Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:48:
Wat een telefoon is dit zeg. Ik heb hem veruild voor mijn Nexus 5x die alweer een kapot scherm had. Voor de prijs van een vervanging +20 eu heb ik nu ee nnieuwe. Het scherm is prachtig, hij is snel en ik vind het Xiaomi added software ook nog heel innovatief. Ik zou mij zorgen maken als ik Apple/samsung was.. met zo'n prijs kwaliteit verhouding
Wat ook lachen is, scherm van mijn Note 2 was kapot. 2 tientjes voor een nieuwe en voor 2 tientjes laten inbouwen hier lokaal. Moet je eens met een Samsung/Apple proberen voor dat geld. Zoon heeft nu mijn Note 2 en is helemaal blij. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
groxgrox schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:14:
http://www.geekbuying.com...phone---Black-379093.html

Mooie aanbieding en ik sta op het punt deze te kopen, kan iemand die me aangeven of deze met de 4g van Tele2 werkt? Tele2 zit op 800mhz en 2600mhz dacht ik (welke banden zijn deze 2)?
Ik zou me eerst verwittigen bij Tele2 zelf of ze deze toestel ondersteunen. Ik had een iets minder aangename verrassing met hollandsnieuwe die weliswaar 4g aanbieden maar niet voor de Redmi Note 4 Global (ook al ondersteunt deze de nodige banden). Ik mis het niet echt maar het is wel goed te weten om niet teleurgesteld te worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-10 08:33
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:19:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen en dat is ook niet helemaal onwaar - een bijgehouden oude variant van Android is beter dan zonder updates. Een nieuwe variant van Android is echter veiliger, aangezien er vanaf de bodem anders met beveiliging omgegaan is. Het ontwerp van het OS is meer in lijn met hoe we nu tegen veiligheid aankijken. Het is een beetje zoals XP intrinksiek onveiliger is dan Windows 10, ook al zouden ze allebei volledig gepatcht zijn.

[...]

Oh, dat verandert de zaak wel :Y Traag is jammer, maar niet onoverkomelijk. Niet is veel erger.
In principe maakt het totaal niet uit, want de EU rom ondanks de oudere android versies heeft gewoon de laatste patches/beveiligsingsupdates! Als je nog kan herinneren met een lek in android? Vrijwel meteen was de patch/lek gedicht door XIAOMI.EU en was er geen nieuwe android voor nodig! Zolang dit allemaal nog bestaat is het niet belangrijk en nodig om naar nieuwe OS te gaan. Zoals @dutchgio al zegt de community moet dit door ontwikkelen, want XIAOMI zelf is super laat altijd met alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 05:49:
In principe maakt het totaal niet uit, want de EU rom ondanks de oudere android versies heeft gewoon de laatste patches/beveiligsingsupdates! Als je nog kan herinneren met een lek in android? Vrijwel meteen was de patch/lek gedicht door XIAOMI.EU en was er geen nieuwe android voor nodig! Zolang dit allemaal nog bestaat is het niet belangrijk en nodig om naar nieuwe OS te gaan.
Tot op een zeker punt klopt dat. Zoals gezegd zijn oudere versies van Android onderhuids wat minder veilig dan nieuwere, door hoe ze qua ontwerp in elkaar steken. Zo gaan nieuwere versies veel zuiverder met permissies om, wat minder kwetsbaarheid oplevert :)

Dat er überhaupt updates komen voor oudere versies helpt wel ontzettend. Zoveel is wel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:23
theduke1989 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 05:49:
[...]

In principe maakt het totaal niet uit, want de EU rom ondanks de oudere android versies heeft gewoon de laatste patches/beveiligsingsupdates! Als je nog kan herinneren met een lek in android? Vrijwel meteen was de patch/lek gedicht door XIAOMI.EU en was er geen nieuwe android voor nodig! Zolang dit allemaal nog bestaat is het niet belangrijk en nodig om naar nieuwe OS te gaan. Zoals @dutchgio al zegt de community moet dit door ontwikkelen, want XIAOMI zelf is super laat altijd met alles..
Die updates komen gewoon van Xiaomi zelf af hoor. :)

Xiaomi.eu pakt de ge-update Miui rom en voegt daar de eigen aanpassingen aan toe, maar de beveiligingsupdates komen toch echt van Xiaomi zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 14:30
Ik ben erg happy met de kwaliteit van de camera. Ik ben me er ook van bewust dat deze mid-ranger minder goed met low-light situaties om kan gaan en ben daar niet te kritisch over maar ik heb toch een minpunt.

Met Global stable 8.2.5 gaat de camera haperen (laggen) wanneer er minder licht is en dan heb ik het niet over donker maar gewoon overdag, binnenshuis.

Ook vindt ik de geluidskwaliteit wel erg slecht tijdens opnames. Eigenlijk nog slechter dan mijn vorige Note 4G. Ik film (vrij veel) standaard 720p voor o.a. ruimte besparing en de slowmotion functie

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:30:
[...]

Die updates komen gewoon van Xiaomi zelf af hoor. :)

Xiaomi.eu pakt de ge-update Miui rom en voegt daar de eigen aanpassingen aan toe, maar de beveiligingsupdates komen toch echt van Xiaomi zelf.
Afgezien van het feit dat je toestel met een Rom van Xiaomi zelf gesnift wordt door Xiaomi en met 1 van EU niet. Niet onveilig, maar ik hou er niet van. Dat is voor mij DE reden dat ik EU draai.Probeer zoveel mogelijk mijn privacy te beschermen. Zouden meer mensen moeten doen. Er wordt te gemakkelijk over gedacht, maar dat is voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
swima schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 00:12:
[...]

Ik zou me eerst verwittigen bij Tele2 zelf of ze deze toestel ondersteunen. Ik had een iets minder aangename verrassing met hollandsnieuwe die weliswaar 4g aanbieden maar niet voor de Redmi Note 4 Global (ook al ondersteunt deze de nodige banden). Ik mis het niet echt maar het is wel goed te weten om niet teleurgesteld te worden ...
Al van simslot gewisseld? Bij mij alleen 4g in het nano slot (waar het SD kaartje kan) bij hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08 15:52
Tweakers,

Ik heb ook een mooie redmi Note 4 mtk gekocht (blauw 64gb 4gb)
Erg mooi apparaat!

Inmiddels is hij ook voorzien van een unlocked bootloader en een xiaomi.eu ROM (de laatste)

Alleen zoals volgens mij de halve wereld ontvang in geen notifications (WhatsApp, Gmail) als het scherm van de telefoon uit is.
Echt heel vervelend....
Het lijkt wel of hij in een slaap modus terecht komt.

Ik heb al allerlei handleidingen bekeken en uitgevoerd maar werken ho maar :(
Dit is er 1 van:
https://www.forbes.com/si...-8-for-real/#63eb5e337572

Heeft iemand​ voor mij de gouden tip hoe ik ze wel ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
pool0249 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:22:
Tweakers,

Erg mooi apparaat!

Inmiddels is hij ook voorzien van een unlocked bootloader en een xiaomi.eu ROM (de laatste)

Alleen zoals volgens mij de halve wereld ontvang in geen notifications (WhatsApp, Gmail) als het scherm van de telefoon uit is.
Echt heel vervelend....

Dit is er 1 van:

Die van Forbes zou het moeten doen, volgens mij kun je die MIUI Optimalisation sinds een paar MIUI versies gewoon aan laten.

Al een reboot gedaan na het instellen van die opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09
Hallo mensen deze vraag is vast vaker gesteld maar ik wil overstappen van mijn Lumia 930 (helaas is Windows phone doodverklaard) naar Xiaomi Redmi Note 4 Global Edition mijn vraag is gaat deze ook werken op tele 2 4g netwerk?

https://www.banggood.com/...29991.html?rmmds=category

Een beetje meer eigen inzet voordat je een vraag stelt is wel gewenst. Je kan dit soort dingen heel eenvoudig zelf opzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 31-05-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Amdwarrior schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:02:
Hallo mensen deze vraag is vast vaker gesteld maar ik wil overstappen van mijn Lumia 930 (helaas is Windows phone doodverklaard) naar Xiaomi Redmi Note 4 Global Edition mijn vraag is gaat deze ook werken op tele 2 4g netwerk?

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
Tweakers,

Erg mooi apparaat!

Echt heel vervelend....

Dit is er 1 van:

Als je deze handleiding goed hebt gevolgd dan zouden​ de notificaties het moeten doen.

Ik heb een redmi Note 3 en 4, beide met originele global ROM, en bij mij werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
dutchgio schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:38:
[...]

Die van Forbes zou het moeten doen, volgens mij kun je die MIUI Optimalisation sinds een paar MIUI versies gewoon aan laten.

Al een reboot gedaan na het instellen van die opties?
@dutchgio Thanks, bedoel je met MIUI Optimalisation

Memory optimization of MIUI Optimalisation (beide staan uit btw)
Reboot heb ik gedaan
routier_lub schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:35:
[...]
Als je deze handleiding goed hebt gevolgd dan zouden​ de notificaties het moeten doen.

Ik heb een redmi Note 3 en 4, beide met originele global ROM, en bij mij werkt het goed.
Ik heb de handleiding goed gevolgd :)

[ Voor 27% gewijzigd door pool0249 op 31-05-2017 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-10 00:33

Salmon

.NET developer

pool0249 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:48:
[...]

Reboot heb ik gedaan

[...]

Wat ik in ieder geval uit heb staan is via 1 van de 2 onderstaande manieren:
Via de Security app > Battery > App battery saver > Installed apps tabje > Whatsapp (of je gewenste app) > Selecteer "No restrictrions"

Of: Settings > Battery > Manage apps' battery usage > (hier staat power saving mode op "On") Choose apps > Whatsapp (of je gewenste app) > Selecteer "No restrictrions".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
pool0249 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:48:
[...]

Reboot heb ik gedaan

[...]

https://forum.xda-develop...tk-multi-tasking-t3358433
Misschien heb je daar nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers,

Erg mooi apparaat!

Echt heel vervelend....

Dit is er 1 van:

App openen. Dan naar home screen. Dan de drie streepjes links onder naast home knop intoetsen. Je kunt daar apps killen maar ook locken. Desbetreffend app naar beneden swipen en linksboven slotje aantikken. Hij is dan gelockt en dan kan Miui hem niet meer killen. Werkt bij mij altijd, met iedere app.

Eventueel bij toestemmingen bij geinstalleerde apps vd desbetreffende app checken en aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdwarrior schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:02:

*knip*. Hier hebben we de TR functie voor uitgevonden. Verder is het niet toegestaan om twee posts onder elkaar te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 31-05-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
routier_lub schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:05:
[...]

Al van simslot gewisseld? Bij mij alleen 4g in het nano slot (waar het SD kaartje kan) bij hollandsnieuwe.
Ja ik ben daarvan op de hoogte ... maar ik heb het sdcard slotje nodig voor ... juist ... mijn SD kaartje ;)
Het is niet zo erg ... ik kan ook goed met 3G/H+ overweg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
routier_lub schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:35:
[...]

Gister ging het een hele dag goed. ik hou het in de gaten :)
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:25:
[...]

App openen. Dan naar home screen. Dan de drie streepjes links onder naast home knop intoetsen. Je kunt daar apps killen maar ook locken. Desbetreffend app naar beneden swipen en linksboven slotje aantikken. Hij is dan gelockt en dan kan Miui hem niet meer killen. Werkt bij mij altijd, met iedere app.

Eventueel bij toestemmingen bij geinstalleerde apps vd desbetreffende app checken en aan zetten.
Dit heb ik reeds gedaan.
Thanks! zal er naar gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-10 23:18
swima schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:55:
[...]

Ja ik ben daarvan op de hoogte ... maar ik heb het sdcard slotje nodig voor ... juist ... mijn SD kaartje ;)
Het is niet zo erg ... ik kan ook goed met 3G/H+ overweg 8)
Heb je dit op een MIUI ROM? Ik heb dit ook (direct op het Vodafone netwerk), maar dan op LineageOS. Ik weet eigenlijk niet meer of het onder MIUI ook was, vandaar dat ik nieuwsgierig ben.

Edit: misschien kan dit een hint naar de oplossing zijn (waarschuwing: dit is voor de Redmi Note 3)

[ Voor 57% gewijzigd door Gurby op 02-06-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Gurby schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:24:
[...]

Heb je dit op een MIUI ROM? Ik heb dit ook (direct op het Vodafone netwerk), maar dan op LineageOS. Ik weet eigenlijk niet meer of het onder MIUI ook was, vandaar dat ik nieuwsgierig ben.
Ik gebruik AospExtended ... maar het werkte ook onder MIUI niet toen ik het toestel ontving. Meteen naar de nieuwste MIUI developer version geupdated en geen 4g ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurby schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:24:
[...]

Edit: misschien kan dit een hint naar de oplossing zijn (waarschuwing: dit is voor de Redmi Note 3)
Snap niet dat jullie daar problemen mee hebben. Ik zit op Ziggo, ook Vodafone netwerk, en heb gewoon 4G en gebruik niet het SD slot daarvoor want daar zit een SD kaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:13:
[...]

Snap niet dat jullie daar problemen mee hebben. Ik zit op Ziggo, ook Vodafone netwerk, en heb gewoon 4G en gebruik niet het SD slot daarvoor want daar zit een SD kaart in.
Dit onderwerp is al eerder ten sprake gekomen. Bij mij krijg ik met Vodafone in de linker simkaart slot ook alleen 3G (of H+), met alle andere Xiaomi telefoons kreeg ik daarmee wel gewoon 4G. Maar mijn vriendin kreeg met een KPN-simkaart in de linker slot wel gewoon 4G.

Gisteren mijn nanosim maar besteld van Vodafone, dan kan ik morgen even proberen of het wisselen zin heeft.

Het blijft raar :O

[ Voor 3% gewijzigd door Salmon op 02-06-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
En heeft de wissel na nanosim effect gehad? Heb op mijn Global ook geen 4G met Vodafone. Ook dat er geen Nederlandse taal op staat is vervelend, wist ik van te voren ik weet HET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10 12:27

Nikeo

Jawelles

Ik heb de redmi note 4 global versie. Met kpn had ik gewoon 4g. Net van provider gewisseld.

Nu zit ik bij vodafone. Helaas krijg ik geen 4g. Het zijn dezelfde problemen als hier al in het topic besproken zijn. LineageOS 14.1, de nieuwste build van 26-05.

Als iemand inmiddels een oplossing weet: ik houd me van harte aanbevolen!

[ Voor 12% gewijzigd door Nikeo op 05-06-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

flipje1 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:45:
En heeft de wissel na nanosim effect gehad? Heb op mijn Global ook geen 4G met Vodafone. Ook dat er geen Nederlandse taal op staat is vervelend, wist ik van te voren ik weet HET!
Ja het had zeker zin, zoals ik al dacht. Alleen even de nanosim erin gedaan en direct lte bovenin de statusbalk! Dus 4g in de rechter slot.

En Nederlandse taal krijg je door de xiaomi.eu ROM te gebruiken. Je vind hier meer over als je even de zoekfunctie gebruikt in de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
Ok top, straks maar een nanosim aanvragen dan. Dat van die Rom wist ik, maar ben niet erg technisch wat dat betreft. Misschien dat iemand omgeving Tiel, hem een keer bij mij erop zou kunnen/willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10 12:27

Nikeo

Jawelles

Ik heb de nano-sim tip opgevolgd. Hollandschenieuwe en vodafone is hetzelfde zoals hier gezegd wordt. En JAWEL, 4g. Helaas heb ik mijn SD-kaart wel nodig want het is tegelijkertijd mijn mp3-speler. Ik baal dus wel een beetje. Ik had zelfs al een comment toegevoegd in de XDA-draad van LineageOS... Ik had dus beter de 4/64 versie kunnen nemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Nikeo op 05-06-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 13:36

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

flipje1 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:13:
Ok top, straks maar een nanosim aanvragen dan. Dat van die Rom wist ik, maar ben niet erg technisch wat dat betreft. Misschien dat iemand omgeving Tiel, hem een keer bij mij erop zou kunnen/willen zetten.
Je kunt ook je SIM kaart kleiner knippen om er een nano SIM van te maken.

Check kimovil voor een printbaar sjabloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Wat is een goede ROM voor de rmn4 met band20.enige waar ik op uitkom is deze:

TeamHorizon's XenonHD rom builds for Xiaomi Redmi Note 4 SD MIDO
http://www.xenonhd.com/

Die een "stable" heeft uitgebracht.m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:17
theduke1989 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:03:
Wat is een goede ROM voor de rmn4 met band20.enige waar ik op uitkom is deze:

TeamHorizon's XenonHD rom builds for Xiaomi Redmi Note 4 SD MIDO
http://www.xenonhd.com/

Die een "stable" heeft uitgebracht.m
Aosp extended is stabiel, werkt goed hier.
Veel roms op xda maar het komt allemaal op hetzelfde neer.
flipje1 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:13:
Beste is eerst je toestel unlocken, daarvoor moet je toestemming vragen aan xiaomi.
Even Google en het wordt simpel uitgelegd, zelfs iemand die niet technische onderlegd is moet het kunnen. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Bassbounce op 07-06-2017 15:35 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
vincent_1234 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:18:
Ik ben erg happy met de kwaliteit van de camera. Ik ben me er ook van bewust dat deze mid-ranger minder goed met low-light situaties om kan gaan en ben daar niet te kritisch over maar ik heb toch een minpunt.

Met Global stable 8.2.5 gaat de camera haperen (laggen) wanneer er minder licht is en dan heb ik het niet over donker maar gewoon overdag, binnenshuis.

Ook vindt ik de geluidskwaliteit wel erg slecht tijdens opnames. Eigenlijk nog slechter dan mijn vorige Note 4G. Ik film (vrij veel) standaard 720p voor o.a. ruimte besparing en de slowmotion functie.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Sorry voor het quoten van mezelf maar het was verloren gegaan door een andere discussie.
Vooral de geluidskwaliteit stoor ik me aan tijdens video's iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 18:09

Grannd

da Granndest

Zelf weinig last van behalve toen ik een filmpje van een concert ging maken. Bij harde muziek bleef er echt niks meer over. Enige wat daarvoor zou kunnen helpen is de mic afschermen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-10 10:42
Na een Xiaomi hongmi, redmi note 1 en een redmi note 2 heb ik nu ook zojuist de Redmi Note 4x 4GB 64GB Global Version besteld bij Geekbuying. Ik ben erg benieuwd naar dit toestel :). De Redmi Note 2 die ik nu heb draait op CM12.1, dus ik denk dat zodra ik de Redmi note 4 heb er gelijk LineageOS 14.1 op zet.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincent_1234
Furiousz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:15:
Na een Xiaomi hongmi, redmi note 1 en een redmi note 2 heb ik nu ook zojuist de Redmi Note 4x 4GB 64GB Global Version besteld bij Geekbuying. Ik ben erg benieuwd naar dit toestel :). De Redmi Note 2 die ik nu heb draait op CM12.1, dus ik denk dat zodra ik de Redmi note 4 heb er gelijk LineageOS 14.1 op zet.
Komende van een Redmi Note 4G (de eerste dus) kan ik je zeggen.
- Bouwkwaliteit is fantastisch, telefoon is zowat 2x zo dun, oogt en voelt echt premium.
- Scherm is prachtig
- Fotokwaliteit in daglicht is stukken beter, bij minder licht ongeveer hetzelfde
- Videokwaliteit (zeker bij minder licht) lijkt slechter 8)7 geluidskwaliteit is al helemaal bedroevend hopelijk gaan ze dit oplossen (1 versie geleden werkte bijvoorbeeld slowmo niet, imiddels wel dus er wordt hard getimmerd aan de weg. Op MIUI tenminste)

Over de eerste Redmi Note was ik erg te spreken, was gewoon erg goed (zeker in die tijd, toch al weer oud beestje)
Ik denk echter dat ik niet meer voor een Redmi zal gaan, maar 50 extra er tegenaan gooien voor een Mi.
Enige jammere is dat de Redmi global heeft (B20) en de Mi series dit nooit lijken te krijgen

Maarrr, don't get me wrong het is wel een lekker toestel hoor, zeker voor die prijs

[ Voor 17% gewijzigd door vincent_1234 op 08-06-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Voor deze prijs mag je idd niet te veel eisen stellen. Gewoon bang voor bucks.
Voor een Mi toestel ben je zeker € 100 meer kwijt en dan moet je ook nog maar afwachten of de kwaliteit goed is. De Mi max 2 lijkt mij ook wel interessant maar wel groot...en gelijk 2 keer zo duur.
Eerst maar eens kijken of de note 4 bevalt. ..
Heb nu nog de redmi note 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubiks op 08-06-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Jammer dat ik de 4 3GB/32GB variant voor €130,- en verzekerd ben tegen douanekosten heb gehaald :( De 4GB variant is er nu voor €150,- ook Global met Band20 :( en terugsturen kan niet meer... kost me meer geld grrr. Maar ja we zullen zien. Is er een stabiele OTA rom voor deze device beschikbaar van LineageOS etcetc? Op XDA vindt ik er genoeg alleen niet allemaal OTA roms :( wil toch wel voor dagelijks gebruik dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
theduke1989 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:55:
Jammer dat ik de 4 3GB/32GB variant voor €130,- en verzekerd ben tegen douanekosten heb gehaald :( De 4GB variant is er nu voor €150,- ook Global met Band20 :( en terugsturen kan niet meer... kost me meer geld grrr. Maar ja we zullen zien. Is er een stabiele OTA rom voor deze device beschikbaar van LineageOS etcetc? Op XDA vindt ik er genoeg alleen niet allemaal OTA roms :( wil toch wel voor dagelijks gebruik dit...
Haha ja ik baalde ook stiekem een beetje (3/32 voor 140). Ze worden tegenwoordig verkocht onder de adviesprijs van Xiaomi. Iets teveel aanbod? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Heb gisteren de RN4 global (4/64GB) binnen gekregen en wat me als eerste opviel is dat het scherm wat fletser is dan van de RN2, die ik ook nog heb.
Gelijk unlocked en TWRP en EU rom erop.
Front en back camera hebben een Samsung sensor. Terwijl de RN4X een Sony sensor zou hebben. Zie link
Ben wel benieuwd of dat bij alle RN4's zo is....
Ik heb de camera nog niet getest dus kan er nog niets over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Lukt mij niet om alle recente telefoon contacten in een keer te verwijderen ,per contact wel mis ik iets of is dit niet mogelijk ? (globel rom )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
henk200 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:24:
Lukt mij niet om alle recente telefoon contacten in een keer te verwijderen ,per contact wel mis ik iets of is dit niet mogelijk ? (globel rom )
Ga in contacts naar menu door knop links onder lang in te drukken. Organise contacts, Delete batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Kan ik van Global Stable (android 6) naar de laatste EU rom (android 7)?
Moet ik dan voor of na het installeren met TWRP wipen :?

edit:
Heb eerst wipe gedaan en daarna laatste EU romom geflashed.
Is gelukt :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Rubiks op 13-06-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
Gelukt kwam eerst in contacten terecht ,maar bedoelde call history dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Laatst online: 11-10 07:48
theduke1989 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:55:
Waar heb je deze gekocht en gezien de 64gb variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De camera sensor is een loterij. Ik heb vier exemplaren van de note 4 in mijn handen gehad (India versie, 2 maal 4X en Global 64GB, dus allemaal SnapDragon) en allemaal hadden ze Samsung sensors voor en achter. Ik heb ook liever een Sony sensor vanwege de naam maar adhv online voorbeelden is het verschil minimaal. Ben behoorlijk tevreden over de foto's zolang er maar genoeg licht is. De Sony sensor schijnt het bij weinig licht ook niet best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb net de Xiaomi redmi Note 4X 3/32 Snapdragon 625 besteld. Ik wil de phone als dedicated scherm in mijn Mavic Pro remote gaan gebruiken. Nu lees ik dat de phone standaard met een mindere versie van Android geleverd wordt. Ik gebruik geen 4G oid, want het gaat puur om een verbinding (wi-fi) met de remote.

Kan ik de Android die geleverd wordt (heb bij Banggood besteld) zelf helemaal uitkleden? Of kan ik beter een andere versie van het os op de telefoon gooien? Ik heb geen ervaring met flashen, met roms oid....

Ik heb het liefst een super-uitgeklede versie van Android, waar ik alleen de DJI software op installeer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Lees dit topic eens rustig door, dan lees je alles over flashen. Maar als je hem puur voor je mavic gaat gebruiken hoef je je niet druk te maken. Hij werkt zo uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zou unlocken en LineAge erop zetten, dan heb je een clean en 'kale' versie van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
Wie weet er nog een mooi hoesje voor de Global (of 4X) variant?

Deze is/was best mooi en voor de prijs nog redelijk kwalitatief
https://nl.aliexpress.com...-U20-MX4/32794273901.html
Echter breekt altijd het pootje bij de volumeknoppen (dunste stukje)

De flip cover van Nillkin zal vast beter zijn, maar die is weer niet machnetisch waardoor hij niet dicht blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:55
Hier inmiddels ook in het bezit van de Redmi Note 4 3/32 Global, prima dingetje en ziet er zeer goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Vandaag mijn Redmi Note 4 3/32 Global (zwarte versie) binnen gekregen via Geekbuying (ES warehouse). En wat een pracht dingetje hoor. Ligt lekker in de hand, goed scherm en de performance is stukken beter als ik verwacht had van een Snapdragon 625. Zeker een aanradertje :9.

Had m'n bootloader unlock code in 3 minuten binnen. Met een oude Mi Flash versie de unlock gestart (geen 72h wachten) en nou al Xiaomi.eu draaien :9.

[ Voor 21% gewijzigd door blmp op 16-06-2017 23:01 ]

Patient gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
vincent_1234 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:45:
Wie weet er nog een mooi hoesje voor de Global (of 4X) variant?

Deze is/was best mooi en voor de prijs nog redelijk kwalitatief
https://nl.aliexpress.com...-U20-MX4/32794273901.html
Echter breekt altijd het pootje bij de volumeknoppen (dunste stukje)

De flip cover van Nillkin zal vast beter zijn, maar die is weer niet machnetisch waardoor hij niet dicht blijft
Ik kan deze aanraden. Ziet er gelikt uit 8)
En niet duur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Heeft iemand deze telefoon al icm Telfort? In dit topic kan ik daar niks over vinden.
Ben benieuwd 4g gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olmo30
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10 18:16
Kitser schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:23:
Heeft iemand deze telefoon al icm Telfort? In dit topic kan ik daar niks over vinden.
Ben benieuwd 4g gewoon werkt.
Telfort maakt toch gewoon gebruik van het KPN netwerk? Dit zou moeten werken. Ik zit bij simyo welke ook gebruikt maakt van KPN, werkt perfect.

Al met al tot nu toe erg tevreden over deze telefoon, enige puntje van kritiek is dat de camera met weinig licht toch wel erg slecht werkt..

Iemand enig idee hoe ik mijn "basis" screen kan vervangen als ik op de homebutton druk? het is nu de meest rechtse en ik wil de meest linkse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Ik dacht vanochtend, laat ik eens bij geekbuying kijken of mijn bestelde toestel al onderweg is. Blijkt dat ding ineens op pre-order te staan..... Dat was niet het geval toen ik hem bestelde. http://www.geekbuying.com...phone---Black-379093.html

Nouja, met een beetje geluk is hij er over 4 weken. En dat wordt tijd, mijn Redmi Note 2 krijgt wat kuren na (talloze) valpartijen :).

Nou heb ik dit hele topic nog niet helemaal doorgelezen, maar hoe is de bluetooth verbinding van de Note 4 pro? Met mijn huidige toestel is het i.c.m. een TomTom Rider 410 en een Sena smh5-fm headset echt ellende. Constant valt de verbinding weg, werkt de bluetooth tethering slecht, enz. Ook in de auto (Ford Focus 2012 met Sync) regelmatig verbindingsproblemen. Zowel bij de MIUI roms als met CM12.1. Hopelijk ben ik daar met het nieuwe toestel vanaf....

[ Voor 4% gewijzigd door Furiousz op 22-06-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furiousz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:13:

Nou heb ik dit hele topic nog niet helemaal doorgelezen, maar hoe is de bluetooth verbinding van de Note 4 pro? Met mijn huidige toestel is het i.c.m. een TomTom Rider 410 en een Sena smh5-fm headset echt ellende. Constant valt de verbinding weg, werkt de bluetooth tethering slecht, enz. Ook in de auto (Ford Focus 2012 met Sync) regelmatig verbindingsproblemen. Zowel bij de MIUI roms als met CM12.1. Hopelijk ben ik daar met het nieuwe toestel vanaf....
Hier zowel met een Note 2 , 3 en 4 totaal geen problemen met BT. (ja wij hebben hier in huis nu 4 Note's 8) ). Denk dat je gewoon pech hebt gehad met je vorige toestel. Ik stream in een Volvo V60 me helemaal suf met muziek middels BT. Ik heet dan ook niet voor niets Musicmasters op Tweakers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olmo30 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:22:
[...]

Telfort maakt toch gewoon gebruik van het KPN netwerk? Dit zou moeten werken. Ik zit bij simyo welke ook gebruikt maakt van KPN, werkt perfect.

Al met al tot nu toe erg tevreden over deze telefoon, enige puntje van kritiek is dat de camera met weinig licht toch wel erg slecht werkt..

Iemand enig idee hoe ik mijn "basis" screen kan vervangen als ik op de homebutton druk? het is nu de meest rechtse en ik wil de meest linkse
Hollandse Nieuwe gebruikt Vodafone en die werkt niet blijkbaar, terwijl een Ziggo kaart (ook Vodafone) het weer wel doet bij mij. Ik zou daar niet automatisch van uit gaan. Blijkbaar zegt een hoofdprovider niet alles, hoe vreemd ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubiks
Zie
http://webcazine.com/foru...ault-home-screen-in-miui/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 21:21
Ik zou graag de Redmi Note 4 kopen.
Is er hier iemand die deze telefoon heeft en bij Tele2 zit? Zo ja, werkt VoLTE/bellen over 4G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:02
Cranberry schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:30:
Ik zou graag de Redmi Note 4 kopen.
Is er hier iemand die deze telefoon heeft en bij Tele2 zit? Zo ja, werkt VoLTE/bellen over 4G?
Ik heb deze met Tele2. Heb volte aanstaan.
Volle 4g met de internationale versie

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung S7 overleden wegens overleden moederbord en ze zeggen dat het niet onder de garantie valt wegens een barstje in de achterkant. Nou goed hele discussies maar einde verhaal.

Nu mijn zinnen maar gezet op een Xiaomi Red Note 4. Ga niet meer zoveel geld aan een telefoon uitgeven, is het me niet meer waard. Ik hou er zelf persoonlijk niet zo erg van om allemaal instellingen te gaan aanpassen / tweaken. Wil graag een easy to use toestel van deze versie.

Ik heb nu twee toestellen gevonden die dus volgens mij voor mij de beste keuzes zijn. Qua prijs komt het uiteindelijk om en nabij op hetzelfde neer..... maar wat is nou het verschil tussen de global version en de international version. Ik heb het idee dat de international version plug and play is (mits je engels als language kiest) en je bij de global version allemaal dingen met roms en dergelijke moet doen.

https://www.honorbuy.com/...l-version-32gb-black.html

https://www.banggood.com/...1129991.html?rmmds=search

Bij die van honorbuy staat wel Android 6.0 terwijl die global volgens mij 7.0 is? Maar dat zie ik eigenlijk ook niet staan. Wat is nou het verschil tussen die 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
Hey,

Je moet de global version hebben, want die heeft alle banden voor goed 4g ontvangst in Nederland en is plug en play en hoef je verder niks aan te doen, let wel op, geen Nederlandse taal, wel Engels en toetsenbord kan natuurlijk wel in Nederlands.

Bij Banggood raad ik en aan te kopen;
https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1129991.html
Met kortingscode BGEN432 echt een kopie en geef dan aan bij verzendoptie: priority direct mail, iets duurder maar geen invoerkosten en andere importgedoe.

Zie helaas dat ie tijdelijk bij Banggood uitverkocht is, maar ik raad je in ieder geval en global version aan om te kopen.

Edit: ik zie dat bij Honor buy de international version de global version is, aan de banden te zien en het plaatje 'global version' , in dat geval geef je 2 links die identiek zijn volgens mij. De Redmi note 4 kan ik in ieder geval erg aanraden, erg goed toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door krissie100 op 28-06-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond bij de global version die jij hebt net als bij de international version ook al google playstore en dergelijke geinstalleerd? Dan is het inderdaad wellicht hetzelfde.

" The international version comes with the official Global MIUI 8.0 OS ROM which includes: Google play store, Google services, multi-language pack, OTA updates support."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:07:
Stond bij de global version die jij hebt net als bij de international version ook al google playstore en dergelijke geinstalleerd? Dan is het inderdaad wellicht hetzelfde.

" The international version comes with the official Global MIUI 8.0 OS ROM which includes: Google play store, Google services, multi-language pack, OTA updates support."
Jep, heb de mijne van Banggood en zat nog dicht gesealed toen ie kwam, met alles erop en eraan play store en ook al een OTA update. Alleen geen NL, die levert Xiaomi zelf niet maar wordt misschien toch multi language pack genoemd.

Edit: op de screenshots met languages inderdaad geen Nederlands bij Honor buy, dus volgens mij zijn de 2 linkjes van jou identiek

[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 28-06-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maar even wachten op Banggood, scheelt met shipping toch iets van 40/50euro bij elkaar aangezien die manier van verzenden de douane de pakketjes niet bekijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
ik lees van alles over 4G problemen met het normale (micro) sim kaart slot en dat dat opgelost wordt door een nano-sim te plaatsen in het nano-sim kaart slot / micro-sd card slot. Het veel me op dat veel posts hierover spraken over Lineage ROM. Spelen die problemen alleen bij deze ROM, of is dat gewoon een algemeen probleem?
Overigens wel onhandig dat ze een micro- en nano sim slot hebben. Als ik deze telefoon aanschaf moet ik weer een nano to micro sim adapter er bij gaanhalen, wil ik gebruik kunnen maken van een micro sd card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooddaddy schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:
ik lees van alles over 4G problemen met het normale (micro) sim kaart slot en dat dat opgelost wordt door een nano-sim te plaatsen in het nano-sim kaart slot / micro-sd card slot. Het veel me op dat veel posts hierover spraken over Lineage ROM. Spelen die problemen alleen bij deze ROM, of is dat gewoon een algemeen probleem?
Overigens wel onhandig dat ze een micro- en nano sim slot hebben. Als ik deze telefoon aanschaf moet ik weer een nano to micro sim adapter er bij gaanhalen, wil ik gebruik kunnen maken van een micro sd card
Geen problemen hier. Gewoon een normale simkaart in het slot en SDkaart in het slot op het Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Zit nu even te kijken naar alle varianten en om één of andere reden zou ik graag voor een $GB/64GB willen gaan. Echter, met Snapdragon is deze overal in de pre-order. Die met de Mediatek processor is wel gewoon verkrijgbaar, maar om de één of andere reden krijg ik het gevoel hier dat de Snapdragon de betere keuze is. Heb ik daar gelijk in? En zo ja, waarom kun je beter voor de Snapdragon gaan dan voor de Meditek versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:11:
Dan maar even wachten op Banggood, scheelt met shipping toch iets van 40/50euro bij elkaar aangezien die manier van verzenden de douane de pakketjes niet bekijkt. :)
De zwarte variant lijkt weer op voorraad.

Coupon is helaas niet meer geldig... Dus misschien alsnog wachten of gewoon kopen want bang for Buck blijft het :)
Helaas lijkt priority direct mail ook weer duurder te zijn :(

[ Voor 21% gewijzigd door krissie100 op 30-06-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:35:
Samsung S7 overleden wegens overleden moederbord en ze zeggen dat het niet onder de garantie valt wegens een barstje in de achterkant. Nou goed hele discussies maar einde verhaal.

Nu mijn zinnen maar gezet op een Xiaomi Red Note 4. Ga niet meer zoveel geld aan een telefoon uitgeven, is het me niet meer waard. Ik hou er zelf persoonlijk niet zo erg van om allemaal instellingen te gaan aanpassen / tweaken. Wil graag een easy to use toestel van deze versie.

Ik heb nu twee toestellen gevonden die dus volgens mij voor mij de beste keuzes zijn. Qua prijs komt het uiteindelijk om en nabij op hetzelfde neer..... maar wat is nou het verschil tussen de global version en de international version. Ik heb het idee dat de international version plug and play is (mits je engels als language kiest) en je bij de global version allemaal dingen met roms en dergelijke moet doen.

https://www.honorbuy.com/...l-version-32gb-black.html

https://www.banggood.com/...1129991.html?rmmds=search

Bij die van honorbuy staat wel Android 6.0 terwijl die global volgens mij 7.0 is? Maar dat zie ik eigenlijk ook niet staan. Wat is nou het verschil tussen die 2?
Heb de redmi note 4 net binnen en ook vorige week de oneplus 5. Vind de redmi prima maar merkbaar iets minder snappy dan de oneplus. Wat wil je, die oneplus is echt retesnel. Vind de redmi redelijk in de hand liggen. Zonder cover glijd deze ook minder snel uit de hand. Android is ok, maar wel meteen flink opgeschoont. Play zat er idd al bij, dus global versie gekregen. Kwam weinig bloatware tegen moet ik zeggen. Met nova is alles meteen zoals ik het wil. Prima aankoop voor die €141...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooddaddy schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:06:
Zit nu even te kijken naar alle varianten en om één of andere reden zou ik graag voor een $GB/64GB willen gaan. Echter, met Snapdragon is deze overal in de pre-order. Die met de Mediatek processor is wel gewoon verkrijgbaar, maar om de één of andere reden krijg ik het gevoel hier dat de Snapdragon de betere keuze is. Heb ik daar gelijk in? En zo ja, waarom kun je beter voor de Snapdragon gaan dan voor de Meditek versie?
Een Global is volgens mij alleen met Snapdragon te krijgen. Global heb je in NL overal 4G. De andere versies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
@GustavSan ben erg benieuwd naar je ervaringen qua battery life met Redmi Note 4 vs OnePlus 5. Voor mij was de erg matige batterijduur de reden voor een overstap van OP3 naar RMN4. Geen minuut spijt van gehad!

Als je een stock android experience wil kan je de RMN4 voorzien van LineageOS. Dan zijn de telefoons qua software bijna hetzelfde en kun je ze qua hardware het best vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
wian schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:55:
@GustavSan ben erg benieuwd naar je ervaringen qua battery life met Redmi Note 4 vs OnePlus 5. Voor mij was de erg matige batterijduur de reden voor een overstap van OP3 naar RMN4. Geen minuut spijt van gehad!

Als je een stock android experience wil kan je de RMN4 voorzien van LineageOS. Dan zijn de telefoons qua software bijna hetzelfde en kun je ze qua hardware het best vergelijken.
Ik heb daar helaas niet zoveel tijd voor. Kocht de Redmi als dedicated scherm voor mijn Mavic Pro remote, dus ben verder ook niet echt bezig met zaken als performance etc.

Wel bijzonder dat je de OP3 batterijduur erg matig vond (in vergelijking met wat)? Ik had namelijk de OP3 en nu de OP5 en merk nauwelijks verschil en kan er prima 1 dag mee rond komen (en dat is eigenlijk het enige dat voor mij noodzakelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krissie100 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:36:
[...]

De zwarte variant lijkt weer op voorraad.

Coupon is helaas niet meer geldig... Dus misschien alsnog wachten of gewoon kopen want bang for Buck blijft het :)
Ik heb hem in het zwart gekocht en totaal 140eu gekost. Die coupon werkte gisteren nog. Ik kreeg iig €-12.42.
Kan de defecte Samsung S7 (moederbord compleet defect) nog wegdoen via zonzoo.nl of een marktplaats bieding voor tussen de 80/100eu. heb ik voor 40/60eu dit toestel. Prima deal dacht ik zo :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
GustavSan schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:31:
[...]

Wel bijzonder dat je de OP3 batterijduur erg matig vond (in vergelijking met wat)? Ik had namelijk de OP3 en nu de OP5 en merk nauwelijks verschil en kan er prima 1 dag mee rond komen (en dat is eigenlijk het enige dat voor mij noodzakelijk is).
In vergelijking met de Redmi Note 3 Pro die ik ervoor had. De RMN3 pro beviel prima, maar ik dacht dat de OP3 nog beter zou bevallen. Dat was niet het geval. Ik irriteerde me eraan om iedere dag te moeten opladen terwijl ik nauwelijks gebruik maak van spelletjes / zware apps. De RMN3 ging 3x zo lang mee als de OP3.

De RMN4 is weer een stapje beter. Ik heb een zakelijke telefoon dus twee telefoons die ik moet opladen. Dan is het enorm fijn dat mijn prive telefoon vaak maar 2x per week opgeladen hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ik wil in whatsapp Nederlandse spelling best wel heel irritant nu elke zin loopt te verbeteren :') Of moet ik zeker NL Rom installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op pagina 1 zegt iemand MoreLocale 2 om de apps in het NL te krijgen. Dan hoef je niks met een rom te doen.
Weet niet of je dan de autocorrect ook in het NL krijgt.

Dan moet je dit kunnen aanpassen in NL
https://faq.whatsapp.com/en/android/30003416

Anders wellicht uitzetten http://www.wikihow.com/Turn-Off-Autocorrect-on-WhatsApp

Volgens mij moet het op deze manier:
http://en.miui.com/thread-22964-1-1.html
YouTube: Add any language to your Android

Iets anders... :)
50 features van de Redmi Note 4 YouTube: 50+ Redmi Note 4 Tips and Tricks (Part 1) | Features | Software Walk...

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
Amdwarrior schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:29:
Ik wil in whatsapp Nederlandse spelling best wel heel irritant nu elke zin loopt te verbeteren :') Of moet ik zeker NL Rom installeren?
Morelocal 2 is voldoende. Dan heb je alle apps in het Nederlands. Alleen hoofdmenu is nog Engelstalig.
Morelocal 2 moet wel met een adb commando.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zou gewoon Xiaomi.eu flashen, dan heb je direct alles Nederlands en meer verbeteringen voor gebruik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
De knoop doorgehakt en de zwarte global versie 3GB/32GB besteld bij Banggood.com. Inclusief tempered glass screenprotector, een bookcase en een hardcase. Het lange wachten kan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
krissie100 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:36:
[...]

Nu niet meer. Is vanmorgen aangepast :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
routier_lub schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:09:
[...]

Morelocal 2 is voldoende. Dan heb je alle apps in het Nederlands. Alleen hoofdmenu is nog Engelstalig.
Morelocal 2 moet wel met een adb commando.
Gewoon spelling check op Nederlands gezet werkt prima voor instellingen vind ik Engels toch beter
O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
*knip*. Hier Hebben we de V&A voor.

[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 04-07-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-10 20:47
Hier ook de Redmi Note 4 3GB / 64GB Global Edition besteld via Banggood voor €140 incl. priority shipping. Hopen dat hij snel binnen is.
Ik ga hem zelf niet gebruiken, dus waarschijnlijk blijft hij gewoon met de standaard ROM draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door eRie op 03-07-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Bij geekbuying is de 4/64gb voorlopig niet leverbaar vanuit HK stock, dit i.v.m. problemen met de levering vanuit de fabriek. Waarschijnlijk zullen andere shops hier ook last van hebben. Naar verwachting zijn ze pas volgende maand weer leverbaar. Ik heb dus mijn order laten wijzigen naar een grijze i.p.v. een zwarte Note 4x, DE warehouse. Daar was er nog 1 op voorraad. Koste wel iets meer (36 euro), maar ik heb nog wat korting weten te fixen via de live chat met de customer service :)

Ondertussen al wel de bootloader unlock procedure uitgevoerd, ging probleemloos. Binnen 1 minuut kreeg ik de SMS al.

[ Voor 17% gewijzigd door Furiousz op 03-07-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Ben me nog steeds aan het afvragen of ik dadelijk überhaupt een andere ROM er op ga zetten. Ik denk dat ik het eerst maar eens aanzie hoe het met de Global ROM zelf werkt. Ben er toch een beetje huiverig voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Waarom huiverig? Alle xiaomi's die ik tot nu toe heb gehad heb ik voorzien van andere roms. En natuurlijk gaat er een enkele keer wel eens iets niet zoals verwacht, maar met
fora zoals tweakers, xda en xiaomi.eu kan er eigenlijk weinig echt fout gaan! Rondom de Xiaomi toestellen is een bijzonder grote community, je hoeft dus niet bang te zijn dat er geen ondersteuning is bij eventuele problemen. Onlangs heb ik nog mijn Redmi Note 2 gebrickt, dat is even balen maar op genoemde fora was de oplossing al snel gevonden.

[ Voor 24% gewijzigd door Furiousz op 03-07-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
ik heb een paar howto guides doorgelezen, en ben er nog geen één tegengekomen die idiot-proof is. Bij verschillende guides bleef ik bij een paar instructies zitten met de vraag "hoe dan" of "waar dan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Kan iemand met een Redmi Note 4 Global Edition mij vertellen aan welke kant de notification led zit?
Zou dacht ik links moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
jobr schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:34:
Kan iemand met een Redmi Note 4 Global Edition mij vertellen aan welke kant de notification led zit?
Zou dacht ik links moeten zijn.
Zit inderdaad links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:32
gooddaddy schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:
Ik heb precies dit probleem dus... Kan nu geen gebruik maken van mijn 64GB sd kaartje. Met alleen een nano sim pakt hij wel de 4G.. super vervelend dit. Heb overigens de snapdragon variant met band 20 en maak gebruik van de standaard rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ten eerste ben ik echt super tevreden over dit apparaat. Wat een prijskwaliteit verhouding. Na een maand gebruik is hij op bijna (daar kom ik zo op:)) vlakken superieur ten opzichte van mijn Nexus 5x, voor 0.5x de prijs. Mooi scherm, snel, lange batterijduur (wat een verademing!) en opzich een ok camera voor wat je betaald.

Een opmerking...

Ik kan moeilijk twee verschillende bluetooth apparaten tegelijk connecten. Dit is voor mij vervelend als ik bijvoorbeeld ga rennen. Ik gebruik dan mijn Charge 2 voor GPS ontvangst en een draadloze koptelefoon. Ik kan of mijn Charge 2 werkend krijgen of mijn draadlozee koptelefoon.. maar allebei niet.

Heeft iemand hiervoor een oplossing of is dit puur een hardware issue door de SOC (mediatek) die niet genoeg bandbreedte heeft voor bluetooth (of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooddaddy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:55:
ik heb een paar howto guides doorgelezen, en ben er nog geen één tegengekomen die idiot-proof is. Bij verschillende guides bleef ik bij een paar instructies zitten met de vraag "hoe dan" of "waar dan"
Als je deze niet kan volgen: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp geef ik het op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1702
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2023
dageeknerd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:42:
[...]

Ik heb precies dit probleem dus... Kan nu geen gebruik maken van mijn 64GB sd kaartje. Met alleen een nano sim pakt hij wel de 4G.. super vervelend dit. Heb overigens de snapdragon variant met band 20 en maak gebruik van de standaard rom.
Voor zover ik weet doet dit probleem zich alleen voor bij Vodafone en heeft niets te maken met de rom versie. Zit zelf nog op de global miui rom op mijn snapdragon note 4 met band 20 en mijn Vodafone sim heeft ook alleen 4g in het nano slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
rudy1702 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Voor zover ik weet doet dit probleem zich alleen voor bij Vodafone en heeft niets te maken met de rom versie. Zit zelf nog op de global miui rom op mijn snapdragon note 4 met band 20 en mijn Vodafone sim heeft ook alleen 4g in het nano slot.
Kan dit nog opgelost worden door een update in de toekomst of door Vodafone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk200 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:22:
[...]

Kan dit nog opgelost worden door een update in de toekomst of door Vodafone ?
Heb je al eens Vodafone gecontacteerd? Dit moet ergens in zitten. Heb al eerder gemeld, ik gebruik Ziggo die op Vodafone netwerk draait en heb geen enkel probleem. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
M
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Heb je al eens Vodafone gecontacteerd? Dit moet ergens in zitten. Heb al eerder gemeld, ik gebruik Ziggo die op Vodafone netwerk draait en heb geen enkel probleem. :?
Had ik gelezen verbaas ik mij ook over misschien verschil in toestel ? redmi note 4, snapdragon 625, miui 8.2.10.0 (MMCFMIDL) , android 6.0.1MMB29M , version 2016102.
Baseband version -8953 gen pack 1
.88508.197607.1
Het is voor mij allemaal nieuw , nu ook tegen aan gelopen dat mi pc suite niet werkt , na wat lezen gebrobeerd via usb debugging en abd drivers de telefoon te conecten maar niet gelukt . Dus via drive maar media naar pc.
Cloud, backup , reboot etc allemaal nieuw , kwam nooit in een menu voorheen , waarom ik dan toch een chinees toestel heb gekocht ? Vind het heel leuk om allemaal uit te vlooien ,en tweakers een prachtige site om te lezen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:32
Toch raar dat het alleen bij Vodafone is. Doet me denken aan dat probleem met oneplus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Tijd voor een andere provider...?
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken