Als dat cosmic dust gevaarlijk wordt, zul je wel een meldin krijgen denk ik.
Mijn Krait Phantom zag er na een tochtje naar Hutton Orbital nogal afgebladderd uit, maar verder niets aan de hand.
Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in en je hebt meteen een andere ongestelde vraag beantwoord voor me :) Ik vroeg me al af wat de oorzaak was van dat mijn AspX zijn paintjob verloor maar verder niet echt schade had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Ik heb me aangemeld bij de community goal.
Binnen de "Bubble" zoeken naar;

Rocky Ice bodies
Rocky bodies
Icy bodies
Metal Rich bodies
High Metal Content bodies

Een goed excuus om de Mandalay eens goed in te vliegen.
Ik heb alweer een aantal eerste ontdekkingen en eerste voetvals.
Het omgaan met de Fss en Dss was nog een beetje roestig, maar gaat nu alweer beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:59:
Ik heb me aangemeld bij de community goal.
Binnen de "Bubble" zoeken naar;
Klinkt goed, ik heb wat Exo-Biology geprobeerd, maar dat wil maar niet goed lukken.
Ik wou eigenlijk onontdekte exo vinden, maar het zijn vooral planeten met bacteriën die vervolgens praktisch onvindbaar zijn.

Het klassieke exploration met scannen gaat me toch beter af.
Mocht ik dan een planeet vinden met iets anders dan bacterium, kan ik altijd nog even landen.

Ik heb tegenwoordig twee accounts, met 'min-ed-launcher' kan ik eenvoudig snelkoppeling maken voor horizons/Odessey voor beide accounts.

Hierdoor kan ik ook beide actief hebben, al vraagt dat wel veel van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:19:
[...]

Klinkt goed, ik heb wat Exo-Biology geprobeerd, maar dat wil maar niet goed lukken.
Ik wou eigenlijk onontdekte exo vinden, maar het zijn vooral planeten met bacteriën die vervolgens praktisch onvindbaar zijn.

Het klassieke exploration met scannen gaat me toch beter af.
Mocht ik dan een planeet vinden met iets anders dan bacterium, kan ik altijd nog even landen.

Ik heb tegenwoordig twee accounts, met 'min-ed-launcher' kan ik eenvoudig snelkoppeling maken voor horizons/Odessey voor beide accounts.

Hierdoor kan ik ook beide actief hebben, al vraagt dat wel veel van de laptop.
Twee accounts actief, ik wist niet dat dat kon.
Ben je niet bang voor een paradox als je jezelf tegenkomt?
Binnen de Bubble is nog genoeg te ontdekken, omdat planeten op zeg maar 200000 Ly afstand vroeger niet gescand/bezocht werden.
Met de SCO drive is dat een stuk beter te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op zondag 2 februari 2025 @ 07:47:
[...]
Ja, d'r zijn een paar opties:

- 2x de game installeren en dan de game starten (en de launcher afsluiten) voordat je de andere launcher start.
- EliteDAlt.bat maakt wat kopieen en symlinks om hetzelfde voorelkaar te krijgen met zo goed als een installatie.
- Min-ed-launcher, een installatie en verschillende snelkoppelingen per modus.
[...]
Het idee is juist dat ik deep-space kan gaan op een account en de ander in de bubbel kan houden.

In theorie kan Frontier d'r wel moeilijk over gaan doen als je 'jezelf gaat helpen', er zijn een paar scenario's/mogelijkheden waarbij je 'misbruik' kan maken van twee accounts.
Ik zorg dus dat ze niet bij elkaar in de buurt komen, dan kan ik ook niets 'fout' doen.
[...]
Binnen de Bubble is nog genoeg te ontdekken, omdat planeten op zeg maar 200000 Ly afstand vroeger niet gescand/bezocht werden.
Fair, uberhaupt is veel 'gevonden' maar niet alles gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Nou, voor terraformable HMC/WW en ELWs doe ik dat nog wel, als het er een aantal zijn, maar voor andere soorten echt niet, te veel tijd en te weinig opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pim0377 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Nou, voor terraformable HMC/WW en ELWs doe ik dat nog wel, als het er een aantal zijn, maar voor andere soorten echt niet, te veel tijd en te weinig opbrengst.
D'r komt een community goal aan om ook de planeten die minder waardevol zijn te scannen, waardoor deze tijdelijk (veel) meer opleveren.

Colonization zal wel aardig wat credits kosten, de PVE'ers hebben hun kas gespekt met de titans en de explorers nu met in-bubble-exploration CG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:48:
[...]

D'r komt een community goal aan om ook de planeten die minder waardevol zijn te scannen, waardoor deze tijdelijk (veel) meer opleveren.

Colonization zal wel aardig wat credits kosten, de PVE'ers hebben hun kas gespekt met de titans en de explorers nu met in-bubble-exploration CG?
Die community goal is nu gaande, die vroeger vrij waardeloze planeten/maantjes leveren nu best wat op.
Ik was mijn Mandalay al aan het opzetten voor een langer exploratietochtje, deze Cg is dus een mooie testcase.
Hij is nu ergens op een maantje geparkeerd tot ik weer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:52:
[...]

Die community goal is nu gaande, die vroeger vrij waardeloze planeten/maantjes leveren nu best wat op.
Ik was mijn Mandalay al aan het opzetten voor een langer exploratietochtje, deze Cg is dus een mooie testcase.
Hij is nu ergens op een maantje geparkeerd tot ik weer tijd heb.
Oef, ik kwam net terug en heb het niet bij de juiste plek ingeleverd.

Ik dacht namelijk ook dat het alleen voor in de bubbel was, maar lijkt alsof je ook data van daar buiten kunt inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:14:
[...]

Oef, ik kwam net terug en heb het niet bij de juiste plek ingeleverd.

Ik dacht namelijk ook dat het alleen voor in de bubbel was, maar lijkt alsof je ook data van daar buiten kunt inleveren?
In de cg text staat; "around the core systems", er staat niet hoever je erbuiten kunt gaan.
Volgens sommigen een heel eind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Gisteravond ED aangeschaft en de on foot en spaceship tutorial gedaan. wat een info krijg je al over je heen haha, spel is groots. benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik een beetje me weg ken.

volgen er hiernaar nog meer tutorials? vond het al lastig dat ik die van het vliegen zelf moest vinden, kwam hem perongeluk tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:03
Kieft91 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:22:
Gisteravond ED aangeschaft en de on foot en spaceship tutorial gedaan. wat een info krijg je al over je heen haha, spel is groots. benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik een beetje me weg ken.

volgen er hiernaar nog meer tutorials? vond het al lastig dat ik die van het vliegen zelf moest vinden, kwam hem perongeluk tegen.
Hey, welkom bij de club.

Leuk dat je ED hebt gekocht. Die tutorials zijn schaars, maar er zijn er meer maar komen volgens mij niet vanzelf naar voren. Als je in je rechter scherm kijkt is er ook een optie training. Maar gewoon spelen leer je het meeste mee.
Ook kun je hier vragen stellen. Welke dagen/uren speel je? Misschien kunnen we een keer samen vliegen. (moet ik alleen kijken welke alt er het dichtste bij is).

Fly safe o7

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
verschillend wel, maandag/dinsdag/woensdag avond, meestal vanaf uur of 21 a 22 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Kieft91 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:22:

Het heeft een flinke leercurve, dat klopt.
Een paar pagina's terug heb ik een aantal Youtube links geplaatst van kanalen die Elite tutorials maken.
Veel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@Kieft91

Persoonlijk, is het ook heel leuk om juist helemaal blank het spel in te gaan.

Je kunt heel eenvoudig snel rijk worden door 'de meest efficiënte methode' te zoeken en die op repeat te spelen. Maar dat is niet direct 'leuk'.

Langzaam werken richting grotere/mooiere schepen is leuk, als je in een paar dagen direct het duurste schip hebt, vindt je er daarna wellicht niets meer aan.
Het spel heeft wat tijd nodig om op je in te werken :p

Als je speelt zonder externe tools of zonder teveel externe informatie kun je als ruimte-pionier aan de gang en zelf uitvinden wat je leuk vindt om te doen.

Ofja, inderdaad, je hebt wat informatie nodig om überhaupt jezelf te kunnen verplaatsen :p

[ Voor 7% gewijzigd door Accretion op 05-02-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Accretion schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:30:
@Kieft91

Persoonlijk, is het ook heel leuk om juist helemaal blank het spel in te gaan.

Je kunt heel eenvoudig snel rijk worden door 'de meest efficiënte methode' te zoeken en die op repeat te spelen. Maar dat is niet direct 'leuk'.

Langzaam werken richting grotere/mooiere schepen is leuk, als je in een paar dagen direct het duurste schip hebt, vindt je er daarna wellicht niets meer aan.
Het spel heeft wat tijd nodig om op je in te werken :p

Als je speelt zonder externe tools of zonder teveel externe informatie kun je als ruimte-pionier aan de gang en zelf uitvinden wat je leuk vindt om te doen.

Ofja, inderdaad, je hebt wat informatie nodig om überhaupt jezelf te kunnen verplaatsen :p
Ja vind het wel tof al hoor, paar van die trainingen gedaan gister.
Als je het spel echt in gaat, kan je dan in een uurtje wel wat doen? of is dat echt te kort?
(op dit moment nog niet super veel tijd, komt vanaf/na de zomer wel weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Kieft91 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:27:
[...]

Ja vind het wel tof al hoor, paar van die trainingen gedaan gister.
Als je het spel echt in gaat, kan je dan in een uurtje wel wat doen? of is dat echt te kort?
(op dit moment nog niet super veel tijd, komt vanaf/na de zomer wel weer)
Dat hangt heel erg af wat je gaat doen. Sommige missies die je oppakt zijn gewoon 1 of 2 jumps en dan iets afleveren, dat is zo te doen. Andere missies moet je tientallen en in het begin soms zelfs honderden jumps doen om van a naar b en weer terug naar a te gaan. Daar heb je soms meerdere dagen voor, maar is in het begin niet handig om op te pakken.
Dan heb je nog traden, goedkoop ergens inkopen en ergens anders duur verkopen. Dat kan ook best snel, maar sommige goede routes kosten ook al gauw meerdere jumps.
Als je gewoon snel een sessie wil doen zou ik aanraden in het begin gebied te blijven en wat van die transport missies te doen. Data of items en dan goed kijken waar het dropoff punt ligt. Kan soms zijn dat je een uur in supercruse moet vliegen om bij het station te komen ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Soliest schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:05:
[...]

Dat hangt heel erg af wat je gaat doen. Sommige missies die je oppakt zijn gewoon 1 of 2 jumps en dan iets afleveren, dat is zo te doen. Andere missies moet je tientallen en in het begin soms zelfs honderden jumps doen om van a naar b en weer terug naar a te gaan. Daar heb je soms meerdere dagen voor, maar is in het begin niet handig om op te pakken.
Dan heb je nog traden, goedkoop ergens inkopen en ergens anders duur verkopen. Dat kan ook best snel, maar sommige goede routes kosten ook al gauw meerdere jumps.
Als je gewoon snel een sessie wil doen zou ik aanraden in het begin gebied te blijven en wat van die transport missies te doen. Data of items en dan goed kijken waar het dropoff punt ligt. Kan soms zijn dat je een uur in supercruse moet vliegen om bij het station te komen ;)
aah oke kan dus wel haha. had 118min gespeeld, kwam de game ineens een stuk goedkoper tegen ergens..
Dus gerefund op steam, maar nu ging ik dus twijfelen, maar dan schaf ik hem toch weer aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Kieft91 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:22:
[...]

aah oke kan dus wel haha. had 118min gespeeld, kwam de game ineens een stuk goedkoper tegen ergens..
Dus gerefund op steam, maar nu ging ik dus twijfelen, maar dan schaf ik hem toch weer aan :D
Sonde van die 118 minuten :p
Let er wel op dat je dan weer dezelfde versie koopt, dat er dan wel Odyssey bij zit, anders kun je niet op de planeten lopen.

Kijk ook hier eens naar om erachter te komen wat er zoal te doen is in ED :p

https://i.imgur.com/ooxoUxq.jpg

https://www.reddit.com/r/...ou_do_flowchart/#lightbox

[ Voor 8% gewijzigd door Soliest op 06-02-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Soliest schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:40:
[...]

Sonde van die 118 minuten :p
Let er wel op dat je dan weer dezelfde versie koopt, dat er dan wel Odyssey bij zit, anders kun je niet op de planeten lopen.

Kijk ook hier eens naar om erachter te komen wat er zoal te doen is in ED :p

https://i.imgur.com/ooxoUxq.jpg

https://www.reddit.com/r/...ou_do_flowchart/#lightbox
Haha ja beide aangeschaft, kan ik van die 12 euro weer een keer wat anders aanschaffen :P

Ga ik ff checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Ohw ja... en houd er rekening mee dat het echt een sandbox is en dat Frontier wil dat je "Blaze your own trail" doet. (Vandaar ook de aankondiging van de nieuwe dlc: Trailblazers).
Je maakt van het spel wat je er op dat moment zelf van wilt maken. Trader, Fighter, Explorer, Pirate, Miner, alles is mogelijk en niets moet. Voor sommige die geen keuze kunnen maken is het soms moeilijk erin te komen, maar als je eenmaal weet hoe het werkt, kun je je er uren mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Soliest schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:08:
Ohw ja... en houd er rekening mee dat het echt een sandbox is en dat Frontier wil dat je "Blaze your own trail" doet. (Vandaar ook de aankondiging van de nieuwe dlc: Trailblazers).
Je maakt van het spel wat je er op dat moment zelf van wilt maken. Trader, Fighter, Explorer, Pirate, Miner, alles is mogelijk en niets moet. Voor sommige die geen keuze kunnen maken is het soms moeilijk erin te komen, maar als je eenmaal weet hoe het werkt, kun je je er uren mee vermaken.
Ja dat geloof ik. ga me denk eerst maar is bezig houden met exploration en wat cargo missies ofzo.
Geen idee wat ik ervoor nodig heb, nog ff uitzoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Kieft91 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:18:
[...]

Ja dat geloof ik. ga me denk eerst maar is bezig houden met exploration en wat cargo missies ofzo.
Geen idee wat ik ervoor nodig heb, nog ff uitzoeken :)
Hier zijn een paar video's over trading: https://www.youtube.com/watch?v=rZdkxWwIFuw
en exploring: https://www.youtube.com/watch?v=PMbjYQcdu0A
Met ook een paar bouwvoorstellen voor een laag budget en zonder engineering.
Dit zijn echt instapmodellen.
Met engineering kun je de motoren opvoeren, schilden en ruim versterken e.d., maar daar gaat nog heel wat gameplay aan vooraf; zoals engineers unlocken en materials vinden.
Hier is een bouwvoorstel voor een Krait Phantom voor exploration met de nodige engineering, maar dan ben je echt wat verder in het spel; https://edsy.org/s/v0FgXIl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:15:
[...]
Hier is een bouwvoorstel voor een Krait Phantom voor exploration met de nodige engineering, maar dan ben je echt wat verder in het spel; https://edsy.org/s/v0FgXIl
Neem gewoon een DBX of ASPX met de nieuwe Titan FSD?
Engineering is voor exploration best wel optioneel.

En dan wachten totdat de Mandalay gekocht kan worden met in-game cr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuikie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzKjevQhZJSKnTtYA5dl8Iv1_10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCo77PkpuiOp1vhfYxjM7AQ6.jpg?f=fotoalbum_large
Bij ons op scouting hebben we dit weekend een LAN-party en ik neem de kids, virtueel, mee in mn Cobra MK III
Wel heel leuk om de 'ooohhh' en 'aaahhh' van de kids te horen als je bij Jackson's Lighthouse aan komt :D
Er stond gewoon een wachtrij aan de tafel!

[ Voor 22% gewijzigd door Vuikie op 08-02-2025 17:55 . Reden: ja! die rode pc is van mij :+ ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaphod
Volgens Inara zit ik in de top 25% van de Community Goal.
124.000.000 Cr te incasseren dan :D
Het was leuk om met de Mandalay eens een serieus tochtje te maken en mijn Fss en Dss skills weer eens op te poetsen.
En natuurlijk zijn er weer een aantal planeten en manen bijgekomen met mijn naam erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vuikie schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:54:
[Afbeelding]
Bij ons op scouting hebben we dit weekend een LAN-party en ik neem de kids, virtueel, mee in mn Cobra MK III
Wel heel leuk om de 'ooohhh' en 'aaahhh' van de kids te horen als je bij Jackson's Lighthouse aan komt :D
Er stond gewoon een wachtrij aan de tafel!
Toffe setup en erg mooi om dit zo met kinderen te delen, ik denk dat ze opeens heel wat extra intresse in astronomie hebben :p
Xaphod schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:31:
Het was leuk om met de Mandalay eens een serieus tochtje te maken en mijn Fss en Dss skills weer eens op te poetsen.
En natuurlijk zijn er weer een aantal planeten en manen bijgekomen met mijn naam erop.
Én het geld wat je onderweg verdient hebt ;)

Ik heb de kantjes een beetje van het CG afgelopen (alweer), hoewel ik bij de vorige wel meer moeite had gedaan.

Ik heb de afgelopen tijd wel wat cases opgepakt bij 'Fuel Rats', een groepje mensen dat anderen helpt die zonder brandstof komen te zitten.
Je gaat dan op reddingsmissie met wat fuel limpets om de ander te kunnen redden.

Ik heb een aardig aantal reddingsmissies gedaan en zelfs 10x als eerste gearriveerd (als recruit wordt je met een tweede 'fuel rat' op pad gestuurd en die zijn behoorlijk geoefend/snel).

Ik geloof dat ik volgende maand een 'custom decal' hiervoor krijg, maar het gaat natuurlijk om het plezier en het redden van de klant ;)

Moet wel zeggen dat ik nu tijdelijk wat meer tijd spendeer aan andere hobbies (thuis server en laser-snij/graveren). En Elite Dangerous wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
En we hebben weer een Community Goal.
Commodity's afleveren bij Starlace station in het Minerva systeem om de kolonisatie van omliggende systemen te ondersteunen.
Te weten:
Copper
Computer Components
CMM Composites
Power Generators
Water Purifiers
Surface Stabilisers
Structural Regulators
Of je kunt het Minerva systeem beschermen door te gaan Bounty hunten.
Beide leveren een unieke versiering op voor je schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Xaphod schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:49:
En we hebben weer een Community Goal.
Commodity's afleveren bij Starlace station in het Minerva systeem om de kolonisatie van omliggende systemen te ondersteunen.
Te weten:
Copper
Computer Components
CMM Composites
Power Generators
Water Purifiers
Surface Stabilisers
Structural Regulators
Of je kunt het Minerva systeem beschermen door te gaan Bounty hunten.
Beide leveren een unieke versiering op voor je schip.
Leuk, alleen jammer dat ik honderden van duizenden ly van Sol vandaan ben.
Dat is het jammer van Elite, je kunt niet zomaar even terug om een cg te doen. Met een alt, maar ja... Ik wil dan eigenlijk alles op dezelfde commander gedaan hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Xaphod schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:31:
Very nice, ik ga als ik over een paar maanden terug ben in de bubble, eens noteren hoeveel sterren en planeten ik heb gescanned, als ik een systeem tegenkwam dat al eerder discovered was, sprong ik door op een enkeling na, dus de lijst moet aardig in de buurt zijn van wat ik als 1st time discovrer op mijn naam ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Ik heb net even berekend, momenteel ben ik iets meer dan 58000 LY verwijderd van SOL.

Als ik in een perfecte halve cirkel door de Milky way zou gaan tot aan SOL, zou dat nog een extra 91.xxx LY zijn om bij SOL te komen, dus ik ben nog wel even bezig hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pim0377 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:05:
Ik heb net even berekend, momenteel ben ik iets meer dan 58000 LY verwijderd van SOL.

Als ik in een perfecte halve cirkel door de Milky way zou gaan tot aan SOL, zou dat nog een extra 91.xxx LY zijn om bij SOL te komen, dus ik ben nog wel even bezig hahaha.
Met welk schip ben je onderweg?

De Mandalay is tegenwoordig te koop voor in-game currency :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Accretion schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:39:
[...]

Met welk schip ben je onderweg?

De Mandalay is tegenwoordig te koop voor in-game currency :)
Ik ben vertrokken ergens in augustus 2024 met een ASP Explorer, momenteel ben ik hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPHWSX-VH0jMDIp0KG0WPz1zoo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PrxJaambOOeszMjcObHyzJpu.png?f=fotoalbum_large

Ik ben dus met een grote boog vanuit de bubble vertrokken om bij Beagle Point langs te gaan en ook nog dat extra stapje naar het verste punt in the Milky Way, ben effe de naam kwijt. En ik ga dus met een grote bocht rechts om de core heen terug, beetje langs de een na buitenste regio's steeds. Dat gaat dus ongeveer 91000 lichtjaar worden, give or take.

Ik zit momenteel op 270K LY total travelled met dik 7700 hyperspace jumps, dus is 361K ongeveer als ik terug ben. Toen ik vertrok stond de teller op iets over de 147K met 4500 jumps ofzo, dus dat totale rondje zal ongeveer 220K LY worden tegen die tijd denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Pim0377 op 01-03-2025 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08
Ik moet nodig weer verder met E:D.

Zit momenteel zo'n 6.000ly van Beagle Point. Dan nog kleine 430ly naar Oevasy SG-Y D0. En dan begint de terugreis naar HIP 87414 wat zo'n 65.500ly gaat duren.

denk alleen wel dat ik ergens flink tritium moet gaan minen anders vrees ik dat ik te kort kom :+

Oh en terug in de bubbel ga ik natuurlijk kijken of ik iets kan coloniseren :9

[ Voor 12% gewijzigd door Player1S op 03-03-2025 12:49 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Player1S schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:49:
Ik moet nodig weer verder met E:D.

Zit momenteel zo'n 6.000ly van Beagle Point. Dan nog kleine 430ly naar Oevasy SG-Y D0. En dan begint de terugreis naar HIP 87414 wat zo'n 65.500ly gaat duren.

denk alleen wel dat ik ergens flink tritium moet gaan minen anders vrees ik dat ik te kort kom :+

Oh en terug in de bubbel ga ik natuurlijk kijken of ik iets kan coloniseren :9
Ik ben nog bezig met de community goal.
Mijn doel is om bij allebei in de 25% te komen, bij Trade is dat al gelukt, bij Bounty hunting nog zo'n 5 miljoen te gaan.
Daarna ga ik ook ergens een station bouwen. Eerst maar eens goed inlezen hoe en waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Eindelijk combat rang Dangerous bereikt.
De laatste tijd vooral dankzij mijn Python Mk2, Lilith.
https://edsy.org/s/vJZOflG
Ik heb er wel zo'n 10 jaar over gedaan, ik heb de eerste jaren niet veel aan combat gedaan.
Wel nog een flinke weg te gaan naar Elite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Xaphod schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:13:
Eindelijk combat rang Dangerous bereikt.
De laatste tijd vooral dankzij mijn Python Mk2, Lilith.
https://edsy.org/s/vJZOflG
Ik heb er wel zo'n 10 jaar over gedaan, ik heb de eerste jaren niet veel aan combat gedaan.
Wel nog een flinke weg te gaan naar Elite.
IMHO is de ranking voor combat buiten proportie in vergelijking met de andere 2.

Ga avondje of 2 traden en de trade ranks rollen binnen.
Ga avondje of 2 exploren en de explorer ranks rollen binnen.
Ga 10 jaar lang combat doen en je rankt nauwelijks op 8)7

Ik hoop trouwens dat er snel weer FC slots vrij komen. Nu al 2 avonden geprobeerd te spelen maar telkens no timeslots available voor mijn FC :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Player1S schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:02:
[...]

IMHO is de ranking voor combat buiten proportie in vergelijking met de andere 2.

Ga avondje of 2 traden en de trade ranks rollen binnen.
Ga avondje of 2 exploren en de explorer ranks rollen binnen.
Ga 10 jaar lang combat doen en je rankt nauwelijks op 8)7

Ik hoop trouwens dat er snel weer FC slots vrij komen. Nu al 2 avonden geprobeerd te spelen maar telkens no timeslots available voor mijn FC :X
Klopt, dat had wel iets meer gebalanceerd mogen zijn.
Ik ben al Elite 4 in trade.
Ik vind het niet erg dat de lat voor combat hoog ligt, dan blijft het exclusief.
Ooit hoop ik het te halen, maar dat zal nog wel een paar jaar duren.
Ik denk dat de servers een beetje overbelast zijn nu, er zijn nu al meer dan 8000 systemen gekoloniseerd!!!
Het claimen van een kolonie is voorlopig stilgelegd om problemen op te lossen.
Niet slecht voor een spel dat een goed jaar geleden nog dood verklaard werd.
Er wordt aan gewerkt volgens de Frontier community manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:57
Ik heb het al weer een tijd niet gespeeld, en lees nu een beetje mee.

Maar het koloniseren is voor mij nieuw. Is dat op persoon, of kan dat ook als squadron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Chielioj schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:32:
Ik heb het al weer een tijd niet gespeeld, en lees nu een beetje mee.

Maar het koloniseren is voor mij nieuw. Is dat op persoon, of kan dat ook als squadron?
Let op: ik heb het zelf nog niet gedaan maar dit is wat ik tot nu toe er van begrepen heb.

Jij claimt een stelsel. Dit kan bij een station in een stelsel max 15ly verwijderd. Hierbij kies je wat voor een basis je als eerste bouwt. Kan zo'n Coreolis ding zijn maar ook een kleine outpost.

Binnen 24u moet jij daar een beacon droppen.
Na droppen beacon komt er een colonisation ship.

Vervolgens moet je materiaal aanleveren om de basis te bouwen. Hier kan echter iedereen mee helpen. Ik kan bijvoorbeeld ook docken bij de colonisation ship en materiaal verkopen voor de bouw.

Dus ja en ja :+
Je claimt als persoon, bouwt als squadron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-08 09:39
Ik heb zelf coreolis bijna klaar, je hebt 4 weken om alle spullen aan te leveren, anders gaat je progressie van de bouw verloren, in aanvulling op Player1s.
Vooral de 13k CMM composites zijn pittig door alle planeet landingen. Hoewel ze nu wel allemaal sneller nu aangevuld worden, is 20x heen en weer vliegen incl op planeet landen wel pittig.
Met een Fleet Carrier wordt het allemaal wel wat makkelijker, maar die heb ik tot op heden nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
pweide schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:49:
Ik heb zelf coreolis bijna klaar, je hebt 4 weken om alle spullen aan te leveren, anders gaat je progressie van de bouw verloren, in aanvulling op Player1s.
Vooral de 13k CMM composites zijn pittig door alle planeet landingen. Hoewel ze nu wel allemaal sneller nu aangevuld worden, is 20x heen en weer vliegen incl op planeet landen wel pittig.
Met een Fleet Carrier wordt het allemaal wel wat makkelijker, maar die heb ik tot op heden nog niet.
Daarom is kleine outpost bouwen als eerste verstandiger las/zag ik. Klap minder materiaal nodig dus sneller geleverd.

Zoals ik het begrijp, correct me if I'm wrong, is het stelsel van jou na de bouw van de de eerste en heb je vervolgens meer tijd om de volgende outpost in dat stelsel te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
Kan verstandiger zijn, maar wilde mijzelf niet beperken tot medium ships, vandaar, en ik wist dat ik genoeg tijd zou hebben om klaar te zijn binnen de 4 weken.

Ik hoef nu alleen nog 8k steel, dus dat moet vanavond wel
lukken, of mijn vrouw moet Split Fiction willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Cyphax

Moderator LNX
Ik dacht slim te zijn en gewoon eerst de carrier te vullen met de benodigdheden, en dan pas een systeem te claimen maar intussen kunnen we even niks meer claimen tot er wat problemen zijn verholpen, dus dat is weer zo'n curve ball :D
"Gelukkig" heb ik nog de nodige spullen te halen voor ik alles heb voor een outpost. Misschien is het tegen die tijd wel weer mogelijk claims in te dienen. :)

Ik ben trouwens heel benieuwd wat de nieuwe feature is die FDev in de pijplijn heeft. Vorige keer hadden we nog hele sterke vermoedens vanwege leaks, maar nu is het eigenlijk echt gissen. Op zich is er vanalles te bedenken, maar ik heb geen idee wat de visie van FDev precies is. Het lijkt er wel op dat ze spelers meer invloed willen geven, misschien willen ze die richting aanhouden?

[ Voor 33% gewijzigd door Cyphax op 06-03-2025 17:54 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Cyphax schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:50:
maar intussen kunnen we even niks meer claimen tot er wat problemen zijn verholpen, dus dat is weer zo'n curve ball :D
Dat is juist slim, d'r zijn ook een aantal mensen die halverwegen het bouwen opeens niet meer een claim hadden o.i.d.

Vandaar ook dat ze juist daarom de feature tijdelijk op slot hebben gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
WOOOH!!! Voor het eerst deze week kan ik een jump plannen voor mijn FC *O*

jump tijd: 1u8m -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Accretion schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:28:
[...]

Dat is juist slim, d'r zijn ook een aantal mensen die halverwegen het bouwen opeens niet meer een claim hadden o.i.d.

Vandaar ook dat ze juist daarom de feature tijdelijk op slot hebben gezet.
Het is meer geluk dan wijsheid :+ maar het is geen grote ergernis: ik heb de tijd die FDev nodig heeft om de boel te patchen toch wel nodig om alles te verzamelen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
Gisteren Rank Elite gehaald in Exo-biology. Ben dus nu triple Elite. In Exploration, trade en exo-biology.

Nog kleine 1.000ly te gaan richting Beagle Point en dan een tussenstop in Oevasy SG-Y d0 en dan gaan we weer richting HIP87414. Geen idee wanneer dat klaar is want is 65.500ly dus "slechts" 131 jumps met de FC.
En met de gebrekkige tijdslots is het momenteel drama soms.

1 ding is wel zeker, na deze trip hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken om geld. Mijn FC heeft voor ongeveer 2.5 jaar credits (2,9 miljard) en zelf zit ik al op dik 800 miljoen credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Player1S schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:28:
Gisteren Rank Elite gehaald in Exo-biology. Ben dus nu triple Elite. In Exploration, trade en exo-biology.

Nog kleine 1.000ly te gaan richting Beagle Point en dan een tussenstop in Oevasy SG-Y d0 en dan gaan we weer richting HIP87414. Geen idee wanneer dat klaar is want is 65.500ly dus "slechts" 131 jumps met de FC.
En met de gebrekkige tijdslots is het momenteel drama soms.

1 ding is wel zeker, na deze trip hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken om geld. Mijn FC heeft voor ongeveer 2.5 jaar credits (2,9 miljard) en zelf zit ik al op dik 800 miljoen credits.
Ik ben inmiddels Elite V in trade, dat is wel zo'n beetje het maximum denk ik.
Hoe zit je met combat?
Die fleet carrier moet er ook ooit nog komen, maar ik wil eerst wil ik een claim leggen en een station bouwen zodra dit weer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Xaphod schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Ik ben inmiddels Elite V in trade, dat is wel zo'n beetje het maximum denk ik.
Hoe zit je met combat?
Die fleet carrier moet er ook ooit nog komen, maar ik wil eerst wil ik een claim leggen en een station bouwen zodra dit weer kan.
Combat is competent bij mij. Hikt tegen volgende niveau aan maar dat duurt zo tergend lang en ben ook niet echt van de combat. Hooguit af en toe PvE.

Ik verwacht dat ik eind van de rit wel heel hard op weg ben naar Elite V in exploration. Zit nu al op 10%.
Trade ben ik Elite I. Als ik terug ben en zelf ga colonizeren verwacht ik dat die ook wel weer gaat oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Mmm ik wist dat ik destijds mijn tritium voorraad beetje te laag heb in geschat.

Ben nu bezig met een omweg van (totaal) 10.000ly om bij een fleet carrier tritium te kopen. Tenminste ik hoop dat Inara klopt..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Player1S schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:21:
Mmm ik wist dat ik destijds mijn tritium voorraad beetje te laag heb in geschat.

Ben nu bezig met een omweg van (totaal) 10.000ly om bij een fleet carrier tritium te kopen. Tenminste ik hoop dat Inara klopt..... :X
Ik zal voor je duimen dat die er nog is d:)b
Helaas ben ik iets te ver weg om je te helpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Soliest schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:16:
[...]

Ik zal voor je duimen dat die er nog is d:)b
Helaas ben ik iets te ver weg om je te helpen :/
Net nog even gecheckt en laatste update was vandaag dus hopelijk komt het goed. En worst case scenario ga ik wel paar weken minen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
well ruk...... de FC was inderdaad verdwenen. Volgens Inara moet ie er nog zijn maar volgens EDSM zou ie zo'n 4500ly verderop liggen. Was nog even van plan om hem te volgen en had op Inara de eigenaar nog wel een DM gestuurd maar komende dagen kan ik niet spelen en via cmdrs-toolbox.com nog plek in de buurt kunnen vinden waar ik kan minen.
Dus maar die kant op denk ik. Heb simpelweg niet de tijd om vanavond nog naar de mogelijke plek te springen en kan ook niet verwachten dat hij tot zondag avond op mij wacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Dat suxurzz.. hoop dat het minen voorspoedig gaat.

Zelf heb ik nog 25 jumps te gaan voor mijn tussenstop bij een systeem waar ik in 2019 ben geweest. Even kijken of die nog steeds zo mooi is en ook mijn naam op de first footfall zetten. De rest van het systeem staat al op mijn naam.
Alleen jammer dat ik nu veel systemen vind waar ik ook weer een hoop kan/moet scannen (nu eentje met veel credits op 400k ls...). Dus dat gaat mij weer een hoop tijd kosten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
@Player1S eh balen man. Ja ik heb ook wel dat inara af en toe achter loopt met z'n data. T is een goudmijn qua info hoor, maar niet altijd accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
Wat doen jullie allemaal zoal zo ver weg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
pweide schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:26:
Jump -> Scoop -> Scan -> Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
pweide schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:26:
fucking rijk worden met exo-biology en mijn e-peen vergroten door mijn naam als first discoverer en first footfall te hebben :+

En gewoon bijzondere plekken bezoeken. Hoe groot is de kans dat ik in het echt naar Sag A kan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soliest
Player1S schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:15:
[...]

fucking rijk worden met exo-biology en mijn e-peen vergroten door mijn naam als first discoverer en first footfall te hebben :+

En gewoon bijzondere plekken bezoeken. Hoe groot is de kans dat ik in het echt naar Sag A kan?
Hahaha, dat inderdaad, en veel screenshots maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTM4DnYg8qEhVn8nUI-jKcDq9-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VM0NXJo4y7sSyAzXDJH9Cyok.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Het is weer mogelijk om systemen te koloniseren.
Ik heb mijn eerste claim al gelegd, ik ben maar begonnen met een buitenpost.
Nu bezig met commodities aanleveren, daar ben ik nog wel even mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
Mooi wat jullie allemaal doen.
Ik heb inmiddels mijn Coriolis klaar, eens zien wat ik verder kan bouwen 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Klinkt allemaal leuk, maar wat kan je precies doen met je geclaimde systeem dan alleen bouwen? Ik heb Elite Dangerous al héél lang niet meer gespeeld (laatste keer 2020).

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 15-03-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
Ik speel nog niet zo lang, veel aan het traden geweest, en verschillende dingen met Squadron gedaan.
Gaat om colonization nu voornamelijk om bouwen en wat passive inkomen genereren, eigen station naam geven met ARX, en denk dat commodities ook een rol kunnen gaan spelen omdat je mee gaat doen in de economie.
Het is nog live beta, dus kan nog uitgebreid worden natuurlijk.

Ik kreeg afgelopen donderdag 55k van mijn systeem, zet nog Niet echt zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Kan je bijvoorbeeld ook rondlopen of landen in je eigen gebouwen? Hoe zit het dan ook met andere spelers? Kunnen die je gebouwen aanvallen of systemen van andere spelers aanvallen?

Ik zie dat ze nu ook pre-build schepen verkopen. Als ik Elite Dangerous weer zou gaan spelen, welke van de pre-builds kunnen jullie mij aanraden? Zit te denken om te beginnen met combat, bounty hunting.

Cobra MK V Stellar vs Python MK II Stellar. Welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Toonen1988 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:40:
Kan je bijvoorbeeld ook rondlopen of landen in je eigen gebouwen? Hoe zit het dan ook met andere spelers? Kunnen die je gebouwen aanvallen of systemen van andere spelers aanvallen?

Ik zie dat ze nu ook pre-build schepen verkopen. Als ik Elite Dangerous weer zou gaan spelen, welke van de pre-builds kunnen jullie mij aanraden? Zit te denken om te beginnen met combat, bounty hunting.

Cobra MK V Stellar vs Python MK II Stellar. Welke is beter?
Wie wil er nou geen eigen ruimtestation, alleen al daarom.
Het is nu nog beta, dus ik denk dat er wel meer mogelijkheden komen.
Als je denkt aan combat en bounty hunting is de Python Mk2 zonder meer de beste.
Je kunt hem ook in game kopen en zelf engineeren; dit is de mijne: https://edsy.org/s/u3a57
De Cobra is meer multi role.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
grrrr Tritium minen is echt sloooooooooooooom.

In paar uur tijd iets meer dan 300ton kunnen vinden. Heb eigenlijk nog zo'n 7000 ton nodig dus zit hier nog wel eventjes. Of ik moet nu zo weer verder en meerdere malen stoppen om kleine beetjes te minen.

Of heeft 1 van jullie zin om "eventjes" 60.000ly mijn kant op te komen en tegen royale vergoeding tritium te minen en aan mijn FC te verkopen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pweide
60kly is mij iets te ver met mijn Cutter, en om nou met een Mandalay te gaan minen is ook niet wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:06
Vanuit HIP 87414 ben ik begonnen met het bouwen van een Outpost in COL 285 Sector FR-J B23-5. Lijkt er op dat het goed te doen moet zijn. Helaas geen carrier, dus moet ik flink wat tripjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
pweide schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:13:
60kly is mij iets te ver met mijn Cutter, en om nou met een Mandalay te gaan minen is ook niet wat.
SCHAN-DA-LIG!!!! :+

zit wel in dubio. Heb zitten kijken hoe en wat op de route en er zitten paar pristine ice rings in. Tot 2 daarvan heb ik ruim voldoende dus zou die kant op kunnen. Maar kans bestaat dat daar geen tritium te minen is en zit nu in een overlap plek dus sowieso een plek om te minen.

Gister echter in ~3.5uur tijd zo'n 400ton gemined en zou minstens nog 5.000 ton nodig hebben. Dat is dus zo'n 13 sessies van 3.5 uur.

Dus neem ik de gok en ga ik verder of speel ik op veilig en zorg dat ik nu genoeg heb?
celshof schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:26:
Vanuit HIP 87414 ben ik begonnen met het bouwen van een Outpost in COL 285 Sector FR-J B23-5. Lijkt er op dat het goed te doen moet zijn. Helaas geen carrier, dus moet ik flink wat tripjes maken.
Ik was ook al aan het rondkijken wat er in de buurt ligt. Wil wel dat GoT de controlling party word daar.
Als ik in de buurt was zou ik wel wat langs brengen. Volgende system misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
celshof schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:26:
Dat is redelijk bij mij in de buurt.
Ik ben bezig met een outpost in Col 285 Sector AN-N b22-0
Een vrij klein stelsel met o.a. een terraformable waterworld, kijken of ik daar later iets mee kan.
Ik doe de trips nu in de Type 8.
Met deze is het gemakkelijker aan piraten te ontsnappen dan in de Type 9.
Ook minder risico om een zon in te vliegen omdat je de bocht niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:06
Xaphod schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 06:29:
[...]

Dat is redelijk bij mij in de buurt.
Ik ben bezig met een outpost in Col 285 Sector AN-N b22-0
Een vrij klein stelsel met o.a. een terraformable waterworld, kijken of ik daar later iets mee kan.
Ik doe de trips nu in de Type 8.
Met deze is het gemakkelijker aan piraten te ontsnappen dan in de Type 9.
Ook minder risico om een zon in te vliegen omdat je de bocht niet haalt.
Col 285 lijkt sowieso heel populair. Veel basissen in ontwikkeling. Tot nu toe nog maar 1 onderschepping gehad, dus Type 9 blijf ik nog even gebruiken. Is toch weer 300+ aan extra ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Toch maar de Type 9 (Distelpluis) erbij gehaald.
Inmiddels wat beter engineerd, zodat hij wat strakker in de bochten ligt en wat sneller is.
Scheelt toch weer laadruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
Ik moet eens gaan beginnen met engineering,
Ik speel nog niet zo heel lang, maar heb wat hulp gehad van Squadron, heb heel wat gemined, en kon tijdens het kijken van wat series mensen helpen met heen en weer vliegen voor 30m per keer, voor koloniseren.
Ik zit inmiddels bijna op 5b cash, een cutter en een type 9, waar ik nog wat verdeeld over ben welke ik het liefst gebruik.
Ik ben zelf ook begonnen met wat inlezen in BGS, waar ik wel interesse in heb.

Iemand een idee waar ik moet beginnen qua engineering? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
pweide schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:06:
Hangt af van wat je doet. Meestal is je FSD engineeren (wel een SCO-FSD het liefst) een van de interessantere opties, omdat je daarmee vrij makkelijk je jump range kan verhogen. Ook je engines zijn fijn om te engineeren, dan kan je je schip sneller maken.

Het kost tegenwoordig minder resources dan voorheen maar in principe geldt dat lagere "grades" van engineering alleen maar materials nodig hebben die je makkelijk vergaart, en de hogere grades vereisen dan wat moeilijker te vinden materials.

Je moet misschien nog diverse engineers eerst unlocken: https://cmdrs-toolbox.com/guides/engineering-unlock

Maak vooral geen haast met engineering, er zijn heel veel combinaties van blueprints die allerlei aspecten van je modules veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
Zal hem even bookmarken, dankjewel!
Die site had ik wel eens eerder gezien maar was hem kwijt :+
Ik moet eerst eens de Sol permit halen, dat vindt mijn zoontje vast wel leuk nu ze in het ruimte thema bezig zijn op school :)
Daarna maar eens even op Fleet Carrier orienteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
pweide schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:34:
Zal hem even bookmarken, dankjewel!
Die site had ik wel eens eerder gezien maar was hem kwijt :+
Ik moet eerst eens de Sol permit halen, dat vindt mijn zoontje vast wel leuk nu ze in het ruimte thema bezig zijn op school :)
Daarna maar eens even op Fleet Carrier orienteren!
Hehe wel de grind voor de Cutter gedaan, maar nog niet voor de Feds? ;)
Gelukkig is een Sol permit niet zo heel veel werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
pweide schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:06:
Ik moet eens gaan beginnen met engineering,
Ik speel nog niet zo heel lang, maar heb wat hulp gehad van Squadron, heb heel wat gemined, en kon tijdens het kijken van wat series mensen helpen met heen en weer vliegen voor 30m per keer, voor koloniseren.
Ik zit inmiddels bijna op 5b cash, een cutter en een type 9, waar ik nog wat verdeeld over ben welke ik het liefst gebruik.
Ik ben zelf ook begonnen met wat inlezen in BGS, waar ik wel interesse in heb.

Elite Dangerous Odyssey Materials Helper; https://github.com/jixxed/ed-odyssey-materials-helper is een heel handig hulpprogramma voor engineering.
Het geeft info over alle engineers en welke materials je er voor nodig hebt, en nog veel meer.
Ik heb het altijd op de achtergrond aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Engineeren van FSD is met de Pre-engineered SCO FSD, lang niet meer zo interessant.

Voor exploration is het alleen als je echt het maximale uit je schip wil halen, maar dan heb je meer winst bij powerplant o.i.d. upgraden, zodat je een lichtere klasse kunt nemen met dezelfde output.

Voor combat, waarschijnlijk de wapens (anti-xeno spul, Gaus cannon?) en armor (prismatic shields?).
En upgraden van wapens/armor is voor PVP waarschijnlijk al helemaal relevant.
Pagina: 1 ... 115 ... 121 Laatste