Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 10:24
vincent_1234 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

Interessant, ik ben hier ook benieuwd naar
Ik ben ook benieuwd. Even voor de helderheid. Global betekent geunlocked en de global rom erop of heb je de meegeleverde rom laten staan?
OT: Ook de global besteld via Italië voor mijn vrouw, ging super snel en ze is er blij mee:)

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Draak1978 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:10:
Ik heb mij er ook aan gewaagd voor een zwarte Redmi note 4 Global vanuit Italie. Prijs was leuk met 5% korting.

Gisteravond besteld, dus ben benieuwd.
Ik heb de grijze met 4GB/64GB in spanje besteld, ook erg benieuwd, zeker naar de global software en de 4G ervaring.

Cititzen of Ladonia

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 14:28
sorcees schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

Ik heb de grijze met 4GB/64GB in spanje besteld, ook erg benieuwd, zeker naar de global software en de 4G ervaring.
Ik vond het verschil te groot voor een 4GB/64GB en wilde graag een zwarte. Nog niks binnen, ik kan gewoon niet wachten ;)

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:38
vodkajus schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:44:
Deze maand miui global 8.5.4.0 (android 7.0) erop gekregen automatisch.
ik zie dat je nu nederland kan kiezen als land.
ik had note4x voorheen op germany staan.
ook lijkt het scherm wat feller standaard ingesteld.

heeft iemand voordelen gevonden nu je nederland als land kan instellen?
Heb region ook op NL ingesteld. Nog geen veranderingen gemerkt..
Iemand anders die weet wat er precies veranderd/verbeterd?

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
Waar kan je de regio invoeren als alles al is ingesteld?
Ik heb tijdens eerste keer instellen Germany gekozen. Zie nu nergens meer een instelling voor regio. Wanneer ik region in het zoekvenster van instellingen invul krijg ik alleen een regeltje 'China' te zien.
Ik heb de laatste versie van EU ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Rubiks schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:48:
Waar kan je de regio invoeren als alles al is ingesteld?
Ik heb tijdens eerste keer instellen Germany gekozen. Zie nu nergens meer een instelling voor regio. Wanneer ik region in het zoekvenster van instellingen invul krijg ik alleen een regeltje 'China' te zien.
Ik heb de laatste versie van EU ROM.
Settings -> system & device, Additional settings -> Region

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antartic
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 12:29
Mede dank de ervaringen hier heb ik op de 18de een grijze 4GB/64GB met wat poespas (softcase + tempered glass) uit de Spaanse Geekbuying warehouse besteld.
Volgens Fedex ligt deze nu op mij te wachten als ik thuis kom. Ben erg benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Purehz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Settings -> system & device, Additional settings -> Region
Die instelling heb ik dus niet. (Xiaomi.eu 7.8.24).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Rubiks schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:29:
[...]

Die instelling heb ik dus niet. (Xiaomi.eu 7.8.24).
Is bij de global rom versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Purehz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:02:
[...]

Is bij de global rom versie
Zou het wat uitmaken. Ik heb geen idee waar deze instelling voor dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Blijkbaar toch een reden gevonden om over te stappen naar de EU rom; bij mij werkt Google cloud print namelijk niet (blijft zoeken naar printers en vind niks,terwijl er meerdere printers in staan). Dit schijnt wel te werken in de EU rom.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:24
En hier een zwarte Note 4 global (32GB) besteld bji Banggood met PDM, ben benieuwd en kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
ralphkeb schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:19:
En hier een zwarte Note 4 global (32GB) besteld bji Banggood met PDM, ben benieuwd en kan niet wachten!
Heb hem ook bij Banggood, had 'm al binnen 9 dagen, het is een top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 08:32

TVL

Mees789 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:33:
[...]

Als je verzend met Priority Direct Mail moet je dan ook Import kosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:47
Nee, bij Banggood met PDM heb je geen extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 08:32

TVL

dutchgio schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:20:
Nee, bij Banggood met PDM heb je geen extra kosten.
Thanks, heb een Redmi Note 4 besteld bij Banggood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:45

Gotez

42

Ik zie dat de Note 4 ook te krijgen is bij belsimpel: https://www.belsimpel.nl/...--32gb-gold/specificaties Klopt het dat hier geen Nederlandse taal opzit? en werkt deze met nerderlandse 4g netwerken? Ik lees op dit forum andere dingen dan op de website van belsimpel. Heeft iemand deze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zie geen andere informatie bij Belsimpel.
Dat klopt wel.
Ik zou je nog wat verder inlezen m.b.t. taalondersteuing en 4g banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
mooi dat nog meer mensen de global versie besteld hebben. Ik nu een week geleden bij Banggood. Benieuwd wanneer hij komt. Zal me ook eens moeten inlezen in het instellen van de nieuwe firmware.
Gotez schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:22:
Ik zie dat de Note 4 ook te krijgen is bij belsimpel: https://www.belsimpel.nl/...--32gb-gold/specificaties Klopt het dat hier geen Nederlandse taal opzit? en werkt deze met nerderlandse 4g netwerken? Ik lees op dit forum andere dingen dan op de website van belsimpel. Heeft iemand deze gekocht?
Bij Belsimpel staat het volgende in de vraag en antwoord bij deze telefoon:
Waarom kan ik met mijn Xiaomi Redmi Note 4 32GB Gold geen gebruik maken van het 4G netwerk?
Antwoord:
Xiaomi wordt niet standaard aangeboden voor de Europese markt. Dit komt mede door de MHz-frequentie die in Nederland wordt gebruikt voor het 4G netwerk. Dit toestel heeft wel een 4G-ontvanger maar deze werkt niet optimaal in Nederland, waardoor je geen gebruik kunt maken van 4G. Dit toestel maakt wel gewoon gebruik van het 3G netwerk.

...

Waarom kan ik de Nederlandse taal niet instellen op mijn Xiaomi Redmi Note 4 32GB Gold?
Antwoord:
Dit toestel is zeer schaars in Europa. De smartphonefabrikant heeft de weg naar de Europese markt nog niet gevonden. Daarom wordt de Nederlandse taal nog niet aangeboden wanneer je de telefoon voor het eerst in gebruik neemt. Je kunt wel kiezen voor Engels, Frans of Spaans.
uiteraard kan dat gewoon een fout zijn en is het toch mogelijk dat dit de versie met ondersteuning voor B20 is. De NL-se taal kun je niet out-of-the box instellen. Daarvoor zul je eerst de firmware moeten aanpassen. In theorie zou Belsimpel dat voor je kunnen doen, echter is het niet gebruikelijk dat Nederlandse bedrijven dat doen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:45

Gotez

42

ok, dank voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antartic
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 12:29
Na wat kleine instelling "problemen" zoals het goed laten werken van runkeeper, ben ik positief verrast met mijn Redmi Note 4. Nog geen moment gehad dat ik mijn S5 mis. Het enige wat jammer is blijft het Vodefone sim2 verhaal, maar dat wordt pas echt een probleem als ik ooit de 64gb vol krijg.

Nu met smart wachten op een later bestelde flipcover, en tot die tijd erg voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

sorcees schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

En gisteren met FedEx aangekomen, ziet er goed uit, en gelijk een update naar 7.0
Ik zit wel nog een beetje te worstelen met een Mi account, ik kan geen +31... ingeven omdat hij Nederland niet als lokatie kent.
Ik heb ingesteld: Engels als taal en Duitsland als lokatie.
4G als een zonnetje, via Simyo (KPN netwerk).

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.nl.

Ik snap de redenatie inderdaad. Bij mijn beste kennis is android altijd in te stellen op een andere taal. Mocht dit toch niet zo blijken te zijn mag je het toestel inderdaad terug sturen, hiervoor geldt een termijn van 31 dagen bij een los toestel en 14 dagen als je hem aanschaft in combinatie met een abonnement.

In het vertrouwen je voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sven Gommans
Klantenservice Belsimpel.nl

Winnaar van de Thuiswinkel Award Publieksprijs XL 2016

445033

sorcees schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:11:
[...]

En gisteren met FedEx aangekomen, ziet er goed uit, en gelijk een update naar 7.0
Ik zit wel nog een beetje te worstelen met een Mi account, ik kan geen +31... ingeven omdat hij Nederland niet als lokatie kent.
Ik heb ingesteld: Engels als taal en Duitsland als lokatie.
4G als een zonnetje, via Simyo (KPN netwerk).
Wat moet je met een Mi Account? Een vd redenen dat ik EU Rom draai en geen Mi Account installeer is mijn privacy.

Verder werkt je GPS beter met EU Rom en heb je NL als taal.

[ Voor 5% gewijzigd door 445033 op 31-08-2017 12:48 ]

• Rubiks
445033 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Wat moet je met een Mi Account? Een vd redenen dat ik EU Rom draai en geen Mi Account installeer is mijn privacy.

Verder werkt je GPS beter met EU Rom en heb je NL als taal.
Unlocken van het toestel vereist een Mi account.
En ook bijvoorbeeld het gebruik van de Mi Fit app.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubiks op 31-08-2017 15:44 ]

445033

Rubiks schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Unlocken van het toestel vereist een Mi account.
En ook bijvoorbeeld het gebruik van de Mi Fit app.
Voor unlocken begrijp ik maar zodra gedaan is, is mijn advies verwijderen ivm met je privacy. Maar ik ben nogal gesteld op mijn privacy. Ben op dit moment toevallig aan het testen met een VPN. (En fit blijf ik ook wel zonder zo'n app 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
mijn telefoon is inmiddels uit Zwitserland vertrokken. Wordt dan toch tijd om te kijken welke stappen ik moet ondernemen voor het flashen van een verse rom. Het is niet echt super duidelijk beschreven, maar hier op het forum toch wel wat info kunnen vinden.

Enkele vragen voor jullie:
  • Welke ROM raden jullie aan? Ik wil het liefst een stable rom draaien en vind MIUI best prima uitzien. Zou ik voor de Global stable rom gaan of toch voor de Xiaomi.eu rom?
  • Is het altijd nodig om de bootloader te unlocken of kan ik bij de stable rom direct flashen?
thnx voor de input

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
SirLenncelot schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:26:
[list]
• Welke ROM raden jullie aan? Ik wil het liefst een stable rom draaien en vind MIUI best prima uitzien. Zou ik voor de Global stable rom gaan of toch voor de Xiaomi.eu rom?
• Is het altijd nodig om de bootloader te unlocken of kan ik bij de stable rom direct flashen?

thnx voor de input
Lees openingspost en lees dit topic: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Kun je trouwens,na het flashen van de EU rom, de bootloader weer locken zonder bootloops?

En is het mogelijk om de backup die gemaakt is op global ROM, vanuit de mi account terug te zetten op de EU rom?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:55
Krypt schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:43:
Kun je trouwens,na het flashen van de EU rom, de bootloader weer locken zonder bootloops?

En is het mogelijk om de backup die gemaakt is op global ROM, vanuit de mi account terug te zetten op de EU rom?
Waarom zou je de bootloader willen locken weer. Wat heeft dat voor nut aangezien er al sowieso geen global rom meer op staat toen die voorop geinstalleerd was.

2. dat is niet mogelijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

SirLenncelot schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:26:
mijn telefoon is inmiddels uit Zwitserland vertrokken. Wordt dan toch tijd om te kijken welke stappen ik moet ondernemen voor het flashen van een verse rom. Het is niet echt super duidelijk beschreven, maar hier op het forum toch wel wat info kunnen vinden.

thnx voor de input
Zo: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp

Mijn advies: Stable EU ROM icm Nova Launcher. Dat wekelijks updaten is nergens voor nodig (vind ik).

[ Voor 3% gewijzigd door 445033 op 02-09-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
theduke1989 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:27:
[...]

Waarom zou je de bootloader willen locken weer. Wat heeft dat voor nut aangezien er al sowieso geen global rom meer op staat toen die voorop geinstalleerd was.

2. dat is niet mogelijk....
Omdat anders Pokémon go niet meer werkt, en ik speel nog wel eens met m'n 2 zoons.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Krypt schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:24:
[...]
Omdat anders Pokémon go niet meer werkt, en ik speel nog wel eens met m'n 2 zoons.
Is dat niet omdat de telefoon geroot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
[...]

Denk niet dat Pokémon go iets met jou bootloader te maken heeft hoor. Dat is wel erg extreem dan. Eerder iets anders of dat je device geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Wat ik gelezen heb geeft safetynet al een mail aan als de bootloader unlocked is; als dat ook voor de redmi Note 4 geldt dan werken de apps niet meer die een safetynet pass nodig hebben (Pokémon go, Snapchat en enkelen meer)

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
En daarnaast draai je een aangepaste rom, daar gaat ie ook op af.
Je kunt beter kijken naar Magisk + Universal Safetynet fix, dat werkt wel.
Mijn safetynet is daarmee wel succesvol op Xiaomi.eu, rooted en unlocked bootloader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
[...]

Ik draai op lineage, erg tevreden over en net even gekeken maar kan pokemon go ook gewoon openen. Ligt inderdaad aan de root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Bedankt @Musicmasters en @cornfed99111 Had in de openingspost helemaal over dit stuk heen gelezen. Ik heb hieronder even een korte samenvatting gemaakt omdat de informatie - voor mijn gevoel in ieder geval - erg versnipperd en soms incongruent is.
  • Stap 1: Aanvragen unlock rechten op http://en.miui.com/unlock/ (Op KPN sim helaas geen verificatie sms kunnen ontvangen. Waarschijnlijk een workaround nodig.)
  • Stap 2: Developer ROM installeren (overeenkomstig met voorgeinstalleerde rom)
  • Stap 3: Bootloader unlocken (met welke unlock tool ??)
  • Stap 4: TWRP installeren (reddit handleiding)
  • Stap 5: Custom ROM installeren (@Musicmasters Bedoel je Xiaomi.EU rom en is MIUI 97.8.31 al compatible met de Redmi Note 4 Global?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

SirLenncelot schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:47:
Bedankt @Musicmasters en @cornfed99111 Had in de openingspost helemaal over dit stuk heen gelezen. Ik heb hieronder even een korte samenvatting gemaakt omdat de informatie - voor mijn gevoel in ieder geval - erg versnipperd en soms incongruent is.
  • Stap 1: Aanvragen unlock rechten op http://en.miui.com/unlock/ (Op KPN sim helaas geen verificatie sms kunnen ontvangen. Waarschijnlijk een workaround nodig.)
  • Stap 2: Developer ROM installeren (overeenkomstig met voorgeinstalleerde rom)
  • Stap 3: Bootloader unlocken (met welke unlock tool ??)
  • Stap 4: TWRP installeren (reddit handleiding)
  • Stap 5: Custom ROM installeren (@Musicmasters Bedoel je Xiaomi.EU rom en is MIUI 97.8.31 al compatible met de Redmi Note 4 Global?)
Als je hier https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp de eerste link aanklikt kom je toch hier https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/bootloader om te unlocken. Lijkt me allemaal duidelijk genoeg. Laatste weekly hier: https://sourceforge.net/p...I-WEEKLY-RELEASES/7.8.31/ De HMNote4X

Laatste stable hier: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=185354 Ook de HMNote4x

NB: Developer ROM had ik niet nodig. Ik had een officiele Miui Rom vanuit de leverancier erop staan.

[ Voor 53% gewijzigd door 445033 op 05-09-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Thnx. De link naar de bootloader leidde bij mij naar een chinese pagina waar ik blijkbaar nog wat informatie moest aanvullen. Vandaar de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
Mees789 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:33:
[...]

Was de doos nog geseald en de originele global rom erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 14:28
Hier nu een 2 weken in gebruik en ik ben nog nooit zo blij geweest met een telefoon. Die batterij is zo goed. De laatste xiaomi eu rom staat er op en ik haal nu gemiddeld 48 uur met 8 SOT. Ik heb een S7 gehad en die komt er niet eens in de buurt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
[...]
Bij onze Note 4 met EU ROM (MIUI 9) met unlocked bootloader maar zonder root, geeft SafetyNet PASS aan.
Pokemon draaien is dan ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 10:30
Hallo iedereen.

Hier een tevreden gebruiker van de global note 4, aangekocht bij geekbuying, geleverd binnen enkele dagen vanuit Italie.

Komende van een Redmi Note 3 zonder snapdragon, is de batterijduur en het ontbreken van thermal throttling een verademing. Ik had de eerste dagen het gevoel dat de telefoon iets trager aanvoelde, maar doordat de telefoon veel minder snel warm wordt en gaat vertragen, is mijn gebruikservaring bij het gebruik van intensievere apps (gps en pokemon) veel verbeterd. Ook het feit dat de vingerafdrukscanner gewoon gebruikt kan worden binnen apps, is toch wel een leuke feature die ik miste in de Note 3, net zoals double tap to wake.

Na zeer tevreden te zijn over mijn Mi3 en gewoon tevreden te zijn over de Note 3 (waar de batterij toch wel een spelbreker werd na amper een jaar), ben ik nu weer een zeer tevreden Xiaomi klant!

Het enige wat ik nu nog zou willen als ik de Note 6 koop binnen een tweetal jaar, is
- NFC
-Een vingerscanner vooraan de telefoon (want door DTTW hoef ik mijn telefoon niet meer altijd op te nemen om het scherm aan te zetten)
- Een front camera met een hogere resolutie en flitser
- Een goede dubbele camera achteraan (voor dat beetje zoom bereik zonder kwaliteitsverlies).

Uiteraard is het onrealistisch om dat nu al te verwachten voor 170 euro, dus momenteel ben ik na een drietal weken gebruik zeer tevreden.

In verband met SafeteNet en problemen voortkomend uit het unlocken/rooten van de telefoon is dit mijn ervaring bij Xiaomi:
- Mijn Note 3 met Unlocked bootloader en chinese dev rom zonder root geeft gewoon een pass
- Mijn Note 4 met Locked bootloader en de laatste global rom zonder root geeft ook een pass
- Unlocken heeft bij mij in het verleden nog geen impact gehad op apps die ik gebruikte
- Rooten heeft er al wel voor gezorgd dat ik Pokemon en payconiq niet kon runnen. Aangezien ik toen enkel een test wilde doen, heb ik hier geen oplossing voor gezocht en heb ik root toegang terug afgezet na de test
- Enkel de bancontact app blijft koppig zeggen dat mijn telefoon geroot is of developer options geactiveerd heeft, terwijl beide opties af staan. Als iemand hiervoor een oplossing heeft, dan ben ik jullie eeuwig dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
somfortiwan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:30:
- Mijn Note 3 met Unlocked bootloader en chinese dev rom zonder root geeft gewoon een pass
- Mijn Note 4 met Locked bootloader en de laatste global rom zonder root geeft ook een pass
- Unlocken heeft bij mij in het verleden nog geen impact gehad op apps die ik gebruikte
- Rooten heeft er al wel voor gezorgd dat ik Pokemon en payconiq niet kon runnen. Aangezien ik toen enkel een test wilde doen, heb ik hier geen oplossing voor gezocht en heb ik root toegang terug afgezet na de test
- Enkel de bancontact app blijft koppig zeggen dat mijn telefoon geroot is of developer options geactiveerd heeft, terwijl beide opties af staan. Als iemand hiervoor een oplossing heeft, dan ben ik jullie eeuwig dankbaar.
Magisk:
https://forum.xda-develop...ersal-systemless-t3473445
En:
https://forum.xda-develop...mi-safetynet-fix-t3600431

Hiermee haal je ondanks root/unlocked bootloader toch safetynet, waardoor je bepaalde apps die daarop controleren kunt blijven gebruiken.
Daarnaas kun je je root verbergen voor de bancontact app, die werkt dan waarschijnlijk ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
Maar het probleem is net dat mijn huidig telefoon geen root heeft, niet unlocked is en geen developer options enabled heeft. Safetynet geeft dan ook gewoon een groene pass.

Mijn telefoon rooten, net om te zorgen dat hij voor 1 app niet rooted lijkt, gaat volgens mij net voor meer issues zorgen dan ik nu heb dus dat zou echt wel de laatste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
somfortiwan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:30:
Wellicht heb je toch nog resten van je root op je telefoon. En die bank app ziet nog steeds die instellingen.
Maar dat is meer een probleem van die app, want ik kan met mijn gerootte telefoon (Cubot) prima bankieren.
Is dan wel andere bank, maar je ziet dat het geen probleem hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
cornfed99111 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:07:
[...]

Wellicht heb je toch nog resten van je root op je telefoon. En die bank app ziet nog steeds die instellingen.
Maar dat is meer een probleem van die app, want ik kan met mijn gerootte telefoon (Cubot) prima bankieren.
Is dan wel andere bank, maar je ziet dat het geen probleem hoeft te zijn.
Op mijn nieuwe telefoon, waar ik voorlopig nog geen root heb op uitgevoerd of nog geen custom rom op heb geinstalleerd, zouden normaal gesproken geen sporen van van root te vinden mogen zijn. Ik heb zelfs nog niet de moeite genomen om de telefoon te unlocken.

De Fortis app, payconiq, paypal, pokemon, snapchat, deze werken ook allemaal zonder problemen, enkel Bancontact blijft klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
somfortiwan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:46:
[...]
Op mijn nieuwe telefoon, waar ik voorlopig nog geen root heb op uitgevoerd of nog geen custom rom op heb geinstalleerd, zouden normaal gesproken geen sporen van van root te vinden mogen zijn. Ik heb zelfs nog niet de moeite genomen om de telefoon te unlocken.

De Fortis app, payconiq, paypal, pokemon, snapchat, deze werken ook allemaal zonder problemen, enkel Bancontact blijft klagen.
Heb je al een factory reset geprobeerd en dan de bewuste bank app te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
cornfed99111 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:08:
[...]

Heb je al een factory reset geprobeerd en dan de bewuste bank app te installeren?
Ik heb de test gedaan 1 dag nadat het toestel is aangekomen (nog voordat ik developer settings enabled heb), voordat ik een telefoon installeer doe ik zelf altijd een factory reset (just in case).

Ook bij mijn note 3 ben ik regelmatig geswitcht tussen dev/global/china roms, altijd met een volledige factory reset erbij, altijd dezelfde error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
somfortiwan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:47:
[...]

Ik heb de test gedaan 1 dag nadat het toestel is aangekomen (nog voordat ik developer settings enabled heb), voordat ik een telefoon installeer doe ik zelf altijd een factory reset (just in case).

Ook bij mijn note 3 ben ik regelmatig geswitcht tussen dev/global/china roms, altijd met een volledige factory reset erbij, altijd dezelfde error
Ik kan die app installeren op onze Note 4 en kom tot het punt waar je de bankkaart moet registeren.
Verder kan ik niet komen, want ik heb geen Belgische bankkaart.
Hoe ver kom jij in die app dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
Ik kan de app openen en als ik op activate klik, dan krijg ik de boodschap dat het niet lukt door de security check en dat ik mijn instellingen met controleren (root of developer settings). Welke rom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De weekly beta EU ROM 7.8.31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
somfortiwan schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:02:
Ik kan de app openen en als ik op activate klik, dan krijg ik de boodschap dat het niet lukt door de security check en dat ik mijn instellingen met controleren (root of developer settings). Welke rom gebruik je?
Ik heb een Note 4 Global edition snapdragon. Locked bootloader en geen root.
Bij opstarten app zegt deze dat ik debug uit moet zetten. Na uitzetten developer option kan ik op activate drukken en wordt om mijn naam gevraagd. Verder ben ik niet gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Mijn redmi note 4 SD scherm is binnen vanuit China. Heeft me 19$ gekost en nog eens €30,- voor maken bij de apfel-dokter hier in Duitsland.

We zullen zien. Bij mij was de digitizer wel in orde. Alleen het glas. .aar 42,- is prima denk ik om ze fixen. Verkoop het weer door denk ik. Zit super software linageos op dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDDkapoet
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07-2020
Heb voor mijn pa de RN4 SD gekocht bij banggood.com, voor 125 euro (inclusief priority direct mail en met 11$ discount coupon). Ben benieuwd wanneer hij aan komt.

Kort vraagje: is voor mijn vader (komend van een Nexus 5) MIUI acceptabel? Ik installeer liever nog even geen custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:21

Nikeo

Jawelles

HDDkapoet schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:04:
Heb voor mijn pa de RN4 SD gekocht bij banggood.com, voor 125 euro (inclusief priority direct mail en met 11$ discount coupon). Ben benieuwd wanneer hij aan komt.

Kort vraagje: is voor mijn vader (komend van een Nexus 5) MIUI acceptabel? Ik installeer liever nog even geen custom roms.
Dan zou ik even wat moeite doen om er LineageOS op te zetten. Dat is gewoon de 'stock' android die hij gewend is. Ik vond MIUI wat te speels en ik had geen zin in allerlei vendor apps en UI-dingetjes die ik dan weer moest uitzoeken. Sowieso is je taal/regio zonder een nieuwe ROM (bijv Lineage of de xiaomi.eu ROM) nog niet in het Nederlands in te stellen, iets dat bij vaders vaak wel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDDkapoet
Nikeo schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:12:
[...]

Dan zou ik even wat moeite doen om er LineageOS op te zetten. Dat is gewoon de 'stock' android die hij gewend is. Ik vond MIUI wat te speels en ik had geen zin in allerlei vendor apps en UI-dingetjes die ik dan weer moest uitzoeken. Sowieso is je taal/regio zonder een nieuwe ROM (bijv Lineage of de xiaomi.eu ROM) nog niet in het Nederlands in te stellen, iets dat bij vaders vaak wel handig is.
Dat zou ik inderdaad direct doen, ware het niet dat ik twijfel over de camera performance en safetynet (hij speelt geen Pokémon go, maar Netflix zou hij er zo op kunnen zetten, en ik weet niet zeker of de ABN AMRO app… die hij
vaak gebruikt, root/een unlocked bootloader accepteert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

HDDkapoet schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:26:
[...]

Dat zou ik inderdaad direct doen, ware het niet dat ik twijfel over de camera performance en safetynet (hij speelt geen Pokémon go, maar Netflix zou hij er zo op kunnen zetten, en ik weet niet zeker of de ABN AMRO app… die hij
Anders gewoon Nova Launcher erop zetten. Ziet het er net zo uit als een Stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDDkapoet
445033 schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:00:
[...]

Anders gewoon Nova Launcher erop zetten. Ziet het er net zo uit als een Stock Android.
Dat vind ik eigenlijk een hele goede simpele oplossing voor nu. Niet aan gedacht, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Nikeo schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:12:
[...]
Sowieso is je taal/regio zonder een nieuwe ROM (bijv Lineage of de xiaomi.eu ROM) nog niet in het Nederlands in te stellen, iets dat bij vaders vaak wel handig is.
Als je hem (gedeeltelijk) in het Nederlands wilt hebben dan de volgende instructie volgen.
Mocht je een foutmelding krijgen dan: Go to settings> Additional setting> Developer options> turn on usb debugging (Security settings)

Regio kan inmiddels wel op NL met de laatste 8.5.4.0 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
HDDkapoet schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:26:
[...]

Ik draai op lineage en ABN en Netflix zijn beide geen enkel probleem. Netflix niet via de playstore maar losse apk via de website gewoon te downloaden. Draait allemaal zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Hier een tevreden Note 4 gebruiker, heb een puntje van ergernis. Misschien dat iemand hier een oplossing weet?

Bij mijn vorige toestel (Nexus 6) kon ik whatsapp en emailberichten direct in de notification bar lezen. Bij de Redmi moet ik eerst op het bericht gaan en naar beneden swipen, vaak werkt dat niet fijn waardoor je het toggle menu naar beneden swiped.

Iemand tips of ideen hoe ik dit kan veranderen?
draai de global rom: MIUI Global 8.5 | Stable 8.5.4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Esjo schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:10:
[...]

Ik draai op lineage en ABN en Netflix zijn beide geen enkel probleem. Netflix niet via de playstore maar losse apk via de website gewoon te downloaden. Draait allemaal zonder problemen!
Ik draai AOSP Extended met magisk systemless root en kan alles gewoon via de Playstore installeren en gebruiken. Zelfs Netflix welke ook gewoon updates krijgt.
Safety net pass werkt prima!
Prima rom trouwens, was gewend aan stock Android van Motorola en was snel klaar met miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zijn telefoons als deze gewoon goed betrouwbaar en bruikbaar als daily driver? (Totaal geen ervaring met chinaphones). En hoe zit het met garantie als ik deze koop via de Xiaomi Aliexpress Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoepbanaan
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-04 02:09
Stefan22 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:59:
Zijn telefoons als deze gewoon goed betrouwbaar en bruikbaar als daily driver? (Totaal geen ervaring met chinaphones). En hoe zit het met garantie als ik deze koop via de Xiaomi Aliexpress Store?
werken net zoals elke andere telefoon die je hier in NL koopt. Samsung wordt ook gewoon overgevlogen uit het verre oosten.
Enige puntje is als je 4G hebt, de banden(Band 20) ondersteunen deze niet altijd, moet je dus wel op letten als dit belangrijk voor je is.
De skin die er op zit hoeft geen issue te zijn, installeer je gewoon een andere launcher.
Garantie is altijd een dingetje, moet je het hele zaakje weer terug naar China sturen, kan wel ff duren.
Zelf loop ik al ongeveer 2 jaar rond met een Redmi Note 2, werkt nog steeds goed, je kan alleen wel merken dat de 2GB/16gb versiewat aan de kleine kant aan het worden is. Nooit problemen mee gehad trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:21
Je nieuwe Note 4 telefoon aan het begin van de Hollandse herfst in een niet afgesloten jaszak bewaren bleek toch niet zo'n goed idee.

Waterschade dus. Telefoon is op een gegeven moment wel aangegaan, dus schade lijkt beperkt. Nu doet hij echter niets meer en krijg ik bij laden een rood knipperend lampje. Als ik het goed begrijp betekent dit dat de batterij niet meer wil laden. Kennelijk een probleem dat wel eens vaker voorkomt en op te lossen door 3 maanden te wachten of de batterij los te koppelen. Wachten is geen optie, omdat als volledig ontladen/loskoppelen geen optie is, ik de verzekering van mijn VISA kaart moet inschakelen.

Op YT heb ik wel filmpjes gezien over hoe ik de batterij moet loskoppelen, maar voordat ik het toestel ga openen de vraag of andere mensen hetzelfde wel eens hebben moeten doen of tips voor mij hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
snoepbanaan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:09:
[...]

werken net zoals elke andere telefoon die je hier in NL koopt. Samsung wordt ook gewoon overgevlogen uit het verre oosten.
Enige puntje is als je 4G hebt, de banden(Band 20) ondersteunen deze niet altijd, moet je dus wel op letten als dit belangrijk voor je is.
De skin die er op zit hoeft geen issue te zijn, installeer je gewoon een andere launcher.
Garantie is altijd een dingetje, moet je het hele zaakje weer terug naar China sturen, kan wel ff duren.
Zelf loop ik al ongeveer 2 jaar rond met een Redmi Note 2, werkt nog steeds goed, je kan alleen wel merken dat de 2GB/16gb versiewat aan de kleine kant aan het worden is. Nooit problemen mee gehad trouwens. ;)
Bedankt voor je reactie. Weet u ook hoe het zit met updates (met name Mediatek)? De skin ga ik me niet zo aan storen, en anders heb ik nog Nova Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Stefan22 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:14:
[...]

Bedankt voor je reactie. Weet u ook hoe het zit met updates (met name Mediatek)? De skin ga ik me niet zo aan storen, en anders heb ik nog Nova Launcher.
Je kunt beter de Snapdragon halen met band 20.

https://www.banggood.com/...tail-top-buytogether-auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 15:40
celshof schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:13:
Je nieuwe Note 4 telefoon aan het begin van de Hollandse herfst in een niet afgesloten jaszak bewaren bleek toch niet zo'n goed idee.

Waterschade dus. Telefoon is op een gegeven moment wel aangegaan, dus schade lijkt beperkt. Nu doet hij echter niets meer en krijg ik bij laden een rood knipperend lampje. Als ik het goed begrijp betekent dit dat de batterij niet meer wil laden. Kennelijk een probleem dat wel eens vaker voorkomt en op te lossen door 3 maanden te wachten of de batterij los te koppelen. Wachten is geen optie, omdat als volledig ontladen/loskoppelen geen optie is, ik de verzekering van mijn VISA kaart moet inschakelen.

Op YT heb ik wel filmpjes gezien over hoe ik de batterij moet loskoppelen, maar voordat ik het toestel ga openen de vraag of andere mensen hetzelfde wel eens hebben moeten doen of tips voor mij hebben,
het enige wat ik je kan vertellen dat ik hier op een gegeven moment heel vaak last van had bij mij mi2s. Oplossing was dan om de telefoon aan de lader te leggen zonder batterij, vervolgens telefoon opstarten en snel de batterij in te doen. Maar dat lijkt me bij een Note nogal lastig :+

Ik zou 'm iig ff openmaken als ik jou was (had je sowieso direct moeten doen en dan een half uur bij een föhn leggen, maar dat terzijde) en sowieso een keer de connector van de batterij loshalen en weer vast maken. Dan kun je ook direct 'mijn oplossing' proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:21
LoeWn schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:17:
[...]

Ik zou 'm iig ff openmaken als ik jou was (had je sowieso direct moeten doen en dan een half uur bij een föhn leggen, maar dat terzijde) en sowieso een keer de connector van de batterij loshalen en weer vast maken. Dan kun je ook direct 'mijn oplossing' proberen.
Had ik inderdaad moeten doen. Maar ik ben al blij dat ik het ding niet ergens tegenaan gesmeten heb. Telefoons en ik hebben namelijk niet zo'n goed huwelijk normaal ;)

Ik ga het vanavond meteen proberen en dan zal ik ook nog wel posten hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ah oke, de Mediatek is er niet met Band 20? En hoe zit het met de updates (Nougat en Oreo)? Ik zag dat de Snapdragon variant ook bij Belsimpel is, is dat gewoon dezelfde met Band20 ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Stefan22 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:20:
[...]

Ah oke, de Mediatek is er niet met Band 20? En hoe zit het met de updates (Nougat en Oreo)? Ik zag dat de Snapdragon variant ook bij Belsimpel is, is dat gewoon dezelfde met Band20 ondersteuning?
Mijn redmi heb ik weinig aan veranderd, draai nog de Global rom, zoals ontvangen 2 maandjes terug uit china.
Wel een update gehad ondertussen, nu op Android 7.0.

Verder is het natuurlijk mogelijk om de EU rom te draaien of Lineageos zoals sommigen hier doen.
Heb er zelf nog geen tijd in gestoken.

Binnenkort komt er een 2de Redmi note 4 global. Daar maar eens even mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Purehz schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:39:
[...]

Mijn redmi heb ik weinig aan veranderd, draai nog de Global rom, zoals ontvangen 2 maandjes terug uit china.
Wel een update gehad ondertussen, nu op Android 7.0.

Verder is het natuurlijk mogelijk om de EU rom te draaien of Lineageos zoals sommigen hier doen.
Heb er zelf nog geen tijd in gestoken.

Binnenkort komt er een 2de Redmi note 4 global. Daar maar eens even mee experimenteren.
Oke, en dat betreft de Mediatek of de Snapdragon variant? Ik gebruik Tele2, en las dat Tele2 gebruik maakte van band 20 en band 7, moeten beide op het toestel zitten of 1 van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Stefan22 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:42:
[...]

Oke, en dat betreft de Mediatek of de Snapdragon variant? Ik gebruik Tele2, en las dat Tele2 gebruik maakte van band 20 en band 7, moeten beide op het toestel zitten of 1 van beide?
Ik zou voor de Snapdragon variant gaan, dan heb je meer keuze qua roms.

Het landelijke netwerk zal band 20 zijn, die is dus het meest belangrijk. Band 7 is dan voor drukke (?) gebieden.
Je kunt het beste de site van Tele2 zelf checken, daar noemen ze ook Xiaomi's.
Je MOET een 4G compitabel toestel hebben anders weren ze je van het netwerk, omdat het 4G netwerk van Tele2 zelf is en ze voor 2/3G het netwerk van T-Mobile gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 12-09-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
[...]

Zoals dutchgio ook al zegt, voor de snapdragon gaan.
De geposte url link naar het toestel bevat beide banden.

De Note 4 van belsimpel weet ik niet hoe het zit met de Band 20?
Wellicht iemand anders die daar antwoord voor je op weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoepbanaan
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-04 02:09
[...]

Alleen de snapdragon variant (Global Note 4 versie) heeft de 20 band.
De 4gb/64gb variant is naar mijn weten vooral op AliExpres te vinden, in de webshops staat deze al enige tijd op pre-order.
De 3gb/32gb Global versie is wel terug te vinden op de populaire webshops, hier bijvoorbeeld.

Updates worden gewoon uitgegeven door Xiaomi zelf. Wil je ze sneller kan je altijd de rom vervangen door een Developer rom, of door de Xiaomi.eu dev rom(Pluspunt is Nederlandse taal). Hier komen volgens mij elke week updates voor uit, zelfs mijn oude Redmi Note 2 krijgt nog updates ;)
Moet je wel je bootloader eerst unlocken, maar dat moet niet zo'n probleem zijn.(Is een dedicated topic voor op tweakers)

[ Voor 21% gewijzigd door snoepbanaan op 12-09-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De versie van belsimpel heeft geen band 20 (800mhz), die valt dus af:
https://www.belsimpel.nl/...-32gb-black/specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Inderdaad voor de snapdragon global versie gaan. Heeft band 20 en veel meer mogelijkheden met roms, rooten etc.
Ik heb hem nu een paar maanden en ben er erg content mee, zeker voor die prijs!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 22:09
Wie kan er met dit toestel al bellen over VoLTE en bij welke providers? Ik heb een EU rom er op staan en VoLTE staat enabled in de instellingen. Ik had stiekem gehoopt dat mijn gesprekken al als VoLTE calls afgehandeld zouden worden, ook al wordt Xiaomi nog niet gesupport volgens KPN.

Ik heb de snapdragon global versie.

• eRie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-06 19:23
Ik wou van de week een tweede toestel kopen. Was met de Banggood Anniversary een coupon via de mail en kwam daarmee uit rond de €105. De mail kwam om 12 uur binnen maar kwam er pas achter om 2 uur. Toen was helaas alles al weg. Echt balen. Voor net iets meer dan €100 kan je deze echt niet laten liggen.

[ Voor 1% gewijzigd door eRie op 14-09-2017 10:34 . Reden: typo ]

• M0ker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-06 23:35
Heb vandaag mijn Xiaomi Redmiddel Note 4 Global Edition ontvangen.

Ik hoop dit weekend het menu etc om te zetten naar Nederlands en het toestel verder te personaliseren.

Hij is trouwens wel veel zwaarder dan mijn Nexus 5.

[ Voor 13% gewijzigd door M0ker op 14-09-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-06 19:53
Heb gisteren in middag zelf ook een Redmi Note 4 besteld :) een 4GB/64GB variant.

Is inmiddels ook verstuurd en denk dat die in de loop van volgende week binnen komt.

Van het weekend ff goed hier alles doorlezen zodat ik gelijk aan de slag kan met toestel :)

Voor wie er een zoekt die betrouwbaar is: https://www.aliexpress.co...cta-Core/32802373992.html

Zelf inmiddels meer bij deze verkoper besteld en levert snel.

• HDDkapoet
M0ker schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:41:
Heb vandaag mijn Xiaomi Redmiddel Note 4 Global Edition ontvangen.

Ik hoop dit weekend het menu etc om te zetten naar Nederlands en het toestel verder te personaliseren.

Hij is trouwens wel veel zwaarder dan mijn Nexus 5.
Met omzetten bedoel je neem ik aan de bootloader unlocken en xiaomi.eu flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joatg
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:57
SnowBigQ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:15:
Heb gisteren in middag zelf ook een Redmi Note 4 besteld :) een 4GB/64GB variant.

Is inmiddels ook verstuurd en denk dat die in de loop van volgende week binnen komt.

Van het weekend ff goed hier alles doorlezen zodat ik gelijk aan de slag kan met toestel :)

Voor wie er een zoekt die betrouwbaar is: https://www.aliexpress.co...cta-Core/32802373992.html

Zelf inmiddels meer bij deze verkoper besteld en levert snel.
Hoe zit het bij die verkoper qua invoerkosten? Geeft ie garantie op geen invoerkosten via DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-06 19:53
Joatg schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:04:
[...]

Hoe zit het bij die verkoper qua invoerkosten? Geeft ie garantie op geen invoerkosten via DHL?
Via DHL heb je bij bijna geen een verkoper garantie dat er geen invoerkosten op komen. 99.9% is de kans dat je alles via DHL moet betalen.

Zelf heb ik gratis verzending gekozen, en dan kiest verkoper via wie het gaat. Dat is dan vaak via China Post. Zelfde had ik met Xiaomi oordopjes die zijn binnen 7 dagen bezorgd. Van zelfde verkoper.

Ze zetten Gift MP4 Player op ter waarde van 40 dollar. Hoor van veel mensen dat zulke pakketjes gewoon worden bezorgt zonder extra kosten. Echter geen ervaring zelf, dit is mijn 1e product die meer dan 22 euro kost.

Tussen 19-09 en 01-10 staat bij mij dat telefoon word bezorgd. Zodra die binnen is laat ik even weten hoe lang het precies heeft geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0ker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-06 23:35
HDDkapoet schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:56:
[...]

Met omzetten bedoel je neem ik aan de bootloader unlocken en xiaomi.eu flashen?
Dat klopt inderdaad.

Is er een topic waarin dat stapsgewijs staat uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Hoeveel varianten van de Xiaomi Redmi Note 4 zijn er eigenlijk?

Ik kan op GoT alleen een topic vinden over de versie met MediaTek-SoC. Er staat in de startpost wel dat er ook een duurdere is met een Qualcomm-SoC, maar die zou maar 3GB RAM hebben.

Nu vind ik op Honorbuy weer eentje met dus de Qualcomm-SoC, maar heeft 4GB RAM :?
https://www.honorbuy.com/...l-version-64gb-black.html

"International version" betekent dat hij alle 4G-banden ondersteunt, heb ik begrepen?

Ik vind het allemaal (nog) erg verwarrend. Naast de Xiaomi Redmi Note 4 met verschillende SoC's en geheugengroottes zijn er blijkbaar ook nog varianten als "Redmi Note 4X", "Redmi 4" en "Redmi 4X". En sommige hebben dan weer een Snapdragon 430 i.p.v. 625. En geen 4GB RAM :?

Momenteel heb ik een Motorola Moto G4 die net stuk is gegaan. Ik zit me een beetje te oriënteren met een budget van max. 200 euro. De Moto G5 heeft een kleiner scherm (5" i.p.v. 5,5") dus valt af. De plus-versie is buiten budget. En toen zat ik dus spontaan naar een Xiaomi te kijken. Ik twijfel nog heel erg :P

Is zo'n Xiaomi Redmi Note 4 (versie met Qualcomm en 4GB RAM) een voorruitgang t.o.v. een Moto G4 qua stevigheid, camera en accuduur? En heel belangrijk: is het toestel compatibel met Pokémon Go? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 19:32

..Christiaan..

..zwll..

Weet iemand hoe je de screen timeout aanpast? Ik kan de optie nergens vinden.... Ik draai de .eu rom

[ Voor 11% gewijzigd door ..Christiaan.. op 18-09-2017 07:20 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDDkapoet
Josefien schreef op maandag 18 september 2017 @ 02:03:

Ik kan op GoT alleen een topic vinden over de versie met MediaTek-SoC. Er staat in de startpost wel dat er ook een duurdere is met een Qualcomm-SoC, maar die zou maar 3GB RAM hebben.

Nu vind ik op Honorbuy weer eentje met dus de Qualcomm-SoC, maar heeft 4GB RAM :?

"International version" betekent dat hij alle 4G-banden ondersteunt, heb ik begrepen?

Ik vind het allemaal (nog) erg verwarrend. Naast de Xiaomi Redmi Note 4 met verschillende SoC's en geheugengroottes zijn er blijkbaar ook nog varianten als "Redmi Note 4X", "Redmi 4" en "Redmi 4X". En sommige hebben dan weer een Snapdragon 430 i.p.v. 625. En geen 4GB RAM :?

Momenteel heb ik een Motorola Moto G4 die net stuk is gegaan. Ik zit me een beetje te oriënteren met een budget van max. 200 euro. De Moto G5 heeft een kleiner scherm (5" i.p.v. 5,5") dus valt af. De plus-versie is buiten budget. En toen zat ik dus spontaan naar een Xiaomi te kijken. Ik twijfel nog heel erg :P

Is zo'n Xiaomi Redmi Note 4 (versie met Qualcomm en 4GB RAM) een voorruitgang t.o.v. een Moto G4 qua stevigheid, camera en accuduur? En heel belangrijk: is het toestel compatibel met Pokémon Go? :D
De Redmi Note 4 met SD 625 wordt soms ook wel de Redmi Note 4X genoemd. Maar soms is de Redmi Note 4X weer een ander (minder goed) model. Inderdaad erg verwarrend. Ik heb zelf de Redmi Note 4, SD625 32GB ROM/3 GB RAM. Ben ook over gegaan van de Moto G4. Zeker een vooruitgang. SD625 is best rap, en batterijduur is beter. Camera en scherm kan ik nog even niets van zeggen. Hij ziet er wel meer "premium" uit, maar ik betwijfel of hij even robuust is als de Moto's.

Je kunt ook voor de Mi A1 gaan. Net boven je budget, maar wellicht kun je er met een coupon rond de 200 euro komen.

Op de reddit xiaomi wiki staat ook het een en ander over aankoop en modellen: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/index.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
..Christiaan.. schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:19:
Weet iemand hoe je de screen timeout aanpast? Ik kan de optie nergens vinden.... Ik draai de .eu rom
Instellingen -> Schermbeveiliging en vingerafdruk -> Slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

M0ker schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:16:
[...]

Dat klopt inderdaad.

Is er een topic waarin dat stapsgewijs staat uitgelegd?
Voila: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp

Mijn kinderen komen allebei van Moto en hoor ik niet klagen.

Qua stevigheid. Ik heb mijn Note 2 in het water laten vallen via een riggel van een put. Eruit gehaald, en doet het na een jaar nog. Xiaomi's zijn voor het geld top. Hier in huis de 2,3 en 4. ;)

[ Voor 75% gewijzigd door 445033 op 18-09-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:40

Ik heb hem ook bij honorbuy gekocht, de "official international note 4" versie (via hun EU warehouse). Deze heeft gewoon de 4G band B20. In de omschrijving eronder staan bij de 4G banden alle ondersteunde banden. Werkt hier in overijssel prima op 4G kpn netwerk. En kwam met een EU usb oplader trouwens (en een US naar EU adapterplug waar je dus niks aan hebt :9 ). En pokemon Go is te installeren vanuit de playstore, ik ga er vanuit dat deze gewoon werkt dus ;) .

Even een status update, ik zit nu op een half jaar in gebruik. En heb niks te klagen gehad so far. Ik zit nog steeds op de originele rom, en deze pruttelt rustig door. Ondertussen op android 7 en NL is nu ook in te stellen als regio, en ik zit alweer op dag 3 met 40% batterij. Imo de beste telefoonaankoop die ik ooit heb gedaan. Hopelijk komt Xiaomi toch eens officieel naar de benelux, zelfs met een 50 a 80 euro extra op de prijs heb je nog steeds een erg goede telefoon voor een erg sterke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
HDDkapoet schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:19:
[...]

De Redmi Note 4 met SD 625 wordt soms ook wel de Redmi Note 4X genoemd. Maar soms is de Redmi Note 4X weer een ander (minder goed) model. Inderdaad erg verwarrend. Ik heb zelf de Redmi Note 4, SD625 32GB ROM/3 GB RAM. Ben ook over gegaan van de Moto G4. Zeker een vooruitgang. SD625 is best rap, en batterijduur is beter. Camera en scherm kan ik nog even niets van zeggen. Hij ziet er wel meer "premium" uit, maar ik betwijfel of hij even robuust is als de Moto's.

Je kunt ook voor de Mi A1 gaan. Net boven je budget, maar wellicht kun je er met een coupon rond de 200 euro komen.

Op de reddit xiaomi wiki staat ook het een en ander over aankoop en modellen: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/index.
De Redmi Note 4X is bij Honorbuy een model wat niet beschikbaar is met 4GB RAM :/

https://www.honorbuy.com/176-xiaomi-redmi-note-4x

De Mi A1 is bij Honorbuy 40 euro duurder en met dezelfde SoC. Nah, te duur... :P De Redmi Note 4 met SD 625 en 4GB RAM lijkt me al goed zat :D

Edit: shipping costs €21.75 :'( Nah...
445033 schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:22:
[...]

Mijn kinderen komen allebei van Moto en hoor ik niet klagen.

Qua stevigheid. Ik heb mijn Note 2 in het water laten vallen via een riggel van een put. Eruit gehaald, en doet het na een jaar nog. Xiaomi's zijn voor het geld top. Hier in huis de 2,3 en 4. ;)
Is het glas ook goed stevig?

De Moto G4 had een vrij flexibele stevige glasplaat... het toestel was een keer verbogen geweest en het glas+LCD waren niet gebroken, toestel deed het ook nog.

Ik ben best wel eens onhandig en ruw met telefoons :$
earvaag schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:38:
[...]

Ik heb hem ook bij honorbuy gekocht, de "official international note 4" versie (via hun EU warehouse). Deze heeft gewoon de 4G band B20. In de omschrijving eronder staan bij de 4G banden alle ondersteunde banden. Werkt hier in overijssel prima op 4G kpn netwerk. En kwam met een EU usb oplader trouwens (en een US naar EU adapterplug waar je dus niks aan hebt :9 ). En pokemon Go is te installeren vanuit de playstore, ik ga er vanuit dat deze gewoon werkt dus ;) .

Even een status update, ik zit nu op een half jaar in gebruik. En heb niks te klagen gehad so far. Ik zit nog steeds op de originele rom, en deze pruttelt rustig door. Ondertussen op android 7 en NL is nu ook in te stellen als regio, en ik zit alweer op dag 3 met 40% batterij. Imo de beste telefoonaankoop die ik ooit heb gedaan. Hopelijk komt Xiaomi toch eens officieel naar de benelux, zelfs met een 50 a 80 euro extra op de prijs heb je nog steeds een erg goede telefoon voor een erg sterke prijs.
De accuduur klinkt wel goed :) Mijn Moto G4 redt er maar hooguit één dag met mijn gebruik als ik niet tussentijds zou opladen.

Pokémon Go wil soms na installeren bij het inloggen een "Unable to authenticate" of "Incompatible"-melding geven bij bepaalde toestellen. Heeft volgens mij te maken met bepaalde ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 19:32

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb de redmi note 4x met Qualcomm 620 (of 625) processor nu een week. 4G + 64GB. Topaankoop bij banggood ivm pdm verzending. De eu rom erop voor de nl taal en ik heb ook ota updates. Hiervoor de Redmi 3. 1,5 jaar plezier van gehad. Mijn vrouw heeft ook de Redmi Note 4, maar dan de 3G + 64GB variant met Helio mtk processor. Iets goedkoper nog dan de mijne (die was € 167,- in een kek lichtblauw kleurtje :))

Pokemon werkt op beide toestellen. Zonder root, dat wel. [offtopic]Overigens spelen de kids ook op chinese toestellen, namelijk de ZTE Blade S6 en de Mlais M52. Werken beide prima. Mijn telefoon als Wifi hotspot en wandelen maar. Zit zelf intussen na een week in level 19 :D

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Goed om te weten dat Pokémon Go erop werkt :D

Bij Banggood is hij wel goedkoper, maar alleen HK warehouse. Betekent dat niet dat ik kans loop op bijkomende douanekosten :/

Bij Honorbuy is hij incl. verzenden duurder (196,-) maar wel EU warehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:40
21% belasting en invoerrechten

Hij werd bij mij verstuurd vanaf Italië en was in een paar dagen binnen. Imo het gedoe met china importeren ontwijken wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Josefien schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:06:

Bij Banggood is hij wel goedkoper, maar alleen HK warehouse. Betekent dat niet dat ik kans loop op bijkomende douanekosten :/

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45

Niks voor u? Ibuygou blijft mijn favoriete website als het op Xiaomi aankomt. Geen stress met de douane enz. Je betaalt er ietsjes meer voor, maar binnen de dik week heb je het voor je deur, zonder enige stress.

Ik zou voor de snapdragon gaan, omwille van de batterijduur. Ik heb de MTK, en de batterij is niet denderd. Maar je moet het natuurlijk wel in verhouding bekijken; ik gebruik het middelmatig tot vrij intensief. Maar blijft echt wel een super telefoon voor die prijs, dat kan ik je verzekeren!

EDIT: Zie dat je wel berscherming ervoor neem (hoesje en tempered glass), we de behuizing is zeer gevoelig.

[ Voor 5% gewijzigd door PhanToM__ op 18-09-2017 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio

Bij Banggood met Priority Direct Mail (PDM) heb je ook geen extra kosten.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken