• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-03 00:29
Xiaomi Redmi Note 4 (MediaTek processor) Ervaringen & Discussie Topic

Inleiding

The full metal #RedmiNote4 brings premium to a whole new level with its fingerprint sensor and massive 4100mAh battery. It houses the flagship Helio X20 processor and 13MP/5MP cameras while staying 8.65mm thin, 164g light - only 4g heavier than Redmi Note 3. Best of all, it has all your ideal flagship specs.

Foto's

Specificaties

Scherm formaat:1920 x 1080 pixels, 5,5" (~403 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
MediaTek versie (DualNet):
Chipset:Mediatek MT6797 Helio X20
CPU:Deca-core 2.1 GHz
GPU:Mali-T880 MP4
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7) / B20 - global
Camera (achterkant):13 MP (16:9), F2.2 aperture, autofocus, dual-tone LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP, f/2.0, 1080p
SD card:microSD, up to 256 GB (uses SIM 2 slot)
Opslag geheugen (ROM):16/32/64 GB
Werkgeheugen (RAM):16 GB, 2 GB RAM - Standart edition
64 GB, 3 GB RAM - High edition
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual SIM (Micro-SIM/Nano-SIM, dual stand-by)
WLAN:Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
Bluetooth:v4.2, A2DP, LE
NFC:Nee
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB 2.0 (MHL), USB On-the-go
Sensoren:Snelheidsmeter, afstand, gyroscoop, nabijheid, kompas, licht, infrarood afstandsbediening
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:150 x 76 x 8,5 mm
Gewicht:164g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 4000 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Goud, Zilver, Grijs
Led kleuren:Blauw, Rood, Groen, Oranje, Geel, Cyaan, Wit en Violet

Prijzen

De prijzen variëren van €135,- voor de 2GB MediaTek variant tot €180,- voor de 3GB Qualcomm variant.
Europeanen kunnen hun telefoon nog niet rechtstreeks bij Xiaomi kopen, dat gaat via een reseller/internationale webshop. In de praktijk zal de prijs vanaf €150,- beginnen voor het standaard model en het Prime model zal rond de €250,-liggen (excl. verzendkosten en eventuele importkosten).

Note 4 Standaard (Dual Netcom met MediaTek processor): 899 Yuan
Note 4 Prime (Dual Netcom met MediaTek processor): 1199 Yuan

Dual Netcom ondersteunt twee Chinese providers: China Mobile en China Unicom.
Deze telefoon zal altijd een MediaTek processor bevatten.
Serienummers: tot op heden onbekend
2G GSM met banden/frequenties: 2/3/8 = 1900/1800/900
3G WCDMA (inclusief TD-SCDMA) met banden/frequenties: 1/2/5/8 = 2100/1900/850/900
4G LTE-FDD (inclusief LTE-TDD) met banden/frequenties: 1/3/7 = 2100/1800/2600

Full Netcom ondersteunt drie Chinese providers: China Mobile, China Unicom en China Telecom
Deze telefoon zal altijd een Qualcomm processor bevatten.
Serienummers: tot op heden onbekend
2G GSM (inclusief CDMA) met banden/frequenties: 2/3/8 =
3G WCDMA (inclusief TD-SCDMA en CDMA2000) met banden/frequenties: 1/2/5/8 =
4G LTE-FDD (inclusief LTE-TDD) met banden/frequenties: 1/3/7 =

Beide varianten zijn geschikt voor Europese GSM netwerken. 4G zal niet voor alle netwerken geschikt zijn. Het feit dat 3G op 850 en 900MHz zit, wil niet zeggen dat dezelfde range gebruikt kan worden voor 4G. Het netwerk moet geschikt gemaakt zijn in de hardware. Softwarematig unlocken van een frequentie is niet mogelijk.

Links:

Chinese Redmi Note 4 pagina (openen met Chrome voor een vertaling)

Voorgaande Redmi Note Topics:

[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Redmi Note 3/Special Edition] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi Note 3 / Mediatek] Ervaringen en Discussie

Chinaphone topic:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Handige tooltjes & meer

Google Installer (PlayStore installeren
Redmi Note 3 Bootloader Unlocken

Rooten:

Als tip willen ik graag het volgende meegeven: Als je een Xiaomi tablet/telefoon besteld, probeer te voorkomen dat je er een andere rom op (moet)zet(ten). Je kunt namelijk problemen krijgen als je je toestel wilt rooten/flashen of voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Een bekende ROM die voor problemen zorgt is versie:

Root tips

Als je de Multilanguage rom van Xiaomi.eu installeert, dan is root toegang standaard mogelijk.
Het enige wat je daarvoor hoeft doen is root inschakelen bij de: Security app ->Permissions -> Root Access

Andere ROM installeren:

FAQ:

Waarom is het beter om voor de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.

De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.

Is de telefoon geschikt voor ons netwerk?
• De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux
3G Netwerk: WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
• Zoek contact met je provider om te achterhalen of 4G wordt ondersteund via deze netwerken:
4G Netwerk: FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz

De topicstart willen we graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. We hopen dat jullie ons kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan horen we dat ook graag. Je kunt ons daarvoor het beste een Persoonlijk Bericht sturen

[Voor 105% gewijzigd door theduke1989 op 08-06-2017 09:58]

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:26
Ik heb dan schijnbaar al "permissions", want de tool komt wel door de "checking for permissions" heen.

Maar ik strand hier:

:'( :'( :'( :'(

Een snelle Google verteld dat je blijkbaar 3 dagen je Mi account moet hebben gekoppeld aan je toestel om te mogen unlocken. Ik heb 'm pas net gekoppeld omdat de tool erom vroeg ;(

Sowieso zijn de instructies op een site echt niet volledig. "Tool aanmelden, telefoon in fastboot-mode zetten, aansluiten en op unlock klikken" is in de praktijk handmatig de fastboot-driver installeren nadat de tool geen telefoon kan vinden, wat best irritant was. Drivers zijn meegeleverd, maar de installatietool geeft een "code 5" error.

Dan moet je het toestel eerst in fastboot aansluiten terwijl je alvast Apparaatbeheer opent. En dan heel snel handmatig de driver selecteren... Windows zelf in de map laten zoeken levert niks op omdat de driver op de een of andere manier niet als passend wordt gezien.

En het zoeken naar de driver moet "heel snel" omdat in fastboot-mode het toestel zichzelf na enkele secondes al uitschakelt als er geen commando's binnenkomen :/

Daarna wordt het even hoopvol, totdat je stuit op de foutmelding dat je je account eerst moet koppelen aan het toestel :/

Dat dus gedaan en hoopvol nog eens proberen.

En dan wordt je dus verrast met deze melding :/ :| ;( :'(

En moet ik nu met een heel gefrustreerd gevoel naar bed toe -O- :'(

3 dagen wachten... wat is de volgende verrassing...

• Josefien
Is het scherm elektronisch ook hetzelfde bij Note 4 Global Edition en Note 4x? En "Global Edition" staat gelijk aan "Snapdragon versie" of bestaat er ook een Snapdragon voor de Chinese markt? Best verwarrend die modelnummers :/

----------

Ik kreeg vandaag de unlock-SMS pas binnen, maar de datum is van eergisteren 2u 's nachts :o Hoe kan het dat een SMS zo erg vertraagd binnenkomt? :o

Het unlocken gaat overigens niet sneller... moest vanavond nog 30 uren wachten volgens de tool.

[Voor 9% gewijzigd door Josefien op 29-09-2017 23:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Josefien
Eindelijk unlocked en LineageOS erop geïnstalleerd. Zó blij! :D

• Josefien
Waarom is de filmstand van de back-camera zo donker als je binnenshuis met normale verlichting filmt? :/ In dezelfde omstandigheden is de front-camera véél lichter. Dit is zowel in de LineageOS camera als in de Google camera app.

Dit is in dezelfde lichtomstandigheden. Links de back-camera, rechts de front-camera:

De belichting handmatig aanpassen helpt niet, zelfs met +2 blijft het even donker :/ Alleen bij foto's wordt het lichter, bij filmen niet.

Normaal is de back-camera toch van hogere kwaliteit dan de front-camera? :/ In dit geval zijn de filmbeelden van de back-cam juist onbruikbaar donker :/

Ik kan met de back-camera nu praktisch niet filmen binnenshuis tenzij de zon naar binnen schijnt :/ Filmen met de front-camera is natuurlijk niet echt een alternatief als ikzelf niet het onderwerp ben...

Verder merk ik dat HDR geen optie is bij de front-camera, zowel in de LineageOS-app als Google Camera niet. Is dit een hardware-beperking of een verborgen instelling ergens? Bij een Moto G3 met LineageOS kan namelijk wèl een HDR-selfie worden genomen :/ Het is dus niet een beperking van LineageOS.

Wat betreft de robuustheid v/h toestel... de metalen achterkant is tot nu toe best krasvrij :D Maar het deukt vrij makkelijk volgens mij :/ Ik heb een paar dagen geleden even de zaklamp-functie gebruikt onder ietwat ruwe omstandigheden en onzorgvuldig neergelegd waardoor het een paar minuten samen lag met licht gereedschap... sindsdien heb ik een reeks putjes/deukjes op de achterkant geconcentreerd op één plek :|
445033 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

Als je met "stoppen forceren" bedoelt dat je kan voorkomen dat Android niet automatisch apps kan killen, dat zit er wel op. En juist de niet standaard instellingen menu met een boel extra's die echt nuttig zijn maakt Miui juist aantrekkelijk. Schakelen tussen apps, linkerfunctietoets vasthouden en je komt in een scherm dat je kunt schakelen. In dat scherm trek je overigens een app naar beneden en er komt een slotje op zodat Miui je app niet meer automatischkan killen. Swipe je de app naar boven, wordt hij gestopt. Toets je op het kruisje in het midden onderin. Apps killen behalve diegene die je hebt gelockt. Je hebt je er duidelijk nog niet genoeg in verdiept. ;)
Ik bedoelde met "stoppen forceren" dat je een trage of niet-reagerende app per direct kan beeindigen door de terug-knop ingedrukt te houden. Dat kan je in de "ontwikkelaarsopties" aanzetten bij LineageOS.
Krypt schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:57:
Je kunt de knoppen instellen met extra acties. Force stop zit bij mij op lang drukken op de back knop; werkt erg handig.
Waarschijnlijk dus hetzelfde als dit, dan had ik niet goed gezocht :$ Hij zat bij MIUI i.i.g. niet onder de developer options.
Rubiks schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

Leuk ben jij met dat zappen...

Hoe zeer je ook aan je smartphone gehecht ben ik zou er niet mee douchen :+

In MiUI kun je tussen twee apps switchen door 2X op de linker knop te drukken 8)
Ik was laatst bij een Samsung-TV in openbare gelegenheid waar reclame werd getoond wezen proberen, maar die kon niet gezapt worden met die app :P Was niet ondersteunt of misschien het infrarood-oog uitgeschakeld in de TV om dit soort grappen te voorkomen :P

Telefoon is niet onder de douche geweest maar wel gewoon mee in de badkamer, is nog heel :D

• Josefien
:/ ;( :'(

Vochtschade... vlekken in het scherm en reageert niet meer op aanraking :/ ;( :'(

Amper 30 seconden onder stromend water... hij is dus héél water-onbestendig :/ ;( :'(

Hij viel eerst uit. Toen ik 'm weer aanzette deed het touchscreen het nog wel ondanks de vlekken. Ik kon toen net op tijd mijn foto's veiligstellen door ze met ES File Explorer te kopiëren naar mijn server. Halverwege stopte het touchscreen ermee :/ ;( :'(

De aan/uit knop doet het nog wel, maar daarmee kan ik verder niet veel :/ ;( :'(

Ik moet nu slapen, dus kan 'm ook niet nu gaan open maken of zo... ik hoop echt dat 'ie het morgen weer doet ;(

• Josefien
Oh... wauw... ik heb 'm open gekregen... zit nog best veel water in :o

En hij heeft cosmetische schade aan de randen door het open wrikken met een schroevendraaier :X Eigenlijk is dit spul te delicaat voor mij om open te maken :$

Ik ga eens kijken of ik de accu los kan krijgen en dan de elektronica droogmaken met een haardroger :D

Edit: bij 4:30 van het filmpje in mijn voorgaande post trekken ze zo het plak-spul van de accu eruit... maar bij mij breekt die substantie aan beide kanten af :/ Hoe?! :/

Edit2: Ik probeerde met een stuk touw de plak-laag onder de accu los te snijden, maar kwam met m'n duim tegen een metalen connector aan... heb nu een vrij diepe en erg pijnlijke snee in m'n vinger :'( :'( :'( Ik heb geen zin meer :'(

Dat glimmende stuk metaal... connector... is heel scherp als je vinger er per ongeluk langs gaat :'(

[Voor 43% gewijzigd door Josefien op 04-11-2017 11:45]

• Josefien
Nah, ik ga niet graag naar zo'n reparatie-winkel :P Ik maakte altijd mijn telefoons zelfs open. Heb ook vaak zelf schermpjes en camera's vervangen. Elke smartphone die ik heb gehad is open geweest, soms met een beetje cosmetische schade, meestal niet :D

Ze worden alleen steeds moeilijker op te openen :/ Waar de meeste toestellen gewoon met een schroevendraaier open ging, had je later lijm wat je moest verhitten om los te krijgen en nu dus dit soort van open wrikken :P

Ik heb 'm inmiddels wel open en gedroogd :D Nu bezig met terug in elkaar zetten... hopen dat 'ie het dan weer doet :D

• Josefien
Yay, mijn Redmi Note 4 doet het weer! :D *O* :D

*O* *Josefien blij blij blij blij!* *O*

Het vervangende scherm kwam vandaag eindelijk binnen... uiteraard meteen gemonteerd... aangezet... en het touch-gedeelte werkt weer :D

Aanvankelijk werkte de back-camera niet (werd niet herkent) en kwam er geen geluid uit bij het bellen. Maar dat laatste bleek omdat je blijkbaar de bel-luidspreker ook moest overzetten, die was niet inbegrepen in het nieuwe scherm (net als het stripje met de aan/uit en volumeknoppen, dat is ook niet meegeleverd) en had ik niet gezien :P En de camera deed het weer na 2x de module losmaken, schoonmaken en weer terugzetten :D

Verder werken de reguliere luidspreker, zaklamp, vingerafdruksensor, audio-uitgang, bellen, 4G, Wifi, Bluetooth, gyroscoop, GPS en opladen ook nog prima :D

Enige wat permanent stuk lijkt door het vocht is de nabijheidssensor, die doet het niet meer :/ Ofwel bij het bellen gaat het scherm niet meer vanzelf uit als je 'm richting je oor beweegt. Maar handmatig uitdrukken werkt wel, dus is geen erg defect :)

Eindelijk weer een snelle telefoon met goede accuduur :D

• Josefien
Wtf... :'(

Ik weet deze keer oprecht niet hoe hij gebroken is :'(

Toen ik gisteren ging slapen was hij echt nog heel. Vanochtend toen ik opstond zat er een kerfje in het glas, onderaan bij dat vierkant-knopje :( Terwijl het toestel de hele nacht op het matras lag met zachtjes muziek aan. Hij is zeker weten niet gevallen, anders had ik 'm vanochtend wel moeten oprapen...

Dat kerfje is uitgescheurd tot die "streep" toen ik 'm in m'n broekzak deed.

Hij doet het nog wel volledig, maar dit is echt flink balen... ik heb het scherm echt amper een maand geleden pas vervangen :'(

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-02 09:43
Ik heb via miniinthebox.com deze beschermhoes gekocht (en een beschermplaatje voor het scherm):

Kost slechts €3,10 en bevalt me prima. Ik vond het toestel ook al erg glad. Hou wel rekening met lange levertijden (1,5 tot 2 maanden).

2,00 m. + begane grond

• Josefien
Ik heb dit toestel inmiddels bijna 3 maanden. En moet wel de conclusie trekken dat de fysieke bouwkwaliteit best matig is :/

Op de metalen behuizing zaten vrij snel al krassen en deukjes in. Niet erg, op zich. Maar vandaag kom ik erachter dat 'ie qua buig-sterkte ook matig is... ik was het toestel vergeten uit m'n broekzak te halen toen ik ging zitten... gevolg: toestel buigt een beetje en de achterkant springt half los :? En da's niet het enige: de metalen achterkant is lichtelijk krom t.h.v. de knoppen/SIM-slot, de dunne strookjes rondom de openingen zijn naar buiten gevouwen :( Het blijkt dat de achterkant erg zwak is op dat punt door de openingen voor de knoppen/SIM-slot. Het materiaal zelf is niet buig-vast, alleen maar afhankelijk v/d constructie... tja... dan knikt 'ie snel op het zwakke punt :/

Het scherm is wel "heel" gebleven op een paar extra scheuren na (waar ik m'n vinger aan heb gesneden) ;(

Het toestel doet het nog nadat ik de kromme delen provisorisch met een tangetje heb rechtgebogen en terug in elkaar heb gezet. Maar dat doet niets af aan dat ik de bouwkwaliteit wat matig vind :/ Een Motorola Moto G4 die in het verleden hetzelfde was overkomen raakte in z'n geheel krom, maar na terug buigen was er niks meer aan te zien...

De Moto G4 bleef fysiek ook langer in "nieuwstaat". Deze daarentegen ziet er na amper 3 maanden al uit alsof 'ie heel veel meegemaakt heeft :o

• Josefien
Ik ben een beetje verdrietig ;(

Het goede nieuws:
- Het vervangende scherm is vandaag binnen en gemonteerd.
- De nabijheidssensor werkt na schoonmaken weer, dus alle functies doen het weer :D
- Toestel kan weer gebruikt worden :D

Het slechte nieuws:
- De metalen achterkant is zoals vorige keer gezegd nog steeds behoorlijk krom en beschadigd.
- Door het terugdrukken van deze kromme achterkant op de telefoon heb ik een scheur in het nieuwe scherm veroorzaakt, nog voordat het beschermfolie was verwijderd :'(
- Ik ben 3 schroefjes kwijt. Ze zaten ongemerkt nog in het bakje waarin ik het oude scherm had gedemonteerd. I.v.m. glassplinters had ik die zo in de vuilnisbak gegooid... kon slechts 1 schroefje terugvinden... 3 stuks zijn onvindbaar ;(

Nu, de schroefjes zijn geen groot probleem, zitten niet op essentiële plekken :) Maar die kromme achterkant moet wel bij voorkeur vervangen worden. Weet iemand wat 'ie kost en waar die te bestellen is? Ik gebruik vermoedelijk de verkeerde zoektermen en kom alleen hoesjes tegen :/

Dit is dus die scheur, veroorzaakt door het terugdrukken van de kromme achterkant... het paste niet meer goed in elkaar... vinger net op de verkeerd plek kracht gezet... *krak*... beschermfolie zat er nog op toen ;( Gelukkig buiten het gebruiks-gebied, maar ik vrees dat dit verder scheurt bij gebruik :/

Alles doet het verder nog wel, kan gebruikt worden...

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-03 13:26
@SirLenncelot Sorry, was mijn bedoeling om zo duidelijk mogelijk te zijn, welke informatie zou je nog meer nodig hebben om een beeld te krijgen? Het boot commando deed bij mij ook vrij weinig, of ik ben niet geduldig genoeg, dat kan ook. Ik krijg ook niet het zwarte scherm met connect to mi pc suite zoals hieronder:

Ik krijg gewoon een zwart scherm.

Het lijkt erop dat de telefoon TWRP wel zou willen opstarten, maar geen beeld geeft (helderheid zo laag dat ik niets kan zien).

Hoe lang duurt het bij jullie na het boot commando voordat je beeld hebt, anders kan ik die nog eens proberen en dan een poosje wachten. Ik had na een minuutje in ieder geval nog geen beeld.

Latin capital letter y with diaeresis

• Josefien
Vandaag het vervangende scherm èn achterkant binnen :D

Of beter gezegd... het scherm werd zaterdag al bezorgd, maar had ik gemist en laten liggen op het postkantoor tot de achterkant ook binnen was, om niet in de verleiding te komen het scherm toch in de oude kromme achterkant te klikken...

Montage ging deze keer zonder breukjes of andere schade :D En alle functies v/d telefoon werken ook :D

De vervangende achterkant past net als het scherm prima :D Het enige zichtbare verschil is de grotere opening in het camera-glaasje en het MI-logo wat meer zichtbaar is (en ook voelbaarder... ik heb de indruk dat het logo eerder gaat afslijten dan bij het origineel).

Met het gelijktijdig vervangen van scherm en achterkant voelt het toestel eindelijk weer aan als een nieuwe telefoon :D
*O* *Josefien blij* *O*

De vervangende en (beschadigde) originele achterkant naast elkaar...

Weer "zo goed als nieuw" :D

• Sander78
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07-2022
Laatst was mijn scherm kapot gegaan maar dankzij @Krypt en de posts van @Josefien vandaag een nieuw scherm erop gezet. Voor het eerst dat ik een telefoon zelf heb gerepareerd en het was erg eenvoudig. Je moet er wel even de tijd voor nemen, want ondanks de filmpjes van 7 minuten op youtube ben ik er al gauw 1,5 a 2 uur mee zoet
https://tweakers.net/ext/f/f0FfVandQRUGcdwuPrsa1Xlk/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/drF6WnR4CnTBMghAXjR0utFI/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/1D2mQRXPiGYQEEumOmbuhr3Q/thumb.jpg

Helaas bleek na het in elkaar zetten dat er een witte glow onderin het scherm zit. Zie de laatste foto. Iemand een idee? Ik heb al contact opgenomen met de verkoper via AliExpress

En mijn trilfunctie maakt nu een beetje lawaai. Heb hem nog even uit elkaar gehaald, maar kon zo vlug niet detecteren wat ik er verkeerd aan heb gedaan. Hij draait gewoon goed maar maakt geluid bij het draaien.

https://tweakers.net/ext/f/WKgXNnwAhAiBdoMUxbFvJJ6b/thumb.jpg

[Voor 8% gewijzigd door Sander78 op 02-02-2018 11:38]

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-03 00:29
Ik heb een vraag

Als ik zo bekijk is mijn scherm qua binnenkant toch anders dan die van jullie. En heb toch echt een snapdragon versie gekocht

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:11
@Josefien
@theduke1989

Even naar de Action en daar een magneetschaal kopen. Tussen 1 en 2 euro, dacht ik.
Een echte lifesaver.... ;)

Zoiets dus:

• Josefien
Het scherm was vanavond weer gebroken :/ ;( :'( Ik had 'm bij een soos laten vallen toen ik 'm op een ronde tafel wilde leggen... toestel viel tegen de tafelpoot en het scherm brak ;(

Het was extra naar omdat ik toen net tegen een jongen had verteld hoe stevig het toestel was en hoeveel valpartijen hij had overleefd. En dan paar minuten later breekt 'ie bij zo'n lage val... ;(

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:21

Tahref

God bless you

M0ker schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:51:
Is het iemand gelukt om de Google camera aan de praat te krijgen op zijn note 4?

Ik krijg steeds de melding dat build.prop een alleen lezen bestand is.
Ja is mij gelukt. In goed dag licht weinig verschil maar in donkere situaties is het verschil wel groot.

Stock app

Google camera

Stock app

Google camera

Dit filmpje: YouTube: Pixel 2 Camera on Redmi Note 4 Without ROOT | हिं&...
En deze guide hadden mij geholpen: https://c.mi.com/thread-1005937-1-1.html

Op deze website: https://www.celsoazevedo....id/google-camera/dev-bsg/
heb ik deze versie gedownload: GC_5.1.018.177624777-41364271.apk

Ik was aan het twijfelen om over te stappen naar de note 5 maar na google cam ontdekt te hebben heb ik weinig reden om extra geld te besteden en blijf ik mijn note 4 houden.

[Voor 14% gewijzigd door Tahref op 14-08-2018 06:42]

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee