• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:24
Bedankt voor de info verkoper gaat nu eerst garantie verhalen op de partij waarvan hij ze heeft. Moet wel zeggen als ik zo de problemen wat betreft lcd schermen lees is de kwaliteits controle van xiaomi erg matig..

De Global versie is gelijk aan de 4x ook passen de normale note 4 hoesje niet goed.

Huidige Pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-12-2022

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik heb zojuist m'n Note 4 64GB besteld. Twijfelde nog tussen de Global (SD 625) versie en de MediaTek versie, maar de Mediatek schijnt toch wel een stuk sneller te zijn. Heb die dus gekozen. Gelukkig heeft Vodafone thuis en op m'n werk een 1800MHz mast vlak bij staan, dus de 800MHz band ga ik misschien niet zo hard missen.

Nu nog op zoek naar een hoesje. Ik wil geen flip-cover, dus heb al zitten kijken naar zoiets:
https://nl.aliexpress.com...nsparent/32765359401.html
of
https://nl.aliexpress.com...mi-Redmi/32756853520.html
Of deze, ziet er wel sjiek uit:
https://nl.aliexpress.com...rd-Xiomi/32775751188.html

Wat zijn julie ervaringen met hoesjes voor de Note 4?

[Voor 7% gewijzigd door Gwannoes op 05-05-2017 13:33]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-02 15:47

Grannd

da Granndest

Ik gebruik zelf de Nillkin Frosted Shield voor mijn Note 4X.

Ben fan van Nillkin, altijd top-kwaliteit, incl. screenprotector. Deze protector geeft mijn toestel flink veel meer grip aan de achterkant en de opstaande randjes beschermen de hoekjes en zijkanten bij valpartijen. De bovenste en onderste rand lijken minder beveiligd maar als het goed is zouden de hoekjes van het hoesje elke val moeten breken.
Ik gebruik Nillkin Frosted Shield hoesjes al een jaar of 3 voor mijn telefoons en ze hebben altijd elke val overleefd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:49

Salmon

Custom ROMs +1

Meestal zijn de Nilkin dingen wel goed, weinig over te klagen. Ik heb echt teveel verschillende soorten hoesjes geprobeerd met de RMN4 en voorheen de RMN3Pro, maar ik bleef gewoon uitkomen op de allergoedkoopste transparante TPU cases. 1-3 USD ongeveer max en wanneer ze vies worden/verkleuren koop je er gewoon een nieuwe van op AliExpress.

Ik hou zelf ook niet van flipcovers, maar de originele (en duurste) van Xiaomi zelf zijn het beste. Nu bestel ik vaak de flipcovers van Mofi als mensen daar nog op zoek naar zijn.

TL;DR: zoek de allergoedkoopste transparante TPU case op je geliefde webshop en gaan met die banaan. Zoiets voor 1 Euro op AliExpress bijvoorbeeld.

[Voor 36% gewijzigd door Salmon op 05-05-2017 16:18]

Xiaomi Mi 10T Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:17
Ik vraag me af of je de 800 band heel erg mist?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

k_ers schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:29:
Ik vraag me af of je de 800 band heel erg mist?!
Ja, als je overal 4G wil en op KPN of Vodafone netwerk zit (of hun sub providers) wel. Ik ben er blij mee na mijn Note2 en nu de Global. Als je het kan krijgen ga je het toch niet laten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

Gwannoes schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:32:
Ik heb zojuist m'n Note 4 64GB besteld. Twijfelde nog tussen de Global (SD 625) versie en de MediaTek versie, maar de Mediatek schijnt toch wel een stuk sneller te zijn. Heb die dus gekozen. Gelukkig heeft Vodafone thuis en op m'n werk een 1800MHz mast vlak bij staan, dus de 800MHz band ga ik misschien niet zo hard missen.

Nu nog op zoek naar een hoesje. Ik wil geen flip-cover, dus heb al zitten kijken naar zoiets:
https://nl.aliexpress.com...nsparent/32765359401.html
of
https://nl.aliexpress.com...mi-Redmi/32756853520.html
Of deze, ziet er wel sjiek uit:
https://nl.aliexpress.com...rd-Xiomi/32775751188.html

Wat zijn julie ervaringen met hoesjes voor de Note 4?
En jij denkt dat je een eventueel verschil in snelheid merkt in de praktijk als je de 2 versies niet naast elkaar kan vergelijken? Knap. Mijn Global is gewoon lekker snel en ik heb overal 4G, ook in het "boerenland" (niet Randstad). Op werk en thuis heb je toch gewoon Wifi? Ik had met mijn Note 2 zelfs af en toe problemen 3G te ontvangen op bepaalde plekken en op die plekken knalt er nu gewoon 4G uit.

Ik zou een ieder hier aanraden altijd voor de Global te gaan. Top toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

445033 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:19:
[...]

En jij denkt dat je een eventueel verschil in snelheid merkt in de praktijk als je de 2 versies niet naast elkaar kan vergelijken? Knap. Mijn Global is gewoon lekker snel en ik heb overal 4G, ook in het "boerenland" (niet Randstad). Op werk en thuis heb je toch gewoon Wifi? Ik had met mijn Note 2 zelfs af en toe problemen 3G te ontvangen op bepaalde plekken en op die plekken knalt er nu gewoon 4G uit.

Ik zou een ieder hier aanraden altijd voor de Global te gaan. Top toestel.
Ach... Het is een kwestie van afwegingen maken. Mediatek is iets sneller EN iets voordeliger. Niet dat het allemaal reuze veel scheelt, maar je moet je keuze toch ergens op baseren, nietwaar? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10-2022
En dan heb je nog providers die 4g niet ondersteunen met de SD 625 Global ... ;)
Ik mis het nog niet ... maar ik heb ook nog niet meegemaakt tot nu toe :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:49

Salmon

Custom ROMs +1

Gwannoes schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 00:44:
[...]

Ach... Het is een kwestie van afwegingen maken. Mediatek is iets sneller EN iets voordeliger. Niet dat het allemaal reuze veel scheelt, maar je moet je keuze toch ergens op baseren, nietwaar? ;)
En ook iets minder zuinig... Dus de keuze is aan ieder. Ik heb de Note 4 gehad en gebruik nu de Note 4X en de accuduur is beter op de 4X.

Xiaomi Mi 10T Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor degenen die nog een hoesje zoeken voor de 4X; ik heb deze gekocht (zwarte uitvoering) omdat ie op de spigen rugged armor case lijkt die ik erg mooi vond om mijn OP3. Weet niet hoe goed de valbescherming is, maar het zit als gegoten en ziet er premium uit. Aanrader!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 18:14
Hoe kan ik een global edition herkennen aan de telefoon of de verpakking? In de MI store in HK kennen ze alleen de normale 4 versie en de 4x en zijn ze niet bekend met de global versie. Iemand tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-02 11:11
indian schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:55:
Hoe kan ik een global edition herkennen aan de telefoon of de verpakking? In de MI store in HK kennen ze alleen de normale 4 versie en de 4x en zijn ze niet bekend met de global versie. Iemand tips?
Typenummer 2016102, en FDD LTE band 20.

[Voor 5% gewijzigd door routier_lub op 06-05-2017 16:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indian
routier_lub schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:03:
[...]

Typenummer 2016102, en FDD LTE band 20.
Het demo model in de winkel heeft 2016102, maar is een 4x. Dus ik weet niet of dat klopt.
En kan ik die band 20 zien op de telefoon of op de doos?

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

indian schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:55:
Staat gewoon ook op de doos vermeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
indian schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:52:
[...]

Het demo model in de winkel heeft 2016102, maar is een 4x. Dus ik weet niet of dat klopt.
Chinese 4x = 2016101
Indiase 4 = 2016100
Global 4 = 2016102

Acties:
  • 0Henk 'm!

• routier_lub
indian schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:52:
[...]

https://www.dropbox.com/s..._20170506_231157.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20170506_231235.jpg?dl=0
Dit zijn foto's van mijn redmi note 4 global doos.

[Voor 41% gewijzigd door routier_lub op 06-05-2017 23:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indian
Ik heb nu de versie gekocht met Redmi Note 4X met code 2016102, 4gb versie met 64gb Rom. Hetzelfde plaatje als routier maar alleen met een x erbij ipv alleen 4 maar zonder global sticker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik zou graag een Note 4 willen bestellen voor een kennis van mij.
Nu heb ik het topic hier wat doorgespit, maar zie eigenlijk door de boven het bos niet meer.

Dit vooral door de Redmi Note 4X variant.
Kan ik ervan uitgaan dat als ik de Redmi Note 4x bestel (bij bijvoorbeeld Banggood). Dat deze dan ook geschikt is voor het KPN 4G 800Mhz netwerk?

Als ik namelijk op http://willmyphonework.net/ kijk zijn er meerdere Sub Models beschikbaar?
Hoe kan ik achterhalen welke telefoon er aangeboden is? Omdat het lijkt dat alleen "International Model" de Band 20 800mhz ondersteund?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Helioss schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:28:
Ik zou graag een Note 4 willen bestellen voor een kennis van mij.
Nu heb ik het topic hier wat doorgespit, maar zie eigenlijk door de boven het bos niet meer.

Dit vooral door de Redmi Note 4X variant.
Kan ik ervan uitgaan dat als ik de Redmi Note 4x bestel (bij bijvoorbeeld Banggood). Dat deze dan ook geschikt is voor het KPN 4G 800Mhz netwerk?

Als ik namelijk op http://willmyphonework.net/ kijk zijn er meerdere Sub Models beschikbaar?
Hoe kan ik achterhalen welke telefoon er aangeboden is? Omdat het lijkt dat alleen "International Model" de Band 20 800mhz ondersteund?
Nee, je moet de Note 4 Global hebben met S625 en FDD-LTE B20, zie hier de prijzen van de 32GB en 64GB.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:08

Nikeo

Jawelles

Ik heb sinds een week de Xiaomi Redmi Note 4 Global met Snapdragon 625 en band 20 in huis. Geweldig toestel en zelfs de vingerafdrukscanner doet het geweldig. Ook gaat de batterij erg lang mee. Een blijvertje voor slechts 141 euro!

Wat je als nadeel zou kunnen zien is dat er in de Global ROM geen regio Nederland is op te geven. Ook de taal zul je in het Engels moeten zetten bij gebrek aan beter. Maar alles is uiteraard werkbaar maar bijvoorbeeld navigeren in google maps is dan ook met Engelse stem. Er worden wel een aantal Xiaomi apps bijgeleverd. Ik ben nu aan het uitzoeken of ik er ook een custom rom op kan zetten. Wellicht de Xiaomi.eu ROM. Deze heeft, zoals ik het zo snel kon zien, wél support voor Nederlands en is zonder de Xiaomi apps.

!! Ook moet je er bij het bestellen van de Global versie op letten dat je hoesjes of screenprotectors moet kopen voor de Note 4X. De global versie heeft iets andere cutouts e.d. dan de normale Note 4 maar is fysiek qua buitenkant identiek aan de Note 4X!

[Voor 9% gewijzigd door Nikeo op 10-05-2017 17:52]

• wian
  • Niet online
Weet je dit zeker? Ik dacht uit dit topic juist het tegenovergestelde begrepen te hebben.

Is de Global versie van de Note 4 (met band 20) qua hoesjes dus gelijk aan de Note 4X?

445033

Nikeo schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:51:
Ik heb sinds een week de Xiaomi Redmi Note 4 Global met Snapdragon 625 en band 20 in huis. Geweldig toestel en zelfs de vingerafdrukscanner doet het geweldig. Ook gaat de batterij erg lang mee. Een blijvertje voor slechts 141 euro!

Wat je als nadeel zou kunnen zien is dat er in de Global ROM geen regio Nederland is op te geven. Ook de taal zul je in het Engels moeten zetten bij gebrek aan beter. Maar alles is uiteraard werkbaar maar bijvoorbeeld navigeren in google maps is dan ook met Engelse stem. Er worden wel een aantal Xiaomi apps bijgeleverd. Ik ben nu aan het uitzoeken of ik er ook een custom rom op kan zetten. Wellicht de Xiaomi.eu ROM. Deze heeft, zoals ik het zo snel kon zien, wél support voor Nederlands en is zonder de Xiaomi apps.

!! Ook moet je er bij het bestellen van de Global versie op letten dat je hoesjes of screenprotectors moet kopen voor de Note 4X. De global versie heeft iets andere cutouts e.d. dan de normale Note 4 maar is fysiek qua buitenkant identiek aan de Note 4X!
Uitzoeken of je er een andere Rom op kan zetten? Lees eerst eens hier het forum en je weet dat dit kan en dat EU Rom Nederlands heeft. ;)

Stappen flashen: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp
Rom: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=177345 4X pakken

Succes!

[Voor 5% gewijzigd door 445033 op 11-05-2017 09:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

445033

wian schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:25:
Weet je dit zeker? Ik dacht uit dit topic juist het tegenovergestelde begrepen te hebben.

Is de Global versie van de Note 4 (met band 20) qua hoesjes dus gelijk aan de Note 4X?
Global =4X met dat verschil dat je de volledige 4G banden hebt op de Global. Bij flashen van Roms ook dezelfde Roms gebruiken. Type Mido.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Als de processor hetzelfde is, is het uiterlijk hetzelfde, de Note 4 Global en de 4X hebben allebei de Snapdragon 625. Die hebben ipv een volledig metalen achterkant, plastic boven en onderaan de achterkant. Dit zijn de modellen met codenaam mido.

De andere Note 4 modellen (met Mediatek) hebben een volledig metalen frame. Codenaam nikel.

[Voor 8% gewijzigd door Grannd op 11-05-2017 09:18]

• wian
  • Niet online
Niet helemaal. Ik weet zeker dat de non-Global snapdragon Note 4 andere plaatsing heeft van ir en hoofdtelefoon dan de snapdragon Note 4X, waardoor hoesjes verschillend zijn.

De vraag is of de global snapdragon Note 4 gelijk is aan de non-global snapdragon Note 4 of aan de Note 4X

• Grannd

Grannd

da Granndest

Jemig, is er ook een Note 4 snapdragon zonder B20? :D
Ze maken het wel écht ingewikkeld.

Als ik mi.com kijk lijkt het erop dat ze die inderdaad in India verkopen, maar op basis van het plaatje dat erbij zit lijkt het erop dat de IR en headphone-jack op dezelfde plek zitten als de 4X (en Global): http://www.mi.com/in/note4/specs/

Vergelijk maar met het plaatje van de Mediatek die ze in HK verkopen: http://www.mi.com/hk/redminote4/specs/

Ik weet iniedergeval 100% zeker dat de Global Note 4 mét B20 en dus ook Snapdragon 625 dezelfde behuizing heeft.

[Voor 11% gewijzigd door Grannd op 11-05-2017 13:12]

• henk200
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10-2022
De redmi note 4 32gb /3gb global edition (met band 20) en snapdragon 625 besteld , naar aanleiding van eerdere berichtgeving in dit topic een hoesje voor note 4X besteld.
Na het lezen van de laatste berichten vraag ik me af of dit nu wel of niet gaat passen ? :|
Gr Henk

[Voor 3% gewijzigd door henk200 op 11-05-2017 14:59]

• Grannd

Grannd

da Granndest

Ja, ik ben blijkbaar niet echt duidelijk in m'n uitleg want dat moet gewoon passen.

• henk200
Oke bedankt over 2 a 3 weken moet het binnen zijn .

445033

henk200 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:57:
De redmi note 4 32gb /3gb global edition (met band 20) en snapdragon 625 besteld , naar aanleiding van eerdere berichtgeving in dit topic een hoesje voor note 4X besteld.
Na het lezen van de laatste berichten vraag ik me af of dit nu wel of niet gaat passen ? :|
Gr Henk
Toestel is veel te mooi voor zo'n plastic condoom. >:) Heb er nog nooit 1 gebruikt, geen centje pijn. Gewoon normaal met je toestel omgaan. ;)

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:24
Hmzz mijn note 4 global edition heeft buiten de 15 witte pixels op een zwart scherm nu een nieuw probleem, de back button is minder fel dan de home en de recent button.

Verders haal ik een sot van ongeveer 7 a 8 uur op aosp extended voornamelijk op wifi.

Terugkomend op lcd probleem het komt heel veel voor bij de Global Edition en de 4x.
Ben inmiddels bezig met garantie via de verkoper, maar sommige zeggen zelfs dat 90% van die type toestellen problemen heeft met het lcd scherm dode, vastzittende witte pixels enz.
Dus of ik daarmee geholpen ben is een tweede. :?

De hoesjes van de normale note 4 passen niet goed op een note 4 global edition.
Van de buitenkant is het toch een een 4x in alle opzichten.

[Voor 40% gewijzigd door Bassbounce op 11-05-2017 23:38]

Huidige Pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-12-2022
Heeft de RN4 global Fast Charging ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Voor zover ik weet heeft geen enkele versie van de Redmi Note 4(X) fast charging helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
Is er iemand die de RN2 heeft gehad zoals ik?
Ben benieuwd naar de kwaliteit van het display en de foto's in vergelijking met de RN2.

445033

Rubiks schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:44:
Ben benieuwd naar de kwaliteit van het display en de foto's in vergelijking met de RN2.
Moi! Ik heb hier in een huis een 2,3 en 4. De 4 geeft mooiere kleuren maar heeft alleen als nadeel dat het scherm iets meer spiegelt buiten en daardoor iets minder goed is af te lezen buiten. Misschien dat een tempered glass dit kan oplossen maar die gebruik ik niet. Ervaring leert dat de schermen van de Notes niet krassen zonder.

Ik merk voor de rest in snelheid in gebruik weinig tot geen verschil, maar ik game niet.

Foto's ook geen zichtbare verschillen.

[Voor 3% gewijzigd door 445033 op 13-05-2017 11:49]

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 23:21
Rubiks schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:44:
Ik heb geen RN2 gehad, wel een Redmi 1S. De Note 4 global (=Note 4X) heeft een fijn beeldscherm en maakt mooie foto's, beiden flink beter dan mijn Redmi 1S. Bij weinig licht gaan alle smartphones snel achteruit qua foto kwaliteit, de Note 4 Global/ Note 4X is daarop geen uitzondering. Bij voldoende licht is de detaillering enorm. Bij inzoomen op een foto van onze hond (geen close-up, hele hond ruimschoots in beeld) kan ik de haartjes tellen _/-\o_

• Rubiks
Bedankt voor de reacties.
Klinkt goed. 👍
Ik twijfel alleen nog tussen de RN4 Global en de Redmi Pro. Deze is iets duurder maar heeft een Oled display en een dubbele camera.
Weet alleen niet of er gorilla glass op zit :?

[Voor 13% gewijzigd door Rubiks op 14-05-2017 09:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Hoe zit het nu precies met de binaries? Ik begrijp dat Xiaomi die niet meer released en dat modden daardoor een stuk lastiger is geworden? Betekent dat dat custom ROM's minder divers en voorradig zijn geworden?

Ik vind het jammer, want juist dit maakte Xiaomi interessanter dan andere merken. Het updatebeleid op het vlak van Android is bizar slecht geregeld en mensen de middelen geven zichzelf te redden maakt het iets beter.

Hoe is het updatebeleid van de eigen ROM's van Xiaomi? Is dat nog steeds dat ze Miui wel upgraden, maar niet naar een nieuwe versie van Android migreren?

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miquel_K
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-08-2019
Hallo,

Ik heb zojuist mijn Note 4 binnen gekregen (2016051) weet niet goed welke versie dat nu is. Nu staat er geen NL taal bij welke ik kan selecteren.

Weet iemand een goede rom (NL) en als ik deze installeer kan ik dan nog wel gebruik maken van de OTA updates?

Alvast bedankt voor de moeite,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Er zijn geen custom roms die OTA-updates aanbieden, voor zover ik weet.

Als je MIUI wil gebruiken in het Nederlands is de Xiaomi.eu ROM je enige optie voor zover ik weet.
Op xda-developers kan je eventueel ook roms vinden die de Nederlandse taal bevatten en een meer 'stock Android' ervaring aanbieden.

Lees je een beetje in in het MIUI en bootloader-unlock topic van de topic warning, mocht je ergens niet uit komen kan je altijd vragen stellen :)

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Met behulp van o.a. de tips uit dit forum heb ik mijn Redmi Note 4 global 32/3GB gisteren unlocked & geflashed met TWRP + Lineage OS 14.1 (android 7.1.2). Het draait vooralsnog super en ik vertrouw wel dat dit goed komt.

Voor wie dit ook van plan is: lees je even in bij oa dit topic, maar ook het 'Xiaomi Bootloader unlocken'-topic en de draadjes op XDA https://forum.xda-develop...veries--other-development Desgewenst kun je op youtube ook wel tutorials gaan zoeken waarbij ze TWRP flashen.

Dingetjes die wel een schrikmomentje veroorzaakten: Na het flashen van TWRP via ADB commando's wou ik weer gewoon mijn oude OS booten. Ik dacht dat dit gewoon moest kunnen maar dit wou niet meer. Er kwam even een MI logo en toen ging het scherm op zwart. Ik wist even niet wat ik moest doen maar via het laatste ADB commando kwam ik wel weer in TWRP. Toen maar de firmware, het OS en Gapps geflashed en toen kwam het goed. Volg gewoon goed de tutorials van de bron waar je je images vandaan haalt. :)

[Voor 31% gewijzigd door Nikeo op 17-05-2017 18:38]

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08-2022
Fantastisch toestel toch wel voor de prijs. Heb deze gekocht voor mijn vriendin nadat ze haar oude gsm (nog een HTC One M7) voor de zoveelste keer liet vallen.
Elke keer ik hem een beetje gebruik ben ik verbaasd met welke kwaliteit je krijgt voor die prijs. De batterij gaat bij haar bijvoorbeeld doorgaans zo'n 3 dagen mee, terwijl alles steeds aan staat inzake internet/sync enz en ze haar gsm ook best wel veel gebruikt voor allerlei zaken.

Ook inzake snelheid, vingerafdruksensor,... Top toestel en wat mij betreft zowat de beste budget smartphone.
Hopelijk laat de Note 5 niet te lang op zich wachten, en zit er quick charge op. Dan haal ik die hoogst waarschijnlijk ook in huis.

• vincent_1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-01 23:07
Ik heb bij het uploaden van een video in de YouTube app altijd "transfer failed".
Dit werkte op een redmi Note 4g met EU ROM stable 8.1.1
Nu heb ik een Note 4 global met de global ROM stable 8.2.5.
Taal op en-US en locatie op germany. Kan dit hier mee te maken hebben en/of heeft nog iemand dit probleem?

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02 18:40
Heb ik eindelijk mijn Note 4 binnen (na bijna 40 euro bijlappen) krijg ik het simkaartslot niet open... Pinnetje wat erbij zat doet niks (wel op mijn oude telefoon). Iemand nog een tip? Zit er zo niet op te wachten om 'm terug te moeten sturen omdat ik 'm niet openkrijg of er iets in de fabriek verkeerd is gegaan... ;w

445033

Deezers schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:37:
Heb ik eindelijk mijn Note 4 binnen (na bijna 40 euro bijlappen) krijg ik het simkaartslot niet open... Pinnetje wat erbij zat doet niks (wel op mijn oude telefoon). Iemand nog een tip? Zit er zo niet op te wachten om 'm terug te moeten sturen omdat ik 'm niet openkrijg of er iets in de fabriek verkeerd is gegaan... ;w
Je moet behoorlijk kracht zetten om dat ding te openen.

445033

vincent_1234 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:32:
Ik heb bij het uploaden van een video in de YouTube app altijd "transfer failed".
Dit werkte op een redmi Note 4g met EU ROM stable 8.1.1
Nu heb ik een Note 4 global met de global ROM stable 8.2.5.
Taal op en-US en locatie op germany. Kan dit hier mee te maken hebben en/of heeft nog iemand dit probleem?
Denk het wel ja. You Tube weet dat jij in NL zit. Ik had hetzelfde probleem met de app van Burger King. Nu met EU Rom draait hij wel.

445033

Op een Note 2 kan ik na powerknop aanzetten gelijk unlocken zonder eerst "veeg omhoog om te ontgrendelen". Ik zoek met rot in Miui maar ik kan nergens de instelling (meer) vinden om dit uit te zetten. Wie weet de oplossing?

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02 18:40
445033 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Je moet behoorlijk kracht zetten om dat ding te openen.
Het is gelukt. Inderdaad hard drukken, je wilt toch voorzichtig zijn met je nieuwe telefoon..

• vincent_1234
445033 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Denk het wel ja. You Tube weet dat jij in NL zit. Ik had hetzelfde probleem met de app van Burger King. Nu met EU Rom draait hij wel.
Oké thanks, ik ga eerst eens even kijken of ik het kan oplossen met "more locale".

Nu zijn apps mooi in het Nederlands, maar region zal toch wel iets anders zijn, die staat nog op germany. Iemand tips?
(YouTube geeft nu de foutmelding in het Nederlands)

[Voor 20% gewijzigd door vincent_1234 op 20-05-2017 20:42]

• Rubiks
8)
445033 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:18:
Op een Note 2 kan ik na powerknop aanzetten gelijk unlocken zonder eerst "veeg omhoog om te ontgrendelen". Ik zoek met rot in Miui maar ik kan nergens de instelling (meer) vinden om dit uit te zetten. Wie weet de oplossing?
Instellingen> Vergrendelscherm en wachtwoord> Vergrendelscherm instellen> Bevestig je wachtwoord> Scherm vegen overslaan aanvinken. Klaar 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

vincent_1234 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:57:
[...]

Oké thanks, ik ga eerst eens even kijken of ik het kan oplossen met "more locale".

Nu zijn apps mooi in het Nederlands, maar region zal toch wel iets anders zijn, die staat nog op germany. Iemand tips?
(YouTube geeft nu de foutmelding in het Nederlands)
Gewoon flashen. Hier stap voor stap wat je moet doen: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp en https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashrecovery

Wat houdt je tegen? Als je gewoon leest en doet wat er staat kan er niets mis gaan. En anders helpen wij je wel. Het is niet voor niets Tweakers. ;)

[Voor 4% gewijzigd door 445033 op 21-05-2017 10:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

Deezers schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:45:
[...]

Het is gelukt. Inderdaad hard drukken, je wilt toch voorzichtig zijn met je nieuwe telefoon..
Veel plezier met je nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

Rubiks schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:52:
8)
[...]

Instellingen> Vergrendelscherm en wachtwoord> Vergrendelscherm instellen> Bevestig je wachtwoord> Scherm vegen overslaan aanvinken. Klaar 8)
Haha, dat ik hier iedere keer overheen keek terwijl dit "pas" de vierde Note hier in huis is. 8)7 Tnkx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
Is er veel verschil tussen 3 of 4 GB RAM in dagelijks gebruik? Twijfel nog tussen beide versies. De 64 GB opslag maakt mij niet zoveel uit omdat er ook een SD kaartje in kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:36
Mag ik vragen waar je deze besteld hebt?
Laat maar, al gevonden....

Ik wil deze bestellen. Is iemand bekend met deze verkoper en deze heeft b20? Ik heb Tele2 en nu een redmi note 3, maar zonder b20.

Link; https://www.kimovil.com/e...dmi-note-44gb-64gb-global

Of heeft iemand een voordeligere gevonden?

[Voor 89% gewijzigd door groxgrox op 22-05-2017 07:55]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:46
Nee goedkoper ga je hem niet vinden. Daar heb ik hem ook vandaan,
Dat is volgens mij het officiële Xiaomi kanaal op Alliexpress. Heb ik hem besteld voor mijn vrouw. Ik zit nu alleen met PostNL/inklaringsbrief dus gaat me wel ietsjes extra kosten. Was binnen 2 weken in Nederland dus is ook redelijk snel zonder de extra kosten van DHL.

PVoutput---->2430wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groxgrox
CyberFR schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:02:
Nee goedkoper ga je hem niet vinden. Daar heb ik hem ook vandaan,
Dat is volgens mij het officiële Xiaomi kanaal op Alliexpress. Heb ik hem besteld voor mijn vrouw. Ik zit nu alleen met PostNL/inklaringsbrief dus gaat me wel ietsjes extra kosten. Was binnen 2 weken in Nederland dus is ook redelijk snel zonder de extra kosten van DHL.
Bedankt! Eerder zag ik op Ali partijen die vanuit EU verzondenz is dit niet meer? Ik wil best extra betalen zodat de eventuele douane kosten verrekend worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:46
Nee op aliexpress is die shop er mee gestopt. Maar hier kost je het maar een paar tientjes extra als je zelf inklaring met postnl regelt. postnl zit er nu wel wat meer boven op dan een paar jaar geleden.

Toch is het qua kosten een hoop verschil nog, en je krijgt er gewoon één met een Global ROM erop dus unlocken en een andere ROM opzetten is zo gepiept.

Als je echt zelf niet wil betalen voor inklaring kan je beter bestellen bij Honorbuy. ($210,-)

PVoutput---->2430wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

groxgrox schreef op maandag 22 mei 2017 @ 06:53:
Mag ik vragen waar je deze besteld hebt?
Laat maar, al gevonden....

Ik wil deze bestellen. Is iemand bekend met deze verkoper en deze heeft b20? Ik heb Tele2 en nu een redmi note 3, maar zonder b20.

Link; https://www.kimovil.com/e...dmi-note-44gb-64gb-global

Of heeft iemand een voordeligere gevonden?
https://www.aliexpress.co...882315621-06058-JYJQJYByj

Hier komt de mijne vandaan. Had hem binnen 2 weken binnen en geen gerommel met de Rom. Zit officiele Global op die je gelijk kan unlocken en deze heeft de B20. Ik moest nog wel douanekosten aftikken maar dat kan je proberen te voorkomen door de standaard verzending. DHL ben je bijna altijd de Sjaak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik heb mijn Global 3GB32GB via Banggood.com gekocht. Die garanderen (zie hun NL facebook pagina) dat er geen douanekosten bij komen als je voor Priority Direct Mail shipping kiest (kost iets van 6 euro). In mijn geval heeft dat in ieder geval gewerkt en telefoon was binnen 2 weken bezorgd. Voor minder dan 150 euro een zeer prima toestel in huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
PostNL bezorgt pakjes voor het Chinese AliExpress in Nederland.

https://www.google.nl/url...wUpg-OB8-CRyJQ6A6iQ[/url]

Zal ook wel weer douanekosten met zich meebrengen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wian
  • Niet online
De 64GB Global is eindelijk op voorraad bij banggood. Selecteer wel priority direct verzendoptie om inklaringskosten te voorkomen. Code FOKNLBG geeft 5% korting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01 08:23

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Er is blijkbaar ook een Redmi Note 4X met 3GB en 16GB, vanaf 116 euro:
https://www.kimovil.com/e...omi-redmi-note-4x3gb-16gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wian
  • Niet online
De Note 4X is al vaak voorbij gekomen in dit topic. Het is een uitstekende telefoon, helemaal voor die prijs. Heb hem voorzien van LineageOS en ben er enorm tevreden over. Omdat ik veel van dualsim gebruik maak heb ik nu de 64GB global besteld. Dan kan het geheugenkaartje eruit en hoef ik geen simmetjes meer te wisselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 13:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dames en heren. Er is een los levertijd en prijzen topic: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen., dat is hier offtopic. Graag vanaf nu shops, prijzen en levertijden daar bespreken.

[Voor 37% gewijzigd door rens-br op 22-05-2017 23:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:37:
[mbr]Dames en heren. Er is een speciaal 4X topic: [Xiaomi Redmi 4X] Ervaringen & Discussie. Graag berichten over 4X daar bespreken.

Verder is er ook een los levertijd en prijzen topic: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen., dat is hier offtopic.[/]
Note 4X is meer een Note 4 dan een 4X....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vincent_1234
445033 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:39:
[...]

Gewoon flashen. Hier stap voor stap wat je moet doen: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp en https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashrecovery

Wat houdt je tegen? Als je gewoon leest en doet wat er staat kan er niets mis gaan. En anders helpen wij je wel. Het is niet voor niets Tweakers. ;)
Thanks, ik vond de OTA optie toch wel praktisch dus houd 'm op Global.
Ik heb via de YouTube app zelf een video geupload (voorheen stuurde ik het filmpje via de gallery naar YouTube), vanaf nu werkt het op beide manieren. Misschien moesten nog rechten ingesteld worden?
Hoe dan ook. Happy O+

Dus Global ROM (met evt morelocale2) is tot zo ver wel een aanrader voor als je OTA wilt behouden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Florisoliemans
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03-2019
Is google assistant werkend te krijgen op de standaard software?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henk200
Is het mogelijk om bij telefoon contacten profielfoto's toe te voegen , alle contacten in een keer ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

Florisoliemans schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:52:
Is google assistant werkend te krijgen op de standaard software?
Ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

henk200 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:56:
Is het mogelijk om bij telefoon contacten profielfoto's toe te voegen , alle contacten in een keer ?
Alle contacten in 1 keer? Hoe wil je dat voor elkaar krijgen met allemaal verschillende foto's? Per contact geen probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

vincent_1234 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Thanks, ik vond de OTA optie toch wel praktisch dus houd 'm op Global.
Ik heb via de YouTube app zelf een video geupload (voorheen stuurde ik het filmpje via de gallery naar YouTube), vanaf nu werkt het op beide manieren. Misschien moesten nog rechten ingesteld worden?
Hoe dan ook. Happy O+

Dus Global ROM (met evt morelocale2) is tot zo ver wel een aanrader voor als je OTA wilt behouden
Ik twijfelde ook vanwege unlocken, maar de voordelen van EU Rom tov Global zijn me groot genoeg en unlocken was ook appeltje eitje. Tevens snift Xiaomi jouw telefoon en ik ben nogal op mijn privacy.

Maar het is jouw feestje natuurlijk.

NB: updaten van een EU Rom stelt al helemaal niets voor.

[Voor 3% gewijzigd door 445033 op 23-05-2017 19:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henk200
Hoi net als bij Whatsapp en Facebook daar laden de foto's bij contacten vanzelf
Kan het zijn dat het telefoonboek niet synchroniseert , wel alle permissies aangezet. Ben er nu achter dat Facebook niet meer synchroniseert al heel lang niet meer. Dus handmatig gedaan had hiervoor LG P880 ruim vier jaar dus werd wel tijd voor iets nieuws xiaomi is een fijn toestel ook te gebruiken door iemand die wat minder technisch is .

[Voor 43% gewijzigd door henk200 op 25-05-2017 12:12]

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het laden van die 4100mha hoeveel tijd gaat daar inzitten, ook omdat de snapdragon 625 net zoals de mediatek geen fast charge ondersteund.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Grannd

Grannd

da Granndest

Als hij helemaal leeg is laadt hij bij mij op in 2,5 uur ongeveer. Voor mijn gevoel maakt het wel verschil of je een 2A lader gebruikt of gewoon een simpele.

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Gister mijn Note4 MTK 3GB/64GB onvtangen. Mooi toestel. Opvallend goed geluid uit de speaker!

Standaard ROM is nog android 6. Klopt het dat de xiaomi.eu ROM voor de Snapdragon SOC (mido?) wel android 7 heeft, maar voor de Mediatek SOC (nikel?) nog niet? En LineageOS met android 7 is er ook nog niet voor de Mediatek SOC?
Misschien een andere ROM die wel android 7 heeft?

Ik had begrepen dat Xiaomi wel android 7 zou uitbrengen voor de Note4... Iemand een idee of dat voor de Mediatek ook nog komt?

[Voor 5% gewijzigd door Gwannoes op 25-05-2017 17:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

Supertip schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 02:09:
Het laden van die 4100mha hoeveel tijd gaat daar inzitten, ook omdat de snapdragon 625 net zoals de mediatek geen fast charge ondersteund.
8 uur. Als ik naar bed ga en de volgende dag wakker wordt is hij vol. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vincent_1234
Heeft er iemand ervaring met de Nillkin flip cover?

https://www.banggood.com/...mi-Note-4X-p-1141485.html

Het is een betrouwbaar merk, alleen vindt ik het gek dat het hoesje niet dichtgehouden wordt door een magneetje, of vergis ik me nou?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Nee die lijkt er niet in te zitten, de cover ligt dus gewoon los 'op' het scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Camacha schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:21:
Hoe zit het nu precies met de binaries? Ik begrijp dat Xiaomi die niet meer released en dat modden daardoor een stuk lastiger is geworden? Betekent dat dat custom ROM's minder divers en voorradig zijn geworden?

Ik vind het jammer, want juist dit maakte Xiaomi interessanter dan andere merken. Het updatebeleid op het vlak van Android is bizar slecht geregeld en mensen de middelen geven zichzelf te redden maakt het iets beter.

Hoe is het updatebeleid van de eigen ROM's van Xiaomi? Is dat nog steeds dat ze Miui wel upgraden, maar niet naar een nieuwe versie van Android migreren?
Kan iemand hier meer over zeggen?

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vincent_1234
Camacha schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Kan iemand hier meer over zeggen?
Van veel toestellen (voornamelijk Mi series en laatste Redmi's) is Android 7 in beta dus komt spoedig.
Verder heb je voor een oud beestje zoals de eerste Redmi Note nog wel Android 4.4, maar wel met de laatste security patches en gewoon de nieuwe MIUI met vrijwel alle features

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

vincent_1234 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:25:
Van veel toestellen (voornamelijk Mi series en laatste Redmi's) is Android 7 in beta dus komt spoedig.
Verder heb je voor een oud beestje zoals de eerste Redmi Note nog wel Android 4.4, maar wel met de laatste security patches en gewoon de nieuwe MIUI met vrijwel alle features
Nieuwe toestellen krijgen voor zover ik het begrijp één (en heel misschien soms twee) update naar nieuwe versies. Daarna wordt MIUI nog wel ontwikkeld, maar voor de oude versie van Android. Dat is niet ideaal, want qua veiligheid is 4.4 echt anders ingericht dan 6 of 7.

Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de custom ROMs. Welke invloed heeft het niet meer releasen van de binaries? Zijn er minder custom ROMs? Zijn nieuwe versies van Android wel custom te krijgen?

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Camacha schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:07:
[...]

Nieuwe toestellen krijgen voor zover ik het begrijp één (en heel misschien soms twee) update naar nieuwe versies. Daarna wordt MIUI nog wel ontwikkeld, maar voor de oude versie van Android. Dat is niet ideaal, want qua veiligheid is 4.4 echt anders ingericht dan 6 of 7.

Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de custom ROMs. Welke invloed heeft het niet meer releasen van de binaries? Zijn er minder custom ROMs? Zijn nieuwe versies van Android wel custom te krijgen?
Dat maakt dus niet uit, want doordat je nog wekelijks updates krijgt, inclusief beveiligingsupdates, zit je ook op 4.4 goed. Juist wanneer je die updates niet krijgt moet je je zorgen maken.

De Redmi Note 3 (MTK) krijgt geen Android updates, de Snapdragon variant begon op 5.1, zit nu op 6.0, en komt misschien ook nog wel op 7.0. Via LineAge is dat al mogelijk.

Maar doorgaans ziet Xiaomi het toch echt MIUI versie > Android versie.

Het is overigens ook niet waar dat ze zijn gestopt met het delen van de kernel source, waar je op doelt met 'binaries' denk ik. Ze zijn er gewoon nogal laat mee.

Bij de MTK variant zou ik dus niet al te veel verwachten. Voor de Snapdragon zie ik wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

dutchgio schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:12:
Dat maakt dus niet uit, want doordat je nog wekelijks updates krijgt, inclusief beveiligingsupdates, zit je ook op 4.4 goed. Juist wanneer je die updates niet krijgt moet je je zorgen maken.
Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen en dat is ook niet helemaal onwaar - een bijgehouden oude variant van Android is beter dan zonder updates. Een nieuwe variant van Android is echter veiliger, aangezien er vanaf de bodem anders met beveiliging omgegaan is. Het ontwerp van het OS is meer in lijn met hoe we nu tegen veiligheid aankijken. Het is een beetje zoals XP intrinksiek onveiliger is dan Windows 10, ook al zouden ze allebei volledig gepatcht zijn.
Ze zijn er gewoon nogal laat mee.

Bij de MTK variant zou ik dus niet al te veel verwachten. Voor de Snapdragon zie ik wel mogelijkheden.
Oh, dat verandert de zaak wel :Y Traag is jammer, maar niet onoverkomelijk. Niet is veel erger.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Camacha schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:19:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen en dat is ook niet helemaal onwaar - een bijgehouden oude variant van Android is beter dan zonder updates. Een nieuwe variant van Android is echter veiliger, aangezien er vanaf de bodem anders met beveiliging omgegaan is. Het ontwerp van het OS is meer in lijn met hoe we nu tegen veiligheid aankijken. Het is een beetje zoals XP intrinksiek onveiliger is dan Windows 10, ook al zouden ze allebei volledig gepatcht zijn.

[...]

Oh, dat verandert de zaak wel :Y Traag is jammer, maar niet onoverkomelijk. Niet is veel erger.
Dat kan, maar dan blijft de afweging 'hoe veilig' je je toestel wilt hebben. Als dat echt zo belangrijk is zou ik geen (Chinese) Android nemen.
De vergelijking met Windows is dan ook niet reeel aangezien XP op een enkele kritieke na geen (beveiligings) updates meer ontvangt.
De kans dat je met een gepatche (!) Android alsnog slachtoffer wordt van een exploit lijkt me niet zo groot, of dat nou 4.4. of 7.0 is.

De sources zijn overigens niet eens nodig, development is al bezig:
https://forum.xda-develop...veries--other-development
Zover ik kan zien zijn dat gewoon stabiele 7.1 roms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

dutchgio schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:31:
Dat kan, maar dan blijft de afweging 'hoe veilig' je je toestel wilt hebben. Als dat echt zo belangrijk is zou ik geen (Chinese) Android nemen.
De criteria veilig en smartphone lijken elkaar momenteel helaas uit te sluiten. Android kent z'n problemen en betaalbare telefoons zitten steevast met een gebrek aan updates, maar alternatieven zijn er ook niet echt. Een iPhone is excessief duur en het ecosysteem is slikken of stikken, Blackberry is dood en Windows Phone is het op sterven na.
De vergelijking met Windows is dan ook niet reeel aangezien XP op een enkele kritieke na geen (beveiligings) updates meer ontvangt.
Overheden die betalen krijgen nog gewoon updates voor XP. Het gewone plebs krijgt die niet, maar een volledig gepatchte versie van XP is vandaag de dag geen probleem. De vergelijking kwam niet zomaar uit te lucht vallen :P

Maar goed, ietwat offtopic en meer van zulks.

Persuader of bytes.

• Rubiks
Welke hoesjes passen het best voor de Redmi Note 4 Global 4/64 Gb ? De 4 of de 4X ?
Dat is me nog niet geheel duidelijk.

• routier_lub
vincent_1234 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:01:
Heeft er iemand ervaring met de Nillkin flip cover?

https://www.banggood.com/...mi-Note-4X-p-1141485.html

Het is een betrouwbaar merk, alleen vindt ik het gek dat het hoesje niet dichtgehouden
wordt door een magneetje, of vergis ik me nou?
Mijn vrouw heeft ook zo'n hoesje, maar dan van xiaomi. De smart functies werken niet op haar note 4 global.
Waarschijnlijk zit de Hallsensor op verschillende plaatsen bij de verschillende uitvoeringen van de note 4.

Klepje zit gewoon los. Geen magneet of iets dergelijks.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-02 08:44
Rubiks schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:54:
Welke hoesjes passen het best voor de Redmi Note 4 Global 4/64 Gb ? De 4 of de 4X ?
Dat is me nog niet geheel duidelijk.
Allemaal dezelfde formaat, zit geen enkel verschil in tussen de global en de cn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
theduke1989 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:50:
[...]

Allemaal dezelfde formaat, zit geen enkel verschil in tussen de global en de cn.
Dus de hoesjes voor de note 4 zijn hetzelfde als voor
de note 4X ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-02 08:44
Rubiks schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:44:
[...]

Dus de hoesjes voor de note 4 zijn hetzelfde als voor
de note 4X ?
Jup, het is dezelfde smartphone met alleen verschil in de cpu een beetje benaming en de memory. Design afmetingen precies dezelfde!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-07-2022
theduke1989 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:50:
[...]

Weet je het zeker? De plaatjes hier lijken dat tegen te spreken. Ik kan in ieder geval uit eigen ervaring bevestigen dat op de 4 global edition 3GB/32GB het 4X hoesje past (zelfde aantal en positie van de gaatjes als de 4X op de plaatjes waarnaar ik linkte).

Dat de 4 global hetzelfde is als de 4X (maar anders dan de 'gewone' 4) wordt ook hier gezegd.

En hier een discussie over/overzicht van de verschillen tussen enerzijds de 'gewone' 4 en anderzijds de 4X/4 global.

[Voor 15% gewijzigd door MrBB op 28-05-2017 09:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
MrBB schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Weet je het zeker? De plaatjes hier lijken dat tegen te spreken. Ik kan in ieder geval uit eigen ervaring bevestigen dat op de 4 global edition 3GB/32GB het 4X hoesje past (zelfde aantal en positie van de gaatjes als de 4X op de plaatjes waarnaar ik linkte).

Dat de 4 global hetzelfde is als de 4X (maar anders dan de 'gewone' 4) wordt ook hier gezegd.

En hier een discussie over/overzicht van de verschillen tussen enerzijds de 'gewone' 4 en anderzijds de 4X/4 global.
Duidelijk... _/-\o_
Ik vraag me wel af of er nog verschil is tussen de Note 4 Global 3/32 GB en de Note 4 Global 4/64 GB versie (fysiek, hardware en software matig).
Kan daar niets over vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Je kan op dit blog heel duidelijk zien wat de verschillen zijn. Ik heb hier een redmi note 4 global die volgens die plaatjes EXACT dezelfde behuizing heeft als de note 4x. https://to2cnews.blogspot...nce-for-xiaomi-redmi.html

Conclusie: voor de redmi note 4 global moet je hoesjes kopen die van de note 4x gemaakt zijn. Ik kwam hier te laat achter en heb nu mijn note 4 global (dus fysiek de 4x) in een normaal note 4 hoesje (gemaakt voor de chinese variant) en dat pas allemaal prima maar de uitsparingen boven zijn niet helemaal goed (toevallig voor 3,5mm jack en alle buttons wel) maar hij past op zich prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groxgrox
http://www.geekbuying.com...phone---Black-379093.html

Mooie aanbieding en ik sta op het punt deze te kopen, kan iemand die me aangeven of deze met de 4g van Tele2 werkt? Tele2 zit op 800mhz en 2600mhz dacht ik (welke banden zijn deze 2)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

445033

groxgrox schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:14:
http://www.geekbuying.com...phone---Black-379093.html

Mooie aanbieding en ik sta op het punt deze te kopen, kan iemand die me aangeven of deze met de 4g van Tele2 werkt? Tele2 zit op 800mhz en 2600mhz dacht ik (welke banden zijn deze 2)?
Werkt volledig B7 en B20 http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden

Had eerst verkeerd gekeken. 8)7

[Voor 24% gewijzigd door 445033 op 28-05-2017 18:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groxgrox
Top! Besteld! Ben benieuwd!
Heb nu een redmi note 3, bevalt erg goed maar die gaat in de verkoop zodra de ander er is.
Direct maar een Screenprotector en nillkin hard case meebesteld!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Florisoliemans
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03-2019
Wat een telefoon is dit zeg. Ik heb hem veruild voor mijn Nexus 5x die alweer een kapot scherm had. Voor de prijs van een vervanging +20 eu heb ik nu ee nnieuwe. Het scherm is prachtig, hij is snel en ik vind het Xiaomi added software ook nog heel innovatief. Ik zou mij zorgen maken als ik Apple/samsung was.. met zo'n prijs kwaliteit verhouding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomvdlee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:12
Mooi toestel, heb van het weekend de HM4 Note Global Black 3/32 binnen gekregen. Eerste indruk is erg goed. Hoesje voor de Note 4 die ik ook had besteld past in ieder geval goed.
Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee