Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
All expenses paid?Darkfreak schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:49:
Een oud-klasgenootme heeft een tijd terug deelgenomen (en tweede plaats gescoord) bij een Blizzard Cosplay Competition ..
Los van de Alienware laptop die hij heeft gewonnen, kreeg die blijkbaar laterna ook nog een uitnodiging naar Blizzcon.
"Jaloers" is een understatement..
pr0mpt - It never hurts to help!
Voor zover ik begreep: Jep.
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Lorath Nahr van Diablo 3 afaikstijn014 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:26:
wat/wie cosplayed hij dan?
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Verwijderd
Ik moet nu dus een nieuwe groep vinden voor deze quest of tot volgende week wachten. Ik voorzie dat PuG's nu nog vervelender gaan worden. Hoor nu al van verschillende guildies dat mensen insta-leaven na het completen van quests. Denk dat Blizzard beter één wekelijkse quest kan geven en daarvoor ook vereist dat je de laatste boss moet killen. Net zoals ze dat nu doen bij dungeon quests.
Zeer netjes! En mooi op tijd ook, vanaf woensdag was hij toch niet meer te halen?Jwlb schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:18:
Achievement! Gathering of Tweakers heeft Ahead of the Curve gehaald!
Toch wel zelfs de volgende raid the nighthold gaat nog bij de current content horen. Achievement blijft dus nog zeker een paar maanden beschikbaar. Waarschijnlijk tot 7.2 of 7.3 komt en er een nieuwe raid is waar we nog niets van weten.thundermo schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:40:
[...]
Zeer netjes! En mooi op tijd ook, vanaf woensdag was hij toch niet meer te halen?
Ah ok, ik dacht dat zodra de nieuwe raid (Trials of Valor of Nighthold) open zou gaan, de 'Ahead of the Curve: Xavius' achievement niet meer te krijgen zou zijn, maar I stand corrected.Grompie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:02:
[...]
Toch wel zelfs de volgende raid the nighthold gaat nog bij de current content horen. Achievement blijft dus nog zeker een paar maanden beschikbaar. Waarschijnlijk tot 7.2 of 7.3 komt en er een nieuwe raid is waar we nog niets van weten.
Nope, de achievment zegt expliciet 'New tier of content'.thundermo schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:04:
[...]
Ah ok, ik dacht dat zodra de nieuwe raid (Trials of Valor of Nighthold) open zou gaan, de 'Ahead of the Curve: Xavius' achievement niet meer te krijgen zou zijn, maar I stand corrected.
Volgens mij viel ToV inderdaad onder current content
En toch vind ik het wel een beetje jammer dat door de mythic+ en world quest etc het behalen van die Ahead of the Curve een stuk makkelijker is geworden. Mensen zitten te snel dik in de gearthundermo schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:04:
[...]
Ah ok, ik dacht dat zodra de nieuwe raid (Trials of Valor of Nighthold) open zou gaan, de 'Ahead of the Curve: Xavius' achievement niet meer te krijgen zou zijn, maar I stand corrected.
Was wel leuke raidavond en Cenarius kostte de nodige tries.. Wat een intense boss.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
* Blitzdoctor Steekt hand opWouter Lucassen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 02:20:
Zijn hier nog lui op lightbringer eu alliance?
Ik speel alleen heel weinig en onregelmatig de laatste tijd (iets met 2 jonge kinderen, en Factorio enzo).
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Vond je? Ik vondt eerlijk gezegd het verschil van zowel Cenarius en Xavius tussen normal en heroic een beetje underwhelming. Zeker vanuit een tank perspectief.hmr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:33:
[...]
En toch vind ik het wel een beetje jammer dat door de mythic+ en world quest etc het behalen van die Ahead of the Curve een stuk makkelijker is geworden. Mensen zitten te snel dik in de gear.
Was wel leuke raidavond en Cenarius kostte de nodige tries.. Wat een intense boss.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Ursoc is dit toch een geheel ander gevecht op heroic tov normal.
Dat zijn dan ook 2 fights waar volgens mij voor de tanks geen echte verschillen in zitten qua mechanics (al moet je bij cenarius de adds 10 yards verder weg tanken, maar dat is dan ook het enige), het enige dat ik me echt kan bedenken is dat bij Xavius heroic de tanks beter met incoming damage moeten omgaan, zeker bij 30 man in de raid lijkt deze namelijk vrij groot, en dat corruption management voor de hele raid een stuk belangrijker is, omdat je er makkelijker meer van krijgt. Maar qua mechanics veranderd er op die gevechten eigenlijk alleen wat voor de dps en de healers voor zover ik weet.Darkfreak schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:02:
[...]
Vond je? Ik vondt eerlijk gezegd het verschil van zowel Cenarius en Xavius tussen normal en heroic een beetje underwhelming. Zeker vanuit een tank perspectief.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Ursoc is dit toch een geheel ander gevecht op heroic tov normal.
Ursoc heroic t.o.v. normal vind ik dan ook wel weer meevallen, het enige dat echt veranderd is dat je iedere roaring een paar stappen moet zetten, ipv op 1 plek kan tanken.
Ik als healer merk vrij weinig verschil tussen normal en heroic. Ja er is meer damage die gehealed moet worden, maar qua mechanics is eigenlijk geen enkele fight substantieel anders. Vind het beetje extra bewegen op Ursoc nou niet echt schokkend, vind het zelfs jammer dat het niet in normal ook zit, aangezien het op normal gewoon slaapverwekkend is.Dennism schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:12:
[...]
Dat zijn dan ook 2 fights waar volgens mij voor de tanks geen echte verschillen in zitten qua mechanics (al moet je bij cenarius de adds 10 yards verder weg tanken, maar dat is dan ook het enige), het enige dat ik me echt kan bedenken is dat bij Xavius heroic de tanks beter met incoming damage moeten omgaan, zeker bij 30 man in de raid lijkt deze namelijk vrij groot, en dat corruption management voor de hele raid een stuk belangrijker is, omdat je er makkelijker meer van krijgt. Maar qua mechanics veranderd er op die gevechten eigenlijk alleen wat voor de dps en de healers voor zover ik weet.
Ursoc heroic t.o.v. normal vind ik dan ook wel weer meevallen, het enige dat echt veranderd is dat je iedere roaring een paar stappen moet zetten, ipv op 1 plek kan tanken.
Ik bekijk het zo:Dennism schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:12:
[...]
Dat zijn dan ook 2 fights waar volgens mij voor de tanks geen echte verschillen in zitten qua mechanics (al moet je bij cenarius de adds 10 yards verder weg tanken, maar dat is dan ook het enige), het enige dat ik me echt kan bedenken is dat bij Xavius heroic de tanks beter met incoming damage moeten omgaan, zeker bij 30 man in de raid lijkt deze namelijk vrij groot, en dat corruption management voor de hele raid een stuk belangrijker is, omdat je er makkelijker meer van krijgt. Maar qua mechanics veranderd er op die gevechten eigenlijk alleen wat voor de dps en de healers voor zover ik weet.
Corruption management (ookal minder straffend op normal) is iets wat je onder controle moet hebben.
Heb je dat goed onder de knie, dan valt Xavius HC ineens erg mee.
DPS moet zn target switching op orde hebben, en voldoende DPS leveren voor de add bij wissel naar phase 2.
DPS/healers moeten opletten als ze linked worden.
Los van de link zie ik dus niet echt een groot verschil voor tanks, healers en DPS op Xavius HC, ervan uitgaande dat je raid een minimum van 75% brein heeft en zn tactics op normal niet verslacked.
Ursoc vereist dat tanks constant (achteruit) herpositioneren (spoiler: je ziet geen kut).
DPS/Healers zich anders positionen (tenzij je HC soaking tactics ook in normal toepast).
En het een nog grotere DPS race wordt (met Cac. call die een stuk pijnlijker wordt).
Voor mijn gevoel heeft Ursoc een groter verschil in hc/norm dan Xavius.
Waar ik mij juist bij Xavius (en cenarius) op de grote verschillen voorbereidde
Nythendra was dan niet echt een verschil, gewoon beter uitkijken. 1 Shot. Maar bij Dragons kwamen we net dat extra beetje healing en dispelling te kort. Beste try was geloof ik 33%. Maar die gaat zeker volgende keer neer.
Op Ursoc ging het niet echt lekker met de samenwerking van de Tanks. Maar 1 Tank is ook nog wat undergeared en de andere heeft een PC uit 2008 of zo en speelt met 5 fps.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Kun je trouwens meerdere Legendary items tegelijk dragen ( heb er nu dus pas 1 ) ?
2 maximaal, maar dan moet je wel alles hebben geresearched in je order hall.HStyles schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:50:
Gisteren Tyelca, Ferren Marcus's Stature gekregen ( leg)
Kun je trouwens meerdere Legendary items tegelijk dragen ( heb er nu dus pas 1 ) ?
Eigenlijk heeft geen enkel EN gevecht echt grote verschillen tussen Normal en Heroic vind ik, op de meeste bosses is het inderdaad 1 of 2 nieuwe / veranderde mechanics die in de regel niet echt schokkend zijn. Maar in princiepe heb je wel gelijk, Nyth, Dragons, Elrenthe, het oog, Cenarius en Xavius veranderen eigenlijk niet (Je kan exact dezelfde tactic gebruiken op normal als op heroic als je voor sommige bosses de heroic positionering gebruikt op normal), wat eigenlijk alleen inderdaad op Ursoc iets veranderd vanwege het rondlopen.Darkfreak schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:25:
[...]
Ik bekijk het zo:
Corruption management (ookal minder straffend op normal) is iets wat je onder controle moet hebben.
Heb je dat goed onder de knie, dan valt Xavius HC ineens erg mee.
DPS moet zn target switching op orde hebben, en voldoende DPS leveren voor de add bij wissel naar phase 2.
DPS/healers moeten opletten als ze linked worden.
Los van de link zie ik dus niet echt een groot verschil voor tanks, healers en DPS op Xavius HC, ervan uitgaande dat je raid een minimum van 75% brein heeft en zn tactics op normal niet verslacked.
Ursoc vereist dat tanks constant (achteruit) herpositioneren (spoiler: je ziet geen kut).
DPS/Healers zich anders positionen (tenzij je HC soaking tactics ook in normal toepast).
En het een nog grotere DPS race wordt (met Cac. call die een stuk pijnlijker wordt).
Voor mijn gevoel heeft Ursoc een groter verschil in hc/norm dan Xavius.
Waar ik mij juist bij Xavius (en cenarius) op de grote verschillen voorbereidde
Wij gebruiken inderdaad waar mogelijk heroic tactics op normal, daar het imho niet echt veel zin heeft om een gevecht 3x te leren (met later Mythic). Zo doen / deden (geen idee of we nog normaal gaan runnen) wij op normal geen cleanup met tornado's op renferal, op ursoc de heroic manier van soaken, Nyth dezelfde posities als op heroic (al is het niet nodig ivm geen stacks op normal) e.d. Geen eigenlijk wat op het oog de veranderde mechanic is op Heroic, kan het me eigenlijk niet eens herinneren.
Mythic daarentegen heeft wel altijd nieuwe abilities, al zijn de verschillen in EN nu ook weer niet heel groot voor de meeste bosses.
Daar zijn toch wat veranderingen in geweest, er zijn tiers geweest waarbij de verandering puur HP en damage betroffen, en geen verschil in mechanics tussen normal en heroic. Terwijl er nu toch een aantal (al zijn ze vaak subtiel) daadwerkelijk andere mechanics in zitten.IntToStr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:03:
Heroic en normal zijn dan ook bedoeld om (zo goed als) hetzelfde te zijn, als ik me niet vergis. Ze hebben een andere doelgroep. Meer zoals 10m vs 25m in WotLK tijd, al speelde ik toen zelf niet.
Mythic daarentegen heeft wel altijd nieuwe abilities, al zijn de verschillen in EN nu ook weer niet heel groot voor de meeste bosses.
Ook zojuist mijn laatste Campaign "Are you worthy" missie gestart en gisteren 100 demon bloods geregeld.
Nog een stuk of 15 WQ's te gaan en dan heb ik zowel het lieve vosje als mijn 3e relic
Wie weet kom ik ook nog dit weekend aan de LFR/mythic grens en kunnen we even kijken hoe dat gaat...
Ah leuk, nou mocht je ooit hulp nodig hebben bij iets laat maar wetenBlitzdoctor schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:54:
[...]
* Blitzdoctor Steekt hand op
Ik speel alleen heel weinig en onregelmatig de laatste tijd (iets met 2 jonge kinderen, en Factorio enzo).
Ik vond Cenarius het eerste gevecht op HC wat een beetje uitdagend was. Het verschilt allemaal niet zo heel erg met normal inderdaad, maar hier wipete we toch een aantal keer door verkeerde cleansing of door bramble plaatsing.Darkfreak schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:02:
[...]
Vond je? Ik vondt eerlijk gezegd het verschil van zowel Cenarius en Xavius tussen normal en heroic een beetje underwhelming. Zeker vanuit een tank perspectief.
Xavius HC is helemaal niet spannend. Alleen meer dps en healing nodig. 7/7 HC is iig in de pocket en precies op tijd om door te stomen naar ToV normal en HC.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Thx. 796 Enhance Shammy hierWouter Lucassen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:26:
[...]
Ah leuk, nou mocht je ooit hulp nodig hebben bij iets laat maar weten877 demon hunter op Lightbringer-EU alliance.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Dan kan je vast wel eens hulp gebruiken! Ik kan ook tanken
[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 04-11-2016 15:38 ]
Verwijderd
Ik vind deze implementatie van pets wel grappig. Je voedt ze als het ware op. Ik heb ze in de afgelopen dagen ook alle vier opgepikt. Had af en toe wel problemen dat de Orphan niet wou spawnen na het killen van de Matriatch/nest. Was altijd op te lossen door even het quest gebied uit te lopen en dan weer terug te komen. Vervolgens nog een keer killen en dan kreeg ik wel een Orphan. Het levelen van de pets gaat ook supersnel met de bonus xp van deze week. Heb slechts 3 trainer battles nodig (ik doe die in WoD en Pandaria) om 2 pets van level 1 tot 25 te krijgen. Nu doe ik af en toe even zo'n Hatchling quest tussendoor. Beetje chille afwisseling net zoals fishing.RustStorm schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:18:
Vanochtend besloten om de Direbeak en de Snowfeather Hatchlings te halen.Leuk om te doen! Lekker kunnen combineren met de Emissary WQs.
Zoals dezeVerwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:56:
[...]
Ik vind deze implementatie van pets wel grappig. Je voedt ze als het ware op.
http://www.wowhead.com/it...of-the-venomhide-ravasaur
Ja, ik moet mezelf er weer even toe zetten om ze te gaan levelen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:56:
[...]
Ik vind deze implementatie van pets wel grappig. Je voedt ze als het ware op. Ik heb ze in de afgelopen dagen ook alle vier opgepikt. Had af en toe wel problemen dat de Orphan niet wou spawnen na het killen van de Matriatch/nest. Was altijd op te lossen door even het quest gebied uit te lopen en dan weer terug te komen. Vervolgens nog een keer killen en dan kreeg ik wel een Orphan. Het levelen van de pets gaat ook supersnel met de bonus xp van deze week. Heb slechts 3 trainer battles nodig (ik doe die in WoD en Pandaria) om 2 pets van level 1 tot 25 te krijgen. Nu doe ik af en toe even zo'n Hatchling quest tussendoor. Beetje chille afwisseling net zoals fishing.
Ohhhh crap, m'n battle pet teams addon heb ik niet meer (nieuwe pc), dus moet weer opnieuw instellen... crap!
Tot dusverre bijzonder weinig 'wowfactor' aankondigingen als het om Legion gaat. Of denken jullie daar anders over?
[ Voor 10% gewijzigd door RustStorm op 04-11-2016 23:18 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik zei een paar weken dat we misschien iets zullen weten op Blizzcon. Ik noemde het Assault on Argus. En zie daar..Zerora schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:46:
Nieuwe expansion, na Legion, vind plaats op planeet Argus!
Volpin is mine!!!
Grats!
Verwijderd
Verwijderd
Wat mis ik iets al weer een nieuwe in de maak ????junglebeast schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:49:
[...]
Ik zei een paar weken dat er misschien iets zullen weten op Blizzcon. Ik noemde het Assault on Argus. En zie daar..
Uiteraard. Maar zal nog jaren duren. Dont worry.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:03:
[...]
Wat mis ik iets al weer een nieuwe in de maak ????
Verwacht de aankondiging ervan maar op de volgende Blizzcon in 2017.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:03:
[...]
Wat mis ik iets al weer een nieuwe in de maak ????
Als 7.2 dan de laatste raid is van Legion dan gooi ik even deze timeline er op.Zerora schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:33:
[...]
Verwacht de aankondiging ervan maar op de volgende Blizzcon in 2017.
7.1.5 - december?
7.1.6 - Nighhold raid jan/feb?
7.2 - maart?
7.2.5 - juni?
7.3 - Een soort van Sunwell raid die de link met Argus moet maken? aug/sept?
Blizzcon 2017 oktober/november?
Alpha test gelijk na blizzcon. Dan 4/5 maanden nieuwe expansion.
Ion Hazzikostas zei ook dat Argus nog in Legion bezocht gaat worden ...junglebeast schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:55:
[...]
Als 7.2 dan de laatste raid is van Legion dan gooi ik even deze timeline er op.
7.1.5 - december?
7.1.6 - Nighhold raid jan/feb?
7.2 - maart?
7.2.5 - juni?
7.3 - Een soort van Sunwell raid die de link met Argus moet maken? aug/sept?
Blizzcon 2017 oktober/november?
Alpha test gelijk na blizzcon. Dan 4/5 maanden nieuwe expansion.
Volgens mij niet zozeer bezocht, maar wel dat de voorbereidingen voor die reis naar Argus nog in Legion plaatsvind.redfoxert schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:28:
[...]
Ion Hazzikostas zei ook dat Argus nog in Legion bezocht gaat worden ...
ArgusZerora schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:37:
[...]
Volgens mij niet zozeer bezocht, maar wel dat de voorbereidingen voor die reis naar Argus nog in Legion plaatsvind.
After Patch 7.2 we are going to Argus.
Aldus mmo-champion.com
In theorie kan dat inderdaad ook nog 8.x worden maar ik ga toch voor 7.3
Argus is een planeet. Veel te groot qua content om in een patch toe te voegen. Dat gaan ze echt niet doen. Dat is voldoende content voor een nieuwe expansion. Vandaar ik denk dat we de voorbereidingen maken in patch 7.3 om naar Argus toe te gaan.redfoxert schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:49:
[...]
Argus
After Patch 7.2 we are going to Argus.
Aldus mmo-champion.com
In theorie kan dat inderdaad ook nog 8.x worden maar ik ga toch voor 7.3
[ Voor 68% gewijzigd door Zerora op 06-11-2016 00:52 ]
Wordt patch 7.3 waar we Argus bezoeken ala Isle of Quel'danas met The Sunwell patch.
Kan ook niet anders omdat volgende expansion aankondiging in augustus op Gamescom of november op Blizzcon 2017 pas zal zijn en er dan toch nog ruim een jaar tussen zal zitten. Release in 2018. Anders zitten we weer anderhalf jaar met een patch. En dat was nou juist wat ze en vooral de spelers niet meer wilden.
Verwijderd
- Artifacts zijn alleen voor Legion. Dit was al bekend, maar vraag me wel af hoe ze de overgang een beetje soepel gaan maken. Mensen zijn, zeker aan het einde van Legion, gewend geraakt aan de speelstijl die bij je Artifact hoort. De extra spell die je van je Artifact krijgt plus de extra mogelijkheden van de talents (denk aan tranquilty-on-the-move bij druids). Worden die dan baseline?
- WoW tokens worden mogelijkerwijs een betaalmiddel voor andere diensten zoals Character Change, etc. Misschien zelfs b.net balance.
- Extra bagslots...yay!
- Ze denken na over de implicaties om gathering profs geen profession slot in te laten nemen. Het is technisch gezien mogelijk, maar moeten we het willen?
- Battle Pet Dungeons.
- Artifacts krijgen een extra golden (utilty) trait.
- Nieuwe relics die 2 ipv 1 skill upgraden.
- Karazhan wordt opgedeeld in Lower en Upper wing en krijgt een hc versie waarvoor je kunt queuen. Arcway en CoS hetzelfde.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2016 12:03 ]
1. Extra bagslots: ik heb ze dus niet nodig. Had ze voor transmogsystem al niet nodig.
2. Gathering proff, akkoord, maar max 1. Anders verneuken ze echt de markt.
Verwijderd
De 200% xp boost valt inderdaad mooi samen met de nieuwe Falcosaur pets. Heb ze afgelopen week ook alle 4 opgepikt. Vervolgens één rondje WoD trainers gedaan en allemaal op level 25. Nu deze tamagotchi's opvoeden tot mounts.icemotion schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:00:
Pet battles.. vandaag ff flink mee bezig geweest. 3 van de 4 Falcosaur hatchlings verzameld ondertussen, allemaal level 25 en op bezoek geweest in major cities.. en dan later maar verder..collect all them Falcosaurs!
Heb nu eerst m'n monk geleveld en daar wat mee gehealed. Heb nu ook m'n shaman net naar 110 gebracht en wou daarmee gaan healen. Als ik die echter vergelijk is dat echt een wereld van verschil. Met m'n monk heal ik met de vingers in de neus een heroic en met m'n shaman heb ik de ene wipe na de andere in normals. Ik krijg gewoonweg de tank niet afgetopt. Nu begin ik me natuurlijk af te vragen of ik wat verkeerd doe
Tussne m'n monk en shaman zit ook wel wat itemlevels verschil maar nu ook niet zo erg veel. Monk is 810, shaman 790 (vers van de pers
Shamans zijn raid healers. Gebaseerd op mastery zijn het goede healers als heel de raid op low HP is.Powerblast schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:33:
Hoe goed is de resto shaman tegenover de andere healers tegenwoordig?
Heb nu eerst m'n monk geleveld en daar wat mee gehealed. Heb nu ook m'n shaman net naar 110 gebracht en wou daarmee gaan healen. Als ik die echter vergelijk is dat echt een wereld van verschil. Met m'n monk heal ik met de vingers in de neus een heroic en met m'n shaman heb ik de ene wipe na de andere in normals. Ik krijg gewoonweg de tank niet afgetopt. Nu begin ik me natuurlijk af te vragen of ik wat verkeerd doe, ik volg vrij goed de rotation van icy veins bijvoorbeeld.
Tussne m'n monk en shaman zit ook wel wat itemlevels verschil maar nu ook niet zo erg veel. Monk is 810, shaman 790 (vers van de pers). Of is dit verschil in itemlevel net wel degelijk het verschil tussen goed te healen en unhealable (want zo voelt shaman echt aan op dit moment in mijn ogen). Tips zijn dus meer dan welkom
.
voor dung's zou je meer crit moeten pakken dan mastery.
Overigens zou het spammen van chain heal moeten voorkomen dat er gewiped word.. ik weet niet hoe je zit met je mana?
Verwijderd
Mijn main is een holy pala en mijn main-alt een resto druid. Ik heb een paar weken geleden mijn shammy ook tot 110 geleveled. Deze speel ik momenteel niet meer door tijdsgebrek. Mijn ervaring was een beetje zoals die van jou. Dit had een aantal redenen.Powerblast schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:33:
Hoe goed is de resto shaman tegenover de andere healers tegenwoordig?
Heb nu eerst m'n monk geleveld en daar wat mee gehealed. Heb nu ook m'n shaman net naar 110 gebracht en wou daarmee gaan healen. Als ik die echter vergelijk is dat echt een wereld van verschil. Met m'n monk heal ik met de vingers in de neus een heroic en met m'n shaman heb ik de ene wipe na de andere in normals. Ik krijg gewoonweg de tank niet afgetopt. Nu begin ik me natuurlijk af te vragen of ik wat verkeerd doe, ik volg vrij goed de rotation van icy veins bijvoorbeeld.
Tussne m'n monk en shaman zit ook wel wat itemlevels verschil maar nu ook niet zo erg veel. Monk is 810, shaman 790 (vers van de pers). Of is dit verschil in itemlevel net wel degelijk het verschil tussen goed te healen en unhealable (want zo voelt shaman echt aan op dit moment in mijn ogen). Tips zijn dus meer dan welkom
.
Allereerst is de healing stijl van shamans erg anders dan die van pala/druid (en in jouw geval monk). Hier bleek ik toch wel aan te moeten wennen. Heb toen de tijd genomen om wat weak auras voor mijn totems te maken zodat ik ze beter benutte en sindsdien ging het al een stuk beter. Juist doordat je een ander type healer gewend bent zou het healen op de shaman eerst moeilijker kunnen lijken terwijl het voornamelijk anders is.
Ten tweede bleken spelers in gewone dungeons extreem slecht of gewoon lui. Had allemaal tanks die deze rol nooit vervulden maar alleen als tank queuden vanwege de korte wachttijd en 'het is toch maar normal'. Squishy als een pasgeboren kuiken en geen idee wat ze aan het doen waren. (Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo was, maar het zou ook aan de rest gelegen kunnen hebben.) In heroics werd het al een stuk beter. Enige probleem daar was dat sommige tanks zo gewend zijn aan easy runs met hoge ilvl healers dat ze 2-3 packs tegelijk pullen en dat keer op keer doen zonder jou out of combat te laten gaan. En dan ga je op een gegeven moment oom met je ilvl 810.
Ten derde heb je wat tools die ook kunnen helpen bij het healen. Je hebt een ranged interrupt, een ranged stun (talented totem) en een dispel. Drie dingen waar ik zowel op mijn pala als druid erg jaloers op ben. Met een interrupt kun je die ene nare aoe voorkomen en met de Lightning Surge Totem een hele trashpack voor 5 seconden stunnen om vervolgens iedereen snel weer te healen. Ik heb gemerkt dat als je al je tools gebruikt je niet echt onderdoet voor de andere healers. Het enige wat ik op de shaman mis is een "Oh shit heal" voor de tank.
Heb Zygor gear advisor aan staan, maar om een of andere reden funcioneert het niet bij m'n paladin en m'n shaman. Bij m'n warrior en rogue doet het het prima.
[ Voor 57% gewijzigd door RustStorm op 06-11-2016 17:38 ]

Eindelijk mijn power-ranger look-a-like compleet en gelijk ook maar de pet gehaald!
Je zou PAWN ook kunnen gebruiken. Geeft aan percentage upgrade etcRustStorm schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:29:
Zojuist besloten eens op avontuur te gaan met m'n enhancement shammyBen benieuwd!
Heb Zygor gear advisor aan staan, maar om een of andere reden funcioneert het niet bij m'n paladin en m'n shaman. Bij m'n warrior en rogue doet het het prima.Snap er niks van, want alles is voor de rest hetzelfde ingesteld...
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Houdt deze ook rekening met de stats? crit>mastery>haste ect etc (even als voorbeeld.skassie schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:39:
[...]
Je zou PAWN ook kunnen gebruiken. Geeft aan percentage upgrade etc
Oh ziet er grappig uit, eens zien of dat beetje werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door RustStorm op 06-11-2016 20:00 ]
Waar heb je het over?Kaap schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:14:
Toch denk ik niet dat het nou zo heel veel zin heeft om zo te gaan. In maxen met stats gezien het niveau waar de meesten hier op spelen. Zit er hier uberhaupt iemand in een top 500 guild?
Ik denk dat iedereen keurig voor zichzelf kan bepalen of iets "zin" heeft of niet toch? Er is niet voor niets een stat preferentie per spec en class. Als casuals is het óók nuttig om daar rekening mee te houden, immers wordt het dan allemaal net wat gemakkelijker door de hogere DPS.
Dus die top 500 guild... what does it even matter?
[ Voor 35% gewijzigd door RustStorm op 06-11-2016 22:09 ]
Die oh shit heal heb je als shaman ook niet echt nodig, dat regelt je mastery al voor jeVerwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:06:
[...]
Mijn main is een holy pala en mijn main-alt een resto druid. Ik heb een paar weken geleden mijn shammy ook tot 110 geleveled. Deze speel ik momenteel niet meer door tijdsgebrek. Mijn ervaring was een beetje zoals die van jou. Dit had een aantal redenen.
Allereerst is de healing stijl van shamans erg anders dan die van pala/druid (en in jouw geval monk). Hier bleek ik toch wel aan te moeten wennen. Heb toen de tijd genomen om wat weak auras voor mijn totems te maken zodat ik ze beter benutte en sindsdien ging het al een stuk beter. Juist doordat je een ander type healer gewend bent zou het healen op de shaman eerst moeilijker kunnen lijken terwijl het voornamelijk anders is.
Ten tweede bleken spelers in gewone dungeons extreem slecht of gewoon lui. Had allemaal tanks die deze rol nooit vervulden maar alleen als tank queuden vanwege de korte wachttijd en 'het is toch maar normal'. Squishy als een pasgeboren kuiken en geen idee wat ze aan het doen waren. (Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo was, maar het zou ook aan de rest gelegen kunnen hebben.) In heroics werd het al een stuk beter. Enige probleem daar was dat sommige tanks zo gewend zijn aan easy runs met hoge ilvl healers dat ze 2-3 packs tegelijk pullen en dat keer op keer doen zonder jou out of combat te laten gaan. En dan ga je op een gegeven moment oom met je ilvl 810.
Ten derde heb je wat tools die ook kunnen helpen bij het healen. Je hebt een ranged interrupt, een ranged stun (talented totem) en een dispel. Drie dingen waar ik zowel op mijn pala als druid erg jaloers op ben. Met een interrupt kun je die ene nare aoe voorkomen en met de Lightning Surge Totem een hele trashpack voor 5 seconden stunnen om vervolgens iedereen snel weer te healen. Ik heb gemerkt dat als je al je tools gebruikt je niet echt onderdoet voor de andere healers. Het enige wat ik op de shaman mis is een "Oh shit heal" voor de tank.
Ik verwacht wel een 7.3 patch want er zijn nog enkele loose ends die volgens mij nog niet helemaal kloppen.
Zo is er nog geen opvolger voor Vol'jin en ook tijdens de Q&A werd er ligt gehint dat zijn of de troll verhaal lijn nog niet uitgespeeld is. Sylvanas zie ik ook geen warchief blijven! Wat met Jaina? Verwacht zeker nog iets tussen Alliance en Horde van conflict! We hebben ook Illidan nog niet gezien, of hem terug gebracht? Wat met de illidari? En wat met de Naga? Mijn gok blijft op een old god/queen azshara expansion na legion. Tenzij het in patch 7.3 zit. Tijdens de emerald nightmare raid en mijn shadow priest artifact wapen hint hier toch wel heel erg sterk naar. En waar zit Wrathion?
Er is nog zoveel verhaallijn in legion niet uitgespeeld dat je er gek van zou worden
Dat artifacts enkel voor legion dienen had ik wel verwacht. Vermoed dat we ze op het einde van de expansion gaan absorberen en de abilities die de wapens hebben gaan als het waren absorberen en opnemen in standaard skillset, waardoor het wapen op zich nutteloos wordt maar toch zijn doel heeft gehad.
Gisteren naar Prestige 1 gegaan met pvp, destro warlock is toch significant beter geworden met die 7.1 changes aan sommige honor talents
Tenzij ze een artifact-achtig systeem post-legion in voegen zou ik het echt achterlijk vinden.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:03:
- Artifacts zijn alleen voor Legion. Dit was al bekend, maar vraag me wel af hoe ze de overgang een beetje soepel gaan maken. Mensen zijn, zeker aan het einde van Legion, gewend geraakt aan de speelstijl die bij je Artifact hoort. De extra spell die je van je Artifact krijgt plus de extra mogelijkheden van de talents (denk aan tranquilty-on-the-move bij druids). Worden die dan baseline?
- Artifacts krijgen een extra golden (utilty) trait.
De artifacts die ze ons gegeven hebben zijn zo lore-heavy dat het achterlijk is om ze na legion opeens 'weg te gooien'.
Hey. Die Ashbringer he, die al sinds jaar en dag het ultieme wapen is van iedereen die hem ooit gedragen heeft. Ja, da's nu een mooie aan de muur te hangen, want deze green is 1000x beter.
En nog een golden trait?
Als in, los van de 4 die we nu al hebben?
Ik voel me nu al iedere keer schuldig als ik AP steek in mijn twee off-specs....
Nog een golden trait om naartoe te werken
In other news:
Afgelopen vrijdag voor het eerst als Healer de raid in gestapt.
Het was een normal run, maar ik heb nog nooit gehealed in iets wat niet zonder healer te overleven was (LFR, heroics, etc).
Ging voor een eerste keer (en slechts 50% holy gear dragen) niet slecht imo ^^
https://www.warcraftlogs.com/reports/mVqawR1YdbkMcGPh
Sinds gisteravond staan wij geranked als #591 na mythic Xavius gekilled te hebben. Netjes op tijd voor Trial of ValorKaap schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:14:
Toch denk ik niet dat het nou zo heel veel zin heeft om zo te gaan. In maxen met stats gezien het niveau waar de meesten hier op spelen. Zit er hier uberhaupt iemand in een top 500 guild?
Overigens, merk tegenwoordig aan mijzelf dat ik af en toe niet weet wat ik wil doen. Eerdere expansions nooit echt last van gehad. Ik wil graag mijn alts allemaal levelen naar 110. Ik wil graag emissary quests doen op al mijn 110 characters (3 stuks op dit moment). Ik wil graag de blauwe kleur van mijn protection hidden artifact unlocken (100 dungeons doen met de hidden skin). Gezien de tijd die ik over heb om te spelen is die keuze niet makkelijk
Meest verbaast was dat ze nu al aangeven dat Artifacts exit zijn.
(we zullen ze wel moeten geven aan protectors die moeten voorkomen dat burning crusade ooit nog terugkomt, is ook de reden waarom wij ze in de eerste plaats hebben gekregen)
Wel jammer, de 1 wapen voor de gehele expansie is i.m.o. een van de beste acties ooit, volgens mij hebben ze geen idee hoe verder te bouwen op artifact.
Enige waar ik nog beetje enthousiast van wordt is pet battle dungeons.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Mijn DH is nu level 109. Heb nu 2 van de 4 zones gehad (Aszuna en Stormheim). Ben nu bezig in Highmountain.
Heb net mijn 2e golden trait unlocked op mijn wapen. Om te levelen bevalt Vencgence me nog steeds best. Moet als ik level 110 ben eens wat vriendelijke mensen vinden om te zien hoe ik in een dungeon kan tanken (en anders mijn achtergebleven Havoc set verder opbouwen).
Voorlopig eerst maar alle zones doorlopen voor de quests (om WQ's te unlocken).
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
2de golden trait, waar haal jij zoveel AP tijdens het levelen vandaan 0o ?_Peter2_ schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:13:
Heb net mijn 2e golden trait unlocked op mijn wapen. Om te levelen bevalt Vencgence me nog steeds best.
De eerste is die je al standaard hebt, of telt die niet mee?Teunis schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:19:
[...]
2de golden trait, waar haal jij zoveel AP tijdens het levelen vandaan 0o ?
Verder langzaam levelen en veel missies doen en ook regelmatig een rare pakken.
Link naar mijn huidige tree op wapen
[ Voor 18% gewijzigd door _Peter2_ op 07-11-2016 10:25 ]
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Begon vorige week nog op 812, heb onderhand Volpin binnen, mijn 3e artifact en gisteren had een guildie mij een mythic +2 ingenomen... uiteindelijk gestopt op Maw of Souls +9 [niet met guildies], die hadden we net met 36 niet gehaald.
Eind van het weekend: iLVL 838!
Verwijderd
“It felt like the right time,” Hazzikostas said. “I don’t know if Argus would hold up as an expansion in and of itself. We could make up a whole lot of ecologies and things there, but at the end of the day, it would feel like a very one-note, alien expansion.”
Instead, he explained, the developer decided to make Argus the climax to the current expansion. Players will head to the demon world to try to push back this massive force once and for all. He compared it to the ending of one of his favorite games of all time.
We gaan echt gewoon in 7.3 naar Argus, niks niet voorbereiding. Nee we gaan de legion op hun thuis planeet een lesje leren.
Gisteren ook het macro comment /castsequence ontdekt en direct een i-win macro gemaakt voorals combustion up is. Voelt wel als cheaten maar goed iedereen kan het gebruiken.
[ Voor 21% gewijzigd door Bisamrat op 07-11-2016 10:54 ]
Gisteren gebeurde het. Ik was net wakker en dacht: even emisary quest doen op 1 character, dan douchen, dan eten etc etc.
Ik heb die 4 warden questjes gedaan, vlieg naar het warden eiland. Deliver het. Open het kistje. Wat, oranje tekst? Kijk in m'n inventory. Elize's pants! Iets wat ik echt niet verwacht had en het gebeurde gewoon. Ik heb gewoon even 5min stil gezeten en alleen maar wooooowwww gedacht. Het is ook nog een van de beste voor guardians. Zeker nu die thick hide naar 6% gegaan is en dus via het chest piece dat tot 9% maakt. Met 2 extra stacks van Thrash heb ik nu 4% damage reduction en 4% meer damage en totaal 66% meer damage op de bleed stack van Thrash. Nu nog Luffa's wraps en I'm set
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
[ Voor 16% gewijzigd door Metallize op 07-11-2016 11:15 ]
Volgens http://www.wowhead.com/it...rd-of-the-exodar#commentsBisamrat schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:51:
Sinds de laatste patch (rond 1 november) is mijn legendary Shard of the Exodar van 2de BiS naar (bijna) slechtste legendary gegaan. Werkt nu alleen nog maar als ik zelf Time Warp gebruik, als andere BL / TW gebruiken krijg ik gewoon de 10 minuten debuff. Weet alleen niet of dit nu een bug is of een nerf welke niet is gemeld.
is dit juist de bedoeling andere TW geven wel de debuff, maar jij kan als nog daarna nog een TW doen voor een persoonlijke dubbele TW
Dan moet TW wel werken wanneer je de debuff al hebt... Hopelijk hebben ze daar op de juist wijze rekening mee gehouden.Teunis schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:19:
[...]
Volgens http://www.wowhead.com/it...rd-of-the-exodar#comments
is dit juist de bedoeling andere TW geven wel de debuff, maar jij kan als nog daarna nog een TW doen voor een persoonlijke dubbele TW
Ah, dat maakt het een stuk duidelijker. Maar waar heb je dit vandaan?Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:51:
Voor de mensen die nog twijfelden of argus echt in 7.3 komt:
“It felt like the right time,” Hazzikostas said. “I don’t know if Argus would hold up as an expansion in and of itself. We could make up a whole lot of ecologies and things there, but at the end of the day, it would feel like a very one-note, alien expansion.”
Instead, he explained, the developer decided to make Argus the climax to the current expansion. Players will head to the demon world to try to push back this massive force once and for all. He compared it to the ending of one of his favorite games of all time.
We gaan echt gewoon in 7.3 naar Argus, niks niet voorbereiding. Nee we gaan de legion op hun thuis planeet een lesje leren.
Verwijderd
Was de eerste keer dat ik dat skittisch heb gezien. Erg lastig is het niet, maar als dps op het verkeerde target blijft hakken dan kan je taunten wat je wil, maar ze hebt geen threat. Bij grote packs kan dit denk ik erg snel verkeerd gaan.
Een cast langer dan 1 seconde vind ik toch echt geen "oh shit" button zoals Lay on Hands, Swiftmend of Holy Priests mini Lay on Hands. (Weet niet of Monks iets hebben, wel een aan het levellen van 100 naar 110 maar al tijden geen Mistweaver gespeeld)toolkist schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:56:
Die oh shit heal heb je als shaman ook niet echt nodig, dat regelt je mastery al voor je
Riptide + Surge is redelijk maar toch niet een one button instant heal.
In WotLK hadden Resto Shamans er wel een (Ben de naam kwijt, Ancestral Swiftness ?!).
Macrod met je grootste heal was het een lifesaver.
Mastery is leuk, maar als ie niet crit is nog maar een matige heal.
-edit-
Monks hebben Life Cocoon natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Zertaxka op 07-11-2016 15:16 ]
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Engineering op mijn main voelt allesinds redelijk 'lackluster' op dit moment. Ik gebruik het voor niets anders dan Goblin Glider kits te maken, en dat is een craftable uit de vorige xpac nota bene. De Obliterum Forge heb ik ook nog niet unlocked omdat het gewoon niet de moeite waard is als engineer.Crafted gear will get better in Patch 7.2, but they haven't decided exactly how.
Op mijn rogue met leatherworking is het niet beter eigenlijk, teveel moeite om alles te craften/upgraden en uiteindelijk te vervangen door betere drops uit Mythics
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verwijderd
Kan je met engineering ook iets doen dat een speedboost geeft op een belt?Kapoen schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:02:
[...]
Engineering op mijn main voelt allesinds redelijk 'lackluster' op dit moment. Ik gebruik het voor niets anders dan Goblin Glider kits te maken, en dat is een craftable uit de vorige xpac nota bene. De Obliterum Forge heb ik ook nog niet unlocked omdat het gewoon niet de moeite waard is als engineer.
Op mijn rogue met leatherworking is het niet beter eigenlijk, teveel moeite om alles te craften/upgraden en uiteindelijk te vervangen door betere drops uit Mythics
Ik zag die Asmongold in een nightbane guide steeds zijn belt klikken en dan kreeg hij van die soort van rocket boots...is dat iets dat engineers kunnen maken? Lijkt mij ook wel wat voor mijn dk aka zo sloom als een slak
Nitro Boosts als ik mij niet vergis.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:08:
[...]
Kan je met engineering ook iets doen dat een speedboost geeft op een belt?
Ik zag die Asmongold in een nightbane guide steeds zijn belt klikken en dan kreeg hij van die soort van rocket boots...is dat iets dat engineers kunnen maken? Lijkt mij ook wel wat voor mijn dk aka zo sloom als een slak
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Hmmm mischien nog eens idee voor op mn boomkin druid ... /cast flap press nitro boost Rocket powered moonkin hahahahahaha
Verwijderd
ah top dat zal het zijn.... holy S** maar 2 min cd.. dit is echt wel handig dan ook in mhytics+
Heb alchemy en blacksmith op mijn dk.. vooral blacksmith heb je met al die wq/dungeon gear echt niets aan... die nitro boost lijkt mij wel heel handig, maar als je verder ook niets echt hebt aan die professie dan is het misschien toch wat zonde om het te kiezen.
Verwijderd
Houdt er wel rekening mee dat de nitro boosts af en toe backfiren. Iets van 1 op de 10x ofzo. Je explodeert dan en vliegt een eind de lucht in of je krijgt een dot op je die binnen 8 seconden voor 80% van je hp tikt. Ik gebruik ze ook regelmatig op mijn Pala (vaak om de tank weer bij te halen nadat ik heb zitten drinken), maar heb met enige regelmaat mijn bubbel nodig om de debuff snel te droppen of hang ergens tegen het plafond van de dungeon.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:27:
[...]
ah top dat zal het zijn.... holy S** maar 2 min cd.. dit is echt wel handig dan ook in mhytics+
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 18:54 ]
Nau, even volgehouden en nog een paar dungeons gedaan. Denk dat ik het nu begin te snappenVerwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:06:
[...]
Mijn main is een holy pala en mijn main-alt een resto druid. Ik heb een paar weken geleden mijn shammy ook tot 110 geleveled. Deze speel ik momenteel niet meer door tijdsgebrek. Mijn ervaring was een beetje zoals die van jou. Dit had een aantal redenen.
Moet zeggen dat ik eerst niet te veel aandacht gaf aan het gebruik van m'n totems maar daar zitten idd wel echt krachtige spullen tussen. Had ik niet verwacht, vroeger vond ik het eerlijk gezegd niet echt de moeite om die spullen veel te gebruiken. Dat is nu precies wel anders.
Thanks guys
Ga nu zowel monk al shaman wat proberen te healen. Voorlopig lijkt monk iets meer raw healing power te hebben en vraagt wat minder aandacht naar mijn mening dan de shaman. Shaman is dan vind ik wel een pak beter kwa mana usage en ow shit buttons
Verwijderd
Dat is niet geheel vervelend zeg.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:18:
Die gemfinding enchant voor de shoulders zijn echt te goed. Net in 10min 2 zakjes met 3 rare gems ter waarde van 14k. Nu op naar de 500k gold in deze expansion!
Dit topic is gesloten.
![]()
Lijst met spelers en guilds van tweakers
Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX
Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.