Nahhh, nu weet ik het voor de volgende keer. Gewoon 64gb kopen dan (gaat deze naar mijn moeder). Vind het een prachtapparaat.Rubiks schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:27:
Tijd voor een andere provider...?
Het is een rom probleem met vodafone. Op de frontpage heeft laatst een bericht gestaan wbt vodafone nederland en de oneplus waarbij dit zelfde probleem speelde. Oneplus heeft dit gefixt, nasr het schijnt. Wellicht kun je het aankaarten bij de maker van je rom?
Heb het probleem ook met Hollands nieuwe en Vodafone sim. Vreemd dat het met ziggo wel werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:40:
[...]
Heb je al eens Vodafone gecontacteerd? Dit moet ergens in zitten. Heb al eerder gemeld, ik gebruik Ziggo die op Vodafone netwerk draait en heb geen enkel probleem.
Verwijderd
dageeknerd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:01:
[...]
Nahhh, nu weet ik het voor de volgende keer. Gewoon 64gb kopen dan (gaat deze naar mijn moeder). Vind het een prachtapparaat.
Welke Rom draaien jullie? Ik EU Rom. Poging waard?routier_lub schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:03:
[...]
Heb het probleem ook met Hollands nieuwe en Vodafone sim. Vreemd dat het met ziggo wel werkt.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2017 15:34 ]
Was de originele global, nu heb ik er lineageos opgezet werkt prima. Alleen ontbrak er een aptx codec, maar dat was makkelijk op te lossen door een zipje te flashen, ben weer helemaal blij nu.Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:33:
[...]
[...]
Welke Rom draaien jullie? Ik EU Rom. Poging waard?
Verwijderd
Was heel tevreden over mijn note4 global, echter sinds eergister wil hij niet meer laden. Als de lader er in gaat laad hij voor 1 seconde ofzo en dan weer uit, en dit op repeat.
Iemand een oplossing? (batterij is ook <<30%, dus andere rom proberen opzetten lukt niet meer)
ps: wel al factory reset geprobeert, maar tevergeefs.
Iemand een oplossing? (batterij is ook <<30%, dus andere rom proberen opzetten lukt niet meer)
Al een ander USB kabeltje en een andere lader geprobeerd?!Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:10:
Was heel tevreden over mijn note4 global, echter sinds eergister wil hij niet meer laden. Als de lader er in gaat laad hij voor 1 seconde ofzo en dan weer uit, en dit op repeat.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Telefoon zojuist binnen gekregen. Gelijk proberen te unlocken, maar helaas.... moet nog 72 uur wachten volgens de Mi Unlock tool
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Verwijderd
Jep, ook tevergeefs. Ik krijg de telefoon nu wel boven de 30% geladen (constant on/off). Dus iets flashen behoort mss tot de mogelijkheden, sugesties?Gwannoes schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:21:
[...]
Al een ander USB kabeltje en een andere lader geprobeerd?!
Al een batterij calibratie app uit de Playstore geprobeerd om e.e.a. te calibreren cq resetten?Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:04:
[...]
Jep, ook tevergeefs. Ik krijg de telefoon nu wel boven de 30% geladen (constant on/off). Dus iets flashen behoort mss tot de mogelijkheden, sugesties?
Misschien is de micro-USB poort stuk? (door te ruw gebruik van de kabel of mogelijk onbedoeld verkeerd om erin doen)Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:10:
Je kunt naar de poort kijken onder een felle lamp, eventueel met een vergrootglas, en met een tandenstoker voorzichtig kijken of er beweging in het pinnetje zit wat in de micro-USB poort zit.
Is bij een kennis van mij ook een keer gebeurd, dit kon toen gelukkig nog gesoldeerd worden.
Als je een oude versie van de unlock tool gebruikt heb je geen 72 uur wachttijd. Lees even terug in dit topic voor de exacte versie.Furiousz schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:47:
Telefoon zojuist binnen gekregen. Gelijk proberen te unlocken, maar helaas.... moet nog 72 uur wachten volgens de Mi Unlock tool
Laatste bericht is dat dat niet meer kan, ze verplichten nu om te updaten naar een nieuwere versie waardoor die workaround niet meer werkt.wian schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:11:
[...]
Als je een oude versie van de unlock tool gebruikt heb je geen 72 uur wachttijd. Lees even terug in dit topic voor de exacte versie.
Smash in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
Die berichten had ik inderdaad ook al gelezen. Nouja, dan nog maar even 2 dagen met MIUI draaien en daarna Lineage flashen.
De eerste indruk van het toestel is in elk geval goed, lekker vlot vergeleken met mijn Note 2.
De eerste indruk van het toestel is in elk geval goed, lekker vlot vergeleken met mijn Note 2.
Ik heb de Redmi Note 4 (Global Edition) voor m'n vader besteld. Hij wordt vandaag geleverd door Fedex (besteld bij honorbuy.com). M'n vader wil graag alles in het Nederlands.
Dus ik ben me een beetje aan het inlezen hoe de Xiaomi.eu ROM geflasht moet worden. Dat moet op zich niet zo moeilijk zijn.
Alleen vraag ik me af welke versie ik moet nemen. Op https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=36337 is MIUIv8.5(.2.0.MBFCNED_v8-6.0) nu de laatste versie.
Is het verstandig om deze gewoon te flashen? Als ik in dit topic zoek op "8.5" vind ik niks. Gebruikt niemand die?
En ik vraag me ook af of de Xiaomo.eu ROM's OTA hebben? Of moet je de nieuwe versies elke keer zelf flashen? Dat zie ik me vader natuurlijk niet doen ;-)
Dus ik ben me een beetje aan het inlezen hoe de Xiaomi.eu ROM geflasht moet worden. Dat moet op zich niet zo moeilijk zijn.
Alleen vraag ik me af welke versie ik moet nemen. Op https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=36337 is MIUIv8.5(.2.0.MBFCNED_v8-6.0) nu de laatste versie.
Is het verstandig om deze gewoon te flashen? Als ik in dit topic zoek op "8.5" vind ik niks. Gebruikt niemand die?
En ik vraag me ook af of de Xiaomo.eu ROM's OTA hebben? Of moet je de nieuwe versies elke keer zelf flashen? Dat zie ik me vader natuurlijk niet doen ;-)
Zeg je nou dat B20 met LineageOS werkt bij jou? Hier met AospExtended & HN werkt het nog niet ...dageeknerd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:52:
[...]
Was de originele global, nu heb ik er lineageos opgezet werkt prima. Alleen ontbrak er een aptx codec, maar dat was makkelijk op te lossen door een zipje te flashen, ben weer helemaal blij nu.
Ja alleen in het nano slot (met vodafone). Andere providers hebben gewoon 4g in beide simkaart slots...swima schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:48:
[...]
Zeg je nou dat B20 met LineageOS werkt bij jou? Hier met AospExtended & HN werkt het nog niet ...
[ Voor 13% gewijzigd door dageeknerd op 11-07-2017 12:55 ]
Er zijn twee versies van de Note 4. Een voor het Mediatek SoC genaamd Nikel en eentje voor hetKitser schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:17:
Ik heb de Redmi Note 4 (Global Edition) voor m'n vader besteld.
Alleen vraag ik me af welke versie ik moet nemen.
Snapdragon SoC namens Mido.
Op de doos staat welke versie het is. Je kan ook de hardware dubbelchecken met een benchmark of een hardware info app uit de Google Store.
Belangrijk is dat je de juiste versie weet!
Kijk dan in de device list welke ROM naam die betreffende versie heeft.
HMNote4 = Nikel
HMNote4X = Mido
Kies dan een weekly of stable versie uit de ROM lijst.
https://xiaomi.eu/community/threads/7-7-6.40698/
De Global editie zou altijd Mido moeten zijn. Maar zeker weten is beter...
Het gaat inderdaad om een Snapdragon.cornfed99111 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:15:
[...]
Er zijn twee versies van de Note 4. Een voor het Mediatek SoC genaamd Nikel en eentje voor het
Snapdragon SoC namens Mido.
Op de doos staat welke versie het is. Je kan ook de hardware dubbelchecken met een benchmark of een hardware info app uit de Google Store.
Belangrijk is dat je de juiste versie weet!
Kijk dan in de device list welke ROM naam die betreffende versie heeft.
HMNote4 = Nikel
HMNote4X = Mido
Kies dan een weekly of stable versie uit de ROM lijst.
De Global editie zou altijd Mido moeten zijn. Maar zeker weten is beter...
Misschien heb ik m'n vraag niet goed geformuleerd.
Ik bedoelde eigenlijk welk versienummer MIU ik moet hebben.
Als ik op jouw linkje klik en daarna kies voor "stable" kan ik allerlei versies kiezen.
M'n gevoel zegt gewoon de de nieuwste pakken. Dus 8.5
Klopt dat?
Ps moet nog ruim 2 dagen wachten tot ik de bootloader kan unlocken. Wat een onzinnig beleid is dat van die 72 uur zeg.
Deze moet je hebben:Kitser schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:19:
[...]
Het gaat inderdaad om een Snapdragon.
Ik bedoelde eigenlijk welk versienummer MIU ik moet hebben.
Als ik op jouw linkje klik en daarna kies voor "stable" kan ik allerlei versies kiezen.
M'n gevoel zegt gewoon de de nieuwste pakken. Dus 8.5
Klopt dat?
Ps moet nog ruim 2 dagen wachten tot ik de bootloader kan unlocken. Wat een onzinnig beleid is dat van die 72 uur zeg.
xiaomi.eu_multi_HMNote4X_V8.5.1.0.MCFCNED_v8-6.0.zip
8.5 is idd de laatste stable versie.
[ Voor 3% gewijzigd door Rubiks op 11-07-2017 18:08 ]
Ach so...Kitser schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:19:
[...]
Inderdaad voor de hoogste versie gaan.
Je moet alleen kiezen voor een stable of beta versie.
OTA heb je volgens mij wel, maar niet zo frequent als bij de officiële Chinese ROM.
Als je graag up-to-date wilt blijven, kan je beter zelf met de hand updaten.
Voor de rest maakt het niet zoveel uit. MIUI9 komt eind dit jaar uit en die krijgt de Note 4 ook.
En dan ben je weer aan het hobbyen.
Vraagje over de simkaarten. Gebruik in sim1 mijn zakelijke nummer van Tele2. In sim2 zit m'n privé prepaid kaart.
Nu wil ik een sms sturen vanaf m'n zakelijke nummer maar waar in miui kan ik aangeven dat ie vanaf het zakelijke nummer smst? Het blijkt dat ie nu smst vanaf m'n privé nummer....
Ik post hem wel ff in het miui sub forum
Nu wil ik een sms sturen vanaf m'n zakelijke nummer maar waar in miui kan ik aangeven dat ie vanaf het zakelijke nummer smst? Het blijkt dat ie nu smst vanaf m'n privé nummer....
Ik post hem wel ff in het miui sub forum
[ Voor 8% gewijzigd door groxgrox op 12-07-2017 20:46 ]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Zie:En ik vraag me ook af of de Xiaomo.eu ROM's OTA hebben? Of moet je de nieuwe versies elke keer zelf flashen? Dat zie ik me vader natuurlijk niet doen ;-)
"Some facts about OTA delay"
Verwijderd
Lijkt het niet te zijn, telefoon is helemaal naar nul geweest, en daarna lade hij weer even normaal.
Nu vertoont hij weer hetzelfde gedrag, alleen niet meer 100% van de tijd. Als hij laad levert bewegen met de usb kabel geen storing op, dus ik neem aan dat die HW gewoon nog goed is (mag ook wel voor een telefoon van een maand-ish oud).
Nu vertoont hij weer hetzelfde gedrag, alleen niet meer 100% van de tijd. Als hij laad levert bewegen met de usb kabel geen storing op, dus ik neem aan dat die HW gewoon nog goed is (mag ook wel voor een telefoon van een maand-ish oud).
WhatTheFuck schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:28:
[...]
Misschien is de micro-USB poort stuk? (door te ruw gebruik van de kabel of mogelijk onbedoeld verkeerd om erin doen)
Je kunt naar de poort kijken onder een felle lamp, eventueel met een vergrootglas, en met een tandenstoker voorzichtig kijken of er beweging in het pinnetje zit wat in de micro-USB poort zit.
Is bij een kennis van mij ook een keer gebeurd, dit kon toen gelukkig nog gesoldeerd worden.
Sinds gisterenmiddag ook de Redmi Note 4 in bezit. Ziet er echt super uit. Echt een bang for buck telefoon. Klein vraagje, maakt het uit dat je de locatie of ''region'' niet op Nederland kan instellen? Dat de taal niet in het Nederlands kan wist ik, maar dat je niet de juiste locatie kan instellen was mij niet bekend.
Ik heb de telefoon niet zelf in gebruik, dus nog even kijken of er uiteindelijk de EU ROM op komt te staan.
Ik heb de telefoon niet zelf in gebruik, dus nog even kijken of er uiteindelijk de EU ROM op komt te staan.
Taal op Engels, Locatie op Duitsland zetten en via MoreLocale (kleine adb shell command uitvoeren) op Nederlands zetten.eRie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:40:
Sinds gisterenmiddag ook de Redmi Note 4 in bezit. Ziet er echt super uit. Echt een bang for buck telefoon. Klein vraagje, maakt het uit dat je de locatie of ''region'' niet op Nederland kan instellen? Dat de taal niet in het Nederlands kan wist ik, maar dat je niet de juiste locatie kan instellen was mij niet bekend.
Telefoon is dan in het Engels en alle apps in het Nederlands
Ik dacht eerst dat dit (lokatie op Duitsland) de oorzaak was voor onverklaarbare problemen.
Zo kon ik bijvoorbeeld geen video's uploaden via YouTube omdat ik een foutmelding kreeg.
Alles was gerelateerd aan rechten (standaard timmert MIUI de boel aardig dicht maar is ook makkelijk weer toegang te geven)
GPS werkt perfect, alle bekende apps werken perfect en je hebt gewoon elke maand OTA updates
[ Voor 5% gewijzigd door vincent_1234 op 12-07-2017 08:01 ]
Top. Ergens een stappenplan wat betreft More Locale? Als ik die app opzoek krijg ik meerdere mogelijkheden. En ik kan niks vinden over het adb command.vincent_1234 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:00:
[...]
Taal op Engels, Locatie op Duitsland zetten en via MoreLocale (kleine adb shell command uitvoeren) op Nederlands zetten.
Telefoon is dan in het Engels en alle apps in het Nederlands
Ik dacht eerst dat dit (lokatie op Duitsland) de oorzaak was voor onverklaarbare problemen.
Zo kon ik bijvoorbeeld geen video's uploaden via YouTube omdat ik een foutmelding kreeg.
Alles was gerelateerd aan rechten (standaard timmert MIUI de boel aardig dicht maar is ook makkelijk weer toegang te geven)
GPS werkt perfect, alle bekende apps werken perfect en je hebt gewoon elke maand OTA updates
Google Play: MoreLocale 2eRie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:14:
[...]
Top. Ergens een stappenplan wat betreft More Locale? Als ik die app opzoek krijg ik meerdere mogelijkheden. En ik kan niks vinden over het adb command.
De app geeft zelf aan wat je moet invoeren met ADB maar een stappenplan is nog makkelijker en het internet staat er vol mee, bijv: http://en.miui.com/thread-22964-1-1.html
Om USB debugging volledig te activeren moet je inloggen met een MIUI account op de telefoon
Ik heb nog nooit een OTA update gehad. Heb nu een paar maanden een Note4 64GB met MTK chip. Ik heb deze versies:vincent_1234 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:00:
[...]
{knip}
Android version | 6.0 MRA58K |
Android security patch level | 2017-01-01 |
MIUI version | MIUI Global 8.1 | Stable 8.1.6.0(MBFMIDI) |
Had ik dan wel al updates moeten hebben?
Ik heb alleen ervaring met de Global (snapdragon) maar voor zover ik weet MTK ook hoor.Gwannoes schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:04:
[...]
Ik heb nog nooit een OTA update gehad. Heb nu een paar maanden een Note4 64GB met MTK chip. Ik heb deze versies:
Android version 6.0 MRA58K Android security patch level 2017-01-01 MIUI version MIUI Global 8.1 | Stable
8.1.6.0(MBFMIDI)
Je had inmiddels op 8.2.1 moeten zitten: http://en.miui.com/download-309.html
Waarschijnlijk staat er dan een custom ROM op van de leverancier, Banggood en Gearbest doen dit volgensmij
Vreemd, ik had vorige week al een unlock aangevraagd. Vandaag de Redmi Note 4 binnengekregen, alles goed ingesteld, unlock tool opgestart en dan zegt ie dat de binding time too shoort is (lees then 72 hours)
Die 72 uur lopen pas vanaf dat je telefoon aan je MI account hebt gelinkt.gooddaddy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:57:
Vreemd, ik had vorige week al een unlock aangevraagd. Vandaag de Redmi Note 4 binnengekregen, alles goed ingesteld, unlock tool opgestart en dan zegt ie dat de binding time too shoort is (lees then 72 hours)
Dat geeft unlock tool ook aan als je probeert te unlocken.
Ben op zoek naar een goede kwaliteit tempered glass voor RN4X. Ik heb al verschillende geprobeerd maar nog geen goede gevonden. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand nog een tip?
Waarschijnlijk is er gerommeld met de rom.Gwannoes schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:04:
[...]
Ik heb nog nooit een OTA update gehad. Heb nu een paar maanden een Note4 64GB met MTK chip. Ik heb deze versies:
Android version 6.0 MRA58K Android security patch level 2017-01-01 MIUI version MIUI Global 8.1 | Stable
8.1.6.0(MBFMIDI)
Ik had hetzelfde, uiteindelijk een unlock aangevraagd en de standaard rom erin gezet.
Bij de toestellen die ik gehad heb en niet updaten gaat ook de "Safetynet Test" de mist in.
Kan jij die eens downloaden vanuit de playstore en eens draaien?
PVoutput 3250 WP
Ik heb deze besteld maar nog niet binnen.Rubiks schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:37:
Ben op zoek naar een goede kwaliteit tempered glass voor RN4X. Ik heb al verschillende geprobeerd maar nog geen goede gevonden. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand nog een tip?
Dus voor een Redmi note 4 global version
[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 13-07-2017 19:00 ]
Na de reactie van @vincent_1234 heb ik besloten ook naar xiaomi.eu te updaten. Ik had bij Xiaomi al toestemming gekregen om te bootloader te unlocken. Nu dus die unlock tool gedownload, blijkt dat ik nog een setting op m'n phone moet doen, en dan nog 72 uur wachten_root schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:52:
[...]
Waarschijnlijk is er gerommeld met de rom.
Ik had hetzelfde, uiteindelijk een unlock aangevraagd en de standaard rom erin gezet.
Bij de toestellen die ik gehad heb en niet updaten gaat ook de "Safetynet Test" de mist in.
Kan jij die eens downloaden vanuit de playstore en eens draaien?
SafetyNet Test gedownload... Passed!
Ik had mijn toestel trouwens gekocht bij Xiaomi Mi Store op AliExpress.
Gisteren de bootloader kunnen unlocken en gelijk Lineage OS 14.1 er op gezet, dit ging gelukkig allemaal zonder problemen. Ik ben tot nu toe erg positief over het toestel, vooral de accu prestaties vind ik een verademing t.o.v. de de Note 2! Ik gebruik Greenify (root).
Wat ik wel jammer vind in Lineage is dat je apps niet kunt unlocken met je vingerafdruk. Het kan wel, maar werkt zeer omslachtig en is niet handig voor dagelijks gebruik. Apps die je lockt zijn alleen te benaderen via een omweg. In MIUI was dit een stuk eenvoudiger.
Wat ik wel jammer vind in Lineage is dat je apps niet kunt unlocken met je vingerafdruk. Het kan wel, maar werkt zeer omslachtig en is niet handig voor dagelijks gebruik. Apps die je lockt zijn alleen te benaderen via een omweg. In MIUI was dit een stuk eenvoudiger.
[ Voor 38% gewijzigd door Furiousz op 14-07-2017 08:51 ]
Ik lees op XDA-developers dat iemand een LineageOS ROM aan het maken voor de Nikel/MediaTek variant gebaseerd op kernel + driver source code. Interessant om te volgen!!
Zo te zien een van de "duurdere" exemplaren. Ben benieuwd of dat nog wat uitmaakt in de praktijk.jobr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:00:
[...]
Ik heb deze besteld maar nog niet binnen.
Dus voor een Redmi note 4 global version
Ik hoor graag van je hoe die bevalt als je hem hebt....👍
Morgen toch maar een andere ROM er op zetten, wanneer de unlock periode voorbij is. In het micro-sim slot krijg ik geen 4G met Vodafone, in nano-sim wel. Maar daar wil ik juist een extra sd-kaartje in doen
Verwijderd
Voorlopig doet hij het weer 
Er zijn nog anderen met zelfde issue, voor hen leek tot 0% ontladen en daarna weer opladen gewoon de oplossing.
YouTube: Xiaomi Redmi 4 charging problem - solved by discharging to 0%
Er zijn nog anderen met zelfde issue, voor hen leek tot 0% ontladen en daarna weer opladen gewoon de oplossing.
YouTube: Xiaomi Redmi 4 charging problem - solved by discharging to 0%
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:21:
Lijkt het niet te zijn, telefoon is helemaal naar nul geweest, en daarna lade hij weer even normaal.
[...]
@gooddaddy Welke versie heb je? De global zou op beide slots 4G moeten hebben.
Zelf ben ik ook aan het denken naar de EU ROMs te gaan, maar kan ik daarna updaten naar een nieuwe versie of moet ik steeds van scratch weer alles instellen? Mijn voornaamste reden zou Android 7 zijn of is het de moeite niet? Vooral split screen lijkt mij handig maar dat zit voor de mido nog niet in de laatste rom zie ik, vandaar de update vraag.
(Ja dit is mijn eerste echte Android toestel sinds een Windows Mobile 6 HTC)
Zelf ben ik ook aan het denken naar de EU ROMs te gaan, maar kan ik daarna updaten naar een nieuwe versie of moet ik steeds van scratch weer alles instellen? Mijn voornaamste reden zou Android 7 zijn of is het de moeite niet? Vooral split screen lijkt mij handig maar dat zit voor de mido nog niet in de laatste rom zie ik, vandaar de update vraag.
(Ja dit is mijn eerste echte Android toestel sinds een Windows Mobile 6 HTC)
Ik vraag me af waarom jullie deze niet gewoon in Nederland bestellen ?
Je betaalt €60 euro meer maar je hebt hem twee dagen later en hij is volledig omgezet naar de Nederlandse taal.
https://www.thegrandstore...ium=cpc&utm_campaign=rmn4
Je betaalt €60 euro meer maar je hebt hem twee dagen later en hij is volledig omgezet naar de Nederlandse taal.
@karine1 Ik zie er nergens bij staan dat hij NL is, maar als dat zo is dan heeft iemand hem dus al uit de doos gehaald en geunlocked om dat voor elkaar te krijgen gezien hij geleverd word met Global rom die geen NL support heeft.
Dat vind ik een minder idee, aangezien dat betekend dat er van alles op het toestel kan worden gezet als root.
Ook interesseert NL mij geen zak (ik ben zo'n Nederlander die als eerste op een apparaat gaat zoeken hoe hij hem op Engels krijgt), wat mij wel interesseert is Android 7.
Dat vind ik een minder idee, aangezien dat betekend dat er van alles op het toestel kan worden gezet als root.
Ook interesseert NL mij geen zak (ik ben zo'n Nederlander die als eerste op een apparaat gaat zoeken hoe hij hem op Engels krijgt), wat mij wel interesseert is Android 7.
Tsja, we zijn tenslotte wel Nederlanders hè. En 60 euro meer op een bedrag van 150 euro dat is toch weer 40 % meer. Dat is best veel. Dat geld kun je dan ook weer gebruiken voor een hoesje, screen protector en extra opslag in de vorm van een sd-card. En die 10 dagen wachten is niet zo erg.karine1 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:55:
Hebben deze smartphones de Nederlandse of Engelse taal?
Ja. Al onze aangeboden telefoons draaien op een (Europese) Android besturingssysteem, tenzij duidelijk anders vermeld. De Nederlandse of Engelse taal zijn dus aanwezig en kun je selecteren.
Ik veronderstel dat ze bij the Grand Store de Europese versie installeren zodat hij in het Nederlands staat.
Maar stel dat ik nu zo één bestel met Android 6 erop, wordt deze dan automatisch geupdate naar Android 7 en later naar Android 8 of moet je dit steeds zelf blijven doen ?
Kopen in Nederland lijkt me vooral handig voor de garantie.
Ja. Al onze aangeboden telefoons draaien op een (Europese) Android besturingssysteem, tenzij duidelijk anders vermeld. De Nederlandse of Engelse taal zijn dus aanwezig en kun je selecteren.
Ik veronderstel dat ze bij the Grand Store de Europese versie installeren zodat hij in het Nederlands staat.
Maar stel dat ik nu zo één bestel met Android 6 erop, wordt deze dan automatisch geupdate naar Android 7 en later naar Android 8 of moet je dit steeds zelf blijven doen ?
[ Voor 5% gewijzigd door karine1 op 15-07-2017 10:26 ]
Ik heb de global Rom, maar toen ik mijn Sim gisteren in het micro-sim slot dee kreeg ik alleen maar Edge (E) te zien (ik zat binnen). Na hem weer in het nano-sim slot gedaan te hebben had ik direct weer 4GLOTG schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:40:
@gooddaddy Welke versie heb je? De global zou op beide slots 4G moeten hebben.
BTW, de GPS is niet echt denderend. Ik neem mijn telefoon altijd mee op de fiets, zodat ik Stava mijn ritten kan bijhouden, maar volgens mijn telefoon was ik vandaag na 2.7 gestop en niet meer verder gegaan. Terwijl ik toch echt 54 km had gefietst. Of zal het er aan liggen dat ik hem in zo' book-flip-cover had? Volgende keer maar eens in een normaal hoesje doen
Verwijderd
GPS komt waarschijnlijk doordat je de Global Rom gebruikt. Flash EU maar eens.gooddaddy schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:01:
[...]
Ik heb de global Rom, maar toen ik mijn Sim gisteren in het micro-sim slot dee kreeg ik alleen maar Edge (E) te zien (ik zat binnen). Na hem weer in het nano-sim slot gedaan te hebben had ik direct weer 4G
BTW, de GPS is niet echt denderend. Ik neem mijn telefoon altijd mee op de fiets, zodat ik Stava mijn ritten kan bijhouden, maar volgens mijn telefoon was ik vandaag na 2.7 gestop en niet meer verder gegaan. Terwijl ik toch echt 54 km had gefietst. Of zal het er aan liggen dat ik hem in zo' book-flip-cover had? Volgende keer maar eens in een normaal hoesje doen
Twee vraagjes over deze telefoon;
Zijn er mogelijkheden om stabiele andere Roms te installeren? (zo kaal mogelijk)
Hoe verhoud de camera zicht t.o.v. de moto g5 plus?
Zijn er mogelijkheden om stabiele andere Roms te installeren? (zo kaal mogelijk)
Hoe verhoud de camera zicht t.o.v. de moto g5 plus?
Hier staat wat
@gooddaddy Ik bedoel echt de hardware. Is het de Note 4 met snapdragon en dus niet de mediatek of 4X?
Verwijderd
Omdat ik hier vier Xiaomi's heb is €240,- in het putje. Is heel veel kratten bier.karine1 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:55:
Kleine moeite dit topic eens te lezen?Flappiewappie schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:05:
Twee vraagjes over deze telefoon;
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2017 13:11 ]
Qua garantie weet ik niet, ik ken de zaak daar niet en heb er ook geen reacties van gelezen.karine1 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:24:
Hebben deze smartphones de Nederlandse of Engelse taal?
Verder denk ik niet dat je automatisch updates krijgt, ze installeren immers een niet officiële rom. Alleen de officiële krijgen automatisch updates. Nog maals, er is geen officiële Europese rom. Je hebt de Chinese en de global rom. De global heeft geen Nederlands, alleen de custom ROMs van Xiaomi.eu hebben dat. Waarschijnlijk zetten ze die er dan op of het is toch gewoon de global met Engels.
Om Nederlands te leveren hebben ze dus de telefoon moeten registreren op een account van hun om een unlock code te krijgen. Ik zou het liever zelf doen met de garantie dat er niet mee gerommeld is.
Verwijderd
En we zijn Tweakers. Echte Tweakers tweaken zelf.LOTG schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:21:
[...]
Qua garantie weet ik niet, ik ken de zaak daar niet en heb er ook geen reacties van gelezen.
Verder denk ik niet dat je automatisch updates krijgt, ze installeren immers een niet officiële rom. Alleen de officiële krijgen automatisch updates. Nog maals, er is geen officiële Europese rom. Je hebt de Chinese en de global rom. De global heeft geen Nederlands, alleen de custom ROMs van Xiaomi.eu hebben dat. Waarschijnlijk zetten ze die er dan op of het is toch gewoon de global met Engels.
Om Nederlands te leveren hebben ze dus de telefoon moeten registreren op een account van hun om een unlock code te krijgen. Ik zou het liever zelf doen met de garantie dat er niet mee gerommeld is.
Dat was niet echt duidelijk. Ik heb de 3GB/32GB Snapdragon variantLOTG schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:06:
@gooddaddy Ik bedoel echt de hardware. Is het de Note 4 met snapdragon en dus niet de mediatheek of 4X?
Is vandaag binnen gekomen. Is even een pielen om deze er op de juiste plek op te krijgen. Maar met een paar tapes voor positioneren gaat het prima.Rubiks schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:17:
[...]
Zo te zien een van de "duurdere" exemplaren. Ben benieuwd of dat nog wat uitmaakt in de praktijk.
Ik hoor graag van je hoe die bevalt als je hem hebt....👍
Zit goed verpakt in ieder geval.
Ik vind dat deze mooi past. Is in ieder geval wat breder en hoger dan het velletje wat er standaard op zit.
Ik heb ook dit hoesje. Past allemaal mooi
Weet iemand waar ik goeie tempered glass protector kan bestellen.
Had ze van banggood, kreeg mijn geld terug omdat de rand niet hechte (op alle drie)
Nu bij zowel dx.com als gearbest besteld. Krijg ik screenprotector waarbij de gaten niet kloppen.
Zit half over mijn frontcam heen. Als jullie wat links hebben voor tempered glass of gewoon folie dan graag.
Heb de Note 4 global version besteld bij Geekbuying, vreemde is als ik op sommige van die plaatjes kijk zitten de gaten anders dan bij mij.
Had ze van banggood, kreeg mijn geld terug omdat de rand niet hechte (op alle drie)
Nu bij zowel dx.com als gearbest besteld. Krijg ik screenprotector waarbij de gaten niet kloppen.
Zit half over mijn frontcam heen. Als jullie wat links hebben voor tempered glass of gewoon folie dan graag.
Heb de Note 4 global version besteld bij Geekbuying, vreemde is als ik op sommige van die plaatjes kijk zitten de gaten anders dan bij mij.
[ Voor 16% gewijzigd door djcasl op 15-07-2017 16:04 ]
There is no knowledge, that is not Power!
jobr schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:52:
[...]
Is vandaag binnen gekomen. Is even een pielen om deze er op de juiste plek op te krijgen. Maar met een paar tapes voor positioneren gaat het prima.
Zit goed verpakt in ieder geval.
Ik vind dat deze mooi past. Is in ieder geval wat breder en hoger dan het velletje wat er standaard op zit.
Ik heb ook dit hoesje. Past allemaal mooi
Heb je ook dat het scherm wat grijzer lijkt en dat er bij een bepaalde lichtinval een soort raster van puntjes te zien is, vooral wanneer het scherm donker is ?
Soms heb ik ook last van een soort oliekleurige vlek. Schijnt te maken hebben met ruimte tussen scherm en protector omdat alleen de randen "gelijmd" zijn.
Ik heb deze :djcasl schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:01:
Bekijk dit op eBay http://www.ebay.com/itm/282292457170
Past goed. De randen zijn goed afgerond.
Zie ook mijn vorige reactie.
Dat raster zie ik ook, maar dan moet ik wel mijn best doen.Rubiks schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:28:
[...]
![]()
Heb je ook dat het scherm wat grijzer lijkt en dat er bij een bepaalde lichtinval een soort raster van puntjes te zien is, vooral wanneer het scherm donker is ?
Soms heb ik ook last van een soort oliekleurige vlek. Schijnt te maken hebben met ruimte tussen scherm en protector omdat alleen de randen "gelijmd" zijn.
Ze bieden de optie aan voor de Note4 en de Note4X, ik heb de Global version (SD625 SOC) die qua inhoudt bijna identiek is aan de 4X. Maakt nog uit welke ik dan bestel?Rubiks schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:39:
[...]
Ik heb deze :
Bekijk dit op eBay http://www.ebay.com/itm/282292457170
Past goed. De randen zijn goed afgerond.
Zie ook mijn vorige reactie.
Heb nu 6 screenprotectors waarbij de gaten tussen speaker en frontcam niet kloppen.
[ Voor 8% gewijzigd door djcasl op 15-07-2017 17:02 . Reden: extra info ]
Je moet de RN4X hebben ☺️djcasl schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:01:
[...]
Ze bieden de optie aan voor de Note4 en de Note4X, ik heb de Global version (SD625 SOC) die qua inhoudt bijna identiek is aan de 4X. Maakt nog uit welke ik dan bestel?
Heb nu 6 screenprotectors waarbij de gaten tussen speaker en frontcam niet kloppen.
Thanks meteen 2 besteld, kan ik mijn zwager ook blij maken.
Maar dan heb ik nu dus waarschijnlijk tempered glass voor note4 en moet ik 4X hebben dus
Verwijderd
Protector is helemaal niet nodig. Glas moet je wel erg gek doen als jij daar krassen op krijgt. Hier 4 Notes van 2 t/m 4 en allemaal zonder protector (ook de kinderen). Geen centje pijn.djcasl schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:01:
Dat met die niet hechtende rand heb ik inderdaad ook. Toch maar even een klacht indienen bij Banggood en kijken of ik mijn geld terug krijg
Ook maar direct twee stuks op eBay besteld op de link hierboven
Ook maar direct twee stuks op eBay besteld op de link hierboven
Ik heb de RN2 wel eens laten vallen. Er zat toen een scheur in de protector, maar niet in het schermVerwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:32:
[...]
Protector is helemaal niet nodig. Glas moet je wel erg gek doen als jij daar krassen op krijgt. Hier 4 Notes van 2 t/m 4 en allemaal zonder protector (ook de kinderen). Geen centje pijn.

Ik denk dus dat het wel degelijk zin heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Rubiks op 15-07-2017 18:40 ]
Verwijderd
Je moet toch ooit een reden hebben om weer eens wat nieuws te kopen?Rubiks schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:39:
[...]
Ik heb de RN2 wel eens laten vallen. Er zat toen een scheur in de protector, maar niet in het scherm
Ik denk dus dat het wel degelijk zin heeft.
Het zit me ook niet echt mee. 72 uur zijn voorbij, dus ik weer proberen die bootloader te unlocken. Krijg ik een "Unknown Error". Maar even goed gaan zoeken wat dit nu weer kan zijn.
Is toch weer eeen paar kratjes bier...😋Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:48:
[...]
Je moet toch ooit een reden hebben om weer eens wat nieuws te kopen?NB: een nieuw scherm voor deze toestellen kost overigens maar 2 tientjes. Weet ik uit ervaring met mijn Note 2.
Probeer de Unlock tool eens als administrator te startengooddaddy schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:31:
Het zit me ook niet echt mee. 72 uur zijn voorbij, dus ik weer proberen die bootloader te unlocken. Krijg ik een "Unknown Error". Maar even goed gaan zoeken wat dit nu weer kan zijn.
That did the trick. NU maar eens kijken of ik een eu ROM er op krijgReflector schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:47:
[...]
Probeer de Unlock tool eens als administrator te starten
Thanks
Die gaat bij mij dus fout bij stap 6. Command window komt heel even en is weg. Dus blijk baar toch niet zo idiot-proofVerwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:08:
[...]
Als je deze niet kan volgen: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashtwrp geef ik het op.
Het lijkt uiteindelijk wel gelukt te zijn, maar er gaat iets niet goed. Wachtwoord van Google-account pakt ie niet, maar ook het wachtwoord van mijn Mi-account lukt niet. Bij het aanmalden van je Mi-account heb je de mogelijkheid om je wachtwoord te zien dat je hebt ingetypt en daar zie ik toch echt het goede wachtwoord staan.
Ik heb gewoon WiFi, dus dat is het probleem niet
BTW, duurt het opstarten na de eerste keer altijd zo lang? Duurde wel een minuut of vijf
Nog maar een keer opnieuw geflashed, maar weer hetzelfde probleem. Op de één of andere manier lijkt het systeem een probleem t ehebben met het versturen van leestekens in een wachtwoord. Na het wijzigen van zowel Mijn Google als Mi-forum wachtwoord, zonder leestekens, werkte het allemaal wel. En ik heb nu by XIAOMI.eu 8.51 stable op mijn telefoon staan
Toch nog een kleine edit. Het lijkt er op dat deze Rom het %-teken niet goed doorzet. En laat ik dat nu in veel wachtwoorden hebben
Laatste edit van deze post. toetsenbord probleem opgelost door het installeren van GBoard.
[ Voor 88% gewijzigd door gooddaddy op 17-07-2017 07:22 ]
Dan toch maar beslist om de Xiaomi Redmi Note 4 te bestellen.
Maar wat is nu het verschil tussen de Xiaomi Redmi Note 4 Global Edition en de Xiaomi Redmi Note 4 International Version ?
De eerste kan je bij Banggood kopen voor €136 en die andere bij Honorbuy voor €148.
Voorkeur gaat naar Honorbuy daar deze in stock zit in een Europees warenhuis.
Maar Honorbuy geeft maar 1 jaar garantie wat ik niet begrijp ?
Zijn er dan geen andere shops die 2 jaar garantie geven ?
Maar wat is nu het verschil tussen de Xiaomi Redmi Note 4 Global Edition en de Xiaomi Redmi Note 4 International Version ?
De eerste kan je bij Banggood kopen voor €136 en die andere bij Honorbuy voor €148.
Voorkeur gaat naar Honorbuy daar deze in stock zit in een Europees warenhuis.
Maar Honorbuy geeft maar 1 jaar garantie wat ik niet begrijp ?
Zijn er dan geen andere shops die 2 jaar garantie geven ?
De international versie heeft de B20 band niet, volgens mij. Kan een probleem zijn, ligt aan je provider
BTW, met de ROM van xiaomi.eu werkt de 4G nog steeds niet op het micro-sim slot met mijn Vodafone sim kaart
BTW, met de ROM van xiaomi.eu werkt de 4G nog steeds niet op het micro-sim slot met mijn Vodafone sim kaart
Net even gekeken bij de Internationale versie : Supported Bands:4G:FDD-LTE B1/B3/B4/B5/B7/B8/B20,TD-LTE B38/B40;3G: WCDMA B1/B2/B5/B8; 2G: GSM B2/B3/B5/B8
Dus blijkbaar wel 4G supported.
Toch wel vreemd wanneer jij 1 van deze twee versies hebt de 4G niet werkt.
Dus blijkbaar wel 4G supported.
Toch wel vreemd wanneer jij 1 van deze twee versies hebt de 4G niet werkt.
Als je Vodafone hebt, dan heb je bij 4G de B20 band nodig en die zit dus niet bij de International versie.
Tevens lijkt er een probleem te zijn met 4G support bij Vodafone bij gebruik van het micro-sim slot. Met het nano-slot heb ik geen 4G problemen
Tevens lijkt er een probleem te zijn met 4G support bij Vodafone bij gebruik van het micro-sim slot. Met het nano-slot heb ik geen 4G problemen
@karine1 Volgens mij is dat dezelfde telefoon alleen noemt de ene het international en de andere global. De Global Edition heeft in elk geval band 20 voor 4G in NL op sommige netwerken. Op de doos zit dan ook een rode global edition sticker.
De issue die @gooddaddy heeft is dat 4G maar op 1 van de 2 sims slots werkt (de telefoon is dual sim).
De issue die @gooddaddy heeft is dat 4G maar op 1 van de 2 sims slots werkt (de telefoon is dual sim).
edit: verplaats naar Reflector in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
[ Voor 86% gewijzigd door Reflector op 18-07-2017 12:18 ]
Bedankt, iemand nog een tip waar ik het best kan bestellen ?
Vorige week mijn Note 4 global version binnen gekregen van Banggood.comkarine1 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:30:
Bedankt, iemand nog een tip waar ik het best kan bestellen ?
https://www.banggood.com/...1129991.html?rmmds=search
met die verzekerd verzenden optie binnen 9 dagen in huis en geen extra kosten.
Ik heb afgelopen weekend de Xiaomi.eu ROM geflashed op m'n MTK note 4. Ik moet zeggen dat ik niet onverdeeld tevreden ben... de "broekzakmodus" (telefoon unlocked niet als hij in je broekzak zit) werkt niet, en bovendien krijg ik af en toe nu meldingen dat apps niet meer werken oid. Ook lijkt hij de ingestelde achtergrond van het home screen niet te onthouden als ik de telefoon reboot.
Ik hoop dat het snel gefixt wordt!
Zijn die weekly builds van xiaomi.eu ook stable builds? Heb er nu 8.51 op staan, maar dat is nog Android 6.0. De weekly builds zijn Android 7 toch? Of snap ik het even niet?
Xiaomi.eu weekly builds zijn Android 7.0 ja (of dat moeten preview zijn geen idee). Kijkende in dit topic en de HMNote4X/mido build van hier is 7.0.gooddaddy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:21:
Zijn die weekly builds van xiaomi.eu ook stable builds? Heb er nu 8.51 op staan, maar dat is nog Android 6.0. De weekly builds zijn Android 7 toch? Of snap ik het even niet?
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Correctie... de mido builds zijn inderdaad android 7. De nikel/MediaTek builds zijn Android 6.blmp schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:52:
[...]
Xiaomi.eu weekly builds zijn Android 7.0 ja (of dat moeten preview zijn geen idee). Kijkende in dit topic en de HMNote4X/mido build van hier is 7.0.
Ik merk dat men in dit topic er vaak vanuit gaat dat het over een SnapDragon phone gaat, terwijl de topic titel toch aangeeft dat het om de MediaTek variant gaat.
Dat verklaart het 1 en ander jaGwannoes schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:19:
[...]
Correctie... de mido builds zijn inderdaad android 7. De nikel/MediaTek builds zijn Android 6.
Hmm had toch het idee dat dit een combinatie-topic was van Note 4 variantenIk merk dat men in dit topic er vaak vanuit gaat dat het over een SnapDragon phone gaat, terwijl de topic titel toch aangeeft dat het om de MediaTek variant gaat.
[ Voor 26% gewijzigd door blmp op 19-07-2017 23:30 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Persoonlijk heb ik er geen bezwaar tegen als er hier ook over de mido/SnapDragon variant gepraat wordt, maar laten we het wel duidelijk vermelden waar dat relevant is.
Verwijderd
Ik heb niks aan het toestel veranderd vind alles prima werken. Heerlijk toestel! Bizar dat ze dit voor deze prijs kunnen aanbieden.
Zo te lezen heb je niet correct alle partities gewiped vóór het flashen van de nieuwe ROM.Gwannoes schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:08:
Ik heb afgelopen weekend de Xiaomi.eu ROM geflashed op m'n MTK note 4. Ik moet zeggen dat ik niet onverdeeld tevreden ben... de "broekzakmodus" (telefoon unlocked niet als hij in je broekzak zit) werkt niet, en bovendien krijg ik af en toe nu meldingen dat apps niet meer werken oid. Ook lijkt hij de ingestelde achtergrond van het home screen niet te onthouden als ik de telefoon reboot.
Klopt dat?
Ik heb alles gewiped behalve "System". Ook een"Format Data" gedaan.cornfed99111 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:05:
[...]
Zo te lezen heb je niet correct alle partities gewiped vóór het flashen van de nieuwe ROM.
Klopt dat?
Had ik "System" ook moeten wipen?
@Gwannoes
System zelf niet. Alleen Dalvik/ART, DATA en CACHE.
Ook wordt altijd geadviseerd een factory reset uit te voeren voor je aan de procedure begint.
Als je dat alles wel hebt gedaan, dan vermoed ik dat er iets mis is gegaan met het opzetten van het nieuwe ROM. Want met ons exemplaar heb ik al die problemen niet gehad. Je problemen lijken erg op een systeem dat 'vervuild' is met overgebleven oude bestanden.
-------------------
In other news:
nieuws: Xiaomi gaat smartphones tot vijf jaar oud updates geven naar Miui 9
Netjes van Xiaomi! Dit is nu een van de redenen waarom ik koos voor dit merk.
Ook wordt altijd geadviseerd een factory reset uit te voeren voor je aan de procedure begint.
Als je dat alles wel hebt gedaan, dan vermoed ik dat er iets mis is gegaan met het opzetten van het nieuwe ROM. Want met ons exemplaar heb ik al die problemen niet gehad. Je problemen lijken erg op een systeem dat 'vervuild' is met overgebleven oude bestanden.
-------------------
In other news:
[ Voor 26% gewijzigd door cornfed99111 op 20-07-2017 11:39 ]
Je kan rustig System formatteren, zolang je maar meteen de rom opnieuw flashed.
Ik had problemen na het flashen van een patch. Toen System geformatteerd en meteen opnieuw LineageOS en het werkt weer als een zonnetje. Niet eens data of instellingen kwijt.
Ik had problemen na het flashen van een patch. Toen System geformatteerd en meteen opnieuw LineageOS en het werkt weer als een zonnetje. Niet eens data of instellingen kwijt.
Factory reset is ook gebeurd. Het is ook niet zo dat mijn problemen heel groot zijn, alleen kleinigheidjes. Het niet werken van de broekzakmodus is iets wat ik veelvuldig terug vind op internet.cornfed99111 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:07:
@Gwannoes
-------------------
In other news:
Betreft MIUI 9:
in dit topic (http://en.miui.com/thread-699651-1-1.html) zie ik de volgende lijst staan met toestellen die een update krijgen:
Het is mij niet helemaal duidelijk of de Redmi Note 4 (MTK) ook de update krijgtMi 6, Mi 5s Plus, Mi 5s, Mi 5c, Mi 5, Mi 4S, Mi 4c, Mi 4, Mi 3, Mi 2/2S, Mi MIX, Mi Max 2, Mi Max, Mi Note 2, Mi Note/Pro, Mi Pad 2, Mi Pad 1, Redmi Note 4X (MTK), Redmi Note 4X (SD), Redmi Note 4, Redmi Note 3 (MTK), Redmi Note 3 (SD), Redmi Note 2, Redmi Note, Redmi Pro, Redmi 4X, Redmi 4A, Redmi 4, Redmi 4 Prime, Redmi 3S/Prime, Redmi 3, Redmi 2A, Redmi 2/Prime, Redmi 1S, Redmi 1
En: Ik dacht dat de Note 4X altijd met Snapdragon SoC was??
Ff een tip voor de mensen hier, eglobalcentral is niet duur en erg snel. Heb er zelf een redmi note 4x besteld. Er komen ook geen douanekosten bij ofzo.
Vanavond de weekly update 7.7.13 geïnstalleerd op mijn telefoon, maar helaas nog steeds geen 4Gmet mijn Vodafone abonnent in het micro-sim slot. Dan maar wachten tot november wanner ik overstap naar een andere provider.
Deze hebben wel niet de global version.SamsungDaan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:34:
Ff een tip voor de mensen hier, eglobalcentral is niet duur en erg snel. Heb er zelf een redmi note 4x besteld. Er komen ook geen douanekosten bij ofzo.
@karine1 Kan wel kloppen, ik heb tot nu toe vrij goede 4g dekking bij lycamobile
Dit is gewoon een China shop met vage/onduidelijke voorwaarden.SamsungDaan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:34:
17. Invoer, BTW- & douane
17.1 Om het internationale kopen proces te vereenvoudigen, kiest eGlobal Central ervoor de controles die uitgevoerd worden bij duane inklaring te behandelen. Bij het kopen van producten via eGlobal Central, geeft u eGlobal Central toestemming voor de regelingen bij de douane namens u voor de producten in uw bestelling. Invoeren van producten uit het buitenland kan een gedoe zijn voor het merendeel van onze klanten. Wij organiseren dit proces voor u. Wij bezorgen u de goederen tot aan uw deur door de snelle lokaal scheepvaartverkeer. De vermelde prijzen op onze website zijn de definitieve prijzen, door het te betalen zullen de goederen geleverd worden tot aan uw deur. Zonder verborgen kosten en douane vertraging.
17.2 Na 3 maanden ontvangst van de goederen zal eGlobal Central niet aansprakelijk zijn voor de invoerrechten en de bijbehorende kosten.
Lees ook even de shopreview van Tweakers https://tweakers.net/shop...central-be/shopreviews/1/
Ik zou hier nooit iets bestellen.
[ Voor 4% gewijzigd door jomas op 22-07-2017 11:14 ]
Ik moet mijn bestelling nog plaatsen.
Welke zijn de shops die een warenhuis in Europa hebben zodat de levering binnen een week ofzo is ?
Welke zijn de shops die een warenhuis in Europa hebben zodat de levering binnen een week ofzo is ?
@karine1 In ieder geval hier (Duitsland of Italië) http://www.geekbuying.com...phone---Black-381145.html
Zelf had ik hem bij Banggood (met PDM) binnen 9 dagen vanuit China.
Net even gekeken :Reflector schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:41:
@karine1 In ieder geval hier (Duitsland of Italië) http://www.geekbuying.com...phone---Black-381145.html
This item is stocked in Hongkong warehouse, it will be shipped seperately if ordered with Goods from other warehouse.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken