Piet400 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:09:
[...]
Ok, helder. thnx.
Wifi zal waarschijnlijk zijn uitgevallen nadat de telefoon geen opslagruimte meer vrij had. (dochter die youtube filmpjes opneemt) dus muziek en foto's verplaatsen en dan whatsapp en contacten opslaan bij google denk ik.
Oud berichtje en misschien mosterd naar de maaltijd. maar toch ga ik er even op in haken:
In mijn toptijden (als ik weinig te doen heb en het is druk in custom-rom-land) dan wissel ik 1x per week van ROM. Dat kan nogal een operatie zijn als je niet weet wat je doet. Maar onderstaande zorgt er voor dat het voor mij heel makkelijk is:
Precondties:
- Foto's en muziek (eigenlijk alles behalve whatsapp) staat op de externe sd
- Titanium backup geinstalleerd
- Chrome, contacten, calender en keep zijn gesynchroniseerd op het Google Account
- ROM, Gapps, evt: xposed, magisk of supersu staan ergens op telefoon (maakt niet uit waar)
- Titanium backup locatie staat geingesteld op sd-kaart
- op sd kaart staat een .zip install van titanium (je kunt een .zip backup van het .apk bestand maken waardoor je titanium via twrp kunt installeren)
Stappenplan:
- Backup maken van gebruikersapp in titanium
- twrp backup maken
- wipe data/cache (NIET INTERNAL STORAGE WIPEN)
- install ROM, gapps en andere benodigdheden
- install titanium .zip bestand
- rom opstarten
- setupwizard doorlopen
- titanium backup terugzetten
Met zowel je interne als interne sd-kaart is niks gebeurd, dus je bent qua bestanden niks kwijt. De apps zijn allemaal teruggezet incl. hun instellingen en progressies. Zelfs whatsapp is volledig gerestored incl gesprekgeschiedenis en correcte links naar alle bestanden.
Enige wat je nog in moet stellen zijn de standaard android instellingen. Zelf gebruik ik een externe wekker applicatie om te voorkomen dat ik deze instellingen vergeet terug te zetten en me verslaap. Voor de rest doe ik zoveel mogelijk instellingen via Xposed modules als gravityBox en Flat style bar indicators zodat ik na het veranderen van ROM geen instellingen aan android meer hoef te doen.
met dit stappenplan kan ik in een half uurtje switchen van ROM. Waarvan dik 20 minuten is waar je wacht op het backupen, installeren of opstarten.