Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
https://www.honorbuy.com/...l-version-64gb-black.html
Ik zit op het punt toch deze te bestellen, de variant met Snapdragon 625, 4GB RAM en 64GB opslag.

Hij is bij deze webwinkel ook niet het goedkoopst. Maar de andere genoemde shops als Ibuygou en Banggood hebben geen voorraad... ik kan niet nog eens weken wachten omdat mijn huidige toestel echt onbruikbaar dood is :'(

Het wordt mijn eerste "Chinese" smartphone... ik hoop echt dat ik er geen spijt van ga krijgen... :D Anders kom ik echt janken :'(

Ik zie trouwens dat de standaard ROM geen Nederlands heeft? :o Dus kan ik weer eerst de bootloader gaan unlocken en een ROM als deze gaan installeren?
https://wiki.lineageos.org/devices/mido/install
Zo te zien moet je een unlockcode aanvragen op een site die alleen in het Chinees is (wat ik dus niet kan lezen :/ ) En dan dagen wachten...
PhanToM__ schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:05:
[...]

Niks voor u? Ibuygou blijft mijn favoriete website als het op Xiaomi aankomt. Geen stress met de douane enz. Je betaalt er ietsjes meer voor, maar binnen de dik week heb je het voor je deur, zonder enige stress.

Ik zou voor de snapdragon gaan, omwille van de batterijduur. Ik heb de MTK, en de batterij is niet denderd. Maar je moet het natuurlijk wel in verhouding bekijken; ik gebruik het middelmatig tot vrij intensief. Maar blijft echt wel een super telefoon voor die prijs, dat kan ik je verzekeren!

EDIT: Zie dat je wel berscherming ervoor neem (hoesje en tempered glass), we de behuizing is zeer gevoelig.
Deze site is nòg duurder dan Honorbuy met EU warehouse + is niet op voorraad.
Joatg schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:06:
[...]

En nu kun je de zwarte Global Edition Snapdragon 4gb + 64gb bij banggood voor 150euro pre-orderen (https://www.banggood.com/...ia&p=QV2409786796201409DB). PDM shipping erbij en dan heb je hem voor iets minder dan 160euro! Moet je wel deze coupon code gebruiken: 9BGESN4G64

Ik heb hem meteen besteld. Shipping wordt verwacht rond 30 september. Ik ben benieuwd.

Edit: Snapdragon erbij gezet
Maar ik kan echt niet zo lang meer wachten... mijn huidig toestel is echt helemaal stuk :/ :| :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Josefien schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 01:11:

Ik zie trouwens dat de standaard ROM geen Nederlands heeft? :o Dus kan ik weer eerst de bootloader gaan unlocken en een ROM als deze gaan installeren?
https://wiki.lineageos.org/devices/mido/install
Zo te zien moet je een unlockcode aanvragen op een site die alleen in het Chinees is (wat ik dus niet kan lezen :/ ) En dan dagen wachten...
En als je even naar beneden kijkt zie je staan ???? Precies English. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
445033 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:44:
[...]

En als je even naar beneden kijkt zie je staan ???? Precies English. ;)
8)7

Vergeef me dat ik het niet zag, het was al laat toen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 18:46

Tahref

God bless you

Buiten het feit dat het niet toegestaan is om hier over te praten, hoort dit ook niet in dit topic, maar in: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen..

[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 25-09-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:48
Candymirror schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:55:
Wie kan er met dit toestel al bellen over VoLTE en bij welke providers? Ik heb een EU rom er op staan en VoLTE staat enabled in de instellingen. Ik had stiekem gehoopt dat mijn gesprekken al als VoLTE calls afgehandeld zouden worden, ook al wordt Xiaomi nog niet gesupport volgens KPN.

Ik heb de snapdragon global versie.
Die heb ik ook. Ook als VoLTE ingeschakeld staat schakelt mijn telefoon bij Tele2 terug van 4G naar 3G als ik bel. (Bij tele2 staat de redmi note4 global wel in het 4G toestellen lijst, maar niet in de VoLTE lijst).
Naar ik heb begrepen moeten zowel provider als telefoon leverancier (/rom leverancier) zaken aanpassen om VoLTE mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb voor de laatste keer een aantal berichten verplaatst naar \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen. Statusupdates en bestelgegevens horen niet thuis in dit topic. Bij verdere overtreding gaan de berichten direct de prullenbak in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Mijn toestel is binnen :D

Eerste indruk is tot nu toe goed :D Hij is lekker vlot en het toestel voelt wat zwaarder/steviger aan dan de Moto G4 waar ik van af kwam :D

Wel vind ik de originele MIUI ROM niet heel prettig en ook heel veel meegeleverde apps die ik niet kan verwijderen of uitschakelen, ben meer "stock Android" gewend. Ik wil er LineageOS op gaat zetten :)

Ik heb inmiddels een unlock-code aangevraagd via (http://en.miui.com/unlock/). Heeft iemand toevallig ervaring met hoe lang het duurt voor je een code ontvangt?

Pokémon Go kan ik trouwens nog niet testen... hun netwerk heeft vandaag toevallig problemen :/

[ Voor 8% gewijzigd door Josefien op 26-09-2017 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
Josefien schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:59:
Mijn toestel is binnen :D

Eerste indruk is tot nu toe goed :D Hij is lekker vlot en het toestel voelt wat zwaarder/steviger aan dan de Moto G4 waar ik van af kwam :D

Wel vind ik de originele MIUI ROM niet heel prettig en ook heel veel meegeleverde apps die ik niet kan verwijderen of uitschakelen, ben meer "stock Android" gewend. Ik wil er LineageOS op gaat zetten :)

Ik heb inmiddels een unlock-code aangevraagd via (http://en.miui.com/unlock/). Heeft iemand toevallig ervaring met hoe lang het duurt voor je een code ontvangt?

Pokémon Go kan ik trouwens nog niet testen... hun netwerk heeft vandaag toevallig problemen :/
GEFELICITEERD! 👍
Ik hoop dat er veel plezier aan zult beleven.
Unlockcode duurde bij mij maar een paar uur.
Mocht je nog vragen hebben dan laat je het maar weten. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb mijn unlock-code nog niet :/

De camera's zijn bij minder licht trouwens wat minder dan van de Moto G4. Maar de prestaties van het toestel zelf... ik heb tot nu toe nog nooit Pokémon Go zo vloeiend kunnen spelen, met zo'n korte laadtijd ook :D :D

Met de Moto G4 was dat altijd een beetje haperig, deze is helemaal vloeiend, ook als er op de achtergrond apps zoals Maps en Flitsmeister aanstaan :D En deze wordt niet traag door warmte na een halfuur spelen, dat gebeurde met de Moto G4 wel :o

De accuduur lijkt mogelijk ook langer dan dat van de Moto G4... bij dezelfde apps daalt de accuduur minder snel bij deze :D

• Josefien
Nog steeds geen unlock-code ontvangen :/ :| ;( :'( Kan het zijn dat je 'm niet krijgt als je als rede op hebt gegeven dat je LineageOS wil installeren? :/

Is er geen andere mogelijkheid tot unlocken behalve die "unlock permission"?

Dit is wel iets wat bij Motorola makkelijker ging... daar kreeg je de unlock-code meteen toegestuurd per e-mail na het invullen van enkele gegevens.

[ Voor 76% gewijzigd door Josefien op 28-09-2017 01:26 ]

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 19:15
Josefien schreef op donderdag 28 september 2017 @ 01:24:
Nog steeds geen unlock-code ontvangen :/ :| ;( :'( Kan het zijn dat je 'm niet krijgt als je als rede op hebt gegeven dat je LineageOS wil installeren? :/

Is er geen andere mogelijkheid tot unlocken behalve die "unlock permission"?

Dit is wel iets wat bij Motorola makkelijker ging... daar kreeg je de unlock-code meteen toegestuurd per e-mail na het invullen van enkele gegevens.
Zover ik me kan herinneren heb je geen unlock code nodig. Als je de tool van de site kan downloaden heb je de rechten al om te unlocken. Kan je dat?

• Josefien
Reflector schreef op donderdag 28 september 2017 @ 01:33:
[...]

Zover ik me kan herinneren heb je geen unlock code nodig. Als je de tool van de site kan downloaden heb je de rechten al om te unlocken. Kan je dat?
:o
Ja, als ik nu op die unlock-knop druk hun site kan ik de tool downloaden i.p.v. dat ik een formulier krijg :o

Maar ik heb geen SMS gekregen nog. Betekent dit dat ik alsnog kan unlocken? :o

Ik moet nu eigenlijk slapen, maar je hebt me nieuwsgierig gemaakt :o

• Josefien
Ik heb dan schijnbaar al "permissions", want de tool komt wel door de "checking for permissions" heen.

Maar ik strand hier:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AQXB346l.jpg
:'( :'( :'( :'(

Een snelle Google verteld dat je blijkbaar 3 dagen je Mi account moet hebben gekoppeld aan je toestel om te mogen unlocken. Ik heb 'm pas net gekoppeld omdat de tool erom vroeg ;(

Sowieso zijn de instructies op een site echt niet volledig. "Tool aanmelden, telefoon in fastboot-mode zetten, aansluiten en op unlock klikken" is in de praktijk handmatig de fastboot-driver installeren nadat de tool geen telefoon kan vinden, wat best irritant was. Drivers zijn meegeleverd, maar de installatietool geeft een "code 5" error.

Dan moet je het toestel eerst in fastboot aansluiten terwijl je alvast Apparaatbeheer opent. En dan heel snel handmatig de driver selecteren... Windows zelf in de map laten zoeken levert niks op omdat de driver op de een of andere manier niet als passend wordt gezien.

En het zoeken naar de driver moet "heel snel" omdat in fastboot-mode het toestel zichzelf na enkele secondes al uitschakelt als er geen commando's binnenkomen :/

Daarna wordt het even hoopvol, totdat je stuit op de foutmelding dat je je account eerst moet koppelen aan het toestel :/

Dat dus gedaan en hoopvol nog eens proberen.

En dan wordt je dus verrast met deze melding :/ :| ;( :'(

En moet ik nu met een heel gefrustreerd gevoel naar bed toe -O- :'(

3 dagen wachten... wat is de volgende verrassing...

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 19:15
Josefien schreef op donderdag 28 september 2017 @ 02:15:
Ik heb dan schijnbaar al "permissions", want de tool komt wel door de "checking for permissions" heen.

Maar ik strand hier:
[afbeelding]

Een snelle Google verteld dat je blijkbaar 3 dagen je Mi account moet hebben gekoppeld aan je toestel om te mogen unlocken. Ik heb 'm pas net gekoppeld omdat de tool erom vroeg ;(

Sowieso zijn de instructies op een site echt niet volledig. "Tool aanmelden, telefoon in fastboot-mode zetten, aansluiten en op unlock klikken" is in de praktijk handmatig de fastboot-driver installeren nadat de tool geen telefoon kan vinden, wat best irritant was. Drivers zijn meegeleverd, maar de installatietool geeft een "code 5" error.

Dan moet je het toestel eerst in fastboot aansluiten terwijl je alvast Apparaatbeheer opent. En dan heel snel handmatig de driver selecteren... Windows zelf in de map laten zoeken levert niks op omdat de driver op de een of andere manier niet als passend wordt gezien.

En het zoeken naar de driver moet "heel snel" omdat in fastboot-mode het toestel zichzelf na enkele secondes al uitschakelt als er geen commando's binnenkomen :/

Daarna wordt het even hoopvol, totdat je stuit op de foutmelding dat je je account eerst moet koppelen aan het toestel :/

72 uur wachten een dan kun je aan de slag :) :)

• Josefien
Reflector schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:59:
[...]

72 uur wachten een dan kun je aan de slag :) :)
Weet hoe moeilijk wéér wachten is :P

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
Gewoon oudere versie van Mi Unlock gebruiken, zijn wel wat guides van te vinden dan kun je direct unlocken.

445033

Josefien schreef op donderdag 28 september 2017 @ 02:15:

Maar ik strand hier:
[afbeelding]

[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

En geduld is een schone zaak. 8)

• Nark0tiX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-06 22:01

Nark0tiX

Software Engineer

Candymirror schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:55:
Wie kan er met dit toestel al bellen over VoLTE en bij welke providers? Ik heb een EU rom er op staan en VoLTE staat enabled in de instellingen. Ik had stiekem gehoopt dat mijn gesprekken al als VoLTE calls afgehandeld zouden worden, ook al wordt Xiaomi nog niet gesupport volgens KPN.

Ik heb de snapdragon global versie.
Ik gebruik voLTE @ KPN, heb ook de snapdragon versie. Kan daar trouwens het topic niet van vinden, dus dan reageer ik maar hier !.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Razer schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:09:
Gewoon oudere versie van Mi Unlock gebruiken, zijn wel wat guides van te vinden dan kun je direct unlocken.
Dat werkt inmiddels niet meer; je wordt verplicht de unlock tool te updaten naar een nieuwere versie.

445033

*knip* Hier hebben we de 'Report'-knop voor uitgevonden. :)

Tip voor diegene die ooit een barst in hun scherm krijgen....no worries. De kids hadden weer eens een Note 2 en 3 gesloopt. Voor rond de $20,- heb je een scherm met frame op Alieexpress. Kost mij €25,- om in te bouwen. Dat is een ander prijsje dan een Samsung of Iphone reparatie. *O*

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 29-09-2017 09:23 ]

• Rubiks
Josefien schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:53:
[...]

Weet hoe moeilijk wéér wachten is :P
Ik moest ook 3 dagen wachten...

• Rubiks
Razer schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:09:
Die is nergens te vinden

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:51
445033 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:53:
[...]

Echt toegevoegde waarde voor dit forum, deze post. En als je al perse fuck wil schrijven (onfatsoenlijk taalgebruik in mijn ogen), schrijf het dan correct. 8) Sowieso horen al die posts hier over bestellingen niet thuis.

Tip voor diegene die ooit een barst in hun scherm krijgen....no worries. De kids hadden weer eens een Note 2 en 3 gesloopt. Voor rond de $20,- heb je een scherm met frame op Alieexpress. Kost mij €25,- om in te bouwen. Dat is een ander prijsje dan een Samsung of Iphone reparatie. *O*
Waar heb je dit schermpje gekocht en waar laat je hem inbouwen voor dat bedrag! Mocht het ooit gebeuren dan heb ik de gegevens alvast!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Josefien
Ik breek vaak telefoonschermen :$

Ik vraag me af hoe dit toestel open moet voor het geval dat...

Op YouTube e.d. zie je dat er twee schroefjes losgedraaid moeten worden naast de microUSB-poort. Maar mijn toestel heeft daar geen schroefjes zitten :o En je ziet ook dat het altijd toestellen zijn met twee zichtbare "gaten" in het glas naast de bel-luidspreker, maar de mijne heeft er maar eentje rechts voor de camera. Wat is dan de juiste wijze van demontage van mijn toestel?

Edit: volgens mij krijg ik de juiste video's als ik op "redmi note 4x disassembly" zoek. Ondanks dat dit geen 4x is, komt die wel veel meer overeen. Is dan blijkbaar alleen openwrikken met een plastic spatel-achtig dingetje, behalve de sim-tray eruit halen hoeft er niks losgehaald/gedraaid te worden :o Goed om te weten voor als het scherm ooit zou breken :)

[ Voor 27% gewijzigd door Josefien op 29-09-2017 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb net een hoop berichten verplaatst naar de prullenbak, gezien de eerdere waarschuwing. Berichten over levertijden en prijzen horen hier niet thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 12:59

Gwannoes

Solderen moet je leren

Josefien schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:54:
Ik breek vaak telefoonschermen :$

Ik vraag me af hoe dit toestel open moet voor het geval dat...

Op YouTube e.d. zie je dat er twee schroefjes losgedraaid moeten worden naast de microUSB-poort. Maar mijn toestel heeft daar geen schroefjes zitten :o En je ziet ook dat het altijd toestellen zijn met twee zichtbare "gaten" in het glas naast de bel-luidspreker, maar de mijne heeft er maar eentje rechts voor de camera. Wat is dan de juiste wijze van demontage van mijn toestel?

Edit: volgens mij krijg ik de juiste video's als ik op "redmi note 4x disassembly" zoek. Ondanks dat dit geen 4x is, komt die wel veel meer overeen. Is dan blijkbaar alleen openwrikken met een plastic spatel-achtig dingetje, behalve de sim-tray eruit halen hoeft er niks losgehaald/gedraaid te worden :o Goed om te weten voor als het scherm ooit zou breken :)
Volgens mij is Note 4x exact hetzelfde als snapdragon-uitvoering van de Note 4. Beide hebben codenaam "Mido". Alleen heeft de 4x volgens mij geen Band 20 voor 4G in Europa. (correct me if I'm wrong)

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
En als je accessoires nodig hebt voor de Note 4 Global edition moet je dus zoeken naar de Note 4x en niet naar de Note 4 (of Global edition moet erbij staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Is het scherm elektronisch ook hetzelfde bij Note 4 Global Edition en Note 4x? En "Global Edition" staat gelijk aan "Snapdragon versie" of bestaat er ook een Snapdragon voor de Chinese markt? Best verwarrend die modelnummers :/

----------

Ik kreeg vandaag de unlock-SMS pas binnen, maar de datum is van eergisteren 2u 's nachts :o Hoe kan het dat een SMS zo erg vertraagd binnenkomt? :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bdXO7iIl.png?1

Het unlocken gaat overigens niet sneller... moest vanavond nog 30 uren wachten volgens de tool.

[ Voor 9% gewijzigd door Josefien op 29-09-2017 23:31 ]

• Gwannoes
  • Laatst online: 04-06 12:59

Gwannoes

Solderen moet je leren

Josefien schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:27:
Is het scherm elektronisch ook hetzelfde bij Note 4 Global Edition en Note 4x? En "Global Edition" staat gelijk aan "Snapdragon versie" of bestaat er ook een Snapdragon voor de Chinese markt? Best verwarrend die modelnummers :/
Ja, het is verschrikkelijk verwarrend.
Er bestaat inderdaad ook een Snapdragon versie ZONDER Band 20. Verkopers prijzen die ook wel eens aan met "International ROM" of "Global ROM", maar dat is dus niet het zelfde als "Global version".
M.a.w.: Altijd in de beschrijving checken of B20/800MHz er bij staat.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

445033

groxgrox schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:13:
[...]

Waar heb je dit schermpje gekocht en waar laat je hem inbouwen voor dat bedrag! Mocht het ooit gebeuren dan heb ik de gegevens alvast!
Alieexpress staat vol met die schermen en zoek gewoon een lokaal reparatiecenter die je even wil helpen. Een ervaren inbouwer heeft er nog geen 1/2 uur voor nodig. Ik wilde het eerst zelf gaan doen maar ik begin niet aan dat gepriegel met specialistisch gereedschap.

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-06 23:21
jobr schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:02:
En als je accessoires nodig hebt voor de Note 4 Global edition moet je dus zoeken naar de Note 4x en niet naar de Note 4 (of Global edition moet erbij staan).
Zou je svp wat accessoires die je gebruikt kunnen linken? Ik heb dus net een order geplaatst voor een paar euro aan screen protectors en cases met de criteria 'redmi note 4 global edition case/protector' etc, doh.

Los van het geld zou het toch jammer zijn als er straks een walvis zich erin verslikt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Eindelijk unlocked en LineageOS erop geïnstalleerd. Zó blij! :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6a217Nrl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/to5ib3kl.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubiks
Josefien schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 03:18:
Eindelijk unlocked en LineageOS erop geïnstalleerd. Zó blij! :D

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben blij voor je.😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Nu ik LineageOS heb mis ik trouwens wel wat functies in de camera-app t.o.v. die in de MIUI ROM.

- Geen panorama-functie :/
- MIUI camera had een functie waarbij als je de "mooi"-functie inschakelde op de selfie-camera hij probeerde leeftijd/geslacht in te schatten. Dat is grappig, maar zit niet in LineageOS.
- Handmatig de belichting aanpassen d.m.v. slepen langs de focus-cirkel.

Zijn er alternatieve camera-apps die dit allemaal wèl heeft binnen één app + geen advertenties toont + bij voorkeur gratis? :D

Ik heb deze port van de MIUI camera al gevonden:
https://forum.xda-develop...ted-xiaomi-mi-a1-t3670607
Werkt echter niet goed. De panorama-functie werkt niet en je kunt gemaakte foto's niet terugkijken in de app zelf, dan "force close" de app. En die leeftijd/geslacht functie werkt niet, staat zelfs bij de "bugs".

Verder heb ik gisteren de camera's echt veel gebruikt. Vergeleken met de camera's v/d Moto G4 is de kwaliteit best vergelijkbaar zolang het niet te donker is. Wel was de Moto G4 wat lichtsterker en net wat minder ruis, vooral wat betreft de selfie-camera. Ook is de lenshoek v/d selfie-camera van deze merkbaar kleiner, minder groothoek.

Scherm is wel vrij krasvast, gisteren heeft 'ie per ongeluk een tijdje bij sleutels gezeten, nog helemaal heel, geen krasjes :D De metalen achterkant lijkt wel vrij makkelijk te krassen. Ik gebruik deze autohouder:
https://www.mobilehangup.nl/nl/10-smartphone-houder
Die heeft bij dit toestel een ontlakte streep op de zijkant veroorzaakt.

Maar voor de rest is 'ie nog krasvrij :)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Als je de Global editie met Lineage hebt zou ik eens de HDR+ port van de Google Camera proberen. Slowmotion werkt niet, maar de foto's schijnen een heel stuk beter eruit te komen (ondanks dat real HDR+ niet werk vanwege non-supported Snapdragon chip)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Wat bedoel je met "beter"? Ik heb onderstaande port ervan geprobeerd en het lijkt er vooralsnog op dat foto's niet verschillen van de LineageOS camera-app. De HDR+ knop lijkt ook vergelijkbaar resultaat op te leveren als HDR met de LineageOS app.

Daarentegen werkt de panarama-functie wel, best goed ook lijkt het :D

Belichting aanpassen bij een focuspunt werkt ook :D

Morgen ga ik het bij daglicht nog eens beter uitproberen :D

https://www.xda-developers.com/google-camera-hdr-ported/
https://androidfilehost.com/?fid=889764386195922284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:06
Scherm kraste wel snel bij mij. Maar had al uitgezocht dat een schermvervanging niet duur is.

Zit nu gemiddeld met 10 uur SOT tijd met een 36 uur gebruikerstijd _/-\o_

Ik vind het nog steeds een geweldig toestel voor wat ik betaald heb..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
De HDR+ functie in de port van Google Camera lijkt wat sneller te zijn dan de HDR-functie in de LineageOS camera. Met die laatste kan ik in dezelfde (mindere) lichtomstandigheden onmogelijk een trillingsvrije HDR-foto uit de losse hand maken terwijl het met die eerste wel lukt :o

Is HDR eigenlijk (deels) een hardware-functie of is het volledig software wat meerdere foto's snel achter elkaar maakt en dan combineert?

Mijn scherm heeft inmiddels bovenin één licht (maar wel voelbaar) krasje. Wel snel inderdaad, ook vergeleken met mijn eerdere Moto G4 :/ Maar goed... krasjes, daar maak ik me niet super druk om :P Voor mij is het een grotere uitdaging om het scherm zonder hoesjes en protectors langer dan 1-2 maanden niet te breken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Josefien schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:42:
Mijn scherm heeft inmiddels bovenin één licht (maar wel voelbaar) krasje. Wel snel inderdaad, ook vergeleken met mijn eerdere Moto G4 :/ Maar goed... krasjes, daar maak ik me niet super druk om :P Voor mij is het een grotere uitdaging om het scherm zonder hoesjes en protectors langer dan 1-2 maanden niet te breken :D
Waarom niet gewoon een leuk hoesje en een protector. Ik heb er nog wel een paar liggen hier :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Geen hoesjes :o Ik vind hoesjes en screenprotectors altijd iets "afdoen" aan hoe het toestel aanvoelt, het voelt dan niet meer zo "nieuw", mooi en fijn aan :/ En vrijwel altijd krijgt het toestel randjes erbij, wordt er soms dikker door en/of wordt stroef t.o.v. hoe hij was ;(

Ergens vind ik het trouwens best bizar dat smartphones als één v/d weinige gebruiksvoorwerpen zo vaak beschermmiddelen krijgen :o Zo'n toestel wordt best vaak aangeprezen om zijn design en hoe het aanvoelt. Dat design dek je dan af met een hoesje :P Het blijft dan weliswaar nieuw, maar je ziet/voelt het nooit... :o En op de smartphone na heeft eigenlijk bijna geen enkel gebruiksvoorwerp beschermmiddelen. Ik bedoel... een nieuwe auto krijgt ook geen hoes zodat hij bijv. geen steenslag-putjes krijgt en zo :D

Een gebruiksvoorwerp moet eigenlijk voldoende robuust zijn om tegen normaal gebruik te kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Josefien schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:37:
Geen hoesjes :o Ik vind hoesjes en screenprotectors altijd iets "afdoen" aan hoe het toestel aanvoelt, het voelt dan niet meer zo "nieuw", mooi en fijn aan :/ En vrijwel altijd krijgt het toestel randjes erbij, wordt er soms dikker door en/of wordt stroef t.o.v. hoe hij was ;(

Ergens vind ik het trouwens best bizar dat smartphones als één v/d weinige gebruiksvoorwerpen zo vaak beschermmiddelen krijgen :o Zo'n toestel wordt best vaak aangeprezen om zijn design en hoe het aanvoelt. Dat design dek je dan af met een hoesje :P Het blijft dan weliswaar nieuw, maar je ziet/voelt het nooit... :o En op de smartphone na heeft eigenlijk bijna geen enkel gebruiksvoorwerp beschermmiddelen. Ik bedoel... een nieuwe auto krijgt ook geen hoes zodat hij bijv. geen steenslag-putjes krijgt en zo :D

Een gebruiksvoorwerp moet eigenlijk voldoende robuust zijn om tegen normaal gebruik te kunnen :D
Iedereen moet doen en laten wat ie wil.
Maar het feit dat er zoveel hoesjes verkocht worden geeft al aan dat we hier te maken hebben met een kwetsbaar product, dat intensief gebruikt wordt.
De kans op schade is hierdoor groot.
Een hoesje vermindert niet alleen dit risico maar veranderd ook het uiterlijk van de vaak saaie smartphone.
Zo kan ieder zich onderscheiden met zijn eigen vorm en kleur.
En gaat het vervelen : een ander hoesje erom en je hebt weer een 'andere' telefoon. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik vind het uiterlijk van m'n smartphone juist best mooi van zichzelf :D

Dat het vaak een kwetsbaar product is... helaas wel :/ ik heb een hele la vol kapotte smartphones. Hoewel het meeste gestorven is aan vochtschade of ernstige schermbreuk waar geen protector tegen bestand zou zijn :o

Deze Redmi Note 4 is trouwens niet spatwaterdicht volgens mij, dus ik moet extra oppassen ermee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Josefien schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 01:42:

Dat het vaak een kwetsbaar product is... helaas wel :/ ik heb een hele la vol kapotte smartphones. Hoewel het meeste gestorven is aan vochtschade of ernstige schermbreuk waar geen protector tegen bestand zou zijn :o

Deze Redmi Note 4 is trouwens niet spatwaterdicht volgens mij, dus ik moet extra oppassen ermee :D
Een waterdichte flexibele smartphone in de toekomst ? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Rubiks schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 03:33:
[...]

Een waterdichte flexibele smartphone in de toekomst ? d:)b
Jup! :D Een semi-onverwoestbare smartphone :D

Ik kom er trouwens net achter dat het afgedekt rondje bovenop de Redmi Note 4 een infrarood zender is :o I.c.m. met de "Mi Remote controller" app kan je daarmee dingen als je TV bedienen :o :D

Hij vraagt na het installeren het merk v/d TV en daarna moet je diverse vragen beantwoorden totdat de TV op een bepaalde functie reageert, dan heeft 'ie het juiste profiel te pakken en werken de basis functies als zender, volume en source-select via de smartphone :D

Dit is best grappig, vind ik :D Volgende keer als m'n moeder TV aan het kijken is ga ik d'r proberen voor de gek te houden door weg te zappen terwijl de afstandsbediening voor haar ligt O-)

Bij deze (Toshiba) TV is trouwens de "menu" en "OK" knoppen onjuist, helaas. De menu-knop in de app doet de "OK" functie terwijl de OK-knop niks doet. Hierdoor kan ik niet in het menu v/d TV komen met de app :/

Er zit geen leer-functie in de app voor apparaten die niet in de lijst staan. Een snelle Google verteld dat er geen infrarood-ontvang-sensor in deze telefoon zit :/

Naast dit afgedekt rondje en de 3,5mm jack zit er trouwens nog een heel klein gaatje aan de bovenkant. Wat zou dat zijn? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Josefien schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 01:30:
[...]

Jup! :D Een semi-onverwoestbare smartphone :D

Ik kom er trouwens net achter dat het afgedekt rondje bovenop de Redmi Note 4 een infrarood zender is :o I.c.m. met de "Mi Remote controller" app kan je daarmee dingen als je TV bedienen :o :D

Hij vraagt na het installeren het merk v/d TV en daarna moet je diverse vragen beantwoorden totdat de TV op een bepaalde functie reageert, dan heeft 'ie het juiste profiel te pakken en werken de basis functies als zender, volume en source-select via de smartphone :D

Dit is best grappig, vind ik :D Volgende keer als m'n moeder TV aan het kijken is ga ik d'r proberen voor de gek te houden door weg te zappen terwijl de afstandsbediening voor haar ligt O-)

Bij deze (Toshiba) TV is trouwens de "menu" en "OK" knoppen onjuist, helaas. De menu-knop in de app doet de "OK" functie terwijl de OK-knop niks doet. Hierdoor kan ik niet in het menu v/d TV komen met de app :/

Er zit geen leer-functie in de app voor apparaten die niet in de lijst staan. Een snelle Google verteld dat er geen infrarood-ontvang-sensor in deze telefoon zit :/

Naast dit afgedekt rondje en de 3,5mm jack zit er trouwens nog een heel klein gaatje aan de bovenkant. Wat zou dat zijn? :o
De afstandsbediening zie ik als een nutteloze functie, leuk om een keer uit te testen.
Maar om alle apparaten te bedienen heb ik hier een Logitech Harmony.

Naar dat kleine gaatje ben in ook wel nieuwsgierig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:39

Grannd

da Granndest

Josefien schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 01:30:
[...]
Volgens mij is dat de microfoon voor noise-reduction-filtering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 10-06 20:30
Grannd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:38:
[...]
Volgens mij is dat de microfoon voor noise-reduction-filtering :)
Klopt. De secondary microphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Josefien schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 01:42:

Mijn Note 2 heeft 2 minuten onder water gelegen in een put. Mijn zoon gebruikt hem nu nog. :Y
Josefien schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:42:

Ik zou als ik jou was er maar tempered glass opplakken dan. Ik heb dat echt niet nodig. Heb hem nu 3/4 jaar, geen kras te bekennen. Maar ik ben een oude man die niet zo flashy met zijn telefoon omgaat. 8)
Josefien schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:43:
Nu ik LineageOS heb mis ik trouwens wel wat functies in de camera-app t.o.v. die in de MIUI ROM.

- Geen panorama-functie :/
- MIUI camera had een functie waarbij als je de "mooi"-functie inschakelde op de selfie-camera hij probeerde leeftijd/geslacht in te schatten. Dat is grappig, maar zit niet in LineageOS.
- Handmatig de belichting aanpassen d.m.v. slepen langs de focus-cirkel.

Zijn er alternatieve camera-apps die dit allemaal wèl heeft binnen één app + geen advertenties toont + bij voorkeur gratis? :D

Ik heb deze port van de MIUI camera al gevonden:
https://forum.xda-develop...ted-xiaomi-mi-a1-t3670607
Werkt echter niet goed. De panorama-functie werkt niet en je kunt gemaakte foto's niet terugkijken in de app zelf, dan "force close" de app. En die leeftijd/geslacht functie werkt niet, staat zelfs bij de "bugs".

Verder heb ik gisteren de camera's echt veel gebruikt. Vergeleken met de camera's v/d Moto G4 is de kwaliteit best vergelijkbaar zolang het niet te donker is. Wel was de Moto G4 wat lichtsterker en net wat minder ruis, vooral wat betreft de selfie-camera. Ook is de lenshoek v/d selfie-camera van deze merkbaar kleiner, minder groothoek.
[...]

:D
Mijn ervaring met alles Notes is dat alle custom roms minder goed met de camera omgaan dan Miui. Ik gebruik op alles Notes gewoon Miui met Nova Launcher. Werkt als een tierelier en ziet eruit als custom Android. Verder heeft Miui gewoonweg top aanvullingen die je op een kale Android niet hebt. Probeer het eens zou ik zeggen.

Gedwongen over van Ziggo naar Vodafone. Bye bye 4g. :X Zit ik weer bij die ballenclub maar wel met onbeperkt bellen en 6 GB internet voor €15,-. Dan maar op 3g. :'(

[ Voor 66% gewijzigd door 445033 op 06-10-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb een redmi note 4 global met de meeste recente xiaomi.eu Tom erop. Merken andere mensen ook dat het automatisch aanpassen van de helderheid niet helemaal goed werkt? Het reageert langzaam wanneer de telefoon unlockt en de helderheid verspringt regelmatig tijdens het gebruik

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Rubiks schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:35:
[...]

De afstandsbediening zie ik als een nutteloze functie, leuk om een keer uit te testen.
Maar om alle apparaten te bedienen heb ik hier een Logitech Harmony.

Naar dat kleine gaatje ben in ook wel nieuwsgierig :P
Nou ja, helemaal nutteloos is 'ie niet voor de enkele keer dat de afstandsbediening kwijt is of lege batterijen heeft :P

Of bij iemand thuis stilletjes zijn/haar TV zappen zodat degene gaat zoeken wat de oorzaak is :D
445033 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:35:
[...]

Mijn Note 2 heeft 2 minuten onder water gelegen in een put. Mijn zoon gebruikt hem nu nog. :Y
Dus hij is min of meer waterbestendig voor korte tijd/ondiep? :o Gebruiken onder de douche zou 'ie moeten overleven? :D
445033 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:35:

Mijn ervaring met alles Notes is dat alle custom roms minder goed met de camera omgaan dan Miui. Ik gebruik op alles Notes gewoon Miui met Nova Launcher. Werkt als een tierelier en ziet eruit als custom Android. Verder heeft Miui gewoonweg top aanvullingen die je op een kale Android niet hebt. Probeer het eens zou ik zeggen.
MIUI mist daarentegen wel opties zoals "stoppen forceren" die wel in LineageOS zitten. Ook het schakelen tussen verschillenden apps was net wat minder handig dan in LineageOS. En het instellingen-menu is niet-standaard ingedeeld.

Het enige wat ik beter vond aan MIUI was de camera. Waarom zou dat niet als installeerbare apps beschikbaar kunnen komen voor andere ROM's ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Je kunt de knoppen instellen met extra acties. Force stop zit bij mij op lang drukken op de back knop; werkt erg handig.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Josefien schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 01:16:
[...]

MIUI mist daarentegen wel opties zoals "stoppen forceren" die wel in LineageOS zitten. Ook het schakelen tussen verschillenden apps was net wat minder handig dan in LineageOS. En het instellingen-menu is niet-standaard ingedeeld.

Het enige wat ik beter vond aan MIUI was de camera. Waarom zou dat niet als installeerbare apps beschikbaar kunnen komen voor andere ROM's ;(
Als je met "stoppen forceren" bedoelt dat je kan voorkomen dat Android niet automatisch apps kan killen, dat zit er wel op. En juist de niet standaard instellingen menu met een boel extra's die echt nuttig zijn maakt Miui juist aantrekkelijk. Schakelen tussen apps, linkerfunctietoets vasthouden en je komt in een scherm dat je kunt schakelen. In dat scherm trek je overigens een app naar beneden en er komt een slotje op zodat Miui je app niet meer automatischkan killen. Swipe je de app naar boven, wordt hij gestopt. Toets je op het kruisje in het midden onderin. Apps killen behalve diegene die je hebt gelockt. Je hebt je er duidelijk nog niet genoeg in verdiept. ;)

FF ander vraagje: Weet iemand hier hoe ik Ziggo Wifi Hotspots op de Notes kan krijgen? Mijn kinderen willen die weer gebruiken maar krijg met geen mogelijkheid het gedownloade certificaat van Ziggo geinstaleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door 445033 op 08-10-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Josefien schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 01:16:
[...]

Nou ja, helemaal nutteloos is 'ie niet voor de enkele keer dat de afstandsbediening kwijt is of lege batterijen heeft :P

Of bij iemand thuis stilletjes zijn/haar TV zappen zodat degene gaat zoeken wat de oorzaak is :D

[...]

Dus hij is min of meer waterbestendig voor korte tijd/ondiep? :o Gebruiken onder de douche zou 'ie moeten overleven? :D

[...]

Leuk ben jij met dat zappen...

Hoe zeer je ook aan je smartphone gehecht ben ik zou er niet mee douchen :+

In MiUI kun je tussen twee apps switchen door 2X op de linker knop te drukken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:41
Als je een hond hebt die liever afstandsbedieningen eet dan koekjes, dan is een GSM met IR toch heel handig :) Onze afstandsbedieningen liggen eigenlijk permanent op/in de kast en we gebruiken meestal de Peel Smart Remote app. Jammer dat deze tegenwoordig te veel notificaties pushen, want dat dat is voorlopig de enige app die mijn LG soundbar meteen herkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
dutchgio schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:05:
De versie van belsimpel heeft geen band 20 (800mhz), die valt dus af:
https://www.belsimpel.nl/...-32gb-black/specificaties
Toch wel hoor. Ik heb de Note 4 van belsimpel binnen en het betreft de global version. Dus wél met band 20 (800mhz). Al staat dit niet op de site.

Hier dus ook binnen gekregen, heerlijk toestel tot zover!! Erg blij mee.

[ Voor 8% gewijzigd door doobieters op 11-10-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Waarom is de filmstand van de back-camera zo donker als je binnenshuis met normale verlichting filmt? :/ In dezelfde omstandigheden is de front-camera véél lichter. Dit is zowel in de LineageOS camera als in de Google camera app.

Dit is in dezelfde lichtomstandigheden. Links de back-camera, rechts de front-camera:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SBsRzEMm.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xeBgvh4m.png

De belichting handmatig aanpassen helpt niet, zelfs met +2 blijft het even donker :/ Alleen bij foto's wordt het lichter, bij filmen niet.

Normaal is de back-camera toch van hogere kwaliteit dan de front-camera? :/ In dit geval zijn de filmbeelden van de back-cam juist onbruikbaar donker :/

Ik kan met de back-camera nu praktisch niet filmen binnenshuis tenzij de zon naar binnen schijnt :/ Filmen met de front-camera is natuurlijk niet echt een alternatief als ikzelf niet het onderwerp ben...

Verder merk ik dat HDR geen optie is bij de front-camera, zowel in de LineageOS-app als Google Camera niet. Is dit een hardware-beperking of een verborgen instelling ergens? Bij een Moto G3 met LineageOS kan namelijk wèl een HDR-selfie worden genomen :/ Het is dus niet een beperking van LineageOS.

Wat betreft de robuustheid v/h toestel... de metalen achterkant is tot nu toe best krasvrij :D Maar het deukt vrij makkelijk volgens mij :/ Ik heb een paar dagen geleden even de zaklamp-functie gebruikt onder ietwat ruwe omstandigheden en onzorgvuldig neergelegd waardoor het een paar minuten samen lag met licht gereedschap... sindsdien heb ik een reeks putjes/deukjes op de achterkant geconcentreerd op één plek :|
445033 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

Als je met "stoppen forceren" bedoelt dat je kan voorkomen dat Android niet automatisch apps kan killen, dat zit er wel op. En juist de niet standaard instellingen menu met een boel extra's die echt nuttig zijn maakt Miui juist aantrekkelijk. Schakelen tussen apps, linkerfunctietoets vasthouden en je komt in een scherm dat je kunt schakelen. In dat scherm trek je overigens een app naar beneden en er komt een slotje op zodat Miui je app niet meer automatischkan killen. Swipe je de app naar boven, wordt hij gestopt. Toets je op het kruisje in het midden onderin. Apps killen behalve diegene die je hebt gelockt. Je hebt je er duidelijk nog niet genoeg in verdiept. ;)
Ik bedoelde met "stoppen forceren" dat je een trage of niet-reagerende app per direct kan beeindigen door de terug-knop ingedrukt te houden. Dat kan je in de "ontwikkelaarsopties" aanzetten bij LineageOS.
Krypt schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:57:
Je kunt de knoppen instellen met extra acties. Force stop zit bij mij op lang drukken op de back knop; werkt erg handig.
Waarschijnlijk dus hetzelfde als dit, dan had ik niet goed gezocht :$ Hij zat bij MIUI i.i.g. niet onder de developer options.
Rubiks schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

Leuk ben jij met dat zappen...

Hoe zeer je ook aan je smartphone gehecht ben ik zou er niet mee douchen :+

In MiUI kun je tussen twee apps switchen door 2X op de linker knop te drukken 8)
Ik was laatst bij een Samsung-TV in openbare gelegenheid waar reclame werd getoond wezen proberen, maar die kon niet gezapt worden met die app :P Was niet ondersteunt of misschien het infrarood-oog uitgeschakeld in de TV om dit soort grappen te voorkomen :P

Telefoon is niet onder de douche geweest maar wel gewoon mee in de badkamer, is nog heel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 19:42

..Christiaan..

..zwll..

De reden dat ik op miui ben is de dual app functie. Ik heb 2 simkaarten in mijn telefoon en kan op deze manier 2x whatsapp draaien. Blijft beter dan de alternatieven.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Voor wie de kwaliteit van de foto's wil verbeteren als je Lineage OS gebruikt is dit een interessant artikel .
Ik heb het de afgelopen dagen geprobeerd en verbeteringen zijn duidelijk merkbaar.

https://www.xda-developer...-hdr-xiaomi-redmi-note-3/

Link voor download: https://forum.xda-develop...erawith-hdr-mido-t3656196

[ Voor 12% gewijzigd door marknh op 16-10-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 21:07
Heb nu bijna twee weken lang mijn Note 4 global van Banggood.com. Ik twijfelde tussen de nieuwe Moto G5S en deze, beide geschikt voor dual sim wat voor mij een must-have is. Ik kom van Huawei waar ik een erg goede ervaring mee heb (Huawei P7, 3 jaar gebruik) dus al wel Chinese telefoons gewend. En ik moet zeggen: wat een geweldig toestel is de Note 4! _/-\o_

Heb er direct de Xiaomi.eu ROM opgezet voor de NL taal. Net als bij de Huawei gebruik ik Nova Launcher voor de app-drawer. Tevens een mooi hoesje en een full-coverage screen protector van Ebay gehaald, beide zijn super (De screenprotector van Banggood was aan de kleine kant en plakte niet goed aan de randen).

Ben erg blij met de dual-sim functie. Gebruik nu voor mijn werk en privé nummer beiden dit toestel wat uitstekend werkt, zeker met de app-clone mogelijkheden (2x whatsapp draaien). Voor bellen met de carkit hoef ik nu niet telkens de verbonden telefoon te wisselen tussen 2 toestellen. Als ik ga bellen kan ik altijd de sim kiezen waarmee ik wil bellen. Voor uitbellen met de carkit kiest het toestel standaard sim1, waar sommige carkit/telefoon combinaties wel eens problemen hebben met de keuze melding die ze niet begrijpen. Maar omdat ik bijv. collega's altijd met mijn werknummer wil bellen heb ik True Phone geïnstalleerd. Dit is een kiezer met uitgebreidere functies voor dual-sim. Hiermee koppel ik contacten aan een bepaalde sim, deze koppeling wordt ook gebruikt bij bellen vanuit de auto! :9~

Tot nu toe helemaal happy met dit toestel dus. Hopelijk gaat deze weer 3 jaar mee! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
marknh schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:18:
Voor wie de kwaliteit van de foto's wil verbeteren als je Lineage OS gebruikt is dit een interessant artikel .
Ik heb het de afgelopen dagen geprobeerd en verbeteringen zijn duidelijk merkbaar.

https://www.xda-developer...-hdr-xiaomi-redmi-note-3/

Link voor download: https://forum.xda-develop...erawith-hdr-mido-t3656196
Deze heb ik al :D

Foto's worden wel beter, maar het helpt niet bij het probleem dat filmen met de back-camera donker is :/ Daarnaast is er geen HDR optie voor de selfie-camera :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156530

Hallo allemaal,
Ik wil graag de note 4 aanschaffen en vraag me af waar ik dat het beste kan doen. Ik ben een leek en vraag me dus af of de Chinese goedkope versie voor mij de beste keus is.
Ook met het oog op invoerkosten zou ik graag willen weten wat de beste site is. Ik vond nu deze:
https://de.aliexpress.com...10322_10084_10083_5370020

Wat denken jullie: is het beter om de internationale (duurdere) versie te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 19:38
Anoniem: 156530 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 06:42:
Hallo allemaal,
Ik wil graag de note 4 aanschaffen en vraag me af waar ik dat het beste kan doen. Ik ben een leek en vraag me dus af of de Chinese goedkope versie voor mij de beste keus is.
Ook met het oog op invoerkosten zou ik graag willen weten wat de beste site is. Ik vond nu deze:
https://de.aliexpress.com...10322_10084_10083_5370020

Wat denken jullie: is het beter om de internationale (duurdere) versie te kopen?
Deze heeft geen LTE band 20 (800 MHz) . Dus als je KPN of Vodafone hebt zou ik een global version doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 14:11
Hier, deze: https://m.banggood.com/Xi...Smartphone-p-1148122.html
Met Priority Direct Mail geen gezeur aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Heb hem via priority mail van banggood in 11 dagen ontvangen. Prima apparaat. Door de mooie afrondingen voelt hij kleiner aan dan hij is. En alles draait lekker soepel en snel.

Ik zit wel met een ding, hij zit vol apps waar ik alternatieven voor gebruik.

Weet iemand hoe je stock apps als

Calender,
Calculator
Contacten
Gallery
Google photo
Mail

Etc.kan verwijderen of disablen?
Ik krijg helaas de optie niet op een note 4x met global rom.
Verwijderen kan niet, en de disabled knop is greyed out.

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 20-08-2018 21:26 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156530

Super, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:00
Altijd prima die bezorging bij banggood, maar helaas zetten ze er bij deze telefoon niet bij of hij ota updates krijgt of toch een aangepaste rom heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 14:11
Eleni schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:34:
[...]Altijd prima die bezorging bij banggood, maar helaas zetten ze er bij deze telefoon niet bij of hij ota updates krijgt of toch een aangepaste rom heeft.
Het boeit mij totaal niet hoe die telefoon qua software wordt afgeleverd; gaat sowieso een ROM van https://xiaomi.eu op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Eleni schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

Altijd prima die bezorging bij banggood, maar helaas zetten ze er bij deze telefoon niet bij of hij ota updates krijgt of toch een aangepaste rom heeft.
Deze heeft officiele rom en krijgt OTA updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
3x3 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:39:
Heb hem via priority mail van banggood in 11 dagen ontvangen. Prima apparaat. Door de mooie afrondingen voelt hij kleiner aan dan hij is. En alles draait lekker soepel en snel.

Ik zit wel met een ding, hij zit vol apps waar ik alternatieven voor gebruik.

Calender,
Calculator
Contacten
Gallery
Google photo
Mail

Als ik jou was, dan zou ik eens kijken naar Lineage OS. Super cleane Android zonder rommel. Je beslist zelfs zelf welke Google apps je installeert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 15:15
Dan houd hij hetzelfde probleem. Alle ROMs hebben daar default apps voor die niet simpel te verwijderen zijn. Disablen zou toch mogelijk moeten zijn.. Doe je ze wel eerst stoppen /sluiten?

Anders kun je ze nog freezen met titanium backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:00
Dat is mooi, hoe ben je daar achter gekomen?
Het wordt niet vermeld op hun site of ik moet er overheen gelezen hebben.
jobr schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:32:
[...]

Deze heeft officiele rom en krijgt OTA updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubiks

Calender,
Calculator
Contacten
Gallery
Google photo
Mail

Probeer de app Link2SD eens.
Daarmee kun je ook systeem apps freezen en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Eleni schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:55:
Dat is mooi, hoe ben je daar achter gekomen?
Het wordt niet vermeld op hun site of ik moet er overheen gelezen hebben.
[...]
Omdat ik die telefoon heb (althans de 3GB versie).
Met stable rom dus. Update eens in de zoveel tijd (dus niet elke week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 12:14
heb de redminote 4x 3GB/16gb (snapdragon 625) besteld. Kan ik de ervaringen ook hier kwijt of is het uitsluitend voor de MediaTek variant. Ik zie namelijk geen dedicated post voor de 4x :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Ik wil lineage proberen. Kan ik data wissen ik TWRP zonder dat het interne geheugen wordt gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Je kunt via "Advanced wipe" wel alles formatteren en "Internal storage" laten zitten, dan wordt de data niet gewist :D Of het echter problemen veroorzaakt bij het wisselen van ROM door achtergebleven instellingen-bestanden, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
SolarOrbiter schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:17:
heb de redminote 4x 3GB/16gb (snapdragon 625) besteld. Kan ik de ervaringen ook hier kwijt of is het uitsluitend voor de MediaTek variant. Ik zie namelijk geen dedicated post voor de 4x :-D
Niet alleen de 4x heeft een snapdragon. De Note 4 kan ook die snapdragon hebben of idd een mediatek variant. Volgens mij hebben de global editions altijd een snapdragon. Ook die van mij, van Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Was altijd blij met mijn phone totdat Ziggo mobiel ermee stopte en ik naar Voda werd overgezet. Ok geen 4g meer, maar nu 3g. Kan ik nog mee leven. Erger is dat ik nu al een paar keer heb geconstateerd dat de verbinding wegviel waar ik met Ziggo nooit problemen mee had. Voda heeft er geen verklaring voor net zo als ze geen verklaring hebben dat 4g niet werkt. En nee, ik ga niet mijn SD kaart eruit halen en daar de Sim in doen om zo 4g te hebben.

Zit je bij Voda of Hollands Nieuwe en wil je daar blijven. Koop niet dit toestel! B20 werkt dus niet goed op dit toestel voor de NL markt.
Josefien schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:21:
Je kunt via "Advanced wipe" wel alles formatteren en "Internal storage" laten zitten, dan wordt de data niet gewist :D Of het echter problemen veroorzaakt bij het wisselen van ROM door achtergebleven instellingen-bestanden, weet ik niet.
Wie flasht er nu een nieuwe Rom met behoudt van oude data van het ouwe besturingssysteem? Dat gaat nooit werken.

[ Voor 28% gewijzigd door 445033 op 24-10-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
[...]

Wie flasht er nu een nieuwe Rom met behoudt van oude data van het ouwe besturingssysteem? Dat gaat nooit werken.
Wat ik bedoel is data wissen en bestanden zoals foto's enzo op het interne geheugen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Rubiks schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:20:
[...]

Wat ik bedoel is data wissen en bestanden zoals foto's enzo op het interne geheugen behouden.
En dat kan vaak prima, omdat Android meerdere partities gebruikt. Bij een overstap naar een andere ROM moet je vaak wel de /data partitie leegmaken. Daar staan wel applicatie settings, maar meestal staan je foto's elders (/sdcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Als je geen sd kaart hebt staan ze juist wel op /data, die moet je dus niet volledig wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
dutchgio schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:23:
Als je geen sd kaart hebt staan ze juist wel op /data, die moet je dus niet volledig wipen.
Vreemd. Op mijn toestel staan de foto's in /sdcard wat een link is naar /storage/self/primary (ik gebruik geen SD card). Toen ik van rom switchte bleven mijn foto's gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Muis666 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:11:
[...]

Vreemd. Op mijn toestel staan de foto's in /sdcard wat een link is naar /storage/self/primary (ik gebruik geen SD card). Toen ik van rom switchte bleven mijn foto's gewoon staan.
Foto,s e.d. staan op de internal storage welke niet gewiped wordt bij een factory reset. Tenminste niet met de TWRP recovery. Je kan ook een advanced wipe doen en dan i.i.g. de internal storage niet wipen. Dan moet het probleemloos gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
445033 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:56:
Was altijd blij met mijn phone totdat Ziggo mobiel ermee stopte en ik naar Voda werd overgezet. Ok geen 4g meer, maar nu 3g. Kan ik nog mee leven. Erger is dat ik nu al een paar keer heb geconstateerd dat de verbinding wegviel waar ik met Ziggo nooit problemen mee had. Voda heeft er geen verklaring voor net zo als ze geen verklaring hebben dat 4g niet werkt. En nee, ik ga niet mijn SD kaart eruit halen en daar de Sim in doen om zo 4g te hebben.

Zit je bij Voda of Hollands Nieuwe en wil je daar blijven. Koop niet dit toestel! B20 werkt dus niet goed op dit toestel voor de NL markt.

[...]

Data wordt wel gewiped alleen internal storage niet. Het probleem met Vodafone is uitgebreid besproken en bekend dus inderdaad als je een SD kaart wil gebruiken zou ik dit toestel links laten liggen. Ik heb met Telfort (KPN) geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 16:03
WITFRA schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:12:
[...]

Data wordt wel gewiped alleen internal storage niet. Het probleem met Vodafone is uitgebreid besproken en bekend dus inderdaad als je een SD kaart wil gebruiken zou ik dit toestel links laten liggen. Ik heb met Telfort (KPN) geen enkel probleem.
4G werkt uitstekend in dit toestel met Vodafone en Hollandse Nieuwe, maar alleen in SIM1 (nano-sim). Is een bekend probleem waar Xiaomi niets aan kan/wil doen. Je kunt dus geen extra sd-kaartje gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Ik heb afgelopen zaterdag mijn Note 4 ontvangen die ik bij Banggood had besteld.
Omdat ik hem toch wil rooten en lineage er op wil zetten heb ik gewacht met apps installeren.
Ik dacht dat de 72 uur die je moet wachten in zou gaan op het moment dat je synced of de root unlock aanvraag had gedaan, maar die gingen kennelijk dus pas in bij het het draaien van de unlock tool. Ik heb nu dus nog wat extra bedenktijd :)

Ik heb een snapdragon global version. Is het nodig om een developer ROM er op te zetten voordat je gaat unlocken en rooten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Anthor schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:05:
Ik heb een snapdragon global version. Is het nodig om een developer ROM er op te zetten voordat je gaat unlocken en rooten?
Nope, dat is niet nodig. Ik heb de mijne kunnen unlocken met de originele ROM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 19:38
445033 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:56:

[...]

Dan is zo'n hybrid sim adapter wat voor je. Dan bungelt er wel een sim buiten je telefoon.
YouTube: How to have 2 SIM cards with micro SD at the same time into hybrid D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Abbo Hollandsnieuwe loopt eerdaags af en ik wil mijn SD kaart gaan gebruiken . Nu abbo van 14 euro met 4gb wat is een goed alternatief waarbij ik wel 4G in sim 1 heb en SD kan gebruiken , Telfort komt op 17,50 met 3gb en 300 min dus iets duurder . Weet zo niet welke providers wel 4G in sim 1 geven vandaar mijn vraag in dit topic
Optie is bel simpel ( euro 12.50)maakt gebruik van T-mobile netwerk 6gb en 500 min / onb sms hoop dat deze goed werkt in sim 1 en in het buitenland ?

[ Voor 18% gewijzigd door henk200 op 28-10-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 14:29
Heb nu Tele2 en dat geeft geen problemen. Stap echter binnenkort over op simpel. 2GB/500 min voor €10/mnd (jaarcontract). Wist toen nog niet van eventuele problemen met 4G. Ga er vanuit dat het goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-06 17:44
gooddaddy schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:47:
[...]

4G werkt uitstekend in dit toestel met Vodafone en Hollandse Nieuwe, maar alleen in SIM1 (nano-sim). Is een bekend probleem waar Xiaomi niets aan kan/wil doen. Je kunt dus geen extra sd-kaartje gebruiken
Je kan ook je Simkaart modden zodat de SD kaart en de sim in 1 slot gaan. Gebruik ik zelf ook.
YouTube: Xiaomi Redmi 4 - 2 SIMs + Micro SD Card Working Simultaneously (Simp...

[ Voor 23% gewijzigd door Lucky0wn op 28-10-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door henk200 op 29-10-2017 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

henk200 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:10:
Abbo Hollandsnieuwe loopt eerdaags af en ik wil mijn SD kaart gaan gebruiken . Nu abbo van 14 euro met 4gb wat is een goed alternatief waarbij ik wel 4G in sim 1 heb en SD kan gebruiken , Telfort komt op 17,50 met 3gb en 300 min dus iets duurder . Weet zo niet welke providers wel 4G in sim 1 geven vandaar mijn vraag in dit topic
Optie is bel simpel ( euro 12.50)maakt gebruik van T-mobile netwerk 6gb en 500 min / onb sms hoop dat deze goed werkt in sim 1 en in het buitenland ?
Alles werkt goed wat niet draait op het Voda netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-06 19:53
Ik gebruik Note 4 nu al een tijdje, helemaal geen problemen gehad tot gisteren.

Telefoon is helemaal standaard, nog in het Engels. Maar mijn microfoon doet het ineens niet meer tijdens bellen.

Opnemen van geluidjes doet die gewoon.

Microfoon check gedaan, werkt niet.

Heb opgezocht wat het kan zijn en ik kom steeds tegen dat het softwarematig is.

Iemand misschien zelfde probleem en al helemaal een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
SnowBigQ schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:40:
.....

Heb opgezocht wat het kan zijn en ik kom steeds tegen dat het softwarematig is.

Iemand misschien zelfde probleem en al helemaal een oplossing? :)
is het de snapdragon versie? lineageOS erop zetten zou ik zeggen.
Die van mij is nog niet binnen, verwacht deze (3GB-16GB-Snapdragomn versie) volgende week. Ik ben van plan om direct Lineage erop te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb ook issues gehad met de microfoon; mensen zeiden dat ze me niet goed meer konden verstaan, maar na een reboot was het probleem weg.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-06 19:53
SolarOrbiter schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

is het de snapdragon versie? lineageOS erop zetten zou ik zeggen.
Die van mij is nog niet binnen, verwacht deze (3GB-16GB-Snapdragomn versie) volgende week. Ik ben van plan om direct Lineage erop te zetten
Bedankt voor tip :) ga ik doen zodra mijn tel unlocked is. Moet nog 72 uur wachten.
Krypt schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:08:
Ik heb ook issues gehad met de microfoon; mensen zeiden dat ze me niet goed meer konden verstaan, maar na een reboot was het probleem weg.
Helpt niet, heb het verschillende keren geprobeerd.

Inmiddels ook Dev rom erop maar helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
SnowBigQ schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

Bedankt voor tip :) ga ik doen zodra mijn tel unlocked is. Moet nog 72 uur wachten.
hou er wel rekening mee dat je vanaf dat moment geen aanspraak op garantie kunt maken. Er bestaat natuurlijk nog een (kleine) kans dat het aan de hardware ligt en dan kan je het niet meer terugsturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 17:39

Grannd

da Granndest

Ik ben weer helemaal blij met m'n Note 4X :) Had hier een tijdje geleden gepost dat ik een barst in m'n scherm had, het was gelukkig niet zo hinderlijk dus kon er even mee doorlopen en nadenken hoe ik het op zou lossen.
Uiteindelijk zelf de onderdelen op banggood besteld en bij een lokale reparatieturk laten repareren, in totaal 45 euro kwijt maar het toestel is nu weer helemaal strak :)

Ik zat op MIUI 8 Stable, maar voor de verandering ook maar de nieuwste Xiaomi.EU ROM geflashed, lekker snelle MIUI 9 met nu eindelijk degelijke meldingen. Ben weer helemaal happy met m'n toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:30
Alles werkt goed wat niet draait op het Voda netwerk.
Hi MusicMasters, jij had toch ook een Redmi Note 2? Hoe vind je het display in vergelijking met de Note 4? Hetzelfde of is de 4 beter?

Alvast bedankt voor je reactie!
Gr
Jelle
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken