CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 138 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Er zullen denk ik genoeg mensen zijn die nog niet op een 1070/1080/1080 Titan prestatieniveau zitten maar dit wel willen.

Mijn punt is dat de perceptie over AMD niet positief genoeg is en dat je dat vooral ook kunt doorbreken met een product waarmee je bewijst dat je mee kunt met de besten. Als je dat hebt verkoop je ook beter in de ‘’lagere’ regionen. Althans dat denk ik.

Betere Prijs / prestatie in de midrange alleen lijkt me niet goed genoeg.

Over het algemeen zie ik toch wel een positieve tendens, ook op drivergebied, sinds Raja terug is. Maar misschien is het nog te vroeg om met bijv een 1080 Titan X / Ti te kunnen concurreren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

-The_Mask- schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:14:
[...]

FreeSync heeft geen bovengrens, de bovengrens is DisplayPort of HDMI die niet meer bandbreedte levert.
Hmmm... mijn MG279Q displays staan te boek als 35-90Hz. Boven de 90Hz zou ik buiten de freesync range zitten, waarop de monitor weer als monitor met een bepaalde vaste beeldfrequentie zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
TNJ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:07:
[...]

Hmmm... mijn MG279Q displays staan te boek als 35-90Hz. Boven de 90Hz zou ik buiten de freesync range zitten, waarop de monitor weer als monitor met een bepaalde vaste beeldfrequentie zou werken?
Je kunt dan beste je frames laten stoppen op 90 scheelt warmte geluid slijtage en energieverbruik. Dit is een feature in de amd drivers weet de naam niet(geen v sync.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

badluckboy schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:11:
[...]

Je kunt dan beste je frames laten stoppen op 90 scheelt warmte geluid slijtage en energieverbruik. Dit is een feature in de amd drivers weet de naam niet(geen v sync.)
Snap ik, maar de bewering was dat freesync (de VRR functie) geen bovengrens zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TNJ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:07:
[...]

Dat is geen beperking van FreeSync, maar van de monitor zelf.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

TNJ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:13:
[...]

Snap ik, maar de bewering was dat freesync (de VRR functie) geen bovengrens zou hebben.
FreeSync zelf heeft dan ook geen bovengrens. Je monitor wel ;)

[...]

FRTC (FrameRate Target Control) ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Compizfox op 13-12-2016 12:48 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Help!!!! schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:21:
Er zullen denk ik genoeg mensen zijn die nog niet op een 1070/1080/1080 Titan prestatieniveau zitten maar dit wel willen.

Mijn punt is dat de perceptie over AMD niet positief genoeg is en dat je dat vooral ook kunt doorbreken met een product waarmee je bewijst dat je mee kunt met de besten. Als je dat hebt verkoop je ook beter in de ‘’lagere’ regionen. Althans dat denk ik.

Betere Prijs / prestatie in de midrange alleen lijkt me niet goed genoeg.

Over het algemeen zie ik toch wel een positieve tendens, ook op drivergebied, sinds Raja terug is. Maar misschien is het nog te vroeg om met bijv een 1080 Titan X / Ti te kunnen concurreren.
Ik zou niet direct Titan X performance verwachten. GTX1080 of eat hoger moet wel te halen zijn. Wellicht valt hij er tussenin. Als de prijs goed is is dat geen enkel probleem.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Laatst online: 04-07 14:57
Waarschijnlijk zal hij gemiddeld gezien ongeveer even snel zijn als een GTX 1070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Waar baseer je dat op?
Zo veel trager ie een Fury X niet vergeleken met een 1070.
Vega in volle vorm heeft +-40% meer power dan Fiji. En ook een nieuwe architectuur.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
om eerlijk te zijn verwacht ik van een product die zo veel later uit komt dat die eigenlijk wel gewoon sneller is dan wat nvidia aanbied. We hebben ook nog redelijke grote performance boosts gezien toen we nog op 28nm zaten en dat moet nu ook gewoon mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Inderdaad, een product dat een half jaar later uitkomt moet zeker wel dubbele performance leveren.. mee eens! :+

Ik hoop dat het topmodel van Vega de 1080 voorbij gaat en dan wel in het slechtste scenario dus een GameWorks titel. Maar als Vega ook maar iets sneller is dan een 1070 ben ik tevreden, over een twee maanden zien we hopelijk reviews en weten we meer?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom zou je dat doen? Je, nouja ik, ziet nog steeds het verschil tussen 90 fps en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:08:
[...]

Waarom zou je dat doen? Je, nouja ik, ziet nog steeds het verschil tussen 90 fps en hoger.
Als je nog zit met een 60hz monitor en je GPU kan er in een game 130FPS uitpersen, maar wel met flink wat warmte en geluid, dan kan het best de moeite waard zijn om je framerate target op 60FPS te zetten. Zeker als je wat oudere, b.v. strategy games speelt, dan laat ik de boel lekker op 60FPS draaien en blijft mn GPU op 50 graden hangen, 200FPS+ voor een beetje StarCraft is ook wat overkill.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:47:
[...]

Als je nog zit met een 60hz monitor en je GPU kan er in een game 130FPS uitpersen, maar wel met flink wat warmte en geluid, dan kan het best de moeite waard zijn om je framerate target op 60FPS te zetten. Zeker als je wat oudere, b.v. strategy games speelt, dan laat ik de boel lekker op 60FPS draaien en blijft mn GPU op 50 graden hangen, 200FPS+ voor een beetje StarCraft is ook wat overkill.
Het gaat hier om een situatie waarbij je jouw refeshrate capped onder wat je monitor én videokaart kan. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar bij actie games ga je dat gewoon niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Het MOET ook niet, maar je KAN het doen wanneer je het wilt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Moi_in_actie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:47:
[...]

Met een cap op 60 FPS beperk je wel ook je timings wat betreft input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Paprika schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:52:
[...]

Met een cap op 60 FPS beperk je wel ook je timings wat betreft input.
Ik weet dat er zeker wel voordelen zijn om wat meer FPS te draaien, maar maakt dit heel veel uit in een game als Total War, Portal (2) of iets als The Sims? Bij racing games en first person shooters shooters merk je het snelst wanneer je framerate laag is of wanneer je veel input lag hebt, bij andere type games merk je dit niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Nee hoor, maar het is meer voordat anderen dit lezen en denken dat ze altijd alles maar moeten cappen. Was niet specifiek op jou gericht, maar de quote leek me wel gepast voor de context. Je reactie is correct :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: PCPer Live! AMD Radeon Crimson ReLive Discussion
Volgens mij dat het stopte te werken.
1 keer gehad, daarna relive uitgeschakeld, ik gebruik het toch niet. Nog niet in ieder geval.
sjettepetJR. schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:13:
[...]

had ik ook al gezien op Reddit. de performance is dus ongeveer hetzelfde als een GTX1080. best leuk, maar we hebben nog geen specificaties behalve 'Vega' en ook geen idee waar deze kaart in de markt gezet wordt. als het de top kaart wordt in de line-up loopt AMD dus nogsteeds achter op Titan XP jammergenoeg.
Dit is dus niet de topkaart. De topkaart zou de concurrentie aanmoeten met de Titan of de nog uit te brengen 1080 Ti.
Het lijkt mij dat dit een 490/580 achtige kaart is. Bedenk dat bij Doom AMD-kaarten aanzienlijk beter presteren dan Nvidia-kaarten zo gauw Vulkan wordt gebruikt.

Ook niet onbelangrijk, naar het schijnt draaide er tegelijkertijd debugsoftware wat natuurlijk een performancevermindering geeft.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2016 21:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 13-09 10:41
In ander nieuws, Unity krijgt eindelijk Vulkan ondersteuning! Als dit een beetje goed geimplementeerd is dan is het een win voor AMD (althans hoop ik ;)). In de tijd dat ik veel in Unity ontwikkelde merkte ik dat het cpu limited is in veel gevallen, dit zou dit dus goed kunnen oplossen.
https://blogs.unity3d.com...-6-beta-is-now-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 20:03
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:23:
In ander nieuws, Unity krijgt eindelijk Vulkan ondersteuning! Als dit een beetje goed geimplementeerd is dan is het een win voor AMD (althans hoop ik ;)). In de tijd dat ik veel in Unity ontwikkelde merkte ik dat het cpu limited is in veel gevallen, dit zou dit dus goed kunnen oplossen.
https://blogs.unity3d.com...-6-beta-is-now-available/
Kan niet wachten op raketten op te blazen in Vulkan. (Kerbal Space Program) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is momenteel wel logisch om een 1070 te kopen vind ik. Een Fury X is op optie, ik zag een variant die net zoveel kost als een 1070? Wel apart omdat andere net zoveel als een 1080 kosten. Om kort te zijn, AMD heeft alleen een 480 uitgebracht en daar schiet je prestatie gewijs niet mee op? Ik had wel meer verwacht op het moment.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat komt ook omdat de prijzen nooit in Nederland zijn aangepast, of toch niet consequent.

Asus Radeon Fury Strix Duitsland: € 329,-
Asus Radeon Fury Strix Nederland: € 559,-

Sapphire Radeon Fury X Duitsland: € 480,-
Sapphire Radeon Fury X Nederland: € 720,-

De prijzen buiten de Benelux zijn al heel wat meer op prestatieniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Phuncz schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:59:
Dat komt ook omdat de prijzen nooit in Nederland zijn aangepast, of toch niet consequent.

Asus Radeon Fury Strix Duitsland: € 329,-
Asus Radeon Fury Strix Nederland: € 559,-

Sapphire Radeon Fury X Duitsland: € 480,-
Sapphire Radeon Fury X Nederland: € 720,-

De prijzen buiten de Benelux zijn al heel wat meer op prestatieniveau.
Je kunt ook gewoon voor 400 euro een XFX R9 Fury X halen. Alle Fury X kaarten zijn toch hetzelfde. Of het verstandig is t.o.v. een GTX 1070 blijft de vraag. Je krijgt met de Fury X een koele, compacte en stille kaart, maar de GTX 1070 is in redelijk wat gevallen toch nog wat sneller en is beter te overclocken.
Echter, in DX12 en Vulkan enabled games de Fury X steeds vaker de bovenliggende is (Doom, BF1, Deux Ex, The Division, de aankomende Resident Evil 7 etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

En de release notes: https://support.amd.com/e...6.12.2-Release-Notes.aspx

(de "Release Notes"-tab van jouw link laat de release notes van 16.12.1 zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mooie Change list maar zo te zien staat er ook nog genoeg op known problem. Maar als ze in dit tempo door gaan hebben ze die issues in 1-2 maanden ook allemaal weg gewerkt.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Kan iemand met de RX-serie kaarten mij vertellen of de nieuwe drivers de idle usage ook verlagen als er twee monitoren zijn aangesloten? Heb nu diverse reviews gelezen waarin te zien was dat het verbruik enorm hoog is (relatief) als er twee monitoren zijn aangesloten. Aangezien dat mijn dagelijkse set-up is, is dat voor mij een reden om de gtx1060 te overwegen.
Nee dat was een bug in WattMan (ondertussen opgelost) waardoor de vast op een lage snelheid vast bleef zitten, terwijl normaal gesproken die kloksnelheid met meerdere beeldschermen dus niet zo laag hoort te zijn. Op een lage kloksnelheid werkt de kaart voor de rest wel prima, maar het schakelen van 2D naar 3D kloksnelheid levert artifacts op. Daarom heeft AMD bij meerdere monitoren een hogere geheugenfrequentie en daardoor hoger verbruik.

Verbruik is overigens niet enorm, het is 16W voor een Asus RX 460 Strix OC, 32W voor een normale RX 470 4GB en 40W voor een normale RX 480 8GB. RX 480 4GB zal dus waarschijnlijk rond de 35W idle met twee beeldschermen zitten.

AMD Nieuwsdiscussie

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Wat ik van dit topic had gelezen was het nog redelijk wat: https://www.reddit.com/r/.../?st=ix0s5szt&sh=86d3e98d

Hoewel de iGPU gebruiken natuurlijk kan.

Review waar ik het over had: https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/RX_480/22.html

[ Voor 16% gewijzigd door Cyleo op 22-12-2016 20:49 ]

• Moi_in_actie
Zo, weer een beetje zitten hobbyen met het overclocken van mn R9 Fury en we zijn weer een stapje verder. Ben op dit moment met name aan het kijken hoe hoog ik de Fire Strike Ultra score kan krijgen. De huidige highscore:

4179 3DMarks, met de R9 Fury op 1170Mhz core, 550Mhz HBM en een max temperatuur van slechts 62 graden :)

edit: het blijft jammer dat je bij deze Fury kaarten geen extra shaders kunt unlocken :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Moi_in_actie op 22-12-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
Moi_in_actie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:01:
Zo, weer een beetje zitten hobbyen met het overclocken van mn R9 Fury en we zijn weer een stapje verder. Ben op dit moment met name aan het kijken hoe hoog ik de Fire Strike Ultra score kan krijgen. De huidige highscore:

4179 3DMarks, met de R9 Fury op 1170Mhz core, 550Mhz HBM en een max temperatuur van slechts 62 graden :)

edit: het blijft jammer dat je bij deze Fury kaarten geen extra shaders kunt unlocken :'(
Welke variant heb je?
Zelf kon ik met een 3840 bios meer shaders unlocken op mijn asus fury strix, maar die trekt een 20mhz overclock niet eens dus blijft op 1000 zitten...

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
aminam schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:27:
[...]

Welke variant heb je?
Zelf kon ik met een 3840 bios meer shaders unlocken op mijn asus fury strix, maar die trekt een 20mhz overclock niet eens dus blijft op 1000 zitten...
Ik heb een Sapphire Nitro OC versie, maar daar gaat het helaas niet mee. Een Youtuber genaamd Buildzoid heeft een keer een klein programma online gezet waarmee je kunt checken of de shaders te unlocken zijn, maar dat schijnt bij de Sapphire modellen niet mogelijk te zijn. Met de Asus Strix modellen heb je inderdaad meer kans dat ze te unlocken zijn, maar ook niet altijd en niet altijd allemaal.

edit: hier een linkje naar de forumpost over het unlocken voor de geïnteresseerden: klik

[ Voor 10% gewijzigd door Moi_in_actie op 23-12-2016 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
AMD Radeon twitter een nieuwe jaar een nieuwe architectuur, dus Vega is waarschijnlijk een nieuwe architectuur:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/njNfjML.png

https://twitter.com/Radeon/status/813561408612945920

[ Voor 19% gewijzigd door polli_ op 27-12-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Met de nieuwste ReLive driver heb ik nog steeds last van het feit dat mijn r9 290 zijn geheugen snelheid op 150 blijft staan. Na een fresh install loopt het geheugen gewoon op 1250. Maar na een reboot op 150. En dan flikkert alles. Dus het werkt maar eenmalig.

Er zijn tal van topics te vinden op het internet met mensen die kaarten hebben uit de 200 en 300 series die dat probleem hebben. Er is geen fix voor en AMD laat gewoon niks weten.

DDU en dan een fresh install helpt ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door legendareN op 27-12-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 13:35
legendareN schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:02:
Met de nieuwste ReLive driver heb ik nog steeds last van het feit dat mijn r9 290 zijn geheugen snelheid op 150 blijft staan. Na een fresh install loopt het geheugen gewoon op 1250. Maar na een reboot op 150. En dan flikkert alles. Dus het werkt maar eenmalig.

Er zijn tal van topics te vinden op het internet met mensen die kaarten hebben uit de 200 en 300 series die dat probleem hebben. Er is geen fix voor en AMD laat gewoon niks weten.

DDU en dan een fresh install helpt ook niet.
Heb je een Multi-monitor setup? Zoja, koppel de 2e monitor los.
Probleem blijft dan weg.
Anders terug naar 16.11 drivers.
Heb hetzelfde probleem maar sinds ik de 2e monitor los gekoppeld heb is het weg.

Battlelog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Good Old Gamer heeft het goed begrepen.
YouTube: RANT! Stop Supporting NVIDIAs Anti Consumer Practices!!! Why Support...
polli_ schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:28:
AMD Radeon twitter een nieuwe jaar een nieuwe architectuur, dus Vega is waarschijnlijk een nieuwe architectuur:

[afbeelding]

Dat wisten we toch al lang? :?
Dit lijkt me een teasertje om ons alvast te lekker maken. Ik ben benieuwd of dat AMD op CES nieuws gaat geven over deze kaart (release, performance en prijs).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
legendareN schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:02:
Dat is opgelost in de nieuwste driver van vorige week.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:35:
[...]

Dat is opgelost in de nieuwste driver van vorige week.
Die heb ik gedownload, geinstalleerd na alles met DDU gecleared te hebben. Maar nog werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
legendareN schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:17:
[...]

Die heb ik gedownload, geinstalleerd na alles met DDU gecleared te hebben. Maar nog werkt het niet.
Heb je niet 16.12.1? Want daar had ik het mee met mijn R9 290 en dat is ook de enige driver ooit waarbij ik het had, bij 16.2.2 was het ook weer opgelost. Was trouwens alleen aanwezig bij mij op het moment dat ik WattMan ging gebruiken en daar met de waarschuwing akkoord ging.

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 27-12-2016 21:22 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:21:
[...]

Heb je niet 16.12.1? Want daar had ik het mee met mijn R9 290 en dat is ook de enige driver ooit waarbij ik het had, bij 16.2.2 was het ook weer opgelost.
Nee echt 16.2.2 ik heb het nog voor de zekerheid nagekeken. Dat is de enige die ik in mijn download map ook heb opgeslagen. Ik heb het gisteren geprobeerd weer. En het werkte gisteren ook, gisteravond de pc uitgezet. Zet em vanmorgen aan, en flikkeringen.

Expres ook geen MSI Afterburner op mijn pc laten staan.

[ Voor 5% gewijzigd door legendareN op 27-12-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:21:
[...]
Was trouwens alleen aanwezig bij mij op het moment dat ik WattMan ging gebruiken en daar met de waarschuwing akkoord ging.
Dus als ik de driver verwijderde opnieuw installeerde en niet met Wattman bezig ging was er niks aan de hand.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Ik ben idd met Wattman aan de gang gegaan. Maar dan vooral om de maximale temperatuur op 86 te zetten. Want mijn reference kaart gaat soms over het randje met de boel op 95 en dan reboot mijn pc. Ik moest er dus wel in, want ik las dat Afterburner icm Wattman problemen kon veroorzaken. Dus zonder Afterburner had ik Wattman wel nodig om de temperatuur te regelen.

Ik ga het eens proberen zonder Wattman te gebruiken en wel met Afterburner. Kijken of dat het probleem oplost !

[ Voor 21% gewijzigd door legendareN op 27-12-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
polli_ schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:28:

[afbeelding]

Die geruchten gingen al een hele tijd rond.
Polaris > Vega zou qua architectuur een groter verschil zijn dan van Fiji > Polaris.

I hoop dat het ook een grotere stap is dan van Tahiti naar Hawaii.

GCN doet het nog prima maar het kan wel een opfrisbeurt gebruiken. Dan kunnen ze het gat met nvidia wat verder dichten. Ik ben dus heel benieuwd wat Vega gaat worden.

Volgens mij wordt hij qua compute in ieder geval heel veel krachtiger. Hij zou net als Big Pascal ook dubbele FP16 performance hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik wil al een poosje overstappen naar 34" WQHD 3440x1440 100HZ AMD FREE Sync scherm van mijn 1080p scherm. Op dit moment rock ik een 290X met Kraken G10 + Corsair H75 en die kan ik nu voor 205 euro verkopen. Via een Duitse webshop kan ik een Sapphire Radeon R9 Fury Nitro (1020MHz) voor 328,- euro kopen. Dus op zich kost 'ie dan 125 euro.

Ik zit met 2 dingen, mijn 290X gaat alleen maar minder waard worden, en ik denk ook vrij rap. De Fury zal misschien nog wat langer te verkopen zijn voor ~200 euro in de tweedehands markt wanneer de Vega in de verkoop gaat. Maar is het ook de moeite om van mijn 290X naar een Fury over te stappen om dan gebruik te maken van de hogere resolutie?

Persoonlijk lijkt mij de upgrade voor 125,- euro eigenlijk wel prima, maar ik kan niet echt een duidelijk antwoord krijgen over hoe de Fury presteerd op bovenstaande resolutie.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja gezien het prestatie verschil vind ik 125 euro best veel. Soms scheelt het aardig wat een andere keer misschien 15%.
Ik zou de 290X overclocken en op Vega wachten.

Dat stukje over de waardevermindering. De Fury kaarten kunnen straks ook hard omlaag gaan als de nieuwe Vega kaarten er zijn. De 290X zullen denk ik niet veel lager dan 150 gaan (op de korte termijn) maar dit is speculatie. De Fury kaarten zie ik 2e hands wel richting de 230-250 gaan. Fury X en nano 300 ish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Astennu schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:44:
Tja gezien het prestatie verschil vind ik 125 euro best veel. Soms scheelt het aardig wat een andere keer misschien 15%.
Ik zou de 290X overclocken en op Vega wachten.

Dat stukje over de waardevermindering. De Fury kaarten kunnen straks ook hard omlaag gaan als de nieuwe Vega kaarten er zijn. De 290X zullen denk ik niet veel lager dan 150 gaan (op de korte termijn) maar dit is speculatie. De Fury kaarten zie ik 2e hands wel richting de 230-250 gaan. Fury X en nano 300 ish.
"Probleem" is dat ik mijn 290X dus gemod heb, het is een fantastisch ding en geruisloos maar ik heb het gevoel dat als ik 'um nu niet verkoop ik dat nooit voor elkaar krijg. Terwijl zo'n Fury over een half jaar, als ik naar Vega wil overstappen, waarschijnlijk een makkelijkere verkoop zal zijn. Je hebt wel gelijk dat het prestatieverschil tussen de 290X en Fury op zich geen 125 euro waard zou moeten zijn. Maar er valt nog wel wat te zeggen over garantie en doorverkoopwaarde. Ik denk dat ik gewoon eigenwijs ga zijn en de deal ga sluiten ;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:08
Bij caseking zijn de Fury,s mooi geprijsd
Ben nog blij met de nano heb hem in mijn andere systeem geplaatst zit sneller werkgeheugen in wel apart hij maakt ook niet zo veel geluid meer

[ Voor 66% gewijzigd door Beaudog op 28-12-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

MrVegeta schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:29:
Ik zit met 2 dingen, mijn 290X gaat alleen maar minder waard worden, en ik denk ook vrij rap. De Fury zal misschien nog wat langer te verkopen zijn voor ~200 euro in de tweedehands markt wanneer de Vega in de verkoop gaat. Maar is het ook de moeite om van mijn 290X naar een Fury over te stappen om dan gebruik te maken van de hogere resolutie?
Ik zou het wel doen. Zelf heb ik een 290X en heb ik nog niet zolang geleden geinvesteerd in een tweede om Crossfire te draaien. Had ik dat niet gedaan, zou ik waarschijnlijk ook de 290X verkocht hebben voor een Fury (X). De prijzen zijn nu al niet te hoog voor een 290X gezien de geleverde prestaties, dus het lijkt me ook een goed moment om nu (en niet volgende week) te verkopen. De 290X heeft af en toe toch performance te weinig voor de nieuwste games met 3440x1440 met hoge (niet "ultra") settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Phuncz schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:27:
[...]

Ik zou het wel doen. Zelf heb ik een 290X en heb ik nog niet zolang geleden geinvesteerd in een tweede om Crossfire te draaien. Had ik dat niet gedaan, zou ik waarschijnlijk ook de 290X verkocht hebben voor een Fury (X). De prijzen zijn nu al niet te hoog voor een 290X gezien de geleverde prestaties, dus het lijkt me ook een goed moment om nu (en niet volgende week) te verkopen. De 290X heeft af en toe toch performance te weinig voor de nieuwste games met 3440x1440 met hoge (niet "ultra") settings.
Helaas is mijn kast/moederbord te klein om die gigantische kaarten in Crossfire te draaien. Ik heb maar 38mm ruimte tussen de 2 PCI-E slots waardoor een kaart van 35mm nauwelijks lucht kan krijgen. En die Sapphire kaarten maken (blijkbaar) al zo'n herrie. Zien of de verkoop doorgaat en dan direct de Fury kopen en hopen dat het geen lawaai kaart is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Een Fury X is imo ook niet snel genoeg voor 3440x1440. Komt wel meer in de buurt dan een 290X maar dan nog.
Met een beetje geluk is Vega wel snel genoeg.

Een gemodde 290X is straks misschien 150 waard. Desnoods maak je hem weer standaard. (verlies je 55)
Op de Fury van 330 verlies je mogelijk 70-100 euro.

En nog maals. Zo veel sneller is hij niet het is ook geen X die net weer een paar % sneller is dan de normale.

Een 290X op 1150/1200 kan er prima mee concureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56
Ik heb zelf nog een 'oudje' om mee te gamen, de R9 280x pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X. Omdat ik niet heel veeleisend ben en maar op 1080p speel is het op dit moment voldoende. Echter jeukt het nu toch wel serieus om te upgraden binnenkort.

Eerste gedachte was om voor een RX480 te gaan en een nieuwe monitor erbij te kopen voor 1440k res en freesync support. Echter heb ik nu (te) lang getwijfeld en inmiddels ben ik wel op het punt dat ik denk dat ik de RX480 oversla en direct voor de 2017 kaart ga.

NB. De Fury echter vind ik ook een interessant en erg sexy ding, maar ik twijfel toch serieus of ik dergelijke kaart nu nog moet aanschaffen als januari de nieuwe modellen bekend worden gemaakt. Voor de R9 280x hoop ik nog een tientje of 6 te vangen maar dat neem ik niet echt mee in mijn overweging om nu wel of niet al te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Lord_Dain schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:40:
Ik heb zelf nog een 'oudje' om mee te gamen, de R9 280x pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X. Omdat ik niet heel veeleisend ben en maar op 1080p speel is het op dit moment voldoende. Echter jeukt het nu toch wel serieus om te upgraden binnenkort.

Eerste gedachte was om voor een RX480 te gaan en een nieuwe monitor erbij te kopen voor 1440k res en freesync support. Echter heb ik nu (te) lang getwijfeld en inmiddels ben ik wel op het punt dat ik denk dat ik de RX480 oversla en direct voor de 2017 kaart ga.

NB. De Fury echter vind ik ook een interessant en erg sexy ding, maar ik twijfel toch serieus of ik dergelijke kaart nu nog moet aanschaffen als januari de nieuwe modellen bekend worden gemaakt. Voor de R9 280x hoop ik nog een tientje of 6 te vangen maar dat neem ik niet echt mee in mijn overweging om nu wel of niet al te upgraden.
Ten eerste zal je echt nog wel wat meer voor de 280x kunnen krijgen. Ze gaan nu niet voor minder dan €100, dat zal niet €40 dalen in 2 maanden.

Daarnaast moet je bedenken dat de nieuwe kaarten geen opvolgers zullen zijn van de RX480, maar een 'broertje' wat sterker, maar ook duurder is.

Zowel de RX480 of 'RX490' zullen geen slechte keus zijn, de fury's zal ik nu niet meer aan beginnen, zijn maar een aantal % sneller dan de RX480, en toch wel wat duurder. In die prijscategorie zal de 'RX490' een stuk sneller zijn.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

sjettepetJR. schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:48:
[...]

Ten eerste zal je echt nog wel wat meer voor de 280x kunnen krijgen. Ze gaan nu niet voor minder dan €100, dat zal niet €40 dalen in 2 maanden.

Daarnaast moet je bedenken dat de nieuwe kaarten geen opvolgers zullen zijn van de RX480, maar een 'broertje' wat sterker, maar ook duurder is.

Zowel de RX480 of 'RX490' zullen geen slechte keus zijn, de fury's zal ik nu niet meer aan beginnen, zijn maar een aantal % sneller dan de RX480, en toch wel wat duurder. In die prijscategorie zal de 'RX490' een stuk sneller zijn.
Ik denk dat een 490 wel in de prijstop segment terecht komt als het concurreert met de 1080.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56
Dat vind ik dan niet heel erg, ik koop liever een AMD dan een NVIDIA kaart. Mocht de 490 concurreren met de 1080 is het interessant om te zien of de prijzen iets gaan doen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Lord_Dain schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:41:
Dat vind ik dan niet heel erg, ik koop liever een AMD dan een NVIDIA kaart. Mocht de 490 concurreren met de 1080 is het interessant om te zien of de prijzen iets gaan doen.
Mjah ik zat ook al maanden te wachten op de 'Vega' en het duurt en het duurt.... Opgegeven moment was ik het zat, 2 x 290x is best prestatie gewijs maar CFX gooide toch best veel roet in het eten, de titels die het goed ondersteunen draaide dan ook super. Werkt CFX niet dan gaf dat teveel problemen of juist prestatieverlies. 'Bij gebrek aan beter' toch de knoop doorgehakt en een GTX1080 gehaald.

Ik hoop dat de 490 een 'GTX1080 killer' gaat worden zodat er wat competitie gaat komen op GPU gebied want AMD heeft eigenlijk sinds de 290X niets bijzonders meer uitgebracht dat ook maar een beetje de competitie aan kan gaan met Nvidia. (Radeon Pro niet meegerekend).

Dit is mijn eerste Nvidia kaart sinds de Geforce Ti4600 denk ik :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Argh kwam ik er deze week achter dat Windows 10 weer met de power management settings geprutst heeft. In het verleden had ik instabiliteit als PCIe Link State Power Management aan stond, had dit uitgeschakeld. Nu stond het ineens weer aan ! Terug uitgezet, weer 100% stabiel |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Ik zie dat er hier gedacht wordt dat de RX490 moet gaan concurreren met de GTX1080. Maar dat zou erg vreemd zijn, aangezien er dan een gigantisch gat zou zitten in de lineup van AMD. De RX490 gaat hoogstwaarschijnlijk concurreren met de GTX1070 met een prijs rond de €350.

Voor mij is het vooral belangrijk dat de prijs bijtrekt naar de bedoelde MSRP's. De prijs van de GTX1070 en GTX1080 zijn nu gewoon veel te hoog, waardoor ik vanaf mijn R9 290X op het moment niet kan upgraden. Het maakt mij dus eigenlijk niet veel uit of ik uiteindelijk voor AMD of Nvidia ga, als de performance/prijs maar goed zit.
Wat is een RX 490, is de betere vraag. Is dit Polaris 12? Is dit Vega 10 Pro of is dit Vega 10 XT.

AMD Nieuwsdiscussie

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17

flessuh

Set sail for fail!

-The_Mask- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:51:
Wat is een RX 490, is de betere vraag. Is dit Polaris 12? Is dit Vega 10 Pro of is dit Vega 10 XT.
hopelijk weten we het volgende week 8)

https://www.dutchsolarboat.com

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

RX Fury XT Vega Edition? 8)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Nee XT betekend een volledige GPU en een Pro GPU bij AMD is één waar een deel van de chip is uitgeschakeld. De Fury X heeft dus een Fiji XT GPU omdat alle stream processors zijn ingeschakeld en de Fury heeft een Fiji Pro GPU omdat daar een aantal stream processors van zijn uitgeschakeld.

AMD Nieuwsdiscussie

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
-The_Mask- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:01:
[...]

Nee XT betekend een volledige GPU en een Pro GPU bij AMD is één waar een deel van de chip is uitgeschakeld. De Fury X heeft dus een Fiji XT GPU omdat alle stream processors zijn ingeschakeld en de Fury heeft een Fiji Pro GPU omdat daar een aantal stream processors van zijn uitgeschakeld.
Misschien moeten ze hun oude naamgeving weer oppakken, dan word het rx490xtx ofso, hoe meer x'en hoe beter ;p

edit: Ik heb trouwens mijn radeon collectie ook bijna compleet zoals ik hem wou hebben voorlopig. Alleen nog de 2900xt en de hd5870 en dan heb ik alle topmodellen van 19** tot 69**. Zal binnenkort een foto bij goed licht posten, ziet er wel episch uit.

[ Voor 19% gewijzigd door aminam op 29-12-2016 16:51 ]

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Sp3ci3s8472
aminam schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:48:
[...]

Misschien moeten ze hun oude naamgeving weer oppakken, dan word het rx490xtx ofso, hoe meer x'en hoe beter ;p

edit: Ik heb trouwens mijn radeon collectie ook bijna compleet zoals ik hem wou hebben voorlopig. Alleen nog de 2900xt en de hd5870 en dan heb ik alle topmodellen van 19** tot 69**. Zal binnenkort een foto bij goed licht posten, ziet er wel episch uit.
Ik vond Pro, XT en XTX ook leuker klinken. Vooral de jest naar Nvidia op dat moment met gt kaarten die juist slechter waren :+.

• sjettepetJR.
Ik denk dat de RX490 een Vega 10 Pro kaart zal zijn. Puur omdat dit het eerst aangekondigd zal worden. Polaris 12 laat denk ik nog wel even op zich wachten en zal misschien dan de onderkant van de RX5xx lineup zijn.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de RX490 een dubbele RX480-chip is, maar dit maakt de naamgeving dan wel héél inconsistent.
aminam schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:48:
[...]

Mijn XFX kaart is dus 3x zo snel! :+

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
MrVegeta schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:29:
Ik wil al een poosje overstappen naar 34" WQHD 3440x1440 100HZ AMD FREE Sync scherm van mijn 1080p scherm. Op dit moment rock ik een 290X met Kraken G10 + Corsair H75 en die kan ik nu voor 205 euro verkopen. Via een Duitse webshop kan ik een Sapphire Radeon R9 Fury Nitro (1020MHz) voor 328,- euro kopen. Dus op zich kost 'ie dan 125 euro.

Persoonlijk lijkt mij de upgrade voor 125,- euro eigenlijk wel prima, maar ik kan niet echt een duidelijk antwoord krijgen over hoe de Fury presteerd op bovenstaande resolutie.
Wat hoger (8.3M): https://tpucdn.com/review...X/images/perfrel_3840.gif
Wat lager (3.7M): https://tpucdn.com/review...X/images/perfrel_2560.gif

De 4.9M van 3440x1440 ligt er tussen in, dus dan krijg je een redelijk idee.

Los daarvan is <60 fps voor mij altijd frustrerend dus persoonlijk zou ik voorlopig niet snel aan een degelijke resolutie beginnen, in ieder geval niet voor gaming.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mij lijkt dat 490 sowieso Polaris wordt en dat voor Vega 5xx serie logischer is.

We zullen het nu hopelijk snel weten. :9

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tegen de tijd dat de "RX490" uitkomt, heeft het geen zin meer om hem in de 400-serie te gooien, dan kunnen ze er even goed een RX580 van maken, anders is de verwarring compleet om in 2017 een RX490 en een RX5xx lineup te introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjettepetJR. schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:04:
Polaris 12 laat denk ik nog wel even op zich wachten en zal misschien dan de onderkant van de RX5xx lineup zijn.
Wat gelekte benchmarkdata wijzen er op dat het aan de onderkant van de RX4XX lineup wordt gepositioneerd, onder de RX 460.
http://www.redgamingtech....s-12-benchmarks-leak-out/

There are also multiple graphics card benchmarks of two of the cards which have appeared online, specifically revolving around both Ashes of the Singularity and GFX Bench. It’s pretty obvious from the performance of both benchmarks that Polaris 12 isn’t going to be aiming at more than the lower end of the market – unless there’s something very early regarding the silicone, extremely buggy drivers or something else going on.
...
Moving on to GFX bench and there’s a pretty similar story which emerges here, in this instance the card I’ve decided to pit it up against is the GTX 1050, based on Nvidia’s Pascal range of cards. As you can see, AMD lose here – but we can’t these results as final, so as with any leak, we need to give the cards the benefit of possibly another 10 – 30 percent of performance on launch with maturer drivers.

Een zeer terechte caveat maar de onderkant van de RX 4XX reeks lijkt me aanzienlijk meer voor de hand te liggen dan de onderkant van de RX 5XX reeks.
spoiler:
Joost mag weten waarom iemand zo'n kaart zou willen kopen. Ik ben het volledig eens met wat Luke hier zegt: YouTube: Low End Video Cards Rant - Are they still terrible?
Slechte waarde voor je geld in dat segment, bovendien kan je dan net zo goed de geïntegreerde graphics gebruiken. Als je wil gamen dan moet je m.i. toch minstens een RX 460 kopen, ongeacht wat je eisen zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Help!!!! schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:10:
Mij lijkt dat 490 sowieso Polaris wordt en dat voor Vega 5xx serie logischer is.

We zullen het nu hopelijk snel weten. :9
AMD heeft al bekend gemaakt dat de RX480 de snelste Polaris kaart is(dus een complete chip).
Phuncz schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:04:
Tegen de tijd dat de "RX490" uitkomt, heeft het geen zin meer om hem in de 400-serie te gooien, dan kunnen ze er even goed een RX580 van maken, anders is de verwarring compleet om in 2017 een RX490 en een RX5xx lineup te introduceren.
Wie zegt dat er al zo snel een RX5xx serie aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMD heeft aangegeven dat de RX 480 een volledige Polaris 10 chip is, maar van Polaris 12 is het enige duidelijk dat die bestaat.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[b]sjettepetJR. schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:36:
Wie zegt dat er al zo snel een RX5xx serie aankomt?
Er is een gerucht (net iets concreter dan speculatie maar niet al te concreet) dat de kleinere Vega-kaart of een cut daarvan een instapmodel (*80 of lager) van de 500-serie wordt maar vraag me niet hoe betrouwbaar dat gerucht is. We zullen het wel zien. Op zich zou ik het wel logisch vinden als ze een kleine versie van de Vega-kaart als 580 en lager (kleinere cut) zouden verkopen. Als de architectuur is verbeterd en die leent zich ook voor kleinere en energiezuinigere kaarten waarom zou je dat dan niet doen? De RX 480 is tegen die tijd alweer minstens ongeveer 1 jaar oud, dat kan wel. Het is nu sowieso een gekke situatie voor AMD doordat ze voor de Polaris-generatie enkel lagere kaarten hebben uitgegeven. Waar ik alleen geen wijs uit kom, als ze de 580-kaart zouden uitbrengen dan zou die normaal gesproken min of meer gelijk moeten zijn aan de 490 tenzij je de 490 1 tier omhoog zou tillen in welk geval ze voor ongeveer 400 euro een 1080 equivalent zouden moeten verkopen. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe AMD dit gaat oplossen. :)
flessuh schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:53:
De vertalingen zijn wel echt slecht zeg..Google translate niveau.
Dat zal mij eerlijk gezegd worst wezen, iedereen moet toch wel in staat zijn om een beetje Engels te lezen of anders met behulp van Google Translate of zo er wijs uit te komen. :)
Eerlijk gezegd zou ik het prima vinden - en zelfs aanmoedigen - als ze enkel Engels zouden gebruiken, ook voor games. (dat scheelt ook weer kosten omdat je minder voice actors en vertalers hoeft in te huren of ze kunnen dat geld aan het spel zelf besteden)
spoiler:
Ik gebruikte de ongelezen berichten om vanuit de homepage van Tweakers naar hier te gaan, vandaar dat ik dit oude bericht net tegenkwam. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet wachten tot vega! Kan niet wachten tot vega! Kan niet wachten tot vega! Take my money AMD and just release vega!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Mijn 480 is een tussenoplossing dus wat mij betreft...... :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Nou.... http://ve.ga/

[ Voor 89% gewijzigd door winwiz op 01-01-2017 17:03 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dus wachten tot de 4de januari om te weten of de hal vol drums symboliek staat voor de niet-paper launch van een goed product of de stock die zal blijven staan bij de leveranciers. En dan binnenkort Zen ook nog eens. Ik ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:30

Trygve

Redacteur
Afbeeldingslocatie: http://i.cubeupload.com/bVobYT.jpg
Vergezeld met de video :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp deze inhoudelijk gezien niet (hoezo zou Nvidia probleempjes hebben gehad met de spanning? :?) maar in ieder geval is het goed voor AMD dat ze tegenwoordig inzien dat marketing belangrijk is voor een bedrijf. Ik zou het liever anders zien maar het is nu eenmaal zo. Een van de betere voorbeelden is ons eigen Philips wat veel geld had kunnen verdienen met VCR's als het een iets betere marketing had gehad. AMD is ook een goed voorbeeld, die hebben zowel met de CPU's als met de grafische kaarten sinds eind jaren 90 meermaals meegemaakt dat ze veel minder stuks verkochten ondanks dat hun producten zowel technisch gezien beter waren als (aanzienlijk) minder geld kostten.
Maar goed, uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat de persoon die geen kennis heeft van videokaarten en de verschillende modellen in de winkel eerder voor AMD kiest.
"Give the people full control" vind ik bijvoorbeeld een geslaagde leus, dat is wat gamers willen en AMD maakt dat de laatste tijd steeds meer waar.
Ik begrijp deze inhoudelijk gezien niet (hoezo zou Nvidia probleempjes hebben gehad met de spanning? :?) maar in ieder geval is het goed voor AMD dat ze tegenwoordig inzien dat marketing belangrijk is voor een bedrijf. Ik zou het liever anders zien maar het is nu eenmaal zo. Een van de betere voorbeelden is ons eigen Philips wat veel geld had kunnen verdienen met VCR's als het een iets betere marketing had gehad. AMD is ook een goed voorbeeld, die hebben zowel met de CPU's als met de grafische kaarten sinds eind jaren 90 meermaals meegemaakt dat ze veel minder stuks verkochten ondanks dat hun producten zowel technisch gezien beter waren als (aanzienlijk) minder geld kostten.
Maar goed, uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat de persoon die geen kennis heeft van videokaarten en de verschillende modellen in de winkel eerder voor AMD kiest.
"Give the people full control" vind ik bijvoorbeeld een geslaagde leus, dat is wat gamers willen en AMD maakt dat de laatste tijd steeds meer waar.
Phuncz schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:45:
Dus wachten tot de 4de januari om te weten of de hal vol drums symboliek staat voor de niet-paper launch van een goed product of de stock die zal blijven staan bij de leveranciers. En dan binnenkort Zen ook nog eens. Ik ben benieuwd !
Voor Zen laten ze ook Samsung CPU's produceren, dat scheelt. Ik hoop vooral - tegen beter weten in - dat AMD eens niet een blowerkoeler op de kaart zet zodat de referentiekaart een optie voor mij is (geen kleiner formaat dan midtower hier :)).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2017 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:57:
[...]

Ik begrijp deze inhoudelijk gezien niet (hoezo zou Nvidia probleempjes hebben gehad met de spanning? :?)
Volta is de architectuur die Pascal zal opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Make some noise ?! Liever niet als dat net zoveel herrie geeft als mijn R9 290X met alternatieve koeling zelfs :P

Deden de OEM koelers van de 5870 kaarten beter! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:57:
[...]
Ik hoop vooral - tegen beter weten in - dat AMD eens niet een blowerkoeler op de kaart zet zodat de referentiekaart een optie voor mij is (geen kleiner formaat dan midtower hier :)).
Het is juist goed dat ze een reference design uitbrengen dat zich houdt aan de PCIe afmetingen, de 3rd party kaarten van tegenwoordig kunnen in alle drie dimensies out-of-spec gaan en als je case daar niet op berekend is, heb je pech. Niet iedereen koopt graag grote cases omdat er misschien ooit een GPU zou zijn die extreem ver out-of-spec gaat. Sowieso zijn het vaak de OEMs die deze kaarten willen, omdat ze voldoen aan de PCIe specs en goedkoop te produceren zijn (geen eigen ontwerp nodig).

Het is niet alsof reference kaarten van AMD ervoor zorgen dat 3rd party niet kan bestaan. Dat hebben ze met de Fury wel eens geforceerd, maar daar had het reference design niet zozeer iets mee te maken als AMD die wil laten zien dat er andere manieren zijn om kaarten te koelen en om hun HBM design te onderstrepen. Ik betwijfel dat ze die tijdelijke exclusiviteit wederom zouden doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 01-01-2017 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ColinZ schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:19:
[...]

Volta is de architectuur die Pascal zal opvolgen.
Daar had ik even niet aan gedacht.
Phuncz schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Het is juist goed dat ze een reference design uitbrengen dat zich houdt aan de PCIe afmetingen, de 3rd party kaarten van tegenwoordig kunnen in alle drie dimensies out-of-spec gaan en als je case daar niet op berekend is, heb je pech.
Als je voor de blowerkoeler kiest moeten weer alle klanten wachten die een midtower/full tower hebben en die geen lawaaierig systeem willen hebben. Sowieso stel je een deel van de klanten teleur.
Maar goed, ik gaf hier aan dat ik het omwille van mijn eigen egoïstische motief hoop dat er geen blowerkoeler op komt aangezien ik kasten gebruik die geschikt zijn krachtigere hardware met luchtkoeling.
Niet iedereen koopt graag grote cases omdat er misschien ooit een GPU zou zijn die extreem ver out-of-spec gaat.
Dat heeft voor mij in ieder geval erg weinig te maken met het motief om een 'grote' kast te kopen. Ik koop een midtower/full tower omdat:
  • de temperatuur minder hoog oploopt en het beter te koelen is
  • het ceteris paribus stiller is (gemakkelijker te koelen, grotere ventilatorbladen, desgewenst extra ventilators)
  • ik niet een hoop extra geld wil besteden aan waterkoeling om hetzelfde resultaat te bereiken met een kleine desktopcase
  • het gemakkelijker werken is in een desktopcase en je meer mogelijkheden hebt (upgraden, wijzigingen in de toekomst)
  • het niet veel extra ruimte in beslag neemt (oppervlak)
  • je beter kan upgraden (inderdaad, geen of minder beperkingen met volume hardware)
Het enige voordeel wat ik zie aan een klein kastje is dat het meer mobiel kan zijn; leuk voor een systeem wat je wekelijks wil verplaatsen. Voor de duidelijkheid, ik oordeel hier niet, iedereen moet vooral doen wat hij graag wil, ik geef slechts aan hoe ik het zie. Als iemand mij kan uitleggen waarom kleine kastjes zo'n hype zijn, ook voor mensen die het systeem zelden verplaatsen, graag want ik begrijp daar geen snars van. ;)
Sowieso zijn het vaak de OEMs die deze kaarten willen, omdat ze voldoen aan de PCIe specs en goedkoop te produceren zijn (geen eigen ontwerp nodig).
Dat komt op mij over als een plausibel motief voor AMD en Nvidia om voor de blowerkoeler te kiezen. Ik heb er echter geen zicht op hoeveel procent van hun opbrengst aan de OEM's te danken is.
Het is niet alsof reference kaarten van AMD ervoor zorgen dat 3rd party niet kan bestaan. Dat hebben ze met de Fury wel eens geforceerd, maar daar had het reference design niet zozeer iets mee te maken als AMD die wil laten zien dat er andere manieren zijn om kaarten te koelen en om hun HBM design te onderstrepen. Ik betwijfel dat ze die tijdelijke exclusiviteit wederom zouden doen.
Dat is waar maar AMD had de laatste keer op zich een goed referentiemodel geleverd waarvan het PCB beter was dan waar veel andere bedrijven (MSI, Gigabyte, Powercolor) mee kwamen.
spoiler:
Of dat die betere kwaliteit ook tot uiting komt in betere prestaties of een langere gemiddelde levensduur is een aparte discussie, dat is nu even het punt niet.

De enige tekortkomingen waren de blowerkoeler en het feit dat ze maar 6 pinnetjes van de voeding kunnen gebruiken (voor wie graag meer overklokt en wie minder vermogen via het moederbord wil laten trekken). Daarnaast is het natuurlijk leuk dat je 4 GB RAM cadeau kon krijgen.

Nogmaals, ik gaf slechts aan dat ik hoop op een blowerkoeler omdat dat zou betekenen dat ik zelf voor de referentiekaart kan kiezen (en omdat ik al lang genoeg heb gewacht met mijn HD 7850 terwijl sinds mei de 1070 verkrijgbaar is ;)), zoals liefhebbers van hele kleine kastjes hopen dat er wel een blowerkoeler op zit. AMD kijkt natuurlijk vooral naar hoe ze meer kunnen verkopen (terecht) en dan kom je misschien inderdaad op de OEM's uit.

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Gelukkig wel minder tenenkrommend dan die fixer filmpjes.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Spannend! Indrukwekkende teaser. Interessant om te zien dat ze wat aggresiever worden met hun marketing met directe references naar Nvidia zoals Volta.

Ik ga zeker een nieuwe videokaart aanschaffen in de komende maanden, of dat nou AMD of Nvidia is, de prijzen zullen sowieso dalen. Dit keer wel zeker een non-reference design, het is maar dat ik mijn huidige R9 290x erg voordelig kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
De drums suggereren dat ze al voorraad hebben ?

btw de Red Faction style labelling vind ik niet verkeerd, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarvoor na de winkel rent.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:30

Trygve

Redacteur
Zou idd ook op voorraad kunnen slaan. Ik dacht zelf dat de drums verwezen naar gpu-cores, en dat Vega daar een hele berg van heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Phuncz schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Het is juist goed dat ze een reference design uitbrengen dat zich houdt aan de PCIe afmetingen, de 3rd party kaarten van tegenwoordig kunnen in alle drie dimensies out-of-spec gaan en als je case daar niet op berekend is, heb je pech.
Welke case heb je, welke kaart wil je maar past niet en wat zijn die PCIe specs precies die overschreden zouden worden?
Volgens zijn zijn er bijna altijd passende alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Ik ben blij dat ze Radeon weer pushen als brand met rood weer als duidelijke kleur. Denk dat dat positief gaat uitpakken als mensen Radeon kaarten minder aan AMD koppelen (en dan heb ik het vooral over de n00bs :P).
Als AMD meer mindshare krijgt dan zal dat uiteindelijk minder uit gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:07:
[...]

Daar had ik even niet aan gedacht.

[...]

Als je voor de blowerkoeler kiest moeten weer alle klanten wachten die een midtower/full tower hebben en die geen lawaaierig systeem willen hebben. Sowieso stel je een deel van de klanten teleur.
Maar goed, ik gaf hier aan dat ik het omwille van mijn eigen egoïstische motief hoop dat er geen blowerkoeler op komt aangezien ik kasten gebruik die geschikt zijn krachtigere hardware met luchtkoeling.
Ik heb het er wel eens eerder over gehad in dit topic maar referencekaarten zijn nou eenmaal niet het eindproduct. Het is helemaal niet de bedoeling van de referencekaarten om een zo goed mogelijke koeler uit te brengen, maar om een simpele werkende kaart uit te brengen die als referentie dient voor de 'echte' kaarten (die van de fabrikanten). AMD steekt daarom geen moeite in het ontwerpen van een goede koeler. Dat doen de fabrikanten van de kaarten wel.

Ik vraag me af: waarom wil je zo graag een referencemodel terwijl je weet dat die meestal het zwakst zijn qua koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Olaf van der Spek schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:07:
[...]

Welke case heb je, welke kaart wil je maar past niet en wat zijn die PCIe specs precies die overschreden zouden worden?
Volgens zijn zijn er bijna altijd passende alternatieven.
Momenteel wil ik geen kaart, de 290X die ik heb voldoet nog meestal. Sowieso hou ik mijn opties graag open, een kaart met waterkoeling, AIO of custom air cooler is ook interessant, iets waar ik niet vies van ben. #tweakerforlife
Compizfox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 02:30:
[...]
Ik vraag me af: waarom wil je zo graag een referencemodel terwijl je weet dat die meestal het zwakst zijn qua koeling?
Ik denk dat er maar eentje hier is die reference kaarten wilt en dat is niet voor als eindproduct in mijn eigen toestellen maar voor als basis voor een beter gekoelde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ben benieuwd wat er uit gaat komen..... en vooral de prijs

[ Voor 194% gewijzigd door winwiz op 02-01-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
[...]

Ik heb het er wel eens eerder over gehad in dit topic maar referencekaarten zijn nou eenmaal niet het eindproduct. Het is helemaal niet de bedoeling van de referencekaarten om een zo goed mogelijke koeler uit te brengen, maar om een simpele werkende kaart uit te brengen die als referentie dient voor de 'echte' kaarten (die van de fabrikanten). AMD steekt daarom geen moeite in het ontwerpen van een goede koeler. Dat doen de fabrikanten van de kaarten wel.

Kan beter werken in bepaalde kasten dat de warme lucht naar buiten gaat. In zo'n geval is het meestal wel beter om er eerst wat Artic Silver op te gooien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:24:
De drums suggereren dat ze al voorraad hebben ?

btw de Red Faction style labelling vind ik niet verkeerd, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarvoor na de winkel rent.
1 zo'n marketingactie heeft nooit dat effect, het is een onderdeel van een serie handelingen waarmee ze het imago proberen te veranderen. AMD wil nu vooral het imago versterken dat AMD de rationele keuze is voor mensen die goede performance (combinatie hardware en software) willen voor een relatief lagere prijs en ze lijken ook na te streven om van het oven-imago af te komen.
Niet, ik (ik kan niet namens hem spreken) wil juist graag dat het referentiemodel wel sterk is qua koeling omdat het referentiemodel op de overige punten (PCB, prijs) wel levert bij AMD, en omdat die eerder uitkomt. Zonde!
Phuncz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 07:31:
[...]

Momenteel wil ik geen kaart, de 290X die ik heb voldoet nog meestal. Sowieso hou ik mijn opties graag open, een kaart met waterkoeling, AIO of custom air cooler is ook interessant, iets waar ik niet vies van ben. #tweakerforlife
Ja, dat zou leuk zijn! Hoog tijd dat ze die eens leveren, kaarten met goede pijpen (ook qua ligging!) en de mensen er zelf een koeler op laten plaatsen. Ik ben er een groot voorstander van en voor dit segment zou het misschien ook wel prima werken, deze klanten moeten toch wel in staat zijn om er zelf een koelertje voor uit te zoeken, die erop te plaatsen en het met software goed te regelen, zeker als ze op de doos een website vermelden waarop er uitgebreide instructies staan etc.
Bij de RX 480 kwamen er kaarten uit waarvam je de ventilators kan vervangen (enkel van hetzelfde bedrijf), hopelijk is dat een eerste stap en leidt het ertoe dat we op een gegeven moment wel zelf de koeling kunnen uitkiezen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuuz
  • Laatst online: 09-09 21:41
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4VSjCfR.png

:+ was te vinden op ve.ga website, maar nu geblocked, HBM2 confirmed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, duidelijke verwijzingen naar HBM2, in ieder geval voor de topkaart en allicht de eerste cut hiervan.
+ wat kreten die betrekking hebben op hoe de hardware geoptimaliseerd is, er is geen twijfel over mogelijk dat ze die kreten binnenkort uitgebreid gaan toelichten. Ga er maar van uit dat Koduri binnenkort weer wat interviews geeft aan o.a. PC Perspective. :)
Phuuz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:36:
[afbeelding]

:+ was te vinden op ve.ga website, maar nu geblocked, HBM2 confirmed?
Weer een teken dat AMD begint te leren hoe marketing werkt. Nog niet altijd een overweldigend succes maar af en toe zit er iets goeds tussen.
spoiler:
Zeg ik als iemand die een hekel heeft aan dit soort commerciële zooi maar de realiteit is helaas dat zo'n bedrijf het nodig heeft.
-The_Mask- schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:38:
Sowieso HBM2 dat is al iets van een jaar duidelijk. :p
Er zijn twijfels (op basis van geruchten) of dat de lagere modellen van Vega HBM2 geheugen gaan bevatten.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee die zijn er niet, heb je AMD's eigen slides bekeken? O.a. die in de topicstart?

Ik kan ook wel een stuk onzin opschrijven wat nergens over gaat, maar daarmee is het nog geen gerucht maar gewoon een stuk onzin.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:53:
Nee die zijn er niet, heb je AMD's eigen slides bekeken? O.a. die in de topicstart?

Ik kan ook wel een stuk onzin opschrijven wat nergens over gaat, maar daarmee is het nog geen gerucht maar gewoon een stuk onzin.
Iedereen hier kent die slides. :)
De bewering (AMD) dat Vega-kaarten HBM2 bevatten is niet gelijk aan de bewering dat alle Vega-kaarten HBM2 bevatten.
Het was niet slechts een forumgast die zoiets riep, als dat het geval was dan zou ik het niet melden.
YouTube: AMD VEGA To Not Just For High End | Vega Will Feature HBM2 & GDD...
"Gerucht" lijkt me duidelijk; ik hecht er zelf nog weinig waarde aan en ik wacht het rustig af. Als ik er meer waarde aan zou hechten dan zou ik een formulering zoals "er zijn aanwijzingen dat..." gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wat is NCU ?

How do you save a random generator ?

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.