Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 16:38
Nu ik een Quest 3 heb, wil ik ED ook weer eens opstarten. Is al weer een flinke tijd geleden dat ik actief was. Vanavond maar eens testen in VR en eventueel een leuk VoiceAttack profiel zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
Veel plezier!
Mocht je willen uitstappen en dan niet de hele tijd naar zo`n hangend scherm willen kijken:
- stap uit
- zet de camera suite aan
- positioneer de camera op de gewenste plek
- neem controlle over van je commander
- zet de hud uit

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
Soliest schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:44:
Veel plezier!
Mocht je willen uitstappen en dan niet de hele tijd naar zo`n hangend scherm willen kijken:
- stap uit
- zet de camera suite aan
- positioneer de camera op de gewenste plek
- neem controlle over van je commander
- zet de hud uit
Thnx voor de tip. Al verwacht ik niet dat ik ga rondwandelen, nadat ik de uitbreiding heb aangeschaft, 1x rond gewandeld... het is het allemaal net niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 13:58
Vandaag geprobeerd bij een Titan in de buurt te komen, om daar wat van die Nanite torpedo's op af te schieten, maar ik kwam er op de harde manier achter dat de shutdown field neutralizer niet werkt tegen de titan pulse, ik heb een pulse neutralizer nodig.
Morgen weer proberen.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

Xaphod schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:01:
ik heb een pulse neutralizer nodig.
Morgen weer proberen.
heb je wel de caustic sinks? die heb je ook nodig namelijk; anders verzuur je daar.
Die kan je tegenwoordig ook bij de rescueships kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Zandhond schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:06:
[...]

heb je wel de caustic sinks? die heb je ook nodig namelijk; anders verzuur je daar.
Die kan je tegenwoordig ook bij de rescueships kopen
Ja die heb ik, en nu ook een pulse neutralizer. Dit is mijn huidige bouw voor de Titans; https://edsy.org/#/L=HE5b...522K150nF051-C15,,RI_D29K.
Op de lege hardpoint zit een Nanite torpedo pylon, Edsy kent die nog niet blijkbaar.
Met dit schip heb ik eindelijk wat Titan kont kunnen schoppen, en het is snel genoeg om weg te komen na hyper/interdicties door een Thargoid, dat gebeurde me soms wel 4 of 5 keer op weg naar de Titan.
Ik heb drie caustic sink launchers om ook weer weg te kunnen komen als de schade wat te groot wordt, of de munitie op is.
Het schip houdt zich goed, ik kan het een behoorlijke tijd uithouden bij de Titan. (Leigong)
Misschien dat ik de ax multicannons nog vervang door ax missile racks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaphod
Titan Leigong is nu ook vernietigd.
Ik heb er gisteren nog een paar runs op gedaan, ik kwam er wel achter dat de thargoid hulptroepen van de Titan een stuk agressiever waren, na een paar runs moest ik toch maken dat ik wegkwam.
Ik kwam weg met nog 1 (een!)% hull over, nog net geen rebuy.
De brokstukken van titan Taranis zijn nu te onderzoeken, neem wel een voorraad caustic sinks en een paar corrosion resistend cargo racks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

Oya is de volgende Titan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:14

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zojuist voor het eerst een 'Jet Cone Boost' gedaan bij zo'n neutron ster, was wel even spannend, exact op het moment dat ik er net 'uit' kom; wordt ik geinterdict door een NPC...
Maar gelukkig kwam ik daar prima uit, heb wel eens dat je daardoor compleet van koers raakt.

Het was ook even zoeken hoe ik dan in een keer naar de ster op ~125LY afstand kon jumpen i.p.v met 3 jumps.
F.Y.I: Je moet niet het 'automatisch plotten' gebruiken, maar de ster die zo ver weg mogelijk staat als 'target' zetten en de route cancelen; dan kun je er vanuit je huidige systeem direct naartoe jumpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Accretion op 24-03-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Accretion schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:08:
Zojuist voor het eerst een 'Jet Cone Boost' gedaan bij zo'n neutron ster, was wel even spannend, exact op het moment dat ik er net 'uit' kom; wordt ik geinterdict door een NPC...
Maar gelukkig kwam ik daar prima uit, heb wel eens dat je daardoor compleet van koers raakt.

Het was ook even zoeken hoe ik dan in een keer naar de ster op ~125LY afstand kon jumpen i.p.v met 3 jumps.
F.Y.I: Je moet niet het 'automatisch plotten' gebruiken, maar de ster die zo ver weg mogelijk staat als 'target' zetten en de route cancelen; dan kun je er vanuit je huidige systeem direct naartoe jumpen.
Of de optie bij de route plotten inclusief cone boost aanzetten.

Maar wel gaaf inderdaad die eerste keer. Op naar die witte :p

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Soliest schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:14:
Of de optie bij de route plotten inclusief cone boost aanzetten.
Als je de boost al hebt; en je gaat dan plotten, neemt hij de boost niet mee in de route.

Ik kwam steeds op 3 jumps uit terwijl ik ook in een keer kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Accretion schreef op maandag 25 maart 2024 @ 06:46:
[...]

Als je de boost al hebt; en je gaat dan plotten, neemt hij de boost niet mee in de route.

Ik kwam steeds op 3 jumps uit terwijl ik ook in een keer kon.
Dan wel inderdaad, maar als je die optie aan zet voordat je de boost hebt zal hij je langs alle neutrons gaan sturen en berekend hij ook de boost mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Soliest schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:39:
Dan wel inderdaad, maar als je die optie aan zet voordat je de boost hebt zal hij je langs alle neutrons gaan sturen en berekend hij ook de boost mee.
Duidelijk!
En inderdaad, als je eenmaal ziet hoe het werkt, klinkt het vrij logisch.
Vuikie schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:16:
Ik zit in Colonia, ik kan op korte termijn niet helpen, helaas.
Persoonlijk lijkt het me wel leuk om naar Colonia te gaan, maar dan laat ik wel het e.e.a achter.
Of ja, ik wil wat meer combat oefenen (met de Krait Phantom?), maar als ik naar Colonia ga, zou het duur worden om alles te transferren.

Waarschijnlijk wordt het de ASP Explorer om er heen te vliegen, wordt wel lastig om een balans te vinden tussen jump range en utiliteit / shields(?)

Je kunt wel internals kopen in Colonia geloof ik, maar waarschijnlijk koop ik ze van tevoren zodat ik ze in het ergste geval nog kan transporteren.

Wellicht ook de moeite waard om engineers daar te bezoeken, maar dan moet ik de materialen vantevoren farmen, durf zo ook niet te zeggen welke 'uniques' de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:03
Ik moet zeggen, ik zit te denken om weer naar de bubble toe te komen. Hier in Colonia is niet helemaal waar de actie is nu...
Alleen zag ik al wel dat ik dit niet direct kan plotten. Ik ga 's ff uitzoeken hoe ik t snelst weer terug naar de bubble kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vuikie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:41:
Ik moet zeggen, ik zit te denken om weer naar de bubble toe te komen. Hier in Colonia is niet helemaal waar de actie is nu...
Alleen zag ik al wel dat ik dit niet direct kan plotten. Ik ga 's ff uitzoeken hoe ik t snelst weer terug naar de bubble kan komen.
Tja, als je een beetje uitzoomt kun je een waypoint zoeken op de helft; en vanuit daar verder navigeren voor de volgende helft?

Het snelste lijkt mij:
- Sidewinder kopen
- Sidewinder laten ontploffen
- Niet voor rebuy kiezen, maar voor nieuwe Sidewinder
- Spawn in de bubbel?

Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of dat zo werkt :)
Ship transferren duurt volgens mij wel 3 dagen en niet goedkoop nieuwe kopen is goedkoper.

Alternatief is met meereizen met een trip van 'Fleet Carrier Owners Club' ik geloof dat die gratis trips doen tussen Colonia en de bubbel (maar wel maar 1x per week o.i.d)

[ Voor 3% gewijzigd door Accretion op 25-03-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Accretion schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:52:
[...]
Het snelste lijkt mij:
- Sidewinder kopen
- Spawn in de bubbel?

Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of dat zo werkt :)
Ja, werkt. Zelf vorige week zo gedaan. Zie mijn 22.000lj 'jump': https://www.edsm.net/en/u...3/cmdr/Thomas+A.+Anderson

[ Voor 10% gewijzigd door celshof op 25-03-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
[...]

Tja, als je een beetje uitzoomt kun je een waypoint zoeken op de helft; en vanuit daar verder navigeren voor de volgende helft?

Het snelste lijkt mij:
- Sidewinder kopen
- Spawn in de bubbel?
Dan bespaar je wel een hoop tijd, maar moet je alsnog je high-end schip naar de bubble verplaatsen. Kost dan weer een boel geld.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

GeeBee schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:14:
[...]

Dan bespaar je wel een hoop tijd, maar moet je alsnog je high-end schip naar de bubble verplaatsen. Kost dan weer een boel geld.
Ik geloof dat hij daar met een ASP Explorer is, die heeft hij met alle verzamelde data al lang terugverdient, daarnaast had hij (geloof ik) ook geen guardian modules.

Daarnaast, op zich wel leuk om op die locatie een reserve schip t hebben? En anders kun je alles verkopen en daarna opnieuw kopen, dat is goedkoper dan de transfer fee.

En anders, als je later daar weer heen gaat, heb je twee schepen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
[...]
Alternatief is met meereizen met een trip van 'Fleet Carrier Owners Club' ik geloof dat die gratis trips doen tussen Colonia en de bubbel (maar wel maar 1x per week o.i.d)
Op https://www.reddit.com/r/FCOC/ kun je dat soort trips (en andere) vinden. En inderdaad gratis.

[ Voor 17% gewijzigd door celshof op 26-03-2024 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Klopt, Ik ben hier met m'n ASP Explorer zonder guardian modules

Ik heb op FCOC, zowel Reddit als Discord, gekeken, maar er zijn op dit moment geen ritjes van Colonia naar de Bubble geplanned, helaas.

Misschien moet ik die Sidewinder truc maar 's proberen. Voelt wel een beetje als 'cheaten' tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vuikie schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:02:
Misschien moet ik die Sidewinder truc maar s proberen'. Voelt wel een beetje als 'cheaten' tho
'Clever use of game mechanics'

Ik kan je ook ophalen, maar dat duurt in het beste geval in totaal 4-5 uur met ~200-250 jumps :P
(Alhoewel, de terugweg is maar de helft)

[ Voor 5% gewijzigd door Accretion op 26-03-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
Vuikie schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:02:

Misschien moet ik die Sidewinder truc maar 's proberen. Voelt wel een beetje als 'cheaten' tho
Je kunt natuurlijk ook "gewoon" terug in je AspX. Je kunt daar vast wel meer ~55Ly mee als je 'm wat lichter maakt, zoiets. Hoef je nieteens extra te engineeren. Duurt natuurlijk ook even maar lijkt me dan nog wel managable :)
offtopic:
tip: Coriolis is achterhaald, edsy is up-to-date

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 26-03-2024 16:01 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Waar het hm nu vooral in zit is tijd... Ik ben sinds maandag bezig met een spoedklus en heb nog geen tijd gehad om on-line te gaan en ook met de feestdagen in vooruitzicht zal t nog wel ff duren voordat ik weer 's inlog.
Bedankt voor het meedenken ieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

je kan ook op discord direct kijken wanneer de shuttles vertrekken Fleet Carrier Owners Club https://discord.gg/3DFNznPt .
tevens kan je daar aan de eigenaar van de FC vragen hoe zijn schema eruit ziet en wanneer die weer vertrekt.
Dan plaats je de schepen, welke je mee wilt nemen naar Colonia, op de FC. Je kan de keuze maken om zelf naar Colonia te vliegen of op de FC mee te reizen. Terug idem dito, maar alles is afhankelijk hoe lang je daar wilt blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
Ik heb besloten om het 'the hard way' te doen :D
62 van de 459 jumps gedaan...
T is wel handig dat ik E:D op mn Steam Deck kan spelen. Als ik dan een half uurtje over heb dan maak ik weer een jump of 10. Zo kom ik wel thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vuikie schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:18:
Ik heb besloten om het 'the hard way' te doen :D
62 van de 459 jumps gedaan...
T is wel handig dat ik E:D op mn Steam Deck kan spelen. Als ik dan een half uurtje over heb dan maak ik weer een jump of 10. Zo kom ik wel thuis ;)
:7

En als je terug bent een 'Pre-engineered FSD' en 'FSD booster' unlocken? ;)

Wel veel respect!
Ik heb laatst ook gekeken naar de rit naar Colonia, maar heb eigenlijk besloten dat ik er nog niet klaar voor ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Veel plezier. Ik heb ook al wat LY afgelegd en zal er nog wel een heleboel meer gaan doen. Vergeet niet ook regelmatig te scannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDeL6mKKB_e1_TTMcgOvWEPJXNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nhh0avYpTGbPzK0lRQkJAxeu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filmblik
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-03 21:47
Ik ben net begonnen met ed en heb 4-5 uur aan training er op zitten.
Het grootste probleem is dat ik steeds rond draai(jaw) . Ik speel met toetsenbord en muis en heb de muis instellingen al wat aangepast maar echt verbeteren nee.
Wat doe ik fout of kan beter....
Standaard toetsenbord en 5 knops muis.

G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
Klinkt alsof je de flight assist uit hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filmblik
Flight assist heb ik wel aan.
Zodra ik de muis een beetje gebruik rol ik al snel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
filmblik schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:03:
Ik ben net begonnen met ed en heb 4-5 uur aan training er op zitten.
Het grootste probleem is dat ik steeds rond draai(jaw) . Ik speel met toetsenbord en muis en heb de muis instellingen al wat aangepast maar echt verbeteren nee.
Wat doe ik fout of kan beter....
Standaard toetsenbord en 5 knops muis.

G
Roll had ik met tb op Q en E staan. R en F voor strafe up down. A en D voor strafe left right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filmblik
Het idee om zonder muis te werken ok ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
filmblik schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:15:
De muis gebruik je dan ook gewoon, alleen iets minder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
filmblik schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:15:
Het probleem is niet de muis maar de binding: links-rechts-bewegingen met de muis (de x-as van de muis) is standaard gekoppeld aan "roll". FDev heeft ooit bedacht dat het het coolst was om die ruimteschepen te vliegen als straaljagers (daarom is de yaw zo traag), maar het vliegt veel fijner om met de x-as van de muis de yaw te besturen en niet de roll. Daarmee wordt je schip bestuurbaarder omdat het logischer aanvoelt voor een muis (meer "point & click") en omdat de yaw zoveel trager is wordt het ook een stuk rustiger. Zo wordt het door de meeste andere spelers ook aangeraden. :)

Verder is de handling van je schip het beste als je je snelheid in de blauwe zone van de snelheidsindicator houdt. Sneller of langzamer, en je schip hanteert langzamer:
Afbeeldingslocatie: https://www.elitedangerous.net/images/Throttle-Indicator-Blue-Zone.png
Dat geldt voor normal space maar ook voor super cruise.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 13-04-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filmblik
Wat is dan de handigste toets voor de roll?
Ik heb nu de yaw aan de muis toe bedeeld Met links en rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Cyphax schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:35:
Daarmee wordt je schip bestuurbaarder omdat het logischer aanvoelt voor een muis (meer "point & click") en omdat de yaw zoveel trager is wordt het ook een stuk rustiger. Zo wordt het door de meeste andere spelers ook aangeraden. :)
Hier heb ik eigenlijk nooit overna gedacht en ik speel dus nog met de 'originele' settings.

Dat was inderdaad even flink wennen, maar weet niet of het nut heeft om dit nu nog aan te gaan passen.
Ik vermoed dat accuraat kunnen rollen voor combat juist wel handig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
filmblik schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:42:
Als je er veel plezier in hebt kan ik zoiets als een Saitek X52 aanraden; uitvoering: Saitek X52 Pro Flight Control System Zilver, Zwart
Ik heb de mijne tweedehands gekocht en het werkt stukken beter als muis en toetsenbord..
Ik heb er wel een mini gaming toetsenbordje met programmeerbare toetsen bijgekocht, zoiets; uitvoering: Genesis Thor 100 RGB
Zeker voor Odyssey grondmissies is dat toch handig.
Als je met toetsenbord en muis blijft spelen raad ik je een gaming muis aan met wat extra programmeerbare knoppen.

[ Voor 14% gewijzigd door Xaphod op 14-04-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Ik had even genoeg van de Titans en de Thargoids en ben weer wat 'reguliere' missies gaan doen.
Dus de Python weer uit de hangar gehaald en wat handelsmissies, piraten schieten verloren voorwerpen zoeken missies gedaan.
Gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
filmblik schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:42:
Wat ik al aangaf, ik vond het erg fijn om de q en e voor de roll te gebruiken.
Zelf gebruik ik nu de T.16000M hotas, kleinere investering en meer dan genoeg om leuk mee te vliegen. Je kunt ook met alleen de joystick beginnen, maar als je er dan later de throttle bij gaat nemen ben je weer duurder uit :p

uitvoering: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart

[ Voor 13% gewijzigd door Soliest op 15-04-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ik heb in het begin de T16000 gekocht (non-HOTAS) en ben daar zo aan gewend geraakt icm toetsenbord, dat ik nooit heb kunnen wennen aan HOTAS. Heb paar jaar later wel een X.52 aangeschaft, maar uiteindelijk weer verkocht, want ik kon er niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filmblik
Ik had nog een x52 liggen maar kan er niet helemaal mee worden.
Misschien gaat het met ed wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
De X52 HOTAS met een VR-bril is voor mij wel echt de ultieme immersie. De grootste reden is dat de X52 heel veel lijkt op de HOTAS in-game. Als je je stoel goed zet, dan lijkt het, met VR op, alsof je echt in je schip zit.
Nu moet ik nog een keer verder verdiepen in de settings van de X52, want je kan 3 verschillende modi selecteren.
Zou mooi zijn als ik dat heb voor, bijvoorbeeld, 1 voor combat, 1 voor exploren en 1 voor minen oid. Keer tijd voor maken omdat uit te zoeken.

ps nog 345 jumps om 'thuis' te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filmblik
Gisteren even met de x52 getraind, ging best aardig. Nu nog heel veel oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Ik ben weer overgestapt in mijn Krait om Oya's kont te schoppen.
De verdediging was behoorlijk agressief, maar ik denk dat ie binnenkort valt. (misschien vanavond nog).
Ik had maar twee hull reinforcements voorhanden, dus ik kon niet lang blijven.
Ik had ook een overcharged power plant, dus de boel koel houden lukte niet echt.
Wel zo'n 2,7 miljoen credits verdiend, dat zou genoeg moeten zijn voor mijn 3e badge.

[ Voor 28% gewijzigd door Xaphod op 20-04-2024 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Inmiddels is het zover. Titan Oya is overleden.
Ik was er nog net op tijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Nice! Volgens mij gaan de Titans wel iets sneller dan Fdev verwacht, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Vuikie schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:16:
Nice! Volgens mij gaan de Titans wel iets sneller dan Fdev verwacht, of niet?
Klopt, deze ging behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:50
Commanders,

Na twee jaar het spel neergelegd te hebben, ben ik weer begonnen.
In 't verleden vloog ik altijd met een Thrustmaster Warthog. Deze is vorig jaar de deur uitgegaan.
Ik gebruikte hier altijd de bindings van 'AussieDroid' voor - maar de beste man/vrouw is inmiddels gestopt met de ondersteuning hiervoor na het hele geneuzel met de release van Oddyssey.

Ik verwacht woensdag mijn nieuwe flightsticks, en ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die met
Virpil Constellation Alpha (Prime) vliegen in dual-stick en hiervoor hun bindings zouden willen delen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Welcome back Commander! o7

Helaas zelf niet in bezit van een Virpil set, suc6 met het vinden of instellen van de bindings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Welkom terug!
Ik ben, helaas, niet bekend met deze stick. Ik heb zelf een hotas, dus kan je dat niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Welkom.
Ik heb zelf een Logitech X52, (nu Saitek) en die bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Ohw ja, per 18.02 update "Added support for hardware with up to 128 buttons that is registered as an input device". Zou dus kunnen dat oudere profiles niet meer goed werken of aangepast moeten worden. Heb het nog niet goed nagekeken, maar als heads up voor je als je ermee bezig gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Soliest schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:40:
Ohw ja, per 18.02 update "Added support for hardware with up to 128 buttons that is registered as an input device". Zou dus kunnen dat oudere profiles niet meer goed werken of aangepast moeten worden. Heb het nog niet goed nagekeken, maar als heads up voor je als je ermee bezig gaat ;)
Ik zal woensdag een begin maken en in het weekend alles uitzoeken. Wel fijn dat ik nu geen externe software hoef te gebruiken om de limiet te omzeilen.

Ben benieuwd, eerste keer dat ik dual stick ga (HOSAS) in plaats van HOTAS.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Gisteren was er weer een Frontier Unlocked. Heb niet alles gekeken, maar ze gaan wel een hoop aanpassen in Elite. Hoop echter wel dat er meer gaat gebeuren dan alleen dat PowerPlay 2.0 en pay to win zooi :p

https://www.elitedangerou...n-mk-ii-updates-gamestore
https://www.elitedangerou...ering-and-pre-built-ships

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Soliest schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:41:
Gisteren was er weer een Frontier Unlocked. Heb niet alles gekeken, maar ze gaan wel een hoop aanpassen in Elite. Hoop echter wel dat er meer gaat gebeuren dan alleen dat PowerPlay 2.0 en pay to win zooi :p

https://www.elitedangerou...n-mk-ii-updates-gamestore
https://www.elitedangerou...ering-and-pre-built-ships
Ik zie dit niet als pay to win, eerder een jumpstart voor nieuwere spelers.
Een voor mining ingerichte Type 6 en een voor Thargoid combat ingerichte Chieftain.
Dus niet om andere spelers lastig te vallen, of zelfs maar piraten af te houden.
Je zult er zelf nog wel wat aan moeten versleutelen.
Ik ben nog benieuwd wat de nieuwe Python gaat brengen.
Ik heb zelf jaren gewacht voor ik de Thargoids aandurfde met een flink aangepaste Krait. Met dank aan de Kanonnen, torpedeo's, pulse neutralizer en caustic sink launchers die beschikbaar werden gesteld door de reddingsschepen.
Ik ben er niet op tegen dat op deze manier een verdienmodel wordt gecreëerd.
Zelf vind ik de Chieftain wel interessant, ik was toch al van plan om er een aan te schaffen, als je dat via de shop doet vervallen ook de rebuy kosten.
Ik heb het spel destijds op Kickstarter gekocht voor zo'n €30, later nog de Odyssey uitbreiding voor zo'n €15. Dus ik heb zeker waar voor mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja, het is wel tactisch dat ze nog niet een pre-built PVP schip verkopen.
Xaphod schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:57:
[...]
als je dat via de shop doet vervallen ook de rebuy kosten.
Een kant-en-klaar PVP schip zonder rebuy kosten zou nog erger zijn :)

Het lijkt me wel leuk om 'in eens' in de AX combat te stappen.
Maar van de andere kant, het unlocken van AX-specifieke gear is toch ook onderdeel van het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:16:
Ja, het is wel tactisch dat ze nog niet een pre-built PVP schip verkopen.

Een kant-en-klaar PVP schip zonder rebuy kosten zou nog erger zijn :).
Klopt, dat zou niet fijn zijn en ook niet werken denk ik, ervaring telt ook mee, ik hoop dat ze zo wijs zijn dat niet te doen.
Het lijkt me wel leuk om 'in eens' in de AX combat te stappen.
Maar van de andere kant, het unlocken van AX-specifieke gear is toch ook onderdeel van het spel?
Dat heb ik ook grotendeels zelf gedaan, m.u.v. de caustic sink launchers.
Engineeren van de internals zal toch nodig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Ik ben wel benieuwd naar deze ontwikkeling. Destijds heb ik Elite laten liggen omdat ik ook qua credits het nogal een grind vond. En veel content was vooral voor mensen die al aardig wat engineering hadden gedaan.

Ik heb het laatst weer eens opgepakt en hoewel het weer even wennen was heb ik er toch veel plezier aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Die credit grind valt wel mee ten opzichte van die mats. Het hele inventory systeem zou voor mij helemaal op de schop mogen. Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe engineering regels, minder mats nodig voor upgrades etc.. Maar als ze niets doen aan die UI en inventory, dan heeft het voor mij weinig nut.
Ook dat "brand-new feature" ben ik wel benieuwd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

SacreBleu schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:41:
ook qua credits het nogal een grind vond.

Ik heb het laatst weer eens opgepakt en hoewel het weer even wennen was heb ik er toch veel plezier aan gehad.
In de Discord was laatst iemand die 'wing missies' in een grote batch inlevert.

Dan kun je dus bij iemand in "het team" stappen en krijg je ook de rewards, dan heb je in een kwartiertje tijd zo'n 300m bijelkaar.

Persoonlijk is het zoeken/uitvoeren van verschillende manieren om credits te verdienen ook onderdeel van het spel, als je op dag 1 het duurste schip kunt kopen, heb je ook niets meer om naar uit te kijken.

Daarnaast, zit je dan in een groot/duur schip en zonder kennis van combat/exploring/mining; omdat je dat allemaal geskipt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Accretion schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:27:
[...]

In de Discord was laatst iemand die 'wing missies' in een grote batch inlevert.

Dan kun je dus bij iemand in "het team" stappen en krijg je ook de rewards, dan heb je in een kwartiertje tijd zo'n 300m bijelkaar.

Persoonlijk is het zoeken/uitvoeren van verschillende manieren om credits te verdienen ook onderdeel van het spel, als je op dag 1 het duurste schip kunt kopen, heb je ook niets meer om naar uit te kijken.

Daarnaast, zit je dan in een groot/duur schip en zonder kennis van combat/exploring/mining; omdat je dat allemaal geskipt hebt :)
Zeker mee eens, er zit nog steeds een kleine learning curve in het spel.
Destijds, weet ik mij te herinneren, kreeg ik alleen goede contract als het ging om smokkelen. Toen was 50k voor een opdracht veel geld.

Heb toen in een week tijd een Keelback bij elkaar weten te sprokkelen - die wilde ik want dat is de instap voor fighters. Toen waren er ook nog een paar outpost missies, die je in je schip kon doen, waar je dan 50k - 100k voor kon krijgen.

Nu heb ik solo missies gedaan waarbij ik ruim een miljoen kreeg voor het neerhalen van een piraat. Ik heb, volgens mij, 4 missies gedaan en toen had ik de Keelback al. Dat heeft twee nachten gekost.
Ook de payouts voor bounties zijn veel hoger.

Gezien ik dit weekend niets heb, ga ik maar eens flink oefenen en bounties scoren.
Gisteren de HOSAS ontvangen. Ben nu flink aan het worstelen met de bindings. Kijken wat het beste werkt.
Is nogal een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Soliest schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:23:
Die credit grind valt wel mee ten opzichte van die mats. Het hele inventory systeem zou voor mij helemaal op de schop mogen. Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe engineering regels, minder mats nodig voor upgrades etc.. Maar als ze niets doen aan die UI en inventory, dan heeft het voor mij weinig nut.
Ook dat "brand-new feature" ben ik wel benieuwd over.
Ja, mijn huidige manieren om materials te krijgen met de Jameson Crash Site, Dav's Hope en Guardian Ruins zijn best wel repetetief.

Als je daadwerkelijk bruikbaar spul zou krijgen van missies, zou dat interessant(er) zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vuikie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:12:
Ik ben deze week vrij, dus ga kijken of ik vanuit Sagittarius a* weer eens thuis kan komen
Hoe staat de reis terug naar de bubbel? :Y)

Of ja, die pre-engineered FSD kun je niet echt 'samen' unlocken, maar klinkt beter dan alleen.

Wing missies lijken me ook wel leuk, dat je met meerdere een piraat moet aanvallen o.i.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
Ik ben er bijna :+

Zo uit mn hoofd gezegd moet ik nog ~190 jumps. Gezien het feit dat ik dan zo ongeveer 800 jumps heb gedaan is 190 jumps 'bijna'

Dan ben ik bijna een jaar van de bubble weg geweest. Rond deze tijd ging ik met @Player1S mee op z'n fleet carrier om een 'snelle' round trip naar sag a* te doen. Toen kwam Starfield uit en ging @Player1S dat spelen en ben ik een jaar verder. ;)
Toegegeven , ik heb ook een tijdje rond gehangen op Colonia.

Maar ik ben maandag en dinsdag vrij. Kijken of ik dan weer een aantal jumps kan maken. Ik heb ook best wel wat gescand, dus ben wel benieuwd hoeveel ik binnenhark als ik dit inlever 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Vuikie op 27-04-2024 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
Inmiddels heb ik de HOSAS aardig ingesteld. Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden met hoe ik de Galaxy map moet navigeren maar dat is voor later.

Het is mij opgevallen dat de contracts een stuk beter uitbetalen dan in 2021 en daarvoor.
Ik had redelijk snel weer een Keelback met fighter bay.

Gisteren de Tweakers Elite Discord gejoined en daar kreeg ik een mooi duwtje in de rug. Ben er nu goed achter dat ik destijds in 2021 het spel niet meester was.

Er is een heleboel te doen en een deel daarvan was er in 2021 ook al, dat heb ik allemaal overgeslagen maar heeft tegenwoordig een stuk meer waarde. De aankomende weken dus even het een en ander uitzoeken en puzzelen wat ik nu precies allemaal wil gaan doen.

Ik kreeg de tip om de Thargoid-war mee te pakken, lijkt tof maar dan moet ik mij eerst goed verdiepen in engineering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
SacreBleu schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:47:
Inmiddels heb ik de HOSAS aardig ingesteld. Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden met hoe ik de Galaxy map moet navigeren maar dat is voor later.

Het is mij opgevallen dat de contracts een stuk beter uitbetalen dan in 2021 en daarvoor.
Ik had redelijk snel weer een Keelback met fighter bay.

Gisteren de Tweakers Elite Discord gejoined en daar kreeg ik een mooi duwtje in de rug. Ben er nu goed achter dat ik destijds in 2021 het spel niet meester was.

Er is een heleboel te doen en een deel daarvan was er in 2021 ook al, dat heb ik allemaal overgeslagen maar heeft tegenwoordig een stuk meer waarde. De aankomende weken dus even het een en ander uitzoeken en puzzelen wat ik nu precies allemaal wil gaan doen.

Ik kreeg de tip om de Thargoid-war mee te pakken, lijkt tof maar dan moet ik mij eerst goed verdiepen in engineering.
Om de Thargoids/Titans aan te pakken heb je wel een goed aangepast schip nodig.
Het maakt wel leuke, intense gameplay.
Er zijn veel bouwvoorstellen te vinden via Youtube.
Wapens en andere benodigdheden zijn te vinden op Rescue ships.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Xaphod schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:38:
[...]

Om de Thargoids/Titans aan te pakken heb je wel een goed aangepast schip nodig.
Het maakt wel leuke, intense gameplay.
Er zijn veel bouwvoorstellen te vinden via Youtube.
Wapens en andere benodigdheden zijn te vinden op Rescue ships.
Ik heb mij er al een klein beetje in verdiept. Ik heb nu een Krait MKii die ik kan ombouwen naar een bomber.
An sich is dat hte probleem niet, maar wel het gebrek aan mats.
Ik denk dat ik deze week daar eens naar ga kijken en dan eventjes ga farmen. Dan kan ik daarna de Krait ombouwen en eens kijken of de Thargoid content leuk is.

Destijds het begin meegemaakt en ook Odyssey tijdens de alpha/beta gespeeld, niet lang daarna gestopt. Dus ik loop een goede tweeenhalf tot drie jaar achter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SacreBleu schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:41:
[...]

Ik heb mij er al een klein beetje in verdiept. Ik heb nu een Krait MKii die ik kan ombouwen naar een bomber.
Voor de eerste 2 a 3 niveau's van engineering heb je niet echt bijzondere materials nodig gelukkig, en daar kom je er ook wel mee (voordat je uuuuren aan het grinden bent en dan geen zin meer in de game hebt). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41
Vuikie schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:43:
Ik ben er bijna :+

Zo uit mn hoofd gezegd moet ik nog ~190 jumps. Gezien het feit dat ik dan zo ongeveer 800 jumps heb gedaan is 190 jumps 'bijna'

Dan ben ik bijna een jaar van de bubble weg geweest. Rond deze tijd ging ik met @Player1S mee op z'n fleet carrier om een 'snelle' round trip naar sag a* te doen. Toen kwam Starfield uit en ging @Player1S dat spelen en ben ik een jaar verder. ;)
Toegegeven , ik heb ook een tijdje rond gehangen op Colonia.

Maar ik ben maandag en dinsdag vrij. Kijken of ik dan weer een aantal jumps kan maken. Ik heb ook best wel wat gescand, dus ben wel benieuwd hoeveel ik binnenhark als ik dit inlever 8)
Starfield ben ik al weer tijdje klaar mee maar toen geobsedeerd geworden met FM24. Laatste maanden niet echt in de juiste mindset geweest en daardoor ook niet E:D aangeraakt. Gister wel weer stukje gespeeld en denk dat ik vanavond nog even verder richting Sag. A ga.
Vanaf daar kijk even verder want volgens mij ga ik het niet redden om richting beagle point en terug te gaan met mn Tritium en lukte vooralsnog niet om grote stockpile in te kopen. Misschien toch maar "verlies" nemen en terug richting de bubble.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Cyphax schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:02:
[...]

Voor de eerste 2 a 3 niveau's van engineering heb je niet echt bijzondere materials nodig gelukkig, en daar kom je er ook wel mee (voordat je uuuuren aan het grinden bent en dan geen zin meer in de game hebt). :)
Goede tip. Ik ben wat geduldiger dan dat ik een aantal jaar geleden was. Inmiddels, plemp ik mijn VR bril op en geniet ik een beetje. Dus het beetje farmen komt wel goed.

Ik ga het ook niet te gek maken, want ik heb begrepen dat in de volgende update wat wijzigingen in het engineeren komt en ook de Powerplay - dat laatste heb ik dus ook nog nooit gedaan.

Qua content is er nog veel te beleven voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SacreBleu schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:15:
[...]

Goede tip. Ik ben wat geduldiger dan dat ik een aantal jaar geleden was. Inmiddels, plemp ik mijn VR bril op en geniet ik een beetje. Dus het beetje farmen komt wel goed.
E:D in VR O+
Ik ga het ook niet te gek maken, want ik heb begrepen dat in de volgende update wat wijzigingen in het engineeren komt en ook de Powerplay - dat laatste heb ik dus ook nog nooit gedaan.

Qua content is er nog veel te beleven voor mij. :)
Ze gaan inderdaad sleutelen aan engineering, weer zo'n verrassing. Het is net of FDev wat actiever wil proberen geld te verdienen met E:D. Hopelijk lukt ze dat en blijven ze de game verbeteren de komende tijd. Het is wel jammer dat ze het pad van pay-to-win beginnen te bewandelen, maar ik weet niet of er effectief echt spelers last van zullen hebben met de plannen die ze nu hebben. Ik niet in elk geval, ik speel altijd in solo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
SacreBleu schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:41:
[...]

Ik denk dat ik deze week daar eens naar ga kijken en dan eventjes ga farmen. Dan kan ik daarna de Krait ombouwen en eens kijken of de Thargoid content leuk is.

Destijds het begin meegemaakt en ook Odyssey tijdens de alpha/beta gespeeld, niet lang daarna gestopt. Dus ik loop een goede tweeenhalf tot drie jaar achter. :P
De Krait Mk2 is een goede keus voor Thargoids, mits goed uitgerust en engineered.
Odyssey was in het begin nogal buggy, maar is in de laatste jaren stukken beter geworden.
Ik ben nu, in mijn Python, bezig met wat Odyssey missies, omdat ik weer wat anders wou, na het bombarderen van de Titans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Ik heb nu een Krait MKII en ben een guide aan het volgen voor manufactured mats.
Kijken of ik wat grote schepen kan bombarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Xaphod schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:55:
[...]

De Krait Mk2 is een goede keus voor Thargoids, mits goed uitgerust en engineered.
Odyssey was in het begin nogal buggy, maar is in de laatste jaren stukken beter geworden.
Ik ben nu, in mijn Python, bezig met wat Odyssey missies, omdat ik weer wat anders wou, na het bombarderen van de Titans.
Krait Mk2 is geweldig. Ik heb er 2 :o

1 is mijn combat ship en de ander is mijn AX combat ship. Die laatste weliswaar met de voor iedereen verkrijgbare materialen want heb geen zin om keihard te grinden aangezien combat niet mijn main focus heeft.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Player1S schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:15:
[...]

Krait Mk2 is geweldig. Ik heb er 2 :o

1 is mijn combat ship en de ander is mijn AX combat ship. Die laatste weliswaar met de voor iedereen verkrijgbare materialen want heb geen zin om keihard te grinden aangezien combat niet mijn main focus heeft.
Gisteren een aantal modules erop gegooid. Ik had de armour verbeterd maar dat was bijna even duur als het schip zelf. Dus daar heb ik even op bespaard. Moet ook genoeg hebben voor een rebuy.
Ik weet nu eindelijk wat die signal sources betekenen.

Dus, met een volle cargo rack met collector limpets een beetje wezen farmen. Toevallig was ik net in een systeem, waar er een legio aan verschillende emmisions waren. Dus van alles wat meegesnoept, todat ik realiseerde dat het al ruim een half uur na mijn bedtijd was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
SacreBleu schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:14:
[...]

Gisteren een aantal modules erop gegooid. Ik had de armour verbeterd maar dat was bijna even duur als het schip zelf. Dus daar heb ik even op bespaard. Moet ook genoeg hebben voor een rebuy.
Ik weet nu eindelijk wat die signal sources betekenen.

Dus, met een volle cargo rack met collector limpets een beetje wezen farmen. Toevallig was ik net in een systeem, waar er een legio aan verschillende emmisions waren. Dus van alles wat meegesnoept, todat ik realiseerde dat het al ruim een half uur na mijn bedtijd was. :+
Eerst even de Nav beacon scannen, dat geeft meer info over signal sources e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Xaphod schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:18:
[...]

Eerst even de Nav beacon scannen, dat geeft meer info over signal sources e.d.
Klopt! Er waren er in dit systeem zelfs zoveel dat na een kwartier weer nieuwe waren.
Afijn, het was redelijk chill. Ik plempte mijn schip in 't midden, cargo bay open en limpets droppen.
Ondertussen kon ik op de tablet het één-en-ander uitzoeken.

De planning is nu om straks met de Engineering tool een plan te trekken.
Als ik vanavond tijd heb ga ik ook eens kijken naar EDCopilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
SacreBleu schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:22:
[...]

Klopt! Er waren er in dit systeem zelfs zoveel dat na een kwartier weer nieuwe waren.
Afijn, het was redelijk chill. Ik plempte mijn schip in 't midden, cargo bay open en limpets droppen.
Ondertussen kon ik op de tablet het één-en-ander uitzoeken.

De planning is nu om straks met de Engineering tool een plan te trekken.
Als ik vanavond tijd heb ga ik ook eens kijken naar EDCopilot.
Ik gebruik ED Odyssey Materials Helper; https://forums.frontier.c...-materials-helper.610816/
Prima tool, met andere heb ik niet veel ervaring.
Als je je raw materials eens goed wil opvullen moet je eens naar de Chrystaline Shard sites gaan:
https://forums.frontier.c...rystalline-shards.481235/
Neem wel een lunch mee, want het is zo'n 1500 lichtjaar gaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Voor een beetje humor moet je eens de cartoons van The High Wake bekijken.
https://www.youtube.com/@TheHighWake

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pfoe, het zweet op de kop staan zojuist.

Ik was op de terugweg van een engineer met de relatief nieuwe Anaconda.
Op het moment dat ik mijn FSD wil opladen bij zo'n white dwarf ster, wordt ik geinterdict.
Die interdiction stuurt recht op de exclusion zone af, maar dat leek me geen goed idee.
Ik heb hard weggestuurd om te proberen uit de cone te raken en weg te jumpen.

Dat lukte niet en het probleem was dus dat ik in de jet cone zit zonder super cruise, het hele schip viel langzamerhand uitelkaar, terwijl de NPC op mij probeert te schieten.

Voordat ik weer terug in supercruise was, brak de canopy (HUD werkt niet) en werkte supercruise-assist niet meer; maar wel een O2 timer van een paar minuten.
Zo snel mogelijk een station gezocht met large landing pad en daar zonder HUD/supercruise naartoe genavigeerd.
Bij de eerste poging het royaal voorbij gevlogen omdat je geen idee hebt hoeveel 'seconden tot locatie' je hebt.

Uiteindelijk gedropt in de buurt van het station en handmatig de Anaconda door het mail slot heen geduwd (dit was de eerste keer dat ik uberhaupt met de Anaconda zonder automatisch landen vloog (maar dit heb ik de laatste tijd wel op al mijn kleinere schepen gedaan).

Op het einde nog 0:30 aan O2 over, het was bijzonder close.
Jammer genoeg heeft 'GeForce instant replay' allen de laatste 5 minuten opgenomen; als dat ~15 minuten zou zijn was het echt een heel toffe clip geweest.

Je kunt aan de muisbewegingen wel zien dat er flink paniek was en d'r ging genoeg mis.
Maar ondanks alles was het toch best een prestatie om er 'levend' uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:55:
Pfoe, het zweet op de kop staan zojuist.

Ik was op de terugweg van een engineer met de relatief nieuwe Anaconda.
Op het moment dat ik mijn FSD wil opladen bij zo'n white dwarf ster, wordt ik geinterdict.
Die interdiction stuurt recht op de exclusion zone af, maar dat leek me geen goed idee.
Ik heb hard weggestuurd om te proberen uit de cone te raken en weg te jumpen.

Dat lukte niet en het probleem was dus dat ik in de jet cone zit zonder super cruise, het hele schip viel langzamerhand uitelkaar, terwijl de NPC op mij probeert te schieten.

Voordat ik weer terug in supercruise was, brak de canopy (HUD werkt niet) en werkte supercruise-assist niet meer; maar wel een O2 timer van een paar minuten.
Zo snel mogelijk een station gezocht met large landing pad en daar zonder HUD/supercruise naartoe genavigeerd.
Bij de eerste poging het royaal voorbij gevlogen omdat je geen idee hebt hoeveel 'seconden tot locatie' je hebt.

Uiteindelijk gedropt in de buurt van het station en handmatig de Anaconda door het mail slot heen geduwd (dit was de eerste keer dat ik uberhaupt met de Anaconda zonder automatisch landen vloog (maar dit heb ik de laatste tijd wel op al mijn kleinere schepen gedaan).

Op het einde nog 0:30 aan O2 over, het was bijzonder close.
Jammer genoeg heeft 'GeForce instant replay' allen de laatste 5 minuten opgenomen; als dat ~15 minuten zou zijn was het echt een heel toffe clip geweest.

Je kunt aan de muisbewegingen wel zien dat er flink paniek was en d'r ging genoeg mis.
Maar ondanks alles was het toch best een prestatie om er 'levend' uit te komen.
Dat is mij ook een paar keer gebeurt, met een kapotte canopy en nog voor een paar minuten zuurstof een station bereiken.
Als je nachtzicht aanzet werkt de H.U.D. weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt de zuurstoftanks ook weer vullen, dan reset je die timer. Onder Synthesis. Je hebt een beetje materials nodig, de kans is niet zo groot dat je die niet hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:13:
Dat is mij ook een paar keer gebeurt, met een kapotte canopy en nog voor een paar minuten zuurstof een station bereiken.
Als je nachtzicht aanzet werkt de H.U.D. weer.
Goede tip, het handmatig droppen/aanpassen van de snelheid door het navigatie menu in de gaten te houden was best lastig.

Maar dat lijkt mij eerder een bug dan intentioneel :?
Het zou logischer zijn als nachtzicht ook niet meer werkt als de canopy stuk is, ik neem aan dat het een soort projectie zou zijn.
Cyphax schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:34:
Je kunt de zuurstoftanks ook weer vullen, dan reset je die timer. Onder Synthesis. Je hebt een beetje materials nodig, de kans is niet zo groot dat je die niet hebt. :)
Dat heb ik wel eens gedaan voor SRV ammo inderdaad, wist niet dat je daar ook life support mee kon 'maken'.

Als ik beide bovenstaande items had geweten was het wel een stuk minder spannend geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Accretion schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:00:
Dat heb ik wel eens gedaan voor SRV ammo inderdaad, wist niet dat je daar ook life support mee kon 'maken'.

Als ik beide bovenstaande items had geweten was het wel een stuk minder spannend geweest :D
De lijst van "dingen" die je kunt laten maken door je ship is behoorlijk lang, zelfs limpets kun je genereren. :)

Ik ben ook 1 keer m'n Vulture kwijtgeraakt omdat de canopy kapot was en ik met nog maar 6 seconden op de klok dacht "ohja dit kan ik synthesizen, shit!". Dat was niet op tijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pfoe, als je een Anaconda volledig engineered kun je 87LY halen met de nieuwe 'SCO' (super cruise overdrive) FSD.

Dan kakt de snelheid van je schip wel volledig in en kun je niet meer boosten.

Maar de supercruise overdrive is wel chill om snel om een ster heen te vliegen als je target aan de andere kant is.
Of even snel een stukje van een lange supercruise afstand te 'hoppen'.

[ Voor 27% gewijzigd door Accretion op 13-05-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Ik heb nu ook zo'n hippe SCO Frame shift drive in m'n Krait Phantom gezet, gaat als een speer.
De andere schepen volgen nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:31:
Ik heb nu ook zo'n hippe SCO Frame shift drive in m'n Krait Phantom gezet, gaat als een speer.
De andere schepen volgen nog.
Ja, ik geloof dat de SCO FSD (met grade 5 increased range + mass manager) zelfs beter is dan de 'pre-engineered FSD' en daarnaast ook nog kan boosten in supercruise.

Gelukkig heb ik de 'pre-engineered FSD' nog niet voor alle schepen gehaald, voor de ASP explorer heb ik een manier gevonden om op 78LY jump range te komen :)

Als je de docking computer (en fuel transfer limpet controller) weglaat/uitzet kun je er zelfs een planetary hangar in zetten en heb je een best leuke exploration build met focus op lange jumps.
Voor heatsink/shield zul je een betere power plant moeten nemen, deze variant is bijzonder onveilig om mee te vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Ja, ik geloof dat de SCO FSD (met grade 5 increased range + mass manager) zelfs beter is dan de 'pre-engineered FSD' en daarnaast ook nog kan boosten in supercruise.

Gelukkig heb ik de 'pre-engineered FSD' nog niet voor alle schepen gehaald, voor de ASP explorer heb ik een manier gevonden om op 78LY jump range te komen :)

Als je de docking computer (en fuel transfer limpet controller) weglaat/uitzet kun je er zelfs een planetary hangar in zetten en heb je een best leuke exploration build met focus op lange jumps.
Voor heatsink/shield zul je een betere power plant moeten nemen, deze variant is bijzonder onveilig om mee te vliegen :)
Mijn Krait doet nu zo'n 60 LY.
Ik moet nog bij een paar engineers langs, maar ik hoef niet het uiterste, een beetje stevigheid is ook belangrijk.
Ik hoop wel dat iemand een sloperij opzet voor al die oude FSD's, zonde van al die materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:04:
[...]
Mijn Krait doet nu zo'n 60 LY.
Ik moet nog bij een paar engineers langs, maar ik hoef niet het uiterste, een beetje stevigheid is ook belangrijk.
Ik hoop wel dat iemand een sloperij opzet voor al die oude FSD's, zonde van al die materialen.
Ik heb ook gelezen dat als je je build focust op minder warmte, je heel lang aan een stuk kunt boosten.

Op het einde zijn de upgrades inderdaad nog maar 0.3LY verhoging in jump range, dat is al snel niet meer de moeite waard.

Helpt integrity ook bij minder module schade ontvangen van boosten/superchargen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:45:
[...]

Helpt integrity ook bij minder module schade ontvangen van boosten/superchargen?
Lijkt me interessant om eens te testen op een van mijn schepen.
Ik moet nog leren er mee om te gaan, ik heb de neiging om te lang te boosten en mijn doel voorbij te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Xaphod schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Lijkt me interessant om eens te testen op een van mijn schepen.
Ik moet nog leren er mee om te gaan, ik heb de neiging om te lang te boosten en mijn doel voorbij te schieten.
Wel een goeie: op welk moment stop je met boosten zodat je net geen loop of shame krijgt, net als de 6 seconden aanhouden bij normale super cruise.
Als je dat al kan bijhouden met die schuddende UI :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hmm, voor de "G5: Life Support" moet ik naar Etienne Dorn in Colonia, met 25 occupied escape pods?

En voor de G5: Thrusters moet ik 5.000LY van m'n startpunt weg vliegen en ~10m aan exploration data verzamelen om in te leveren bij Davy Dock in Procyon (om Marco Qwent te unlocken / Sirius permit).

Ik twijfel een beetje om de escape pods mee te nemen in cargo, maar denk dat dat extra NPC's aantrekt (en de jumpaconda is niet bijzonder goed in ontsnappen, is namelijk enorm traag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:12:
Hmm, voor de "G5: Life Support" moet ik naar Etienne Dorn in Colonia, met 25 occupied escape pods?

En voor de G5: Thrusters moet ik 5.000LY van m'n startpunt weg vliegen en ~10m aan exploration data verzamelen om in te leveren bij Davy Dock in Procyon (om Marco Qwent te unlocken / Sirius permit).

Ik twijfel een beetje om de escape pods mee te nemen in cargo, maar denk dat dat extra NPC's aantrekt (en de jumpaconda is niet bijzonder goed in ontsnappen, is namelijk enorm traag).
Mijn 5000 LY trip voor Professor Palin en Chloe Sedesi heb ik gecombineerd met een uitstapje naar de Chrystaline Shards om mijn raw materials op te vullen: https://forums.frontier.c...rystalline-shards.481235/
Naar Colonia ben ik nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

Accretion schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:12:

de 25 escape pods kan je ook in Colonia halen bij een gecrashed megaship in Luchtaine https://forums.frontier.c...pods-near-colonia.447311/

Naar Colonia kan je tegenwoordig wekelijks met een Fleet Carrier meeliftend. op de discord server van de Fleet Carriers Owners Club kan je zien waar en wanneer je kan opstappen. https://discord.gg/KFaakj2
meestal duurt zo'n vlucht 2 dagen tegenwoordig.
Dan heb je ook de Engineer unlock voor 5.000LY van je startpunt.

10M aan Explo data kan je in de Bubble makkelijk vergaren door je schip met een Detailed Surface Scanner (DSS) uit te rusten bij je Optionals en dan de galaxy map op Economy View zetten. daarna selecteer je de opties Agriculture en Terraformable. Als je de Earth like worlds, Waterworlds, Terraformable worlds of Amonia worlds planeten scant met je DSS, heb je binnen no time 10M

Niet vergeten om ook de andere engineers in de Colonia regio te unlocken en hun blueprints te pinnen

[ Voor 3% gewijzigd door Zandhond op 17-05-2024 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

... nu stond weer niet de recording aan.

Ik was zojuist op bezoek bij de engineer die op 700LY afstand leeft.
Op de terugweg, met de DBX (zonder shields) per ongeluk een route geplot door een systeem met Thargoid activiteit.
Ik denk, snel wegwezen, maar tijdens het opladen van de jump wordt ik geinterdict, ik hoor nog wel het gepiep van dat de FSD is opgeladen, maar die jump wou die niet meer maken...

Het moment dat ik uit supercruise val, worden ook direct 'caustic missiles' geschoten.
Wat aardige uitwijkingsmanouvres uitgevoerd, maar toch door eentje geraakt.

Ik stond er van te kijken hoe snel die hull damage ging, gelukkig toch een jump kunnen maken en toen ben ik tijdens het fuel-scoopen de FSD gaan opladen om de DBX maar eens flink heet te stoken en het caustic effect te verwijderen.
Zonder FSD laden kun je met de DBX namelijk door de zon heen vliegen zonder warm te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Accretion schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:43:
... nu stond weer niet de recording aan.

Ik was zojuist op bezoek bij de engineer die op 700LY afstand leeft.
Op de terugweg, met de DBX (zonder shields) per ongeluk een route geplot door een systeem met Thargoid activiteit.
Ik denk, snel wegwezen, maar tijdens het opladen van de jump wordt ik geinterdict, ik hoor nog wel het gepiep van dat de FSD is opgeladen, maar die jump wou die niet meer maken...

Het moment dat ik uit supercruise val, worden ook direct 'caustic missiles' geschoten.
Wat aardige uitwijkingsmanouvres uitgevoerd, maar toch door eentje geraakt.

Ik stond er van te kijken hoe snel die hull damage ging, gelukkig toch een jump kunnen maken en toen ben ik tijdens het fuel-scoopen de FSD gaan opladen om de DBX maar eens flink heet te stoken en het caustic effect te verwijderen.
Zonder FSD laden kun je met de DBX namelijk door de zon heen vliegen zonder warm te worden...
Zonder schild vliegen durf ik toch niet aan met zo'n klein schip, hoewel een schild bij Thargoids weinig nut heeft, beter de route om hun territorium heen plannen.
Wel bij Titans bestoken in mijn Krait Mk2, maar die heeft dan wel de nodige ruimverstevigingen.
Ik heb de DBX al een tijdje niet gebruikt, maar helpt silent running niet om hem eens heet te stoken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Ik heb eindelijk ED weer opgepakt en verder gegaan met mijn mega trip. Sag A. gehad en nu op weg naar Beagle point.
Heb net zo'n beetje de motherload gevonden. 1x ELW en 2x waterworld. Dat gaat flinke payday opleveren. Al levert bio-scans natuurlijk nog meer op.

Teller staat momenteel op 29 gescande ELW waarvan 9 First discoveries en 221 waterworlds waarvan 158 first discoveries.

Vermoed dat ik eind van de rit wel Elite ben in Exobiologist als het al niet hoger is en explorer hoop ik sowieso Elite IV te behalen (nu III) maar V moet ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 19-09 10:19
Deze week voor het eerst ED opgepikt en even een super random vraag. In het starter schip kon ik mijn lasers en multi cannon goed horen vuren. Nu heb ik een nieuw schip gekocht. De Adder, en als ik daarmee vecht hoor ik mijn eigen wapen geluiden nauwelijks. Ik dacht eerst dat ze gewoon niet vuurden, maar ze werken wel. Opnieuw opstarten heeft niet gewerkt. Is hier een oplossing voor? Ik heb online niks kunnen vinden. Geluid van de motor en andere schepen en andermans wapens hoor ik wel normaal.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
roy-t schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:32:
Deze week voor het eerst ED opgepikt en even een super random vraag. In het starter schip kon ik mijn lasers en multi cannon goed horen vuren. Nu heb ik een nieuw schip gekocht. De Adder, en als ik daarmee vecht hoor ik mijn eigen wapen geluiden nauwelijks. Ik dacht eerst dat ze gewoon niet vuurden, maar ze werken wel. Opnieuw opstarten heeft niet gewerkt. Is hier een oplossing voor? Ik heb online niks kunnen vinden. Geluid van de motor en andere schepen en andermans wapens hoor ik wel normaal.
Is dit ook nog na na je eerste jump?
Bij mij gebeurt het wel eens dat na de start van het spel niet alle geluiden het doen.
Zodra ik mijn eerste jump inzet doet alle geluid het weer.
Bugje in het spel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 19-09 10:19
Helaas wel, een paar uur gespeeld met het nieuwe schip nu. Maar het geluid van eigen wapens blijft zacht.

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1 ... 111 ... 121 Laatste