Xiaomi Redmi Note 4 (MediaTek processor) Ervaringen & Discussie Topic

Inleiding

The full metal #RedmiNote4 brings premium to a whole new level with its fingerprint sensor and massive 4100mAh battery. It houses the flagship Helio X20 processor and 13MP/5MP cameras while staying 8.65mm thin, 164g light - only 4g heavier than Redmi Note 3. Best of all, it has all your ideal flagship specs.

Foto's

Specificaties

Scherm formaat:1920 x 1080 pixels, 5,5" (~403 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
MediaTek versie (DualNet):
Chipset:Mediatek MT6797 Helio X20
CPU:Deca-core 2.1 GHz
GPU:Mali-T880 MP4
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7) / B20 - global
Camera (achterkant):13 MP (16:9), F2.2 aperture, autofocus, dual-tone LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP, f/2.0, 1080p
SD card:microSD, up to 256 GB (uses SIM 2 slot)
Opslag geheugen (ROM):16/32/64 GB
Werkgeheugen (RAM):16 GB, 2 GB RAM - Standart edition
64 GB, 3 GB RAM - High edition
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual SIM (Micro-SIM/Nano-SIM, dual stand-by)
WLAN:Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
Bluetooth:v4.2, A2DP, LE
NFC:Nee
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB 2.0 (MHL), USB On-the-go
Sensoren:Snelheidsmeter, afstand, gyroscoop, nabijheid, kompas, licht, infrarood afstandsbediening
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:150 x 76 x 8,5 mm
Gewicht:164g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 4000 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Goud, Zilver, Grijs
Led kleuren:Blauw, Rood, Groen, Oranje, Geel, Cyaan, Wit en Violet

Prijzen

De prijzen variëren van €135,- voor de 2GB MediaTek variant tot €180,- voor de 3GB Qualcomm variant.
Europeanen kunnen hun telefoon nog niet rechtstreeks bij Xiaomi kopen, dat gaat via een reseller/internationale webshop. In de praktijk zal de prijs vanaf €150,- beginnen voor het standaard model en het Prime model zal rond de €250,-liggen (excl. verzendkosten en eventuele importkosten).

Note 4 Standaard (Dual Netcom met MediaTek processor): 899 Yuan
Note 4 Prime (Dual Netcom met MediaTek processor): 1199 Yuan

Dual Netcom ondersteunt twee Chinese providers: China Mobile en China Unicom.
Deze telefoon zal altijd een MediaTek processor bevatten.
Serienummers: tot op heden onbekend
2G GSM met banden/frequenties: 2/3/8 = 1900/1800/900
3G WCDMA (inclusief TD-SCDMA) met banden/frequenties: 1/2/5/8 = 2100/1900/850/900
4G LTE-FDD (inclusief LTE-TDD) met banden/frequenties: 1/3/7 = 2100/1800/2600

Full Netcom ondersteunt drie Chinese providers: China Mobile, China Unicom en China Telecom
Deze telefoon zal altijd een Qualcomm processor bevatten.
Serienummers: tot op heden onbekend
2G GSM (inclusief CDMA) met banden/frequenties: 2/3/8 =
3G WCDMA (inclusief TD-SCDMA en CDMA2000) met banden/frequenties: 1/2/5/8 =
4G LTE-FDD (inclusief LTE-TDD) met banden/frequenties: 1/3/7 =

Beide varianten zijn geschikt voor Europese GSM netwerken. 4G zal niet voor alle netwerken geschikt zijn. Het feit dat 3G op 850 en 900MHz zit, wil niet zeggen dat dezelfde range gebruikt kan worden voor 4G. Het netwerk moet geschikt gemaakt zijn in de hardware. Softwarematig unlocken van een frequentie is niet mogelijk.

Links:

Chinese Redmi Note 4 pagina (openen met Chrome voor een vertaling)

Voorgaande Redmi Note Topics:

[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Redmi Note 3/Special Edition] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi Note 3 / Mediatek] Ervaringen en Discussie

Chinaphone topic:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Handige tooltjes & meer

Google Installer (PlayStore installeren
Redmi Note 3 Bootloader Unlocken

Rooten:

Als tip willen ik graag het volgende meegeven: Als je een Xiaomi tablet/telefoon besteld, probeer te voorkomen dat je er een andere rom op (moet)zet(ten). Je kunt namelijk problemen krijgen als je je toestel wilt rooten/flashen of voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Een bekende ROM die voor problemen zorgt is versie:

Root tips

Als je de Multilanguage rom van Xiaomi.eu installeert, dan is root toegang standaard mogelijk.
Het enige wat je daarvoor hoeft doen is root inschakelen bij de: Security app ->Permissions -> Root Access

Andere ROM installeren:

FAQ:

Waarom is het beter om voor de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.

De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.

Is de telefoon geschikt voor ons netwerk?
• De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux
3G Netwerk: WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
• Zoek contact met je provider om te achterhalen of 4G wordt ondersteund via deze netwerken:
4G Netwerk: FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz

De topicstart willen we graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. We hopen dat jullie ons kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan horen we dat ook graag. Je kunt ons daarvoor het beste een Persoonlijk Bericht sturen

[Voor 105% gewijzigd door theduke1989 op 08-06-2017 09:58]

rens-br schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:14:
[mbr]Titelfix.[/]

Ik zou in dit topic gewoon de Note 4 bespreken met beide processoren. Twee verschillende topics lijkt me niet nodig.
Dit is niks anders dan alle 3 de topics van de Redmi Note 3 series ;)
- MTK
- Qualcomm
- International

Het is en blijven verschillende varianten met verschillende handelingen die uitgevoerd moeten worden wil je het goed krijgen allemaal. Daarom dat er dan alsnog wel iemand een qualcomm zou maken in de toekomst... Maar goed....
Wat je ook kunt doen is de officiële global op je toestel installeren, nee die heeft nog steeds geen Nederlands. Maar is wel zonder Chinese apps en de Google Apps zitten al in de rom, dus dat iets dat hoef je niet zelf meer te doen dan. Al blijft de Xiaomi EU rom voor ons Nederlanders natuurlijk het beste: Alleen zonder te unlocken kun je die er niet op zetten en voor dat unlocken dien je Xiaomi om toestemming te vragen!

Dus persoonlijk heb ik ervoor gekozen om de systeem apps in het Engels te laten en met de app MoreLocal 2 ervoor te zorgen dat alle andere apps die ik op het toestel zet wel in het Nederlands zijn, dus wellicht is dat voor jou ook een mooie workaround?
Dat weet ik: Al is de Xiaomi EU rom gebaseerd op de Chinese rom en laten wij eerlijk zijn, hoeveel moeite is het om die apps zelf te verwijderen? Minder moeite dan die gehele Xiaomi EU rom erop te zetten! Ik bedoel met alle respect, maar Xiaomi heeft het ons niet bepaald makkelijk gemaakt.

Om die gehele custom rom te installeren dien je een heel proces te doorlopen en ik lees vaak genoeg dat dit proces niet altijd vlekkeloos verloopt, zelfs wanneer je de toestemming van unlocken gekregen hebt van Xiaomi. Anders had ik die stap allang gezet: Maar dat aanvragen van het ontgrendelen van de boatloader duurt gewoon veel te lang!

Al had ik begrepen dat daar een apart topic overloopt, waar ik overigens ook de nodige problemen tegen kwam...

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Komt ie maar weer eens, de lijst met voordelen van Xiaomi.eu:
Our ROMs features (Whats not in Global):
Blurred statusbar and notification shade (MIUI 7)
Enabled search in statusbar
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 26 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added Phone swipe to the right gesture on the lockscreen
Added T9 dialer support
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Theme element edit mode
Deodexed
And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience..
We iets meer dan een paar verwijderde apps...
Ook geen Analytics backdoor...
Dat is inderdaad zo en het is echt niet zo dat ik daar niet op de hoogte van was, dus ik beargumenteerde ook beslist niet dat die rom niet zijn meerwaarde bied! Enige wat ik beargumenteerde is dat het bij dit toestel best lastig is om die erop te zetten: Veel lastigere dan bijvoorbeeld bij mijn Oneplus One aangezien dat een eitje was!

Bij Xiaomi ziet het proces als volgt uit: Unlock code op Chinese MIUI aanvragen> hopen dat ie goedgekeurd word> developer Rom op het toestel zetten>twee weken later..... unlocken na ontvangst van de unlock code!> schietgebedje doen dat alles goed gaat!

Het gehele bovenstaande proces houdt mij dus tegen en als ik lees hoeveel mensen er problemen bij het unlocken ondervinden? Sorry hoor, maar dan blijf ik liever op de Chinese rom die toch al op mijn Xiaomi toestel stond. Scheelt behoorlijk wat klooien en in een hoekje huilen voor het geval het fout gaat: Want als iets werkt moet je het gewoon metrust laten, ik ondervind namelijk geen beperkingen in de officiële Chinese rom.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
RedmiNote4 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:08:
[...]

Dus ik kan de unlock code gewoon aanvragen zonder eerst de developer Rom erop te zetten? Want ik wil het wel opzich proberen: Vooral vanwege die Xiaomi EU rom. Maar zoals gezegd tot nu toe hield de unlock methode en de gebrekkige informatie van dit betreffende toestel mij tegen.
Het is geen code.
Je vraagt unlockrechten op je MIUI account aan. Die kun je altijd aanvragen. Om de unlockprocedure te kunnen voltooien, moet je echter we de DEV rom erop hebben staan, anders lukt het niet.
En er is hier echt pagina's vol informatie te vinden. Sterker, er is zelfs een speciaal unlocktopic:
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

• shiro_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-05-2018
Nickdn schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:54:
Gister telefoon besteld bij geekbuying voor 139 euro normale shipping geen DHL (32gb-3gb). Kan niet wachten tot ie binnen komt. Mn Oneplus one heeft het na 2.5 jaar opgegeven dus zit met mn oude Nexus 4!

Nog nooit een phone gehad met Mediatek processor, lees wel altijd veel haat in comments ( niet alleen op tweakers). Zit hier nog een bron van waarheid in? Ik lees hier dat mensen soms wat software problemen hebben, maar nooit echt wat voor problemen.

En kan je de global rom er opzetten zonder te rooten?
yep, global rom kan je erop zetten zonder te rooten.

• dutchgio
  • Nu online
FYI:
dutchgio schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:18:
Er is nu (zoals verwacht) ook een Quallcomm versie van de Redmi Note 4:
http://en.miui.com/thread-470121-1-1.html
Met Snapdragon 625.

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-03 14:46

Salmon

Custom ROMs +1

..Christiaan.. schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:14:
Sinds een week heb ik een Redmi Note 4 (Mediatek) in huis. Miui update gedaan via telefoon zelf. Draait op (denk ik) een China Stable. Wel playstore, geen NL.
Nu krijg ik echter mijn telefoon niet meer aan. Ik keek erop en zag het startscherm. Van alles geprobeerd, maar het probleem blijft.
Hier wat meer info: https://forum.xda-develop...ocked-bootloader-t3541762
Ik heb de China stable rom er opnieuw op weten te zetten (locked bootloader) en toen deed ie het weer; echter hij is nu weer uitgevallen dus ik denk niet dat dat de oplossing was....
Heb je de telefoon bijvoorbeeld een dag aan de lader gehangen? Kom je in fastboot mode (vol- en pwr button)? In de XDA post lees ik dat je via ADB geen response krijgt, dat kan best kloppen als je niet eens in Android kan booten. Geprobeerd te flashen via de Mi Flash tools met de juiste procedure?

De juiste drivers dienen uiteraard geïnstalleerd te zijn, als je de telefoon via Fastboot (fastboot devices commando) niet vind dan kan je de rest via de PC net zo goed niet proberen. Ik heb al 4 RMN4's geflashed vanaf stock, bootloader unlocken en daarna de Xiaomi.eu ROM geflashed. Het kan inderdaad best verwarrend zijn als je de processen niet volledig begrijpt.

Xiaomi Mi 10T Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 21:27
Joel22 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Is die geknutselde rom een plus of minpunt?
Voor de winkelier een pluspunt, want er kan van alles inzitten waar zij dan weer geld aan verdienen. Zo kan je bijvoorbeeld extra pop-ups krijgen met reclame. En soms komt er dan ook nog eens gratis malware mee.

Dus voor mij is het altijd zo snel mogelijk zo'n rom eraf halen en vervangen door de officiele rom, of als de unlockrechten zijn toegekend er de EU rom op zetten.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sjees, met de grote AliExpress sale kun je vandaag de global versie met volledige 4G ondersteuning nu al krijgen vanaf 140 euro: https://www.kimovil.com/e...mi-note-4-global-3gb-32gb

/sale afgelopen

Overweeg om deze in de zwarte versie te bestellen. Kijk ik welke ik de mooiste vind en zet ik de andere op V&A. :)

Welke hoesjes/screenprotectors moet je eigenlijk kopen voor de global versie. Gewoon die voor de "Note 4" of toch "Note 4X"?

Btw aanrader: uitgebreide review van de Redmi Note 4 door XDA-developers.

[Voor 24% gewijzigd door wian op 30-03-2017 21:00. Reden: Link naar xda-developers review toegevoegd]

• Salmon

Salmon

Custom ROMs +1

wian schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:02:
Sjees, met de grote AliExpress sale kun je vandaag de global versie met volledige 4G ondersteuning nu al krijgen vanaf 140 euro: https://www.kimovil.com/e...mi-note-4-global-3gb-32gb

Overweeg om deze in de zwarte versie te bestellen. Kijk ik welke ik de mooiste vind en zet ik de andere op V&A. :)

Welke hoesjes/screenprotectors moet je eigenlijk kopen voor de global versie. Gewoon die voor de "Note 4" of toch "Note 4X"?

Btw aanrader: uitgebreide review van de Redmi Note 4 door XDA-developers.
Zo ver ik weet is er maar één RMN4 Global, en dat is de "normale versie", non-X. De uitlijning van de sensoren aan de voorkant van het scherm zijn anders op de Note 4 en de Note 4X. Ik weet niet meer zeker of de achterkant verschilt van elkaar. Zoek in ieder geval voor accessoires voor de Note 4 versie. :)

Ik heb trouwens een RMN4X momenteel in gebruik, maar ik krijg geen 4G verbinding op het Vodafone netwerk. Zeer vreemd, met de normale Note 4 lukte dat wel. Bij de instellingen van de SIM zie ik wel dat LTE preferred aanstaat en dat ik zelfs het LTE vodafone netwerk kan selecteren. De telefoon switched alleen nooit naar 4G en blijft op 3G/HSDPA hangen :o

[Voor 15% gewijzigd door Salmon op 30-03-2017 09:08]

Xiaomi Mi 10T Pro

• Salmon

Salmon

Custom ROMs +1

dutchgio schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:08:
[...]

De Global heeft een Snapdragon, net als de 4X variant.
Ze maken het er niet makkelijker op. :)
Dat wist ik, maar hierboven werd gevraagd naar hoesjes/screen protectors. De afmetingen van de Global-versie zijn zo ver ik weet hetzelfde als de normale, non-X, versie van de Redmi Note 4.

Xiaomi Mi 10T Pro

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Salmon

Salmon

Custom ROMs +1

yodeluxe schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:02:
Tot nu toe wel tevreden, al zit ik nog te worstelen om 'm unlocked te krijgen, ik krijg elke keer als ik mijn account wil koppelen de melding "10008", dan wat Chinese characters, dan "API" en dan weer wat Chinees. De ROM lijkt wel origineel, in elk geval was de doos sealed en er waren (voor zover ik kon zien) geen aanwijzingen dat er iets anders op was gezet. Maar ja, ook de originele ROM vind ik maar niets (teveel Google apps), terwijl de EU ROM op m'n Redmi 3 juist veel prettiger (en lichter) werkt. Er staan op het Miui forum al diverse topics over dat 10008 probleem, er is ook een bug report, maar een oplossing lijkt er nog niet te zijn.
Ik heb gelukkig de oplossing mogen vinden na 2 weken frustratie ;w . Ik had een RMN4X in zowel goud als zwarte uitvoering. De goude kreeg ik geheel niet unlocked door de 10008 API error (invalid param o.i.d. is het), de zwarte kreeg ik binnen 10 minuten unlocked en op de xiaomi.eu ROM. Zo ver ik nu begrijp is dat het aan de ROM versie kan liggen. Ik heb jammer genoeg niet gekeken naar de versie die op beide Note 4X stonden, maar het was in ieder geval de Global Stable. Wanneer ik de 7.2.16 versie flashte werkte het unlocken direct. O+

TL;DR
Flash 7.2.16 ROM via updater app, reboot na de automatische factory reset en unlock de telefoon, flash TWRP en flash EU ROM.

Het zat hem dus in de ROM versie. Belangrijk is dus ook dat je de drivers van de telefoon hebt en de telefoon zichtbaar is via het commando adb devices of fastboot devices.

Benodigdheden:
MiFlashUnlock
miui_HMNote4XGlobal_7.2.16_e6eed016d8_6.0.zip
TWRP van Cofface
ADB drivers (geen flauw idee welke ik gebruikte, maar volgens mij werkt elke generieke)
Laatste Xiaomi.eu ROM

Uiteindelijk was dit de werkwijze:
  1. Download de benodigdheden en voornamelijk de 7.2.16 HMN4X Global ROM
  2. Plaats deze zip op de telefoon via een USB-kabel
  3. Ga daarna naar de Updater app en selecteer de 3 ... rechtsbovenin het scherm.
  4. Druk op choose update package en browse naar de rom. Selecteer deze en installeer hem.
  5. De telefoon reboot en update de software (er wordt ook een factory reset gedaan zover ik zag)
  6. Wanneer de telefoon opgestart is skip je alle installatieschermen. Misschien dat je wel even WiFi moet aanzetten en moet inloggen met je MIUI account. Dat maakt verder niet uit
  7. Ga naar settings>About phone>Druk 5x op miui version. En zet developer mode aan.
  8. Ga naar de developer options. Settings>Additional settings>Developer options
  9. Scroll een beetje naar onderen en zet USB debugging aan.
  10. Sluit de telefoon aan de kabel en installeer de drivers. De telefoon moet zichtbaar zijn via CMD met
    code:
    1

adb devices
    Indien dat niet het geval is zijn de drivers incorrect. De drivers kan je veranderen via apparaatbeheer in Windows.
  11. Ga nogmaals naar de developer options op de telefoon. En onder "Oem unlock" staat unlock status. Druk hierop en voeg de telefoon toe aan de jouw MIUI account (na het inloggen). Hier moet nu geen error meer plaatsvinden.
  12. Download de MiFlashUnlock applicatie en log hierop in met hetzelfde miui account als op de telefoon.
  13. Start de telefoon in fastboot mode (volume down + power button, wanneer de telefoon uitstond). Of doe dit via de command line
    code:
    1

adb reboot bootloader
  14. Unlock de telefoon met de MiFlashUnlock. Reboot de telefoon hierna
  15. De telefoon start nu normaal op. Verplaats de EU ROM naar de telefoon via USB-kabel.
  16. Dus nu op naar TWRP flashen. Reboot weer naar fastboot mode en flash via fastboot TWRP.
  17. Flash TWRP via CMD
    code:
    1

fastboot flash recovery cofface_recovery_mido_20170215.img
  18. Boot in TWRP via CMD
    code:
    1

fastboot boot cofface_recovery_mido_20170215.img
  19. TWRP start nu op en vanuit daar kan je direct de xiaomi.eu flashen die al op je interne geheugen staat.

Xiaomi Mi 10T Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

445033

Joel22 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:12:
[...]

Ondertussen heb ik de note 4x binnen. Hoe flash ik daar nu een Xiaomi.eu rom op? Heb al wat gezocht, maar ik zie door de bomen het bos niet, tips zijn welkom :).

Een global ROM is toch eigenlijk​ nog beter?(vanwege OTA) Of krijgt xiaomi.eu ook netjes OTA binnen?
Waarom kiezen sommige hier voor een 4X? Dan mis je B20 band op 4G. Of ben ik nu gek?

Grootste "voordeel" van een EU Rom tov Global is de Nederlandse taal. Mijn dochter draait een Global op haar Note 3 en ik had EU Rom. Sommige beweren dat EU beter is maar ik merk er in de praktijk weinig van. Ik twijfel daarom of ik op mijn Note 4 EU ga flashen.

Kort door de bocht, unlocken, daarna TWRP erop en de juiste EU flashen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Eu rom heeft geen ota, maar er komen wel vaak updates die je eenvoudig handmatig kan installeren. Voordeel van de EU rom is dat alle bloatware verwijderd is, waaronder een update mechanisme waarmee Xiaomi ongevraagd apps kan installeren.

LineageOS is nog lichter, maar ook kaal. Er zit bv standaard geen ondersteuning in voor de IR afstandsbediening of FM radio. Dat moet je achteraf installeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

445033

Joel22 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:11:
[...]

Omdat ik geen 4G gebruik, al heb ik in de flash sale ook nog maar een global besteld(140 euro...). 1 van de 2 kan dus op marktplaats...

Maar je kunt dus op een Chinese variant dus ook Global flashen? Want het gaat mij vooral om OTA. Bovendien denk ik dat de Global beter op Tweakers verkoopt. Dus dan flash ik voor mezelf gewoon de Chinese.
Een beetje fatsoenlijke webshop levert hem gewoon al netjes met een Global Rom. Zowel op de Global Versie van de Redmi Note 4 als de 4X. Gewoon ff checken als je hem binnen hebt.

Sowieso is op iedere variant de Global Rom te flashen. Als je een originele Rom hebt op je toestel is flashen en koud kunstje. Op interne opslag zetten en via update menu flashen

Heb ff mijn huiswerk gedaan voor EU Rom en volgens mij is deze werkwijze de makkelijkste voor je: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp

Gewoon stap voor stap volgen en check wel goed dat je Mido codenaam van het toestel in de gaten houdt bij kiezen TWRP en EU Rom.

Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

445033

Joel22 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:27:
[...]

Thx! Ik heb deze http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_613147.html. Hierop staat geen officiële rom, maar een global met extra talen. Kan ik hier dus gewoon een officiële global op flashen via sd en updatemenu? Ik wil mijn net binnen gekomen tel niet vernachelen. Bedankt!
Ik denk het niet maar gewoon proberen. Als hij het Zip bestand niet wil pakken krijg je onmiddellijk een melding.

Lukt het niet zal je het op de andere wijze moeten proberen die ik in de link heb aangegeven. Ik heb een Note 2 en 3 zo gedaan en als je het stap voor stap doet en goed leest kan er weinig mis gaan.

Tja dat is het manco van China phones, je moet een beetje Tweakeren als je iets wil.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-03 20:44
Mido is inderdaad de versie die je gebruikt voor beide types met Qualcomm 625. Dus voor de Redmi Note 4X en de Redme Note 4 International Edition/Global Version. Qua uiterlijk lijkt de Global Version ook meer op de Note 4X dan op de gewone Note 4.

Voor de "gewone" Redmi Note 4 met Mediatek processor zou je een Nikel ROM gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 20:05
Grannd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:21:
[...]

De 4X ondersteund gewoon 4G in Nederland, alleen Band20 (800mhz) ontbreekt, binnenshuis en buiten de randstad valt het 4G-bereik sneller weg maar je kan gewoon prima op 4G internetten op de 4X bij vodafone en KPN. Bij T-Mobile zou je helemaal nergens last van moeten hebben op de 4X.
De global versie (met band 20) heeft typenummer 2016102.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02 20:17
vandermark schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:40:
[...]

Hier komt er ook één voor een vriend van me. Om de bootloader te unlocken wilde ik de rom van stable --> dev overzetten door de juiste zip te installeren via de updater app maar dat lukte niet... Kreeg foutmelding dat het niet mocht. Hoe heb jij de bootloader unlocked?
Ik heb deze beschrijving van xda gevolgd: https://forum.xda-develop...variants-to-read-t3565459

Zie ook post #2 in dat topic, je hoeft niet perse de developer rom te flashen. Zolang je je miui account maar dan koppelen (en geen vage foutmelding krijgt in Chinese tekens).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10-2022
routier_lub schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:23:
[...]

De global versie (met band 20) heeft typenummer 2016102.
Die heb ik tenminste .. ;)
Ik ben nu even met Hollandsnieuwe aan het corresponderen om te kijken wat er aan de hand is. Wordt vervolgd ...

PS: Bedankt voor al de commentaren. Dit is erg behulpzaam!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 20:05
Gurby schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:58:
Ik zit direct bij Vodafone, en heb ook nog geen 4G werkend gekregen op mij Redmi Note 4 global met onofficiele Lineage OS; ik heb de APN al handmatig proberen in te stellen maar ook nog geen sjoege helaas.
Al van simslot gewisseld? Bij de note 4 van mijn vrouw pakte de telefoon in het nano simslot wel 4g bij hollandsnieuwe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-03 19:48
swima schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:35:
[...]

Ohje - dan houdt het inderdaad op voor mij ;w
Ik heb de nano-slot nodig voor de SD card ;(

PS: ik gebruik trouwens AospExtended ...
Idem hiero (Redmi note 4 international (met band 20), met de MicroSim heb ik maximaal H(SDPA).

Jammer maarja hij zij zo, ga hem toch meer voor op reis gebruiken. waar ik de nano slot ga gebruiken ;-)
(ook AospExtended btw).

Acties:
  • +1Henk 'm!

445033

Bassbounce schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:17:
Hebben hier meerdere mensen last van witte pixels tijdens het booten en wanneer het scherm zwart is en blacklight op 100% staat?

Sinds zaterdag een nieuwe redmi note 4 global edition gekocht bij iemand hier op tweakers.net en ik heb last van 10 a 15 witte pixels wanneer het scherm zwart is.
Op internet lees ik dat het een veel voorkomend probleem is, ik hoop dat het zich niet verspreid.

Want garantie duurt weken voordat ik een ander toestel heb en het geld krijg ik niet terug.. :(
Dat je je geld niet terug krijgt is natuurlijk zwaar k.. Ik zou iig hierop Tweakers een review achterlaten over de desbetreffende Tweaker.

Wat betreft je scherm zou ik een nieuwe bestellen: https://www.aliexpress.co...hText=screen+redmi+note+4

En deze laten inbouwen ergens lokaal. Ik was voor mijn Redmi Note 2 voor inbouwen 2 tientjes kwijt. Is ff balen die extra kosten maar sneller dan garantie (als dat al gaat werken met een Chinese webshop) en dan ben jij onder de pannen.

Edit: check wel ff de versie. Volgens mij zit er verschil tussen een 4 en een 4x/global. Dat weet ik niet zeker.

[Voor 4% gewijzigd door 445033 op 03-05-2017 19:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

445033

wian schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:25:
Weet je dit zeker? Ik dacht uit dit topic juist het tegenovergestelde begrepen te hebben.

Is de Global versie van de Note 4 (met band 20) qua hoesjes dus gelijk aan de Note 4X?
Global =4X met dat verschil dat je de volledige 4G banden hebt op de Global. Bij flashen van Roms ook dezelfde Roms gebruiken. Type Mido.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-03 14:49

Grannd

da Granndest

Als de processor hetzelfde is, is het uiterlijk hetzelfde, de Note 4 Global en de 4X hebben allebei de Snapdragon 625. Die hebben ipv een volledig metalen achterkant, plastic boven en onderaan de achterkant. Dit zijn de modellen met codenaam mido.

De andere Note 4 modellen (met Mediatek) hebben een volledig metalen frame. Codenaam nikel.

[Voor 8% gewijzigd door Grannd op 11-05-2017 09:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik heb mijn Global 3GB32GB via Banggood.com gekocht. Die garanderen (zie hun NL facebook pagina) dat er geen douanekosten bij komen als je voor Priority Direct Mail shipping kiest (kost iets van 6 euro). In mijn geval heeft dat in ieder geval gewerkt en telefoon was binnen 2 weken bezorgd. Voor minder dan 150 euro een zeer prima toestel in huis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wian
  • Niet online
De 64GB Global is eindelijk op voorraad bij banggood. Selecteer wel priority direct verzendoptie om inklaringskosten te voorkomen. Code FOKNLBG geeft 5% korting.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:37:
[mbr]Dames en heren. Er is een speciaal 4X topic: [Xiaomi Redmi 4X] Ervaringen & Discussie. Graag berichten over 4X daar bespreken.

Verder is er ook een los levertijd en prijzen topic: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen., dat is hier offtopic.[/]
Note 4X is meer een Note 4 dan een 4X....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrBB
  • Laatst online: 18-07-2022
theduke1989 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:50:
[...]

Allemaal dezelfde formaat, zit geen enkel verschil in tussen de global en de cn.
Weet je het zeker? De plaatjes hier lijken dat tegen te spreken. Ik kan in ieder geval uit eigen ervaring bevestigen dat op de 4 global edition 3GB/32GB het 4X hoesje past (zelfde aantal en positie van de gaatjes als de 4X op de plaatjes waarnaar ik linkte).

Dat de 4 global hetzelfde is als de 4X (maar anders dan de 'gewone' 4) wordt ook hier gezegd.

En hier een discussie over/overzicht van de verschillen tussen enerzijds de 'gewone' 4 en anderzijds de 4X/4 global.

[Voor 15% gewijzigd door MrBB op 28-05-2017 09:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

445033

groxgrox schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:14:
http://www.geekbuying.com...phone---Black-379093.html

Mooie aanbieding en ik sta op het punt deze te kopen, kan iemand die me aangeven of deze met de 4g van Tele2 werkt? Tele2 zit op 800mhz en 2600mhz dacht ik (welke banden zijn deze 2)?
Werkt volledig B7 en B20 http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden

Had eerst verkeerd gekeken. 8)7

[Voor 24% gewijzigd door 445033 op 28-05-2017 18:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Florisoliemans
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03-2019
Wat een telefoon is dit zeg. Ik heb hem veruild voor mijn Nexus 5x die alweer een kapot scherm had. Voor de prijs van een vervanging +20 eu heb ik nu ee nnieuwe. Het scherm is prachtig, hij is snel en ik vind het Xiaomi added software ook nog heel innovatief. Ik zou mij zorgen maken als ik Apple/samsung was.. met zo'n prijs kwaliteit verhouding

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vincent_1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 09:36
Furiousz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:15:
Na een Xiaomi hongmi, redmi note 1 en een redmi note 2 heb ik nu ook zojuist de Redmi Note 4x 4GB 64GB Global Version besteld bij Geekbuying. Ik ben erg benieuwd naar dit toestel :). De Redmi Note 2 die ik nu heb draait op CM12.1, dus ik denk dat zodra ik de Redmi note 4 heb er gelijk LineageOS 14.1 op zet.
Komende van een Redmi Note 4G (de eerste dus) kan ik je zeggen.
- Bouwkwaliteit is fantastisch, telefoon is zowat 2x zo dun, oogt en voelt echt premium.
- Scherm is prachtig
- Fotokwaliteit in daglicht is stukken beter, bij minder licht ongeveer hetzelfde
- Videokwaliteit (zeker bij minder licht) lijkt slechter 8)7 geluidskwaliteit is al helemaal bedroevend hopelijk gaan ze dit oplossen (1 versie geleden werkte bijvoorbeeld slowmo niet, imiddels wel dus er wordt hard getimmerd aan de weg. Op MIUI tenminste)

Over de eerste Redmi Note was ik erg te spreken, was gewoon erg goed (zeker in die tijd, toch al weer oud beestje)
Ik denk echter dat ik niet meer voor een Redmi zal gaan, maar 50 extra er tegenaan gooien voor een Mi.
Enige jammere is dat de Redmi global heeft (B20) en de Mi series dit nooit lijken te krijgen

Maarrr, don't get me wrong het is wel een lekker toestel hoor, zeker voor die prijs

[Voor 17% gewijzigd door vincent_1234 op 08-06-2017 10:43]

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:16
Iemand enig idee hoe ik mijn "basis" screen kan vervangen als ik op de homebutton druk? het is nu de meest rechtse en ik wil de meest linkse
Zie
http://webcazine.com/foru...ault-home-screen-in-miui/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:38
Cranberry schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:30:
Ik zou graag de Redmi Note 4 kopen.
Is er hier iemand die deze telefoon heeft en bij Tele2 zit? Zo ja, werkt VoLTE/bellen over 4G?
Ik heb deze met Tele2. Heb volte aanstaan.
Volle 4g met de internationale versie

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:24
Hey,

Je moet de global version hebben, want die heeft alle banden voor goed 4g ontvangst in Nederland en is plug en play en hoef je verder niks aan te doen, let wel op, geen Nederlandse taal, wel Engels en toetsenbord kan natuurlijk wel in Nederlands.

Bij Banggood raad ik en aan te kopen;
https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1129991.html
Met kortingscode BGEN432 echt een kopie en geef dan aan bij verzendoptie: priority direct mail, iets duurder maar geen invoerkosten en andere importgedoe.

Zie helaas dat ie tijdelijk bij Banggood uitverkocht is, maar ik raad je in ieder geval en global version aan om te kopen.

Edit: ik zie dat bij Honor buy de international version de global version is, aan de banden te zien en het plaatje 'global version' , in dat geval geef je 2 links die identiek zijn volgens mij. De Redmi note 4 kan ik in ieder geval erg aanraden, erg goed toestel.

[Voor 13% gewijzigd door krissie100 op 28-06-2017 22:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ik zou gewoon Xiaomi.eu flashen, dan heb je direct alles Nederlands en meer verbeteringen voor gebruik hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
routier_lub schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:09:
[...]

Morelocal 2 is voldoende. Dan heb je alle apps in het Nederlands. Alleen hoofdmenu is nog Engelstalig.
Morelocal 2 moet wel met een adb commando.
Gewoon spelling check op Nederlands gezet werkt prima voor instellingen vind ik Engels toch beter
O-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
*knip*. Hier Hebben we de V&A voor.

[Voor 82% gewijzigd door rens-br op 04-07-2017 08:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubiks
Kitser schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:19:
[...]

Het gaat inderdaad om een Snapdragon.

Misschien heb ik m'n vraag niet goed geformuleerd.
Ik bedoelde eigenlijk welk versienummer MIU ik moet hebben.
Als ik op jouw linkje klik en daarna kies voor "stable" kan ik allerlei versies kiezen.
M'n gevoel zegt gewoon de de nieuwste pakken. Dus 8.5
Klopt dat?

Ps moet nog ruim 2 dagen wachten tot ik de bootloader kan unlocken. Wat een onzinnig beleid is dat van die 72 uur zeg.
Deze moet je hebben:

xiaomi.eu_multi_HMNote4X_V8.5.1.0.MCFCNED_v8-6.0.zip

8.5 is idd de laatste stable versie.

[Voor 3% gewijzigd door Rubiks op 11-07-2017 18:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 01:42
Kitser schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:19:
[...]

Misschien heb ik m'n vraag niet goed geformuleerd.
Ach so... :)

Inderdaad voor de hoogste versie gaan.
Je moet alleen kiezen voor een stable of beta versie.

OTA heb je volgens mij wel, maar niet zo frequent als bij de officiële Chinese ROM.
Als je graag up-to-date wilt blijven, kan je beter zelf met de hand updaten.
Voor de rest maakt het niet zoveel uit. MIUI9 komt eind dit jaar uit en die krijgt de Note 4 ook.
En dan ben je weer aan het hobbyen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubiks
En ik vraag me ook af of de Xiaomo.eu ROM's OTA hebben? Of moet je de nieuwe versies elke keer zelf flashen? Dat zie ik me vader natuurlijk niet doen ;-)
Zie:

"Some facts about OTA delay"
https://xiaomi.eu/community/threads/7-7-6.40698/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vincent_1234
eRie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:40:
Sinds gisterenmiddag ook de Redmi Note 4 in bezit. Ziet er echt super uit. Echt een bang for buck telefoon. Klein vraagje, maakt het uit dat je de locatie of ''region'' niet op Nederland kan instellen? Dat de taal niet in het Nederlands kan wist ik, maar dat je niet de juiste locatie kan instellen was mij niet bekend.
Ik heb de telefoon niet zelf in gebruik, dus nog even kijken of er uiteindelijk de EU ROM op komt te staan.
Taal op Engels, Locatie op Duitsland zetten en via MoreLocale (kleine adb shell command uitvoeren) op Nederlands zetten.
Telefoon is dan in het Engels en alle apps in het Nederlands

Ik dacht eerst dat dit (lokatie op Duitsland) de oorzaak was voor onverklaarbare problemen.
Zo kon ik bijvoorbeeld geen video's uploaden via YouTube omdat ik een foutmelding kreeg.
Alles was gerelateerd aan rechten (standaard timmert MIUI de boel aardig dicht maar is ook makkelijk weer toegang te geven)

GPS werkt perfect, alle bekende apps werken perfect en je hebt gewoon elke maand OTA updates

[Voor 5% gewijzigd door vincent_1234 op 12-07-2017 08:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vincent_1234
eRie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:14:
[...]

Top. Ergens een stappenplan wat betreft More Locale? Als ik die app opzoek krijg ik meerdere mogelijkheden. En ik kan niks vinden over het adb command.
Google Play: MoreLocale 2
De app geeft zelf aan wat je moet invoeren met ADB maar een stappenplan is nog makkelijker en het internet staat er vol mee, bijv: http://en.miui.com/thread-22964-1-1.html

Om USB debugging volledig te activeren moet je inloggen met een MIUI account op de telefoon

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 20:52
Rubiks schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:37:
Ben op zoek naar een goede kwaliteit tempered glass voor RN4X. Ik heb al verschillende geprobeerd maar nog geen goede gevonden. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand nog een tip?
Ik heb deze besteld maar nog niet binnen.
Dus voor een Redmi note 4 global version

[Voor 3% gewijzigd door jobr op 13-07-2017 19:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jobr
Rubiks schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:28:
[...]

d:)b
Heb je ook dat het scherm wat grijzer lijkt en dat er bij een bepaalde lichtinval een soort raster van puntjes te zien is, vooral wanneer het scherm donker is ?
Soms heb ik ook last van een soort oliekleurige vlek. Schijnt te maken hebben met ruimte tussen scherm en protector omdat alleen de randen "gelijmd" zijn.
Dat raster zie ik ook, maar dan moet ik wel mijn best doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubiks
445033 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:32:
[...]

Protector is helemaal niet nodig. Glas moet je wel erg gek doen als jij daar krassen op krijgt. Hier 4 Notes van 2 t/m 4 en allemaal zonder protector (ook de kinderen). Geen centje pijn.
Ik heb de RN2 wel eens laten vallen. Er zat toen een scheur in de protector, maar niet in het scherm :Y
Ik denk dus dat het wel degelijk zin heeft.

[Voor 5% gewijzigd door Rubiks op 15-07-2017 18:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubiks
445033 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:48:
[...]

Je moet toch ooit een reden hebben om weer eens wat nieuws te kopen? :+ NB: een nieuw scherm voor deze toestellen kost overigens maar 2 tientjes. Weet ik uit ervaring met mijn Note 2.
Is toch weer eeen paar kratjes bier...😋

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eRie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-03 09:30
Mees789 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:09:
Gelukt! Besteld bij Banggood :)
Ben benieuwd!

Ik zou graag mijn WhatsApp conversaties willen overzetten, ik laat hem back-uppen via Google Drive, dit moet genoeg zijn toch?
Is het ook mogelijk dat ik de media die ik van WhatsApp heb weer kan aanklikken in WhatsApp zelf (zonder dat er staat dat de media verwijderd is)? Zo ja, hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Dat gaat niet mee in de back-up of wel?
Back-up via Google Drive is genoeg. Vorige week ook gedaan en alle berichten inclusief media worden netjes overgezet.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:24
445033 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:01:
[...]

Laat dat ding gewoon draaien op de EU Rom. Werkt je GPS ook beter. ;)

[...]

Je had een international moeten bestellen, geen Global. Helaas .....
Je moet juist global bestellen maargoed :)

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-03 21:03
Joatg schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Ja precies dit. Een medetweaker waarschuwde me er ook al voor. Ook veel negatieve reviews over Geekbuying. Ik vind het maar een lastige mobiel om aan te komen voor mijn eisen tenzij je er 220euro voor over hebt.
Ik heb dan weer goeie ervaring met geekbuying. Maar dan wel een xiaomi mi max 2 in ieder geval kwam uit spanje binnen 5 dagen geleverd!

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

• dutchgio
  • Nu online
gooddaddy schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:14:
[...]

De eerste weekly ROM voor MIUI9 is uit. Nu de grote vraag? Alles wipen of gewoon updaten via de ingebouwde updater?
Gewoon updaten moet kunnen.

Maar aangezien het nog een behoorlijke beta release is wellicht verstandig om eerst een volledige backup te maken in TWRP zodat je nog terug kan.

• cornfed99111
SirLenncelot schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:26:
Enkele vragen voor jullie:
[list]
• Welke ROM raden jullie aan? Ik wil het liefst een stable rom draaien en vind MIUI best prima uitzien. Zou ik voor de Global stable rom gaan of toch voor de Xiaomi.eu rom?
• Is het altijd nodig om de bootloader te unlocken of kan ik bij de stable rom direct flashen?

thnx voor de input
Lees openingspost en lees dit topic: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

445033

SirLenncelot schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:26:
mijn telefoon is inmiddels uit Zwitserland vertrokken. Wordt dan toch tijd om te kijken welke stappen ik moet ondernemen voor het flashen van een verse rom. Het is niet echt super duidelijk beschreven, maar hier op het forum toch wel wat info kunnen vinden.

Enkele vragen voor jullie:
  • Welke ROM raden jullie aan? Ik wil het liefst een stable rom draaien en vind MIUI best prima uitzien. Zou ik voor de Global stable rom gaan of toch voor de Xiaomi.eu rom?
  • Is het altijd nodig om de bootloader te unlocken of kan ik bij de stable rom direct flashen?
thnx voor de input
Zo: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp

Mijn advies: Stable EU ROM icm Nova Launcher. Dat wekelijks updaten is nergens voor nodig (vind ik).

[Voor 3% gewijzigd door 445033 op 02-09-2017 16:36]

• dutchgio
  • Nu online
En daarnaast draai je een aangepaste rom, daar gaat ie ook op af.
Je kunt beter kijken naar Magisk + Universal Safetynet fix, dat werkt wel.
Mijn safetynet is daarmee wel succesvol op Xiaomi.eu, rooted en unlocked bootloader.

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-04-2021
Krypt schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:24:
[...]

Omdat anders Pokémon go niet meer werkt, en ik speel nog wel eens met m'n 2 zoons.
Ik draai op lineage, erg tevreden over en net even gekeken maar kan pokemon go ook gewoon openen. Ligt inderdaad aan de root.

445033

SirLenncelot schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:47:
Bedankt @Musicmasters en @cornfed99111 Had in de openingspost helemaal over dit stuk heen gelezen. Ik heb hieronder even een korte samenvatting gemaakt omdat de informatie - voor mijn gevoel in ieder geval - erg versnipperd en soms incongruent is.
  • Stap 1: Aanvragen unlock rechten op http://en.miui.com/unlock/ (Op KPN sim helaas geen verificatie sms kunnen ontvangen. Waarschijnlijk een workaround nodig.)
  • Stap 2: Developer ROM installeren (overeenkomstig met voorgeinstalleerde rom)
  • Stap 3: Bootloader unlocken (met welke unlock tool ??)
  • Stap 4: TWRP installeren (reddit handleiding)
  • Stap 5: Custom ROM installeren (@Musicmasters Bedoel je Xiaomi.EU rom en is MIUI 97.8.31 al compatible met de Redmi Note 4 Global?)
Als je hier https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp de eerste link aanklikt kom je toch hier https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/bootloader om te unlocken. Lijkt me allemaal duidelijk genoeg. Laatste weekly hier: https://sourceforge.net/p...I-WEEKLY-RELEASES/7.8.31/ De HMNote4X

Laatste stable hier: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=185354 Ook de HMNote4x

NB: Developer ROM had ik niet nodig. Ik had een officiele Miui Rom vanuit de leverancier erop staan.

[Voor 53% gewijzigd door 445033 op 05-09-2017 20:42]

• cornfed99111
Krypt schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:24:
[...]
Omdat anders Pokémon go niet meer werkt, en ik speel nog wel eens met m'n 2 zoons.
Bij onze Note 4 met EU ROM (MIUI 9) met unlocked bootloader maar zonder root, geeft SafetyNet PASS aan.
Pokemon draaien is dan ook geen probleem.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:31
celshof schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:13:
Je nieuwe Note 4 telefoon aan het begin van de Hollandse herfst in een niet afgesloten jaszak bewaren bleek toch niet zo'n goed idee.

Waterschade dus. Telefoon is op een gegeven moment wel aangegaan, dus schade lijkt beperkt. Nu doet hij echter niets meer en krijg ik bij laden een rood knipperend lampje. Als ik het goed begrijp betekent dit dat de batterij niet meer wil laden. Kennelijk een probleem dat wel eens vaker voorkomt en op te lossen door 3 maanden te wachten of de batterij los te koppelen. Wachten is geen optie, omdat als volledig ontladen/loskoppelen geen optie is, ik de verzekering van mijn VISA kaart moet inschakelen.

Op YT heb ik wel filmpjes gezien over hoe ik de batterij moet loskoppelen, maar voordat ik het toestel ga openen de vraag of andere mensen hetzelfde wel eens hebben moeten doen of tips voor mij hebben,
het enige wat ik je kan vertellen dat ik hier op een gegeven moment heel vaak last van had bij mij mi2s. Oplossing was dan om de telefoon aan de lader te leggen zonder batterij, vervolgens telefoon opstarten en snel de batterij in te doen. Maar dat lijkt me bij een Note nogal lastig :+

Ik zou 'm iig ff openmaken als ik jou was (had je sowieso direct moeten doen en dan een half uur bij een föhn leggen, maar dat terzijde) en sowieso een keer de connector van de batterij loshalen en weer vast maken. Dan kun je ook direct 'mijn oplossing' proberen.

• dutchgio
  • Nu online
..Christiaan.. schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:19:
Weet iemand hoe je de screen timeout aanpast? Ik kan de optie nergens vinden.... Ik draai de .eu rom
Instellingen -> Schermbeveiliging en vingerafdruk -> Slapen

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:57
Goed om te weten dat Pokémon Go erop werkt :D

Bij Banggood is hij wel goedkoper, maar alleen HK warehouse. Betekent dat niet dat ik kans loop op bijkomende douanekosten :/

Bij Honorbuy is hij incl. verzenden duurder (196,-) maar wel EU warehouse.

• PhanToM__
  • Laatst online: 28-03 01:35
Josefien schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:06:

Bij Banggood is hij wel goedkoper, maar alleen HK warehouse. Betekent dat niet dat ik kans loop op bijkomende douanekosten :/

Niks voor u? Ibuygou blijft mijn favoriete website als het op Xiaomi aankomt. Geen stress met de douane enz. Je betaalt er ietsjes meer voor, maar binnen de dik week heb je het voor je deur, zonder enige stress.

Ik zou voor de snapdragon gaan, omwille van de batterijduur. Ik heb de MTK, en de batterij is niet denderd. Maar je moet het natuurlijk wel in verhouding bekijken; ik gebruik het middelmatig tot vrij intensief. Maar blijft echt wel een super telefoon voor die prijs, dat kan ik je verzekeren!

EDIT: Zie dat je wel berscherming ervoor neem (hoesje en tempered glass), we de behuizing is zeer gevoelig.

[Voor 5% gewijzigd door PhanToM__ op 18-09-2017 16:07]

• dutchgio
  • Nu online
Josefien schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:06:

Bij Banggood met Priority Direct Mail (PDM) heb je ook geen extra kosten.

• Josefien
https://www.honorbuy.com/...l-version-64gb-black.html
Ik zit op het punt toch deze te bestellen, de variant met Snapdragon 625, 4GB RAM en 64GB opslag.

Hij is bij deze webwinkel ook niet het goedkoopst. Maar de andere genoemde shops als Ibuygou en Banggood hebben geen voorraad... ik kan niet nog eens weken wachten omdat mijn huidige toestel echt onbruikbaar dood is :'(

Het wordt mijn eerste "Chinese" smartphone... ik hoop echt dat ik er geen spijt van ga krijgen... :D Anders kom ik echt janken :'(

Ik zie trouwens dat de standaard ROM geen Nederlands heeft? :o Dus kan ik weer eerst de bootloader gaan unlocken en een ROM als deze gaan installeren?
https://wiki.lineageos.org/devices/mido/install
Zo te zien moet je een unlockcode aanvragen op een site die alleen in het Chinees is (wat ik dus niet kan lezen :/ ) En dan dagen wachten...
PhanToM__ schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:05:
[...]

Niks voor u? Ibuygou blijft mijn favoriete website als het op Xiaomi aankomt. Geen stress met de douane enz. Je betaalt er ietsjes meer voor, maar binnen de dik week heb je het voor je deur, zonder enige stress.

Ik zou voor de snapdragon gaan, omwille van de batterijduur. Ik heb de MTK, en de batterij is niet denderd. Maar je moet het natuurlijk wel in verhouding bekijken; ik gebruik het middelmatig tot vrij intensief. Maar blijft echt wel een super telefoon voor die prijs, dat kan ik je verzekeren!

EDIT: Zie dat je wel berscherming ervoor neem (hoesje en tempered glass), we de behuizing is zeer gevoelig.
Deze site is nòg duurder dan Honorbuy met EU warehouse + is niet op voorraad.
Joatg schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:06:
[...]

En nu kun je de zwarte Global Edition Snapdragon 4gb + 64gb bij banggood voor 150euro pre-orderen (https://www.banggood.com/...&p=QV2409786796201409DB). PDM shipping erbij en dan heb je hem voor iets minder dan 160euro! Moet je wel deze coupon code gebruiken: 9BGESN4G64

Ik heb hem meteen besteld. Shipping wordt verwacht rond 30 september. Ik ben benieuwd.

Edit: Snapdragon erbij gezet
Maar ik kan echt niet zo lang meer wachten... mijn huidig toestel is echt helemaal stuk :/ :| :'(

• Josefien
Mijn toestel is binnen :D

Eerste indruk is tot nu toe goed :D Hij is lekker vlot en het toestel voelt wat zwaarder/steviger aan dan de Moto G4 waar ik van af kwam :D

Wel vind ik de originele MIUI ROM niet heel prettig en ook heel veel meegeleverde apps die ik niet kan verwijderen of uitschakelen, ben meer "stock Android" gewend. Ik wil er LineageOS op gaat zetten :)

Ik heb inmiddels een unlock-code aangevraagd via (http://en.miui.com/unlock/). Heeft iemand toevallig ervaring met hoe lang het duurt voor je een code ontvangt?

Pokémon Go kan ik trouwens nog niet testen... hun netwerk heeft vandaag toevallig problemen :/

[Voor 8% gewijzigd door Josefien op 26-09-2017 18:00]

• Rubiks
Josefien schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:59:
Mijn toestel is binnen :D

Eerste indruk is tot nu toe goed :D Hij is lekker vlot en het toestel voelt wat zwaarder/steviger aan dan de Moto G4 waar ik van af kwam :D

Wel vind ik de originele MIUI ROM niet heel prettig en ook heel veel meegeleverde apps die ik niet kan verwijderen of uitschakelen, ben meer "stock Android" gewend. Ik wil er LineageOS op gaat zetten :)

Ik heb inmiddels een unlock-code aangevraagd via (http://en.miui.com/unlock/). Heeft iemand toevallig ervaring met hoe lang het duurt voor je een code ontvangt?

Pokémon Go kan ik trouwens nog niet testen... hun netwerk heeft vandaag toevallig problemen :/
GEFELICITEERD! 👍
Ik hoop dat er veel plezier aan zult beleven.
Unlockcode duurde bij mij maar een paar uur.
Mocht je nog vragen hebben dan laat je het maar weten. ☺️

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 15:55

Gwannoes

Solderen moet je leren

Josefien schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:54:
Ik breek vaak telefoonschermen :$

Ik vraag me af hoe dit toestel open moet voor het geval dat...

Op YouTube e.d. zie je dat er twee schroefjes losgedraaid moeten worden naast de microUSB-poort. Maar mijn toestel heeft daar geen schroefjes zitten :o En je ziet ook dat het altijd toestellen zijn met twee zichtbare "gaten" in het glas naast de bel-luidspreker, maar de mijne heeft er maar eentje rechts voor de camera. Wat is dan de juiste wijze van demontage van mijn toestel?

Edit: volgens mij krijg ik de juiste video's als ik op "redmi note 4x disassembly" zoek. Ondanks dat dit geen 4x is, komt die wel veel meer overeen. Is dan blijkbaar alleen openwrikken met een plastic spatel-achtig dingetje, behalve de sim-tray eruit halen hoeft er niks losgehaald/gedraaid te worden :o Goed om te weten voor als het scherm ooit zou breken :)
Volgens mij is Note 4x exact hetzelfde als snapdragon-uitvoering van de Note 4. Beide hebben codenaam "Mido". Alleen heeft de 4x volgens mij geen Band 20 voor 4G in Europa. (correct me if I'm wrong)

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Josefien
Eindelijk unlocked en LineageOS erop geïnstalleerd. Zó blij! :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubiks
Josefien schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 03:18:
Eindelijk unlocked en LineageOS erop geïnstalleerd. Zó blij! :D

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben blij voor je.😊

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Josefien
Nu ik LineageOS heb mis ik trouwens wel wat functies in de camera-app t.o.v. die in de MIUI ROM.

- Geen panorama-functie :/
- MIUI camera had een functie waarbij als je de "mooi"-functie inschakelde op de selfie-camera hij probeerde leeftijd/geslacht in te schatten. Dat is grappig, maar zit niet in LineageOS.
- Handmatig de belichting aanpassen d.m.v. slepen langs de focus-cirkel.

Zijn er alternatieve camera-apps die dit allemaal wèl heeft binnen één app + geen advertenties toont + bij voorkeur gratis? :D

Ik heb deze port van de MIUI camera al gevonden:
https://forum.xda-develop...ted-xiaomi-mi-a1-t3670607
Werkt echter niet goed. De panorama-functie werkt niet en je kunt gemaakte foto's niet terugkijken in de app zelf, dan "force close" de app. En die leeftijd/geslacht functie werkt niet, staat zelfs bij de "bugs".

Verder heb ik gisteren de camera's echt veel gebruikt. Vergeleken met de camera's v/d Moto G4 is de kwaliteit best vergelijkbaar zolang het niet te donker is. Wel was de Moto G4 wat lichtsterker en net wat minder ruis, vooral wat betreft de selfie-camera. Ook is de lenshoek v/d selfie-camera van deze merkbaar kleiner, minder groothoek.

Scherm is wel vrij krasvast, gisteren heeft 'ie per ongeluk een tijdje bij sleutels gezeten, nog helemaal heel, geen krasjes :D De metalen achterkant lijkt wel vrij makkelijk te krassen. Ik gebruik deze autohouder:
https://www.mobilehangup.nl/nl/10-smartphone-houder
Die heeft bij dit toestel een ontlakte streep op de zijkant veroorzaakt.

Maar voor de rest is 'ie nog krasvrij :)
:D

• Josefien
De HDR+ functie in de port van Google Camera lijkt wat sneller te zijn dan de HDR-functie in de LineageOS camera. Met die laatste kan ik in dezelfde (mindere) lichtomstandigheden onmogelijk een trillingsvrije HDR-foto uit de losse hand maken terwijl het met die eerste wel lukt :o

Is HDR eigenlijk (deels) een hardware-functie of is het volledig software wat meerdere foto's snel achter elkaar maakt en dan combineert?

Mijn scherm heeft inmiddels bovenin één licht (maar wel voelbaar) krasje. Wel snel inderdaad, ook vergeleken met mijn eerdere Moto G4 :/ Maar goed... krasjes, daar maak ik me niet super druk om :P Voor mij is het een grotere uitdaging om het scherm zonder hoesjes en protectors langer dan 1-2 maanden niet te breken :D

• Josefien
Geen hoesjes :o Ik vind hoesjes en screenprotectors altijd iets "afdoen" aan hoe het toestel aanvoelt, het voelt dan niet meer zo "nieuw", mooi en fijn aan :/ En vrijwel altijd krijgt het toestel randjes erbij, wordt er soms dikker door en/of wordt stroef t.o.v. hoe hij was ;(

Ergens vind ik het trouwens best bizar dat smartphones als één v/d weinige gebruiksvoorwerpen zo vaak beschermmiddelen krijgen :o Zo'n toestel wordt best vaak aangeprezen om zijn design en hoe het aanvoelt. Dat design dek je dan af met een hoesje :P Het blijft dan weliswaar nieuw, maar je ziet/voelt het nooit... :o En op de smartphone na heeft eigenlijk bijna geen enkel gebruiksvoorwerp beschermmiddelen. Ik bedoel... een nieuwe auto krijgt ook geen hoes zodat hij bijv. geen steenslag-putjes krijgt en zo :D

Een gebruiksvoorwerp moet eigenlijk voldoende robuust zijn om tegen normaal gebruik te kunnen :D

• Grannd

Grannd

da Granndest

Josefien schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 01:30:
[...]
Naast dit afgedekt rondje en de 3,5mm jack zit er trouwens nog een heel klein gaatje aan de bovenkant. Wat zou dat zijn? :o
Volgens mij is dat de microfoon voor noise-reduction-filtering :)

• Ko de Boswachter
  • Laatst online: 29-03 22:25
Hier, deze: https://m.banggood.com/Xi...Smartphone-p-1148122.html
Met Priority Direct Mail geen gezeur aan de deur.

• jobr
Eleni schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

Altijd prima die bezorging bij banggood, maar helaas zetten ze er bij deze telefoon niet bij of hij ota updates krijgt of toch een aangepaste rom heeft.
Deze heeft officiele rom en krijgt OTA updates.

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02 20:17
3x3 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:39:
Heb hem via priority mail van banggood in 11 dagen ontvangen. Prima apparaat. Door de mooie afrondingen voelt hij kleiner aan dan hij is. En alles draait lekker soepel en snel.

Ik zit wel met een ding, hij zit vol apps waar ik alternatieven voor gebruik.

Weet iemand hoe je stock apps als

Calender,
Calculator
Contacten
Gallery
Google photo
Mail

Etc.kan verwijderen of disablen?
Ik krijg helaas de optie niet op een note 4x met global rom.
Verwijderen kan niet, en de disabled knop is greyed out.
Als ik jou was, dan zou ik eens kijken naar Lineage OS. Super cleane Android zonder rommel. Je beslist zelfs zelf welke Google apps je installeert!

• Rubiks
Weet iemand hoe je stock apps als

Calender,
Calculator
Contacten
Gallery
Google photo
Mail

Etc.kan verwijderen of disablen?
Ik krijg helaas de optie niet op een note 4x met global rom.
Verwijderen kan niet, en de disabled knop is greyed out.
Probeer de app Link2SD eens.
Daarmee kun je ook systeem apps freezen en verwijderen.

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 10:42
WITFRA schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:12:
[...]

Data wordt wel gewiped alleen internal storage niet. Het probleem met Vodafone is uitgebreid besproken en bekend dus inderdaad als je een SD kaart wil gebruiken zou ik dit toestel links laten liggen. Ik heb met Telfort (KPN) geen enkel probleem.
4G werkt uitstekend in dit toestel met Vodafone en Hollandse Nieuwe, maar alleen in SIM1 (nano-sim). Is een bekend probleem waar Xiaomi niets aan kan/wil doen. Je kunt dus geen extra sd-kaartje gebruiken

• Josefien
Anthor schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:05:
Ik heb een snapdragon global version. Is het nodig om een developer ROM er op te zetten voordat je gaat unlocken en rooten?
Nope, dat is niet nodig. Ik heb de mijne kunnen unlocken met de originele ROM :D

• Stef_Venner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 15:56
gooddaddy schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:47:
[...]

4G werkt uitstekend in dit toestel met Vodafone en Hollandse Nieuwe, maar alleen in SIM1 (nano-sim). Is een bekend probleem waar Xiaomi niets aan kan/wil doen. Je kunt dus geen extra sd-kaartje gebruiken
Je kan ook je Simkaart modden zodat de SD kaart en de sim in 1 slot gaan. Gebruik ik zelf ook.
YouTube: Xiaomi Redmi 4 - 2 SIMs + Micro SD Card Working Simultaneously (Simp...

[Voor 23% gewijzigd door Stef_Venner op 28-10-2017 23:51]

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-03 15:59
ik heb het volgende gedaan om Lineage OS erop te zetten.
- unlock bootloader
- TWRP geinstalleerd
- Lineage OS laatste nighlty erop gezet
- GAPPS micro erop gezet.

maar ik heb last van random reboots. Dit had ik trouwens ook bij de stable ROM MIUI 8.5.8.0. Daarnaast ook geen geluid bij telefoongesprekken. Met whatsapp bellen werkt ook niet, krijg steeds te zien: bezig met verbinden. Heb dit niet met MIUI stable ROM geprobeerd, dus weet niet of dit puur aan de ROM ligt.

wat kan ik het beste doen? ook de firmware aanpassen? (met cm-14.1-mido-firmware-20170430) ??

ik heb echt geen flauw idee wat de beste stappen zijn om dit te doen. mocht iemand mij in de juiste richting kunnen wijzen, many thanks,

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-03 11:25
sonnieboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:44:
Iemand al MIUI 9 draaien? Hoe bevalt dat?
Las op xiaomi.eu over MIUI 9.1, wat is deze anders dan MIUI 9?
Heb de global versie en gebruik hem in het Engels, maar nog geen OTA update.
Ik heb m ja. Er is weinig veranderd. Kreeg hem gewoon OTA binnen afgelopen week, ook met de global ROM. Je kunt proberen even in het update menu op "Download update" te drukken.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
Als je system wiped dan ben je je os kwijt. Dus na het flashen heb je de os partitie weer leeg gegooid.

System wipen voor het flashen van een compleet andere rom is wel slim.

Pvouput live

• Grannd

Grannd

da Granndest

Je kan op Xiaomi.EU een Nederlandse MIUI-rom installeren, of ervoor kiezen een Stock-android ROM te installeren zoals LineageOS, dit zal lijken op Android zoals ze het nu gebruikt.
MIUI heeft z'n voor- en nadelen, je kan op youtube wat filmpjes kijken om een beeld te krijgen of het wat is.
De accucapaciteit gaat sowieso een enorm voordeel zijn tov een OnePlus X, ik vermoed wel dat de camera tegenvalt ten opzichte van dat toestel.

• Ko de Boswachter
Drossie schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:35:
(..)
Kan iemand hem vergelijken met de Oneplus X? Ik heb even de vergelijking gedaan op gsmarena.com en merk, behalve de opslagcapaciteit, niet zoveel verschillen die merkbaar gaan zijn voor een gewone gebruiker (geen tweaker).
Mijn vriendin komt ook net van een Oneplus X naar een Redmi Note 4 (Snapdragon 4/64). Ze is vooral helemaal blij met de vingerafdrukscanner en met het feit dat je deze telefoon gewoon 2 tot 3 dagen kunt gebruiken zonder tussendoor op te laden.

• Ko de Boswachter
Drossie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:07:
[...]

Merkt ze een verschil in camera?

Heb je een andere Rom geïnstalleerd?
Foto's gemaakt op de Xiaomi zien er zeker anders uit dan op de Oneplus maar dat wordt waarschijnlijk meer veroorzaakt door het verschil in scherm (AMOLED vs. LCD). Ik heb die foto's nog niet naast elkaar op één scherm (van bijv. laptop gezien). Overigens schijnt er met het enablen van de Google HDR camera op de telefoon nog een wereld aan kwaliteit te winnen te zijn maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Er staat nu nog de laatste weekly van Xiaomi.eu op maar die wordt hopelijk morgen of anders zeer binnenkort vervangen door een stable met MIUI 9. Wel met Nova Prime Launcher overigens maar die zet ik sowieso op elk Android device.

445033

M0ker schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:28:
Welke screenprotector gebruik jullie voor de redmi note 4?
Geen, is gehard glas. Geen kras te bekennen.
Drossie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:07:
[...]

Merkt ze een verschil in camera?

Heb je een andere Rom geïnstalleerd?
Bekend fenomeen is dat de camera met "exotische roms" altijd minder functioneert. Installeer gewoon EU Rom en als je de schil niet fijn vindt Nova Launcher erover heen. Dan werkt alles top.
Drossie schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:35:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
Die Rom installeren heb ik nog nooit gedaan, maar daar zullen vast handleidingen van te vinden zijn.

Die mindere camera is wel jammer. Ze gebruikt haar telefoon erg vaak om foto's te nemen.
Heb een mooie hier op het forum gezet. FF zoeken.... ;)

Zo telefoon 5 van Xiaomi is onderweg. Dochter lief heeft hem na 16 maanden weer eens gesloopt. Leve Xiaomi ipv van die Samsungs of Apples van ugh euro per stuk. 8)

[Voor 76% gewijzigd door 445033 op 09-11-2017 19:12]

445033

3x3 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:04:
Door diefstal van mijn dtek50 en defect van mijn Passport ben ik de note nu gaan gebruiken als dagelijks apparaat.

Mijn Note 4X (3GB/32GB, sd625) telefoon met Global rom heeft nogal veel software problemen in het dagelijks gebruik.
  • Hij verbind in tegenstelling tot al mijn alle telefoons niet met mijn Ford Fiesta MK7, die pop-up waar je je bluetooth code in moet voeren opent, en sluit direct.
Het geheugen management is rampzalig:
  • Regelmatig gooit hij tijdens het browsen het swiftkeyboard uit het geheugen, dan moet het opnieuw inladen, dat kost een aantal seconden.
  • Ook grotere applicaties kun je niet even 'wisselen' die starten opnieuw op als je tussendoor switched tussen apps.
  • Widget functionaliteit op de homescreen van sommige apps wordt ook uit het geheugen gegooit, waardoor die widgets traag openen.
Ik zie dat van lineage OS voor de MIDO alleen nog maar instabiele nightly's staan.

Wat zijn jullie ervaringen met andere roms? Is er nog een rom beschikbaar die een beter geheugen management wel wel connectiviteit voor het verbinden met mijn carkit biedt?
Apps en widgets die je veel gebruikt kan je locken.

BT is vreemd. Zou gewoon moeten werken. Hier geen enkel probleem.

• Josefien
Yay, mijn Redmi Note 4 doet het weer! :D *O* :D

*O* *Josefien blij blij blij blij!* *O*

Het vervangende scherm kwam vandaag eindelijk binnen... uiteraard meteen gemonteerd... aangezet... en het touch-gedeelte werkt weer :D

Aanvankelijk werkte de back-camera niet (werd niet herkent) en kwam er geen geluid uit bij het bellen. Maar dat laatste bleek omdat je blijkbaar de bel-luidspreker ook moest overzetten, die was niet inbegrepen in het nieuwe scherm (net als het stripje met de aan/uit en volumeknoppen, dat is ook niet meegeleverd) en had ik niet gezien :P En de camera deed het weer na 2x de module losmaken, schoonmaken en weer terugzetten :D

Verder werken de reguliere luidspreker, zaklamp, vingerafdruksensor, audio-uitgang, bellen, 4G, Wifi, Bluetooth, gyroscoop, GPS en opladen ook nog prima :D

Enige wat permanent stuk lijkt door het vocht is de nabijheidssensor, die doet het niet meer :/ Ofwel bij het bellen gaat het scherm niet meer vanzelf uit als je 'm richting je oor beweegt. Maar handmatig uitdrukken werkt wel, dus is geen erg defect :)

Eindelijk weer een snelle telefoon met goede accuduur :D

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 16:41

Flabergasted

Prepare to die !

Josefien schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:02:
Yay, mijn Redmi Note 4 doet het weer! :D *O* :D

*O* *Josefien blij blij blij blij!* *O*
Zijn de smileys in de aanbieding of zo....

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-03 14:36
Misschien een beetje off-topic. De Redmi Note is nu ook te koop in NL via Conrad!

https://www.conrad.nl/nl/...a-core-zwart-1613146.html

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:01
Sinds ruim 2 maanden gebruik ik nu een Redmi Note 4. Ik ben in grote lijnen tevreden over het toestel (specs, prijs, accuduur!, design Android skin etc.) Maar er zijn toch een paar minpunten.
  • Automatische schermhelderheid doet maar iets. Verspringt vaak traag of helemaal niet. Soms ook naar super fel terwijl het donker is of andersom.
  • Bluetooth is erg brak. Stottert veel en het bereik is niet heel ver. Ik heb een bluetooth dongel aan mijn stereo hangen en gebruik bluetooth in de auto. Streamen van muziek en voeren van gesprekken kan wel, maar de gebruikerservaring is niet optimaal.
  • Kwaliteit van microfoon is niet fantastisch. Wanneer ik door een beetje wind loop of fiets en een telefoongesprek voer dan klagen mijn gesprekspartners al snel over kraken en verstaan slecht wat ik zeg. Iets wat ik bij mijn andere toestellen niet meer had sinds de 2e microfoon om omgevingsgeluid te filteren standaard werd op telefoons.
  • Geen NFC, ik dacht eerst dat ik dit niet zou missen maar nu de Rabo wakker app er is vind ik het toch wel jammer. Mijn provider verstrekt ook geen NFC sim helaas.
Ik draai nu de xiaomi.eu rom 7.11.16 beta. Maar deze problemen had ik ook bij de stable versie. Toen waren de bluetooth problemen zelfs nog erger.

Herkennen anderen deze minpunten of heb ik toevallig een brak toestel?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03 20:49
SirLenncelot schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:47:
Sinds ruim 2 maanden gebruik ik nu een Redmi Note 4. Ik ben in grote lijnen tevreden over het toestel (specs, prijs, accuduur!, design Android skin etc.) Maar er zijn toch een paar minpunten.
  • Automatische schermhelderheid doet maar iets. Verspringt vaak traag of helemaal niet. Soms ook naar super fel terwijl het donker is of andersom.
  • Bluetooth is erg brak. Stottert veel en het bereik is niet heel ver. Ik heb een bluetooth dongel aan mijn stereo hangen en gebruik bluetooth in de auto. Streamen van muziek en voeren van gesprekken kan wel, maar de gebruikerservaring is niet optimaal.
  • Kwaliteit van microfoon is niet fantastisch. Wanneer ik door een beetje wind loop of fiets en een telefoongesprek voer dan klagen mijn gesprekspartners al snel over kraken en verstaan slecht wat ik zeg. Iets wat ik bij mijn andere toestellen niet meer had sinds de 2e microfoon om omgevingsgeluid te filteren standaard werd op telefoons.
  • Geen NFC, ik dacht eerst dat ik dit niet zou missen maar nu de Rabo wakker app er is vind ik het toch wel jammer. Mijn provider verstrekt ook geen NFC sim helaas.
Ik draai nu de xiaomi.eu rom 7.11.16 beta. Maar deze problemen had ik ook bij de stable versie. Toen waren de bluetooth problemen zelfs nog erger.

Schermhelderheid ervaar ik geen problemen mee. Althans het is me niet opgevallen, als hij wel raar had gedaan zou ik dat toch wel opmerken.

Bluetooth gebruik ik iedere dag in de auto om te bellen. Ervaar daar geen problemen mee, geluid is gewoon helder. Muziek streamen werkt ook gewoon, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit dus daar daar verder weinig over zeggen.

Kwaliteit microfoon nog geen klachten gehoord, maar bel dan ook vaak binnen.

Betalen doe ik gewoon met mijn pas, kan ook contactloos en is gratis! _/-\o_

Ik heb trouwens de Snapdragon versie. Heb zojuist het OS geupgrade van Miui EU 8 naar Miui 9 (stable). Benieuwd wat dat gaat brengen! :*) EU versie bevalt tot nu erg goed.

445033

Al jouw problemen herken ik niet. Heb je hem wel op de juiste manier geflasht? Cach wipen etc?
Heb er nog 1 besteld. Grote voordeel, 2 jaar fatsoenlijke garantie en zelfs via Black Friday inclusief belastingen was hij in China niet echt veel goedkoper. Dochter had haar Note 3 maar weer eens vernield. Teveel naar @Josefien gekeken denk ik. :+ Koptelefoon aansluiting zat vuil in en ze had hem er dwars doorheen geramd. Daaaag toestel. De jeugd is om te :'( .

[Voor 15% gewijzigd door 445033 op 25-11-2017 16:21]

• Josefien
445033 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:16:
[...]

Heb er nog 1 besteld. Grote voordeel, 2 jaar fatsoenlijke garantie en zelfs via Black Friday inclusief belastingen was hij in China niet echt veel goedkoper. Dochter had haar Note 3 maar weer eens vernield. Teveel naar @Josefien gekeken denk ik. :+ Koptelefoon aansluiting zat vuil in en ze had hem er dwars doorheen geramd. Daaaag toestel. De jeugd is om te :'( .
>:) :D

Hoewel de telefoon dan ook misschien niet heel robuust was als 'ie al stuk kon gaan bij het (wat hardhandig) aansluiten van een koptelefoon O-)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

hm, ok bedankt. Dat wordt dus nog wel even pielen om het voor elkaar te krijgen.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

• Mijn bluetooth doet het ook niet met mijn ford. Het paren lukt niet icm de Global rom (32GB/3GB/625).
  • Het geluidsprobleem van de microfoon herken ik ook.
  • De automatische schermhelderheid is bij mij soms ook random aan het switchen, zeker in half donkere omstandigheden.
  • Ook is het RAM management brak soms lijkt hij periodiek alles uit je geheugen willen gooien, dus ook je toetsenbord of bijvoorbeeld de blauwlichtfilter twilight.
Al deze problemen had ik bij mijn vorige telefoon niet (Dtek50 €20 duurder met 16GB/3GB/SD617).

| live and give like no one else |

445033

3x3 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:43:
[...]
  • Mijn bluetooth doet het ook niet met mijn ford. Het paren lukt niet icm de Global rom (32GB/3GB/625).
  • Het geluidsprobleem van de microfoon herken ik ook.
  • De automatische schermhelderheid is bij mij soms ook random aan het switchen, zeker in half donkere omstandigheden.
  • Ook is het RAM management brak soms lijkt hij periodiek alles uit je geheugen willen gooien, dus ook je toetsenbord of bijvoorbeeld de blauwlichtfilter twilight.
Al deze problemen had ik bij mijn vorige telefoon niet (Dtek50 €20 duurder met 16GB/3GB/SD617).
Ik heb hier in huis 4 Notes van 2 t/m de 4 en totaal geen problemen. Mijn advies, retour sturen die telefoon. (en geen Ford meer kopen :+ ).

Wbt je RAM management niet klagen, maar eerst onderzoeken. Je moet onder Miui apps locken waarvan je niet wil dat ze worden gekilled. Pas een keer of drie gemeld hier denk ik.
Pagina: 1 2

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee