Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
Dxue schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:56:
[...]

ik heb net de note 4 via *spam*. vrijdag besteld voor 156 euro inclusief belasting. komt uit polen. ik zie dat het nu weer is uitverkocht, maar de prijs is nog hetzelfde.

heb nog niet het topic doorgelezen, maar net bij het instellen kon ik niet nederland als regio instellen, zag wel duitsland en frankrijk ertussen staan. weet niet hoeveel dit invloed heeft op de settings. even mee testen/klooien voordat ik hem aan mijn moeder geef.
Zal zo even wat research doen over miui 9. gebruiken jullie een andere launcher? ik zit zelf aan nova launcher te denken voor mijn moeder, die is helemaal gewend aan een app drawer.
Met welke ROM is hij geleverd? In de originele global kun je wel de regio 'Netherlands' kiezen. De Nederlandse taal ontbreekt helaas....

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Dxue schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:56:
[...]

heb nog niet het topic doorgelezen, maar net bij het instellen kon ik niet nederland als regio instellen, zag wel duitsland en frankrijk ertussen staan. weet niet hoeveel dit invloed heeft op de settings. even mee testen/klooien voordat ik hem aan mijn moeder geef.
Misschien heb je nog een wat oudere rom erop staan. NL zat er eerst niet in. Na een update wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:09
Hoe kan ik lingesOS update ?
Via de OTA kan ik niks binnen halen blijft bij 34% hangen elke keer. Dus heb de update handmatig gedownload en die is gewoon binnen. Maar hoe update je die bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
theduke1989 schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:47:
Hoe kan ik lingesOS update ?
Via de OTA kan ik niks binnen halen blijft bij 34% hangen elke keer. Dus heb de update handmatig gedownload en die is gewoon binnen. Maar hoe update je die bestand.
Het toestel handmatig booten naar recovery-mode (power+volume up ingedrukt houden in uit-stand, als ik me niet verkeerd herinner). Dan de ZIP selecteren. Eigenlijk hetzelfde als hoe je 'm de eerste keer hebt geïnstalleerd, maar dan zonder GApps te flashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Josefien schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:54:
[...]

Het toestel handmatig booten naar recovery-mode (power+volume up ingedrukt houden in uit-stand, als ik me niet verkeerd herinner). Dan de ZIP selecteren. Eigenlijk hetzelfde als hoe je 'm de eerste keer hebt geïnstalleerd, maar dan zonder GApps te flashen :D
Dat is net als nieuwe installatie. Verlies ik niet alles ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
theduke1989 schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:57:
[...]

Dat is net als nieuwe installatie. Verlies ik niet alles ?
Nope. Je moet echter niet eerst gaan "wipen", maar er gewoon overheen flashen. Ik heb het vaker gedaan met behoud van data en apps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik kocht vandaag de xiaomi redmi note4 64 gb 5.5 "-smartphone (snapdragon 625 13mp 4 gb + 64 gb zwart / grijs) (https://www.lightinthebox...28475.html?prm=1.18.104.0)

Voor 137,-

Nu zie ik op andere sites deze phone maar dan wat duurder en met de vermelding 'global' erbij, maakt dat nog uit, maw krijg ik wel een bruikbaar toestel voor gebruik in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ik ben vergeten de oude versie op te schrijven, zit nu op de nieuwste miui 9 update, 9.0.5.0 ncfmiei. Ook hierop zit geen Nederland als regio. Ik zal zo even kijken of het al geroot is of niet, maar de telefoon is wel aangewerkt, want hij gaf aan dat locatie eerder is uitgezet en of ik dat weer wilde aanzetten.

Edit: zit nog de originele mi recovery erop. De doos was ook gesealed. Zit er misschien iets nieuws in de globale roman van xiaomi dat ze de locatie uitzetten en dat je dan specifiek moet bevestigen dat je de locatie weer aan wilt zetten? Ook viel het op dat de telefoon amper apps op heeft staan naast een kleine Google pakket en minimale xiaomi/miui software. Ik had op mijn xiaomi mi2s meer programma's dan op de note 4.
Sponz schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:38:
Ik kocht vandaag de xiaomi redmi note4 64 gb 5.5 "-smartphone (snapdragon 625 13mp 4 gb + 64 gb zwart / grijs) (https://www.lightinthebox...28475.html?prm=1.18.104.0)

Voor 137,-

Nu zie ik op andere sites deze phone maar dan wat duurder en met de vermelding 'global' erbij, maakt dat nog uit, maw krijg ik wel een bruikbaar toestel voor gebruik in Nederland?
Wat ik zo zie heeft die wel band 20. Dus zou die in principe gewoon in Nederland moeten werken met alle providers. Het kan zijn dat je software niet international is, maar als je even op engels kan werken, kan je het daarna flashen naar een multi lang rom of zelf de internationale rom erop zetten.

Je hebt daar wel een super prijs mee te pakken. Vraag me af of er nog BTW over heen komt bij die site, want ik zit nu te denken of ik niet nog 1 voor mezelf moet halen, mijn z3c zit het scherm alweer los aan de bovenkant en daardoor de proximity sensor aan het klooien.

Edit2: net de developer rom erop gezet en nog steeds geen nederland als regio te vinden. Op zich niet erg, maar wel apart dat jullie wel de nederlandse regio hebben via de officiele stable/developers rom.

[ Voor 88% gewijzigd door Dxue op 28-11-2017 01:01 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

hm, ok bedankt. Dat wordt dus nog wel even pielen om het voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Sponz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:25:
hm, ok bedankt. Dat wordt dus nog wel even pielen om het voor elkaar te krijgen.
Zolang je de unlock rechten hebt, de juiste rom en de tools kan je meteen beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

SirLenncelot schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:47:
Sinds ruim 2 maanden gebruik ik nu een Redmi Note 4. Ik ben in grote lijnen tevreden over het toestel (specs, prijs, accuduur!, design Android skin etc.) Maar er zijn toch een paar minpunten.
  • Automatische schermhelderheid doet maar iets. Verspringt vaak traag of helemaal niet. Soms ook naar super fel terwijl het donker is of andersom.
  • Bluetooth is erg brak. Stottert veel en het bereik is niet heel ver. Ik heb een bluetooth dongel aan mijn stereo hangen en gebruik bluetooth in de auto. Streamen van muziek en voeren van gesprekken kan wel, maar de gebruikerservaring is niet optimaal.
  • Kwaliteit van microfoon is niet fantastisch. Wanneer ik door een beetje wind loop of fiets en een telefoongesprek voer dan klagen mijn gesprekspartners al snel over kraken en verstaan slecht wat ik zeg. Iets wat ik bij mijn andere toestellen niet meer had sinds de 2e microfoon om omgevingsgeluid te filteren standaard werd op telefoons.
  • Geen NFC, ik dacht eerst dat ik dit niet zou missen maar nu de Rabo wakker app er is vind ik het toch wel jammer. Mijn provider verstrekt ook geen NFC sim helaas.
Ik draai nu de xiaomi.eu rom 7.11.16 beta. Maar deze problemen had ik ook bij de stable versie. Toen waren de bluetooth problemen zelfs nog erger.

Herkennen anderen deze minpunten of heb ik toevallig een brak toestel?
  • Mijn bluetooth doet het ook niet met mijn ford. Het paren lukt niet icm de Global rom (32GB/3GB/625).
  • Het geluidsprobleem van de microfoon herken ik ook.
  • De automatische schermhelderheid is bij mij soms ook random aan het switchen, zeker in half donkere omstandigheden.
  • Ook is het RAM management brak soms lijkt hij periodiek alles uit je geheugen willen gooien, dus ook je toetsenbord of bijvoorbeeld de blauwlichtfilter twilight.
Al deze problemen had ik bij mijn vorige telefoon niet (Dtek50 €20 duurder met 16GB/3GB/SD617).

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3x3 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:43:
[...]
  • Mijn bluetooth doet het ook niet met mijn ford. Het paren lukt niet icm de Global rom (32GB/3GB/625).
  • Het geluidsprobleem van de microfoon herken ik ook.
  • De automatische schermhelderheid is bij mij soms ook random aan het switchen, zeker in half donkere omstandigheden.
  • Ook is het RAM management brak soms lijkt hij periodiek alles uit je geheugen willen gooien, dus ook je toetsenbord of bijvoorbeeld de blauwlichtfilter twilight.
Al deze problemen had ik bij mijn vorige telefoon niet (Dtek50 €20 duurder met 16GB/3GB/SD617).
Ik heb hier in huis 4 Notes van 2 t/m de 4 en totaal geen problemen. Mijn advies, retour sturen die telefoon. (en geen Ford meer kopen :+ ).

Wbt je RAM management niet klagen, maar eerst onderzoeken. Je moet onder Miui apps locken waarvan je niet wil dat ze worden gekilled. Pas een keer of drie gemeld hier denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Dank voor de tip! Het naar beneden slepen van een aantal specifieke apps in het multitaskmenu voorkomt hopelijk problemen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Zijn deze YouTube-filmpjes nep? :/

YouTube: Xiaomi Redmi Note 4 vs iPhone 7 Plus - Water Test!

YouTube: Xiaomi Redmi Note 4 Water Test - Will It Survive?

Beide een Redmi Note 4 in water... zonder schade... terwijl ik van de mijne het scherm kon gaan vervangen na amper 30 secondes water (NIET ondergedompeld) omdat het touchscreen overleed :/ En ook: in de filmpjes blijft het toestel werken in water, de mijne viel vrijwel instant uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

TVL

Is inderdaad gek, er zitten openingen in het toestel waar water doorheen kan. Misschien is het wel geen water maar bijvoorbeeld alcohol. Misschien zit er wel een coating op deze specifieke toestellen. Heb in het verleden een Moto G gehad en die was spatwater dicht omdat hij een coating had (binnenkant).

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:41:
[...]

Mijn advies, retour sturen die telefoon. (en geen Ford meer kopen :+ ).
Ik heb bij banggood gekocht. Dan zit ik waarschijnlijk weken zonder telefoon.... buiten deze issues ben ik heel tevreden met het toestel. Ik denk dat ik wacht tot de Redmi 5 uit is. Kijken of ik daar meer geluk mee heb.

@3x3 Ram management is geen issue bij mij. Ik vermoed ook dat dit aan een specifieke app ligt die jij draait.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Harrie D
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:26
Even een berichtje ter verdediging van "Ford". Ik ben in het bezit van een Focus met Sync2 en een Redmi 4X. En de samenwerking tussen Ford en Xiaomi via BT is voortreffelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:52:
[...]

Ik heb bij banggood gekocht. Dan zit ik waarschijnlijk weken zonder telefoon.... buiten deze issues ben ik heel tevreden met het toestel. Ik denk dat ik wacht tot de Redmi 5 uit is. Kijken of ik daar meer geluk mee heb.

@3x3 Ram management is geen issue bij mij. Ik vermoed ook dat dit aan een specifieke app ligt die jij draait.
Ik zou sowieso in jouw geval zeker eens de EU Rom proberen. Al draaide hier een Note 3 ook gewoon ook op de Global en daar waren geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Harrie D schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:45:
Even een berichtje ter verdediging van "Ford". Ik ben in het bezit van een Focus met Sync2 en een Redmi 4X. En de samenwerking tussen Ford en Xiaomi via BT is voortreffelijk.
Met mijn hagelnieuwe Ford Fiësta ook geen problemen icm Redmi Note 4

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
Ik heb een Xiaomi.eu rom (Android 7.1.2) op een Note4 draaien. nu loopt af en toe de wifi verbinding vast en zou ik graag een update willen doen naar een Android 8 rom zoals bijv Lineage.

Echter ben ik nog onvoldoende thuis op een android device om exact te weten hoe ik een volledige backup maak en hoe ik de upgrade doe naar een andere rom zonder alle data kwijt te zijn ?
Er draait TWRP op waarmee ik wel backups kan maken van partities, maar welke moet ik dan backuppen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Piet400 op 30-11-2017 18:52 ]

Verwijderd

Piet400 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:52:
Ik heb een Xiaomi.eu rom (Android 7.1.2) op een Note4 draaien. nu loopt af en toe de wifi verbinding vast en zou ik graag een update willen doen naar een Android 8 rom zoals bijv Lineage.

Echter ben ik nog onvoldoende thuis op een android device om exact te weten hoe ik een volledige backup maak en hoe ik de upgrade doe naar een andere rom zonder alle data kwijt te zijn ?
Er draait TWRP op waarmee ik wel backups kan maken van partities, maar welke moet ik dan backuppen ?
Welke data wil je niet kwijtraken? Apps terugzetten op een andere Rom gaat niet werken. Muziek en foto's gewoon verplaatsen naar je SD kaart. Of zo: https://forums.oneplus.ne...-internal-storage.607699/ en Google is your friend: https://www.google.nl/sea...b..0.0.0....0.EdjcwGRdQHc

NB: voor je wifi gaat het niets uitmaken want dat probleem zit niet in je EU Rom. Dat moet een andere oorzaak hebben. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 21:31 ]

• Piet400
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:25:
[...]

Welke data wil je niet kwijtraken? Apps terugzetten op een andere Rom gaat niet werken. Muziek en foto's gewoon verplaatsen naar je SD kaart. Of zo: https://forums.oneplus.ne...-internal-storage.607699/ en Google is your friend: https://www.google.nl/sea...b..0.0.0....0.EdjcwGRdQHc

NB: voor je wifi gaat het niets uitmaken want dat probleem zit niet in je EU Rom. Dat moet een andere oorzaak hebben. ;)
Ok, helder. thnx.
Wifi zal waarschijnlijk zijn uitgevallen nadat de telefoon geen opslagruimte meer vrij had. (dochter die youtube filmpjes opneemt) dus muziek en foto's verplaatsen en dan whatsapp en contacten opslaan bij google denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Piet400 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:09:
[...]

Ok, helder. thnx.
Wifi zal waarschijnlijk zijn uitgevallen nadat de telefoon geen opslagruimte meer vrij had. (dochter die youtube filmpjes opneemt) dus muziek en foto's verplaatsen en dan whatsapp en contacten opslaan bij google denk ik.
In Whatsapp zit een functie dat je alle data in de cloud kan opslaan. Contacten sla je sowieso standaard beter op bij Google ipv intern op het toestel. Ook handig als je ooit een nieuwe Android telefoon koopt. Inloggen op je account bij Google en hup alle contacten terug.

Sowieso op een intern geheugen te sparen bij optie geheugen of in de app zelf laten opslaan op je SD kaart. En blijf het zeggen, extern backups maken. Telefoon kwijt/gestolen of SD kaart beschadigt, al je foto's kwijt.

Mocht je toestel geroot zijn kan je proberen de apps te backuppen met Titanium app Google Play: Titanium Backup ★ root en proberen ze terug te zetten. Maar ik vermoed met een nieuwe andere Rom dat je tegen problemen gaat aanlopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0ker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-06 23:35
Ontvangen jullie NLAlert meldingen op jullie toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
M0ker schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:01:
In combinatie met de nieuwste versie van Lineage wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:41
Op MIUI 9.0 heb ik hem vandaag gemist! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
Piet400 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:09:
[...]

Ok, helder. thnx.
Oud berichtje en misschien mosterd naar de maaltijd. maar toch ga ik er even op in haken:

In mijn toptijden (als ik weinig te doen heb en het is druk in custom-rom-land) dan wissel ik 1x per week van ROM. Dat kan nogal een operatie zijn als je niet weet wat je doet. Maar onderstaande zorgt er voor dat het voor mij heel makkelijk is:

Precondties:
- Foto's en muziek (eigenlijk alles behalve whatsapp) staat op de externe sd
- Titanium backup geinstalleerd
- Chrome, contacten, calender en keep zijn gesynchroniseerd op het Google Account
- ROM, Gapps, evt: xposed, magisk of supersu staan ergens op telefoon (maakt niet uit waar)
- Titanium backup locatie staat geingesteld op sd-kaart
- op sd kaart staat een .zip install van titanium (je kunt een .zip backup van het .apk bestand maken waardoor je titanium via twrp kunt installeren)

Stappenplan:
- Backup maken van gebruikersapp in titanium
- twrp backup maken
- wipe data/cache (NIET INTERNAL STORAGE WIPEN)
- install ROM, gapps en andere benodigdheden
- install titanium .zip bestand
- rom opstarten
- setupwizard doorlopen
- titanium backup terugzetten

Met zowel je interne als interne sd-kaart is niks gebeurd, dus je bent qua bestanden niks kwijt. De apps zijn allemaal teruggezet incl. hun instellingen en progressies. Zelfs whatsapp is volledig gerestored incl gesprekgeschiedenis en correcte links naar alle bestanden.
Enige wat je nog in moet stellen zijn de standaard android instellingen. Zelf gebruik ik een externe wekker applicatie om te voorkomen dat ik deze instellingen vergeet terug te zetten en me verslaap. Voor de rest doe ik zoveel mogelijk instellingen via Xposed modules als gravityBox en Flat style bar indicators zodat ik na het veranderen van ROM geen instellingen aan android meer hoef te doen.

met dit stappenplan kan ik in een half uurtje switchen van ROM. Waarvan dik 20 minuten is waar je wacht op het backupen, installeren of opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Ja, gisteren melding van gehad. Draai op lineage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Hier wel gisteren, met LineageOS 14.1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Draai iemand toevallig al een Oreo ROM op de Redmi Note 4 en bekeken hoe de Dual Messenger functie van Oreo functioneert onder deze ROM? (tenminste; dacht dat Dual Apps/Messenger een standaard functie van Oreo was)

Wil graag terug naar Lineage, maar Parallel Space om een 2e Whatsapp messenger te draaien slurpt toch aardig wat (lees: te veel) geheugen en klapt er te vaak uit. Vandaar dat ik MIUI er maar weer terug op heb gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 05-12-2017 10:46 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Wtf... :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bf8Eaz6l.jpg

Ik weet deze keer oprecht niet hoe hij gebroken is :'(

Toen ik gisteren ging slapen was hij echt nog heel. Vanochtend toen ik opstond zat er een kerfje in het glas, onderaan bij dat vierkant-knopje :( Terwijl het toestel de hele nacht op het matras lag met zachtjes muziek aan. Hij is zeker weten niet gevallen, anders had ik 'm vanochtend wel moeten oprapen...

Dat kerfje is uitgescheurd tot die "streep" toen ik 'm in m'n broekzak deed.

Hij doet het nog wel volledig, maar dit is echt flink balen... ik heb het scherm echt amper een maand geleden pas vervangen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Laatst online: 19:52
Krypt schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:40:
Draai iemand toevallig al een Oreo ROM op de Redmi Note 4 en bekeken hoe de Dual Messenger functie van Oreo functioneert onder deze ROM? (tenminste; dacht dat Dual Apps/Messenger een standaard functie van Oreo was)

Wil graag terug naar Lineage, maar Parallel Space om een 2e Whatsapp messenger te draaien slurpt toch aardig wat (lees: te veel) geheugen en klapt er te vaak uit. Vandaar dat ik MIUI er maar weer terug op heb gezet.
Dual Apps is geen standaard functie van Oreo. Alleen Samsung combineert dit geloof ik met hun Oreo uitrol.
Ik gebruik al ruime tijd GBWhatsApp naast de normale Whatsapp. Nadeel is dat je GBWhatsApp als losse apk moet installeren en updaten, maar het werkt voor de rest prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 16:26
Muis666 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:05:
[...]

Dual Apps is geen standaard functie van Oreo. Alleen Samsung combineert dit geloof ik met hun Oreo uitrol.
Ik gebruik al ruime tijd GBWhatsApp naast de normale Whatsapp. Nadeel is dat je GBWhatsApp als losse apk moet installeren en updaten, maar het werkt voor de rest prima.
Goede tip. Thanks Heb zelf wel een tijdje GBWhatsAPP gebruikt. Maar wist niet dat het ook naast Whatsapp te gebruiken was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Nee, niet gehad. Ik heb gewoon de originele Engelse Global versie.

edit:Zojuist gevonden op de MI website, controleer even of je Allow WAP push messages uit hebt staan (Settings-System apps-Messaging-Additional settings). Kan het niet testen, even wachten op de volgende alert.

[ Voor 31% gewijzigd door giant2000 op 05-12-2017 14:34 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb via miniinthebox.com deze beschermhoes gekocht (en een beschermplaatje voor het scherm):
Afbeeldingslocatie: https://mi4.rightinthebox.com/images/384x384/201704/qnezgl1493191488872.jpg
Kost slechts €3,10 en bevalt me prima. Ik vond het toestel ook al erg glad. Hou wel rekening met lange levertijden (1,5 tot 2 maanden).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:27:
[...]

Nee, niet gehad. Ik heb gewoon de originele Engelse Global versie.

edit:Zojuist gevonden op de MI website, controleer even of je Allow WAP push messages uit hebt staan (Settings-System apps-Messaging-Additional settings). Kan het niet testen, even wachten op de volgende alert.
Heb ook niets gehad. Staat wel aan bij mij?

Ik heb de Global ROM/MIUI 9.0

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
giant2000 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:27:
[...]

Moet deze nu uit of juist aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Josefien Voor jou zit er echt maar 1 ding op. Een Nokia 3310 kopen. Die kunnen niet kapot. Vroeger was alles beter. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
giant2000 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:32:
[...]

Ik heb via miniinthebox.com deze beschermhoes gekocht (en een beschermplaatje voor het scherm):
[afbeelding]
Kost slechts €3,10 en bevalt me prima. Ik vond het toestel ook al erg glad. Hou wel rekening met lange levertijden (1,5 tot 2 maanden).
Ik ben zelf niet zo'n fan van hoesjes en screen protectors omdat dat veranderd hoe het toestel aanvoelt ;(

Ik vond in een ander topic wel iets over vloeibare screen protectors die je niet ziet/voelt, maar die zijn alleen kras-bestendig, beschermen niet tegen schermbreuk :/
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:51:
@Josefien Voor jou zit er echt maar 1 ding op. Een Nokia 3310 kopen. Die kunnen niet kapot. Vroeger was alles beter. 8)
Nah... :+

Hoewel ik die misschien ook wel stuk krijg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Josefien schreef op donderdag 7 december 2017 @ 00:41:

Nah... :+

Hoewel ik die misschien ook wel stuk krijg >:)
Volgens mij krijg jij alles stuk, zodat je het weer kunt repareren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
LoeWn schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:46:
[...]

Oud berichtje en misschien mosterd naar de maaltijd. maar toch ga ik er even op in haken:

In mijn toptijden (als ik weinig te doen heb en het is druk in custom-rom-land) dan wissel ik 1x per week van ROM. Dat kan nogal een operatie zijn als je niet weet wat je doet. Maar onderstaande zorgt er voor dat het voor mij heel makkelijk is:
.....
Nou voor mij zeker geen mosterd na de maaltijd hoor, bedankt hiervoor!

Wel heb ik nog een vraagje, Titanium backup lijkt niet te werken als de telefoon niet is geroot. nu heb ik een xiaomi.eu rom erop staan en dacht dat die ofwel geroot was of je kon hem vrij eenvoudig rooten, maar het is mij nog niet gelukt, iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 13:38
Piet400 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:23:
[...]

Nou voor mij zeker geen mosterd na de maaltijd hoor, bedankt hiervoor!

Wel heb ik nog een vraagje, Titanium backup lijkt niet te werken als de telefoon niet is geroot. nu heb ik een xiaomi.eu rom erop staan en dacht dat die ofwel geroot was of je kon hem vrij eenvoudig rooten, maar het is mij nog niet gelukt, iemand een idee ?
Als je root wil kun je SuperSU installeren (zip file via TWRP flashen).
Daarna nog even vanuit de Playstore installeren en je hebt root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Reflector schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:33:
[...]

Als je root wil kun je SuperSU installeren (zip file via TWRP flashen).
Daarna nog even vanuit de Playstore installeren en je hebt root.
Thnx.
Ik ga het uitproberen.

Update:
ik heb SuperSU geinstalleerd en met root checker wordt bevestigd dat ik root access heb. Echter Titanium Backup wil niet draaien omdat hij niet voldoende rechten heeft. in de SuperSU app zie ik dat Titanium backup wel root access zou moeten hebben.

In de log van SuperSU zie ik meldingen als: "voor deze functie is SuperSU Pro nodig, is dat echt noodzakelijk ?

Update:
Na Super SU Pro te hebben geinstalleerd werkt het nog niet. na de volledige logging aan te hebben gezet krijg ik de volgende melding na het starten van Titanium Backup Pro:

error: only position independent executables (PIE) are supported.

iemand een idee hoe Titanium Backup werkend te krijgen ?

[ Voor 49% gewijzigd door Piet400 op 09-12-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Rubiks schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:28:
[...]

Volgens mij krijg jij alles stuk, zodat je het weer kunt repareren. :P
Nah, de bedoeling is juist dat het zo min mogelijk gerepareerd hoeft te worden :P

------

Btw. vooralsnog geen nieuw scherm besteld. Heb gewoon een plakbandje over die scheur gedaan :/ Het wordt me te prijzig als een scherm maar 2,5 weken meegaat :/

Zonde ook dat het glas zelf niet los te halen is van de LCD en elektronica. Mijn vorige scherm, daar was de touch-aansturing stuk, maar het glas nog heel. Het was mooi geweest als ik het glas alleen over kon zetten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
SolarOrbiter schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:21:
[...]

supervreemd.. gisterenochtend toch Resurrection Remix erop gezet. Voor de zekerheid zelf de toestel een hele dag gebruikt. Need for Speed erop gezet en google maps navigatie gebruikt. hele dag bellen en internetten. Zowel whatsapp als google duo gebruikt. geen enkele reboot gehad. Kan niet zeggen waar het exact aan heeft gelegen. eerder geluk dan wijsheid zeg maar. :?
misschien toch corrupte bestanden? wat ik raar vind, gezien ik deze direct via deze link heb gedownload. misschien ging er toch iets mis met het slepen van bestand van de computer naar de root/phone.
ter info, ik heb de RR-N-v5.8.5-20171002-mido-Final versie erop gezet. gedownload via hier
ik heb het toestel uiteindelijk terug gestuurd naar GB, omdat de problemen terug kwamen. Was toch hardwarematig. Netjes de oude FW+ROM+e.d. erop gezet, lock terug op gezet en inmiddels geld terug ontvangen.wel jammer dat ik hardware problemen had, anders ging deze zeker niet terug. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb dit toestel inmiddels bijna 3 maanden. En moet wel de conclusie trekken dat de fysieke bouwkwaliteit best matig is :/

Op de metalen behuizing zaten vrij snel al krassen en deukjes in. Niet erg, op zich. Maar vandaag kom ik erachter dat 'ie qua buig-sterkte ook matig is... ik was het toestel vergeten uit m'n broekzak te halen toen ik ging zitten... gevolg: toestel buigt een beetje en de achterkant springt half los :? En da's niet het enige: de metalen achterkant is lichtelijk krom t.h.v. de knoppen/SIM-slot, de dunne strookjes rondom de openingen zijn naar buiten gevouwen :( Het blijkt dat de achterkant erg zwak is op dat punt door de openingen voor de knoppen/SIM-slot. Het materiaal zelf is niet buig-vast, alleen maar afhankelijk v/d constructie... tja... dan knikt 'ie snel op het zwakke punt :/

Het scherm is wel "heel" gebleven op een paar extra scheuren na (waar ik m'n vinger aan heb gesneden) ;(

Het toestel doet het nog nadat ik de kromme delen provisorisch met een tangetje heb rechtgebogen en terug in elkaar heb gezet. Maar dat doet niets af aan dat ik de bouwkwaliteit wat matig vind :/ Een Motorola Moto G4 die in het verleden hetzelfde was overkomen raakte in z'n geheel krom, maar na terug buigen was er niks meer aan te zien...

De Moto G4 bleef fysiek ook langer in "nieuwstaat". Deze daarentegen ziet er na amper 3 maanden al uit alsof 'ie heel veel meegemaakt heeft :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/suNJesBm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nEgHyCJm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Josefien Bovenstaande post van je slaat werkelijk helemaal nergens op. Dat jij niet normaal met een toestel kan omgaan is toch echt jouw probleem en niet die van een slecht toestel. Ik heb als 1 van de eerste denk ik een Note 4 en de mijne ziet er nog als nieuw uit. Ik gebruik geen hoesje, geen tempered glass en hij ziet er nog als nieuw uit en zit iedere dag gewoon in mijn broekzak en gaat overal mee naartoe (behalve mijn bed).

Wordt gewoon eens volwassen en ga eens met zorg met je spullen om. Jouw toestel maakt ook veel mee, want je gebruikt dat ding alsof het een baksteen is. Het is een mini computer die niet gemaakt is om als baksteen te functioneren. Als je ook zo auto rijdt hoop ik jou niet tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Nou ja... in een broekzak bewaren van een telefoon vind ik niet "niet normaal". En ik zeg ook niet dat het een slecht toestel is. Alleen dat 'ie qua fysieke stevigheid wat matig is, omdat mijn vorige toestel bij dezelfde situatie wèl heel bleef.

Het is trouwens volgens mij ook iets van de laatste jaren dat smartphones krom/stuk gaan in een broekzak. Voor die Moto G4 had ik nooit een toestel wat daar last van had, ook niet als ze een keer wel onbedoeld klem zaten. Goed, die waren ook wat dikker en vooral minder lang...

Mijn andere spullen gaan trouwens niet vaak stuk. Het is echt alleen m'n smartphone...

[ Voor 7% gewijzigd door Josefien op 16-12-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Josefien Ook dat slaat weer nergens op. Ik heb hem altijd in mijn broekzak, maar niet als ik ga zitten. Beetje nadenken is niet zo moeilijk. Ga je ook op je laptop zitten? 8)7

Voor diegene die nog een mooie super heldere case zoeken die mooi strak past: https://www.aliexpress.co...360-Back/32806717937.html

Handig voor diegene die hun toestel af en toe gebruiken als stuiterbal, zoals mijn kinderen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
SolarOrbiter schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:07:
[...]
ik heb het toestel uiteindelijk terug gestuurd naar GB, omdat de problemen terug kwamen. Was toch hardwarematig. Netjes de oude FW+ROM+e.d. erop gezet, lock terug op gezet en inmiddels geld terug ontvangen.wel jammer dat ik hardware problemen had, anders ging deze zeker niet terug. :-(
Ik vermoed dat een bepaald stuk geheugen niet betrouwbaar functioneerde.
Dan werkt het ene moment prima en een dag later weer foutmeldingen.

@Josefien

Nagellak ziet wel prima uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:59:

Voor diegene die nog een mooie super heldere case zoeken die mooi strak past: https://www.aliexpress.co...360-Back/32806717937.html

Handig voor diegene die hun toestel af en toe gebruiken als stuiterbal, zoals mijn kinderen. :'(
Als je toch een zo dun mogelijke TPU case zoekt dan adviseer ik deze, het is de officiële van Xiaomi.
Zelf gebruik ik afwisselend de zwarte en heldere variant. Ze geven veel extra grip en ogen ook mooi.

https://nl.aliexpress.com...-note-4x/32793004661.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:59:
@Josefien Ook dat slaat weer nergens op. Ik heb hem altijd in mijn broekzak, maar niet als ik ga zitten. Beetje nadenken is niet zo moeilijk. Ga je ook op je laptop zitten? 8)7
Ehmmm... alleen bij bepaalde broeken waarbij de telefoon in de zak net op dat "buig-punt" zit moet het toestel eruit voor het zitten (zoals deze keer...). Bij de meeste broeken die ik heb, ook strakke spijkerbroeken, laat ik m'n telefoon altijd in de broekzak als ik ga zitten, nooit problemen mee gehad. Ik bedoel trouwens wel de zakken aan de zijkanten, niet de kont-zakken...

Want komaan, ik denk echt niet elke keer aan m'n telefoon als ik ga zitten... :/
Dank je :D

Ik had het speciaal voor vanavond gedaan. Er zitten nu alweer krasjes op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Josefien schreef op zondag 17 december 2017 @ 02:43:
[...]

Dank je :D

Ik had het speciaal voor vanavond gedaan. Er zitten nu alweer krasjes op :/
Inderdaad strak !
Ben benieuwd hoe je auto er uit ziet _O-

[ Voor 23% gewijzigd door Rubiks op 17-12-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Zijn er nog webshops waar die schermen stevig in de aanbieding komen/zijn zo met de feestdagen? :S

Ik ben echt toe aan een vervangend scherm... scheur heeft een aftakking bij gekregen en nu reageert de helft van de touch niet meer... kan dus niet meer unlocken :'(

Edit: ik heb inmiddels al een scherm besteld, bij dezelfde als de vorige keer. Hij was met 22,71 incl. verzenden al goedkoper dan normaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Josefien op 19-12-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Josefien Als je wijs bent plak je dit erover: https://www.aliexpress.co...s-Screen/32722361610.html

Waarschijnlijk blijft je scherm dan wat langer heel. ;) Vangt iig de eerste klap op.

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Ben nu 5,5 maand gelukkig gebruiker van deze telefoon :)
Wat een top ding!
Ik vraag me alleen af hoe lang de batterij het nog fatsoenlijk gaat volhouden, bij mijn Redmi Note 2 was het na een lange tijd wel gedaan met de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb AccuBattery erop staan en laad hem max op tot 80%; merk dat dat toch aardig scheelt.

Met de huidige accuduur is het niet eens nodig om hem 's avonds aan de lader te hangen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mees789 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:37:
Wat een top ding!
Ik vraag me alleen af hoe lang de batterij het nog fatsoenlijk gaat volhouden, bij mijn Redmi Note 2 was het na een lange tijd wel gedaan met de batterij
Hier nog 2 Note 2 in het gezin. Batterijen doen het nog steeds goed. En anders vervang je die toch gewoon. Ook die van een Note 4 is te vervangen, alleen iets moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 15-09 10:53
Mees789 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:37:
Wat een top ding!
wat is na lange tijd?

• Mees789
Laat ik zeggen na 2 jaar

• Noktai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
Net een redmi note 4X van een tweaker overgekocht :D M'n redmi note 2 is nog moeilijk bruikbaar, werd hoog tijd :p
*knip*. Hier is de V&A voor.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 10-01-2018 17:02 ]

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
Noktai schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:32:
Net een redmi note 4X van een tweaker overgekocht :D M'n redmi note 2 is nog moeilijk bruikbaar, werd hoog tijd :p

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 10-01-2018 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Ik ben een beetje verdrietig ;(

Het goede nieuws:
- Het vervangende scherm is vandaag binnen en gemonteerd.
- De nabijheidssensor werkt na schoonmaken weer, dus alle functies doen het weer :D
- Toestel kan weer gebruikt worden :D

Het slechte nieuws:
- De metalen achterkant is zoals vorige keer gezegd nog steeds behoorlijk krom en beschadigd.
- Door het terugdrukken van deze kromme achterkant op de telefoon heb ik een scheur in het nieuwe scherm veroorzaakt, nog voordat het beschermfolie was verwijderd :'(
- Ik ben 3 schroefjes kwijt. Ze zaten ongemerkt nog in het bakje waarin ik het oude scherm had gedemonteerd. I.v.m. glassplinters had ik die zo in de vuilnisbak gegooid... kon slechts 1 schroefje terugvinden... 3 stuks zijn onvindbaar ;(

Nu, de schroefjes zijn geen groot probleem, zitten niet op essentiële plekken :) Maar die kromme achterkant moet wel bij voorkeur vervangen worden. Weet iemand wat 'ie kost en waar die te bestellen is? Ik gebruik vermoedelijk de verkeerde zoektermen en kom alleen hoesjes tegen :/

Dit is dus die scheur, veroorzaakt door het terugdrukken van de kromme achterkant... het paste niet meer goed in elkaar... vinger net op de verkeerd plek kracht gezet... *krak*... beschermfolie zat er nog op toen ;( Gelukkig buiten het gebruiks-gebied, maar ik vrees dat dit verder scheurt bij gebruik :/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sDugADRl.jpg

Alles doet het verder nog wel, kan gebruikt worden...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/szb8CbBm.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dRdKOGzm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Josefien schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:47:
Weet iemand wat 'ie kost en waar die te bestellen is?
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Jezus @Josefien je bent wel comitted zeg. Voor de prijs van dit toestel had ik gewoon een nieuwe besteld.... Jouw Tweaker bloed is duidelijk dikker ;)
Josefien schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:47:
Weet iemand wat 'ie kost en waar die te bestellen is?
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
SirLenncelot schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:17:
Jezus @Josefien je bent wel comitted zeg. Voor de prijs van dit toestel had ik gewoon een nieuwe besteld.... Jouw Tweaker bloed is duidelijk dikker ;)

[...]
Een nieuwe bestellen?! De laatste keer dat ik keek kostte deze versie (Snapdragon, 4GB RAM, 64GB ROM) nog minimaal rond 160 euro :o

Beide keren ging het scherm na/binnen een maand al stuk... dan liever alleen een scherm van 24 euro dan nòg een telefoon :o

Een scherm vervangen kost ook amper een uur. Als ik bij elke scherm-schade een nieuwe had gekocht was ik nu toe aan het 3e toestel :o
Daar lijkt 'ie wel op, niet heel duur ook :D Bij een volgende scherm-vervanging deze maar meteen mee bestellen :D Voor nu kan het kromme exemplaar er niet meer af zonder het scherm weer te breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Bij nader inzien toch niet de juiste. De camera-opening zit in de hoek i.p.v. midden.

Maar het heet blijkbaar "battery cover"... dan vind ik deze... lijkt wèl overeen te komen :D :
https://nl.aliexpress.com...n/316547_32841723599.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
Ik vind het wel stoer dat je het gewoon doet. Toch voor menig mens een drempel om overheen te stappen.

Ik heb mijn Note 4 aan m'n zoon gegeven, en was al huiverig hoe lang het scherm het zal uithouden. Maar als ik jouw posts, foto's en beschrijving zie, dan heb ik het vertrouwen dat het mij ook w zal lukken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0ker
Mijn glazen scherm heeft het vandaag helaas begeven. Is het zelf vervangen van het scherm zelf te doen?

Waar kan ik een scherm aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
M0ker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:52:
Mijn glazen scherm heeft het vandaag helaas begeven. Is het zelf vervangen van het scherm zelf te doen?

ik probeerde het zelf, was niet goed gevallen. Dus heb maar een tempered glass protector erop gezet.
Anders aan @Josefien vragen zij heeft het vaker gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
M0ker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:52:

Dit scherm moet je hebben, met frame:
https://nl.aliexpress.com....1000023.1.73b38e59vuDDOs
Als het tenminste een Redmi Note 4 Global Editon is met SnapDragon SoC.

Ja, dat is te doen, ik heb 'm 2x vervangen :D

Openmaken:
Josefien in "[Xiaomi Redmi Note 4 / MediaTek] Ervaringen & Discussie"

Alles overzetten naar nieuw scherm:

Ik had 'm met een platte schroevendraaier open gewrikt met cosmetische schade tot gevolg. Beter is om te wachten tot het scherm binnen is, er zitten plastic hulpmiddeltjes + benodigde schroevendraaier bij waarmee je het toestel kan openen :D

Bij de 2e keer vervangen ging het niet helemaal goed omdat door eerder ruw gebruik de back-cover krom was. Door toen te hard het nieuwe scherm terug te drukken op een zwakke plek (da's boven bij de luidspreker, dus niet te hard drukken daar) brak ik 'm aan de bovenkant terwijl het beschermfolie er nog op zat. Staat hier 8 posts terug beschreven :D

Inmiddels is m'n 3e scherm (en een nieuwe back-cover) onderweg. Afgelopen woensdag was ik (huilend...) gestruikeld over een stoeprandje met de telefoon nog in m'n hand => schermbreuk incl. LCD + schaafwondje op m'n hand :'(

Voor de duidelijkheid: ik zat niet naar de telefoon te kijken en was ook niet aan het bellen. Ik hoefde alleen naar de overkant te lopen voor 'ie neergezet werd... heeft 'ie niet gehaald... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0ker
Bedankt voor je reactie Josefien. Zat er groot verschil in het "originele" scherm en het vervangende scherm? Bijvoorbeeld de helderheid etc?

PS jij heb wel onwijs veel ongeluk met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
De beeldkwaliteit en helderheid leek wel hetzelfde als het origineel, zat geen verschil in vanuit mijn beleving :D

Ergens denk ik dat het best kan dat het vervangende scherm uit dezelfde fabriek komt als het origineel, aangezien het hele toestel "made in China" is en het vervangende scherm ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Heb je al een backplate gevonden @Josefien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb deze besteld:
https://nl.aliexpress.com...n/316547_32841723599.html

Lijkt qua omschrijving en ook de opening voor de camera en vingerafdruk-sensor overeen te komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb nu een LG G3. Ben op zoek naar een leuke vervanger en vond deze. Ben fan van het merk. Heb een aantal goede oordopjes en externe batterijen. Werken prima.

Over de accu twijfel ik niet, die zal lang mee gaan. Mijn zorge puntje is de camera. ik gebruik hem veel voor het maken van fotos en filmpjes van de kids. Uiteindelijk maak ik hier een filmje van voor de kids.

Ik vroeg me af of iemand ook een LG G3 had en welk verschil hij/zij merkt? Ik kan me namelijk ook voorstellen dat dit toestel nieuwer is en daarom een gelijkwaardige camera heeft of een betere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
Als je filmen belangrijk vindt èn van plan bent om na aanschaf de ROM te veranderen naar LineageOS moet je er rekening mee houden dat de back-camera erg donker wordt bij filmen binnenhuis/in donkere omstandigheden.

Of dit probleem zich voordoet met MIUI ROM voordoet, weet ik niet.

Ik heb dat probleem hier al eens beschreven met een voorbeeldje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
vanputten80 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:49:
Ik heb nu een LG G3. Ben op zoek naar een leuke vervanger en vond deze. Ben fan van het merk. Heb een aantal goede oordopjes en externe batterijen. Werken prima.

Over de accu twijfel ik niet, die zal lang mee gaan. Mijn zorge puntje is de camera. ik gebruik hem veel voor het maken van fotos en filmpjes van de kids. Uiteindelijk maak ik hier een filmje van voor de kids.

Ik vroeg me af of iemand ook een LG G3 had en welk verschil hij/zij merkt? Ik kan me namelijk ook voorstellen dat dit toestel nieuwer is en daarom een gelijkwaardige camera heeft of een betere.
Ik heb een LG G3 gehad; en camera van de LAG G3 is erg goed vind ik, zeker vanwege de laser autofocus van dat ding en toch wel een mooie/goeie camera app. Als je de redmi Note 4 zou hebben dan ga je erg teleurgesteld raken van de camera; nadeel is de sensor van de global edition en de camera app (en ontbreken van camera2api).
Foto's kun je goed maken als er voldoende licht is,maar bij donder is het snel een probleem (zoals Josefien beschrijft).

Erg groot voordeel van de Note 4 vind ik toch de prijs icm met de accu/stroomverbruik.
De Note 4 is doorgeschoven naar mijn zoon en ik heb nu de mate 9 met beide 4k mah accu; maar de Note 4 hield het toch echt een stuk langer uit.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Dank voor jullie reactie. Is er een Xiaomi die een betere camera heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Volgens mij is de camera bij zowat elke Xiaomi de achilleshiel. Echter de Xiaomi Mi 6 is er nu een dubbele camera geïnstalleerd. Maar goed dat is dan ook weer een prijskaartje waarvoor je ook een andere telefoon kunt krijgen waarmee je geen garantie risico loopt.

Edit: en let op, volgens mij ondersteunt alleen de Redmi Note 4 global de in het westen voor LTE veelgebruikte band 20. Met een ander toestel kan het dus zijn dat je een beperkte 4G verbinding hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door SirLenncelot op 09-01-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
SirLenncelot schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:29:
Volgens mij is de camera bij zowat elke Xiaomi de achilleshiel. Echter de Xiaomi Mi 6 is er nu een dubbele camera geïnstalleerd. Maar goed dat is dan ook weer een prijskaartje waarvoor je ook een andere telefoon kunt krijgen waarmee je geen garantie risico loopt.

Edit: en let op, volgens mij ondersteunt alleen de Redmi Note 4 global de in het westen voor LTE veelgebruikte band 20. Met een ander toestel kan het dus zijn dat je een beperkte 4G verbinding hebt.
Nope er zijn nog meer toestellen.
De Redmi serie heeft ook een device met Global Edition 4g band20.

Je moet opletten op de versies waar een "Global Rom" op geïnstalleerd staat. Dat betekent niet dat die de juiste hardware (4g band20) heeft maar puur software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14
theduke1989 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 06:19:
[...]

Nope er zijn nog meer toestellen.
De Redmi serie heeft ook een device met Global Edition 4g band20.

Je moet opletten op de versies waar een "Global Rom" op geïnstalleerd staat. Dat betekent niet dat die de juiste hardware (4g band20) heeft maar puur software.
Er is een verschil tussen een Global Rom en een Global Version toch?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SirLenncelot schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:29:
En de Mi A1 en de Mi Mix 2 ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
louzy82 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Er is een verschil tussen een Global Rom en een Global Version toch?
Daarom zeg ik je moet oppassen in global ROM of global edition dat er staat. Maar er zijn meerdere met global edition devices van Xiaomi Redmi Serie ist er ook eentje van met band20 ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14
Ik heb gisteren mijn Note 4 binnen gekregen.
Mijn eerste indruk is heel goed.

Voelt degelijk aan, snel, vingerafdruk scanner werkt goed.

Nu nog wachten op een case en screenprotector.
Het toestel is best glad :-P

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik kon geen Snapdragon/Mido topic vinden, dus maar even hier proberen of jullie wat weten.

Ik probeer de xiaomi.eu rom te flashen op deze telefoon. Heb twee telefoons eerder gedaan een Redmi4xpro en een Redmi note 3 pro, allemaal duidelijke handelingen en dergelijke. Bij deze telefoon leek het ook niet zo heel lastig, maar blijkbaar gaat er toch iets mis.

Na het 72 uur wachten op unlockrechten heb ik de telefoon kunnen unlocken.
Daarna gestart in fastboot en geprobeerd de cofface TWRP image voor deze telefoon te installeren.
Installeren ging zonder foutmeldingen, maar vervolgens boot de telefoon niet in TWRP, mi logo komt in beeld en daarna blijft het beeld zwart.

De telefoon wil nog wel booten in system (dus nog wel bruikbaar met de developer rom), maar ik krijg zo niet de xiaomi.eu rom erop. Iemand een idee waarom deze niet wil booten in TWRP en hoe ik dat kan oplossen. Ik kon zelf op xiaomi.eu, op xda en op google niet veel vinden helaas als ik zoek op TWRP not booting, of mi logo but no twrp boot.

Volgens mij heb ik alles correct gedaan, heb deze handleiding gevolgd: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50759267 waarbij ik alleen niet de genoemde rom kon installeren, omdat dit om een oudere android versie ging.

---edit---
Ter verduidelijking, het gaat niet om het scherm waarbij staat dat de telefoon moet worden aangesloten op de pc suite.

---edit2---
Ik kan wel de stock recovery erop flashen en die werkt dan wel, dit is ook de mido recovery. Vreemd dat TWRP dan gewoon niet wil. Kan er verder ook niet veel over vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door YdieresiS op 13-01-2018 19:36 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@YdieresiS de informatie is vrij summier en ik kan de sticky post die genoemd wordt niet vinden. Maar wellicht helpt dit je op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
@SirLenncelot Sorry, was mijn bedoeling om zo duidelijk mogelijk te zijn, welke informatie zou je nog meer nodig hebben om een beeld te krijgen? Het boot commando deed bij mij ook vrij weinig, of ik ben niet geduldig genoeg, dat kan ook. Ik krijg ook niet het zwarte scherm met connect to mi pc suite zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTSA2haoFcP2sP7LJjC5rhzbJk8VRZMyC0Ka3TJUm_6uXqFS0j_Qg
Ik krijg gewoon een zwart scherm.

Het lijkt erop dat de telefoon TWRP wel zou willen opstarten, maar geen beeld geeft (helderheid zo laag dat ik niets kan zien).

Hoe lang duurt het bij jullie na het boot commando voordat je beeld hebt, anders kan ik die nog eens proberen en dan een poosje wachten. Ik had na een minuutje in ieder geval nog geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
YdieresiS schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:19:
@SirLenncelot Sorry, was mijn bedoeling om zo duidelijk mogelijk te zijn, welke informatie zou je nog meer nodig hebben om een beeld te krijgen? Het boot commando deed bij mij ook vrij weinig, of ik ben niet geduldig genoeg, dat kan ook. Ik krijg ook niet het zwarte scherm met connect to mi pc suite zoals hieronder:
[afbeelding]
Ik krijg gewoon een zwart scherm.

Het lijkt erop dat de telefoon TWRP wel zou willen opstarten, maar geen beeld geeft (helderheid zo laag dat ik niets kan zien).

Hoe lang duurt het bij jullie na het boot commando voordat je beeld hebt, anders kan ik die nog eens proberen en dan een poosje wachten. Ik had na een minuutje in ieder geval nog geen beeld.
Jij zit EDL modus, ik weet niet voor fastboot om TWRP te installeren goed te installeren moet je het volgende doen.

Hier een uitleg: theduke1989 in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

Er zijn ook one-click-installers. Via deze tool kom je vaak 99% meteen in TWRP terrecht kan dat ook proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 15-01-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
@theduke1989 Enige wat ik dan niet doe, is de twrp.img in de root van de telefoon zetten, deze stap is noodzakelijk? Volgens mij zit ik in fastboot modus, als ik begin (dat konijn heb ik op het scherm) en daarna start ik op met het commando fastboot boot twrp.img (of de naam van hoe mijn img bestand heet). Start hij dan op in EDL modus? Ik zou dan TWRP verwchten. Zijn er anders nog stappen die ik in de EDL modus moet doen?

Kijkende naar je handleiding heb ik eigenlijk alle stappen wel gevolgd, telefoon opstarten in fastboot (kan zelf handmatig, maar ook via adb commando), en dan de drie commando's uitvoeren. Daarna krijg ik dus een zwart scherm (eerst mi logo, daarna zwart) en geen TWRP recovery. Zal vanavond nog even proberen of het uitmaakt als ik de TWRP.img in de root van de telefoon zet.

[ Voor 27% gewijzigd door YdieresiS op 15-01-2018 12:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josefien
Vandaag het vervangende scherm èn achterkant binnen :D

Of beter gezegd... het scherm werd zaterdag al bezorgd, maar had ik gemist en laten liggen op het postkantoor tot de achterkant ook binnen was, om niet in de verleiding te komen het scherm toch in de oude kromme achterkant te klikken...

Montage ging deze keer zonder breukjes of andere schade :D En alle functies v/d telefoon werken ook :D

De vervangende achterkant past net als het scherm prima :D Het enige zichtbare verschil is de grotere opening in het camera-glaasje en het MI-logo wat meer zichtbaar is (en ook voelbaarder... ik heb de indruk dat het logo eerder gaat afslijten dan bij het origineel).

Met het gelijktijdig vervangen van scherm en achterkant voelt het toestel eindelijk weer aan als een nieuwe telefoon :D
*O* *Josefien blij* *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XZVXp7V.jpg

De vervangende en (beschadigde) originele achterkant naast elkaar...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5b1J1SP.jpg

Weer "zo goed als nieuw" :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l0jQ6lQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kEtd3vu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1JAAOJs.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:41
Vraag me toch af hoe jij al die butsen in je achterkant krijgt :D Oké ik heb dan wel een hoesje maar geloof niet dat ik dit voor elkaar had gekregen.

Maar mooi dat hij weer helemaal goed werkt. Kan me voorstellen dat de telefoon weer als nieuw aanvoelt nu. Stelt eigenlijk ook helemaal niks voor zo'n telefoon van binnen, had de printplaat toch groter verwacht. Maar toch knap van je dat je al deze losse onderdelen weer goed in elkaar hebt gekregen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
De telefoon wordt wel eens als zaklamp gebruikt bij klusjes waardoor hij wel eens valt en/of onder (metalen) voorwerpen terechtkomt. En hij heeft ook een keer onderin een bak gereedschap gezeten voordat 'ie na een halve dag terug werd gevonden, toen zaten er in een dag meerdere deukjes in :o En minimaal een deukje is ontstaan toen hij in m'n broekzak zat en ik me stootte tegen een hoek van een metaal voorwerp :o

Het binnenwerk van de telefoon bestaat grotendeels uit de accu, da's veruit het grootste en ook zwaarste onderdeel bij deze telefoon als je het scherm en behuizing niet meetelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Nu willen in het weekend niet weer lezen dat je een barst in het scherm hebt gekregen ..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubiks
@Josefien Geweldig! d:)b
Ik hoop dat je er nu een jaartje mee doet...
Als ik ooit een nieuw scherm nodig heb, weet ik bij wie ik moet zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Mijn telefoon is nog steeds heel :D Alleen beginnende krasjes aan de zijkanten onderin door gebruik van deze telefoonhouder die ik al jaren heb. De lak van dit toestel (of beter gezegd, de achterkant ervan) is niet zo slijtvast. Tussen deze vervanger en destijds het origineel zit geen merkbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Heyhoi, het is me al een tijdje opgevallen maar kan iemand me uitleggen waarom ik altijd een heeel transparant Google icoontje aan de linkerkant van mijn telefoon zie? Hij is overal maar hij valt bijna niet op. Ook al ik een screenshot maak verdwijnt ie, lijkt wel een soort watermark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Een reset heeft ervoor gezorgd dat ik nu wel de telefoon succesvol heb kunnen koppelen met de boordcomputer van mijn auto.

Ik had de telefoon er bijna om verkocht.
Balen was wel dat de verwachtingen van de backup 'backup' van mijn Xiaomi account en van een aparte non-xiaomi app niet echt waar werden gemaakt.
Uiteindelijk alle apps opnieuw uit de Playstore gehaald, en zelf opnieuw instellingen, im'ers en mail opgezet.

Een schoon begin. Ik zal deze keer iets minder native apps of bloatware van Xiaomi disabelen, want ik vermoed dat die het koppellingsprobleem met de auto veroorzaakten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Mees789 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:07:
Heyhoi, het is me al een tijdje opgevallen maar kan iemand me uitleggen waarom ik altijd een heeel transparant Google icoontje aan de linkerkant van mijn telefoon zie? Hij is overal maar hij valt bijna niet op. Ook al ik een screenshot maak verdwijnt ie, lijkt wel een soort watermark.
Ingebrand icoon? Bekijk ook eens deze thread.

Daarnaast speel ik met de gedachten om Lineage OS te installeren ipv de Xiaomi.eu rom. Ik ben vooral benieuwd of de wisselvallige bluetooth verbindingen en brakke automatische helderheid daarmee verbeteren.

Iemand ervaring hiermee? Of tips hierover of misschien een link naar handige post over hoe je wisselt van xiaomi.eu naar Lineage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik gebruik nu al een flinke tijd (ik denk bijna 2 jaar ofzo) een Redmi note 2 prime en heb mijn vrouw ook zover gekregen dat ze dezelfde telefoon heeft. Naar tevredenheid alleen de laatste tijd wordt de accu iets minder en willen we eigenlijk wel eens gewoon wat nieuws... Nu hebben we allebei alleen gemerkt dat we het toestel in de praktijk toch aan de grote kant vinden.

De specs d.w.z. octa core processor 2.15 Ghz, 2Gb RAM, 32 Gb voldoen, maar meer is beter (vooral iets meer RAM, en het liefst uitbreidbaar ROM of toch gelijk voor 64Gb.

Een vervangende accu gebruik ik al een tijdje, maar die valt tegen...

Ik weet dat ik de vraag eigenlijk niet hier moet stellen, maar doe het toch omdat de meesten hier waarschijnlijk begrijpen wat mijn eisen zijn t.o.v. een vervangend toestel.
Wat raden jullie aan, Xiaomi bevalt me erg goed, maar een ander merk sta ik ook voor open.
Liefst een 5.0 of 5.15inch toestel (vooral iets smaller dan de Note 2). En als het kan ook iets lichter, maar ik begrijp dat dit verwaarloosbaar is...
Budget is zo rond de 200 per toestel, minder is prima, iets meer zou kunnen, maar heeft geen voorkeur.

Ik kwam zelf uit bij bv dit toestel:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-4s
of:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi5s
of:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-leagoo-elite-1 (ik twijfel aan de specs, maar wat een mooi toestel om te zien en dat voor die prijs?!?)
En ook:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-leagoo-s8-pro (die lijkt toch smaller te zijn dan de Redmi note 2 prime, wel langer, ongeveer zelfde gewicht?!)

Iets met bomen en bos... ik zie ze niet meer...
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken