Heb zelf de international besteld deze ochtend, kijk best wel uit om hem uit te proberen.
Zonder band 20 en met een door Gearbest geknutselde rom - zie dutch
wian schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:37:
De Note4X met snapdragon processor is tijdelijk bij Gearbest te koop voor 155 euro met coupon:NoteS (coupon geldt voor max 100 99 stuks)
Xiaomi Redmi Note 4X 4G Phablet 3GB RAM 32GB
Vraag voor de al gelukkige eigenaren van een Note 4X:
Hoe lang duurt het voordat je een nieuwe foto kunt maken nadat je een HDR foto hebt gemaakt?
Ik heb een Note 4G een het duurt dik drie seconden waardoor HDR eigenlijk geen leuke optie is. Zou handig zijn als dit op de achtergrond gebeurde.
Hoe lang duurt het voordat je een nieuwe foto kunt maken nadat je een HDR foto hebt gemaakt?
Ik heb een Note 4G een het duurt dik drie seconden waardoor HDR eigenlijk geen leuke optie is. Zou handig zijn als dit op de achtergrond gebeurde.
Is die geknutselde rom een plus of minpunt?Eleni schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:17:
Zonder band 20 en met een door Gearbest geknutselde rom - zie dutch
[...]
Voor de winkelier een pluspunt, want er kan van alles inzitten waar zij dan weer geld aan verdienen. Zo kan je bijvoorbeeld extra pop-ups krijgen met reclame. En soms komt er dan ook nog eens gratis malware mee.
Dus voor mij is het altijd zo snel mogelijk zo'n rom eraf halen en vervangen door de officiele rom, of als de unlockrechten zijn toegekend er de EU rom op zetten.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Heb gisteren een Note 4X bij banggood besteld, ze geven zelf aan dat er een custom rom op staat. Betekent dat dat de bootloader al unlocked zal zijn en de xiaomi.eu ROM zo te installeren is?
Als ik de bootloader nog moet unlocken flash ik liever de Global rom zodat ik hem wel meteen kan gebruiken, het inladen van de global rom is dat gewoon een kwestie van het bestandje in de juiste map zetten en de updater starten zoals ik op de officiële site vind?
Als ik de bootloader nog moet unlocken flash ik liever de Global rom zodat ik hem wel meteen kan gebruiken, het inladen van de global rom is dat gewoon een kwestie van het bestandje in de juiste map zetten en de updater starten zoals ik op de officiële site vind?
Sjees, met de grote AliExpress sale kun je vandaag de global versie met volledige 4G ondersteuning nu al krijgen vanaf 140 euro: https://www.kimovil.com/e...mi-note-4-global-3gb-32gb
/sale afgelopen
Overweeg om deze in de zwarte versie te bestellen. Kijk ik welke ik de mooiste vind en zet ik de andere op V&A.
Welke hoesjes/screenprotectors moet je eigenlijk kopen voor de global versie. Gewoon die voor de "Note 4" of toch "Note 4X"?
Btw aanrader: uitgebreide review van de Redmi Note 4 door XDA-developers.
/sale afgelopen
Overweeg om deze in de zwarte versie te bestellen. Kijk ik welke ik de mooiste vind en zet ik de andere op V&A.
Welke hoesjes/screenprotectors moet je eigenlijk kopen voor de global versie. Gewoon die voor de "Note 4" of toch "Note 4X"?
[ Voor 24% gewijzigd door wian op 30-03-2017 21:00 . Reden: Link naar xda-developers review toegevoegd ]
Zo ver ik weet is er maar één RMN4 Global, en dat is de "normale versie", non-X. De uitlijning van de sensoren aan de voorkant van het scherm zijn anders op de Note 4 en de Note 4X. Ik weet niet meer zeker of de achterkant verschilt van elkaar. Zoek in ieder geval voor accessoires voor de Note 4 versie.wian schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:02:
Sjees, met de grote AliExpress sale kun je vandaag de global versie met volledige 4G ondersteuning nu al krijgen vanaf 140 euro: https://www.kimovil.com/e...mi-note-4-global-3gb-32gb
Overweeg om deze in de zwarte versie te bestellen. Kijk ik welke ik de mooiste vind en zet ik de andere op V&A.![]()
Ik heb trouwens een RMN4X momenteel in gebruik, maar ik krijg geen 4G verbinding op het Vodafone netwerk. Zeer vreemd, met de normale Note 4 lukte dat wel. Bij de instellingen van de SIM zie ik wel dat LTE preferred aanstaat en dat ik zelfs het LTE vodafone netwerk kan selecteren. De telefoon switched alleen nooit naar 4G en blijft op 3G/HSDPA hangen
[ Voor 15% gewijzigd door Salmon op 30-03-2017 09:08 ]
Dat vraag ik mij ook af. Want de IR en het mic gaatje ernaast zit steeds op een andere plek maar ik ben er nog niet uit welke versie welke locatie heeft.wian schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:02:
Overweeg om deze in de zwarte versie te bestellen. Kijk ik welke ik de mooiste vind en zet ik de andere op V&A.![]()
Ik vraag me trouwens ook af, bij de global note 4, of daar NL alert eigenlijk wel op te ontvangen is. Er is geen emergency broadcast te vinden in de settings.
Verder ben ik nogsteeds eds dik tevreden met de global note 4 met standaard miui rom.
De Global heeft een Snapdragon, net als de 4X variant.Salmon schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:05:
[...]
Zo ver ik weet is er maar één RMN4 Global, en dat is de "normale versie", non-X. De uitlijning van de sensoren aan de voorkant van het scherm zijn anders op de Note 4 en de Note 4X. Ik weet niet meer zeker of de achterkant verschilt van elkaar. Zoek in ieder geval voor accessoires voor de Note 4 versie.
Ze maken het er niet makkelijker op.
Dat wist ik, maar hierboven werd gevraagd naar hoesjes/screen protectors. De afmetingen van de Global-versie zijn zo ver ik weet hetzelfde als de normale, non-X, versie van de Redmi Note 4.dutchgio schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:08:
[...]
De Global heeft een Snapdragon, net als de 4X variant.
Ze maken het er niet makkelijker op.
Als ik de XDA review lees klopt het idd dat de 4X dezelfde afmetingen, maar andere locaties heeft voor oa. de IR zender en mic aansluiting.
Het lijkt er dus op dat Xiaomi voor de RMN4X gewijzigde aansluitingen heeft gekozen, maar dat de allernieuwste Global RMN4 gewoon weer hetzelfde is als de "oude" RMN4 (snapdragon versie).
De Global RMN4 lijkt dus identiek aan de eerdere RMN4, alleen additionele 4G frequenties. Dus geen gewijzigde locaties en geen bluetooth 4.2.
Waarom zet Xiaomi dit niet allemaal duidelijk op een rijtje? Nu moet je door alle (vaak onvolledige en/of incorrecte) reviews spitten en kijken wat het meest waarschijnlijk is.
Het lijkt er dus op dat Xiaomi voor de RMN4X gewijzigde aansluitingen heeft gekozen, maar dat de allernieuwste Global RMN4 gewoon weer hetzelfde is als de "oude" RMN4 (snapdragon versie).
De Global RMN4 lijkt dus identiek aan de eerdere RMN4, alleen additionele 4G frequenties. Dus geen gewijzigde locaties en geen bluetooth 4.2.
Waarom zet Xiaomi dit niet allemaal duidelijk op een rijtje? Nu moet je door alle (vaak onvolledige en/of incorrecte) reviews spitten en kijken wat het meest waarschijnlijk is.
[ Voor 2% gewijzigd door wian op 30-03-2017 09:53 . Reden: typo ]
@theduke1989 is het een idee om de openingspost te veranderen in RMN4 algemeen ipv Mediatek specifiek? We hebben het hier toch over alle RMN4(X) varianten.
445033
Ik bestelde in verleden altijd via Top One Note 2 en 3 omdat deze gegarandeerd geen douanekosten hadden. Dat deden ze via DHL UK.
Deze winkel bestaat niet meer op Alieexpress. Iemand een alternatief?
Hij bestaat nog gewoon, echter versturen ze alleen via China.445033 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:52:
Ik bestelde in verleden altijd via Top One Note 2 en 3 omdat deze gegarandeerd geen douanekosten hadden. Dat deden ze via DHL UK.
Ze heten TopMall China, had nog een bericht naar ze toegestuurd. En inderdaad alleen vanuit China
[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 30-03-2017 14:35 ]
445033
Dat deden ze toen ook vanuit China maar via DHL klaarde ze bij douane in in UK. Vanuit UK dan naar Nederland. Gegarandeerd toen geen kosten douane. Maar die truc bestaat niet meer denk ik want ik zie daar niets meer van op de site. Volgens mij verkopen ze ook de Global versie niet.theduke1989 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:33:
[...]
Hij bestaat nog gewoon, echter versturen ze alleen via China.
Ze heten TopMall China, had nog een bericht naar ze toegestuurd. En inderdaad alleen vanuit China
Ik snap er weinig van. Ik heb deze telefoon besteld: https://www.aliexpress.co...369&productId=32793934580 . Dit is toch de global versie? Met 4G? Bij mijn bestelling staat er dat het om een Chinese versie gaat
.
@Joell22, als je deze hebt gekocht, heb je een 4X gekocht. Dit is een versie voor de Chinese markt die niet alle in Nederland gangbare 4G frequenties ondersteunt. Zie mijn eerdere post voor de exacte frequenties.
Voordeel van de RMN4x is bluetooth 4.2 (tov 4.1 in de RMN4).
Wel verwarrend inderdaad, want de Global aanduiding heeft betrekking op de software die de verkoper installeert. Hij vervangt de Chinese firmware door de officiele Xiaomi internationale firmware met OTA update ondersteuning.
Voordeel van de RMN4x is bluetooth 4.2 (tov 4.1 in de RMN4).
Wel verwarrend inderdaad, want de Global aanduiding heeft betrekking op de software die de verkoper installeert. Hij vervangt de Chinese firmware door de officiele Xiaomi internationale firmware met OTA update ondersteuning.
Ze versturen nu alleen maar vanuit China en niet meer eerst naar de UK. Dat heeft de verkoper bevestigd.445033 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:50:
[...]
Dat deden ze toen ook vanuit China maar via DHL klaarde ze bij douane in in UK. Vanuit UK dan naar Nederland. Gegarandeerd toen geen kosten douane. Maar die truc bestaat niet meer denk ik want ik zie daar niets meer van op de site. Volgens mij verkopen ze ook de Global versie niet.
Topmall China heten ze nu ipv TOPMALL. Maar goed ze zullen dan wel misschien een nieuwe manier (Duitsland) vinden.
Zelf heb ik de internationale versie van de RMN4 gekocht via Gizchina. Ten opzichte van Aliexpress was de toestelprijs op dat moment $10 hoger, maar aangezien ze een EU warehouse hebben, zou ik het toestel toch snel binnenkrijgen (maar de verzendkosten zijn ook behoorlijk hoog, wel in 2 dagen ontvangen
).
Er werd ook wat extra's meegeleverd, onder andere een hoesje, al is dat werkelijk van flutmateriaal gemaakt: op dezelfde dag nog ontstonden de eerste barsten in het plastic. In ieder geval is het voldoende tot een origineel Xiaomi hoesje binnenkomt. Maar er valt bij het huidige hoesje wel op dat bijvoorbeeld de hoofdtelefoonaansluiting niet helemaal uitgelijnd is, scheelt ongeveer 1mm.
Tot nu toe wel tevreden, al zit ik nog te worstelen om 'm unlocked te krijgen, ik krijg elke keer als ik mijn account wil koppelen de melding "10008", dan wat Chinese characters, dan "API" en dan weer wat Chinees. De ROM lijkt wel origineel, in elk geval was de doos sealed en er waren (voor zover ik kon zien) geen aanwijzingen dat er iets anders op was gezet. Maar ja, ook de originele ROM vind ik maar niets (teveel Google apps), terwijl de EU ROM op m'n Redmi 3 juist veel prettiger (en lichter) werkt. Er staan op het Miui forum al diverse topics over dat 10008 probleem, er is ook een bug report, maar een oplossing lijkt er nog niet te zijn.

Er werd ook wat extra's meegeleverd, onder andere een hoesje, al is dat werkelijk van flutmateriaal gemaakt: op dezelfde dag nog ontstonden de eerste barsten in het plastic. In ieder geval is het voldoende tot een origineel Xiaomi hoesje binnenkomt. Maar er valt bij het huidige hoesje wel op dat bijvoorbeeld de hoofdtelefoonaansluiting niet helemaal uitgelijnd is, scheelt ongeveer 1mm.
Tot nu toe wel tevreden, al zit ik nog te worstelen om 'm unlocked te krijgen, ik krijg elke keer als ik mijn account wil koppelen de melding "10008", dan wat Chinese characters, dan "API" en dan weer wat Chinees. De ROM lijkt wel origineel, in elk geval was de doos sealed en er waren (voor zover ik kon zien) geen aanwijzingen dat er iets anders op was gezet. Maar ja, ook de originele ROM vind ik maar niets (teveel Google apps), terwijl de EU ROM op m'n Redmi 3 juist veel prettiger (en lichter) werkt. Er staan op het Miui forum al diverse topics over dat 10008 probleem, er is ook een bug report, maar een oplossing lijkt er nog niet te zijn.
Ik heb gelukkig de oplossing mogen vinden na 2 weken frustratieyodeluxe schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:02:

TL;DR
Flash 7.2.16 ROM via updater app, reboot na de automatische factory reset en unlock de telefoon, flash TWRP en flash EU ROM.
Het zat hem dus in de ROM versie. Belangrijk is dus ook dat je de drivers van de telefoon hebt en de telefoon zichtbaar is via het commando adb devices of fastboot devices.
Benodigdheden:
MiFlashUnlock
miui_HMNote4XGlobal_7.2.16_e6eed016d8_6.0.zip
TWRP van Cofface
ADB drivers (geen flauw idee welke ik gebruikte, maar volgens mij werkt elke generieke)
Laatste Xiaomi.eu ROM
Uiteindelijk was dit de werkwijze:
- Download de benodigdheden en voornamelijk de 7.2.16 HMN4X Global ROM
- Plaats deze zip op de telefoon via een USB-kabel
- Ga daarna naar de Updater app en selecteer de 3 ... rechtsbovenin het scherm.
- Druk op choose update package en browse naar de rom. Selecteer deze en installeer hem.
- De telefoon reboot en update de software (er wordt ook een factory reset gedaan zover ik zag)
- Wanneer de telefoon opgestart is skip je alle installatieschermen. Misschien dat je wel even WiFi moet aanzetten en moet inloggen met je MIUI account. Dat maakt verder niet uit
- Ga naar settings>About phone>Druk 5x op miui version. En zet developer mode aan.
- Ga naar de developer options. Settings>Additional settings>Developer options
- Scroll een beetje naar onderen en zet USB debugging aan.
- Sluit de telefoon aan de kabel en installeer de drivers. De telefoon moet zichtbaar zijn via CMD met code:Indien dat niet het geval is zijn de drivers incorrect. De drivers kan je veranderen via apparaatbeheer in Windows.
1
adb devices
- Ga nogmaals naar de developer options op de telefoon. En onder "Oem unlock" staat unlock status. Druk hierop en voeg de telefoon toe aan de jouw MIUI account (na het inloggen). Hier moet nu geen error meer plaatsvinden.
- Download de MiFlashUnlock applicatie en log hierop in met hetzelfde miui account als op de telefoon.
- Start de telefoon in fastboot mode (volume down + power button, wanneer de telefoon uitstond). Of doe dit via de command line code:
1
adb reboot bootloader
- Unlock de telefoon met de MiFlashUnlock. Reboot de telefoon hierna
- De telefoon start nu normaal op. Verplaats de EU ROM naar de telefoon via USB-kabel.
- Dus nu op naar TWRP flashen. Reboot weer naar fastboot mode en flash via fastboot TWRP.
- Flash TWRP via CMD code:
1
fastboot flash recovery cofface_recovery_mido_20170215.img
- Boot in TWRP via CMD code:
1
fastboot boot cofface_recovery_mido_20170215.img
- TWRP start nu op en vanuit daar kan je direct de xiaomi.eu flashen die al op je interne geheugen staat.
Dank je wel voor de tip! Daar ga ik van het weekend mee aan de slag.Salmon schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:42:
[...]
Ik heb gelukkig de oplossing mogen vinden na 2 weken frustratie. Ik had een RMN4X in zowel goud als zwarte uitvoering. De goude kreeg ik geheel niet unlocked door de 10008 API error (invalid param o.i.d. is het), de zwarte kreeg ik binnen 10 minuten unlocked en op de xiaomi.eu ROM. Zo ver ik nu begrijp is dat het aan de ROM versie kan liggen. Ik heb jammer genoeg niet gekeken naar de versie die op beide Note 4X stonden, maar het was in ieder geval de Global Stable. Wanneer ik de 7.2.16 versie flashte werkte het unlocken direct.
445033
Na een Note 2 nu naar een Note 4. Weet nog niet of ik wel ga flashen maar als ik dit ga doen is dit dan nog the way to go? https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp Is er sowieso een EU Rom voor de Global versie?
NB: jammer dat de topic start zo onvolledig is mbt bovenstaand en tevens wordt er nergens melding gemaakt vd Global versie die nu toch echt de hele 4G band dekt. Dat laatste is vaak nog onbekend en reden dat veel Tweakers dit toestel vaak links laten liggen.
NB: jammer dat de topic start zo onvolledig is mbt bovenstaand en tevens wordt er nergens melding gemaakt vd Global versie die nu toch echt de hele 4G band dekt. Dat laatste is vaak nog onbekend en reden dat veel Tweakers dit toestel vaak links laten liggen.
@Salmon Bedankt voor de duidelijke en uitgebreide handleiding! Was van plan om dit weekend een eigen handleiding te maken van alle linkjes die ik ondertussen verzameld heb, maar dat hoeft dus niet meer 
Helaas moet ik nog even wachten op mijn RMN4(X)
[ Voor 0% gewijzigd door wian op 31-03-2017 21:56 . Reden: ! ]
Als je hem binnen krijg zou ik Ff de ROM versie die op de telefoon staat noteren. En daarna direct proberen te unlocken, nog voordat je de 7.2.16 ROM installeert. Soms hoeft het namelijk niet.wian schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:55:
@Salmon Bedankt voor de duidelijke en uitgebreide handleiding! Was van plan om dit weekend een eigen handleiding te maken van alle linkjes die ik ondertussen verzameld heb, maar dat hoeft dus niet meer
@Musicmasters in principe is de post boven jou hetzelfde voor de Note 4 als voor de Note 4X. Alleen even de juiste ROM downloaden. De 4 heeft ook gewoon eu ROM. Ik weet alleen niet meer of ik eerst via edl mode de developer rom flashte en dan de telefoon unlockte.
[ Voor 19% gewijzigd door Salmon op 01-04-2017 10:21 ]
Ondertussen heb ik de note 4x binnen. Hoe flash ik daar nu een Xiaomi.eu rom op? Heb al wat gezocht, maar ik zie door de bomen het bos niet, tips zijn welkomwian schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:55:
Een global ROM is toch eigenlijk nog beter?(vanwege OTA) Of krijgt xiaomi.eu ook netjes OTA binnen?
[ Voor 9% gewijzigd door Joel22 op 01-04-2017 16:20 ]
445033
Waarom kiezen sommige hier voor een 4X? Dan mis je B20 band op 4G. Of ben ik nu gek?Joel22 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:12:
[...]
Ondertussen heb ik de note 4x binnen. Hoe flash ik daar nu een Xiaomi.eu rom op? Heb al wat gezocht, maar ik zie door de bomen het bos niet, tips zijn welkom.
Een global ROM is toch eigenlijk nog beter?(vanwege OTA) Of krijgt xiaomi.eu ook netjes OTA binnen?
Grootste "voordeel" van een EU Rom tov Global is de Nederlandse taal. Mijn dochter draait een Global op haar Note 3 en ik had EU Rom. Sommige beweren dat EU beter is maar ik merk er in de praktijk weinig van. Ik twijfel daarom of ik op mijn Note 4 EU ga flashen.
Kort door de bocht, unlocken, daarna TWRP erop en de juiste EU flashen.
Eu rom heeft geen ota, maar er komen wel vaak updates die je eenvoudig handmatig kan installeren. Voordeel van de EU rom is dat alle bloatware verwijderd is, waaronder een update mechanisme waarmee Xiaomi ongevraagd apps kan installeren.
LineageOS is nog lichter, maar ook kaal. Er zit bv standaard geen ondersteuning in voor de IR afstandsbediening of FM radio. Dat moet je achteraf installeren.
LineageOS is nog lichter, maar ook kaal. Er zit bv standaard geen ondersteuning in voor de IR afstandsbediening of FM radio. Dat moet je achteraf installeren.
Omdat ik geen 4G gebruik, al heb ik in de flash sale ook nog maar een global besteld(140 euro...). 1 van de 2 kan dus op marktplaats...445033 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:24:
[...]
Waarom kiezen sommige hier voor een 4X? Dan mis je B20 band op 4G. Of ben ik nu gek?
Grootste "voordeel" van een EU Rom tov Global is de Nederlandse taal. Mijn dochter draait een Global op haar Note 3 en ik had EU Rom. Sommige beweren dat EU beter is maar ik merk er in de praktijk weinig van. Ik twijfel daarom of ik op mijn Note 4 EU ga flashen.
Maar je kunt dus op een Chinese variant dus ook Global flashen? Want het gaat mij vooral om OTA. Bovendien denk ik dat de Global beter op Tweakers verkoopt. Dus dan flash ik voor mezelf gewoon de Chinese.
445033
Een beetje fatsoenlijke webshop levert hem gewoon al netjes met een Global Rom. Zowel op de Global Versie van de Redmi Note 4 als de 4X. Gewoon ff checken als je hem binnen hebt.Joel22 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:11:
[...]
Omdat ik geen 4G gebruik, al heb ik in de flash sale ook nog maar een global besteld(140 euro...). 1 van de 2 kan dus op marktplaats...
Maar je kunt dus op een Chinese variant dus ook Global flashen? Want het gaat mij vooral om OTA. Bovendien denk ik dat de Global beter op Tweakers verkoopt. Dus dan flash ik voor mezelf gewoon de Chinese.
Sowieso is op iedere variant de Global Rom te flashen. Als je een originele Rom hebt op je toestel is flashen en koud kunstje. Op interne opslag zetten en via update menu flashen
Heb ff mijn huiswerk gedaan voor EU Rom en volgens mij is deze werkwijze de makkelijkste voor je: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp
Gewoon stap voor stap volgen en check wel goed dat je Mido codenaam van het toestel in de gaten houdt bij kiezen TWRP en EU Rom.
Succes!
Thx! Ik heb deze http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_613147.html. Hierop staat geen officiële rom, maar een global met extra talen. Kan ik hier dus gewoon een officiële global op flashen via sd en updatemenu? Ik wil mijn net binnen gekomen tel niet vernachelen. Bedankt!445033 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:24:
[...]
Een beetje fatsoenlijke webshop levert hem gewoon al netjes met een Global Rom. Zowel op de Global Versie van de Redmi Note 4 als de 4X. Gewoon ff checken als je hem binnen hebt.
Sowieso is op iedere variant de Global Rom te flashen. Als je een originele Rom hebt op je toestel is flashen en koud kunstje. Op interne opslag zetten en via update menu flashen
Heb ff mijn huiswerk gedaan voor EU Rom en volgens mij is deze werkwijze de makkelijkste voor je: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp
Gewoon stap voor stap volgen en check wel goed dat je Mido codenaam van het toestel in de gaten houdt bij kiezen TWRP en EU Rom.
Succes!
[ Voor 14% gewijzigd door Joel22 op 02-04-2017 05:09 ]
445033
Ik denk het niet maar gewoon proberen. Als hij het Zip bestand niet wil pakken krijg je onmiddellijk een melding.Joel22 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:27:
[...]
Thx! Ik heb deze http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_613147.html. Hierop staat geen officiële rom, maar een global met extra talen. Kan ik hier dus gewoon een officiële global op flashen via sd en updatemenu? Ik wil mijn net binnen gekomen tel niet vernachelen. Bedankt!
Lukt het niet zal je het op de andere wijze moeten proberen die ik in de link heb aangegeven. Ik heb een Note 2 en 3 zo gedaan en als je het stap voor stap doet en goed leest kan er weinig mis gaan.
Tja dat is het manco van China phones, je moet een beetje Tweakeren als je iets wil.
Bedankt draai nu de nieuwste Global rom445033 schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:06:
[...]
Ik denk het niet maar gewoon proberen. Als hij het Zip bestand niet wil pakken krijg je onmiddellijk een melding.
Lukt het niet zal je het op de andere wijze moeten proberen die ik in de link heb aangegeven. Ik heb een Note 2 en 3 zo gedaan en als je het stap voor stap doet en goed leest kan er weinig mis gaan.
Tja dat is het manco van China phones, je moet een beetje Tweakeren als je iets wil.
Vooral de Snapdragon 625 is een aanwinst. Ik heb de RMN4 een week gebruikt en ik moest hoognodig elke avond mijn telefoon opladen. Nu heb ik sinds een tijdje de RMN4X en die gaat veel beter om met de accu, de SOC is zuiniger. De Band20 kan ik wel voor lief nemen, nooit gemist (mede door het wonen in de randstad).445033 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:24:
[...]
Waarom kiezen sommige hier voor een 4X? Dan mis je B20 band op 4G. Of ben ik nu gek?
445033
We gaan het zien. Heb er geen probleem mee dat als ik in bed lig hij aan de juice moet. Staat hij toch uit. Ruuuuuuuuuuuuuust.Salmon schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:57:
[...]
Vooral de Snapdragon 625 is een aanwinst. Ik heb de RMN4 een week gebruikt en ik moest hoognodig elke avond mijn telefoon opladen. Nu heb ik sinds een tijdje de RMN4X en die gaat veel beter om met de accu, de SOC is zuiniger. De Band20 kan ik wel voor lief nemen, nooit gemist (mede door het wonen in de randstad).
Sinds kort in het bezit van een redmi note 4 global (dus met band 20). Draait op global stable.
Maar nu doet de originele mi smart Flipcover het niet, scherm gaat dus niet automatisch aan en uit. In het menu smartcover aangezet. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Edit:
Ben aan het proberen geweest met een magneet. Scherm gaat wel aan/uit als ik met een magneet over de hallsensor ga.
Ook even de smartcover getest en daar zit dus wel een magneet in.
Snap niet waarom het niet werkt. Zou de magneet in het hoesje te zwak zijn ofzo?
Maar nu doet de originele mi smart Flipcover het niet, scherm gaat dus niet automatisch aan en uit. In het menu smartcover aangezet. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Edit:
Ben aan het proberen geweest met een magneet. Scherm gaat wel aan/uit als ik met een magneet over de hallsensor ga.
Ook even de smartcover getest en daar zit dus wel een magneet in.
Snap niet waarom het niet werkt. Zou de magneet in het hoesje te zwak zijn ofzo?
[ Voor 33% gewijzigd door routier_lub op 16-04-2017 22:38 . Reden: Toevoeging test magneet. ]
Hier is een Redmi Note 4 global onderweg. Het schijnt eigenlijk meer een note 4x te zijn: als je xiaomi.eu rom installeert, neem je de mido variant - die is voor de note 4x. Ik ben van plan die er op te zetten. Het unlock proces moet ik nog helder krijgen - in de verschillende threads en berichten erover vullen mensen elkaar veelvuldig aan of spreken elkaar juist weer tegen. Dat wordt nog even puzzelen.
Heb gisteren mijn Note4X binnengekregen, bootloader was al geünlockt (Bij banggood besteld), kon dus een aantal stappen in deze handleiding overslaan. Had eerst wel de officiële global ROM geflashed dat was misschien ook niet nodig geweest.Salmon schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:42:
[...]
Ik heb gelukkig de oplossing mogen vinden na 2 weken frustratie. Ik had een RMN4X in zowel goud als zwarte uitvoering. De goude kreeg ik geheel niet unlocked door de 10008 API error (invalid param o.i.d. is het), de zwarte kreeg ik binnen 10 minuten unlocked en op de xiaomi.eu ROM. Zo ver ik nu begrijp is dat het aan de ROM versie kan liggen. Ik heb jammer genoeg niet gekeken naar de versie die op beide Note 4X stonden, maar het was in ieder geval de Global Stable. Wanneer ik de 7.2.16 versie flashte werkte het unlocken direct.
![]()
TL;DR
Flash 7.2.16 ROM via updater app, reboot na de automatische factory reset en unlock de telefoon, flash TWRP en flash EU ROM.
Het zat hem dus in de ROM versie. Belangrijk is dus ook dat je de drivers van de telefoon hebt en de telefoon zichtbaar is via het commando adb devices of fastboot devices.
Benodigdheden:
MiFlashUnlock
miui_HMNote4XGlobal_7.2.16_e6eed016d8_6.0.zip
TWRP van Cofface
ADB drivers (geen flauw idee welke ik gebruikte, maar volgens mij werkt elke generieke)
Laatste Xiaomi.eu ROM
Uiteindelijk was dit de werkwijze:
- Download de benodigdheden en voornamelijk de 7.2.16 HMN4X Global ROM
- Plaats deze zip op de telefoon via een USB-kabel
- Ga daarna naar de Updater app en selecteer de 3 ... rechtsbovenin het scherm.
- Druk op choose update package en browse naar de rom. Selecteer deze en installeer hem.
- De telefoon reboot en update de software (er wordt ook een factory reset gedaan zover ik zag)
- Wanneer de telefoon opgestart is skip je alle installatieschermen. Misschien dat je wel even WiFi moet aanzetten en moet inloggen met je MIUI account. Dat maakt verder niet uit
- Ga naar settings>About phone>Druk 5x op miui version. En zet developer mode aan.
- Ga naar de developer options. Settings>Additional settings>Developer options
- Scroll een beetje naar onderen en zet USB debugging aan.
- Sluit de telefoon aan de kabel en installeer de drivers. De telefoon moet zichtbaar zijn via CMD met
code:Indien dat niet het geval is zijn de drivers incorrect. De drivers kan je veranderen via apparaatbeheer in Windows.
1 adb devices- Ga nogmaals naar de developer options op de telefoon. En onder "Oem unlock" staat unlock status. Druk hierop en voeg de telefoon toe aan de jouw MIUI account (na het inloggen). Hier moet nu geen error meer plaatsvinden.
- Download de MiFlashUnlock applicatie en log hierop in met hetzelfde miui account als op de telefoon.
- Start de telefoon in fastboot mode (volume down + power button, wanneer de telefoon uitstond). Of doe dit via de command line
code:
1 adb reboot bootloader- Unlock de telefoon met de MiFlashUnlock. Reboot de telefoon hierna
- De telefoon start nu normaal op. Verplaats de EU ROM naar de telefoon via USB-kabel.
- Dus nu op naar TWRP flashen. Reboot weer naar fastboot mode en flash via fastboot TWRP.
- Flash TWRP via CMD
code:
1 fastboot flash recovery cofface_recovery_mido_20170215.img- Boot in TWRP via CMD
code:
1 fastboot boot cofface_recovery_mido_20170215.img- TWRP start nu op en vanuit daar kan je direct de xiaomi.eu flashen die al op je interne geheugen staat.
Ik liep even vast bij het flashen van TWRP naar het device, moest eerst naar de map waar de .img stond cd'en voordat dat werkte.
Na het installeren van de xiaomi.eu ROM had ik die dirty geflashed, pas toen ik via TWRP een wipe uitvoerde was het toestel als nieuw.
Voor mij de eerste keer MIUI en sinds mijn Galaxy S (1) voor het eerst weer een custom ROM. De Play Store doet wel verschrikkelijk moeilijk, elke keer als ik een app wil downloaden blijft hij hangen op 'wachten op wifi', pas als ik de updates van de Play Store verwijder kan ik weer apps downloaden totdat hij ergens op de achtergrond de Play Store weer heeft geüpdated. Misschien dat een volgende Xiaomi.eu ROM dat probleem oplost als er een geüpdatet ROM is.
Ik kom van een Z3 Compact en wist dat deze camera daar niet aan zou tippen, vind de camera tot nu toe inderdaad wel tegenvallen maar voor mijn gebruik gaat hij waarschijnlijk wel voldoen.
Toevallig zat ik net even op pagina van de laatste release van de EU ROM te kijken en daar zag ik dit staat:Grannd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:19:
[...]
Heb gisteren mijn Note4X binnengekregen, bootloader was al geünlockt (Bij banggood besteld), kon dus een aantal stappen in deze handleiding overslaan. Had eerst wel de officiële global ROM geflashed dat was misschien ook niet nodig geweest.
Ik liep even vast bij het flashen van TWRP naar het device, moest eerst naar de map waar de .img stond cd'en voordat dat werkte.
Na het installeren van de xiaomi.eu ROM had ik die dirty geflashed, pas toen ik via TWRP een wipe uitvoerde was het toestel als nieuw.
Voor mij de eerste keer MIUI en sinds mijn Galaxy S (1) voor het eerst weer een custom ROM. De Play Store doet wel verschrikkelijk moeilijk, elke keer als ik een app wil downloaden blijft hij hangen op 'wachten op wifi', pas als ik de updates van de Play Store verwijder kan ik weer apps downloaden totdat hij ergens op de achtergrond de Play Store weer heeft geüpdated. Misschien dat een volgende Xiaomi.eu ROM dat probleem oplost als er een geüpdatet ROM is.
Ik kom van een Z3 Compact en wist dat deze camera daar niet aan zou tippen, vind de camera tot nu toe inderdaad wel tegenvallen maar voor mijn gebruik gaat hij waarschijnlijk wel voldoen.
Dus gewoon even wachten en anders de versie ervoor even installeren. Ik zit nog op de 7.3.23 ROM van Xiaomi.eu, daar is niets mis mee.Google Play store download apps issue is not a ROM issue..! Google is working on fixing it, so please be patient...
[ Voor 4% gewijzigd door Salmon op 07-04-2017 09:46 ]
Ik heb nu bijna al m'n apps al terug geïnstalleerd dus ik wacht voorlopig wel gewoon af.
Ik ben benieuwd hoe de accu het gaat volhouden, heb vrij hoge verwachtingen.
Ik ben benieuwd hoe de accu het gaat volhouden, heb vrij hoge verwachtingen.
445033
Voila: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/bootloaderAntonius schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:18:
Het unlock proces moet ik nog helder krijgen - in de verschillende threads en berichten erover vullen mensen elkaar veelvuldig aan of spreken elkaar juist weer tegen. Dat wordt nog even puzzelen.
NB: een officiële Global draait overigens gewoon netjes zonder bloatware. Note 3 van mijn dochter draait hierop en geen enkel probleem.
Bedankt, als de unlock rechten toegekend worden dan denk ik dat het gaat lukken.
Er is een update van de Note4X xiaomi.eu ROM die het play store 'waiting for WiFi' issue verhelpt.
Die update lijkt het gewenste effect te hebben gehad.
Ik zit sinds gisteravond wel met een ander issue, na een random crash (eerste keer dat dat me gebeurd) waren al m'n widgets (Google now en Google agenda) verdwenen. In de launcher staan alleen nog maar standaard widgets.
Na wat speurwerk op Google en een grote topic op het miui forum te hebben gevonden zijn er best wat mensen die er ook last van hebben op de weekly roms.
Voorlopige fix is ofwel een hard reset ofwel de apps opnieuw installeren, in dat laatste geval komen de widgets terug totdat je het toestel reboot. Bij een reboot zijn ze weer weg en moet je je apps weer opnieuw installeren om de widgets te kunnen instellen.
Dit weekend wel twee dagen met een acculading gedaan met bijna 8 uur screen-on-time. Dat is dan weer wel leuk.
Die update lijkt het gewenste effect te hebben gehad.
Ik zit sinds gisteravond wel met een ander issue, na een random crash (eerste keer dat dat me gebeurd) waren al m'n widgets (Google now en Google agenda) verdwenen. In de launcher staan alleen nog maar standaard widgets.
Na wat speurwerk op Google en een grote topic op het miui forum te hebben gevonden zijn er best wat mensen die er ook last van hebben op de weekly roms.
Voorlopige fix is ofwel een hard reset ofwel de apps opnieuw installeren, in dat laatste geval komen de widgets terug totdat je het toestel reboot. Bij een reboot zijn ze weer weg en moet je je apps weer opnieuw installeren om de widgets te kunnen instellen.
Dit weekend wel twee dagen met een acculading gedaan met bijna 8 uur screen-on-time. Dat is dan weer wel leuk.
Eindelijk mijn Note 4X binnen van gearbest. Had me voorbereid op een avondje klooien met unlocken, maar tot mijn blijde verbazing was de bootloader al unlocked. Dus in een half uurtje stond LineageOS erop. Nog niet echt getest, maar alles lijkt te werken
Benieuwd naar je ervaringen, ik was benieuwd naar MIUI en een beetje huiverig voor LineageOS omdat er nog geen officiële release is voor de 4X.
Ik ben wel erg tevreden over het toestel, de camera is het enige waar je duidelijk bij merkt dat het geen high-end toestel is, tegelijkertijd heb ik hem gisterochtend van de lader getrokken en zit ik nog op 55% accu met 3,5 uur screen-on-time, weinig high-end toestellen waar je dat terug krijgt
Ik ben wel erg tevreden over het toestel, de camera is het enige waar je duidelijk bij merkt dat het geen high-end toestel is, tegelijkertijd heb ik hem gisterochtend van de lader getrokken en zit ik nog op 55% accu met 3,5 uur screen-on-time, weinig high-end toestellen waar je dat terug krijgt
Hier na 24 uur -15% batterij. Weinig screen on time (weinig tijd gehad om te spelen vandaag, iets meer dan een uur), en geen 4G abo maar battery life is iig stukken beter dan mijn oneplus.
Ik heb LineageOS (versie van 10 April) en de "stock" GApps package geinstalleerd. Ben nog niets tegengekomen dat niet werkt. Toen ik mijn Note3 met Cyanogenmod flashte moest ik nog drivers installeren etc voor de fingerprint reader, maar met de Note4X werkte dit meteen. Onder instellingen staat wel Note 4 ipv Note 4X maar tot zover lijkt alles te werken (nogmaals, ik heb maar een uurtje gerommeld en niet diepgaand getest) Zal me over een week nog eens melden.
Ben erg tevreden over het toestel. Oh, mis met de Google camera app nu wel HDR functionaliteit. Zal uitzoeken of je dit met een andere app weer terug kan krijgen. Google App is wel lekker eenvoudig en redelijk vlot.
Btw; heb mijn note 4 global versie maar geannuleerd. De vage aliexpress shop waar ik hem besteld had bleef maar met excuses komen waarom hij nog niet verstuurd was. Geld was wel snel terug gelukkig.
Ik heb LineageOS (versie van 10 April) en de "stock" GApps package geinstalleerd. Ben nog niets tegengekomen dat niet werkt. Toen ik mijn Note3 met Cyanogenmod flashte moest ik nog drivers installeren etc voor de fingerprint reader, maar met de Note4X werkte dit meteen. Onder instellingen staat wel Note 4 ipv Note 4X maar tot zover lijkt alles te werken (nogmaals, ik heb maar een uurtje gerommeld en niet diepgaand getest) Zal me over een week nog eens melden.
Ben erg tevreden over het toestel. Oh, mis met de Google camera app nu wel HDR functionaliteit. Zal uitzoeken of je dit met een andere app weer terug kan krijgen. Google App is wel lekker eenvoudig en redelijk vlot.
Btw; heb mijn note 4 global versie maar geannuleerd. De vage aliexpress shop waar ik hem besteld had bleef maar met excuses komen waarom hij nog niet verstuurd was. Geld was wel snel terug gelukkig.
[ Voor 10% gewijzigd door wian op 13-04-2017 20:15 ]
Net m'n zwarte Global versie binnen. Wat een mooie telefoon zeg! Maakt echt kwalitatief hoogwaardige indruk, ongelooflijk dat ze dit kunnen maken voor 140 euro. Fijne telefoon om vast te houden ook (dat vind ik bij de RedMi Note 3 een stuk minder, vanwege de scherpe randen).
Inmiddels ook al LineageOS er op, eveneens de 10 april versie van xda. De telefoon voelt sneller als mijn RedMi note 3 (eveneens met LineageOS). Toch gek, aangezien je dat niet terug ziet in de benchmark. Unlocken was een fluitje van een cent, niet eens de Developer rom geflasht. Alleen TWRP flashen was lastiger dan gebruikelijk. Uiteindelijk gelukt met een beschrijving van xda.
Wat ook heel prettig is: disk encryption werkt eindelijk op deze telefoon (nodig voor m'n zakelijke mail). Heb dat op de RedMi note 3 nooit werkend gekregen (zelfs niet met Miui).
Het 4G bereik en de accuduur heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen, maar ik hoop op die gebieden ook op een flinke verbetering (hoewel de accu van de RedMi note 3 al erg goed was).
Al met al een grotere stap vooruit ten opzichte van de RedMi note 3 dan ik had verwacht.
Inmiddels ook al LineageOS er op, eveneens de 10 april versie van xda. De telefoon voelt sneller als mijn RedMi note 3 (eveneens met LineageOS). Toch gek, aangezien je dat niet terug ziet in de benchmark. Unlocken was een fluitje van een cent, niet eens de Developer rom geflasht. Alleen TWRP flashen was lastiger dan gebruikelijk. Uiteindelijk gelukt met een beschrijving van xda.
Wat ook heel prettig is: disk encryption werkt eindelijk op deze telefoon (nodig voor m'n zakelijke mail). Heb dat op de RedMi note 3 nooit werkend gekregen (zelfs niet met Miui).
Het 4G bereik en de accuduur heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen, maar ik hoop op die gebieden ook op een flinke verbetering (hoewel de accu van de RedMi note 3 al erg goed was).
Al met al een grotere stap vooruit ten opzichte van de RedMi note 3 dan ik had verwacht.
Waar heb je hem gekocht voor die prijs?Mark383 schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:12:
Net m'n zwarte Global versie binnen. Wat een mooie telefoon zeg! Maakt echt kwalitatief hoogwaardige indruk, ongelooflijk dat ze dit kunnen maken voor 140 euro. Fijne telefoon om vast te houden ook (dat vind ik bij de RedMi Note 3 een stuk minder, vanwege de scherpe randen).
Hier komt binnenkort ook de redmi note 4 global. Deze heeft dus betere 4g ondersteuning in Nederland heb ik begrepen. Kan ik voor twrp gewoon 'mido' als device name aanhouden? Ik vraag dat om dat bij de redmi note 3 dit twee aparte apparaten waren; Kenzo en Kate. Is dat bij redmi note 4 elke keer hetzelfde? Geen onderscheid tussen global en reguliere versie?
Gaat dus om qualcomm 625 versie met 3gb ram en 32gb opslag.
Gaat dus om qualcomm 625 versie met 3gb ram en 32gb opslag.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Mido is inderdaad de versie die je gebruikt voor beide types met Qualcomm 625. Dus voor de Redmi Note 4X en de Redme Note 4 International Edition/Global Version. Qua uiterlijk lijkt de Global Version ook meer op de Note 4X dan op de gewone Note 4.
Voor de "gewone" Redmi Note 4 met Mediatek processor zou je een Nikel ROM gebruiken.
Voor de "gewone" Redmi Note 4 met Mediatek processor zou je een Nikel ROM gebruiken.
Top, maar alles qua roms, firmware en dergelijke blijft het zelfde ondanks dat de één meer banden voor 4g ondersteunt?Antonius schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:59:
Mido is inderdaad de versie die je gebruikt voor beide types met Qualcomm 625. Dus voor de Redmi Note 4X en de Redme Note 4 International Edition/Global Version. Qua uiterlijk lijkt de Global Version ook meer op de Note 4X dan op de gewone Note 4.
Zie onder meer deze info op het xiaomi.eu forum:
https://xiaomi.eu/communi...ow-to-flash-eu-rom.39567/
https://xiaomi.eu/communi...ow-to-flash-eu-rom.39567/
https://xiaomi.eu/communi...ernational-version.39385/quote: http://xiaomi.euNormally the Xiaomi Redmi Note 4 Qualcomm and Xiaomi Redmi Note 4X can run the same ROM because they have the same codename (mido).
Edit: wel even goed lezen bij de versie die je zou willen gaan installeren. Er waren enkele versies van de Mido roms van xiaomi.eu die bij sommige mensen niet vlekkeloos liepen. Als je meer zekerheid wilt, dan even afwachten tot wat meer mensen de huidige versie hebben geprobeerd.quote: http://xiaomi.euI meant mido rom, is it for all SD versions, including the international with b20
[...]
Yes
[ Voor 22% gewijzigd door Antonius op 17-04-2017 15:31 ]
Zo ik heb mijn Redmi Note 4 Global SD 625 nu al 2 weken in gebruik en sinds vorige week heb ik ook 4g via Hollandsnieuwe ter beschikking. Tenminste theoretisch ... 
Ik weet nu niet waar het precies aan ligt maar op dit moment krijg ik hooguit HSPA+ (UMTS) als signal maar geen LTE
Op de site van Hollandsnieuwe heb ik 4g internet al aangezet en op mijn telefoon (waar AospExtended op draait) heb ik "LTE (recommended)" als "Preferred network type" ingesteld.
Zij er verder nog dingen die ik over het hoofd heb gezien?
Ik weet nu niet waar het precies aan ligt maar op dit moment krijg ik hooguit HSPA+ (UMTS) als signal maar geen LTE
Op de site van Hollandsnieuwe heb ik 4g internet al aangezet en op mijn telefoon (waar AospExtended op draait) heb ik "LTE (recommended)" als "Preferred network type" ingesteld.
Redmi Note 4(X) lijkt me wel te doen.
Het zal toch voornamelijk om de Snapdragon variant gaan.
Het zal toch voornamelijk om de Snapdragon variant gaan.
Ik draai op mijn redmi note 4 globale de EU rom 7.4.1.3 . Echter merk ik dat het toestel tijdens zijn sleep geregeld zijn WiFi dropt. Zijn er meer mensen met deze klachten? Anders ga ik van het weekend weer even een nieuwe rom flashen, het is namelijk super irritant als mijn homey dat elk kwartier roept.
Money isn't rellevant..... who you are is.....
445033
Moet je niet net als ik de Sjaak zijn met invoerrechten. Mocht €46,11 inclusief administratiekosten afrekenen.

Mocht je geen haast hebben niet met DHL laten komen maar gewoon met de post. Kans op missen extra kosten is dan groter.
Ik heb volgens mij precies hetzelfde. Vodafone 4G abbo, maar met de RMN 4X (3GB/32GB black variant) kan ik gewoon nooit 4G krijgen. Zelfs als ik handmatig naar netwerken zoekt vind ik "Vodafone LTE", met deze kan ik gewoon verbinden maar ik krijg nooit het 4G-icoontje te zienswima schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:26:
Zo ik heb mijn Redmi Note 4 Global SD 625 nu al 2 weken in gebruik en sinds vorige week heb ik ook 4g via Hollandsnieuwe ter beschikking. Tenminste theoretisch ...

Mijn vriendin met haar eigen RMN4X krijgt via KPN zover ik weet ook nooit 4G (is wel via roaming, maar zou niet boeien. Zij heeft een buitenlandse SIM en op de Mi Note Pro werkte het altijd goed).
@ hierboven: Als ik vanaf nu een nieuwe Xiaomi telefoon zou bestellen zou ik dit doen via Banggood en dan met de Priority Direct Shipping methode. Vanuit de HK warehouse worden nu ook geen invoerrechten gegarandeert met PDS methode.
[ Voor 16% gewijzigd door Salmon op 21-04-2017 09:43 ]
Ik zit nu bij KPN (Hi simkaart) met een RN4X, in Den Haag en Delft heb ik buiten gewoon 4G, binnen wil hij wel naar 3G of H+ switchen, ben nog niet echt buiten de randstad geweest maar daar verwacht ik weinig 4G-ontvangst. Jullie zitten wel in de randstad/grote steden neem ik aan? Omdat 800mhz mist is het vooral binnenshuis dat de 4G-ontvangst minder is.
De APN is bij mij portalmmm.nl als je KPN heb kan je dat nog proberen toe te voegen als hij dat niet automatisch pakt?
Misschien dat ik dit weekend een kleine review van het toestel schrijf, heb hem nu twee weken in gebruik en vind het voor de prijs die ik heb betaald (160 euro) echt een bizar goed toestel.
De APN is bij mij portalmmm.nl als je KPN heb kan je dat nog proberen toe te voegen als hij dat niet automatisch pakt?
Misschien dat ik dit weekend een kleine review van het toestel schrijf, heb hem nu twee weken in gebruik en vind het voor de prijs die ik heb betaald (160 euro) echt een bizar goed toestel.
[ Voor 16% gewijzigd door Grannd op 21-04-2017 09:50 ]
swima schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:26:
Zelf heb ik de global Redmi Note 4, maar heb gewoon 4G met T-Mobile.Salmon schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:40:
[...]
Ik heb volgens mij precies hetzelfde. Vodafone 4G abbo, maar met de RMN 4X (3GB/32GB black variant) kan ik gewoon nooit 4G krijgen. Zelfs als ik handmatig naar netwerken zoekt vind ik "Vodafone LTE", met deze kan ik gewoon verbinden maar ik krijg nooit het 4G-icoontje te zienBen er ook nog niet achter gekomen waarom. Zelfde resultaten met Global of xiaomi.eu ROM's.
Maar is het wel zeker dat jullie de global versie hebben? De 4X variant is dat namelijk niet, ook al zit daar de SD625 in (al snap ik dan weer niet dat je wel kan verbinden met Vodaphone LTE, zou dat niet gewoon kunnen liggen aan een niet goed werkend 4G icoon?)
Xiaomi moet trouwens eens een keer met duidelijke typenummers komen, zeker als ze zoveel verschillende varianten maken van dezelfde telefoon.

Zat met exact hetzelfde probleem. Sim kaart in ander slot (nano slot) gedaan en toen wel 4g.swima schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:26:
De 4X ondersteund gewoon 4G in Nederland, alleen Band20 (800mhz) ontbreekt, binnenshuis en buiten de randstad valt het 4G-bereik sneller weg maar je kan gewoon prima op 4G internetten op de 4X bij vodafone en KPN. Bij T-Mobile zou je helemaal nergens last van moeten hebben op de 4X.yodeluxe schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:10:
Maar is het wel zeker dat jullie de global versie hebben? De 4X variant is dat namelijk niet, ook al zit daar de SD625 in (al snap ik dan weer niet dat je wel kan verbinden met Vodaphone LTE, zou dat niet gewoon kunnen liggen aan een niet goed werkend 4G icoon?)
De global versie (met band 20) heeft typenummer 2016102.Grannd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:21:
[...]
De 4X ondersteund gewoon 4G in Nederland, alleen Band20 (800mhz) ontbreekt, binnenshuis en buiten de randstad valt het 4G-bereik sneller weg maar je kan gewoon prima op 4G internetten op de 4X bij vodafone en KPN. Bij T-Mobile zou je helemaal nergens last van moeten hebben op de 4X.
Dat is inderdaad het enige wat ik nog niet heb geprobeerd. Zou wel super vaag zijn, heb nu al meerdere modellen van xiaomi gehad waar mijn simkaartconfiguratie altijd in dezelfde slots gingen. En dan zou ik het nu opeens moeten omruilen (een is nano-sim de ander de micro-sim). Zou wel een leuke zijnroutier_lub schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:20:
[...]
Zat met exact hetzelfde probleem. Sim kaart in ander slot (nano slot) gedaan en toen wel 4g.
445033
Grappig dat bewoners uit de Randstad altijd denken dat NL niet groter is dan dat. Zonder Band 20 heb je buiten de randstad dus vaak geen 4G en kan je dus niet gewoon prima internetten op 4G.Grannd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:21:
[...]
De 4X ondersteund gewoon 4G in Nederland, alleen Band20 (800mhz) ontbreekt, binnenshuis en buiten de randstad valt het 4G-bereik sneller weg maar je kan gewoon prima op 4G internetten op de 4X bij vodafone en KPN. Bij T-Mobile zou je helemaal nergens last van moeten hebben op de 4X.
Yodeluxe leek in zijn post te zeggen dat er met een 4X helemaal geen 4G-internet mogelijk is via vodafone, daarom zei ik dat je 'gewoon prima' kan internetten, wel voornamelijk in de randstad inderdaad.
Dat is inderdaad wel heel beperkt (de niet-band 20 4G is de Iphone 5 selectie):
https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml
Je kunt het beste testen op de boot naar Terschelling.
https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml
Je kunt het beste testen op de boot naar Terschelling.
Ik heb ook de Global, maar heb hier geen last van. Sterker nog, ik merk een groot verschil met de RedMi note 3 (zonder band 20). Voorheen had ik in de trein nooit 4G, nu bijna altijd!swima schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:26:
Ik draai LineageOS en heb een KPN simkaart.
De accuduur is trouwens echt bizar goed. Weekendje weg zonder lader moet makkelijk kunnen.
Pech zeg. Die van mij moest ik 22 euro extra voor aftikken, dus viel nog mee. Ik heb het idee dat ze iets aan de controle hebben gewijzigd. Vroeger hoefde ik nooit extra te betalen, maar de laatste tijd is het altijd raakt. Misschien heeft dat trouwens meer te maken met gewijzigd beleid van de Chinese overheid. Immers, de waarde die shops invullen op de pakketjes is tegenwoordig hoger. Vroeger altijd standaard 20 dollar, nu vaak 45 dollar.445033 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:33:
[...]
Moet je niet net als ik de Sjaak zijn met invoerrechten. Mocht €46,11 inclusief administratiekosten afrekenen.Ach voor dat geld nog steeds een mooie phone.
Mocht je geen haast hebben niet met DHL laten komen maar gewoon met de post. Kans op missen extra kosten is dan groter.
Tsjah, dan betaal je dus al 28 euro extra ook omdat je bij Banggood bestelt in plaats van de goedkoopste reseller op AliExpress en dan moet je ook nog extra betalen voor de shipping. Ik heb die 'import verzekeringen' nooit begrepen, eigenlijk kan het nooit uit. Tenzij je een speciale aanbieding hebt van een reseller die toevallig ook een dergelijke verzekering aanbiedt voor een schappelijke prijs.Salmon schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:40:
[...]
@ hierboven: Als ik vanaf nu een nieuwe Xiaomi telefoon zou bestellen zou ik dit doen via Banggood en dan met de Priority Direct Shipping methode. Vanuit de HK warehouse worden nu ook geen invoerrechten gegarandeert met PDS methode.
Helemaal eens. Ik heb achtereenvolgens gehad: de RedMi 1s (Snapdragon), RedMi note 2 (mediatek), RedMi note 3 pro (Snapdragon) en nu de RedMi note 4 (Snapdragon, Global version).Grannd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:47:
Mijn favoriet (in de context van die tijd) was altijd de RedMi 1s, maar de note 4 kan zeker zeker daarmee meten. Nog meer value voor money dan de note 3 naar mijn mening.
[ Voor 13% gewijzigd door Mark383 op 21-04-2017 22:04 ]
Dat je 22 euro moest aftikken is vrij weinig, ook dat is mazzel.
13 euro inklaring + 21% BTW van 150,- is in totaal 44,50.
Als je dat met 28 euro al kunt uitsluiten ben je dus goedkoper uit.
Ook is Banggood ongetwijfeld betrouwbaarder dan de goedkoopste aanbieder op Aliexpress.
Je krijgt bij een Banggood per $ van je bestelling ook nog punten, die je weer kunt inzetten voor korting op je volgende aankoop. Als je veel bij dezelfde shop besteld is dat ook interessant.
Het kan dus weldegelijk uit.
Ook is Banggood ongetwijfeld betrouwbaarder dan de goedkoopste aanbieder op Aliexpress.
Je krijgt bij een Banggood per $ van je bestelling ook nog punten, die je weer kunt inzetten voor korting op je volgende aankoop. Als je veel bij dezelfde shop besteld is dat ook interessant.
Hier komt er ook één voor een vriend van me. Om de bootloader te unlocken wilde ik de rom van stable --> dev overzetten door de juiste zip te installeren via de updater app maar dat lukte niet... Kreeg foutmelding dat het niet mocht. Hoe heb jij de bootloader unlocked?Mark383 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:03:
[...]
Ik heb ook de Global, maar heb hier geen last van. Sterker nog, ik merk een groot verschil met de RedMi note 3 (zonder band 20). Voorheen had ik in de trein nooit 4G, nu bijna altijd!
Ik draai LineageOS en heb een KPN simkaart.
Ik heb deze beschrijving van xda gevolgd: https://forum.xda-develop...variants-to-read-t3565459vandermark schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:40:
[...]
Hier komt er ook één voor een vriend van me. Om de bootloader te unlocken wilde ik de rom van stable --> dev overzetten door de juiste zip te installeren via de updater app maar dat lukte niet... Kreeg foutmelding dat het niet mocht. Hoe heb jij de bootloader unlocked?
Zie ook post #2 in dat topic, je hoeft niet perse de developer rom te flashen. Zolang je je miui account maar dan koppelen (en geen vage foutmelding krijgt in Chinese tekens).
445033
Wilde net unlocken maar krijg een melding dat ik 72 uur moet wachten. Is dat normaal? Voor mij de eerste keer dat ik met deze materie te maken heb. Had hiervoor een Note 2 en toen was die onzin van unlocken er nog niet.Mark383 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:02:
[...]
Ik heb deze beschrijving van xda gevolgd: https://forum.xda-develop...variants-to-read-t3565459
Zie ook post #2 in dat topic, je hoeft niet perse de developer rom te flashen. Zolang je je miui account maar dan koppelen (en geen vage foutmelding krijgt in Chinese tekens).
445033
Op zich bij mij dan vreemd want ze hadden een waarde van $45,- opgegeven en kreeg €46,- voor mijn kiezen.dutchgio schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:17:
Dat je 22 euro moest aftikken is vrij weinig, ook dat is mazzel.

Dat trucje hebben ze inmiddels wel door en werkt dus niet altijd.
Ik dacht dat ik alle meldingen wel een keer gehad had, maar deze kende ik nog niet445033 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:32:
[...]
Wilde net unlocken maar krijg een melding dat ik 72 uur moet wachten. Is dat normaal? Voor mij de eerste keer dat ik met deze materie te maken heb. Had hiervoor een Note 2 en toen was die onzin van unlocken er nog niet.
Waar krijg je de melding? In de tool zelf of nog op de website?
Anyway, 72 uur lijkt me nog te overzien?
Dat had ik ook, maar met een oudere versie van de unlocktool kan het wel meteen. Op het miui forum kun je die wel vinden.
445033
Ok unlocken gelukt. Maar nu lukt TWRP niet. Heb 2 pogingen gedaan, ADB geeft aan dat het zou moeten zijn gelukt maar als ik power met vol up doe krijg ik melding dat ik USB eraan moet doen voor PC Suite. Iemand die weet wat ik fout doe? Nog nooit gehad dit.

Edit; via fastboot methode gelukt.
Nu nog wel een vraagje. Iemand die Mimover wel eens gebruikt heeft om apps en instellingen te copieren? Ik krijg melding dat er te weinig ruimte is? Erg vreemd want er moet ruimte genoeg zijn op zowel oude als nieuwe toestel.

Nu nog wel een vraagje. Iemand die Mimover wel eens gebruikt heeft om apps en instellingen te copieren? Ik krijg melding dat er te weinig ruimte is? Erg vreemd want er moet ruimte genoeg zijn op zowel oude als nieuwe toestel.
[ Voor 34% gewijzigd door 445033 op 23-04-2017 17:42 ]
445033
Nog bedankt voor de tip. Dat werkte dus wel gelijk. Hadden we wat te doen deze zondag.Gurby schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:58:
Dat had ik ook, maar met een oudere versie van de unlocktool kan het wel meteen. Op het miui forum kun je die wel vinden.
Die heb ik tenminste ..routier_lub schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:23:
[...]
De global versie (met band 20) heeft typenummer 2016102.
Ik ben nu even met Hollandsnieuwe aan het corresponderen om te kijken wat er aan de hand is. Wordt vervolgd ...
PS: Bedankt voor al de commentaren. Dit is erg behulpzaam!
445033
Ik quote even mezelf. Oplossing overzetten apps van een Note 2 naar 4. Volledige backup draaien via het menu van de telefoon naar de SD kaart. Kon SD in de Note 4 steken en deze backup simpelweg terugzetten. Dat scheelt een bak werk. Zelf startscherm met apps en Nova Launcher stond gelijk terug. Ik ben helemaal happy. Alleen 4G instellen moest ik even wat settings veranderen in de Note 4.445033 schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:12:
Ok unlocken gelukt. Maar nu lukt TWRP niet. Heb 2 pogingen gedaan, ADB geeft aan dat het zou moeten zijn gelukt maar als ik power met vol up doe krijg ik melding dat ik USB eraan moet doen voor PC Suite. Iemand die weet wat ik fout doe? Nog nooit gehad dit.![]()
Mimover werkte dus niet.
445033
Check ff de juiste instellingen bij je provider. Moest ik ook bij Ziggo.swima schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:26:
Oké naar mijn correspondentie met HN via Facebook (waar trouwens heel snel en duidelijk gecommuniceerd werd) lijkt het erop dat HN dit toestel niet ondersteuntswima schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:38:
[...]
Die heb ik tenminste ..
Ik ben nu even met Hollandsnieuwe aan het corresponderen om te kijken wat er aan de hand is. Wordt vervolgd ...
PS: Bedankt voor al de commentaren. Dit is erg behulpzaam!
Is er toevallig een tweaker die 4g bij HN toch aan de praat heeft gekregen?
445033
Waarom zou het niet werken? Lijkt me stug.swima schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:14:
[...]
Oké naar mijn correspondentie met HN via Facebook (waar trouwens heel snel en duidelijk gecommuniceerd werd) lijkt het erop dat HN dit toestel niet ondersteunt
Is er toevallig een tweaker die 4g bij HN toch aan de praat heeft gekregen?
Volg dit eens stap voor stap op je toestel: https://www.hollandsnieuw...2Fhandmatig-instellen%2F1
Weliswaar een Huawei maar de instellingen moeten op iedere Android te vinden zijn.
Hollands Nieuwe = Vodafone. Ik zit bij Ziggo is ook Vodafone.
[ Voor 4% gewijzigd door 445033 op 24-04-2017 18:36 ]
Ja dat leek me ook maar de meneer van de Facebook helpdesk hield voet bij stuk vol dat het niet mogelijk is ;-)445033 schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:35:
[...]
Waarom zou het niet werken? Lijkt me stug.
Volg dit eens stap voor stap op je toestel: https://www.hollandsnieuw...2Fhandmatig-instellen%2F1
Weliswaar een Huawei maar de instellingen moeten op iedere Android te vinden zijn.
Hollands Nieuwe = Vodafone. Ik zit bij Ziggo is ook Vodafone.
En de handmatige instellingen heb ik al gevolgd ... daarmee is inderdaad geen 4g mogelijk
445033
Tijd voor een nieuwe provider dan. Blijf het vreemd vinden. Wat zou dan de oorzaak kunnen zijn?swima schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:58:
[...]
Ja dat leek me ook maar de meneer van de Facebook helpdesk hield voet bij stuk vol dat het niet mogelijk is ;-)
En de handmatige instellingen heb ik al gevolgd ... daarmee is inderdaad geen 4g mogelijk
Overigens heb ik even teruggezocht en de Note 2 had ook allerlei vage problemen met Hollands Nieuwe, voornamelijk SMS problemen.
Ik zit direct bij Vodafone, en heb ook nog geen 4G werkend gekregen op mij Redmi Note 4 global met onofficiele Lineage OS; ik heb de APN al handmatig proberen in te stellen maar ook nog geen sjoege helaas.
445033
Waarom heb ik dan geen problemen met Ziggo (ook Vodafone) ?Gurby schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:58:
Ik zit direct bij Vodafone, en heb ook nog geen 4G werkend gekregen op mij Redmi Note 4 global met onofficiele Lineage OS; ik heb de APN al handmatig proberen in te stellen maar ook nog geen sjoege helaas.
Hmja het wordt inderdaad steeds waziger :-/
Wat voor instellingen gebruiken jullie in de Android Settings?
Settings > About phone > Phone info > Set preferred network type
En welke APN settings werken nu wel?
Wat voor instellingen gebruiken jullie in de Android Settings?
Settings > About phone > Phone info > Set preferred network type
En welke APN settings werken nu wel?
Ja als ik dat eens wist445033 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:25:
[...]
Waarom heb ik dan geen problemen met Ziggo (ook Vodafone) ?
Gebruik jij een MIUI Rom, of LineageOS?
Ik heb nu als APN:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Name: Vodafone APN: live.vodafone.com Proxy: Not set Port: Not set Username: vodafone Password: vodafone Server: Not set MMSC: Not set MMS port MCC: 204 MNC: 04 Authentication type: PAP APN type: default,supl APN protocol: IPv4 APN roaming protocol: IPv4 Bearer: Unspecified MVNO type: none |
Zonder user en pass heb ik ook geprobeerd, en voor APN type ook wat verschillende opties
Al van simslot gewisseld? Bij de note 4 van mijn vrouw pakte de telefoon in het nano simslot wel 4g bij hollandsnieuwe.Gurby schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:58:
Het lijkt er op dat je inderdaad gelijk hebt! En dat ondanks dat de RN4 dual 4G zou moeten zijn. Misschien dat dat niet geldt voor de Qualcomm versie... Jammer, want zo kun je geen SD card gebruiken tegelijk met 4G...routier_lub schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:30:
[...]
Al van simslot gewisseld? Bij de note 4 van mijn vrouw pakte de telefoon in het nano simslot wel 4g bij hollandsnieuwe.
Ohje - dan houdt het inderdaad op voor mijGurby schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:12:
[...]
Het lijkt er op dat je inderdaad gelijk hebt! En dat ondanks dat de RN4 dual 4G zou moeten zijn. Misschien dat dat niet geldt voor de Qualcomm versie... Jammer, want zo kun je geen SD card gebruiken tegelijk met 4G...

Ik heb de nano-slot nodig voor de SD card
PS: ik gebruik trouwens AospExtended ...
[ Voor 4% gewijzigd door swima op 25-04-2017 23:43 . Reden: ROM nog toegevoegd ]
445033
Ik gebruik de EU Rom van Xiaomi.eu. Mijn ervaring met de Note 2 is dat andere Roms (CM etc) altijd weer een bepaald probleem geven.Gurby schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:42:
[...]
Ja als ik dat eens wist![]()
Gebruik jij een MIUI Rom, of LineageOS?
Ik heb nu als APN:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Name: Vodafone APN: live.vodafone.com Proxy: Not set Port: Not set Username: vodafone Password: vodafone Server: Not set MMSC: Not set MMS port MCC: 204 MNC: 04 Authentication type: PAP APN type: default,supl APN protocol: IPv4 APN roaming protocol: IPv4 Bearer: Unspecified MVNO type: none
Zonder user en pass heb ik ook geprobeerd, en voor APN type ook wat verschillende opties
Ik heb gewoon bij Ziggo dit erin gezet : https://www.ziggo.nl/klan...llen/choice/ziggo-nieuw/1
En gewoon 4G met SD kaart in andere slot.
[ Voor 13% gewijzigd door 445033 op 26-04-2017 11:54 ]
Idem hiero (Redmi note 4 international (met band 20), met de MicroSim heb ik maximaal H(SDPA).swima schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:35:
[...]
Ohje - dan houdt het inderdaad op voor mij![]()
Ik heb de nano-slot nodig voor de SD card
PS: ik gebruik trouwens AospExtended ...
Jammer maarja hij zij zo, ga hem toch meer voor op reis gebruiken. waar ik de nano slot ga gebruiken ;-)
(ook AospExtended btw).
Hebben hier meerdere mensen last van witte pixels tijdens het booten en wanneer het scherm zwart is en blacklight op 100% staat?
Sinds zaterdag een nieuwe redmi note 4 global edition gekocht bij iemand hier op tweakers.net en ik heb last van 10 a 15 witte pixels wanneer het scherm zwart is.
Op internet lees ik dat het een veel voorkomend probleem is, ik hoop dat het zich niet verspreid.
Edit:
Netjes een klein deel van me geld terug gehad van de verkoper.
Sinds zaterdag een nieuwe redmi note 4 global edition gekocht bij iemand hier op tweakers.net en ik heb last van 10 a 15 witte pixels wanneer het scherm zwart is.
Op internet lees ik dat het een veel voorkomend probleem is, ik hoop dat het zich niet verspreid.
Edit:
Netjes een klein deel van me geld terug gehad van de verkoper.
[ Voor 30% gewijzigd door Bassbounce op 31-05-2017 23:12 ]
Heb hier met mijn Note 4X, wat neem ik aan hetzelfde paneel is, nergens last van. Ik weet nog dat vroeger op de PSP ik wel last had van 'stuck' pixels, als dat hetzelfde probleem is kan je zo'n flikkerend filmpje proberen die probeert de pixels te heractiveren (http://www.jscreenfix.com/).
Heb zo'n flikker programma een half uur laten draaien maar mocht helaas niet batenGrannd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:33:
Heb hier met mijn Note 4X, wat neem ik aan hetzelfde paneel is, nergens last van. Ik weet nog dat vroeger op de PSP ik wel last had van 'stuck' pixels, als dat hetzelfde probleem is kan je zo'n flikkerend filmpje proberen die probeert de pixels te heractiveren (http://www.jscreenfix.com/).
445033
Dat je je geld niet terug krijgt is natuurlijk zwaar k.. Ik zou iig hierop Tweakers een review achterlaten over de desbetreffende Tweaker.Bassbounce schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:17:
Hebben hier meerdere mensen last van witte pixels tijdens het booten en wanneer het scherm zwart is en blacklight op 100% staat?
Want garantie duurt weken voordat ik een ander toestel heb en het geld krijg ik niet terug..
Wat betreft je scherm zou ik een nieuwe bestellen: https://www.aliexpress.co...hText=screen+redmi+note+4
En deze laten inbouwen ergens lokaal. Ik was voor mijn Redmi Note 2 voor inbouwen 2 tientjes kwijt. Is ff balen die extra kosten maar sneller dan garantie (als dat al gaat werken met een Chinese webshop) en dan ben jij onder de pannen.
Edit: check wel ff de versie. Volgens mij zit er verschil tussen een 4 en een 4x/global. Dat weet ik niet zeker.
[ Voor 4% gewijzigd door 445033 op 03-05-2017 19:08 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken