CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 138 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 70.961 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 09:51

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

flessuh schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:14:
[...]

Als dit de kleine chip is, en ze big vega bewaren om tegen Volta aan te gooien zou het best logisch zijn dat die meer heeft om er meer uit te persen als je mij vraagt ;)
Het lijkt mij logischer dat ze die tegenover de GP100 zetten.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:17
Ik ben toch wel iets underwhelmed hoor, had om 15u00 een climax verwacht. Dit valt ff tegen. Wie weet meer nieuws later op de 'dag', het is nog vroeg in Vegas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05 10:34
Waarom had je dat verwacht? Dacht dat het toch wel vrij duidelijk was wat we zouden krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Werelds schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:34:
Waarom had je dat verwacht? Dacht dat het toch wel vrij duidelijk was wat we zouden krijgen.
Ze zeiden inderdaad vrij duidelijk van te voren dat het om een architecture preview zou gaan. Maar het werd weer overhyped en iedereen verwachtte specs en release dates.

Maar het is ook wel iets wat belachelijk om 20 dagen van tevoren een website met een countdown op te zetten voor alleen wat slides en marketingvideo's...

Ik denk dat de meeste mensen toch wel op z'n minst een livestream hadden verwacht, gezien de countdown.

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 05-01-2017 16:54 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 12:49
Compizfox schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Maar het is ook wel iets wat belachelijk om 20 dagen van tevoren een website met een countdown op te zetten voor alleen wat slides en marketingvideo's...
Ben ik met je eens, nu wordt er nog meer gehyped en als ze het niet kunnen waarmaken dan gaat het ze toch veel klanten kosten. Mensen opfokken en niet leveren levert veel ontevreden gezichten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:24:
[...]

Nee want dan verdubbel je ook de bandbreedte en dat is nutteloos voor gaming. Je kunt overigens wel 16GB krijgen met twee stacks, door gewoon acht HBM2 geheugenlaagjes per stack te gebruiken.
Vond dit plaatje wat volgensmij wel verhelderend is, tenminste als het de mogelijk combinaties weergeeft .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OM2pTt5DJET5NodJjHUtCqUW/full.jpg

Adhv de chip foto alleen kun je niet zien wat het is. Mij lijkt 8gb/512GB/s wel het meest logisch. HBM2/4Hi.

Of sla ik de plank nu weer mis :X :P

@ Hierboven. Had iedereen kunnen weten, is zelfde als bij Polaris. Ze melken het meer uit. Was wel fijn geweest als we op zijn minst een release date hadden gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 05-01-2017 16:49 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:11
Werelds schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:34:
Waarom zou je dat inderdaad verwachten als AMD een speciale hypecampagne opzet voor dit event en vervolgens met een paar korte yt-vids komt die juist voor het merendeel van het publiek van die campagne weinig tot geen interessante dingen boven de tafel brengt. Tsjah, het past misschien enigszins bij deze tijd, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het een echt handige aanpak is.

Edit: Oops, beetje laat. Volgende keer eerst ff refreshen denk ik :P

[ Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 05-01-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
[...]

Ze zeiden inderdaad vrij duidelijk van te voren dat het om een architecture preview zou gaan. Maar het werd weer overhyped en iedereen verwachtte specs en release dates.

Dat is nu eenmaal marketing. Heeft Nvidia ook meer dan eens gedaan.
Snowdog schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:51:
[...]

Waarom zou je dat inderdaad verwachten als AMD een speciale hypecampagne opzet voor dit event en vervolgens met een paar korte yt-vids komt die juist voor het merendeel van het publiek van die campagne weinig tot geen interessante dingen boven de tafel brengt. Tsjah, het past misschien enigszins bij deze tijd, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het een echt handige aanpak is.

Edit: Oops, beetje laat. Volgende keer eerst ff refreshen denk ik :P
Dat is mijn punt echter niet.

De pagina zei heel specifiek dat het om een Architecture Preview ging. Dat zovelen blijkbaar analfabeet zijn als het op dit soort dingen aan komt is hun probleem ;)

AMD heeft op geen enkel moment aangegeven dat er iets meer zou komen dan dit - sterker nog, het feit dat er wat filmpjes van Doom en dergelijke zijn is eigenlijk al meer dan ik had verwacht op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Werelds schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:55:
[...]

Dat Nvidia het doet praat het nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:17
Gaming is toch een stukje emotie. Aan jouw rationele betoog over dat het puur een architecture preview betreft heb ik (persoonlijk) als gamert niets. Ik had om 15u00 een spetterende live stream verwacht met gekmakende beelden van een enthousiaste AMD persoon die de PC case openrukt en de VEGA GPU laat zien.

https://twitter.com/theba...status/817034184854216704

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 05-01-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Laatst online: 22:39

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Zeker eens dat alle teasers en hype-generatie een beetje over de top waren voor deze preview. Tuurlijk is het interessant om wat meer over de architectuur te weten te komen, maar qua hype-opbouw leek het bijna een launch ipv een technical preview. Hopen dat ze nu niet op het verkeerde moment hebben gepiekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Het is verdorie ook nooit goed. :( Eerst werd er altijd geklaagd dat AMD te weinig aan marketing deed en het gebrek aan succes daar aan lag. Nu doen ze meer aan marketing en dan hangen mensen daar totaal onrealistische verwachtingen aan op en is men zelfs teleurgesteld als die logischerwijs niet uit komen. Er zijn zelfs mafkezen die gaan speculeren dat de kaarten wel eens tegen zouden kunnen gaan vallen, terwijl het nieuws van vandaag er juist goed uit ziet. En dat allemaal vanwege een simpele countdown. 7(8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 05-01-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 12:49
Anoniem: 59888 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:07:
Het is verdorie ook nooit goed. :( Eerst werd er altijd geklaagd dat AMD te weinig aan marketing deed en het gebrek aan succes daar aan lag. Nu doen ze meer aan marketing en dan hangen mensen daar totaal onrealistische verwachtingen aan op en is men zelfs teleurgesteld als die logischerwijs niet uit komen. Er zijn zelfs mafkezen die gaan speculeren dat de kaarten wel eens tegen zouden kunnen gaan vallen, terwijl het nieuws van vandaag er juist goed uit ziet. En dat allemaal vanwege een simpele countdown. 7(8)7
wij tweakers haten marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Werelds schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:55:
[...]

[...]

Dat is mijn punt echter niet.

De pagina zei heel specifiek dat het om een Architecture Preview ging. Dat zovelen blijkbaar analfabeet zijn als het op dit soort dingen aan komt is hun probleem ;)

AMD heeft op geen enkel moment aangegeven dat er iets meer zou komen dan dit - sterker nog, het feit dat er wat filmpjes van Doom en dergelijke zijn is eigenlijk al meer dan ik had verwacht op dat gebied.
Nouja, uiteindelijk kan dat wel AMD's probleem worden, want het hele idee is natuurlijk wel dat je mensen ook een beetje tevreden stelt met je marketing en ze zouden juist uit eerder voorbeelden van dit soort hype kunnen/moeten leren dat promotie in deze vorm verwachtingen schept bij het gros van de mensen. Als die niet waar worden gemaakt kan dat ook nadelige gevolgen hebben , maar goed, dat is een ander verhaal en gaat wat offtopic. Het lijkt me alleen iig niet zo handig aangepakt, hoewel je in principe wel gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowdog schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:14:
[...]

Nouja, uiteindelijk kan dat wel AMD's probleem worden, want het hele idee is natuurlijk wel dat je mensen ook een beetje tevreden stelt met je marketing en ze zouden juist uit eerder voorbeelden van dit soort hype kunnen/moeten leren dat promotie in deze vorm verwachtingen schept bij het gros van de mensen. Als die niet waar worden gemaakt kan dat ook nadelige gevolgen hebben , maar goed, dat is een ander verhaal en gaat wat offtopic. Het lijkt me alleen iig niet zo handig aangepakt, hoewel je in principe wel gelijk hebt.
AMD maakt de hype niet, de hype wordt gecreëerd door andere mensen, mensen waar AMD geen invloed op heeft. Als je daar zelf aan mee doet dan ligt het probleem gewoon bij jezelf. :p

Maar al hadden ze veel meer laten weten, dan had iedereen wel iets anders gehad waar ze over klaagden, zoals waarom die nog niet gelanceerd is. En als ze het doen zoals eerst, dus weinig tot niks van te voren laten weten dan hebben ze weer een probleem met hun marketing. Volgens sommigen kunnen ze het dan ook niet goed doen. Terwijl het probleem gewoon bij die mensen zelf ligt en niet bij AMD.
Help!!!! schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Vond dit plaatje wat volgensmij wel verhelderend is, tenminste als het de mogelijk combinaties weergeeft .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OM2pTt5DJET5NodJjHUtCqUW/full.jpg

Adhv de chip foto alleen kun je niet zien wat het is. Mij lijkt 8gb/512GB/s wel het meest logisch. HBM2/4Hi.

Of sla ik de plank nu weer mis :X :P
toon volledige bericht
Nee wat daar staat is duidelijk en simpel vormgegeven. Kolommen zijn het aantal stacks en de rijen zijn de hoogte van de stacks. Daarmee is dus simpel te zien wat mogelijk is en voor deze Vega GPU komt dat dus neer op 8GB of 16GB, aangezien 4GB te weinig is en de andere configuraties te weinig of te veel bandbreedte hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
-The_Mask- schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:37:
[...]

AMD maakt de hype niet, de hype wordt gecreëerd door andere mensen, mensen waar AMD geen invloed op heeft. Als je daar zelf aan mee doet dan ligt het probleem gewoon bij jezelf. :p

Maar al hadden ze veel meer laten weten, dan had iedereen wel iets anders gehad waar ze over klaagden, zoals waarom die nog niet gelanceerd is. En als ze het doen zoals eerst, dus weinig tot niks van te voren laten weten dan hebben ze weer een probleem met hun marketing. Volgens sommigen kunnen ze het dan ook niet goed doen. Terwijl het probleem gewoon bij die mensen zelf ligt en niet bij AMD.
offtopic:
Nouja, AMD maakt die hype wel degelijk door ve.ga incl. countdown en hype-vid te maken waarin ze al laten weten de grond aan te gaan vegen met NVidia en die URL de menigte in te Twitteren. Als die countdown dan afloopt en er komen alleen wat lullige, korte yt-vids tevoorschijn, dan valt dat natuurlijk al snel tegen.

Ik ben groot voorstander van AMD, maar vind dat ze dit toch echt slecht hebben aangepakt en het probleem ligt in dit geval niet bij "heel veel mensen" imo. Het naar buiten brengen van dergelijk materiaal hoeft niet zo enorm gehyped te worden en het vindt ook op normale manier wel zijn weg naar het grote publiek. Het is een beetje in de stijl van clickbaits e.d. en getuigt w.m.b. niet echt van klasse, maar goed misschien verschillen we daarin gewoon van mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15
[...]

Ik denk dat de meeste mensen toch wel op z'n minst een livestream hadden verwacht, gezien de countdown.
Het wellicht overdreven, maar zoals aangegeven doet Nvidia dat ook. Ik ben blij dat AMD marketing serieus begint te nemen en dit is een van de manieren.

Overigens heeft of had Nvidia nu ook een countdown timer voor CES, geen idee waar die voor was want ze hebben niet echt veel noemenswaardige dingen getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het ding is dat ik helemaal geen fan ben van dit soort marketing echter het lijkt voor nVidia wel te werken en in een oligopolie/duopolie is het imho ook niet zo raar dat AMD dit toch gaat navolgen.

Het is naar mijn gevoel daarnaast ook best vaak een aanbeveling geweest van AMD fans aan AMD om hun marketing wat aggressiever te maken. Tja, dan krijg je dit. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15
In het door jouw geplaatste Anandtecht artikel kwam ik dit tegen:
ROPs & Rasterizers: Binning for the Win(ning)
Back in August, our pal David Kanter discovered one of the important ingredients of the secret sauce that is NVIDIA’s efficiency optimizations. As it turns out, NVIDIA has been doing tile based rasterization and binning since Maxwell, and that this was likely one of the big reasons Maxwell’s efficiency increased by so much. Though NVIDIA still refuses to comment on the matter, from what we can ascertain, breaking up a scene into tiles has allowed NVIDIA to keep a lot more traffic on-chip, which saves memory bandwidth, but also cuts down on very expensive accesses to VRAM.

For Vega, AMD will be doing something similar. The architecture will add support for what AMD calls the Draw Stream Binning Rasterizer, which true to its name, will give Vega the ability to bin polygons by tile. By doing so, AMD will cut down on the amount of memory accesses by working with smaller tiles that can stay-on chip. This will also allow AMD to do a better job of culling hidden pixels, keeping them from making it to the pixel shaders and consuming resources there.

As we have almost no detail on how AMD or NVIDIA are doing tiling and binning, it’s impossible to say with any degree of certainty just how close their implementations are, so I’ll refrain from any speculation on which might be better. But I’m not going to be too surprised if in the future we find out both implementations are quite similar. The important thing to take away from this right now is that AMD is following a very similar path to where we think NVIDIA captured some of their greatest efficiency gains on Maxwell, and that in turn bodes well for Vega.
toon volledige bericht
Ben erg benieuwd hoe power effecient Vega wordt en of AMD Nvidia daarin gaat verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Gezien importance hiervan zou het natuurlijk super zijn als AMD nu minimaal op gelijk niveau komt.

Geen onaardig en toegankelijk artikel in over Vega architectuur:

Techpowerup: AMD Radeon Vega GPU Architecture

Hear hear :) :
" "Vega" is a shakedown at every level of the GPU, and although the essential component hierarchy hasn't significantly changed, there isn't a single component on the chip that hasn't had a structural change that improves performance or efficiency.

Our only hope is in seeing a "Vega" based high-end graphics card out on the shelves as soon as possible. NVIDIA is taking advantage of its performance leadership by pricing its current GeForce 10 series graphics cards significantly higher than their predecessors. It's about time there's some real competition in this segment. "

[ Voor 49% gewijzigd door Help!!!! op 05-01-2017 19:37 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:15

flessuh

Set sail for fail!

FYI, er staat nu ook een giveaway op ve.ga :)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 09:27

Gelunox

Hardware addicted

flessuh schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:52:
Als aanvulling daarop: het zijn 3 vragen waarvan er 1 simpel te googlen is (ik heb wikipedia gebruikt tho) en de andere 2 kan je vrij makkelijk in het make some noise filmpje terugvinden.

Dan maak je kans, en kan je daarnaast nog extra kans maken door nieuwsbrief, twitterfollows en facebookvisit.

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

.

[ Voor 98% gewijzigd door Help!!!! op 05-01-2017 19:20 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

flessuh schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:52:
Thx. Ook interessant is dat er nu duidelijk staat welke segmenten ze targetten:

Radeon RX
Radeon Pro
Radeon INSTINCT

"The release of Vega later this year will mark Radeon’s commanding return to the ultra-enthusiast gaming market .....1

Vega: Changing the Game for Game Developers

[ Voor 31% gewijzigd door Help!!!! op 05-01-2017 19:33 ]

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
Compizfox schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:57:
Dat Nvidia het doet praat het nog niet goed.
Het is niet alleen Nvidia. Dit is gewoon hoe dit tegenwoordig werkt. Ik ben inmiddels vrij immuun voor dit soort onzin. Probleem voor AMD is alleen dat er tegenwoordig te veel gamers zijn die er gewoon niets van snappen. En dan pakt dat verkeerd uit. Het is nog steeds anders dan Nvidia zo vaak heeft gedaan; wél hypen dat er zo veel goeds gaat komen en dan eigenlijk niets leveren. Neem mijn favoriete debacle maar: Fermi. Gigantische hype vooraf en met launch blijkt het ding dan te heet en te duur te zijn...en niet verkrijgbaar, zelfs niet na de street launch. AMD kiest hun woorden veel zorgvuldiger, ze worden alleen niet (goed) gelezen ;)
Lord_Dain schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:00:
Gaming is toch een stukje emotie. Aan jouw rationele betoog over dat het puur een architecture preview betreft heb ik (persoonlijk) als gamert niets. Ik had om 15u00 een spetterende live stream verwacht met gekmakende beelden van een enthousiaste AMD persoon die de PC case openrukt en de VEGA GPU laat zien.

https://twitter.com/theba...status/817034184854216704
Nogmaals, dat ligt aan jou. Dat jij dat verwachtte is jammer voor jou, want dat heb je volledig zelf verzonnen. Het is niet wat AMD zei dat ging gebeuren.
Anoniem: 59888 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:07:
Tuurlijk. AMD is slecht in alles wat ze doen joh, daar kan niets goeds uit komen :+

Alle gekheid op een stokje: op technisch vlak ziet het er allemaal goed uit. Nog even wachten op de praktijk, maar ik blijf positief gestemd over zowel Ryzen als Vega. Het is vooral hopen dat AMD gewoon AMD blijft en de prijzen reëel houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*nieuw topic

[ Voor 98% gewijzigd door Astennu op 05-01-2017 23:12 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vraagje: Wat is eigenlijk het nut ervan om zo vaak een nieuw topic te openen? Waarom niet alles in één topic houden? Zover ik weet zit er geen limiet op het aantal pagina's oid.

Maar als je het doet is het wel handig als dit topic dichtgaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01

br00ky

Moderator Harde Waren
En verder in CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 139.

En slotjes kunnen alleen modjes en admins zetten ;).
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.