Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
chill ziet er ook veel belovend uit
[ Voor 36% gewijzigd door Eentje op 06-12-2016 21:12 ]
There eent no place like home
Verwijderd
Ik vind het positief dat AMD het ondersteunt en de bal legt bij de monitorfabrikanten, dat natuurlijk wel.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2016 23:55 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
AMD Nieuwsdiscussie
Dat helpt hoop ik alweer iets om Concurrentieverhoudingen te verbeteren
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wat ze ook correct opmerken in het artikel is dat Intel hierdoor veel minder die space nodig heeft dan nu. Als je kijkt hoeveel die space de GPU van Intel inneemt ter vergelijking met die van AMD en welke performance ze daar uit weten te halen dan gaan ze waarschijnlijk heel veel vooruit.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Net op de frontpage van Tweakers ook al een stukjewinwiz schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:36:
Nieuwe Macpro met Vega? http://www.onemorething.n...mac-pro-in-macos-10-12-2/
Driver in macOS Sierra verwijst naar AMD Polaris 12- en 10 XT2-gpu's
AdoredTV noemde aan het eind van deze video al "we will see the technical competence again in the beginning of December. It's not Vega and it's not Zen, so don't get too excited".
Het kan zijn dat hij met technical competence doelt op yields en optimalisatie in het procedé van Polaris.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Eerste reviews staan ook online op youtube etc, inclusief vergelijkingen met shadowplay voor de opname functie. Kan ff geen linkje plakken helaas
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Toch wel leuke nieuwe features - ReLive, Chill
Uitgebreide theorie hierover op Reddit.Toettoetdaan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:19:
Vega kan niet lang meer duren: http://videocardz.com/646...ay-is-happening-right-now
https://www.reddit.com/r/..._the_hell_is_going_on_in/
Verwijderd
YouTube: GTX 1060 vs RX 480 | Who Wins NOW?r100 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:24:
Hardware Canucks heeft nogmaals de RX480 en GTX1060 bekeken en vergeleken. Zoals wel vaker heeft AMD even tijd nodig om met geoptimaliseerde drivers voor nieuwe kaarten te komen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens Hardware Canucks gaat de RX480 inmiddels vrijwel gelijk op met de GTX1060 in DX11, en is de voorsprong in DX12/VK iets vergroot.
Bron
Zoals jullie weten presteert de RX 480 nog steeds aanzienlijk minder bij GTA V dan de GTX 1060 terwijl de RX 480 tegenwoordig nauwelijks nog een achterstand heeft bij DX11. Bij de spellen die Hardwarecanucks uitkoos voor de vergelijking was GTAV een grote uitzondering.
Ik was hier een review van 1 jaar geleden over de RX 390 aan het bekijken.
http://www.tomshardware.c...r9-390-8g-d5,4245.html#p6
Wat blijkt? De R9 390 verslaat de GTX 970 bij GTA V. Helaas vermelden ze niet de instellingen die ze gebruikten (ook dat kan natuurlijk veel invloed hebben).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 00:57 ]
Dit betekent dat de CPU overhead van de driver verbeterd (verlaagd) is. Dat merk je vooral als je een trage CPU hebt.
Verwijderd
Indrukwekkend. Het roept natuurlijk wel de vraag op waarom AMD dat niet eerder deed.Compizfox schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:42:
De nieuwe driver geeft een aardige verbetering in DX11 draw calls: http://www.3dmark.com/compare/aot/179106/aot/179033
Dit betekent dat de CPU overhead van de driver verbeterd (verlaagd) is. Dat merk je vooral als je een trage CPU hebt.
Het is geen knopje wat ze omzetten of iets dergelijks. Dit moet je zien als het resultaat van driveroptimalisatie.Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:53:
[...]
Indrukwekkend. Het roept natuurlijk wel de vraag op waarom AMD dat niet eerder deed.
Het is ook niet de eerste keer dat AMD dit doet: een paar maanden terug was er ook al een driverupdate die de CPU overhead flink verbeterde.
Verwijderd
Dat begrijpen we. Ik heb zelf ook ervaring met programmeren, ik heb enigszins een idee wat er allemaal bij komt kijken. Alleen vraag ik me wel af of dat ze eerder die performance hoger hadden kunnen krijgen als ze toen meer mensen erop hadden gezet. Hopelijk gaan mensen uit de open source gemeenschap er eens wat uitleg over geven, die kennen die drivers aardig.Compizfox schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:00:
[...]
Het is geen knopje wat ze omzetten of iets dergelijks. Dit moet je zien als het resultaat van driveroptimalisatie.
Ik begreep dat AMD onlangs meer geld heeft gestoken in hun driverteam. Ik denk dat de verbeteringen die we de laatste tijd zien, daaraan zijn te dankenVerwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:58:
[...]
Dat begrijpen we. Ik heb zelf ook ervaring met programmeren, ik heb enigszins een idee wat er allemaal bij komt kijken. Alleen vraag ik me wel af of dat ze eerder die performance hoger hadden kunnen krijgen als ze toen meer mensen erop hadden gezet. Hopelijk gaan mensen uit de open source gemeenschap er eens wat uitleg over geven, die kennen die drivers aardig.
Verwijderd
Mooi. De drivers zijn ongeveer net zo belangrijk als de hardware.Compizfox schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:00:
[...]
Ik begreep dat AMD onlangs meer geld heeft gestoken in hun driverteam. Ik denk dat de verbeteringen die we de laatste tijd zien, daaraan zijn te danken
Nu met de laatste driver update reageert ie ineens wel positief op meer voltage en hij wil ook harder. Ben wat Firestrike Ultra runs aan het draaien met steeds wat hogere clocks en het valt me niet tegen. Op dit moment weer op 1140Mhz met 550Mz HBM; soortgelijke overclock als mn oude R9 Fury, maar de score is hoger:
4116 3DMarks
Temperatuur komt hierbij niet boven de 64 graden uit met de fanspeed op 50%, gecombineerd met een Core i7 6700K op 4.6Ghz. Eens kijken of ie nog verder wil overclocken
edit:
Oke... I just

Weer een flink aantal rondjes FireStrike Ultra gedaan en de teller staat inmiddels op 1155Mhz core clock. Owja, en natuurlijk weer een leuke verbetering van de score:
4162 3DMarks

[ Voor 13% gewijzigd door Moi_in_actie op 08-12-2016 21:52 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Zo snel nog niet alle opties kunnen vinden, en hotkeys veranderen voor het opnemen lukt niet. Mijn snelle tests nog weinig verschil gevonden in fps op mijn 280x, dus ik geloof dat de winst vooral voor de nieuwe generatie is. (Zoals verwacht)
Verwijderd
Ik ga ze ook maar eens updaten al ben ik er niet zeker van dat voor mijn kaart (7850) het voordeel net zo groot gaat zijn. Het is alweer een paar maanden geleden dat ik de laatste keer mijn drivers updatete.Moi_in_actie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:27:
Hmm.. de nieuwe driver update van AMD bevalt me wel. Heb sinds een tijdje een nieuwe R9 Fury (nieuwe verkregen via RMA), maar deze leek in eerste instantie minder goed te overclocken. Temperatuur was wel heel goed, maar hij reageerde totaal niet op voltage verhogingen (de oude wel). Sterker nog, hoger voltage zorgde vaak direct voor crashes in benchmarks, undervolten werkte soms beter.
Nu met de laatste driver update reageert ie ineens wel positief op meer voltage en hij wil ook harder. Ben wat Firestrike Ultra runs aan het draaien met steeds wat hogere clocks en het valt me niet tegen. Op dit moment weer op 1140Mhz met 550Mz HBM; soortgelijke overclock als mn oude R9 Fury, maar de score is hoger:
4116 3DMarks
Temperatuur komt hierbij niet boven de 64 graden uit met de fanspeed op 50%, gecombineerd met een Core i7 6700K op 4.6Ghz. Eens kijken of ie nog verder wil overclocken
edit:
Oke... I justthese drivers and this GPU
Weer een flink aantal rondjes FireStrike Ultra gedaan en de teller staat inmiddels op 1155Mhz core clock. Owja, en natuurlijk weer een leuke verbetering van de score:
4162 3DMarks
edit
Helaas, de website van AMD is niet bereikbaar op dit moment.
Nog even terugkomen op deze oudere reactie.
Waarom zijn er nog steeds zo weinig 1440p monitors verkrijgbaar die een hogere refreshrate hebben? Samsung en LG hebben er welgeteld 0 als je TN buiten beschouwing laat (naar TN heb ik niet gekeken, geen optie voor mij).Phuncz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:56:
Moderne schermen hebben vaker en vaker DisplayPort, omdat het een compactere aansluiting is als DVI, wat ook bedoeld is voor PC doeleinden, en veel hogere resoluties, kleurendiepte en refreshrates toelaat. Ook laat het zoals HDMI meer functie toe dan enkel beeld, zoals geluid. Mini-DisplayPort is dan nog kleiner en biedt dezelfde mogelijkheden. Intel gebruikt Mini-DisplayPort ook nog eens voor de ThunderBolt techniek om data-transfer tussen apparaten mogelijk te maken die USB 3.1 zelfs voorbijstreven en bruikbaar zijn om extern PCIe kaarten aan te sluiten.
Dus je vraag zou eerder moeten zijn: "waarom heeft mijn monitor geen DisplayPort ?"
Waarom betaal je nog steeds belachelijk veel geld voor bredere monitors die een ietwat hogere refreshrate hebben?
Waarom is 10 bit kleur niet al lang standaard?
Waarom is er nog geen enigszins betaalbare OLED-monitor? Waarom is er nu wel een laptop met een OLED-scherm?
Waarom hebben we nog steeds geen local dimming bij LCD-schermen terwijl hier begin/mid jaren 0 al over werd gesproken?
Ik heb geen antwoorden op deze vragen maar het lijkt wel alsof de monitorfabrikanten weinig haast hebben met het invoeren van nieuwe technologieën of het betaalbaar maken van de ietwat nieuwere technologieën omdat ze eerst nog zoveel mogelijk willen melken uit de geldkoeien van de reeds bestaande technologieën. Er is nu een connector die de combinatie van een hoge RR en een hoge resolutie toestaat, er zijn nu grafische kaarten die HDR toestaan, het zijn de monitorfabrikanten die op dit moment als rem fungeren op de vooruitgang in de beeldtechnologie.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2016 23:03 ]
Edit: Ook bij 120Hz op 2560x1440 blijft het geheugen op de lage frequentie van 150MHz draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 09-12-2016 00:21 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Enige aanpassing die ik heb gedaan in Radeon Software is de temp target van 95 graden naar 70 graden gebracht en dat zal voor de kloksnelheid van het geheugen niet uitmaken.
[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 09-12-2016 00:46 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Zou wel mooi zijn als mijn 290 ook wat zuiniger loopt.
People as things, that’s where it starts.
[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 09-12-2016 00:59 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Wat dacht je van tijd en resources?Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:53:
[...]
Indrukwekkend. Het roept natuurlijk wel de vraag op waarom AMD dat niet eerder deed.
Kijk maar eens naar de omzet van nVidia en Intel. Beide vele malen groter. De een doet alleen CPU de ander vooral GPU's en AMD doet beide met minder budget. Het is in dat opzicht een wonder dat ze nog mee kunnen komen gezien de resources die ze hebben.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Ook even The Talos Principle gespeeld, met alles op hoge instellingen haal ik een FPS van rond de 50-60 onder DX11 (OpenGL heb ik nog niet geprobeerd). Vulkan blijkt helaas nog steeds niet te werken; de driver crasht niet meer als ik het probeer maar het spel wordt wel onspeelbaar en buiten het spel (alt-tabben naar de browser of Windows) trilt het beeld. Zo gauw ik het spel afsluit is het weer normaal.
Dat begrijp ik maar het is wel essentieel voor de verkoop van de grafische kaarten. Als ze dat vanaf het begin op dit niveau hadden gehad dan hade RX 480 nu mogelijk een groter marktaandeel gehad dan de GTX 1060. Ja, het is een klein wonder dat AMD nog volop meedoet. Hopelijk wordt Zen een groot succes.Astennu schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:59:
[...]
Wat dacht je van tijd en resources?
Kijk maar eens naar de omzet van nVidia en Intel. Beide vele malen groter. De een doet alleen CPU de ander vooral GPU's en AMD doet beide met minder budget. Het is in dat opzicht een wonder dat ze nog mee kunnen komen gezien de resources die ze hebben.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 01:08 ]
Ja dat is zeker zo. Maar ook makkelijker gezegd dan gedaan. Als je er het geld en de mensen niet voor hebt zul je prioriteiten moeten stellen. Het lijkt er in ieder geval op dat ze nu meer focus hebben op dingen die er toe doen. Helaas zie je bv wel dat drivers grote sprongen maken. Maar de lineup nu wel achter blijft. We hebben alleen low en midrange kaarten en geen high end en enthousiast kaarten. Voorheen hadden ze de software minder op orden maar kwamen ze qua hardware beter mee. Hopelijk komt Vega snel zodat dat probleem ook opgelost is. Want ze raken nu wel klanten kwijt aan mensen die de 480 niet snel genoeg vinden en Fury te oud en te inefficiënt. Gelukkig stijgt het marktaandeel wel wat. Maar nVidia raakt ook niet echt veel kwijt. Dus deels is het te wijten aan een goede markt.Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 01:03:
Dat begrijp ik maar het is wel essentieel voor de verkoop van de grafische kaarten. Als ze dat vanaf het begin op dit niveau hadden gehad dan hade RX 480 nu mogelijk een groter marktaandeel gehad dan de GTX 1060. Ja, het is een klein wonder dat AMD nog volop meedoet. Hopelijk wordt Zen een groot succes.
[ Voor 89% gewijzigd door Astennu op 09-12-2016 01:13 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Hoe combineer je die functie met een overclocktool? Dus dat die automatisch overklokt bij spellen (zonder dat elke keer aan te passen) maar een lagere kloksnelheid heeft in een desktopomgeving?-The_Mask- schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:11:
Hé mijn R9 290, met R9 290X BIOS en Accelero Xtreme III koelerklokt nu ook terug naar ~300MHz voor de GPU en 150MHz voor het GDDR5 geheugen en dit met een Qnix QX2710 Evolution II en mijn iiyama full HD scherm erop aangesloten. Normaal gesproken bleef het geheugen altijd op max snelheid draaien, lage frequentie was altijd artifacts vandaar dat het idle verbruik bij AMD bij meerdere monitoren altijd hoger lag, zo natuurlijk niet meer.
Edit: Ook bij 120Hz op 2560x1440 blijft het geheugen op de lage frequentie van 150MHz draaien.
[afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 09-12-2016 01:21 ]
AMD Nieuwsdiscussie
&-The_Mask- schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:11:
Hé mijn R9 290, met R9 290X BIOS en Accelero Xtreme III koelerklokt nu ook terug naar ~300MHz voor de GPU en 150MHz voor het GDDR5 geheugen en dit met een Qnix QX2710 Evolution II en mijn iiyama full HD scherm erop aangesloten. Normaal gesproken bleef het geheugen altijd op max snelheid draaien, lage frequentie was altijd artifacts vandaar dat het idle verbruik bij AMD bij meerdere monitoren altijd hoger lag, zo natuurlijk niet meer.
[afbeelding]
Heb ik dan magische R9 290X kaarten die dit altijd al gedaan hebben en nog steeds doen ?!r100 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:24:
Wow dat geheugen terugklokken bij multimonitor is best wel een big deal als dat waar is. Al jaaren is bij bijv reviews van TPU te zien hoe AMD bij multimonitor relatief veel verbruikt ten opzichte van single monitor in idle.
Setup :
3x Dell U2410 via DP + DVI + DVI
2x pricewatch: MSI Radeon R9 290X GAMING 8G
Ik heb hiervoor 2x 5870 en zelfs 4x 5870 gehad en die deden dat niet, maar dat had toen met dat stomme geheugen gedoe te maken dat niet altijd lekker ging of zo...
De 2x R9 290X set heb ik nu ietsje langer dan 1,5 jaar ongeveer
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Ik deïnstalleerde gewoon de AMD-tool vanuit de control panel. Vervolgens gebruikte ik de autodetecttool, AMD leek braaf alles te installeren maar ik kreeg uiteindelijk de melding dat het gedeeltelijk was geïnstalleerd met een log en de opmerking dat er geen kaart werd gedetecteerd. Mogelijk lag dat niet alleen aan AMD aangezien net mijn modem vastliep (weken geleden maar af en toe moet ik mijn modem opnieuw opstarten).Astennu schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 01:10:
Al wel eens geprobeerd om met DDU alles te verwijderen? doet soms wonderen.
Vervolgens weer gedeïnstalleerd en een tweede installatie maar deze keer handmatig de driver van 8-12. Geen problemen en het aanbod om Relive ook te installeren.
Ik heb de toggle gevonden in AMD Settings maar het lijkt er op dat MSI Afterburner wel de AMD Settings overrulet zo gauw ik daar een overklok instel. Wattman kan ik uiteraard niet gebruiken.
Wel 1 klein ergernisje: het programma van AMD klaagt automatisch dat het geen DVD kan vinden.
Cancel/retry/continue? Dit terwijl ik net de driver handmatig had gedownload van hun softwarepagina en de installer daarvan opende.
Wie gebruikt er anno 2016 nog een DVD voor zoiets.
Ja, dat is spijtig maar er was weinig aan te doen. Ze moeten m.i. de komende jaren vooral een oerdegelijke en betrouwbare reputatie neerzetten. Gelukkig voor AMD zijn er jaarlijks veel mensen die best een nieuwe grafische kaart kunnen gebruiken, niet iedereen koopt direct een 1070/1080. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat een deel van de mensen die wel zo'n kaart kochten die kaart verkoopt om een 490/Fury te kopen als de laatste kaart beter presteert en ze dan ineens FreeSync kunnen gebruiken. Als je een jaar later uitkomt en je compenseert het met betere prestaties...Ja dat is zeker zo. Maar ook makkelijker gezegd dan gedaan. Als je er het geld en de mensen niet voor hebt zul je prioriteiten moeten stellen. Het lijkt er in ieder geval op dat ze nu meer focus hebben op dingen die er toe doen. Helaas zie je bv wel dat drivers grote sprongen maken. Maar de lineup nu wel achter blijft. We hebben alleen low en midrange kaarten en geen high end en enthousiast kaarten. Voorheen hadden ze de software minder op orden maar kwamen ze qua hardware beter mee. Hopelijk komt Vega snel zodat dat probleem ook opgelost is. Want ze raken nu wel klanten kwijt aan mensen die de 480 niet snel genoeg vinden en Fury te oud en te inefficiënt. Gelukkig stijgt het marktaandeel wel wat. Maar nVidia raakt ook niet echt veel kwijt. Dus deels is het te wijten aan een goede markt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 01:35 ]
Wat voor CPU heb je? Performancewinst door verbeterde draw calls merk je vooral met trage CPUs. Als je CPU niet de bottleneck vormt, ga je het waarschijnlijk niet al te veel merken.flessuh schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:53:
De vertalingen zijn wel echt slecht zeg..Google translate niveau.
Zo snel nog niet alle opties kunnen vinden, en hotkeys veranderen voor het opnemen lukt niet. Mijn snelle tests nog weinig verschil gevonden in fps op mijn 280x, dus ik geloof dat de winst vooral voor de nieuwe generatie is. (Zoals verwacht)
Mijn RX480 klokt in idle terug naar 300 MHz, maar het RAM blijft altijd op 2 GHz hangen (met multi-monitor).-The_Mask- schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:11:
[afbeelding]

Vroeger met mijn HD6950 heb ik inderdaad wel eens gehad dat hij het RAM ging terugklokken in idle. Bij multi-monitor zorgde dat inderdaad voor vervelende flikkeringen bij clock jumps. Dat gedrag heb ik dus d.m.v. Afterburner uitgezet. Deze kaart doet het niet in elk geval.
[ Voor 54% gewijzigd door Compizfox op 09-12-2016 02:13 ]
In dat geval zeker DDU gebruiken. Die ruimt de boel veel beter op. Lost veel problemen op.Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 01:29:
[...]
Ik deïnstalleerde gewoon de AMD-tool vanuit de control panel. Vervolgens gebruikte ik de autodetecttool, AMD leek braaf alles te installeren maar ik kreeg uiteindelijk de melding dat het gedeeltelijk was geïnstalleerd met een log en de opmerking dat er geen kaart werd gedetecteerd.
Ik zit zelf met een i5 2500k.. CPU enzo staat op de planning voor zomer volgend jaarCompizfox schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 02:03:
[...]
Wat voor CPU heb je? Performancewinst door verbeterde draw calls merk je vooral met trage CPUs. Als je CPU niet de bottleneck vormt, ga je het waarschijnlijk niet al te veel merken.
Zou op zich zeggen dat dit toch nog wel voldoende moet zijn. FPS getest bij Company of Heroes 2 en Battlefield 1 (dat bijzonder brak bij mij draait om onbekende reden)
Ik lees weinig over mensen met crashes in verhouding tot sommige andere drivers.. AMD heeft echt goed zijn best gedaan hier op
[ Voor 10% gewijzigd door flessuh op 09-12-2016 08:05 ]
Met ReLive Valley nog eens gedaan, met dezelfde instellingen: 2299 punten. Procentueel misschien niet zo'n grote verbetering maar iedere verbetering is natuurlijk mooi meegenomen.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Hé, die heb ik ook!flessuh schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:58:
[...]
Ik zit zelf met een i5 2500k.. CPU enzo staat op de planning voor zomer volgend jaar![]()
Zou op zich zeggen dat dit toch nog wel voldoende moet zijn. FPS getest bij Company of Heroes 2 en Battlefield 1 (dat bijzonder brak bij mij draait om onbekende reden)
De 2500k komt volgens mij nog heel aardig mee hoor, zeker als je hem overgeklokt hebt.
(Ik had het graag zelf gedaan, maar gezien mijn laaste AMD kaart een HD6970 is, ben ik te veel uit de loop....)Basic questions, in dit topic gaan we er van uit dat je een beetje self-research hebt gepleegd d.m.v. de search-functie.
Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
Offtopic gaan. Dit topic is bedoelt om elkaar op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes op AMD Radeon gebied. Dus ook niet even snel er een basic vraagje tussendoor persen!
Doh.-The_Mask- schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:35:
[...]
Eh Pascal heb jij al aangemaakt en dat deed je heel goed. nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen
Dus ik draag jouw voor om ook zo'n mooi Radeon RX400 serie topic aan te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 09-12-2016 14:46 ]
Met m'n 380 kan ik de sliders voor het voltage per power state niet aanpassen, ook niet als het op manual staat..
Eh Pascal heb jij al aangemaakt en dat deed je heel goed. nVidia GeForce GTX 10XX - ErvaringenPaprika schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:14:
I hate to be that guy, maar waarom is er eigenlijk geen Radeon RX4XX-, Pascal-, ***- etc ervaringen topic?
Ja WattMan heeft bugs ook met mijn R9 290. De 150MHz 2D geheugenkloksnelheid krijg ik alleen als ik waarschuwing van WattMan accepteer. Als ik die niet accepteer blijft de kloksnelheid van het geheugen gewoon op 1250MHz draaien zowel in 2D als in 3D. Als ik akkoord ga dan blijft die kloksnelheid van het geheugen vast op 150MHz in 2D en 3D.r100 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:25:
Heeft iemand WattMan aan de praat met de nieuw ondersteunde kaarten? (200 en 300 serie)
Met m'n 380 kan ik de sliders voor het voltage per power state niet aanpassen, ook niet als het op manual staat..
AMD Nieuwsdiscussie
Fijn, jij je zin dan maar-The_Mask- schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:35:
[...]
Let wel, de mooie Polaris sterretjes zullen even moeten wachten tot ik wat meer tijd heb...
Verwijderd
De volgende keer.Astennu schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:55:
[...]
In dat geval zeker DDU gebruiken. Die ruimt de boel veel beter op. Lost veel problemen op.
Het lijkt nu weer goed te werken, don't try to fix it if it ain't broken.
Het blijft me verbazen dat zo weinig developers netjes de software deïnstalleren.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 21:05 ]
Verwijderd
Ik kan helaas niet vergelijken maar ik kwam met de HD 7850 1050/1300 MHz op 1191 uit met extreme HD, alles op maximum.RvL schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:35:
ReLive lijkt zijn verwachtingen wel redelijk waar te maken. De afgelopen dagen toevallig bezig geweest met wat optimalisaties (undervolt, overclock van geheugen) en uiteindelijk op een undervolt van 1030mV bij state 7 en 1010 bij S6 uitgekomen. Daarnaast het geheugen overclockt naar 2200MHz terwijl het nu op 980mV draait. Daarmee haal ik op Extreme HD in Valley met de vorige drivers 2266 punten terwijl de kaart (referentiekoeler) op zo'n 80 graden blijft.
Met ReLive Valley nog eens gedaan, met dezelfde instellingen: 2299 punten. Procentueel misschien niet zo'n grote verbetering maar iedere verbetering is natuurlijk mooi meegenomen.
YouTube: Uniengine Valley Benchmark Performance Review HD 7850
Hij op 1034. Alleen zou hij meer CPU bottlenecked kunnen zijn (X4 945), dat maakt de vergelijking lastig.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 15:51 ]
3DMark Fire Strike: 14811
3DMark Fire Strike Extreme: 7657
3DMark Fire Strike Ultra: 4162
3DMark Time Spy: 5389
Wellicht binnenkort maar eens wat aan de CPU en RAM gaan tweaken. Bij de Time Spy physics test werd de i7 6700K op 4.73Ghz toch wat warm, met korte spikes tot 88 graden. Bij andere physics tests bleven de temperaturen een stuk lager, rond de 70-74 graden.
De GPU daarentegen heeft niets te klagen, de hoogste temperatuur die ik de hele avond gezien heb ik 66 graden, met een fanspeed van 58%.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
TechReport: Radeon Software Crimson ReLive Edition: an overview
Ook mooie review:.......Contrast that praise with the frustration we expressed with Radeon drivers just a year and a half ago, and it's clear that AMD's software has come a long way in a relatively short time. There are still many factors to weigh when choosing a graphics card, but at least for now, AMD has shown that the quality of driver and software support doesn't have to be among them.
Anandtech: AMD Delivers Crimson ReLive Drivers: Yearly Feature Update for Radeon Gamers and Professionals
En voor sommigen ook een teleurstelling wellicht:
TechPowerup: AMD BIOS Signature Check re-enabled with ReLive, Locks out Polaris BIOS Modders
Ook ben ik heel benieuwd naar OCAT:
DigitalTrends: AMD just released an awesome new benchmark for DirectX 12 games – here’s how to use it
[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 10-12-2016 11:36 ]
PC Specs
Ik vraag dit omdat ik een rx 480 op mijn x58 bios mobo heb geprobeerd en die deed het niet, uefi only.
OCAT = PresentMon. Als je het benchmarken dmv scripts geautomatiseerd hebt, heb je er weinig aan, maar voor eindgebruikers is het wel wat gebruiksvriendelijker.
Ik kan me herinneren dat ik dat ook al eens gehad heb met een eerdere driver, maar de driver daarna loste het weer op.
[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 12-12-2016 21:50 ]
Al eens een reinstall via ddu geprobeerd?Compizfox schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:35:
Zijn er meer mensen die last hebben van tearing in Firefox met de Crimson ReLive driver? Vooral met het scrollen valt dat erg op.
Ik kan me herinneren dat ik dat ook al eens gehad heb met een eerdere driver, maar de driver daarna loste het weer op.
Verwijderd
Op dit moment niet.Compizfox schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:35:
Zijn er meer mensen die last hebben van tearing in Firefox met de Crimson ReLive driver? Vooral met het scrollen valt dat erg op.
Nee, heb wel voor een Clean Install gekozen bij het updaten van de driver. Dat zou, voor zover ik begrijp, hetzelfde effect moeten hebben. Maar ik zou altijd DDU kunnen proberen natuurlijk.Ardjee schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:09:
[...]
Al eens een reinstall via ddu geprobeerd?
Ik heb verder geen problemen met stabiliteit, het is puur en alleen dat er dus sprake is van tearing tijdens het scrollen.Phuncz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:22:
Ik heb eerder dit jaar nog game instabiliteit opgelost door wat kritischer te kijken naar Firefox, die meestal in de achtergrond liep. Nu sluit ik het af voordat ik aan een game begin om wat "extra" stabiliteit te hebben.
Verwacht niet dat het daaraan ligt, dit is echt sinds het updaten van de driver en ik heb precies hetzelfde probleem al eens eerder gehad na het updaten van de AMD-driver.Kijk zeker eens naar de add-ons en plugins, probeer desnoods de meeste uit te schakelen en te testen of het daarmee opgelost is.
Nope. Radeon Chill werkt ook alleen maar voor een bepaald lijstje supported games. Voor games/apps die niet op de lijst staan doet het niks.Heb je de Chill feature aan staan ? Misschien dat het een incompatibiliteit is.
Nu je het zegt, dat heb ik nog niet zo lang geleden ook gehad. Ik weet echter niet wat de fix was, maar ik zou beginnen bij Settings > Advanced > Use Hardware Acceleration when available --> uitschakelen. Zien of dat het beinvloed. Ik heb vroeger een add-on gehad die mijn anti-aliasing settings in Firefox aanpaste omdat dat om één of andere reden niet meer werkte. Later gaf die add-on juist issues.Compizfox schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:30:
[...]
Ik heb verder geen problemen met stabiliteit, het is puur en alleen dat er dus sprake is van tearing tijdens het scrollen.
Sowieso kijk je best eens of er nergens in Radeon Settings "Firefox" voor komt.
[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 10-12-2016 16:46 ]
Ook met MSI afterburner oid kan ik memoryclock niet aanpassen want schiet direct terug naar de 150.
Op reddit paar andere mensen met hetzelfde probleem, alleen niemand heeft een oplossing.
Dus terug naar de driver voor de ReLive update..
Alles in veilige modus uninstalled, inclusief de driver met DDU. En zelfs dan werkt het nog niet.Phuncz schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:40:
Heb je MSI Afterburner al eens uitgeschakeld of verwijderd terwijl Wattman actief is ? Het lijkt me logisch dat die twee programma's niet samenwerken en dat je dan dit soort issues hebt.
Het menuutje zou in-game moeten werken. Heb je ReLive aangezet in AMD Settings?Recon24 schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:01:
Ik heb gemerkt dat ALT+Z ingame niet werkt om het menutje te krijgen? Je moet dus vanuit windows als recorden om ingame te kunnen recorden of doe ik hier iets verkeerds?
Staat aan, maar zowel in Star Citizen als BF1 krijg ik met ALT+Z geen toolbar te zien?Compizfox schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:03:
[...]
Het menuutje zou in-game moeten werken. Heb je ReLive aangezet in AMD Settings?
Zijn er nog settings die ik mis?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Verwijderd
Ik heb zelf zo'n scrollprobleem gehad bij Firefox doordat mijn monitor (LG 24MP76) by default niet op de hoogste responsetijd stond ingesteld (energiebesparing?). Dat op hoog zetten lostte het probleem voor mij op. Dus ook even aan de monitor denken als je zo'n probleem hebt.Phuncz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:45:
[...]
Nu je het zegt, dat heb ik nog niet zo lang geleden ook gehad. Ik weet echter niet wat de fix was, maar ik zou beginnen bij Settings > Advanced > Use Hardware Acceleration when available --> uitschakelen. Zien of dat het beinvloed. Ik heb vroeger een add-on gehad die mijn anti-aliasing settings in Firefox aanpaste omdat dat om één of andere reden niet meer werkte. Later gaf die add-on juist issues.
Sowieso kijk je best eens of er nergens in Radeon Settings "Firefox" voor komt.
Het zal hem niet helpen aangezien het bij hem pas begon nadat hij de nieuwste driver installeerde maar anderen hebben er misschien ooit wat aan.
Verstandig. Idem voor mij, al is het voor mij waarschijnlijk (de kans is groot dat mijn hardware wat ouder en zwakker is) meer een noodzaak dan voor jou. Firefox vreet stiekem best veel resources (CPU-load, RAM) en het blijft erg instabiel zo gauw je veel tabbladen open hebt (gehad). Ik merk regelmatig dat FF vastloopt. Meestal geen harde crash maar je merkt dat je framedrops krijgt bij Youtube, dat het schakelen tussen fullscreen en windowed trager gaat, dat de responsetijd groter wordt etc.Phuncz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:22:
Ik heb eerder dit jaar nog game instabiliteit opgelost door wat kritischer te kijken naar Firefox, die meestal in de achtergrond liep. Nu sluit ik het af voordat ik aan een game begin om wat "extra" stabiliteit te hebben.
Even afsluiten en opnieuw opstarten en het draait weer goed. Dit op een verse Windows- (paar maanden oud) en Firefox-installatie. Eerder had ik grotere problemen met FF, op een gegeven moment opende het tergend traag en sloot het tergend traag (>1 minuut). Geen idee waarom, ik had een clean install nodig om het weer normaal werkende te krijgen. Oh ja, met een minimum aan plugins: NoScript, Adblocker, Imageblocker, Disconnect, Classic Toolbar Buttons en Close All Tabs.
Even iets anders (niet als reactie op jou), ik probeerde net Futuremark 3DMark te installeren. Het programma weigert dat (zeer dringend advies om het niet te doen) omdat ik als administrator ben ingelogd. Dit is de eerste keer dat ik een programma niet kan installeren omdat de privilleges te hoog zijn. Eens even opzoeken hoe ik met de administratoraccount de privilleges verlaag.

Edit: Blijkbaar moet ik echt een andere account hiervoor aanmaken.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2016 17:26 ]
Vervang NoScript, AdBlocker (Plus ?) en Disconnect door uBlock Origin, zou ik aanraden. In mijn ervaring is Firefox juist licht, tenzij je er een hoop plugins actief hebt (Java, Flash, Silverlight). Maar dat probleem heeft zowat elke browser.Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:07:
[...]
Oh ja, met een minimum aan plugins: NoScript, Adblocker, Imageblocker, Disconnect, Classic Toolbar Buttons en Close All Tabs.
Het werkt. Blijkbaar moet je een game dus niet in admin opstarten maar gewoon normaal.haarbal schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:01:
heb je de windows 10 game dvr uitgezet?
Ah, dat klopt ja. Games die als administrator draaien kunnen niet worden gehookt door overlays (de Steam overlay zal dan bv. ook niet werken).Recon24 schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:52:
[...]
Het werkt. Blijkbaar moet je een game dus niet in admin opstarten maar gewoon normaal.
/Laat antwoord =>Faabjan schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:10:
Ik wilde graag weten of de MSI r9 390 legacy bios support heeft. Dat de sapphire nitro versie dat heeft weet ik, ook omdat er een knop zit die kan switchen naar uefi.
Ik vraag dit omdat ik een rx 480 op mijn x58 bios mobo heb geprobeerd en die deed het niet, uefi only.
Ik denk dat deze dat wel heeft, want die lijkt verdomd veel op mijn R9 290X die de switch ook heeft : pricewatch: MSI R9 390X Gaming 8GB
Wel prijzig zeg
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Sinds ik die geinstalleerd heb wordt Radeon Settings niet meer automatisch gestart. Ik weet dus ook niet (ook nog niet echt naar gekeken) of WattMan instellingen dan wel toegepast worden of dat alles gewoon stock draait?
Nu de dekens nog...
Heb ik ook. Ik zie wel processen van AMD draaien, dus volgens mij is het meer dat het tray-icoontje niet getoond wordt. Maar dat weet ik niet zeker.RvL schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:06:
Zijn er meer mensen bij wie Radeon Settings niet meer gestart wordt bij het starten van Windows sinds de ReLive drivers?
Sinds ik die geinstalleerd heb wordt Radeon Settings niet meer automatisch gestart. Ik weet dus ook niet (ook nog niet echt naar gekeken) of WattMan instellingen dan wel toegepast worden of dat alles gewoon stock draait?
Dit dus.Paprika schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:14:
[...]
Iedere keer verwacht ik weer leuk nieuws als dit topic bovenaan staat en vaker wel dan niet is het weer een bericht over undervolten, ervaringen en performance...
...and your ass will follow
AMD's first VEGA accelerator: RADEON INSTINCT MI25 for deep-learning
It’s here! AMD launches INSTINCT MI25 to compete against TITAN X Pascal in deep-learning operations.
But first things first. What does this name even mean? If you look closely those MI numbers are equal to computing power (5.7 TFLOPs = 6, 8.2 TFLOPs = 8 ). But wait, there’s a catch! MI25 does not have 25 TFLOPs of FP32 computing power. MI25’s value comes from FP16 calculations. So it means that the card has 12.5 TFLOPs in 32-bit operations.
In other words, it’s 50% more than FIJI. That said, it appears that our post from September was very close to those estimations (with 24 TFLOPs in 16-bit operations). However, we do not know the clock speed this card is running, so we also don’t know how many cores it really has.
But since you are at VideoCardz, you probably expect at least an estimation, so here it is. I think it’s unlikely that VEGA would run at 1000 MHz, but lower clocks for professional GPUs are not that surprising. Well, I guess we will have to wait for official confirmation.

It’s also worth adding that INSTINCT MI25 is passively cooled card with Typical Board Power under 300W.
One more thing, those cards are not technically graphics cards, but accelerators. In fact they don’t even have any display outputs. In other words, Radeon Instinct is AMD’s response to NVIDIA TESLA, pure computing-oriented accelerator.
As for MI8 and MI6. The MI8 is quite possibly what we told you about a few months ago (S9 Nano), so this card is based on Fiji. Whereas the MI6 is based on Polaris 10.
According to this chart, MI25 is almost 2 times faster than TITAN X Maxwell in DeepBench GEMM operations.

http://videocardz.com/646...ct-mi25-for-deep-learning
AMD Nieuwsdiscussie
Oftewel officiële aankondiging om 15u vanmiddag?UNDER NDA UNTIL DECEMBER 12, 2016, 9AM EST
...and your ass will follow
Ja, 9AM EST is vanmiddag 3 uur hier.hidde212 schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:30:
[...]
Oftewel officiële aankondiging om 15u vanmiddag?
Even voor de duidelijkheid:
MI6 is een volledige Polaris 10 met alle 2304 stream processors op een kloksnelheid van ~1237 MHz
MI8 is Fury X met zijn volledige 4096 stream processors op 1000 MHz
MI25 is een volledige Vega GPU met een onbekend aantal stream processors op een onbekende frequentie, alleen de FP16 performance zijn 25Tflops en daar zou je bijvoorbeeld op kunnen komen met 4608 stream processors op 1356MHz of 4096 stream processors op 1526 MHz.
De rekenkracht is iig 2,2 maal zo hoog in vergelijking met Polaris 10 aka RX 480.
nieuws: Biosupdate ontgrendelt 128 streamprocessors AMD RX 460
Heeft maar lang geduurd voordat iemand hier mee bezig ging.
[ Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 12-12-2016 15:25 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Kloptnieuws: Biosupdate ontgrendelt 128 streamprocessors AMD RX 460
Heeft maar lang geduurd voordat iemand hier mee bezig ging.
Hier heb ik al 2x een Sapphire Nitro 4G succesvol ge unlock naar 1024 "streamprocessors"
Met een omweg kan je de signature uit zetten zodat deze ook werkt met de laatste drivers van AMD. https://www.techpowerup.c...aris-bios-modders.228536/
Biosupdate ontgrendelt 128 streamprocessors AMD RX 460dylan111111 schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:57:
Met een omweg kan je de signature uit zetten zodat deze ook werkt met de laatste drivers van AMD. https://www.techpowerup.c...aris-bios-modders.228536/
AMD Nieuwsdiscussie
Ah nice! topic is mij helaas voorbij geschoten tijdens de lunch
Er is een vervangend (2e) tray icoon bijgekomen.RvL schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:06:
Zijn er meer mensen bij wie Radeon Settings niet meer gestart wordt bij het starten van Windows sinds de ReLive drivers?
Zelft terug naar DDU - Intel Graphics HD 4600 - Crimson 10.1 WHQL op mijn RX 460 OC Windforce.
Hierna blijft Firefox wél soepel met hardwareversnelling en WebGL aan
NRG
Verwijderd
Wat voor foutmelding?Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:47:
Ik heb een bugje ontdekt in Relive voor W7, na het ontwaken van mijn computer kreeg ik een foutmelding van AMD.
Ik kan ReLive met mijn r9 290 niet gebruiken icm windows 10. Geheugen klokt zich dan vanzelf naar 600mhz ipv 5000mhz. En met geen mogelijkheid aan te passen.
Passief gekoeld is een groot woord he als je het in een server steekt, wanneer je erachter zou gaan staan dan waai je weg-The_Mask- schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:05:AMD's first VEGA accelerator: RADEON INSTINCT MI25 for deep-learning
It’s here! AMD launches INSTINCT MI25 to compete against TITAN X Pascal in deep-learning operations.
[afbeelding]
But first things first. What does this name even mean? If you look closely those MI numbers are equal to computing power (5.7 TFLOPs = 6, 8.2 TFLOPs = 8 ). But wait, there’s a catch! MI25 does not have 25 TFLOPs of FP32 computing power. MI25’s value comes from FP16 calculations. So it means that the card has 12.5 TFLOPs in 32-bit operations.
In other words, it’s 50% more than FIJI. That said, it appears that our post from September was very close to those estimations (with 24 TFLOPs in 16-bit operations). However, we do not know the clock speed this card is running, so we also don’t know how many cores it really has.
But since you are at VideoCardz, you probably expect at least an estimation, so here it is. I think it’s unlikely that VEGA would run at 1000 MHz, but lower clocks for professional GPUs are not that surprising. Well, I guess we will have to wait for official confirmation.
[afbeelding]
It’s also worth adding that INSTINCT MI25 is passively cooled card with Typical Board Power under 300W.
One more thing, those cards are not technically graphics cards, but accelerators. In fact they don’t even have any display outputs. In other words, Radeon Instinct is AMD’s response to NVIDIA TESLA, pure computing-oriented accelerator.
As for MI8 and MI6. The MI8 is quite possibly what we told you about a few months ago (S9 Nano), so this card is based on Fiji. Whereas the MI6 is based on Polaris 10.
According to this chart, MI25 is almost 2 times faster than TITAN X Maxwell in DeepBench GEMM operations.
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
http://videocardz.com/646...ct-mi25-for-deep-learning

[ Voor 0% gewijzigd door Damic op 12-12-2016 22:29 . Reden: zin beter geformuleerd ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Geen 2e icoon te vinden hier, maar de instellingen lijken wel toegepast te zijn. Dat vind ik het belangrijkste.GerardVanAfoort schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:07:
[...]
Er is een vervangend (2e) tray icoon bijgekomen.
Zelft terug naar DDU - Intel Graphics HD 4600 - Crimson 10.1 WHQL op mijn RX 460 OC Windforce.
Hierna blijft Firefox wél soepel met hardwareversnelling en WebGL aan
Vandaag zelf ook eens met DDU de oude drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd: de uitslag schiet van 2250-2260 punten naar 2550-2560

Nu de dekens nog...
http://videocardz.com/647...mance-demo-possible-specs
had ik ook al gezien op Reddit. de performance is dus ongeveer hetzelfde als een GTX1080. best leuk, maar we hebben nog geen specificaties behalve 'Vega' en ook geen idee waar deze kaart in de markt gezet wordt. als het de top kaart wordt in de line-up loopt AMD dus nogsteeds achter op Titan XP jammergenoeg.EkkeHH schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:37:
Misschien viden jullei dit interessant, een vega kaart in Doom 4K:
http://videocardz.com/647...mance-demo-possible-specs
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 10% gewijzigd door tomcatha op 13-12-2016 02:30 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Verder is Doom een game die sowieso goed loopt. Wat dat betreft had je bijv. misschien liever een 4K demo van The Witcher 3 op alles max @60fps gezien.
Mijn hoop is dat AMD meerdere Vega’s gaat introduceren die ze tegenover 1080 en (verwachtte) 1080Ti kunnen positioneren qua prestatie.
Dit is in mijn ogen eigenlijk wel nodig om echt mindshare terug te winnen. De pascal architectuur is immers ook al weer een tijd op de markt.
(Uiteraard draait het ook om prijs/prestatie postitionering)
PC Specs
Eens. Eigenlijk gaat het natuurlijk om prijs/prestatie, maar dat is niet waar veel mensen naar kijken. Laatst zag ik nog zo'n discussie waarin dat naar voren kwam: ik kwam veel tegen dat mensen zeiden "AMD is slechter dan Nvidia maar ook goedkoper", waarmee dus werd gedoeld op het feit dat AMD momenteel geen high-end kaarten heeft die kunnen concurreren met de GTX1070/1080 van Nvidia. Die mensen kijken niet naar het feit dat de kaarten van AMD wel winnen op het gebied van prijs/prestatie, maar alleen naar wat "de beste" kaart is. Nvidia wordt in feite gezien als "het beste" en AMD als "goedkoop".Help!!!! schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:44:
Mijn hoop is dat AMD meerdere Vega’s gaat introduceren die ze tegenover 1080 en (verwachtte) 1080Ti kunnen positioneren qua prestatie.
Dit is in mijn ogen eigenlijk wel nodig om echt mindshare terug te winnen. De pascal architectuur is immers ook al weer een tijd op de markt.
(Uiteraard draait het ook om prijs/prestatie postitionering)
Dat sentiment moet worden doorbroken als AMD echt weer populair wil worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 13-12-2016 12:16 ]
Wat mij betreft als ze iets 10% langzamer dan een 1080 neerzetten voor 15-20% lagere prijs hebben ze een echte winnaar.. Helaas is het toch wel nodig om echt high-end kont te schoppen om veel meningen te veranderen en de verkopen op te krikken, ook al is het toch vooral mid/low-range dat verkoopt..
Ze hebben dus alleen nog de AMD Only kopers en mensen die minder willen betalen, maar dan moet de prijs dus ook lager zijn (en meer dan 10 euro....).
[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 13-12-2016 11:54 ]
Of je hebt 3 Freesync 1440p monitoren en wilt straks de bovengrens van de freesync ook eens doorbreken.Paprika schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:50:
Als je dan een 144-165Hz scherm van 800 euro hebt staan wil je daar een kaart bij die ook de prestaties biedt om deze snelheden te halen zonder te moeten gamen op 720p.
Al dat gehype alleen op reddit al
FreeSync heeft geen bovengrens, de bovengrens is DisplayPort of HDMI die niet meer bandbreedte levert.TNJ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:01:
[...]
Of je hebt 3 Freesync 1440p monitoren en wilt straks de bovengrens van de freesync ook eens doorbreken.
AMD Nieuwsdiscussie
Dit topic is gesloten.