Heb ook de note 2 gehad en ik vind de kleuren van de note 4 wat fletser dan van de note 2.jelleeelco schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:32:
[...]
Hi MusicMasters, jij had toch ook een Redmi Note 2? Hoe vind je het display in vergelijking met de Note 4? Hetzelfde of is de 4 beter?
Alvast bedankt voor je reactie!
Gr
Jelle
heb je Lineage OS erop gezet?SnowBigQ schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:48:
[...]
Bedankt voor tipga ik doen zodra mijn tel unlocked is. Moet nog 72 uur wachten.
[...]
Ik heb gisteravond de Note 4x ontvangen. De Stable Rom 8.5.8.0 staat er op. Unlocken-procedure in gang gezet, moet nog 60 uur wachten
Ik heb sinds een weekje een Global 4G/64GB redmi note (Qualcomm). Ik merk dat bellen vaak lastig is: nog voordat de verbinding staat krijg ik de vaak de melding 'call ended'. Ik heb de simkaart (Simpel) in beide sloten geprobeerd. Dit maakt niet uit... Het lijkt er op dat bellen naar vaste nummers vaker fout gaat dan naar mobiel. In of uitschakelen van voLTE maakt geen verschil. Wat kan hier mis zijn??
Het toestel is nog origineel.
Laat maar.. Grote wisseltruuk gedaan met een andere telefoon. De fout gaat mee met het simkaartje. Simpel gebeld en defect gemeld..
Laat maar.. Grote wisseltruuk gedaan met een andere telefoon. De fout gaat mee met het simkaartje. Simpel gebeld en defect gemeld..
[ Voor 16% gewijzigd door PH68 op 02-11-2017 18:31 ]
Gisteren ook maar de stoute schoenen aangetrokken. Eerder deze week al een unlock aangevraagd en gisteren kunnen unlocken. Eerst de MIUI9 weekly/beta geinstalleerd; ansich erg snappy/snel en handig.
En alles werkte... bijna.. enkele applicaties crashte (Wordfeud oa) en ik kreeg dit niet opgelost/oorzaak niet achterhaald door traces te draaien; dus ik heb Lineago er maar op gezet. Gisteravond alles weer in orde qua installaties applicaties; en alles draait stabiel voor nu. Nu even bekijken wat de prestaties (voornamelijk accu) onder Lineage is; maar ik ben hoopvol gestemd.
Ik mis nu natuurlijk weer wel wat features die in MIUI standaard aanwezig zijn, maar niet beschikbaar zijn onder Lineage:
1. Aparte ringtones voor de verschillende sims
2. Screencapture en scroll
3. Standaard Dual Apps support
4. Vast nog wel andere dingen
Maar daar is mee te leven momenteel
En alles werkte... bijna.. enkele applicaties crashte (Wordfeud oa) en ik kreeg dit niet opgelost/oorzaak niet achterhaald door traces te draaien; dus ik heb Lineago er maar op gezet. Gisteravond alles weer in orde qua installaties applicaties; en alles draait stabiel voor nu. Nu even bekijken wat de prestaties (voornamelijk accu) onder Lineage is; maar ik ben hoopvol gestemd.
Ik mis nu natuurlijk weer wel wat features die in MIUI standaard aanwezig zijn, maar niet beschikbaar zijn onder Lineage:
1. Aparte ringtones voor de verschillende sims
2. Screencapture en scroll
3. Standaard Dual Apps support
4. Vast nog wel andere dingen
Maar daar is mee te leven momenteel
Ik heb hetzelfde toestel en sinds gisteren Simpel erin. Geen bellen; geen internet. Volgens simpel werkt alles..... vanavond maar eens in een ander toestel proberen. Ik heb in de andere simgleuf een tmobile kaartje. Met youfone ging dat prima. Misschien bijten die elkaar omdat ze uiteindelijk op hetzelfde netwerk zitten?PH68 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:05:
Ik heb sinds een weekje een Global 4G/64GB redmi note (Qualcomm). Ik merk dat bellen vaak lastig is: nog voordat de verbinding staat krijg ik de vaak de melding 'call ended'. Ik heb de simkaart (Simpel) in beide sloten geprobeerd. Dit maakt niet uit... Het lijkt er op dat bellen naar vaste nummers vaker fout gaat dan naar mobiel. In of uitschakelen van voLTE maakt geen verschil. Wat kan hier mis zijn??
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Verschillende sims op hetzelfde netwerk zou niks uit mogen maken. Ik zit met een KPN en Lebara sim (beide KPN netwerk) te werken, zonder problemen.
Ik heb wel internet en kan gewoon gebeld worden. Uitbellen is bij mij het probleem. Een ander Simpel kaartje werk wel...Christiaan.. schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:14:
[...]
Ik heb hetzelfde toestel en sinds gisteren Simpel erin. Geen bellen; geen internet. Volgens simpel werkt alles..... vanavond maar eens in een ander toestel proberen. Ik heb in de andere simgleuf een tmobile kaartje. Met youfone ging dat prima. Misschien bijten die elkaar omdat ze uiteindelijk op hetzelfde netwerk zitten?
Sorry voor late reactieSolarOrbiter schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:10:
[...]
heb je Lineage OS erop gezet?
Ik heb gisteravond de Note 4x ontvangen. De Stable Rom 8.5.8.0 staat er op. Unlocken-procedure in gang gezet, moet nog 60 uur wachten
Heb hele uitleg van Lineage site doorgelezen en gedaan wat er staat, maar toch krijg ik het er niet op.
Ik ben weer terug op miui 8 dit keer de eu ROM.
Lineage vond ik niet helemaal lekker werken op de telefoon,maar dat kan ook komen omdat ik parallel space moet gebruiken voor eenm2e Whatsapp; alleen dat ding vreet zoveel geheugen en de memory management zo strak staat resetten zowat alle apps.
Lineage vond ik niet helemaal lekker werken op de telefoon,maar dat kan ook komen omdat ik parallel space moet gebruiken voor eenm2e Whatsapp; alleen dat ding vreet zoveel geheugen en de memory management zo strak staat resetten zowat alle apps.

Vochtschade... vlekken in het scherm en reageert niet meer op aanraking
Amper 30 seconden onder stromend water... hij is dus héél water-onbestendig
Hij viel eerst uit. Toen ik 'm weer aanzette deed het touchscreen het nog wel ondanks de vlekken. Ik kon toen net op tijd mijn foto's veiligstellen door ze met ES File Explorer te kopiëren naar mijn server. Halverwege stopte het touchscreen ermee
De aan/uit knop doet het nog wel, maar daarmee kan ik verder niet veel
Ik moet nu slapen, dus kan 'm ook niet nu gaan open maken of zo... ik hoop echt dat 'ie het morgen weer doet
Beste is om de telefoon in bak met droge rijst te leggen, dat neemt het vocht op.
Had laatst hetzelfde met mijn Redmi 3s en die hapert helaas nog steeds. Daarom heb ik nu een Redmi Note 4
Had laatst hetzelfde met mijn Redmi 3s en die hapert helaas nog steeds. Daarom heb ik nu een Redmi Note 4
[ Voor 9% gewijzigd door sonnieboy op 03-11-2017 23:29 . Reden: Correcties ]
Er is geen rijst voorhanden 
Hij zit trouwens te bootloopen
Hij trilt dus nu ook elke paar seconde
Ik ben door die herrie wakker geworden... het toestel lag op een tafel in de ruimte naast m'n slaapkamer 
Hij was trouwens 1x wel volledig opgestart en toen deed de touch het weer. Maar nu weer aan het bootloopen
Ik ga maar eens verder slapen...
Hij zit trouwens te bootloopen
Hij was trouwens 1x wel volledig opgestart en toen deed de touch het weer. Maar nu weer aan het bootloopen
Ik ga maar eens verder slapen...
uitschakelen en batterij verwijderen om kortsluiting te voorkomen, uit elkaar halen en met propyl alcohol en zachte tandenborstel het moederbord en connectoren schoonmaken ivm corrosie. zijn wel filmpjes van op youtube.
bak met rijst heeft geen zin want het vocht zit in de binnenkant van de telefoon.
bak met rijst heeft geen zin want het vocht zit in de binnenkant van de telefoon.
Ik kan hem dus niet uitschakelen omdat het touchscreen niet meer reageert
Accu kan pas los als het toestel open gaat.
Volgens deze video moet je 'm zo open kunnen wrikken:
YouTube: How to disassemble 📱 Xiaomi Redmi Note 4X 2016101 Take apart...
Maar dat lukt dus niet. Met een plastic iets (bankpasje) krijg ik 'm er niet eens tussen. Met een dunnen platte schroevendraaier heb ik alleen de onderste plastic rand los gekregen. Zodra ik tussen dat metalen deel probeer te komen breken stukjes v/d rand af of ik kom er helemaal niet tussen
Heeft iemand dit toestel überhaupt los gekregen zonder dat het scherm breekt?
Als ik zo door blijf gaat breekt of het scherm of ik steek mezelf vroeg of laat per ongeluk in m'n hand met de schroevendraaier... ben al een paar keer uitgeschoten
Volgens deze video moet je 'm zo open kunnen wrikken:
YouTube: How to disassemble 📱 Xiaomi Redmi Note 4X 2016101 Take apart...
Maar dat lukt dus niet. Met een plastic iets (bankpasje) krijg ik 'm er niet eens tussen. Met een dunnen platte schroevendraaier heb ik alleen de onderste plastic rand los gekregen. Zodra ik tussen dat metalen deel probeer te komen breken stukjes v/d rand af of ik kom er helemaal niet tussen
Heeft iemand dit toestel überhaupt los gekregen zonder dat het scherm breekt?
Als ik zo door blijf gaat breekt of het scherm of ik steek mezelf vroeg of laat per ongeluk in m'n hand met de schroevendraaier... ben al een paar keer uitgeschoten
[ Voor 11% gewijzigd door Josefien op 04-11-2017 11:16 ]
Oh... wauw... ik heb 'm open gekregen... zit nog best veel water in 

En hij heeft cosmetische schade aan de randen door het open wrikken met een schroevendraaier
Eigenlijk is dit spul te delicaat voor mij om open te maken
Ik ga eens kijken of ik de accu los kan krijgen en dan de elektronica droogmaken met een haardroger
Edit: bij 4:30 van het filmpje in mijn voorgaande post trekken ze zo het plak-spul van de accu eruit... maar bij mij breekt die substantie aan beide kanten af
Hoe?! 
Edit2: Ik probeerde met een stuk touw de plak-laag onder de accu los te snijden, maar kwam met m'n duim tegen een metalen connector aan... heb nu een vrij diepe en erg pijnlijke snee in m'n vinger
Ik heb geen zin meer 

Dat glimmende stuk metaal... connector... is heel scherp als je vinger er per ongeluk langs gaat

En hij heeft cosmetische schade aan de randen door het open wrikken met een schroevendraaier
Ik ga eens kijken of ik de accu los kan krijgen en dan de elektronica droogmaken met een haardroger
Edit: bij 4:30 van het filmpje in mijn voorgaande post trekken ze zo het plak-spul van de accu eruit... maar bij mij breekt die substantie aan beide kanten af
Edit2: Ik probeerde met een stuk touw de plak-laag onder de accu los te snijden, maar kwam met m'n duim tegen een metalen connector aan... heb nu een vrij diepe en erg pijnlijke snee in m'n vinger

Dat glimmende stuk metaal... connector... is heel scherp als je vinger er per ongeluk langs gaat
[ Voor 43% gewijzigd door Josefien op 04-11-2017 11:45 ]
Verwijderd
@Josefien Ik dacht dat mijn dochter erg was met haar telefoon, maar jij wint. Wat is het toch dat de jongere generatie niet meer normaal met dure spullen om kan gaan? Ik heb denk nu 10 jaar smartphones en heb nog nooit een scherm kapot gehad of waterschade. Ja iemand die mij even bij lichtte met mijn phone en die in een put liet vallen, dus niet ik zelf. Hoe krijg je het voor elkaar een telefoon onder stromend water te krijgen?
Als je een beetje slim was geweest was je naar een telefoonreparatie zaak gegaan. Die hebben de tools en ervaringen op een normale manier te openen. De Note 3 van mijn dochter is zonder enige schade geopend en een nieuw scherm op geplaatst.
Toen hij nat was geworden had je hem gewoon gelijk uit moeten zetten. Nu heb je kans dat door de combi water en elektra onderdelen sluiting hebben gemaakt. Hij is nog erg jong dus claim hem op je inboedelverzekering. Dan heb je met een stuk eigen risico binnenkort een nieuwe, maar als je zo blijft omgaan met telefoons is het end zoek.
Als je een beetje slim was geweest was je naar een telefoonreparatie zaak gegaan. Die hebben de tools en ervaringen op een normale manier te openen. De Note 3 van mijn dochter is zonder enige schade geopend en een nieuw scherm op geplaatst.
Toen hij nat was geworden had je hem gewoon gelijk uit moeten zetten. Nu heb je kans dat door de combi water en elektra onderdelen sluiting hebben gemaakt. Hij is nog erg jong dus claim hem op je inboedelverzekering. Dan heb je met een stuk eigen risico binnenkort een nieuwe, maar als je zo blijft omgaan met telefoons is het end zoek.
Nah, ik ga niet graag naar zo'n reparatie-winkel
Ik maakte altijd mijn telefoons zelfs open. Heb ook vaak zelf schermpjes en camera's vervangen. Elke smartphone die ik heb gehad is open geweest, soms met een beetje cosmetische schade, meestal niet
Ze worden alleen steeds moeilijker op te openen
Waar de meeste toestellen gewoon met een schroevendraaier open ging, had je later lijm wat je moest verhitten om los te krijgen en nu dus dit soort van open wrikken
Ik heb 'm inmiddels wel open en gedroogd
Nu bezig met terug in elkaar zetten... hopen dat 'ie het dan weer doet 
Ze worden alleen steeds moeilijker op te openen
Ik heb 'm inmiddels wel open en gedroogd
Wel knap dat je het zelf uit elkaar durft te halen. Ik he het ook vaak gedaan, maar het terug in elkaar zetten gaat mij niet altijd goed af
Sterkte met de vinger en ik hoop dat de Note straks nog werkt.
Sterkte met de vinger en ik hoop dat de Note straks nog werkt.
Ik heb 'm weer terug in elkaar gekregen, ook geen schroefjes over gehouden 
Hij start nu wel door, geen bootloop meer. Er is dus verbetering
Maar het touchscreen reageert nog steeds niet 
Ik vrees dat het niet-reagerende touchscreen permanente schade is... dat gebeurt vaker bij vochtschade, is m'n ervaring
Zou het bij dit toestel helpen om het scherm (waar dus de digitizer en LCD + wat elektronica in zit) te vervangen om het touch-gedeelte weer werkend te krijgen, of zit de aansturing van de touch ook in het moederbord?
De rest lijkt namelijk wel te werken... hij start gewoon op... geluid werkt... trilmotor werkt ook nog
Hij start nu wel door, geen bootloop meer. Er is dus verbetering
Ik vrees dat het niet-reagerende touchscreen permanente schade is... dat gebeurt vaker bij vochtschade, is m'n ervaring
Zou het bij dit toestel helpen om het scherm (waar dus de digitizer en LCD + wat elektronica in zit) te vervangen om het touch-gedeelte weer werkend te krijgen, of zit de aansturing van de touch ook in het moederbord?
De rest lijkt namelijk wel te werken... hij start gewoon op... geluid werkt... trilmotor werkt ook nog
Ik probeer het ook altijd zelf om ze te repareren, YouTube is je vriend! Is dat nou bloed op de plank?Josefien schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:22:
Nah, ik ga niet graag naar zo'n reparatie-winkelIk maakte altijd mijn telefoons zelfs open. Heb ook vaak zelf schermpjes en camera's vervangen. Elke smartphone die ik heb gehad is open geweest, soms met een beetje cosmetische schade, meestal niet
![]()
Ze worden alleen steeds moeilijker op te openenWaar de meeste toestellen gewoon met een schroevendraaier open ging, had je later lijm wat je moest verhitten om los te krijgen en nu dus dit soort van open wrikken
![]()
Ik heb 'm inmiddels wel open en gedroogdNu bezig met terug in elkaar zetten... hopen dat 'ie het dan weer doet
[afbeelding]
Het is ook gewoon leuk om ze open te maken natuurlijk, zijn we Tweakers voor 
Afgelopen donderdag de MIUI 9 update gehad, maar de notificaties zijn er niet veel beter op geworden
Afgelopen donderdag de MIUI 9 update gehad, maar de notificaties zijn er niet veel beter op geworden
Nee, geen bloed gelukkig. Het zijn vlekken van nagellak wat er al heel lang zitWITFRA schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:57:
[...]
Ik probeer het ook altijd zelf om ze te repareren, YouTube is je vriend! Is dat nou bloed op de plank?
Het toestel is weer terug in elkaar
Ik zit te denken of het zou helpen om het scherm te vervangen. Mijn ervaring met andere toestellen met dezelfde schade is wisselend. Bij de ene gaat de touch weer werken met een nieuw scherm met digitizer, bij de ander blijkt dan toch iets op het moederbord stuk
Heeft iemand hier ervaring met dit type met een niet-werkende touch na waterschade?
Je kunt het proberen, de schermen zijn namelijk niet zo heel duur voor dit toestel. En als het niet werkt en je koopt dezelfde weer heb je vast 2 reserveschermen.
Niet duur? Ze zijn 40-50 euro...

Goed, zonder frame zijn ze op eBay voor ongeveer de helft. Dan is het wel maar de vraag of er ook plak-spul bij zit.
Ik heb het bij een Moto G4 gehad, daar moest je het scherm met een föhn verhitten en dan loshalen. Alleen, die lijm-achtige substantie kan je niet meer hergebruiken èn bij het vervangende scherm zat het er niet bij, waardoor het wel werkte, maar nooit goed vast zat
Goed, zonder frame zijn ze op eBay voor ongeveer de helft. Dan is het wel maar de vraag of er ook plak-spul bij zit.
Ik heb het bij een Moto G4 gehad, daar moest je het scherm met een föhn verhitten en dan loshalen. Alleen, die lijm-achtige substantie kan je niet meer hergebruiken èn bij het vervangende scherm zat het er niet bij, waardoor het wel werkte, maar nooit goed vast zat
Verwijderd
Niet zonder frame kopen. Drama....
Met frame zie ik ze voor $ 33,-
Overigens kan je daar ook weer gezeik mee krijgen met onderdelen zaak. Ben al 3 weken bezig het scherm voor mijn dochter om te ruilen. Zitten rode strepen in.
NB: je had dat scherm er beter een dag af kunnen laten. Kan nog steeds water in zitten. Mijn Note 2 heb ik destijds gewoon 5 dagen uitgelaten na drogen.... en deed het weer. Die heeft 2 minuten echt onder water gelegen.
Overigens kan je daar ook weer gezeik mee krijgen met onderdelen zaak. Ben al 3 weken bezig het scherm voor mijn dochter om te ruilen. Zitten rode strepen in.
NB: je had dat scherm er beter een dag af kunnen laten. Kan nog steeds water in zitten. Mijn Note 2 heb ik destijds gewoon 5 dagen uitgelaten na drogen.... en deed het weer. Die heeft 2 minuten echt onder water gelegen.
Voor €25,- die ik betaal ga ik zelf niet zitten klooien.WITFRA schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:57:
[...]
Ik probeer het ook altijd zelf om ze te repareren, YouTube is je vriend! Is dat nou bloed op de plank?
[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2017 13:40 ]
Weet iemand een goed adres voor een vervangend scherm, met frame?
Ik heb alleen deze gevonden
https://nl.aliexpress.com...93N54dnR&isOrigTitle=true
Het schijnt dat het scherm voor de 3GB RAM/32GB ROM versie weer anders is dan voor de 4/64GB (die ik heb). Hier kan je kiezen. Elders vind Ik veel schermen waarbij stond dat het niet geschikt was voor 4/64GB.
En dan heb je nog voor de MediaTek, die is ook anders.
Erg verwarrend
Echt balen dat het touchscreen permanent stuk is
Als ik 'm gisteren direct open had gemaakt was 'ie waarschijnlijk niet stuk. Maar ja... het kon toen niet
Nu heb ik m'n vinger gesneden een beetje voor niets
Hoewel ik toch nog een beetje trots ben dat ik het toestel weer terug in elkaar heb gekregen
Het schijnt dat het scherm voor de 3GB RAM/32GB ROM versie weer anders is dan voor de 4/64GB (die ik heb). Hier kan je kiezen. Elders vind Ik veel schermen waarbij stond dat het niet geschikt was voor 4/64GB.
Erg verwarrend
Echt balen dat het touchscreen permanent stuk is
voor 14 euro heb ik bij aliexpress een scherm met digitizer voor mijn redmi 3s gekocht.
voor de note 4 zal niet veel duurder zijn maar levertijd is 2 weken.
had ook waterschade en alles schoongemaakt maar scherm blijft op zwart, ook na vervanging, verder werkt alles. waarschijnlijk is de display connector beschadigt. bij meerdere reparatie bedrijfjes geweest, ene zegt display connector is geoxideerd, andere zegt is niets te zien maar fixen kunnen ze niet.
trouwens de meeste van die die metalen kapjes op het moederbord kunnen losgewipt worden en daaronder kan zich ook vocht bevinden.
had ook waterschade en alles schoongemaakt maar scherm blijft op zwart, ook na vervanging, verder werkt alles. waarschijnlijk is de display connector beschadigt. bij meerdere reparatie bedrijfjes geweest, ene zegt display connector is geoxideerd, andere zegt is niets te zien maar fixen kunnen ze niet.
trouwens de meeste van die die metalen kapjes op het moederbord kunnen losgewipt worden en daaronder kan zich ook vocht bevinden.
Ik zie het niet als klooien, ik vind het leuk 😀Verwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:29:
Niet zonder frame kopen. Drama....
NB: je had dat scherm er beter een dag af kunnen laten. Kan nog steeds water in zitten. Mijn Note 2 heb ik destijds gewoon 5 dagen uitgelaten na drogen.... en deed het weer. Die heeft 2 minuten echt onder water gelegen.![]()
[...]
Voor €25,- die ik betaal ga ik zelf niet zitten klooien.
Verwijderd
Hier heb je ze allemaal: https://www.aliexpress.co...8b-44e6-b22d-2cf6c92b8d43Josefien schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:02:
Weet iemand een goed adres voor een vervangend scherm, met frame?
Erg verwarrend
Echt balen dat het touchscreen permanent stuk isAls ik 'm gisteren direct open had gemaakt was 'ie waarschijnlijk niet stuk. Maar ja... het kon toen niet
Nu heb ik m'n vinger gesneden een beetje voor niets
Hoewel ik toch nog een beetje trots ben dat ik het toestel weer terug in elkaar heb gekregen
Niet gaan aanmodderen met plakken van scherm. Gewoon met frame kopen. Advies van mijn reparateur en die doet het iedere dag.
Die kapjes heb ik net open gehad waar mogelijk... droog al... werkt nog steeds niet qua touchbenor schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:08:
voor 14 euro heb ik bij aliexpress een scherm met digitizer voor mijn redmi 3s gekocht.
Ik heb wel eens een telefoon gehad waar de backlight van overleed na waterschade. Dat bleek ook niet in het scherm te zitten maar in het moederbord
Die is voor de 3/32GB versie. En verderop staat ook "MTK", dat is volgens mij MediaTekVerwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:33:
[...]
Hier heb je ze allemaal: https://www.aliexpress.co...8b-44e6-b22d-2cf6c92b8d43
Niet gaan aanmodderen met plakken van scherm. Gewoon met frame kopen. Advies van mijn reparateur en die doet het iedere dag.
Verder, net als bij de advertentie (https://nl.aliexpress.com...93N54dnR&isOrigTitle=true) die ik vond staat er verderop dat er "version 1" en "version 2" is, waarbij eentje met en eentje zonder frame is. Alleen... je kunt nergens de versie kiezen... Wel kan er kleur en 3/32GB of 4/64GB worden gekozen.
Verwijderd
Heb je nu een Global of een 4X? Intern geheugen zal geen bal uitmaken.Josefien schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:43:
[...]
Die kapjes heb ik net open gehad waar mogelijk... droog al... werkt nog steeds niet qua touch
Ik heb wel eens een telefoon gehad waar de backlight van overleed na waterschade. Dat bleek ook niet in het scherm te zitten maar in het moederbord
[...]
Die is voor de 3/32GB versie. En verderop staat ook "MTK", dat is volgens mij MediaTek![]()
Verder, net als bij de advertentie (https://nl.aliexpress.com...93N54dnR&isOrigTitle=true) die ik vond staat er verderop dat er "version 1" en "version 2" is, waarbij eentje met en eentje zonder frame is. Alleen... je kunt nergens de versie kiezen... Wel kan er kleur en 3/32GB of 4/64GB worden gekozen.
Ik heb een Global. Met Qualcomm i.p.v. MediaTek. Die laatste schijnt ook als Global te bestaan.
De versie met minder geheugen is niet anders? Op veel verkoopplaatsen van schermen wordt daarin wel onderscheid gemaakt
De versie met minder geheugen is niet anders? Op veel verkoopplaatsen van schermen wordt daarin wel onderscheid gemaakt
Verwijderd
Deze dus, lijkt me: https://nl.aliexpress.com....1000023.1.73b38e59vuDDOsJosefien schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:15:
Ik heb een Global. Met Qualcomm i.p.v. MediaTek. Die laatste schijnt ook als Global te bestaan.
Hoop dat het repareren van je note 4 gaat lukken Josefien.
Niet de leukste optie maar als je telefoon niet meer te redden valt zou je een nieuwe kunnen halen.
https://www.kimovil.com/e...dmi-note-44gb-64gb-global
Bij kimovil zag ik dat banggood een actie heeft en via pdm geen bijkomende kosten.
Niet de leukste optie maar als je telefoon niet meer te redden valt zou je een nieuwe kunnen halen.
Bij kimovil zag ik dat banggood een actie heeft en via pdm geen bijkomende kosten.
[ Voor 8% gewijzigd door Tahref op 04-11-2017 23:38 ]
Mocht het niet lukken, ook een goede actie op gearbest. 115 euro inclusief priority line.
https://gearbest.app.link/mztyzG5iOH
Ik heb 'm net besteldVerwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:53:
[...]
Deze dus, lijkt me: https://nl.aliexpress.com....1000023.1.73b38e59vuDDOs
Maar levertijd 15 dagen
En er kon alleen met creditcard betaald worden
Da's alsnog duurTahref schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:37:
Hoop dat het repareren van je note 4 gaat lukken Josefien.
Da's wel een veel mindere versie... 3GB RAM en 16GB ROMSolarOrbiter schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:42:
Mocht het niet lukken, ook een goede actie op gearbest. 115 euro inclusief priority line.
het is wel een Snapdragon variant, maar inderdaad, heeft maar 16GB ROM
Inmiddels lineageOs erop gezet met gapps (micro).. Toestel is snappy. Alles instellen en dan kan ik het aan mijn vader kado doen.
Inmiddels lineageOs erop gezet met gapps (micro).. Toestel is snappy. Alles instellen en dan kan ik het aan mijn vader kado doen.
[ Voor 48% gewijzigd door SolarOrbiter op 05-11-2017 16:37 ]
Iemand al MIUI 9 draaien? Hoe bevalt dat?
Las op xiaomi.eu over MIUI 9.1, wat is deze anders dan MIUI 9?
Heb de global versie en gebruik hem in het Engels, maar nog geen OTA update.
Dan zou ik toch eens overwegen om van PayPal gebruik te maken, werkt als een trein en je (creditcard) gegevens komen niet bij de verkoper terechtJosefien schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:35:
[...]
Ik gebruik niet graag een creditcard, vooral online niet. In het verleden wel eens iets heel goedkoops besteld ermee en een jaar later had ik opeens vreemde buitenlandse afschrijvingen van m'n kaart. De bank vergoedde het wel, maar is gedoe...
[...]
Ik heb ook PayPal, alleen zag ik die optie er niet tussen staat bij AliExpress
Aliexpress werkt niet met paypal aangezien paypal 'van ebay is' en dus van de concurrent
ik heb het volgende gedaan om Lineage OS erop te zetten.
- unlock bootloader
- TWRP geinstalleerd
- Lineage OS laatste nighlty erop gezet
- GAPPS micro erop gezet.
maar ik heb last van random reboots. Dit had ik trouwens ook bij de stable ROM MIUI 8.5.8.0. Daarnaast ook geen geluid bij telefoongesprekken. Met whatsapp bellen werkt ook niet, krijg steeds te zien: bezig met verbinden. Heb dit niet met MIUI stable ROM geprobeerd, dus weet niet of dit puur aan de ROM ligt.
wat kan ik het beste doen? ook de firmware aanpassen? (met cm-14.1-mido-firmware-20170430) ??
ik heb echt geen flauw idee wat de beste stappen zijn om dit te doen. mocht iemand mij in de juiste richting kunnen wijzen, many thanks,
- unlock bootloader
- TWRP geinstalleerd
maar ik heb last van random reboots. Dit had ik trouwens ook bij de stable ROM MIUI 8.5.8.0. Daarnaast ook geen geluid bij telefoongesprekken. Met whatsapp bellen werkt ook niet, krijg steeds te zien: bezig met verbinden. Heb dit niet met MIUI stable ROM geprobeerd, dus weet niet of dit puur aan de ROM ligt.
wat kan ik het beste doen? ook de firmware aanpassen? (met cm-14.1-mido-firmware-20170430) ??
ik heb echt geen flauw idee wat de beste stappen zijn om dit te doen. mocht iemand mij in de juiste richting kunnen wijzen, many thanks,
Verwijderd
Heb je hem bij het installeren van de Rom wel goed gewiped zodat alle resten van oude Rom weg zijn? Volgens mij kan dat conflicten geven.SolarOrbiter schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:28:
ik heb het volgende gedaan om Lineage OS erop te zetten.
- unlock bootloader
- TWRP geinstalleerd
Anders vrees ik dat je een hardware probleem hebt.
ik heb een wipe gedaan van: cache, system, data, dalvik .Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:47:
[...]
Heb je hem bij het installeren van de Rom wel goed gewiped zodat alle resten van oude Rom weg zijn? Volgens mij kan dat conflicten geven.
EDIT: ik kon niet wachten. heb FW ge-update met cm-14.1-mido-firmware-20170430
dit zijn de stappen die ik deed:
- Dalvik.cache/system.]/data wipe
- install cm-14.1-mido-firmware-20170430.zip
- nogmaals Dalvik.cache/system.]/data wipe
- install laatste nightly ROM lineage
- install GAPPS micro , maar kreeg error20
- deed een Reboot, blijft na 5 minuten nog steeds om de MI logo staan
- nu weer terug in TWRP gegaan.
- bedenken wat ik nu ga doen :-D
[ Voor 43% gewijzigd door SolarOrbiter op 06-11-2017 14:32 ]
Ik heb m ja. Er is weinig veranderd. Kreeg hem gewoon OTA binnen afgelopen week, ook met de global ROM. Je kunt proberen even in het update menu op "Download update" te drukken.sonnieboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:44:
Iemand al MIUI 9 draaien? Hoe bevalt dat?
dit zijn de stappen die ik deed:
- Dalvik.cache/system.]/data wipe
- install cm-14.1-mido-firmware-20170430.zip
Dus je wist eerst alles, installeert een ROM en wist die gelijk weer uit? Met welk doel?
- install laatste nightly ROM lineage
Nu wis je weer alles... Waarom?
- install GAPPS micro , maar kreeg error20
- deed een Reboot, blijft na 5 minuten nog steeds om de MI logo staan
- nu weer terug in TWRP gegaan.
- bedenken wat ik nu ga doen :-D
Dat de boel niet boot is wel te begrijpen. Want je hebt alles gewist....
Klopt het wel zo? Want lijkt een beetje erop dat je aan het knoeien bent...
@cornfed99111 had je nog iets toe te voegen aan hoe ik het zou kunnen oplossen?
Back on topic.: Inmiddels alles opnieuw gedaan. Clean install. Met andere FW.
Ik kan bellen, ook met WhatsApp en Google duo. Geen reboots gehad tot nog toe. Ik hou het nog in de genen. En sta derhalve nog open voor suggesties.
Back on topic.: Inmiddels alles opnieuw gedaan. Clean install. Met andere FW.
Ik kan bellen, ook met WhatsApp en Google duo. Geen reboots gehad tot nog toe. Ik hou het nog in de genen. En sta derhalve nog open voor suggesties.
[ Voor 5% gewijzigd door SolarOrbiter op 06-11-2017 20:10 ]
Als je system wiped dan ben je je os kwijt. Dus na het flashen heb je de os partitie weer leeg gegooid.
System wipen voor het flashen van een compleet andere rom is wel slim.
Ik denk dat Krypt hierboven het wel samenvat.SolarOrbiter schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:09:
@cornfed99111 had je nog iets toe te voegen aan hoe ik het zou kunnen oplossen?
Je moet precies de juiste volgorde inhouden.
Check ook altijd of alle zip bestanden compleet zijn.
Komt wel eens voor dat die beschadigd zijn. Vooral als ze afkomstig zijn van de bekende sites waar
je bestanden kan downloaden zoals mediafire, mega of zippyshare.
Check ook altijd of je de juiste versies hebt. Een vergissing is snel gemaakt.
Zeker als je tientallen bestanden (ROM, GAPPS, TWRP) hebt verzameld op je PC.
En niet altijd is alles compatibel met elkaar. Hou je aan de info die ze gepost hebben.
eigenlijk logisch, wipe system = OS wegKrypt schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:13:
Als je system wiped dan ben je je os kwijt. Dus na het flashen heb je de os partitie weer leeg gegooid.
na de ROM erop te zetten, deed ik nog alleen wipe dalvik/cache en na GAPPS erop te flashen ook alleen wipe dalvik/cache gedaan. Tot nu toe geen issue's met bellen en geen spontane reboots.. fingers crossed
@cornfed99111 klopt. had in het begin issue's met compatibility voor GAPPS. Ik had ARM versie gekozen. kreeg een error 64. ARM64 versie gekozen en opgelost.thnx
mochten er nog mensen zijn die een soortgelijke issue hebben, dit zijn de stappen (en bestanden):
- unlock bootloader
- TWRP (laatste versie mido)
- Dalvik/cache/system/data wipe
- FW update: install cm-14.1-mido-firmware-20170430.zip
- nogmaals Dalvik/cache/system/data wipe (misschien overbodige stap)
- install ROM (laatste nightly lineage)
- wipe dalvik/cache
- install GAPPS (ARM64 / 7.1 / Micro)
- wipe dalvik/cache
- reboot system
Fixed...SolarOrbiter schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:14:
[...]
mochten er nog mensen zijn die een soortgelijke issue hebben, dit zijn de stappen (en bestanden):
- unlock bootloader
- TWRP (laatste versie mido)
- Factory reset
- Dalvik/ART/cache/system/data wipe
- install ROM (laatste nightly lineage)
- install GAPPS (ARM64 / 7.1 / Micro)
- reboot system
Balen.. De problemen zijn weer terug. Wellicht opgelost, als ik een andere ROM erop zet? Resurrection remix, AOSP.
Je hebt toch al een andere ROM erop gezet?SolarOrbiter schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:32:
[...]
Balen.. De problemen zijn weer terug. Wellicht opgelost, als ik een andere ROM erop zet? Resurrection remix, AOSP.
Nee, dit is hardware gerelateerd. En dan helpt geen software.
Juist bij het officiële Xiaomi ROM zou alles perfect moeten werken. Want daar zitten alle juiste
drivers in Android verwerkt. En omdat niet iedereen met exact hetzelfde probleem zit als jij, kan je alleen maar
concluderen dat er iets mis met je telefoon. Erg jammer allemaal...
Iemand misschien een oplossing voor mij?
Mijn Mic doet het nog steeds niet tijdens bellen. Heb verschillende Roms erop gehad, Stable 8.5 en Dev. Miui 9 geprobeerd, Lineage en EU Rom.
Mijn Mic doet het wel met geluid opnemen maar tijdens bellen en check met *#*#6484#*#* doet die het niet.
Het is dus niet hardwarematig anders deed die het met opnemen van geluid het ook niet.
//Edit//
Heb zitten lezen op MIUI.com forum, en kwam ook verschillende reacties tegen van mensen die USB/MIC bordje hebben vervangen en probleem was opgelost. Iemand misschien enig idee of het slim is deze te vervangen?
Zijn niet duur om te bestellen uit china. AliExpress
Mijn Mic doet het nog steeds niet tijdens bellen. Heb verschillende Roms erop gehad, Stable 8.5 en Dev. Miui 9 geprobeerd, Lineage en EU Rom.
Mijn Mic doet het wel met geluid opnemen maar tijdens bellen en check met *#*#6484#*#* doet die het niet.
Het is dus niet hardwarematig anders deed die het met opnemen van geluid het ook niet.
//Edit//
Heb zitten lezen op MIUI.com forum, en kwam ook verschillende reacties tegen van mensen die USB/MIC bordje hebben vervangen en probleem was opgelost. Iemand misschien enig idee of het slim is deze te vervangen?
Zijn niet duur om te bestellen uit china. AliExpress
[ Voor 55% gewijzigd door SnowBigQ op 07-11-2017 22:34 ]
Mijn vriendin kijkt al een tijdje uit naar een nieuw toestel.
Momenteel heeft ze de Oneplus X met 2 simkaarten in gebruik.
Hierdoor is de opslagruimte beperkt.
Mijn oog is nu gevallen op deze Note4.
Kan iemand hem vergelijken met de Oneplus X? Ik heb even de vergelijking gedaan op gsmarena.com en merk, behalve de opslagcapaciteit, niet zoveel verschillen die merkbaar gaan zijn voor een gewone gebruiker (geen tweaker).
Klopt het dat je een nieuwe rom moet installeren om het toestel in het Nederlands te kunnen bedienen?
Zijn er nog andere voordelen aan de nieuwe rom?
Momenteel heeft ze de Oneplus X met 2 simkaarten in gebruik.
Hierdoor is de opslagruimte beperkt.
Mijn oog is nu gevallen op deze Note4.
Kan iemand hem vergelijken met de Oneplus X? Ik heb even de vergelijking gedaan op gsmarena.com en merk, behalve de opslagcapaciteit, niet zoveel verschillen die merkbaar gaan zijn voor een gewone gebruiker (geen tweaker).
Klopt het dat je een nieuwe rom moet installeren om het toestel in het Nederlands te kunnen bedienen?
Zijn er nog andere voordelen aan de nieuwe rom?
Je kan op Xiaomi.EU een Nederlandse MIUI-rom installeren, of ervoor kiezen een Stock-android ROM te installeren zoals LineageOS, dit zal lijken op Android zoals ze het nu gebruikt.
MIUI heeft z'n voor- en nadelen, je kan op youtube wat filmpjes kijken om een beeld te krijgen of het wat is.
De accucapaciteit gaat sowieso een enorm voordeel zijn tov een OnePlus X, ik vermoed wel dat de camera tegenvalt ten opzichte van dat toestel.
MIUI heeft z'n voor- en nadelen, je kan op youtube wat filmpjes kijken om een beeld te krijgen of het wat is.
De accucapaciteit gaat sowieso een enorm voordeel zijn tov een OnePlus X, ik vermoed wel dat de camera tegenvalt ten opzichte van dat toestel.
Bedankt voor je antwoord.Grannd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:50:
Je kan op Xiaomi.EU een Nederlandse MIUI-rom installeren, of ervoor kiezen een Stock-android ROM te installeren zoals LineageOS, dit zal lijken op Android zoals ze het nu gebruikt.
Die Rom installeren heb ik nog nooit gedaan, maar daar zullen vast handleidingen van te vinden zijn.
Die mindere camera is wel jammer. Ze gebruikt haar telefoon erg vaak om foto's te nemen.
Verwijderd
Mindere camera valt mee. Ik ben er voor een smartphone happy mee. Alleen bij weinig licht is het niet super. Maar wat wil je voor deze prijs. Dan kan er geen high end lens in gezet worden. Alle waar naar zijn geld. Voor echt fotograferen op vakantie etc gebruik ik nog steeds een echte camera.Drossie schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:35:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
Die Rom installeren heb ik nog nooit gedaan, maar daar zullen vast handleidingen van te vinden zijn.
Die mindere camera is wel jammer. Ze gebruikt haar telefoon erg vaak om foto's te nemen.
Welke screenprotector gebruik jullie voor de redmi note 4?
Ik geen momenteel; lees te veel dat de meeste screenprotectors niet echt lekker zitten op een curved scherm.
Mijn vriendin komt ook net van een Oneplus X naar een Redmi Note 4 (Snapdragon 4/64). Ze is vooral helemaal blij met de vingerafdrukscanner en met het feit dat je deze telefoon gewoon 2 tot 3 dagen kunt gebruiken zonder tussendoor op te laden.Drossie schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:35:
(..)
Merkt ze een verschil in camera?Ko de Boswachter schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:52:
[...]
Mijn vriendin komt ook net van een Oneplus X naar een Redmi Note 4 (Snapdragon 4/64). Ze is vooral helemaal blij met de vingerafdrukscanner en met het feit dat je deze telefoon gewoon 2 tot 3 dagen kunt gebruiken zonder tussendoor op te laden.
Heb je een andere Rom geïnstalleerd?
Foto's gemaakt op de Xiaomi zien er zeker anders uit dan op de Oneplus maar dat wordt waarschijnlijk meer veroorzaakt door het verschil in scherm (AMOLED vs. LCD). Ik heb die foto's nog niet naast elkaar op één scherm (van bijv. laptop gezien). Overigens schijnt er met het enablen van de Google HDR camera op de telefoon nog een wereld aan kwaliteit te winnen te zijn maar dat heb ik nog niet geprobeerd.Drossie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:07:
[...]
Merkt ze een verschil in camera?
Er staat nu nog de laatste weekly van Xiaomi.eu op maar die wordt hopelijk morgen of anders zeer binnenkort vervangen door een stable met MIUI 9. Wel met Nova Prime Launcher overigens maar die zet ik sowieso op elk Android device.
supervreemd.. gisterenochtend toch Resurrection Remix erop gezet. Voor de zekerheid zelf de toestel een hele dag gebruikt. Need for Speed erop gezet en google maps navigatie gebruikt. hele dag bellen en internetten. Zowel whatsapp als google duo gebruikt. geen enkele reboot gehad. Kan niet zeggen waar het exact aan heeft gelegen. eerder geluk dan wijsheid zeg maar.cornfed99111 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:47:
[...]
Je hebt toch al een andere ROM erop gezet?
Nee, dit is hardware gerelateerd. En dan helpt geen software.
Juist bij het officiële Xiaomi ROM zou alles perfect moeten werken. Want daar zitten alle juiste
drivers in Android verwerkt. En omdat niet iedereen met exact hetzelfde probleem zit als jij, kan je alleen maar
concluderen dat er iets mis met je telefoon. Erg jammer allemaal...
misschien toch corrupte bestanden? wat ik raar vind, gezien ik deze direct via deze link heb gedownload. misschien ging er toch iets mis met het slepen van bestand van de computer naar de root/phone.
ter info, ik heb de RR-N-v5.8.5-20171002-mido-Final versie erop gezet. gedownload via hier
[ Voor 18% gewijzigd door SolarOrbiter op 12-12-2017 14:07 ]
Sinds een weekje het heb ik de Xiaomi Redmi Note 4 (Snapdragon 625 3/32). Ik kom van een Sony Z3 Compact, ook een fijn toestel, maar de touch sensoren begonnen te haperen (bekend euvel). Geen zin om weer een zak met euro's op de toonbank te leggen; dus gekozen voor deze. Tot nu toe super blij; rap genoeg voor mij en een top accu duur.
Toch vind ik de global miui ROM in bepaalde app niet fijn werken en wil ik toch een nederlands talige ROM. Dus maar eerst de unlock aanvragen, maar daar loop ik al vast. Deze stappen heb ik doorlopen:
Toch vind ik de global miui ROM in bepaalde app niet fijn werken en wil ik toch een nederlands talige ROM. Dus maar eerst de unlock aanvragen, maar daar loop ik al vast. Deze stappen heb ik doorlopen:
- Unlocken op de blauwe pagina: http://en.miui.com/unlock/ (engels)
- Geklikt op "Unlock now"
- Inloggen op https://account.xiaomi.com/pass/serviceLogin?enz... (vertalen vanuit het chinees)
- Dan kom je uit op "perfect account" op: http://www.miui.com/forum.php?mod=nick2 (vertaalt uit het chinees moet je hier een nickname invoeren)
- Vervolgens land je op http://www.miui.com/forum.php?mod=nick2&formhash=enz... vertaalt uit het chinees staat er dat de gebruikersnaam is geregistreerd en dat je vervolgens terug kan gaan naar de vorig pagina
@locutusweb
dat probleem had ik ook. gegeven moment naar beneden gescrolled en kon ik de pagina in het Engels instellen (geen google translate dus). Toen kon ik er wel doorheen komen.
dat probleem had ik ook. gegeven moment naar beneden gescrolled en kon ik de pagina in het Engels instellen (geen google translate dus). Toen kon ik er wel doorheen komen.
Verwijderd
Geen, is gehard glas. Geen kras te bekennen.M0ker schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:28:
Welke screenprotector gebruik jullie voor de redmi note 4?
Bekend fenomeen is dat de camera met "exotische roms" altijd minder functioneert. Installeer gewoon EU Rom en als je de schil niet fijn vindt Nova Launcher erover heen. Dan werkt alles top.Drossie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:07:
[...]
Merkt ze een verschil in camera?
Heb een mooie hier op het forum gezet. FF zoeken....Drossie schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:35:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
Zo telefoon 5 van Xiaomi is onderweg. Dochter lief heeft hem na 16 maanden weer eens gesloopt. Leve Xiaomi ipv van die Samsungs of Apples van ugh euro per stuk.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2017 19:12 ]
Het bleek toch een foutje aan hun kant; na voor de tigste keer de procedure doorlopen te hebben kreeg ik wel keurig een unlock form te zien. Nu nog wachten op de sms.SolarOrbiter schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:53:
@locutusweb
hou er rekening mee dat je nog 72 uur moet wachten nadat je je telefoon hebt gekoppeld aan je Mi Account.
ik heb dat toen gedaan door (op je toestel) naar de developer options te gaan, unlock, en vanaf daar kon je de telefoon koppelen aan je Mi Account.
ik heb dat toen gedaan door (op je toestel) naar de developer options te gaan, unlock, en vanaf daar kon je de telefoon koppelen aan je Mi Account.
Het is vast gehard, maar niet zo krasvast als Gorilla Glass. Ik had binnen 2 weken toch wel de nodige krasjes op het schermVerwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:06:
[...]
Geen, is gehard glas. Geen kras te bekennen.
16 maanden is best langVerwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:06:
[...]
Zo telefoon 5 van Xiaomi is onderweg. Dochter lief heeft hem na 16 maanden weer eens gesloopt. Leve Xiaomi ipv van die Samsungs of Apples van ugh euro per stuk.
Jup, zo irritantSolarOrbiter schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:09:
hou er rekening mee dat je nog 72 uur moet wachten nadat je je telefoon hebt gekoppeld aan je Mi Account.
Verwijderd
Maar jij bent geen referentiekader voor mij en zeker geen voorbeeld voor mijn dochter. No hard feelings.Josefien schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:04:
[...]
Het is vast gehard, maar niet zo krasvast als Gorilla Glass. Ik had binnen 2 weken toch wel de nodige krasjes op het scherm
[...]
16 maanden is best langOp m'n allereerste smartphone (een HTC Wildfire) na heeft er geen een meer de 16 maanden gehaald
[...]
Jup, zo irritantDat waren hele lange dagen, die 3
Mijn vrouw heeft een Redmi note 4 mtk 4g/64gb. Ik heb hier de Xiaomi.eu rom opgezet. Nu wil ik updaten. Kan ik de update erover zetten zonder alles te wissen? Hier staat de laatste: https://sourceforge.net/p...I-WEEKLY-RELEASES/7.11.9/
De Hmnote4 is degene die ik nodig heb toch? Met een mtk processor is nikel.
De Hmnote4 is degene die ik nodig heb toch? Met een mtk processor is nikel.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Update gedaan. Alles werkt maar contacten blijft ie bijwerken. In whatsapp staat iedereen wel in beeld. Oorzaak?
Door diefstal van mijn dtek50 en defect van mijn Passport ben ik de note nu gaan gebruiken als dagelijks apparaat.
Mijn Note 4X (3GB/32GB, sd625) telefoon met Global rom heeft nogal veel software problemen in het dagelijks gebruik.
Wat zijn jullie ervaringen met andere roms? Is er nog een rom beschikbaar die een beter geheugen management wel wel connectiviteit voor het verbinden met mijn carkit biedt?
Mijn Note 4X (3GB/32GB, sd625) telefoon met Global rom heeft nogal veel software problemen in het dagelijks gebruik.
- Hij verbind in tegenstelling tot al mijn alle telefoons niet met mijn Ford Fiesta MK7, die pop-up waar je je bluetooth code in moet voeren opent, en sluit direct.
- Regelmatig gooit hij tijdens het browsen het swiftkeyboard uit het geheugen, dan moet het opnieuw inladen, dat kost een aantal seconden.
- Ook grotere applicaties kun je niet even 'wisselen' die starten opnieuw op als je tussendoor switched tussen apps.
- Widget functionaliteit op de homescreen van sommige apps wordt ook uit het geheugen gegooit, waardoor die widgets traag openen.
Wat zijn jullie ervaringen met andere roms? Is er nog een rom beschikbaar die een beter geheugen management wel wel connectiviteit voor het verbinden met mijn carkit biedt?
| live and give like no one else |
Lineage OS nightly's zijn al prima stabiel, is mijn ervaring
Verwijderd
Apps en widgets die je veel gebruikt kan je locken.3x3 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:04:
Door diefstal van mijn dtek50 en defect van mijn Passport ben ik de note nu gaan gebruiken als dagelijks apparaat.
Mijn Note 4X (3GB/32GB, sd625) telefoon met Global rom heeft nogal veel software problemen in het dagelijks gebruik.Het geheugen management is rampzalig:
- Hij verbind in tegenstelling tot al mijn alle telefoons niet met mijn Ford Fiesta MK7, die pop-up waar je je bluetooth code in moet voeren opent, en sluit direct.
Ik zie dat van lineage OS voor de MIDO alleen nog maar instabiele nightly's staan.
- Regelmatig gooit hij tijdens het browsen het swiftkeyboard uit het geheugen, dan moet het opnieuw inladen, dat kost een aantal seconden.
- Ook grotere applicaties kun je niet even 'wisselen' die starten opnieuw op als je tussendoor switched tussen apps.
- Widget functionaliteit op de homescreen van sommige apps wordt ook uit het geheugen gegooit, waardoor die widgets traag openen.
BT is vreemd. Zou gewoon moeten werken. Hier geen enkel probleem.
Bestaan er überhaupt "stable" builds van LineageOS voor welke telefoon dan ook? 14.1 nightly heeft voor mido volgens mij geen bekende bugs dus die kun je best gebruiken
Vaak zie je alleen nightlies ja, maar die kunnen ook gewoon stable zijn als het development ver genoeg gevorderd is.
En een snelle zoektocht wijst er inderdaad ook op dat er ook geen stable builds zijn.
En een snelle zoektocht wijst er inderdaad ook op dat er ook geen stable builds zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door dutchgio op 17-11-2017 16:37 ]
Yay, mijn Redmi Note 4 doet het weer!

*Josefien blij blij blij blij!* 
Het vervangende scherm kwam vandaag eindelijk binnen... uiteraard meteen gemonteerd... aangezet... en het touch-gedeelte werkt weer
Aanvankelijk werkte de back-camera niet (werd niet herkent) en kwam er geen geluid uit bij het bellen. Maar dat laatste bleek omdat je blijkbaar de bel-luidspreker ook moest overzetten, die was niet inbegrepen in het nieuwe scherm (net als het stripje met de aan/uit en volumeknoppen, dat is ook niet meegeleverd) en had ik niet gezien
En de camera deed het weer na 2x de module losmaken, schoonmaken en weer terugzetten 
Verder werken de reguliere luidspreker, zaklamp, vingerafdruksensor, audio-uitgang, bellen, 4G, Wifi, Bluetooth, gyroscoop, GPS en opladen ook nog prima
Enige wat permanent stuk lijkt door het vocht is de nabijheidssensor, die doet het niet meer
Ofwel bij het bellen gaat het scherm niet meer vanzelf uit als je 'm richting je oor beweegt. Maar handmatig uitdrukken werkt wel, dus is geen erg defect 
Eindelijk weer een snelle telefoon met goede accuduur

Het vervangende scherm kwam vandaag eindelijk binnen... uiteraard meteen gemonteerd... aangezet... en het touch-gedeelte werkt weer
Aanvankelijk werkte de back-camera niet (werd niet herkent) en kwam er geen geluid uit bij het bellen. Maar dat laatste bleek omdat je blijkbaar de bel-luidspreker ook moest overzetten, die was niet inbegrepen in het nieuwe scherm (net als het stripje met de aan/uit en volumeknoppen, dat is ook niet meegeleverd) en had ik niet gezien
Verder werken de reguliere luidspreker, zaklamp, vingerafdruksensor, audio-uitgang, bellen, 4G, Wifi, Bluetooth, gyroscoop, GPS en opladen ook nog prima
Enige wat permanent stuk lijkt door het vocht is de nabijheidssensor, die doet het niet meer
Eindelijk weer een snelle telefoon met goede accuduur

Is de beeldkwaliteit ook ongeveer gelijk aan het origineel?
Zijn de smileys in de aanbieding of zo....Josefien schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:02:
Yay, mijn Redmi Note 4 doet het weer!![]()
![]()
*Josefien blij blij blij blij!*
Ik merk geen verschil met het origineelMilaNL schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:59:
Is de beeldkwaliteit ook ongeveer gelijk aan het origineel?
Zou het kunnen dat het scherm hetzelfde is als het origineel, aangezien het hele toestel "made in China" is net als het vervangende scherm?
Zou kunnen. Dan worden ze waarschijnlijk wel duurder als de telefoon uit productie wordt genomen. Gewoon maar niet slopen dan
Misschien een beetje off-topic. De Redmi Note is nu ook te koop in NL via Conrad!
https://www.conrad.nl/nl/...a-core-zwart-1613146.html
Wel € 50 duurder dan via Ali.PH68 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:38:
Misschien een beetje off-topic. De Redmi Note is nu ook te koop in NL via Conrad!
De grijze dan..
Gelijk eentje besteldPH68 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:38:
vandaag nog via iBood: http://www.ibood.com/elec...55/2712/xiaomi-telefoons/
Zijn daar al uitverkocht. Kan de prijzen niet meer zien. Ik heb verleden week de Note4 Global met 4/64GB gekocht voor 154 Euro inclusief verzenden (Priority Mail dus zonder inklaringskosten).
Sinds ruim 2 maanden gebruik ik nu een Redmi Note 4. Ik ben in grote lijnen tevreden over het toestel (specs, prijs, accuduur!, design Android skin etc.) Maar er zijn toch een paar minpunten.
Herkennen anderen deze minpunten of heb ik toevallig een brak toestel?
- Automatische schermhelderheid doet maar iets. Verspringt vaak traag of helemaal niet. Soms ook naar super fel terwijl het donker is of andersom.
- Bluetooth is erg brak. Stottert veel en het bereik is niet heel ver. Ik heb een bluetooth dongel aan mijn stereo hangen en gebruik bluetooth in de auto. Streamen van muziek en voeren van gesprekken kan wel, maar de gebruikerservaring is niet optimaal.
- Kwaliteit van microfoon is niet fantastisch. Wanneer ik door een beetje wind loop of fiets en een telefoongesprek voer dan klagen mijn gesprekspartners al snel over kraken en verstaan slecht wat ik zeg. Iets wat ik bij mijn andere toestellen niet meer had sinds de 2e microfoon om omgevingsgeluid te filteren standaard werd op telefoons.
- Geen NFC, ik dacht eerst dat ik dit niet zou missen maar nu de Rabo wakker app er is vind ik het toch wel jammer. Mijn provider verstrekt ook geen NFC sim helaas.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Mijn slaap vannacht werd ruw verstoord door enkele WhatsApp berichten. 's Nachts heb ik altijd de 'Do not disturb' functie aan staan. Enkel telefonie oproepen zouden hoorbaar moeten zijn. Voor de MIUI 9 update heb ik dit issue nooit ervaren. Een bug? of zie ik een setting over het hoofd?
Ik heb een 4GB/64GB Global versie met originele ROM
[ Voor 8% gewijzigd door PH68 op 25-11-2017 08:50 ]
Bij mij werkt de dnd functie nog onveranderd. Heb je toevallig second space in gebruik? Wanneer dat zo is moet je dnd ook daar instellen namelijk.PH68 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:49:
Mijn slaap vannacht werd ruw verstoord door enkele WhatsApp berichten. 's Nachts heb ik altijd de 'Do not disturb' functie aan staan. Enkel telefonie oproepen zouden hoorbaar moeten zijn. Voor de MIUI 9 update heb ik dit issue nooit ervaren. Een bug? of zie ik een setting over het hoofd?
Nee, second space gebruik ik niet.. Wel 'dual apps'. WhatsApp heb ik twee keer geïnstalleerd. Ik heb net even getest of dit misschien het probleem kan zijn. Helaas merk ik nu dat ook sms berichten gewoon een notificatie geluid geven terwijl DND aan staat.
Schermhelderheid ervaar ik geen problemen mee. Althans het is me niet opgevallen, als hij wel raar had gedaan zou ik dat toch wel opmerken.SirLenncelot schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:47:
Sinds ruim 2 maanden gebruik ik nu een Redmi Note 4. Ik ben in grote lijnen tevreden over het toestel (specs, prijs, accuduur!, design Android skin etc.) Maar er zijn toch een paar minpunten.Ik draai nu de xiaomi.eu rom 7.11.16 beta. Maar deze problemen had ik ook bij de stable versie. Toen waren de bluetooth problemen zelfs nog erger.
- Automatische schermhelderheid doet maar iets. Verspringt vaak traag of helemaal niet. Soms ook naar super fel terwijl het donker is of andersom.
- Bluetooth is erg brak. Stottert veel en het bereik is niet heel ver. Ik heb een bluetooth dongel aan mijn stereo hangen en gebruik bluetooth in de auto. Streamen van muziek en voeren van gesprekken kan wel, maar de gebruikerservaring is niet optimaal.
- Kwaliteit van microfoon is niet fantastisch. Wanneer ik door een beetje wind loop of fiets en een telefoongesprek voer dan klagen mijn gesprekspartners al snel over kraken en verstaan slecht wat ik zeg. Iets wat ik bij mijn andere toestellen niet meer had sinds de 2e microfoon om omgevingsgeluid te filteren standaard werd op telefoons.
- Geen NFC, ik dacht eerst dat ik dit niet zou missen maar nu de Rabo wakker app er is vind ik het toch wel jammer. Mijn provider verstrekt ook geen NFC sim helaas.
Bluetooth gebruik ik iedere dag in de auto om te bellen. Ervaar daar geen problemen mee, geluid is gewoon helder. Muziek streamen werkt ook gewoon, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit dus daar daar verder weinig over zeggen.
Kwaliteit microfoon nog geen klachten gehoord, maar bel dan ook vaak binnen.
Betalen doe ik gewoon met mijn pas, kan ook contactloos en is gratis!
Ik heb trouwens de Snapdragon versie. Heb zojuist het OS geupgrade van Miui EU 8 naar Miui 9 (stable). Benieuwd wat dat gaat brengen!
Verwijderd
Al jouw problemen herken ik niet. Heb je hem wel op de juiste manier geflasht? Cach wipen etc?SirLenncelot schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:47:
Sinds ruim 2 maanden gebruik ik nu een Redmi Note 4. Ik ben in grote lijnen tevreden over het toestel (specs, prijs, accuduur!, design Android skin etc.) Maar er zijn toch een paar minpunten.Ik draai nu de xiaomi.eu rom 7.11.16 beta. Maar deze problemen had ik ook bij de stable versie. Toen waren de bluetooth problemen zelfs nog erger.
Heb er nog 1 besteld. Grote voordeel, 2 jaar fatsoenlijke garantie en zelfs via Black Friday inclusief belastingen was hij in China niet echt veel goedkoper. Dochter had haar Note 3 maar weer eens vernield. Teveel naar @Josefien gekeken denk ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 16:21 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:16:
[...]
Heb er nog 1 besteld. Grote voordeel, 2 jaar fatsoenlijke garantie en zelfs via Black Friday inclusief belastingen was hij in China niet echt veel goedkoper. Dochter had haar Note 3 maar weer eens vernield. Teveel naar @Josefien gekeken denk ik.Koptelefoon aansluiting zat vuil in en ze had hem er dwars doorheen geramd. Daaaag toestel. De jeugd is om te
.
Hoewel de telefoon dan ook misschien niet heel robuust was als 'ie al stuk kon gaan bij het (wat hardhandig) aansluiten van een koptelefoon
Mijn note 4 draait op lineage, maar bij de niet storen functie geeft WhatsApp ook geluid bij de berichten van mijn man (die als favoriet staat gemarkeerd). De overige appjes die binnen komen geven geen geluid.PH68 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:49:
Ik vroeg me af hoe je handmatig kan updaten in LinegesOS?
Want de updates die ik probeer binnen te halen via de downloader zelf krijg il telkens foutmeldingen. Zo weil handmatig updaten is dat mogelijk?
Want de updates die ik probeer binnen te halen via de downloader zelf krijg il telkens foutmeldingen. Zo weil handmatig updaten is dat mogelijk?
Ik zie nu dat ik niet de enige ben die dit probleem ervaart.Esjo schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:06:
[...]
Mijn note 4 draait op lineage, maar bij de niet storen functie geeft WhatsApp ook geluid bij de berichten van mijn man (die als favoriet staat gemarkeerd). De overige appjes die binnen komen geven geen geluid.
http://en.miui.com/forum....hlight=do%2Bnot%2Bdisturb
http://en.miui.com/forum....hlight=do%2Bnot%2Bdisturb
Misschien kan een third party app (tijdelijk) voor een oplossing zorgen.
[ Voor 7% gewijzigd door PH68 op 26-11-2017 09:32 ]
Yes zeker weten gedaan. De flash is goed gegaan zonder dat ik afgeweken heb van de prachtige Reddit handleiding en informatie die ik vooraf opgezocht heb.Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:16:
[...]
Al jouw problemen herken ik niet. Heb je hem wel op de juiste manier geflasht? Cach wipen etc?
[...]
Ook opvallend, gisteren per ongeluk een telefoongesprek opgenomen. De stem van mijn gesprekspartner was helder zoals ik het ook hoor. Mijn stem was echter blikkerig en schel. Vandaag eens controleren hoe het klinkt wanneer ik bel.
Krijg het vermoeden dat er iets niet helemaal goed is met het toestel. Wellicht een keer opnieuw flashen?
ik heb net de note 4 via *spam* / binnengekregen. vrijdag besteld voor 156 euro inclusief belasting. komt uit polen. ik zie dat het nu weer is uitverkocht, maar de prijs is nog hetzelfde.Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:16:
Heb er nog 1 besteld. Grote voordeel, 2 jaar fatsoenlijke garantie en zelfs via Black Friday inclusief belastingen was hij in China niet echt veel goedkoper. Dochter had haar Note 3 maar weer eens vernield. Teveel naar @Josefien gekeken denk ik.Koptelefoon aansluiting zat vuil in en ze had hem er dwars doorheen geramd. Daaaag toestel. De jeugd is om te
.
heb nog niet het topic doorgelezen, maar net bij het instellen kon ik niet nederland als regio instellen, zag wel duitsland en frankrijk ertussen staan. weet niet hoeveel dit invloed heeft op de settings. even mee testen/klooien voordat ik hem aan mijn moeder geef.
Zal zo even wat research doen over miui 9. gebruiken jullie een andere launcher? ik zit zelf aan nova launcher te denken voor mijn moeder, die is helemaal gewend aan een app drawer.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 15:45 ]
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken